Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
dangerousp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:02:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben.. Als Omikron zorgt voor matige ziekteverschijnselen, zal de opgebouwde immuniteit dan ook dezelfde effectiviteit hebben als bij Delta het geval is? Ik denk ik dat inmiddels slechts een zeer klein percentage van de Nederlandse bevolking niet gevaccineerd of genezen is.. zeker onder de jeugd. Maar is elke immuniteit opgebouwd door genezen wel bij elke variant vergelijkbaar?

Verder kruipt bij mij al de gedachte om voor zaterdag vast een tafeltje te reserveren.. maar hoe laat?
Nee en daarvoor is juist die booster om de immuniteit weer op pijl te brengen.
An additional “booster” dose of Moderna or Pfizer mRNA-based vaccine is needed to provide immunity against the Omicron variant of SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19, according to a study by researchers at the Ragon Institute of MGH, MIT and Harvard. The results of this study, reported in the journal Cell, indicate that traditional dosing regimens of COVID-19 vaccines available in the United States do not produce antibodies capable of recognizing and neutralizing the Omicron variant.
https://news.harvard.edu/...hout-booster-study-finds/

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 12-01-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

martwoutnl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:51:
Welke maatregel staat je vakantie in de weg? Even uit nieuwsgierigheid. Volgens https://www.demorgen.be/n...griep-kan-geven~bcf3774b/ komt er deze week geen comité. Misschien komende week maar gaat dan over de barometer. Ik denk niet dat er versoepelingen zullen komen op korte termijn.
Het sluiten van de subtropische zwembaden en indoor speeltuinen staan mij in de weg. Center Parcs heeft het bad wel geopend om baantjes te trekken maar dat is natuurlijk geen alternatief voor kleine kinderen. Deze vakantie moest juist een goedmakertje zijn voor de vorige vakantie die volledig in het water viel (geen subtropisch water helaas ;) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Het leukste nieuwe feitje van vandaag: Amsterdam over de piek

GGD regio Amsterdam

datum | geschatte R-waarde
2022-01-03 1.12
2022-01-04 0.95

Disclaimers:
(1) de weekdag-correctie is niet erg betrouwbaar voor 1 regio
(2) de manier van bepalen van R is redelijk foutgevoelig voor de laatste sample van positieve tests. Dit getal springt zeker op lokaal niveau hard op en neer

Het is natuurlijk volstrekte onzin dat R in 1 dag met een stap van -0.17 zou maken. Je moet deze getallen meer over de tijd uitvlakken om er wat van te kunnen zeggen.

Maar in hoofdlijnen zit er wel iets in. Je ziet in de grafiek dat de positieve tests al een dag of 8 vlak zijn. Zeker als je de storingen eruit corrigeert en dan de (landelijke) weekdagfactoren op het plaatje legt. Dan komen 5 en 6 jan flink omhoog, 7 jan flnk omlaag (storing, storing, namelding), 10 en 11 iets omhoog (weekdag effect) en vandaag iets omlaag (ook weekdag correctie). Er ontstaat een parabool met een piek die enkele dagen achter ons lijkt te liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 12-01-2022 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:06:
Gaan nu ook de snelheidscontroles dan verdwijnen, want dat zou ik wel een positief effect vinden ;)
Op gevaarlijke plekken en bij excessen mogen ze gewoon blijven, maar overdag waar dat kan 120/130 gedogen zou haar erg populair maken... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Het sluiten van de subtropische zwembaden en indoor speeltuinen staan mij in de weg. Center Parcs heeft het bad wel geopend om baantjes te trekken maar dat is natuurlijk geen alternatief voor kleine kinderen. Deze vakantie moest juist een goedmakertje zijn voor de vorige vakantie die volledig in het water viel (geen subtropisch water helaas ;) ).
Moet je naar het andere gedeelte van België gaan, daar zijn de subtropische zwembaden wel gewoon open.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Moet je naar het andere gedeelte van België gaan, daar zijn de subtropische zwembaden wel gewoon open.
Is dat zo? Ik dacht dat de maatregelen die door het Overlegcomité worden genomen voor héél België golden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Zoals iedereen hier wel weet ben ik voorstander om direct alles open te gooien, maar desondanks vind ik dit nou niet zo'n handige actie van de minister. Lijkt wel alsof je nu straffeloos alles kunt openen.

Dit doet me een beetje denken aan de val van de Berlijnse muur op deze manier. Ja we gaan niet handhaven. *Eerste winkel opent voorzichtig*... 24 uur later opent alles.
Ik vermoed dat het kabinet inmiddels ook wel een beetje inziet dat het huidige maatregelpakket wat doorgeschoten is. Het gaat morgen erg interessant worden wat ze met het OMT advies gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

stylezzz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Ik vermoed dat het kabinet inmiddels ook wel een beetje inziet dat het huidige maatregelpakket wat doorgeschoten is. Het gaat morgen erg interessant worden wat ze met het OMT advies gaan doen....
overmorgen ;) tenzij je het hebt over de 'lekken' die vast gaan komen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
gws24 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:12:
[...]
overmorgen ;) tenzij je het hebt over de 'lekken' die vast gaan komen
Morgen is het catshuisoverleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Turdie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Nee en daarvoor is juist die booster om de immuniteit weer op pijl te brengen.

[...]

https://news.harvard.edu/...hout-booster-study-finds/
Dat gaat over Delta naar Omicron, ik denk dat hij andersom bedoeld. Dus, levert Omicron bescherming tegen andere varianten, zoals Delta? Ik heb gelezen van wel de afgelopen twee dagen, maar weet niet meer waar.

Booster is met name om het verlaagde risico op besmetting een schopje te geven, in principe ben je als gevaccineerde al goed beschermd tegen ernstige ziekte door Omicron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Apache4u schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:04:
@t_captain voorzien je modellen ook in wat er met de R-waarde gaat gebeuren als er bepaalde zaken geopend gaan worden? Dat lijkt me toch wel relevant voor het verdere verloop en ook de hoogte van een eventuele piek qua aantallen besmettingen? Of zit dat anders in elkaar?
Het beste kun je historische observaties van R daarop projecteren. Heropenen van de scholen gaat zeker wat opleveren.

Zonder veranderigen denk ik dat we binnen een week op de piek positieve tests zitten. Heropening van de scholen zal de 1-crossong van de trendmatige R-curve vermoedelijk 0.5 a 1 week naar achteren schuiven, zodat we een piek ergens tussen 20-1 en 25-1 moeten krijgen.

Van andere versoepelingen verwachti ik kleinere effecten. Die zullen de downtrend van R vermoedelijk niet breken maar alleen vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:02:
Ik denk ik dat inmiddels slechts een zeer klein percentage van de Nederlandse bevolking niet gevaccineerd of genezen is.. zeker onder de jeugd.
Dat moet dan genezen zijn, want juist onder de 50 is het percentage gevaccineerd lager dan daarboven.

