Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.001 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Toch blijft het imo apart dat horeca en cultuur ook dicht moeten blijven terwijl je daar prima de controle kan houden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Daarmee kan je dus niet onderbouwen dat er weinig verschil is tussen de maatregelen.
Dat was dan ook niet mijn punt, mijn punt was dat het op papier fijne maatregelen zijn, maar ze in de praktijk vrijwel nietbestaand zijn vanwege alle creatieve oplossingen die ondernemers verzinnen. Waarom er dan toch nog aan vasthouden? Wat is de meerwaarde van 'winkelen op afspraak' ten opzichte van een reguliere opening, qua besmettingen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Winkelen op afspraak komt terug, lekker rustig zo :)

Had eigenlijk verwacht dat de QR-code nodig geweest zou zijn, met name omdat de wetgeving hiervoor al klaarligt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:11:
Toch blijft het imo apart dat horeca en cultuur ook dicht moeten blijven terwijl je daar prima de controle kan houden ook.
De opening van die sector word bewaard voor het 2G+ debat.

@XWB klaarligt wel, maar nog niet door de kamer. Is dus geen optie op dit moment.

[ Voor 12% gewijzigd door arbraxas op 13-01-2022 14:14 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
AD Liveblog:
Als de winkels weer open mogen, mag de horeca ook open. Dat stellen 140 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland in een statement aan het kabinet. 'Samen in lockdown, betekent ook samen uit de lockdown, want we doen het tenslotte samen', schrijven ze. 'Nu duidelijk is dat omikron veel minder ziekmakend is dan eerder verwacht, is dit het moment horeca en winkels uit de lockdown te halen en weer langzaam terug te gaan naar het oude normaal.'
KHN roert zich weer. Eigenlijk geef ik ze wel een beetje gelijk.... het woord 'samen' valt veelvuldig. Met diederik gommers als ambassadeur van het woord.... Alleen de horeca blijft toch het lelijke kindje van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor een restaurant en eten, ja, voor puur een kroeg nee. Verder is er vaak ook weinig tot geen ventilatie in een kroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
joppe113 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:07:
Telegraaf wel...aan sporten zit geen beperkingen meer...
Kan zijn dat ze daar impliciet 20u mee bedoelen. RTL, NU.nl en Volkskrant hebben dat nog steeds als eindtijd.

Als dit pakket het in grote lijnen is dan is het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Laten we hopen op massale burgerlijke ongehoorzaamheid, misschien heeft dat effect.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

codex schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Weten jullie waar ik mij best wel aan stoor? laatst zag ik die infographic van griepseizoen 2018/2019 (hier gepost en ook op Twitter).

Cijfers:
- 400.000 besmet (indicatief)
- 11.000 ziekenhuisopnames
- 2900 doden
- duur 14 weken

Dat is een CFR van 0,6 met gemiddeld 112 opnames per dag en 30 doden per dag. Die dertig doden per dag komen wij deze maand niet eens aan, het is de helft. Geen haan die ernaar heeft gekraaid of het in zijn hoofd heeft gehaald om iets te reppen over te nemen maatregelen. Nu blijven we, want zoals het nu lijkt worden er een paar wassen neus versoepelingen doorgevoerd, met zware maatregelen zitten ondanks de beschikbare data uit omliggende landen. We weten inmiddels dat de IC's niet meer vollopen, daar stuurde we toch altijd op? Ik zie het er straks nog op uitlopen dat ze maatregelen gaan aanhouden als het enige angstaanjagende getal de besmettingen zijn, die zich dan niet meer vertalen in het rijtje ziekenhuisopname, IC opname en sterfte.
Toen hadden we inderdaad ~14 weken een drukke zorg.
Nu hebben we dat bijna 2 jaar.

Nogal een verschil.

Ben het zeker eens dat er nu inmiddels wat versoepelt moet worden. Maar die vergelijk gaat echt mank. De uitgestelde zorg van toen was met een paar weken ingehaald en daarna waren we weer op normaal niveau.
Ook in de zomers waar het rustig was afgelopen 2 jaar is het nog niet gelukt om alles bij te werken qua inhaalzorg. Personeel is moe en overwerkt na 2 jaar corona.
Dit is dan ook een duidelijke reden dat de capaciteit fors minder is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Het wordt nog minder:

[...]

Waarom mogen werkende mensen na 20u niet buiten sporten? :(
Wauw, nog een voordeeltje van Omicron dus, die wordt pas om 20:00 uur wakker i.p.v. 17:00 uur? :) :+

Die avondsluiting sloeg werkelijk waar nergens op, maar dat idee is dus nog steeds niet in Den Haag aangekomen.
Dan zullen de sportscholen ook wel weer eerder dicht moeten, maarjah, hoelaat moet het binnen sporten dan stoppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe sneu ook voor de uitbaters maar sluiting van de Horeca blijkt keer op keer een effectieve maatregel. Dus als ze vinden dat maatregelen nodig zijn dan lijkt het me logisch dat dan de meest effectieve maatregelen die in de breedte de minste negatieve effecten hebben bekeken worden. En dan kom je toch snel bij de Horeca uit.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Dennahz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
[...]

[...]

Ai. Toch nog niet opgelost met die Delta dus. Maar even zien hoe dit gaat evolueren. Kan wel verklaren waarom sommige mensen alsnog op 't IC komen iig!
Wel vreemd verhaal. Maar uiteindelijk zal die verdringing even op zich laten wachten, op covariants zie je dat het wel een maand of 4 kan duren voordat een variant is verdrongen. Feitelijk wil je dan zoveel mogelijk mensen besmetten met Omicron om Delta de das om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:13:
[...]

