Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.987 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:33:
[...]

offtopic:
Je weet dat veel van die gastjes messen en vuurwapens op zak hebben?
Ik leef niet in angst dat is een hele slechte raadgever. Maar goed om eerlijk te zijn als ze een vuurwapen op me richten ren ik ook hard weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Ja dat is probleem van deze maatschappij dat niemand iets van elkaar kan luchten en meteen op zijn pik getrapt is om het zo maar te zeggen.
Nee het probleem van de maatschappij is dat iedereen het normaal vindt om zonder enige kennis van zaken over een ander te mogen oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Ja maar ik heb een vechtsport achtergrond dus kan ik die gastjes makkelijk de baas.
om je daarna in de rechtbank te mogen verantwoorden voor mishandeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:35
BeefHazard schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:37:
Ja, graag. Je pakt me ook ff een voorbeeld: een ziekenhuis. Daar is de crisis het allergrootst, we mogen blij zijn dat er überhaupt nog bezoekers mogen komen.
Ja, we moeten naasten van zieke mensen niet in de gelegenheid stellen afscheid van ze te nemen. Eerst moeten ze zich maar laten vaccineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
Ik leef niet in angst dat is een hele slechte raadgever. Maar goed om eerlijk te zijn als ze een vuurwapen op me richten ren ik ook hard weg.
Tien jaar geleden had ik gezegd "meeste gasten gebruiken vuurwapen niet" maar de drempel is tegenwoordig wel heel laag geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Nee het probleem van de maatschappij is dat iedereen het normaal vindt om zonder enige kennis van zaken over een ander te mogen oordelen.
Regels zijn er niet voor niets, als je je daar niet aan houd, mag je daar gerust op een nette manier op aangesproken worden. Heeft helemaal niks te maken met oordelen over een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Angst is een van de belangrijkste beschermingsmechanismen die een mensheid in haar arsenaal heeft. Dat jij geen angst hebt, maakt 0 verschil als de tegenpartij een wapen heeft en gewillig is die te gebruiken.

Maar goed, deze discussie gaat zwaar off-topic, mensen hebben je gewaarschuwd, uiteindelijk weten we niet wat jouw situatie is, wie je bent en waarom mensen wel naar je luisteren. Ik zou alleen niet het advies geven aan andere mensen ditzelfde te proberen / doen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turdie
Aghanim schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Het is geen oordeel, als je iemand aanspreekt op het niet opvolgen van de maatregelen, is dat feedback.
Waarom zou je oordelen als je iemand wijst op het niet opvolgen van de maatregelen?

Het zou pas een oordeel zijn als je vind dat iemand zich moet laten vaccineren terwijl dat nog niet hoeft van de overheid (terwijl dat altijd nog vrije keuze is)

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:34:
[...]

3G begon ook met alleen (grote) evenementen, weten we het nog? Het was een extraatje voor goede burgers (zij die zich hadden laten vaccineren). Inmiddels is het verplicht in horeca, sport en vermaak en de facto in winkels (alleen nog niet ingevoerd, maar wel al goedgekeurd). Het kabinet wil het ook invoeren voor (hoger) onderwijs en werk. Kunnen we nog de rechtszaak herinneren van een bewoner uit Enkhuizen waar zij in verband met een buurtfeest (=evenement) haar eigen huis niet meer in kon komen zonder een coronatoegangscode? Rechtszaak won de bewoonster wel overigens.

En ondertussen begint nu het idee voor 2G voor evenementen en horeca. Wie garandeert nu dat je dit nu straks niet ook voor werk nodig hebt? Ik vind het echt gevaarlijk dat mensen zich dat niet lijken te realiseren. Het gebeurt steeds in kleine stapjes en elke keer is het "nee hoor, we gaan het echt niet uitbreiden" maar dan gebeurt het toch.

In de deelstaat West-Australië mag je per 31 januari als 16-jarige niet eens meer als bezoeker naar een ziekenhuis als je niet bent gevaccineerd. Is dat wat wij ook hier willen?
- nevermind, geen zin eigenlijk ook

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 13-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:41:
als je bedenkt dat als we die vaccinatieplicht eigenlijk al een jaar geleden hadden moeten invoeren.... ja, prima
Dat vindt jij. Maar de politiek vindt van niet.

edit:

Sorry, je edit was te laat :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis op 13-01-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:03:
[...]

We hebben dan inderdaad een maatschappelijk probleem, omdat mensen heel erg gewenst zijn aan het indivudalistische. Maar de overheid werkt daar ook aan mee door bijvoorbeeld niet strakker te willen handhaven, en om door geen keuzes te maken op gebied van de ongevaccineerden, en ga zo maar door.
Dat niet handhaven past bij individualisme. Brutalen hebben speciale rechten op dit moment in de samenleving, en laat dat nou precies zijn hoe de VVD ook zelf omgaat met de wet, wat je ziet in het recordaantal corrupte VVD'ers wat telkens weer de partij verlaat.

Tegelijkertijd zorgt dat voor een soort kettingreactie van mensen die daardoor er ook geen zin meer in hebben, etc. Het werkt dus niet.

Maar het onderliggende probleem is ongelijkheid. Waarvan deze VVD-minister geheel volgens partijlijn zegt dat ze het prima vindt en de gevolgen daarvan ook prima vindt, waarbij evt. ingrijpen (of gebrek daarvan) beter is dan onderliggende oorzaken aanpassen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:41
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

om je daarna in de rechtbank te mogen verantwoorden voor mishandeling...
De beste ‘vechtsport’ is hardlopen. Het pakt zelden goed uit. Of dat, of die ander is net iets gekker. Ik zoek nooit de confrontatie en zal nooit de eerste klap uitdelen. Ik kijk wel uit. Een conflict, juist als getrainde vechter, loopt meestal niet goed af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Dat niet handhaven past bij individualisme. Brutalen hebben speciale rechten op dit moment in de samenleving, en laat dat nou precies zijn hoe de VVD ook zelf omgaat met de wet, wat je ziet in het recordaantal corrupte VVD'ers wat telkens weer de partij verlaat.

Tegelijkertijd zorgt dat voor een soort kettingreactie van mensen die daardoor er ook geen zin meer in hebben, etc. Het werkt dus niet.
Ja een goed voorbeeld daarin is Denemarken, daar wordt al jarenlang de nadruk gelegt op het collectief (ook vanuit de overheid) en ik denk dat bij covid heel erg waardevol is.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Van Ranst liet gisteren bij VI ook weinig heel van het NL angst beleid.
Anderzijds heeft België wel andere problemen, veel mensen zijn besmet en moeten daarom in quarantaine. Als gevolg daarvan vallen sectoren uit of zijn onderbemand, waardoor de maatschappij niet goed meer kan functioneren.
Volgens Vandenbroucke bereidt de overheid zich voor op een noodsituatie. ‘Het Nationaal Crisiscentrum heeft bij de allereerste besmettingsgolf een voedselbevoorradingsplan ontwikkeld. Dat is nu opnieuw geactiveerd. Het Nationaal Crisiscentrum pleegt overleg met de kritische sectoren, zoals transport, energie, financiën en watervoorziening. Ze monitoren daar nauwgezet wat er in die sectoren gebeurt met afwezigheden. We hebben de voorbije dagen hard doorgewerkt aan continuïteitsplannen voor die sectoren.’

