Gisteren.spartacusNLD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:09:
Wanneer komt het OMT met een advies waar het kabinet vrijdag wat van moet vinden?
Dat ging toch alleen over mondkapjes?
Ik las niets over het al dan niet moeten doorzetten van de lockdown bijvoorbeeld.
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2022 17:12 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Gisteren was het advies nav een samenkomst van 7 Jan, waar ze een zeer specifiek vraagstuk behandelden. Dat lijkt me niet.
Geen idee. Bonten wordt in deze om een reactie gevraagd.MikeyMan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Waarom zou bonten hier iets van moeten vinden? Dan moet je wallinga hebben lijkt me.
Overigens is Bonten inmiddels ook een stuk positiever gestemd.
https://www.nporadio1.nl/...zwarte-scenario-van-tafel
Ik ben bang dat we het daar mee moeten doen.eric.1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Gisteren was het advies nav een samenkomst van 7 Jan, waar ze een zeer specifiek vraagstuk behandelden. Dat lijkt me niet.
Zolang je niet met cijfers komt waarin verschillende landen, inclusief Nederland met elkaar vergeleken wordt heeft het geen zin om hierop in te gaan. Verder ben je vrij om me alles te verwijten.D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Diverse mensen, waaronder ikzelf deze zomer, hebben dat anders kunnen constateren. Ik heb het idee dat je vooral niet wilt geloven dat we niet dat fantastische beschaafde volkje zijn in dat "gave" land dat Rutte ons altijd voorspiegelt.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Morgen word er weer vergaderd. Donderdag overleg in den haag, vrijdag lekt de boel uit en mogen we s'avonds naar de Mark en Hugo Ernst show kijken.spartacusNLD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:09:
Wanneer komt het OMT met een advies waar het kabinet vrijdag wat van moet vinden?
Dus.. we hebben geen advies gekregen van het OMT over de lockdown, dus we laten het zo?jadjong schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Ik ben bang dat we het daar mee moeten doen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
stylezzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Morgen word er weer vergaderd. Donderdag overleg in den haag, vrijdag lekt de boel uit en mogen we s'avonds naar de Mark en Hugo Ernst show kijken.
Nu Mark nog vervangen voor Bobbie en Ernst Bobbie en de rest is terug op de buis!stylezzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Morgen word er weer vergaderd. Donderdag overleg in den haag, vrijdag lekt de boel uit en mogen we s'avonds naar de Mark en Hugo Ernst show kijken.
(Irma is dan de rest)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
ochtendklok erbij, alleen nog sex tussen 12:00 en 16:00 en verplicht spruitjes bij de lunch vanaf 15 januari.
Ik vind eigenlijk dat mondkapjesadvies wel een positief teken aangezien zo'n advies weinig zin heeft bij een voortduring van de lockdown. Je kan dat advies ook lezen als een voorsortering van het OMT op versoepelingen. Dus dat die versoepelingen kunnen plaatsvinden maar wel met strikte regels qua mondkapjes, bv een verplichting ook buiten in drukke stadscentra.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Moet ik hem dan op de vluchtstrook zetten? totaal off topic🤣Johan Bogle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:19:
ochtendklok erbij, alleen nog sex tussen 12:00 en 16:00 en verplicht spruitjes bij de lunch vanaf 15 januari.
Het is ruilhandel.gws24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:20:
Ik vind eigenlijk dat mondkapjesadvies wel een positief teken aangezien zo'n advies weinig zin heeft bij een voortduring van de lockdown. Je kan dat advies ook lezen als een voorsortering van het OMT op versoepelingen. Dus dat die versoepelingen kunnen plaatsvinden maar wel met strikte regels qua mondkapjes, bv een verplichting ook buiten in drukke stadscentra.
Zelfde voor bv 2G icm winkels open.
De politiek wil 2G, nou koppel dat aan het openen van winkels. houd die winkel bovendien nét lang genoeg gesloten dat de winkeliers er toch akkoord mee gaan.
En voila daar heb je 2g zonder al te veel protest
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
dat gaan die eigenheimers (deel van Nederland toch niet doen)gws24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:20:
Chef 2G is inmiddels tot fractievoorzitter van D66 gekozen, dus die zal dat zeker blijven pushen.GAIAjohan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Het is ruilhandel.
Zelfde voor bv 2G icm winkels open.
De politiek wil 2G, nou koppel dat aan het openen van winkels. houd die winkel bovendien nét lang genoeg gesloten dat de winkeliers er toch akkoord mee gaan.
En voila daar heb je 2g zonder al te veel protest
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Diverse mensen, waaronder ik, hebben afgelopen zomer gezien dat de Belgen, Fransozen en de Duitsers de regels aan hun laars lapten. Sterker nog, ik heb het de Belgen en de Fransozen 2 weken geleden nog zien doen. En nu?D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Diverse mensen, waaronder ikzelf deze zomer, hebben dat anders kunnen constateren. Ik heb het idee dat je vooral niet wilt geloven dat we niet dat fantastische beschaafde volkje zijn in dat "gave" land dat Rutte ons altijd voorspiegelt.
Nee, wij zijn geen beschaafd volk dat netjes de regels volgt, maar doe niet alsof de bewoners van andere landen dat wel zijn. En als je die mening toch hebt, en hier wilt deponeren als feit, onderbouw het dan maar met harde cijfers.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Johan Bogle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:19:
offtopic:
Elke dag sex tussen 12:00 en 16:00, eindelijk een OMT advies wat op breed draagvlak kan rekenen...
Elke dag sex tussen 12:00 en 16:00, eindelijk een OMT advies wat op breed draagvlak kan rekenen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Anekdotisch bewijs volop: https://www.gelderlander....gezagsgetrouwer~ac350c79/St@m schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:48:
[...]
En als je die mening toch hebt, en hier wilt deponeren als feit, onderbouw het dan maar met harde cijfers.
Dan heb je daar toch onderzoeken voor nodig waarin de gehoorzaamheid van een volk onderzocht is in coronatijd..D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Je kunt er wel een karikatuur van maken maar het jammere is dat je daarmee wegwuift wat wel degelijk noodzakelijk is: een kritische blik hoe we alles in dit land aanpakken.
Laten we het dan bij de feiten houden: volgens mij mogen we toch constateren dat de ongehoorzaamheid aangaande maatregelen hier groter is dan elders en dat het kabinetsbeleid zich de afgelopen jaren heeft gekenmerkt tot veel tegenstrijdigheid en tot december was dat een combinatie van steeds laat ingrijpen en weer snel versoepelen.