@XWB klaarligt wel, maar nog niet door de kamer. Is dus geen optie op dit moment.
De uitbreiding van het 3G-beleid naar niet-essentiële winkels is al goedgekeurd en zou na een ministerieel besluit al ingezet kunnen worden. Maar daar wordt blijkbaar niet voor gekozen.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 13-01-2022 14:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:15
ralpje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Dat was dan ook niet mijn punt, mijn punt was dat het op papier fijne maatregelen zijn, maar ze in de praktijk vrijwel nietbestaand zijn vanwege alle creatieve oplossingen die ondernemers verzinnen. Waarom er dan toch nog aan vasthouden? Wat is de meerwaarde van 'winkelen op afspraak' ten opzichte van een reguliere opening, qua besmettingen?
Winkelen op afspraak is een schijnversoepeling, dat is amper een verbetering ten opzichte van afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Dennis1812 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Toen hadden we inderdaad ~14 weken een drukke zorg.
Nu hebben we dat bijna 2 jaar.

Nogal een verschil.

Ben het zeker eens dat er nu inmiddels wat versoepelt moet worden. Maar die vergelijk gaat echt mank. De uitgestelde zorg van toen was met een paar weken ingehaald en daarna waren we weer op normaal niveau.
Ook in de zomers waar het rustig was afgelopen 2 jaar is het nog niet gelukt om alles bij te werken qua inhaalzorg. Personeel is moe en overwerkt na 2 jaar corona.
Dit is dan ook een duidelijke reden dat de capaciteit fors minder is.
Ook waar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Het wordt nog minder:

[...]

Denk dat het kabinet/OMT vermoedt dat omicron na 20u veel gevaarlijker is dan voor 20u :+

OT: geen idee. Lijkt weer op de zoveelste vorm van willekeur.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:16:
De uitbreiding van het 3G-beleid naar niet-essentiële winkels is al goedgekeurd en zou na een ministerieel besluit al ingezet kunnen worden. Maar daar wordt blijkbaar niet voor gekozen.
Winkels open met 3G ipv op afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Naar mijn idee hebben die nu al vaak genoeg aangetoond dat ze dat juist niet kunnen/willen. Ik ken maar heel weinig gelegenheden waar het er daadwerkelijk op de goede manier aan toe gaat. En dan kun je zeggen dat het voor een restaurant best zou kunnen, maar de horeca heeft zelf eerder aangegeven als 1 geheel te willen worden behandeld. En als cafes niet kunnen, moet je dan alles dus nog even dicht houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:13:
AD Liveblog:

[...]

KHN roert zich weer. Eigenlijk geef ik ze wel een beetje gelijk.... het woord 'samen' valt veelvuldig. Met diederik gommers als ambassadeur van het woord.... Alleen de horeca blijft toch het lelijke kindje van de groep.
Laat ze zich nu maar eens echt roeren anders ipv straks de keutel weer in te trekken. Burgelijke ongehoorzaamheid maar dan met zijn allen en gezamenlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:16:
Hoe sneu ook voor de uitbaters maar sluiting van de Horeca blijkt keer op keer een effectieve maatregel. Dus als ze vinden dat maatregelen nodig zijn dan lijkt het me logisch dat dan de meest effectieve maatregelen die in de breedte de minste negatieve effecten hebben bekeken worden. En dan kom je toch snel bij de Horeca uit.
Als horeca ondernemer die geen inkomsten meer heeft. Maar wel een snelgroeiende schuldenbult kijk je daar toch heel anders tegen aan.

Voor die mensen is het kunnen ondernemen gewoon essentieel. Het is hun brood, de manier waarop je de kinderen hun opleiding betaald etc. Het is voorbij sneu. Het is gewoon economische moord. Anders kan ik het niet verwoorden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
ralpje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Dan is het cherry picking geweest wat je hebt gedaan ;). Mijn tekst was onderdeel van een groter geheel, waarin ik nergens een oordeel heb gegeven over de houtbaarheid van de maatregelen of wat dan ook. Bovendien heb ik BEWUST de antwoorden op de vragen die je nu stelt in het midden gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:58
Afhalen tov op afspraak is wel een verschil hoor. Ik ga nu geen broeken of schoenen kopen. Die wil ik graag passen. Dat kan wel op afspraak en niet bij het afhalen. Tenminste ik zie het niet zitten in mijn onderbroek op straat te gaan staan of schoenen te wisselen. Plus je kunt rondsnuffelen in de winkel

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
alexbl69 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Denk dat het kabinet/OMT vermoedt dat omicron na 20u veel gevaarlijker is dan voor 20u :+

OT: geen idee. Lijkt weer op de zoveelste vorm van willekeur.
Dit is puur om te zorgen dat mensen 's avonds eerder naar huis gaan en er dus minder/minder lang contactmomenten zijn. Omikron is dus voor en na 20:00 hetzelfde, maar als je mekaar 10 uur per dag op zoekt is dat voor de besmettingen beter dan 12 uur.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Hardlopen en wandelen komt inmiddels mijn neus uit... :P

Maar serieus, waarom die 20u grens?
Dan begint GTST, ik denk dat de Mol het kabinet in de zak heeft!

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Er moet daar gewoon een strikte scheiding komen. Nu word alles op 1 hoop gegooid, restaurants cafe's etc etc..... Maar ik zie niet in waarom dat een restaurant met wat maatregelen niet gewoon open kan. WTF.... in heel europa kun je buiten de deur eten. Maar in nederland mag je nog net door de macdrive sinds een maand....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
Gelukkig worden het OMT en de regering niet meteen dol van dagcijfers.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
henkzelf schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Gelukkig worden het OMT en de regering niet meteen dol van dagcijfers.
Gelukkig wij ook niet. Deze dalingen hebben we nog maar een paar weken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Er moet daar gewoon een strikte scheiding komen. Nu word alles op 1 hoop gegooid, restaurants cafe's etc etc..... Maar ik zie niet in waarom dat een restaurant met wat maatregelen niet gewoon open kan. WTF.... in heel europa kun je buiten de deur eten. Maar in nederland mag je nog net door de macdrive sinds een maand....
Eens inderdaad, maar volgens mij wilde de KHN dat zelf niet, of zo. Ik hoop in ieder geval dat die burgerlijke ongehoorzaamheid doorzet en de winkels gewoon normaal opengaan. Het liefst de restaurants erbij trouwens.

