Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.077 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Bubba76 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Ja helemaal gelijk, kijk maar in de UK,Belgie,Duitsland. daar worden ook de winkels niet meer bevoorraad het vuilnis niet opgehaald, het OV rijd mondjesmaat en bij het ziekenhuis kan je doodvallen, allemaal landen zonder vergaande maatregelen 8)7
Je moet wel zelf naar het ziekenhuis rijden als je een hartaanval of beroerte hebt. Lijkt mij op zich niet zo heel fijn. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Zijn mensen al gecompenseerd? Ik heb nog niks ontvangen hoor.
Heb je al extra moeten betalen dan?

Ja, met verlaging van de energiebelasting. Ik ga er behoorlijk op vooruit de komende jaarrekening.

En ook de plannen bij de gemeente voor de extra zijn redelijk ver gevorderd en mensen in de echte problemen krijgen voorschotten op dit moment al (een aantal die de dupe zijn geworden van omvallen van energieleverancier).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:52
xh3adshotx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Je moet wel zelf naar het ziekenhuis rijden als je een hartaanval of beroerte hebt. Lijkt mij op zich niet zo heel fijn. 7(8)7
Ja je kunt nu een artikel opzoeken wat inderdaad recent in het nieuws was, maar het betreft hier één ambulance service en zover ik kan opzoeken is het vervolgens niet meer voorgekomen. En dat in een land waar alles open is en grootschalige feesten doorgaan. Is de zorg in gevaar aldaar? Nee. Het was immers, zoals je eigen artikel ook zegt, een combinatie van een vakantieperiode en personeel in quarantaine. Hier wordt vanaf nu dan ook beter op geanticipeerd. Het is dus NIET zo dat alle ambulances volzaten.

[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 10-01-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Heb je al extra moeten betalen dan?
Nee nee, die compensatie zou voor iedereen gelden, niet alleen mensen met een lager inkomen.

https://nos.nl/artikel/24...-stijgende-energieprijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37

St@m

@ Your Service

Nouja, puntje bij paaltje is er nog steeds geen zicht op een einde vanuit de regering.

Kuipers focust nog steeds op het aantal besmettingen, geen ruimte voor versoepelingen.. we moeten zelfs andere mondkapjes op (ook buiten)..gewoon een grote trieste bende.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 10-01-2022 21:40 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

St@m schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Natuurlijk kan het, we kunnen ook vanaf morgen iedereen verplichten dezelfde jas te dragen (dan herkent het virus ons niet meer). Vraag is wat er dan gebeurt als er toch 16 miljoen mensen besluiten om hun eigen jas te dragen.
Maar gaan die 16 miljoen dat besluiten? Ik geloof er niet zo veel van. Het is in elk geval min 1 (ik dus).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
snaggyheadshot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Ja je kunt nu een artikel opzoeken wat inderdaad recent in het nieuws was, maar het betreft hier één ambulance service en zover ik kan opzoeken is het vervolgens niet meer voorgekomen. En dat in een land waar alles open is en grootschalige feesten doorgaan. Is de zorg in gevaar aldaar? Nee.
Zo kan je alles wel heel makkelijk weerleggen: “oh je hebt een bron. Ach, dat is er maar een. Stelling geldt niet want ik zeg het.”

Een niet werkende ambulance dienst is ook alleen maar een probleem als je het nodig hebt natuurlijk. Business as usual.

Nog een dan: https://news.sky.com/stor...e-off-by-january-12500069

[ Voor 10% gewijzigd door xh3adshotx op 10-01-2022 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Zijn mensen al gecompenseerd? Ik heb nog niks ontvangen hoor.

Hoe zit het trouwens met de slachtoffers van toeslagenaffaire? Zijn die al allemaal gecompenseerd?
Ook jouw energiebelasting is verlaagd hoor :*) ze hanteren niet specifiek voor jou het oude tarief.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:45
snaggyheadshot schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Ja je kunt nu een artikel opzoeken wat inderdaad recent in het nieuws was, maar het betreft hier één ambulance service en zover ik kan opzoeken is het vervolgens niet meer voorgekomen. En dat in een land waar alles open is en grootschalige feesten doorgaan. Is de zorg in gevaar aldaar? Nee. Het was immers, zoals je eigen artikel ook zegt, een combinatie van een vakantieperiode en personeel in quarantaine. Hier wordt vanaf nu dan ook beter op geanticipeerd. Het is dus NIET zo dat alle ambulances volzaten.
Alles voor de klikjes. Elk strohalmpje dat andere landen het niet goed doen word aangegrepen om zo de nederlandse harde lockdown te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Nee nee, die compensatie zou voor iedereen gelden, niet alleen mensen met een lager inkomen.

Ja dus.. je merkt het bij je volgende jaarafrekening.

Als ik hem krijg.... kun je lastig spreken van de lagere inkomens.

(Behalve de 2de maatregel, die is er alleen voor lager inkomens, waarschijnlijk <120% minimumloon)

Maar dat is een hele andere discussie. Feit is dat ze dit echt wel kunnen regelen. Dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Maar gaan die 16 miljoen dat besluiten? Ik geloof er niet zo veel van. Het is in elk geval min 1 (ik dus).
Jij denk dat het merendeel van de bevolking nieuwe mondkapjes gaat aanschaffen als dat een nieuwe regel wordt? Ik denk het niet. Maar daarover kunnen we natuurlijk van mening verschillen. In ieder geval 1 niet (ik dus)

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 10-01-2022 21:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Ja dus.. je merkt het bij je volgende jaarafrekening.

Als ik hem krijg.... kun je lastig spreken van de lagere inkomens.

(Behalve de 2de maatregel, die is er alleen voor lager inkomens, waarschijnlijk <120% minimumloon)

Maar dat is een hele andere discussie. Feit is dat ze dit echt wel kunnen regelen. Dat is het probleem niet.
Ze kunnen het wel regelen, maar controleren is een hele andere zaak, en dat mensen zich er aan gaan houden ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:25:
[...]

In Duitsland loopt iedereen ermee, of met die FFP2 maskers. Katoenen zijn ook niet toegestaan.
Al vraag ik mij af of ze controleren daarop.
in de regio waar ik was afgelopen week heb ik alleen maar medische en ffp2 gezien, geen enkele katoenen. Controle is me niet opgevallen, misschien dat Duitsers gewoon minder zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

St@m schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Jij denk dat het merendeel van de bevolking nieuwe mondkapjes gaat aanschaffen als dat een nieuwe regel wordt? Ik denk het niet. Maar daarover kunnen we natuurlijk van mening verschillen.
Ik heb ze al in huis en gok dat dit voor meer mensen geld. Dus hoezo nieuw aanschaffen.
Ik zie ook al veel mensen met die blauwe kapjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

42erik schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:44:
[...]

in de regio waar ik was afgelopen week heb ik alleen maar medische en ffp2 gezien, geen enkele katoenen. Controle is me niet opgevallen, misschien dat Duitsers gewoon minder zeuren ;)
Maar ook geen neopreen, zoals de afbeelding die ik liet zien?
Die zie je ook vaak, met opdrukkingen erop. Dus feitelijk zie je in Duitsland dus 'bouwvakkers', en 'artsen' op straat? :P

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 10-01-2022 21:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Die zie je ook vaak, met opdrukkingen erop.
Nope ook die mogen dan niet volgens advies van OMT.
Maar natuurlijk altijd afhankelijk hoe ze het opschrijven.

