Welke maatregelen bedoel je? Mensen gaan juist daarheen omdat dingen open zijn...?3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:41:
Weet iemand wanneer de volgende persconferentie in België zal worden gehouden? Ik zit met smart op het opheffen van de maatregelen aldaar te wachten vanwege een geplande vakantie. Als ze de maatregelen die ze half december lieten ingaan per 28 januari opheffen gaat het volgens mij goed komen. Anders wordt het annuleren.
Ik zeg nergens dat ze niet bijdragen. Maar dat de volledige stijging door ons komt geloof ik ook niet.GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:53:
[...]
De file naar Antwerpen was natuurlijk ook fake. De parkeergarage in Maaseik vol met Nederlandse platen was natuurlijk ook niet heel erg duidelijk.
Zeggen dat de hogere omzet voor een groot deel niet door Nederlanders komt is je kop in het zand steken.
Verder is het (zeker in vakanties zoals kerst) altijd druk richting Antwerpen. Knp Galder is vrijwel altijd file, Maaseik en Antwerpen zie je ook altijd veel Nederlanders.
Net als dat de Designer Outlet Roermond gewoon weer overstroomt met Duitsers zodra die weer open is en Breda en Zeeland volstromen met Belgen.
Dat veranderd echt niet door die paar weken sluiting hier.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Nevermind mijn vraag, ik zie het al3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Het sluiten van de subtropische zwembaden en indoor speeltuinen staan mij in de weg. Center Parcs heeft het bad wel geopend om baantjes te trekken maar dat is natuurlijk geen alternatief voor kleine kinderen. Deze vakantie moest juist een goedmakertje zijn voor de vorige vakantie die volledig in het water viel (geen subtropisch water helaas).
- sluiting indoor speeltuinen42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Welke maatregelen bedoel je? Mensen gaan juist daarheen omdat dingen open zijn...?
- sluiting recreatieve en kinder gedeeltes zwembaden
- sluiting binnenverblijven dierentuinen
Je kan er uit eten en shoppen. Maar als je kleine kinderen hebt kan je beter naar Duitsland
Sorry, zie je edit nu
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 12-01-2022 18:03 ]
offtopic:
Aangezien je in de UK op alles kan wedden wat los en vast zit, en de verandering daarvan, nu met de nieuwe regels mbt kansspelen, is het al mogelijk om een gokte te plaatsen op OMT adviezen, maatregelen en wat al dan niet meer zij?
Aangezien je in de UK op alles kan wedden wat los en vast zit, en de verandering daarvan, nu met de nieuwe regels mbt kansspelen, is het al mogelijk om een gokte te plaatsen op OMT adviezen, maatregelen en wat al dan niet meer zij?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
30k maar?Agent47 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:53:
[...]
Ho ho! Achterhoeker hier. Wij krijgen al genoeg mensen uit het westen hier die spontaan huizen hier kopen en met minimaal 30k overbieden. Gun ons deze rust nog even.
Keihard aanpakken, alle politie inzetten en handhaven. De overheid moet laten zien wie er de baas is, en respect afdwingen. Of je het er nu mee eens bent of niet, ondermijnen van gezag is een slecht plan. Goede of minder goede beslissingen, blijf achter de overheid staan.alexbl69 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:59:
De dreigende rebellie krijgt tractie...
Overijssel vindt huidige coronalockdown niet langer verantwoord: ’We gaan open’
..en dan zondagavond een ingelaste persco dat maandag de winkels weer open mogen
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dat "mijn" gym 30m over de grens in België nu 700Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:01:
[...]
Ik zeg nergens dat ze niet bijdragen. Maar dat de volledige stijging door ons komt geloof ik ook niet.
Verder is het (zeker in vakanties zoals kerst) altijd druk richting Antwerpen. Knp Galder is vrijwel altijd file, Maaseik en Antwerpen zie je ook altijd veel Nederlanders.
Net als dat de Designer Outlet Roermond gewoon weer overstroomt met Duitsers zodra die weer open is en Breda en Zeeland volstromen met Belgen.

I served in a company of heroes.
Noem je Doetinchem toch gewoon Düsseldorf?TerraGuy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:37:
Keihard aanpakken, alle politie inzetten en handhaven. De overheid moet laten zien wie er de baas is, en respect afdwingen.
Schijnt in Dordrecht ook te werken...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb hetzelfde gevoel. Als hij praat voel ik (nogLAD93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:35:
[...]
Ik kan niet precies m'n vinger erop leggen, maar het feit dat Kuipers aan het kijken is naar 'variant-maatwerk' voor wat betreft quarantines etc. geeft mij al een beter gevoel dan het hak- en sloopwerk van De Jonghe.
Respect afdwingen? We zitten niet in China hé. Respect moet je verdienen. Begrijp je punt wel hoor, maar als bevolking mag je ook zeker laten weten dat de overheid een grens over gegaan is. En dat is nu aan het gebeuren.TerraGuy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:37:
[...]
Keihard aanpakken, alle politie inzetten en handhaven. De overheid moet laten zien wie er de baas is, en respect afdwingen. Of je het er nu mee eens bent of niet, ondermijnen van gezag is een slecht plan. Goede of minder goede beslissingen, blijf achter de overheid staan.
..en dan zondagavond een ingelaste persco dat maandag de winkels weer open mogen
Dus moeten ze wat gas terugnemen en de balans weer terugvinden tussen virus en het normale leven. Heb wat dat betreft bij Kuipers dus wel een goed gevoel, maar we zullen vrijdag zien
[ Voor 49% gewijzigd door Dennahz op 12-01-2022 18:45 ]
*knip* graag inhoudelijke bijdrages, dat is dit niet.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 12-01-2022 19:14 ]
Naam en toenaam, aantal borden erbij. Hop 90x vandalisme in de broekzakhoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:40:
[...]
Noem je Doetinchem toch gewoon Düsseldorf?
Schijnt in Dordrecht ook te werken...
*knip* ivm hierboven.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 12-01-2022 19:15 ]
Haha... erg naief inderdaad. Naast de viruswappie die covid maar een griepje vind krijgen we nu ook maatregelwappies? Maatregelen hebben geen effect op de maatschappij? Valt allemaal wel mee joh, die paar nederlanders die naar het buitenland gaan....GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:53:
[...]
De file naar Antwerpen was natuurlijk ook fake. De parkeergarage in Maaseik vol met Nederlandse platen was natuurlijk ook niet heel erg duidelijk.
