Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.967 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Cadeautje? Kunnen we stoppen met zoiets een cadeautje te noemen, dit moet gewoon normaal zijn, geen 'cadeautje'.
3raser schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Je zou bijna denken dat ze het jammer vinden dat code zwart uitblijft. ;)
Dat idee heb ik ook van sommige Tweakers :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Het probleem is dat we steeds meer ouderen krijgen die steeds meer zorg nodig hebben en dat we daarnaast ook steeds meer kunnen. Misschien slim om je eerst te verdiepen in de zorgkosten voordat je dit soort dingen zegt.
Het tegenovergestelde is het geval. We verlenen juist minder zorg aan ouderen, en werken al jaren aan zoveel mogelijk thuis- en mantelzorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor het eerst meer dan 35.000 positieve tests
Kom er maar weer in NOS, storing alweer vergeten? _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mijn ouders is het net gelukt om voor morgenavond bij een restaurant in Oss te reserveren. Blijkbaar gaat daar heel de binnenstad gewoon open uit protest.

https://www.bd.nl/brabant...k-dit-niet-meer~ac99cf0d/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Ontbrekende tests van gisteren met correctie vandaar lijkt mee te vallen. Slechts 2000 hoger. Weekdagfactor is vergelijkbaar.
Wel even afwachten of de correctie hier ook in zit. Gezien het aantal zou het ook best kunnen dat de achterstand nog helemaal niet is ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Vanaf het AD :
Gisteren lekte al uit dat het kabinet koerst op een gedeeltelijke heropening: het onderwijs (mbo, hbo en universiteit) gaat open, sporten mag weer, een bezoek aan winkel en kapper kan ook. Shoppen leek alleen op afspraak te kunnen, maar ingewijden stellen dat die restrictie van de baan is. Winkelen kan zonder afspraak, wel zal er een beperkt aantal bezoekers welkom zijn en moet de boel om 17.00 uur dicht.

De details en precieze regels worden later bekend, maar duidelijk is wel dat het OMT het nu te vroeg vindt om ook horeca en cultuurinstellingen in één keer te openen. Het kabinet volgt die lijn en versoepelt niet voor cafés, restaurants en theaters. Wel komt er ‘snel’ een nieuw weegmoment, bevestigen bronnen na corona-overleg in de ministerraad. ,,Over tien dagen wordt opnieuw bekeken of het open kan”, meldt een ingewijde.
Ondanks de roep vanuit de bevolking, burgemeesters en veiligheidsregio's word er nog maar weinig perspectief gegeven. 'we kijken over 10 dagen nog eens'.... Het zou een stuk beter werken als men zou zeggen 'we gaan ervan uit dat per 1 februari de restaurants weer open kunnen'. Waarom was dit wel mogeljk bij de aankondiging van de harde lockdown m.b.t. de scholen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Brazos schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Het tegenovergestelde is het geval. We verlenen juist minder zorg aan ouderen, en werken al jaren aan zoveel mogelijk thuis- en mantelzorg.
Zoals gezegd, verdiep je er eens wat meer in waar het geld naar toe gaat voordat je dit soort uitspraken doet. Ondanks die thuis- en mantelzorg zijn de kosten voor de zorg van ouderen alsnog steeds meer opgelopen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:52:
Vanaf het AD :

[...]

Ondanks de roep vanuit de bevolking, burgemeesters en veiligheidsregio's word er nog maar weinig perspectief gegeven. 'we kijken over 10 dagen nog eens'.... Het zou een stuk beter werken als men zou zeggen 'we gaan ervan uit dat per 1 februari de restaurants weer open kunnen'. Waarom was dit wel mogeljk bij de aankondiging van de harde lockdown m.b.t. de scholen?
Ze willen even aankijken of het volk rustig blijft of dat ze toch iets meer toe moeten geven

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Johan Bogle schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat de max test capaciteit 100k per dag is. Daar zitten we nu al aan.
Die capaciteit is wel opgeschaald hoor. Als ik nu een afspraak probeer te maken kan ik morgenochtend voor 10:30 op 3 verschillende locaties terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

EMA: zeldzame ruggegraat-ontsteking mogelijke bijwerking vaccins Astra en Janssen

Dit vind ik een opvallend bericht. Als iemand aangeeft zich zorgen te maken over bijwerkingen hoor ik vaak argumenten als "alle bijwerkingen zijn al wel bekend" en "het vaccin is na een paar weken uit je lichaam". Komen er nu dan toch bijwerkingen in beeld die pas op de lange termijn zichtbaar worden? Hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 12:02
FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:25:
[...]

