Dit is onzin natuurlijk.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:10:
[...]
Je hebt er ook helemaal geen last van of de persoon naast je wel of geen vaccin heeft genomen
[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 08-12-2021 17:13 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit is onzin natuurlijk.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:10:
[...]
Je hebt er ook helemaal geen last van of de persoon naast je wel of geen vaccin heeft genomen
[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 08-12-2021 17:13 ]
Ik denk dat de groep tegen de vaccinaties alleen maar toeneemt. En dan verwijs ik even naar deze post:DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:05:
[...]
Oh wauw... Dat had ik niet verwacht. Nou ja, stiekempjes wel, maar je hoopt op iets beters. Oh well, dat zal waarschijnlijk omslaan zodra anderen landen weer open zijn en Nederland weer in een lockdown gaat.
Ik had namelijk verwacht dat de afkeur voor de beslissing van ongevacineerde dusdanig inmiddels dusdanig hoog zou zijn dat een grotere gedeelte van de samenleving geen sympathie heeft voor die groep.
Persoonlijk maakt het mij niet uit (verplichting kan in Nederland bij wet maar is vanuit het beroep onuitvoerbaar), maar ik ben benieuwd hoeveel mensen "prikspijt" (omdat ze niet geprikt zijn) krijgen als ze er achter komen dat de samenleving ook goed functioneert zonder hun. Nog leuker is om die stelling over de landen in Europa te trekken dan blijven de noordelijke landen namelijk achter. Ik zie daar echt kansen liggen voor Zuid Europa.
Je beschrijft het bijna helemaal goed. Maar aangezien we ervoor gekozen hebben om ongevaccineerden wel te behandelen in de ziekenhuizen en de IC's zitten we dus als gevolg van hun keuze noodgedwongen met de shit die je net beschreef.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:10:
[...]
Waarom zouden mensen een afkeur hebben als mensen ervoor kiezen om een vaccin niet te nemen? Ik snap die hele gedachte niet. De meeste mensen hebben eerder een afkeer van de QR regels dan wat anders. Weer een lockdown, steeds je QR code moeten laten zien, steeds weer beperkingen. Dat vinden mensen vervelend. Of de persoon naast ze wel of geen vaccin genomen heeft boeit ze vaak gewoon niet.
Je hebt er ook helemaal geen last van of de persoon naast je wel of geen vaccin heeft genomen het is zijn/haar beslissing.
alles kan off-topic
Hoe kan jij er last van hebben dat iemand anders geen vaccin genomen heeft, iemand die jij misschien niet eens kent. Hoeveel invloed heeft een totaal onbekend persoon op jou leven?Indoubt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:12:
[...]
Het is wel zijn of haar beslissing maar dat neemt niet weg dat je daar wel heel veel last van kunt hebben. Dat is een beetje een kenmerk van een pandemie
Fake news? Is het filmpje gemanipuleerd?
Sahin agrees it makes sense to think of the Pfizer-BioNTech vaccine as a three-dose regimen.
— Andrew Dunn (@AndrewE_Dunn) 8 december 2021
"Our vaccine for the Omicron variant should be a three-dose vaccine," Sahin says.
Vaccinatieplicht gaat in Nederland niet gebeuren zelfs als de wet het verplicht. Men moet namelijk ook de beroepscode voor medische aanpassen en zo'n aanpassing zal echt een stortvloed aan problemen opleveren.dawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:11:
[...]
Ik ben bij dit soort onderzoekjes altijd enorm benieuwd hoeveel van de ondervraagde mensen wél verplichte vaccins nemen wanneer ze naar bepaalde gebieden willen reizen voor vakantie.
Persoonlijk zie ik liever een vaccinatieplicht dan 2G. Maar goed. Ik zou ook graag zien dat mensen zich gewoon aan de simpele basismaatregelen houden zodat we dergelijke ingrepen en besluiten wellicht niet zouden hoeven nemen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Omdat er veel mensen die kwetsbaar zijn wegens chronische aandoeningen al heel lang thuis zitten en zich niet vrij durven te bewegen in de samenleving met zoveel ongevaccineerden.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:16:
[...]
Hoe kan jij er last van hebben dat iemand anders geen vaccin genomen heeft, iemand die jij misschien niet eens kent. Hoeveel invloed heeft een totaal onbekend persoon op jou leven?
Ik zie nergens de 2+3 wat de eerste tweet claimt. Het is gewoon heel simpel: Met de boosterprik heb je hetzelfde niveau beschermming tegen de omikronvariant als zonder boosterprik bij de deltavariant.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:18:
[...]
Hier nog een draadje van ene journalist:
[Twitter]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik weet het niet. Er is meer gebeurd waarvan ik in elk geval nooit had gedacht het ooit mee te zullen maken. Het moeten wachten op een ingreep waardoor het kantje boord is, bijvoorbeeld.DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:19:
[...]
Vaccinatieplicht gaat in Nederland niet gebeuren zelfs als de wet het verplicht. Men moet namelijk ook de beroepscode voor medische aanpassen en zo'n aanpassing zal echt een stortvloed aan problemen opleveren.
Overigens ben ik ook benieuwd hoe het antwoord zou zijn als de vraag was: "Ongevacineerde moeten wel/niet dezelfde rechten als gevacineerde". Maar gezien het antwoord verder op in het artikel kan ik die wel raden
Tsja de 'silver bullet' of 'gouden graal' zoals de vaccinatie tegenstanders graag op de vaccinaties pinnen/framen zal het inderdaad niet zijn.ArcticWolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:14:
[...]
Ik denk dat de groep tegen de vaccinaties alleen maar toeneemt. En dan verwijs ik even naar deze post:
boxlessness in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
En ook in Engeland en Portugal loopt het aantal besmettingen en doden ook weer op, dat helpt ook niet met het verhaal.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 08-12-2021 17:30 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die groep zal tijdelijk toenemen, maar niet permanent. Op het moment dat ze begrijpen dat je met 1 jaar fitnes niet je hele leven een wasbord hebt zal die groep ook weer krimpen.ArcticWolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:14:
[...]
Ik denk dat de groep tegen de vaccinaties alleen maar toeneemt. En dan verwijs ik even naar deze post:
En ook in Engeland en Portugal loopt het aantal besmettingen en doden ook weer op, dat helpt ook niet met het verhaal.
Onzorgvuldig taalgebruik lijkt me. Hij lijkt eerder te hinten op een aangepast omicron vaccin waar dan ook drie IPV twee prikken voor nodig zijn.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:18:
[...]
Hier nog een draadje van ene journalist:
[Twitter]
Dat je iets niet ziet betekent niet dat iets fakenews isDevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:21:
[...]
Ik zie nergens de 2+3 wat de eerste tweet claimt. Het is gewoon heel simpel: Met de boosterprik heb je hetzelfde niveau beschermming tegen de omikronvariant als zonder boosterprik bij de deltavariant.
