Het gaat niet om kantoor mensen. Het gaat ook om bakkers, makelaars, schoonmakers. En elke branche heeft andere kenmerken.[b]Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:21
Hoe gaat het daar dan? Wil je dat uitleggen? Want de nieuwsberichten die ik vandaag las gingen 'm.n over zorg capaciteit problemen. In de zorg is dit nu een Hot item om te moeten werken als je positief bent.
Ik gok leraren hetzelfde
Kantoormensen kunnen het makkelijkst thuis werken of op een aparte kamer geïsoleerd.
Ik heb jarenlang in de publieke sector gewerkt. Omdat het meestal om grotere organisaties gaat heb je daar vaak een leidinggevende die daar ook is aangenomen voor een functie als leidinggevende. En als hij daar niet goed in is, dan krijg je muiterij en kan hij zijn biezen pakken.
In het bedrijfsleven heb je in het mkb vaak dga's. Jouw leidinggevende heeft jarenlang keihard gewerkt om te bereiken waar hij nu is gekomen, maar in het algemeen is mijn ervaring dat leidinggevende kwaliteiten daar minder goed vertegenwoordigd zijn.
Nu dwaal ik een beetje af, maar dat zijn dus ook vaker mensen die weinig begrip opbrengen als het met jou iets minder gaat. Want hij moet jou wel betalen en als jij onvoldoende oplevert of klanten lopen weg want je hebt je ziek gemeld is hij daar niet blij mee.
Werk je als uitzendkracht of sowieso in een lagere functie, dan zijn er in normale tijden (misschien is het nu iets beter) voor jou tien anderen te vinden. Dus als jij je in een half jaar tijd die keer ziek hebt gemeld wegens positief getest, word je contract gewoon niet verlengd. En dan haal je het niet in je hoofd om daar tegenin te gaan. Dat zijn namelijk ook mensen die niet €5000 op hun rekening hebben staan om een maand geen inkomen op te vangen...