Zeggen dat de hogere omzet voor een groot deel niet door Nederlanders komt is je kop in het zand steken.
Persoonlijk heb ik sinds het begin van de avondlockdown al ruim 1k bij de zuiderburen achtergelaten aan bioscoopkaartjes, restaurant/cafebezoek en kerstkadootjes uit de winkels. Nee hoor... dit heeft geen enkel effect....
*knip* zie hierboven.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 12-01-2022 19:15 ]
knip zelf verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door pletter op 12-01-2022 19:17 ]
En dat heb ik dus niet. Incourante schoenmaat + bepaald probleem waardoor ik ze goed wil kunnen passen en uitproberen. Nu heb ik al ik denk wel een jaar geen schoenen meer gekocht, maar genoeg zullen ze dan gewoon over de grens halen.Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:47:
[...]
Ook dat.
En de plaatselijke schoenenzaak is gewoon open. Ik loop naar de deur: ik zoek een nette schoen, budget x en maat Y.
Meneer pakt alles, ik pas wat ik leuk vind buiten op de stoel onder de partytent. Kan betalen met pin/cash zoals altijd en krijg mijn bonnetje en vertrek weer.
Ideaal. Hoef zelf niks te zoeken
Maar ook bv schoenen voor mijn zoontje, z’n eerste schoenen voor buiten hebben we nu maar op de allerlaatste dag dat Nederland open was gehaald. Hij begon toen net helemaal los te lopen: lees 10m lopen zonder vallen . Dus we wisten dat hij ergens rond kerst weleens voor het eerst echt buiten zou stappen. Dat wil je niet op slofjes voor binnen.
En of hij nu mt20,21 of 22 moest hebben heb ik als leek toch geen goede kijk op. Ja het was toen enorm druk, maar het moest maar.
In Maaseik valt het aantal Nederlanders normaal wel mee overigensDennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:01:
[...]
Ik zeg nergens dat ze niet bijdragen. Maar dat de volledige stijging door ons komt geloof ik ook niet.
Verder heeft het designer outlet van Roermond nou niet per se een goede invloed op de normale winkels in de binnenstad. De Hamstraat zou ik bv niet echt meer als levendig willen betitelen, nee ook niet buiten de lockdown.. Laat staan het Munsterplein aan V&D zijde en de graaf Gerardstraat.. het is dat er nog een Hema en Amac zitten.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Of ik click en collect of ik rijd een paar km verder en kan gewoon door de winkel lopen... Dat is geen kwestie van inventief zijn, dat is gewoon een volstrekt ander speelveld. Daar valt niet tegenop te inventievenYaksa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:22:
[...]
Ook voor COVID-19 werd er in de grensstreken al heel veel over de grens gewinkeld. Dat geld kwam toen ook niet terug in de Nederlandse economie. Die paar procent dat er nu in een korte periode daar uitgegeven wordt maakt volgens mij niet zo heel veel uit op de langere termijn. Ondernemers die zeggen er last van te hebben moeten gewoon inventiever worden, daar zijn het ondernemers voor. Click & collect, of bestellen op telefonische afspraak, marktkraam o.i.d. Mogelijkheden zijn er nog steeds. Moeten ze wel moeite voor doen en wat meer werk verzetten. In de toekomst komen de klanten wel weer terug is mijn inschatting.
Qua schoenen, daarom zet ik erbij: pas ik.GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:20:
[...]
En dat heb ik dus niet. Incourante schoenmaat + bepaald probleem waardoor ik ze goed wil kunnen passen en uitproberen. Nu heb ik al ik denk wel een jaar geen schoenen meer gekocht, maar genoeg zullen ze dan gewoon over de grens halen.
Maar ook bv schoenen voor mijn zoontje, z’n eerste schoenen voor buiten hebben we nu maar op de allerlaatste dag dat Nederland open was gehaald. Hij begon toen net helemaal los te lopen: lees 10m lopen zonder vallen . Dus we wisten dat hij ergens rond kerst weleens voor het eerst echt buiten zou stappen. Dat wil je niet op slofjes voor binnen.
En of hij nu mt20,21 of 22 moest hebben heb ik als leek toch geen goede kijk op. Ja het was toen enorm druk, maar het moest maar.
[...]
In Maaseik valt het aantal Nederlanders normaal wel mee overigens. De winkels zijn daar niet dermate anders dat je normaliter de grens ervoor over wil. Of je moet per se een Belgische Kruidvat, action of Hema willen bezoeken
. Sowieso zijn de Belgische winkels vaak iets duurder. Voor dergelijke zaken kun je ook naar Maasbracht of Echt om maar wat te noemen..
Verder heeft het designer outlet van Roermond nou niet per se een goede invloed op de normale winkels in de binnenstad. De Hamstraat zou ik bv niet echt meer als levendig willen betitelen, nee ook niet buiten de lockdown.. Laat staan het Munsterplein aan V&D zijde en de graaf Gerardstraat.. het is dat er nog een Hema en Amac zitten.
Ik heb ook een ongebruikelijke maat. Maar als het normaal te vinden is in de winkel kan de eigenaar het ook pakken voor mij? Alles mag je passen en even proberen. Net als anders.
Geld natuurlijk ook voor je kind.
T tankstation is er behoorlijk geel meestal als ik er kom
En de invloed van de Outlet ben ik het mee eens. Maar we hadden het meen ik over de winkels in Nederland. Geen specifieke straten. De outlet gaat echt weer een heleboel Duitsers trekken. Daar ben ik echt zeker van.
Ik durf echt heel stellig te zeggen dat de berichten die we zien over Belgische omzet we ook hier in Nederland gaan krijgen over een paar maanden.
Meen dat het onderzoek ook niet heel breed uitgevoerd was. Maar al het geld wat daar in horeca gestopt wordt gaat ook hier in horeca gestopt worden.
Verder gaan we richting lente. Waar een hoop mensen toch ook weer nieuwe kleding voor gaan kopen. Daar zijn we nog wel op tijd voor qua openen.
Maar we gaan het zien. Quote mij vooral over 3 maanden als het anders is.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 12-01-2022 19:28 ]
Bovendien ‘weet’ je in Nederland nooit wanneer de winkels weer echt open zouden gaan. Probleem daarbij is natuurlijk ook met hoe het bv vorig jaar ging..Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:54:
[...]
Zou kunnen maar waarom zou je dat doen? Wie weet leer je over de grens nieuwe winkels kennen en gaat er blijvende omzet verloren. Voor een consument maakt het echt niet zoveel uit of hij een landsgrens over moet, sterker nog vaak vindt hij dat wel mooi.