NEE! Voor werkenden/loonslaven is dit géén cadeautje.... :(

Wat een stel achterlijken toch, en maar verbaasd dat er nog zo weinig steun is voor de maatregelen.
Tja, nog niet zo heel veel jaren geleden waren winkels sowieso altijd na 6 uur dicht, op zaterdag zelfs om 4 of 5 uur al en op zondag helemaal dicht. Dat noemden we toen ook geen lockdown maatregelen >:)

Wat mij betreft zouden ze ook horeca, cultuur en sport tot 17:00 open moeten stellen in plaats van alleen winkels. Hoe meer je tegelijk opent, hoe meer de bevolking verspreid wordt over al die dingen, waardoor het op minder plekken echt te druk gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mooi mijlpaal, IC-bezetting op minder dan de helft van de piek van 12 december :)

Vorige winter en voorjaar zaten we maar liefst zeven maanden boven de 500 IC-patienten. Deze winter nog geen 7 weken :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 14-01-2022 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Lapa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Tja, nog niet zo heel veel jaren geleden waren winkels sowieso altijd na 6 uur dicht, op zaterdag zelfs om 4 of 5 uur al en op zondag helemaal dicht. Dat noemde we toen ook geen lockdown maatregelen >:)

Wat mij betreft zouden ze ook horeca, cultuur en sport tot 17:00 open moeten stellen in plaats van alleen winkels. Hoe meer je tegelijk opent, hoe meer de bevolking verspreid wordt over al die dingen, waardoor het op minder plekken echt te druk gaat worden.
Zo, dat is al zeker 25 jaar geleden :) Toen moeder de vrouw nog niet geacht werd te werken en zo overdag de boodschappen kon doen. Wat is er veel veranderd sindsdien zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

3raser schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:56:
EMA: zeldzame ruggegraat-ontsteking mogelijke bijwerking vaccins Astra en Janssen

Dit vind ik een opvallend bericht. Als iemand aangeeft zich zorgen te maken over bijwerkingen hoor ik vaak argumenten als "alle bijwerkingen zijn al wel bekend" en "het vaccin is na een paar weken uit je lichaam". Komen er nu dan toch bijwerkingen in beeld die pas op de lange termijn zichtbaar worden? Hoe moet ik dit zien?
Ik zie in dat stukje van de NOS iig nergens staan dat het een bijwerking is die pas langere termijn na de vaccinatie optreed is?

Misschien is het een hele zeldzame bijwerking die relatief snel na vaccinatie optreed?
Maar dat die zo zeldzaam is dat die nog nooit te relateren was.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06

Mijn eerste gedachte bij het artikeltje is base rate neglect. Nu ga ik er vanuit dat de statistici bij het EMA goed genoeg zijn om zich van biases te ontwaren. Dan heb je het nog steeds nog maar over een waarschijnlijkheid van 1 op x miljoen. De power daarvan zal dan ook niet al te fantastisch zijn, maar de medische sector is nou eenmaal heel voorzichtig.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 12:02
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Zo, dat is al zeker 25 jaar geleden :) Toen moeder de vrouw nog niet geacht werd te werken en zo overdag de boodschappen kon doen. Wat is er veel veranderd sindsdien zeg :)
Ja, en begrijp me niet verkeerd, daar ben ik super blij mee. Moet er niet aan denken dat we permanent teruggaan naar de sluitingstijden van toen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Voor zeldzame bijwerkingen heb je heel veel data nodig voordat je een definitieve conclusie kunt trekken. Dat kan dus even duren. Dat betekent niet dat de aandoening zich nu pas gemanifesteerd heeft. Hoe zeldzamer de bijwerking, hoe langer het duurt. Omdat het zo zeldzaam is, is het geen reden tot onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Kom er maar weer in NOS, storing alweer vergeten? _O-
Nu.nl plaatst er in ieder geval nog deze kanttekening bij:
Vanwege een storing was er echter sprake van onderrapportage. Het is waarschijnlijk dat de cijfers van vandaag daardoor een beetje hoger zijn uitgevallen, maar volgens een woordvoerder van het RIVM is het aantal positieve tests van vandaag "redelijk representatief". De meldingen van gisteren zullen de komende dagen nog worden verwerkt.
https://www.nu.nl/coronav...5000-positieve-tests.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Nu.nl plaatst er in ieder geval nog deze kanttekening bij:

[...]

https://www.nu.nl/coronav...5000-positieve-tests.html
Haha het zal wel, het is onderhand toch meer ter vermaak allemaal. Om in de lijn met het RIVM te spreken, hun modellen zijn toch ook "redelijk representatief" onderhand? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Goed nieuws, in de UK wordt de coronapas deze maand nog afgeschaft:

https://www.thetimes.co.u...cbvgj5#Echobox=1642145255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Potverdrie hebben ze het toch weer voor elkaar daar. Omikron golf voorbij... ja dan kunnen we het wel afschaffen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vanaf het AD :

[...]

En als het niet kan, roept half NL 'vorige keer beloofde u.....' en roept schande over politici die hun 'beloftes' niet nakomen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:08:
Potverdrie hebben ze het toch weer voor elkaar daar. Omikron golf voorbij... ja dan kunnen we het wel afschaffen. :)
Ik zei toch 6-8 weken vanochtend...

Komt @Drardollan 1 maart uit zijn covid-bunker is het draadje op slot. :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BoJo had wat nieuws nodig om af te leiden van zijn eigen feestjes :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:08:
[...]

En als het niet kan, roept half NL 'vorige keer beloofde u.....' en roept schande over politici die hun 'beloftes' niet nakomen.
Als je met goede argumenten komt zal dat over het algemeen meer begrip geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Ik zei toch 6-8 weken vanochtend...