Het leger houdt zich klaar om in ziekenhuizen bij te springen als dat nodig is. ‘Vrijdag is er een brief verstuurd met daarin drie scenario’s. In functie daarvan moeten ze continuïteitsplannen opmaken.’ Vandenbroucke verwees ook naar de maatregelen die de regering voor kerst uitgevaardigd heeft. ‘We houden deze besmettingsgolf niet tegen, maar hij moet absoluut vertraagd worden. We moeten ons aan de maatregelen houden en het persoonlijk gedrag aanpassen.’
Toch een soort van lockdown als veel mensen ziek thuiszitten.

Maar, Van Ranst en Van Gucht kijken heel positief naar de zomer :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Daar kun je twee dingen tegen doen:

1. een lange en strenge lockdown tor het voorjaar

2. precies het tegenovergestelde; mensen blijven werken als ze niet al te ziek zijn.

Leuke paradox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

harrytasker schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:41:
[...]
Regels zijn er niet voor niets, als je je daar niet aan houd, mag je daar gerust op een nette manier op aangesproken worden.
Eens.

Maar nu loop je in de Jumbo en word je aangesproken door Turdie, bekend van onderstaande quote:
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:08:
[...]
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die geen mondkapje kunnen dragen zoals mensen met zware astma (zoals ik).
Als iemand zonder mondkapje mij vermanend gaat aanspreken op het feit dat ik geen modkapje draag* komt hij/zij er wel uit denk ik ;)
Als je echt zo begaan was met het naleven van de regels laat je je boodschappen thuis bezorgen in plaats van zonder mondkapje naar een (vaak toch drukke) supermarkt te gaan.

*Kiwi draagt gewoon een mondkapje waar dat verplicht is hoor, wees gerust.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:51:

2. precies het tegenovergestelde; mensen blijven werken als ze niet al te ziek zijn.

Leuke paradox.
Maar de vraag is hoe bepaal je wat niet al te ziek is? En moeten huisartsen dat bepalen en een verklaring afgeven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
In de US heeft Biden al akkoord gegeven om het leger in te zetten. Opnames gaan skyhigh. Mooi voorbeeld hoe het misloopt als een groot deel zich nergens wat van aantrekt en niet meedoen een politiek statement wordt.

https://ourworldindata.or...-per-million?country=~USA

Ons leger bestaat helaas niet meer. De laatste twee soldaten zijn laatst op de legerfiets gespot richting de grens. Pief, paf, riep eentje nog.

[ Voor 19% gewijzigd door Johan Bogle op 13-01-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:54:
In de US heeft Biden al akkoord gegeven om het leger in te zetten. Opnames gaan skyhigh. Mooi voorbeeld hoe het misloopt als een groot deel zich nergens wat van aantrekt en niet meedoen een politiek statement wordt.

Door onmicron of door delta nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:51:

Leuke paradox.
2. Net zoals pre 2019, als mensen verkouden waren zeg maar…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Heeft meer met vaccinatiegraad te maken

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Maar de vraag is hoe bepaal je wat niet al te ziek is? En moeten huisartsen dat bepalen en een verklaring afgeven?
Gewoon je gezonde verstand gebruiken? Heb je een snotneus dan ga je aan het werk. Heb je koorts, koppijn of griepverschijnselen dan blijf je thuis. Zo deden we dat pre-2020 ook. Ging prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Eens.

Maar nu loop je in de Jumbo en word je aangesproken door Turdie, bekend van onderstaande quote:

[...]

Als iemand zonder mondkapje mij vermanend gaat aanspreken op het feit dat ik geen modkapje draag* komt hij/zij er wel uit denk ik ;)
Als je echt zo begaan was met het naleven van de regels laat je je boodschappen thuis bezorgen in plaats van zonder mondkapje naar een (vaak toch drukke) supermarkt te gaan.

*Kiwi draagt gewoon een modkapje waar dat verplicht is hoor, wees gerust.
dus degene zonder mondkapje is nu mensen aanspreken op regels aan het verdedigen/promoten... 8)7 _O- 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Vaccinaties vooral uiteraard. Die stoppen ziekenhuisopnames. Maar ook gewoon niet meedoen. Geen mondmaskers, geen afstand, niet aan regels houden. Alles is daar verdeeld in ons voorland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:55:
Dat is daar ook politiek, hier in Nederland gelukkig (nog) niet hoewel dat bij boosters begint te komen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

@XWB Vandenbroucke is een niet verkozen figuur die aan elkaar hangt van leugens en verzinsels... Laten we die nu niet gebruiken om een bepaald idee over een land te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Newjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Gewoon je gezonde verstand gebruiken? Heb je een snotneus dan ga je aan het werk. Heb je koorts, koppijn of griepverschijnselen dan blijf je thuis. Zo deden we dat pre-2020 ook. Ging prima toch?
Ik weet het niet, ik denk dat er wel wat richtlijnen moet zijn daarvoor. Omdat ik dan nu al zie gebeuren dat medewerkers aan geven te ziek te zijn en werkgevers vinden van niet, dan krijg je allerlei conflicten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:41:
[...]

Het is geen oordeel, als je iemand aanspreekt op het niet opvolgen van de maatregelen, is dat feedback.
Vergeet niet hoeveel mensen op
medische indicatie geen mondkapje hoeven te dragen.

Die mensen zijn aan mij geen verantwoording verschuldigd, ik zou te diep in hun privédomein komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Newjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Ja, iedere winter de halve werkvloer ziek omdat iemand doodziek op het werk kwam "ja, want ik kan wel werken", dat ging echt lekker ja :X

Ik had juist gehoopt dat men van corona zou leren en niet naar werk kwam bij ziekte.

Ik ben al 2 jaar niet ziek geweest, en dat komt waarschijnlijk omdat mensen gewoon thuisblijven en uitzieken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:54:
[...]

In België betekent dat in elk geval wanneer er geen symptomen zijn. Er worden plannen gemaakt om besmet persoon dat niet ziek is (dus geen symptomen), ook te kunnen inzetten op niet-covid afdelingen.
Marc Noppen, CEO van het universitair ziekenhuis van Brussel overweegt alvast om personeel dat besmet is met het coronavirus toch in te zetten. Dat heeft hij gisteren gezegd in Laat.

Hans Kluge, de directeur van de wereldgezondheidsorganisatie, voorspelt dat tot de helft van de bevolking besmet kan raken in de komende zes weken. Als het zover komt, dan is het een optie om besmet personeel dat niet ziek is en geen symptomen heeft, toch te laten werken, zegt Noppen.

Ook het UZ Gent wil besmet personeel dat niet ziek is inzetten, als dat de enige manier is om patienten nog de nodige zorg te geven. "Wij overwegen dat uiteraard enkel bij overmacht", verduidelijkt Dominique Benoit, diensthoofd intensieve zorg van UZGent. "Voor een afdeling heb je acht verpleegkundigen, stel dat er daar vier of vijf van uitvallen, dan is het niet meer veilig om zo verder te werken."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Ons leger bestaat helaas niet meer. De laatste twee soldaten zijn laatst op de legerfiets gespot richting de grens. Pief, paf, riep eentje nog.
offtopic:
Ach, driekwart kan de opname toch niet betalen, dus er zal wel snel een opnamestop komen ergens teveel onverzekerden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Die mensen zijn aan mij geen verantwoording verschuldigd, ik zou te diep in hun privédomein komen.
Klopt daar ben ik er eentje van, maar je wil echt niet weten hoe vaak ik aangesproken werdt overal. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en ben ik toch een mondkapje gaan dragen ondanks de last die ik er van heb. Ik had echt geen zin meer om steeds te moeten zeggen dat ik een vrijstelling heb.
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:56:
[...]

dus degene zonder mondkapje is nu mensen aanspreken op regels aan het verdedigen/promoten... 8)7 _O- 7(8)7
Dit is wel erg flauw, je weet niet wat ik de tussentijd heb besloten en ondernomen, en je gaat lekker lopen oordelen....

