een gefnuikt gevoel voor rechtvaardigheid en fatsoen.Kr44nVogel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:11:
[...]
Snap werkelijk niet de drang om voor agent te spelen of schoolmeester. Waar ben je bang voor ? Jij draagt toch een masker jij bent toch gevaccineerd en geboosterd ?
Relax... ik ben er ook een dagje brak van geweest met die booster. Denk maar zo, als den haag voor draagvlak zorgt werken mensen vanzelf mee. Nu kun je het als een dikke vinger naar mark en ernst opvatten.maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:14:
[...]
mijn tolerantie zal wel wat lager zijn doordat ik nog ziek ben van de booster, maar alsnog blijf ik het ontzettend laf vinden van de Jumbo.
Laat dat los, wordt het leven een stuk leuker van...migchiell schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:16:
een gefnuikt gevoel voor rechtvaardigheid en fatsoen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat word het motto van de week op meerdere vlakkenhoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Laat dat los, wordt het leven een stuk leuker van...
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Niemand heeft meer zin in handhaving, ook de nieuwe minister van justitie Yeşilgöz niet. Op de vraag of ze strenger ging handhaven reageerde ze halfhartig, wat op een soort verkapte 'nee' uitkwam. Nu voeren deze en genen in de Tweede Kamer een toneelstukje met ophef op om haar uitspraken, maar eigenlijk is dit het slotstuk van een reactie die onderin de samenleving begon en nu de top bereikt.
Er is licht aan het einde van de tunnel. Hou je daar juist aan vast ;-)arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Dat word het motto van de week op meerdere vlakken
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nathan Rutjes doet de persconferentie?arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:17:
Dat word het motto van de week op meerdere vlakken
Ik zeg doen!
Ik was het nooit zo met je eens. Maar dit raakt hem wel op de goede plek.CMD-Snake schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:19:
Niemand heeft meer zin in handhaving, ook de nieuwe minister van justitie Yeşilgöz niet. Op de vraag of ze strenger ging handhaven reageerde ze halfhartig, wat op een soort verkapte 'nee' uitkwam. Nu voeren deze en genen in de Tweede Kamer een toneelstukje met ophef op om haar uitspraken, maar eigenlijk is dit het slotstuk van een reactie die onderin de samenleving begon en nu de top bereikt.
Hun keuze, jouw keuze om daar te winkelen. Hier is de Jumbo juist heel strict, de AH ernaast een stuk relaxter. Daar is het dan meteen na het invoeren van die mondkapjes een stuk drukker geworden. (En ja, vandaag ook een hoop mensen zonder mondkapje in de winkel, niemand die er wat van zei. Prima.)maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:14:
[...]
mijn tolerantie zal wel wat lager zijn doordat ik nog ziek ben van de booster, maar alsnog blijf ik het ontzettend laf vinden van de Jumbo.
alles kan off-topic
Tot nu toe is dat licht toch echt steeds een tegemoetkomende trein geweest in plaats van de uitgangfranssie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Er is licht aan het einde van de tunnel. Hou je daar juist aan vast ;-)
Gewoon niks verwachten, dan kan het hooguit meevallenhoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Laat dat los, wordt het leven een stuk leuker van...
Nou ja, geen idee. In dit topic genoeg onderzoeken te vinden dat ze werken, en vijf minuten een kapje op is toch geen enkele moeite, jeetje.Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Hun keuze, jouw keuze om daar te winkelen. Hier is de Jumbo juist heel strict, de AH ernaast een stuk relaxter. Daar is het dan meteen na het invoeren van die mondkapjes een stuk drukker geworden. (En ja, vandaag ook een hoop mensen zonder mondkapje in de winkel, niemand die er wat van zei. Prima.)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Ach.. dan ga je gewoon beide individueel op de baan staan en speel je om de beurt het balletje.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Dus squash bijvoorbeeld mag niet? Ongelooflijk.
Niemand die er wakker van zal liggen
Er zijn hier ook genoeg onderzoeken te vinden die aantonen dat ze niet werken, net wat je zoekt.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Nou ja, geen idee. In dit topic genoeg onderzoeken te vinden dat ze werken, en vijf minuten een kapje op is toch geen enkele moeite, jeetje.
Maar ook al vaak aangegeven dat het niet om de moeite gaat. En dat geldt niet voor mij of een enkeling hier vanaf het eerste moment dat die dingen niet meer verplicht zijn draagt 99% ze niet meer. Er zijn echt maar heel weinig mensen die die dingen vrijwillig dragen.
alles kan off-topic
Dit is dus het gevaar van symboolpolitiek. Dat werkt ook de andere kant op.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Nou ja, geen idee. In dit topic genoeg onderzoeken te vinden dat ze werken, en vijf minuten een kapje op is toch geen enkele moeite, jeetje.
En qua coronabeleid was het mondkapje vooral symboolpolitiek. Zo werd het ook gebracht. Nu word het symbolisch afgedaan.
Dat is inderdaad geen enkele moeite.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Tot een maand geleden wel ja. Nu is het landschap wel iewat veranderd.Fly-guy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Tot nu toe is dat licht toch echt steeds een tegemoetkomende trein geweest in plaats van de uitgang
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Even met een aluhoedje op: Zelfs Bill Gates roept het al. Hoe weet hij dit?franssie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Er is licht aan het einde van de tunnel. Hou je daar juist aan vast ;-)
Twee jaar lang is de Nederlandse overheid halfzacht omgegaan met het mondkapjesbeleid. Als Van Dissel zelf al eigenlijk niet achter het dragen van een mondkapje door de NLse bevolking staat, hoe komt het dan over bij die bevolking?
Nu helemaal, wanneer minister Dilan Yeşilgöz zelf al geen ja of nee kan aangeven, kun je volgens mij gewoon dat beleid in de prullenbak gooien.
Draag je kapje wanneer je jezelf daar beter bij voelt. Ik hoop persoonlijk dat mensen dit in de toekomst ook gewoon doen wanneer ze grieperig zijn (zoals inwoners van sommige Aziatische landen dat pre-covid ook al deden). verder "Live and let live"
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Blauwe vinexwijk: hier zie ik ze ook verdwijnen, N=1 maar het speelt breder dan volksbuurten alleen.Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:31:
Gewoon in betere buurten boodschappen doen.
Oh nee, Bill Gates zegt dat het einde der Covid nabij is - wat zouden de wappies nu doen aangezien voor hun Bill Gates het gezicht des kwaads is?Arthas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Even met een aluhoedje op: Zelfs Bill Gates roept het al. Hoe weet hij dit?Once the omicron variant passes, Covid will be more like the seasonal flu Even doorbijten nog, we kunnen er met een maandje of drie van af zijn.
PS4 PSN: Dazzler2120
Het is in ieder geval wel een begin met nieuw elanArthas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:33:
Nu helemaal, wanneer minister Dilan Yeşilgöz zelf al geen ja of nee kan aangeven, kun je volgens mij gewoon dat beleid in de prullenbak gooien.
Dat zit wel Schnorr.
Wat ze altijd doen, een andere zondebok zoeken. Misschien wel weer terug naar de Chemtrials bij gebrek aan beter. Laat ze maar. Dat soort gasten hebben zich losgekoppeld van de maatschappij zonder enige eigen verant, maar oordelijkheid te nemen.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Oh nee, Bill Gates zegt dat het einde der Covid nabij is - wat zouden de wappies nu doen aangezien voor hun Bill Gates het gezicht des kwaads is?