Laten we dat nog maar even afwachten. De data die we nu hebben zijn labtests en moeten als indicatief beschouwd worden. We weten nog veel te weinig over het daadwerkelijke beschermingsniveau.DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:21:
[...]
Ik zie nergens de 2+3 wat de eerste tweet claimt. Het is gewoon heel simpel: Met de boosterprik heb je hetzelfde niveau beschermming tegen de omikronvariant als zonder boosterprik bij de deltavariant.
Onder genoeg druk wordt alles een diamant... Ik bedoel vloeibaardawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:24:
[...]
Ik weet het niet. Er is meer gebeurd waarvan ik in elk geval nooit had gedacht het ooit mee te zullen maken. Het moeten wachten op een ingreep waardoor het kantje boord is, bijvoorbeeld.
En zo zullen anderen ook zaken meemaken of zien waardoor alles zomaar vloeibaar kan worden.
Zoals ik al eerder heb gezegd: wanneer het om gezondheid gaat, duurt het altijd lang en hoe langer en ingrijpender, hoe meer grenzen er verlegd zullen worden. Ik spreek uit ervaring, maar dat zal op grotere schaal dan enkel individueel ook zo zijn. Dat zien we immers.
Daarnaast blijft het kiezen tussen enkele kwaden, op langere termijn. Maar er zal gekozen moeten worden, zo kunnen we de komende jaren niet verder.
Op het 1e stuk: ja, dan werken ze dus nog steedsCMD-Snake schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:53:
[...]
De varianten zijn er nu eenmaal. Dat iemand een QR code heeft dankzij vaccinatie betekent niet dat die persoon 'veilig' is qua verspreiding. Alleen is dit wel de fundamentele aanname waarop het hele QR systeem is gebouwd. Met de komst van delta/delta+ en omikron wordt het tapijt onder de QR codes vandaan getrokken als het gaat om voorkoming van verspreiding.
De enorme focus telkens op QR codes als manier om verspreiding te voorkomen lijkt alle betrokkenen een soort tunnelvisie te geven.
[...]
Ze werken dat je niet zo ernstig ziek wordt en het voorkomt ziekenhuis opname. Vaccinatie is geen garantie meer dat je het niet op kan lopen. Dat is een belangrijk verschil, in dat opzicht is het meer als de griepprik. Die kan ook niet voorkomen dat je griep krijgt, alleen dat je niet zo ziek wordt.
[...]
Daar ligt meteen het ethische dilemma: Hoe netjes is het om kinderen een medische handeling te laten ondergaan ten behoeve van derden?
Het Verdrag van het Rechten van het Kind zegt dat de belangen van het kind voorop moeten staan. Bij iets als de BMR prik is dat evident, de voordelen voor het kind wegen vele malen zwaarder als de nadelen. Bij corona ligt dat anders voor niet-risicogroep kinderen. Het kind heeft weinig gezondheidswinst, die winst zal vooral indirect naar oudere generaties gaan. Is het geoorloofd om een kind in te zetten als middel om opa en oma te beschermen? Gaat hier dan niet emotionele chantage vanuit naar het kind, dat deze middels de loyaliteit aan de ouders en grootouders onder druk gezet wordt om zich te laten vaccineren? De bescherming tegen verspreiding daalt alsmaar met elke variant, voor delta/delta+ was bescherming tegen overdracht nog maar 40% volgens de WHO. Rechtvaardigt elke procent hoe weinig het is bovenstaande? In hoeverre moet de volwassenen eerst proberen hun sores op te ruimen alvorens ze kinderen erbij gaan betrekken?
Niet ?DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:25:
Op het moment dat ze begrijpen dat je met 1 jaar fitnes niet je hele leven een wasbord hebt
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 08-12-2021 17:45 ]
Ik vraag me af hoeveel van die post een poging tot rationaliseren van een wil tot het kunnen vervagen van de lijntjes, terwijl er kennelijk toch nog ergens wat geweten knaagt.ArcticWolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:14:
[...]
Ik lees in de post van Pfizer dat het gewoon om een 3e dosis van het huidige (BNT162b2) vaccin gaat.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:31:
[...]
Dat je iets niet ziet betekent niet dat iets fakenews is![]()
Wat jij zegt is gebaseerd op preliminary data, Biotntech gaat uit van de aanname dat er een omicron vaccin gaat komen (wat ze al aan het ontwikkelen zijn). Het is beschikbaar per Maart 2021 afhankelijk van de EMA's van deze wereld.
En zoals je in het filmpje zag is dat weer een 3-dose vaccin.
Volledige persconferentie: https://www.facebook.com/derspiegel/videos/4878211162213353/
[ Voor 6% gewijzigd door dakka op 08-12-2021 17:47 ]
Kunnen ongevaccineerden aan deze dingen wat doen dan? Je geeft zelf aan de zorg stond al op instorten voor corona, daarom word nu planbare zorg uitgesteld en worden de maatregelen genomen.dawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:19:
[...]
Omdat er veel mensen die kwetsbaar zijn wegens chronische aandoeningen al heel lang thuis zitten en zich niet vrij durven te bewegen in de samenleving met zoveel ongevaccineerden.
Omdat er beperkende maatregelen zijn, los van mijn eerste opmerking.
Omdat er kritieke planbare zorg uitgesteld wordt welke op langere termijn veel gezondheidsschade kan geven. Los daarvan geeft het nu al extra stress en onzekerheid.
Omdat de zorgmedewerkers al voor corona op hun laatste loodjes liepen en nu al helemaal, gezien ook het ziekteverzuim en de uitstroom.
Vaccin van wat? Het ging in de test namelijk om het huidige vaccin. En ze zijn bezig met een verbeterd recept, maar dat is een continue process. De booster is voor sommige gewoon de iets verbeterde variant die een paar procentjes toevoegt omdat die specifiek voor omnikron is ipv delta. En dat is niet ongebruikelijk.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:31:
[...]
Wat jij zegt is gebaseerd op preliminary data, Biotntech gaat uit van de aanname dat er een omicron vaccin gaat komen (wat ze al aan het ontwikkelen zijn). Het is beschikbaar per Maart 2021 afhankelijk van de EMA's van deze wereld.
In de eerste officiële verklaring van de vaccinproducenten over de werkzaamheid van hun vaccins tegen omikron zeiden ze dat twee doses zorgden voor aanzienlijk lagere neutraliserende antilichamen, maar dat een derde prik met hun vaccin de neutraliserende antilichamen met een factor 25 deed toenemen.
Ze voegden eraan toe dat ze, indien nodig, een aangepast vaccin tegen de omikronvariant van het coronavirus zouden kunnen leveren vanaf maart 2022.
Eens, maar het ging om de eerste tweet waarbij men sprak over 2+3=5 stelling terwijl alle andere media rapporteert dat het om 2+1 gaat. De tweede tweet die hij plaatst gaat over iets anders. De eerste tweet is een keiharde leugen, de tweede niet.RoD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:35:
[...]