Komt @Drardollan 1 maart uit zijn covid-bunker is het draadje op slot. :+
Voor ons? Met het lockdown hoppen van ons komen de eerste zwaluwen al tevoorschijn voordat we weer een feestje kunnen vieren....

Volgens mij is @Drardollan zich aan het opladen voor het weekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:42
Eerstvolgende mogelijkheid tot (her)opening van horeca- en cultuursector is 25 januari aldus ‘Haagse bronnen’. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Als dit niet hadden gedaan, was het compleet ongeloofwaardig geweest. Winkels gingen toch al open, burgemeesters gaan niet handhaven, de provincies moedigen het aan. Het zou mooi zijn als het sporten ook wat minder voorwaarden mee zou krijgen en misschien de restaurants ook nog open en we zijn weer een aardig eind op weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Lycaon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:13:
Eerstvolgende mogelijkheid tot (her)opening van horeca- en cultuursector is 25 januari aldus ‘Haagse bronnen’. :Y)
En op 25 januari zitten we ergens rond de 50K besmettingen per dag.

'We hebben helaas besloten om de eventuele heropening op 15 Februari te heroverwegen'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Het is zeldzaam (hoe zeldzaam staat nergens vermeld) en het is een mogelijke bijwerking (geen zekerheid dus).
Weleens de mogelijke bijwerkingen van iboprufen gelezen? Zoals: perforatie of maag-darmbloeding, zwarte ontlasting en bloedbraken, verergering van een bestaande darmziekte (colitis ulcerosa of de ziekte van Crohn), gastritis.
En toch gebruikt meer dan de helft van de Nederlanders dit vrij verkrijgbare geneesmiddel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
*knip* nee.

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 14-01-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Vanaf het AD :

[...]

Omdat als ze dat zeggen 'iedereen' het leest als garantie dat het dan open gaat. En ik kan me voorstellen dat ze wél de absolute intentie hebben om dan verder te heropenen, maar na eerdere keren liever niet terugkomen op mogelijke versoepelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Lycaon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:13:
Ik vraag me af of musea ook eronder vallen. Dat lees ik niet terug op AD.nl Musea kunnen met tijdsloten makkelijk open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
rik86 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Omdat als ze dat zeggen 'iedereen' het leest als garantie dat het dan open gaat. En ik kan me voorstellen dat ze wél de absolute intentie hebben om dan verder te heropenen, maar na eerdere keren liever niet terugkomen op mogelijke versoepelingen
Op dit moment moet je gewoon perspectief bieden. Als je zegt dat je ervan uitgaat dat 25 januari de horeca weer open kan, en onverhoopt puilen de IC's dan weer uit richting code zwart zal er een stuk meer begrip zijn als je dat besluit terug trekt. Nu zeg je alleen toe te heroverwegen.... Waarom? Wat zijn de criteria? Besmettingen? Ziekenhuiscijfers? De stand van de maan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hoe bedoel je dat? Het open gaan van de scholen was toch ook nog steeds onder voorbehoud? Ze noemden wel een datum, maar het werd evengoed nog 'even aankijken'.
Ik verwacht vanavond eigenlijk een soortgelijk iets. Dat men over tien dagen de definitieve klap gaat geven op een datum die vanavond wel genoemd wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl

Zie bericht bij EMA. https://www.ema.europa.eu...e-prac-10-13-january-2022 Ik vermoed (zoals anderen al stelden) dat dit van eerdere meldingen is en daarna nader onderzocht. Dus geen lange termijn-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:10:
[...]

BoJo had wat nieuws nodig om af te leiden van zijn eigen feestjes :+
Yup, precies om die reden had ik al verwacht dat dit zou gebeuren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:21:
Ik verwacht vanavond eigenlijk een soortgelijk iets. Dat men over tien dagen de definitieve klap gaat geven op een datum die vanavond wel genoemd wordt.
Als over 10 dagen het aantal besmettingen onder zeg 20k ligt mogen horeca en cultuur op 25 januari geplaceerd tot 20u open.

Meetbaar en helder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:42
hoevenpe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Als over 10 dagen het aantal besmettingen onder zeg 20k ligt mogen horeca en cultuur op 25 januari geplaceerd tot 20u open.

Meetbaar en helder.
Ik zou het liever gekoppeld zien aan ziekenhuis-opnamen.

Beleid baseren op basis van het aantal besmettingen is bij Omicron, vanwege de ontkoppeling direct verband besmetting vs. opname, zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Lycaon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik zou het liever gekoppeld zien aan ziekenhuis-opnamen. Beleid baseren op basis van het aantal besmettingen is bij Omicron, vanwege ontkoppeling direct verband besmetting vs. opname, zinloos.
Precies dat.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dat is toch standaard, eerst de maatregelen uit laten lekken waarbij je weet dat er geklaagd gaat worden. En dan tijdens de persco nog wat extra's geven als 'bewijs' dat je echt wel luistert.

En dan als de cijfers zo blijven over een weekje een ingelaste persco om nog wat meer maatregelen op te heffen.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 14-01-2022 16:30 ]

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
[...]

Meetbaar en helder.
Ik denk dat dat niet helemaal de juiste metriek is, want ik vermoed niet dat het gaat dalen.

