Turdie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:32:
[...]
Dat klopt niet helemaal en is wel erg kort door de bocht, in de zomer hadden we toch een behoorlijke daling van het aantal besmettingen gehad. Wat misschien wel interessant is om te onderzoeken of het dan ook echt minder overgedragen werd, of dat het wel overgedragen werd maar dat de virusdeeltjes minder ziekmakend/afgezwakt waren (als dat al niet onderzocht wordt)
Klopt. Zoals elke zomer...
Ouch. Dat zijn er meer dan door Corona.
Bananenplant schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Populistische partijen helpen de VVD vooral om er minder erg uit te zien dan ze zijn. Je ziet het resultaat van jarenlange kaalslag door rechts beleid waardoor er onder andere geen hond meer in de zorg en het onderwijs wil werken. En waarin de politie onderbetaald wordt. Dan vind ik sympathie voor nog rechtsere populisten wel raar.
"Meedoen" is wel het sleutelwoord hier. PVV, FvD en dergelijke is volgens mij vooral een signaal van
niet meedoen.
Eye of the beholder. In mijn optiek is door de continue vrijage met links het beleid van de VVD een stuk linkser geweest dan normaal. In de gelederen wordt Rutte ook als een linkse (voormalig...

) liberaal gezien.
Dat vat zich het beste samen in één plaatje:
/f/image/5WvaR81kcKC8xb2adaylRQt7.png?f=fotoalbum_large)
En natuurlijk de vlucht naar mondkapjes overal en nergens.
eric.1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:30:
[...]
De grafiek des "we weten het net zo goed niet, je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen".
Kunnen we dit grafiekje vanaf nu gewoon niet meer posten? Heeft net zoveel waarde namelijk.
Het is niet de eerste grafiek van dit soort. Als mijn modellen zulke grafieken produceren ga ik terug naar de invoer om te kijken of ik ergens een komma verkeerd heb staan.
We hebben nog steeds het pakket van die grafiek. Er zou dag en nacht gekeken worden of er eerder versoepeld kon worden...

eric.1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:41:
[...]
Dat de realiteit anders zou kunnen worden gaven ze zelf al aan bij het tonen van deze data. Ze wisten namelijk bepaalde parameters niet en hebben, bij gebrek aan beter, wat overgenomen van Delta. Dus om nu te roepen dat ze ernaast zitten qua prognose heeft een hoog "no shit, sherlock"-gehalte.
Afgelopen woensdag vond Voss hem in Op1 nog prima. Dan ben je losgezongen van de realiteit.
Inderdaad. Op 13 november beginnen met semi-lockdowns die op 26 november en 19 december verzwaard worden kan je natuurlijk pas half januari evalueren.
harmrh schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Was overigens wel opmerkelijk want Marcel Levi zei gisteren bij Beau dat er in de UK weinig aan de hand was in de ziekenhuizen terwijl een half uur later Jean-Luc Murk bij Op1 zei dat het in UK echt wel heftig was en dat het leger zelfs aan het helpen was vorige week. Ook Suze van Kleef(f?) zei een dag eerder in hetzelfde programma dat het in UK best erg was nog.

Ik geloof eerder iemand die er gewerkt heeft (Levi) dan iemand van een Tilburgs ziekenhuis (Op1). Overigens staan de ambulances daar elk jaar in de file in de winter. Soort traditie lijkt wel. We hebben dit exacte argument een jaar geleden ook gehad en alle verslaggevers doen opnieuw verslag ervan alsof het uitzonderlijk is daar. Echt... Goudvissen.
D-e-n schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Hou eens op met deze stemmingmakerij. Er is geen inschattingsfout geweest. Er is een terechte risico analyse gedaan. Vergelijk het met een mogelijke tornado die op ons afkomt. Als er dertig procent kans is dat die ons treft: neem je dan maatregelen? Ja dus.
Ik snap best dat iedereen baalt van de lockdown maar laten we in godsnaam ons verstand gebruiken in plaats van acgteraf te roeptoeteren.
Ps.
En ik ben absoluut geen fan van Rutte en co. Ze hebben veel fouten gemaakt maar dat komt vooral door hun interpretatie van de OMT adviezen en niet door de cijfers.
Om in je analogie verder te gaan. De orkaan is voorbij, maar nog steeds worden we geregeerd o.b.v. cijfers dat de orkaan ons geraakt zou hebben. Het lijkt wel alsof het OMT onfeilbaar is. Gecombineerd met de plannen eerder deze week lijkt het alsof ze in een andere realiteit leven.
Serieus? Onderbouwing dat lockdowns schadelijker zijn dan openhouden? Daar heeft EZ nog een mooi rapport van gemaakt, maar die verdween in de la. 100k gewonnen levensjaren vs 520k verloren levensjaren.
Toen al vlakten de groeicijfers af. Er waren meerdere critici waarom nu opeens een lockdown moest komen terwijl de piek al was geweest.
xzaz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Zijn er vandaag de dag door derden partijen grafieken gepresenteerd? Achteraf roepen dat het niet klopt kan iedereen maar wie durft dan wel
voorspellingen verwachtingen te doen en grafieken te maken?
Tuurlijk. Gooi het model open... oh wacht, die cijfers zijn niet openbaar, net als de methode van berekenen niet.
Is geen EU, dus TOTAAL anders natuurlijk. Die cijfers zijn ook nog eens in het Imperialistische system, dus o n v e r g e l i j k b a a r met Nederland. </s>
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.