Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.971 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Bingo.. maar het zit in de aard van het beestje van de zorg dat zij zich weg blijven cijferen. Vooral van verpleegkundigen. Die blijkbaar van minder waard worden geacht als de zoveelste telefoonwinkel.

Daarom zou ik zo hopen dat verpleegkundigen nu eens juist uit belang van de zorg en toekomstige patienten, massaal er het bijltje bij neergooien. Kijken wat makkelijker te vervangen is op korte termijn. Die zoveelste snuisterijen winkel of een langjarig opgeleide professional.

[...]

Degene die ik ken, hebben daar niet zo veel behoefte aan op dit moment. Rust heeft hogere prio als ontspanning.
Heel eerlijk gezegd ben ik vooral boos op de vakbonden. Die blijven zich als polderpartners opstellen. Op dit moment, vanuit een resourceschaartse gedacht, zijn verpleegkundigen goud waard. De maatschappij is afhankelijk van die capaciteit en onze vrijheid ook. Onderhandelen doe je vanuit een positie van macht. Juist nu moet dat als een hefboom gebruikt worden.

Maar, de zorg redeneert vaak vanuit hun positie dat ze mensen willen helpen en dat ze zichzelf daarvoor wegcijferen. En ik heb een beetje het gevoel dat daar door de politiek en de samenleving misbruik van gemaakt wordt.

Mijn handelen tijdens deze crisis was eigenlijk best simpel. Ik wil dat elke Nederlander dezelfde zorg kan hebben die ik nodig heb gehad. Als ik mijn acute problemen nu zou hebben, dan had ik zeker nog meer permanente schade opgelopen die ik had.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 14-01-2022 13:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eamelink schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Het lijkt me niet zo heel gezond om er een 'de horeca versus de zorg'-verhaal van te maken. Er is een virus, daar zijn zorgmedewerkers slachtoffer van, én horeca-eigenaren. En sportuitbaters. En bijna iedereen die in de cultuursector werkt. En nog vele anderen.

Laten we niet te snel een mening of een actie van iemand interpreteren als mes in de rug van een ander. De zorg heeft het druk door een virus, door mensen die niet gevaccineerd zijn, door de EU die patenten dicht tegen de borst houdt, door de menselijke drang tot samen zijn, door de keuzes over de inrichting van ons zorgstelsel, door de concurrentiepositie van verschillende vakgebieden, door het Angelsaksische individualisme, door het idee dat iedereen recht heeft op zorg en dat daar ook altijd capaciteit voor is, en ook een beetje door de besmettingen in de horeca.
100% mee eens.

Maar ik hoor nergens kritisch geluiden (ook hier niet) als er maar gesteld wordt dat we "even door de zure appel moeten heen bijten, want de samenleving moet open". Waarmee de rekening van dit geheel 100% bij de zorg neerlegt.

En helemaal als 1 deel zich niets meer van de spelregels wil aantrekken en zijn eigen plan trekt. Als ze via lobby werk zorgen dat het kabinet beslist dat het open moet, moet het open. Klaar. Maar niet gewoon tegen de regels ingaan.

En of er weinig besmetting in de horeca zijn, is maar zeer de vraag. Dat is dus geen zekerheid over. Dat er geen herleidbare besmetting zijn, zegt niets over de keten. 1 lullo (student dus) die in de kroeg het oploopt kan de 10 huisgenoten besmetten. En dan heb je 1 horeca besmetting en 9 besmettingen thuis. Dus thuis is het probleem? Lijkt me niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:38
TIGER1125 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Ik vermoed dat Kuipers het daar in die grote hal van het Erasmus gaat doen, terwijl Rutte in de "studio" staat. Dan hebben ze als "deskundige" de Jonge aan de desk zitten om commentaar te geven op hoe hij het anders zou doen, en dan sluiten we af met van Dissel, met de voorspellingen voor de rest van de week. :+

Maar even serieus on topic ik denk dat dat misschien wel het probleem is, dat wat die slimme koppen in Den Haag bedenken niet altijd aankomt op de manier zoals dat zou moeten bij iedereen. Te meer ook omdat je het niet hebt over een onderwerp dat je je even eigen maakt als je daar geen voor doet/wil doen.

Ik begreep dat ze dit keer kiezen voor meer "plaatjes" en als ze dat met misschien wat meer duiding van eventuele cijfers op die plaatjes doen de boodschap misschien beter aankomt. Dan kunnen ze misschien ook beter onderbouwen waarom gekozen is voor de uitgelekte versoepelingen en niet voor bijvoorbeeld het scenario helemaal open, of het scenario het "spreiden van pijn" en iedereen een beetje open.
Het grote voordeel is nu iig wel dat er iemand staat die weet waar hij het over heeft :) Ik heb niet echt het idee dat De Jonge plaatjes uit had kunnen leggen, en al helemaal niet als er vraag over gesteld zou worden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Ja, dat besef ik me. Maar dat besef ik me ook van de zorg.

En nee, max 3 jaar. Dan ben je uit de schuldregeling als je meewerkt.

En volgens mij is dat laatste wel het sentiment geweest hoor, om dezelfde partijen die aftreden voor de toeslagaffaire gewoon weer aan een dikke meerderheid te geven en de hoofdverantwoordelijke de grootste partij van Nederland.
Nee, dan begint het traject. Want net uit de schuldsanering een financiering krijgen om je winkel te starten....? Een huis kopen? Vergeet het maar. Niet te vergeten de kapitaalvernietiging die eerst heeft plaatsgevonden van het eerder bedrijf, spaargeld, eigen woning, pensioenvoorziening en waarschijnlijk ook de spaarpotten voor de studie van eventueel de kinderen; allemaal weg. En natuurlijk de ontslagen werknemers die ook een afkoopsom meekrijgen. Maar eerst de Belastingdienst, de Overheid staat altijd vooraan.

En zo maal veel. Dan vragen we ons af waarom zelfmoorden stijgen, gezinnen die uit elkaar vallen van de stress en andere nare gevolgen. Maar he, de zorg bleef in stand.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Adlermann schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:13:
Maar, de zorg redeneert vaak vanuit hun positie dat ze mensen willen helpen en dat ze zichzelf daarvoor wegcijferen. En ik heb een beetje het gevoel dat daar door de politiek en de samenleving misbruik van gemaakt wordt.
Niet beetje hoor.. Is gewoon. Als ze maar 1x ballen hebben is het voor decennia klaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:29
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:13:
[...]

