Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

martwoutnl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:53:
[...]
Gaat die 9 maanden dan vanaf je booster weer opnieuw lopen? Ik lees alleen maar dat je maximaal 9 maanden na je laatste prik de booster moet krijgen. Over opnieuw beginnen te tellen van die 9 maanden lees ik niets. Wel verwarrend.
In principe niet, totdat er meer onderzoek is gedaan naar het afnemen van de effectiviteit tegen besmetting van de booster?

(Israël zal daar over een maandje of 3/4 wel mee komen denk ik?)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Fuujii schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:44:
[...]

In alle eerlijkheid is dit wat er door mijn hoofd heengaat met het boosteren nu ik wel 'moet'. Natuurlijk is boosteren op den duur fijn. Maar het alle vaccin krapte voelt het erg wrang dat ik 'moet', terwijl ik dus goed beschermd ben (jong, fit, 2x gevaccineerd).

Als ik het goed begrijp kan ik pas medio maart mijn booster halen, dat terwijl 1 februari de geldigheid verloopt (als de planning wordt gehaald)? Dat betekent dat ik geen (reis)plannen kan maken voor deze periode.
Zo lees ik het niet. Je certificaat kan vanaf 1 februari verlopen als het langer dan 9 maanden gelden is dat je volledig gevaccineerd bent en nog geen booster hebt gehaald. Hij verloopt dus alleen op 1 februari als je op of vóór 1 mei 2021 volledig gevaccineerd was. Voorbeeldje van mezelf: ik heb op 7 juli mijn tweede prik gehad. Tel daar negen maanden bij op en ik zit op 7 april. Dus tussen 1 februari en 7 april moet ik dan een booster krijgen om mijn certificaat niet te laten verlopen. Dat lijkt mij alleszins haalbaar.

Of zie ik het nou verkeerd?

edit: eigenlijk een booster tussen 7 januari en 7 april, want je mag hem na zes maanden krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorizzz op 08-12-2021 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Insert12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:08:
[...]

Mwoah dat heb ik op geen enkele manier gedaan. Enkel een voorbeeld gegeven hoe we in m'n eigen werkomgeving met een hoge werkdruk omgaan. Ik vraag me af waarom dat op een andere plek niet zou werken.
Je vergelijkt letterlijk je eigen baan met dat van zorgmedewerkers:
Mijn werk (technische functie) kost ook een bepaalde tijd om iemand voor op te leiden. Als het druk is lukt het over het algemeen toch wel om er iemand bij te krijgen. Al is het maar om een deel van de taken over te nemen zodat ik me op m’n kerntaken kan focussen.
En er is weldegelijk sprake van Dunning Kruger:
Is het mogelijk om iemand tot covid verpleegkundige op te leiden ipv algemeen verpleegkundige. Kan er op de een of andere manier efficienter gewerkt worden zodat er meer patienten verzorgd kunnen worden? Dat soort punten.
Nee, dat kan niet, dat stond al in de topic start: er bestaat niet zoiets als 'covid-zorg', het is een media/kranten term om samen te vatten dat er mensen bezig zijn met behandelen van covid patienten. De verpleegkundige handelingen lopen bijzonder ver uiteen omdat de complicaties ten gevolge van een covid infectie erg divers zijn, en dat komt omdat de patienten divers zijn. Dit had je kunnen weten als je 3 minuten de tijd had genomen de topic start te lezen.
Insert12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:08:
[...]

In 2016, en 2018 was er eigenlijk al een tekort aan ziekenhuispersoneel en ook in 2019 moesten de ziekenhuizen zich weer schrap zetten. Lijkt dus toch dat we een structureel tekort hebben. Met de vergrijzing die verder gaat gebeuren is dat toch wel een dingetje.

En ja, ik gaf enkel kritiek op de ziekenhuizen terwijl er ook op meerdere punten een aanpak vereist is. Was handiger geweest om meteen alles te pakken.
Ook dit staat in de topic start vermeld.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Fuujii schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:44:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik pas medio maart mijn booster halen, dat terwijl 1 februari de geldigheid verloopt (als de planning wordt gehaald)? Dat betekent dat ik geen (reis)plannen kan maken voor deze periode.
Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Vanaf 1 februari verloopt de geldigheid als je niet binnen 9 maanden na de laatste prik je booster hebt gehad. De meesten hier zullen die laatste ergens in juni, juli, augustus of september hebben gehad. Dus 9 maanden daarna verloopt die geldigheid.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:57:
[...]

Lijkt me ook ja...

Maargoed; ook hier; we weten nog niet veel. Misschien blijft die derde prik wel 12 of 18 maanden hangen.
En prik nummer vier vijf jaar. Eerst maar eens zien hoe dat met Omicron gaat.
Daarom boek ik ALS ik ga, mooi een last-minute. Ik zorg wel dat die prik er in komt hoor. :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Jorizzz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:02:
[...]

Zo lees ik het niet. Je certificaat kan vanaf 1 februari verlopen als het langer dan 9 maanden gelden is dat je volledig gevaccineerd bent en nog geen booster hebt gehaald. Hij verloopt dus alleen op 1 februari als je op of vóór 1 mei 2021 volledig gevaccineerd was. Voorbeeldje van mezelf: ik heb op 7 juli mijn tweede prik gehad. Tel daar negen maanden bij op en ik zit op 7 april. Dus tussen 1 februari en 7 april moet ik dan een booster krijgen om mijn certificaat niet te laten verlopen. Dat lijkt mij alleszins haalbaar.

Of zie ik het nou verkeerd?
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:03:
[...]

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Vanaf 1 februari verloopt de geldigheid als je niet binnen 9 maanden na de laatste prik je booster hebt gehad. De meesten hier zullen die laatste ergens in juni, juli, augustus of september hebben gehad. Dus 9 maanden daarna verloopt die geldigheid.
Fijn, thanks guys. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
President schreef op woensdag 8 december 2021 @ 03:44:
https://www.nu.nl/coronav...n.html#coral_talk_wrapper

Man o man, waarom heb je een OMT als je hun advies toch naast je neer legt? Is deze drang om het onderwijs open te houden nou echt omdat Hugo denkt dat een sluiting echt schadelijk is voor de kinderen? Of omdat er eerder je aangegeven dat ze het onderwijs open willen houden en ze het als falen voelen als ze toch sluiten?
Ik persoonlijk, puur kijkend vanaf onze vo-school zou net weten waarom. Daar gaat het helemaal niet hard

En met een testenweek na de vakantie, zou het bij ons, zowel leerlingen als kinderen een belachelijke en voor nu niet proportionele werkdruk opleveren

Dus zo'n algemeen advies vind ik niet passend

[ Voor 13% gewijzigd door 42erik op 08-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29
Idem bij de school van mijn kinderen. Stedelijk Gym met 1400 leerlingen. Gemiddeld 1 a 2 gevallen per week.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
hoevenpe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:36:
Voorzie dat veel mensen de booster 'tactisch' gaan halen vlak voordat ze naar het buitenland op vakantie gaan. Blijf je in eigen land dan heb je hem inderdaad minder nodig.
Vind het niet zo gek eigenlijk. Ik ben echt verbaasd hoe een groot deel in dit topic pro boosters is. Alsof het allemaal heel logisch is dat je constant laat vaccineren. Want nee, het blijft hier niet bij.

Die eerste 2 vaccinaties gewoon gehaald. Ook voor het grotere plaatje. Fijn dat ik mezelf extra bescherm. Maar nu gaan we naar jaarlijks of nog vaker naar een vaccinatie om een geldige QR code te krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:10:
[...]

Vind het niet zo gek eigenlijk. Ik ben echt verbaasd hoe een groot deel in dit topic pro boosters is. Alsof het allemaal heel logisch is dat je constant laat vaccineren. Want nee, het blijft hier niet bij.

Die eerste 2 vaccinaties gewoon gehaald. Ook voor het grotere plaatje. Fijn dat ik mezelf extra bescherm. Maar nu gaan we naar jaarlijks of nog vaker naar een vaccinatie om een geldige QR code te krijgen..
En welk alternatief is er dan? Daarnaast, is dat prikje echt zoveel moeite? Waarom worden die boosters gepromote door zo ongeveer elke overheid en elke gezondheidsorganisatie, als ze toch geen zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:03:
[...]

Destijds via spillage geprikt in februari... en ben 'officieel' nog lang niet aan de beurt voor de booster.

Welke opties zijn er dan als ik in say maart uit eten wil? Laten testen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

TommyGun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:17:
[...]