Daarbij is als ze dit wettelijk willen regelen er waarschijnlijk zoveel tijd voorbij dat we de golf ook voorbij zijn. Maar oke.

Stoor me vooral aan de smoes over dat het niet kan. Het is onwil, geen onmacht.

En als we allemaal maar gaan kiezen welke wetten we aan onze laars, gaat het zeker goed komen met onze democratie.

[ Voor 44% gewijzigd door Cyberpope op 10-01-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Ik heb ze al in huis en gok dat dit voor meer mensen geld. Dus hoezo nieuw aanschaffen.
Ik zie ook al veel mensen met die blauwe kapjes lopen.
Ja, ik heb ook blauwe, maar niet het juiste type. Knap dat jij van iedereen kan zien welk type het is, dat kun je dus niet zien. Aangezien er nauwelijks type 2 verkocht wordt, kun je er vanuit gaan dat veel van wat je ziet gewoon de goedkope type 1 variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Nope ook die mogen dan niet.
Mja, ik wacht even de persco af die asap zal komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ja helemaal gelijk, kijk maar in de UK,Belgie,Duitsland. daar worden ook de winkels niet meer bevoorraad het vuilnis niet opgehaald, het OV rijd mondjesmaat en bij het ziekenhuis kan je doodvallen, allemaal landen zonder vergaande maatregelen 8)7
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220105_95348486

Zo hard slaat omikron toe in Verenigd Koninkrijk: “Kom met taxi naar ziekenhuis of probeer te liften”

© EPA-EFE

De omikronvariant slaat ongenadig hard toe in het Verenigd Koninkrijk, waar ook het zorgpersoneel met bosjes uitvalt. In bepaalde regio’s wordt zelfs aangeraden om de hulpdiensten niet meer in alle noodgevallen te verwittigen. “We hebben niet genoeg volk om ambulances te besturen.” Ook in andere sectoren is de personeelsuitval problematisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:48:
Als ze die extra mondkapregels echt doorvoeren ga ik uit protest de straat op met dit masker:

[Afbeelding]
Altijd goed, kan de rest ook een keer lachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
Als ze die extra mondkapregels echt doorvoeren ga ik uit protest de straat op met dit masker:

[Afbeelding]
Dat zou best leuk zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Altijd goed, kan de rest ook een keer lachten.
Het lachen zou ze vergaan als ze zouden weten wat dit voor een masker is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Waarom? Ik weet ook wat het masker is en ik zou er ook om lachen.
Effect van humor of kinderachtig gedrag. In beide gevallen lachtwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Dat weet iedereen die naar school is geweest. En ja, ik zou vreemd opkijken als er een mafkees met een pestmasker langsloopt :p
Maar goed, gooi die boel maar open, draag ik wel een mondkapje in het stadion (ja, ik heb dat al gezegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Die zie je ook vaak, met opdrukkingen erop. Dus feitelijk zie je in Duitsland dus 'bouwvakkers', en 'artsen' op straat? :P
nope, geen neopreen gezien.

Eh ja, bouwvakkers, artsen en kinderen :) Mooi gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:32:
[...]

We kunnen mensen wel compenseren voor een 3x hogere gasrekening en dit zou dan niet kunnen?

Nog meer smoesjes waarom het niet kan?
????

Gas wordt niet gecompenseerd. Electra wordt gecompenseerd (deels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Waarom? Ik weet ook wat het masker is en ik zou er ook om lachen.
Effect van humor of kinderachtig gedrag. In beide gevallen lachtwekkend.
see what you did there :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
init6 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Ken meerdere mensen met horeca, dansschool, zaal verhuurders waarbij het 30 seconden voor twaalf is. Zaken die voor Corona prima cijfers hadden, waar 0 steun voor is en waarbij de bank nu aangeeft: Hey, leuk dat jij niet open kan en al die jaren extra afgelost had. Maar het is nu tijd om groene cijfers te laten zien (niet eens of je de hypotheek kan betalen), anders gaan we de boel veilen.
No offence, maar meerdere mensen zijn niet hele sectoren. Zijn er cijfers bekend die je verhaal steunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

St@m schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Dat weet iedereen die naar school is geweest.
Dat zou je verwachten van meerdere zaken die volgens mij algemene kennis zijn - dan wel logisch te redeneren, maar de praktijk blijkt weerbarstig.
42erik schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:48:
[...]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220105_95348486

Zo hard slaat omikron toe in Verenigd Koninkrijk: “Kom met taxi naar ziekenhuis of probeer te liften”

© EPA-EFE

De omikronvariant slaat ongenadig hard toe in het Verenigd Koninkrijk, waar ook het zorgpersoneel met bosjes uitvalt. In bepaalde regio’s wordt zelfs aangeraden om de hulpdiensten niet meer in alle noodgevallen te verwittigen. “We hebben niet genoeg volk om ambulances te besturen.” Ook in andere sectoren is de personeelsuitval problematisch.
Lastig dit, het sentiment zoals ik die nu proef is dat omikron niet gevaarlijk is en soms zelfs als de redding wordt gezien (drukt delta weg). Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat we in dezelfde penarie zitten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Indoubt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:54:
[...]

????

Gas wordt niet gecompenseerd. Electra wordt gecompenseerd (deels)
het gaat om het totale effect op de vaste lasten (laten we niet mierenneuken...)
Gasprijzen drijft niet alleen de gasprijs op, maar ook Electra en zelfs warmtenetten.
En voor dat effect is er deze compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Dit zijn van die papieren dingen die je na 1x gebruik weg zou moeten gooien. Wie gaat dat allemaal betalen? Je gebruikt er vaak meerdere per dag, dus die voorraad is zo op. Als je een uitkering hebt en je moet elk dubbeltje al omdraaien door al die prijsstijgingen, dan zit je niet te wachten op dit soort onzin.
In Duitsland zijn ze ook veel goedkoper en zijn er op meerdere plekken gratis/gesubsidieerde maskers beschikbaar geweest. (6 maanden geleden FFP2 maskers voor €0.10 per stuk bij de apotheek in Duitsland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Ja helemaal gelijk, kijk maar in de UK,Belgie,Duitsland. daar worden ook de winkels niet meer bevoorraad het vuilnis niet opgehaald, het OV rijd mondjesmaat en bij het ziekenhuis kan je doodvallen, allemaal landen zonder vergaande maatregelen 8)7
Vergeet niet dat dat ook komt door de maatregelen, niet door Corona zelf. Namelijk het in quarantaine moeten als je in contact bent geweest met iemand in Corona.

In Spanje hebben ze dit al vrij vroeg in de Omikrongolf afgeschaft (alleen mensen die het zelf bewezen hebben moeten nog in quarantaine, en alleen niet-gevaccineerde contacten). En de quarantaine is ook korter geworden in de meeste regio's. En daar gaat het een stuk beter, al verwachten ze later deze maand wel wat meer problemen (net rond de piek van de golf). Enorm veel besmettingen maar niet zoveel ziekte en de ziekenhuizen hebben het druk maar draaien wel door.

Het is weer iets dat we onszelf gewoon aandoen. En laten we niet vergeten... Het VK had voor die tijd ook al enorme bevoorradingsproblemen. Ook iets dat ze zichzelf hebben aangedaan namelijk Brexit.
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:04:
[...]
Yep, in België is dat zelf al gaande en de regering bereidt een noodsituatie voor. Personeel valt overal uit, daardoor kunnen bijvoorbeeld treinen niet meer rijden en kunnen mensen niet meer naar werk, etc etc.
Aan de andere kant, in Nederland noemen ze die situatie een lockdown. Daar worden de treinen ook afgebouwd maar dan omdat er niemand meer in zit. In Belgie is het opeens een noodsituatie omdat er geen lockdown is.