Laten we dat nog maar even afwachten. De data die we nu hebben zijn labtests en moeten als indicatief beschouwd worden. We weten nog veel te weinig over het daadwerkelijke beschermingsniveau.
Instorten maar liefst ?Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:47:
[...]
Kunnen ongevaccineerden aan deze dingen wat doen dan? Je geeft zelf aan de zorg stond al op instorten voor corona
Die vraag zit op 28:30. Helaas hoor je de vraag zelf niet helemaal, je hoort wel "instead of 2 doses and a booster" als onderdeel van de vraag. Het lijkt mij dus dat juist die twitteraar het een beetje zelf invult. Het past ook totaal niet bij wat er tijdens de rest van de presentatie en berichtgeving wordt gemeld.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:31:
[...]
Volledige persconferentie: https://www.facebook.com/derspiegel/videos/4878211162213353/
Ik lees daar hetzelfde in als in de persconferentie is verteld over het omicron vaccindakka schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:46:
[...]
Ik lees in de post van Pfizer dat het gewoon om een 3e dosis van het huidige (BNT162b2) vaccin gaat.
https://www.pfizer.com/ne...de-update-omicron-variant
Het persbericht begint overigens met een disclaimer, dat maakt dat ik het nieuws verwelkom maar ook goed luister naar wat de CEO zegt ipv een juridisch uitgekauwd persbericht.The companies continue to advance the development of a variant-specific vaccine for Omicron and expect to have it available by March in the event that an adaption is needed to further increase the level and duration of protection
Samengevat: Als het vaccin voor de omicron variant wordt uitgerold dan is het een 3 dose vaccin. De uitrol is nog afhankelijk van meer solide medische data en goedkeuring door de overheden.Preliminary laboratory studies demonstrate
Ahzo, ja 2+3 is veel te voorbarig. Eerst maar eens 2+1 onderzoeken en kijken wat een omicron-specifiek vaccin daar in kan bijdragen.DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:47:
[...]
Vaccin van wat? Het ging in de test namelijk om het huidige vaccin. En ze zijn bezig met een verbeterd recept, maar dat is een continue process. De booster is voor sommige gewoon de iets verbeterde variant die een paar procentjes toevoegt omdat die specifiek voor omnikron is ipv delta. En dat is niet ongebruikelijk.
Ergo 2+1 en niet 2+3.
[...]
[...]
Eens, maar het ging om de eerste tweet waarbij men sprak over 2+3=5 stelling terwijl alle andere media rapporteert dat het om 2+1 gaat. De tweede tweet die hij plaatst gaat over iets anders. De eerste tweet is een keiharde leugen, de tweede niet.
Dat is natuurlijk nog onduidelijk, als het echt nodig is om het vaccin aan te passen dan neem ik aan dat er ook mensen zijn die daarmee gevaccineerd moeten gaan worden die al een volledige vaccinatie 2+1 hebben. Zelfs een paar procentjes is al voldoende om iedereen weer door de prikstraat te leiden, dat doen we nu immers met de boosters ook (zeker voor de jongere doelgroep).DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:47:
[...]
Vaccin van wat? Het ging in de test namelijk om het huidige vaccin. En ze zijn bezig met een verbeterd recept, maar dat is een continue process. De booster is voor sommige gewoon de iets verbeterde variant die een paar procentjes toevoegt omdat die specifiek voor omnikron is ipv delta. En dat is niet ongebruikelijk.
Ergo 2+1 en niet 2+3.
Ik ga niet meer aanvullen op het getroll van enkele notoire gebruikers, de info staat inderdaad allemaal in de TS en is hier dusdanig vaak besproken dat het verspilde moeite is er telkens maar weer uitleg over te geven.NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:09:
[...]
Er zijn meer redenen om een IC opname te willen vermijden. (@LZ86 kan mij aanvullen in welke impact het heeft op de gehele zorgketen volge s mij)
Mooi dan dat ik die net een paar dagen in de arm hebdakka schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:46:
[...]
Ik lees in de post van Pfizer dat het gewoon om een 3e dosis van het huidige (BNT162b2) vaccin gaat.
https://www.pfizer.com/ne...de-update-omicron-variant
Ze zijn wel bezig met een variant voor het geval dat, maar dat hebben ze voor de anderen ook gedaan.
Je stelde dat iemand die je niet kent geen last heeft wanneer iemand zich niet laat vaccineren, maar dat is dus niet zo. Omdat de zorg al onderbezet was voor corona maakt dat vaccinatie des te belangrijker natuurlijk. Dus ook zij hebben er last van wanneer mensen zich niet laten vaccineren.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:47:
[...]
Kunnen ongevaccineerden aan deze dingen wat doen dan? Je geeft zelf aan de zorg stond al op instorten voor corona, daarom word nu planbare zorg uitgesteld en worden de maatregelen genomen.
Ik zie niet waar ongevaccineerden hier de schuld hebben eigenlijk. Hebben ongevaccineerden de zorg dan uitgehold voor corona? En was niet iedereen 2 jaar geleden ongevaccineerd?
De eerste snap ik niet, je bent bang voor corona(ok) dus je laat jezelf vaccineren(ok) maar vervolgens geloof je niet dat vaccinatie jou beschermd en wil je dat anderen het vaccin nemen waarvan jij denkt dat het niet werkt?
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 08-12-2021 18:07 ]
Waarbij ze in die presentatie dus juist vertellen dat het wel wat meer effect lijkt te hebben in het geval van omicron. Maar het is een aardige semantische discussie momenteel, laten we het inderdaad gewoon afwachten.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:00:
[...]
Zelfs een paar procentjes is al voldoende om iedereen weer door de prikstraat te leiden, dat doen we nu immers met de boosters ook (zeker voor de jongere doelgroep).
Bij die groep mensen die jij aanduidt is het zelfs met 100% vaccinatie een kwestie van tijd voor zij tegen het virus aanlopen. Het virus is/wordt endemisch en met geen maatregel of vaccinatie valt die groep tegen het coronavirus te beschermeen. Je kunt hooguit het moment uitstellen dat het gebeurt.dawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:04:
[...]
Je stelde dat iemand die je niet kent geen last heeft wanneer iemand zich niet laat vaccineren, maar dat is dus niet zo. Omdat de zorg al onderbezet was voor corona maakt dat vaccinatie des te belangrijker natuurlijk. Dus ook zij hebben er last van wanneer mensen zich niet laten vaccineren.
Het gaat niet om schuld, maar om gevolgen van gedrag. Jouw gedrag heeft consequenties voor anderen, iets wat jij lijkt te ontkennen.
De vaccinatie werkt niet voor iedereen. Bijvoorbeeld mensen die immunosuppressiva moeten innemen, medicatie welke het immuunsysteem onderdrukt. Of mensen die een afweerstoornis hebben. Die kun je wel vaccineren maar dat zal geen effect hebben. Deze mensen hebben wel een heel grote kans op de IC te belanden wanneer ze besmet raken. Dat is wat anders dan de suggestie wekken dat ik denk dat het vaccin niet werkt. Beter lezen dus.