Destijds via spillage geprikt in februari... en ben 'officieel' nog lang niet aan de beurt voor de booster.

Welke opties zijn er dan als ik in say maart uit eten wil? Laten testen?
Je QR code blijft. Volgens mij is die booster grotendeels voor het reizen / vakantie buiten NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Dat is het al een tijdje. Baarmoederhalskanker, griep, etc.
[...]

Als die motivator jou naar de prikstraat krijgt dan is dat toch een win?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Agent47 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:18:
[...]

Je QR code blijft. Volgens mij is die booster grotendeels voor het reizen / vakantie buiten NL.
Hopelijk is het voor de zomervakantie rond dan :+ thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
[...]

Lijkt me ook ja...

Maargoed; ook hier; we weten nog niet veel. Misschien blijft die derde prik wel 12 of 18 maanden hangen.
Jammer dat in al die pagina's geleuter over eeuwig terugkerende boosters, jij de enige bent die dit opmerkt. Laten we het er maar op houden dat mensen niet van onzekerheid houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
xh3adshotx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:39:
[...]

Ook dat vind ik twijfelachtig want vaak is zo'n test 24 tot 48 uur geldig. In die periode kan je een verspreider worden terwijl je test aangeeft dat je negatief bent.
Het gaat hier al dagen over false negative Zelfs ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Sissors schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:13:
[...]

En welk alternatief is er dan? Daarnaast, is dat prikje echt zoveel moeite? Waarom worden die boosters gepromote door zo ongeveer elke overheid en elke gezondheidsorganisatie, als ze toch geen zin hebben?
Er zijn altijd alternatieven. Dit is een keus.
Alternatieven zijn bijvoorbeeld niks doen. Of booster optioneel maken zoals de vaccinatie nu, maar niet koppelen aan een reisdocument. Of lockdowns wanneer de boel uit de klauw loopt. Keuzes zat.

Dit is een keus met verrijkende consequenties. Kritisch zijn is belangrijk. Wat zijn de grenzen van dit beleid? Zijn die benoemd? We geven namelijk een enorm stuk vrijheid op en er is geen zicht wanneer we dat terugkrijgen onder welke voorwaarden. Waarom niet?

Ik ben pro vaccinatie, maar ben allergisch voor afgeven van vrijheden. Je krijgt ze namelijk meestal nooit meer terug.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:44:
[...]

Het is beter dan iemand die 9 maanden ongemoeid zijn gang kan gaan. De hele opzet van het systeem is dat gevaccineerden het meest te vertrouwen zijn, alleen dat blijkt een foute aanname naarmate er meer varianten komen.
Die vaccins werken nog steeds op nieuwe versies, dus nu zeg je gewoon dingen die niet waar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
boesOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:22:
[...]

Dit is een keus met verrijkende consequenties. Kritisch zijn is belangrijk. Wat zijn de grenzen van dit beleid? Zijn die benoemd? We geven namelijk een enorm stuk vrijheid op en er is geen zicht wanneer we dat terugkrijgen onder welke voorwaarden. Waarom niet?
Omdat de omstandigheden voortdurend veranderen (zie bijvoorbeeld Omicron)? We weten het gewoon nog niet, en afwachten is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

TommyGun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:19:
[...]

Zie mijn post hierboven. Mocht ik weggaan in september dan zorg ik dat ik hem op z'n laatst in juli heb. Het is wel een beetje plannen inderdaad mocht je op vakantie willen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
42erik schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:08:
[...]

Ik persoonlijk, puur kijkend vanaf onze vo-school zou net weten waarom. Daar gaat het helemaal niet hard

En met een testenweek na de vakantie, zou het bij ons, zowel leerlingen als kinderen een belachelijke en voor nu niet proportionele werkdruk opleveren

Dus zo'n algemeen advies vind ik niet passend
De ene school wel dicht en de andere niet zorgt voor ongelijkheid... Dan hebben we het helemaal over kansongelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Agent47 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:26:
[...]

Zie mijn post hierboven. Mocht ik weggaan in september dan zorg ik dat ik hem op z'n laatst in juli heb. Het is wel een beetje plannen inderdaad mocht je op vakantie willen ;)
Als de overheid inderdaad zo ver is tzt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

autje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:25:
[...]

Omdat de omstandigheden voortdurend veranderen (zie bijvoorbeeld Omicron)? We weten het gewoon nog niet, en afwachten is het devies.
Dat is imho niet acceptabel. Je zal toch voorwaarden moeten formuleren, of een tijdbom in de wetgevng moeten inbouwen, wanneer deze maatregel void wordt. Anders stem je in met in eeuwgheid QR codes gebruiken voor vrij reizen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
boesOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:22:
[...]

Er zijn altijd alternatieven. Dit is een keus.
Alternatieven zijn bijvoorbeeld niks doen. Of booster optioneel maken zoals de vaccinatie nu, maar niet koppelen aan een reisdocument. Of lockdowns wanneer de boel uit de klauw loopt. Keuzes zat.

Ik ben pro vaccinatie, maar ben allergisch voor afgeven van vrijheden. Je krijgt ze namelijk meestal nooit meer terug.
Natuurlijk zijn er alternatieven, maar ik bedoelde impliciet natuurlijk betere alternatieven. Want ja, je geeft een heel klein beetje vrijheid hierbij op, ik zie totaal niet waarom het een enorm stuk vrijheid zou zijn. Maar één van de alternatieven die je dan noemt is lockdowns? Euhm, dat is nou iets wat ons een gigantische hoeveelheid vrijheid kost. En de hele handel optioneel maken zonder enige incentive voor mensen om het te doen (zoals met QR codes / reisdocumenten) betekend gewoon dat de zorg weer eerder overbelast zal raken. En even los van dat daar ook mensen werken, ik vind het voor mij persoonlijk ook wel zo lekker als ik gewoon zorg kan krijgen en niet dat de hele handel straks in een permante staat van overbelast zijn zit. Hoe zit het precies met de vrijheden van mensen die een niertransplantatie of chemo nodig hebben?

Ik ben geheel voor zoveel mogelijk persoonlijke vrijheden. Maar jouw vrijheid stopt waar het mijn vrijheid beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:19:
[...]

Er werd door Hugo ook gezegd dat iedereen in de 7e maand na zijn vaccinatie zijn booster kon halen... Dus eh... Ja... Geen idee eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
President schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:27:
[...]

De ene school wel dicht en de andere niet zorgt voor ongelijkheid... Dan hebben we het helemaal over kansongelijkheid...
Dat is een ongelijkheid ja, maar ja, om nu alles dicht te doen omdat het op een deel van de plekken niet wil...

Andere vraag: waarom moet het vo dicht als het op basisscholen te hard gaat?

Waarbij ik niet 100% zeker weet of het hele vo niet hard gaat, maar ik hoor daar nergens wat over

[ Voor 9% gewijzigd door 42erik op 08-12-2021 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
thewizard2006 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:25:
De vorige pandemie was 100 jaar geleden.
Even uit je hele betoog geknipt.

Google eens op griepgolf en 2018, toen hadden we ook al een tijdelijk tekort in de zorg. En niet alleen toen, sinds die tijd is het niet beter geworden. Er zijn regelmatig problemen dat er niet genoeg mensen zijn die kunnen invallen. En tegelijk zijn er geen vacatures of worden mensen maar tijdelijk aangenomen en moeten ze na X jaar weer weg.

Het huidige zorginfarct komt niet uit de lucht vallen, Covid maakt het nu ineens duidelijk.

We kunnen met vaccinaties, boosters en extreme leefregels het nog wel een tijdje rekken maar dat is geen lange termijn oplossing. Dat is een tijdelijke fix. Dat kan je vergelijken met een plastic zak tegen je auto tapen omdat het raam kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is imho niet acceptabel. Je zal toch voorwaarden moeten formuleren, of een tijdbom in de wetgevng moeten inbouwen, wanneer deze maatregel void wordt. Anders stem je in met in eeuwgheid QR codes gebruiken voor vrij reizen.
Ik denk alleen dat dat soort harde waarborgen heel moeilijk zijn. Want anders zit je over een jaar misschien met compleet andere omstandigheden, maar dan heb je jezelf compleet vast gezet omdat je tegen je eigen waarborgen aan loopt die nieuwe maatregelen verhinderen.

Je zit daarnaast ook nog eens met diplomatieke issues want reisbeperkingen zijn afspraken tussen landen onderling. Daar kan een binnenlands parlement maar heel beperkt wat tegen in brengen: De Tweede Kamer kan weinig zeggen over de regels die Spanje stelt voor een QR, bijvoorbeeld.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Sissors schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:28:
[...]