Volledige vaccinatie:
51-60: 88% de leeftijdsgroepen daarboven hebben allemaal hogere percentages
41-50: 83%
31-40: 75%
18-30: 73%
12-17: 67%

Bron: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Admiral Freebee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat de maatregelen die door het Overlegcomité worden genomen voor héél België golden?
Dat dacht ik ook, maar toen ik voor een vriend wat aan het nakijken was, bleek dat het waalse en het vlaamse gedeelte nogal wat afwijkende regels hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

stylezzz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Morgen is het catshuisoverleg. :)
Klopt, maar wij weten natuurlijk pas vrijdag (officieel) wat daar uit is gekomen dus is het dan pas interessant voor ons.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Op de website wallonie.be wordt voor de maatregelen verwezen naar de persberichten op info-coronavirus.be en daar staat dat "Recreatieve elementen van zwembaden en subtropische zwembaden moeten sluiten". Ik ga er dus vanuit dat dit voor het hele land geldt. Op vlaanderen.be wordt dit alleen iets beter gecommuniceerd. Daar staat ook dat de maatregelen gelden tot 28 januari. Ik dacht dat België het beter deed dan Nederland toen ik boekte maar ook daar verwachten ze nog steeds een grote piek qua besmettingen. Dus deze vakantie zal wel niet door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
codex schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Booster is met name om het verlaagde risico op besmetting een schopje te geven, in principe ben je als gevaccineerde al goed beschermd tegen ernstige ziekte door Omicron.
Dat is dus niet waar, omdat Omicron veel beter de opgebouwde immuniteit omzeilt
https://www.forbes.com/si...onal-antibody-treatments/

Onmicron lijkt je ook te beschermen tegen Delta:
https://www.deseret.com/c...te-immunity-delta-variant

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 12-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Kuipers ziet er in deze beelden ontspannen uit, hij wil waken voor teveel optimisme maar goed nieuws lijkt aanstaande:
Kuipers: 'Wacht op advies OMT, omikron nog niet als griepje zien'

Minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid vindt het nog te vroeg om corona en de omikronvariant te beschouwen als een griepje. Hij begrijpt dat de hoge besmettingsgraad en de quarantaineregels de maatschappij al op veel plekken verlammen. Maar de quarantaineregels aanpassen op de specifieke kenmerken en de gevolgen van de omikronvariant moeten nog goed worden bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
gws24 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Klopt, maar wij weten natuurlijk pas vrijdag (officieel) wat daar uit is gekomen dus is het dan pas interessant voor ons.
Misschien dat er morgenavond al wat lekt joh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zat eens naar de virusdeeltjes in de rioolmeting te kijken op het coronadashboard. Maar ondanks dat de opgaande trend van positieve tests zo vanaf 3/4 januari, zie je daarvan nog helemaal niks terug in de rioolmetingen? Daarin zie je de laatste paar weken eigenlijk een vrij stabiele waarde, misschien zelfs heel langzaam iets lager worden zelfs.

Zou de omikron variant minder snel in het riool terecht komen ofzo? Of lees ik de grafieken gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
hars73 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:23:
Ik zat eens naar de virusdeeltjes in de rioolmeting te kijken op het coronadashboard. Maar ondanks dat de opgaande trend van positieve tests zo vanaf 3/4 januari, zie je daarvan nog helemaal niks terug in de rioolmetingen? Daarin zie je de laatste paar weken eigenlijk een vrij stabiele waarde, misschien zelfs heel langzaam iets lager worden zelfs.

Zou de omikron variant minder snel in het riool terecht komen ofzo? Of lees ik de grafieken gewoon verkeerd?
Misschien dat er minder of korter virusdeeltjes per zieke zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

@redwing @martwoutnl
Ik lees nu op De Standaard dat het overlegcomité komende vrijdag niet door gaat. Mogelijk volgende week dus een nieuwe persconferentie aldaar. Bedankt voor dat woord "overlegcomité" trouwens. Nu kan ik iets gerichter zoeken. Het heet natuurlijk niet overal een persconferentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Op de website wallonie.be wordt voor de maatregelen verwezen naar de persberichten op info-coronavirus.be en daar staat dat "Recreatieve elementen van zwembaden en subtropische zwembaden moeten sluiten". Ik ga er dus vanuit dat dit voor het hele land geldt. Op vlaanderen.be wordt dit alleen iets beter gecommuniceerd. Daar staat ook dat de maatregelen gelden tot 28 januari. Ik dacht dat België het beter deed dan Nederland toen ik boekte maar ook daar verwachten ze nog steeds een grote piek qua besmettingen. Dus deze vakantie zal wel niet door gaan.
De vriend waar ik het over had is vorige week naar Centerparcs in België geweest en zijn kinderen hebben in het subtropisch zwembad kunnen zwemmen. Ik zou dus even bij de Centerparcs zelf navragen hoe dat nu precies zit. Net als in Nederland kan het nogal vaag zijn als je precieze regels probeert op te zoeken :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:24:
@redwing @martwoutnl
Ik lees nu op De Standaard dat het overlegcomité komende vrijdag niet door gaat. Mogelijk volgende week dus een nieuwe persconferentie aldaar. Bedankt voor dat woord "overlegcomité" trouwens. Nu kan ik iets gerichter zoeken. Het heet natuurlijk niet overal een persconferentie. :)
Ik denk dat dat voor BE goed is. Bij hun zou een overleg eerder verzwaring van de maatregelen aankondigen, waar ik in NL toch echt hoop op versoepelingen (ik wil weer buitenshuis lunchen en na het wandelen een goed glas bier met snacks).

Afin, het grote wachten is begonnen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:35
hars73 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:23:

Daar kwam toevallig vandaag wat nieuws over.

https://www.waterforum.ne...erken-bij-omikronvariant/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Turdie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Dat is dus niet waar, omdat Omicron veel beter de opgebouwde immuniteit omzeilt
https://www.forbes.com/si...onal-antibody-treatments/

Onmicron lijkt je ook te beschermen tegen Delta:
https://www.deseret.com/c...te-immunity-delta-variant
Immuniteit is bescherming tegen besmetting, de bescherming tegen een ernstig ziektebeeld is veel belangrijker. De data laat zien dat volledig gevaccineerd zijn al heel goed beschermd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gvg5IkOqCMZAWrVNgkn_agjIYsk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u5N16NQX0Qw77eFqJuGcIgni.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:24:
@redwing @martwoutnl
Wij zijn natuurlijk erg goed met het verzinnen van bijzondere namen voor allerlei overlegorganen :P
In ieder geval probeert men tot landelijke maatregelen te komen door alle bevoegde ministers samen te krijgen in het Overlegcomité. Geen sinecure in een land waar de bevoegdheden enorm versnipperd zijn.

Daarboven op kunnen de gewesten nog bijkomende maatregelen doorvoeren en kunnen er nog verdere beperkingen zijn op gemeentelijk niveau maar momenteel lijkt dat laatste vrij beperkt te zijn. Meestal gaat het dan over mondmaskerdracht op bepaalde drukke plaatsen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En het nieuws is : we weten het niet. Uit het artikel.
Het RIVM heeft inmiddels gereageerd op de tweet van Peter Glas: “Doorgaans laten de rioolcijfers eenzelfde trend zien als de aantallen en het percentage positieve testen. Op dit moment zien we dat niet zo. We weten nog niet waardoor dit komt. Er zijn enkele ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn, zoals de boostervaccinaties, de maatregelen en de opkomst van Omikron. Ook weten we nog niet of de uitscheiding van Omikron lager is in ontlasting vergeleken met de Deltavariant.”