Ik ben ervoor dat mensen kritisch zijn, maar dan ook meedenken in oplossingen (en ik heb zeer goede argumenten gezien in dit topic de afgelopen twee jaar, waar ik het dan .soms niet mee eens was, maar het waren en zijn wel constructieve meningen).
De wappies zijn toch tegen alles, die gaan hun strijd tegen windmolens wel op iets anders botvieren dan 5G, Covid of wat dan ook.
Ja want daar wonen alleen maar brave hendrikjesJohan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:31:
Gewoon in betere buurten boodschappen doen.

Vaak bu'j te bang!
Bijzonder is wel dat Gates uit een land komt waar momenteel de ziekenhuisopnames nieuwe recordhoogtes bereiken, waar wij in Europa omicron bijna als een zegen zien.Arthas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Even met een aluhoedje op: Zelfs Bill Gates roept het al. Hoe weet hij dit?Once the omicron variant passes, Covid will be more like the seasonal flu Even doorbijten nog, we kunnen er met een maandje of drie van af zijn.
Ontwikkelde mensen zijn over het algemeen meer geneigd mee te doen met de samenleving en gevoeliger voor wetenschap. ‘Braaf’ is denk ik meer een term voor kinderen.-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Ja want daar wonen alleen maar brave hendrikjes
Daar zijn mensen wat makkelijker aanspreekbaar zonder dat de boel escaleert. Denk ik.-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Maar ik erger me er niet meer aan, ik zie ook soms wel eens iemand zonder mondkapje in de supermarkt, haal mijn schouders op en ga verder met mijn boodschappen.
Dit klopt natuurlijk niet. Lijkt er meer op dat u een excuus zoekt om niet mee te werken aan de maatregelen.arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:30:
[...]
Dit is dus het gevaar van symboolpolitiek. Dat werkt ook de andere kant op.
En qua coronabeleid was het mondkapje vooral symboolpolitiek. Zo werd het ook gebracht. Nu word het symbolisch afgedaan.
Dat is inderdaad geen enkele moeite.
Is dat dezelfde van Ranst als onderstaande of een tweelingbroer?Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Van Ranst liet gisteren bij VI ook weinig heel van het NL angst beleid.
https://www.telegraaf.nl/...at-de-deltavariant-blijft
Van Ranst snapt wel dat Nederland eerder in lockdown ging. "Op dat moment was dat te verantwoorden, de berichten over omicron - dat de variant vermoedelijk minder ziek maakt - waren er toen nog niet." Een mogelijke verlenging van de lockdown zou hij ook begrijpen. "Het is een politieke beslissing, maar ik snap dat het kabinet het jojo-effect wil vermijden." Wel benadrukt de viroloog dat er ook al versoepelingen aangekondigd kunnen worden, bijvoorbeeld voor over 14 dagen. "Dat is voor een aantal sectoren heel belangrijk, bijvoorbeeld zodat de horeca inkopen kan doen."
Verwijderd
Volgens mij heeft @Ankona een andere aflevering gekeken. Hij begreep het juist wel en verwacht juist weinig versoepelingen. Hij snapte het bwleid in combinatie met de.krappe zorg.ninjazx9r98 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:49:
[...]
Is dat dezelfde van Ranst als onderstaande of een tweelingbroer?
https://www.telegraaf.nl/...at-de-deltavariant-blijft
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2022 19:57 ]
Lekker dit, vriendin zondag in contact geweest met iemand met corona. Dinsdag zelftest: negatief. Ik was er niet gerust op dus aangedrongen op PCR test: positief. Ze is nu dag 5 in na contact en heeft geen klachten, maar we zitten wel in quarantaine. Heb zelf ook geen klachten (maar weet niet of ikzelf positief ben).
Zelftest lijkt mij alleen aan te slaan als je serieuze klachten hebt.
Goed, nu had ze een boosterafspraak staan maar dat mag dus niet meer omdat je in Nederland 3 maanden coronavrij moet zijn. Werkelijk geen idee waarom, want in Belgie en Duitsland kan je gewoon boosteren zodra je klachten weg zijn. Ook de CDC (US of A) adviseert gewoon direct boosteren na klachtvrij.
Nu komt de grap: per 1 februari komt je coronapas te vervallen als je eerste prik(ken) te lang geleden zijn en je geen booster hebt. Maar wij mogen nu niet boosteren terwijl we dat wel gewoon willen!?
GGD geeft trouwens duidelijk aan dat opnieuw testen nadat de klachten verdwenen zijn totaal geen zin heeft. Virusdeeltjes kunnen tot 8 weken in je lichaam zitten en dan hoor je (eigenlijk) 2 maanden in quarantaine te zitten.
Lijkt mij voor de GGD ook wel doffe ellende… van die figuren die elke keer testen zodat ze een keer negatief testen. Bij elke positieve test komt er een melding naar de GGD en die gaan elke keer weer opnieuw bellen ofzo?
Leer weer een hoop in een paar dagen, maar vooral dat de klachten (als ze er al zijn) erg lijken mee te vallen tot niet aanwezig. Allebei gevaccineerd overigens. En dat het RIVM als enige ter wereld niet wil hebben dat je binnen korte tijd na een infectie gaat boosteren, mij echt een raadsel.
Goed, nu had ze een boosterafspraak staan maar dat mag dus niet meer omdat je in Nederland 3 maanden coronavrij moet zijn. Werkelijk geen idee waarom, want in Belgie en Duitsland kan je gewoon boosteren zodra je klachten weg zijn. Ook de CDC (US of A) adviseert gewoon direct boosteren na klachtvrij.
Nu komt de grap: per 1 februari komt je coronapas te vervallen als je eerste prik(ken) te lang geleden zijn en je geen booster hebt. Maar wij mogen nu niet boosteren terwijl we dat wel gewoon willen!?
GGD geeft trouwens duidelijk aan dat opnieuw testen nadat de klachten verdwenen zijn totaal geen zin heeft. Virusdeeltjes kunnen tot 8 weken in je lichaam zitten en dan hoor je (eigenlijk) 2 maanden in quarantaine te zitten.
Lijkt mij voor de GGD ook wel doffe ellende… van die figuren die elke keer testen zodat ze een keer negatief testen. Bij elke positieve test komt er een melding naar de GGD en die gaan elke keer weer opnieuw bellen ofzo?
Leer weer een hoop in een paar dagen, maar vooral dat de klachten (als ze er al zijn) erg lijken mee te vallen tot niet aanwezig. Allebei gevaccineerd overigens. En dat het RIVM als enige ter wereld niet wil hebben dat je binnen korte tijd na een infectie gaat boosteren, mij echt een raadsel.
Als ik hier kijk wat er zonder mondkapje loopt, zijn dat niet de *knip*Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:42:
[...]
Ontwikkelde mensen zijn over het algemeen meer geneigd mee te doen met de samenleving en gevoeliger voor wetenschap. ‘Braaf’ is denk ik meer een term voor kinderen.
Dat kan ook zonder de generalisaties
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2022 10:23 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik woon in een beschaafde omgeving en hier heeft gewoon 98% mondkapje op on de plaatselijke AH en buurtsuper-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Do { Ping } while ( LOL )
Verwacht inderdaad niet dat je bij ons knallende ruzie krijgt, de onverschilligheid is er echter niet minder om.zacht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:43:
Daar zijn mensen wat makkelijker aanspreekbaar zonder dat de boel escaleert.
De overheid verliest haar grip over de samenleving, wappies die overal tegen zijn is niet het issue. Als de stille meerderheid de regels niet meer begrijpt/steunt en als gevolg daarvan waar mogelijk negeert heeft Den Haag een groot probleem. Probeer die geest na Corona maar weer in de fles te krijgen.
