Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 197 Laatste
Acties:
  • 623.994 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Onderhand bijna wekelijk storing. Zeer verstorend voor het modelleren :(

Zonder rekening te houden met de storing zou het plaatje weg mooi zijn. Da zouden we weekdag-gecorrigeerd alweer 5 dagen op rij constant zijn:

datum | GGD | gecorrigeerd storingen | gecorrigeerd weekdag
2022-01-01 15604 15604 15610
2022-01-02 17472 17472 16991
2022-01-03 14559 14559 15847
2022-01-04 18568 18568 20606
2022-01-05 24520 27020 26197
2022-01-06 24621 27121 24431
2022-01-07 34843 29843 29521
2022-01-08 27906 27906 27917
2022-01-09 32530 32530 31635
2022-01-10 27937 27937 30409
2022-01-11 29048 29048 32236
2022-01-12 32118 32118 31139
2022-01-13 33436 33436 30119

De R-waarde zou 1.06 bedragen voor 4 januari. Met sterke downtrend, die zou misschien 2 dagen later onder 1 zakken.

Als ik rekening hou met 5000 ontbrekende positieve tests, dan wordt de R-waarde op 4 januari ingeschat op 1.10. De downtrend in R is dan een stuk lager, prognose voor de kruising door R=1 over ongeveer 6 dagen.

Morgen heb ik een iets beter beeld van de omvang van de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Nou... in het kader van de democratie. Laat die oppositie morgen dan nog maar eens wat voor elkaar krijgen :)
laten we het hopen...

even heel egocentrisch: wat heb ik aan winkelen op afspraak als online bestaat, een open hoger onderwijs waar ik niet zit en binnen sporten terwijl ik fiets....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Nou... in het kader van de democratie. Laat die oppositie morgen dan nog maar eens wat voor elkaar krijgen :)
Gezien het kabinet pas net gestart is en op een meerderheid is gegrond (zij het een krappe), acht ik de kans dat de oppositie morgen iets bereikt "in het kader van de democratie" juist heel klein. Dat zullen ze dan denk ik eerder ondemocratisch moeten doen :+.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 13-01-2022 16:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bazzemans
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:46:
[...]

laten we het hopen...

even heel egocentrisch: wat heb ik aan winkelen op afspraak als online bestaat, een open hoger onderwijs waar ik niet zit en binnen sporten terwijl ik fiets....?
Niks, maar de wereld draait dan ook niet om jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
[...]

laten we het hopen...

Ik fiets normaal ook, maar juist voor de wintermaanden pak ik altijd een sportschool abbo.... Kortom, het is iets. maar word je er vrolijk van?

Al met al een slechte start voor kuipers. Aan de ene kant had ik dit wel verwacht, met de tunnelvisie van de afgelopen maand. Aan de andere kant hoop je toch meer... omdat je weet dat het kan. :)

[ Voor 17% gewijzigd door stylezzz op 13-01-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
[...]

laten we het hopen...

Dat je bepaalde dingen gewoon liever eerst past/hoort/bekijkt/aanvoelt voordat je je goede geld er tegenaan gooit? Dat je bv bij het passend maken van skischoenen vakkundige hulp in de winkel nodig hebt?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schema persconferentie.

T-3+ : Laat een paar belangengroeperingen roeptoeteren
T-2+: Toon begrip via lokale bestuur
T-1 : Zet de strategische lekker in. RIVM bellen om storing te activeren. Irma bellen.
T : Kijk serieus als je voorleest.
T + x : Doe niets overhaast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Als de stemming in dit vaak conservatieve draadje enigszins maatgevend is dan krijgen Ernst en Mark morgen geen leuke middag... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:28:
[...]

De bescherming tegen corona blijkt zowel bij vaccinatie als natuurlijke besmetting af te lopen. Dus na een maand of 9 heb je weer een oppepper nodig.
Dus proppen we ze er na 3 maanden al in en maken plannen om daar een CTB aan te hangen. Makes sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

laten we het hopen...