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:18:
Ik dacht dat België het beter deed dan Nederland toen ik boekte
Neehoor. Meer besmettingen per hoofd van de bevolking, en veel meer mensen in de ziekenhuizen en op de IC's per hoofd van de bevolking. Zelfs in absolute aantallen zijn die laatste twee cijfers hoger dan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:28:
[...]

De vriend waar ik het over had is vorige week naar Centerparcs in België geweest en zijn kinderen hebben in het subtropisch zwembad kunnen zwemmen. Ik zou dus even bij de Centerparcs zelf navragen hoe dat nu precies zit. Net als in Nederland kan het nogal vaag zijn als je precieze regels probeert op te zoeken :+
Niet in t peuterbad of glijbanen.
Speeltuinen dicht is ook erg irritant.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:22:
Kuipers ziet er in deze beelden ontspannen uit, hij wil waken voor teveel optimisme maar goed nieuws lijkt aanstaande:

[...]
Ik kan niet precies m'n vinger erop leggen, maar het feit dat Kuipers aan het kijken is naar 'variant-maatwerk' voor wat betreft quarantines etc. geeft mij al een beter gevoel dan het hak- en sloopwerk van De Jonghe.

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Señor Sjon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Je leest dat verkeerd.

De regels worden bepaald door mensen die maandelijks altijd hun geld zullen krijgen en dus nul risico lopen als ze een foutje maken. Ook zijn sommige regels zo krom dat ze ook alleen maar achter een bureau bedacht kunnen zijn. Veel mensen hier hebben een baan in de IT, ook een sector waar de kachel wel door rookt. Heb je echter een eigen zaak in de retail, evenementen, horeca of persoonlijke verzorging, dan ben je zwaar de sjaak. De compensatieregels heb je vaak geen recht op en zijn dan alleen voor de kosten, niet je eigen inkomen. Die gaan voor tonnen het schip in zonder dat ze er zelf wat aan kunnen doen.

Toch is vaak de berichtgeving: we doen het samen hoor.
Snap je redenatie maar het aantal mensen dat geraakt wordt is redelijk klein. Wat mij betreft maken ze de regeling ruimer voor die horeca en retail die daadwerkelijk een slecht jaar hebben gedraaid. Puur n=1 maar in sommige toeristische stadjes in Nederland is de omzet in de horeca nog nooit zo hoog geweest door de massale vakanties in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:28:
[...]

De regels staan redelijk duidelijk op de website van CenterParcs. Het zwembad is open maar met tijdsloten en flinke beperkingen. Komt erop neer dat je baantjes mag trekken. Misschien dat de praktijk iets anders is maar zolang de kinderbaden en recreatieve activiteiten daadwerkelijk dicht zijn houdt het voor mij eigenlijk wel op. We hebben al een vakantie met flinke beperkingen gehad en daar werden we niet vrolijk van. Ik wacht het komende overlegcomité wel af en daarna kan ik nog even contact opnemen met het park of zij de regels ook daadwerkelijk zo toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

overleden 8,en wat was de instroom?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

eamelink schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Neehoor. Meer besmettingen per hoofd van de bevolking, en veel meer mensen in de ziekenhuizen en op de IC's per hoofd van de bevolking. Zelfs in absolute aantallen zijn die laatste twee cijfers hoger dan in Nederland.
Weet jij wanneer ik boekte? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
giantgiantus schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Snap je redenatie maar het aantal mensen dat geraakt wordt is redelijk klein. Wat mij betreft maken ze de regeling ruimer voor die horeca en retail die daadwerkelijk een slecht jaar hebben gedraaid. Puur n=1 maar in sommige toeristische stadjes in Nederland is de omzet in de horeca nog nooit zo hoog geweest door de massale vakanties in eigen land.
Redelijk klein?! Er liggen er minder in het ziekenhuis dan de mensen die erbuiten getroffen worden. Vergeet niet, velen krijgen nu nog doorbetaald door een werkgever die nu niks verdient. Dat is een kaartenhuis die je liever niet ziet klappen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LAD93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Ik kan niet precies m'n vinger erop leggen, maar het feit dat Kuipers aan het kijken is naar 'variant-maatwerk' voor wat betreft quarantines etc. geeft mij al een beter gevoel dan het hak- en sloopwerk van De Jonghe.
Niet vreemd. De Jonge is pedagoog, Kuipers heeft een medische opleiding. Dat laatste is toch iets technischer en leert ook mer over complexiteit. Dus hij denkt gewoon anders.
Daarom deed Van Rijn het interim ook best goed, minder lineair denken dan de meeste politici doen omdat ze dat van hun opleiding en loopbaanpad nooit hebben meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pro_6or schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Overleden kan zowel op IC als kliniek - instroom van bede is vermeld als opnames.
Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Señor Sjon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Redelijk klein?! Er liggen er minder in het ziekenhuis dan de mensen die erbuiten getroffen worden. Vergeet niet, velen krijgen nu nog doorbetaald door een werkgever die nu niks verdient. Dat is een kaartenhuis die je liever niet ziet klappen.
Praat me ervan.. zeker die quarantaine regels. Als leidinggevende met een aantal medewerkers die alleen op locatie kunnen werken, waarvan een paar ongevaccineerd zijn.. maar wel om de haverklap in quarantaine moeten, omdat ze op een feestje waren waar iemand besmet was.

Voor mij en de rest van het team zwaar frustrerend, maar je mag en kunt er niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ah... het was anderen ook al opgevallen. Benieuwd of ze daar een verklaring voor kunnen gaan vinden. Kan er zo wel een paar bedenken, maar ja ik ben geen expert
- of inderdaad in totaal minder virusdeeltjes?
- of ze overleven de reis via de maag en darmen minder goed dan de vorige varianten?
- of ze verspreiden zich sneller via de lucht, waardoor je er minder overhoudt?
- of je bent minder lang ziek en besmettelijk, dus ze zijn in kortere tijd je lichaam uit?
- of het zijn er net zo veel als bij andere varianten, maar ze kunnen minder goed gemeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
3raser schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:37:
[...]

De regels staan redelijk duidelijk op de website van CenterParcs. Het zwembad is open maar met tijdsloten en flinke beperkingen. Komt erop neer dat je baantjes mag trekken. Misschien dat de praktijk iets anders is maar zolang de kinderbaden en recreatieve activiteiten daadwerkelijk dicht zijn houdt het voor mij eigenlijk wel op. We hebben al een vakantie met flinke beperkingen gehad en daar werden we niet vrolijk van. Ik wacht het komende overlegcomité wel af en daarna kan ik nog even contact opnemen met het park of zij de regels ook daadwerkelijk zo toepassen.
Bij hem was alles voor de kids binnen het zwembad gewoon open. Ik kon toen ook verschillende regels vinden voor zowel het waalse als vlaamse deel. Maar aangezien de sites net zo wazig zijn als in Nederland zijn dat snapshots die dagelijks veranderen. Ik zou zeggen dat een keertje bellen en vragen het meeste duidelijkheid geeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:25:
Ik pak even het laatste GGD-cijfer: 32149 opnames positieve tests.

gecorrigeerd voor weekdag: 30788. Dat weekdag-gecorrigeerde getal is alweer 4 dagen vlak. Bij een generatietijd van 2.x dagen is dat een incidatie dat we al heel ver zijn met afvlakken van de groei.

