Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:33
ephymerous schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Kom eens uit je bubbel en toon eens wat empathie. Niet iedereen woont in de Randstad met op iedere hoek een bushalte, tramlijn of station.

Met deze toon gaan we geen enkele crisis samen oplossen.
Ik woon in Enschede met zeer brak openbaar vervoer en zonder auto :) Het is verschrikkelijk irritant. Maar het kan gewoon niet anders. De grenzen worden gedicteerd door het systeem.

Een auto voor iedereen is realistisch niet meer te doen, klaar. En als ik er weer 1 neem, moet ik dus stoppen met vlees eten. En daar pas ik voor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:59:
Op zich best verstandige eerste woorden van Kuipers:

De nieuwe minister wil met een bredere blik naar de pandemie kijken. "Nu wordt er heel sterk naar één specifiek model van het RIVM gekeken, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen", aldus Kuipers. "De vraag zal zijn: kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen en zo iets meer zekerheid krijgen?"

Hij wil niet alleen naar de zorgkant kijken, maar bijvoorbeeld ook naar de economische impact. "Dat soort facetten moeten we meenemen", zei de minister van Volksgezondheid.

Natuurlijk moet "daar waar een tekort is, de capaciteit worden uitgebreid", maar volgens Kuipers moeten we ons ook realiseren dat dit niet alleen de oplossing is. "Geen enkel zorgsysteem waar ook ter wereld is opgewassen tegen een nieuw virus." Met meer capaciteit koop je volgens de minister alleen meer tijd, maar moet je op den duur alsnog maatregelen nemen.

Hij legt uit dat een groot aantal besmettingen namelijk ook kan leiden tot veel uitval van personeel in diverse sectoren, zoals in het openbaar vervoer, bij de politie of in supermarkten. "Er zijn dan te veel mensen tegelijk ziek."

Ook wil Kuipers snel aan de slag met het maken van langetermijnbeleid, vanwege de "doodeenvoudige reden" dat het coronavirus niet meer verdwijnt.

https://www.nu.nl/politie...blik-op-coronabeleid.html
Dit enthousiasme wordt alweer getemperd

@Drardollan Nu was ik je wel voor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:48:
[...]

De uitbreiding van de mondkapjesplicht naar buiten en mensen verplichten één bepaald type mondkap te dragen.

https://www.parool.nl/ned...-drukke-plekken~be629dde/
Ik denk dat dat in de laatste 2 bochten voor de finish echt een papieren maatregel is voor de bühne. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu ineens strikt gaat worden gehandhaafd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:57
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:47:
[...]
noem 1 partijleider die beter geschikt zou zijn. Geen politicus. Een partij met leider die ons land kan leiden.
Die is heel simpel, elke partijleider van de grote partijen. Rutte zou door wat hij heeft gedaan helemaal niet meer een kandidaat mogen zijn. Je kunt dus gewoon de boel belazeren en alsnog gelijk weer terug kunnen komen. Dit is naar mijn idee echt een manco in onze democratie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:12
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Dat duurt waarschijnlijk wel wat langer. De kinderen komen ten slotte niet in het ziekenhuis en het probleem is vooral dat ze ouders/grootouders besmetten. Als de huidige verwachting uitkomt is dat al na de echte piek en zal het weinig impact hebben.
Je denkt nog in Delta termijn, Omikron maakt sneller ziek.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat dat in de laatste 2 bochten voor de finish echt een papieren maatregel is voor de bühne. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu ineens strikt gaat worden gehandhaafd.
Oh, dat verwacht ik ook niet, maar het feit dat ze daar serieus over nadenken is al van de zotten.

Bij O&N ook geen enkele agent gezien die controleerde op het vuurwerkverbod. Die lui hebben daar helemaal geen mankracht voor, dus hoe willen ze dit in godsnaam gaan controleren??