Zonder die data is het puur een gevoel.
En ik heb als grensbewoner dicht bij België en Duitsland (Limburg dus) totaal niet de illusie dat zij zo ‘heel erg anders’ zijn.D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Ze houden zich net zo goed niet aan alle regels, gaan de grens over als hun land dicht zit etc.
tsja, maar daar geldt ook dat Duitsland zaken heel anders aanpakt(e) waardoor ook de politiek en de aanpak geloofwaardiger bleef. Dat was direct al in maart toen het virus werd gevonden bij Heinsberg hier net over de grens. De Duitsers waren grondig. Hielden direct kinderen thuis etc.Johan Bogle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:55:
[...]
Anekdotisch bewijs volop: https://www.gelderlander....gezagsgetrouwer~ac350c79/
Geen tegenstellingen als mondkapjes werken niet, later wel. Asymptomatisch kunnen mensen elkaar niet besmetten etc.
Volgens mij hadden ze ook geen Grapperhaus
[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 11-01-2022 18:00 ]
Vorig jaar kwamen ze toch massaal bij ons shoppen?GAIAjohan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:56:
Ze houden zich net zo goed niet aan alle regels, gaan de grens over als hun land dicht zit etc.
Lange files voor Roermond herinner ik me nog.
Zolang je de grenzen niet sluit hou je het waterbedeffect, zeker nu de onderlinge verschillen zo groot zijn.
Nee, ze komen niet uit omdat er verkeerde aannames in het model zijn gestopt die betrekking hadden op Delta.D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:45:
De doemscenario's voor omikron komen vooralsnog niet uit omdat alles dicht is.
Die files zijn er vaak, vooral op Duitse feestdagenhoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Vorig jaar kwamen ze toch massaal bij ons shoppen?
Lange files voor Roermond herinner ik me nog.
Zolang je de grenzen niet sluit hou je het waterbedeffect, zeker nu de onderlinge verschillen zo groot zijn.
Overigens denk ik ook dat de verkeerssituatie vorig jaar niet meehielp. De verdiepte ligging van de n280 waren ze mee bezig bv. 1 grote bouwput.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 11-01-2022 18:10 ]
De grenzen sluiten gaan ze echt niet doen. Was vorig jaar ook niet, toen stond er wel een controle van de marechaussee om te vragen wat je kwam doen. Niet dat ze je konden dwingen om om te keren....
De belgen hadden wel roadblocks in de vorm van containers op de grensovergangen gezet. Maar dat hebben ze beloofd echt niet meer te doen...
De belgen hadden wel roadblocks in de vorm van containers op de grensovergangen gezet. Maar dat hebben ze beloofd echt niet meer te doen...
Ik heb vandaag hier op het forum wat prognoses gepubliceerd en een voorslag gemaakt van wat we komende week kunnen versoepelen. Winkels, geplaceerde horeca overdag/vroege avond en amaterursport zou volgende week mogelijk zijn binnen de ruimte van R-waarde die in die ene week ontstaat.jadjong schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Ik ben bang dat we het daar mee moeten doen.
Laten we OMT eens wat rust gunnen.
Nieuwe data en kennis van de Omicron variant met de daling van de ziekenhuisbezetting, mede door de lockdown geven andere prognoses.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:04:
[...]
Nee, ze komen niet uit omdat er verkeerde aannames in het model zijn gestopt die betrekking hadden op Delta.
Dat is geen wereldschokkend nieuws, maar een normale ontwikkeling in deze fase.
Wat ik bedoel is dat we inmiddels weten dat omicron minder mensen hospitaliseert ten opzichte van Delta. Aangezien op dat onderdeel verkeerde informatie in de prognoses zat komt het niet uit. Dat heeft niets te maken met de lockdown.tweakduke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:47:
Nieuwe data en kennis van de Omicron variant met de daling van de ziekenhuisbezetting, mede door de lockdown geven andere prognoses.
Dat is geen wereldschokkend nieuws, maar een normale ontwikkeling in deze fase.
Nja het kan ook zo zijn dat het langer duurt voordat iemand in het ziekenhuis beland als diegene met onmicron besmet raakt, en daardoor dat we nu nog een daling zijn,maar dat je een ander beeld volgende week ziet na de record aantal besmettingen van de afgelopen dagen. Het is goed dat we nu in de ziekenhuizen een afname zien maar daar moeten we niet te snel conclusies aan verbinden, idealiter zou die trend zich nog een aantal weken moeten doorzetten denk ik, want hij begint nu al af te vlakken.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:57:
[...]
Wat ik bedoel is dat we inmiddels weten dat omicron minder mensen hospitaliseert ten opzichte van Delta. Aangezien op dat onderdeel verkeerde informatie in de prognoses zat komt het niet uit. Dat heeft niets te maken met de lockdown.
[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 11-01-2022 19:02 ]
Maar Omicron gaat wel sneller rond en dat is tevens een factor waar we rekening mee moeten houden. De ziekmakendheid is maar 1 onderdeel van het hele verhaal.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:57:
[...]
Wat ik bedoel is dat we inmiddels weten dat omicron minder mensen hospitaliseert ten opzichte van Delta. Aangezien op dat onderdeel verkeerde informatie in de prognoses zat komt het niet uit. Dat heeft niets te maken met de lockdown.
De lockdown is en was een scenario wat werd mee berekenend in de prognoses dus die heeft er wel mee te maken.
Dat Omicron minder ziekmakend is dat is mooi nieuws, maar gaat wel sneller rond. Het is dus even afwachten wat de nieuwe modellen met diverse scenario's gaan geven en die scenario's zijn ook afhankelijk van hoe de ziekenhuisbezetting op dit moment is.
Of het is alvast voorsorteren op de maatregelen na de lockdown in het voorjaar/zomer.gws24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:20:
Ja, alleen zat dat al wél in de berekeningen van december. @t_captain heeft dat al vaker uitgelegd. Dus ze hebben alleen de zaken meegenomen die omikron minder gunstig doen lijken.tweakduke schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:13:
Maar Omicron gaat wel sneller rond en dat is tevens een factor waar we rekening mee moeten houden. De ziekmakendheid is maar 1 onderdeel van het hele verhaal.
Ja, maar dat was niet de primaire reden dat de scenario's in de modellen nu niet uitkomen.De lockdown is en was een scenario wat werd mee berekenend in de prognoses dus die heeft er wel mee te maken.