Ik zie dat de R-waarde zijn sterke downtrend voortzet.

Gisteren heb ik gemeten R=1.12 voor 3-jan-2022. Dat getal stel ik nav nieuwe bepaling van weekdagfactoren bij naar 1.13.

Het nieuwe getal dat erbij komt: R=1.05 voor infectiedatum 4-1-2021.
Volgens Broekman mist het RIVM weer 5000 besmettingen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Het beste kun je historische observaties van R daarop projecteren. Heropenen van de scholen gaat zeker wat opleveren.

Zonder veranderigen denk ik dat we binnen een week op de piek positieve tests zitten. Heropening van de scholen zal de 1-crossong van de trendmatige R-curve vermoedelijk 0.5 a 1 week naar achteren schuiven, zodat we een piek ergens tussen 20-1 en 25-1 moeten krijgen.

Van andere versoepelingen verwachti ik kleinere effecten. Die zullen de downtrend van R vermoedelijk niet breken maar alleen vertragen.
En hoe zit het met de GGD testcapaciteit en testbereidheid. We hebben alleen nog een best guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Intussen zie ik de piek in de positieve tests steeds dichterbij komen. Dat betekent dat de voorspelde golf steeds korter lijkt te worden. De kans op problemen in de ziekenhuizen neemt met de dag af.
Een aantal keren heb je 't al over die 'piek' gehad, waarop is dat gebaseerd? Ik vind het namelijk een gedurfde uitspraak, het kan toch nog weken al dan niet maanden door blijven gaan als besmettingen niet geremd zijn door reeds gedane vaccinatie?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Licko schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:05:
[...]

De nieuwe minister laat zich meteen van haar beste kant zien...wat een aanfluiting. Doek dan boa, politie en justitie gelijk op. We gaan uit van het goede van de mens en handhaven is nergens voor nodig toch..
wel rare opmerking idd.

weet niet wat ik van het 'niet strakker handhaven' moet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 12-01-2022 16:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Ik wil even op minister Kuipers reageren:
(https://www.rtlnieuws.nl/...ntie-virus-omt-griepje-te)
De aantallen besmettingen zijn hoog en dat zien we nu nog niet terug in de ziekenhuizen, erkent Kuipers. "Maar we verwachten dat die omhoog gaan, het is nog onzeker hoe dat precies gaat verlopen."
Hier heb ik meer dan eens over geschreven. Er zijn belangrijke nuances te maken in de geobserveerde cijfers waarmee een stuk van de genoemde onzekerheid kan verdwijnen.

Zoals meestal begon de omicron-golf onder de twintigers. Als je daar twee generatietijden (van jongvolwassenen naar middengeneratie en van daar naar kwetsbare groepen) bij op telt, plus de typische vertraging tussen rapportage positieve test en ziekenhuisopname, dan zou je verwachten dat de ziekenhuisopnames vanaf 5 januari gingen oplopen.

Dat is een week geleden en die stijging is tot op heden niet ingezet. Wat kan er aan de hand zijn?

Hier zijn twee verklaringen.

(1) Boosters. Ergens rond sinterklaar kwam dat programma ineens op stoom en begonnen we met >1 miljoen prikken per week. De meeste prikken in de eerste weken kwamen terecht bij kwetsbare ouderen, een ander deel bij zorgverleners die een besmettingsroute naar de kwetsbaren kunnen vormen. We zien op coronadashboard dat de incidentie vooral onder de jongere generaties erg is opgelopen, boven de 60 lijkt hij vooralsnog vlak. Laat dat nou precies de leeftijdsgroep zijn die veruit de meeste patienten aan het ziekenhuis levert. Kennelijk waren de boosters in die weken precies genoeg om het effect van sterk oplopende aantallen infecties bij de oudere generatie weg te houden.

(2) Omicron. Omstreeks 28-12 (punlicatiedatum GGD) werd omicron dominant. In de week daarna kwamen er zo'n 4200 positieve test per dag bij. Die stijging bestond echter uit een stijging van omicron met 7000 en een daling van delta met 2800 per dag. De invloed op ziekenhuisopnames is verschillend. 7000 extra omocron besmettingen lijken volgens internationale cijfers internationaal ongeveer evenveel opnames te veroorzaken als 4700 delta besmettingen. De stijging in de verwachte ziekenhuisopnames is dus niet +35% pro rato de gestegen besmettingen, maar slechts +15% door de veranderde mix van virusvarianten.

Naar de toekomst toe verdwijnt de werking van beide effecten. De verdringing delta->omicron is zo goed als compleet en dan is effect (2) uitgespeeld. Ook effect (1), boosters die de verhouding in incidentie 60+/hele populatie omlaag drukten, is tijdelijk. Als je alle ouderen hebt geprikt, en al die boosters zijn ingewerkt, dan is de drukkende invloed op de verhouding van incidentie verdwenen; daarna gaan de ouderen meet "in sync" lopen met de hele populatie.

Als ik al deze effecten optel en extrapoleer, dan verwacht ik dat we deze week een lichte stijging in opnames zien, die de komende 2 weken aan kracht toeneemt. De gemiddelde dagelijkse opnames zie ik eind januari pieken op ongeveer 200 per dag. Vanwege een afnemend aantal ligdagen (ook een omicron eigenschap) verwacht ik niet dat de bezetting in het ziekenuis zal oplopen.
Dat het op de ic's nu ook rustig is, is ook niet zo gek volgens de minister omdat het twee weken duurt voordat het effect op de ic's is terug te zien. "En de besmettingen zijn nu een dag of tien pas écht hoog."
Ik heb een typische vertraging tussen rapportage positieve tests en opnames IC staan van ongeveer 9 dagen. Plus de eerder genoemde twee generatietijden om van jongeren naar ouderen te komen. Als de positieve tests vanaf 28-12 gingen oplopen, hadden we omstreeks gisteren de stijging op de IC moeten beginnen. Daar heeft de minister dus gelijk met zijn duiding.

Overigens ben ik vanuit internationale observaties zeer optimistisch over de IC. Omicron lijkt naar verhouding veel minder doorstroom van verpleegagfdeling naar IC te brengen Ik verwacht dat de IC opnames min of meer constant zullen blijven op 20 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

YakuzA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet wat je daar uit leest, maar er staat alleen dat er niet 'strakker gehandhaafd' gaat worden dan eerst.

er staat toch niet dat er niet gehandhaafd gaat worden?
"bijvoorbeeld als winkeliers tegen de regels in hun deuren weer openen".

Zoals gisteren bij Op1, daar wordt aangekondigd door ondernemers dat zij bewust de regels gaan overtreden als er geen versoepelingen worden aangekondigd. Ik vind zo iets niet kunnen :F

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ze in Den Haag ook beslissen, zaterdag kan in de Achterhoek weer gewinkeld en gegeten worden:
Oude IJsselstreek gaat ’als statement’ niet handhaven als winkels zaterdag openen

Burgemeester Otwin van Dijk van de Achterhoekse gemeente Oude IJsselstreek zal niet gaan handhaven als de winkeliers en de horeca in zijn gemeente zaterdag hun deuren openen. Het is de vraag of het kabinet vrijdag aankondigt dat dat weer mag. Maar ook als het niet mag, wil de burgemeester de demonstratieve opening „als een soort statement” ondersteunen, zei zijn woordvoerder woensdag.