Als je mondkapjes gaat verplichten in de horeca, naast dat men ondertussen 3x geprikt is, dat betekent een regelrechte strop voor veel horeca-ondernemers. Die zitten totaal niet te wachten op confrontaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ook nieuwe coronaminister sceptisch over snel einde lockdown: ‘Er is heel weinig ruimte’
Het OMT en de nieuwe coronaminister Ernst Kuipers zien weinig ruimte om veel te versoepelen later deze week. De aantallen stijgen hard, er is nog veel onzeker over de precieze gevolgen in de ziekenhuizen, stellen ze.
https://www.ad.nl/politie...l-weinig-ruimte~a09a58b9/

Binnen 12 uur al de eerste keer de tong uitsteken naar het land. 1 grote angstfabriek is het en blijft het.

Het enige positieve is dat mijn 1-3 steeds dichterbij komt @hoevenpe ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:58:
[...]

https://www.ad.nl/politie...l-weinig-ruimte~a09a58b9/

Binnen 12 uur al de eerste keer de tong uitsteken naar het land. 1 grote angstfabriek is het en blijft het.

Het enige positieve is dat mijn 1-3 steeds dichterbij komt @hoevenpe ;)
Dit hadden we natuurlijk kunnen verwachten met Kuipers aan het roer. Die man doet al 2 jaar niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Je denkt nog in Delta termijn, Omikron maakt sneller ziek.
Met Delta zat je over het algemeen rond de 20 dagen voordat het bij de kwetsbaren terecht kwam en dan duurde het nog een dag of 5 voordat je in het ziekenhuis terecht kwam. Met Omikron zou ik verwachten dat het dan rond de 15 dagen zou duren. En met een piek rond de 20e zit je dan al in de dalende lijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Ik woon in Enschede met zeer brak openbaar vervoer en zonder auto :) Het is verschrikkelijk irritant. Maar het kan gewoon niet anders. De grenzen worden gedicteerd door het systeem.

Een auto voor iedereen is realistisch niet meer te doen, klaar. En als ik er weer 1 neem, moet ik dus stoppen met vlees eten. En daar pas ik voor ;)
Ik had geen auto, waar ik nu woon kom je zonder auto niet weg. Dichtstbijzijnde bushalte is 3 kilometers, er rijdt maar beperkt een bus. Een auto is hier geen luxe maar noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:47:
[...]
noem 1 partijleider die beter geschikt zou zijn. Geen politicus. Een partij met leider die ons land kan leiden.
Rutte leid ons land helemaal niet. Als je dat wil moet je in de VS gaan wonen (en zelfs daar heeft de president helemaal niet zoveel macht als men doet voorkomen, het is vooral een scapegoat en een PR middel), in Rusland (wat eigenlijk hetzelfde is, PR) of in een dictatuur.

Je kan beter vragen wie níét een betere optie zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
[...]

offtopic. Maar zoek eens op hoe groot het aandeel is van de vervuiling van auto's op het milieu. Dat valt erg tegen (10% oid). Zoek dan eens op hoe groot NL is wereldwijd.. Valt nog erger tegen. Klimaatcrisis is een wereldwijd probleem, je kan wel stoppen met het eten van vlees en jezelf dan een wereldverbeteraar vinden, maar in China knallen ze er zo ff 600 kolencentrales bij _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Met Delta zat je over het algemeen rond de 20 dagen voordat het bij de kwetsbaren terecht kwam en dan duurde het nog een dag of 5 voordat je in het ziekenhuis terecht kwam. Met Omikron zou ik verwachten dat het dan rond de 15 dagen zou duren. En met een piek rond de 20e zit je dan al in de dalende lijn.
De consensus in de wetenschap lijkt te zin dat Delta na ongeveer 5 dagen ziek maakte en Omikron al na ongeveer 2. Dus gaat nog wel iets sneller, met 10 dagen zou je al duidelijk effect moeten gaan zien.

Qua overdracht haar de kwetsbaren ben ik niet bang eigenlijk. Dat is voor de schoolvakanties al gebeurd en in de schoolvakanties overgenomen door de groep 20-29. De traditionele dagen waarop jong en kwetsbaar bij elkaar kruipt zijn ook al ruimschoots achter ons.