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Hij zegt dat de beslissing destijds te verantwoorden was. Waar Van Ranst nu kritiek op heeft is het volharden in strenge maatregelen. De onderbouwing daarvoor is er wat hem betreft niet meer nu we meer weten over omikron.ninjazx9r98 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:49:
Is dat dezelfde van Ranst als onderstaande of een tweelingbroer?
Het kabinet zei toen we in lockdown gingen dat ze de situatie nauwlettend zouden volgen en aanpassingen zouden maken als het nodig was. Dat bleek niet waar, ze gingen met kerstvakantie en lieten de boel de boel tot de 14e.
Gratis upgrade naar 6G?!Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Oh nee, Bill Gates zegt dat het einde der Covid nabij is - wat zouden de wappies nu doen aangezien voor hun Bill Gates het gezicht des kwaads is?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hoezo? Je vriendin kan nu toch een herstelbewijs importeren die 9 maand geldig is?eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
Jij mag gewoon boosteren omdat jij en geen klachten hebt en toch niet positief getest bent.
En ja, ik vind het ook vreemd dat NL 3 maanden hersteld moet zijn na een infectie bij een vaccinatie.
[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 13-01-2022 20:01 ]
Van alles wat ik er over kon vinden is die booster cruciaal om de coronapas te verlengen en telt een herstelbewijs niet mee. Heb je misschien iets waar ik het terug zou kunnen lezen? Niet zozeer bedoeld als “bron anders geloof ik je niet”, maar meer omdat ik oprecht even wil weten of we straks niet de klos zijnRyur schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:00:
[...]
Hoezo? Je vriendin kan nu toch een herstelbewijs importeren die 9 maand geldig is?
Jij mag gewoon boosteren omdat jij en geen klachten hebt en toch niet positief getest bent.
En ja, ik vind het ook vreemd dat NL 3 maanden hersteld moet zijn na een infectie bij een vaccinatie.
Ik laat me overigens nu idd ook niet testen zodat ik zo wel kan boosteren. Aan de andere kant kunnen mensen tot 8 weken na infectie nog positief testen dus eigenlijk kan je daar ook weer niks mee.
[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 13-01-2022 20:05 ]
Je kunt het toch gewoon downloaden (herstelbewijs) en dan even scannen? Dan weet je of het werkt..eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:03:
[...]
Van alles wat ik er over kon vinden is die booster cruciaal om de coronapas te verlengen en telt een herstelbewijs niet mee. Heb je misschien iets waar ik het terug zou kunnen lezen? Niet zozeer bedoeld als “bron anders geloof ik je niet”, maar meer omdat ik oprecht even wil weten of we straks niet de klos zijn
Ik laat me overigens nu idd ook niet testen zodat ik zo wel kan boosteren. Aan de andere kant kunnen mensen tot 8 weken na infectie nog positief testen dus eigenlijk kan je daar ook weer niks mee.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die geen mondkapje kunnen dragen zoals mensen met zware astma (zoals ik). Ik vind op deze manier iedereen over een kam scheren wel erg ver gaan.-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
[...]
Als ik hier kijk wat er zonder mondkapje loopt, zijn dat niet de *knip*
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2022 10:23 . Reden: Quote aangepast ]
Zeker, laten we wel eerlijk zijn dat de meesten die je zonder mondkapje ziet geen medische uitzondering hebben ervoor...Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:08:
[...]
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die geen mondkapje kunnen dragen zoals mensen met zware astma (zoals ik)
Ja sorry, zo werkt het systeem nou eenmaal. Er vallen altijd een paar mensen tussen wal en schip. Niet te voorkomen. Ook bij de toeslagaffaire waren het procentueel maar een paar gevallen. Geen probleem voor jou toch om een paar weken even geen horeca of winkels te bezoeken? We doen het met z'n allen!eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
Maar nu zonder sarcasme... Begrijp je dat er mensen zijn die de gevaren van het ctb nu al inzien? Snap je de bezwaren hiertegen? Jij denkt je netjes aan alle regels te houden maar ook dan kan dit systeem tegen je werken. Alleen een hele grote groep denkt "ach, ik kan nu wel op wintersport dus ik vind het allemaal wel prima". Dan moeten ze daarna ook niet zeuren.
Is ze ernstig ziek zonder die booster? Blijkbaar niet, wat het nu om die prik alsnog te halen niet versterkt.eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
Lekker dit, vriendin zondag in contact geweest met iemand met corona. Dinsdag zelftest: negatief. Ik was er niet gerust op dus aangedrongen op PCR test: positief. Ze is nu dag 5 in na contact en heeft geen klachten, maar we zitten wel in quarantaine. Heb zelf ook geen klachten (maar weet niet of ikzelf positief ben).
Tuurlijk dat zal best ook zo zijn. Maar daar moeten we die mensen dan op aanspreken of daar zou op moeten gehandhaafd worden, maar strakkere handhaving wil het kabinet niet.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:09:
[...]
Zeker, laten we wel eerlijk zijn dat de meesten die je zonder mondkapje ziet geen medische uitzondering hebben ervoor...
[ Voor 56% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 20:18 ]
Ik denk dat je een andere reactie bedoelt dan eentje van mij? Tenminste volgens mij scheerde ik je niet over een kam / scheerde ik mensen met een medische uitzondering niet over een kam met andere mensen die geen mondkapje dragen?Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:10:
[...]
Nee maar op de manier iedereen over een kam scheren zoals jij deed vond ik wel erg ver gaan, en dat zouden we eigenlijk niet moeten willen.
De meeste mensen die zonder mondkapje rondlopen staan niet open om erop aangesproken te worden in mijn ervaring, ik ga geen ruzie riskeren terwijl ik boodschappen aan het doen ben - is het mij niet waard / ik wil ook gewoon thuis komen bij mijn vriendinJe mag best frustatie hebben over mensen die geen mondkapje dragen maar spreek die mensen er dan op aan en ga niet mensen zo over een kam scheren
Maar ik mag er van achter mijn veilige toetsenbord op een online forum natuurlijk prima iets van vinden
[ Voor 34% gewijzigd door Dazzler2120 op 13-01-2022 20:15 ]
Owh ja sorry daar overheen gekeken. Ik heb mijn reactie aangepast.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Ik denk dat je een andere reactie bedoelt dan eentje van mij? Tenminste volgens mij scheerde ik je niet over een kam / scheerde ik mensen met een medische uitzondering niet over een kam met andere mensen die geen mondkapje dragen?
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 20:18 ]
Dat lijkt me sterk, genoeg wetenschappelijke onderzoeken dat ze werken, met name de medische (hoewel de verschillen kleiner waren dan ik had verwacht).Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Er zijn hier ook genoeg onderzoeken te vinden die aantonen dat ze niet werken, net wat je zoekt.
Maar ook al vaak aangegeven dat het niet om de moeite gaat. En dat geldt niet voor mij of een enkeling hier vanaf het eerste moment dat die dingen niet meer verplicht zijn draagt 99% ze niet meer. Er zijn echt maar heel weinig mensen die die dingen vrijwillig dragen.
Met een positieve test krijg je toch een herstelbewijs waarmee je gewoon een geldige coronapas houdt? Geldt in de meeste landen ook gewoon als booster waar dat al specifiek een eis is.eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
Ik had hem destijds om 12.00 uur gekregen, en kon om 19.00 uur al mijn bijgewerkte vaccinatiebewijs ophalen.Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:17:
Zo, dat is snel, 11de geweest voor de booster en staat nu al in de App.