Maar dat is allemaal gefantaseer over hoe jij en ik denken dat een ander denkt. De praktijk is dat zowel in Belgie als in Duitsland de winkeliers in het grensgebied erg blij zijn met onze regering. (mogelijk ook doordat het grensshoppen de andere kant op stil valt)
Lockdown van 3 weken. Tududududu.
Lockdown verlengd! Tudududu
Avondklok jonge + verlenging lockdown.. tudududu
Ja die avondklok houden we nog even aan hoor!!
Voor hetzelfde geld zou pas alles weer op 1 maart open gaan.
@Drardollan je krijgt meer volgers met je 1 maart theorie.
Hang je hem zelf ook nog aan?
Hang je hem zelf ook nog aan?
Nu is het interpreteren van regels altijd subjectief, maar volgens mij mag het niet dat de winkelier aan de deur allerlei, in dit geval, schoenen gaat geven om te passen.Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:26:
[...]
Qua schoenen, daarom zet ik erbij: pas ik.
Ik heb ook een ongebruikelijke maat. Maar als het normaal te vinden is in de winkel kan de eigenaar het ook pakken voor mij? Alles mag je passen en even proberen. Net als anders.
Het idee is van te voren iets bestellen en dan af halen.
En de schoenenwinkels (en Blokker, HEMA etc) hier in de buurt zijn ook echt niet ingericht op jullie manier van click and collect.
@Dennahz & @KingKoning
Hap hap
Was slechts semi-serieus bedoeld. Al is het wel een vreemde situatie, dat zelfs burgemeesters gaan muiten via de media. Het doet niet veel goeds voor het vertrouwen van het kersverse kabinet. Niet accepteren dat er gemuit wordt? Chinese toestanden! Toegeven aan het muiten? Slappe hap. Respect krijgen ze ook niet door met iedere wind mee te waaien. En door geen excuses aan te bieden of concreet verbetering door te voeren bij gemaakte fouten..
Vandaag een stuk in het NRC over vertrouwen in de overheid, geschreven door een Deense hoogleraar politicologie die daarnaar onderzoek heeft gedaan:
Hap hap
Vandaag een stuk in het NRC over vertrouwen in de overheid, geschreven door een Deense hoogleraar politicologie die daarnaar onderzoek heeft gedaan:
In Denemarken hebben we geprobeerd de samenleving zoveel mogelijk open te houden. Dat betekent ook: meer besmettingen accepteren. Daar komt bij dat Nederland, naar ik begrijp, een andere adviesstructuur voor de regering heeft. In Denemarken is de adviesgroep waar ik deel van uitmaak breed opgezet, met economen en sociale wetenschappers. Pandemiemanagement heeft vier aspecten die je bij elke maatregel in samenhang moet bekijken: gezondheid, economie, welzijn en democratische rechten.”
> In het Nederlandse OMT ligt de focus vooral op medische factoren.
„In een crisis als deze is dat gevaarlijk. Een pandemie is op zichzelf al een van de ernstigste crises voor een samenleving. Maar bovendien maken we die nu voor het eerst in de wereldgeschiedenis mee in hoogdemocratische, zeer geïndividualiseerde samenlevingen, met mensen die gewend zijn hun leven zelf in te richten. Dan kun je niet-medische aspecten niet negeren.”
(..)
De sociale wetenschappen hebben „gefaald” om de polarisatie die zich nu in westerse democratieën voordoet te begrijpen. „We hebben ons zo laten obsederen door de symptomen – Trump, nepnieuws – dat we de onderliggende ziekte niet goed hebben begrepen. Wat drijft dit verschijnsel? Haperende sociale mobiliteit is volgens mij de sleutel om dat te begrijpen.”
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Erg benieuwd wat Ernst, Mark en de rest vrijdag mee komen. Winkels lijken sowieso open te gaan, welke sectoren gaan ze nog meer blij maken?
Toch een bijzonder dorp hier dan. Dacht dat het redelijk gangbaar was hoe het hier ging.
Sorry als ik daarmee iemand tegen z'n hoofd gestoten heb.
@Fly-guy
@Fly-guy
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 12-01-2022 19:43 ]
Laat ik het zo zeggen: Er zijn winkels die me naar de kinderafdeling sturen voor mijn schoenmaatDennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:26:
[...]
Qua schoenen, daarom zet ik erbij: pas ik.
Echter als je voor je kind z’n eerste schoenen ooit koopt en je hebt geen idee zit ik toch echt liever binnen in een warme omgeving met hem.
Ben wel benieuwd welke je dan bedoelt. De Shell relatief ri het centrum is goedkoop, maar echt veel Nederlanders heb ik er nooit gezien.. meer aan de rand heb je Bouts, maar volgens mij niet echt bekend.T tankstation is er behoorlijk geel meestal als ik er kom.
Nederlanders staan volgens mij vooral in Kessenich in de rij voor de Lukoil, en de Shell (indien ze lpg willen), en keren normaliter daarna om weer richting ittervoort.
Als dieselaar tank ik echter nooit meer in BE.
Outlet zal zeker Duitsers trekken en misschien op lange termijn weer heel veel Chinezen.En de invloed van de Outlet ben ik het mee eens. Maar we hadden het meen ik over de winkels in Nederland. Geen specifieke straten. De outlet gaat echt weer een heleboel Duitsers trekken. Daar ben ik echt zeker van.
Ik durf echt heel stellig te zeggen dat de berichten die we zien over Belgische omzet we ook hier in Nederland gaan krijgen over een paar maanden.
Meen dat het onderzoek ook niet heel breed uitgevoerd was. Maar al het geld wat daar in horeca gestopt wordt gaat ook hier in horeca gestopt worden.
Verder gaan we richting lente. Waar een hoop mensen toch ook weer nieuwe kleding voor gaan kopen. Daar zijn we nog wel op tijd voor qua openen.
Maar we gaan het zien. Quote mij vooral over 3 maanden als het anders is.
Die omzet in horeca enz zal deels denk ik vooral door goedkope overnames van grotere partijen kunnen ben k bang. Mensen met geld die dan zo een tent ‘redden en heel veel eruit halen ‘.
Ik vrees wel voor de kleine ondernemer.
Buiten schoenen passen heb ik nog nergens gezien, maar de 'werkplaats' van de skishop heeft een erg ruim assortiment...Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:43:
Toch een bijzonder dorp hier dan. Dacht dat het redelijk gangbaar was hoe het hier ging.