Mijn voorspelling: we gaan er hooguit een rimpel van zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Het moet nu toch een keer klaar zijn met die lockdowns? Ik heb mij ruim 2 jaar lang netjes aan de maatregelen gehouden, ik ben netjes gevaccineerd enzovoorts, maar toch mogen we bijna niks (meer).

Begin er nu een beetje flauw van te worden, en ik krijg steeds meer afkeer tegen die regering hier, met name die Rutte, die ook nog eens lekker kan liegen zonder schaamte.

Ik zit hier hele dagen thuis, begin er ondertussen een beetje leip van te worden.

We moeten hier gewoon mee leren leven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Welk percentage van de bevolking zou je meekrijgen om de maatregelen te negeren? Ik begin mij dat echt af te vragen, wat willen ze doen als sectoren besluiten gezamenlijk de deuren te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Dit hadden we natuurlijk kunnen verwachten met Kuipers aan het roer. Die man doet al 2 jaar niks anders.
Nou, ik heb hem ook minstens 1 keer zien staan toeteren dat alles los moest terwijl zo ongeveer achter hem in beeld de mensen naar de IC gereden werden.

Gelukkig wordt het beleid door meer dan 1 man gemaakt. Al heb ik niet het idee dat we daarmee op passende maatregelen hoeven te rekenen. De overheid blijft consequent kiezen voor de meest draconische maatregelen die in geen enkel opzicht bij de situatie passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:31
Ik ga naar Spanje verhuizen!

https://www.ad.nl/buitenl...rtaan-als-griep~a3b908ac/
Spanje beschouwt corona voortaan als griep
Corona beschouwen als een gewone griep, een endemische ziekte die regelmatig terugkeert. De Spaanse overheid is ver gevorderd met de plannen om de monitoring en aanpak van Covid-19 drastisch te gaan veranderen, het liefst zodra de huidige zesde golf aan besmettingen in Spanje voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Spanje is het volgende verstandige land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 12:42

Osxy

Holy crap on a cracker

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:04:
Welk percentage van de bevolking zou je meekrijgen om de maatregelen te negeren? Ik begin mij dat echt af te vragen, wat willen ze doen als sectoren besluiten gezamenlijk de deuren te openen?
Ik heb geen idee, maar ik ben net als jij en @BlazeMuis zover dat ik ook vind dat we gewoon moeten doen. Ik stel voor dat we zondag gewoon alle stadions, winkels en horeca open doen. Ik garandeer je dat er geen handhaver zijn vinger eraan gaat branden, ook die zijn er klaar mee en willen gewoon weer hun werk doen.

Maar dat kan alleen als iedereen het doet, geen halfzachte poging. Gewoon open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:19:
Een belangrijk puntje overigens:
[Twitter]

Waarom ik dat belangrijk vind?
Allereerst is het RIVM dus in staat geweest bij te gaan lopen, dat zorgt voor veel betere cijfers.
Ten tweede is het aantal GGD positieve testen wat lager, wat duidt op afvlakking of mogelijk een lichte daling. Iets wat andere landen ook laten zien, de Omikron golf lijkt kort en heftig. En wij hebben dan het voordeel dat het door de lockdown net wat beter te behappen is.
En ten derde niet onbelangrijk, percentage positief gaat ook de betere kant weer op.

Al met al begint de zon weer een beetje door te komen. In de ziekenhuizen nog steeds niets boeiends te zien (mag ik al @t_captain ;) ) en de besmettingen lijken ook hun piek wel bereikt te hebben.

Natuurlijk is er nog wel een onzekerheid met de scholen die open zijn gegaan, daar moeten we over een dag of 10 wel goed naar kijken.
De twitterpost suggereert dat we vandaag 2000 positieve tests minder hadden en dat het nameldingen waren van eerder.

Ik had vanmiddag een tabelletje gemaakt over de groeifactor van de positieve tests. Die groeifactor was tussen 4 en 7 januari op z’n hoogst en zakt sindsdien terug.

Als ik nog 2000 positieve tests van vandaag terug in de tijd ga verplaatsen, wordt dat beeld nog sterker.