Sowieso dacht ik, aan het begin van de corona crisis, dat we de fysieke winkel definitief vaarwel zouden zeggen. Lockdown > alles dicht > iedereen online > nooit meer terug naar fysiek. I was wrong. De drukte in de winkelstraten vertelt mij dat dat nooit gaat gebeuren. Ik snap het niet, maar leuk voor die mensen :)

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-01-2022 16:56 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Sowieso dacht ik, aan het begin van de corona crisis, dat we de fysieke winkel definitief vaarwel zouden zeggen. Lockdown > alles dicht > iedereen online > nooit meer terug naar fysiek. I was wrong. De drukte in de winkelstraten vertelt mij dat dat nooit gaat gebeuren. Ik snap het niet, maar leuk voor die mensen :)
Ik hoorde Aboutaleb vorig jaar zeggen dat heel veel bier verkopen op heel weinig vierkante meters geen verdienmodel meer is, maar ook dat krijgen we terug. Ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Ik vind het trouwens wel interessant dat iedereen (horeca, musea en bioscopen) roept dat ze veilig open kunnen zonder eigenlijk te zeggen wat dat zou betekenen (zowel in maatregelen als in impact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Dat je bepaalde dingen gewoon liever eerst past/hoort/bekijkt/aanvoelt voordat je je goede geld er tegenaan gooit? Dat je bv bij het passend maken van skischoenen vakkundige hulp in de winkel nodig hebt?
Ja, da's een goed punt,daar heb je gelijk in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:09
Lycaon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Vermoedelijk loopt het weer met een sisser af.

Aanstaande vrijdag zullen wat zoethoudertjes aangekondigd worden, met name gericht op de detailhandel. Dat zal druk en spanning iets doen verlagen, waardoor ‘onzekerheid’ langer kan worden uitgezeten. Zodat over 2/3/4 weken het volgende snoepje 🍭 aan een andere sector kan worden uitgedeeld. Enzovoort…

Al met al kan “volledige” versoepeling of terugkeer naar zgn. avond-lockdown daarmee zo ver mogelijk worden uitgesteld tot het moment waarop de ‘R’ uit de maand verdwijnt.
Lijkt dus dat dit een correcte verwachting is/was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Niks, maar de wereld draait dan ook niet om jou.
Ik zeg letterlijk zelf al dat het egocentrisch is, dat ik dus al weet dat de wereld niet om mij alleen draait, dus even stoom afblazen, maar alsnog vond je dit een nodige reactie...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Gezien het kabinet pas net gestart is en op een meerderheid is gegrond (zij het een krappe), acht ik de kans dat de oppositie morgen iets bereikt "in het kader van de democratie" juist heel klein. Dat zullen ze dan denk ik eerder ondemocratisch moeten doen :+.
Deze week is de oppositie nog een meerderheid doordat TK-leden die toegetreden zijn tot het kabinet nog niet vervangen zijn. O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:42:
Booster-lokatie World Forum Den Haag gaat volgens https://www.ad.nl/den-haa...tiKOX5c4TIQb-l9lS3YDsswSg sluiten. Deze week 20.000 afspraken daar volgende week 50.
Fijne overdracht heeft Ernst Kuipers gekregen van zijn voorganger.

Nu verwacht ik dat het morgen met kritische vragen zal meevallen gezien hij er ook pas een paar dagen zit, wat jammer is want elke mogelijkheid om het kabinet te controleren zou gepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:06:
Nu verwacht ik dat het morgen met kritische vragen zal meevallen gezien hij er ook pas een paar dagen zit, wat jammer is want elke mogelijkheid om het kabinet te controleren zou gepakt moeten worden.
Wat kan Kuipers eraan doen dat jongeren niet geboosterd willen worden?
Iedereen die op wintersport gaat is inmiddels wel geprikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Deze week is de oppositie nog een meerderheid doordat TK-leden die toegetreden zijn tot het kabinet nog niet vervangen zijn. O-)
Haha daar had ik niet aan gedacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Fijne overdracht heeft Ernst Kuipers gekregen van zijn voorganger.

Yep... ik ben benieuwd wat voor prevelement hij gaat houden voor de medische mondkapjes. En dan vooral, waarom dat we dat zouden moeten doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Ja, da's een goed punt,daar heb je gelijk in
Zeker op dit moment aktueel. Met alle mensen die op wintersport hopen te kunnen gaan.

Net m'n dochters ingepland, hier in Duitsland mogen ze nu ook vanaf 12 boosteren. Scheelt weer 2 dure PCR testen en een hoop getest voor restaurants (en piano-les).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:07:
[...]

En heeft braaf corona mee teruggenomen. Wanneer hebben we dit eerder gezien... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik kan het artikel niet lezen dus ben afgegaan op wat hier gepost is. Gaat het puur om jongeren bij die afname van 20.000 prikken per week naar 50 per week?

En als die booster daadwerkelijk het verschil maakt dan zal Kuipers er wat aan moeten doen, dat is toch zijn taak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Ik zeg letterlijk zelf al dat het egocentrisch is, dat ik dus al weet dat de wereld niet om mij alleen draait, dus even stoom afblazen, maar alsnog vond je dit een nodige reactie...?
Wie de bal kaatst.. Je hebt zelf al door dat het egocentrisch is en weet al dat de wereld niet om jou draait. Vond je het dan toch nodig om, alleen omwille van het stoom afblazen, de reactie te plaatsen? ;)

Verder niets persoonlijk, maar dit is wel precies wat je hier heel veel merkt. Juist het egocentrische en de effecten van de maatregelen op het individu zijn heel bepalend voor de reacties hier (dat is ook logisch).