Het is elke keer "even afwachten". Waarom kunnen we wel binnen een dag in het weekend een complete lockdown aankondigen maar nu al bijna twee weken duidelijk is dat de modellen niet uitkomen willen we steeds "nog even kijken hoe het zich ontwikkelt". Daar word ik moe van.Dat Omicron minder ziekmakend is dat is mooi nieuws, maar gaat wel sneller rond. Het is dus even afwachten wat de nieuwe modellen met diverse scenario's gaan geven en die scenario's zijn ook afhankelijk van hoe de ziekenhuisbezetting op dit moment is.
Het hoger onderwijs houdt er rekening mee dat we volgende week dicht zijn (en de mbos in de regio ook). Hoe sta jij daarin met je model?t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Ik heb vandaag hier op het forum wat prognoses gepubliceerd en een voorslag gemaakt van wat we komende week kunnen versoepelen. Winkels, geplaceerde horeca overdag/vroege avond en amaterursport zou volgende week mogelijk zijn binnen de ruimte van R-waarde die in die ene week ontstaat.
Laten we OMT eens wat rust gunnen.
Ik heb zojuist mijn promotie preventief naar april verschoven (ik kreeg de aanbieding omdat te doen). De verwachting was dat het 99% zeker online moest, zonder familie en vrienden, geen borrel etc.
Dus nu mik ik nog op een echte volwaardige ceremonie. Als opeens alles open gaat volgende week voel ik me wel genaaid
Je mag er best moe van worden, door reactief beleid en crisisstand kun je dit soort situaties tegenkomen. Modellen die een beeld geven wat niet gunstig uitvallen, kun je moeilijk negeren als er geen marge is in de zorg. De waarden werden deels gebaseerd op de Delta variant. Je had een aanname kunnen doen dat Omicron minder ziekmakend is op dat moment, maar de huidige ziekenhuisbezetting liet dat eigenlijk niet toe.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Ja, alleen zat dat al wél in de berekeningen van december. @t_captain heeft dat al vaker uitgelegd. Dus ze hebben alleen de zaken meegenomen die omikron minder gunstig doen lijken.
[...]
Ja, maar dat was niet de primaire reden dat de scenario's in de modellen nu niet uitkomen.
[...]
Het is elke keer "even afwachten". Waarom kunnen we wel binnen een dag in het weekend een complete lockdown aankondigen maar nu al bijna twee weken duidelijk is dat de modellen niet uitkomen willen we steeds "nog even kijken hoe het zich ontwikkelt". Daar word ik moe van.
Het scenario voor de lockdown was gebaseerd op de Delta variant en in dat scenario werd de zorg al afgeschaald en enkele ziekenhuizen liepen al tegen code zwart aan. De rest is geschiedenis, er was op dat moment geen andere keuze.
Wat mij betreft er alles aan moeten doen met een nieuwe lange termijn strategie om dit te voorkomen. Lockdowns hebben te grote neven effecten om nog in te zetten.
Als de boel snel weer open gaat en ze hadden t mis dan wordt ze weer verweten dat ze niet voorzichtig genoeg geweest zijn, het is gewoon nooit goed.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:22:
Het is elke keer "even afwachten". Waarom kunnen we wel binnen een dag in het weekend een complete lockdown aankondigen maar nu al bijna twee weken duidelijk is dat de modellen niet uitkomen willen we steeds "nog even kijken hoe het zich ontwikkelt". Daar word ik moe van.
Het gaat snel, elke dag dat de instroom beperkt blijft maakt een enorme piek onwaarschijnlijker.Dennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:22:
Een kwestie van dagen/weken voordat men in Den Haag niet meer om de maatschappelijke druk heen kan.
Zaterdag de winkels open en weer sporten, dan zijn de meeste mensen een paar weken zoet. Doen we pas eind januari de horeca anders voelt @Adlermann zich genaaid...
Qua mondkapjes kan ik me anders heel goed voorstellen dat je "onbewust onbekwaam" kan zijn, en dan Google je niet.xh3adshotx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Tegenwoordig doen we toch allemaal zelf "onderzoek"![]()
Even serieus: het is toch niet zo lastig om dat op te zoeken? Zelfs als je op straat of in een winkel even om je heen kijkt kun je zien hoe het moet. Mocht je twijfelen dan Google je het.
Dan kom je niet verder dan 'hij moet op, over neus en mond'. Al die extra's als niet aanraken, elke keer handen wassen en 4 uur (die wist ik niet eens), bedenkt niet iedereen zomaar zelf.
Verstandige keuze.Adlermann schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:29:
[...]
Het hoger onderwijs houdt er rekening mee dat we volgende week dicht zijn (en de mbos in de regio ook). Hoe sta jij daarin met je model?
Ik heb zojuist mijn promotie preventief naar april verschoven (ik kreeg de aanbieding omdat te doen). De verwachting was dat het 99% zeker online moest, zonder familie en vrienden, geen borrel etc.
Dus nu mik ik nog op een echte volwaardige ceremonie. Als opeens alles open gaat volgende week voel ik me wel genaaid
Gegeven de leeftijdsverdeling van de positief getesten, moeten we vooral voorzichtig zijn met het samenbrengen van mensen tussen de 15 en 35 jaar. Voor HO verwacht ik dus niet dat ze als eerste opengaan.
April moet wel lukken denk ik
Ik hoop eigenlijk dat de regering vrijdag zegt, we gaan weer terug naar de avondlockdown en als het 2 weken daarna ook nog goed gaat qua ziekenhuisopnames het verder versoepelen.
Het woord is gevallen ...Rockvee2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:05:
Ik hoop eigenlijk dat de regering vrijdag zegt, we gaan weer terug naar de avondlockdown en als het 2 weken daarna ook nog goed gaat qua ziekenhuisopnames het verder versoepelen.
De bij sommigen ongetwijfeld nog immer open zenuw van de ... *fluistert* avondklok ..
Ben ik de enige die het nageteld heeft?

Steam ID = Ackerfiets
Ik verwacht er steeds minder van.. Buiten dit topic lees je vooral negatief nieuws. Vooral de media/OMT is weer erg aan het kleuren, "explosieve stijging besmettingen" en "piek pas over paar weken" dat soort berichten.Rockvee2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:05:
Past ook wel bij "ons" beleid. Net te laat en dan te lang door, maar straks in 1 keer snel te veel weer willen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 11-01-2022 20:30 ]
I served in a company of heroes.
Avondklok ≠ avondlockdown?gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:26:
De bij sommigen ongetwijfeld nog immer open zenuw van de ... *fluistert* avondklok ..