Ik zie overigens nog steeds een R-waarde boven 1, maar wel nadrukkelijk dalend. In mijn model is de groeisnelheid voorbij de piek, maar de positieve tests nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:48:
Schiphol verwacht dat het testbewijs nooit meer verdwijnt:

[...]
offtopic:
Pff... De aanslagen van 9/11... De oorzaken hebben geen correlatie. De gevolgen hebben geen correlatie. De maatregelen hebben geen correlatie.
De grootste correlatie die het heeft is dat vliegen minder aantrekkelijk is.

Het verbaast me dat de laatste tijd er steeds meer mensen zijn die sneller en heftiger verlangen naar het "oude normaal". Ik hoor uitspraken op de radio die ik vooral ken van het begin van de crisis: Dat we rekening moeten houden dat het virus "normaal" wordt, et cetera. Alsof men een best hits album heeft uitgebracht.

Ook in dat artikel klampt men zich weer aan het "oude normaal". Dat is weg en komt nooit meer terug. We krijgen na dit "huidige normaal" een "nieuw normaal" en dan een "toekomstige normaal" en dat ad nauseam. En dat is nog los van het feit of "normaal" wel zo normaal was.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik denk dat het rekken wat sommige landen doen, en wij met stip voorop, ons over enkele maanden keihard in de kont gaat bijten.

Landen waar ze gewoon leven hebben ze een korte en felle piek en doet de verzadiging zijn werk.

Je zal zien dat wij als een idioot aan het remmen zijn zodat we voor de volgende variant te weinig weerstand hebben opgebouwd. Een kans die Omikron ons biedt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:09:
[...]

De twitterpost suggereert dat we vandaag 2000 positieve tests minder hadden en dat het nameldingen waren van eerder.

Ik had vanmiddag een tabelletje gemaakt over de groeifactor van de positieve tests. Die groeifactor was tussen 4 en 7 januari op z’n hoogst en zakt sindsdien terug.

Als ik nog 2000 positieve tests van vandaag terug in de tijd ga verplaatsen, wordt dat beeld nog sterker.

Ik zie overigens nog steeds een R-waarde boven 1, maar wel nadrukkelijk dalend. In mijn model is de groeisnelheid voorbij de piek, maar de positieve tests nog niet.
Dank voor de duiding!

Het is 100 een inhaalslag, dat is te controleren aan de GGD cijfers. De laatste dagen waren de GGD cijfers veelal hoger dan RIVM, nu is het al 2 dagen andersom. Dat is een duidelijke trendwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Ik denk dat het rekken wat sommige landen doen, en wij met stip voorop, ons over enkele maanden keihard in de kont gaat bijten.

Landen waar ze gewoon leven hebben ze een korte en felle piek en doet de verzadiging zijn werk.

Je zal zien dat wij als een idioot aan het remmen zijn zodat we voor de volgende variant te weinig weerstand hebben opgebouwd. Een kans die Omikron ons biedt nu.
Onzin. Er zijn zoveel factoren anders dan andere landen. Alleen al de vacinatiegraad helpt ons veel. Daarmee hebben veel mensen nederland al een weerstand opgebouwd voordat het virus de kans krijg.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De term endemisch is een soort magische bezwering die de situatie meteen beter maakt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubba76
PFFFFF Elk stukje positief nieuws moet ook METEEN weer de kop ingedrukt worden hé
De huidige coronagolf, die ook in Spanje alle records qua besmettingen breekt maar relatief gezien tot aanzienlijk minder ziekenhuisopnames leidt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:09:
[...]
Dus besmettingen blijven stijgen, maar steeds langzamer. Kan jouw model ook voorspellen (met de gebruikelijk mits en maren) of wanneer we er onder zakken het ook meteen hard gaat?

Ik hoop (dus niet weten) dat we over een tijdje richting een R van 0.8 gaan en niet blijven kwakkelen met een R van 0.9.