100% mee eens.

Maar ik hoor nergens kritisch geluiden (ook hier niet) als er maar gesteld wordt dat we "even door de zure appel moeten heen bijten, want de samenleving moet open". Waarmee de rekening van dit geheel 100% bij de zorg neerlegt.

En helemaal als 1 deel zich niets meer van de spelregels wil aantrekken en zijn eigen plan trekt. Als ze via lobby werk zorgen dat het kabinet beslist dat het open moet, moet het open. Klaar. Maar niet gewoon tegen de regels ingaan.

En of er weinig besmetting in de horeca zijn, is maar zeer de vraag. Dat is dus geen zekerheid over. Dat er geen herleidbare besmetting zijn, zegt niets over de keten. 1 lullo (student dus) die in de kroeg het oploopt kan de 10 huisgenoten besmetten. En dan heb je 1 horeca besmetting en 9 besmettingen thuis. Dus thuis is het probleem? Lijkt me niet.
Horeca is een veel te breed begrip geworden voor in deze pandemie, toch word alles op 1 hoop gemikt. Cafes en discotheken zijn echt nog een stapje te ver op dit moment.... Maar een hapje eten ergens? Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat dit een groot besmettingsgevaar opleverd. Zelfde geld voor bioscopen.... Maatwerk hoorde je in 2020 al geopperd worden. Toch blijven we maar hele sectoren op slot gooien om vooral niet de discussie te hoeven aangaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Señor Sjon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Nee, dan begint het traject. Want net uit de schuldsanering een financiering krijgen om je winkel te starten....? Een huis kopen? Vergeet het maar. Niet te vergeten de kapitaalvernietiging die eerst heeft plaatsgevonden van het eerder bedrijf, spaargeld, eigen woning, pensioenvoorziening en waarschijnlijk ook de spaarpotten voor de studie van eventueel de kinderen; allemaal weg. En natuurlijk de ontslagen werknemers die ook een afkoopsom meekrijgen. Maar eerst de Belastingdienst, de Overheid staat altijd vooraan.

En zo maal veel. Dan vragen we ons af waarom zelfmoorden stijgen, gezinnen die uit elkaar vallen van de stress en andere nare gevolgen. Maar he, de zorg bleef in stand.
En op welke wijze is dat anders voor mensen in loondienst?
Of bij normale faillissementen?

En nee, bij faillissement krijgen werknemers geen afkoopsom mee. En waarom moeten ze perse weer een onderneming beginnen? Ze kunnen toch ook in loondienst? En nee, na 3 jaar zijn ze schuldvrij. Klaar. Geen kosten. Niet aan de overheid, niet aan oud werknemers, aan niemand.

En de meeste faillissementen die ik gezien heb, zijn de ondernemers zelf niet de dupe van geweest. Wel hun b.v., maar niet met hun privevermogen. Waarmee de rekening primair bij de samenleving komt te leggen. (belastingschuld en werknemers in BV. 1, alles van waarde in BV. 2 en door!)

Voor je gaat roepen dat dit niet voor iedereen geld, nee zeker niet. Maar afgezien van ondernemingen gaat al het recht voor medewerkers wel 100% uit van de mensen die slecht willen doen. Daarom worden invul fouten bij de belastingdienst en bijstand bij de onderkant van de samenleving per definitie wettelijk gezien als fraude.

Ik zou dat graag anders zien, ook voor ondernemers. Maar om nu op dit moment speciaal voor ondernemers een uitzondering te maken? Nou nee. Zeker niet omdat het hun belangenvereniging bij uitstek geweest is die al dit soort wetgeving heeft doorgeduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan kan je toch op dezelfde wijze ook beredeneren dat iemand niet in de zorg hoeft te werken als het allemaal niet bevalt?

Op dit moment wordt veel bedrijven het ondernemen onmogelijk gemaakt door overheidsmaatregelen die veel langer dan nodig ingezet worden. Je stelt dat het na schuldsanering klaar is, maar dat is een soort financieel strafblad waar je niet zomaar weer vanaf komt. Een medewerker in loondienst kan veel makkelijker switchen.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 14-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Horeca is een veel te breed begrip geworden voor in deze pandemie, toch word alles op 1 hoop gemikt. Cafes en discotheken zijn echt nog een stapje te ver op dit moment.... Maar een hapje eten ergens? Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat dit een groot besmettingsgevaar opleverd. Zelfde geld voor bioscopen.... Maatwerk hoorde je in 2020 al geopperd worden. Toch blijven we maar hele sectoren op slot gooien om vooral niet de discussie te hoeven aangaan.....
Hmm in het geval van de horeca is het wel sneu want die zouden, als KHN niet zo vast hield aan het "we zijn één en zo willen we ook behandeld worden", met maatwerk in mijn ogen inderdaad wel gedeeltelijk geopend kunnen worden.

Ik snap dat je in het begin wel vast wil houden aan we zijn één sector maar op een gegeven moment zie je als branche vereniging toch ook dat een deel van je achterban open zou kunnen? Na 2 jaar zou je dan toch moeten inzetten op zoveel mogelijk leden open met maatwerk en voor de overige leden blijven lobbyen.

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 14-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Lycaon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Dat we niet eens terug lijken te kunnen naar de avond-lockdown gaat er bij mij écht niet in.

Ook niet met fancy grafiekjes gepresenteerd door Ernst vanavond.

|:(
Die avond lockdown was dan ook wel de grootste onzin ooit, dat leek puur om werkende pesten... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
TIGER1125 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Hmm in het geval van de horeca is het wel sneu want die zouden, als KHN niet zo vast hield aan het "we zijn één en zo willen we ook behandeld worden", met maatwerk in mijn ogen inderdaad wel gedeeltelijk geopend kunnen worden.
De overheid kan daar natuurlijk zelf ook van zeggen dat alleen geplaceerd mogelijk is met deur open tot 19.30 oid. Dan kan je twee rondes draaien en dan is de laatse rond 21.00-21.30 de tent uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Señor Sjon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:24:
Dan kan je toch op dezelfde wijze ook beredeneren dat iemand niet in de zorg hoeft te werken als het allemaal niet bevalt?
Dus dat moeten ze ook vooral niet doen. Dus massaal bijltje er bij neergooien en zich terug in laten huren als ZZP'er of iets anders gaan doen. Als was het maar tijdelijk. Ik zou er erg voor zijn. Doe maar eens hetzelfde als de rest. Vol gaan voor eigenbelang. NU is het moment om te staken. Kost wat doden, maar so what.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
TIGER1125 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:25:
[...]