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Ja, we moeten naasten van zieke mensen niet in de gelegenheid stellen afscheid van ze te nemen. Eerst moeten ze zich maar laten vaccineren!
Ja, we moeten naasten van al die andere zieken in dat ziekenhuis vooral in de gelegenheid stellen om afscheid van ze te nemen. Ookal kwamen ze er maar voor een heupoperatie. Dat antivax-familielid van die ene moest er per se bij zijn!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:04
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Klopt daar ben ik er eentje van, maar je wil echt niet weten hoe vaak ik aangesproken werdt overal. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en ben ik toch een mondkapje gaan dragen ondanks de last die ik er van heb.
Dus je vind het vervelend om aangesproken te worden, maar ondertussen vind je wel dat anderen op het niet dragen aangesproken moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

En toch hé, als ik in de winkel loop en een gehaaste moeder met loslopende kinderen zonder mondkapjes wil ik toch wel eens gekscherend aanspreken met; Goh, mondkapjes waren weer uitverkocht?
Gegarandeerd krijg ik geen antwoord, een schaapachtig lachje of een vuile blik, mensen weten het wel maar oh wee..

Verder eens hoor, maar een klein beetje elkaar aanspreken mag wel wmb.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Klopt daar ben ik er eentje van, maar je wil echt niet weten hoe vaak ik aangesproken werdt overal.
Je vond dat irritant, die mensen dachten je er 'gewoon' aan te herinneren.

Does not compute with previous discussion...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een paar keer wel iemand op een nette rustige beheerste toon gevraagd, zou het toevallig kunnen dat u uw kapje vergeten bent? Ik heb er nog wel 1 in een dichte verpakking die u mag hebben?

Nog 0 messen tussen m'n ribben!
Maar ik ben er al heel lang mee gestopt. Ik praat over kapjesplicht #1, die goede oude tijd dat ik nog een klein greintje respect had en vertrouwen in de mensheid.

Morgen barst omikron los met 100% mortaliteit? Prima. I do not care.
Mensen willen het meestal niet eens begrijpen. Dus voelen blijft over ben ik bang.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Xgar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Dus je vind het vervelend om aangesproken te worden, maar ondertussen vind je wel dat anderen op het niet dragen aangesproken moeten worden?
Nee ik vind het niet erg om er op aangesproken te worden maar het gebeurde me gewoon te vaak in de buurt waar ik woon, en op heel vervelende manieren.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
RobinHood schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Ja, iedere winter de halve werkvloer ziek omdat iemand doodziek op het werk kwam "ja, want ik kan wel werken", dat ging echt lekker ja :X

Ik had juist gehoopt dat men van corona zou leren en niet naar werk kwam bij ziekte.

Ik ben al 2 jaar niet ziek geweest, en dat komt waarschijnlijk omdat mensen gewoon thuisblijven en uitzieken.
Dat ging toch prima voor de pandemie? Waarom zou dat, als Corona voorbij is, een probleem zijn? Iedereen krijgt wel eens een verkoudheid, een griep, een luchtweginfectie etc. Zo gaat het al tientallen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ligone schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:57:
@XWB Vandenbroucke is een niet verkozen figuur die aan elkaar hangt van leugens en verzinsels... Laten we die nu niet gebruiken om een bepaald idee over een land te geven.
Ik ken Vandenbroucke verder niet (zo ver heb ik mij niet in de Belgische politiek verdiept). Maar een minister hoeft niet per se verkozen te worden. De bevolking kiest de volksvertegenwoordigers, en het parlement levert vervolgens de regering. Bijvoorbeeld de nieuwe minister van Volksgezondheid in Nederland (Ernst Kuipers) is ook niet verkozen door de bevolking. Volgens mij is dat best een normale gang van zaken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Irritant is een groot woord, maar weinig mensen kunnen op een normale manier feedback geven, dat begon me tegen te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Nee ik vind het niet erg om er op aangesproken te worden maar het gebeurde me gewoon te vaak in de buurt waar ik woon, en op heel vervelende manieren.
Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en ben ik toch een mondkapje gaan dragen ondanks de last die ik er van heb.
dus het was niet erg maar je bent toch maar met tegenzin hem gaan dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:06:
[...]

[...]

dus het was niet erg maar je bent toch maar met tegenzin hem gaan dragen?
Niet met tegenzin, ik heb zelf de keus gemaakt om hem wel weer te gaan dragen en daar sta ik achter. Je wordt ook enorm hard weggeken door iedereen, dat is echt ackward kan ik vertellen. Ik snap dat het raar overkomt maar de keus om ondanks mijn vrijstelling een mondkapje te gaan dragen is een hele bewuste keus geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 22:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

RobinHood schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:59:
[...]
Kom op, een beetje gezond leven en je immuunsysteem op orde hebben.
In mijn ervaring zijn het regelmatig dezelfde lui die ziek zijn en dat zijn veelal niet de meest gezonde/fitte personen.
Als je in een continurooster draait waarbij je op kunt komen draven als je geconsigneerd ben raak je de "blijf maar thuis als je een beetje verkouden bent" regel vrij snel beu hoor. Men mag zelf best wel iets harder aan zijn of haar gezondheid werken.

Sorry voor de rant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Klopt daar ben ik er eentje van, maar je wil echt niet weten hoe vaak ik aangesproken werdt overal. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven en ben ik toch een mondkapje gaan dragen ondanks de last die ik er van heb. Ik had echt geen zin meer om steeds te moeten zeggen dat ik een vrijstelling heb.
Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie.

Het is niet juist dat mensen zonder kennis van zaken en vaak met te weinig empathie elkaar aanspreken of wat ze als onwenselijk gedrag ervaren, terwijl helemaal niet vaststaat of het wel onwenselijk gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Laatst online: 07-09 22:05
Xgar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:02:
[...]

hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Wel mooi zoals jullie het nu invullen voor @Turdie h/z/x zegt nergens
irritant
h/z/x zegt nergens dat
het vervelend is om aangesproken te worden
.
  • h/z/x is er moe van om het telkens uit te moeten leggen maar staat de mensen gewoon beleeft te woord.
  • h/z/x vindt het irritant maar staat nog steeds iedereen beleeft te woord
  • etc.
Als je het niet snapt vraag dan gewoon hoe of wat maar stop eens met het invullen op basis van aannames. :(

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]Gewetensvraag: zou je het ook doen bij een groepje hangjongeren?
Want dat zou ik je voor je eigen gezondheid echt afraden.
Vorige week nog gedaan bij de appie bij een stel hangjongeren die de winkel in liepen. Twee ervan zonder kapje. Gewoon gevraagd: "Hey, hebbie dat bordje niet gezien met mondkapje verplicht?" Zonder er een woord aan vuil te maken trokken ze een kapje uit hun jaszak en zetten dat op.
Er is niks mis mee om uit te dragen dat regels voor iedereen gelden en dat we alleen samen van de kutregels af komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:10

jgj82

Ja, maar = nee

hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Gewetensvraag: zou je het ook doen bij een groepje hangjongeren?
Want dat zou ik je voor je eigen gezondheid echt afraden.
Ja, daar heb ik geen moeite mee. Het is meestal de wijze hoe je iemand aanspreekt die de reactie bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48

Dennis1812

Amateur prutser

Die verklaring om hem niet op te zetten is trouwens gewoon een eigen verklaring, komt geen medicus aan te pas.
Had gehoopt dat dat inmiddels verbeterd was. Maar helaas

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Ik ken Vandenbroucke verder niet (zo ver heb ik mij niet in de Belgische politiek verdiept). Maar een minister hoeft niet per se verkozen te worden. De bevolking kiest de volksvertegenwoordigers, en het parlement levert vervolgens de regering. Bijvoorbeeld de nieuwe minister van Volksgezondheid in Nederland (Ernst Kuipers) is ook niet verkozen door de bevolking. Volgens mij is dat best een normale gang van zaken.
Zelfs dat is in België dus niet gebeurt. Hetgeen hier gebeurt is is geen normale gang van zaken... Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11-09 22:14
Superkiwi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Dat is toch ook het middel tegen corona?