Natuurlijk zijn er alternatieven, maar ik bedoelde impliciet natuurlijk betere alternatieven. Want ja, je geeft een heel klein beetje vrijheid hierbij op, ik zie totaal niet waarom het een enorm stuk vrijheid zou zijn. Maar één van de alternatieven die je dan noemt is lockdowns? Euhm, dat is nou iets wat ons een gigantische hoeveelheid vrijheid kost. En de hele handel optioneel maken zonder enige incentive voor mensen om het te doen (zoals met QR codes / reisdocumenten) betekend gewoon dat de zorg weer eerder overbelast zal raken. En even los van dat daar ook mensen werken, ik vind het voor mij persoonlijk ook wel zo lekker als ik gewoon zorg kan krijgen en niet dat de hele handel straks in een permante staat van overbelast zijn zit. Hoe zit het precies met de vrijheden van mensen die een niertransplantatie of chemo nodig hebben?

Ik ben geheel voor zoveel mogelijk persoonlijke vrijheden. Maar jouw vrijheid stopt waar het mijn vrijheid beperkt.
Ben het niet met je oneens. Maar ik heb wel moeite met reizen en vakantie koppelen aan een booster, zonder helder zicht op wanneer dat zou stoppen. Wie bepaalt wanneer het genoeg is? Welke voorwaarden?

En semi verplichte prik vind ik wel een fundamentele inbreuk op mijn vrijheid. Ik zie de noodzaak wel, maar dat maakt het niet een mindere inbreuk. Dus dan wil ik wel een helder verhaal wanneer, en onder welke voorwaarden het niet meer hoeft. En dat mis ik. Dus vind ik het op dit moment geen goed idee.
Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:33:
[...]

Ik denk alleen dat dat soort harde waarborgen heel moeilijk zijn. Want anders zit je over een jaar misschien met compleet andere omstandigheden, maar dan heb je jezelf compleet vast gezet omdat je tegen je eigen waarborgen aan loopt die nieuwe maatregelen verhinderen.

Je zit daarnaast ook nog eens met diplomatieke issues want reisbeperkingen zijn afspraken tussen landen onderling. Daar kan een binnenlands parlement maar heel beperkt wat tegen in brengen: De Tweede Kamer kan weinig zeggen over de regels die Spanje stelt voor een QR, bijvoorbeeld.
Je zou op zijn minst een jaarlijks renew moment in kunnen bouwen, op europees nivo. Dit wordt ook europees geregeld lijkt het.

[ Voor 20% gewijzigd door boesOne op 08-12-2021 10:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:33:
[...]

Google eens op griepgolf en 2018, toen hadden we ook al een tijdelijk tekort in de zorg.
Even uit je betoog geknipt.

We hadden toen een paar weken een beetje overbelasting van de zorg. Niet al twee jaar een hele zware overbelasting en bovendien dalende capaciteit. En dan speelt er ook nog mee dat de gemiddelde ligduur momenteel ongeveer drie keer zo lang is.

Nieteens een beetje vergelijkbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:29

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:35:
[...]

We hadden toen een paar weken een beetje overbelasting van de zorg. Niet al twee jaar een hele zware overbelasting en bovendien dalende capaciteit. En dan speelt er ook nog mee dat de gemiddelde ligduur momenteel ongeveer drie keer zo lang is.

Doe geen moeite dat leest hij toch niet.
En ondanks de topicwarning blijft het terugkomen.

Misschien moeten we het collectief negeren zoals ze in even tot hier al voorstelden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Even uit je hele betoog geknipt.

Google eens op griepgolf en 2018, toen hadden we ook al een tijdelijk tekort in de zorg. En niet alleen toen, sinds die tijd is het niet beter geworden. Er zijn regelmatig problemen dat er niet genoeg mensen zijn die kunnen invallen. En tegelijk zijn er geen vacatures of worden mensen maar tijdelijk aangenomen en moeten ze na X jaar weer weg.

Het huidige zorginfarct komt niet uit de lucht vallen, Covid maakt het nu ineens duidelijk.

We kunnen met vaccinaties, boosters en extreme leefregels het nog wel een tijdje rekken maar dat is geen lange termijn oplossing. Dat is een tijdelijke fix. Dat kan je vergelijken met een plastic zak tegen je auto tapen omdat het raam kapot is.
De griepgolf van 2 3 weken vergelijken met een pandemie van bijna 2 jaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
[...]

Lijkt me ook ja...

Ik zou er, tenzij het virus er spontaan de brui aangeeft, voor komende winter in ieder geval niet mee wachten, zeker niet bij de groepen waar een optimale planning van een booster grote voordelen heeft.

Zolang het nog voldoende rond gaat, ook in het buitenland, de handel zo goed mogelijk plannen en niet weer in de zomer denken dat het voorbij is. Als het een jaar in de winter ook prima gaat en in het buitenland ook, mooi moment om het dan af te gaan schalen.

En het blijft verwonderlijk dat mensen ernstige problemen tegen met enige regelmaat een vaccin halen hebben, maar weinig problemen lijken te hebben met regelmatig ziek worden van het virus, terwijl het ene een toch wat meer gecontroleerde setting is dan het andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:37:
[...]

Ik zou er, tenzij het virus er spontaan de brui aangeeft, voor komende winter in ieder geval niet mee wachten, zeker niet bij de groepen waar een optimale planning van een booster grote voordelen heeft.

Zolang het nog voldoende rond gaat, ook in het buitenland, de handel zo goed mogelijk plannen en niet weer in de zomer denken dat het voorbij is. Als het een jaar in de winter ook prima gaat en in het buitenland ook, mooi moment om het dan af te gaan schalen.

En het blijft verwonderlijk dat mensen ernstige problemen tegen met enige regelmaat een vaccin halen hebben, maar weinig problemen lijken te hebben met regelmatig ziek worden van het virus, terwijl het ene een toch wat meer gecontroleerde setting is dan het andere.
Ik blijf het net zo bijzonder vinden dat men zich voor een all inclusive in Turkije zonder enig weerwoord helemaal vol laat blaffen met vaccinaties. Om vervolgens in een paar bakken twijfelachtig voer te gaan staan graaien.

Maargoed, ieder z'n ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:33:
[...]

Je moet dit soort waarborgen juist heel sterk zetten om te voorkomen dat het misbruikt word voor heel wat anders waarvoor het ook wel handig is. En dan niet precies op tijd maar wel op het doel.
Want die QR code overal scannen is natuurlijk ergens ook wel handig om mensen te volgen, "hey jij was bij de FvD bijeenkomst vorige week", het is technisch mogelijk en we moeten er dus voor waken dat het daar niet voor gebruikt gaat worden.
Of waarom ga jij naar locatie A wekelijks? Want dat kan toch ook op locatie B. Dat kost extra Co2 die reisjes die jij niet nodig hebt volgens ons dus dat kost je extra geld.

Dus juist daarom moet je heel specifiek afbakenen waarvoor en onder welke condities dit gebruikt mag worden, en op EU niveau. Ja natuurlijk gaat nu iedereen roepen complot theorie dat zouden mensen nooit doen. De geschiedenis leert ons echter dat er wel vaker misbruik is gemaakt van informatie waarvan mensen het vooraf niet konden voorzien. Waarom zou je niet in de burgerlijke stand willen laten opnemen dat je jood bent ( 1930 in nederland ) het maakt toch niets uit. 1940 was dat toch even wat vervelend, dit is denk ik wel het beste voorbeeld waarin misbruik werd gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:37:
[...]
Ik heb er weinig moeite mee om een vaccin te halen als het duidelijk effectief is om mijzelf (en anderen) te beschermen. Maar we moeten niet naar een situatie gaan dat je straks alléén nog maar een vaccin haalt omdat anders het poortje waar je doorheen wil lopen niet meer open gaat als je het niet doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bizar hoe het denken in dit topic verschuift van 'laat je toch prikken' naar 'uhm booster, ja maar vakantie'. Hoe er nu al gepraat wordt over tactisch een moment uitkiezen voor je booster volgend jaar. Als je vindt dat een prik halen een must is voor de bestrijding van de pandemie dan haal je toch je booster op het moment dat dat kan? Dan ga je toch niet wachten omdat dat beter uitkomt voor je aankomende Zuid-Frankrijk-trip? Het is hetzelfde soort egoïsme dat ongevaccineerden toegedicht wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Google eens op griepgolf en 2018, toen hadden we ook al een tijdelijk tekort in de zorg.
Misschien eens aan die zorgmedewerkers vragen in retrospectief of wat er toen werd opgetekend in de krant, in enige verhouding staat tot wat men tot nu toe met corona heeft meegemaakt. Toen leek dat, in verhouding zeer zeer tijdelijke "te kort", heel wat. Als ze eens geweten hadden wat er nog zou komen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