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 13-01-2022 17:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Dit mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen. Zeker met het vooruitzicht op de 'nieuwe' regels van de uitbreiding van de QR code en 2G.

Jammer dat FTM maar op een zijlijn meeloopt want het blijkt keer op keer een zeer goed platform te zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

En zelf dat hoeft niet want de tweede Pfizer prik geeft nog steeds een geldige QR-code in Frankrijk en Zwitserland.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Amd RuLuzzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Lockdown voor 65+ invoeren en we zijn er :+
Of voor de ongevaccineerden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:11

NMH

Moderator General Chat
Iets minder hoofdpijn omdat er iets minder lobbyisten in de media verkondigen waarom sector X essentieel is cq. er echt geen besmettingen plaatsvinden in die sector. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:45:
Soms is België een genot om te kijken qua rapportages, devies, laat je vaccineren!

https://covid-19.sciensan...D-19_Weekly_report_NL.pdf

Vaccinatiegraad:
[Afbeelding]

Ziektegevallen en ziekenhuisopnames:
[Afbeelding]

IC opnames:
[Afbeelding]
Als je dit dan zo ziet dan zou een 1g- (alleen gevaccineerd) beleid alle problemen oplossen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:09:
[...]

En zelf dat hoeft niet want de tweede Pfizer prik geeft nog steeds een geldige QR-code in Frankrijk en Zwitserland.
Voor Oostenrijk scheelt het 2 dure PCR testen. Die van mij gaan morgenavond in Bedburg-Hau (Kleef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:16:
Voor Oostenrijk scheelt het 2 dure PCR testen.
Oostenrijk moet je nog steeds PCR test + booster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Dat zijn inderdaad twee verschillende zaken. Je hebt het vraagstuk of een xG maatregel überhaupt werkt, en het vraagstuk of het een gewenste maatregel is. In mijn ogen focust FTM zich met name op het tweede vraagstuk, met daarbij wel aangevend dat 3G niet werkt (uit m'n hoofd, ik heb de artikelen allemaal gelezen maar dat is even geleden).

Het eerste vraagstuk is anders. 3G is gewoon een belachelijk mechanisme en recept voor ellende, dat hadden we kunnen weten. 2G en 1G werken wel degelijk wanneer een besmetting een grote kans heeft op ernstig ziekteverloop, het lijkt mij niet dat daar veel discussie over mogelijk is. Of het nu met het ziekteverloop van omikron nog meerwaarde heeft kan je inderdaad wel over twijfelen, maar dat is dan ook mede vanuit de gedachte dat je ook al twijfelt over de wenselijkheid van een dergelijke maatregel.

Ik hoop dan ook dat de situatie zich dusdanig blijft ontwikkelen dat we die hele discussie niet meer hoeven voeren en die QR-constructie zo snel mogelijk afgeschaft wordt.
Dat hoop ik ook :).

Ik lees het artikel inderdaad ook zo. Daarmee is het dus niet inhoudelijk tegenbewijs. Los daarvan, ik blijf het ook echt een heftig middel vinden, Halsema verwoordt het wel goed in het FD vandaag:
2G richt zich sterk op de harde kern van de ongevaccineerden: zij die hartgrondig staan te demonstreren en politiek tegenstander zijn van vaccinatie", zegt Halsema. Volgens haar heeft het overgrote deel van de ongevaccineerden echter geen politieke opvattingen, maar zijn het mensen die maatschappelijk achterblijven, zoals laaggeletterden en mensen die in armoede leven. Zij worden het meest de dupe van 2G, meent Halsema.
Maar laten we hopen dat het niet meer nodig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ook dat nog, extra reden om vooral voorzichtig te zijn!
De griepprik die dit seizoen is verstrekt, beschermt waarschijnlijk niet helemaal tegen de griepvirussen die zich nu (zullen) voordoen. Dat constateert gezondheidsinstituut RIVM. Hoeveel minder de prik beschermt dan gewenst, is nog niet duidelijk.

Er lijkt op dit moment veel minder griep voor te komen dan in de winters zonder corona, maar dat kan veranderen, met name als de samenleving weer op gang komt en zich meer onderlinge contacten voordoen. Dan kan de impact op bijvoorbeeld de zorg toch groot zijn, aldus het RIVM.