Het gaat ook alle kanten op, van een vrij simpele verkoudheid tot amper op je benen kunnen staan maar net genoeg om tot kantoor te komen. Aanwezigheid bij de baas schijnt soms belangrijker te zijn dan eigen gezondheid.

Zou het zelf wel een fijne ontwikkeling vinden als mensen wat meer thuis zouden werken bv bij ziekte, zelfs de simpelere gevallen, vond het wel fijn vorig jaar met veel minder verkoudheid door te komen, dat is gewoon irritant. Uiteindelijk eind vorig jaar nog wat stevigers te pakken gehad via collegas en daardoor een paar dagen in bed mogen doorbrengen... niet heel prettig.

Probleem blijft dat veel werkgevers het nog eng vinden als hun onderdanen niet iedere dag ter controle van 8:30 tot 17:00 op kantoor zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Yaksa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Vorige week nog gedaan bij de appie bij een stel hangjongeren die de winkel in liepen. Twee ervan zonder kapje. Gewoon gevraagd: "Hey, hebbie dat bordje niet gezien met mondkapje verplicht?" Zonder er een woord aan vuil te maken trokken ze een kapje uit hun jaszak en zetten dat op.
Er is niks mis mee om uit te dragen dat regels voor iedereen gelden en dat we alleen samen van de kutregels af komen.
Er zit wel een verschil in de graditie/definitie van "hangjongeren". Zijn 4 jongen gasten die wat lawaaierige zijn direct hangjongeren? Ik zou niet zomaar iedere willekeurige groep "hangjongeren" aanspreken eerlijk gezegd.

Spreek überhaupt geen mensen aan op mondkapjes overigens maar dat terzijde

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jammer dat het mondkapjesritueel zo religieus wordt aangehangen dat sommigen menen hun ritueel vooral ook aan anderen moeten opdringen. Voor veel mensen is het een stompzinnig, ridicuul gebruik, en ze komen de plicht alleen maar na omdat ze geen gedoe willen of personeel niet voor het blok willen zetten. Het gaat hier niet om wappies die de werking van vaccinaties ontkennen of het vermijden van contacten. Het is juist een verademing, letterlijk misschien wel, als mensen uit ratio zich niet onderwerpen aan zo'n schijnmaatregel als een mondkapje. Iedereen moet het eigenlijk voor zichzelf weten, wel of geen mondkapje te dragen, laat iedereen gewoon in hun waarde met hun keuze en ga je eigen overtuiging niet opdringen. Hou dus ook je mond in de supermarkt, je kent de beweegredenen - misschien zelfs een volgens de overheid geldige vrijstelling - van die mensen niet.

Het valt op dat het gebruik van mondkapjes vaak wordt onderbouwd met dat het overtuigend bewezen een wezenlijke bijdrage zou leveren. Eigenlijk had en heeft Van Dissel nog steeds gelijk dat het niet zo veel voorstelt. Aan de onderzoeken van de afgelopen jaren mankeert nogal wat, in metastudies wordt expliciet aangegeven dat gebruikte onderzoeken over mondkapjesgebruik ernstige gebreken vertonen, zoals vooringenomenheid, kunstmatige situaties, samenloop van maatregelen en ontbreken van controlegroepen. In de observatie van EU-landen is ook nooit een duidelijk verband gezien tussen gebruik van mondkapjes en de richting van de besmettingen of andere maatstaven voor effectiviteit.

Ik vermoed dat sommige fanatieke mondkapjesaanhangers, je hebt op dit forum zelfs een topic voor de echte extremisten (zeg ik met een knipoog), voor de rest juist gedrag vertonen waardoor het virus zich effectief verspreidt. Bijvoorbeeld door op een dag veel contacten te hebben, mede via het gezinsverband. Dat terwijl die ene persoon in de supermarkt zonder mondkapje heel goed alleen kan wonen en gedurende de dagen amper andere contacten heeft. Dan zie je en wijs je heel graag naar de splinter in de oog van een ander, maar ben je blind voor de balk in je eigen oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:37:
[...]
Dat is toch ook het middel tegen corona?
Niet zo sarcastisch Kerstman ;) Een goede gezondheid zou wel een postief effect kunnen hebben ja.
Al sinds begin van de pandemie is bekend dat de IC's grotendeels bezet worden door mensen met overgewicht. Als ik in mijn omgeving kijk naar de mensen die dit label dragen is er niemand die in de afgelopen 2 jaar gedacht heeft: "laat ik eens iets aan mijn gezondheid doen om eventuele risico's te beperken".

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
haribold schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:48:
Jammer dat het mondkapjesritueel zo religieus wordt aangehangen dat sommigen menen hun ritueel vooral ook aan anderen moeten opdringen. Voor veel mensen is het een stompzinnig, ridicuul gebruik, en ze komen de plicht alleen maar na omdat ze geen gedoe willen of personeel niet voor het blok willen zetten. Het gaat hier niet om wappies die de werking van vaccinaties ontkennen of het vermijden van contacten. Het is juist een verademing, letterlijk misschien wel, als mensen uit ratio zich niet onderwerpen aan zo'n schijnmaatregel als een mondkapje. Iedereen moet het eigenlijk voor zichzelf weten, wel of geen mondkapje te dragen, laat iedereen gewoon in hun waarde met hun keuze en ga je eigen overtuiging niet opdringen. Hou dus ook je mond in de supermarkt, je kent de beweegredenen - misschien zelfs een volgens de overheid geldige vrijstelling - van die mensen niet.

Het valt op dat het gebruik van mondkapjes vaak wordt onderbouwd met dat het overtuigend bewezen een wezenlijke bijdrage zou leveren. Eigenlijk had en heeft Van Dissel nog steeds gelijk dat het niet zo veel voorstelt. Aan de onderzoeken van de afgelopen jaren mankeert nogal wat, in metastudies wordt expliciet aangegeven dat gebruikte onderzoeken over mondkapjesgebruik ernstige gebreken vertonen, zoals vooringenomenheid, kunstmatige situaties, samenloop van maatregelen en ontbreken van controlegroepen. In de observatie van EU-landen is ook nooit een duidelijk verband gezien tussen gebruik van mondkapjes en de richting van de besmettingen of andere maatstaven voor effectiviteit.