Beide kanten van hetzelfde evenwicht... Maar is de lockdown manier dan beter? Dan heb je garantie op die verstoringen van het openbare leven. Als je het niet doet, is het alleen maar een kans.

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 10-01-2022 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Dat zou je verwachten van meerdere zaken die volgens mij algemene kennis zijn - dan wel logisch te redeneren, maar de praktijk blijkt weerbarstig.

[...]

Lastig dit, het sentiment zoals ik die nu proef is dat omikron niet gevaarlijk is en soms zelfs als de redding wordt gezien (drukt delta weg). Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat we in dezelfde penarie zitten.
ik DENK, met mijn beperkte kennis dat het wel de redding is... heel veel mensen worden er niet heel ziek van en het drukt delta weg. Maar een positieve test is nu 10 (?) dagen in quarantaine... ja, dat gaat met de huidige besmettingen misschien mis. Bij @LZ86 was geloof ik al een kwart van zijn afdeling zo thuis. Dat schiet niet op.

Makkelijke oplossing: doe geen 10 dagen, maar ik kan niet overzien of dat niet weer ergens anders mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

En daarom betaal jij dus ook minder energiebelasting op gas en electra. Wat begrijp je nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

ja, die krijg je toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Yaksa schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Hij heeft toch gewoon gelijk? Wanneer straks een groot gedeelte van de zorgmedewerkers, vakkenvullers, vuilnismannen, machinisten en trambestuurders thuis in quarantaine zitten dan begint er toch wel het een en ander te knarsen en te piepen, als het al niet tot stilstand komt.
Yep, in België is dat zelf al gaande en de regering bereidt een noodsituatie voor. Personeel valt overal uit, daardoor kunnen bijvoorbeeld treinen niet meer rijden en kunnen mensen niet meer naar werk, etc etc.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
*knip* s.v.p. op de bal reageren in plaats van op de man

[ Voor 85% gewijzigd door Zeehond op 10-01-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 15-09 18:58
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:46:
Stoor me vooral aan de smoes over dat het niet kan. Het is onwil, geen onmacht.
Onderwijs voorzien van zelftesten was uiteindelijk toch ook aardig gelukt bij mijn weten ?
Lijkt me een doos geprefereerde mondkapjes nou ook niet echt revolutionair veel moeilijker.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 10-01-2022 22:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Eli3l schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:55:
[...]

No offence, maar meerdere mensen zijn niet hele sectoren. Zijn er cijfers bekend die je verhaal steunen?
Cijfers doen er niet meer toe. Mensen willen naar de kroeg. Dan gaan ze elkaar sprookjes vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Cijfers doen er niet meer toe. Mensen willen naar de kroeg. Dan gaan ze elkaar sprookjes vertellen.
Zondag lekker naar het sprookjesbos

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Eli3l schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:58:
[...]

In Duitsland zijn ze ook veel goedkoper en zijn er op meerdere plekken gratis/gesubsidieerde maskers beschikbaar geweest. (6 maanden geleden FFP2 maskers voor €0.10 per stuk bij de apotheek in Duitsland)
Ja, maar dat zijn die afgekeurde maskers van Sywert. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:12:
[...]

:')

Nee hoor, die worden verkocht in het buitenland en vervolgens opnieuw aangeschaft voor de hoofdprijs. Die maskers zijn gewoon weer in Nederland.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Vraag/aanbod.
Het verschil in prijs in vergelijking met november in 3,5x.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[Afbeelding]
Je bent niet de enige met dit idee... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dG9YpyM-YQI70eBelmJjbPyB4eM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/46qQmxCDI6Rk8ZGEpWu5Hm5u.png?f=user_large
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Eli3l schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ok, ik hap. welke sectoren staan op omvallen volgens jou? En hoe had dat voorkomen kunnen worden?
Horeca, contactberoepen, sportscholen. Ik ken meerdere ondernemers die het water aan de lippen staat.

Dat had voorkomen kunnen worden door niet alles op slot te gooien. Kantoorpersoneel gedwongen thuis laten werken, ik zit al 2 jaar thuis. Als ik echter in de auto stap zie ik de weg weer als vanouds vol met leasebakken. Direct inzetten op schaalbare zorg, in twee jaar tijd is er nog niks geïnvesteerd. Er zijn veel meer mogelijkheden dan op een knop drukken en maar alles op slot gooien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Stoer hoor, lekker rebels. 8)7
Het weinig met rebels te maken.
Heb zelf nog een zooi waarschijnlijk type 1 kapjes liggen, die ga ik toch echt niet in de prullenbak mieteren om vervolgens weer nieuwe type 2 te gaan kopen. Dat is gewoon zonde van mijn geld en de grondstoffen.

Ze zijn beide blauw, knappe jongen die het verschil ziet. Als ze ooit op raken, dan kijk ik wel of type 2 nog nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 10-01-2022 22:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
42erik schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:02:
[...]

ik DENK, met mijn beperkte kennis dat het wel de redding is... heel veel mensen worden er niet heel ziek van en het drukt delta weg. Maar een positieve test is nu 10 (?) dagen in quarantaine... ja, dat gaat met de huidige besmettingen misschien mis. Bij @LZ86 was geloof ik al een kwart van zijn afdeling zo thuis. Dat schiet niet op.

Makkelijke oplossing: doe geen 10 dagen, maar ik kan niet overzien of dat niet weer ergens anders mis gaat
En sowieso zou ik zeggen stop met dat panische testen als je alleen een snotneus hebt. Kom op zeg, dan zijn de ziekenhuizen straks niet vol en zouden we ons zelf alsnog klem gaan zetten door een zelf verzonnen mechanisme van testen en quarantaine.

Testen en quarantaine was lang een goed middel maar we moeten nu uitkijken dat het middel geen doel wordt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

init6 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Ken meerdere mensen met horeca, dansschool, zaal verhuurders waarbij het 30 seconden voor twaalf is. Zaken die voor Corona prima cijfers hadden, waar 0 steun voor is en waarbij de bank nu aangeeft: Hey, leuk dat jij niet open kan en al die jaren extra afgelost had. Maar het is nu tijd om groene cijfers te laten zien (niet eens of je de hypotheek kan betalen), anders gaan we de boel veilen.
Niet om het één of ander hoor, maar als een tent netjes de hypotheek betaald heeft en zelfs extra heeft afgelost, dan is er voor de bank geen enkele reden om zo'n toko te gaan veilen. Sowieso doen ze dat niet omdat ze weten dat het hele bedrijf verkopen een bank in deze tijden niks oplevert (als het geen winstgevend bedrijf is).

Daar zal dus vast nog wat meer achter zitten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Niet om het één of ander hoor, maar als een tent netjes de hypotheek betaald heeft en zelfs extra heeft afgelost, dan is er voor de bank geen enkele reden om zo'n toko te gaan veilen. Sowieso doen ze dat niet omdat ze weten dat het hele bedrijf verkopen een bank in deze tijden niks oplevert (als het geen winstgevend bedrijf is).

Daar zal dus vast nog wat meer achter zitten.
De memo niet gehad? Elk horecabedrijf was succesvol en maakte enorme winsten tot corona uitbrak.
Zat geen slecht lopend bedrijf tussen. Niet 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:32:
[...]