We hebben nog een gezondheidsraad die dit soort dingen onderzoekt en er dan een pdf'je van maakt.
Overige overwegingen
Voor overige groepen, zoals gezonde personen jonger dan 60 jaar en personen met
onderliggende ziekten, zijn in studies momenteel geen aanwijzingen dat de bescherming tegen
ernstige ziekte of ziekenhuisopname tekortschiet, ongeacht het gebruikte vaccin. Voor een
boosteraanbod aan deze groepen ziet de commissie daarom op dit moment geen medische
aanleiding. Een uitzondering hierop zijn personen met een ernstig gecompromitteerd
immuunsysteem; die krijgen nu al een derde dosis in het kader van de primaire vaccinatieserie

Het advies is gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke gegevens, en gaat uit van de
primaire gezondheidskundige doelstelling van het vaccinatieprogramma om ernstige ziekte en
sterfte door COVID-19 te voorkomen. Er kunnen uit maatschappelijk oogpunt andere redenen
bestaan om een boostervaccin aan te bieden aan bepaalde groepen, zoals zorgmedewerkers.
Dergelijke overwegingen vallen buiten dit advies en moeten afgewogen worden tegen het
belang van inzet van vaccins voor primaire vaccinatie ter bestrijding van de pandemie
wereldwijd.
Het primaire doel van vaccinatie is om ernstige ziekte, ziekenhuisopname en sterfte te
voorkomen. Het effect van vaccinatie op de transmissie van het coronavirus is minder groot.
Hiermee is de rol van vaccinatie in de bestrijding van de pandemie anders dan andere
ingestelde coronamaatregelen, die met name de transmissie van het virus dienen te beperken
of te voorkomen. Om na vaccinatie tot blijvend hoge bescherming tegen ziekten te komen kan
een boostervaccinatie worden ingezet. Boostervaccinaties worden in het algemeen gegeven na
een wat langer interval (bijvoorbeeld 6-8 maanden) om te komen tot een langdurig hoge
bescherming, ook in situaties waarbij de primaire bescherming nog voldoende is. Een andere
reden voor een boostervaccinatie kan zijn om de bescherming te verhogen bij groepen waarvan
die niet meer optimaal is.
De oorspronkelijke twee prikken van Pfizer geven een reductie in transmissie van ~55%, iemand een linkje waaruit blijkt dat die effectiviteit significant af neemt en met een booster gecorrigeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Je moet dit soort waarborgen juist heel sterk zetten om te voorkomen dat het misbruikt word voor heel wat anders waarvoor het ook wel handig is. En dan niet precies op tijd maar wel op het doel.
Want die QR code overal scannen is natuurlijk ergens ook wel handig om mensen te volgen, "hey jij was bij de FvD bijeenkomst vorige week", het is technisch mogelijk en we moeten er dus voor waken dat het daar niet voor gebruikt gaat worden.
In de Nederlandse QR code zitten juist de waarborgen die de situatie voorkomen die je nu schetst. Je bent niet traceerbaar met een Nederlandse QR, die QR wordt pas aangemaakt als je aan de voorwaarden voor een groen vinkje voldoet. Anders niet. En er staat geen informatie in die verwerkt kan worden om jou direct te traceren.

Dat is ook precies de issue waar ze tegenaan liepen toen positief geteste mensen geen ingetrokken QR kregen - dat kon niet omdat die code geanonimiseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:41:
[...]

We hebben nog een gezondheidsraad die dit soort dingen onderzoekt en er dan een pdf'je van maakt.

[...]

[...]

De oorspronkelijke twee prikken van Pfizer geven een reductie in transmissie van ~55%, iemand een linkje waaruit blijkt dat die effectiviteit significant af neemt en met een booster gecorrigeerd wordt?
But two weeks after receiving the booster dose, protection against symptomatic infection increased to 93.1% (95% confidence interval, 91.7 to 94.3) in those who initially had two doses of the Oxford AstraZeneca vaccine, and 94.0% (95% CI, 93.4 to 94.6) for those who had Pfizer.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2814

https://www.cdc.gov/coron...accines/booster-shot.html

https://www.bbc.com/news/health-59289008

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ1OJAQifpTrxX7V5DnRJinOUCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Owb3fNvrOXhBXT7f0vqH8y9b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb er weinig moeite mee om een vaccin te halen als het duidelijk effectief is om mijzelf (en anderen) te beschermen. Maar we moeten niet naar een situatie gaan dat je straks alléén nog maar een vaccin haalt omdat anders het poortje waar je doorheen wil lopen niet meer open gaat als je het niet doet.
Het beschermt voor ruim 90% tegen ziekenhuisopname. Nog niet overtuigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:39:
[...]
Ik blijf het net zo bijzonder vinden dat men zich voor een all inclusive in Turkije zonder enig weerwoord helemaal vol laat blaffen met vaccinaties. Om vervolgens in een paar bakken twijfelachtig voer te gaan staan graaien.
Op zich is het gezien die twee zaken dan toch weer niet zo onverstandig :+
Achja het laat vooral zien dat al die zogenaamde medische redenen voor een hoop mensen er nogal bij gesleept zijn.
Maargoed, ieder z'n ding.
Tsja zij zullen weer weinig hebben met mijn idee van kamperen / creperen op vakantie :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Of waarom ga jij naar locatie A wekelijks? Want dat kan toch ook op locatie B. Dat kost extra Co2 die reisjes die jij niet nodig hebt volgens ons dus dat kost je extra geld.
Dat kan helemaal niet met de manier waarop de QR code in elkaar zit.

Het hele scan-proces is volledig offline. Er is geen centrale organisatie die weet waar welke QR code gescanned wordt.

In principe zou met een EU DCC een bedrijf terugkerende klanten kunnen identificeren door de QR code (of dde unieke identifier ervan) op te slaan en bij te houden of dezelfde QR code vaker langskomt. Maar deze informatie blijft enkel bij het bedrijf dat de scans uitvoert (en zij moeten hiervoor de scanner-app wijzigen).

Om dit nog verder in te perken is de Nederlandse QR code wat anders opgebouwd dan de Europese. Jouw NL QR code verandert zeer regelmatig, waardoor een bedrijf geen twee keer dezelfde QR code te zien krijgt en dus geen profiel kan opbouwen van herhaalde bezoekjes.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:44:
[...]

Als je het over de huidige vaccins hebt wel.

Maar hoe groot is die 'drop-off' voor de populatie 50- en hoe groot is het nut van een booster voor die groep? En al helemaal als je het straks gaat hebben over een booster die elke 9 maanden terug komt, omdat het enige meetbare criterum wat we hebben, de hoeveelheid antistoffen is?

Ik ben het zeker eens met het feit dat vaccineren een goed idee is, maar ik weet niet of het nu heel slim is om iedereen aan een vaccinatie-abonnement te helpen. Ook als je bedenkt dat er delen van de wereld is waar de vaccins nu nog amper beschikbaar zijn.

Als straks bijvoorbeeld blijkt dat de effectiviteit van 3+ vaccins ineens enorm omhoog gaat of de transmissie daardoor drastisch wordt verminderd, dan zeg ik net zo goed, booster maar een eind raak.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 08-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Sissors schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:28:
[...]

Zo ken ik er ook nog wel een paar... waarom moet iemand zijn vrijheid m.b.t. lichamelijke integriteit opgeven zodat een ander zonder 1,5m kan feesten? Ik zet 'm bewust scherp omdat deze opmerking natuurlijk alle richtingen op geredeneerd kan worden.

Het gaat er natuurlijk om dat een aantal universele rechten, waarvan we vooraf deze als belangrijk hebben ernstig onder druk komen te staan. Deze pragmatisch aan de kant zetten met maatregelen waarvan de werking op z'n best onbewezen is, met grote gevolgen voor mensen die deze rechten willen uitoefenen, zonder echt debat is stuitend. Maar het is ook voor de gehele maatschappij die richting een technocratie aan het wandelen is een issue. Ook mensen die de gewenste keuze maken kunnen zich niet meer vrij bewegen, en @boesOne geeft terecht aan dat daar geen einddatum op zit.