Het is wel even genoeg geweest nu :) Met deze cijfers is het gewoon niet meer goed te praten allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 13-01-2022 14:21 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Laat ze zich nu maar eens echt roeren anders ipv straks de keutel weer in te trekken. Burgelijke ongehoorzaamheid maar dan met zijn allen en gezamenlijk!
Zullen we dat maar even niet doen?

Als er iets is dat de afgelopen 2 jaar niet gemist heb, dan is het de horeca wel. En om dan meteen op deze manier de boel weer te verstieren lijkt mij geen handige zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Als horeca ondernemer die geen inkomsten meer heeft. Maar wel een snelgroeiende schuldenbult kijk je daar toch heel anders tegen aan.

Voor die mensen is het kunnen ondernemen gewoon essentieel. Het is hun brood, de manier waarop je de kinderen hun opleiding betaald etc. Het is voorbij sneu. Het is gewoon economische moord. Anders kan ik het niet verwoorden.
Uit solidariteit dan maar andere branches kapot maken enkel om de ellende te spreiden lijkt mij niet echt iets om warm voor te lopen. Dus ook die uitbater die zijn bedrijf kapot ziet gaan kan de krant lezen en zien dat sluiten van de horeca wel keer op keer significant effect heeft gehad.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 19:03
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Maar ja, 3G met Omicron en de huidige aantal dagelijkse besmettingen is gewoon niet heel nuttig. Dus om dat nu te introduceren....is vrij zinloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Als er iets is dat de afgelopen 2 jaar niet gemist heb, dan is het de horeca wel. En om dan meteen op deze manier de boel weer te verstieren lijkt mij geen handige zet.
Ik mis de horeca wel ontzettend. Winkels mogen wat mij betreft dicht blijven, die mis ik niet. Een avondje kroeg met vrienden of een keer uit eten wel.

Zo heeft iedereen z'n prioriteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Uit solidariteit dan maar andere branches kapot maken enkel om de ellende te spreiden lijkt mij niet echt iets om warm voor te lopen. Dus ook die uitbater die zijn bedrijf kapot ziet gaan kan de krant lezen en zien dat sluiten van de horeca wel keer op keer significant effect heeft gehad.
Die ondernemer maakt niets kapot. Dat doet toch echt Den Haag. Op een volledig onrealistisch model nog wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Spreek voor jezelf aub...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Maar ja, 3G met Omicron en de huidige aantal dagelijkse besmettingen is gewoon niet heel nuttig. Dus om dat nu te introduceren....is vrij zinloos.
Daar zit wat in, winkelen op afspraak zorgt in elk geval voor verspreiding van mensen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:19:
Dit is puur om te zorgen dat mensen 's avonds eerder naar huis gaan en er dus minder/minder lang contactmomenten zijn. Omikron is dus voor en na 20:00 hetzelfde, maar als je mekaar 10 uur per dag op zoekt is dat voor de besmettingen beter dan 12 uur.
Dat werkende mensen pas in de avond kunnen sporten is dan maar jammer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
codex schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Weten jullie waar ik mij best wel aan stoor? laatst zag ik die infographic van griepseizoen 2018/2019 (hier gepost en ook op Twitter).

Cijfers:
- 400.000 besmet (indicatief)
- 11.000 ziekenhuisopnames
- 2900 doden
- duur 14 weken
11,000 ziekenhuisopnames doe je makkelijk in een maandje met Covid zonder maatregelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Gelukkig wij ook niet. Deze dalingen hebben we nog maar een paar weken ;)
Een paar is twee. 7-daags gemiddelde ziekenhuisopname t/m gisteren. Let ook vooral op de laatste week:
154
153
149
147
144
136
131
127
125
127
126
128
127
119

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Insert12 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik mis de horeca wel ontzettend. Winkels mogen wat mij betreft dicht blijven, die mis ik niet. Een avondje kroeg met vrienden of een keer uit eten wel.

Zo heeft iedereen z'n prioriteiten.
Dat is eigenlijk nog gevaarlijker. Die winkels.... we ervaren dat we zonder kunnen. De nekslag voor de lokale ondernemer, de hoofdprijs voor de grote online verkopers. Een trend die toch al gaande was maar de lokale ondernemer mag zijn meerwaarde straks in een nieuw speelveld opnieuw bewijzen in plaats van dat hij de tijd heeft om met de veranderende vraag mee te bewegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Tja, dat wordt al 2 jaar geroepen en voorlopig hebben we nog net zoveel horeca als aan het begin van de crisis. Dat economische moord valt dus nogal mee, al zal er best nog wel wat om gaan vallen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:19:
[...]

De werkende mensen kunnen pas na 18u sporten. Dus waar het contingent sporters normaal over zeg 4 uur wordt uitgesmeerd worden ze nu in 2 uur gepropt. Weet niet of dat ze gunstig is voor het aantal contactmomenten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Dat is eigenlijk nog gevaarlijker. Die winkels.... we ervaren dat we zonder kunnen. De nekslag voor de lokale ondernemer, de hoofdprijs voor de grote online verkopers. Een trend die toch al gaande was maar de lokale ondernemer mag zijn meerwaarde straks in een nieuw speelveld opnieuw bewijzen in plaats van dat hij de tijd heeft om met de veranderende vraag mee te bewegen.
Ik denk dat er juist ruimte is voor de lokale ondernemer mits deze onderscheidend is. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op winkelstraten vol met weer de zoveelste WE, Amerika Today, Douglas en al die andere grote ketens.

Maar juist de ouderwetse kruidenier winkels, biologische producten, speciaalzaakjes trekken mij naar een stad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Het is al vaker aangetoont dat 3G en 2G(+) gewoon niet werkt. Delta niet en omicron al helemaal niet.
Zie de voorbeelden van bv een spaanse kliniek, waar bij een feestje gewoon 40% besmet raakt. Gevaccineerd, geboosterd en getest nog wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

Ah ok, dus omdat jij de horeca niet mist mogen ze maar gewoon lekker dicht blijven. Lekker sociaal :)
Ik mis de fitnesscentra ook niet, of de schoonheidssalons. Die ook maar dichthouden dan.