De memo niet gehad? Elk horecabedrijf was succesvol en maakte enorme winsten tot corona uitbrak.
Zat geen slecht lopend bedrijf tussen. Niet 1.
En daarom gaat een bank zo'n bedrijf in coronatijd niet veilen omdat niemand het gaat overkopen, of in ieder geval niet voor een prijs waarvoor ze het hele onderpand van het bedrijf terug kunnen halen.

Wat ik al zei, als het daarvoor een goed lopend bedrijf was wat zelfs extra heeft afgelost op zijn kredieten -- dan heeft een bank geen énkele aanleiding om de tent te gaan veilen. Want nú veilen is gewoon dik geld er op verliezen.

Waar ik wel bang voor ben is dat er nog een enorme kaalslag volgt als straks alles weer open mag en de steunmaatregelen moeten worden terugbetaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2022 22:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

Veel horeca ondernemers kunnen ervan leven, maar met 1 restaurantje of café ga je nooit rijk worden. Die houden het in normale omstandigheden prima vol, maar als ze maanden dicht worden gegooid, zeker in maanden als december, loopt het bloed eruit.

Horeca mensen doen het vaak vanuit een passie in plaats van dollartekens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:35:
[...]

En daarom gaat een bank zo'n bedrijf in coronatijd niet veilen omdat niemand het gaat overkopen, of in ieder geval niet voor een prijs waarvoor ze het hele onderpand van het bedrijf terug kunnen halen.

Wat ik al zei, als het daarvoor een goed lopend bedrijf was wat zelfs extra heeft afgelost op zijn kredieten -- dan heeft een bank geen énkele aanleiding om de tent te gaan veilen. Want nú veilen is gewoon dik geld er op verliezen.

Waar ik wel bang voor ben is dat er nog een enorme kaalslag volgt als straks alles weer open mag en de steunmaatregelen moeten worden terugbetaald.
Je hebt je sarcasme meter uitstaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:
Veel horeca ondernemers kunnen ervan leven, maar met 1 restaurantje of café ga je nooit rijk worden. Die houden het in normale omstandigheden prima vol, maar als ze maanden dicht worden gegooid, zeker in maanden als december, loopt het bloed eruit.

Horeca mensen doen het vaak vanuit een passie in plaats van dollartekens.
Het klopt dat degene die ik ken op papier niet heel erg veel verdienen.

Maar even serieus. Ja, ze hebben het heel zwaar. En sommigen gaan omvallen.
Daar komen dat weer nieuwe voor in de plaats. De vraag is wanneer je het moet timen, maar zodra corona voorbij goeden tijden voor de horeca. Daarom zijn er afgelopen jaar ook zoveel nieuwe bedrijven begonnen.

En er zijn nu ook juist door de steun horeca bedrijven overeind gebleven die anders zouden zijn omgevallen.
Overigens mijn eerste zin ook serieus. Degene die ik ken verdien op papier niets super veel, maar er valt nog wel het nodige naast de kassalade.

Maar om nu te doen dat ze het allemaal doen voor liefdewerk - oudpapier is wel een heel romantische voorstelling van zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 10-01-2022 22:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25

-tom-562

Oliesjeik

ik222 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:21:
[...]

En sowieso zou ik zeggen stop met dat panische testen als je alleen een snotneus hebt. Kom op zeg, dan zijn de ziekenhuizen straks niet vol en zouden we ons zelf alsnog klem gaan zetten door een zelf verzonnen mechanisme van testen en quarantaine.

Testen en quarantaine was lang een goed middel maar we moeten nu uitkijken dat het middel geen doel wordt...
Zijn er dan serieus nog mensen (op wat corona extremisten op dit forum na) die zich bij iedere simpele snotneus laten testen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Osxy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:20:
[...]

5x zo besmettelijk maar 0,5x ziekenhuis opnames is nog steeds een groot probleem
Dat is niet zo eenvoudig als het lijkt.

Virus 1 heeft een R0 waarde van 2 en virus 2 van 10. Virus 1 hospitaliseert 2%, virus 2 hospitaliseert 1% van de geinfecteerden.

Aannames: constante omstandigheden en geen herinfectie binnen dezelfde golf. Generatietijd 4 dagen.

In het ene geval zal in de opgaande flank van de golf (het deel tot R onder 1 zakt) 50% van de bevolking een infectie oplopen. 1% van de bevolking komt in in die periode in het ziekenhuis, en die periode duurt ongeveer 96 dagen.

Virus 2. 90% van de bevolking raakt geinfecteerd, 0.9% in het ziekenhuis. Dat ontloopt elkaar weinig. Het grote verschil is dat deze fase slechts 31 dagen duurt. De bulk ban de opnames is iets kleiner maar komt veel sneller.

Nou is een R-waarde die een factor 5 verschilt wel een heel extreem voorbeeld.

Laten we dat relatieve “virus 2” modelleren naar wat delta/omicron ratio’s. Virus 2b is ongeveer 55% besmettelijker en brengt 33% minder hospitalisatiekans.

Dat zou virus 2b op de opgaande flank ongeveer 68% van de bevolking infecteren en 0.9% in het ziekenhuis sturen, in een periode van ongeveer 61 dagen.

Ten opzichte van virus 1 dus een kortere golf in het ziekenhuis, maar wel met 40% meer opnames per dag.

Een stap verder naar wat we bij omicron zien: de patienten blijven veel korter in het ziekenhuis. Daardoor blijven de bedden ondanks de hogere opnames toch nog iets leger dan eerst. En nog een stap verder: die extra besmettelijkheid van variant 2b tov variant 1 smelt als sneeuw voor de zon als je mensen een boosterprik geeft. Omdat binnen enkele weken een groot aantal ouderen de prik heeft gekregen, zakken de opnames in die periode net zo hard in als ze opkwamen, per saldo blijven ze dus redelijk lang laag en nemen ze pas tegen het eind van de golf wat toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Zijn er dan serieus nog mensen (op wat corona extremisten op dit forum na) die zich bij iedere simpele snotneus laten testen?
Met een beetje geluk test je positief en heb je weer een aflaatbriefje voor 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Toevallig dit weekend een heuse sneltest gedaan :*) schoonouders op bezoek en ik was snotverkouden net als m'n dochter al een week. maar nee, verder geloof ik het wel.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Boosterprik zonder afspraak op steeds meer plekken mogelijk

Steeds meer GGDs openen de deuren voor boosters via vrije inloop. Ik krijg sterk de indruk dat de boostercampagne steeds langzamer gaat dat de GGDs zoveel vrije ruimte overhouden dat ze zoiets kunnen doen. Helaas publiceren de GGDs en het RIVM hier nog geen data over, maar de booster graad lijkt flink achter te blijven op de doelstelling van het ministerie van VWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:51
CMD-Snake schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:06:

Steeds meer GGDs openen de deuren voor boosters via vrije inloop. Ik krijg sterk de indruk dat de boostercampagne steeds langzamer gaat dat de GGDs zoveel vrije ruimte overhouden dat ze zoiets kunnen doen. Helaas publiceren de GGDs en het RIVM hier nog geen data over, maar de booster graad lijkt flink achter te blijven op de doelstelling van het ministerie van VWS.
Zal wel loslopen. Als je straks nog op reis wil of naar de sportschool heb je weinig keus. Die 9 maanden geldigheid voor het CTB wordt Europees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Nou ja blijkbaar wel gezien het enorme aantal (positieve) tests, alleen al bij de GGD worden er tegen de 100.000 tests per dag afgenomen en gezien het percentage positief en het aantal testen ter bevestiging liggen daar inmiddels nog veel meer zelftests aan ten grondslag.