Ps: Ik wordt liever blijgemaakt met een levende muis dan een dooie muis... Nou ja, het liefst geen muis, maar hopelijk snap je wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb geen idee, maar ik ben net als jij en @BlazeMuis zover dat ik ook vind dat we gewoon moeten doen. Ik stel voor dat we zondag gewoon alle stadions, winkels en horeca open doen. Ik garandeer je dat er geen handhaver zijn vinger eraan gaat branden, ook die zijn er klaar mee en willen gewoon weer hun werk doen.

Maar dat kan alleen als iedereen het doet, geen halfzachte poging. Gewoon open.
Volgens sommigen hier zouden dan hele sectoren kapot geprocedeerd worden met dwangsommen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:18:
Ze helpen gelukkig wel goed tegen ernstige ziekte.
De vraag is of je sowieso ernstig ziek wordt van omicron en of dat al dan niet aan het vaccin is te danken. Immers, als deze variant zich vooral in de bovenste gedeelten ophoudt dan lijkt het inderdaad vooral een verkoudheid, slaat het minder naar je longen en word je dus minder ziek. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 12:42

Osxy

Holy crap on a cracker

Bubba76 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:18:
[...]

PFFFFF Elk stukje positief nieuws moet ook METEEN weer de kop ingedrukt worden hé

[...]
5x zo besmettelijk maar 0,5x ziekenhuis opnames is nog steeds een groot probleem *

*cijfers uit duim, volgens mij zijn er nog geen officiele gegevens

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Volgens sommigen hier zouden dan hele sectoren kapot geprocedeerd worden met dwangsommen.
Daar ben ik er 1 van, maar dat is alleen als er maar 1 winkelstraat oid dit zou doen.

Als we als land besluiten dat het zondagmorgen om 08:00 afgelopen is en we terug gaan naar normaal, dan slaagt dat 100 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Die is heel simpel, elke partijleider van de grote partijen. Rutte zou door wat hij heeft gedaan helemaal niet meer een kandidaat mogen zijn. Je kunt dus gewoon de boel belazeren en alsnog gelijk weer terug kunnen komen. Dit is naar mijn idee echt een manco in onze democratie.
Dat zou hij inderdaad niet meer mogen zijn nee.. Helaas zitten wij er wel mee opgescheept. Je kan inderdaad de boel gewoon belazeren, zeggen dat je het niet meer kan herinneren en door.. :X 8)7 }:|.

Verder is het belachelijk dat er mensen zonder enige kennis of kunde op een ministerpost terecht kunnen komen, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:14:
[...]

De term endemisch is een soort magische bezwering die de situatie meteen beter maakt.
Totewawee Totewawee Totewawee mkadesh in tienvoud naar je terug.

Maar inderdaad, zodra het endemisch is het er niet meer.

@Drardollan je wens / oproep is redelijk anarchistisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 10-01-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Daar ben ik er 1 van, maar dat is alleen als er maar 1 winkelstraat oid dit zou doen.

Als we als land besluiten dat het zondagmorgen om 08:00 afgelopen is en we terug gaan naar normaal, dan slaagt dat 100 procent.
Dat zal best, maar dat gaat niet gebeuren. Dus een mooie wens, ik hoop van harte dat 'we' het gewoon doen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

En dat moet ook. Heb jij niet door dat we een centraal gezag hebben? Het centrale gezag is democratisch verkozen en heeft het recht (volgens de rechtspraak) om voor de volksgezondheid regels op te leggen.

Vanuit dat uitgangspunt, als er massaal wetten/regels genegeerd worden, wat denk je dan wat er gebeurt met het centrale gezag?

Maar het mooie is. Je kan gewoon een bestuurlijk boete opleggen. Langsrijden, foto maken en de toko permanent sluiten/ boete geven. En dat is dan helemaal terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Daar ben ik er zo eentje van ;). Wat mij betreft gaat alles open, maar ik zie het zeker gebeuren dat een burgemeester met bewijsdrang opstandige ondernemers ongenadig hard straft. Ik zie bijvoorbeeld onze eigen burgemeester daar voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:20:
[...]