Verder is dat geen kwestie van geloven. Dat wordt gewoon door behandelend artsen onderzocht, zo ook bij mij.
Dat klopt. Maar het ligt in de lijn der verwachting dat de komende jaren de vaccins verbeterd worden, evenals behandelmedicatie voor gebruik na besmetting, dan is de zorg wellicht niet meer overbelast, zijn er meer mensen immuun dan nu, is het virus wellicht niet meer zo dodelijk als het nu is, etc.Mfpower schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:14:
[...]
Bij die groep mensen die jij aanduidt is het zelfs met 100% vaccinatie een kwestie van tijd voor zij tegen het virus aanlopen. Het virus is/wordt endemisch en met geen maatregel of vaccinatie valt die groep tegen het coronavirus te beschermeen. Je kunt hooguit het moment uitstellen dat het gebeurt.
Mijn gedrag heeft inderdaad gevolgen ja, zo blijf ik thuis bij klachten en laat ik me testen. Aangezien ik veel thuis werk heb ik daar weinig last van. En ja dat betekend ook dat ik wel eens een feestje moet missen waar ik graag naar toe zou gaan. So be it, vrijheid komt ook met verantwoordelijkheid.dawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:04:
[...]
Je stelde dat iemand die je niet kent geen last heeft wanneer iemand zich niet laat vaccineren, maar dat is dus niet zo. Omdat de zorg al onderbezet was voor corona maakt dat vaccinatie des te belangrijker natuurlijk. Dus ook zij hebben er last van wanneer mensen zich niet laten vaccineren.
Het gaat niet om schuld, maar om gevolgen van gedrag. Jouw gedrag heeft consequenties voor anderen, iets wat jij lijkt te ontkennen.
De vaccinatie werkt niet voor iedereen. Bijvoorbeeld mensen die immunosuppressiva moeten innemen, medicatie welke het immuunsysteem onderdrukt. Of mensen die een afweerstoornis hebben. Die kun je wel vaccineren maar dat zal geen effect hebben. Deze mensen hebben wel een heel grote kans op de IC te belanden wanneer ze besmet raken. Dat is wat anders dan de suggestie wekken dat ik denk dat het vaccin niet werkt. Beter lezen dus.
Verder is dat geen kwestie van geloven. Dat wordt gewoon door behandelend artsen onderzocht, zo ook bij mij.
Je noemt de scholen dicht doen "wat simpels"... Hoe dan...Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:39:
[...]
Als we dat willen doen waarom laten we de scholen dan met alle geweld open. Terwijl we weten dat daar de grote besmettingshaarden zich bevinden. Dat je iets doet on besmettingen tegen te gaan prima, maar als je tegelijk wat simpels nalaat om het tegen te gaan word het dubieus.
Ik denk dat met 3 dose vaccin wordt bedoeld dat als mensen nog totaal geen vaccinatie hebben gehad er 3 prikken nodig zijn. Maar goed, we gaan het zien.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:51:
[...]
Samengevat: Als het vaccin voor de omicron variant wordt uitgerold dan is het een 3 dose vaccin. De uitrol is nog afhankelijk van meer solide medische data en goedkeuring door de overheden.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hoe je er dan bij komt dat ongevaccineerd zijn geen last voor anderen oplevert is mij een raadsel.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:19:
[...]
Mijn gedrag heeft inderdaad gevolgen ja, zo blijf ik thuis bij klachten en laat ik me testen. Aangezien ik veel thuis werk heb ik daar weinig last van. En ja dat betekend ook dat ik wel eens een feestje moet missen waar ik graag naar toe zou gaan. So be it, vrijheid komt ook met verantwoordelijkheid.
Ik heb dan ook nog geen covid gehad ( met een 98% zekerheid ) wat op zich vreemd is aangezien ik genoeg collegas heb die zich zeker niet laten testen en ik toch soms wel eens op kantoor moet zijn voor speciale hardware. En ik ook nog genoeg ga stappen met inachneming van bovenstaande allinea.
Neem het stukje erna ook even mee:DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:05:
[...]
Oh wauw... Dat had ik niet verwacht. Nou ja, stiekempjes wel, maar je hoopt op iets beters. Oh well, dat zal waarschijnlijk omslaan zodra anderen landen weer open zijn en Nederland weer in een lockdown gaat.
Ik had namelijk verwacht dat de afkeur voor de beslissing van ongevacineerde dusdanig inmiddels dusdanig hoog zou zijn dat een grotere gedeelte van de samenleving geen sympathie heeft voor die groep.
Persoonlijk maakt het mij niet uit (verplichting kan in Nederland bij wet maar is vanuit het beroep onuitvoerbaar), maar ik ben benieuwd hoeveel mensen "prikspijt" (omdat ze niet geprikt zijn) krijgen als ze er achter komen dat de samenleving ook goed functioneert zonder hun. Nog leuker is om die stelling over de landen in Europa te trekken dan blijven de noordelijke landen namelijk achter. Ik zie daar echt kansen liggen voor Zuid Europa.
49% is vóór vrije keuze, terwijl 43% tégen vaccinatieplicht is. Nu kijk ik er te simpel naar (gok ik), voor mijn gevoel hadden die cijfers overeen moeten komen. Je kan mijn inziens niet voor vrije keuze zijn en tegelijkertijd niet tegen een plicht.Weliswaar is er dus weinig enthousiasme voor een vaccinatieplicht, maar het aandeel van de Nederlanders dat vindt dat vaccineren een vrije keuze moet zijn is de voorbije maanden teruggelopen: van 64 procent in oktober naar 49 procent deze maand.
Hangt af van de vraagstelling natuurlijk maar ik deel je sentiment.eric.1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:24:
[...]
Neem het stukje erna ook even mee:
[...]
49% is vóór vrije keuze, terwijl 43% tégen vaccinatieplicht is. Nu kijk ik er te simpel naar (gok ik), voor mijn gevoel hadden die cijfers overeen moeten komen. Je kan mijn inziens niet voor vrije keuze zijn maar ook voor een plicht.
Dat doet mij wel een beetje twijfelen aan de correctheid van dergelijke cijfers.
Dat is nu al zo vaak langs gekomen, lees je eigenlijk wel?Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:16:
[...]
Hoe kan jij er last van hebben dat iemand anders geen vaccin genomen heeft, iemand die jij misschien niet eens kent. Hoeveel invloed heeft een totaal onbekend persoon op jou leven?
Ja dat klopt als iemand jou besmet heb jij daar last van.Indoubt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:28:
[...]
Dat is nu al zo vaak langs gekomen, lees je eigenlijk wel?
Als iemand die naast me staat covid heeft en mij besmet heb ik daar last van ja.