Dat is dus precies hetgeen wat ik me ook echt niet kan voorstellen, ik vind het ook niet meer interessant of ik nu besmet ben met corona of een willekeurig ander virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CMD-Snake schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:06:

Met 1.5M per week ga je snel door de beschikbare hoeveelheid mensen om te prikken heen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Als ik niet net van de fiets afkom of in een kamer met een kat zit? Ja, al dan wel een zelftest, maar die krijg je als docent ook gratis (en nogal veel contacten natuurlijk, vooral dat eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik test me alleen als ik naar mijn ouders ga (zelftest), voor de rest geloof ik het wel. Bak met zelftesten op het week is op, dus echt regelmatig doe ik het niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
In mijn vriendengroep inmiddels de standaard.. Iedereen even een stokje in de neus (zelftest) , zelfs de kinderen. Hiermee zijn er 2 asymptomatisch al uitgevallen. Een aantal ouders van vrienden zijn kwetsbaar en we hebben dit er graag voor over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 14:24
Na het OMT doet ook het RIVM er alles aan om niet meer serieus genomen te worden:
Buurlanden versoepelen regels quarantaine, RIVM houdt voet bij stuk

Nu omikron snel oprukt, passen al onze buurlanden hun quarantaineregels aan. Het verkorten van de quarantainetijd moet vooral voorkomen dat cruciale sectoren zoals de zorg, politie en het onderwijs plat komen te liggen, is de gedachte. In Nederland is zo'n verkorting niet nodig, laat het RIVM weten aan RTL Nieuws.

"Wij hebben de regels destijds aangescherpt vanwege de hoge besmettelijkheid van omikron", zegt een woordvoerder van het RIVM. "Bovendien was duidelijk geworden dat ook mensen die gevaccineerd zijn, kans hebben op een besmetting, de zogeheten doorbraakinfectie. En dat is nog steeds zo"

De reden waarom onze buurlanden wel hun quarantaineregels aanpassen is volgens het RIVM anders. "Dit zijn over het algemeen landen waar de besmettingscijfers de pan uit rijzen. Dat is een hele andere situatie dan waarom wij op 24 december de regels hebben aangepast. Hier geldt nog de prettige situatie dat de besmettingen niet zo hoog zijn dat andere quarantaineregels nodig zijn. Mede dankzij de strenge coronamaatregelen."
Omdat we in een harde lockdown zitten is tien dagen quarantaine helemaal toppie.

Dat België, Duitsland, Frankrijk, Italië en het VK mensen minder lang binnenhouden komt omdat ze daar nog wel relatief gewoon mogen leven...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik moet zeggen dat de lockdown met de dag frustrerender begint te worden. Wat mij betreft hoeven ze niet alles in één keer open te pleuren (door nieuwjaar hebben wij studenten het er bijvoorbeeld zelf naar gemaakt dat school nog paar weekjes dichtblijft, prima verder), maar er kan écht wel meer geloof ik. Nederland is nagenoeg het enige land in lockdown en in landen als Spanje en het Verenigd Koninkrijk gaan er al stemmen op om corona als endemisch te beschouwen door de Omicronvariant.

Je kan niet tot in het einde der tijden proberen de maximale controle over corona te hebben. Voor de meeste mensen wordt corona door de nieuwe variant daadwerkelijk een soort griep. Zet dan in op vooral het beschermen (middels vooral vaccinatie) voor mensen die daadwerkelijk echt ziek worden.

Kuipers is in ieder geval sceptisch als het gaat om versoepelingen. Maar het lijkt me toch enorm kortzichtig om alleen op besmettingen te letten? In andere landen kan veel en veel meer, terwijl de besmettingen ook in die landen de pan uitreist. En wat gebeurt er hier? De doelpalen worden daadwerkelijk verzet. We hebben het anderhalf jaar lang niet gehad over buschauffeurs, bezorgers en weet ik veel wie die door quarantaine/corona niet beschikbaar zijn en opeens begint Kuipers erover. We hebben het er werkelijk nooit over gehad en nu is dit opeens een reden de lockdown te verlengen. Ik vind het dikke onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:19:
Omdat we in een harde lockdown zitten is tien dagen quarantaine helemaal toppie.
En intussen verlengen we de harde lockdown omdat er anders te veel mensen in quarantaine moeten terwijl ze geen klachten hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:23:
[...]

En intussen verlengen we de harde lockdown omdat er anders te veel mensen in quarantaine moeten terwijl ze geen klachten hebben. 8)7
Nu nog even 2G er doorheen rammen omdat anders de TV presentatoren en conductrices gevaar lopen voor onderbezetting O-) logic 404

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Op één punt geeft mijn ziekenhuismodel ze deels gelijk: het venijn zit in de staart.

Normaal gesproken lopen ziekenhuisopnames minder dan een week achter op positieve tests. In dat geval zouden we kunnen concluderen dat de groei van 12.000 naar 30.000 powitieve tests niet veel opnames heeft veroorzaakt en dat het laatste stuk van 30.000 naar 50.000 dat ook niet zal doen.

Maar: boosters. Juist in het begin van de golf was de 70+ groep (die het geootste deel van de opnames veroorzaakt) net beschermd met een booster. Gevolg is dat de verhouding in incidentie 70+/hele bevolking omgkeerd evenredig daalde met de stijging van de incidentie in de gehele bevolking. Dus het inwerken van de boosters bij de ouderen hield de oplopende hoeveelheid besmettingen precies in balans.

Echter, dat boostereffect van dalende verhouding incidentie 70+/totaal komt ten einde nadat je bent uitgeprikt onder de ouderen.

Daardoor voorzie ik dat de opnames deze week 10% en de komende 2 a 3 weken nog 50% stijgen.

Ik ben nog steeds positief want de ligdagen zitten in een mooie downtrend nu de delta patienten aar huis gaan en de omicron patienten hun olek innemen. Daardoor voorzie ik geen stijging maar slechts een stabilisatie in de bezetting.

Maar als je op opnames focust en de ligdagen negeert, dan komt er nog wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:58:
Maar als je op opnames focust en de ligdagen negeert, dan komt er nog wel wat aan.
Maar dat is toch niet het verschil tussen 200 of 800 op de IC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

hoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Als je verder leest dan zie je dat de verwachting ook niet is dat het verviervoudigd. Verwachting is zelfs dat het stabiliseert.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Family Guy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:11:
Als je verder leest dan zie je dat de verwachting ook niet is dat het verviervoudigd. Verwachting is zelfs dat het stabiliseert.
Dan is het RIVM dus onderdeel van het probleem ipv de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 18:35
Soccer98 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:22:
Ik moet zeggen dat de lockdown met de dag frustrerender begint te worden. Wat mij betreft hoeven ze niet alles in één keer open te pleuren (door nieuwjaar hebben wij studenten het er bijvoorbeeld zelf naar gemaakt dat school nog paar weekjes dichtblijft, prima verder), maar er kan écht wel meer geloof ik. Nederland is nagenoeg het enige land in lockdown en in landen als Spanje en het Verenigd Koninkrijk gaan er al stemmen op om corona als endemisch te beschouwen door de Omicronvariant.