Ik zeg niet dat je moet liegen met het aanvragen van een booster, maar het is een optie ookeMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:03:
[...]
Van alles wat ik er over kon vinden is die booster cruciaal om de coronapas te verlengen en telt een herstelbewijs niet mee. Heb je misschien iets waar ik het terug zou kunnen lezen? Niet zozeer bedoeld als “bron anders geloof ik je niet”, maar meer omdat ik oprecht even wil weten of we straks niet de klos zijn
En voor jou, dat je niet laat testen als je (mogelijk) corona hebt om toch de booster te ontvangen is hetzelfde principe eigenlijk.
Over herstelbewijs vond ik het volgende:
https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijsHeeft u corona gehad? U heeft recht op een bewijs dat u bent hersteld van corona. Dat gebruikt u dan bijvoorbeeld om op reis te gaan binnen Europa of voor uw terugreis naar Nederland.
Note: landen mogen wel altijd extra eisen stellen aan "geldigheid van bewijs", dus het kan uiteindelijk worden dat een herstelbewijs niet voldoende is maar je echt geboosterd moet zijn. Dus mocht je naar het buitenland gaan, kijk dan nog de specifieke regels na. In Nederland is een herstelbewijs geldig.
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 13-01-2022 20:23 ]
Ik snap dan werkelijk de frenzy niet om naar iemand toe te lopen en los te gaan over zo'n futiel mondkapje. Waarom niet lekker op 1,5m blijven?maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:14:
[...]
Krijg het idee dat door de te zware, te lange lockdown i.c.m. de milde Omikron en het daar recht tegenoverstaande OMT-advies over nog meer mondkapjesplicht die vervelender te dragen zijn én op plekken waar ze nog zinlozer zijn een beetje de druppel is geweest voor veel mensen.
Wellicht over een paar jaar voer voor de collegebankjes inzake communicatie en hoe je het niet moet doen. En dat terwijl ze volgens Rutte de beste(n) hadden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die heb je echt beide kanten op. Bij de invoering ervan december 2020 werd vooral gehamerd dat het Corona zichtbaar en top of mind moest houden. Het debat was niet om aan te gluren en de onderbouwing ervan was nog beroerder.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:16:
[...]
Dat lijkt me sterk, genoeg wetenschappelijke onderzoeken dat ze werken, met name de medische (hoewel de verschillen kleiner waren dan ik had verwacht).
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Yep, hier ookShadow_Agent schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
[...]
Ik woon in een beschaafde omgeving en hier heeft gewoon 98% mondkapje op on de plaatselijke AH en buurtsuper
Mijn idee gewoon: laten we gewoon de versoepelingen pakken die er zijn, en de rest van de maatregelen gewoon blijven opvolgen, want we zijn er nog niet uit. We laten de horeca een dagje protesteren en dan weer verder. Ik denk, verwacht, met een week of 2 a 3 is ook de horeca wel weer open, mits we de resterende maatregelen kunnen blijven opvolgen. Dat niet doen, is feitelijk een dikke vinger geven naar die sector. We rekken alleen maar het langer dicht blijven op, daarmee.
In het nieuws net, werd door mensen op straat de vergelijking gemaakt met landen om ons heen. Alleen toen die landen 'dicht' zaten en wij meer open gingen vorig jaar, hoorde je die mensen ook niet
Dus wat is goed? Ik kan het toch niet inschatten, dat laat ik aan de virologen over. En hoe het kabinet dat interpreteert? Tja, daar kunnen we het over oneens zijn. Maar we moeten het heel nog even volhouden denk ik.
Je hebt losgaan, en iemand gewoon vragen zich aan de regels te houden. Meestal zijn het de mensen om wie het gaat, die juist los gaan.Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Ik snap dan werkelijk de frenzy niet om naar iemand toe te lopen en los te gaan over zo'n futiel mondkapje. Waarom niet lekker op 1,5m blijven?
Ik snap winkeliers ook niet. Regel dat gewoon goed, want de volgende keer ga gewoon ik naar een andere winkel.
[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-01-2022 20:27 ]
Dat horen we nu al 21 maanden. Het draagvlak is gevallen, het gevaar is grotendeels geweken. Ziekenhuizen lopen notabele leeg, dat zelfs hier op het forum mensen zijn wie hun modellen dusdanig in kunnen richten en beter de boel kunnen voorspellen dan een heel team wat hier speciaal voor is samengesteld is om te janken. (Met alle respect voor t_captain en de rest!)BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:23:
[...]
Yep, hier ook
Mijn idee gewoon: laten we gewoon de versoepelingen pakken die er zijn, en de rest van de maatregelen gewoon blijven opvolgen, want we zijn er nog niet uit. We laten de horeca een dagje protesteren en dan weer verder. Ik denk, verwacht, met een week of 2 a 3 is ook de horeca wel weer open, mits we de resterende maatregelen kunnen blijven opvolgen. Dat niet doen, is feitelijk een dikke vinger geven naar die sector. We rekken alleen maar het langer dicht blijven op, daarmee.
In het nieuws net, werd door mensen op straat de vergelijking gemaakt met landen om ons heen. Alleen toen die landen 'dicht' zaten en wij meer open gingen vorig jaar, hoorde je die mensen ook nietEn laten we niet vergeten dat ze in het buitenland langzaam de maatregelen weer aan het opvoeren zijn nu (hoewel ik niet verwacht dat dit nog tot lockdowns zal leiden). En in Frankrijk zijn alle scholen open, maar je ziet dat die leraren daar ook helemaal niet blij mee zijn getuige de protesten.
Dus wat is goed? Ik kan het toch niet inschatten, dat laat ik aan de virologen over. En hoe het kabinet dat interpreteert? Tja, daar kunnen we het over oneens zijn. Maar we moeten het heel nog even volhouden denk ik.
Het feit dat morgen de gelekte versoepelingen met droge ogen aangekondigd gaan worden en dat de boel nog weken lang aan moet modderen terwijl de gegevens gewoon beschikbaar zijn dat het ook anders kan (en moet!) is gewoon om pislink over te worden.
Typisch ambtenarij en het gebrek aan leiderschap.
De meeste mensen hebben ook amper tot geen last van de vaccinaties. Het enige wat je echt extra krijgt is een pijnlijke arm, dat komt veel voor en zul je bij een natuurlijke besmetting niet krijgen.maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:39:
[...]
er zijn grote percentages mensen die asymptomatisch covid krijgen.
Klopt, en als dat gebeurt wek je door die geringe dosis niet voldoende antistoffen op waardoor je heel snel opnieuw besmet kan worden. Daar heb je dus niets aan om voldoende immuniteit op te bouwen.Bij het vaccin krijg je direct een flinke doses in de spier gespoten, terwijl je bij natuurlijke besmetting wellicht een geringe hoeveelheid door de neus inademt waar je lichaam dan weer heel anders op reageert.
Klopt, bij griep zijn de symptomen nog vele malen minder en dus heeft het voor gezonde mensen amper nut om het te nemen. Bij Covid is het risico echter een heel stuk groter en is het zinvol om iedereen te vaccineren.Bij de griep-prik wordt ook een afweging gemaakt wie hem krijgen. Boven een bepaalde leeftijd heeft dat zin, maar het blijft vrijwillig. Als SARS-CoV-2 endemisch wordt moeten we een soortgelijk beleid gaan hanteren.
[removed]
Nope, maar ik zou hem zelf ook pas na 6 maanden nemen. Nu kwam dat bij mij al zo uit, maar anders had ik ook even gewacht met een afspraak maken. Voor gezonde mensen heeft een booster binnen 6 maanden weinig tot geen nut.zacht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Dus proppen we ze er na 3 maanden al in en maken plannen om daar een CTB aan te hangen. Makes sense.