KHN is vooral goed in het roepen. Maar ze worden ondertussen met de nek aangekeken in den haag.... Vorige week kwam men al met een plan op de proppen om in tijdsbestek van een paar weken heel de horeca te openen t/m de discotheken en clubs aan toe. Houd het nou eens realistisch zou ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Dus dat moeten ze ook vooral niet doen. Dus massaal bijltje er bij neergooien en zich terug in laten huren als ZZP'er of iets anders gaan doen. Als was het maar tijdelijk. Ik zou er erg voor zijn. Doe maar eens hetzelfde als de rest. Vol gaan voor eigenbelang. NU is het moment om te staken. Kost wat doden, maar so what.
Politie staakt ook vanavond begreep ik, dus mag Rutte zelf met demonstranten gaan praten. :+

Onder het mom van 'het is maar tijdelijk' en 'even volhouden' wordt het zorgpersoneel net zo hard voor de gek gehouden in hun eigen arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Die avond lockdown was dan ook wel de grootste onzin ooit, dat leek puur om werkende pesten... :/
Ja, het is wel de makkelijkste manier om snoepjes uit te delen waar de minste mensen wat aan hebben.

Vanavond kondigen mark en ernst met volle trots aan dat men het tijd acht voor wat versoepelingen. Winkelen op afspraak en de sportscholen weer open. Wel tot 17:00.. Want dat scheelt weer drukte. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:40:
[...]

En dan hoor je gisteravond op de radio een interview met de (tijdelijke) opvolgster van Kuipers bij Landelijk Netwerk Acute Zorg zeggen dat pas over 2-3 weken de golf eraan komt. Want de besmettingen zijn nog niet bij de 50-ers aangekomen.
Ik wist niet dat het virus rekening hield met leeftijden. Of tijden in het algemeen :P

Als die uitspraak waar is zou het wel een klassiek voorbeeldje zijn van wederom doelpalen verschuiven. Als ik negatief zou zijn zou je denken dat het vooral gezegd wordt om de lockdown maar in stand te houden.

Dit soort uitspraken is nou net waar ik zo sarcastisch van wordt. Er is altijd wel weer een partij die ergens een nieuwe golf uit de hoge hoed weet te toveren.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 14-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Maar, maatregelen kunnen sowieso nog niet gelekt zijn, hoogstens de denkrichtingen? Want echt knopen hakken ze op de minsterraad pas door. Dus ik probeer nog hoopvol te zijn.

We gaan of de uitgelekte versoepelingen met roadmap met wekelijkse/ eens per 2 weken extra versoepelingen, of al veel meer versoepelingen en een aankondiging van een volgend moment.

Ik vermoed dat 't thuiswerkadvies het laatste zal zijn, de disco's/nachtclubs het voorlaatste.

Ik vrees dat ze wel met extra mondkapjes-gedoe gaan komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Het zit niet in de aard van het beestje, je kan hier in het topic wel proberen om de polarisatie aan de gang te krijgen maar de zorgmedewerkers zullen gewoon aan het werk gaan.

Misschien kan je bij de FNV solliciteren, wellicht heb je dan meer succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
RodeStabilo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Ik wist niet dat het virus rekening hield met leeftijden. Of tijden in het algemeen :P

Als die uitspraak waar is zou het wel een klassiek voorbeeldje zijn van wederom doelpalen verschuiven. Als ik negatief zou zijn zou je denken dat het vooral gezegd wordt om de lockdown maar in stand te houden.
nou ja, besmettingen zijn vooral nog bij de jongeren die weinig ziekenhuisopnames krijgen. De grote vraag is, komt dat omdat ouderen voorzichtiger zijn? Komt dat omdat ouderen beter geboosterd zijn? Komt dat omdat er nog niet genoeg tijd is verstreken? Of misschien zelfs omdat 't virus inderdaad heftiger is bij bepaalde leeftijdsgroepen?

Ik vermoed dat 't vooral door 't boosteren komt, waardoor de besmettingengolf tot de 50-ers vooral beperkt blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Het zit niet in de aard van het beestje, je kan hier in het topic wel proberen om de polarisatie aan de gang te krijgen maar de zorgmedewerkers zullen gewoon aan het werk gaan.

Misschien kan je bij de FNV solliciteren, wellicht heb je dan meer succes :+
Desondanks krijgt de FNV ook een fatsoenlijke CAO niet voor elkaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wolly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Zeker, gaat niet gebeuren. Maar zou nog beter zijn dat we ze als samenleving niet in de positie duwen dat ze wel een keer moeten. Je leest (ook hier in dit topic al) van zorgverleners die de zorg de rug toe keren. Dus gebeurd wel, maar te langzaam voor de samenleving om te beseffen dat we straks een groot probleem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:52

SomerenV

It's something!

Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Je moet je sarcasmedetector aanzetten...

Maar zonder gein, dit is echt het huidige narratief dat er naar voren geschoven wordt. Luister maar standpunt NL terug. Zie dat ik hier gewoon een pulsje krijg op dit commentaar. En hoe Limburg handelt met de opmerking "ondernemers het water aan de lippen staat".

Nee, verpleegkundigen die moeten komen werken terwijl ze klachten hebben, lekker diensten van 12 uur per dag mogen draaien. Hun reguliere werk al bijna 2 jaar niet kunnen doen. verloven die ingetrokken worden en ga zo maar door. Daar staat het water al 1,5 jaar in de neusgaten te klotsen..