Als je het goed wilt doen, moet je het doen zoals in duitsland; met een bepaalde ziekenhuisbezetting (% van de capaciteit), gecombineerd met historische groei en een mogelijke prognose ge-extrapoleerd daarop.
En dan verankeren in de wet. Duidelijk, dwingt ook gelijk af dat mensen zich beter aan de basismaatregelen houden. Want, aan de voorkant netjes afstandhouden, kapjes op, etc, heeft een positief effect (ik claim geen middel-doel, geen full satisfaction) op het laag houden van de besmetting en daarbij dus ook de opnames.

En dit is dan overeenkomend met de ontwerpbeslissing: sturen op ziekenhuiscapaciteit. En dat is dan weer een afgeleide van de doelstelling: voorkomen instorten zorg.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 14-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Beleid baseren op basis van het aantal besmettingen is bij Omicron, vanwege de ontkoppeling direct verband besmetting vs. opname, zinloos.
Het probleem is dat het eigenlijk een combinatie moet zijn en dan nog inclusief de leeftijdsgroepen. Want veel meer besmettingen bij jongeren zal geen enkel probleem geven. Bij ouderen kan dat nog wel, maar als het doorsijpelt naar de oudere groepen en dan de ziekenhuis-opnames nog steeds laag blijven is er geen probleem meer.

Maar ook met grenzen aan harde cijfers hangen moet je dus heel erg opletten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Adlermann schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:31:
Duidelijk, dwingt ook gelijk af dat mensen zich beter aan de basismaatregelen houden.
Zit je ons nou in het ootje te nemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
eamelink schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Zit je ons nou in het ootje te nemen? :D
Mijn Pruissische vooroudersmentaliteit projecteer ik op de Nederlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Hoe bedoel je dat? Het open gaan van de scholen was toch ook nog steeds onder voorbehoud? Ze noemden wel een datum, maar het werd evengoed nog 'even aankijken'.
De daadwerkelijke beslissing werd inderdaad vorige week genomen. Maar in de persco vorige maand werd het gebracht als 'we gaan ervanuit dat de scholen 9 januari weer open kunnen'. Kijk hem even terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ondertussen in Frankrijk bijna tweeënhalf keer zoveel besmettingen per hoofd van de bevolking als hier. Zou vergelijkbaar zijn met hier zo'n 74k besmettingen per dag. Ziekenhuizen zijn daar ook wel wat drukker; wederom omgerekend naar Nederlandse populatie zouden er een dikke 1000 op de IC liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Adlermann schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:31:
Ik denk dat dat niet helemaal de juiste metriek is, want ik vermoed niet dat het gaat dalen.
Het gaat me niet om de exacte criteria en getallen, wel dat je objectieve duidelijkheid schept naar de sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Voor we de polonaise gaan lopen hier, meneer in Denemarken op NPORadio1 die roept dat mensen het maatschappij ontwrichtende vergeten.

Bv. 75000 besmettingen over een paar weken incl. de quarantaine regeles.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ben benieuwd of ze dat hier ook gaan doen na de omikron piek... of dat die pas echt gewoon nog jaren blijft. Is nooit duidelijke communicatie over geweest. Daarom vind ik het ook raar dat ze überhaupt toestemming gekregen hebben om het in te voeren.

Als je een regel in wilt voeren, moet je ook laten weten wat de voorwaarden weer zijn dat ie eraf kan. Zeker als het vrijheidsbeperkende maatregelen zijn. Maar nope...

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Een volk dat niets van zijn geschiedenis leert ...
Ik stuitte vandaag op het nieuwe CBS verslag over oversterfte. Zoals bekend loopt dat erg achter omdat de data via de gemeenten komen. Nu gegevens t/m augustus waar ik een stukje uit knip:

Sterfte aan COVID-19 tot en met augustus bekend
De cijfers over de (over)sterfte zijn gebaseerd op de berichten over het aantal overledenen die het CBS dagelijks van gemeenten ontvangt. Deze berichten bevatten geen informatie over de doodsoorzaak. Die informatie ontvangt het CBS later via een doodsoorzakenverklaring. Voor alle overledenen tot en met augustus 2021 is de doodsoorzaak bekend. Volgens deze cijfers overleden 32 054 mensen aan COVID-19 van maart 2020 tot en met augustus 2021, zoals het CBS op 3 januari 2022 publiceerde.

Informatiebronnen RIVM
Het RIVM heeft tot nu toe 21 102 overleden COVID-19-patiënten geregistreerd, waarvan 18 047 tot en met augustus 2021 (stand 11 januari 2022).

De oversterfte in week 1 2022 is dan wel weer erg klein geworden.

De link: https://www.cbs.nl/nl-nl/...-verder-gedaald-in-week-1

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Ben benieuwd of ze dat hier ook gaan doen na de omikron piek... of dat die pas echt gewoon nog jaren blijft. Is nooit duidelijke communicatie over geweest. Daarom vind ik het ook raar dat ze überhaupt toestemming gekregen hebben om het in te voeren.