Voorwaarde is dat ondernemers die hun zaak openen dat op een veilige en verantwoorde manier doen, aldus Van Dijk. Hij wil net als veel meer burgemeesters dat er plannen worden gemaakt om de samenleving gecontroleerd weer te openen. Ook andere gemeenten in de Achterhoek overwegen zaterdag eenmalige illegale opening van winkels en restaurants toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Family Guy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:47:
[...]
<>
het kan toch nog weken al dan niet maanden door blijven gaan als besmettingen niet geremd zijn door reeds gedane vaccinatie?
Er eordt maar een klein deel getest, maar op een gegeven moment gaat groepsimmuniteit meespelen en ik denk dat dat effect nu al wel gaande is. Als ik zie hoe hard het om mij heen gaat en grijpt, en waarschijnlijk ook een deel niet besmet werd vanwege vaccinatie, en een deel zonder symptomen de ziekte kan hebben verwerkt ... mijn gevoel zegt dat het nu piekt en dan redelijk snel kan aan uitsterven nu de scholen weer open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Señor Sjon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Zeker redelijk klein inderdaad. De sectoren die getroffen worden zijn niet heel belangrijk voor de economie en vrij veel horecapersoneel heeft vlot een andere baan gevonden. Ik denk eerder dat personeelsgebrek voor de horeca going forward een probleem gaat zijn dan dat horecapersoneel massaal werkloos thuis zit. Voor bv een horecaondernemer kan het lastiger zijn maar daar zijn er ook weer niet zoveel van en ook die mensen kunnen na een faillissement weer snel aan de slag in de huidige arbeidsmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pro_6or schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Dat is de instroom. Uitstroom bij die categorie is een beetje eng.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:51:
Wat ze in Den Haag ook beslissen, zaterdag kan in de Achterhoek weer gewinkeld en gegeten worden:

[...]
:/

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Licko schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Zoals gisteren bij Op1, daar wordt aangekondigd door ondernemers dat zij bewust de regels gaan overtreden als er geen versoepelingen worden aangekondigd. Ik vind zo iets niet kunnen :F
Inmiddels ge-edit, was inderdaad anders dan ik het las :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

[...]
Ho ho! Achterhoeker hier. Wij krijgen al genoeg mensen uit het westen hier die spontaan huizen hier kopen en met minimaal 30k overbieden. Gun ons deze rust nog even. ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Legend schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Volgens Broekman mist het RIVM weer 5000 besmettingen.

[Embed]
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Er staat geen storing op het dashboard. De vorige keer waren er eerst 5000 zoek, toen 12000, en er kwamen uiteindelijk slechts 5000 nameldingen. Die andere 7k zijn nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

[...]
Zullen de Duitsers niet leuk vinden, die verdienen nu zo lekker aan ons. Wel een stuk dichterbij al zal het er wel druk worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gun jullie middenstand het geld wat 'wij' uit het westen anders in Antwerpen of Kleef uitgegeven hadden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Het kan niet. Maar ik kan donders goed begrijpen dat sommigen het doen. Jij ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:50:

Overigens ben ik vanuit internationale observaties zeer optimistisch over de IC. Omicron lijkt naar verhouding veel minder doorstroom van verpleegagfdeling naar IC te brengen Ik verwacht dat de IC opnames min of meer constant zullen blijven op 20 per dag.
De vraag is denk ik voor Kuipers met name; hoe veel moet de IC drukte nog afnemen om weer de normale en inhaalzorg te kunnen leveren. Als we nu al een tijdje op het tandvlees zitten en de feitelijk capaciteit over de max is, dan hebben we nog een legacy van bedden die dus te hoog zijn.

.. en dat dan in verhouding van langer een lockdown..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]
Ach dit hebben we zo vaak gehoord en gezien.. Op het moment dat er echt boa's langs kwamen, was het feest snel over.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Cyberpope schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:55:
Ach dit hebben we zo vaak gehoord en gezien.. Op het moment dat er echt boa's langs kwamen, was het feest snel over.
Wie gaat er over de boa's?
De Burgemeester...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
Agent47 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Ho ho! Achterhoeker hier. Wij krijgen al genoeg mensen uit het westen hier die spontaan huizen hier kopen en met minimaal 30k overbieden. Gun ons deze rust nog even. ;)
Kom hier niet! Het is verschrikkelijk in de Achterhoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

stylezzz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Het kan niet. Maar ik kan donders goed begrijpen dat sommigen het doen. Jij ook?
Ik kan de ondernemers begrijpen, maar ik vind dat de politiek een slecht signaal afgeeft door op voorhand te zeggen niet te gaan handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Cyberpope schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Maar die BOA wordt aangestuurd door: de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:56:
[...]

De Burgemeester...
Er kunnen altijd nog agenten, al dan niet in hun vrije tijd, van buiten de regio langskomen. Die zijn als AOA landelijk 24/7 bevoegd om vervelend te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Family Guy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Een aantal keren heb je 't al over die 'piek' gehad, waarop is dat gebaseerd? Ik vind het namelijk een gedurfde uitspraak, het kan toch nog weken al dan niet maanden door blijven gaan als besmettingen niet geremd zijn door reeds gedane vaccinatie?
Een antwoord in enkele bulletpoints:

* Wel geremd, alleen veel minder geremd dan bij delta.
* Boosters. Die herstellen de bescherming van vaccins tot "delta niveau"
* Saturatie. Het is uiterst zeldzaam om 2x met dezelfde variant positief te worden, laat staan in dezelfde besmettingsgolf.

Het virus blijft dus niet ongeremd repliceren maar heeft te maken met een sterk stijgende immuniteit. Dat drukt de R-waarde, tot hij weer onder 1 komt. Je ziet in de curves van Zuid-Afrika en van de UK dat de golf na een week of vier piekt en dan weer daalt. Dat zou hier 25-1 zijn, snelle boosters in decembe begin januari kunnen dat iets versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Licko schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Ik kan de ondernemers begrijpen, maar ik vind dat de politiek een slecht signaal afgeeft door op voorhand te zeggen niet te gaan handhaven.
Dat dit juist uit den haag komt vind ik hoopgevend. De veiligheidsregio's (en zelfs burgemeesters) zijn slechts uitvoerenden in mijn ogen.... Die zouden dit niet mogen zeggen. Of dat een minister dat wel moet doen is ook discutabel, echter vind ik het 'hoopvol' in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Er kunnen altijd nog agenten, al dan niet in hun vrije tijd, van buiten de regio langskomen. Die zijn als AOA landelijk 24/7 bevoegd om vervelend te doen.
In theorie kan dat - maar zullen ze echt alleen maar door bij een acuut gevaar. Of de agent is me het verkeerde been van de bank gestapt nadat hij daar moest slapen na een ruzie met de partner etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
stylezzz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Dat dit juist uit den haag komt vind ik hoopgevend. De veiligheidsregio's (en zelfs burgemeesters) zijn slechts uitvoerenden in mijn ogen.... Die zouden dit niet mogen zeggen. Of dat een minister dat wel moet doen is ook discutabel, echter vind ik het 'hoopvol' in mijn ogen.
Het is verkeerd hoopvol. Het is namelijk je eigen gezag ondermijnen, misschien niet voor nu maar in de toekomst.