Ik vermoed dat sommige fanatieke mondkapjesaanhangers, je hebt op dit forum zelfs een topic voor de echte extremisten (zeg ik met een knipoog), voor de rest juist gedrag vertonen waardoor het virus zich effectief verspreidt. Bijvoorbeeld door op een dag veel contacten te hebben, mede via het gezinsverband. Dat terwijl die ene persoon in de supermarkt zonder mondkapje heel goed alleen kan wonen en gedurende de dagen amper andere contacten heeft. Dan zie je en wijs je heel graag naar de splinter in de oog van een ander, maar ben je blind voor de balk in je eigen oog.
Wat een totale bullshit. Denk je dat iedereen die mondkapjes met plezier draagt? Nee dus. We zitten met z'n allen in deze shit dus we moeten er met z'n allen uit komen. En als dat inhoudt dat je zo'n vervelend ding op je smoel moet zetten dan is dat maar zo.
En die dingen draag je niet voor jezelf. Die draag je vooral om een ander te beschermen.
Als dat al teveel gevraagd is vraag ik me af waar het heen moet....

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Er zijn vrijwel geen medische gronden die valide zijn hiervoor toch? Behalve paniekaanvallen/psychisch eigenlijk. Met kanttekening dat iedereen elkaar vooral gek heeft gemaakt wat dat als gevolg had, wat overigens niet betekent dat die psychische gronden niet valide zijn.

Was het niet ook een GoTter die hier aangaf eigenlijk minder last te hebben van astma sinds het dragen van mondkapjes?

Edit: verder jammer dat hier intussen nog steeds mondkapjes ridicuul genoemd worden terwijl het gewoon wel bewezen is. Met name het beschermen van anderen door het zelf te dragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-01-2022 22:57 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Jammer dat het mondkapjesritueel zo religieus wordt aangehangen dat sommigen menen hun ritueel vooral ook aan anderen moeten opdringen.
Maar als iets wettelijk niet mag, mag je er dan niks meer van zeggen als mensen het negeren?
Ik kan dit gaan chargeren maar je begrijpt heus wel wat ik bedoel ;)

Het is wat het is momenteel, maar het lijkt een beetje hetzelfde als het vuurwerkverbod, oh wee als je mensen aanspreekt.

Ikke ikke ikke allemaal net wat hen uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 13-01-2022 22:58 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27

Tja, wanneer ik bij iemand anders in de auto stap en ik zie dat hij de gordel 'vergeet' om te doen dan zeg ik dat ook. En wanneer ik zie dat iemand gereedschap op de verkeerde manier gebruikt dan maak ik ook duidelijk dat het op een andere manier beter is. Dan kan die ander er moeilijk over gaan doen in de zin van "Dat maak ik zelf wel uit", maar dan moet ie het zelf maar weten, ik heb mijn best gedaan om 'm te overtuigen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Superkiwi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Niet zo sarcastisch Kerstman ;) Een goede gezondheid zou wel een postief effect kunnen hebben ja.
Al sinds begin van de pandemie is bekend dat de IC's grotendeels bezet worden door mensen met overgewicht. Als ik in mijn omgeving kijk naar de mensen die dit label dragen is er niemand die in de afgelopen 2 jaar gedacht heeft: "laat ik eens iets aan mijn gezondheid doen om eventuele risico's te beperken".
Daarom is het middel tegen corona dus alle sport beoefening ontmoedigen/verhinderen.

Kunnen ze beter die mondkapjes verplichten tijdens het eten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Superkiwi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:08:
[...]

In mijn ervaring zijn het regelmatig dezelfde lui die ziek zijn en dat zijn veelal niet de meest gezonde/fitte personen.

Sorry voor de rant ;)
Ik ken sporters die heel gezond leefden en toch een flinke corona tik hebben gehad. Het imuunsysteem kun je ondersteunen, maar het imuunsysteem kun je volgens mij niet in een standaard conditie brengen door gezond te leven dat het corona standaard aankan. Tuurlijk het risico van een ernstige ziekenhuisopname als je ongezond leeft wordt wel groter.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 23:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:00:
[...]
Ik ken sporters die heel gezond leefden en toch een flinke corona tik hebben gehad.
Ik ken rokers die 98 zijn geworden. Ergo, roken is niet zo ongezond als men zegt.
;)
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:00:
[...]
Tuurlijk het risico van een ernstige ziekenhuisopname als je ongezond leeft wordt wel groter.
Dat was mijn punt d:)b
We moeten de zwakkeren beschermen maar dan moeten die zwakkeren zelf ook een beetje meehelpen waar mogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 13-01-2022 23:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
Blackouts schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:54:
[...]

Wat een totale bullshit. Denk je dat iedereen die mondkapjes met plezier draagt? Nee dus. We zitten met z'n allen in deze shit dus we moeten er met z'n allen uit komen. En als dat inhoudt dat je zo'n vervelend ding op je smoel moet zetten dan is dat maar zo.
En die dingen draag je niet voor jezelf. Die draag je vooral om een ander te beschermen.
Als dat al teveel gevraagd is vraag ik me af waar het heen moet....
Inderdaad. Het is simpel: we hebben afgesproken dat je een mondkap moet dragen. Doe dat dan ook gewoon net als de rest. Altijd is er wel zo’n lulhannes die denkt dat de regels niet voor hem gelden. Er zijn genoeg wetten of regels die mij ook niet bevallen maar zou een mooie puinhoop worden als iedereen maar deed wat hij wil. Vallen voor mij in exact dezelfde categorie als eikels die door rood rijden of op een invalideplek parkeren. GEWOON MEEDOEN :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Humma Kavula schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Maar als iets wettelijk niet mag, mag je er dan niks meer van zeggen als mensen het negeren?
Ik kan dit gaan chargeren maar je begrijpt heus wel wat ik bedoel ;)

Het is wat het is momenteel, maar het lijkt een beetje hetzelfde als het vuurwerkverbod, oh wee als je mensen aanspreekt.

Ikke ikke ikke allemaal net wat hen uitkomt.
Als minister Dilan Yeṣilgöz-Zegerius van justitie zelf min of meer aangeeft dat het niet de bedoeling is dat de officiële handhavers er moeilijk over doen, waarom zou het dan wenselijk zijn als mensen zonder handhavingstaak wel de schoolmeester uit gaan hangen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Tsja, als je ziet hoe die in de wet is gerommeld heb ik een zeer sterke aversie tegen die dingen, zeker gezien het twijfelachtige nut. Ik vermijd actief elke situatie waarbij hij ook maar remote nodig zou zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Als minister Dilan Yeṣilgöz-Zegerius van justitie zelf min of meer aangeeft dat het niet de bedoeling is dat de officiële handhavers er moeilijk over doen, waarom zou het dan wenselijk zijn als mensen zonder handhavingstaak wel de schoolmeester uit gaan hangen?
Omdat je dan een collectief krijgt waar minder indivudalisme is, en de kracht van een collectief is denk ik veel groter dan welke handhaving dan ook. Als het van je medemens komt denk ik dat het veel meer effect dan van een handhaver of politieagent. Als je vaak wordt aangesproken door allerlei mensen doe je vanzelf wel mee (groepsdruk)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 23:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Omdat je dan een collectief krijgt waar minder indivudalisme is, en de kracht van een collectief is denk ik veel groter dan welke handhaving dan ook. Als het van je medemens komt denk ik dat het veel meer effect dan van een handhaver of politieagent. Als je vaak wordt aangesproken door allerlei mensen doe je vanzelf wel mee (groepsdruk)
We zijn net 30 jaar bezig om de individuele maatschappij op te tuigen. Dat krijg je niet zomaar gekeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Ieder dorp kent wel een dorpsgek die fietsers erop wijst dat ze moeten stoppen voor een rood lampje en hun hand uit moeten steken als ze de bocht om willen. Tja, daar halen we onze schouders over op en gaan verder met ons leven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:07:
[...]