Waar dan? Heb de nieuwssites bekeken, maar niks gevondengekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:26:
[...]
die stonden bij ca 1 op de 50 grensovergangenstylezzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:15:
De grenzen sluiten gaan ze echt niet doen. Was vorig jaar ook niet, toen stond er wel een controle van de marechaussee om te vragen wat je kwam doen. Niet dat ze je konden dwingen om om te keren....
Ze stonden iig op Nederlands grondgebied om Duitsers tegen te houden naar Roermond bv retailpark of outlet te gaan. Sommigen lieten zich idd tegenhouden, velen niet.Mr. Detonator schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:31:
[...]
die stonden bij ca 1 op de 50 grensovergangen.... ik heb er nooit eentje gezien zowel Belgie als Duitsland grensgebied
Linkdrop: https://www.ed.nl/binnenl...zen-minder-ziek~a045eb0f/
Aan de andere kant lijkt de lage incidentie onder de ouderen iets langer stand te houden dan ik verwachte.
De stijging van ziekenhuisopnames vindt plaats tussen het moment dat de infecties onder ouderen gaan oplopen en het moment dat de golf over de piek heen is.
Ik zie dus van beide kanten de ruimte voor een besmettingsgolf onder ouderen krimpen.
Deels mee eens. Alleen is in mijn recentere prognoses “eind januari” wat naar voren gekomen. Eerst keek ik naar 28-1, toen 25-1, nu misschien wel omstreeks 20-1.De piek wordt volgens het RIVM waarschijnlijk pas eind januari bereikt. ,,En het is onvermijdelijk dat we een toename van het aantal ziekenhuisopnames gaan zien. Hoe ver het kan oplopen, is nu nog niet met zekerheid te zeggen", aldus Timen. Ze wil nu nog niets zeggen over de gunstigste en ongunstigste scenario's.
[…]
Het zijn momenteel vooral jongeren die het virus onder de leden hebben. Bij een op de drie nieuwe gevallen gaat het om een twintiger. Maar het is volgens Timen 'een kwestie van tijd' voor het virus zich verspreidt onder ouderen.
Aan de andere kant lijkt de lage incidentie onder de ouderen iets langer stand te houden dan ik verwachte.
De stijging van ziekenhuisopnames vindt plaats tussen het moment dat de infecties onder ouderen gaan oplopen en het moment dat de golf over de piek heen is.
Ik zie dus van beide kanten de ruimte voor een besmettingsgolf onder ouderen krimpen.
https://www.1limburg.nl/v...own-niet?context=topstory
Limburgse winkeliers zijn er klaar mee:
Geleen, Sittard, Roermond, Echt, Valkenburg en Kerkrade gaan zaterdag open.
De gemeente Echt-Susteren steunt de ondernemers, echter moeten ze wel handhaven zeggen ze.
De gemeente Echt-Susteren steunt de ondernemers, echter moeten ze wel handhaven zeggen ze.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 11-01-2022 21:07 ]
Ook in Bergen (NH), West Friesland en nog veel andere plaatsen is dit. Het is gewoon niet meer uit te leggen. Goeie zaak. Hoe meer er mee doen, hoe lastiger het wordt om te handhaven.GAIAjohan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:04:
https://www.1limburg.nl/v...own-niet?context=topstory
Ik zie ruimte om de winkels te heropenen, laten we dat zaterdag doen.
Winkels, sportscholen, kappers. Alleen hoger onderwijs nog even dichthouden en de horeca alleen geplaceerd tot 17.t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
Zou ergens ook wel mooi zijn.t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
Wij protesteren tegen sluiting van winkels op zaterdag 14 januari
Maar.. jullie winkel gaat dan dicht om te demonstreren ofzo?
Nee gek, Wij zijn al veel te lang dicht, we gaan weer verkopen!
Ja leuk! Toffe actie! Je weet wel dat alle winkels weer open zijn vanaf dan? Overal volle bak.
Oh..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Of juist op de OMT manier. "Zie je wel doordat we zijn gaan protesteren zijn de winkels nu open gegaan, anders was het veel slechter afgelopen"Dennis1812 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:29:
[...]
Zou ergens ook wel mooi zijn.
Wij protesteren tegen sluiting van winkels op zaterdag 14 januari
Maar.. jullie winkel gaat dan dicht om te demonstreren ofzo?
Nee gek, Wij zijn al veel te lang dicht, we gaan weer verkopen!
Ja leuk! Toffe actie! Je weet wel dat alle winkels weer open zijn vanaf dan? Overal volle bak.
Oh..
I served in a company of heroes.
Ik deel niet de mening dat het OMT alleen ‘negatieve’ berichtgeving opzoekt of interpreteert.
Met name bij Marc Bonten zie ik vandaag opvallend veel positieve berichtgeving over Omicron verschijnen. Vanmiddag in ‘n interview (link eerder gedeeld) en nu deelt hij deze, positieve, resultaten van een studie (lees: preprint) uit California.
🧵
Alg. resultaten:
– 50% minder ziekenhuisopnames
– 74% minder IC-opnames
– 0 aan beademing
– ligduur mediaan 3,4 dagen korter (69,7%)
Met name bij Marc Bonten zie ik vandaag opvallend veel positieve berichtgeving over Omicron verschijnen. Vanmiddag in ‘n interview (link eerder gedeeld) en nu deelt hij deze, positieve, resultaten van een studie (lees: preprint) uit California.
🧵
Data California: During a period with mixed Delta and Omicron circulation, SARS-CoV-2 infections with presumed Omicron variant infection were associated with substantially reduced risk of severe clinical endpoints and shorter durations of hospital stay.https://t.co/p3XBU2PPhl
— Marc Bonten (@MarcBonten) 11 januari 2022
52,297 cases with Omicron and 16,982 with Delta [B.1.617.2]; Among cases 1st tested in outpatient settings, adjusted hazard ratios for any subsequent hosp adm and symptomatic hosp adm associated with Omicron infection were 0.48 (0.36-0.64) and 0.47 (0.35-0.62), respectively.
Rates of ICU admission & mortality after outpatient positive test were 0.26 (0.10-0.73) & 0.09 (0.01-0.75) fold as high among Omicron as compared to Delta infection. 0 cases with Omicron received mechanical ventilation, as compared to 11 cases with Delta (two-sided p<0.001).
Median duration of hospital stay was 3.4 (2.8-4.1) days shorter for hospitalized cases with Omicron variant infections as compared to hospitalized patients with Delta variant infections, reflecting a 69.6% (64.0-74.5%) reduction in hospital length of stay.
Alg. resultaten:
– 74% minder IC-opnames
– 0 aan beademing
[ Voor 10% gewijzigd door Lycaon op 11-01-2022 22:12 ]
Kortom lijkt er bijna op dat je überhaupt niet met omicron op de IC komt.