Als we Corona ooit doorkomen, of een manier vinden om er mee te leven heeft de gehele maatschappij een aantal stappen achteruit gezet op het gebied van vrijheid, polarisatie, technocratie, democratie en mensenrechten. De vraag is of dat terug komt, enkel omdat we nu op korte termijn zo nodig willen dansen in disco's, waarvan het inmiddels wel duidelijk is dat dat uberhaupt geen goed idee is. Dan zeg ik: voer het ethische debat, leg alle opties op tafel, maar er is vanuit onze bestuurders in Europa en de westerse wereld een enorme tunnelvisie m.b.t. het managen van deze crisis, die helaas door veel mensen is overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
De vraag is in hoeverre die boosters transmissie tegen gaan en groepsimmuniteit versterken. Dat ze werken wanneer wij elkaar daadwerkelijk in het gezicht gehoest hebben was al duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Agent47 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:44:
[...]

Je mist zijn punt, het gaat niet om dit vaccin maar om de reden het te nemen.
Die reden moet zijn de bescherming, wat hij ook aangeeft.
Als de reden is omdat ik op vakantie kan is dat geen goede reden om een vaccin te nemen.

90% bescherming klinkt leuk alleen 90% van wat?
Het maakt uit hoe groot het risico is om in het ziekenhuis opgenomen te worden met covid. Gezien de getallen speelt daar ook leeftijd een zeer grote rol.
Voor iemand van 12 is het 90% van 0 dus gewoon 0
voor iemand van 80 is het echter een heel ander getal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mfpower schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:48:
[...]

Zo ken ik er ook nog wel een paar... waarom moet iemand zijn vrijheid m.b.t. lichamelijke integriteit opgeven zodat een ander zonder 1,5m kan feesten? Ik zet 'm bewust scherp omdat deze opmerking natuurlijk alle richtingen op geredeneerd kan worden.
Je bent erg selectief met je voorbeeld, om zo voorbij te gaan aan het feit dat er een hoop economische schade ontstaat door lockdowns en andere transmissie-maatregelen. Dus ja, je kan 'm wel de andere kant op redeneren, maar het egoisme staat je dan nog steeds niet sierlijk.

Vrijheden zijn geen natuurwet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:52:
[...]

Als de reden is omdat ik op vakantie kan is dat geen goede reden om een vaccin te nemen.

Het maakt uit hoe groot het risico is om in het ziekenhuis opgenomen te worden met covid. Gezien de getallen speelt daar ook leeftijd een zeer grote rol.
En als iedereen denkt " Goh mij doet corona niks, ik neem hem lekker niet" Krijg je de situatie waar we nu in lijken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:52:
[...]

Wat doen we nog met statistiek als individuele kansen laag zijn? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Rannasha in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"Rannasha schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:47[message]:
[...]

Om dit nog verder in te perken is de Nederlandse QR code wat anders opgebouwd dan de Europese. Jouw NL QR code verandert zeer regelmatig, waardoor een bedrijf geen twee keer dezelfde QR code te zien krijgt en dus geen profiel kan opbouwen van herhaalde bezoekjes.
Behalve dan die geprinte geplastificeerde versie die ik bij me heb voor als mijn telefoon de geest geeft. Ik heb net nog gekeken, hij ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:52:
[...]

Je bent erg selectief met je voorbeeld, om zo voorbij te gaan aan het feit dat er een hoop economische schade ontstaat door lockdowns en andere transmissie-maatregelen. Dus ja, je kan 'm wel de andere kant op redeneren, maar het egoisme staat je dan nog steeds niet sierlijk.

Vrijheden zijn geen natuurwet.
Dat klopt helemaal en is het nodig dat je me een egoist noemt? Voegt dat iets toe aan de inhoudelijke discussie? Het is gewoon niet een one-way-street dit hele verhaal maar zo wordt het wel gebracht. Er is een veel breder kader en dat probeer ik duidelijk te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 08-12-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:50:
[...]

De vraag is in hoeverre die boosters transmissie tegen gaan en groepsimmuniteit versterken. Dat ze werken wanneer wij elkaar daadwerkelijk in het gezicht gehoest hebben was al duidelijk.
Daar is het nu denk ik nog wat vroeg voor denk ik.
Het is m.i. aannemelijk dat je weer een tijdelijk effect op de verspreiding gaat zien. Wat bij deze besmettingscijfers mooi meegenomen is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:54:
[...]

Daar is het nu denk ik nog wat vroeg voor denk ik.
Het is m.i. aannemelijk dat je weer een tijdelijk effect op de verspreiding gaat zien. Wat bij deze besmettingscijfers mooi meegenomen is natuurlijk.
Ik ben ook heel benieuwd of we onszelf überhaupt ooit op het niveau van groepsimmuniteit gaan prikken. Dat zag je het afgelopen seizoen ook niet gebeuren.

Waar de vaccins vooral goed voor zijn is het minimaliseren van de schade en daar zijn ze ook voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mfpower schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:54:
[...]

Dat klopt helemaal en is het nodig dat je me een egoist noemt? Voegt dat iets toe aan de inhoudelijke discussie? Het is gewoon niet een one-way-street dit hele verhaal maar zo wordt het wel gebracht.
Ik zeg bewust dat het je niet sierlijk staat omdat ik er geen belediging van wil maken. Iets anders constateren gaat nu eenmaal niet.

Als je de discussie wilt starten hoe dierbaar de economie ons is, dan is daar echt een ander topic voor nodig. Je raakt daarmee geopolitieke leverage, educatie, toegang tot innovatie en duurzaamheid, enzovoort. Lijkt me niet dat dit hier past.

Dat je persoonlijk de economie ondergeschikt stelt aan individuele vrijheid, dat kan een mening zijn ja. Lijkt me niet productief, uiteindelijk landen de consequenties daarvan óók in jouw straatje (zie opsomming hierboven).

[ Voor 13% gewijzigd door nst6ldr op 08-12-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
42erik schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:32:
[...]

Dat is een ongelijkheid ja, maar ja, om nu alles dicht te doen omdat het op een deel van de plekken niet wil...

Andere vraag: waarom moet het vo dicht als het op basisscholen te hard gaat?

Waarbij ik niet 100% zeker weet of het hele vo niet hard gaat, maar ik hoor daar nergens wat over
Daarom ook juist vooral de basisscholen sluiten... En sporten en andere activiteiten de week voor kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd of we onszelf überhaupt ooit op het niveau van groepsimmuniteit gaan prikken. Dat zag je het afgelopen seizoen ook niet gebeuren.

Waar de vaccins vooral goed voor zijn is het minimaliseren van de schade en daar zijn ze ook voor ontworpen.
Definieer 'groepsimmuniteit'...

Als we op een punt komen dat de zorg het weer een beetje aankan, kun je m.i. wel spreken van een vorm van groepsimmuniteit.

Dat kan door een combinatie van verschillende zaken:
- Vaccineren
- geregeld een infectie doormaken
- Kinderen die met immuniteit geboren worden
- kwetsbaren die uitsterven

Ik denk alleen dat dat niet binnen een jaar of twee is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

zacht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:54:
[...]

Behalve dan die geprinte geplastificeerde versie die ik bij me heb voor als mijn telefoon de geest geeft. Ik heb net nog gekeken, hij ziet er nog steeds hetzelfde uit.
Daarmee ben je nog steeds alleen maar te volgen als een bedrijf bewust een aangepaste versie van de scanner app maakt en gebruikt. En dan alleen maar door dat bedrijf. En gezien de overgrote meerderheid van de mensen de app gebruikt, is het nogal onzinnig voor een bedrijf om al die moeite te doen voor het volgen van een klein aantal mensen dat de papieren QR code gebruikt.

Dat kun je beter iets als een bonuskaart uitgeven. Krijg je veel meer gegevens van veel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:00:
[...]

Definieer 'groepsimmuniteit'...
Je kan pas van 'groepsimmuniteit' spreken als de besmettingsaantallen uit zichzelf gaan dalen en blijven dalen. Dus een R < 1, en uitbraken zijn dan niet meer mogelijk.

Waar jij het over hebt is dat de bevolking als groep voldoende beschermd is, maar het virus eigenlijk onschadelijk is gemaakt. Dan heb je het over endemie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:54:
[...]

Wat doen we nog met statistiek als individuele kansen laag zijn? :')
Bepalen waar we de middelen zo effectief mogelijk in kunnen zetten.

Even weg van covid
Stel je hebt 10 groepen mensen waarbij je statistisch kan bepalen wat voor die mensen het risico is
en de verdeling is
5-8-10-15-20-50-60-80-90-95%
Op een bepaald risico om het even uit het corona debat te trekken.
Ga je dan alle groepen beschermen? Maar wat als je dat niet kan waar begin je dan?
Begin je dan met de groep die 5% kan heeft dat het gebeurt of de groep die 95% kans heeft.