Als je een regel in wilt voeren, moet je ook laten weten wat de voorwaarden weer zijn dat ie eraf kan. Zeker als het vrijheidsbeperkende maatregelen zijn. Maar nope...
Je vergeet de pas voor reizen in de EU. Ik zie hem zelf niet als vrijheidsbeperkend, meer om een veiliger gevoel te hebben als je ergens heen gaat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:40:
De daadwerkelijke beslissing werd inderdaad vorige week genomen. Maar in de persco vorige maand werd het gebracht als 'we gaan ervanuit dat de scholen 9 januari weer open kunnen'. Kijk hem even terug :)
Dat is net hoe je het interpreteert, want het indekken des vaderlands was niet mis. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

In de UK houden ze gewoon nog hun covid pass en QR codes iig.

Alleen voor intern binnenlands gebruik gaan ze die dus binnenkort blijkbaar (tijdelijk?) niet meer verplichten.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Ondertussen word de burgemeester van valkenburg als een volksheld behandeld.

Premium artikel :
"Zie hem lopen, als een veldheer door de straten. Links en rechts terrassen vol mensen, die soms applaudisseren, vaak naar hem zwaaien en af en toe luidkeels hun dankbaarheid uiten. ,,Bedankt hè, burgemeester!” roepen drie mannen, zittend aan een terrastafel, grote bierglazen voor hun neus. ,,Je bent geweldig!”
https://www.ad.nl/binnenl...esilgoz-gehoord~a92e8a4c/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

loekf2 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Je vergeet de pas voor reizen in de EU. Ik zie hem zelf niet als vrijheidsbeperkend, meer om een veiliger gevoel te hebben als je ergens heen gaat.
Tenzij je iedereen gaat testen is het natuurlijk wel een beetje een vals gevoel van veiligheid hé :)
Hoop dat het in heel Europa uiteindelijk gewoon weggaat.... ijdele hoop denk ik, maar goed.

Ik zie restaurants ook niet nog jaren QR's scannen van bezoekers.
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:48:
Ondertussen word de burgemeester van valkenburg als een volksheld behandeld.

Premium artikel :

https://www.ad.nl/binnenl...esilgoz-gehoord~a92e8a4c/
:Y) Fijne burgemeester idd. Morgen hier in Terneuzen gaat de boel ook gewoon open. We gaan zeker de horeca steunen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Dennahz op 14-01-2022 16:49 ]

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Noord Holland doet ook mee:
Alle horeca in Noord-Holland Noord zaterdag uit protest open, gemeenten gedogen actie

Alle horeca in Noord-Holland Noord mag zaterdag tot 20 uur open. Het gaat om een protest van de horeca, de burgemeesters in de zestien gemeenten geven aan niet te zullen optreden. De actie is een reactie op het besluit van het kabinet dat onder meer winkels en kappers wel onder voorwaarden open, maar de horeca de deur dicht moet houden.
Nog even en vrijstaat Amsterdam is het epicentrum van gehoorzaam Nederland, Halsema de enige die Rutte trouw blijft... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:47
[...]

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat die nooit meer weggaat aangezien een EuropeesID altijd al het plan was dus waarom zo'n mooie kans laten schieten. Het ijzer is voor veel mensen nu heet en accepteren die schijnpas al zolang ze maar niet (verder) lastig gevallen worden.

*knip*
Geen complotten hier aub.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2022 19:31 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:52:
Mijn ouders is het net gelukt om voor morgenavond bij een restaurant in Oss te reserveren. Blijkbaar gaat daar heel de binnenstad gewoon open uit protest.

https://www.bd.nl/brabant...k-dit-niet-meer~ac99cf0d/
Ik en mijn vriendin gaan dan ook maar mee.. net ook maar gebeld om te reserveren en is nog geluk ook :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

FDMK schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat die nooit meer weggaat aangezien een EuropeesID altijd al het plan was dus waarom zo'n mooie kans laten schieten. Het ijzer is voor veel mensen nu heet en accepteren die schijnpas al zolang ze maar niet (verder) lastig gevallen worden.

*knip*
Het EU ID bewijs bestaat al even? Ik heb al sinds ze bestaan een ID kaart waarmee ik vrij kan reizen in de EU (en een paar landen extra) zonder paspoort.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2022 19:32 . Reden: Quote aangepast ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
franssie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Het EU ID bewijs bestaat al even? Ik heb al sinds ze bestaan een ID kaart waarmee ik vrij kan reizen in de EU (en een paar landen extra) zonder paspoort.
Dat is inderdaad helemaal hetzelfde! :+ staat inderdaad in die link.

[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 14-01-2022 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

FDMK schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:
[...]

*knip*
Yup, ben er ook bang voor. Het zou wel te ziek voor woorden zijn moest toegang tot normale zaken als horeca of een vliegtuig permanent gekoppeld worden aan een bepaalde waarde op dat paspoort. *knip*

En het lijkt alsof de politici het allemaal wel prima vinden. Zorgwekkend. Als ik eens in een creatieve bui ben open ik er eens een topic over ;)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2022 19:33 . Reden: Quote aangepast + geen complotten aub ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Dat is het echte gevaar van die pas: overheden kunnen dan gewoon letterlijk per burger bepalen wat hij/zij wel of niet mag.
Kunnen ze dat nu niet dan, zonder pas? Zoiets heet een wet geloof ik.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
[...]