En buitensport graagt_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
Ben benieuwd wat de verschillen hier zijn tussen gevaccineerd en ongevaccineerd trouwensDennis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Kortom lijkt er bijna op dat je überhaupt niet met omicron op de IC komt.
Schrijf ik het nog fout ook ... krijg je er van zo'n beladen term, maar gelukkig valt het met slechts een lockdown dan weer mee
[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 11-01-2022 22:40 ]
Denk dat de winkels sowieso wel weer opengaan. Ze krijgen in ieder geval genoeg aandacht in de mediat_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
Het kabinet kan ook niet echt anders... of ze het nu gaan toestaan of niet, veel winkels gaan gewoon weer open vanaf zaterdag.
En eerlijk is eerlijk: veel winkeliers waren stiekem al een (deels) open de afgelopen tijd. Geef ze eens ongelijk als ze geen fatsoenlijke compensatie krijgen.
De komende dagen zullen we wel weer dagelijks wat "gelekte" info krijgen via de media.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 11-01-2022 22:45 ]
Als de geest eenmaal uit de fles is
Do { Ping } while ( LOL )
Ik zou het mooi vinden als Rutte echt een staatsman’s speech zou afleveren. Dat er risico’s zijn, dat er veel memsen ziek gaan worden, dat het moeilijk gaat worden, maar dat we het samen met zijn allen gaan doen. We gaan stapsgewijs open. Het kan zijn dat we ook weer een stap terug moeten doen, het kan zwaar worden, maar we komen hier uit en we gaan ervoor!!
(Insert staande ovatie)
(Insert staande ovatie)
Totdat hij voor de rechter komt omdat er voorkoombare doden zijn gevallen. ToppieJohan Bogle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:53:
Ik zou het mooi vinden als Rutte echt een staatsman’s speech zou afleveren. Dat er risico’s zijn, dat er veel memsen ziek gaan worden, dat het moeilijk gaat worden, maar dat we het samen met zijn allen gaan doen. We gaan stapsgewijs open. Het kan zijn dat we ook weer een stap terug moeten doen, het kan zwaar worden, maar we komen hier uit en we gaan ervoor!!
(Insert staande ovatie)
Wir schaffen das.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Leven is dodelijk...YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:00:
Totdat hij voor de rechter komt omdat er voorkoombare doden zijn gevallen. Toppie
Is de unieke Nederlandse lockdown nog proportioneel?
Buitenlandse media en experts gniffelen momenteel een beetje om die Nederlanders en hun lockdown. Ondertussen zegt nieuwbakken minister Kuipers dat er weinig ruimte is voor versoepelingen terwijl ondernemend Nederland en hun klanten overlopen van de frustratie.
Die saamhorigheid is een gepasseerd station, mede dankzij het kabinet die elke maand wel een nieuwe schuldige aanwees voor de situatie. Het cynisme regeert inmiddels, wat die verzoende toon na maanden van beschuldigen nogal hol laat klinken.
We krijgen een parlementaire enquête en niet veel meer. Dat zal sowieso nog een tijdje nemen voordat die commissie een conclusie trekt en hooguit moet iemand aftreden. In dat opzicht zal Kuipers zich meer zorgen moeten maken, hij kan als minister moeten aftreden omwille van het beleid van zijn voorganger.
Buitenlandse media en experts gniffelen momenteel een beetje om die Nederlanders en hun lockdown. Ondertussen zegt nieuwbakken minister Kuipers dat er weinig ruimte is voor versoepelingen terwijl ondernemend Nederland en hun klanten overlopen van de frustratie.
Ik vrees dat er eerder hard gelachen wordt.Johan Bogle schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:53:
Dat er risico’s zijn, dat er veel memsen ziek gaan worden, dat het moeilijk gaat worden, maar dat we het samen met zijn allen gaan doen. We gaan stapsgewijs open. Het kan zijn dat we ook weer een stap terug moeten doen, het kan zwaar worden, maar we komen hier uit en we gaan ervoor!!
Die saamhorigheid is een gepasseerd station, mede dankzij het kabinet die elke maand wel een nieuwe schuldige aanwees voor de situatie. Het cynisme regeert inmiddels, wat die verzoende toon na maanden van beschuldigen nogal hol laat klinken.
Tribunaaltje?YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:00:
Totdat hij voor de rechter komt omdat er voorkoombare doden zijn gevallen.
Ja maar nu is de nieuwe bestuurscultuur begonnenCMD-Snake schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:06:
Het cynisme regeert inmiddels, wat die verzoende toon na maanden van beschuldigen nogal hol laat klinken.
Hij heeft sterkere verdenkingen van ambtsmisdrijven overleefd. Iets met de dienst toeslagen. Dat was echt van een grotere orde dan een oprechte maar verkeerd afgelopen inschatting.YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:00:
[...]
Totdat hij voor de rechter komt omdat er voorkoombare doden zijn gevallen. Toppie
Wir schaffen das.
Die getallen zijn in lijn of zelfs iets gunstiger dan waarmee ik reken.Lycaon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:43:
Ik deel niet de mening dat het OMT alleen ‘negatieve’ berichtgeving opzoekt of interpreteert.
🧵
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
Alg. resultaten:
– 74% minder IC-opnames
– 0 aan beademing
Mogen we er dus vanuit gaan dat het omt dus met de juiste cijfers aan het rekenen is?t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:21:
[...]
Die getallen zijn in lijn of zelfs iets gunstiger dan waarmee ik reken.
Haha nee ze stonden niet op de grensovergang bij hazeldonk op de a16. Meer op de kleine grensovergangen...Mr. Detonator schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:31:
[...]
die stonden bij ca 1 op de 50 grensovergangen.... ik heb er nooit eentje gezien zowel Belgie als Duitsland grensgebied
Bloomberg: Repeat Booster Shots Spur European Warning on Immune-System RisksDrardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:53:
Volgens mij heb ik allang ergens gelezen dat dit niet klopt en dat je een HIV virus niet met een Influenza virus kunt vergelijken in deze. Ik zal kijken of ik dat kan terugvinden.
Een keer per 3 maanden je immuunsysteem prikkelen is wel iets anders dan 24 uur per dag.
Repeat booster doses every four months could eventually weaken the immune system and tire out people, according to the European Medicines Agency.
Gelet op de cijfers die hierboven staan van @Lycaon is de kans misschien nog wel groter dat er doden vallen omdat we zo krampachtig aan de maatregelen vasthouden en dáárdoor de zorgcapaciteit in de knel komt, dan dat er doden vallen omdat omicron zo dodelijk is.YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:00:
Wir schaffen das.
