Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.009 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
niet voor iedereen wordt het accepteren van besmettingen het nieuwe normaal. Een collega van mij is ziek thuis met corona voor ruim anderhalve week en het gaat helemaal niet goed. Wordt nog randje of die naar het hospitaal moet. Wel gevaccineerd en onder de dertig nog.

Het zal wel niet al te vaak voorkomen maar het is niet zo easy peasy als sommige denken
Voor iedereen wordt het normaal, maar het zal niet voor iedereen leuk zijn, dat is zeker waar, dus het gaat voor de één sneller dan de ander. Uiteindelijk gaan we ook covid ook gewoon accepteren als een ziekte die je kan overkomen en waar je dan maar mee om moet gaan. Erg vervelend als je het krijgt, maar geen reden meer om de maatschappij beperkingen voor op te leggen. Het zal een ziekte worden zoals vele anderen, hopelijk met uiteindelijk een gematigd ziektebeeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Winkelen op afspraak… wie doet dat nou. Kortom de winkeliers schieten er geen donder mee op. Daadkracht en enige visie ontbreekt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Gewoon op tijd opsturen naar landen die het nodig hebben.
Omikron is daar eerder. Die hebben door gebrek aan vaccins al redelijk wat natuurlijke immuniteit opgebouwd.

Pssst, iemand een Pfizer-vriezer kopen? Iemand?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou er tijdens het overleg in het Catshuys vandaag ook een fatsoenlijke onderbouwde reactie zijn geweest op de vraag waarom de modellen zo enorm afwijken?

Het lijkt mij dat dit eerst duidelijk moet worden wil je je uberhaupt nog verdiepen in een nieuw OMT advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat we (met altijd een oog rgericht op de belasting van de zorg) het moeten loslaten. We gaan dan allemaal een keer omicron krijgen, dat lijkt me niet zo'n ramp.
Ik durf hem nog wel stelliger, ik neem het risico van een coronabesmetting en de gevolgen wel voor mijzelf als dat betekend dat de rest van de zorg weer de aandacht krijgt die het moet hebben.
Want de kans op blijvende schade voor vs laten we zeggen een kankerpatient. Gewoon een no-brainer.

Iets met die cijfers over "overklaarbare" oversterfte uit het rapport wat Omtzigt in de kamer heeft gegooid.
Mijn inziens doen deze maatregelen veel meer schade aan de nederlandse gezondheid als de ziekte zelf.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:30:
Zou er tijdens het overleg in het Catshuys vandaag ook een fatsoenlijke onderbouwde reactie zijn geweest op de vraag waarom de modellen zo enorm afwijken?

Het lijkt mij dat dit eerst duidelijk moet worden wil je je uberhaupt nog verdiepen in een nieuw OMT advies.
Als ze dat zouden doen leggen ze een bom onder de gehele onderbouwing van de coronastrategie vanaf dag 1.
Ondanks dat het een terechte vraag is, zal die echt niet gesteld worden.
Sterker nog, het vragen om adviezen met diezelfde modellen gaat gewoon door.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
Ik had goede hoop, maar blijkbaar word er toch nog erg strikt naar het OMT geluisterd. Waarvan we inmiddels weten dat ze een maand terug er compleet naast zaten.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het wordt nog minder:
Het kabinet komt met een aantal versoepelingen in de huidige lockdown. Zo kunnen winkels op afspraak open, dat geldt ook voor niet-medische contactberoepen zoals kappers en nagelstudio's. Dat is de uitkomst van het kabinetsoverleg in het Catshuis, zo bevestigen bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.

Er gaan in winkels en in kapperszaken wel aanvullende voorwaarden gelden. Dat kan bijvoorbeeld een maximaal aantal mensen per vierkante meter zijn en een mondkapjesplicht. Welke voorwaarden precies, worden vrijdagavond op de persconferentie bekendgemaakt.

Ook mbo's en hoger onderwijs kunnen onder voorwaarden de deuren weer openen. Tot nu toe moesten leerlingen nog digitaal onderwijs volgen.

Ook de sportmogelijkheden voor volwassenen worden verruimd. Buitensporten tot 20.00 uur 's avonds wordt weer mogelijk. Eerder deze week werd deze verruiming al aangekondigd voor jongeren. Ook binnen sporten wordt weer onder voorwaarden mogelijk.
Waarom mogen werkende mensen na 20u niet buiten sporten? :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Daarom kijk ik ook uit naar de komende technische briefing van het OMT (ergens volgende week wss). Laat ze maar verklaren hoe ze zo enorm de mist in gingen met hun voorspelling.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Je zou toch zeggen, er ligt genoeg brandhout/munitie om vanavond een paar scherpe/kritische vragen te stellen bij de persconferentie morgen. Ben heel benieuwd hoe de NOS/RTL+kranten het deze keer gaan aanpakken. Verwachtingen zijn niet hoog, maar je kan altijd dromen toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Die willen eigenlijk alleen direct uit de fabriek.

Als ze hier al een half jaar liggen dan kom je in de knoop qua logistiek en houdbaarheid etc.
Vandaar dat ik ook "op tijd" erbij schreef. De zooi opsturen wat eigenlijk over datum is wanneer het eindelijk aankomt is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Voor iedereen wordt het normaal, maar het zal niet voor iedereen leuk zijn, dat is zeker waar, dus het gaat voor de één sneller dan de ander. Uiteindelijk gaan we ook covid ook gewoon accepteren als een ziekte die je kan overkomen en waar je dan maar mee om moet gaan. Erg vervelend als je het krijgt, maar geen reden meer om de maatschappij beperkingen voor op te leggen. Het zal een ziekte worden zoals vele anderen, hopelijk met uiteindelijk een gematigd ziektebeeld.
Ik zou dit een zeer wenselijke uitkomst vinden, maar is dat ook een reële verwachting vraag ik me de laatste tijd af? Ik ben geen doemdenker, maar welke wetenschap ligt er nu onder de aanname dat Omikron zo’n beetje de laatste fase is van Corona waarna het niet meer erger wordt? Ik las onlangs dat de varianten die we hier hebben gehad, geen van allen uit de vorige variant is ontstaan. Het zijn simpelweg toevalligheden die ontstaan bij het verspreiden van het virus (iedere virus-kopie is een potentiëel mutatierisico). Hoezo zou er volgende maand geen nieuwe variant ontstaan die weer wat andere immuniteitontwijkende eigenschappen heeft, en net genoeg ziekmakend is om weer capaciteitsproblemen te geven?