Griep kan immers heel lelijk uitpakken. „Het is heel lastig om te zeggen wat er gaat gebeuren”, aldus epidemioloog Rianne van Gageldonk- Lafeber, hoofd Respiratoire Infecties van het Centrum Infectieziektenbestrijding van het RIVM. „Maar we volgen de ontwikkelingen op de voet.”
https://dvhn.nl/extra/Gri...dan-gewenst-27392894.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Ik lees het artikel inderdaad ook zo. Daarmee is het dus niet inhoudelijk tegenbewijs. Los daarvan, ik blijf het ook echt een heftig middel vinden, Halsema verwoordt het wel goed in het FD vandaag:

[...]

De groep ongevaccineerden wordt ook alsmaar groter en daarmee ook de impact van 2G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:18:
Ook dat nog, extra reden om vooral voorzichtig te zijn!
Misschien moeten we preventief de lockdown verzwaren en met twaalf maanden verlengen! :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Oostenrijk moet je nog steeds PCR test + booster
Nee hoor, als je geboosterd bent hoef je niet te PCR testen*.

*: Als je met witte platen rijdt :) _/-\o_ _/-\o_ *O*

[ Voor 3% gewijzigd door SkiFan op 13-01-2022 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:21:
De groep ongevaccineerden wordt ook alsmaar groter en daarmee ook de impact van 2G.
Daarom ben ik blij dat de booster weinig populair is. Als 90% automatisch de QR code houdt kan het kabinet veel makkelijker zeggen dat het maar een kleine minderheid is, maar als het straks maar 70% is dan gaat die vlieger niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Er is ook nog een subgroep (een van de velen tegenwoordig, polarisatie is zoooo 2021) die pas wil boosteren als 2G er door komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Daarom ben ik blij dat de booster weinig populair is. Als 90% automatisch de QR code houdt kan het kabinet veel makkelijker zeggen dat het maar een kleine minderheid is, maar als het straks maar 70% is dan gaat die vlieger niet meer op.
Ik vindt het nochtans meevallen, gelet op de vele besmettingen (en dus je booster niet mogen halen) en het tempo waarmee het gestart was (te langzaam) zijn wij al aardig vlot de bijna 50% gegaan.

Je zit dus al op 55% die hem nog niet heeft, dus je ideetje valt al af.

https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Vaccinatiegraad boostervaccinatie
Naar schatting heeft nu 45,2% van alle 18-plussers een boostervaccinatie ontvangen. De vaccinatiegraad van de booster per leeftijdsgroep verwachten we volgende week in deze rapportage op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Ik kan het artikel niet lezen dus ben afgegaan op wat hier gepost is. Gaat het puur om jongeren bij die afname van 20.000 prikken per week naar 50 per week?
Staat er niet bij. Er staat alleen dat het aantal boosterafspraken op die lokatie fors is gedaald. En er staat ook in het artikel dat Den Haag zelf achterblijft qua boosterpercentage vergeleken met Nederland en fors achter Leidschendam en Wassenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De 20u grens voor (buiten)sport is bij RTLNieuws verdwenen, lijkt erop dat we ook in de avond aan de bak mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Ik vindt het nochtans meevallen, gelet op de vele besmettingen (en dus je booster niet mogen halen) en het tempo waarmee het gestart was (te langzaam) zijn wij al aardig vlot de bijna 50% gegaan.

Je zit dus al op 55% die hem nog niet heeft, dus je ideetje valt al af.

https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

[...]
Ik bedoelde hem andersom. 70% gevaccineerd, 30% niet. Andersom lijkt me onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:30:
De 20u grens voor (buiten)sport is bij RTLNieuws verdwenen, lijkt erop dat we ook in de avond aan de bak mogen.
En winkels mogen naast afspraak ook nog beperkt aantal klanten tegelijk (link RTL). Dus en afspraak en beperking aantal klanten op dat tijdstip. Dan kan je net zo goed de lockdown nog 3 weken verlengen als ze dan meer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:18:

[...]

Voor mijn gevoel zijn dergelijke maatregelen voor een deel ook populair omdat het een soort vergelding is wat mensen genoegdoening geeft.
Op dit moment zie ik geen enkele reden waarom het nog nodig zou zijn, ik hoop dat het zo blijft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:30:
Waarom nou weer die limiet op 20:00? Welk verschil gaat dat maken? Dat is meer zoiets als we zijn goed bezig maar je hebt er niets aan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Wie de bal kaatst.. Je hebt zelf al door dat het egocentrisch is en weet al dat de wereld niet om jou draait. Vond je het dan toch nodig om, alleen omwille van het stoom afblazen, de reactie te plaatsen? ;)
Ga ergens anders de boel lopen uitdagen en zieken zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NMH schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Iets minder hoofdpijn omdat er iets minder lobbyisten in de media verkondigen waarom sector X essentieel is cq. er echt geen besmettingen plaatsvinden in die sector. ;)
Haha, ja, dat scheelt wel ja :)

En het is voor het onderwijs ook heel fijn en heel noodzakelijk, dat is natuurlijk ook waar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
martwoutnl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:33:
En winkels mogen naast afspraak ook nog beperkt aantal klanten tegelijk (link RTL). Dus en afspraak en beperking aantal klanten op dat tijdstip. Dan kan je net zo goed de lockdown nog 3 weken verlengen als ze dan meer mogen.
Dat staat er helaas niet hoor.