Die leeftijdsgrens was niet helemaal willekeurig. In het beleid van de Rijksoverheid voor de aanpak van kwetsbare jongvolwassenen, is de leeftijdscategorie 16 tot 27 gedefinieerd als jongvolwassen. Deze aanpak was niet ver voor de invoering van deze coronamaatregel vastgesteld. Om een consistente lijn aan te houden hebben ze die leeftijd doorgetrokken, de facto dus sporten voor kinderen t/m 17 jaar en voor jongvolwassenen.Fly-guy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:25:
[...]
En deze keer niet met een totaal willekeurige leeftijdsgrens van 27.
Daarmee zeg ik niet dat deze keuze voor deze leeftijdscategorie niet arbitrair is.
Als hij de getallen mag leveren, dan denk ik dat hun prognoses niet wezenlijk gaan afwijken van de mijne. Ik weet dat RIVM een transmissiemodel gebruikt waarin een matrix van leeftijdsgroepen zit. Daarin moet de beperkte overdracht van jong naar oud (die inmiddels ook in interviews etc wordt geenoemd) wel terugkomen. Dat plus getallen over virulentie van omicron = mijn gunstige prognose.stylezzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:25:
[...]
Mogen we er dus vanuit gaan dat het omt dus met de juiste cijfers aan het rekenen is?
Een gedachte voor het slapen gaan.
Stel, het was maart 2020 en we deden geen lockdown. Immuniteit nihil, R-waarde 2 a 2.5, hoge virulentie. Binnen enkele weken was de acute zorg compleet door de knieen gegaan. De sterfte had aanzienlijke vormen aangenomen, samen met een groot aantal ernstig zieke mensen en een massale paniek was de maatschappij waarschijnlijk zelfs (tijdelijk) gedestabiliseerd. En de vele doden, we hadden ze niet netjes kunnen begraven waardoor ook de menswaardigheid in het geding was.
Fast forward 11 januari 2022. Stel dat we nu geen lockdown meer deden en ook geen kleinere beperkingen zoals avondsluitingen of sportwedstrijden zonder publiek. Dan lopen de positieve tests vermoedelijk flink op en blijven ze misschien wel aanhoudend hoog tot het einde van februari. Ziekenhuizen blijven druk zoals ze dat de afgelopen maanden waren. Iets minder dan bij delta, maar wel echt druk. Er volgt een aardige oversterfte, maar die concentreert zich wel rond de meest oude en kwetsbare inwoners; er zal geen ontwrichting van het maatschappelijk leven zijn. Allemaal best ernstige zaken. Maar als je het beeld van de vorige alinea leest, dan staat het allemaal in geen enkele verhouding.
Eigenlijk is het een hellend vlak dat we nu zo makkelijk naar een strenge lockdown hebben gegrepen voor een situatie die niet vergelijkbaar is.
Stel, het was maart 2020 en we deden geen lockdown. Immuniteit nihil, R-waarde 2 a 2.5, hoge virulentie. Binnen enkele weken was de acute zorg compleet door de knieen gegaan. De sterfte had aanzienlijke vormen aangenomen, samen met een groot aantal ernstig zieke mensen en een massale paniek was de maatschappij waarschijnlijk zelfs (tijdelijk) gedestabiliseerd. En de vele doden, we hadden ze niet netjes kunnen begraven waardoor ook de menswaardigheid in het geding was.
Fast forward 11 januari 2022. Stel dat we nu geen lockdown meer deden en ook geen kleinere beperkingen zoals avondsluitingen of sportwedstrijden zonder publiek. Dan lopen de positieve tests vermoedelijk flink op en blijven ze misschien wel aanhoudend hoog tot het einde van februari. Ziekenhuizen blijven druk zoals ze dat de afgelopen maanden waren. Iets minder dan bij delta, maar wel echt druk. Er volgt een aardige oversterfte, maar die concentreert zich wel rond de meest oude en kwetsbare inwoners; er zal geen ontwrichting van het maatschappelijk leven zijn. Allemaal best ernstige zaken. Maar als je het beeld van de vorige alinea leest, dan staat het allemaal in geen enkele verhouding.
Eigenlijk is het een hellend vlak dat we nu zo makkelijk naar een strenge lockdown hebben gegrepen voor een situatie die niet vergelijkbaar is.
Dood gaan is wel het laatste wat ik doe...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat zullen de Belgen jammer vindent_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:20:
Nederlandse kopers doen Vlaamse kassa rinkelenDe massale aanwezigheid van Nederlanders in onze winkelstraten heeft mogelijk tot 100 miljoen euro extra omzet geleid en 20 miljoen euro btw-inkomsten.
Het zou inderdaad bijna grappig zijn als het niet zo triest wast_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:48:

We zitten met een generatie politici opgescheept die simpelweg elke vorm van lef ontbeert. Men draagt uit dat beslissingen enkel op basis van wetenschappelijk onderzoek en adviezen worden genomen, terwijl de ware reden van al het gedraal is dat men zich ingedekt wil weten voor de gevolgen van een beslissing.
Het enige dat erger is dan het nemen van een foute beslissing is het nemen van geen beslissing, en dat is de situatie waarin we zo langzamerhand verzeilt zijn geraakt. Onze politici nemen geen beslissingen, dat laten ze indirect doen door deskundigen. Onze politici zijn te laf om andere belangen (en dan met name het belang om een enigszins normaal leven te leiden) mee te nemen in de mix.
Dit is het resultaat van een fenomeen dat al decennia bezig is: de transformatie van de politiek van een lichaam dat ons leidt naar een lichaam dat zich bovenal van alle kanten ingedekt wil hebben voordat er een beslissing wordt genomen.
Waarom zit Rutte er na al die schandalen nog steeds? Omdat hij geleerd heeft dat je voordat je iets doet je je eerst aan alle kanten in moet dekken. Collega-politici, de media, partijgenoten, ministeries, semi-overheid. Je doet niks voordat je ze allemaal onder controle hebt of beter; deelgenoot maakt van de beslissing.
Praktisch probleem van deze handelswijze is dat de 'besluitvorming' tergend langzaam gaat en in de eerste plaats is ingegeven door wat goed is voor de politicus in plaats van voor het land. Een dodelijke combinatie in het geval van een pandemie waarvan de vorm constant verandert.
We zijn inmiddels het lachertje van Europa geworden en een uitweg is niet in zicht. Ondertussen glijdt het draagvlak als zand tussen de vingers weg.