Je kan niet tot in het einde der tijden proberen de maximale controle over corona te hebben. Voor de meeste mensen wordt corona door de nieuwe variant daadwerkelijk een soort griep. Zet dan in op vooral het beschermen (middels vooral vaccinatie) voor mensen die daadwerkelijk echt ziek worden.

Kuipers is in ieder geval sceptisch als het gaat om versoepelingen. Maar het lijkt me toch enorm kortzichtig om alleen op besmettingen te letten? In andere landen kan veel en veel meer, terwijl de besmettingen ook in die landen de pan uitreist. En wat gebeurt er hier? De doelpalen worden daadwerkelijk verzet. We hebben het anderhalf jaar lang niet gehad over buschauffeurs, bezorgers en weet ik veel wie die door quarantaine/corona niet beschikbaar zijn en opeens begint Kuipers erover. We hebben het er werkelijk nooit over gehad en nu is dit opeens een reden de lockdown te verlengen. Ik vind het dikke onzin.
Maar dat komt toch gewoon omdat omicron veel besmettelijker is en daarom veel meer mensen in quarantaine moeten? Geloof je dat gewoon niet, of komt het je niet uit, of wat is de reden dat je hier zo fel op tegen bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
Nou ja, als ik de grafieken uit de VS zie, dan gaat de IC heel erg meevallen, maar de ziekenhuisopnames zeker niet. Daar pieken ze inmiddels 50% hoger qua opnames dan in vorige golven:
https://www.nytimes.com/i...smid=tw-nytimes&smtyp=cur

edit: de afweging gaat worden, houden we de lockdown langer aan een verlengen we de golf en verlagen we de piek, of schaffen we 'm af met de wetenschap dat we zeer waarschijnlijk* 1 á 2 weken een compleet overbelaste ingestorte zorg hebben begin februari en zijn we er daarna vanaf, omdat er toch groepsimmuniteit is ontstaan?

*onze vaccinatiegraad is wel een stuk beter dan in de VS, dus dat 'redt' ons mogelijkerwijs wel van overbelaste zorg

[ Voor 43% gewijzigd door rik86 op 11-01-2022 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
edit: de afweging gaat worden, houden we de lockdown langer aan een verlengen we de golf en verlagen we de piek, of schaffen we 'm af met de wetenschap dat we zeer waarschijnlijk* 1 á 2 weken een compleet overbelaste ingestorte zorg hebben begin februari en zijn we er daarna vanaf, omdat er toch groepsimmuniteit is ontstaan?
Waarom toch altijd zo zwart/wit...

Niemand (op Baudet na) pleit voor het opheffen van alle regels, denken we echt dat amateursport, niet-essentiële winkels en geplaceerde horeca tot 20u zo'n enorm verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
hoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Niemand (op Baudet na) pleit voor het opheffen van alle regels, denken we echt dat amateursport, niet-essentiële winkels en geplaceerde horeca tot 20u zo'n enorm verschil maakt?
Niemand? Ik zie dat anders geregeld voornijk voorbij komen hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Emgeebee schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Maar dat komt toch gewoon omdat omicron veel besmettelijker is en daarom veel meer mensen in quarantaine moeten? Geloof je dat gewoon niet, of komt het je niet uit, of wat is de reden dat je hier zo fel op tegen bent?
In erg veel landen om ons heen worden ook quarantaineregels versoepeld. Alsof andere landen een stap gemaakt hebben in de coronacrisis, maar wij hier in Nederland erg conservatief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
[...]

Omdat we op dit moment eigenlijk te weinig weten om een goed besluit te nemen. Überhaupt wat de impact van de maatregelen is, is al lastig vast te stellen. Het lijkt erop dat omicron snel om zich heen slaat, en 1 van de besmettelijkere varianten en kortere generatietijd. Elke versoepeling zal dus tot een versnelde verspreiding leiden.

Op het moment dat cijfers qua opnames uit de VS/VK op onze huidige getallen los laten, dan wordt 't al kantje boord wat normale ziekenhuisbedden betreft. Maar we weten niet in hoeverre dat realistisch is, omdat de vaccinatiegraad in de VS veel lager is, we recenter zijn gaan boosteren dan 't VK én in 't VK de gewone prikken veel meer AZ dan Pfizer/Moderna zijn geweest.

Maar op basis van de huidige kennis vermoed ik dat we qua gewone ziekenhuisbezetting net aan de goede kant blijven. Qua IC lijkt me probleemloos los te lopen.

Ga je naast 't onderwijs verder versoepelen dan is de kans op basis van de huidige kennis best groot dat je gewone zorg overspoeld raakt. Dan kan je misschien wel beter volledig versoepelen en dat overspoelen concentreren in 1 á 2 weken, dan 't te rekken.

Of de lockdown langer vast houden, zodat we meer data over Omicron hebben en een betere beslissing kunnen nemen met de dan beschikbare kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Soccer98 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:40:
[...]

In erg veel landen om ons heen worden ook quarantaineregels versoepeld. Alsof andere landen een stap gemaakt hebben in de coronacrisis, maar wij hier in Nederland erg conservatief zijn.
Maar als je de getallen in de VS ziet en de getallen uit 't VK extrapoleert naar NL, dan heeft de zorg toch echt wel een probleem als we verder gaan versoepelen.

Is een keuze natuurlijk, om die gok te nemen en te hopen dat 't meevalt, maar de data stelt me niet heel gerust.

Edit: Ik kan me trouwens prima voorstellen dat er gekozen wordt voor het wel versoepelen, omdat het niet alleen om de zorg draait, máár dat betekent wel dat we over 2-4 weken mogelijk een overspoelde zorg krijgen.
En daar moeten ze wat mij betreft wel duidelijk over zijn, én ook dat op basis van wat we nu weten er dan geen extra maatregelen meer zinvol zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door rik86 op 11-01-2022 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

hoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Dan is het RIVM dus onderdeel van het probleem ipv de oplossing...
Of mede de (positieve) oorzaak dat het niet erger is geworden dan dit... #omdenken

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
[...]

Geplaceerde horeca gaat wel uitmaken ja. Aangezien mensen zich niet aan regels wensen te houden, zeker als er drank in het spel is en de uitbater amper/niet kan of wil handhaven gaat dat geheid mis. Dat hebben we bij eerdere versoepelingen al vaker gezien.

Een hapje eten moet ansich wel geplaceerd kunnen, met desnoods een beperking aan alcoholschenken. Maar de kroegen zou ik nog even een weekje extra laten wachten tot duidelijk is wat verdere versoepelingen doen.

Maar ik zou eerst de rest van het onderwijs en de niet essentiele winkels opendoen voordat je horeca gaat versoepelen tbh.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 11-01-2022 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Winkels in Geleen openen zaterdag hun deuren, ook als lockdown wordt verlengd

Ik snap het wel als je ziet dat je omzet de grens over gaat, al denk ik dat als puntje bij paaltje komt ze al heel snel sluiten dat hebben eerder bij dit soort aankondigingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de overheid gewoon wacht tot de burgers zelf beslissen. Winkels zijn al meer en meer open.. Voor het ophalen even passen kan al. As zaterdag gaan in verschillende steden de winkels open, waar de burgemeesters niet tegen op willen treden.
Alles wordt gewoon gedoogd.. en dan is het eigenlijk weer normaal :). Genoeg buurtkroegen zijn gewoon open, voor afhalen van bier aan de bar :). Creatief en heeft ook weinig zin om meer tegen op te treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
LZ86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:46:
Maar ik zou eerst de rest van het onderwijs en de niet essentiele winkels opendoen voordat je horeca gaat versoepelen tbh.
Zaterdag winkels, amateursport en onderwijs.
Horeca onder voorbehoud twee weken later, te beginnen geplaceerd tot 20u.