Yup, ben er ook bang voor. Het zou wel te ziek voor woorden zijn moest toegang tot normale zaken als horeca of een vliegtuig permanent gekoppeld worden aan een bepaalde waarde op dat paspoort. Nu is vaccinatiestatus, maar dat kan natuurlijk op termijn gekoppeld worden aan heel veel.

En dat is dus het hellend vlak waar we (nou ja, sommige mensen) het al een hele tijd over hebben. Dat is het echte gevaar van die pas: overheden kunnen dan gewoon letterlijk per burger bepalen wat hij/zij wel of niet mag.

En het lijkt alsof de politici het allemaal wel prima vinden. Zorgwekkend. Als ik eens in een creatieve bui ben open ik er eens een topic over ;)
Tag mij tzt dan. Dat is namelijk ook waar ik me ontzettend druk over maak. Gecombineerd met assetregisters en cbdc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Kuipers heeft met een Amerikaanse collega gesproken? Een interessant opiniestuk in NYT.

To Fight Covid, We Need to Think Less Like Doctors

Het OMT moet meer in de richting van het geheel gaan denken, ipv in de doktorsmentaliteit van de beste behandelmethode. Dit is ook wat Kuipers in zijn eerste interviews als minister verkondigde. Hopelijk gaan we het zien vanavond. Winkelen zonder afspraak is al een kleine stap, nu de horeca met reservering nog.

[ Voor 42% gewijzigd door Arthas op 14-01-2022 17:01 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

FDMK schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Tag mij tzt dan. Dat is namelijk ook waar ik me ontzettend druk over maak. Gecombineerd met assetregisters en cbdc.
Ga je er dan ook zo raar door typen als die mijnheer in die link?
Want die heeft geloof ik zelf iets te veel in de Menthol bar rondgehangen.

Maar hé iedereen heeft recht op zijn deel van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Sagat

Is pappa x2!

BarôZZa schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:09:
[...]

Voordat de effecten van de lockdown zichtbaar zijn is het al januari, dan zit je nog met de kerstvakantie, feestdagen en de nieuwe variant waarvan we over twee weken ook nog niet alles weten. Dus opheffen na drie weken kan nooit.

De persco's zijn natuurlijk ervoor om mensen wat hoop te geven zodat ze zich zoveel mogelijk aan de maatregelen houden, niet om iedereen zo volledig mogelijk te informeren. Dat is niet evil, maar eerlijk is anders. Tot nu toe lijkt het er vooral op dat ze strategisch kiezen voor telkens verlengen met een paar weken. Soort scrum sprints om het behapbaar te houden voor het volk :+
Goed volledige opheffing was iets teveel, maar ik zat toch aardig in de richting ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Barrycade schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Zeker en je kan het ook alleen nog maar over vorm ipv inhoud hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

Yup, ben er ook bang voor. Het zou wel te ziek voor woorden zijn moest toegang tot normale zaken als horeca of een vliegtuig permanent gekoppeld worden aan een bepaalde waarde op dat paspoort. Nu is vaccinatiestatus, maar dat kan natuurlijk op termijn gekoppeld worden aan heel veel.

En dat is dus het hellend vlak waar we (nou ja, sommige mensen) het al een hele tijd over hebben. Dat is het echte gevaar van die pas: overheden kunnen dan gewoon letterlijk per burger bepalen wat hij/zij wel of niet mag.

Rechtzaakje AVG, grondwet en in de prullenbak er mee. Ik heb recht om vergeten te worden en privacy weegt niet op tegen een vaag motief van de overheid. Dan moet er een zwaarwegend belang zijn zoals volksgezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Barrycade schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Je kan er wel lachwekkend over doen, maar het zijn gewoon serieuze plannen hoor.

Maar goed, dit is echt niet het topic voor deze discussie :)

Horeca gaat dus over 10 dagen weer open, mits de cijfers beter zijn. Ik ga er vanuit dat ze nog even willen afwachten om te zien of de zorg een eventuele Omikron golf aankan.

Mijn voorspelling: ik denk dat het vrijwel lege IC's (wat betreft covid) gaan worden, maar wellicht wel druk op de normale afdelingen. Als je naar andere landen kijkt liggen mensen ook een stuk korter in het ziekenhuis.

Dus wellicht grote instroom, maar ook weer grote uitstroom. Dus qua druk op de zorg zal het waarschijnlijk nog hoog blijven, maar het maximale aantal aan bedden / handen aan de bedden komt niet in het gedrang.

Laten we hopen dat het inderdaad zo is :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

[...]
[…]
Als je kijkt naar de manier waarop virussen de wereld over gaan, dan is een vaccinatiepaspoort voor vliegen misschien geen slecht idee.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

ericplan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Als je kijkt naar de manier waarop virussen de wereld over gaan, dan is een vaccinatiepaspoort voor vliegen misschien geen slecht idee.
Hoe gaan die vliegen dat meenemen?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:18:
[...]Mijn voorspelling: ik denk dat het vrijwel lege IC's (wat betreft covid) gaan worden, maar wellicht wel druk op de normale afdelingen. Als je naar andere landen kijkt liggen mensen ook een stuk korter in het ziekenhuis.
Dus wellicht grote instroom, maar ook weer grote uitstroom. Dus qua druk op de zorg zal het waarschijnlijk nog hoog blijven, maar het maximale aantal aan bedden / handen aan de bedden komt niet in het gedrang.
Nu alleen nog ff die 200.000+ uitgestelde operaties inhalen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Yaksa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Nu alleen nog ff die 200.000+ uitgestelde operaties inhalen.
Dat gaat nog jaren duren, helaas. Maar als deze omikrongolf voorbij is kunnen ze er echt aan beginnen, denk ik.