Zo werkt dat natuurlijk niet hé ;)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:28:
De werkende mensen kunnen pas na 18u sporten.
Met reistijd en een hapje eten, zit je al op 19u.
Los daarvan is het fijn als het eten wat gezakt is voordat je aan de slag gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:24:
[...]

11,000 ziekenhuisopnames doe je makkelijk in een maandje met Covid zonder maatregelen
Opbasis van de stats in UK: 250 per miljoen is 4500 opnames in Nederland. Dat is per week :)

Mooie vergelijking ja met het zwaarste griepjaar ooit. :p Dat doen we met Covid in een paar weekjes.

https://ourworldindata.or...-per-million?country=~GBR

[ Voor 15% gewijzigd door Johan Bogle op 13-01-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
[...]

De werkende mensen kunnen pas na 18u sporten. Dus waar het contingent sporters normaal over zeg 4 uur wordt uitgesmeerd worden ze nu in 2 uur gepropt. Weet niet of dat ze gunstig is voor het aantal contactmomenten.
Eind december die discussie hierover met klagende collega's gehad. Het is ook een stukje mentaliteit waarbij ik aangaf dat je dan maar op de dag 2 uurtjes gaat sporten.

Niet bij elke baan akn dit maar bij ons bedrijf kan dit prima los even van dat het advies is om thuis te werken (en die klagende collega's 5 dagen op kantoor zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Ja, want heel veel zullen simpelweg niet gaan sporten. Naar mijn idee voor de volksgezondheid niet zo goed, maar voor de besmettingen wel. Uiteindelijk durf ik best een wedje aan te gaan dat het totaal aantal mensen dat bij een sportscholen komt, door de vroegere sluiting omlaag gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Tijdens de avondlockdown konden ze opeens prima hun werkdag verschuiven om overdag te sporten. Kan dat niet meer dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennahz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:29:
Ik mis de fitnesscentra ook niet, of de schoonheidssalons. Die ook maar dichthouden dan.

Zo werkt dat natuurlijk niet hé ;)
Het valt me op dat je de sex-werkers niet noemt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Dat werkende mensen pas in de avond kunnen sporten is dan maar jammer?
Yup, die kunnen dan niet sporten en het lijkt me duidelijk dat dat voor het aantal besmettingen goed is.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Veel werkenden kunnen eigenlijk pas vanaf 20:00 sporten. Iets met een gezin, eten etc. Bij ons thuis is alles rond 19:00 een beetje geland. Dan kan ik rond 20:00 relaxt sporten. Nu probeer ik overdag tussen het werk door even pauze te nemen om te sporten (individueel, met een team is niets te plannen) maar dat sport toch een stuk minder, de druk van het werk blijft in je hoofd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Eind december die discussie hierover met klagende collega's gehad. Het is ook een stukje mentaliteit waarbij ik aangaf dat je dan maar op de dag 2 uurtjes gaat sporten.

Niet bij elke baan akn dit maar bij ons bedrijf kan dit prima los even van dat het advies is om thuis te werken (en die klagende collega's 5 dagen op kantoor zitten).
Is voor mij simpelweg geen optie. Blijkbaar dringt het maar niet tot je door dat er beroepen buiten kantoortijden zijn. Waarbij het werk "even" 2 uur laten liggen echt niet kan.

Maar goed, gelukkig bevestig je mijn stelling wel weer mooi dat nederland is verworden tot een asociale apartleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

Het wordt nog minder:

[...]

Wat alleen maar averechts werkt.. het is op deze manier alleen maar drukker. Ik probeer altijd de drukte te vermijden in de sportschool door op onpopulaire tijden te gaan, maar dat is echt niet meer te doen, met de avondlockdown was het mega druk in het weekend en doordeweeks van 3 tot 5. En over de grens sta je nu ook tussen 100 Hollanders.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik krijg net een mail van mijn sportschool dat overmorgen de deuren weer open kunnen en mogen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Het is al vaker aangetoont dat 3G en 2G(+) gewoon niet werkt. Delta niet en omicron al helemaal niet.
Zie de voorbeelden van bv een spaanse kliniek, waar bij een feestje gewoon 40% besmet raakt. Gevaccineerd, geboosterd en getest nog wel.
Ik weet het. Het is een zeer matig systeem met een onbekend effect en teveel gekoppelde bonussen (om het zo maar te zeggen). Noem het gewoon een vaccinatie-plicht, dit is gewoon jammer. Ik heb ook geen QR-code ondanks mijn vaccinaties, ben benieuwd hoe lang ik dat vol kan houden voordat het niet meer leefbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
FabianGTI schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Wauw, nog een voordeeltje van Omicron dus, die wordt pas om 20:00 uur wakker i.p.v. 17:00 uur? :) :+

Die avondsluiting sloeg werkelijk waar nergens op, maar dat idee is dus nog steeds niet in Den Haag aangekomen.
Dan zullen de sportscholen ook wel weer eerder dicht moeten, maarjah, hoelaat moet het binnen sporten dan stoppen?
Al di vervroegde sluitingstijden hebben niets meer dan frustatie onder de burgers gebracht in plaats van reductie in besmettingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Open tot 1700, werkend nederland is er blij mee. :+
Werken loont niet in nederland zullen we maar zeggen.
Buiten de deur lunchen is superleuk middenop een werkdag. We worden gewoon een beetje meer Frans :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:15
Maar zijn jullie er allemaal qua fitheid op achteruit gegaan dan?

Want ik ben juist fitter dan ooit sinds de pandemie. Gestopt met roken/drinken/ongezond eten(is allemaal een stuk makkelijker als er minder sociale momenten zijn), we zijn uitgebreider gaan koken omdat de restaurants dicht zijn en ivm thuiswerken, ben gaan hardlopen en de kleine fitnesshoek in de kamer gebruik ik veel vaker dan m'n sportschoolabo dat maar eindeloos doorliep voor een paar tientjes per maand. Als je een paar keer per week in de sportschool hing zal het achteruitgang zijn, maar volgens mij moeten veel mensen juist meer tijd hebben gehad om wat aan hun gezondheid te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat er juist ruimte is voor de lokale ondernemer mits deze onderscheidend is. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op winkelstraten vol met weer de zoveelste WE, Amerika Today, Douglas en al die andere grote ketens.