We zijn net 30 jaar bezig om de individuele maatschappij op te tuigen. Dat krijg je niet zomaar gekeerd.
Ja dat realiseer ik me ook wel, maar je moet ergens beginnen anders veranderd er nooit wat en blijven we een hele slechte gastheer voor het virus.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
[...]

En zie je dan niet in hoe erg dat aan onze rechtstaat knaagt? Het geeft gewoon aan dat wetten er puur voor de lol zijn, maar vooral niet omdat je er iets mee doet. En als je je niet aan de coronawetten hoeft te houden, waarom dan wel aan alle andere wetten? Het is toch makkelijk om te zien dat er dan echt iets fout aan het gaan is. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er zo mee om wordt gegaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Tja, wij zijn uiteindelijk de maatschappij toch? Als iedereen maar los gaat zonder aanspraak ( Mvr Dilan is al terug gefloten ) wordt het een leuk feestje, wat nu al duidelijk zichtbaar is in de twee deling in NL.
Nogmaals, ik ben niet voor een lockdown of kapjes maar als iedereen het recht in eigen hand neemt wordt het er niet vrolijker op en voel ik mij geneigd om van zulke simpele dingen wat te zeggen.
Hoe moeilijk is het het nou los van dat je druk bent, vergeten bent, anti bent, etc...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:08:
[...]

En zie je dan niet in hoe erg dat aan onze rechtstaat knaagt? Het geeft gewoon aan dat wetten er puur voor de lol zijn, maar vooral niet omdat je er iets mee doet. En als je je niet aan de coronawetten hoeft te houden, waarom dan wel aan alle andere wetten? Het is toch makkelijk om te zien dat er dan echt iets fout aan het gaan is. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er zo mee om wordt gegaan.
Het lijkt wel of de beëdiging van Rutte IV als een rode lap heeft gewerkt. Het volk neemt de Rutte-doctrine over om creatief met de regels om te gaan, ze te vergeten wanneer lastig of een geitenpaadje ertussendoor te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Tja, wanneer ik bij iemand anders in de auto stap en ik zie dat hij de gordel 'vergeet' om te doen dan zeg ik dat ook. En wanneer ik zie dat iemand gereedschap op de verkeerde manier gebruikt dan maak ik ook duidelijk dat het op een andere manier beter is. Dan kan die ander er moeilijk over gaan doen in de zin van "Dat maak ik zelf wel uit", maar dan moet ie het zelf maar weten, ik heb mijn best gedaan om 'm te overtuigen.
Vanwaar die overtuigingsdrang? Je weet, waar ik ook al op wees, helemaal niet of diegene wel of niet binnen de wettelijke plicht valt. Lekker voor die mensen die constant dat gezeur aan hun hoofd krijgen. Iets over een gordel zeggen zal waarschijnlijk binnen relationele sfeer gebeuren of wanneer je zelf de auto bezit of bestuurt. Dat is je eigen domein. Het aanspreken bij gebruik van gereedschap ligt in de sfeer dat je verwondingen / schade bij de ander wilt voorkomen. Het in het openbaar aanspreken op mondkapjes is totaal iets anders dan dat. In bijvoorbeeld de setting van een supermarkt zal dat veelal bedoeld zijn om een ander terecht te wijzen of om je ongenoegen te uiten dat ze zich niet naar jouw overtuiging gedragen. Jouw overtuigingen en rituelen zijn niet hun overtuigingen en rituelen, laat die ander gewoon in hun waarde, toon gewoon verdraagzaamheid voor hun opvattingen. Zeker bij zoiets als een mondkapje moet je wel het begrip kunnen opbrengen dat dit voor veel anderen terecht als iets ridicuuls voelt, gelijk aan religieuze ritueeltjes waar andere mensen weer veel waarde en geloof aan hechten. Het is heel onprettig en frustrerend als je je daaraan moet onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
[...]

dat ben ik niet met je eens, wetten en regels zijn er niet voor de lol, zonder de wetten en regells krijgen we een maatschappij die een enorme chaos is. Maar het is meer de keuze voor de handhaving nu, dat is een politieke keuze, en daar vinden we wat van, dat is het onze taak als burgers om dat kenbaar te maken bij de minister of politiek zodat die hun keuze kunnen heroverwegen. De lockdown wordt nu ook verspoelt omdat de maatschappij zich flink heeft laten horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
haribold schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:11:
[...]
Vanwaar die overtuigingsdrang? Je weet, waar ik ook al op wees, helemaal niet of diegene wel of niet binnen de wettelijke plicht valt. Lekker voor die mensen die constant dat gezeur aan hun hoofd krijgen. Iets over een gordel zeggen zal waarschijnlijk binnen relationele sfeer gebeuren of wanneer je zelf de auto bezit of bestuurt. Dat is je eigen domein. Het aanspreken bij gebruik van gereedschap ligt in de sfeer dat je verwondingen / schade bij de ander wilt voorkomen. Het in het openbaar aanspreken op mondkapjes is totaal iets anders dan dat. In bijvoorbeeld de setting van een supermarkt zal dat veelal bedoeld zijn om een ander terecht te wijzen of om je ongenoegen te uiten dat ze zich niet naar jouw overtuiging gedragen. Jouw overtuigingen en rituelen zijn niet hun overtuigingen en rituelen, laat die ander gewoon in hun waarde, toon gewoon verdraagzaamheid voor hun opvattingen. Zeker bij zoiets als een mondkapje moet je wel het begrip kunnen opbrengen dat dit voor veel anderen terecht als iets ridicuuls voelt, gelijk aan religieuze ritueeltjes waar andere mensen weer veel waarde en geloof aan hechten. Het is heel onprettig en frustrerend als je je daaraan moet onderwerpen.
Beter vergelijk is bij een wildvreemde in de auto stappen en diegene te wijzen op de gordel en dan weer uit te stappen. Er is dan ook geen relatie tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
[...]

Dit was natuurlijk best wel erg lomp gedaan van haar. Zou ik niet teveel waarde aan hechten. Goede start, voor verbetering vatbaar :+ Dit is nu niet echt minister van justitie waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dat geldt wel voor meer wetten. Softdrugs worden gedoogd, verkeersregels gelden officieel ook voor fietsers. Deze wet is er doorgedrukt omdat er enkele burgemeesters (Halsema en Aboutaleb) waren die iets te graag belangrijk wilden doen. Dan is het goed als een regering de prioriteit eraf haalt en zo'n wet wat weg laat zakken richting dode letter. Dat is niets nieuws, dat gebeurt al tientallen zo niet honderden jaren. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in sommige huizen de vrouwen aan tafel mogen praten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

En het is niet alleen Dilan Yeṣilgöz-Zegerius, zo zijn er ook burgemeesters (en vorig jaar ook politiechefs) die wel vaker zeggen dat ze niet zullen handhaven. Eerste zoekresultaten:
Ook in de Gelderse gemeente Montferland gaan de winkels bij wijze van protest open, het wordt gedoogd door de burgemeester. Op zaterdag mogen de winkels tot 17.00 uur open, de reguliere openingstijden.