Maar goed bij NOS staat dat mondkapjes op nog meer plaatsen verplicht worden. Ik denk dat werkelijk niemand dat ding buiten gaat dragen. En ik ga al helemaal niet van die dure maskers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Maar goed bij NOS staat dat mondkapjes op nog meer plaatsen verplicht worden. Ik denk dat werkelijk niemand dat ding buiten gaat dragen. En ik ga al helemaal niet van die dure maskers kopen.
Als het bij type-2 blijft dan valt dat toch wel mee, zo duur zijn die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Het verschil tussen de juiste en de "huidige" maskers is nauwelijks te zien, laat staan van een afstandje door een boa.

Maak eerst mijn huidige voorraad op, daarna kijken we wel of ze nog nodig zijn en zo ja, welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
-laat maar-

[ Voor 95% gewijzigd door hoevenpe op 13-01-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Als het bij type-2 blijft dan valt dat toch wel mee, zo duur zijn die niet.
Bij mij gaat het niet echt om de prijs.

Bij mij gaat het er vooral om dat ik eindelijk comfortabele mondkapjes icm mijn bril heb gevonden (heeft veel 'test'-kosten & tijd gekost). En de type-2 die ik heb liggen werken niet samen met mijn bril.

En nee, bril afdoen is geen oplossing voor mij; dan ben ik naast slechthorend ook blind (-14 loop ik nu mee).

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 13-01-2022 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Ik denk dat er qua mondkapjes bij mij ook wel een grens bereikt is. Binnen een mondkapje dragen vind ik prima. Buiten niet, dat zie ik mezelf echt pas doen nadat ik een eerste boete heb gehad voor niet dragen en dat zie ik eerlijk gezegd ook niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Patriot schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat er qua mondkapjes bij mij ook wel een grens bereikt is. Binnen een mondkapje dragen vind ik prima. Buiten niet, dat zie ik mezelf echt pas doen nadat ik een eerste boete heb gehad voor niet dragen en dat zie ik eerlijk gezegd ook niet gebeuren.
Buiten hoeft ook niet tenzij het megadruk is. Met dichte horeca en gare winkelregels hoeven we ons daar voorlopig geen zorgen om te maken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Buiten hoeft ook niet tenzij het megadruk is. Met dichte horeca en gare winkelregels hoeven we ons daar voorlopig geen zorgen om te maken 😂
Wat bedoelen ze dan met 'op meer plaatsen'? Kom ik daar gewoon niet ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Patriot schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Wat bedoelen ze dan met 'op meer plaatsen'? Kom ik daar gewoon niet ofzo?
Theoretische drukte in de toekomst denk ik. Overigens is het in duitsland volkomen normaal een mondmasker te dragen bij drukte buiten (kerstmarkten) Iedereen deed dat dan ook gewoon. Bij winkels daar zie je ook echt niemand zonder mondmasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Er gaan in winkels en in kapperszaken wel aanvullende voorwaarden gelden. De openingstijden zijn beperkt, winkels moeten weer sluiten om 17.00 uur. Daarnaast kan een maximaal aantal mensen per vierkante meter gelden en een mondkapjesplicht. Welke voorwaarden precies, worden vrijdagavond op de persconferentie bekendgemaakt.
Zoals RTL het hier schrijft wel en en. Of het staat raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:59:
[...]

10000den Disneyland bezoekers boeien het niet en dragen deze netjes in de parken en in Disney Village, vanaf 6 jaar zelfs verplicht.

Zo zijn de regels al heel lang in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:14:
[...]

10000den Disneyland bezoekers boeien het niet en dragen deze netjes in de parken en in Disney Village, vanaf 6 jaar zelfs verplicht.