Ik ben niet in de positie om de oproep te doen. Maar ik zou het aanmoedigen als dit het sentiment is, om aan deze beroepsgroep te vragen om eens kritisch naar zelf te kijken en als ze echt oververmoeid zijn, om zich dan ook gewoon ziek te melden. Klaar. Als de samenleving terug naar normaal wil, moet ook dat terug naar normaal. Dan mogen we ook niets meer extra van de zorg vragen.
Alleen zijn de enorme issues in de zorg niet exclusief toe te wijzen aan Covid. In een groot Brabants ziekenhuis ergens richting het westen liggen op dit moment iets van 15 Covid-patiënten op een totaal van 900 bedden, maar daar kampen ze met enorme tekorten waardoor het maximaal stressen is om alles rond te krijgen. Daar zijn diverse afdelingen gesloten of gefuseerd om personeel vrij te maken zodat die elders ingezet kunnen worden waar het harder nodig is. Maar ook daar genoeg personeel die er klaar mee zijn en pleiten om alles zoveel mogelijk los te laten en te leren leven met het virus.

Je kunt dan wel tot in den treuren alles op slot houden om de zorg te redden, maar mogelijk win je daar in de zorg niet eens voldoende mee, terwijl je andere sectoren wel enorm hard raakt. Twee jaar lang is het zo gespeeld door het kabinet maar ook door de media dat de zorg op omvallen staat door Covid, terwijl de realiteit iets anders is. Langslepende problemen in de zorg zijn nu enorm pijnlijk blootgelegd door Covid waardoor alles in een stroomversnelling is gegaan. Vervolgens is er nog geen enkel moment besloten om die problemen bij de bron aan te pakken omdat je daar nu niks mee oplost. Echter schuif je alles daarmee maar vooruit, los je niks op, maar blijft de situatie wel verergeren. Meer druk/stress/onzekerheid > meer uitval van personeel door oververmoeidheid of stress > meer druk/stress/onzekerheid voor het personeel dat blijft > meer uitval > meer druk > etc.

Van alle sectoren is inmiddels wel wat te zeggen. Zorgprofessionals willen hun vak uit kunnen blijven oefenen zonder alle koppijn die er tegenwoordig bij komt kijken, ondernemers willen kunnen blijven ondernemen zonder de constante onzekerheid, burgers willen weer 'gewoon' kunnen leven zonder alle onzekerheid, mensen willen niet de angst hebben niet naar het ziekenhuis te kunnen omdat er geen plek is, burgemeesters zijn er klaar mee tussen de burgers en de overheid in te staan en ga zo maar door. Je kunt je wel blindstaren op één sector, maar dan heb je het risico dat andere sectoren kapot gaan. Dat moet je ook niet willen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis1812 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Omdat ook de FNV weet dat het appel van de zorgvrager te sterk is. Actiebereidheid is te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Omdat ook de FNV weet dat het appel van de zorgvrager te sterk is. Actiebereidheid is te laag.
Paar jaar terug zijn er wat zondagsdienstem gedraaid als staking.
Maarja. Meer mag niet

Compleet stil leggen is verboden. Dus de kant van een paar zondags diensten gaan we weer op gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:42:
Fraaie getallen. Laten we de huidige lockdown aanhouden voor nogmaals twee weken. Voor de zekerheid.
Er mist een /sarcasm?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Ja, het is wel de makkelijkste manier om snoepjes uit te delen waar de minste mensen wat aan hebben.

Vanavond kondigen mark en ernst met volle trots aan dat men het tijd acht voor wat versoepelingen. Winkelen op afspraak en de sportscholen weer open. Wel tot 17:00.. Want dat scheelt weer drukte. ;)
Precies, en wij (thuissituatie) hebben er geen reet aan omdat we beide fulltime werken.
Blijf maar lekker verrotten met elkaar.

Dit weekend maar eens wat winkels opzoeken en wellicht snel ergens wat eten bij een restaurant/winkel dat protest voert zolang het even kan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
We gaan het niveau wat omhoog brengen. Herken het sarcasme zonder tags ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Zeker, gaat niet gebeuren. Maar zou nog beter zijn dat we ze als samenleving niet in de positie duwen dat ze wel een keer moeten. Je leest (ook hier in dit topic al) van zorgverleners die de zorg de rug toe keren. Dus gebeurd wel, maar te langzaam voor de samenleving om te beseffen dat we straks een groot probleem hebben.
De samenleving schuift alles vooruit en sluit de ogen voor dingen die geld kosten. De vergrijzingsgolf bijvoorbeeld waar we totaal niet op anticiperen.

En blijkbaar vinden de mensen in de zorg het allemaal wel acceptabel dat ze als kikkertjes langzaam worden gekookt. Het beleid is al twee jaar lang om de zorg volledig productie te laten draaien en gek genoeg doen ze dat voor een applausje en 1000 euro.

Aan de andere kant is niemand bereid om meer te betalen voor de zorg, hoe vaak is in dit topic niet de vraag gesteld of mensen een hogere zorgpremie accepteerden voor meer capaciteit?

Dus ach, uiteindelijk is de goedkoopste oplossing om wat minder oud te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

SomerenV schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:37:
je kunt je wel blindstaren op één sector, maar dan heb je het risico dat andere sectoren kapot gaan. Dat moet je ook niet willen.
Mee eens, maar dan moet ook niet de rekening 100% bij 1 sector gelegd worden. Waar in andere sectoren miljarden in gepompt worden, terwijl er op langere termijn geen aandacht voor de zorg is. Waar wij (MBK inclusief) de politiek wel laten komen met een filosofie van zo lang mogelijk uitzingen dan komen we de crisis wel door zonder wezelijke veranderingen. Dat begon al met de bewust keuze om in taal te veranderen van essentiële beroepen naar vitale beroepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Precies, en wij (thuissituatie) hebben er geen reet aan omdat we beide fulltime werken.

Dit weekend maar eens wat winkels opzoeken en wellicht snel ergens wat eten bij een restaurant/winkel dat protest voert zolang het even kan. :)
Vreemd bij-effect. De gepensioneerden kunnen dus overdag lekker gaan shoppen, of als ze willen (en kunnen) naar de sportschool. Is dat nou niet net de groep die we zouden moeten beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wolly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:41:
[...]