Het bovenstaande lijkt me geen reden om nu maatregelen om te nemen, maar zou wel een reëel risico kunnen vormen voor de noodzaak van weer nieuwe maatregelen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 13-01-2022 13:35 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Kan ik je zo geven, gegokt en verloren. Een model is een voorspelling en niets meer dan dat.

Soms komen ze uit, alleen deze modellen komen dat nooit op de een of andere manier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
spartacusNLD schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Daarom kijk ik ook uit naar de komende technische briefing van het OMT (ergens volgende week wss). Laat ze maar verklaren hoe ze zo enorm de mist in gingen met hun voorspelling.
Waarom ze toen de mist ingingen valt nog wel te begrijpen, er waren veel onzekerheden. Veel interessanter is het m.i. waarom in de 4 weken erna niet elke week het model werd bijgewerkt met nieuwste informatie en een nieuwe onderbouwing publiekelijk werd gecommuniceerd. De lockdown is ingevoerd omdat Rutte en De Jonge bang waren voor 4000 patiënten op de IC, maar het zijn er nu ca. 375. Dat is bijna niet uit te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
Imperium schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:28:
Winkelen op afspraak… wie doet dat nou. Kortom de winkeliers schieten er geen donder mee op. Daadkracht en enige visie ontbreekt volledig.
Werkt het dus als bedoeld. Want ook ons kabinet en OMT weten dat mensen winkelen op afspraak niet gaan doen.
Dat is al de hele tijd de strategie van de "versoepelingen". Hoe kleed ik het zo aan dat het voor zo min mogelijk mensen interressant of doenlijk is.
Zie het sporten tot 1700. Dan weet je gewoon dat bijna heel werkend nederland kansloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Ik had goede hoop, maar blijkbaar word er toch nog erg strikt naar het OMT geluisterd. Waarvan we inmiddels weten dat ze een maand terug er compleet naast zaten.....
Niet alleen een maand geleden, de hele crisis al :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog even over tweedeling. Als je dacht dat dat hier erg is, moet je eens naar Canada kijken:
https://nos.nl/artikel/24...-vader-mag-kind-niet-zien

Hoe wetenschappelijk is het dat één persoon niet zijn kind mag zien vanwege zeer lage risicopercentages? Het gaat hier niet om mensen in risicogroepen. Ik vind dit niet meer met wetenschap te maken hebben. Als je dit soort maatregelen invoert, maak het dan helemaal verplicht, dat vaccin. Overigens doet Quebec dat nu ook min of meer door een flinke belasting in te voeren als je (zonder medische redenen) nog niet ingeënt bent.

Heel benieuwd naar de aankondigingen morgen. Het lijkt er iig op dat er eindelijk op korte termijn versoepelingen komen. Goed dat dat voor de verandering in stapjes gaat ipv 1 keer heel veel. Daardoor hou je bufferruimte voor als het toch mis zou gaan.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Voelt Mexicaanse griep verspilling aankomen...
Hiermee vat je wel even in één zin het Nederlandse sentiment samen.
Doet de regering niets, dan staat iedereen op de achterste benen omdat we te laat zijn met vaccineren, inkopen, en weet ik wat (zie het begin van de Corona-crisis).
Wordt er nu pro-actief ingekocht omdat men een mogelijkheid ziet dat er extra vaccinatierondes nodig zijn, dan is het opeens 'verspilling' en 'we moeten vanaf nu drie keer per jaar een prik halen'.

Het is nooit goed.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:09:
Het winkelen op afspraak lijkt een voorbode voor de invoering van de QR code voor de winkels. Het wetsvoorstel is door de tweede en eerste kamer reeds goedgekeurt. Eerst mogen de winkels open op afspraak, later zonder afspraak maar met de QR code.

Weerstand zullen veel niet leveren, ze zijn immers al blij dat ze weer over mogen.
2G is door de Tweede Kamer nog helemaal niet goedgekeurd. Het debat zou aanvankelijk op 5 januari plaatsvinden maar is uitgesteld omdat niet alle stukken naar de Kamer waren gestuurd. Het staat nu gepland voor (ik meen) 17 januari..

Bron: https://www.parool.nl/ned...-omikronvariant~ba7f72e1/

[ Voor 8% gewijzigd door harmrh op 13-01-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Waarom ze toen de mist ingingen valt nog wel te begrijpen, er waren veel onzekerheden. Veel interessanter is het m.i. waarom in de 4 weken erna niet elke week het model werd bijgewerkt met nieuwste informatie en een nieuwe onderbouwing publiekelijk werd gecommuniceerd. De lockdown is ingevoerd omdat Rutte en De Jonge bang waren voor 4000 patiënten op de IC, maar het zijn er nu ca. 375. Dat is bijna niet uit te leggen.
Ik vrees dat ze twee zaken gebruiken als argument.

"Omikron viel mee en is inderdaad minder ziekmakend".
"Dankzij de lockdown hebben we veel voorkomen".

Hiermee wordt de lockdown dus een tool om vaker in te zetten, zonder een flintertje bewijs verkopen ze het als effectieve maatregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:36:
[...]

In mindere mate dan ;)

Maar de cijfers waren destijds 'of we redden het net met een harde lockdown of we gaan keihard in code zwart'. In werkelijkheid dalen de cijfers sindsdien onder alle prognoses uit....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spartacusNLD schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Dat is toch allang bekend?
1. de ziekmakendheid van omicron was uit veiligheid toentertijd meer gelijkwaardig geschat op delta
2. het model was anders dan de genomen maatregelen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:22
Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:53:
Vanochtend las ik bij de NOS deze alinea in een artikel:
[...]
Nu heb ik de laatste tijd geen hoge pet op van de journalistiek en al helemaal niet van de heer Baidjoe, maar ik wil toch even verifiëren of ik dit nu goed lees.
Staat er nou echt dat het RIVM denk dat hun maatregelen de ziekenhuisopnames laag houden ondanks dat de besmettingen de pan uit gieren en de lockdown amper effect lijkt te hebben?
De parameters die ze lange tijd genegeerd hebben zijn dus nu ineens door hun eigen toedoen? Ik hoop echt dat er meer nuance zat in de daadwerkelijke uitingen.
Dempen en daarmee uitsmeren en tijd geven voor de versnelde booster campagne. Dat is wat ze gedaan hebben en daarvan lijkt het me niet bepaald onredelijk om te vermoeden dat dat heel goed gewerkt heeft ten opzichte van: Meest kwetsbare groepen zonder booster door een periode met extra veel contact laten gaan met vrijheid blijheid terwijl er een extra besmettelijke variant rond waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Het wordt nog minder:

[...]

Ik kan daar werkelijk waar met de pet niet bij. Wel met een aluhoedje. Wie in het OMT/kabinet heeft aandelen in dieetproducten? :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Tja, het is moeilijk te voorspellen, natuurlijk.

Waren ze voorheen telkens te optimistisch, zijn ze nu voorzichtiger geweest en krijgen ze kritiek dat ze juist te pessimistisch zijn. Ze doen het nooit goed ;)

Niemand heeft een glazen bol en je moet niet te boos zijn op Gerrit Hiemstra als het toch regent :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:28:
Ik zie voor mezelf als consument ook weinig verschil.

Nu: bellen voor bestelling - naar winkel - product ligt klaar - afrekenen bij de deur
Straks: bellen voor afspraak - naar winkel - product zelf pakken - afrekenen bij kassa

Ik had liever een limiet op het aantal personen per vierkante meter gezien. Dus in een kleine sigarenwinkel max 1 persoon, en in een grote bouwmarkt max 150 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56

door de lockdown in te voeren kan de regering altijd haar straatje schoon vegen. Als de ziekenhuisopnames tijdens de lockdown terug lopen, zoals nu gebeurt, is dat uiteraard te danken aan de door onze regering getroffen maatregelen. Als de opnames niet gelijk blijven of zelfs oplopen heeft de regering er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen en treft hen geen blaam. Ik vrees echt dat men er op deze uiterst cynische wijze naar kijkt. De gevolgen van een lockdown zijn zorgen voor (veel) later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Valt wel mee toch? We gaan daadwerkelijk versoepelen: onderwijs, sport, winkels: https://www.nu.nl/coronav...ijs-sport-en-winkels.html

En Ernst Kuipers gaat echt niet onnodig maatregelen aanhouden maar wellicht wel aan de voorzichtige kant zitten.

In het kader van duidelijkheid en uitzicht zou het mooi zijn om te weten dat bijv. ook vanaf 1 februari theaters en bioscopen e.d. weer open kunnen met beperkte bezetting, vanaf 8 februari met volle bezetting, en dan ook restaurants met beperkte bezetting, vanaf 14 februari restaurants met volle bezetting, etc.

Met natuurlijk een noodrem. Maar wellicht kiest men er nu voor om niet allerlei dingen aan te kondigen omdat een noodrem moeten gebruiken extreem demoraliserend kan werken. We gaan het zien (alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Tja, het is moeilijk te voorspellen, natuurlijk.

Waren ze voorheen telkens te optimistisch, zijn ze nu voorzichtiger geweest en krijgen ze kritiek dat ze juist te pessimistisch zijn. Ze doen het nooit goed ;)

Niemand heeft een glazen bol en je moet niet te boos zijn op Gerrit Hiemstra als het toch regent :P
Wie is "ze"? Het OMT heb ik maar weinig kunnen betrappen op optimisme, het zijn de sturende vragen die hebben geleid tot bepaalde gewenste antwoorden.

En het kabinet zegt altijd de experts te volgen,maar vergeet er dan bij te zeggen dat ze dat maar voor een deel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Het wordt nog minder:
[...]
Snelwandelen een optie ? ;)
Maar goed lijkt me ook niet veel helpen dan op sport gebiedt, zou het dan hebben gehouden bij nog geen competitie.

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 13-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:37:
[...]

2G is door de Tweede Kamer nog helemaal niet goedgekeurd. Het debat zou aanvankelijk op 5 januari plaatsvinden maar is uitgesteld omdat niet alle stukken naar de Kamer waren gestuurd. Het staat nu gepland voor (ik meen) 17 januari..

Het verhaal is iets anders, de stukken zijn "vergeten" om op te sturen. Saillaint detail: Dat was PAS NA de orgineel geplande vergadering over 2G. Toen was omicron nog niet eens een onderwerp.

Maar daar stond Hugo er even gekleurd op. Duidelijk gewoon beinvloeding van de informatievoorziening richting de kamer wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

The Legend schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Ik zou dit een zeer wenselijke uitkomst vinden, maar is dat ook een reële verwachting vraag ik me de laatste tijd af? Ik ben geen doemdenker, maar welke wetenschap ligt er nu onder de aanname dat Omikron zo’n beetje de laatste fase is van Corona waarna het niet meer erger wordt? Ik las onlangs dat de varianten die we hier hebben gehad, geen van allen uit de vorige variant is ontstaan. Het zijn simpelweg toevalligheden die ontstaan bij het verspreiden van het virus (iedere virus-kopie is een potentiëel mutatierisico). Hoezo zou er volgende maand geen nieuwe variant ontstaan die weer wat andere immuniteitontwijkende eigenschappen heeft, en net genoeg ziekmakend is om weer capaciteitsproblemen te geven?

Het bovenstaande lijkt me geen reden om nu maatregelen om te nemen, maar zou wel een reëel risico kunnen vormen voor de noodzaak van weer nieuwe maatregelen.
Dat risico is er altijd. Er kan ook weer een geheel nieuwe ziekte op komen, maar dat zien we dan wel weer. Overigens zeg ik niet dat omikron 100% zeker de laatste fase is, maar wel dat we het op termijn als 'gewone' ziekte gaan zien. Of het vanwege de juiste vaccins en medicijnen is, of omdat het nog onschuldiger is geworden zal de tijd uitwijzen, maar uiteindelijk is het een keer onder controle. Dat kan niet anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Valt wel mee toch? We gaan daadwerkelijk versoepelen: onderwijs, sport, winkels: https://www.nu.nl/coronav...ijs-sport-en-winkels.html

En Ernst Kuipers gaat echt niet onnodig maatregelen aanhouden maar wellicht wel aan de voorzichtige kant zitten.

In het kader van duidelijkheid en uitzicht zou het mooi zijn om te weten dat bijv. ook vanaf 1 februari theaters en bioscopen e.d. weer open kunnen met beperkte bezetting, vanaf 8 februari met volle bezetting, en dan ook restaurants met beperkte bezetting, vanaf 14 februari restaurants met volle bezetting, etc.

Met natuurlijk een noodrem. Maar wellicht kiest men er nu voor om niet allerlei dingen aan te kondigen omdat een noodrem moeten gebruiken extreem demoraliserend kan werken. We gaan het zien (alweer).
In hoeverre is het een praktische versoepeling als werkenden alsnog niet kunnen sporten (toegestaan tot 20:00), winkels nauwelijks rendabel zijn in het afspraken systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Met hoger- en beroeps onderwijs neemt men een risico: de incidentie in de leeftijdsgroep van ~15-29 is erg hoog. Deze versoepeling kost dus relatief veel ruimte in de R-waarde. Aan de andere kant heb ik wel begrip voor de prioriteit.

De rest is slappe hap. Men had ook gewoon de winkels kunnen opendoen en de lunchrooms erbij, tot 17:00.

Wat zou er gebeuren: de golf duurt een week langer. In plaats van omstreeks 21-1 heb je de piek in positieve tests omstreeks 28-1. Hij wordt ook wat hoger. Maar gegeven de aanhoudend scheve verdeling van positieve tests (weinig overdracht naar oudere generaties, dat gaat eigenlijk al iets langer goed dan ik had verwacht) en gegeven dat er nog steeds zicht is op de piek, en gegeven de met de dag betere uitgangssituatie in de ziekenhuizen, is het een risico dat je met wat ballen kunt nemen,

[ Voor 42% gewijzigd door t_captain op 13-01-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:37:
[...]

2G staat er los van CTB voor winkels. Er waren wel plannen om 2G en de pas voor de niet-essentieel samen in te voeren. Dat heeft het niet gehaald.

Zie onderstaande link voor de goedkeur van de 1e kamer.
https://www.rtlnieuws.nl/...or-coronatoegangsbewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Hardlopen en wandelen komt inmiddels mijn neus uit... :P

Maar serieus, waarom die 20u grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

stijnec1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:40:
[...]

door de lockdown in te voeren kan de regering altijd haar straatje schoon vegen. Als de ziekenhuisopnames tijdens de lockdown terug lopen, zoals nu gebeurt, is dat uiteraard te danken aan de door onze regering getroffen maatregelen. Als de opnames niet gelijk blijven of zelfs oplopen heeft de regering er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen en treft hen geen blaam. Ik vrees echt dat men er op deze uiterst cynische wijze naar kijkt. De gevolgen van een lockdown zijn zorgen voor (veel) later
Het kan tuurlijk ook zo zijn dat de lockdown inderdaad voor een goed deel heeft meegeholpen. Je ziet o.a. wat het tijdens alfa en delta deed. Dus het is goed mogelijk dat er idd een zorginfarct is voorkomen nu.

Alleen is dat dan wel het gevolg van slecht beleid vorig jaar. Zonder dat slechte beleid was deze lockdown niet nodig geweest. Maar zeggen dat de lockdown helemaal overbodig is vind ik ook te ver gaan.

Dit alles los van de economische effecten die wel echt extreem hard gaan aankomen. Zie ook deze aflevering van Nieuwsuur: YouTube: Deze ondernemers haalden de Kerst nét niet

In het ergste geval raak je als ondernemer je bedrijf kwijt en halen ze privé de rest van de schulden. Als ondernemer teken je vaak privé mee voor schulden in je bedrijf, en als het een eenmanszaak is dan ben je automatisch privé aansprakelijk voor 100% van je schulden. Zoals je ziet zijn de maatregelen niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Wie is "ze"? Het OMT heb ik maar weinig kunnen betrappen op optimisme, het zijn de sturende vragen die hebben geleid tot bepaalde gewenste antwoorden.
Wij in dit topic om te beginnen :P

Maar het OMT zelf heeft ook al toegegeven dat ze voorheen alles vaak te optimistisch hadden benaderd in retrospect. Dat ze modellen gebruikten die betere resultaten gaven dan wat uiteindelijk later het geval bleek te zijn.
En het kabinet zegt altijd de experts te volgen,maar vergeet er dan bij te zeggen dat ze dat maar voor een deel doen.
Eens, als het kabinet van de zomer (en in het algemeen vaker) beter had geluisterd had deze lockdown mogelijk voorkomen kunnen worden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Mwah, daarover zijn de meningen verdeeld :) Maar laten we even afwachten over hoe en wat. Maar een versoepeling naar de avondlockdown was toch wel het minimale in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:13:
Uiteraard zijn er zeker maatregelen die iets doen of bijdragen, maar wat we wel met 100% zekerheid kunnen stellen is dat het niet uit komen van het worst case scenario absoluut niets te maken heeft met de maatregelen.
De suggestie wekken dat zonder de lockdown het wél duizenden op de kliniek en IC was geweest is ridicuul.
Nee het is een combinatie van beiden (en we hadden er bij het begin van de lockdown geen 1000 bij hoeven hebben voor problemen, dat was in zich zelf al een probleem, tevens ging delta toen ook nog flink rond, dus alleen rekenen met opnames van omicron (geboosterd) is ook niet een bepaald faire vergelijking.

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 13-01-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:42:
Met hoger- en beroeps onderwijs neemt men een risico: de incidentie in de leeftijdsgroep van ~15-29 is erg hoog. Deze versoepeling kost dus relatief veel ruimte in de R-waarde. Aan de andere kant heb ik wel begrip voor de prioriteit.

De rest is slappe hap. Men had ook gewoon de winkels kunnen opendoen en de lunchrooms erbij, tot 17:00.
De vraag is in hoeverre deze leeftijdsgroep niet nu al veel contacten heeft. Er zijn nog steeds feestjes in studentenhuizen etc. Dat zou juist zelfs iets kunnen afnemen als de behoefte tot contact deels overdag al wordt vervuld.

Wellicht neemt het aantal contacten niet heel aanzienlijk toe dus. Lijkt me erg lastig in te schatten maar door deze versoepeling krijgen we wellicht wel dat inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Voelt Mexicaanse griep verspilling aankomen...
Hier staat een mooi tabelletje uit juni wat er allemaal al besteld is:

https://www.rijksoverheid...s-zijn-we-klaar-voor-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:42:

Open tot 1700, werkend nederland is er blij mee. :+
Werken loont niet in nederland zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 09:14
Wedden voor een kratje bier dat er zoiets gezegd gaat worden, maar dan met daarbij "dat het kabinet kijkt naar verdere versoepelingen maar dat het daarbij afhankelijk is van wetgeving die nu reeds bij de Tweede Kamer ligt", daarmee 2G horeca en 3G winkels als chantagemiddel gebruikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Mwah, daarover zijn de meningen verdeeld :) Maar laten we even afwachten over hoe en wat. Maar een versoepeling naar de avondlockdown was toch wel het minimale in mijn ogen.
een avondlockdown betekent voor werkenden en studerenden dat het enige verschil is met een echte lockdown dat je op zaterdag en zondag kunt winkelen en in de horeca kunt lunchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Wedden voor een kratje bier dat er zoiets gezegd gaat worden, maar dan met daarbij "dat het kabinet kijkt naar verdere versoepelingen maar dat het daarbij afhankelijk is van wetgeving die nu reeds bij de Tweede Kamer ligt", daarmee 2G horeca en 3G winkels als chantagemiddel gebruikend.
2G-debat is volledig stilgelegd toch? Op 18 januari praat men verder, maar als blijkt dat door omicron de opnames sterk afnemen zie ik dat geen kamermeerderheid krijgen, of zie ik nog meer uitstelgedrag waardoor het niet eens tot stemming komt. (uiteraard wel moties FvD etc. voor Twitter-screenshotjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ben vooral benieuwd wat deze keer het 'half uurtje van D66' wordt, de QR-code vrije terrassen van Omikron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
anandus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Wij in dit topic om te beginnen :P

Maar het OMT zelf heeft ook al toegegeven dat ze voorheen alles vaak te optimistisch hadden benaderd in retrospect. Dat ze modellen gebruikten die betere resultaten gaven dan wat uiteindelijk later het geval bleek te zijn.

[...]
Eens, als het kabinet van de zomer (en in het algemeen vaker) beter had geluisterd had deze lockdown mogelijk voorkomen kunnen worden.
Daar denkt onze MP heel anders over:
https://nos.nl/artikel/24...own-was-niet-te-voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:47:
2G-debat is volledig stilgelegd toch? Op 18 januari praat men verder, maar als blijkt dat door omicron de opnames sterk afnemen zie ik dat geen kamermeerderheid krijgen, of zie ik nog meer uitstelgedrag waardoor het niet eens tot stemming komt. (uiteraard wel moties FvD etc. voor Twitter-screenshotjes)
Dan dus ook geen versoepelingen. Voorspel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Wellicht omdat ze denken dat het later op de avond toch al snel te "amicaal" wordt ?
Het zou niet moeten hoeven, maarja het is wellicht hun inschatting van het Nederlandsche Volk.

Maar goed zou op zich een prima vraag zijn aan den heren (en dan dat voor de verandering eens niet inleiden met een "ja maar het virus kan toch geen klok kijken", want daar zal het dan ook niet aan liggen).

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 13-01-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
stijnec1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:46:
[...]

een avondlockdown betekent voor werkenden en studerenden dat het enige verschil is met een echte lockdown dat je op zaterdag en zondag kunt winkelen en in de horeca kunt lunchen
True true, nog niet ideaal. Maar goed, dat is iets in ieder geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:45:
[...]

De vraag is in hoeverre deze leeftijdsgroep niet nu al veel contacten heeft. Er zijn nog steeds feestjes in studentenhuizen etc. Dat zou juist zelfs iets kunnen afnemen als de behoefte tot contact deels overdag al wordt vervuld.

Wellicht neemt het aantal contacten niet heel aanzienlijk toe dus. Lijkt me erg lastig in te schatten maar door deze versoepeling krijgen we wellicht wel dat inzicht.
Sowieso is het niet de leeftijdsgroep die de zorg in zijn greep gaat houden. Wel dan weer de leeftijdsgroep waarbij sociale contacten belangrijk zijn voor het welzijn. Ik zou het wel weten als ik onder de 30 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ja en achteraf de wappies zeker:

" Zie je nou wel, 85% heeft zich voor niks lopen prikken"
"We hadden gelijk"
"Jod-Hee-Waw-Hee"

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:
[...]

2G staat er los van CTB voor winkels. Er waren wel plannen om 2G en de pas voor de niet-essentieel samen in te voeren. Dat heeft het niet gehaald.

Zie onderstaande link voor de goedkeur van de 1e kamer.
https://www.rtlnieuws.nl/...or-coronatoegangsbewijzen
Eerste Kamer klopt. Dat debat heb ik nog gezien destijds uit interesse. Tweede Kamer moet dus nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
TrailBlazer schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:11:
Dat hele winkelen op afspraak is leuk voor de bouwmarkt en keukenzaak. Maar als ik een broek wil heb geen zin om een lijstje te maken hoe laat ik waar naar binnen wil.
Alleen een broek kan je dan weer makkelijk via internet bestellen en een keuken niet. Bouwmarkt is ook erg onhandig als deze niet fysiek open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:47:
[...]

2G zal wel een stille dood sterven. Met omikron zie ik het ook niet echt meer nut hebben overigens.... We gaan nu voor de mondkapjes! Van nutteloos tot levensbelang....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:48:
[...]

True true, nog niet ideaal. Maar goed, dat is iets in ieder geval.....
Precies de reactie waaruit van Den Haag op word gehoopt. Strooi met wat kruimeltjes, komen we er misschien weer mee weg.
En nee, 2G is nog lang niet weg. Niet zolang de VVD,D66 en CDA de dienst uitmaken.
Vergeet niet dat ook europees nogal getimmerd word aan die social points diplomas vaccinatiepas.

[ Voor 22% gewijzigd door arbraxas op 13-01-2022 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik vrees dat ze twee zaken gebruiken als argument.

"Omikron viel mee en is inderdaad minder ziekmakend".
"Dankzij de lockdown hebben we veel voorkomen".

Hiermee wordt de lockdown dus een tool om vaker in te zetten, zonder een flintertje bewijs verkopen ze het als effectieve maatregel.
Omdat ze niet transparant zijn over de nieuwe verwachtingen n.a.v. bijgewerkte modellen komen ze hiermee weg. Hierdoor wordt het een koud kunstje om weer onheilspellende modellen uit de kast te trekken op het moment dat het spannend wordt als niemand daar kritisch op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 10:48
Agent47 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:48:
Ja en achteraf de wappies zeker:

[...]

"Jod-Hee-Waw-Hee"
Die relatie zie ik niet...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:45:
Open tot 1700, werkend nederland is er blij mee. :+
Werken loont niet in nederland zullen we maar zeggen.
Dat is bewust, scheiden van de groepen. Geeft nog een beetje een rem. Anders gaat men van kantoor via de winkel naar de bar om te zuupe, dan pak je drie 'bubbels' in één keer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:50:
[...]

2G zal wel een stille dood sterven. Met omikron zie ik het ook niet echt meer nut hebben overigens.... We gaan nu voor de mondkapjes! Van nutteloos tot levensbelang....
2g komt zeker als er alsmaar ongevaccineerden in het ziekenhuis blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Precies de reactie waaruit van Den Haag op word gehoopt. Strooi met wat kruimeltjes, komen we er misschien weer mee weg.
Ik had het over de avondlockdown he? Ik ben gewoon teleurgesteld tot nu toe :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Laat ik de knuppel in het hoenderhok gooien: waarom wordt dit pakket niet eerst aan de Tweede Kamer voorgelegd?

Dat je bij sterk oplopende cijfers geen tijd hebt om het parlement te betrekken snap ik, maar deze keer is er geen 'haast'. Een openbare presentatie van het OMT aan kritische kamerleden en debat met eventuele moties voordat we iets veranderen lijkt me voor het draagvlak wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:52:
[...]
2g komt zeker als er alsmaar ongevaccineerden in het ziekenhuis blijven komen.
Ik zie het echt niet gebeuren. Het zou me verbazen althans..... Ik ben overigens geen tegenstander van 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07
stijnec1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Voor iedereen die thuis werkt en voor alle studenten behalve de natuurkunde studenten is dit natuurlijk ook een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat zal men bedoelen met: binnen sporten wordt onder voorwaarden weer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Robkazoe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
Je zou toch zeggen, er ligt genoeg brandhout/munitie om vanavond een paar scherpe/kritische vragen te stellen bij de persconferentie morgen. Ben heel benieuwd hoe de NOS/RTL+kranten het deze keer gaan aanpakken. Verwachtingen zijn niet hoog, maar je kan altijd dromen toch...?
Al heb je scherpe vragen als journalist, zie maar eens een antwoord te krijgen. Tot op heden waren ze erg behendig in het ontwijken en voor je het wist was de tijd op om vragen te stellen. Echte antwoorden gaan we niet krijgen, althans niet in die setting.
Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
Een collega van mij is ziek thuis met corona voor ruim anderhalve week en het gaat helemaal niet goed. Wordt nog randje of die naar het hospitaal moet. Wel gevaccineerd en onder de dertig nog.
Hoe naar het ook is, je collega is wel een uitzondering met zijn of haar situatie. Een gevaccineerde jongere hoeft weinig vrees te hebben voor corona. Zelfs een ongevaccineerde jongere zal niet snel in het ziekenhuis belanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het wordt nog minder:

[...]

Als je goed kijkt, zie je dat dit 'versoepelingen' zijn die nauwelijks iets voor de R betekenen.
Robkazoe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
En dan een rood kruis bij de persco erop zeker? Ze kijken wel uit. Ze hebben tijdens de Omtzigt-affaire al aangegeven verslaggevers te zijn van het Haagse en zeker geen journalisten die dieper op zaken ingaan.
The Legend schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar om besmettelijker te worden, moet het milder zijn om meer overlevingskansen te hebben als virus. Deze verdringt dus andere varianten. Er zijn een hoop onderzoeken van de afgelopen eeuw over luchtwegvirussen bij het grof vuil gelegd en opnieuw onderzocht voor Corona... en nu blijkt dat oude wijsheden toch ook op te gaan voor Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:53:
Laat ik de knuppel in het hoenderhok gooien: waarom wordt dit pakket niet eerst aan de Tweede Kamer voorgelegd?

Dat je bij sterk oplopende cijfers geen tijd hebt om het parlement te betrekken snap ik, maar deze keer is er geen 'haast'. Een openbare presentatie van het OMT aan kritische kamerleden en debat met eventuele moties voordat we iets veranderen lijkt me voor het draagvlak wenselijk.
Jawel joh, voor morgen middernacht moet alles in kannen en kruiken zijn.... Je zou dit besluit ook maar eens een paar dagen eerder hebben genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
saert schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:54:
Wat zal men bedoelen met: binnen sporten wordt onder voorwaarden weer mogelijk?
Waarschijnlijk het aantal mensen, bepaalde tijden, eventueel QR code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Dan kunnen de jeugd teams lekker sporten en kunnen de volwassen teams die vaker later op de avond gepland staan alsnog geschrapt worden...

Ben een beetje cynisch geworden op het sporten voor volwassen verhaal maar de ervaringen van vorig jaar helpen daar ook totaal niet mee. Nu zit ik sowieso niet op een handige sport (basketbal, indoor en 1,5 meter afstand houden is geen optie), maar vorig jaar hebben we 3/4 van onze trainingen de prullenbak in kunnen gooien. Vooral omdat ons "bier"-team voornamelijk uit 25+-ers bestaat mochten we relatief lang niet trainen.

Nu ik de term "sporten" voorbij hoor komen in de media denk ik aan:
- Maximaal 2 man
- Buiten
- Tot maximaal 17:00 uur (of 19:00 uur)
- Met respect voor de 1,5m afstand

Met andere woorden: Dit duurt nog wel een paar weken/maanden voordat wij de gymzaal weer in kunnen. Maar ik laat mij graag verrassen morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Wel top tv worden met de helft die van toeten nog blazen weet, de super wappie baudet en de positie van de pvv. Zou wel goed vermaak zijn in tijden van lockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Ik zie het echt niet gebeuren. Het zou me verbazen althans..... Ik ben overigens geen tegenstander van 2G.
Mij niet, bijna overal is 2G verscherpt om ongevaccineerden te bewegen om zich toch te laten vaccineren, zoals in Oostenrijk en Frankrijk, niet zozeer als preventiemaatregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
giantgiantus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Voor iedereen die thuis werkt en voor alle studenten behalve de natuurkunde studenten is dit natuurlijk ook een verbetering.
Voor mij niet. Moet ik dus nu maar "straf" krijgen omdat ik loslopende wappie ben die voor zijn werk nou eenmaal naar de fabriek moet? (Ik ben namelijk storings/onderhouds monteur).

Of moet dit onder het kopje, verdeel en heers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Voor mij niet. Moet ik dus nu maar "straf" krijgen omdat ik loslopende wappie ben die voor zijn werk nou eenmaal naar de fabriek moet? (Ik ben namelijk storings/onderhouds monteur).

Of moet dit onder het kopje, verdeel en heers?
Onder het kopje pech. Of onder het kopje geluk. Jij kon nog lekker de hort op voor werk. Ik ken zo langzaam aan elke vierkante cm van mijn werkkamer uit m’n hoofd.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Open die hap! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 13-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MarcoC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Mij niet, bijna overal is 2G verscherpt om ongevaccineerden te bewegen om zich toch te laten vaccineren, zoals in Oostenrijk en Frankrijk, niet zozeer als preventiemaatregel.
Feit, maar we weten ook wat voor discussies dat een paar maanden geleden in ons land opleverde. Alsof alle ongevaccineerden gedeporteerd zouden worden.... Zeker er nu nog geen woord over gerept word in het kabinet in de vorm van : 'winkels kunnen weer open indien 2G' denk ik dat het gewoon langzaam zal uitdoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
giantgiantus schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Wel top tv worden met de helft die van toeten nog blazen weet, de super wappie baudet en de positie van de pvv. Zou wel goed vermaak zijn in tijden van lockdown.
Inderdaad, en dan als toetje nog wat inhoudelijke vragen en opmerkingen van die dame van BBB en een Omtzigt die het OMT op de BBQ legt over het interpreteren van cijfers. Ja top tv.

Er zijn meer kritische mensen in de kamer als alleen Geert en Baudet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Ik weet niet of voor een Baudet "kritisch" het juiste woord is om zijn standpunt over Covid te beschrijven.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Als ze nou dan de kamer voortaan eens goed informeren weten ze over een tijdje ook prima hoe en wat.

Iedereen behalve Baudet dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dat zou ik ook zeggen, maar ik denk dat het bij deze fop versoepelingen blijft en dat ze over 2 weken weer eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake

Dat zal samenhangen met de werking van de Twm en het risico dat het kabinet wel nemen met de Tweede Kamer.

Nu gebruikt men telkens de noodprocedure waardoor we eerste de persco hebben en daarna het debat. In het debat hoeft men niet meer expliciet in te stemmen met het pakket, de Twm voorziet in deze situatie met een zwijgen is toestemmen. De Tweede Kamer moet expliciet iets wegstemmen.

De andere route is eerst debat en daarna pas een persco. Alleen dan moet de Tweede Kamer expliciet instemmen met het pakket. Dat is lastiger voor het kabinet, het onderhandelen begint meteen. Tevens moet iedereen dan kleur bekennen, wat niet altijd leuk is voor politici. Steun in de Tweede Kamer is niet zo dik gezaaid meer. Het kabinet heeft feitelijk een minderheid op coronabeleid omdat CU afgehaakt is en oppositie voert.

De huidige route zal de weg van de laagste weerstand zijn voor het kabinet. Geen onderhandelingen met de Tweede Kamer, geen kans op gezichtsverlies en het debat is niets meer als een nationale therapiesessie. Het pakket of delen daarvan moet expliciet weggestemd worden en dat is lastig weten we uit de praktijk. Die moties komen er wel, maar vaak uit hoeken waardoor die bij voorbaat al kansloos is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Behalve het hoger onderwijs, het mbo, kappers en winkels mogen ook de sportscholen weer open. Voor winkels gelden de openingstijden tussen 5 uur ’s morgens en 5 uur ’s middags. Aan sport zitten geen beperkingen meer.
We zijn dus terug op de werkendenlockdown... Met veel lagere cijfers dan december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Feit, maar we weten ook wat voor discussies dat een paar maanden geleden in ons land opleverde. Alsof alle ongevaccineerden gedeporteerd zouden worden.... Zeker er nu nog geen woord over gerept word in het kabinet in de vorm van : 'winkels kunnen weer open indien 2G' denk ik dat het gewoon langzaam zal uitdoven.
Laat deporteren nou net geen optie zijn met 2G. En ja, uitsluiting van groepen mensen van het sociale en als het aan het kabinet ligt zelfs je de mogelijkheid ontnemen om je brood te verdienen is zeker niet minder erg. En onze "vrijdenkende" partijen onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:01:
[...]

We zijn dus terug op de werkendenlockdown... Met veel lagere cijfers dan december.
Sportscholen of alle binnensporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Nee: geen horeca, geen winkels zonder afspraak, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
ralpje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb al een aantal kledingwinkels gezien die de voorraad gewoon buiten op een rek hebben staan, inclusief een partytentje waar je snel kan passen.
Heb je iets leuks gevonden, dan bel je naar binnen, geef je je bestelling door en kun je het direct ophalen.....

De huidige sluiting (met click en collect) én 'winkelen op afspraak' is een grote papieren tijger, maar maakt de drempel blijkbaar toch hoog genoeg voor de 'incidentele' winkelaar.
Mooi en creatief dat dit gebeurt en wordt gedoogd door de gemeente, maar het is niet conform de maatregel "click & collect". Daarmee kan je dus niet onderbouwen dat er weinig verschil is tussen de maatregelen. Dat het de facto (doordat ondernemers en gemeenten burgerlijk ongehoorzaam zijn) weinig verschil maakt, is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
berichten verschillen wel van elkaar op verschillende platformen....sommigen hebben het over winkelen op afspraak, anderen over een max. aantal bezoekers per meter....a

[ Voor 42% gewijzigd door joppe113 op 13-01-2022 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 12-09 22:00

tha_crazy

Mafketel

[...]

In ieder geval sporten, ik sta zaterdag en zondag weer 2 uur in de sportschool en ga (heel voorzichtig) m'n planning voor volgende week maar weer maken.

Desondanks zou ik ook wel weer eens graag een biertje buitenhuis willen doen of eens lekker uit eten willen met m'n partner (anders dan in belgie dan :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AMARONE|IA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Sportscholen of alle binnensporten?
AD zegt alle sport weer open zonder tijdslimiet, maar daar zou ik nog even een slag om de arm houden.
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Nee: geen horeca, geen winkels zonder afspraak, etc.
Ik had het meer over de tijden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]

sequencen gebeurt steeksproefgewijs. Niet bij iedereen. Maar aangezien het nu inmiddels al een tijdje dominant is en bijvoorbeeld in Amsterdam ( de anus van nederland :+ ) al een tijdje 100% van de test Omikron is, kan je er gezien de snelheid waarmee delta verdreven werd wel vanuit gaan dat zo goed als alles inmiddels Omikron is (@t_captain wat denk jij qua omikron verdrijft delta?)

Of ze moeten een zwaar afwijkend ziektebeeld hebben, dat doen ze het voor het geval dat de afwijkende klachten door een nieuwe variant veroorzaakt worden (wat het nooit is)

Makkelijke aanname, jazeker, maar ook een logische gezien de verdrijving van Delta (en nog wat zaken, maar dan ga ik teveel op patient details inzoomen)
De deltavariant van het coronavirus is in de Belgische samenleving nog steeds niet verdrongen door de omikronvariant, waardoor het er op lijkt dat deze variant blijft, zegt viroloog Marc van Ranst donderdag. "Ik had gehoopt dat delta uit de markt geblazen zou worden. Dat gebeurt niet, wat betekent dat nieuwe varianten ook weer de stam van delta kunnen hebben", vreest Van Ranst.

In het universitair ziekenhuis in Leuven waar hij werkt, ziet de Belg dat het overgrote deel van de ernstig zieke coronapatiënten momenteel de deltavariant heeft. Alle opgenomen patiënten doen een coronatest. "Bij de asymptomatische patiënten of de patiënten met lichte klachten zien we de afspiegeling zoals die is in de samenleving: zo'n 85 procent heeft omikron en 15 procent heeft delta", vertelt Van Ranst. "Bij patiënten met zwaardere klachten is dit omgedraaid. Daar heeft zo'n 80 procent de deltavariant."
Ai. Toch nog niet opgelost met die Delta dus. Maar even zien hoe dit gaat evolueren. Kan wel verklaren waarom sommige mensen alsnog op 't IC komen iig!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Welke contactberoepen allemaal open mogen is nog niet duidelijk, zie alleen kappers genoemd worden. Vorige keer in deze situatie kregen bijvoorbeeld de sekswerkers nog een mes in hun rug van het kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
CMD-Snake schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Welke contactberoepen allemaal open mogen is nog niet duidelijk, zie alleen kappers genoemd worden. Vorige keer in deze situatie kregen bijvoorbeeld de sekswerkers nog een mes in hun rug van het kabinet.
De kuchende man in regenjas kan niet zo specifiek alles doorbellen naar de outlets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Staat nergens dat je na 20u mag sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 11-09 16:38
Telegraaf wel...aan sporten zit geen beperkingen meer...
hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Staat nergens dat je na 20u mag sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
CMD-Snake schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Ze hebben de balkonfoto onder ogen gekregen.
DIT KAN ECHT NIET LANGER ZO!

#geintje moet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Ik begin toch iets positiever gestemd te raken over het niet invoeren van 2G nu ook burgemeesters zich expliciet uit beginnen te spreken. Ook Femke Halsema geeft aan er niets in te zien. Dat is toch iemand waar ze moeilijk omheen kunnen, lastiger dan de burgemeester van Urk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Ja, alleen levert die code na de verstreken periode een rood kruis op.
Voor het reizen dus bijna niet te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arbraxas
Maar het signaal is duidelijk,
Horeca, gooi gewoon alles open tegelijk. Verenig je. Maak lawaai en protest. Dat is de enigste manier om Den Haag in beweging te krijgen. Collectieve "ongehoorzaamheid"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Weten jullie waar ik mij best wel aan stoor? laatst zag ik die infographic van griepseizoen 2018/2019 (hier gepost en ook op Twitter).

Cijfers:
- 400.000 besmet (indicatief)
- 11.000 ziekenhuisopnames
- 2900 doden
- duur 14 weken

Dat is een CFR van 0,6 met gemiddeld 112 opnames per dag en 30 doden per dag. Die dertig doden per dag komen wij deze maand niet eens aan, het is de helft. Geen haan die ernaar heeft gekraaid of het in zijn hoofd heeft gehaald om iets te reppen over te nemen maatregelen. Nu blijven we, want zoals het nu lijkt worden er een paar wassen neus versoepelingen doorgevoerd, met zware maatregelen zitten ondanks de beschikbare data uit omliggende landen. We weten inmiddels dat de IC's niet meer vollopen, daar stuurde we toch altijd op? Ik zie het er straks nog op uitlopen dat ze maatregelen gaan aanhouden als het enige angstaanjagende getal de besmettingen zijn, die zich dan niet meer vertalen in het rijtje ziekenhuisopname, IC opname en sterfte.
Pagina: 1 ... 185 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.