Het boeit ze niet maar gaan wel met 1000den tegelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Vandaag in de supermarkt al aardig wat mensen zonder die dingen. Die mondkapjes worden dan echt een alfamannetjes ding voor het OMT. Onder druk moeten ze een en ander versoepelen maar ze willen dan wel wisselgeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Vandaag in de supermarkt al aardig wat mensen zonder die dingen. Die mondkapjes worden dan echt een alfamannetjes ding voor het OMT. Onder druk moeten ze een en ander versoepelen maar ze willen dan wel wisselgeld.
Wel typisch dat dit alleen in NL een probleem is. Meest individualistische ‘samenleving’ van Europa. Iedereen weet alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch 20u voor buitensport, een erg mager lijstje:
Deze versoepelingen komen er:
  • Winkels op afspraak
  • Niet-medische contactberoepen zoals kappers en nagelstudio's
  • Mbo's en hoger onderwijs
  • Buitensporten tot 20.00
  • Binnensporten onder voorwaarden weer open

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:28:

[...]
Ze willen ook niet maar moeten onder druk van de samenleving. Goed dat de gemeentes aangegeven hebben niet meer te handhaven, boeit het niet zoveel van Mark, Ernst en de rest roepen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
Deze vat het OMT nog het beste samen:
Hetzelfde horen we van professor Jeroen van der Hilst, internist-infectioloog in het Jessa Ziekenhuis in het Belgische Hasselt. Hij verbaast zich over de Nederlandse voorzichtigheid. Volgens hem is er data genoeg en laten landen als Zuid-Afrika, Denemarken en Engeland zien dat omikron geen crisissituaties oplevert. "Als je nu nog vasthoudt aan een lockdown bedrijf je geen wetenschap meer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:28:
[...]
Wel typisch dat dit alleen in NL een probleem is. Meest individualistische ‘samenleving’ van Europa. Iedereen weet alles beter.
Hoe weet je dat dat alleen in Nederland is van alle landen in Europa, bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Goh... als ik nou naar de efteling zou kunnen had ik het overwogen. Nu? Nee sorry ernst....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Bij mij gaat het niet echt om de prijs.

Bij mij gaat het er vooral om dat ik eindelijk comfortabele mondkapjes icm mijn bril heb gevonden (heeft veel 'test'-kosten & tijd gekost). En de type-2 die ik heb liggen werken niet samen met mijn bril.

En nee, bril afdoen is geen oplossing voor mij; dan ben ik naast slechthorend ook blind (-14 loop ik nu mee).
Er komt wel een regeling voor heb ik gelezen, als je brildragend bent en een mondkapje moet dragen heb je recht op condensatie.

Type-2 mondkapjes zijn nogal schaars heb ik begrepen. Type 1 heb ik nog genoeg, ik kan er natuurlijk een paar over elkaar doen, want 1+1=2, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

[...]
Ik vestig mijn hoop op de oppositie morgen ;)

Nee, het valt drastisch tegen. Hebben ze die politiepost bij hugo al opgevouwen en naar ernst gebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Arjantje72 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Het boeit ze niet maar gaan wel met 1000den tegelijk?
Het dragen van mondkapjes boeit ze niet en dragen deze zonder moren. Beetje scherp blijven.
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Goh... als ik nou naar de efteling zou kunnen had ik het overwogen. Nu? Nee sorry ernst....
Nou dat vonden wij dus apart, in de Efteling was iedereen aan het hijgen in elkaars nek, zonder mondkapjes en in Disney hijgt iedereen in je nek met mondkapjes.

[ Voor 41% gewijzigd door Vorkie op 13-01-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Haha. Tijdje geleden in Parc Astérix geweest (ook Frankrijk dus, 100km van Disneyland af). Mondkapjes waren ook verplicht, maar veel mensen hadden ze niet op hoor. Wij zien alleen de headlines en korte fragmenten van politici uit die landen, maar in de praktijk gaat het er vaak helemaal anders aan toe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 13-01-2022 18:38 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Het dragen van mondkapjes boeit ze niet en dragen deze zonder moren. Beetje scherp blijven.
Je was erbij dus :)

[ Voor 46% gewijzigd door Arjantje72 op 13-01-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Fransen die regels opvolgen? Dan geloof ik eerder dat de paus een moslim is.

In Frankrijk is alles of verboden of verplicht maar niemand trekt zich ergens iets van aan. Regels zijn "pour les autres"

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:31:

[...]
Waar zijn ze - in hemelsnaam - bang voor c.q. waar wachten we nog precies op?