De samenleving schuift alles vooruit en sluit de ogen voor dingen die geld kosten. De vergrijzingsgolf bijvoorbeeld waar we totaal niet op anticiperen.

En blijkbaar vinden de mensen in de zorg het allemaal wel acceptabel dat ze als kikkertjes langzaam worden gekookt. Het beleid is al twee jaar lang om de zorg volledig productie te laten draaien en gek genoeg doen ze dat voor een applausje en 1000 euro.

Aan de andere kant is niemand bereid om meer te betalen voor de zorg, hoe vaak is in dit topic niet de vraag gesteld of mensen een hogere zorgpremie accepteerden voor meer capaciteit?

Dus ach, uiteindelijk is de goedkoopste oplossing om wat minder oud te worden.
Ja, liever mcdonalds meer winst bezorgen dan de zorg op termijn betaalbaar te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Ik hoop dat ze die kansloze 17:00 regel voor de gym achterwege laten...daar schiet niemand iets mee op.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:40:
[...]

We gaan het niveau wat omhoog brengen. Herken het sarcasme zonder tags ;)
Ik vind hem al niet zo passend bij @RodeStabilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Mawlana schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Het zorgpersoneel kan ook wel een uitlaatklep gebruiken denk ik...
Ze hebben toegang tot een hele hoop leuke medicijnen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vuvuzela schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Ze hebben toegang tot een hele hoop leuke medicijnen..
We moeten echt sarcasme tags gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Bereid of kunnen?

De energierekening gaat door het dak en voor veel mensen de pensioenpremie binnenkort ook.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ps3gamer91 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Leuke ad hominem en een andere drogreden daar nog achteraan. Veel tekst, maar je geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Wat probeer je nu met zo'n opmerking te bereiken?
Hiermee bedoel ik niks persoonlijks trouwens hé, dat wil ik nog wel even zeggen.

In het algemeen verzand dit topic heel snel in bepaald cynisme en dat is niet prettig.
Misschien is dat cynisme in dit geval wel heel erg op zijn plek.

Iedereen buitelt over elkaar heen om versoepelingen te eisen. Maar verder dan een beetje klappen voor de zorgmedewerkers komen we niet. En hoewel omicron wellicht relatief minder opnames betekent, zijn het er in absolute zin waarschijnlijk alsnog ruim meer dan voldoende.

En dan zijn het misschien niet de IC bedden die instorten, maar de rest van de keten. Thuiszorg, huisartsen en verpleegafdeling.

Maar goed. Het heeft lang genoeg geduurd. YOLO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Cyberpope schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:43:
Ja, liever mcdonalds meer winst bezorgen dan de zorg op termijn betaalbaar te houden.
McDonalds is zo 2019, flitsbezorging van een zak chips is de toekomst!
(sarcasme inderdaad)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:42:
Vreemd bij-effect. De gepensioneerden kunnen dus overdag lekker gaan shoppen, of als ze willen (en kunnen) naar de sportschool. Is dat nou niet net de groep die we zouden moeten beschermen?
De groepen die we zouden moeten beschermen zijn de groepen die nog een heel leven te gaan hebben, kinderen en jeugd. Helaas is door vergrijzing en verschuiving van belangen de focus van de maatschappij ook verschoven. We hebben dat lang gedaan omdat het sociaal is wat voor elkaar over te hebben, maar dat lijkt toch maar aardig één kant op te werken tegenwoordig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
Maar goed. Het heeft lang genoeg geduurd. YOLO!
offtopic:
Moet jij zeggen als kersverse vader! 8)
Gefeliciteerd nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Onverwacht, maar femke halsema houd ook haar rug recht. Vanaf het AD liveblog
,,Er is geen sprake van gedoogbeleid", laat de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema weten met betrekking tot het opengaan van horeca en winkels in de hoofdstad. Amsterdam verwacht dat ondernemers zich aan de coronamaatregelen houden dus de deuren dichthouden. Diverse burgemeesters in het land hebben laten weten de opening van zaken oogluikend te zullen toestaan.

De burgemeesters zien de openingen als een demonstratie tegen de strenge lockdown. In Amsterdam is dat dus niet aan de orde. ,,We begrijpen heel goed dat dit een erg moeilijke tijd is voor veel sectoren, zoals de horeca en de cultuursector. Net als iedereen hopen we dat zij weer snel en veilig open kunnen. De veiligheid van ieders gezondheid is hierbij van groot belang", aldus Halsema.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Of gewoon de winkels opengooien zonder die ongein? Is ook een optie natuurlijk ;) Uiteindelijk komen de vrijheidsbeperkingen niet door het virus, maar door keuzes van de politiek. Vergeet dat nooit. Aan het begin was een lockdown de enige mogelijkheid natuurlijk, maar nu? Na 2 jaar? Alsof het één of andere normale, standaard maatregel geworden is.

Gewoon maximaal <X> bezoekers per m² en opengooien die hap. Capaciteitsbeperking, betere mondkapjes en wat beter ventileren.

Meer is er toch niet nodig om de winter door te komen? En vanaf april kunnen we dan eindelijk gaan werken aan het permanent afbouwen van die maatregelen en terugkijken naar deze periode als een zwarte bladzijde in onze geschiedenis.

Het doel heiligt de middelen niet meer. De side-effects van al die maatregelen worden veel te zwaar. Zelfmoorden onder mensen <30 ziet een piek, ondernemers die helemaal kapotgaan, vriendschappen die kapotgaan door het ophitsen tegenover mensen die de prik niet nemen.

[Afbeelding]

Er zijn coronadoden, maar ook veel indirecte doden door zelfmoorden of uitgestelde zorg. Het zou mij weinig verbazen dat die cijfers wereldwijd nog veel hoger liggen, maar zoiets kan je helaas niet echt bijhouden.
Wel eens bij stil gestaan dat in het buitenland meer open is momenteel, dankzij die aanvullende maatregelen? En die maximaal X bezoekers per m2 is precies wat België doet he. En in de wachtrij buiten de winkel 1,5m + mondkapje.

Verder hebben we het nog vrij goed in deze hoek van Europa hoor. In sommige zuidelijke landen zie je de vaccinatieplicht boven leeftijd X, of anders kun je 100 euro per maand dokken. Om maar wat te noemen.