Zo heb biedt je voor nu meer ruimte en perspectief aan de horeca op een overzichtelijke termijn.
Over een paar weken is de Omikron golf geweest en kan er sowieso meer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:51:
Ik denk dat de overheid gewoon wacht tot de burgers zelf beslissen. Winkels zijn al meer en meer open.. Voor het ophalen even passen kan al. As zaterdag gaan in verschillende steden de winkels open, waar de burgemeesters niet tegen op willen treden.
Alles wordt gewoon gedoogd.. en dan is het eigenlijk weer normaal :). Genoeg buurtkroegen zijn gewoon open, voor afhalen van bier aan de bar :). Creatief en heeft ook weinig zin om meer tegen op te treden.
Tja, maar wel huilen als de cijfers slechter of zwaar tegen gaan vallen, daardoor de lockdown verstrengd word en er wél gehandhaaft word dan zeker.

Want die grote boze overheid...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Zeker niet.

Sterker nog, IC gaat het veel beter doen dan verpleegafdeling. De focus op IC is passe.

Voor de verpleegafdeling voorzie ik:

* opnames in begin 2022: 125 gemiddeld per dag. Daarna oplopend naar
8-1 ... 14-1 135 a 140
15-1 ... 21-1 160 a 170
22-1 ... 28-1 200 a 210
29-1 ... 4-2 180 a 200

* bezetting: momenteel stabiel op ongeveer 1100 a 1200.
Voor de komende 4 weken verwacht ik dat de bezetting deze week pas op de plaats maakt en dan langzaam daalt richting 800 a 1000 patienten omstreeks eind januari. Die daling is wat onzeker omdat hij leunt op afname van ligdagen per patient en dat is nog niet bewezen in NL. Als dat effect geheel afwezig zou blijken (soort van worst case scenario), kunnen we een stijging riching 1400 gaan zien.

Voor de IC voorzie ik:
* actuele instroom ongeveer 20 per dag en uitstroom ongeveer 30 per dag
De komende weken is er wat opwaartse druk op de instroom door meer nieuwe patienen in het ziekenhuis, Maar tegelijk een neerwaartse druk doordat het aandeel delta (vandaag nog geschat op 40% van de IC opnames) daalt; daardoor afnemend percentage doorstroom verpleegafdeling->IC. Ik denk dat de instroom stabiel zal blijven op het huidige niveau van ongeveer 20 patienten per dag.
Uitstroom is momenteel ongeveer 30 per dag. Dat getal kent een dalende trend vanwege afname aantal patienten op IC maar ook een stijgende trend vanwege groter aandeel omicron met gemiddeld minder ligdagen.
* bezetting richting eind januari dalend met ongeveer 10 patienten per dag richting de 200 a 250 opgenomen patienten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geplaceerde horeca gaat wel uitmaken ja. Aangezien mensen zich niet aan regels wensen te houden, zeker als er drank in het spel is en de uitbater amper/niet kan of wil handhaven gaat dat geheid mis. Dat hebben we bij eerdere versoepelingen al vaker gezien.

Een hapje eten moet ansich wel geplaceerd kunnen, met desnoods een beperking aan alcoholschenken. Maar de kroegen zou ik nog even een weekje extra laten wachten tot duidelijk is wat verdere versoepelingen doen.

Kroegen zijn geen geplaceerde horeca. Het probleem zit hem niet in het placeren, het niet willen naleven of alcohol. Het probleem zit hem in het net doen alsof horeca die normaal geen vaste plekken heeft dat nu ineens wel kan hebben.
Wil je horeca een kans geven dan moet je gewoon simpel hore en ca uit elkaar trekken en dus ca gewoon nog even dicht laten. Maar dat zal vast geen populaire optie zijn ben ik bang. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

Snow_King

Konijn is stoer!

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:47:
Winkels in Geleen openen zaterdag hun deuren, ook als lockdown wordt verlengd

Ik snap het wel als je ziet dat je omzet de grens over gaat, al denk ik dat als puntje bij paaltje komt ze al heel snel sluiten dat hebben eerder bij dit soort aankondigingen gezien.
Ik geef ze groot gelijk. Het is ook gewoon hun recht om hun bedrijf open te hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:51:
Zou zo maar kunnen.

Ik zie ook lokale buurtcafes waar gewoon mensen binnen een biertje drinken, winkels die semi-open zijn of gewoon helemaal open.

Niemand lijkt zich er echt super druk om te maken.
LZ86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Tja, maar wel huilen als de cijfers slechter of zwaar tegen gaan vallen, daardoor de lockdown verstrengd word en er wél gehandhaaft word dan zeker.

Maar zo komen we er nooit uit: Lockdowns zijn nooit de oplossing (geweest)! Zodra je een lockdown opheft komen er weer contacten en gaat een virus zich verspreiden. Zo is het nu eenmaal.

Ik weiger gewoon mij nog aan lockdowns te houden. Het is prima geweest. Ik heb inmiddels een week geleden mijn booster gehad, klaar nu.

Het leven, de wereld en de economie gaat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 18:35
Soccer98 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:40:
[...]

Ok dan volg ik je en ben het daar ook helemaal mee eens. :) Ging mij meer om de bewoording "en opeens heeft Kuipers het erover", ja dat komt dus omdat we in een nieuwe situatie zitten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Kroegen zijn geen geplaceerde horeca. Het probleem zit hem niet in het placeren, het niet willen naleven of alcohol. Het probleem zit hem in het net doen alsof horeca die normaal geen vaste plekken heeft dat nu ineens wel kan hebben.
Wil je horeca een kans geven dan moet je gewoon simpel hore en ca uit elkaar trekken en dus ca gewoon nog even dicht laten. Maar dat zal vast geen populaire optie zijn ben ik bang. ;)
Gaat die Rober weer even steigeren. Maar ik denk dat de Hore het inmiddels wel prima vinden.
Snow_King schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Maar zo komen we er nooit uit: Lockdowns zijn nooit de oplossing (geweest)! Zodra je een lockdown opheft komen er weer contacten en gaat een virus zich verspreiden. Zo is het nu eenmaal.

Ik weiger gewoon mij nog aan lockdowns te houden. Het is prima geweest. Ik heb inmiddels een week geleden mijn booster gehad, klaar nu.

Bedankt, precies het punt wat ik maakte. Mooi en typisch voorbeeld van mede door je eigen gedrag de lockdown in stand houden en vervolgens erover klagen dat de overheid kut is.

[ Voor 35% gewijzigd door LZ86 op 11-01-2022 09:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
Snow_King schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik geef ze groot gelijk. Het is ook gewoon hun recht om hun bedrijf open te hebben.

[...]

Zou zo maar kunnen.

Ik zie ook lokale buurtcafes waar gewoon mensen binnen een biertje drinken, winkels die semi-open zijn of gewoon helemaal open.

Niemand lijkt zich er echt super druk om te maken.

[...]

Ik snap je sentiment en ik snap dat je het zat bent, dat zijn we het allemaal maar om te roepen ik weiger me aan de lockdown te houden is nou net de reden dat we zo vaak in de shit zitten.