De overbelasting van de zorg op dit moment komt bijna volledig door ongevaccineerden en daar hebben we als hele samenleving ontzettend veel last van, en dan met name de tienduizenden tot honderduizenden mensen die nu op behandeling moeten wachten. Dus nee, als individu ben jij niet een lastpak, maar de als groep zijn de ongevaccineerden dat zeker wel.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:31:
[...]
Ja dat klopt als iemand jou besmet heb jij daar last van.
Wat heeft dat precies te maken met wel of niet gevaccineerd zijn? Gevaccineerden zijn minder lang besmettelijk maar ze kunnen in het tijdsvlak dat ze besmettelijk zijn jou even goed aansteken.
Dus voor jou maakt het alleen maar uit of de persoon naast je een ziekte heeft die besmettelijk is op dat moment.
Het omgekeerde is mij een raadsel, hoe haal je uit mijn stuk tekst dat ongevaccineerden mij dat opleggen of dat ik me aan die regels moet houden vanwege ongevaccineerden. Ik moet me aan de regels houden vanwege het virus. Zonder het virus waren die regels niet nodig.dawg schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:22:
[...]
Hoe je er dan bij komt dat ongevaccineerd zijn geen last voor anderen oplevert is mij een raadsel.
Verwijderd
Zo vreemd is dat niet hoor.. Minstens de helft van de mensen heeft nog geen corona gehad. Ik ben (uitg deze maand) al 20 maanden onafgebroken op locatie aan het werk. Dagelijks contact met gehad met 10-tallen contractors, (vaak toch wat rauwdouwers waarvan ik de vaccinatiegraad ondergemiddeld verwacht), en maar 2 van de 11 directe collega's hebben het gehad.Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:19:
[...]
Mijn gedrag heeft inderdaad gevolgen ja, zo blijf ik thuis bij klachten en laat ik me testen. Aangezien ik veel thuis werk heb ik daar weinig last van. En ja dat betekend ook dat ik wel eens een feestje moet missen waar ik graag naar toe zou gaan. So be it, vrijheid komt ook met verantwoordelijkheid.
Ik heb dan ook nog geen covid gehad ( met een 98% zekerheid ) wat op zich vreemd is aangezien ik genoeg collegas heb die zich zeker niet laten testen en ik toch soms wel eens op kantoor moet zijn voor speciale hardware. En ik ook nog genoeg ga stappen met inachneming van bovenstaande allinea.
Zolang 13% zorgt voor 50% van de ziekenhuis bezetting en dat maatregelen en uitgestelde essentiële zorg geeft... Best heel erg belachelijk en eigenlijk onrechtvaardig veelShadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:16:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 08-12-2021 19:09 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik denk(!) dat je mijn punt over de aanpassingen mist en... dat is mijn schuld. Een medicijn zit vaak in een continue proces van verbeteringen wanneer het geleverd wordt. Niet alleen om te zorgen dat het beter werkt tegen nieuwe varianten maar ook om de veiligheid te verhogen, het gemak en het goedkoper te maken. Tevens worden de eisen en manier van testen voor medicijnen steeds verbetered en ook dat is een reden.Wolly schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:00:
[...]
Dat is natuurlijk nog onduidelijk, als het echt nodig is om het vaccin aan te passen dan neem ik aan dat er ook mensen zijn die daarmee gevaccineerd moeten gaan worden die al een volledige vaccinatie 2+1 hebben. Zelfs een paar procentjes is al voldoende om iedereen weer door de prikstraat te leiden, dat doen we nu immers met de boosters ook (zeker voor de jongere doelgroep).
We weten inderdaad niet of het stapelen wordt, het zou kunnen en het zou niet kunnen
Je bericht klinkt een beetje alsof je het stiekem wel lekker had gevonden als ook de mensen die daar geen behoefte hebben zich verplicht moeten laten prikken of anders met vervelende maatregelen te maken krijgen (boetes etc.).DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:05:
Zolang een flink deel van het leven op een laag pitje, of helemaal stil staat, dankzij wat anti-prikkers, vind ik het eerlijk gezegd wel lekker ja als die mensen een douw krijgen.Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:05:
[...]
Je bericht klinkt een beetje alsof je het stiekem wel lekker had gevonden als ook de mensen die daar geen behoefte hebben zich verplicht moeten laten prikken of anders met vervelende maatregelen te maken krijgen (boetes etc.).
People as things, that’s where it starts.
Aangezien ik mede dankzij ongevaccineerden om 1700 een kroeg uit mag, niet in de avond naar de bioscoop kan, een deel van mijn werk online moet wat niet werkt, en al die andere maatregelen mag volgen... Ja, ongevaccineerden mag je inmiddels wel per direct naar een vaccinatie sturen jaDennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:05:
[...]
Je bericht klinkt een beetje alsof je het stiekem wel lekker had gevonden als ook de mensen die daar geen behoefte hebben zich verplicht moeten laten prikken of anders met vervelende maatregelen te maken krijgen (boetes etc.).
Mooi gedaan! Ik snap dat die cartoon niet klopt, maar man wat een helder overzichtelijk plaatje is het, de jouwe meer natuurlijk, cool bedanktzacht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:04:
[...]
De verhoudingen kloppen voor geen meter, dit lijkt er meer op:
[Afbeelding]
Het rode kadertje betreft de opnames.
Niet tot aan de uni.iamcj schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:42:
Engeland en Denemarken snappen er tenminste nog wat van:
https://www.nu.nl/coronav...nwege-omikronvariant.html
Nederland moet naar mijn mening nu overstappen op online onderwijs voor 3 weken tot aan Universiteit om Omicron te remmen, ook al is het voor niets.Als Omicron tegenvalt zit je straks maanden in een echte lockdown.
Uhm... behoefte? Niemand verlangt naar een vaccin.Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:05:
[...]
De vraag is of dat effectief is. Wat denk je dat er gebeurt als kinderdagverblijven dicht gaan? Precies, dan komen opa en oma oppassen. En ja, voor besmettingen is dat op termijn misschien beter omdat opa en oma maar bij één of twee gezinnen over de vloer komen, maar voor sterftecijfer is het misschien minder positief.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:45:
Niet tot aan de uni.
Van de allerkleinste tot aan de dagbesteding voor de alleroudste.
Alles online en niet meer fysiek.
Van onderwijs tot alle beroepen die thuis kunnen tot de niet medische dagbestedingen/klaverjasclubjes.
Dus? Damned if we do, damned if we don't dan? Want als de KDV's open blijven raken de kinderen besmet, en die besmetten opa en oma alsnog bij het kerstdiner.Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
[...]