Terug naar covid
De insteek van de huidige covid oplossing namelijk iedereen vaccineren en booster geven is niet kijken naar risico maar gewoon iedereen vaccineren, en desnoods onder dwang. We kijken niet naar kosten of effectiviteit. Moet je iemand <12 vaccineren? En is dat nog wel effectief.
En bij iemand <20? maakt het daar eigenlijk nog wel wat uit.
Statistisch gezien kan je gewoon berekenen hoe groot de kans is voor groepen mensen en op basis daarvan wel of niet vaccineren. Dan zal je waarschijnlijk ergens rond de 30-35 uitkomen ( ik heb het niet uitgerekend)
Het geld wat je overhoud daarvan kan je inzetten voor nuttigere, lange termijn oplossingen, want vaccineren is geen lange termijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:02:
[...]

Je kan pas van 'groepsimmuniteit' spreken als de besmettingsaantallen uit zichzelf gaan dalen en blijven dalen. Dus een R < 1, en uitbraken zijn dan niet meer mogelijk.

Waar jij het over hebt is dat de bevolking als groep voldoende beschermd is, maar het virus eigenlijk onschadelijk is gemaakt. Dan heb je het over endemie.
Ja, ik weet de officiële definitie. Maar m.i. zijn we daar voor respiratoire virussen nog nooit in geslaagd. Dan maar een beetje oprekken die definitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Rannasha schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:01:
[...]

Daarmee ben je nog steeds alleen maar te volgen als een bedrijf bewust een aangepaste versie van de scanner app maakt en gebruikt. En dan alleen maar door dat bedrijf. En gezien de overgrote meerderheid van de mensen de app gebruikt, is het nogal onzinnig voor een bedrijf om al die moeite te doen voor het volgen van een klein aantal mensen dat de papieren QR code gebruikt.

Dat kun je beter iets als een bonuskaart uitgeven. Krijg je veel meer gegevens van veel meer mensen.
Met het risico dat we op een zijspoor komen, waarom zou je überhaupt een bonuskaart nodig hebben? Ik betaal altijd met hetzelfde pinpasje vanaf dezelfde rekening, kunnen ze die transacties niet gewoon tracken?

En met die gedachte, er hangen overal camera's, je hebt je telefoon met GPS, wifi, bluetooth tracking, noem maar op de hele dag bij je. Waarom is dan net die corona app, die gewoon open source is: https://github.com/minvws , opeens het gevaar zijn? Die hele app zit zo dichtgetimmerd als wat precies nou om die privacy te waarborgen. Wanneer is het wel goed? (die vraag niet gericht aan rannasha gesteld)

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

De tracking is nihil, dat ben ik met je eens. Niet dat het mij iets uitmaakt overigens, ik word enigszins kriegelig van de doorgeslagen privacy-hype, zeker in combinatie met een pandemie. Wat mij betreft krijg je een gratis enkelband bij een positieve test die er weer af gaat bij een negatieve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:04:
[...]

Bepalen waar we de middelen zo effectief mogelijk in kunnen zetten.

Even weg van covid
Stel je hebt 10 groepen mensen waarbij je statistisch kan bepalen wat voor die mensen het risico is
en de verdeling is
5-8-10-15-20-50-60-80-90-95%
Op een bepaald risico om het even uit het corona debat te trekken.
Ga je dan alle groepen beschermen? Maar wat als je dat niet kan waar begin je dan?
Begin je dan met de groep die 5% kan heeft dat het gebeurt of de groep die 95% kans heeft.

Terug naar covid
De insteek van de huidige covid oplossing namelijk iedereen vaccineren en booster geven is niet kijken naar risico maar gewoon iedereen vaccineren, en desnoods onder dwang. We kijken niet naar kosten of effectiviteit. Moet je iemand <12 vaccineren? En is dat nog wel effectief.
En bij iemand <20? maakt het daar eigenlijk nog wel wat uit.
Statistisch gezien kan je gewoon berekenen hoe groot de kans is voor groepen mensen en op basis daarvan wel of niet vaccineren. Dan zal je waarschijnlijk ergens rond de 30-35 uitkomen ( ik heb het niet uitgerekend)
Het geld wat je overhoud daarvan kan je inzetten voor nuttigere, lange termijn oplossingen, want vaccineren is geen lange termijn oplossing.
Je zou een punt hebben als het vaccin geen invloed op transmissie had. Maar je negeert wel vaker reacties dus ik weet niet of ik veel meer hieraan moet toevoegen, beetje zonde anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Michael_OsGroot schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:06:
[...]

Met het risico dat we op een zijspoor komen, waarom zou je überhaupt een bonuskaart nodig hebben? Ik betaal altijd met hetzelfde pinpasje vanaf dezelfde rekening, kunnen ze die transacties niet gewoon tracken?
Ja, zou ook kunnen. Maar gevolgd worden via pinbetalingen is niet iets waar je expliciet voor kiest. Het voorbeeld van de bonuskaart is iets waar mensen zelf kiezen om gevolgd te worden.
En met die gedachte, er hangen overal camera's, je hebt je telefoon met GPS, wifi, bluetooth tracking, noem maar op de hele dag bij je. Waarom is dan net die corona app, die gewoon open source is: https://github.com/minvws , opeens het gevaar zijn? Die hele app zit zo dichtgetimmerd als wat precies nou om die privacy te waarborgen. Wanneer is het wel goed? (die vraag niet gericht aan rannasha gesteld)
Tsja, ik snap het ook niet helemaal. Een deel van het probleem komt waarschijnlijk doordat mensen niet goed weten hoe de CoronaCheck app werkt en dus niet weten dat het hele proces volledig offline plaatsvindt en validatie dus geen centrale server nodig heeft. Maar het lijkt mij dat het toch opgevallen moet zijn dat de diverse organisaties die we kennen die strijden voor privacy, en die normaalgesproken best luid kunnen zijn, zich heel rustig houden over het CoronaCheck systeem. Omdat het natuurlijk best goed in elkaar zit qua privacy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:58:
[...]

Ik zeg bewust dat het je niet sierlijk staat omdat ik er geen belediging van wil maken. Iets anders constateren gaat nu eenmaal niet.

Als je de discussie wilt starten hoe dierbaar de economie ons is, dan is daar echt een ander topic voor nodig. Je raakt daarmee geopolitieke leverage, educatie, toegang tot innovatie en duurzaamheid, enzovoort. Lijkt me niet dat dit hier past.

Dat je persoonlijk de economie ondergeschikt stelt aan individuele vrijheid, dat kan een mening zijn ja. Lijkt me niet productief, uiteindelijk landen de consequenties daarvan óók in jouw straatje (zie opsomming hierboven).
Maar een lekker draaiende economie is ook geen natuurwet. Het maakt de bredere discussie niet minder belangrijk. Het economische argument is niet de maat der dingen, slechts een van de overwegingen. En juist dat stipt @Mfpower aan. De ethische component is niet minder belangrijk dan de andere overwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:35:
[...]

Het gaf destijds al aan dat er bij minder extreme situaties problemen konden optreden en dat het zorgsysteem niet toegerust was om een piek echt op te vangen.

Ja het was toen gelukkig maar voor een paar weken, maar als mijn tuin bij erge regenval onder water staat ga ik echt kijken wat ik kan oplossen. Dan zeg ik ook niet ach zo hard regent het bijna nooit en vast niet een paar dagen na elkaar.
nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:10:
Je zou een punt hebben als het vaccin geen invloed op transmissie had. Maar je negeert wel vaker reacties dus ik weet niet of ik veel meer hieraan moet toevoegen, beetje zonde anders.
Ik probeer niets te negeren, maar ik mis ook wel eens een update.

Als je kan voorkomen dat er weinig mensen opgenomen worden ondanks dat ze besmet zijn door de vaccinatie dan is transmissie minder belangrijk.
Doen we met de griep ook, alleen de risicogroepen vaccineren want die komen bij besmetting in het ziekenhuis. Nadeel bij de griep is dat er zo veel varianten zijn dat we niet elk jaar kunnen voorspellen of we de juiste vaccinatie zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Shadowhawk00 op 08-12-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

boesOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:13:
[...]

Maar een lekker draaiende economie is ook geen natuurwet. Het maakt de bredere discussie niet minder belangrijk. Het economische argument is niet de maat der dingen, slechts een van de overwegingen. En juist dat stipt @Mfpower aan. De ethische component is niet minder belangrijk dan de andere overwegingen.
Als ik zeg dat vrijheden geen natuurwet zijn, wil ik daarmee aangeven dat ze impliciet geen invloed hebben op de wereld om ons heen, slechts op de omgang met elkaar. Een persoon heeft bijvoorbeeld recht op leven, maar een virus trekt zich daar niks van aan.