Maar juist de ouderwetse kruidenier winkels, biologische producten, speciaalzaakjes trekken mij naar een stad.
Winkelstraten verdwijnen, de grote ketens hebben de mensen in dienst om in te spelen op nieuwe markten. Het zijn juist de kleine ondernemers die moeite hebben met meebewegen met de markt. Die moeten het vaak van vaste klanten hebben die nu noodgedwongen gewend raken aan of bekend worden met alternatieven. Natuurlijk kun je ze verwijten dat ze niet ondernemend genoeg zijn. En vroeg of laat zou hij zijn klanten toch wel verliezen. Maar nu krijgt hij een tik waarmee hij in een klap een stuk op achterstand gezet wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Is voor mij simpelweg geen optie. Blijkbaar dringt het maar niet tot je door dat er beroepen buiten kantoortijden zijn. Waarbij het werk "even" 2 uur laten liggen echt niet kan.

Maar goed, gelukkig bevestig je mijn stelling wel weer mooi dat nederland is verworden tot een asociale apartleving.
Ik keek iets teveel vanuit 1 kant inderdaad, ik bedoelde meer aan te geven dat het voor veel mensen overdag ook in te passen zou moeten zijn als ze wat flexibeler gaan denken. Maar inderdaad, niet voor iedereen gaat dit op en ook die mensen moeten gewoon de kans krijgen om te sporten. Met de huidige cijfers en de gezondheidsklachten op de lange termijn (misschien wel groter dan corona) zouden ze dit gewoon vol moeten openen.

Is er uberhaupt trouwens een discussie over het OMT gaande in de 2e kamer of blijft dit maar doorkabbelen? Ja het OMT kijkt vanuit medisch oogpunt en vanuit andere gebieden komt het ook bij de overheid maar misschien zou het goed zijn om het OMT om te vormen tot een breder orgaan met minder medici maar meer economen, docenten, wetenschappers, etc. om een normaler advies te kunnen geven. (fris bloed)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Hopelijk mag ik snel weer om 21.30 een doos bitterballen en krat bier halen bij de appie.

Zo vervelend als dat op is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Yup, die kunnen dan niet sporten en het lijkt me duidelijk dat dat voor het aantal besmettingen goed is.
Tja, dat dan juist sport een hele goede manier is om geen zware symptomen te krijgen van corona vergeten we dan voor het gemak maar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Hoe verklaart hij dan dat bijvoorbeeld Belgie het zonder lockdown doet?

Antwoord: hij kiest gewoon om dat feit te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
BarôZZa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:36:

Want ik ben juist fitter dan ooit sinds de pandemie. Gestopt met roken/drinken/ongezond eten(is allemaal een stuk makkelijker als er minder sociale momenten zijn), we zijn uitgebreider gaan koken omdat de restaurants dicht zijn en ivm thuiswerken, ben gaan hardlopen en de kleine fitnesshoek in de kamer gebruik ik veel vaker dan m'n sportschoolabo dat maar eindeloos doorliep voor een paar tientjes per maand. Als je een paar keer per week in de sportschool hing zal het achteruitgang zijn, maar volgens mij moeten veel mensen juist meer tijd hebben gehad om wat aan hun gezondheid te doen.
Ik heb dat zeker ervaren. Het is dat ik mezelf nu met een stevige discipline (en de mogelijkheden thuis) terug aan het trainen ben. Fysiek heb ik de afgelopen maanden wel een forse inhaalslag gemaakt. Mentaal vind ik het wel vervelend, sporten is ook een sociaal gebeuren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
BarôZZa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:36:

Dat zal in sommige situaties zo zijn, maar in heel veel situaties ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
De mensen die echt sporten, die sporten toch wel. Ik heb zon beetje elke dag van het afgelopen jaar gesport. Wanneer de sportschool open was, was ik daar veel te vinden, en in tijden van lockdown was ik aan het hardlopen, fietsen, hiken, en buiten gewoon trainen met lichaams gewicht.

Fitte mensen blijven fit, en de rest gebruikt vaakt reden "x" als smoesje dat ze niet kunnen sporten. X is dan lockdown of kind, of sociaal leven, onregelmatig werken of whatever hun dan goed uitkomt.

Dus of het nu wel of niet open gaat, gewoon sporten en een keer voor jezelf zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:38:
[...]Tja, dat dan juist sport een hele goede manier is om geen zware symptomen te krijgen van corona vergeten we dan voor het gemak maar weer.
Een zodanig boude uitspraak mag je dan toch wel even onderbouwen met wat wetenschappelijk verantwoorde cijfers + bronvermelding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
henkzelf schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Een paar is twee. 7-daags gemiddelde ziekenhuisopname t/m gisteren. Let ook vooral op de laatste week:
154
153
149
147
144
136
131
127
125
127
126
128
127
119
Oh switchen we nu ineens naar de instroom? Najah, maakt niet uit... de uitstroom is hoger schijnbaar. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Ik keek iets teveel vanuit 1 kant inderdaad, ik bedoelde meer aan te geven dat het voor veel mensen overdag ook in te passen zou moeten zijn als ze wat flexibeler gaan denken. Maar inderdaad, niet voor iedereen gaat dit op en ook die mensen moeten gewoon de kans krijgen om te sporten. Met de huidige cijfers en de gezondheidsklachten op de lange termijn (misschien wel groter dan corona) zouden ze dit gewoon vol moeten openen.