Kritiek hebben op de overheid is wel erg makkelijk vanaf de zijlijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
De demonstratie in valkenburg vandaag trekt genoeg toeschouwers. ;)

https://www.ad.nl/binnenl...kenburg-overvol~a8fd4ff7/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik verbaas me altijd hoeveel mensen daar de tijd voor vinden op een werkdag :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:12:
[...]
We zijn in Nederland dan ook kampioen parttime werken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:59:

[...]
Het is natuurlijk ook vreemd in dit land. Blijkbaar kun je regels en wetten nergeren als je het er niet mee eens bent. Misschien maar eens stoppen met belasting betalen, rechts voorang geven, betalen voor dingen etc. want er is toch geen handhaving.

Treed de politie wel op, krijg je meteen snowflake gedrag.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
[...]

Op vrijdag werken veel mensen niet. In de tijd dat ik nog in loondienst was, was het op vrijdag altijd erg stil op kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Op vrijdag werken veel mensen niet. In de tijd dat ik nog in loondienst was, was het op vrijdag altijd erg stil op kantoor.
Nou dat. Ooit gehoord van 4x9 met of woensdag of vrijdag vrij? Niet iedereen heeft een 40 uur werkweek. Laat staan de hoeveelheid met 28/32 uur werkweek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Buiten parttimer, 4x9 etc etc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvVzti9w2uXk_TVciJzP4pBpZRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QpjVoFdAEL53zz8nMHK80Ms.jpg?f=fotoalbum_large

Die hoeven echt niet te werken. Laat staan full time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Dat is toch gek, aangezien we elk jaar al een hogere zorgpremie krijgen en dat gewoon accepteren, maar tegelijkertijd minder zorg voor terugkrijgen. Het geld is niet het probleem, dat het gebruikt wordt om dure huizen of luxe auto's te subsidiëren en niet om wat verpleegkundigen in dienst te nemen is dat wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

[...]
Waarom zou je die groep willen beschermen? Merendeel is gevaccineerd en geboosterd? Bovendien letten ze zelf goed op.
Degenen die wederom vrijuit gaan zijn de ongevaccineerden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:59:
Geen woorden maar daden. Eerst zien of er daadwerkelijk gehandhaafd wordt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Brazos schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Dat is toch gek, aangezien we elk jaar al een hogere zorgpremie krijgen en dat gewoon accepteren, maar tegelijkertijd minder zorg voor terugkrijgen. Het geld is niet het probleem, dat het gebruikt wordt om dure huizen of luxe auto's te subsidiëren en niet om wat verpleegkundigen in dienst te nemen is dat wel.
Dit slaat echt nergens op. Dit is gewoon een beeld die niet terecht is.

De oorzaken van de stijgende zorgkosten zijn voornamelijk te vinden:
  • Zorgbehoefte van mensen nemen toe door demografische ontwikkelingen (vergrijzing)
  • Nieuwe behandelingen komen beschikbaar (duur)
Het probleem zit hem ook neit bij de zorgverzekeraars, tenminste niet op het niveau zoals jij aanstipt. De winstmarges op de zorg zijn zeer laag in Nederland voor de verzekeraars. Een Achma behaalt vrij weinig winst op de zorgverzekeringen (kijk maar eens in de jaarverslagen).

De zorgverzekeraars elementen laten uitvoeren is een te verdedigen ontwerpbeslissing. Dit is namelijk precies wat ze doen. Ze kunnen vanuit hun referentiearchitecturen kant en klare organisatie-ontwerpen naar voren halen. Hun IT-systemen zijn een stuk robuuster dan bij de uitvoeringsinstanties.

Want mensen vergeten is dat bij ELKE uitvoeringsinstantie van de overheid zware problemen zitten. Die problemen zijn systemisch van aard en niet 1-2-3 op te lossen. Het grootste probleem is vaak de politiek zelf.

Te strakke deadlines, niet de juiste capabilities identificeren, slechte ontwerpbeslissingen nemen aan de voorkant. En dit wordt jaar op jaar gestapeld. Dit is 1 van de hoofdoorzaken waarom zoveel projecten bij overheden mislukken.

Ik ben daarom een groot voorstander om zo min mogelijk uitvoering bij de overheid te beleggen (bij uitkeringen kan het niet anders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja en nee. Ja het is sarcastisch maar de matige vorm van versoepelen maakt me sarcastisch over de boodschap die men vanavond gaat brengen. En nee, ik zie het wel zo gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Tsja. En als de leden voorstemmen (zie CAO UMC) is het voor de FNV ook klaar...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Geen woorden maar daden. Eerst zien of er daadwerkelijk gehandhaafd wordt.
True true... als de burgemeester van amsterdam ook nog zou vertellen dat er niet gehandhaafd gaat worden was het hek van de dam. En dan moet de persco nog komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:40:
[...]

True true... als de burgemeester van amsterdam ook nog zou vertellen dat er niet gehandhaafd gaat worden was het hek van de dam. En dan moet de persco nog komen. ;)
Het zou helemaal mooi zijn als ze hekken op de dam gaat zetten en er morgen een festival houdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:38
[...]

Het probleem is dat we steeds meer ouderen krijgen die steeds meer zorg nodig hebben en dat we daarnaast ook steeds meer kunnen. Misschien slim om je eerst te verdiepen in de zorgkosten voordat je dit soort dingen zegt.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Buiten parttimer, 4x9 etc etc
[Afbeelding]

Die hoeven echt niet te werken. Laat staan full time.
Typisch wel weer, de groep waar het allemaal om zou draaien kan lekker op het terras zitten terwijl de jongeren aan het werk moeten en in de avond niets kunnen en daarnaast deze schuldenberg in de toekomst ook nog eens moeten betalen. Lekker dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Het zou helemaal mooi zijn als ze hekken op de dam gaat zetten en er morgen een festival houdt.
Wie belt mojo even om een demonstratie te organiseren in landgraaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Wie belt mojo even om een demonstratie te organiseren in landgraaf?
Ik ben vrij morgen. En ik ken wel een bedrijf dat medische zorg op festivals doet en al veel te lang stilstaat.
Dat stuk heb ik in een uur geregeld voor je.

Fix jij de artiesten, Femke regelt de hekken.