[removed]
Inderdaad... vol trots zullen ze morgenavond aankondigen dat er daadwerkelijk wat versoepelt kan worden. Met als kers op de taart de sportscholen en winkels uiteraard.... wel tot 17.00 waarschijnlijk, zodat de kantoorslaaf er weer mooi naast grijpt. Voor de buhne dus....Imperium schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Dat horen we nu al 21 maanden. Het draagvlak is gevallen, het gevaar is grotendeels geweken. Ziekenhuizen lopen notabele leeg, dat zelfs hier op het forum mensen zijn wie hun modellen dusdanig in kunnen richten en beter de boel kunnen voorspellen dan een heel team wat hier speciaal voor is samengesteld is om te janken. (Met alle respect voor t_captain en de rest!)
Het feit dat morgen de gelekte versoepelingen met droge ogen aangekondigd gaan worden en dat de boel nog weken lang aan moet modderen terwijl de gegevens gewoon beschikbaar zijn dat het ook anders kan (en moet!) is gewoon om pislink over te worden.
Gelukkig heb ik een baan waar ik wat flexibel kan zijn met mijn uren, waardoor ik ook een boodschap kan gaan doen of een uurtje sporten.
Ik ga er ook niemand op aanspreken die geen mondkapje heeft. Ik denk er wel het mijne van, maar goed ieder voor zich is het tegenwoordig.
Weet je nog wat Rutte zei de vorige persco, kijk of je wat extra's kan doen? Ik denk dat Iets extra's doen zou kunnen zijn dat mensen wijst op het niet dragen van een mondkapje. het begint bij jezelf vind ik en wellicht kun je andere inspireren, dan te wijzen naar de ieder voor zich maatschappijJohan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:39:
Ik ga er ook niemand op aanspreken die geen mondkapje heeft. Ik denk er wel het mijne van, maar goed ieder voor zich is het tegenwoordig.
Misschien is die persoon het gewoon vergeten en als je iemand er op wijst dat diegene dan toch z'n mondkapje op doet, dan kan natuurlijk al winst zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 20:42 ]
https://www.parool.nl/ams...rzame-oplossing~bc2a6d4a/
Kijk, precies zoals ik erover denk. Zou wel interessant zijn om meer informatie te krijgen over achtergronden van mensen die niet gevaccineerd maar wel opgenomen zijn in het ziekenhuis. Dan kunnen we beter onderbouwen wat de beste manier is om hiermee om te gaan.
2G is een voorbeeld van denken dat de maatschappij onbeperkt maakbaar is, en dat is niet zo. Hoewel de VVD denkt van wel. Ook mooi dat hun nieuwe justitieminister eigenlijk hardop zegt dat de regels voor sommigen niet gelden (zo interpreteer ik haar uitspraken). De beleefden moeten het oplossen voor de anderen.
Kijk, precies zoals ik erover denk. Zou wel interessant zijn om meer informatie te krijgen over achtergronden van mensen die niet gevaccineerd maar wel opgenomen zijn in het ziekenhuis. Dan kunnen we beter onderbouwen wat de beste manier is om hiermee om te gaan.
2G is een voorbeeld van denken dat de maatschappij onbeperkt maakbaar is, en dat is niet zo. Hoewel de VVD denkt van wel. Ook mooi dat hun nieuwe justitieminister eigenlijk hardop zegt dat de regels voor sommigen niet gelden (zo interpreteer ik haar uitspraken). De beleefden moeten het oplossen voor de anderen.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik wijs anderen ook niet op door rood lopen, bellen op de fiets of andere overtredingen. Denk ook niet dat dit enig nut heeft en de kans nihil is dat je de ander overtuigt het niet meer te doen. Ik denk zelfs dat het onverstandig is om er iets van te zeggen als ‘buitenstaander’. Ik ben geen agent, het is niet mijn winkel. Ik heb geen autoriteit. Ik zou het ook niemand aanraden om je zo met anderen te bemoeien.Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:41:
[...]
Weet je nog wat Rutte zei de vorige persco, kijk of je wat extra's kan doen? Ik denk dat Iets extra's doen zou kunnen zijn dat mensen wijst op het niet dragen van een mondkapje. het begint bij jezelf vind ik en wellicht kun je andere inspireren, dan te wijzen naar de ieder voor zich maatschappij
Misschien is die persoon het gewoon vergeten en als je iemand er op wijst dat diegene dan toch z'n mondkapje op doet, dan kan natuurlijk al winst zijn.
dit is gewoon angst zaaien he, aangezien een ctb ook op een herstel groen wordt. Dus nee, de booster gaat niet op groen, maar dat hoeft bij @eMiz0r ook niet, aangezien herstelbewijs groen zal gevenDennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:09:
[...]
Ja sorry, zo werkt het systeem nou eenmaal. Er vallen altijd een paar mensen tussen wal en schip. Niet te voorkomen. Ook bij de toeslagaffaire waren het procentueel maar een paar gevallen. Geen probleem voor jou toch om een paar weken even geen horeca of winkels te bezoeken? We doen het met z'n allen!
Maar nu zonder sarcasme... Begrijp je dat er mensen zijn die de gevaren van het ctb nu al inzien? Snap je de bezwaren hiertegen? Jij denkt je netjes aan alle regels te houden maar ook dan kan dit systeem tegen je werken. Alleen een hele grote groep denkt "ach, ik kan nu wel op wintersport dus ik vind het allemaal wel prima". Dan moeten ze daarna ook niet zeuren.
Nou, die virologen weten wel beter waar ze het over hebben dan ik. En t_captain weet het meeste van iedereenImperium schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Dat horen we nu al 21 maanden. Het draagvlak is gevallen, het gevaar is grotendeels geweken. Ziekenhuizen lopen notabele leeg, dat zelfs hier op het forum mensen zijn wie hun modellen dusdanig in kunnen richten en beter de boel kunnen voorspellen dan een heel team wat hier speciaal voor is samengesteld is om te janken. (Met alle respect voor t_captain en de rest!)
Laten we ons niet vergissen in hoe het in bijv Duitsland gaat. Ja, er is meer open (varieert iets per provincie trouwens), maar bijna alles is 2G of 2G+ daar. En België: maximaal aantal mensen in winkels + coronapas controle bij grotere winkels. + nog een hele zwik maatregelen. De bezetting in de ziekenhuizen in België loopt (langzaam) nog op. Hebben wel meer ruimte dan wij in NL. Geen publiek bij sport. Andere landen zuidelijker zijn al aan de vaccinatieplicht boven leeftijd X.
Dus of het 'anders kan'? Ja misschien wel. Maar de aanname wordt hier vrij snel gemaakt alsof in het buitenland 'alles weer open is' en dat is zeker niet zo. Daarbij zijn Duitsers zeer gedisciplineerd in het dragen van mondmaskers (en sowieso meer gedisciplineerd in het volgen van maatregelen), misschien dat daardoor ook wel meer kan. Ik kom er regelmatig, dus N=1 maar wel uit eerste hand ervaringen.
Het grootste probleem is denk ik de personele bezetting in de ziekenhuizen. Iedereen met een positief resultaat kan 7 dagen niet werken. Daar zou misschien wat anders mee moeten omgegaan worden, maar hoe? Geen idee.