Als dat richting mij bedoeld was, mijn hoofd is verre van gestoten, ik zou willen dat ze het hier ook zo deden (ik heb daadwerkelijk nieuwe schoenen nodig).Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:43:
En waarschijnlijk komt het veel vaker voor, maar ik vond het wel opmerkelijk om een vorm van "regelbuigen", namelijk shoppen in het buitenland te veroordelen en vervolgens een andere, ook niet helemaal zuivere, manier aan te bevelen.
offtopic: kunnen we elkaar de hand schudden, maat 39/40 hierGAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Laat ik het zo zeggen: Er zijn winkels die me naar de kinderafdeling sturen voor mijn schoenmaat
RTL nieuws suggereert dat het een optie is dat de quarantaine regels enkel voor essentiële beroepen aangepast kunnen worden. Zou wel een nieuwe middelvinger naar de kantoorslaaf (Incl. Ik) zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden.
De gemeenten en provincie komen er mee. De gemeente (burgemeester) heeft het gezag over de politie.TerraGuy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:37:
[...]
Keihard aanpakken, alle politie inzetten en handhaven. De overheid moet laten zien wie er de baas is, en respect afdwingen. Of je het er nu mee eens bent of niet, ondermijnen van gezag is een slecht plan. Goede of minder goede beslissingen, blijf achter de overheid staan.
Als Den Haag dit wil smoren zullen ze het leger moeten sturen

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als de lijst van essentiële beroepen hetzelfde is als tijdens de avondklok, is 90% van de werkenden essentieel.s3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
RTL nieuws suggereert dat het een optie is dat de quarantaine regels enkel voor essentiële beroepen aangepast kunnen worden. Zou wel een nieuwe middelvinger naar de kantoorslaaf (Incl. Ik) zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Kantoorslaven werken toch vanuit huis.s3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
Dus een quarantaine dag ziet er hetzelfde uit als een normale werkdag
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat boeit me vrij weinig. Mensen in het ziekenhuis zijn nodig.s3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
Ik als IT’er blijf wel thuis zitten. Dat doe ik in principe toch al 22 maanden..
Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:49:
[...]
offtopic: kunnen we elkaar de hand schudden, maat 39/40 hier
offtopic:
same
same
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 12-01-2022 19:57 ]
Lokale overheden zijn ook aan het muiten tegen de lockdown. Meerdere gemeentes hebben zich achter hun lokale ondernemers geschaard en zullen niet handhaven als de lockdown verlengd wordt.TerraGuy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:37:
Ik krijg soms het idee dat het OMT nu kans ziet voor een zeer conservatieve koers nu een van hun aan het roer staat. Dat uitbreiden van de mondkapjesplicht is een bijzonder voorstel en prominente OMT leden in de media willen eigenlijk geen einde van de lockdown.
Het is de vraag wat Kuipers gaat doen, vooralsnog is het grote lekken nog niet begonnen. Wat dat betreft het is meteen prijs en zijn eerste week als minister is nog niet over.
Welk leger?alexbl69 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
Als Den Haag dit wil smoren zullen ze het leger moeten sturen
https://www.1limburg.nl/r...andhaven?context=topstory
En de volgendeBurgemeester Roel Wever van Heerlen gaat niet met harde hand optreden als winkeliers en horecabazen zaterdag besluiten hun deuren te openen. "Ik begrijp hun zorgen."
Er is meer dan werk uiteraard. Maar goed, het is vooralsnog speculerenGAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:55:
Dat boeit me vrij weinig. Mensen in het ziekenhuis zijn nodig.
Ik als IT’er blijf wel thuis zitten. Dat doe ik in principe toch al 22 maanden..
Lijkt me dat die quarantaine dan alleen afgeschaft zal zijn als iemand aan t werk is, in z’n vrije tijd gewoon wel quarantaines3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:01:
[...]
Er is meer dan werk uiteraard. Maar goed, het is vooralsnog speculeren
Dat valt toch niet uit te leggen. Wie gaat zich daar nou aan houdenrik86 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:02:
[...]
Lijkt me dat die quarantaine dan alleen afgeschaft zal zijn als iemand aan t werk is, in z’n vrije tijd gewoon wel quarantaine
Vaak bu'j te bang!
Ik vrees dat volgende week de scholen weer dicht zijn en we op straat een mondkapje moeten dragen (in de winkels gecombineerd met handschoenen)
Het wordt nu een strijd tussen de alfamannetjes, OMT aan de ene kant, burgemeesters aan de andere kant.
Het wordt nu een strijd tussen de alfamannetjes, OMT aan de ene kant, burgemeesters aan de andere kant.
alles kan off-topic
Die mensen die ‘pang pang’ roepen op de hei
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Ach.. quarantaine is altijd nog een advies, doe ermee wat je wil. Ik ben afgelopen week ook in contact gekomen met 2 mensen die later corona hadden.. maar ik ga hiervoor niet mezelf meer opsluiten. Ik ben geboosterd, let op mezelf en doe een zelftest als ik het nodig vind.s3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
En als jij volkomen vermijdbaar asymptomatisch een paar mensen besmet?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Ach.. quarantaine is altijd nog een advies, doe ermee wat je wil. Ik ben afgelopen week ook in contact gekomen met 2 mensen die later corona hadden.. maar ik ga hiervoor niet mezelf meer opsluiten. Ik ben geboosterd, let op mezelf en doe een zelftest als ik het nodig vind.
Verwijderd
Dan hadden ze maar netjes de 1.5m van mij moeten handhavenMikeyMan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:15:
[...]
En als jij volkomen vermijdbaar asymptomatisch een paar mensen besmet?
Ik ga mezelf niet telkens zinloos opsluiten, denk dat mijn baas dta inmiddels ook niet meer zo zal waarderen. We hebben iedere week wel een paar gevallen.. we halen onze schouders op en gaan verder. (Opmerkelijk trouwens dat de uitbraken bij ons altijd beperkt zijn tot 1-2 man, en nog niet zo massaal)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2022 20:25 ]
En toen besmette je (al dan niet asymptomatisch) je buurman..Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Ach.. quarantaine is altijd nog een advies, doe ermee wat je wil. Ik ben afgelopen week ook in contact gekomen met 2 mensen die later corona hadden.. maar ik ga hiervoor niet mezelf meer opsluiten. Ik ben geboosterd, let op mezelf en doe een zelftest als ik het nodig vind.
Dat doet toch iedereen met een groen pasje zonder dat ze het weten (of wel weten)?42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:23:
[...]