De vraag is of dat effectief is. Wat denk je dat er gebeurt als kinderdagverblijven dicht gaan? Precies, dan komen opa en oma oppassen. En ja, voor besmettingen is dat op termijn misschien beter omdat opa en oma maar bij één of twee gezinnen over de vloer komen, maar voor sterftecijfer is het misschien minder positief.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Als ze dan toch besmet raken, kun je beter de economie niet schaden en de KDV's gewoon open laten.Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:54:
Dus? Damned if we do, damned if we don't dan? Want als de KDV's open blijven raken de kinderen besmet, en die besmetten opa en oma alsnog bij het kerstdiner.
Omdat we toen (in maart/april 2020) collectief dachten dat eentiende van de wereldbevolking dood zou gaan aan corona. Nu we erachter zijn gekomen dat die kans helemaal niet zo groot is zijn we allemaal niet meer bang. En kan de overheid wel allerlei dingen bedenken, mensen hebben geen interne drive meer om zich aan allerlei maatregelen te houden omdat ze het risico voor zichzelf verwaarloosbaar achten.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:55:
Waarom hoefden opa en oma in maart/april 2020?
Verwijderd
Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:55:
Of opa en oma denken eens na en blijven gewoon even thuis? Tot in elk geval 2 weken na de booster?
Jammer dan.
Waarom hoefden opa en oma in maart/april 2020? Of de andere sluiting niet op te passen? En hadden sluitingen toen goed effect?
Hebben we leren leven met de pandemie?Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:00:
[...]
misschien omdat de situatie wel iets veranderd is.. kom op. Maart vorig jaar was iedereen in paniek, accepteerde de werkgever dat het allemaal een beetje halve bak ging. Dat is nu echt anders.. we hebben leren leven met de pandemie. Complete waanzin om alles plat te gooien..
Wn net of "engeland leert".. let wel, ze voeren nu qr-cose in voor nachtclubs.. die bij ons al 2 jaar zichtzij ln
Wat ik intressant vind is hoe de redens verschuiven. Vertrouwen in instanties stijgt en "eigen immuunsysteem" daalt. Maar de twijfel over effectiviteit stijgt, terwijl dat juist een duidelijke reden kent die al lang voorspeld was.4.2 Niet-gevaccineerden willen het overwegend niet
Nu is dus 12 procent niet gevaccineerd en heeft ook geen afspraak.
Van degenen die nu nog niet gevaccineerd zijn, zegt maar een klein deel (1% zeker, 4% waarschijnlijk) dat alsnog te doen. De rest gaat het zeker of waarschijnlijk niet doen.Redenen om niet te vaccineren
Acht procent van de Nederlanders is niet gevaccineerd en is ook (waarschijnlijk of zeker) niet van plan zich te laten vaccineren. Deze groep vroegen we wederom waarom ze dat niet willen.
De belangrijkste redenen blijven hetzelfde: langetermijneffecten onbekend (69%), het vaccin is er te snel (52%) en men twijfelt of het vaccin voldoende werkt (50%). Deze laatste reden wordt nu iets vaker genoemd dan in eerdere metingen (november: 42%).
Gebrek aan vertrouwen in de overheid (van 51 naar 37%) en in de farmaceutische bedrijven (van 47 naar 35%) worden nu juist iets minder vaak genoemd.
Dat het immuunsysteem het coronavirus kan weghouden wordt ook iets minder vaak genoemd (van 44 naar 32%).
Dan vraag je effectief toch nu al om een lockdown? Proberen we die te voorkomen, heb je hem alsnog, maar dan preventief.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:45:
[...]
Niet tot aan de uni.
Van de allerkleinste tot aan de dagbesteding voor de alleroudste.
Alles online en niet meer fysiek.
Van onderwijs tot alle beroepen die thuis kunnen tot de niet medische dagbestedingen/klaverjasclubjes.
Vergelijk het verkeer van nu met maart/april 2020. Er kunnen echt veel meer mensen thuis werken dan nu gebeurd.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Misschien moet je realiseren dat corona voor 99.9% van de (gevaccineerde) bevolking niet meer dan een vervelende bijkomstigheid is geworden. Een pandemie is wat je er zelf van maakt... veel mensen gaan verder met hun leven en willen weer genieten. Dat betekent leven met beperkende maatregelen.. maar niet panisch je leven beperken.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:04:
[...]
Hebben we leren leven met de pandemie?
Blijkbaar niet als de basisregels al te ingewikkeld zijn en een groot deel weigert überhaupt een prik te halen om een steentje bij te dragen.
Je hebt duidelijk iets gemeen met de antivaxxers; een slecht gevoel voor risico’sDennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:03:
1/10 klinkt nog best reeël
Daar vraag ik al langer om dan vandaag. Dat is geen geheim meer meen ik.Gonadan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:14:
[...]
Dan vraag je effectief toch nu al om een lockdown? Proberen we die te voorkomen, heb je hem alsnog, maar dan preventief.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennis1812 op 08-12-2021 22:19 ]
Meer dan 5% van de totale bevolking werkt in de zorg, voor hen is corona echt wel meer dan een vervelende bijkomstigheid. En dan heb ik het nog niet eens over de patienten en hun familieleden.Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:14:
[...]
Misschien moet je realiseren dat corona voor 99.9% van de (gevaccineerde) bevolking niet meer dan een vervelende bijkomstigheid is geworden. Een pandemie is wat je er zelf van maakt... veel mensen gaan verder met hun leven en willen weer genieten. Dat betekent leven met beperkende maatregelen.. maar niet panisch je leven beperken.
En 70% van alle statistiek komt uit de lucht vallen toch?Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:14:
[...]
Misschien moet je realiseren dat corona voor 99.9% van de (gevaccineerde) bevolking niet meer dan een vervelende bijkomstigheid is geworden. Een pandemie is wat je er zelf van maakt... veel mensen gaan verder met hun leven en willen weer genieten. Dat betekent leven met beperkende maatregelen.. maar niet panisch je leven beperken.
Dat heeft dan met het gedrag van mensen te maken, en dan kom je automatisch terug bij de basismaatregelen. Ik ben werkzaam op een kdv, en we hebben tijdens de sluiting vorig jaar nauw contact gehouden met ouders en kinderen. Om de veiligheid in de thuissituatie te monitoren, tips te geven, gewoon even te vragen hoe het met ze ging, etcetera.Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
[...]
De vraag is of dat effectief is. Wat denk je dat er gebeurt als kinderdagverblijven dicht gaan? Precies, dan komen opa en oma oppassen. En ja, voor besmettingen is dat op termijn misschien beter omdat opa en oma maar bij één of twee gezinnen over de vloer komen, maar voor sterftecijfer is het misschien minder positief.
Verwijderd
Zal wel meevallen, coronadoden is vooral een westerse aangelegenheid waar het wel redelijk geregistreerd is... en soms is het ook meer sterven met dan sterven aan.. (en kwam de dood hooguit een paar maanden eerder). In arme landen vallen er door economische malaise dan door corona.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:18:
[...]
Daar vraag ik al langer om dan vandaag. Dat is geen geheim meer meen ik.