Als mensen gewoon zich een beetje aan de regels zouden hebben gehouden de laatste 2 jaar dan waren er vermoed ik minder lcokdowns nodig geweest.

Misschien deze laatste vanwegen de onvoorspelbaarheid van Omikron niet maar eerdere zeker wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Het feit dat Nederland vast blijft houden aan een lockdown heeft voor mijn gevoel ook te maken met ego's en met het laat ingrijpen in de ziekenhuizen. Waardoor er in feite ook minder risico genomen kan worden.

Constant doom scenario's over omicron en nu blijkt het gelukkig mee te vallen. Ik kan me voorstellen dat je wat conservatiever blijft in je uitspraken bij onzekerheid. Dan ga je niet opeens optimistisch 'gewaagde' uitspraken maken. Al is het alleen maar voor je geloofwaardigheid.

In het begin riep Jaap van Dissel ook: geen mondkapjes, zinloos. Nu wordt er geadviseerd: mondkapjes buiten op drukke plekken. Als ze dat enkele maanden ná de uitspraak van Van Dissel hadden gedaan, dan was de man nogal ongeloofwaardig geweest.

Haalt niet weg dat de lockdown belemmerend - is en volgens mij - op basis van alle data in de wereld - overdreven is. We zullen het zien vanavond.
'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

Snow_King

Konijn is stoer!

LZ86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Bedankt, precies het punt wat ik maakte. Mooi en typisch voorbeeld
Dat geloof ik. Maar je hebt mij in deze topics al vaker horen zeggen: Ik sta er gewoon niet achter dat alles maar moet en mag wijken voor Covid-19.

Ik weet dat jij in de zorg werkt en daardoor een andere visie/kijk hebt op de situatie, maar die heb ik ook vanuit mijn perspectief.

Ik voel mij gewoon echt niet geroepen om mij na bijna 2 jaar nog druk te maken over Covid-19. Wel maak ik mij heel druk over de economische schade en de neven-schade die dit beleid juist veroorzaakt.

Om die reden kan ik niet achter een lockdown staan (heb ik nooit gedaan!) en vind ik het prima om te zien dat winkeliers gewoon open gaan.

Ik vind uberhaupt niet dat een overheid zo maar mag zeggen: Ondernemer, uw zaak gaat morgen niet meer open! Dat gaat er bij mij niet in. (Ja, ik ben ondernemer!)
Dracula schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Ik snap je sentiment en ik snap dat je het zat bent, dat zijn we het allemaal maar om te roepen ik weiger me aan de lockdown te houden is nou net de reden dat we zo vaak in de shit zitten.

Als mensen gewoon zich een beetje aan de regels zouden hebben gehouden de laatste 2 jaar dan waren er vermoed ik minder lcokdowns nodig geweest.

Misschien deze laatste vanwegen de onvoorspelbaarheid van Omikron niet maar eerdere zeker wel.
Ik geloof gewoon niet in lockdowns. Ja, ze vertragen verspreiding, maar zodra je deze op heft komt het vanzelf weer terug,

Tevens neem je het overgrote deel van de bevolking hun vrijheid af terwijl voor het overgrote deel Covid-19 echt amper een gevaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Hoe had je dat in gedachte? nog verder verzwaren? Ga jij dat persoonlijk handhaven? Zolang Belgie en Dld het zonder lockdown afkunnen, krijg je gewoon geen draagvlak. Het is niet uit te leggen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Dat geloof ik. Maar je hebt mij in deze topics al vaker horen zeggen: Ik sta er gewoon niet achter dat alles maar moet en mag wijken voor Covid-19.

Ik weet dat jij in de zorg werkt en daardoor een andere visie/kijk hebt op de situatie, maar die heb ik ook vanuit mijn perspectief.

Ik voel mij gewoon echt niet geroepen om mij na bijna 2 jaar nog druk te maken over Covid-19. Wel maak ik mij heel druk over de economische schade en de neven-schade die dit beleid juist veroorzaakt.

Om die reden kan ik niet achter een lockdown staan (heb ik nooit gedaan!) en vind ik het prima om te zien dat winkeliers gewoon open gaan.

Ik vind uberhaupt niet dat een overheid zo maar mag zeggen: Ondernemer, uw zaak gaat morgen niet meer open! Dat gaat er bij mij niet in. (Ja, ik ben ondernemer!)

[...]

Ik geloof gewoon niet in lockdowns. Ja, ze vertragen verspreiding, maar zodra je deze op heft komt het vanzelf weer terug,

Tevens neem je het overgrote deel van de bevolking hun vrijheid af terwijl voor het overgrote deel Covid-19 echt amper een gevaar is.
Jij "gelooft" het niet. Geloof lijkt me geen goede leidraad voor het maken van beleid.

Besmettingen komen niet "zomaar" terug na een lockdown. Het virus houdt geen spreadsheet bij. Er zijn genoeg redenen waarom er na een lockdown minder besmettingen zouden optreden dan als je de lockdown niet zou invoeren. Bijvoorbeeld omdat je op vaccins of op beter weer zit te wachten. Daarnaast natuurlijk ook het ziekenhuis verhaal, een lockdown voorkomt een piek.

Maar dat weet jij zelf ook natuurlijk. Daarom "geloof" je er niet in en heb je geen feiten om je mening te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Gonadan schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Met je eens, maar dan krijg je wel een grijs gebied. Grand Cafe's / eet cafe's, technisch gezien zijn het cafe's, maar vaak is alles sowieso geplaceerd. In een kroeg van 20 vierkante meter met zijn allen aan een bar lallen is gewoon niet verstandig op dit moment. Ik gok dat festivals dan minder risico meebrengen dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Dracula schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:04:
Het probleem is imo dat er steeds meer regels zijn waar een groot deel van de burgers de noodzaak niet (meer) van ziet en/of het nut van in twijfel trekt.

Vrijwel niemand zit dronken achter het stuur terwijl er vrijwel geen alcoholcontroles gehouden worden, door rood of veel te hard rijden in een drukke stad idem. Dat zijn regels waar breed draagvlak voor is, waar mensen zich uit zichzelf aan willen houden.

Bij corona is het net zo: zelftests zijn niet aan te slepen ook zonder verplichting, bij klachten blijven de meeste mensen ook zonder controle thuis. Het aantal huisfeestjes is heel beperkt, als regels begrepen worden en men overtuigd is van de werking heb je geen handhaving nodig.

Winkels dichthouden terwijl je wel in een drukke supermarkt mag lopen is lastig uit te leggen, vooral als dat bij de buren (ondersteund door de cijfers) geen probleem is. Niet in de buitenlucht mogen sporten is helemaal vreemd, op een veld is de kans om besmet te raken minimaal, dat voelt als krampachtig 100 rijden op een lege snelweg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso paradoxaal. Ik hoor van veel tegenstanders dat mondkapjes/afstand houden niks uitmaakt als je niet goed ventileert, maar geplaceert in een restaurant waar echt niet altijd sprake is van geweldige ventilatie, dat moet gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik kom wekelijks in een restaurant en ik heb niet de indruk dat ik daarmee grote besmettingsrisico's neem. Anders deed ik het ook niet.

Je hebt in zo'n setting 2 andere tafels binnen een range van ~2 meter. Omdat het aantal mensen waarmee je in range komt zeer beperkt is, is het verwachte aantal besmettingen ook heel bescheiden.
Pagina: 1 ... 172 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.