En toen besmette je (al dan niet asymptomatisch) je buurman..
Want die zijn allemaal in nauw contact geweest met een positief geteste?Ligone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Dat doet toch iedereen met een groen pasje zonder dat ze het weten?
Niet doen! Mag niet.Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:49:
[...]
offtopic: kunnen we elkaar de hand schudden, maat 39/40 hier
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Niet noodzakelijk maar het merendeel trekt het zich alleszinds niet meer aan.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:26:
[...]
Want die zijn allemaal in nauw contact geweest met een positief geteste?
Breng je toch even een doosje papieren zakdoekjes. Het is geen Ebola of builenpest of zo.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:23:
[...]
Want? Je kan toch makkelijk thuiswerken?s3n schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:
Tja en precies hierom is het een slechte reaktie. Je laat hiermee zien dat het gezag niets voorstelt en je er vooral tegenin moet gaan als het je uitkomt. Daarnaast geef je ook nog eens aan dat de politie geen tijd heeft en je hebt een prima cultuur waarin de politie geen gezag meer heeft. Maar dat is dan weer iets waar diezelfde burgemeesters over klagen..... Zo'n reaktie van burgemeesters is gewoon een afbraak van de rechtstaat.GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Prima reactie juist. Als de landelijke politiek in Den Haag wereldvreemd is geworden voor vooral de grensregio’s moet je niet vreemd opkijken als op gegeven moment ook de gemeenten er wel klaar mee zijn. Gemeentebesturen zien gewoon hun centra leeglopen.
[removed]
veel snotneuzen momenteel: https://ourworldindata.or...n?country=GBR~FRA~NLD~ITABrazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Breng je toch even een doosje papieren zakdoekjes. Het is geen Ebola of builenpest of zo.
Maar ja, als jij het maar niet bent toch?
Verwijderd
Dan heeft ie zelf het risico gelopen om met mij contact te hebben..42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:23:
[...]
Verwijderd
Heb je dit plaatje wel een gezien voor influenza? En daar doen we nooit zo panisch over.Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:38:
[...]
veel snotneuzen momenteel: https://ourworldindata.or...n?country=GBR~FRA~NLD~ITA
Wil het prima ook zijn hoor. Maak me er niet druk om. Ik maak me meer druk om het leven dat al twee jaar stil staat. Om mijn zoon van twee die nu alweer vier maanden niet lekker kan zwemmen terwijl hij dat zo leuk vindt. In die zin heb ik al heel lang long covid.Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:38:
[...]
veel snotneuzen momenteel: https://ourworldindata.or...n?country=GBR~FRA~NLD~ITA
Hij zegt simpelweg dat hij niet gaat handhaven en de mensen het maar zelf uit moeten zoeken.hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:32:
[...]
Dat haal ik er niet uit, capaciteit is niet het primaire probleem. Het is de regel die niet meer uit te leggen is, waarvoor het draagvlak verdampt.
Nee, het is alsof je vantevoren al zegt dat je niet gaat controleren op de snelweg en de mensen zelf uit laat zoeken wat ze doen.Het is als strikt 100 handhaven op een lege snelweg, dat heeft ook geen prioriteit en 120 rijden wordt door videosurveillance en herkenbare politiewagens gedoogd.
[removed]
Tuurlijk ik zeg ook niet dat het van 1 kant komt. Maar ik zeg wel dat het een heel zorgelijke ontwikkeling is.alexbl69 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:31:
[...]
Ach, de landelijke overheid zit de gemeentelijke ook gewoon te piepelen als het ze uitkomt.
Dit soort boomerangs kun je als Den Haag terug verwachten. Ze hadden alleen niet verwacht dat ze hem zo snel zouden krijgen.
[removed]
Even de cijfertjes omrekenen naar nederland. 400 per miljoen = 7200 in het ziekenhuis en nog altijd steil omhoog stijgend. Dat zou een flink griepje zijn zeg. Wanneer was dat ook al weer?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Heb je dit plaatje wel een gezien voor influenza? En daar doen we nooit zo panisch over.
Volgens de officiele regels/wetten zit daar schijnbaar wel verschil in. Dat is al eens eerder uitgezocht.martwoutnl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:50:
[...]
Alleen staat nergens in de regels van de lockdown dat ze open mogen blijven. Zie https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport en https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels Dat van niet-publieke ruimte wordt nergens genoemd. Feitelijk moet dus de sportruimte in een bedrijf dicht tenzij er een fysio actief is.
Maar hoe dan ook ga je altijd van dit soort grensgevallen hebben, daar is nu eenmaal weinig aan te doen.
[removed]
Aardig griepgolfje zeg: https://ourworldindata.or...-per-million?country=~USA
Maar goed dat Omicron geen kwaad kan.
Maar goed dat Omicron geen kwaad kan.
Valt mee. 60 per miljoen is 0,006% van de bevolking. Waarvan ook nog patiënten die niet voor corona in het ziekenhuis zitten worden meegerekend als zij positief testen, en ook patiënten die er zonder corona ook al hadden gezeten.Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:38:
[...]
Ik heb mijn snotneus al gehad vorig jaar, maar vind het prima hoor. Hoort erbij. Omikron is inmiddels net zo dodelijk als de seizoensgriep. 3 jaar terug ging ik met koorts en een loopneus gewoon naar kantoor, toen was dat nog karakter en bewonderenswaardig. Tegenwoordig hoef je maar een zakdoekje te pakken of men zit te beven in het angstzweet op een internetforum elkaar af te troeven wie het meest in paniek is.
Het lijkt me logisch dat buurman (en ieder ander) ervan uit zou moeten kunnen gaan dat mensen die aantoonbaar verhoogd risico lopen op besmetting (d.m.v. nauw contact) hun verantwoordelijkheid nemen en even die 5 dagen thuis uitzitten.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:43:
[...]
Dan heeft ie zelf het risico gelopen om met mij contact te hebben... Maargoed de kans dat ik hem per ongeluk doodrijd bij het wegrijden is groter dan dat ie dood gaat aan corona.
zwemles gaat toch gewoon door? Of niet?Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Wil het prima ook zijn hoor. Maak me er niet druk om. Ik maak me meer druk om het leven dat al twee jaar stil staat. Om mijn zoon van twee die nu alweer vier maanden niet lekker kan zwemmen terwijl hij dat zo leuk vindt. In die zin heb ik al heel lang long covid.