"Het college van burgemeester en wethouders heeft aangegeven te hopen dat er morgen een ander verhaal komt vanuit het kabinet", zegt een woordvoerder.
Of:
De schoenen- en kledingwinkels van Ziengs, Scapino, Shoeby en Score zijn van plan zaterdag hoe dan ook open te gaan in gemeenten waar niet gehandhaafd gaat worden, ook voor mensen zonder afspraak. Dat bevestigen de ketens aan de NOS. Daarmee gaan ze verder dan wat wordt toegestaan volgens de verwachte versoepelingen. Het is in principe een actie voor één dag, maar verlenging wordt niet uitgesloten.
etc

En maar afvragen waarom de burger ongehoorzaam is _O-

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:23:
En maar afvragen waarom de burger ongehoorzaam is _O-
In ieder van ons schuilt een volgzaam schaap... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

We gaan onze law & order man nog missen hoor :p

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Het lijkt wel of de beëdiging van Rutte IV als een rode lap heeft gewerkt. Het volk neemt de Rutte-doctrine over om creatief met de regels om te gaan, ze te vergeten wanneer lastig of een geitenpaadje ertussendoor te zoeken.
Yup, en de burgemeesters doen vrolijk mee. En ik begrijp het wel, maar ik vind ook dat het heel hard de verkeerde richting op gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Yup, en de burgemeesters doen vrolijk mee. En ik begrijp het wel, maar ik vind ook dat het heel hard de verkeerde richting op gaat.
Door de overheid in de hand gewekt. Ook bij OP1 zat er weer een medici met zijn grafiek en uk of Denemarken Ana te halen met alleen het doem verhaal ipv het eerlijke, omnikron is de uitweg, verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:12:
[...]
dat ben ik niet met je eens, wetten en regels zijn er niet voor de lol, zonder de wetten en regells krijgen we een maatschappij die een enorme chaos is. Maar het is meer de keuze voor de handhaving nu, dat is een politieke keuze, en daar vinden we wat van, dat is het onze taak als burgers om dat kenbaar te maken bij de minister of politiek zodat die hun keuze kunnen heroverwegen. De lockdown wordt nu ook verspoelt omdat de maatschappij zich flink heeft laten horen.
Maar je flink laten horen is iets anders dan het gezag zelf dat aangeeft dat ze de regels niet gaan controleren. Daarmee geef je aan dat je het best vind dat mensen zich niet aan de regels houden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik denk dat dit toch wel op heel veel meer vlakken in de gehele wereld geld :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:13:
Dit is nu niet echt minister van justitie waardig.
Ach, haar voorganger organiseerde zijn eigenste coronafeest en deed daarna twee weken lang zijn best om niet te hoeven aftreden. We zijn wel wat gewend geraakt. ;)

Ik zie de reactie van Yeşilgöz meer als een soort uiting van een algemeen sentiment, hoe zat men is van die regeltjes en er niet meer al te zwaar aan wil tillen. De boa's en politie waren al eerder gestopt met handhaven. Na het einde van de avondklok liep het aantal geschreven coronaboetes dramatisch terug, de politie zei destijds nieuwe prioriteiten te hebben.
En zie je dan niet in hoe erg dat aan onze rechtstaat knaagt?
Tot 1 januari 2020 kon je vijf jaar de cel in gaan als je de koning beledigde. Dat artikel werd echter al jaren niet meer op gehandhaafd. Tot 2014 kon je hetzelfde staan te wachten als je aan godslastering deed. Idem qua handhaving. Wetten zijn een weerspiegeling van de collectieve moraal. Die is veranderlijk en de wetten volgen op termijn de nieuwe opvattingen.

Er zijn nu eenmaal regels waar mensen niet zo zwaar aan trekken als ze overtreden worden. De ene daad wordt moreel negatiever gezien als de ander. Dat jij te hard rijdt op de snelweg zal weinig boeien, dat jij bejaarden berooft met een babbeltruc zullen ze erger vinden.

De coronaregels hebben altijd kunstmatig aangevoeld omdat ze tegen de menselijke aard ingaan en na twee jaar worden ze behoorlijk negatief ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:32:
[...]
Door de overheid in de hand gewekt. Ook bij OP1 zat er weer een medici met zijn grafiek en uk of Denemarken Ana te halen met alleen het doem verhaal ipv het eerlijke, omnikron is de uitweg, verhaal.
Alleen zie je dat in b.v. het UK het ziekenhuis vol liep/loopt op een manier die hier toch echt nog een probleem kan geven. Dan kun je wel blijven roepen dat Omikron meevalt, en dat klopt voor zover we nu weten zelfs, maar dan ben je er toch echt nog niet en is het slim om rustig te versoepelen. Precies wat nu dus gebeurt. Alles nu open gooien is precies wat we al een paar keer eerder hebben gedaan en ons ook elke keer in de problemen bracht.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:11:
Dat was daarvoor al een dingetje: Grapperhaus die zijn schoonmoeder knuffelde, zoekgeraakte bonnetjes bij een kroongetuige, boerkaverbod wat niet gehandhaafd wordt en nog veel eerder de fotorolletjes van Srebrenica.

Wat we vooral zien is dat het door mondkapjes, winkelsluitingen, quarantaineregels, etc. in een stroomversnelling komt. Het mooiste voorbeeld was afgelopen zomer de verplichte PCR test bij terugkeer van vakantie: 130 euro per persoon in het vakantieland of een hypothetische boete van 90 euro, wat zou de calculerende Nederlander kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:43
In ieder geval nog lekker nummer aan overgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:32:
[...]