Dat zijn toch de breaktrough infecties? Dat heb je met ieder vaccin? Als je voor de griep gevaccineerd bent kun je ook nog steeds griep krijgen.Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:44:
https://www.parool.nl/ams...rzame-oplossing~bc2a6d4a/
Dat Halsema zegt dat 2G beleid niet de oplossing is, vind ik een beetje slap, ze komt ook niet met plannen wat wel de oplossing is, dat is erg makkelijk.
2G beleid is misschien niet de oplossing, maar misschien wel een maatregel die lockdowns voorkomt. Wij zijn gastheer van het virus, dus als wij een goede gastheer zijn zal het virus zich minder verspreiden. Maar als wij een slechte gastheer zijn doordat we bijvoorbeeld de maatregelen niet goed opvolgen, of op een andere het virus de kans geven zich makkelijker te verspreiden.
[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:02 ]
Je hebt het woordje niet gemistTurdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:57:
[...]
Dat zijn toch de breaktrough infecties? Dat heb je met ieder vaccin? Als je voor de griep gevaccineerd bent kun je ook nog steeds griep krijgen.
Juist kijken wat redenen zijn om niet in te enten bij de groep die het vaakst in het ziekenhuis terechtkomt en daarna oorzaken proberen weg te nemen. En dan heb ik het over de niet-complot-oorzaken. Maar dingen zoals mensen die de taal niet spreken, mensen die toch denken dat het van je eigen risico af gaat, etc. etc.
Ik denk dat dat beter is en denk ook dat het zomaar nog eens effectiever kan zijn voor virusbestrijding dan 2G. Echter het staat het traditionele maakbaarheidsideaal in de weg.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Probeer de zelftest eens in de keel, moet wel diep.eMiz0r schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:56:
Mijn vrouw doet sinds deze week keel en neus op haar werkdagen en vanochtend opeens positief.
Als test eens een reguliere (alleen neus) test gedaan: negatief.
Weer keel erbij: positief.
Ze heeft er nu 5 gedaan vandaag:
3x keel en neus: allemaal positief
2x neus: allebei negatief
Dus vandaag ook GGD test gedaan, maar wachten nog op de uitslag.
Weinig tot geen klachten, beetje moe.
Maar een nieuwe doos zelftest besteld, zodat ik de komende dagen mijzelf en de kinderen in testen.
We hebben dan inderdaad een maatschappelijk probleem, omdat mensen heel erg gewenst zijn aan het indivudalistische. Maar de overheid werkt daar ook aan mee door bijvoorbeeld niet strakker te willen handhaven, en om door geen keuzes te maken op gebied van de ongevaccineerden, en ga zo maar door.Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:00:
[...]
Je hebt het woordje niet gemist
Juist kijken wat redenen zijn om niet in te enten bij de groep die het vaakst in het ziekenhuis terechtkomt en daarna oorzaken proberen weg te nemen. En dan heb ik het over de niet-complot-oorzaken. Maar dingen zoals mensen die de taal niet spreken, mensen die toch denken dat het van je eigen risico af gaat, etc. etc.
Ik denk dat dat beter is en denk ook dat het zomaar nog eens effectiever kan zijn voor virusbestrijding dan 2G. Echter het staat het traditionele maakbaarheidsideaal in de weg.
En de ongevaccinneerden en anti-vaxxers zijn een kleine groep maar hebben wel een enorm bereik.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:07 ]
Erg interessant artikel. Het is moeilijk te bepalen of dit dan de ultieme waarheid is maar een voorbeeld als dit (modellen ter ondersteuning nut van QR code Corona pas blijken uiterst discutabel en niet wetenschappelijk onderbouwd) maken mij het vertrouwen in de overheid verliezen. Het voelt alsof ze mij als burger dom genoeg inschatten dat ik er toch wel in trap omdat ik niet kundig/te lui ben om zelf op onderzoek uit te gaan.MrFl0ppY schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Dit mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen. Zeker met het vooruitzicht op de 'nieuwe' regels van de uitbreiding van de QR code en 2G.
Jammer dat FTM maar op een zijlijn meeloopt want het blijkt keer op keer een zeer goed platform te zijn.
Als dan blijkt dat 1 van de 2 modellen afkomstig is van Tony Blair en zijn ID2020 bigtech lobbygroep voor een breed digitaal ID (gezondheid, biometrische data, rijbewijs, financiën etc.) begint het bij mij toch wel te neigen naar een dubbele agenda en aanvullende belangen. Prima dat je mij dan een wappie noemt maar het is toch allemaal wel erg toevallig denk ik dan.
Ik begrijp dan ook niet hoe een ministerie, OMT en RIVM denken zich er op deze manier vanaf te kunnen maken en daarop door redenerend een land in complete lockdown gooien op basis van flut onderzoek. Misschien een onterechte aanname maar als het bij de QR pas zo is, waarom zou het bij de lockdown dan anders zijn? Impliciet krijgt de wetenschap zo ook een slechte naam want er klopt helemaal niks van de modellen en scenario’s, ze komen keer op keer niet uit. Maar er wordt blijkbaar geen eens wetenschap bedreven.
Op deze manier voel ik me gewoon gepakt. Die booster mag je dan ook houden
Nogmaals: ervan uitgaande dat het FTM-artikel klopt.
Wanneer gaan ze die 2G / 3G voor niet essentiële winkels bespreken?
Kan me niet voorstellen dat met dit afvallende draagvlak en de besmettelijkheid van Omicron vooral 2G weinig kans van slagen heeft om door de Tweede Kamer te komen?
Kan me niet voorstellen dat met dit afvallende draagvlak en de besmettelijkheid van Omicron vooral 2G weinig kans van slagen heeft om door de Tweede Kamer te komen?
Mijn uitnodiging voor de booster kwam vandaag 13-1 per post binnen, de oproep via de media voor mijn geboortejaar was op 24-12. Over 6 dagen zit ik aan mijn 6 maanden.redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:32:
[...]
Nope, maar ik zou hem zelf ook pas na 6 maanden nemen. Nu kwam dat bij mij al zo uit, maar anders had ik ook even gewacht met een afspraak maken. Voor gezonde mensen heeft een booster binnen 6 maanden weinig tot geen nut.
Er is op beleid een hoop gebeurd de afgelopen maanden, en het is voorlopig nog niet klaar met veranderingen. Overigens mijn complimenten voor het resultaat van het enigszins paniekvoetballerig aandoende beleid, de ziekenhuiscijfers zien er momenteel nog prima uit. Dat had ook anders kunnen zijn. In de VS gaat het flink los, zowel qua positieve gevallen als ziekenhuisopnames:
:fill(white):strip_exif()/f/image/JWzE5nfF2mEEa8FwAsp0dLFI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kkrIH0SOBY8qvcfm3Lp0mh5T.png?f=user_large)
Ik hoop dat Ernst Kuipers dat een andere kand weet op te sturen, en meteen begint met lange termijn plannen, de zomer komt er binnenkort aan dus alle tijd om daar een begin mee te maken.Vlassie1980 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:07:
Wanneer gaan ze die 2G / 3G voor niet essentiële winkels bespreken?
[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:13 ]
Ernst zit namens D66 in de kamer. 2G pleiter en fractievoorzitter Paternotte zal daar heel anders over denken vrees ik.Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:09:
[...]
Ik hoop dat Ernst Kuipers dat een andere kand weet op te sturen, en meteen begint met lange termijn plannen, de zomer komt er binnenkort aan dus alle tijd om daar een begin mee te maken.
Gek hè?!maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:01:
geen nieuws wellicht maar werd behoorlijk link net in de jumbo. Zeker 9 mensen gezien die door de winkel liepen en geen mondkapje op hadden.