Ik ben erg benieuwd naar je plaatje van influenza en hoe je wilt uitleggen dat we daar net zo panisch over zouden moeten doen als nu met covid. Wel de vergelijking dan over een heel jaar laten lopen AUB.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Heb je dit plaatje wel een gezien voor influenza? En daar doen we nooit zo panisch over.
[removed]
Heb je wel eens een kind van twee op zwemles gezien?42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:54:
zwemles gaat toch gewoon door? Of niet?
60 is nu. Zonder lockdown vliegt dat naar 400 zoals je bij alle andere landen ziet. Dat zijn 7,200 mensen die zo ziek zijn dat ze in een ziekenhuis liggen (tegelijk). De lijn stijgt nog altijd vrijwel verticaal in die landen. Heeft niks met angst te maken, maar met feiten en data. Als jij dat wil interpreteren als niks aan het handje, snotneusjes, moet jij dat helemaal zelf weten.Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:52:
[...]
Valt mee. 60 per miljoen is 0,00006% van de bevolking.
De cijfers geven voorlopig nog iets anders aan.Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:52:
[...]
Ik heb mijn snotneus al gehad vorig jaar, maar vind het prima hoor. Hoort erbij. Omikron is inmiddels net zo dodelijk als de seizoensgriep.
Bij jullie misschien, bij ons op kantoor werd je bij duidelijk ziek zijn toch vriendelijk verzocht even thuis te blijven om te voorkomen dat het hele kantoor ziek zou worden.3 jaar terug ging ik met koorts en een loopneus gewoon naar kantoor, toen was dat nog karakter en bewonderenswaardig.
Jij misschien, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen weliswaar verwachten dat je voorzichtig doet, maar zich er zeker niet al te druk over maken.Tegenwoordig hoef je maar een zakdoekje te pakken of men zit te beven in het angstzweet op een internetforum elkaar af te troeven wie het meest in paniek is.
[removed]
De gemiddelde mens die niet thuis kan werken en zegt tegen zijn baas:42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Het lijkt me logisch dat buurman (en ieder ander) ervan uit zou moeten kunnen gaan dat mensen die aantoonbaar verhoogd risico lopen op besmetting (d.m.v. nauw contact) hun verantwoordelijkheid nemen en even die 5 dagen thuis uitzitten.
Hey baas, ik ben gisteren in nauw contact geweest met een besmette... wat nu?
- Heb je een zelftest gedaan? indien negatief, komen werken natuurlijk!
Dat is de realiteit.
de 2 jaar had ik even overheen gelezen... ah, samen zwemmen, die mag niet denk ik nee... Ja, da's zeker jammerDennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:58:
[...]
Heb je wel eens een kind van twee op zwemles gezien?.
ik zou het bij mijn baas niet moeten proberen om alsnog te komen anders hoorLigone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:00:
[...]
De gemiddelde mens die niet thuis kan werken en zegt tegen zijn baas:
Hey baas, ik ben gisteren in nauw contact geweest met een besmette... wat nu?
- Heb je een zelftest gedaan? indien negatief, komen werken natuurlijk!
Dat is de realiteit.
Ja, er is weinig te doen. Vorige winter was ik behoorlijk depressief en gisteren met de werkgever ook besproken nog eens de huisarts te bellen.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:01:
de 2 jaar had ik even overheen gelezen... ah, samen zwemmen, die mag niet denk ik nee... Ja, da's zeker jammer
Ik overweeg ook ander werk te gaan doen wat niet vanuit huis kan, zodat ik niet nog een keer maanden achter elkaar thuis blijf.
Hopelijk gaat de horeca ook snel open, zin om lekker uit eten te gaan. En waarschijnlijk lukt het toch wel zonder ctb binnen te komen. Zaken waar ze je kennen handhaven in veel gevallen niet.
Ja, jij werkt in het onderwijs toch? In de zakelijke wereld werkt het echt heel anders hoor.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:04:
Ik zou het bij mijn baas niet moeten proberen om alsnog te komen anders hoor
Verwijderd
Je dicht de lockdown wel heel veel effect toe. België doet het in aantallen niet veel slechter dan nl en is vrijwel alles open. Een virus heeft nu eenmaal eem verzadigingseffect... Exponentiële groei stopt vanzelf.Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:58:
[...]
60 is nu. Zonder lockdown vliegt dat naar 400 zoals je bij alle andere landen ziet. Dat zijn 7,200 mensen die zo ziek zijn dat ze in een ziekenhuis liggen (tegelijk). De lijn stijgt nog altijd vrijwel verticaal in die landen. Heeft niks met angst te maken, maar met feiten en data. Als jij dat wil interpreteren als niks aan het handje, snotneusjes, moet jij dat helemaal zelf weten.
Vergelijken van landen heeft weinig zin, opnamecriteria zijn heel anders.
Ik hoef het toch echt niet te proberen om met klachten of terechte twijfel (door bv nauw contact met besmet persoon) kantoor te komen hoorDennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:06:
[...]
Ja, jij werkt in het onderwijs toch? In de zakelijke wereld werkt het echt heel anders hoor.

PS4 PSN: Dazzler2120
Op kantoor niet natuurlijk, In de meeste gevallen kan kantoorwerk thuis ook. Ik had het dan ook over mensen die NIET kunnen thuiswerken. Er zijn namelijk ook veel mensen die met de handjes moeten werken. In een fabriekshal bvb met heel veel anderen. Of op locatie op werven en andere bedrijven. Of of of...Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Ik hoef het toch echt niet te proberen om met klachten of terechte twijfel (door bv nauw contact met besmet persoon) kantoor te komen hoor
Ouder/kind zwemmen is toch ook zwemles ;-)Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:58:
[...]
Heb je wel eens een kind van twee op zwemles gezien?.
Zou me niets verbazen als dat hier in het zwembad gewoon doorgaat.
/snowmiss is na 14 jaar zwemlessen er gelukkig nu klaar mee, nadat de jongste ook zijn diploma's heeft gehaald (een jaar later dan gepland door corona/lockdowns)
*knip* dit is al zo vaak uitgelegd dat dit echt niet constructief meer is…Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:58:
[...]
60 is nu. Zonder lockdown vliegt dat naar 400 zoals je bij alle andere landen ziet. Dat zijn 7,200 mensen die zo ziek zijn dat ze in een ziekenhuis liggen (tegelijk). De lijn stijgt nog altijd vrijwel verticaal in die landen. Heeft niks met angst te maken, maar met feiten en data. Als jij dat wil interpreteren als niks aan het handje, snotneusjes, moet jij dat helemaal zelf weten.