Dit is gewoon afwijken van het centrale gezag en zodra het centrale gezag geen macht meer heeft om te handhaven leef je in het land waar het rechtst van de brutaalste of de sterkste geldt. Dat heet anarachie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:56:
[...]

De Burgemeester...
Komt er een landelijke aanwijzing en klaar...

Eerst zien dan geloven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

Als de regels nergens op slaan en je te veel pijn doen: Prima!

Een beetje burgelijke ongehoorzaamheid is niets mis mee. Regel != Regel.

Als een (maat)regel niet meer uit te leggen is is het prima. Als maar genoeg ondernemers het naast zich neer leggen is het ook gedaan. Het valt of staat allemaal met draagvlak. Dat draagvlak is blijkbaar weg.

Mensen zijn geen robots die zich aan 'true' of 'false' houden zoals computers dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Adlermann schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Het is verkeerd hoopvol. Het is namelijk je eigen gezag ondermijnen, misschien niet voor nu maar in de toekomst.

Dit is gewoon afwijken van het centrale gezag en zodra het centrale gezag geen macht meer heeft om te handhaven leef je in het land waar het rechtst van de brutaalste of de sterkste geldt. Dat heet anarachie.
Laten we het allemaal wel een beetje in perspectief blijven zien. Een schoenenwinkel die zijn zaak opent vergelijken met anarchie is wel een beetje ver gezocht....

Of dat ze het had moeten zeggen is discutabel, ze ondermijnt daarmee inderdaad zichzelf. Echter het bericht klinkt hoopvol, niet alle neuzen staan dus in dezelfde richting de verlenging van de lockdown. Dat wilde ik zeggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door stylezzz op 12-01-2022 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
dangerousp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:55:
[...]

De vraag is denk ik voor Kuipers met name; hoe veel moet de IC drukte nog afnemen om weer de normale en inhaalzorg te kunnen leveren. Als we nu al een tijdje op het tandvlees zitten en de feitelijk capaciteit over de max is, dan hebben we nog een legacy van bedden die dus te hoog zijn.

.. en dat dan in verhouding van langer een lockdown..
Ik begrijp de vraag, maar omicron heeft wel een heel ander speelveld dan delta. De verhoudingen tussen infecties / positieve tests / opnames / IC opnames zijn allemaal groter dan ze bij delta waren. Gevolg is dat de gecombineerde schaalfactor van infecties naar IC-opnames heel veel groter is.

Het mooie gevolg is dat je veel minder IC-opnames gaat zien. De andere kant van dezelfde medaille is dat je om 1 IC-opname te voorkomen, veel meer infecties moet voorkomen. Je moet dus hardere maatregelen nemen en dieper snijden in het vlees van de samenleving om hetzelfde effect te bereiken.

In het verleden zagen we uitstel van kritieke planbare zorg beginnen bij een IC-bezetting vanaf 600. Hervatten van uitgestelde zorg kon beginnen nadat de IC bezetting onder 400 was gezakt.

We zitten nu net onder de 400, de trend is dalend en deze daling lijkt nog wekenlang door te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 12-01-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

dangerousp schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Kom hier niet! Het is verschrikkelijk in de Achterhoek!
IDD, blijf alsjeblieft weg! :P
Ik hoop dat Winterswijk en Doetinchem ook volgen!
Edit:
Aalten en Montferland volgen d:)b
https://www.gelderlander....wn-blijven-gaan~a481b567/

[ Voor 30% gewijzigd door -tom-562 op 12-01-2022 17:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Cyberpope schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Komt er een landelijke aanwijzing en klaar...

Eerst zien dan geloven.
Eerst zien klopt natuurlijk. Maar misschien was dit al een eerste spoiler vanuit de overheid dat men de winkels al kan gaan voorbereiden ...

het grote wachten, heb er het geduld nooit voor gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Commissaris van de Koning in Overijssel wil af van lockdown. Zie verder artikel https://www.rtvoost.nl/ni...koers-is-niet-verantwoord

Ten opzichte van eerdere maatregelen zijn de oproepen voor wijziging nu wel erg talrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
-tom-562 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:08:
IDD, blijf alsjeblieft weg! :P
Ik hoop dat Winterswijk en Doetinchem ook volgen!
offtopic:
Kom al 15 jaar in de Achterhoek, boerderijtje in de familie.
Veel te mooie natuur om weg te blijven... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
[...]

Stel dat jij een winkel had in Limburg. Je ziet iedereen letterlijk een paar km verderop (Maasmechelen, Genk, Maaseik, Aken of Heinsberg) de goederen kopen, waardoor ze voorlopig niet bij jou hoeven te zijn? Zou jij niet gek worden?!
En dann een reactie van de burgemeesters dat ze niet willen handhaven, die zien hun gemeenten zo gewoon doodbloeden hè. Minder inkomsten in de toekomst, minder bezoekers.

Geld dat daar wordt uitgegeven komt bovendien ook niet zo weer terug in de Nederlandse economie.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Stel dat jij een winkel had in Limburg. Je ziet iedereen letterlijk een paar km verderop (Maasmechelen, Genk, Maaseik, Aken of Heinsberg) de goederen kopen, waardoor ze voorlopig niet bij jou hoeven te zijn? Zou jij niet gek worden?!
En dann een reactie van de burgemeesters dat ze niet willen handhaven, die zien hun gemeenten zo gewoon doodbloeden hè. Minder inkomsten in de toekomst, minder bezoekers.

Geld dat daar wordt uitgegeven komt bovendien ook niet zo weer terug in de Nederlandse economie.
Dus, daarom moet je maar het gezag ondermijnen? Volgens mij staan de gemeentes nog altijd onder de landelijke politiek. Als ze het niet met een regel eens zijn moeten ze dat daar melden en het niet via de media uit gaan vechten. Dit zorgt er uiteindelijk alleen maar voor dat de politie steeds minder serieus wordt genomen en laat nu net dat iets zijn waarover de burgemeesters heel vaak aan het klagen zijn....

Gewoon domme reakties dus.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Kuipers laat fitnessruimte Erasmus open:
'Fitnessruimtes in bedrijven en ziekenhuizen mogen openblijven'

Fitnessruimtes in bedrijven en ziekenhuizen mogen openblijven. Dat antwoordde minister Kuipers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op vragen naar aanleiding van kritiek van sportscholen. Die reageerden verontwaardigd op het bericht dat de fitnessruimte in het Erasmus Medisch Centrum open is, terwijl vanwege de coronacrisis 'gewone' sportscholen dicht zijn. Kuipers was tot voor kort voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus MC.

"Het gaat daar om een niet publiek toegankelijke ruimte, enkel en alleen voor medewerkers", zei de minister. "Volgens de regels die in het verleden zijn vastgesteld en nu nog steeds gelden, is het aan een werkgever om te bepalen of zo'n ruimte open is, ja of nee." Kuipers voegde er nog aan toe dat in de ruimte in het Erasmus MC zelfs bij maximale bezetting iedere medewerker die daar sport een gebied van vijf bij zes meter tot zijn beschikking heeft.