Grote ergernis was dat. Want ook die grafiek met de werkelijke cijfers erin wordt dagelijks overal gepost en dat moet ze niet ontgaan zijn bij de redactie. Er werd gewoon omheen geluld, want dat is natuurlijk geen best plaatje om het beleid te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:14:
[...]
Dat geldt wel voor meer wetten. Softdrugs worden gedoogd, verkeersregels gelden officieel ook voor fietsers. Deze wet is er doorgedrukt omdat er enkele burgemeesters (Halsema en Aboutaleb) waren die iets te graag belangrijk wilden doen. Dan is het goed als een regering de prioriteit eraf haalt en zo'n wet wat weg laat zakken richting dode letter. Dat is niets nieuws, dat gebeurt al tientallen zo niet honderden jaren. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in sommige huizen de vrouwen aan tafel mogen praten.
Maar dat zijn dingen die vanuit de regering en volgens bep. regels worden gedoogd. Daarbij zijn er voor fietsers echt wel controles. Niet veel, maar toch iets heel anders dan de politie die vooraf vertelt dat ze niets gaan doen.
Als het om gedogen ging was dan ook geen probleem, het probleem is echter dat de regering bep. regels opstelt, waarna de burgemeesters en de politie zeggen dat ze er niets mee gaan doen. En dat is toch echt niet iets dat al veel langer gebeurt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:39:
Als het om gedogen ging was dan ook geen probleem, het probleem is echter dat de regering bep. regels opstelt, waarna de burgemeesters en de politie zeggen dat ze er niets mee gaan doen. En dat is toch echt niet iets dat al veel langer gebeurt.
Halsema en het boerkaverbod in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Alleen zie je dat in b.v. het UK het ziekenhuis vol liep/loopt op een manier die hier toch echt nog een probleem kan geven. Dan kun je wel blijven roepen dat Omikron meevalt, en dat klopt voor zover we nu weten zelfs, maar dan ben je er toch echt nog niet en is het slim om rustig te versoepelen. Precies wat nu dus gebeurt. Alles nu open gooien is precies wat we al een paar keer eerder hebben gedaan en ons ook elke keer in de problemen bracht.
Het aandeel met ipv door stijgt daar ook steeds harder en beslaat zo'n beetje de helft van de gevallen. Hun eerste lijn is de SEH dacht ik, waar wij nog de huisarts hebben. Dus van alles en nog wat meldt zich gelijk bij het ziekenhuis. Krijgt een test en blijkt dan positief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:35:
[...]
Tot 1 januari 2020 kon je vijf jaar de cel in gaan als je de koning beledigde. Dat artikel werd echter al jaren niet meer op gehandhaafd. Tot 2014 kon je hetzelfde staan te wachten als je aan godslastering deed. Idem qua handhaving. Wetten zijn een weerspiegeling van de collectieve moraal. Die is veranderlijk en de wetten volgen op termijn de nieuwe opvattingen.
Maar zoals ik al eerder zei, is dit iets waar de regering achter staat. In dit geval zegt de regering echter dat er iets moet gebeuren en zeggen de burgemeesters/politie dat ze het er niet mee eens zijn. En dat is een heel kwalijke zaak.
Er zijn nu eenmaal regels waar mensen niet zo zwaar aan trekken als ze overtreden worden. De ene daad wordt moreel negatiever gezien als de ander. Dat jij te hard rijdt op de snelweg zal weinig boeien, dat jij bejaarden berooft met een babbeltruc zullen ze erger vinden.
En toch zal de politie niet zeggen (hooguit tijdens een staking) dat ze de komende week geen snelheidscontroles gaan uitvoeren omdat ze die snelheidsregels onzin vinden. De huidige weigering is dus van een heel andere aard dan wat er voorheen gebeurde.
De coronaregels hebben altijd kunstmatig aangevoeld omdat ze tegen de menselijke aard ingaan en na twee jaar worden ze behoorlijk negatief ervaren.
En toch hebben ze ons aardig uit de problemen gehouden. En dat mensen het zat zijn snap ik ook wel, maar dat is toch iets anders dan burgemeesters/politie die lijnrecht tegenover de regering gaat staan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Halsema had allang ontslagen moeten zijn. Als er een zwakke burgemeester is, is zij het wel. Bij dat verbod gaf ik trouwens dezelfde reaktie hier op het forum :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:40:
[...]

Het aandeel met ipv door stijgt daar ook steeds harder en beslaat zo'n beetje de helft van de gevallen. Hun eerste lijn is de SEH dacht ik, waar wij nog de huisarts hebben. Dus van alles en nog wat meldt zich gelijk bij het ziekenhuis. Krijgt een test en blijkt dan positief te zijn.
Daarom kijk ik ook niet naar de corona-cijfers, maar simpelweg hoe vol het IC ligt. Dat is nl. iets dat normaal gesproken redelijk stabiel is, dus als je dat ziet stijgen moet het wel door corona komen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Dit was natuurlijk best wel erg lomp gedaan van haar. Zou ik niet teveel waarde aan hechten. Goede start, voor verbetering vatbaar :+ Dit is nu niet echt minister van justitie waardig.
Kan zijn, maar is al een verbetering na een minister die illegale trouwfeestjes geeft en het kabinet gebruikt om zijn eigen strafblad schoon te vegen en tegelijkertijd schijnheilig anderen voor asociaal loopt uit te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brazos schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Kan zijn, maar is al een verbetering na een minister die illegale trouwfeestjes geeft en het kabinet gebruikt om zijn eigen strafblad schoon te vegen en tegelijkertijd schijnheilig anderen voor asociaal loopt uit te maken.
Ho ho, dat deed ie niet in de eerste week, geef haar een kans!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:43:
Maar zoals ik al eerder zei, is dit iets waar de regering achter staat. In dit geval zegt de regering echter dat er iets moet gebeuren en zeggen de burgemeesters/politie dat ze het er niet mee eens zijn. En dat is een heel kwalijke zaak.
Het is geen unieke zaak. Tot 2014 stond de regering erachter dat jij celstraf kon krijgen voor godslastering, theoretisch althans.
En toch zal de politie niet zeggen (hooguit tijdens een staking) dat ze de komende week geen snelheidscontroles gaan uitvoeren omdat ze die snelheidsregels onzin vinden. De huidige weigering is dus van een heel andere aard dan wat er voorheen gebeurde.
De politie heeft beperkte capaciteit en zal moeten prioriteren. De pakkans in het verkeer is zeer klein, net als met corona overtredingen.

Hoe mensen een overtreding ervaren speelt een rol. Sommige overtredingen worden niet als erg ervaren en anderen wel. De handhavers ervaren dit ook zo, die reageren nu niet zo snel meer als ze een coronaovertreding zien gebeuren. Die boa beboet nu liever de bromfietser die over de stoep sjeest of de persoon die zijn huisvuil in de sloot gooit.
En toch hebben ze ons aardig uit de problemen gehouden. En dat mensen het zat zijn snap ik ook wel, maar dat is toch iets anders dan burgemeesters/politie die lijnrecht tegenover de regering gaat staan.
De politie is moe, de burgemeesters zien hun gemeentes verpieteren. De regels stampen het virus niet meer kapot, maar vooral de samenleving. De belangen van het kabinet zijn niet meer de belangen van de lagere overheden en daar spreken ze zich over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

CMD-Snake schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:02:
[...]

De politie is moe, de burgemeesters zien hun gemeentes verpieteren. De regels stampen het virus niet meer kapot, maar vooral de samenleving. De belangen van het kabinet zijn niet meer de belangen van de lagere overheden en daar spreken ze zich over uit.
Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat dan wel de belangen van het kabinet zijn? Eerlijk: dit is niet meer in verhouding met hetgeen er nu aan de hand is. Een lockdown (of het sluiten van complete sectoren) is een extreem zware maatregel die nu wordt afgedaan als iets wat heel normaal is.

Hoop echt dat de bedrijven en burgemeesters nu gaan doorzetten en open blijven. Het is genoeg geweest.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:02:
[...]
Het is geen unieke zaak. Tot 2014 stond de regering erachter dat jij celstraf kon krijgen voor godslastering, theoretisch althans.
Inderdaad theoretisch was die wet er, maar er was geen vraag om die ook echt aan te pakken. Dus ook al was er een wet, waren zowel de regering als de burgemeesters het erover eens dat ze er niets mee gingen doen.
[...]
De politie heeft beperkte capaciteit en zal moeten prioriteren. De pakkans in het verkeer is zeer klein, net als met corona overtredingen.
Dat de pakkans klein is weet ik ook wel. En dat geldt dus voor corona-regels net zo goed. Het wordt alleen wat anders als de burgemeesters zeggen dat ze een regel onzin vinden en er niet meer aan meewerken. Zouden ze simpelweg tegen de politie zeggen dat het een lage prio heeft, was het verhaal al heel anders.
Hoe mensen een overtreding ervaren speelt een rol. Sommige overtredingen worden niet als erg ervaren en anderen wel. De handhavers ervaren dit ook zo, die reageren nu niet zo snel meer als ze een coronaovertreding zien gebeuren. Die boa beboet nu liever de bromfietser die over de stoep sjeest of de persoon die zijn huisvuil in de sloot gooit.
Maar dat is ook prima. Dat is een verschil dat er altijd al is en ook altijd zal zijn.
[...]
Nogmaals, het erover uitspreken mag, maar dan moeten ze dat richting de regering doen. Wat ze nu doen is niets meer of minder dan hun eigen gezag en die van de politie te ondermijnen.

[removed]

Pagina: 1 ... 190 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.