Ben helemaal voor allerlei dingen doen om zorg te redden en mensen te beschermen en inentingen te doen en dat af te wachten en begrijp de laatste maanden helemaal niet meer wat we aan te doen zijn ;(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Als ik zo lees word het nog wel spannend dit weekend. Mochten er morgen nog wat burgemeesters gaan reageren dat er niet gehandhaafd kan worden dan weet ik waar ik te vinden ben. :Y)

https://www.ad.nl/werk/gr...n-zaterdag-open~a158b17a/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
NiGeLaToR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Waar zijn ze - in hemelsnaam - bang voor
Gezichtsverlies.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Haha. Tijdje geleden in Parc Astérix geweest. Mondkapjes waren ook verplicht, maar veel mensen hadden ze niet op hoor. Wij zien alleen de headlines en korte fragmenten van politici uit die landen, maar in de praktijk gaat het er vaak helemaal anders aan toe :)
Mijn observatie van Disney is half december, maar met de foto’s die ik daar nog van voorbij zie komen is dat niet anders. (En Disney spreekt je er ook op aan)

Parc Asterix is gesloten van half november tot April, dus je observatie is best oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Vorkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:35:
[...]
[...]

Nou dat vonden wij dus apart, in de Efteling was iedereen aan het hijgen in elkaars nek, zonder mondkapjes en in Disney hijgt iedereen in je nek met mondkapjes.
Volgens mij is de efteling alweer even dicht. Ik had het erover dat ik best een mondkapje zou overwegen als de boel daarmee open mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Volgens mij is de efteling alweer even dicht. Ik had het erover dat ik best een mondkapje zou overwegen als de boel daarmee open mag.
Sinds 18 december inderdaad.
Zonde van mijn abonnement dit.

En nog geen zicht op opening voorlopig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

[...]
Zou de sportschool ook op afspraak zijn? Of andere regels?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:31:

[...]
Van Ranst liet gisteren bij VI ook weinig heel van het NL angst beleid.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Volgens mij was dit voorheen ook al? Althans ik moest een tijdslot reserveren bij de basic fit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Denk 17:00 sluiten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
geen nieuws wellicht maar werd behoorlijk link net in de jumbo. Zeker 9 mensen gezien die door de winkel liepen en geen mondkapje op hadden.

Heb zelf iemand aangesproken, maar die werd agressief. Daarop een winkelmedewerker aangesproken die zei dat hij niets mocht zeggen en dat ik bij de beveiliging moest zijn.
Later na afrekenen de beveiliger aangesproken en hij gaf mij aan dat ze de expliciet de instructie hebben gekregen geen mensen aan te spreken die geen mondkapje dragen.

Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig. Er zijn talloze winkels die niet eens open mogen. Zij kunnen dat als essentie winkel wel (we hoeven ook geen medelijden te hebben met hun omzetten) maar zijn vervolgens te laf om de regels te handhaven.

In Frankrijk was dat toch echt wel anders in de supermarkt. Leef ik in een soort alternatieve realiteit? Misschien moet de overheid ook eens wat bedrijven aan de schandpaal nagelen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

Denk dat die maatregel wel expliciet vermeld was in de gelekte versoepelingen. Waarschijnlijk reserveren, max aantal personen en iets met mondkapjes.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:22

[...]
Op de NOS
Ook individueel binnen sporten, bijvoorbeeld in sportscholen, wordt weer mogelijk.
Dus met andere woorden: De sportscholen gaan open, individueel trainen en voor de rest mag je vooral buiten sporten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
maxtrash schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:01:
geen nieuws wellicht maar werd behoorlijk link net in de jumbo. Zeker 9 mensen gezien die door de winkel liepen en geen mondkapje op hadden.

Heb zelf iemand aangesproken, maar die werd agressief. Daarop een winkelmedewerker aangesproken die zei dat hij niets mocht zeggen en dat ik bij de beveiliging moest zijn.
Later na afrekenen de beveiliger aangesproken en hij gaf mij aan dat ze de expliciet de instructie hebben gekregen geen mensen aan te spreken die geen mondkapje dragen.

Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig. Er zijn talloze winkels die niet eens open mogen. Zij kunnen dat als essentie winkel wel (we hoeven ook geen medelijden te hebben met hun omzetten) maar zijn vervolgens te laf om de regels te handhaven.

In Frankrijk was dat toch echt wel anders in de supermarkt. Leef ik in een soort alternatieve realiteit? Misschien moet de overheid ook eens wat bedrijven aan de schandpaal nagelen als dat nodig is.
Mensen worden eindelijk wakker. Dat advies over nog meer mondkapjes heeft enorm veel irritatie opgeleverd. Zelfs mijn collega's, die ook allemaal braaf hun booster hebben gehaald beginnen nu over alles te twijfelen en nee, dat komt niet door mij want ik hou mijn mening in zakelijke setting voor me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
De speld gaat overigens lekker door

Verder heb ik echt het idee dat de hele geloofwaardigheid nu op het spel staat. De berichten uit Engeland en België over ons zijn ook bijna om te janken

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Robkazoe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:04:
Dus met andere woorden: De sportscholen gaan open, individueel trainen en voor de rest mag je vooral buiten sporten.
Dus squash bijvoorbeeld mag niet? Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
zacht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Er komt wel een regeling voor heb ik gelezen, als je brildragend bent en een mondkapje moet dragen heb je recht op condensatie.