De minister zei ook dat sporten "ongelooflijk belangrijk" is. Maar hij wilde niet vooruitlopen op de vraag of er na vrijdag iets voor de sportscholen verandert.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...rsconferentie-met-kuipers

Maar wat is verschil tussen daar en een sportschool? Sportschool is meestal alleen open voor leden. Je kan daar niet even binnenlopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:16:
Dus, daarom moet je maar het gezag ondermijnen? Volgens mij staan de gemeentes nog altijd onder de landelijke politiek. Als ze het niet met een regel eens zijn moeten ze dat daar melden en het niet via de media uit gaan vechten. Dit zorgt er uiteindelijk alleen maar voor dat de politie steeds minder serieus wordt genomen en laat nu net dat iets zijn waarover de burgemeesters heel vaak aan het klagen zijn....
Het laat vooral zien dat men in Den Haag de controle verloren heeft, burgers doen al weken hetzelfde. Met deze dynamiek is het openen van winkels en horeca defacto bepaald, wat het OMT ook zegt er is geen weg meer terug.

Men heeft bij de laatste verzwaring een inschattingsfout gemaakt, draagvlak onder gevaccineerden was al een tijd tanende en open grenzen doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:14:
[...]Stel dat jij een winkel had in Limburg. Je ziet iedereen letterlijk een paar km verderop (Maasmechelen, Genk, Maaseik, Aken of Heinsberg) de goederen kopen, waardoor ze voorlopig niet bij jou hoeven te zijn? Zou jij niet gek worden?!
En dan een reactie van de burgemeesters dat ze niet willen handhaven, die zien hun gemeenten zo gewoon doodbloeden hè. Minder inkomsten in de toekomst, minder bezoekers.
Ook voor COVID-19 werd er in de grensstreken al heel veel over de grens gewinkeld. Dat geld kwam toen ook niet terug in de Nederlandse economie. Die paar procent dat er nu in een korte periode daar uitgegeven wordt maakt volgens mij niet zo heel veel uit op de langere termijn. Ondernemers die zeggen er last van te hebben moeten gewoon inventiever worden, daar zijn het ondernemers voor. Click & collect, of bestellen op telefonische afspraak, marktkraam o.i.d. Mogelijkheden zijn er nog steeds. Moeten ze wel moeite voor doen en wat meer werk verzetten. In de toekomst komen de klanten wel weer terug is mijn inschatting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
martwoutnl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:18:

[...]

Maar wat is verschil tussen daar en een sportschool? Sportschool is meestal alleen open voor leden. Je kan daar niet even binnenlopen.
Het verschil is dat je bij een bedrijf bij dezelfde mensen zit als waar je dagelijks langs loopt en het meestal ook veel rustiger is. Helemaal logisch is het niet, maar je kunt nu eenmaal niet alles afdekken. Zo hebben we hier b.v een loopband met een PC-stand zodat je tijdens het werken kunt wandelen. Daar sta je helemaal alleen in een hok, maar zou je ook onder een fitnessruimte kunnen zetten. Moet je zo'n ruimte dan ook maar afsluiten?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Het laat vooral zien dat men in Den Haag de controle verloren heeft, burgers doen al weken hetzelfde. Met deze dynamiek is het openen van winkels en horeca defacto bepaald, wat het OMT ook zegt er is geen weg meer terug.

Men heeft bij de laatste verzwaring een inschattingsfout gemaakt, draagvlak onder gevaccineerden was al een tijd tanende en open grenzen doen de rest.
Klopt, alleen dit soort uitspraken backfired binnen de kortste keren terug naar diezelfde burgemeesters. Zo ondermijnen hiermee vooral hun eigen gezag. Vandaar dat ik het heel stom vind om zulke uitspraken te doen. Feitelijk geef je hiermee aan dat de politie zijn werk niet kan doen en open je de deur voor meer criminaliteit.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Prima reactie juist. Als de landelijke politiek in Den Haag wereldvreemd is geworden voor vooral de grensregio’s moet je niet vreemd opkijken als op gegeven moment ook de gemeenten er wel klaar mee zijn. Gemeentebesturen zien gewoon hun centra leeglopen.
Yaksa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ook voor COVID-19 werd er in de grensstreken al heel veel over de grens gewinkeld. Dat geld kwam toen ook niet terug in de Nederlandse economie. Die paar procent dat er nu in een korte periode daar uitgegeven wordt maakt volgens mij niet zo heel veel uit op de langere termijn. Ondernemers die zeggen er last van te hebben moeten gewoon inventiever worden, daar zijn het ondernemers voor. Click & collect, of bestellen op telefonische afspraak, marktkraam o.i.d. Mogelijkheden zijn er nog steeds. Moeten ze wel moeite voor doen en wat meer werk verzetten. In de toekomst komen de klanten wel weer terug is mijn inschatting.
30-40% meer omzet dan verwacht hè, met uitschieters naar 300.
Bovendien, als ik nu schoenen koop in Maasmechelen hoef ik de komende tijd echt niet in Roermond of Sittard weer nieuwe schoenen te halen. En ik zal vast niet de enige zijn.
Dat is gewoon verloren omzet binnen Nederland. Ik zou pas terug komen als ik weer schoenen nodig had.

Inventiever heeft overigens geen zin. Als de klant maar een paar km hoeft te rijden, wat in Limburg letterlijk zo is, voor een normale klantervaring heeft een klant dan er gewoon voor over.
Click & collect doet overigens iedere winkelier hier in de dorpen. Maar als je in Maaseik een paar km verder gewoon even de winkel van jouw keuze in kunt lopen en zelf iets pakken is veel handiger.
Daar kan geen ‘inventiviteit’ tegenop.

Het is een beetje of de winkels in Deventer gesloten worden en naar Click& collect moeten, terwijl alles in Zutphen normaal openblijft.
Ik weet zeker dat half Deventer dan naar Zutphen zou gaan

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 12-01-2022 17:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
[...]

Ach, de landelijke overheid zit de gemeentelijke ook gewoon te piepelen als het ze uitkomt.

Dit soort boomerangs kun je als Den Haag terug verwachten. Ze hadden alleen niet verwacht dat ze hem zo snel zouden krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:26:
Feitelijk geef je hiermee aan dat de politie zijn werk niet kan doen en open je de deur voor meer criminaliteit.
Dat haal ik er niet uit, capaciteit is niet het primaire probleem. Het is de regel die niet meer uit te leggen is, waarvoor het draagvlak verdampt.