Ik ben van mening dat we dat al een poos geleden hadden moeten doen en voortaan ook veel eerder maatregelen moeten nemen zodat de zorg minder belast wordt waardoor ook reguliere zorg meer doorgang kan vinden.
Verder een algehele vaccinatieplicht om te proberen minder lockdowns nodig te hebben. En strenge naleving van de basismaatregelen.
@eamelink toch zou ik benieuwd zijn op hoeveel echte corona doden we inmiddels zouden zitten.
Minstens keer 10 zou mij niks verbazen eigenlijk. En nog hoger eigenlijk ook niet.
Maar daar zullen we nooit achterkomen helaas.
Heb ook familie in de zorg werken, maar die zijn vooral meer gefrustreerd dat ze zelf op hun handjes moeten zitten.migchiell schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:19:
[...]
Meer dan 5% van de totale bevolking werkt in de zorg, voor hen is corona echt wel meer dan een vervelende bijkomstigheid. En dan heb ik het nog niet eens over de patienten en hun familieleden.
Ook de zorg kan de situatie waarin we nu zitten (dus mét maatregelen) niet vol houden. De werkdruk ligt nu nog steeds boven een niveau wat sustainable is. En een situatie met méér maatregelen is nuttig voor de korte termijn, maar eindeloos sectoren blijven sluiten heeft uiteindelijk ook zijn impact op diezelfde zorg. Het geld moet immers linksom of rechtsom ergens vandaan komen, en dat gebeurt niet als mensen dat geld niet verdienen of uitgeven.migchiell schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:19:
[...]
Meer dan 5% van de totale bevolking werkt in de zorg, voor hen is corona echt wel meer dan een vervelende bijkomstigheid. En dan heb ik het nog niet eens over de patienten en hun familieleden.
India zit al op bijna een half miljoen doden.Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:27:
[...]
Zal wel meevallen, coronadoden is vooral een westerse aangelegenheid waar het wel redelijk geregistreerd is... en soms is het ook meer sterven met dan sterven aan.. (en kwam de dood hooguit een paar maanden eerder). In arme landen vallen er door economische malaise dan door corona.
[...]
Heb ook familie in de zorg werken, maar die zijn vooral meer gefrustreerd dat ze zelf op hun handjes moeten zitten.
Volgens het CBS ruim 20k COVID-doden in 2020, op een krappe 169k totaal. Een factor tien onderrapportage lijkt me dus ietwat onwaarschijnlijk. Tenzij al die mensen nog niet ontdekt zijn. Check allemaal je buren evenDennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:18:
@eamelink toch zou ik benieuwd zijn op hoeveel echte corona doden we inmiddels zouden zitten.
Minstens keer 10 zou mij niks verbazen eigenlijk. En nog hoger eigenlijk ook niet.
Maar daar zullen we nooit achterkomen helaas.
Daarom dus: vaccinatieplicht en/of coronaquota in de zorg. Er is plek voor 100 corona-patiënten op de IC, gevaccineerden staan vooraan in de rij, de rest krijgt wat morfine om rustig en pijnloos te sterven. Zelfde verhaal voor de verpleegafdelingen.Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:28:
[...]
Ook de zorg kan de situatie waarin we nu zitten (dus mét maatregelen) niet vol houden. De werkdruk ligt nu nog steeds boven een niveau wat sustainable is. En een situatie met méér maatregelen is nuttig voor de korte termijn, maar eindeloos sectoren blijven sluiten heeft uiteindelijk ook zijn impact op diezelfde zorg. Het geld moet immers linksom of rechtsom ergens vandaan komen, en dat gebeurt niet als mensen dat geld niet verdienen of uitgeven.
Sorry misschien was ik onduidelijk. Ik doelde op wereldwijd.eamelink schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:32:
[...]
Volgens het CBS ruim 20k COVID-doden in 2020, op een krappe 169k totaal. Een factor tien onderrapportage lijkt me dus ietwat onwaarschijnlijk. Tenzij al die mensen nog niet ontdekt zijn. Check allemaal je buren even
Verwijderd
Nee hoor... voor 97% van de bevolking was het al niet meer dan een flinke . Met een reductie van +90% op ernstige klachten na vaccinatie is het voor +99% weinig betekenis.. 100 andere ziektes en gevaren waar we mee moeten leven. Mensen gaan door met hun leven.Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:20:
[...]
En 70% van alle statistiek komt uit de lucht vallen toch?
Maar als dat niet genoeg is om terug te keren naar een pre-corona (dus 2019) maatschappij zonder een enkele maatregel, wat dan?migchiell schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:32:
[...]
Daarom dus: vaccinatieplicht en/of coronaquota in de zorg.
Verwijderd
Op 1.3 miljard inwoners.. en tja.. die mensen hebben inmiddels wel andere.dingen aan hun hoofd.. dat ze volgende week weer eten hebben bijvoorbeeldDennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:32:
[...]
India zit al op bijna een half miljoen doden.
Niet heel westers.
Hebben ze geen doden of registreren/testen ze minder. Dat zal onduidelijk blijven. Zeker in gebieden waar gezondheidszorg sowieso schaarser is.
Zo is ook maar de vraag hoeveel doden er nou precies in China zijn. Die zullen het zelf prima weten maar ze gaan het nooit vertellen.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 08-12-2021 23:00 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
https://aidsfonds.nl/over-hiv-aids/feiten-en-cijfers/Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:40:
[...]
Op 1.3 miljard inwoners.. en tja.. die mensen hebben inmiddels wel andere.dingen aan hun hoofd.. dat ze volgende week weer eten hebben bijvoorbeeld![]()
Wereldwijd gaan er meer mensen (onnodig) dood aan tbc of hiv dan aan corona.. corona is een eerste wereldprobleem.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 08-12-2021 22:56 ]
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 08-12-2021 22:56 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
1 of 6:
— pieterstreicher (@pieterstreicher) 8 december 2021
Gauteng #Omicron update - 8 December:
The load on hospitals is significantly lower compared to Delta, and with a peak imminent, hospitals will not be overloaded at all.
No restrictions are needed to help hospitals in any way. pic.twitter.com/5drHldlT6c
Mooie data!Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
Voorlopig nog geen paniek-nieuws over Omikron uit Zuid-Afrika, ondanks het aantal cases blijft de zorgdruk beheersbaar en onder die van Delta.
[Twitter]
Ik vraag me wel af op basis waarvan men een piek verwacht. Wishful thinking?RoD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:17:
[...]
Mooie data!Ik twijfel nog wel een beetje. Op het eerste oog zien die grafieken er goed uit, maar we weten ook dat ziekenhuisopnames achterlopen op de besmettingscijfers. De echte snelle toename van de omicroncases is nog niet zo lang geleden, dus ik hoop dat dit er over een week of twee nog zo uitziet.
heb je daar wel een bron voor?Dennis1812 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:20:
[...]
En 70% van alle statistiek komt uit de lucht vallen toch?