Bier regelt @Verwijderd wel .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

Ik ook, terwijl ik dit onder kantooruren post :+

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Adlermann lage winst is niet het hele verhaal. Even oppassen waarin zorgverzekeraars investeren. daar wil nog wel eens een adder onder het gras zitten. Drukt de winst en levert op een andere manier geld op. Mogelijk is dit niet bij allemaal zo maar er zijn wel wat berichten over geweest hoe winst soms werd weggesluisd.

Ik verwacht vanavond versoepelingen en dat is prima maar ik hoop wel dat ze wel voorzichtig zijn met te vroeg te veel loslaten.

Daar hebben we in het verleden al de nadelen van kunnen ondervinden. Liever voorzichtig dan opnieuw weer verzwaren omdat het te snel was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Dat klinkt misschien krom maar het doel is niet om een specifieke groep direct te beschermen maar indirect door de besmettingen onder de hele bevolking af te remmen. (of dat nog gaat werken is een tweede, ik denk dat dat niet meer gaat)
Het idee is nog dat jongeren een actief leven leiden en daarmee overal virussen oppakken. Ouderen zitten veilig achter de geraniums en worden besmet door kleinkinderen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

Lycaon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Of gewoon 4 weken?

Dan is er ook meer duidelijkheid over Omicron en Long-Covid. 7(8)7
Ik zeg dan: Tot 1 juni lockdown. Pas dan kunnen we nagaan of en hoeveel sprake er is van Long Covid en tegelijkertijd bij het open gooien profiteren van het seizoenseffect.

Maar even serieus, het is eigenlijk te triest voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Wel eens bij stil gestaan dat in het buitenland meer open is momenteel, dankzij die aanvullende maatregelen? En die maximaal X bezoekers per m2 is precies wat België doet he. En in de wachtrij buiten de winkel 1,5m + mondkapje.

Verder hebben we het nog vrij goed in deze hoek van Europa hoor. In sommige zuidelijke landen zie je de vaccinatieplicht boven leeftijd X, of anders kun je 100 euro per maand dokken. Om maar wat te noemen.

Kritiek hebben op de overheid is wel erg makkelijk vanaf de zijlijn.
Dat is toch precies wat ik zeg? In plaats van alles dicht te gooien zouden ze beter naar zulke dingen kijken.
En een vaccinatieplicht... ik moet het nog zien gebeuren in de praktijk. Tot nu toe zijn het vooral veel dreigementen. Ben benieuwd of ze er uiteindelijk ook écht mee doorgaan.

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:00

Skinny

DIRECT!

Eerste cadeautje?

https://nos.nl/artikel/24...er-afspraak-tot-17-00-uur
Vanaf morgen mogen niet-essentiële winkels ook bezocht worden zonder afspraak. Haagse bronnen melden dat het kabinet het daarover eens is geworden. De winkels mogen open blijven tot 17 uur. Er blijven nog wel beperkingen gelden over het maximum aantal bezoekers per vierkante meter.

Deze versoepeling gaat verder dan gisteren naar buiten kwam. Toen lekte na het Catshuisberaad uit dat mensen alleen in een winkel terecht konden als ze een afspraak hebben.

Het kabinet heeft er vandaag nog eens over gepraat. De details van de maatregelen worden vanavond bekendgemaakt op de persconferentie van premier Rutte en minister Kuipers.

[ Voor 76% gewijzigd door Skinny op 14-01-2022 15:11 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Had dat dan niet gedaan, winkelen op afspraak + restaurants alleen met reservering, vaste zitplek en 1.5 meter.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:00

Skinny

DIRECT!

spartacusNLD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Had dat dan niet gedaan, winkelen op afspraak + restaurants alleen met reservering, vaste zitplek en 1.5 meter.
Dat wordt vanavond als plaatje door Ernst gedaan ;) #durftedromen

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Nu de horeca ook nog tot 17:00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

dutchgio schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:14:
Vanaf 17:00, dan kun je met dezelfde bubbel winkelen en eten....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Die paar tientjes die de zorgpremie elk jaar omhoog gaat dekt natuurlijk niet de lading. Het merendeel van de kosten (ongeveer 80%) komt uit belastingen en premies die de werkgever afdraagt.

Ik denk ook niet dat dure huizen of luxe auto's een significant deel uitmaken van de besteding van deze gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Prima dat de winkels weer open mogen, gewoon een paar mandjes en 1 per klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

spartacusNLD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Praktisch gezien had hetzelfde gebeurd natuurlijk. Inmiddels is het traditie om eigen invulling aan versoepelingen te geven waardoor er in principe niks van de maatregelen komt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:15:
Prima dat de winkels weer open mogen, gewoon een paar mandjes en 1 per klant.
Eerste deel mee eens, maar voor m'n gevoel vind ik die mandjes altijd heel ranzig.
Maar ik ben dan ook weer niet zo dat ik ze schoon ga boenen :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
dutchgio schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:14:
En sporten na 20u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Dat zijn er aardig wat, nameldingen van eerdere storing?
Cheesy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Eerste deel mee eens, maar voor m'n gevoel vind ik die mandjes altijd heel ranzig.
Geen moeite mee. Goed voor de weerstand :+

[ Voor 38% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Ja, gisteren was er een storing. Dit valt me met de 5K (?) die er gisteren zouden missen nog enigszins mee. De echte stijging is er uit lijkt het.

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 14-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Vlassie1980 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:17:
[...]

[...]