Heb zelf iemand aangesproken, maar die werd agressief. Daarop een winkelmedewerker aangesproken die zei dat hij niets mocht zeggen en dat ik bij de beveiliging moest zijn.
Later na afrekenen de beveiliger aangesproken en hij gaf mij aan dat ze de expliciet de instructie hebben gekregen geen mensen aan te spreken die geen mondkapje dragen.
Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig. Er zijn talloze winkels die niet eens open mogen. Zij kunnen dat als essentie winkel wel (we hoeven ook geen medelijden te hebben met hun omzetten) maar zijn vervolgens te laf om de regels te handhaven.
In Frankrijk was dat toch echt wel anders in de supermarkt. Leef ik in een soort alternatieve realiteit? Misschien moet de overheid ook eens wat bedrijven aan de schandpaal nagelen als dat nodig is.
Ik kan het van een kennis best hebben, maar een wild vreemde die mij de les komt lezen?!
Misschien eens nadenken voordat je die drang hebt om iemand anders de les te lezen.
Nja niet alleen onmicron zou moeten afhangen van 2G, maar zoals we allemaal weten kan een virus zich muteren, dus wellicht is goed om 2G klaar te hebben liggen als er een mutatie komt die wel meer ziekenhusopnames veroorzaakt. (lange termijn denken), als we daarmee lockdowns kunnen voorkomen. Persoonlijk heb ik liever 2G dan een lockdown.Vlassie1980 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:10:
[...]
Ernst zit namens D66 in de kamer. 2G pleiter en fractievoorzitter Paternotte zal daar heel anders over denken vrees ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:14 ]
Ik zie steeds meer mensen die andere mensen aanspreken over mondkapjes, social distancing etc. Ik stond vanochtend op de markt met wat collega's iets te eten en werd ook aangesproken door iemand dat wij als groep bij elkaar stonden. Hier ben ik dus echt niet van gediend, en vind het erg onwenselijk.Tweak_ers schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:11:
[...]
Gek hè?!
Ik kan het van een kennis best hebben, maar een wild vreemde die mij de les komt lezen?!
Misschien eens nadenken voordat je die drang hebt om iemand anders de les te lezen.
Ik vind het echt heel goed dat gebeurt. EIgenlijk zou er dan een handhaver moeten staan die je een boete geeft vanwege een overtreding van de corona maatregelen. Dat jij er niet van gediend bent kan zo zijn, maar we moeten het met zijn allen doen, dus mogen we elkaar op aanspreken. We hebben nu eenmaal regels/maatregelen en die zijn er niet voor niks. Als we uit deze crisis willen komen moeten we allemaal zo strikt mogelijk de maatregelen opvolgen, en als je dat niet doet krijg je daar feedback over.Newjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:15:
[...]
Ik zie steeds meer mensen die andere mensen aanspreken over mondkapjes, social distancing etc. Ik stond vanochtend op de markt met wat collega's iets te eten en werd ook aangesproken door iemand dat wij als groep bij elkaar stonden. Hier ben ik dus echt niet van gediend, en vind het erg onwenselijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:20 ]
Omdat ik met een paar collega's iets sta te eten in de buitenlucht ? Denk je niet dat dit beleid dan ietwat doorslaat?Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:16:
[...]
Ik vind het echt heel goed dat gebeurt. EIgenlijk zou er dan een handhaver moeten staan die je een boete geeft vanwege een overtreding van de corona maatregelen. Dat jij er niet van gediend bent kan zo zijn, maar we moeten het met zijn allen doen, dus mogen we elkaar op aanspreken. We hebben nu eenmaal regels/maatregelen en die zijn er niet voor niks.
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken dat het virus in de kou in de buitenlucht zich ook overdraagt (het risico is wel wat kleiner maar nog steeds aanwezig)Newjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:20:
[...]
Omdat ik met een paar collega's iets sta te eten in de buitenlucht ? Denk je niet dat dit beleid dan ietwat doorslaat?
https://www.trouw.nl/wete...het-coronavirus~b735a234/
Daarom ook buiten in kou geen groepsvorming.
[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:23 ]
Nee hoor, zeker niet! als het OMT ligt zou je zelfs een medisch mondkapje op moeten zetten, zelfs buitenNewjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:20:
[...]
Omdat ik met een paar collega's iets sta te eten in de buitenlucht ? Denk je niet dat dit beleid dan ietwat doorslaat?
Maare ik ben het helemaal met je eens hoor! Echt totaal doorgeslagen. Overigens ben ik altijd wel plichtsgetrouw mondkapje drager maar heb hem in de Appie ook geregeld half op. Als ik net van de fiets stap beslaat m'n bril constant en dat is op z'n zachtst gezegd irritant. Ook de vakkenvullers doen dat treouens valt mij op. Ook nog nooit op aangesproken en ik zal er ook nooit iemand op aanspreken
Do { Ping } while ( LOL )
Alleen staat niet iedereen in de buitenlucht te wachten op een discussie en om erop aangesproken te worden dat ze het fout doen. Beetje hetzelfde als een Jehova's getuige, in hun ogen hebben zij echt gelijk en doen ze een goed iets om jou te vragen om ook het geloof in te stappen - maar als je daar geen zin in hebt is het alleen maar vervelend.Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:21:
[...]
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken dat het virus in de kou in de buitenlucht zich ook overdraagt.
https://www.trouw.nl/wete...het-coronavirus~b735a234/
Combineer dat met een beladen onderwerp en dan raad ik je echt aan om daar niet te veel openbare discussies in op te zoeken.
De discussie ga je niet winnen, als je de verkeerde erop aanspreekt krijg je nog klappen mee ook. Triest dat dit de realiteit is, maar het is wel de realiteit.
Overdrijven is ook een vak...Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:21:
Daarom ook buiten in kou geen groepsvorming.
Het is natuurlijk ook hoe je het tegen iemand zegt en op welke manier je iemand erop wijst. Maar ik zie het zo wij zijn de gastheer van het virus, en door elkaar scherp te houden, zijn we een betere gastheer en verspreid het virus zich minder. Waarom zou je iemand er niet op mogen aanspreken, we moeten toch met z'n allen dit virus onder controle krijgen? Als iemand het per ongeluk vergeten is bijvoorbeeld dat kan ook. Ik kan me voorstellen dat er niet altijd aan denkt en ik zou het dan wel kunnen waarderen als iemad me er even op wijst.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Alleen staat niet iedereen in de buitenlucht te wachten op een discussie en om erop aangesproken te worden dat ze het fout doen. Beetje hetzelfde als een Jehova's getuige, in hun ogen hebben zij echt gelijk en doen ze een goed iets om jou te vragen om ook het geloof in te stappen - maar als je daar geen zin in hebt is het alleen maar vervelend.
Combineer dat met een beladen onderwerp en dan raad ik je echt aan om daar niet te veel openbare discussies in op te zoeken.
De discussie ga je niet winnen, als je de verkeerde erop aanspreekt krijg je nog klappen mee ook. Triest dat dit de realiteit is, maar het is wel de realiteit.
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 21:29 ]
Ik raad je toch sterk aan om daarmee te stoppen. Niemand is daarvan gediend en de kans op succes is nul. De kans op minder prettige reacties is niet nul.Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Het is natuurlijk hoe je het tegen iemand zegt en op welke manier je iemand erop wijst. Maar ik zie het zo wij zijn de gastheer van het virus, en door elkaar scherp te houden, zijn we een betere gastheer en verspreid het virus zich minder.
Ja dat is probleem van deze maatschappij dat niemand iets van elkaar kan luchten en meteen op zijn pik getrapt is om het zo maar te zeggen.Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:28:
[...]