De vraag is of je sowieso ernstig ziek wordt van omicron en of dat al dan niet aan het vaccin is te danken. Immers, als deze variant zich vooral in de bovenste gedeelten ophoudt dan lijkt het inderdaad vooral een verkoudheid, slaat het minder naar je longen en word je dus minder ziek. Toch?
Zover ik weet en simplistisch weergegeven:
Het zal een combinatie zijn van vaccins en natuurlijke immuniteit. Vaccins leggen een stevige basis en dat wordt aangevuld een booster of een besmetting, zo bouw je steeds een laagje extra immuniteit op net als bij de griep. Na verloop van tijd heb je als mensheid een immuniteit die Corona decimeert tot een minder belangrijk virus. Dan zal het, net als bijvoorbeeld de griep, nog wel een probleem vormen voor kwetsbare mensen waarvan het immuunsysteem niet meer goed werkt (bv. door ouderdom of onderliggende ziektes).

Het is nu zaak om zoveel mogelijk laagjes op te bouwen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Totewawee Totewawee Totewawee mkadesh in tienvoud naar je terug.

Maar inderdaad, zodra het endemisch is het er niet meer.

en de ziekenhuizen in bijvoorbeeld Spanje voller dan ooit is GOED nieuws, want ze hadden met delta nog 4 keer zo vol gelegen met zoveel besmettingen… 🤪

Risico=Kans x Impact

Dat de Impact lager wordt is 100% goed nieuws. Indien dit door de kans teniet wordt gedaan op de korte termijn nog even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Ik kan me nog een restaurant in Utrecht herinneren dat een maand dicht moest omdat het weigerde coronapassen te checken, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Het is geen oproep of wens, hooguit een gedachtespinsel. En inderdaad volledig anarchistisch.

Als je er als land allemaal klaar mee bent, dan kan je zoiets doen. Niemand gaat je tegenhouden. Dat is eigenlijk het enige wat ik zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Ik kan me nog een restaurant in Utrecht herinneren dat een maand dicht moest omdat het weigerde coronapassen te checken, dus...
“1 ei is geen ei”.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:26:
[...]
en de ziekenhuizen in bijvoorbeeld Spanje voller dan ooit is GOED nieuws, want ze hadden met delta nog 4 keer zo vol gelegen met zoveel besmettingen… 🤪

Risico=Kans x Impact

Dat de Impact lager wordt is 100% goed nieuws. Indien dit door de kans teniet wordt gedaan op de korte termijn nog even niet.
Allemaal wappies daar in Spanje, of niet dan. Omicron behandelen alsof het griep is. Mafkezen daar, die lui hebben geen idee hoe ze hun eigen zorg hebben ingericht. Wij weten dat veel beter en dat zullen we op een forum voor computernerds wel even zeggen.

:+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Zoiets werkt alleen maar als iedereen er aan mee doet. En dat bereik je nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Onzin. De vaccinaties werken niet zo goed tegen Omikron. Ook de boosters niet. Althans, niet op het gebied van besmetting en immuniteit opbouwen. Ze helpen gelukkig wel goed tegen ernstige ziekte.

Dar vaccinatiegraad verhaal kan de kliko wel in ondertussen, dat was een leuk verhaal in 2020 en begin 2021. Maar ondertussen is het duidelijk dat het niet gegaan is zoals gehoopt. In landen met giga veel vaccinaties gaat het net zo als in landen met een lagere vaccinatiegraad. Er wordt al gesproken over stoppen met vaccinaties en boosters, met name buiten de kwetsbare groep.

Een besmetting met Omikron werkt vele malen beter dan vaccin. Ik las vandaag dat Delta extra snel verdrongen wordt omdat Delta na een Omikron besmetting grotendeels geblokkeerd wordt.
Ho wacht even...
In jouw tekst verwees je naar een situatie waarbij geen/minder maatregelen voor een gunstiger resultaat zorgt dan de huidige maatregelen. Je suggereert dat veel infecties zorgen voor meer weerstand.

Echter het is het herstel dat zorgt voor de weerstand, want ga je dood, tja, dan heb je ook geen weerstand. En ik mag hopen dat je het eens bent dat het vaccin ook zorgt ook voor een weerstand (er zijn wat verschillen maar het is zeker effectief).