In een column stond vorige week dat er flink wat boosheid bij het journaille is geweest aangezien veel politici uit de Haagse stulp de afgelopen weken tijdens het reces naar het buitenland zijn 'gevlucht'. De teneur: ze zadelen 'ons' op met een onnodige lockdown en ontvluchten deze vervolgens zelf, want ze kunnen het betalen. De besluiten zijn genomen voor precies de periode dat de dames en heren van hun reces kunnen genieten, en het enige dat we in deze periode van ze hebben mogen vernemen is dat ze ons vermanend toespraken dat het niet de bedoeling is dat we ons vertier over de landsgrenzen zoeken. Het plebs moet luisteren, niet nadenken.
Ben zelf in de gelukkige omstandigheid dat ik aan de Duitse grens woon en het vertier dus gewoon op kan blijven zoeken. De winkeliers in mijn woonplaats hebben in toenemende mate lak aan de lockdown, de boa's hebben uitgesproken er niet meer op te handhaven. Als er vrijdag geen versoepelingen worden aangekondigd voorspel ik een snelle uitbreiding van ondernemers en burgemeesters die zich tegen dit beleid gaan keren, want dit is niet meer uit te leggen.
Ben deze gehele crisis tot nu toe vrij plichtsgetrouw geweest, maar merk dat ik het einde van het draadje ook bereikt heb. Ik zie mijn tienerdochters hun mooiste tijd onnodig opgesloten zitten en ben het zelf ook zat om nog veel langer te springen door de hoepels die men in Den Haag enkel om hun eigen redenen omhoog houdt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tegelijk zien ze een Reff voor omicron van 1,6 volgens het werkverslag RIVMt_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:21:
[...]
Die getallen zijn in lijn of zelfs iets gunstiger dan waarmee ik reken.
Het reproductiegetal van de omikronvariant komt op 1,63 (1,59-1,68). Honderd mensen die met de omikronvariant besmet zijn, besmetten 163 anderen. Sinds eind december veroorzaakt de omikronvariant de meeste SARS-CoV-2 besmettingen in Nederland
(Bron: https://www.rivm.nl/nieuw...estten-positief-in-1-week)
Die hoge verspreiding vindt vrijwel geheel plaats onder gevaccineerden/herstelden die geen ziekenhuis opname nodig hebben. Uitval van personeel in vitale sectoren is wel een ding waar problemen uit kunnen komen maar die zijn tijdelijk van aard tot de gevaccineerden ook een omicron afweer hebben opgebouwd.brothermaynard schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:03:
[...]
Tegelijk zien ze een Reff voor omicron van 1,6 volgens het werkverslag RIVM
Het reproductiegetal van de omikronvariant komt op 1,63 (1,59-1,68). Honderd mensen die met de omikronvariant besmet zijn, besmetten 163 anderen. Sinds eind december veroorzaakt de omikronvariant de meeste SARS-CoV-2 besmettingen in Nederland
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het probleem is: wie zijn het die die oversterfte veroorzaken? Mensen die aan corona overlijden, of mensen die geen corona hebben, maar door de corona patiënten niet hun noodzakelijke zorg hebben gekregen?t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:48:
Fast forward 11 januari 2022.
<snip> Er volgt een aardige oversterfte, maar die concentreert zich wel rond de meest oude en kwetsbare inwoners; er zal geen ontwrichting van het maatschappelijk leven zijn. Allemaal best ernstige zaken. Maar als je het beeld van de vorige alinea leest, dan staat het allemaal in geen enkele verhouding.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het idee dat er in korte tijd tienduizenden mensen extra overlijden zonder dat dit ontwrichting van het maatschappelijk leven kan opleveren is wel wat vergezocht. Je kan net zo goed een complete ineenstorting van het maatschappelijk leven krijgen waarin burgerwachten kuchende mensen doodknuppelen om zo de uitbraak in te dammen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Volgens het CBS gewoon de coronapatiënten en anders zijn de anderen natuurlijk ook een gevolg van de pandemie. Mensen doen soms alsof er een tegenstelling is en het erger is als je sterft aan iets anders dan aan covid.Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:16:
[...]
Het probleem is: wie zijn het die die oversterfte veroorzaken? Mensen die aan corona overlijden, of mensen die geen corona hebben, maar door de corona patiënten niet hun noodzakelijke zorg hebben gekregen?
Anoniem: 39993
Of raken mensen dodelijk verveeld?Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:16:
[...]
Het probleem is: wie zijn het die die oversterfte veroorzaken? Mensen die aan corona overlijden, of mensen die geen corona hebben, maar door de corona patiënten niet hun noodzakelijke zorg hebben gekregen?
Ze zullen vrijdag met grof geschut moeten komen op die persconferentie om maatregelen nog een beetje effectief te laten zijn. Click & Collect wordt (natuurlijk) al steeds creatiever toegepast. Het lijkt soms gewoon op "winkelen op afspraak" als het zo uitkomt. De jeugd vermaakt zich met alternatieven voor de horeca. Het geld stroomt momenteel naar de zuider- en oosterburen. En Rutte kennende doet dat laatste echt heel veel pijn. Zijn achterban is daar volop de dupe van.
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit, dat er qua winkelen weer e.e.a. mogelijk gaat worden, al is het alleen maar om de toegevoegde waarde van een dagje "vrijer land" lager te laten worden. De eindejaarsbonus wordt nu over de grens uitgegeven en dat is natuurlijk het aller- allerlaatste wat ze willen. Dat is verloren omzet voor ondernemers die straks mogen beginnen met het terugbetalen van steun.
Dan rekent RIVM kennelijk met dezelfd lange generatietijd als voorheen. Daarmee krijg je het model nooit passend.brothermaynard schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:03:
[...]
Tegelijk zien ze een Reff voor omicron van 1,6 volgens het werkverslag RIVM
Is dat dan veiligheid of amateurisme? Ik kan mij voorstellen dat ze niet willen sturen op die Zuid Koreaanse pre-print, maar volgens mij zijn er toch genoeg indicaties dat de waarde die ze hanteren niet meer klopt. Doe dan een conservatieve schatting, in plaats van volledig de data van Delta te hanteren.t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:42:
[...]
Dan rekent RIVM kennelijk met dezelfd lange generatietijd als voorheen. Daarmee krijg je het model nooit passend.
Waarom zou ik dood moeten gaan (omdat ik een aangeboren afwijking heb die nu niet verholpen kan worden) omdat er een of andere eikel vond dat dat hele corona virus verhaal een leugen is en op het IC beland?BarôZZa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:35:
[...]