Is er uberhaupt trouwens een discussie over het OMT gaande in de 2e kamer of blijft dit maar doorkabbelen? Ja het OMT kijkt vanuit medisch oogpunt en vanuit andere gebieden komt het ook bij de overheid maar misschien zou het goed zijn om het OMT om te vormen tot een breder orgaan met minder medici maar meer economen, docenten, wetenschappers, etc. om een normaler advies te kunnen geven. (fris bloed)
Het OMT heeft nu de minister zelfs geleverd. Dus nee, het verdwijnen van het OMT zie ik niet gebeuren op korte termijn.
De opzet om met sturende vragen aan het OMT te komen, om die dan vervolgens zelf in te koppen bevalt wel. In geval van kritiek verwijzen ze weer naar het OMT. Het OMT wijst weer naar de regering, die maken de beslissingen. Ideaal kastje muur systeem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:57:
[Embed]Open die hap! 8)7

Kliniek: 1.002 (daling van 55)
IC: 358 (daling van 17)

Instroom:
Kliniek: 100 (gisteren: 94)
IC: 12 (gisteren: 11)
Instroom weekdag-gecorrigeerd: 102. Ruim onder het gemiddelde van mijn referentie-periode ("week 1": 1-7 jan, gemiddeld 125 per dag).

Inmiddels is het weekdag-gecorrigeerde gemiddelde van "week 2" gezakt tot 120, gemeten over een periode van 6 dagen 8 t/m 13 jan.

Week 1 had gemdideld 125 opnames, mijn prognose was dat we in week 2 met 10% zouden stijgen. Richting de 140.

Die prognose moet nu ten goede worden bijgesteld tot "ongeveer vlak". De verklaring is dat de lage incidentie bij 60+ langer lijkt stand te houden dan voorspeld. Tegengestelde krachten: boosters <--> toenemende aantallen besmettingen onder andere leeftijdsgroepen. Boosters lijken iets sterker dan verwacht.

Voor week 3 en week 4 voorzag ik eerder 160-170 resp 200-210 opnames per dag gemiddeld. Dat ga ik ook iets omlaag bijstellen. Ik denk nu dat we 150-160 in week 3 en 180-200 in week 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Is die verklaring niet simpelweg dat ze daar (veel) meer ic capaciteit hebben en met die buffer dus makkelijker kunnen sturen op bezetting zonder een groot risico te nemen? In tegenstelling tot hier, waar alles redelijk vol lag in december en we sowieso minder capaciteit hebben?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Yaksa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Een zodanig boude uitspraak mag je dan toch wel even onderbouwen met wat wetenschappelijk verantwoorde cijfers + bronvermelding.
Dat is niet zo moeilijk, kijk even in de corona cijfers en zeg even waar die grote groep gezonde fitte mensen ligt in het ziekenhuis?
Het is meer de afwezigheid van deze groep die iets erover zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Apache4u schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Is die verklaring niet simpelweg dat ze daar (veel) meer ic capaciteit hebben en met die buffer dus makkelijker kunnen sturen op bezetting zonder een groot risico te nemen? In tegenstelling tot hier, waar alles redelijk vol lag in december en we sowieso minder capaciteit hebben?
Dat is wel wat ik uit de diverse posten heb gehaald. En in dat licht was een lockdown in NL ook wel te begrijpen stond ik daar ook achter.
En dat we voorzichtig opstarten om dat zo te houden en de zorg wat meer lucht te geven snap ik ook. Maar dat de zittende horeca niet open kan (of wil?) en winkelen (met max # personen) snap ik nu echt niet meer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Skybullet schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
De mensen die echt sporten, die sporten toch wel. Ik heb zon beetje elke dag van het afgelopen jaar gesport. Wanneer de sportschool open was, was ik daar veel te vinden, en in tijden van lockdown was ik aan het hardlopen, fietsen, hiken, en buiten gewoon trainen met lichaams gewicht.

Fitte mensen blijven fit, en de rest gebruikt vaakt reden "x" als smoesje dat ze niet kunnen sporten. X is dan lockdown of kind, of sociaal leven, onregelmatig werken of whatever hun dan goed uitkomt.

Dus of het nu wel of niet open gaat, gewoon sporten en een keer voor jezelf zorgen.
Je kunt altijd wat voor je fitheid doen, maar het kost opeens wel meer moeite. Ik doe bijv veel contactsporten, en geef/gaf zelf ook danslessen in de avond > mag al maanden niet meer. Tuurlijk kan ik dan gaan hardlopen ofzo, maar dan moet ik compleet omschakelen, en ik vind het geen ruk aan, dus doe ik het toch minder. Als ik kijk naar hoeveel ik in de praktijk beweeg nu vs alles open, is het toch stukken minder, ondanks dat mensen het bewonderenswaardig vinden dat ik mezelf zo blijf motiveren. Het meeste beweeg ik nog door illegale dansfeestjes trouwens :P

Verder heb je nog de extra beweging die je op kantoor kan krijgen (trap op, naar de koffieautomaat, 5x naar je collega aan de andere kant wandelen etc) vs in een klein huisje wonen en achter je scherm zitten. Bij de eerste beweeg je automatisch meer zonder er iets voor te hoeven doen, bij de tweede moet je jezelf motiveren, er überhaupt aan denken (doen veel mensen niet) en komen de kilootjes er sluipenderwijs aan zo over de maanden heen.

Ook als je teamsport deed in de avond na werk, dan moet je nu compleet iets anders verzinnen. Het kan allemaal uiteraard, maar leuk is anders, dus gebeurt het minder. Sommige mensen hebben een teamsport nodig, met docent die ze motiveert om te bewegen. Die kunnen niet makkelijk zelf een heel sportprogramma voor zichzelf uit de grond stampen. Als je alleen wat aan gewichtheffen doet, tja, dan heb je een punt, je koopt dan wat halters ofzo en je kunt thuis lekker verder.

Wat mij betreft oversimplificeer je het een beetje :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 12-09 09:47
Agent47 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:35:
Ik krijg net een mail van mijn sportschool dat overmorgen de deuren weer open kunnen en mogen.
Dat klopt, want zonder tegenbericht is de lockdown t/m 14 januari (morgen). En zouden ze dus de 15e weer open mogen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Instroom weekdag-gecorrigeerd: 102. Ruim onder het gemiddelde van mijn referentie-periode ("week 1": 1-7 jan, gemiddeld 125 per dag).