Type-2 mondkapjes zijn nogal schaars heb ik begrepen. Type 1 heb ik nog genoeg, ik kan er natuurlijk een paar over elkaar doen, want 1+1=2, toch?
Kijk maar uit, in Griekenland vonden ze 2 mondkapjes in plaats van een KN95 masker daadwerkelijk een goed alternatief. :+
De Griekse volksgezondheidsminister Thanos Plevris deelde vandaag mee dat in supermarkten en in het openbaar vervoer zelfs zogeheten KN95-mondkapjes in principe noodzakelijk zijn. Als alternatief kunnen ook twee normale mondkapjes op elkaar worden gedragen
https://www.rtlnieuws.nl/...-nodig-griekse-supermarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:22
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Dus squash bijvoorbeeld mag niet? Ongelooflijk.
Als je dat individueel kan doen, dan mag het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Van de racketsporten is squash bij uitstek goed in je eentje te spelen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Soms heb ik het gevoel dat ze het er gewoon om doen: het 'doel' dusdanig onzinnige regels dat mensen ze gaan negeren en dan cashen op boetes.

Onzinnige sporttijden, avondklok, winkelsluiting, maximumsnelheid, QR-codes, etc. het wordt meer maatschappelijk geaccepteerd om te negeren. Een eventuele boete als aflaat om leuke dingen te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, zaterdag de helft open, en volgende week zaterdag alle overige maatregelen afschaffen. Prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:08:
Nou, zaterdag de helft open, en volgende week zaterdag alle overige maatregelen afschaffen. Prima :)
Ben wel benieuwd naar hoe lang ze deze maatregelen willen laten gelden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 10-09 19:02

Snap werkelijk niet de drang om voor agent te spelen of schoolmeester. Waar ben je bang voor ? Jij draagt toch een masker jij bent toch gevaccineerd en geboosterd ?

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Mensen worden eindelijk wakker. Dat advies over nog meer mondkapjes heeft enorm veel irritatie opgeleverd. Zelfs mijn collega's, die ook allemaal braaf hun booster hebben gehaald beginnen nu over alles te twijfelen en nee, dat komt niet door mij want ik hou mijn mening in zakelijke setting voor me.
hoezo? De regering vraagt een advies aan het OMT en heeft dat advies nog helemaal niet opgevolgd.
En als je straks buiten op drukke plaatsen een mondkapje moet dragen zou het ineens terecht zijn om nu al geen mondkapje in de winkel te dragen?
'het is niet eeeeeerlijk, ik doe lekker waar ik zelf zin in heb". Ontzettend kinderachtig vind ik dat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stylezzz

Maak je niet druk. Dit is het gevolg van het draagvlak wat compleet weg is.... zoals je merkt heeft de handhaver er ook geen zin meer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Kr44nVogel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Snap werkelijk niet de drang om voor agent te spelen of schoolmeester. Waar ben je bang voor ? Jij draagt toch een masker jij bent toch gevaccineerd en geboosterd ?
Een mondmasker is vooral bedoeld om je eigen bacterien binnen te houden, niet perse om jezelf van anderen te beschermen. Het zal je ook wellicht een beetje voor anderen beschermen, maar simpel gezegd als er individuen zijn die iets simpels als een mondmasker in een winkel al niet doen, daar heb ik persoonlijk weinig begrip voor. In mijn omgeving is het ook vaak een bepaald type volk dat geen maskers draagt in de winkels.
Moet zeggen dat het ook geen volk is waar ik de discussie mee aanga, maar ik vind het persoonlijk wel de taak van de supermarkt (of beveiliging) om te handhaven, feit dat ze dat niet doen betekent gewoon dat de ondernemers achter de supermarkten zich niet ondersteund voelen door de overheid hierin.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
Kr44nVogel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:11:
[...]

mijn tolerantie zal wel wat lager zijn doordat ik nog ziek ben van de booster, maar alsnog blijf ik het ontzettend laf vinden van de Jumbo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, mensen hebben geen zin meer in mondkapjes, dus moet het gehandhaafd worden door de winkel, maar die heeft er geen zin meer in dus moet dát gehandhaafd worden door de burgemeester, maar die heeft er ook geen zin meer in, dus moet de minister praten met de burgemeester maar die ziet de bui al hangen en die denkt als ik nu even niks doe is het prima; de komende weken wordt toch steeds goed nieuws.
Pagina: 1 ... 188 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.