Geen moeite mee. Goed voor de weerstand :+
Zoveel zijn het er niet, het 7-daags gemiddelde is nauwelijks gestegen (vorige week vrijdag namelijk 34.842). Mogelijk zitten we op de piek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
2 weken na de flinke stijging door Omikron en nog steeds geen stijging in de ziekenhuis opnames te zien. DIt lijkt toch erg positief te gaan worden wat dat betreft

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:08
MarcoC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Zoveel zijn het er niet, het 7-daags gemiddelde is nauwelijks gestegen (vorige week vrijdag namelijk 34.842). Mogelijk zitten we op de piek.
Dat lijkt mij wel erg optimistisch aangezien we zaterdag pas gaan versoepelen. Even aannemend dat we de testcapaciteit verhogen naar 2 tot 300k zou die piek zomaar richting de 100k kunnen bij meer open. Nu is die voornamelijk beperkt door de lockdown en testcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En theaters tot 21u
En voetbalstadions 50% vol
En Clubs tussen 15:00 - 19:00 en 21:00 - 23:00 waar ze in de twee uur sluiting alles moeten ontsmetten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
NEE! Voor werkenden/loonslaven is dit géén cadeautje.... :(

Wat een stel achterlijken toch, en maar verbaasd dat er nog zo weinig steun is voor de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Johan Bogle schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:22:
[...]
Dat lijkt mij wel erg optimistisch aangezien we zaterdag pas gaan versoepelen. Even aannemend dat we de testcapaciteit verhogen naar 2 tot 300k zou die piek zomaar richting de 100k kunnen bij meer open. Nu is die voornamelijk beperkt door de lockdown en testcapaciteit.
Versoepelingen hebben wel effect, maar de testcapaciteit lijkt niet de bottleneck te zijn hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Fix jij de artiesten, Femke regelt de hekken.
Artiesten hoef je niet te fixen, de politie treedt elke week op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Vorige week was extra veel i.v.m. nameldingen ;)
Ik heb zelf nog gewoon een groeifactor van zo'n 53% staan t.o.v. vorige week vrijdag (die trend is wel dalende)
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen --> "Ontwikkeling aantal positieve testen" kan je eigenlijk het beste in de gaten houden voor het vergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Voordeel is dat je voor het vermijden van corona de mandjes/wagentjes niet hoeft te ontsmetten.

Www.nos.nl/artikel/241200...eft-te-desinfecteren.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Wat een stel achterlijken toch, en maar verbaasd dat er nog zo weinig steun is voor de maatregelen.
Jij hebt geen weekend?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
FabianGTI schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Werk je dan ook op zaterdag? En heb je geen pauze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20:02

Dazzler2120

FP ProMod
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Nou moet zeggen dat ik het in de pauze ook niet red om de stad in te duiken :+
Maar een beetje rationeel op sommige aankondigen reageren zou voor sommigen goed zijn lijkt me. Wat sommigen willen (alles in één keer open) gaat simpelweg gewoon niet. Als dat niet gesnapt wordt, heb je naar mijn mening ook niet het recht om de beleidsmakers "achterlijken" te noemen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Louwke schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:22:
2 weken na de flinke stijging door Omikron en nog steeds geen stijging in de ziekenhuis opnames te zien. DIt lijkt toch erg positief te gaan worden wat dat betreft
Voor het OMT niet, die zien de wereld vergaan nog ondanks alle positieve grafieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Pauze, 2x een kwartiertje en een half uurtje, tegen de tijd dat ik er ben kan ik weer omdraaien.

En werken op de zaterdag, deze zaterdag gelukkig niet maar dat kan volgende week zaterdag maar zo weer anders zijn inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Voor het OMT niet, die zien de wereld vergaan nog ondanks alle positieve grafieken.
Je zou bijna denken dat ze het jammer vinden dat code zwart uitblijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Dit slaat echt nergens op. Dit is gewoon een beeld die niet terecht is.

De oorzaken van de stijgende zorgkosten zijn voornamelijk te vinden:
  • Zorgbehoefte van mensen nemen toe door demografische ontwikkelingen (vergrijzing)
  • Nieuwe behandelingen komen beschikbaar (duur)
Het probleem zit hem ook neit bij de zorgverzekeraars, tenminste niet op het niveau zoals jij aanstipt. De winstmarges op de zorg zijn zeer laag in Nederland voor de verzekeraars. Een Achma behaalt vrij weinig winst op de zorgverzekeringen (kijk maar eens in de jaarverslagen).

De zorgverzekeraars elementen laten uitvoeren is een te verdedigen ontwerpbeslissing. Dit is namelijk precies wat ze doen. Ze kunnen vanuit hun referentiearchitecturen kant en klare organisatie-ontwerpen naar voren halen. Hun IT-systemen zijn een stuk robuuster dan bij de uitvoeringsinstanties.

Want mensen vergeten is dat bij ELKE uitvoeringsinstantie van de overheid zware problemen zitten. Die problemen zijn systemisch van aard en niet 1-2-3 op te lossen. Het grootste probleem is vaak de politiek zelf.

Te strakke deadlines, niet de juiste capabilities identificeren, slechte ontwerpbeslissingen nemen aan de voorkant. En dit wordt jaar op jaar gestapeld. Dit is 1 van de hoofdoorzaken waarom zoveel projecten bij overheden mislukken.

Ik ben daarom een groot voorstander om zo min mogelijk uitvoering bij de overheid te beleggen (bij uitkeringen kan het niet anders).
Welke stijgende zorgkosten? De zorgkosten daalden al jaren voor corona. Alleen de consument betaalt steeds meer zorgpremie, en de overheid betaalt steeds minder. Het geld dat de overheid elk jaar bespaard op de zorg wordt dan weer voor andere dingen ingezet. Dingen die niet zoveel toevoegen zoals de HRA om maar iets te noemen. Leuk dat we de huizen duurder maken, maar aan zorg hebben we meer dan aan hoge schulden.

Het is dan gek om te stellen dat we niet bereid zijn om meer te betalen. We betalen elk jaar meer, het is het kabinet dat niet bereid is te betalen voor de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Ontbrekende tests van gisteren met correctie vandaar lijkt mee te vallen. Slechts 2000 hoger. Weekdagfactor is vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

Komt er dan dus op neer dat iedereen massaal in het weekend gaat winkelen en dat er geen enkele vorm van spreiding is over de rest van de week. Als je wilt dat mensen niet massaal op een kluitje samenklonteren kun je volgens mij beter langere openingstijden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:08
MarcoC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Versoepelingen hebben wel effect, maar de testcapaciteit lijkt niet de bottleneck te zijn hoor.
Ik meen gelezen te hebben dat de max test capaciteit 100k per dag is. Daar zitten we nu al aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik kan me inderdaad geen beter gekwalificeerd iemand bedenken om die overweging te maken dan...

...wat voor branche zat je ook alweer in?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Pagina: 1 ... 194 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.