Inmiddels is het weekdag-gecorrigeerde gemiddelde van "week 2" gezakt tot 120, gemeten over een periode van 6 dagen 8 t/m 13 jan.

Week 1 had gemdideld 125 opnames, mijn prognose was dat we in week 2 met 10% zouden stijgen. Richting de 140.

Die prognose moet nu ten goede worden bijgesteld tot "ongeveer vlak". De verklaring is dat de lage incidentie bij 60+ langer lijkt stand te houden dan voorspeld. Tegengestelde krachten: boosters <--> toenemende aantallen besmettingen onder andere leeftijdsgroepen. Boosters lijken iets sterker dan verwacht.

Voor week 3 en week 4 voorzag ik eerder 160-170 resp 200-210 opnames per dag gemiddeld. Dat ga ik ook iets omlaag bijstellen. Ik denk nu dat we 150-160 in week 3 en 180-200 in week 3.
Zorgt dit nog voor veranderingen in jouw middellange termijn prognoses (eerdere afvlakking, lagere piek)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Tja, dat dan juist sport een hele goede manier is om geen zware symptomen te krijgen van corona vergeten we dan voor het gemak maar weer.
Klopt, maar als je naar de korte termijn kijkt is dit een heel goede oplossing. En naar de lange termijn heeft dit kabinet nog nooit gekeken.
Ik zeg dan ook niet dat ik het een goede oplossing vind, maar als je puur naar de besmettingen kijkt zal het echt wel wat helpen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Oh switchen we nu ineens naar de instroom? Najah, maakt niet uit... de uitstroom is hoger schijnbaar. ;)
@Hoevenpe presenteerde de hele tweet en ik focus inderdaad op instroom zonder te switchen naar wat dan ook. Ik zie overigens de thuis zuurstof ook weer stijgen hier lokaal.
Bezettingsweekcijfers t/m gisteren:
1365
1285
1188
1200
1255
1229
1185
1122
1107
1076
1073
1130
1102
1057

[ Voor 12% gewijzigd door henkzelf op 13-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:47:
[...]

2G-debat is volledig stilgelegd toch? Op 18 januari praat men verder, maar als blijkt dat door omicron de opnames sterk afnemen zie ik dat geen kamermeerderheid krijgen, of zie ik nog meer uitstelgedrag waardoor het niet eens tot stemming komt. (uiteraard wel moties FvD etc. voor Twitter-screenshotjes)
Begrijp sowieso niet dat dat 2G nog punt van discussie is. Het werkt niet en het sluit mensen buiten uit het normale (!) sociale leven. Het is gewoon puur en alleen om ongevaccineerden te pesten.

Snel afserveren dit plannetje van de Jonge en Paternotte en doorgaan met het terugkeren naar normaal als de ziekenhuizen idd "leeg" blijven.

Anders kunnen we straks met een heftig griep seizoen ook wel lockdowns gaan instellen.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Volgens mij gaat de demonstratie van de winkels op zaterdag gewoon door, wat mij betreft gaan ze elke dag demonstreren.

https://www.rtlnieuws.nl/...n-corona-lockdown-protest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 00:15
redwing schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Klopt, maar als je naar de korte termijn kijkt is dit een heel goede oplossing. En naar de lange termijn heeft dit kabinet nog nooit gekeken.
Ik zeg dan ook niet dat ik het een goede oplossing vind, maar als je puur naar de besmettingen kijkt zal het echt wel wat helpen.
Daarnaast kun je natuurlijk alsnog gewoon sporten, als je zo bezorgd bent om je gezondheid. Maar sommige mensen zeuren liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Naar mijn idee is dit puur weer het korte-termijn denken. Juist doordat er zo lang afgewacht wordt en de bezetting van de ziekenhuizen daardoor al hoog was, hadden wij niet de buffer om de lockdown te voorkomen. Op het moment dat hij die uitspraak deed, was de lockdown dan ook niet meer te voorkomen. Dat dat door eerder en anders te reageren wel had gekund wordt dan vergeten. Dat is ten slotte ook alweer heel lang geleden en we weten dat onze MP niet zo'n heel goed geheugen heeft.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
migchiell schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Daarnaast kun je natuurlijk alsnog gewoon sporten, als je zo bezorgd bent om je gezondheid. Maar sommige mensen zeuren liever :)
In die zin in zeuren an sich een sport :9

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
henkzelf schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:00:
[...]

@Hoevenpe presenteerde de hele tweet en ik focus inderdaad op instroom zonder te switchen naar wat dan ook. Ik zie overigens de thuis zuurstof ook weer stijgen hier lokaal.
Check. Instroom zal wel wat gaan toenemen, maar de uitstroom ook. Met omikron is de ligduur veel korter, en kun je na een paar dagen met wat zuurstof en medicatie weer naar huis. Qua ziekenhuisbezetting ziet het er allemaal niet slecht uit....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]

Klopt, ik los dat b.v. op door de 17-minners training te geven :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
[...]

Sommige mensen staan liever te basketballen in een zaal, dan op een natte baan buiten waar de wind effect heeft op je schot en je vieze/koude handen krijgt van een bal die door elke plas heen rolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Yaksa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Los van onderzoeken en de claim die gemaakt wordt kan je natuurlijk gewoon in de cijfers van het NICE zien dat het gemiddelde BMI van patiënten rond de 30 ligt, teveel dus. Hoe kan je werken aan je overgewicht? Voeding aanpassen en sporten. Gezonde voelen = gezonde geest en over het algemeen een betere weerstand. Hoewel de claim wetenschappelijk gezien misschien niet klopt of nog niet bewezen is, zit er natuurlijk wel een kern van waarheid in en dat is denk ik waar het om ging, maar goed nu ben ik voor iemand anders aan het praten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is dat echt zo dan? Ik heb namelijk de afgelopen twee jaar alleen maar gehoord dat we de effecten van de verschillende maatregelen maar moeilijk apart van elkaar kunnen bemeten omdat ze steeds tegelijkertijd worden genomen. Het is voor zover ik weet nog niet één keer voorgekomen dat er met vooral op de horeca gerichte maatregelen iets zwaarders is voorkomen.