Ik raad je toch sterk aan om daarmee te stoppen. Niemand is daarvan gediend en de kans op succes is nul. De kans op minder prettige reacties is niet nul.
Ik denk dat ze pas verder willen versoepelen met uitbreiding van CTB. Dat is een hele fijne stok achter de deur.Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:12:
[...]
Nja niet alleen onmicron zou moeten afhangen van 2G, maar zoals we allemaal weten kan een virus zich muteren, dus wellicht is goed om 2G klaar te hebben liggen als er een mutatie komt die wel meer ziekenhusopnames veroorzaakt. (lange termijn denken), als we daarmee lockdowns kunnen voorkomen. Persoonlijk heb ik liever 2G dan een lockdown.
Gewetensvraag: zou je het ook doen bij een groepje hangjongeren?Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:30:
Ja dat is probleem van deze maatschappij dat niemand iets van elkaar kan luchten en meteen op zijn pik getrapt is om het zo maar te zeggen.
Want dat zou ik je voor je eigen gezondheid echt afraden.
Ja maar ik heb een vechtsport achtergrond dus kan ik die gastjes makkelijk de baas.hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Gewetensvraag: zou je het ook doen bij een groepje hangjongeren?
Want dat zou ik je voor je eigen gezondheid echt afraden.
Nee, precies dat.Newjersey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:15:
[...]
Ik zie steeds meer mensen die andere mensen aanspreken over mondkapjes, social distancing etc. Ik stond vanochtend op de markt met wat collega's iets te eten en werd ook aangesproken door iemand dat wij als groep bij elkaar stonden. Hier ben ik dus echt niet van gediend, en vind het erg onwenselijk.
Je hebt een keer de verkeerde te pakken. Als je blaft, moet je ook durven bijten.
Ik zou ook best aggressive kunnen reageren als iemand mij zomaar aanspreekt. Wie ben jij om mij de maat te nemen?
Je hebt geen idee wat ik in het dagelijks leven allemaal doe om besmetting te voorkomen, als je mij dan net bij een groep ziet staan is dat nogal een momentopname. Het zegt echt helemaal niets.
Mijn vermoeden is dat @Turdie hetgene hij hier predikt ook nog niet veel in toepassing heeft gebracht... Als ik de problemen, de discussies en ruzies soms zie doordat een bewaker, handhaver o.i.d. hebben, kan ik me echt niet voorstellen dat je zo'n positieve ervaring hebt.
Veel van dit soort volk zijn niet rationeel en reageren enorm emotioneel op dit soort zaken. Neem daar vaak een grote portie zelfoverschatting bij en je hebt een ruzie
En @Turdie als je het wel al veel in de praktijk hebt gebracht, zonder dat er echt gevechten of grootschalige ruzies / discussies in ontbrande; ga de politiek in. Politiek kan iemand als jou dan wel gebruiken.
Veel van dit soort volk zijn niet rationeel en reageren enorm emotioneel op dit soort zaken. Neem daar vaak een grote portie zelfoverschatting bij en je hebt een ruzie
En @Turdie als je het wel al veel in de praktijk hebt gebracht, zonder dat er echt gevechten of grootschalige ruzies / discussies in ontbrande; ga de politiek in. Politiek kan iemand als jou dan wel gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Dazzler2120 op 13-01-2022 21:35 ]
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:32:
Ja maar ik heb een vechtsport achtergrond dus kan ik die gastjes makkelijk de baas.
offtopic:
Je weet dat veel van die gastjes messen en vuurwapens op zak hebben?
Je weet dat veel van die gastjes messen en vuurwapens op zak hebben?
3G begon ook met alleen (grote) evenementen, weten we het nog? Het was een extraatje voor goede burgers (zij die zich hadden laten vaccineren). Inmiddels is het verplicht in horeca, sport en vermaak en de facto in winkels (alleen nog niet ingevoerd, maar wel al goedgekeurd). Het kabinet wil het ook invoeren voor (hoger) onderwijs en werk. Kunnen we nog de rechtszaak herinneren van een bewoner uit Enkhuizen waar zij in verband met een buurtfeest (=evenement) haar eigen huis niet meer in kon komen zonder een coronatoegangscode? Rechtszaak won de bewoonster wel overigens.Vlassie1980 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:10:
Ernst zit namens D66 in de kamer. 2G pleiter en fractievoorzitter Paternotte zal daar heel anders over denken vrees ik.
En ondertussen begint nu het idee voor 2G voor evenementen en horeca. Wie garandeert nu dat je dit nu straks niet ook voor werk nodig hebt? Ik vind het echt gevaarlijk dat mensen zich dat niet lijken te realiseren. Het gebeurt steeds in kleine stapjes en elke keer is het "nee hoor, we gaan het echt niet uitbreiden" maar dan gebeurt het toch.
In de deelstaat West-Australië mag je per 31 januari als 16-jarige niet eens meer als bezoeker naar een ziekenhuis als je niet bent gevaccineerd. Is dat wat wij ook hier willen?
E.e.a hangt ook af van de toon. Ben ook een keertje aangesproken omdat ik ‘m gewoon vergeten was, kan gebeuren, gebeurde ook vriendelijk en ik zette ‘m meteen op. Als de toon echter minder prettig is, dan reageer ik daar “net zo vriendelijk” op, respect werkt 2 kanten opTurdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:30:
[...]
Ja dat is probleem van deze maatschappij dat niemand iets van elkaar kan luchten en meteen op zijn pik getrapt is om het zo maar te zeggen.
Ik kies natuurlijk wel degene uit waar ik het tegen zeg, ik ga het niet tegen een K9 vechter zeggenDazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:33:
Mijn vermoeden is dat @Turdie hetgene hij hier predikt ook nog niet veel in toepassing heeft gebracht... Als ik de problemen, de discussies en ruzies soms zie doordat een bewaker, handhaver o.i.d. hebben, kan ik me echt niet voorstellen dat je zo'n positieve ervaring hebt.
Je kunt ook vriendelijk reageren en bedanken voor de opmerking maar aangeven dat je liever niet hebt dat ze zich met jou bemoeien.Tweak_ers schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:33:
Ik zou ook best aggressive kunnen reageren als iemand mij zomaar aanspreekt. Wie ben jij om mij de maat te nemen?
Precies dit bedoel ik.dr.lowtune schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:35:
[...]
E.e.a hangt ook af van de toon. Ben ook een keertje aangesproken omdat ik ‘m gewoon vergeten was, kan gebeuren, gebeurde ook vriendelijk en ik zette ‘m meteen op. Als de toon echter minder prettig is, dan reageer ik daar “net zo vriendelijk” op, respect werkt 2 kanten op
Ja, graag. Je pakt me ook ff een voorbeeld: een ziekenhuis. Daar is de crisis het allergrootst, we mogen blij zijn dat er uberhaupt nog bezoekers mogen komen.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:34:
[...]
In de deelstaat West-Australië mag je per 31 januari als 16-jarige niet eens meer als bezoeker naar een ziekenhuis als je niet bent gevaccineerd. Is dat wat wij ook hier willen?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Daar zit dan ook de nuance.dr.lowtune schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:35:
[...]
E.e.a hangt ook af van de toon. Ben ook een keertje aangesproken omdat ik ‘m gewoon vergeten was, kan gebeuren, gebeurde ook vriendelijk en ik zette ‘m meteen op. Als de toon echter minder prettig is, dan reageer ik daar “net zo vriendelijk” op, respect werkt 2 kanten op
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.