Ik ben optimistisch en denk echt dat deze variant eindelijk het einde van de pandemie zal inluiden 🙂

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Brazos schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Welke stijgende zorgkosten? De zorgkosten daalden al jaren voor corona. Alleen de consument betaalt steeds meer zorgpremie, en de overheid betaalt steeds minder. Het geld dat de overheid elk jaar bespaard op de zorg wordt dan weer voor andere dingen ingezet. Dingen die niet zoveel toevoegen zoals de HRA om maar iets te noemen. Leuk dat we de huizen duurder maken, maar aan zorg hebben we meer dan aan hoge schulden.

Het is dan gek om te stellen dat we niet bereid zijn om meer te betalen. We betalen elk jaar meer, het is het kabinet dat niet bereid is te betalen voor de zorg.
Ehm... en wie geeft het kabinet dan de macht om dat soort beslissingen te nemen? Dat zijn we toch ook gewoon zelf, de burgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
De betaald voetbalclubs mengen ze zich tussen de actie's: https://www.ad.nl/nederla...word-je-gehoord~ae3cae20/
Ze willen in februari de deuren openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Nou moet zeggen dat ik het in de pauze ook niet red om de stad in te duiken :+
Maar een beetje rationeel op sommige aankondigen reageren zou voor sommigen goed zijn lijkt me. Wat sommigen willen (alles in één keer open) gaat simpelweg gewoon niet. Als dat niet gesnapt wordt, heb je naar mijn mening ook niet het recht om de beleidsmakers "achterlijken" te noemen.
Nou ja, aangezien corona nog steeds geen klok kijkt is een grens als 1700 rijkelijk willekeurig... En aangezien een werkende daar weinig aan heeft (en het daarmee juist alles in het weekend concentreert), kan ik goed begrijpen dat mensen dan afwijzend reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Johan Bogle schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:41:
[...]
Wat stel jij voor dat we doen met de ongevaccineerden die de ziekenhuizen overbezetten? We kunnen ook alleen 2g in ziekenhuizen invoeren? 👹
3G is ook prima? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

hoevenpe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:51:
Noord Holland doet ook mee:

[...]

Nog even en vrijstaat Amsterdam is het epicentrum van gehoorzaam Nederland, Halsema de enige die Rutte trouw blijft... :+
...en het aantal gevallen in de rest van Nederland stijgt tot recordhoogte, zodat Amsterdam straks de laagste aantallen heeft?

NL zou eens moeten kijken wat er in sommige Amerikaanse staten waar alles open is gebeurt. Hele bedrijven die dicht moeten of praktisch omvallen omdat iedereen ziek is, ziekenhuizen die op code zwart afstuiven...

Maar ja, NL is speciaal en hier gebeurt nooit wat elders gebeurt.

Duitsland en België moeten hun grenzen sluiten, dit gaat geheid fout. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
Amphiebietje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:00:
[...]

...en het aantal gevallen in de rest van Nederland stijgt tot recordhoogte, zodat Amsterdam straks de laagste aantallen heeft?

NL zou eens moeten kijken wat er in sommige Amerikaanse staten waar alles open is gebeurt. Hele bedrijven die dicht moeten of praktisch omvallen omdat iedereen ziek is, ziekenhuizen die op code zwart afstuiven...

En waarom gebeurt dan in België nog niets? Die hebben sinds de kerst gewoon al weken omikron met veel hogere aantallen dan wij, terwijl er veel meer open is..
En dan moet België dicht omdat het hier fout gaat volgens jou? De VS is verder wel iets heel anders qua vaccinatie, gezondheid etc

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Ons werd constant verteld dat je geen twee landen mocht vergelijken....

Zeker geen staten waar de vaccinatie bedroevend laag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Nou ja, aangezien corona nog steeds geen klok kijkt is een grens als 1700 rijkelijk willekeurig... En aangezien een werkende daar weinig aan heeft (en het daarmee juist alles in het weekend concentreert), kan ik goed begrijpen dat mensen dan afwijzend reageren
Edoch als je juist wilt bereiken dat niet alles tegelijk los gaat is 17:00 precies on point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:11:
[...]