En ook mis ik bijvoorbeeld nog data over de leeftijfsverdeling van geïnfecteerden in beide golven. Want neem bijvoorbeeld onze eigen "dansen met Janssen" piek veroorzaakt door de Delta variant, ook die curve was stijl en hoog in aantal besmettingen maar had significant minder impact in de ziekenhuizen. Waarschijnlijk kwam dat omdat toen vooral jongeren besmet raakten.RoD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:17:
[...]
Mooie data!Ik twijfel nog wel een beetje. Op het eerste oog zien die grafieken er goed uit, maar we weten ook dat ziekenhuisopnames achterlopen op de besmettingscijfers. De echte snelle toename van de omicroncases is nog niet zo lang geleden, dus ik hoop dat dit er over een week of twee nog zo uitziet.
Dit is echt choogelen met cijfers. Het is maar net waar je begint met je grafiek.Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
Voorlopig nog geen paniek-nieuws over Omikron uit Zuid-Afrika, ondanks het aantal cases blijft de zorgdruk beheersbaar en onder die van Delta.
[Twitter]
Dat ligt er ook maar net aan hoe die verhouding gaat liggen bij gevaccineerden. Over de voorspelling van de piek die ze in die grafiek doen, doe ik verder ook geen uitspraak, dat is voorlopig nog koffiedik kijken.iamcj schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:55:
[...]
En stel Omicron zorgt er voor dat maar 33% van de mensen in het ziekenhuis komt tov Detla, een week later liggen er 2 a drie keer zo veel in dit tempo.
Dat misschien aan de ene kant, maar het desinformatiefront is ook wel extreem actief.DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:06:
Uit het onderzoek van I&O research (link om gratis te downloaden staat onderaan):
[...]
Wat ik intressant vind is hoe de redens verschuiven. Vertrouwen in instanties stijgt en "eigen immuunsysteem" daalt. Maar de twijfel over effectiviteit stijgt, terwijl dat juist een duidelijke reden kent die al lang voorspeld was.
Ik vind het vreemd dat bepaalde feiten wel aan het doordringen is bij de niet gevacineerde terwijl anderen (die al lang ontkracht zijn) nog steeds niet doordringen.
Geeft mij toch een beetje kop-in-het-zand gevoel met als oorzaak de-mic-van-de-overheid-staat-op-mute.
Om over de uitgestelde indirecte zorg maar te zwijgen. Er zijn onderhand hordes mensen die heel snel geholpen moeten worden(tumoren, hartoperaties) die iedere dag verslechteren. En dan begin ik nog niet eens over de psychologische druk die dit veroorzaakt op deze mensen en hun familie.migchiell schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:19:
[...]
"Better ask questions before you shoot"
Alleen de ruimte voor die exponentiele groei is niet onbeperkt, dat is waar dat voormalig red team lid op Twitter ook steeds mee de fout in gaat.ZieMaar! schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:36:
Groei is exponentieel, kans op ziekenhuisopname is linear. Het is allemaal uit te rekenen, maar 10% besmettelijker en 33% minder ziekmakend is onder de streep geen goed verhaal. Maar goed, laten we maar afwachten tot er meer duidelijk wordt.
Ja precies, ik bedoelde niet alleen coronapatienten, maar er zijn heel veel meer mensen die iets van zorg nodig hebben en die zorg nu niet volledig/tijdig krijgen vanwege corona.Chocovla schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:00:
[...]
Om over de uitgestelde indirecte zorg maar te zwijgen. Er zijn onderhand hordes mensen die heel snel geholpen moeten worden(tumoren, hartoperaties) die iedere dag verslechteren. En dan begin ik nog niet eens over de psychologische druk die dit veroorzaakt op deze mensen en hun familie.
Kortom die eerdere genoemde “slechts” 0,1% voor wie de pandemie alleen relevant zou zijn veroorzaakt een bak ellende direct, mensen die alsnog chronisch ziek worden of zelfs overlijden tot en met uitgestelde zorg. Er zit een hele keten achter. En dan is zelfs 0,1% een hoop.
Heftig verhaal zeg. In de VS zie je hetzelfde met bijvoorbeeld Fox News: meer dan 90% van de medewerkers daar is gevaccineerd en het bedrijf heeft zelfs een vaccinatie-of-test beleid, maar ze zaaien wel continu twijfel over vaccinatie en andere maatregelen. Zelf komen die gladde jongens dus niet in het ziekenhuis, maar de goedgelovige achterban ligt op de IC. Ontzettend triest eigenlijk.ZieMaar! schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:36:
Voor mij heeft dat geholpen in een shift in mijn mindset: mensen die bewust niet gevaccineerd zijn, terwijl dat wel kan, die zijn misschien niet echt het probleem (of niet de oorzaak in ieder geval). Je kan verslaafde mensen niet kwalijk nemen dat ze verslaafd zijn en zo kan je kan mensen die vatbaar zijn voor desinformatie dat ook niet kwalijk nemen. De grote vijand is de groep/het motief achter al die desinformatie.
hij houd zich eigen toch juist aan de regels?martwoutnl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:17:
Kroeg Arnhem gaat zaterdag om 05.00 open: https://www.gld.nl/nieuws...rland&utm_content=artikel
Ik snap dat de horeca inkomsten wil maar dit lijkt me wel volledig tegen de geest van de regel in te gaan. En hoe kunnen dronken mensen coronaverantwoord daar heen gaan?
Ik snap dit echt niet. Je doodt je eigen achterban en bij de volgende verkiezingen heb je minder stemvee. Aangezien verkiezingen soms maar met tienduizend+ verschil wordt gewonnen kunnen deze coronadoden het verschil maken.user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:12:
[...]
Heftig verhaal zeg. In de VS zie je hetzelfde met bijvoorbeeld Fox News: meer dan 90% van de medewerkers daar is gevaccineerd en het bedrijf heeft zelfs een vaccinatie-of-test beleid, maar ze zaaien wel continu twijfel over vaccinatie en andere maatregelen. Zelf komen die gladde jongens dus niet in het ziekenhuis, maar de goedgelovige achterban ligt op de IC. Ontzettend triest eigenlijk.
De mensen die daadwerkelijk overlijden zijn nog steeds maar een heel klein deel en de rest ziet hun standpunten door dik en dun verdedigd worden.n3z schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]
Ik snap dit echt niet. Je doodt je eigen achterban en bij de volgende verkiezingen heb je minder stemvee. Aangezien verkiezingen soms maar met tienduizend+ verschil wordt gewonnen kunnen deze coronadoden het verschil maken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Maar niet in de geest van de maatregelen. Extra vroeg opengaan om mensen van thuisfeestjes te laten reizen van hun huis naar zijn cafe en dan lekker binnen over elkaar heen te hangen. En dat zijn dan mensen die van aparte thuisfeesten komen. Ik vind het persoonlijk het randje opzoeken.bie100 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:23:
[...]
hij houd zich eigen toch juist aan de regels?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq