Ab zou er eigenlijk zitten maar had zich afgemeld, die zag dit al aankomen.Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Waarschijnlijk omdat Ab er ook al eens had gezeten. Zeker vergeten te kijken hoe die in de eerste minuut werd afgebrand door een hockeyer.
Met de term fakenews doe je nu net of de OMT leden geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn, ze doen echter gewoon hun werk op hun expertise.Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:29:
[...]
Girbes zit niet in het OMT en is al wat langer kritisch. Voss is eigenlijk gewoon kritiekloos fakenews aan het rondzingen bij Op1, die vervolgens haar journalistieke taak niet uitvoert. Ook dat is niet nieuw deze pandemie.
De modellering komt niet uit nee dat is onderhand ook al tig keer uitgelegd. Als je niet meer data beschikbaar hebt, kun je ook geen betrouwbaardere of betere modellering maken. Een aanname doen dat omicron minder ziekmakender is, had gekund, maar met de bezetting in de zorg was dat gokken. Het is eerder de vraag wat de nieuwe data aan scenario's gaat geven. De expert had wel beter kunnen zeggen: het scenario kwam niet uit, daar kunnen we nu niet meer vanuit gaan en de verlichting in de zorg is wel een goed teken. Ik blijf er dan ook bij dat de individuele OMT leden niet in de media moeten optreden, het geeft alleen maar onduidelijkheid en minder draagvlak.
De discussie is eerder in hoeverre moeten we nog op die scenario's afgaan en dat is mede het verschil in de landen. De 1 is voorzichtig met Omicron en de ander gooit alles gewoon open en heeft al eerder geboosterd.
In alle eerlijkheid zou ik zeggen, versoepel maar voor een deel. Maximaal aantal klanten in de winkel, alle scholen weer open en contactberoepen idem dito. Hoge scholen en universiteiten zouden nog kunnen afwisselen met thuis studeren op afstand.. Want diegene die een booster wou halen, kon dat en een deel van de jongere groep wil niet of mag simpelweg nog niet, omdat de laatste prik nog niet lang genoeg geleden is.
Tja, je kan gewoon opzoeken welke winkels er zijn en waar ze zitten. Grote ketens zitten sowieso overal. En passant nog een paar recensies voor restaurants lezen en je dagje er tussenuit is gepland (en je euro’s zijn in het buitenland verdwenen).user109731 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Ik zou het eerste doen, snel even een afspraak of twee inschieten vs helemaal naar Duitsland of België rijden en daar in een vreemde stad te zoeken naar de juiste winkel...
Winkelen op afspraak is een druppel op een gloeiende plaat en in de grensregio’s volstrekt kansloos, gewoon een symbolisch gebaar omdat het moet. Lachwekkend eigenlijk, toont maar weer hoe de beleidsmakers in een totale andere wereld leven.
Nederlandse vereniging voor psychiatrie: open het hoger onderwijs; de schade is enorm.Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Als dat het is is dat wel erg mager. Horeca tot 17:00 en winkels open tot 18:00 lijkt mij echt prima mogelijk. Zou eerder nog even wachten met higer onderwijs. Die zijn prima in staat online les te volgen nog een paar weekjes, plus: zo is het daarna als ze gaan werken ook.
Johan Bogle op Tweakers.net: gaat prima zo!
Hmmmm, lastig lastig, wie zou er hier het meeste verstand van hebben?
Lege panden en (deels) lege straten zijn niet nieuw en alhoewel het niet te ontkennen is dat Corona daar ook aan mee geholpen heeft was het ook een tijdje aan de gang met de opkomst van online shopping. In de jaren voor Corona waren er al winkelgebieden met 20 tot 30% leegstand. Vooruitziende blik van de winkeliers die toen al gestopt/failliet waren of iets dat al langer speelt en door Corona een versnelling heeft gekregen?dreameater schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:13:
[...]
Oh dit... lege panden en compleet lege straten liegen niet. Ondernemers laten zich niet failliet verklaren maar gooien zelf de handdoek (gedwongen) in de ring. Panden van restaurants worden verkocht aan pandjesbazen die als gieren zitten te wachten op dergelijke panden in deze tijden... zodat als het straks weer beter gaat ze die panden met veel winst kunnen verhuren of verkopen. Behoorlijk oneerlijk
Ook hier op Tweakers loopt sinds 2015 een topic over het opdoeken en verloren gaan van fysieke winkels.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1621978
Wat kom je onder andere tegen in dat topic (pak ik bewust het negatieve er uit:
- Er zijn teveel winkels
- Ze hebben nooit wat ik wil
- Mijn leven is druk en ik heb geen tijd/zin om te winkelen
- Internet is veel goedkoper
- Winkelen is een formulie die z'n langste tijd gehad heeft
- Alle winkelstraten zijn hetzelfde
- Enz enz
Ben heel benieuwd of we na Corona nog steeds zo begaan zijn met al die ondernemers of dat ze dan weer kunnen barsten en we vrolijk verder gaan met steeds meer online kopen.
sequencen gebeurt steeksproefgewijs. Niet bij iedereen. Maar aangezien het nu inmiddels al een tijdje dominant is en bijvoorbeeld in Amsterdam ( de anus van nederlandDennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Hebben jullie geen lab die dat test? Vind dit wel weer een makkelijke aanname, want is het al zo dat Delta helemaal niet meer bestaat?
Of ze moeten een zwaar afwijkend ziektebeeld hebben, dat doen ze het voor het geval dat de afwijkende klachten door een nieuwe variant veroorzaakt worden (wat het nooit is)
Makkelijke aanname, jazeker, maar ook een logische gezien de verdrijving van Delta (en nog wat zaken, maar dan ga ik teveel op patient details inzoomen)
Leuk is anders ja. Ik vind 2 jaar volledig thuiswerken ook niet leuk. Zo is het leven nu. 1,5 miljoen volwassenen weer naar school sturen heeft echter wel een gigantische impact op de besmettingen. Veel meer dan de winkels openen.eamelink schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Nederlandse vereniging voor psychiatrie: open het hoger onderwijs; de schade is enorm.
Voor Amsterdam las ik dat ze dagelijks zo'n 60 positieve testen sequencen. Dat is dan toch relatief weinig op het totaal aantal besmettingen, zeker van Nederland.LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
sequencen gebeurt steeksproefgewijs. Niet bij iedereen. Maar aangezien het nu inmiddels al een tijdje dominant is en bijvoorbeeld in Amsterdam ( de anus van nederland) al een tijdje 100% van de test Omikron is, kan je er gezien de snelheid waarmee delta verdreven werd wel vanuit gaan dat zo goed als alles inmiddels Omikron is (@t_captain wat denk jij qua omikron verdrijft delta?)
Of ze moeten een zwaar afwijkend ziektebeeld hebben, dat doen ze het voor het geval dat de afwijkende klachten door een nieuwe variant veroorzaakt worden (wat het nooit is)
Makkelijke aanname, jazeker, maar ook een logische gezien de verdrijving van Delta (en nog wat zaken, maar dan ga ik teveel op patient details inzoomen)
Ik zat deze week De Nieuwe Wereld te kijken met in die aflevering Bert Mulder te gast. Hij irriteert zich mateloos aan het feit dat de meeste tests in België worden gedaan en daardoor samples niet beschikbaar zijn. Overigens zei hij dat het de komende tijd minder wordt omdat die contracten met België aflopen (als ik het goed begreep).
Maar gaat het dan om het volgen van online onderwijs of om de isolatie van een lockdown?eamelink schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Nederlandse vereniging voor psychiatrie: open het hoger onderwijs; de schade is enorm.
Ook die groep wordt wel geholpen als er meer kan en winkels, sport, horeca open gaat.
Online onderwijs. Het is echt van dramatisch niveau en heeft bijna niets met onderwijs te maken. Isolatie speelt ook een rol, ja. Het is niet of-of.dutchgio schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Maar gaat het dan om het volgen van online onderwijs of om de isolatie van een lockdown?
Ook die groep wordt wel geholpen als er meer kan en winkels, sport, horeca open gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 13-01-2022 12:05 ]
Maarja, de impact van die besmettingen is wel minimaal. Die groep was nu al de "motor", heeft dus al wat immuniteit opgebouwd en ze komen sowieso bijzonder weinig in het ziekenhuis terecht.Johan Bogle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Leuk is anders ja. Ik vind 2 jaar volledig thuiswerken ook niet leuk. Zo is het leven nu. 1,5 miljoen volwassenen weer naar school sturen heeft echter wel een gigantische impact op de besmettingen. Veel meer dan de winkels openen.
De ouderen zijn onderhand al geboosterd. Waar wachten we dan nog op? Om het maar simpel te houden.
Toch denk ik dat je met bovenstaand topic een typisch Tweakers topic pakt. Waar mensen met een bepaalde insteekninjazx9r98 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Lege panden en (deels) lege straten zijn niet nieuw en alhoewel het niet te ontkennen is dat Corona daar ook aan mee geholpen heeft was het ook een tijdje aan de gang met de opkomst van online shopping. In de jaren voor Corona waren er al winkelgebieden met 20 tot 30% leegstand. Vooruitziende blik van de winkeliers die toen al gestopt/failliet waren of iets dat al langer speelt en door Corona een versnelling heeft gekregen?
Ook hier op Tweakers loopt sinds 2015 een topic over het opdoeken en verloren gaan van fysieke winkels.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1621978
Wat kom je onder andere tegen in dat topic (pak ik bewust het negatieve er uit:Fast forward naar Corona en het is blinde paniek als winkels dicht zijn. Het is zo zielig voor al die ondernemers die sluiten/failliet gaan enz enz. Waarom was het niet/minder zielig toen we massaal online gingen shoppen?
- Er zijn teveel winkels
- Ze hebben nooit wat ik wil
- Mijn leven is druk en ik heb geen tijd/zin om te winkelen
- Internet is veel goedkoper
- Winkelen is een formulie die z'n langste tijd gehad heeft
- Alle winkelstraten zijn hetzelfde
- Enz enz
Ben heel benieuwd of we na Corona nog steeds zo begaan zijn met al die ondernemers of dat ze dan weer kunnen barsten en we vrolijk verder gaan met steeds meer online kopen.
- liever niet te veel praten met anderen
- zeer specifieke gadgets etc, plus het nieuwste
- geen verrassingen
Etc het topic vullen.
Ik denk zelf dat dat bij de gemiddelde mens toch iets anders ligt, anders bestond funshoppen niet, en waren er veel minder lunchrooms e.d. geweest.
Ik ben zelf geen kledingshopper, maar vind het wel leuk om allerlei zaakjes of tweedehands winkels met bijzondere zaken door te gaan en dan thuiskomen met iets totaal onverwachts of een goede deal.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-01-2022 12:11 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
60 kan prima statistisch representatief zijn. Zonder dat je verder weet waar op geselecteerd wordt kan je niet zeggen of het weinig, veel of genoeg is.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Voor Amsterdam las ik dat ze dagelijks zo'n 60 positieve testen sequencen. Dat is dan toch relatief weinig op het totaal aantal besmettingen, zeker van Nederland.
Verzekeringsarts lijkt me ook wel relaxed. Beetje aanvragen voor ingrepen beoordelen, lekker tijdens kantooruren, nooit spoed, volgens mij hoef je zelden een patiënt echt te zien.LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Of dermatoloog, reumatoloog, oogarts, sportarts. Die hebben ook lekker kantoortijden.
Ik sta achter de voorzichtigheid van het kabinet, maar zelfs ik als IC medewerker die 2 jaar ellende, agressie, dood en dramatiek achter de rug heeft zou die winkels opengooien. Winkelen op afspraak..... wat een bullshit.
Maximaal aantal mensen binnen of 2G en het moet best kunnen. Het is niet alsof half nederland in de Primark op elkaars lip staat te schreeuwen met bier in de hand en luide muziekofzo.
De horeca moet je nog dicht houden, de komende week of 2 (tenzij restaurants en hotels zich afscheiden van khn, dan geplaceerd open)
Maximaal aantal mensen binnen of 2G en het moet best kunnen. Het is niet alsof half nederland in de Primark op elkaars lip staat te schreeuwen met bier in de hand en luide muziekofzo.
De horeca moet je nog dicht houden, de komende week of 2 (tenzij restaurants en hotels zich afscheiden van khn, dan geplaceerd open)
Zouden ze indoor sporten weer volledig opengooien, dus geen max aantal personen of tijdblokken?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Neem aan van niet.Licko schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:14:
Zouden ze indoor sporten weer volledig opengooien, dus geen max aantal personen of tijdblokken?
Je zit sowieso nog met de 1.5m dus heb je al snel een restrictie in aantal bezoekers.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat ze dat nog niet hebben gedaan verbaast mij zo. Het lijkt een onnodige vorm van solidariteit waardoor er onnodig veel staatssteun naar de HoReCa gaat (en ik niet kan lunchen buiten de deurLZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:11:
<>
(tenzij restaurants en hotels zich afscheiden van khn, dan geplaceerd open)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je kan toch niet zeggen op 12 januari - terwijl je voorspelling een maand eerder er bijna een factor 5 naast zit -dat je het nog steeds een goed model vindt? En inderdaad, er lijkt een steeds groter hiaat te zitten tussen wat het OMT denkt en berekent en wat er buiten werkelijk gebeurt. Soms lijkt het wel alsof realworld data niet telt (andere landen), maar men zich in hun spreadsheet vastbijt. Dan krijg je een frase als "maar Nederland is anders". Dat zagen we al rondom de verhouding vax/nonvax in ziekenhuizen.(en nog steeds is die data niet makkelijk te vinden en komt er onregelmatig een update van het RIVM). Ander recent voorbeeld is de berekening die ze maakten rondom 2G/3G. Opeens waren testen vrij onbetrouwbaar en transmissiebeperking door vaccinatie vrij hoog. Je hoeft geen geleerde te zijn om te zien waar dat toen naar toe gerekend is. Die berekening was nog te herleiden omdat ze het Delft-model hebben aangepast qua input. Maar hun andere berekeningen zijn niet openbaar en de OMT-adviezen zijn vaak een grote tekstuele brij met alleen een paar uitkomsten.tweakduke schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Met de term fakenews doe je nu net of de OMT leden geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn, ze doen echter gewoon hun werk op hun expertise.
De modellering komt niet uit nee dat is onderhand ook al tig keer uitgelegd. Als je niet meer data beschikbaar hebt, kun je ook geen betrouwbare modellering maken. Een aanname doen dat omicron minder ziekmakender is, had gekund, maar met de bezetting in de zorg was dat gokken. Het is eerder de vraag wat de nieuwe data aan scenario's gaat geven. De expert had wel beter kunnen zeggen: het scenario kwam niet uit, daar kunnen we nu niet meer vanuit gaan en de verlichting in de zorg is wel een goed teken. Ik blijf er dan ook bij dat de individuele OMT leden niet in de media moeten optreden, het geeft alleen maar onduidelijkheid en minder draagvlak.
De discussie is eerder in hoeverre moeten we nog op die scenario's afgaan en dat is mede het verschil in de landen. De 1 is voorzichtig met Omicron en de ander gooit alles gewoon open en heeft al eerder geboosterd.
In alle eerlijkheid zou ik zeggen, versoepel maar voor een deel. Maximaal aantal klanten in de winkel, alle scholen weer open en contactberoepen idem dito. Hoge scholen en universiteiten zouden nog kunnen afwisselen met thuis studeren op afstand.. Want diegene die een booster wou halen, kon dat en een deel van de jongere groep wil niet of mag simpelweg nog niet, omdat de laatste prik nog niet lang genoeg geleden is.
Van de week met de mondkapjesplannen lijkt er helemaal geen rem meer te zitten op de waanzin van het OMT, zeker nu Omikron zich zoals eerder aangegeven veel meer als een seizoensgriep gedraagt.
Gezien de invloed van het instituut NPO en de waarde die aan het OMT gegeven wordt, vind ik de uitspraken van Voss (en het gebrek aan journalistiek) erg kwalijk. Zo gijzel je mensen in angst.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Tenzij je een erg populaire winkel bent in een drukke locatie is winkelen op afspraak zelden rendabel. En persoonlijk vind ik het als klant ook dramatisch, dus online kopen blijft het devies.LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:11:
Winkelen op afspraak..... wat een bullshit.
Dat kwam gisteren in het nieuws ook wel weer naar voren:dr.lowtune schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Tja, je kan gewoon opzoeken welke winkels er zijn en waar ze zitten. Grote ketens zitten sowieso overal. En passant nog een paar recensies voor restaurants lezen en je dagje er tussenuit is gepland (en je euro’s zijn in het buitenland verdwenen).
Winkelen op afspraak is een druppel op een gloeiende plaat en in de grensregio’s volstrekt kansloos, gewoon een symbolisch gebaar omdat het moet. Lachwekkend eigenlijk, toont maar weer hoe de beleidsmakers in een totale andere wereld leven.
'Waarom pas vrijdag de persco, dan heeft de retail geen tijd om zich voor te bereiden'
'Omdat ze deze week druk waren met de formatie en de foto op de trap'.
Echt waar, zo'n schijt foto is gewoon belangrijker dan die hele pandemie lijkt het op het moment wel.

Ik denk dat winkels niet volledig opengaan omdat er dan geen ruilmiddel is om 2G/3G in te voeren voor winkels. En ik ben nog steeds niet overtuigd dat het kabinet dit niet meer gaat doen. Voor mijn gevoel is dit nog steeds iets dat men per se wil.LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:11:
Ik sta achter de voorzichtigheid van het kabinet, maar zelfs ik als IC medewerker die 2 jaar ellende, agressie, dood en dramatiek achter de rug heeft zou die winkels opengooien. Winkelen op afspraak..... wat een bullshit.
Het kabinet moet uitkijken dat ze de controle niet verliezen.
Iedereen snapt dat kroegen niet kunnen, maar door slechts op afspraak winkelen toe te staan verliezen ze alleen maar draagvlak..
Iedereen snapt dat kroegen niet kunnen, maar door slechts op afspraak winkelen toe te staan verliezen ze alleen maar draagvlak..
De Jonge zei in november nog het volgende in het AD (https://www.ad.nl/politie...ckdown-dreigt~a793ed4d/): Volgens De Jonge is 2G de komende weken niet nodig, omdat het aantal besmettingen nu zo hoog is, dat er strengere maatregelen nodig zijn.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:17:
[...]
Ik denk dat winkels niet volledig opengaan omdat er dan geen ruilmiddel is om 2G/3G in te voeren voor winkels. En ik ben nog steeds niet overtuigd dat het kabinet dit niet meer gaat doen. Voor mijn gevoel is dit nog steeds iets dat men per se wil.
De besmettingen zijn nu factor 10 van toen (kan er iets naast zitten) dus geen enkele reden om 2G in te voeren lijkt mij..
Lekken gebeurt met een reden. Zo kunnen ze de reactie van het volk en de branche peilen. Als nu iedereen op z'n achterste benen gaat staan en alsnog burgerlijke ongehoorzaamheid gaat promoten, dan kan het zomaar zijn dat ze alsnog losser gaan dan nu gelekt..GAIAjohan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:18:
Hier lijkt het op inderdaad.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:17:
[...]
Ik denk dat winkels niet volledig opengaan omdat er dan geen ruilmiddel is om 2G/3G in te voeren voor winkels. En ik ben nog steeds niet overtuigd dat het kabinet dit niet meer gaat doen. Voor mijn gevoel is dit nog steeds iets dat men per se wil.
Volledig openen == 2G accepteren.
ruilmiddelen lopen als een rode draad door het beleid heen
Veel eerder konden ze zich toch niet inlezen en laten informeren? Ik snap niet helemaal wat je wilt. Het schrappen van die ene foto had echt bijzonder weinig veranderd in de planning.FabianGTI schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Dat kwam gisteren in het nieuws ook wel weer naar voren:
'Waarom pas vrijdag de persco, dan heeft de retail geen tijd om zich voor te bereiden'
'Omdat ze deze week druk waren met de formatie en de foto op de trap'.
Echt waar, zo'n schijt foto is gewoon belangrijker dan die hele pandemie lijkt het op het moment wel.
Met 2G (gevaccineerd/hersteld) en omikron zou je de ziekenhuisopnames in principe wel beperkt moeten kunnen houden.harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:20:
[...]
De Jonge zei in november nog het volgende in het AD (https://www.ad.nl/politie...ckdown-dreigt~a793ed4d/): Volgens De Jonge is 2G de komende weken niet nodig, omdat het aantal besmettingen nu zo hoog is, dat er strengere maatregelen nodig zijn.
De besmettingen zijn nu factor 10 van toen (kan er iets naast zitten) dus geen enkele reden om 2G in te voeren lijkt mij..
Winkelen op afspraak is waarschijnlijk voor de 'normale' winkel nog steeds meer een kostenpost dan dat het oplevert, dat gaat ook geen verschil maken.
Daar durf ik nog wel eens te zeggen dat je ongelijk hebt. Door de pandemie zijn veel supply chains verstoord geraakt. We zijn heel erg gewend aan JIT leveringen zonder buffers. Simpel voorbeeldje wat ik gisteren op YT zag uitgelegd: door een run op elektronica voor thuiswerken en gadgets waren er minder chips, minder auto's, geen huurauto's in alaska, geen toeristen in alaska en zo werkt dat effect door. Geen vrachtwagen in de horecadistri is vanzelf meer druk voor supermarkten bijvoorbeeld. Mensen moeten toch eten.Dennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:
[...]
Als alle horeca weg is dan heb je ook een stuk minder vrachtwagenchauffeurs nodig kan ik je verzekeren. En natuurlijk komt daar wel iets voor terug, alleen kan je de snelheid waarmee dit nu wordt geforceerd als normale maatschappij niet bijhouden.
Niet alle vrachtwagenchauffeurs rijden in het buitenland. En onderstaande is ook van toepassing.Mensen kiezen niet alleen een beroep op inhoud, maar ook op arbeidsvoorwaarden. Waarom denk je dat veel vrachtwagenchauffeurs buschauffeur worden? Omdat als ze een gezin krijgen ze niet meer 4 dagen per week in het buitenland willen rijden. Of waarom denk je dat relatief veel vrouwelijke geneeskunde studenten huisarts worden in plaats van specialist? Omdat deze laatste functie (in ieder geval toen ik studeerde, jaar of 10 geleden) heel moeilijk parttime is in te vullen en in Nederland veel vrouwen toch ook gewoon een paar dagen voor hun kinderen willen zorgen.
Ik noem maar iets hé, ze kunnen ook in een magazijn gaan werken of iets in logistieke planning doen. Ook in het OV zijn er wel banen denk ik, het is echt niet zo dat je als je in de horeca werkte nu werkloos bent en ook helemaal niks meer kan. Vrachtwagenchauffeur was maar een voorbeeld, mocht ik plotsklaps niets meer in de ict kunnen doen zou dit nog wel een optie kunnen zijn voor mij misschien.FabianGTI schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Jah, iemand die in de horeca zit en daar een opleiding voor heeft gedaan zit er ook echt op te wachten om vrachtwagenchauffeur te worden.![]()
Geen aanval naar jou, maar je kan zien dat het voor veel Tweakers een ver van mijn bed show is, zolang zij hun veilige IT baan maar uit kunnen voeren.![]()
EDIT:
YouTube: Why There are Now So Many Shortages (It's Not COVID) hier is de betreffende video.
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 13-01-2022 12:29 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Daar komt wat mij betreft ook het punt weer op het gebrekkige communiceren van het OMT als het kabinet. (Overigens benieuwd hoe de persconferentie daarin is morgen)Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Je kan toch niet zeggen op 12 januari - terwijl je voorspelling een maand eerder er bijna een factor 5 naast zit -dat je het nog steeds een goed model vindt? En inderdaad, er lijkt een steeds groter hiaat te zitten tussen wat het OMT denkt en berekent en wat er buiten werkelijk gebeurt. Soms lijkt het wel alsof realworld data niet telt (andere landen), maar men zich in hun spreadsheet vastbijt. Dan krijg je een frase als "maar Nederland is anders". Dat zagen we al rondom de verhouding vax/nonvax in ziekenhuizen.(en nog steeds is die data niet makkelijk te vinden en komt er onregelmatig een update van het RIVM). Ander recent voorbeeld is de berekening die ze maakten rondom 2G/3G. Opeens waren testen vrij onbetrouwbaar en transmissiebeperking door vaccinatie vrij hoog. Je hoeft geen geleerde te zijn om te zien waar dat toen naar toe gerekend is. Die berekening was nog te herleiden omdat ze het Delft-model hebben aangepast qua input. Maar hun andere berekeningen zijn niet openbaar en de OMT-adviezen zijn vaak een grote tekstuele brij met alleen een paar uitkomsten.
Van de week met de mondkapjesplannen lijkt er helemaal geen rem meer te zitten op de waanzin van het OMT, zeker nu Omikron zich zoals eerder aangegeven veel meer als een seizoensgriep gedraagt.
Gezien de invloed van het instituut NPO en de waarde die aan het OMT gegeven wordt, vind ik de uitspraken van Voss (en het gebrek aan journalistiek) erg kwalijk. Zo gijzel je mensen in angst.
Dat de cijfers niet uitkomen, komt deels door de maatregelen en door de ingestopte waarden, omdat ze toen nog niet meer data beschikbaar hadden. Communiceer dat gewoon, nu lijkt het inderdaad krampachtig vasthouden, omdat anders je werkwijze niet zou deugen.
Je creëert alleen maar meer wantrouwen en zelfs enigszins haat proef ik bij mensen tegen het OMT. Geen goede ontwikkeling, nogmaals een teken dat deze lockdown methode zijn beste tijd heeft gehad.
Overigens de NPO laat de mensen aan het woord, maar in alle eerlijkheid zijn de mensen die de dergelijke programma's presenteren niet gemaakt voor deze materie.
Zelf kijk ik het ook al een hele tijd niet meer, te lage kwaliteit en geen goede journalistiek. Nieuwsuur heeft wat dat betreft betere journalistiek met meer diepgang en ook meerdere experts die langskomen.
Ze zouden het beleid toch elke dag en zo nodig midden in de nacht evalueren en zo nodig bijstellen?eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Veel eerder konden ze zich toch niet inlezen en laten informeren? Ik snap niet helemaal wat je wilt. Het schrappen van die ene foto had echt bijzonder weinig veranderd in de planning.
Dat gaat maar 1 kant op blijkbaar.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Als dit het inderdaad is zal het draagvlak nog verder kelderen. Ik weet niet wat vriend ernst heeft voorbereid m.b.t. de mondkapjes, maar die kan ie beter nog even in de koelkast houden.GAIAjohan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:18:
Daar is toen al heel veel over gezegd maar je moet zijn uitspraken anders interpreteren.harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:20:
De Jonge zei in november nog het volgende in het AD (https://www.ad.nl/politie...ckdown-dreigt~a793ed4d/): Volgens De Jonge is 2G de komende weken niet nodig, omdat het aantal besmettingen nu zo hoog is, dat er strengere maatregelen nodig zijn.
De winkels konden toen überhaupt niet open, ook niet met 2G/3G, vanwege inderdaad die hoge besmettingen. Daar heeft hij op zich een punt. Alleen had De Jonge die wetgeving echt wel willen agenderen in de Tweede Kamer. Hij wist alleen met 100% zekerheid dat zijn voorstellen dan niet aangenomen zouden worden. In de weken ervoor heeft hij de kamer nog half geschoffeerd door het onderwerp toch te agenderen, ook al wilden kamerleden toen al meer tijd. Maar toen er geen meerderheid bleek kwam het hemzelf plotseling goed uit en zocht hij een goed smoesje (die hoge aantallen besmettingen) om het uitstel geloofwaardig te maken.
En hoeveelheid besmettingen toen is niet vergelijkbaar met hoeveelheid besmettingen nu. Anders zouden we ook niet versoepelen.
Dat zou je kunnen denken maar hoe verklaart dat de leegstand die al jaren aan de gang was? Die wordt veroorzaakt door Tweakers die niet (meer) gingen winkelen? In sommige winkelcentra kijk je al jaren zo de vele lege winkels, andere winkelcentra plakken nog wat folie op de ramen van lege winkels zodat het nog ergens op lijkt of zetten kunst in de etalage met schotten er achter. Ook de koopavond bestond op veel locaties al jaren niet meer en dat komt niet omdat het allemaal zo fantastisch ging.GAIAjohan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Toch denk ik dat je met bovenstaand topic een typisch Tweakers topic pakt. Waar mensen met een bepaalde insteek
- liever niet te veel praten met anderen
- zeer specifieke gadgets etc, plus het nieuwste
- geen verrassingen
Etc het topic vullen.
Ik denk zelf dat dat bij de gemiddelde mens toch iets anders ligt, anders bestond funshoppen niet, en waren er veel minder lunchrooms e.d. geweest.
Ik ben zelf geen kledingshopper, maar vind het wel leuk om allerlei zaakjes of tweedehands winkels met bijzondere zaken door te gaan en dan thuiskomen met iets totaal onverwachts of een goede deal.
Wij gaan zelf overigens graag funshoppen maar die lege winkels zie ik echt al jaren en niet sinds Corona.
Dat was het oude kabinetDennis1812 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Ze zouden het beleid toch elke dag en zo nodig midden in de nacht evalueren en zo nodig bijstellen?
Dat was toch al veel eerder duidelijk? Dit roep ik al anderhalf jaar. Het is namelijk niet de eerste keer. Met de avondklok was het idem dito en met de lockdown die daarna nog een paar weken duurde ook.Dennis1812 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:
Ze zouden het beleid toch elke dag en zo nodig midden in de nacht evalueren en zo nodig bijstellen?
Ze volgden hun eigen routekaart alleen als het strenger moest worden, afschalen duurt elke keer ontzettend lang.
de sportschool waar ik train opent zaterdag gewoon de deuren een MKB actie dacht ikLicko schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:14:
alleen toegankelijk met een QR uiteraard maar goed ze doen maar
Dit is natuurlijk een hele rare redenatie, want eigenlijk pleit je hier dus voor het in stand houden van de lockdown maar ik geloof niet dat je dat bedoelt.harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Welk draagvlak?stylezzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:23:
Als dit het inderdaad is zal het draagvlak nog verder kelderen.
Als ze het hierbij laten zijn ze echt de controle kwijt, tijd voor nieuwe verkiezingen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat was er al niet meer inderdaad.hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Welk draagvlak?
Als ze het hierbij laten zijn ze echt de controle kwijt, tijd voor nieuwe verkiezingen.
Maar is toch niet raar? Een lockdown voer je alleen in als er een crisis is/ er gedacht wordt dat t een laatste redmiddel is om code zwart te voorkomen. Een urgente situatie zal zelden spelen bij t afschalen, dan neem je liever een doordacht onderbouwd besluitDennis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:26:
[...]
Dat was toch al veel eerder duidelijk? Dit roep ik al anderhalf jaar. Het is namelijk niet de eerste keer. Met de avondklok was het idem dito en met de lockdown die daarna nog een paar weken duurde ook.
Ze volgden hun eigen routekaart alleen als het strenger moest worden, afschalen duurt elke keer ontzettend lang.
Prima, maar QR is achterhaald. Besmettingen ermee remmen is nu de oplossing niet meer. Besmettingen accepteren wordt de nieuwe normaal. (En vaccineren voorkomt de ellende. QR zou dus enkel als straf/wraak gebruikt kunnen worden maar een doel heeft het verder niet)bie100 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:27:
[...]
de sportschool waar ik train opent zaterdag gewoon de deuren een MKB actie dacht ik
alleen toegankelijk met een QR uiteraard maar goed ze doen maar
alles kan off-topic
Maar gezien de aard van de pandemie kan je code zwart alleen voorkomen door ruim voordat het zover (hoe ver is over te twisten qua modellering) is de lockdown in te stellen. Als je de grond raakt is het te laat voor je parachute, ook al was er voor dat moment niks aan de hand.rik86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:29:
[...]
Maar is toch niet raar? Een lockdown voer je alleen in als er een crisis is/ er gedacht wordt dat t een laatste redmiddel is om code zwart te voorkomen. Een urgente situatie zal zelden spelen bij t afschalen, dan neem je liever een doordacht onderbouwd besluit
[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 13-01-2022 12:31 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nee sorry, dat bedoel ik inderdaad niet. Het ging mij in deze puur om het niet invoeren van 2G in winkels omdat de besmettingen nu veel hoger zijn dan toen hij zei dat het al niet kon vanwege veel besmettingen.bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:27:
[...]
Dit is natuurlijk een hele rare redenatie, want eigenlijk pleit je hier dus voor het in stand houden van de lockdown maar ik geloof niet dat je dat bedoelt.
Er zijn meerdere oorzaken maar wordt wel heel off-topic zo. Natuurlijk bestellen veel minder mensen online, maar wat ook meespeelt zijn hogere vastgoedprijzen en het feit dat veel vastgoed wordt opgekocht door vastgoedbazen.ninjazx9r98 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:24:
Dat zou je kunnen denken maar hoe verklaart dat de leegstand die al jaren aan de gang was? Die wordt veroorzaakt door Tweakers die niet (meer) gingen winkelen? In sommige winkelcentra kijk je al jaren zo de vele lege winkels, andere winkelcentra plakken nog wat folie op de ramen van lege winkels zodat het nog ergens op lijkt of zetten kunst in de etalage met schotten er achter. Ook de koopavond bestond op veel locaties al jaren niet meer en dat komt niet omdat het allemaal zo fantastisch ging.
Wij gaan zelf overigens graag funshoppen maar die lege winkels zie ik echt al jaren en niet sinds Corona.
Kijk naar een V&D... had vroeger haar eigen winkelpanden. Werd gekocht en vastgoed werd meteen doorverkocht en teruggehuurd. Kijk naar een Hoog Catherijne, vastgoedprijzen zijn zo hoog dat daar eigenlijk alleen nog grote merken een winkelruimte kunnen huren. En in Amsterdam bijvoorbeeld was ING eigenaar van winkelcentrum Amsterdamse Poort. Als gevolg van de kredietcrisis en de redding door de overheid moest ING dat verkopen en ging ook naar grote buitenlandse beursgenoteerde ondernemingen. Prijzen gingen gelijk omhoog en twee jaar later waren Halfords, plaatselijke boekenwinkel, dierenzaak en nog een paar pleite. Wat kreeg je terug? America Today en dat soort troepwinkels.
Nee, dat helpt. Zit je weer 300 dagen met een demissionair kabinethoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Welk draagvlak?
Vast al langs gekomen, maar aangezien de winkels hebben aangekondigd zaterdag open te gaan, volgen het OMT en de regering die lijn?Het Outbreak Management Team (OMT) ziet "onder voorwaarden" ruimte voor versoepelingen in de sportsector, het onderwijs en de detailhandel. De horeca en de cultuursector moeten nog even wachten, schrijven de experts in het recentste advies aan het kabinet. Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf en Het Parool.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het heeft als nut dat je besmettingen vooral rond kan laten gaan tussen gevaccineerden waar verspreiding minder (! dus niet nul !) is en risico op ziekenhuisopname fors lager is.Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Prima, maar QR is achterhaald. Besmettingen ermee remmen is nu de oplossing niet meer. Besmettingen accepteren wordt de nieuwe normaal. (En vaccineren voorkomt de ellende. QR zou dus enkel als straf/wraak gebruikt kunnen worden maar een doel heeft het verder niet)
Vaccineren werkt dan wel goed om de zorg te ontlasten en is een goede manier om uit een pandemie te komen. Echter, niet iedereen wil dat. Je kan dat goedschiks (lief vragen) of kwaadschiks doen. Als goedschiks niet werkt blijft kwaadschiks over. Zoals Macron doet/wilt bijvoorbeeld. 2G is daar het voorbeeld van.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En ik wil aangeven dat je redenatie compleet mank gaat, omdat de Jong dat destijds aangaf omdat het aantal besmettingen dusdanig hoog was dat 2G een TE MILDE maatregel in zijn ogen was. Als je dat dus als argument gebruikt voor het niet invoeren van 2G zeg je de facto dat je voorstander bent van verzwaring van de lockdown. Iedereen binnen blijven, niet meer naar werk, met zijn alle zingen vanaf het balkon zoals in Italië maart/april 2020.harmrh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:31:
[...]
Nee sorry, dat bedoel ik inderdaad niet. Het ging mij in deze puur om het niet invoeren van 2G in winkels omdat de besmettingen nu veel hoger zijn dan toen hij zei dat het al niet kon vanwege veel besmettingen.
Net als de valse tegenstellingen. Ik ben benieuwd hoe mijn sector met Hugo omgaat.GAIAjohan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Hier lijkt het op inderdaad.
Het punt is meer dat kort achter elkaar de persco's kwamen (ook met een tussenmoment op een maandag voor de pers) om verzwaringen kenbaar te maken, maar dat andersom er wel een hoop tijd genomen wordt.eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Veel eerder konden ze zich toch niet inlezen en laten informeren? Ik snap niet helemaal wat je wilt. Het schrappen van die ene foto had echt bijzonder weinig veranderd in de planning.
Dat. En dat OMT-leden buiten het OMT zelf andere signalen afgeven dan de OMT-adviezen zelf. Zo hebben we Gommers, Voss, Bonten, Koopmans e.v.a. die regelmatig aanschuiven, maar niet met één mond praten. Ook hebben de meesten inmiddels een wat beschadigd blazoen door 'verschoven' inzichten om het eufemistisch in zeggen of persoonlijk veel baat bij een gekozen strategie (bv bij de invoering van het testbeleid en het buiten de deur houden van andere partijen).tweakduke schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:22:
[...]
Daar komt wat mij betreft ook het punt weer op het gebrekkige communiceren van het OMT als het kabinet. (Overigens benieuwd hoe de persconferentie daarin is morgen)
Dat de cijfers niet uitkomen, komt deels door de maatregelen en door de ingestopte waarden, omdat ze toen nog niet meer data beschikbaar hadden. Communiceer dat gewoon, nu lijkt het inderdaad krampachtig vasthouden, omdat anders je werkwijze niet zou deugen.
Je creëert alleen maar meer wantrouwen en zelfs enigszins haat proef ik bij mensen tegen het OMT. Geen goede ontwikkeling, nogmaals een teken dat deze lockdown methode zijn beste tijd heeft gehad.
Overigens de NPO laat de mensen aan het woord, maar in alle eerlijkheid zijn de mensen die de dergelijke programma's presenteren niet gemaakt voor deze materie.
Zelf kijk ik het ook al een hele tijd niet meer, te lage kwaliteit en geen goede journalistiek. Nieuwsuur heeft wat dat betreft betere journalistiek met meer diepgang en ook meerdere experts die langskomen.
Het vervelende is ook dat nu in een aantal rechtszaken het OMT als een soort waarheid gezien wordt door de rechter, ook al breng je er van alles tegenin en zijn de lopende cijfers al heel anders dan waarop het bestreden beleid werd gebaseerd.
Meer voor het globale topic, maar er komen steeds meer WOB-berichten naar buiten in bv de VS hoe er met bv de labt-heorie is omgegaan. Daar lusten de honden geen brood van en zijn allerlei kopstukken (incl. Fauci en dus ook Koopmans) bij betrokken geweest. Dan wordt je eigenlijk gewoon voorgelogen terwijl ze wel willen dat je ze vertrouwt qua te nemen modellen en maatregelen. Daar heb ik in ieder geval veel moeite mee.
Doel blijft wat het altijd was: Vaccineren stimuleren. Zolang 2g er nog niet doorheen is om dit doel sneller te bereiken is QR de ‘beste’ optie. Besmettingen boeit niet als iedereen vaccineert.Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Prima, maar QR is achterhaald. Besmettingen ermee remmen is nu de oplossing niet meer. Besmettingen accepteren wordt de nieuwe normaal. (En vaccineren voorkomt de ellende. QR zou dus enkel als straf/wraak gebruikt kunnen worden maar een doel heeft het verder niet)
Dat is de theorie achter 2G, als er nu om QR gevraagd wordt is het 3G. Dus vatbare ongevaccineerden komen toch in de risico omgevingen waar je ze weg zou willen houden.Nox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Het heeft als nut dat je besmettingen vooral rond kan laten gaan tussen gevaccineerden waar verspreiding minder (! dus niet nul !) is en risico op ziekenhuisopname fors lager is.
Vaccineren werkt dan wel goed om de zorg te ontlasten en is een goede manier om uit een pandemie te komen. Echter, niet iedereen wil dat. Je kan dat goedschiks (lief vragen) of kwaadschiks doen. Als goedschiks niet werkt blijft kwaadschiks over. Zoals Macron doet/wilt bijvoorbeeld. 2G is daar het voorbeeld van.
Punt is alleen dat het virus nu zo algemeen is, de ongevaccineerden kun je niet uit het risico weghouden. Daarom zit er niets anders op dan besmettingen, ook onder ongevaccineerden, als onvermijdbaar te erkennen.
2/3/56G, QR, allemaal voor de buhne.
alles kan off-topic
Dat is niet zo gek toch? Toen werd het advies aangescherpt, daar is op gereageerd. Maar zelfs nu blijft het advies bijzonder terughoudend (al dan niet terecht). Nu nog komen ze met winkelen op afspraak? Dan kan je als kabinet toch niet weloverwogen in de tussentijd de winkels open gooien? Op basis van wat?Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Het punt is meer dat kort achter elkaar de persco's kwamen (ook met een tussenmoment op een maandag voor de pers) om verzwaringen kenbaar te maken, maar dat andersom er wel een hoop tijd genomen wordt.
Door het een "ruilmiddel" te noemen, bepaal je wel de toon van het debat. Hoe verwerpelijk je 2G ook zou mogen vinden, het zorgt er hoe dan ook voor dat minder mensen naar winkels gaan en dus bij elkaar komen. Open op afspraak heeft ook tot gevolg dat minder mensen naar de winkels gaan en dus bij elkaar komen. Voor de regering zijn het (al dan niet terecht of acceptabel) alternatieven voor elkaar.GAIAjohan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Hier lijkt het op inderdaad.
Zolang van 2G niet bepaald is dat het ingezet mag worden (dat debat is telkens uitgesteld geloof ik?) dan is het een alternatief die de regering voor kan leggen (los van wat je er van vindt). Dat is dan geen ruilmiddel, maar een (al dan niet verwerpelijke) keuzemogelijkheid. Voor ondernemers kan het betekenen dat 2G meer omzet genereerd dan kopen op afspraak. Die (vervelende) keuze is dan aan de ondernemers wat zij belangrijker vinden.
Winkelen op afspraak is toch niet heel veel anders dan click&collect?eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Dat is niet zo gek toch? Toen werd het advies aangescherpt, daar is op gereageerd. Maar zelfs nu blijft het advies bijzonder terughoudend (al dan niet terecht). Nu nog komen ze met winkelen op afspraak? Dan kan je als kabinet toch niet weloverwogen in de tussentijd de winkels open gooien? Op basis van wat?
Retail is volgens mij nooit een haard geweest en na 2 jaar hebben we nog nooit cijfers daarover gehoord over de invloed op de R.
De Jonge had wat moeite om de stukken die niet voor 2G pleitten naar de Kamer te sturen.bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:42:
[...]
Door het een "ruilmiddel" te noemen, bepaal je wel de toon van het debat. Hoe verwerpelijk je 2G ook zou mogen vinden, het zorgt er hoe dan ook voor dat minder mensen naar winkels gaan en dus bij elkaar komen. Open op afspraak heeft ook tot gevolg dat minder mensen naar de winkels gaan en dus bij elkaar komen. Voor de regering zijn het (al dan niet terecht of acceptabel) alternatieven voor elkaar.
Zolang van 2G niet bepaald is dat het ingezet mag worden (dat debat is telkens uitgesteld geloof ik?) dan is het een alternatief die de regering voor kan leggen (los van wat je er van vindt). Dat is dan geen ruilmiddel, maar een (al dan niet verwerpelijke) keuzemogelijkheid. Voor ondernemers kan het betekenen dat 2G meer omzet genereerd dan kopen op afspraak. Die (vervelende) keuze is dan aan de ondernemers wat zij belangrijker vinden.
[ Voor 54% gewijzigd door Señor Sjon op 13-01-2022 12:45 ]
Dan mag je ook binnenkomen, maar slechts 1 of 2 per verkoper.Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
Winkelen op afspraak is toch niet heel veel anders dan click&collect?
Zoiets wat ik vanmiddag ook al ga doen in de skiwinkel zeg maar...
Je kan in de winkel zelf kijken/passen, ipv door de etage heen?Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
[...]
En met het uit moeten gaan zoeken van een nieuwe keuken en badkamer vind ik 't wel een vooruitgang
tja achterhaald of niet dat doet er niet toe ze gaan open en houden zich aan de geldende regels ze zijn niet helemaal achterlijkAnkona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Eigenlijk nog minder relaxed. Bij C&C kon ik zelf bepalen wanneer ik het item zou ophalen, bij een afspraak ben ik gebonden aan de geboden tijden en die komen niet altijd even goed uit.Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Zeggen dat je zakelijk een keuken uit komt zoeken voor een modelwoning mag dan weer wel.rik86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:45:
[...]
Je kan in de winkel zelf kijken/passen, ipv door de etage heen?
En met het uit moeten gaan zoeken van een nieuwe keuken en badkamer vind ik 't wel een vooruitgang

Schengen was er in 2020 ook al en toen kon de grens ook dicht....Nox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:28:
[...]
[...]
Omdat Schengen.
[...]
Jij draagt geen kleding?
Ik draag zeker kleding, maar die kan ik nu ook gewoon bij de winkel halen. Ik bel of mail de winkel, haal het op pas het thuis en breng wat niet past / niet mooi is weer terug. Plus je kan je natuurlijk afvragen of je echt nu nieuwe kleren nodig hebt en of dat dat niet nog 4 weken kan wachten. Mijn ervaring is dat degene die 'moeten' winkelen vaak nog kleding met prijskaartjes er aan in de kast hebben hangen, dus ik zie de noodzaak niet.
niet voor iedereen wordt het accepteren van besmettingen het nieuwe normaal. Een collega van mij is ziek thuis met corona voor ruim anderhalve week en het gaat helemaal niet goed. Wordt nog randje of die naar het hospitaal moet. Wel gevaccineerd en onder de dertig nog.Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Het zal wel niet al te vaak voorkomen maar het is niet zo easy peasy als sommige denken
Klopt, is ook een flinke discussie over geweest. Belgie heeft beloofd het niet nogmaals te doen.BB-One schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Schengen was er in 2020 ook al en toen kon de grens ook dicht....
Daar ga je zeker in'click'en in de skies en ze 'collect'en ?hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:44:
[...]
Dan mag je ook binnenkomen, maar slechts 1 of 2 per verkoper.
Zoiets wat ik vanmiddag ook al ga doen in de skiwinkel zeg maar...
PSN
Zoiets, en vragen aan de 'monteur' welke handschoenen het beste zijn.YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:49:
Daar ga je zeker in'click'en in de skies en ze 'collect'en ?
Klik ik ze aan op mijn smartphone en pakt hij ze uit het rek...
Yup, dan kunnen we ten minste voor een echte partij als de VVD stemmen! Oh wacht.....hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Welk draagvlak?
[removed]
Vanochtend las ik bij de NOS deze alinea in een artikel:
Staat er nou echt dat het RIVM denk dat hun maatregelen de ziekenhuisopnames laag houden ondanks dat de besmettingen de pan uit gieren en de lockdown amper effect lijkt te hebben?
De parameters die ze lange tijd genegeerd hebben zijn dus nu ineens door hun eigen toedoen? Ik hoop echt dat er meer nuance zat in de daadwerkelijke uitingen.
Nu heb ik de laatste tijd geen hoge pet op van de journalistiek en al helemaal niet van de heer Baidjoe, maar ik wil toch even verifiëren of ik dit nu goed lees.De modellen van het RIVM voorspelden een gitzwart scenario met enorme aantallen ziekenhuisopnames, maar dat gebeurde niet. Het aantal ziekenhuisopnames is in Nederland laag in vergelijking met andere Europese landen. "Dat is het voordeel van de maatregelen", zegt Baidjoe. "We houden het effect van de omikrongolf laag. Daardoor vertaalt het hoge aantal positieve tests zich nu nog niet in een hoog aantal ziekenhuisopnames."
Staat er nou echt dat het RIVM denk dat hun maatregelen de ziekenhuisopnames laag houden ondanks dat de besmettingen de pan uit gieren en de lockdown amper effect lijkt te hebben?
De parameters die ze lange tijd genegeerd hebben zijn dus nu ineens door hun eigen toedoen? Ik hoop echt dat er meer nuance zat in de daadwerkelijke uitingen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap wat je zegt en individueel is het heel zuur. Maar op grotere schaal kun je zeggen dat dat een risico is wat bij het geboren worden hoort. Er zijn ook mensen die slecht gaan op een wespensteek, toch accepteren we het feit dat die beesten in de zomer aanwezig zijn. Ook aan andere ziektes (griep is het bekende vergelijkingsmateriaal) gaan sommigen slecht.Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
[...]
niet voor iedereen wordt het accepteren van besmettingen het nieuwe normaal. Een collega van mij is ziek thuis met corona voor ruim anderhalve week en het gaat helemaal niet goed. Wordt nog randje of die naar het hospitaal moet. Wel gevaccineerd en onder de dertig nog.
Het zal wel niet al te vaak voorkomen maar het is niet zo easy peasy als sommige denken
Het nieuwe normaal is dat de massa zich daar niet druk om gaat maken. Klote voor die enkeling maar de maatschappij gaat door.
alles kan off-topic
En blijft die TVT qr gewoon ook na 24 uur in de app staan?XWB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:24:
[...]
Je moet zo'n TVT bewijs zelf toevoegen in de CoronaCheck app en dan wordt er een QR-code aangemaakt.
Wat toch wel enorm veel ophef veroorzaakte.BB-One schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Schengen was er in 2020 ook al en toen kon de grens ook dicht....
Ja, dat zijn de alternatieven. Maar liefst loop ik gewoon een winkel in en neem ik een van de vrouwen mee als assistent. Eens per jaar 2 uurtjes en weer voorzien voor 2 seizoenenIk draag zeker kleding, maar die kan ik nu ook gewoon bij de winkel halen. Ik bel of mail de winkel, haal het op pas het thuis en breng wat niet past / niet mooi is weer terug. Plus je kan je natuurlijk afvragen of je echt nu nieuwe kleren nodig hebt en of dat dat niet nog 4 weken kan wachten. Mijn ervaring is dat degene die 'moeten' winkelen vaak nog kleding met prijskaartjes er aan in de kast hebben hangen, dus ik zie de noodzaak niet.
Dat 'moeten' winkelen is inderdaad volstrekt kansloos. Hoewel ik vorig jaar toch echt een probleem had toen mijn daily paar schoenen kapot ging. Na 2 weken maar 3 paar online besteld (en alles gehouden, heb er deze winter weer een paar nieuwe gepakt uit de kast en door
Testen was een extra manier om mensen te laten vaccineren, het is allemaal een verkapte vorm van dwang waar ik geen voorstander van ben. Het is enorm lastig maar de enige semi-ethische manier die overblijft en voor velen nog behapbaar is, de minst kwade vorm van dwang zeg maar. Ongevaccineerden weigeren covidbehandelingen te geven is ook weer iets waar een maatschappij niet achter staat. Die vaccins zijn er een jaar, die dame die de eerste prik kreeg leeft nog steeds en heeft geen tumoren op haar oren gekregen ofzo. Of antennes in haar pijnboompitklier of whatever.Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Dat is de theorie achter 2G, als er nu om QR gevraagd wordt is het 3G. Dus vatbare ongevaccineerden komen toch in de risico omgevingen waar je ze weg zou willen houden.
Punt is alleen dat het virus nu zo algemeen is, de ongevaccineerden kun je niet uit het risico weghouden. Daarom zit er niets anders op dan besmettingen, ook onder ongevaccineerden, als onvermijdbaar te erkennen.
2/3/56G, QR, allemaal voor de buhne.
Nu nog niet vaccineren is omdat je het geen fuck boeit of omdat je bezwaar hebt tegen de handelswijze van hoe het kabinet omgaat met mensen die nog even de kat uit de boom keken. Principekwesties zijn altijd zo enorm zinloos en emotioneel, die helpen nooit de maatschappij vooruit.
[ Voor 37% gewijzigd door Nox op 13-01-2022 12:57 ]
Baidjoe werkt niet bij het RIVM.Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:53:
Nu heb ik de laatste tijd geen hoge pet op van de journalistiek en al helemaal niet van de heer Baidjoe, maar ik wil toch even verifiëren of ik dit nu goed lees.
Ze gieren de pan uit maar het RIVM heeft vaccineren ook als maatregel ingevoerd (vrijwel ieder land) maar dat werkt toch echt best goed.Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Nu heb ik de laatste tijd geen hoge pet op van de journalistiek en al helemaal niet van de heer Baidjoe, maar ik wil toch even verifiëren of ik dit nu goed lees.
En de besmettingen zijn vooral onder jongelui en met omikron. 2 factoren die tesamen misschien wel 90% reductie realiseren?
Deze regering is nu al afgeschreven. In een stuk in het AD staat ook gewoon dat ze de lockdown in stand willen houden zodat niet teveel mensen zich ziek melden voor het werk.
Ze laten nu dus gewoon zien dat deze lockdown puur op economische redenen in stand willen houden. Niet verrassend wat de basis voor deze lockdown in 1e instantie al was.
Mijn persoonlijke inzicht: deze lockdown was vooral bedoeld als boosterdrammerij. En dat is nogal mislukt.
Intussen is het OMT de opdracht gegeven om met een advies te komen, meer in lijn van de publieke opinie. Kan de regering zich daar weer mooi achter verschuilen.
Behalve een paar nieuwe gezichten zie ik helemaal niets nieuws aan dit kabinet.
Nog steeds exact hetzelfde verhaal die op repeat staat.
Ze laten nu dus gewoon zien dat deze lockdown puur op economische redenen in stand willen houden. Niet verrassend wat de basis voor deze lockdown in 1e instantie al was.
Mijn persoonlijke inzicht: deze lockdown was vooral bedoeld als boosterdrammerij. En dat is nogal mislukt.
Word straks ook een lastig verhaal als ze de 2G weer van stal willen halen. Dat moet 2G+ worden, anders is je hele boostercampagne plus de lockdown in een keer zijn grondslag kwijt.De opkomst is echter tegengevallen. Nog niet de helft van de mensen die volledig gevaccineerd waren, hebben ook de booster gehaald, of een afspraak daarvoor gehaald.
Intussen is het OMT de opdracht gegeven om met een advies te komen, meer in lijn van de publieke opinie. Kan de regering zich daar weer mooi achter verschuilen.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Winkelen op afspraak werkte de vorige keer ongeveer zo:
Klant loopt op z’n dooie gemak om 15:05 de winkel in
Winkel: heeft u een afspraak?
Klant: nee
Zij: nou meneer, dan had u een afspraak om 14:55 hè!
klant:: ja tot 15:15 inderdaad
Zij: wat is uw naam?
Dag!
Klant loopt op z’n dooie gemak om 15:05 de winkel in
Winkel: heeft u een afspraak?
Klant: nee
Zij: nou meneer, dan had u een afspraak om 14:55 hè!
klant:: ja tot 15:15 inderdaad
Zij: wat is uw naam?
Dag!
[/quote]Señor Sjon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Daar zit wat mij betreft echt een groot verschil. Online iets bestellen en alleen ophalen óf een tijdvak krijgen waarin je de winkel in kan om rond te lopen en de producten te bekijken en beoordelen. Dat is echt wel iets anders. Bij het eerste zal je nagenoeg geen nevenverkoop hebben, terwijl dat bij winkelen op afspraak wel een mogelijkheid is.
Dat weet ik, maar dat verandert niet veel aan hetgeen ik aangeef over of het een ruilmiddel of als alternatief kan worden gezien. Ik heb niet voor niets mijn tekst opgesteld zonder (al te veel) oordeel over 2G. Het is maar net hoe je het wil framen.[...]
De Jonge had wat moeite om de stukken die niet voor 2G pleitten naar de Kamer te sturen.
[ Voor 25% gewijzigd door bazzemans op 13-01-2022 13:02 ]
Door de maatregelen zijn inderdaad minder ziekenhuis opnames dan dat er zonder maatregelen zouden zijn geweest.Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:53:
Hoeveel exact is de grote vraag waar niemand het antwoord op heeft?
PSN
Ja, alleen levert die code na de verstreken periode een rood kruis op.awwexl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:54:
[...]
En blijft die TVT qr gewoon ook na 24 uur in de app staan?
Ik heb al een aantal kledingwinkels gezien die de voorraad gewoon buiten op een rek hebben staan, inclusief een partytentje waar je snel kan passen.bazzemans schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:00:
[...]
Online iets bestellen en alleen ophalen óf een tijdvak krijgen waarin je de winkel in kan om rond te lopen en de producten te bekijken en beoordelen.
Heb je iets leuks gevonden, dan bel je naar binnen, geef je je bestelling door en kun je het direct ophalen.....
De huidige sluiting (met click en collect) én 'winkelen op afspraak' is een grote papieren tijger, maar maakt de drempel blijkbaar toch hoog genoeg voor de 'incidentele' winkelaar.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Tja, mensen veranderen niet, en al helemaal de poppetjes in de regering niet.arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:59:
Deze regering is nu al afgeschreven. In een stuk in het AD staat ook gewoon dat ze de lockdown in stand willen houden zodat niet teveel mensen zich ziek melden voor het werk.
[...]
Word straks ook een lastig verhaal als ze de 2G weer van stal willen halen. Dat moet 2G+ worden, anders is je hele boostercampagne plus de lockdown in een keer zijn grondslag kwijt.
Velen hebben de booster gehaald, maar zal de laatste keer zijn. Er is geen enkel ander vaccin wat je moet herhalen om te zoveel tijd..
Het RIVM heeft al eerder gezegd dat ze grote problemen met omikron hebben afgewend mede door de maatregelen.Gonadan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Ik denk dat delta bijna volledig is uitgespeeld (<5%) bij infecties vanaf ongeveer 5 januari.LZ86 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]
. Maar aangezien het nu inmiddels al een tijdje dominant is en bijvoorbeeld in Amsterdam al een tijdje 100% van de test Omikron is, kan je er gezien de snelheid waarmee delta verdreven werd wel vanuit gaan dat zo goed als alles inmiddels Omikron is (@t_captain wat denk jij qua omikron verdrijft delta?)
In de positieve tests zou dat punt ongeveer op 12 januari liggen.
In de ziekenhuisopnames ongeveer 15 januari (let op dat 5% positieve tests daar nog 8% is omdat delta wat meer mensen in het ziekenhuis brengt. van 8 naar 5% duurt een aantal dagen langer, ik denk aan 19 jan)
In de IC opnames is delta tegen eind januari uitgespeeld. De vertraging is wederom de vertraging tussen de poort van het ziekenhuis en de overplaatsing naar IC plus een extra vertraging vanwege de scheve verhoudingen delta/omicron. Kort gezegd: omicron neemt de IC niet zo snel over omdat hetbzo weinig mensen op de IC brengt.
Het winkelen op afspraak lijkt een voorbode voor de invoering van de QR code voor de winkels. Het wetsvoorstel is door de tweede en eerste kamer reeds goedgekeurt. Eerst mogen de winkels open op afspraak, later zonder afspraak maar met de QR code.
Weerstand zullen veel niet leveren, ze zijn immers al blij dat ze weer over mogen.
Weerstand zullen veel niet leveren, ze zijn immers al blij dat ze weer over mogen.
Dat klopt inderdaad, dat heb ik verkeerd verwoord.eamelink schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:56:
Baidjoe werkt niet bij het RIVM.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat hele winkelen op afspraak is leuk voor de bouwmarkt en keukenzaak. Maar als ik een broek wil heb geen zin om een lijstje te maken hoe laat ik waar naar binnen wil.
De meeste vaccinaties die je krijgt zijn periodiek. De periodes verschillen.Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Tja, mensen veranderen niet, en al helemaal de poppetjes in de regering niet.
Velen hebben de booster gehaald, maar zal de laatste keer zijn. Er is geen enkel ander vaccin wat je moet herhalen om te zoveel tijd..
Sommigen zijn jaarlijks (griepprik) en voor sommige virussen en ziektes heb je na x-aantal vaccinaties genoeg antistoffen dat het na dat x-aantal niet meer nodig is.
Waar je vandaan haalt dat er geen enkel ander vaccin is wat je moet herhalen om de zoveel tijd verwondert me.
Wellicht https://rijksvaccinatieprogramma.nl/ eens doornemen met info over alle vaccinaties die je waarschijnlijk al in je jeugd hebt gekregen...
PS4 PSN: Dazzler2120
Sorry, maar dat is een echte wij van wc eend.Wolly schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Het RIVM heeft al eerder gezegd dat ze grote problemen met omikron hebben afgewend mede door de maatregelen.
Komt nog eens bij dat we midden in die maatregelen zitten. Het RIVM kan en gaat helemaal niets anders zeggen als dat het fantastisch werkt.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Nox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:58:
Ze gieren de pan uit maar het RIVM heeft vaccineren ook als maatregel ingevoerd (vrijwel ieder land) maar dat werkt toch echt best goed.
En de besmettingen zijn vooral onder jongelui en met omikron. 2 factoren die tesamen misschien wel 90% reductie realiseren?
YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:01:
Door de maatregelen zijn inderdaad minder ziekenhuis opnames dan dat er zonder maatregelen zouden zijn geweest.
Hoeveel exact is de grote vraag waar niemand het antwoord op heeft?
Uiteraard zijn er zeker maatregelen die iets doen of bijdragen, maar wat we wel met 100% zekerheid kunnen stellen is dat het niet uit komen van het worst case scenario absoluut niets te maken heeft met de maatregelen.gekkie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:38:
Dempen en daarmee uitsmeren en tijd geven voor de versnelde booster campagne. Dat is wat ze gedaan hebben en daarvan lijkt het me niet bepaald onredelijk om te vermoeden dat dat heel goed gewerkt heeft ten opzichte van: Meest kwetsbare groepen zonder booster door een periode met extra veel contact laten gaan met vrijheid blijheid terwijl er een extra besmettelijke variant rond waait.
De suggestie wekken dat zonder de lockdown het wél duizenden op de kliniek en IC was geweest is ridicuul.
[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 13-01-2022 13:43 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou moet ik zeggen dat als ik thuis aan het klussen ben en ik heb een buis nodig, dat ik geen zin heb om 4 uur te moeten wachten tot ik mijn buis van €2,50,- kan ophalen bij KarweiTrailBlazer schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:11:
Dat hele winkelen op afspraak is leuk voor de bouwmarkt en keukenzaak. Maar als ik een broek wil heb geen zin om een lijstje te maken hoe laat ik waar naar binnen wil.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Met alle respect, maar wordt het niet eens tijd de horeca weer open te gooien, begin met restaurants. Die kunnen prima anticiperen met reserveringen. Ik ben geen ondernemer en had lang begrip voor alle maatregelen, maar het is echt een keer klaar...Het Outbreak Management Team (OMT) ziet "onder voorwaarden" ruimte voor versoepelingen in de sportsector, het onderwijs en de detailhandel. De horeca en de cultuursector moeten nog even wachten, schrijven de experts in het recentste advies aan het kabinet. Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf en Het Parool.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
3x per jaar je hele bevolking moeten boosteren, zoals de routeplan voor dit jaar is lijkt me nogal excessief.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:13:
[...]
De meeste vaccinaties die je krijgt zijn periodiek. De periodes verschillen.
Sommigen zijn jaarlijks (griepprik) en voor sommige virussen en ziektes heb je na x-aantal vaccinaties genoeg antistoffen dat het na dat x-aantal niet meer nodig is.
Waar je vandaan haalt dat er geen enkel ander vaccin is wat je moet herhalen om de zoveel tijd verwondert me.
Wellicht https://rijksvaccinatieprogramma.nl/ eens doornemen met info over alle vaccinaties die je waarschijnlijk al in je jeugd hebt gekregen...
Dan gaan mensen ook behoorlijk twijfelen aan het nut en de effectiviteit van dat spuitje.
Vooral omdat je sociale status nogal gaat afhangen van dat spuitje.
Wat? heeft de regering een route plan voor dit hele jaar?arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:17:
[...]
3x per jaar je hele bevolking moeten boosteren, zoals de routeplan voor dit jaar is lijkt me nogal excessief.
Dan gaan mensen ook behoorlijk twijfelen aan het nut en de effectiviteit van dat spuitje.
Waar dan precies?
/edit:
zelf heb ik niet meer gehoord dan wat vage bewoordingen over mogelijk en misschien's in interviews.
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2022 13:21 ]
PSN
Leuk geprobeerd, maar er is al meerdere keren in diverse media melding gemaakt dat de GGD dit jaar alvast uitgaat van 2 EXTRA boosterronden. De Jonge zelf heeft voor de 1e al aangegeven dat dat Q2 zal zijn en ik ga er vanuit dat begin Q4 de 2e extra ronde in de planning staat.YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Wat? heeft de regering een route plan voor dit hele jaar?
Waar dan precies?
https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Edit:
Ik loop achter, een 3e staat alvast in de planning voor 2023 blijkbaar.
[ Voor 21% gewijzigd door arbraxas op 13-01-2022 13:22 ]
Dat ze vaccinaties in willen of gaan kopen voor nog twee rondes dit jaar en één volgend jaar zegt niet dat die rondes er ook gaan komen hearbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:17:
[...]
3x per jaar je hele bevolking moeten boosteren, zoals de routeplan voor dit jaar is lijkt me nogal excessief.
Krijg je in sommige gemeenten gewoon een boete voor, zelfs als de markt tegenover je wel de kraampjes uit mag stallen.ralpje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:04:
Ik heb al een aantal kledingwinkels gezien die de voorraad gewoon buiten op een rek hebben staan, inclusief een partytentje waar je snel kan passen.
Heb je iets leuks gevonden, dan bel je naar binnen, geef je je bestelling door en kun je het direct ophalen.....
De huidige sluiting (met click en collect) én 'winkelen op afspraak' is een grote papieren tijger, maar maakt de drempel blijkbaar toch hoog genoeg voor de 'incidentele' winkelaar.
Met de huidige vooruitzichten gaat het erg rustig worden op die priklocaties, 2G/3G heeft weinig medisch toegevoegde waarde met Omikron.arbraxas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:20:
Leuk geprobeerd, maar er is al meerdere keren in diverse media melding gemaakt dat de GGD dit jaar alvast uitgaat van 2 EXTRA boosterronden. De Jonge zelf heeft voor de 1e al aangegeven dat dat Q2 zal zijn en ik ga er vanuit dat begin Q4 de 2e extra ronde in de planning staat.
Voelt Mexicaanse griep verspilling aankomen...eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:20:
Dat ze vaccinaties in willen of gaan kopen voor nog twee rondes dit jaar en één volgend jaar zegt niet dat die rondes er ook gaan komen he
Ik denk dat we (met altijd een oog rgericht op de belasting van de zorg) het moeten loslaten. We gaan dan allemaal een keer omicron krijgen, dat lijkt me niet zo'n ramp.hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Met de huidige vooruitzichten gaat het erg rustig worden op die priklocaties, 2G/3G heeft weinig medisch toegevoegde waarde met Omikron.
Gewoon op tijd opsturen naar landen die het nodig hebben.hoevenpe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Voelt Mexicaanse griep verspilling aankomen...
Sterkte voor je collega. Denk(t) je collega aan de woorden die @LZ86 hier pas geleden zei? Dat sommige mensen soms zo laat pas naar het ziekenhuis gaan/willen dat ze daar niet meer te redden zijn omdat de saturatie al veel te laag is?Indoubt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
niet voor iedereen wordt het accepteren van besmettingen het nieuwe normaal. Een collega van mij is ziek thuis met corona voor ruim anderhalve week en het gaat helemaal niet goed. Wordt nog randje of die naar het hospitaal moet. Wel gevaccineerd en onder de dertig nog.
Die willen eigenlijk alleen direct uit de fabriek.eric.1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Gewoon op tijd opsturen naar landen die het nodig hebben.
Als ze hier al een half jaar liggen dan kom je in de knoop qua logistiek en houdbaarheid etc.
PSN
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.