EDIT:
Ik zet toch mijn vraagtekens bij het gesloten houden van de horeca. De manier waarop omicron zich verspreid laat mijns inziens zien dat het weinig uitmaakt of je met elkaar in de kleedkamer bij de voetbalclub, de supermarkt, een kledingwinkel of horecagelegenheid in contact komt.

Bovendien heb ik het idee dat de horeca gesloten houden relatief de minst effectieve maatregel is om mobiliteit tegen te gaan omdat het de makkelijkst te 'omzeilen' maatregel is. Voor veel andere gesloten dingen (zoals een sportclub, kledingwinkel, etc.) zijn weinig tot geen alternatieven dus daar heb je werkelijk een verminderde mobiliteit. Als alternatief voor horecabezoek gaat men gewoon bij elkaar thuis op de lip zitten, en dat is naar mijn ervaring meestal niet keurig met maximaal 2 bezoekers uit één huishouden. Dat is volgens mij een belangrijke, zo niet de belangrijkste, reden is waarom de leeftijdsgroepen 20-30 (en daaromheen) zo hoog in de besmettingscijfers terug blijven komen.

Er valt gerust wat voor te zeggen om rustig aan te versoepelen, maar ik blijf het gek vinden dat mensen doen alsof de horeca sluiten een soort zilveren kogel is want dat is uit de praktijk volgens mij nog nooit gebleken.

[ Voor 43% gewijzigd door Patriot op 13-01-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Check. Instroom zal wel wat gaan toenemen, maar de uitstroom ook. Met omikron is de ligduur veel korter, en kun je na een paar dagen met wat zuurstof en medicatie weer naar huis. Qua ziekenhuisbezetting ziet het er allemaal niet slecht uit....
Eens.. maar "open die hap..." was waar ik op reageerde en dat is misschien toch wat drastisch gesteld door @hoevenpe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Luuk84 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Hoe kan je werken aan je overgewicht?
door minder te vreten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Luuk84 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Los van onderzoeken en de claim die gemaakt wordt kan je natuurlijk gewoon in de cijfers van het NICE zien dat het gemiddelde BMI van patiënten rond de 30 ligt, teveel dus. Hoe kan je werken aan je overgewicht? Voeding aanpassen en sporten. Gezonde voelen = gezonde geest en over het algemeen een betere weerstand. Hoewel de claim wetenschappelijk gezien misschien niet klopt of nog niet bewezen is, zit er natuurlijk wel een kern van waarheid in en dat is denk ik waar het om ging, maar goed nu ben ik voor iemand anders aan het praten ;)
Klopt en ik had hem mijn eigen antwoord al gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
henkzelf schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Eens.. maar "open die hap..." was waar ik op reageerde en dat is misschien toch wat drastisch gesteld door @hoevenpe
Alles open is ook onrealistisch. Maar zo zal @hoevenpe het ook niet bedoeld hebben.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
henkzelf schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:07:
Eens.. maar "open die hap..." was waar ik op reageerde en dat is misschien toch wat drastisch gesteld
Winkels, amateursport, contactberoepen en eventueel horeca tot 20u

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arbraxas
Of meer te bewegen. Ik fiets en daardoor verbrand ik zoveel dat ik nog meer vreet als daarvoor.
Wel meer als 30 kilo kwijt. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Van mij mogen ze. Sterker nog... ik werp me op als vrijwillige klant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Uitbreiding 3G wel hoor, dat is al door de EK heen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Fly-guy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:01:
Volgens mij gaat de demonstratie van de winkels op zaterdag gewoon door, wat mij betreft gaan ze elke dag demonstreren.

https://www.rtlnieuws.nl/...n-corona-lockdown-protest
Wat mij betreft gaan ze (samen met de horeca) gewoon weer open vanaf zaterdag en stoppen de burgemeesters met handhaven. Het staat totaal niet meer in verhouding met de staat van de pandemie. Helemaal niet zelfs.

Tijd voor actie! d:)b
[...]
Ben er ook bang voor. Hoop dat de kamer er niet intrapt :X Moest dit inderdaad de insteek zijn, dan is het wel heel erg jammer dat ook Kuipers meedoet met dat spelletje.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 13-01-2022 15:14 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Of meer te bewegen. Ik fiets en daardoor verbrand ik zoveel dat ik nog meer vreet als daarvoor.
Zo doe ik dat ook, als ik weet dat ik een weekje teveel gegeten heb, sport ik ook wat meer ter compensatie.

Nu moet ik wel zeggen dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Mijn vrouw valt b.v. amper af, terwijl ze echt weinig eet, maar ze kan ook niet sporten vanwege gewrichtsproblemen.

Daarnaast werkt je lichaam afvallen ook tegen omdat aangemaakte vetcellen weliswaar 'leeg' kunnen worden, maar wel gewoon blijven bestaan. Als je later dus weer eet komt het er ook gelijk weer bij. Precies een belangrijke reden waarom afvallen zo lastig is.

Maar da's een discussie voor een ander topic, voor hier is het vooral belangrijk te snappen dat BMI verlagen geen snelle oplossing gaat zijn :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:09:
[...]

knap gefeliciteerd :)

maar afvallen doe je toch in de keuken maar goed je kent ze wel na het trainen nog ff een pilsje :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
Dennahz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Wat mij betreft gaan ze (samen met de horeca) gewoon weer open vanaf zaterdag en stoppen de burgemeesters met handhaven. Het staat totaal niet meer in verhouding met de staat van de pandemie. Helemaal niet zelfs.

Tijd voor actie! d:)b
Yup, laten we nog snel even het land naar de klote helpen voordat de crisis echt voorbij is 8)7

[removed]

Pagina: 1 ... 186 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.