Het is als strikt 100 handhaven op een lege snelweg, dat heeft ook geen prioriteit en 120 rijden wordt door videosurveillance en herkenbare politiewagens gedoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Klopt, alleen dit soort uitspraken backfire binnen de kortste keren terug naar diezelfde burgemeesters. Zo ondermijnen hiermee vooral hun eigen gezag. Vandaar dat ik het heel stom vind om zulke uitspraken te doen. Feitelijk geef je hiermee aan dat de politie zijn werk niet kan doen en open je de deur voor meer criminaliteit.
hmmm, de politie geeft dit zelf ook al enige tijd aan overigens. Een van de redenen dat ze willen staken. Werkdruk geven ze aan als voornaamste probleem.

edit en ook dit https://www.gelderlander....jdens-cao-acties~a373dc02
onder meer het steeds meer en beter beveiligen van bedreigde personen, het in juiste banen leiden van de opvang van asielzoekers en de toenemende corona-onrust in toom houden.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 12-01-2022 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Bovendien, als ik nu schoenen koop in Maasmechelen hoef ik de komende tijd echt niet in Roermond of Sittard weer nieuwe schoenen te halen. En ik zal vast niet de enige zijn.
Dat is gewoon verloren omzet binnen Nederland. Ik zou pas terug komen als ik weer schoenen nodig had.
Men zou ook kunnen zeggen: "Ik wacht nog even met schoenen kopen totdat hier de winkels weer open zijn, ik loop nog lang niet op blote voeten en ik gun het de plaatselijke schoenenzaak meer dan die in België".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yaksa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Men zou ook kunnen zeggen: "Ik wacht nog even met schoenen kopen totdat hier de winkels weer open zijn, ik loop nog lang niet op blote voeten en ik gun het de plaatselijke schoenenzaak meer dan die in België".
Zou kunnen en is iets wat ik doe als het kan. Maar de omzetcijfers laten iets anders zien, en dat is wel meetbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Yaksa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Voor een hoop mensen is shoppen oko gewoon een beleving/bezigheid (winkel in, winkel uit, ergens een hapje eten etc. mss voor de stereotype Tweaker lastig te bevatten ;)). Dat kan je niet vervangen door click & collect natuurlijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Prima reactie juist. Als de landelijke politiek in Den Haag wereldvreemd is geworden voor vooral de grensregio’s moet je niet vreemd opkijken als op gegeven moment ook de gemeenten er wel klaar mee zijn. Gemeentebesturen zien gewoon hun centra leeglopen.

[...]

Inventiever heeft overigens geen zin. Als de klant maar een paar km hoeft te rijden, wat in Limburg letterlijk zo is, voor een normale klantervaring heeft een klant dan er gewoon voor over.
Click & collect doet overigens iedere winkelier hier in de dorpen. Maar als je in Maaseik een paar km verder gewoon even de winkel van jouw keuze in kunt lopen en zelf iets pakken is veel handiger.
Daar kan geen ‘inventiviteit’ tegenop.

Het is een beetje of de winkels in Deventer gesloten worden en naar Click& collect moeten, terwijl alles in Zutphen normaal openblijft.
Ik weet zeker dat half Deventer dan naar Zutphen zou gaan
Ja 30% meer omzet.
Maar niet duidelijk is hoeveel daarvan door de Nederlanders komen.
Belgen hebben hun geld ook massaal opgepot tijdens covid. Ook minder buitenlandreisjes en ook daar hebben ze in de normale winkels en horeca maatregelen gehad.
Dus ook de Belgen zelf zullen (fors) meer uitgeven.

Tuurlijk zal een deel hiervan door de Nederlanders komen. Maar je kan nu de berichten al raden over de omzet in Nederland. Die vliegt ook de lucht in zodra ze weer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ook dat.

En de plaatselijke schoenenzaak is gewoon open. Ik loop naar de deur: ik zoek een nette schoen, budget x en maat Y.
Meneer pakt alles, ik pas wat ik leuk vind buiten op de stoel onder de partytent. Kan betalen met pin/cash zoals altijd en krijg mijn bonnetje en vertrek weer.

Ideaal. Hoef zelf niks te zoeken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Dennis1812 eh? DE en BE waren niet dicht, de omzet steeg zodra NL dicht ging - lijkt me geen hogere wiskunde dat het merendeel van die omzet juist uit NL komt. Temeer daar het zo druk is dat lokale bewoners de drukte zijn gaan mijden (las ik ergens, niet direct een bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martwoutnl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:18:

[...]

Meeste sportscholen zijn bedrijven, die zijn niet open voor leden maar voor klanten. Mooi voor hun dus dat ze open mogen. Nu de verenigingen nog.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
redwing schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Het verschil is dat je bij een bedrijf bij dezelfde mensen zit als waar je dagelijks langs loopt en het meestal ook veel rustiger is. Helemaal logisch is het niet, maar je kunt nu eenmaal niet alles afdekken. Zo hebben we hier b.v een loopband met een PC-stand zodat je tijdens het werken kunt wandelen. Daar sta je helemaal alleen in een hok, maar zou je ook onder een fitnessruimte kunnen zetten. Moet je zo'n ruimte dan ook maar afsluiten?
Alleen staat nergens in de regels van de lockdown dat ze open mogen blijven. Zie https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport en https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels Dat van niet-publieke ruimte wordt nergens genoemd. Feitelijk moet dus de sportruimte in een bedrijf dicht tenzij er een fysio actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:48:
@Dennis1812 eh? DE en BE waren niet dicht, de omzet steeg zodra NL dicht ging - lijkt me geen hogere wiskunde dat het merendeel van die omzet juist uit NL komt. Temeer daar het zo druk is dat lokale bewoners de drukte zijn gaan mijden (las ik ergens, niet direct een bron).
De file naar Antwerpen was natuurlijk ook fake. De parkeergarage in Maaseik vol met Nederlandse platen was natuurlijk ook niet heel erg duidelijk.
Zeggen dat de hogere omzet voor een groot deel niet door Nederlanders komt is je kop in het zand steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Zou kunnen maar waarom zou je dat doen? Wie weet leer je over de grens nieuwe winkels kennen en gaat er blijvende omzet verloren. Voor een consument maakt het echt niet zoveel uit of hij een landsgrens over moet, sterker nog vaak vindt hij dat wel mooi.

Maar dat is allemaal gefantaseer over hoe jij en ik denken dat een ander denkt. De praktijk is dat zowel in Belgie als in Duitsland de winkeliers in het grensgebied erg blij zijn met onze regering. (mogelijk ook doordat het grensshoppen de andere kant op stil valt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
martwoutnl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:50:
[...]Alleen staat nergens in de regels van de lockdown dat ze open mogen blijven. Zie https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport en https://www.rijksoverheid.../open-en-gesloten-winkels Dat van niet-publieke ruimte wordt nergens genoemd. Feitelijk moet dus de sportruimte in een bedrijf dicht tenzij er een fysio actief is.
Je begrijpt het (denk ik) verkeerd. Restaurant 'Het Kabinet" in Den Haag is ook gewoon open, net zoals de meeste bedrijfskantines. Het is gewoon simpel, wanneer een bedrijf zich richt op sportbeoefening dan mogen ze niet open.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:54:
[...]Maar dat is allemaal gefantaseer over hoe jij en ik denken dat een ander denkt. De praktijk is dat zowel in Belgie als in Duitsland de winkeliers in het grensgebied erg blij zijn met onze regering. (mogelijk ook doordat het grensshoppen de andere kant op stil valt)
Beetje offtopic: De praktijk is ook dat in de grensstreek op Duitse feestdagen (wanneer in Duitsland alles dicht zit) het hier stikt van de Duitse nummerplaten. Ik heb nog nooit een Duitse ondernemer daar over horen klagen.

Pagina: 1 ... 180 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.