[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2022 21:19 ]
De wereld is groter dan je tweakers bubble heDazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Ik hoef het toch echt niet te proberen om met klachten of terechte twijfel (door bv nauw contact met besmet persoon) kantoor te komen hoor
Vaak bu'j te bang!
Waarbij die 3.1 miljoen over een heel jaar is en overeen komt met 8500 mensen per dag die er veelal voor een korte tijd liggen, terwijl het bij covid over een paar weken gaat. Elke covid opname komt dus overeen met tientallen opnames. En dan is 7.200 niet meer een druppel op een gloeiende plaat, maar een serieus risico voor een overbelast ziekenhuis.Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:13:
[...]
Ach, in 2019, nog zonder corona, telde Nederland 3,1 miljoen ziekenhuisopnames. 7.200 is wat dat betreft een druppel op een gloeiende plaat.
[removed]
In 2018 kwamen er 9300 mensen in Nederland in het ziekenhuis door de griep.Johan Bogle schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Even de cijfertjes omrekenen naar nederland. 400 per miljoen = 7200 in het ziekenhuis en nog altijd steil omhoog stijgend. Dat zou een flink griepje zijn zeg. Wanneer was dat ook al weer?
[Quote Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:06:]
[...]
Ja, jij werkt in het onderwijs toch? In de zakelijke wereld werkt het echt heel anders hoor.
[/quote]
Hoe gaat het daar dan? Wil je dat uitleggen? Want de nieuwsberichten die ik vandaag las gingen 'm.n over zorg capaciteit problemen. In de zorg is dit nu een Hot item om te moeten werken als je positief bent.
Ik gok leraren hetzelfde
Kantoormensen kunnen het makkelijkst thuis werken of op een aparte kamer geïsoleerd.
[...]
[/quote]
Hoe gaat het daar dan? Wil je dat uitleggen? Want de nieuwsberichten die ik vandaag las gingen 'm.n over zorg capaciteit problemen. In de zorg is dit nu een Hot item om te moeten werken als je positief bent.
Ik gok leraren hetzelfde
Kantoormensen kunnen het makkelijkst thuis werken of op een aparte kamer geïsoleerd.
[ Voor 28% gewijzigd door Dennis1812 op 12-01-2022 21:24 ]
In totaal ja. Klein detail :-)Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:20:
[...]
In 2018 kwamen er 9300 mensen in Nederland in het ziekenhuis door de griep.
En nog een gemeente gaat niet handhaven, ze zien het als demonstratie en klanten als sympathisanten. Vrijdag gaat Valkenburg open:
https://www.1limburg.nl/v...nstratie?context=topstory
https://www.1limburg.nl/v...nstratie?context=topstory
Valkenburg aan de Geul gaat niet ingrijpen als horeca, winkels en attracties vrijdag in de gemeente opengaan ondanks de geldende lockdown.
Volgens een woordvoerster van de gemeente gaat het namelijk om een demonstratie die is aangemeld door Bedrijven Investeringszone (BIZ).
Legitiem protest
Volgens haar beschouwt burgemeester Daan Prevoo het protest als een legitieme actie. Demonstreren is een grondrecht en dus gaat de gemeente niet ingrijpen om dat in de kiem te smoren. Winkels en horeca mogen tussen 10:00 en 16:00 uur openen zonder dat ze hoeven vrezen voor boetes of waarschuwingen.
-tom-562 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:14:
[...]
De wereld is groter dan je tweakers bubble heeen groot gedeelte van de Nederlanders heeft geen kantoorbaan en kan niet eens thuiswerken
Ik weet ook niet waaruit je opmaakt dat ik in een tweakers bubbel zit, of waaruit je opmaakt wat ik doe?Ligone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:12:
[...]
Op kantoor niet natuurlijk, In de meeste gevallen kan kantoorwerk thuis ook. Ik had het dan ook over mensen die NIET kunnen thuiswerken. Er zijn namelijk ook veel mensen die met de handjes moeten werken. In een fabriekshal bvb met heel veel anderen. Of op locatie op werven en andere bedrijven. Of of of...
Ik heb een (hybride) kantoorbaan waarbij ik niet kan thuiswerken.
Punt was dus niet "als je kantoorbaan hebt kan je ook vanuit thuis werken" maar: er zijn ook werkgevers die wel hun verantwoordelijkheid hierin nemen als hun werknemers in contact zijn geweest met mensen met Covid.
PS4 PSN: Dazzler2120
Zeker, maar de opnames stijgen niet tot en met de maan hoor als je daar bang voor bent. Het piekt en daalt weer. Dan zal er in het najaar wel weer een piek zijn.
Dat zal in totaal ongetwijfeld meer dan een griepgolf zijn gezien de hoge besmettelijkheid, maar niet echt paniekwaardig meer.
Maar ook een groot deel wel. En als die massaal thuis blijven kunnen heel veel werknemers uit de catering, beveiliging en schoonmaak ook thuis blijven.-tom-562 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:14:
[...]
De wereld is groter dan je tweakers bubble heeen groot gedeelte van de Nederlanders heeft geen kantoorbaan en kan niet eens thuiswerken
Op kantoor werk je tegenwoordig meestal op een vaste flexplek in een kantoortuin. Al denk ik wel dat het besmettingsrisico beperkt is, meestal werkt iedereen vooral aan de eigen werkplek op redelijke afstand van elkaar, soms werken mensen samen maar dat zijn dan meestal vaste koppels. Bij de koffie automaat is het spannender.Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:21:
[...]
Schrijf je.
alles kan off-topic
Is een deel van het Amerikaanse probleem niet dat er naast omikron nog flink wat delta geïnfecteerden in het ziekenhuis liggen? Plus mogelijk minder vaccinaties e.d.Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Zeker, maar de opnames stijgen niet tot en met de maan hoor als je daar bang voor bent. Het piekt en daalt weer. Dan zal er in het najaar wel weer een piek zijn.
Dat zal in totaal ongetwijfeld meer dan een griepgolf zijn gezien de hoge besmettelijkheid, maar niet echt paniekwaardig meer.
Waar maak je uit op dat de werkgevers hun verantwoordelijkheid niet nemen? Ze vragen of je een zelftest gedaan hebt en of je positief of negatief bent. Indien niet mag je komen werken.Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
[...]
[...]
Ik weet ook niet waaruit je opmaakt dat ik in een tweakers bubbel zit, of waaruit je opmaakt wat ik doe?