Volgens het CBS gewoon de coronapatiënten en anders zijn de anderen natuurlijk ook een gevolg van de pandemie. Mensen doen soms alsof er een tegenstelling is en het erger is als je sterft aan iets anders dan aan covid.
Dat is natuurlijk de ergste situatie die je als arts/verzorger kan hebben? Wie heeft meer recht op hulp? Deze maatregelen zijn natuurlijk ook om die situatie zo veel mogelijk te voorkomen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dan zijn ze conservatief, maar ik vermoed dat ze zeker gevoeligheidsheidsanalyses doen met verschillende varianten hoor. Dat is namelijk een standaard techniek om grenzen goed aan te geven (en dat zie je vaak ook wel als ze verschillende paden illustreren).codex schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:46:
[...]
Is dat dan veiligheid of amateurisme? Ik kan mij voorstellen dat ze niet willen sturen op die Zuid Koreaanse pre-print, maar volgens mij zijn er toch genoeg indicaties dat de waarde die ze hanteren niet meer klopt. Doe dan een conservatieve schatting, in plaats van volledig de data van Delta te hanteren.
Heel veel zijn ook mensen met onderliggend lijden die als genadeslag corona krijgen, maar die krijgen wel het vinkje 'coronadode'.Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:16:
[...]
Misschien toch maar een tweet naar marc bonten sturen?t_captain schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:42:
[...]
Dan rekent RIVM kennelijk met dezelfd lange generatietijd als voorheen. Daarmee krijg je het model nooit passend.
Misschien werd jouw bedje wel bezet door een gevaccineerde met overgewichtWailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:48:
[...]
Waarom zou ik dood moeten gaan (omdat ik een aangeboren afwijking heb die nu niet verholpen kan worden) omdat er een of andere eikel vond dat dat hele corona virus verhaal een leugen is en op het IC beland?
Dat is natuurlijk de ergste situatie die je als arts/verzorger kan hebben? Wie heeft meer recht op hulp? Deze maatregelen zijn natuurlijk ook om die situatie zo veel mogelijk te voorkomen.

Waarmee ik wil zeggen: kap met dat onderscheid maken, ja, niet gevaccineerden maken flink groter risico om in het ziekenhuis te komen maar gevaccineerde zijn niet heilig. En het is aannemelijk dat een deel van de niet-gevaccineerden alsnog in het ziekenhuis komen (want ook gevaccineerden komen in het ziekenhuis en op de IC, dus waarom zou dat in de groep van de niet-gevaccineerden niet ook het geval zijn) dus ook bij 100% vaccinatiegraad is er geen belofte dat jouw bedje vrij is (zeker niet als er steeds meer zorgpersoneel zich ziek moet melden of thuis moeten blijven door quarantaine, waardoor de bedden er misschien wel zijn maar geen personeel).
Omdat corona het zetje gaf. Mijn stiefvader had het zonder corona en zonder enige andere ziekte wellicht nog 4 jaar kunnen uithouden. Maar corona, griep, of misschien zelfs een hele dikke verkoudheid, zou hem fataal zijn. Nu was het corona die het zetje gaf. Dus een corona dode. (anders zouden er opeens niemand meer dood gaan door corona...).FabianGTI schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:56:
[...]
Heel veel zijn ook mensen met onderliggend lijden die als genadeslag corona krijgen, maar die krijgen wel het vinkje 'coronadode'.
Exact expert nodig?
Zolang die 12% van nederland de helft van de ic blijft bezetten zul je dit blijven houden. Overgewicht los je niet op met een prikje, zware ziekte door covid wel. Nee, je bent dan niet onschendbaar... maar dat riedeltje over dat gevaccineerden net zo goed in het ziekenhuis komen is wel achterhaald inmiddels.Crazy D schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:01:
[...]
Misschien werd jouw bedje wel bezet door een gevaccineerde met overgewicht![]()
Waarmee ik wil zeggen: kap met dat onderscheid maken, ja, niet gevaccineerden maken flink groter risico om in het ziekenhuis te komen maar gevaccineerde zijn niet heilig. En het is aannemelijk dat een deel van de niet-gevaccineerden alsnog in het ziekenhuis komen (want ook gevaccineerden komen in het ziekenhuis en op de IC, dus waarom zou dat in de groep van de niet-gevaccineerden niet ook het geval zijn) dus ook bij 100% vaccinatiegraad is er geen belofte dat jouw bedje vrij is (zeker niet als er steeds meer zorgpersoneel zich ziek moet melden of thuis moeten blijven door quarantaine, waardoor de bedden er misschien wel zijn maar geen personeel).
Hmmm... ze _komen_ in het ziekenhuis. (dat dat geen argument is niet om geen vaccin te willen staat er los van). Kun jij voorspellen dat als iedereen gevaccineerd is, het probleem echt is opgelost? Dat de bedden dan vrij zijn en het personeel niet thuis zit (ziek of quarantaine)? Aantal bedden dat bezet is is flink minder dan dat het was, maar toch is het nog steeds een heel groot probleem omdat er ook minder personeel is.stylezzz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:06:
[...]
Zolang die 12% van nederland de helft van de ic blijft bezetten zul je dit blijven houden. Overgewicht los je niet op met een prikje, zware ziekte door covid wel. Nee, je bent dan niet onschendbaar... maar dat riedeltje over dat gevaccineerden net zo goed in het ziekenhuis komen is wel achterhaald inmiddels.
[ Voor 9% gewijzigd door Crazy D op 12-01-2022 08:23 ]
Exact expert nodig?
Volgende oproep:
Psychiaters: open al het onderwijs om psychische schade te voorkomen - https://nos.nl/l/2412774
Wel goed dat we nu in een paar dagen tijd een complete kentering zien in de maatschappij van: "lockdown is nodig" naar "het is niet meer nodig en er is veel te veel nevenschade". In dat opzicht is omikron een echte zege.
Psychiaters: open al het onderwijs om psychische schade te voorkomen - https://nos.nl/l/2412774
Wel goed dat we nu in een paar dagen tijd een complete kentering zien in de maatschappij van: "lockdown is nodig" naar "het is niet meer nodig en er is veel te veel nevenschade". In dat opzicht is omikron een echte zege.
Niet ondat het milder is, maar omdat verstandige mensen daarop hun denken aanpassen naar de rest 😂Dennis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:
Volgende oproep:
Overigens zou alles open volkomen stupide zijn in deze fase.
[ Voor 5% gewijzigd door Johan Bogle op 12-01-2022 08:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.