De economie is weliswaar geen natuurwet, maar die bepaalt wel onze plek op de wereld en onze algemene gesteldheid. We hebben nog wel wat treden te gaan voordat we de gesteldheid van de gehele bevolking bespreekbaar willen maken ten behoeve van een minderheid. Te beginnen met controle van coronapas bij het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Shadowhawk00 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:14:
[...]

Ik probeer niets te negeren, maar ik mis ook wel eens een update.

Als je kan voorkomen dat er weinig mensen opgenomen worden ondanks dat ze besmet zijn door de vaccinatie dan is transmissie minder belangrijk.
Doen we met de griep ook, alleen de risicogroepen vaccineren want die komen bij besmetting in het ziekenhuis. Nadeel bij de griep is dat er zo veel varianten zijn dat we niet elk jaar kunnen voorspellen of we de juiste vaccinatie zetten.
Ook hier zou je een punt hebben als je kon vaststellen wie er een slecht ziektebeeld gaat vertonen. Bij de griep ligt dat erg voor de hand, bij covid nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:18:
[...]

Als ik zeg dat vrijheden geen natuurwet zijn, wil ik daarmee aangeven dat ze impliciet geen invloed hebben op de wereld om ons heen, slechts op de omgang met elkaar. Een persoon heeft bijvoorbeeld recht op leven, maar een virus trekt zich daar niks van aan.

De economie is weliswaar geen natuurwet, maar die bepaalt wel onze plek op de wereld en onze algemene gesteldheid. We hebben nog wel wat treden te gaan voordat we de gesteldheid van de gehele bevolking bespreekbaar willen maken ten behoeve van een minderheid. Te beginnen met controle van coronapas bij het ziekenhuis.
De vrijheden bepalen net zo goed als geld onze algemene gesteldheid. Dus als er ingeperkt moet worden dan wel graag met TGT datum.
Verder heb je imho niet zo veel aan vrachten geld als je nergens heen kan na 1700. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Dit is wel weer selectief winkelen hè? Doel van het OMT en gezondheidsraad is toch dat ze goed op de hoogte zijn van alle verschillende onderzoeken en op basis van al die informatie een eenduidige conclusie trekken?

Bovendien spreek je jezelf tegen, want dat eerste onderzoek gaat over het effect op transmissie in de leeftijdsgroep 50+ terwijl het punt van @jadjong nou juist is dat er over de groep 60- geen wetenschappelijke consensus is en de gezondheidsraad dus daarom nog niet adviseert iedereen te gaan boosteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:44:
[...]
...dat er over de groep 60- geen wetenschappelijke consensus is en de gezondheidsraad dus daarom nog niet adviseert iedereen te gaan boosteren.
Wat straks een kromme situatie oplevert omdat landen wel een booster gaan eisen anders kom je de grens niet over, ongeacht je leeftijd. En je die in Nederland dus niet kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
nst6ldr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:21:
[...]

Ook hier zou je een punt hebben als je kon vaststellen wie er een slecht ziektebeeld gaat vertonen. Bij de griep ligt dat erg voor de hand, bij covid nog steeds niet.
In zekere zin ligt het voor Corona net zo goed voor de hand, garanderen kun je het nooit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis
Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:47:
Wat straks een kromme situatie oplevert omdat landen wel een booster gaan eisen anders kom je de grens niet over, ongeacht je leeftijd. En je die in Nederland dus niet kan krijgen.
Dus je punt is dat we maar tegen het advies van de gezondheidsraad in moeten gaan omdat we anders niet op wintersport kunnen? :')

Sowieso vermaak ik me redelijk kostelijk met iedereen die hier zo nerveus wordt omdat ze bang zijn dat hun vakantie in het water valt omdat ze hun booster te laat krijgen. Er is toch een pandemie? Misschien moet iedereen gewoon een paar jaar even niet op vakantie, dan heb je ook minder kans dat het virus zich wederom als een olievlek verspreidt zoals we eerder hebben gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:50:
[...]

Dus je punt is dat we maar tegen het advies van de gezondheidsraad in moeten gaan omdat we anders niet op wintersport kunnen? :')
Je realiseert je hopelijk wel dat er meer redenen zijn waarvoor mensen naar het buitenland willen/moeten dan wintersport. Familiebezoek bij oma die op sterven ligt aan de andere kant van Europa, of iemand die een klus heeft in Denemarken voor de baas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:06:
[...]

De originele app zat zeer goed in elkaar wat privacy betreft, ook gebruiksgemak is meer dan prima als men de ID controle 'vergeet'. :P Echter zit daar iets waar ik niet zo blij van wordt; de gewenning die de handeling op termijn normaal maakt.
In de nieuwe app wordt er aan de ontvangende kant ingezet op logging om bij te houden hoe veel scans er in het afgelopen half uur met een 2G of 3G criteria zijn gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:51:
Je realiseert je hopelijk wel dat er meer redenen zijn waarvoor mensen naar het buitenland willen/moeten dan wintersport. Familiebezoek bij oma die op sterven ligt aan de andere kant van Europa, of iemand die een klus heeft in Denemarken voor de baas.
Nou, als ik dit topic lees gaat het toch voornamelijk over vakanties. En voor de situaties die jij noemt kun je je ook prima laten testen. Zeker voor werk betaalt de werkgever dat waarschijnlijk toch.

En zoveel mensen zijn er niet hoor die familie in het buitenland hebben. Het zijn er minder dan de hoeveelheid jaarlijkse vakantiegangers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Is deze al voorbij gekomen?
Afbeeldingslocatie: https://image.gscdn.nl/image/dd8c7bc604_cortes1.jpg?w=600&s=53e4366a7cbee75cce073b18f0df823e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:54:
[...]

Nou, als ik dit topic lees gaat het toch voornamelijk over vakanties. En voor de situaties die jij noemt kun je je ook prima laten testen. Zeker voor werk betaalt de werkgever dat waarschijnlijk toch.
Dat gaat dus alleen als een land (of je werklokatie) het toelaat, en de Nederlandse PCR test ook nog eens accepteert. Sta je aan een grens met 2G + booster beleid dan vis je achter het net.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]
Dat zijn de consequenties van het dogmatisch vasthouden aan de vrijheid om niet gevaccineerd te worden en de privacy dat gegeven ook nog geheim te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:49:
[...]

In zekere zin ligt het voor Corona net zo goed voor de hand, garanderen kun je het nooit.
Precies hetzelfde voor de griep, 90+% van de ernstig zieken is 60+. Ook geen garanties voor jongeren. Opvallend verschil is overigens dat de griep meer vrouwen treft en Covid meer mannen. Ik zou hier nog een opmerking over mannengriep kunnen maken, maar dat zou ongepast zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:55:
Dat gaat dus alleen als een land (of je werklokatie) het toelaat, en de Nederlandse PCR test ook nog eens accepteert. Sta je aan een grens met 2G + booster beleid dan vis je achter het net.
Dat is dan een gevolg van de pandemie. Het is even niet anders. Iedereen moet offers brengen en dit kan dan een consequentie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
IJzerlijm schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:56:
Dat zijn de consequenties van het dogmatisch vasthouden aan de vrijheid om niet gevaccineerd te worden en de privacy dat gegeven ook nog geheim te houden.
Haha, heb je wel hierboven gelezen waar deze discussie überhaupt over gaat? Denk het niet, anders had je dit niet geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:58:
[...]

Dat is dan een gevolg van de pandemie. Het is even niet anders. Iedereen moet offers brengen en dit kan dan een consequentie zijn.
Het is even niet anders omdat het slecht geregeld is. Dit heeft niks te maken met offers brengen, en het is ook geen gevolg van de pandemie :)

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 08-12-2021 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
eamelink schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:00:
Het is even niet anders omdat het slecht geregeld is. Dit heeft niks te maken met offers brengen :)
Waarom slecht geregeld? Een land mag zelf bepalen hoe en voor wie de grenzen worden geopend. Als alle landen dat individueel gaan bepalen is dat inderdaad niet handig maar het is nou eenmaal niet iets wat centraal in Europa wordt geregeld. Hoewel de EU dat vast graag zou willen :+.