Edoch als je juist wilt bereiken dat niet alles tegelijk los gaat is 17:00 precies on point.
Die zie ik niet. Licht eens toe?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het is nu ook al een recordhoogte. Op 14 september waren er in de week voor de persconferentie 16 duizend besmettingen, nu twee keer zoveel op een dag. Maar toen kwam 1 op de 45 positieven in het ziekenhuis, nu 1 op de 230. Er is dus wel ruimte zolang die 1/5de van het aantal opnames blijft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:43:
De betaald voetbalclubs mengen ze zich tussen de actie's: https://www.ad.nl/nederla...word-je-gehoord~ae3cae20/
Heb er best wel wat moeite mee dat meerdere sectoren voor eigen rechter gaan spelen en daar zelfs een vrijbrief voor krijgen van de burgemeesters in sommige gevallen :X Natuurlijk is het vervelend dat bepaalde sectoren geraakt worden, maar het is toch niet heel moeilijk om te bedenken dat echt nog niet alles opeens open kan? Maar nee, meerdere sectoren roepen al, 'en wij dan'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

franssie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Die zie ik niet. Licht eens toe?
Wil je dat iedereen naar de winkel of horeca kan? Of komt het goed uit dat niet iedereen kan omdat ze moeten werken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Wil je dat iedereen naar de winkel of horeca kan? Of komt het goed uit dat niet iedereen kan omdat ze moeten werken?
Ik kan me nog herinneren dat na zessen alle winkels dicht waren op een koopavond na. En er was geen internet om op te bestellen, alleen Wehkamp. Dat hebben we ook overleefd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Dan snap ik je redenering, maar dat is dan wel een extra straf voor de werkenden. En die betalen al belasting. Als dat de achterliggende reden is vind ik het stom (om het grappig te houden) maar ook extreem dom.
Er was een reden dat in het begin de openingstijden werden verruimt van supermarkten en zelfs (en helaas) de groothandels werden opgesteld voor iedereen.
Je krijgt nu de al veel vaker genoemde concentratie van de werkenden (en dat zijn er gelukkig nog veel) die ook weer kinderen hebben. Alsof er her en der bladblazers op de woedende veenbrand (onderwijs) gezet worden onder het mom van preventie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Meetbaar en helder.
Aan ziekenhuizen koppelen lijkt me beter, daar gaat het immers om

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Dit dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Dat mogen ze al jaren.... Dat heten wetten... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Licko schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Kunnen ze dat nu niet dan, zonder pas? Zoiets heet een wet geloof ik.
Ikke spuit elf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:11:
[...]

Want?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
IJzerlijm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:17:
[...]Ik kan me nog herinneren dat na zessen alle winkels dicht waren op een koopavond na. En er was geen internet om op te bestellen, alleen Wehkamp. Dat hebben we ook overleefd.
Dat dus. Alle winkels dicht op zondag en op de woensdagmiddag of maandagochtend. Zaterdag gingen veel winkels al om 16.00 uur dicht.
Misschien zijn we wel te verwend geraakt en plannen we daarom minder in het voren. Zoals eerst kijken wat je nodig hebt wanneer je gaat klussen in het weekend.
Ik heb al 2 jaar totaal geen moeite met gewijzigde openingstijden en/of click & collect. Werkt prima voor mij.
Misschien scheelt het ook wel dat ik het concept 'winkelen' nog nooit begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Dat dus. Alle winkels dicht op zondag en op de woensdagmiddag of maandagochtend. Zaterdag gingen veel winkels al om 16.00 uur dicht.
Misschien zijn we wel te verwend geraakt en plannen we daarom minder in het voren. Zoals eerst kijken wat je nodig hebt wanneer je gaat klussen in het weekend.
Ik heb al 2 jaar totaal geen moeite met gewijzigde openingstijden en/of click & collect. Werkt prima voor mij.
Misschien scheelt het ook wel dat ik het concept 'winkelen' nog nooit begrepen heb.
99,9% gaat hier via online. Maar ik ben niet blind voor situaties waarin ik snap dat het beter is om iets in de winkel te zien.

Heb al een tijd nieuwe schoenen nodig, eerst een tijd uitgesteld en 3 paar besteld en weer terug gestuurd. Dat is gewoon zonde, van mijn tijd om de schoenen te bekijken online, van de winkel vanwege de gemaakte kosten.

Schroefjes uitmeten voor iets wat je gaat vervangen werkt ook niet helemaal lekker. Soms moet je gewoon even langs de winkel kunnen om iets te bekijken.

Daarnaast zijn wij technisch wat beter onderlegd, maar een klusser is niet per definitie iemand die goed kan computeren.

Ik snap meestal de menselijke maat in discussies, ik kan het dus iedereen moet het kunnen.

Nee.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 14-01-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:43:
De geest is uit de fles. Dat het kabinet niet vanavond al meer ruimte geeft is jezelf in je eigen voet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
IJzerlijm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat na zessen alle winkels dicht waren op een koopavond na. En er was geen internet om op te bestellen, alleen Wehkamp. Dat hebben we ook overleefd.
Dit is een zo ontzettende dooddoener, schiet je ook nog vogels voor het eten af en kook je boven een kampvuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

De VS is niet te vergelijken, bijna de helft van de bevolking is niet gevaccineerd en het land is het toonbeeld van ongezond leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Dit is een zo ontzettende dooddoener, schiet je ook nog vogels voor het eten af en kook je boven een kampvuur?
Zeg dan gewoon dat je geen argument hebt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

NOS is wel wat scherper dan normaal lijkt het. Minder vragen naar de bekende weg

Pagina: 1 ... 195 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.