Ik heb een (hybride) kantoorbaan waarbij ik niet kan thuiswerken.
Punt was dus niet "als je kantoorbaan hebt kan je ook vanuit thuis werken" maar: er zijn ook werkgevers die wel hun verantwoordelijkheid hierin nemen als hun werknemers in contact zijn geweest met mensen met Covid.
Hoe lang denk je dat het zal duren dat die vraag vervangen wordt door "heb je symptomen? Nee? komen werken dan"
Helemaal in het begin is bij ons de luxe koffiemachine uitgezet en kreeg elke tafel een senseo. Ze waren bang voor de opstopping.Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:27:
[...]
Maar ook een groot deel wel. En als die massaal thuis blijven kunnen heel veel werknemers uit de catering, beveiliging en schoonmaak ook thuis blijven.
[...]
Op kantoor werk je tegenwoordig meestal op een vaste flexplek in een kantoortuin. Al denk ik wel dat het besmettingsrisico beperkt is, meestal werkt iedereen vooral aan de eigen werkplek op redelijke afstand van elkaar, soms werken mensen samen maar dat zijn dan meestal vaste koppels. Bij de koffie automaat is het spannender.
Hele OK over de zeik. Heeft er iemand een wachtrij langs getekent met stickers enzo voor 1.5m.
Na 3 dagen was dat toch goed gekeurd.
Dat was best bizar. Vanaf dat moment waren pauzes sowieso ruk. Alles omgebouwd ivm afstand. Ipv 50man konden er nog 17 pauze nemen. De rest mocht op de gang of kleedruimte eten.
Vreselijk.
Meteen even de andere vraag meenemend: onderwijs ja. Dus (afhankelijk wel van welke jaarlagen je hebt) niet heel veel thuis hoeven werken. En ja, dat is een aanraderDennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:05:
[...]
Ja, er is weinig te doen. Vorige winter was ik behoorlijk depressief en gisteren met de werkgever ook besproken nog eens de huisarts te bellen.
Ik overweeg ook ander werk te gaan doen wat niet vanuit huis kan, zodat ik niet nog een keer maanden achter elkaar thuis blijf.
Hopelijk gaat de horeca ook snel open, zin om lekker uit eten te gaan.
Verdrietig om te horen dat het weer minder gaat, ik hoop voor je (en voor de rest van het land) dat er snel weer meer mogelijk is. We zijn het lang niet altijd eens, maar dit vind ik oprecht vervelend om te horen
hmm... niet altijd eens... je kan gewoon een test doen nog steedsEn waarschijnlijk lukt het toch wel zonder ctb binnen te komen. Zaken waar ze je kennen handhaven in veel gevallen niet.
Grappig, ik zie juist veel werkgevers die naar kantoorkomen ontmoedigen maar juist werknemers die graag naar kantoor komen. Bij ons in het team is het ook steeds de vraag wanneer we weer naar kantoor MOGEN.Dazzler2120 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
[...]
maar: er zijn ook werkgevers die wel hun verantwoordelijkheid hierin nemen als hun werknemers in contact zijn geweest met mensen met Covid.
Zal niet overal zo zijn, maar in de teams waarin ik werk is doorgaans de behoefte elkaar een of twee dagen in de week in het echt te zien best groot. Technisch kan het werk perfect vanuit huis, dat is het probleem niet. (informeel)overleg is gewoon anders als het niet via Teams hoeft maar gewoon face to face.
alles kan off-topic
even puur mijn leerjaren op school: geen enkele docent momenteel in quarantaine, voor zover ik weet in de rest van de school ook niet. Maar of dat elders ook zo is...?Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:21:
[Quote Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:06:]
[...]
[/quote]
Ik gok leraren hetzelfde
Maar aangezien we leerlingen direct naar huis sturen bij een appje van een familielid die positief test, hoef ik het niet eens te noemen, dat ik ondanks een positieve wel zou willen komen...
is er niet al tig keer besloten dat covid geen griep is....? Moet dat nu weer uitgelegd worden?Brazos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Was niet zo, hopelijk wordt / is dat het met omicron wel.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:38:
[...]
is er niet al tig keer besloten dat covid geen griep is....? Moet dat nu weer uitgelegd worden?
[ Voor 46% gewijzigd door DeKoetsier op 12-01-2022 21:41 ]
Grappig, Ik zie veel werknemers die thuis zouden moeten blijven omdat hun kind in nauw contact geweest is met een covid-19 positieve (en dus niet naar school mag) maar niet mogen van hun baas, Zij moeten de volgende dag paraat staan op de werkvloer en maar een oplossing zoeken voor opvang.Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:35:
[...]
Grappig, ik zie juist veel werkgevers die naar kantoorkomen ontmoedigen maar juist werknemers die graag naar kantoor komen. Bij ons in het team is het ook steeds de vraag wanneer we weer naar kantoor MOGEN.
Zal niet overal zo zijn, maar in de teams waarin ik werk is doorgaans de behoefte elkaar een of twee dagen in de week in het echt te zien best groot. Technisch kan het werk perfect vanuit huis, dat is het probleem niet. (informeel)overleg is gewoon anders als het niet via Teams hoeft maar gewoon face to face.
Kruip toch eens uit jullie bubble en kijk eens verder ffs...
vragen naar een zelftest op dag 1 =/= je verantwoordelijkheid nemen als werkgever, verre van zelfsLigone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:29:
[...]
Waar maak je uit op dat de werkgevers hun verantwoordelijkheid niet nemen? Ze vragen of je een zelftest gedaan hebt en of je positief of negatief bent. Indien niet mag je komen werken.
Hoe lang denk je dat het zal duren dat die vraag vervangen wordt door "heb je symptomen? Nee? komen werken dan"
Zo redeneren de meeste bazen niet hé, de vraag is gesteld, beantwoordt en verantwoordelijkheid is genomen.42erik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:41:
[...]
vragen naar een zelftest op dag 1 =/= je verantwoordelijkheid nemen als werkgever, verre van zelfs
Einde discussie. Zo gaat het voor de meesten.
quarantaineregels verzinnen om je punt te maken...Ligone schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:41:
[...]
Grappig, Ik zie veel werknemers die thuis zouden moeten blijven omdat hun kind in nauw contact geweest is met een covid-19 positieve (en dus niet naar school mag) maar niet mogen van hun baas, Zij moeten de volgende dag paraat staan op de werkvloer en maar een oplossing zoeken voor opvang.
Kruip toch eens uit jullie bubble en kijk eens verder ffs...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.