En als gevolg hiervan je niet op vakantie kunt is dat maar even jammer. Maar oh nee, kom niet aan mijn vakantie. De gezondheidsraad raadt af om de groep gezonde mensen onder de 60 (uitgezonderd zorgmedewerkers etc.) nu te vaccineren want ze ziet er geen meerwaarde in. Maar we willen toch op wintersport, dus dan tóch maar even een spuit in mijn lichaam. Waarom ook niet? Wat mensen al niet over hebben voor een vakantie :P.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De verhoudingen kloppen voor geen meter, dit lijkt er meer op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7NJDy40vmWmG_B6WcGiCojyN9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbXpYVd2VgIySQVOyjmZwbZz.png?f=user_large

Het rode kadertje betreft de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:44:
Bovendien spreek je jezelf tegen, want dat eerste onderzoek gaat over het effect op transmissie in de leeftijdsgroep 50+ terwijl het punt van @jadjong nou juist is dat er over de groep 60- geen wetenschappelijke consensus is en de gezondheidsraad dus daarom nog niet adviseert iedereen te gaan boosteren.
Ik vind vrij weinig terug over effect op transmissie van boosters bij welke leeftijd dan ook. Het gaat hoofdzakelijk om extra bescherming tegen ziekte en/of ziekenhuisopname. Dat zijn nou net twee zaken waar ik persoonlijk geen extra oppepper voor wil. Als reductie in transmissie met 25% omhoog gaat dat zie ik er wel brood in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
zacht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
[...]

Precies hetzelfde voor de griep, 90+% van de ernstig zieken is 60+. Ook geen garanties voor jongeren. Opvallend verschil is overigens dat de griep meer vrouwen treft en Covid meer mannen. Ik zou hier nog een opmerking over mannengriep kunnen maken, maar dat zou ongepast zijn.
Hoezo, de mannengriep is toch altijd zwaarder dan de vrouwengriep zegt men, dus dat is dan bij deze bevestigd. :+

Ps. Neem dit met een korreltje zout, ik probeer hier niet een vergelijking te maken tussen Corona en de griep, want die zijn immers niet vergelijkbaar, in ieder geval niet qua impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:04:
[...]

Ik vind vrij weinig terug over effect op transmissie van boosters bij welke leeftijd dan ook. Het gaat hoofdzakelijk om extra bescherming tegen ziekte en/of ziekenhuisopname. Dat zijn nou net twee zaken waar ik persoonlijk geen extra oppepper voor wil. Als reductie in transmissie met 25% omhoog gaat dat zie ik er wel brood in.
Dit dus. Zelfde als met mondkapjes: Als echt zou blijken dat het dragen van zo'n ding de transmissie significant omlaag zou brengen dan zou iedereen het veel sneller doen. Maar er wordt nu juist slordig mee om gegaan omdat het om te beginnen al amper effect heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:59:
[...]

Haha, heb je wel hierboven gelezen waar deze discussie überhaupt over gaat? Denk het niet, anders had je dit niet geschreven...
Ja, het gaat er om dat mensen hun vakantie in gevaar zien komen en deze pandemie opeens consequenties gaat hebben want Nederland loopt achter met boosteren. En waarom loopt Nederland achter met boosteren? Omdat we telkens weer alles heel 'zorgvuldig' moeten doen om maar niet de vaccinatiebereidheid te schaden. Want niemand mag iets gedwongen worden, daar hebben alle politici zich heel stellig over uitgelaten en nu blijkt dat er andere landen zijn die daar anders over denken.

[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 08-12-2021 12:07 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
[...]

Zo lang als er een virus rondwaart vind ik het inderdaad logisch om me daartegen te laten vaccineren. Ook als dat voortaan jaarlijks zou moeten gebeuren, wat ik overigens niet verwacht.

Ik ben pro booster op dezelfde manier als dat ik pro abortus ben; niet omdat ik het op zichzelf nou een goed idee vind, maar als omstandigheden het nodig/gewenst maken dan ben ik blij dat het gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
IJzerlijm schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:06:
Ja, het gaat er om dat mensen hun vakantie in gevaar zien komen en deze pandemie opeens consequenties gaat hebben want Nederland loopt achter met boosteren. En waarom loopt Nederland achter met boosteren? Omdat we telkens weer alles heel 'zorgvuldig' moeten doen om maar niet de vaccinatiebereidheid te schaden. Want niemand mag iets gedwongen worden, daar hebben alle politici zich heel stellig over uitgelaten en nu blijkt dat er andere landen zijn die daar anders over denken.
Dan heb je een goed punt en heb ik jouw reactie zelf inderdaad verkeerd begrepen ;).

(ook al ben ik het inhoudelijk niet met je eens overigens, maar dat terzijde)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis op 08-12-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

Ik ga niet beweren dat deze info niet klopt. Wel zou ik voor dat je zoiets doorstuurt even op de RIVM site checken of die info daar van afkomstig is.

Er zijn heel veel van dit soort plaatsjes in omloop waar iemand RIVM op zet die daar niet vandaan komen. En dan is het om met een voormalig president te spreken 'fake news'.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

boesOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:28:
[...]

De vrijheden bepalen net zo goed als geld onze algemene gesteldheid. Dus als er ingeperkt moet worden dan wel graag met TGT datum.
Verder heb je imho niet zo veel aan vrachten geld als je nergens heen kan na 1700. Maar dat terzijde.
Reductio ad ridiculum natuurlijk, de economie is meer dan wat jij persoonlijk verdient. Overigens zijn het juist die beperkte kaders (ikke) wel kenmerkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Ik denk dat de aantallen mensen die om dit soort redenen naar het buitenland moeten compleet in het niet vallen bij de aantallen vakantiegangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Wat mij vooral intrigeert zijn die drie rode bolletjes rechts onder, die wel gevaccineerd zijn maar kennelijk toch niet binnen de grote groep gevaccineerden vallen...

Onbewust gevaccineerden? Dachten dat ze een griepprik haalden maar bleek toch coronaprik te zijn?

Oh wacht, dat zijn de geboosterden natuurlijk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:06:
[...]

Dit dus. Zelfde als met mondkapjes: Als echt zou blijken dat het dragen van zo'n ding de transmissie significant omlaag zou brengen dan zou iedereen het veel sneller doen. Maar er wordt nu juist slordig mee om gegaan omdat het om te beginnen al amper effect heeft.
Ugh.... Wanneer kan iedereen eens stoppen met dat onzin argument. Gelukkig gaat het tegenwoordig over "significant" en niet over "wel/niet". Er is namelijk al sinds 1656 onderzoek naar dit onderwerp en in 1878 was het eerste formeel bewijs dat een simpel masker kan werken tegen virussen. Maar nope! Het gewone volk weet het beter dan eeuwen onderzoek door experts.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:29:
[...]

Ugh.... Wanneer kan iedereen eens stoppen met dat onzin argument. Gelukkig gaat het tegenwoordig over "significant" en niet over "wel/niet". Er is namelijk al sinds 1656 onderzoek naar dit onderwerp en in 1878 was het eerste formeel bewijs dat een simpel masker kan werken tegen virussen. Maar nope! Het gewone volk weet het beter dan eeuwen onderzoek door experts.
Waarom zijn de besmettingsaantallen dan niet dramatisch afgenomen nadat er mondkapjes verplicht werden gesteld? Aan een "kan werken" heb je namelijk niets, daar zitten zo veel voorwaardelijkheden aan dat je er niets over kan zeggen.

In vliegtuigen zijn mondkapjes verplicht en daar is ook duidelijk toezicht op (er staat de hele tijd een stewardess op je neus te kijken), maar toch raken daar nog altijd mensen besmet, en niet weinig ook.

En de eerste situatie waarin iets mét mondkapjes veilig is terwijl dat zónder mondkapjes niet zo was, ben ik nog niet tegen gekomen. Was het namelijk wel zo, dan was een plicht niet nodig en had iedereen ze vrijwillig opgezet, waardoor we een R < 1 krijgen en we in 4 weken van dat virus af waren.

Het "Zwitsers kaas" model is daarin leuk, maar ik moet de eerste kaas (pakket maatregelen) nog zien die een R < 1 garandeert, zodat we over een jaar geen kaas meer hoeven eten.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 08-12-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
En gezien de vrijwillige en expliciete toestemming ook juridisch wat verstandiger.
En als dat je niet interesseert kun je ongetwijfeld nog steeds het nodige halen uit wifi, bluetooh, betalingen tracken als je dat per se wilt (al denk ik dat de effectiviteit van een hele hoop van dat soort tracking toch tegenvalt voor doelen zoals marketing, meestal gaat dit ten koste van kwalitatief onderzoek).
Pagina: 1 ... 26 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.