Jij suggereert dat met de huidige situatie in Nederland wij dadelijk een "schuld" moeten betalen omdat er geen weerstand is. En daar is geen enkel bewijs voor.

Nederland kent op dit moment eigenlijk geen ander land die dezelfde combinatie van maatregelen en andere factoren (zoals vaccinatiegraad) kent. Maar zouden we naar historisch vergelijkbare situaties kijken (recent en eeuwen terug) dan zien we wel degelijk dat het huidige gedrag en factoren zoals in Nederland het nu doet is beter is op de korte en lange termijn.

Dus... Ik weet niet waar jouw stelling vandaan komt dat we een nabrander/extra rekening krijgen maar daar is geen enkel bewijs voor. Eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Dat zal best, maar dat gaat niet gebeuren. Dus een mooie wens, ik hoop van harte dat 'we' het gewoon doen.
Het is geen wens, enkel een onderbouwing wanneer het in mijn ogen kans van slagen zou hebben. Als iedereen mee doet.

Mijn wens is dat we het huidige kabinet zo snel mogelijk opruimen en afvoeren naar het bedrijfsleven. Het wordt hoog tijd om de bezem door Den Haag te halen wat mij betreft. Helaas zal dat een wens blijven en weet ik ook dat het niet realistisch is, want er komt gewoon weer een volgend poppetje wat zijn tong naar het volk uitsteekt zo gauw als ze op het pluche zitten.
In normale tijden boeit mij dit niet zoveel, dan heb ik er maar weinig last van wat ze in Den Haag doen (net als velen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Segafreak83 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Dat zou hij inderdaad niet meer mogen zijn nee.. Helaas zitten wij er wel mee opgescheept. Je kan inderdaad de boel gewoon belazeren, zeggen dat je het niet meer kan herinneren en door.. :X 8)7 }:|.

Verder is het belachelijk dat er mensen zonder enige kennis of kunde op een ministerpost terecht kunnen komen, maar dat is een andere discussie.
Iemand op Twitter verwoordde het treffend:

Rutte IV is als een bedrijf dat na faillissement een doorstart maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Zoiets werkt alleen maar als iedereen er aan mee doet. En dat bereik je nooit.
Gelukkig niet. Ik hecht best wel aan een normale organisatie van een land ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:24:
[...]

En dat moet ook. Heb jij niet door dat we een centraal gezag hebben? Het centrale gezag is democratisch verkozen en heeft het recht (volgens de rechtspraak) om voor de volksgezondheid regels op te leggen.

Vanuit dat uitgangspunt, als er massaal wetten/regels genegeerd worden, wat denk je dan wat er gebeurt met het centrale gezag?

Maar het mooie is. Je kan gewoon een bestuurlijk boete opleggen. Langsrijden, foto maken en de toko permanent sluiten/ boete geven. En dat is dan helemaal terecht.
Ik kan wel wat landen opnoemen met een centraal bestuur waarbij wij het hebben toegejuicht of zullen toejuichen als het volk in opstand komt. We worden nu door incompetentie gegijzeld, sectoren staan op het punt van omvallen.

Uit jouw eerdere reacties maak ik op dat jou dat weinig interesseert, maar je bent één van de weinige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Iemand op Twitter verwoordde het treffend:

Rutte IV is als een bedrijf dat na faillissement een doorstart maakt.
…alleen kan je er als consument voor kiezen om met bepaalde bedrijven geen zaken te doen. Wij zitten met dit zooitje opgescheept….

Maar ontopic, ik ben benieuwd wat Ernst Kuipers er van gaat bakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Nu online
codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Ik kan wel wat landen opnoemen met een centraal bestuur waarbij wij het hebben toegejuicht of zullen toejuichen als het volk in opstand komt. We worden nu door incompetentie gegijzeld, sectoren staan op het punt van omvallen.

Uit jouw eerdere reacties maak ik op dat jou dat weinig interesseert, maar je bent één van de weinige.
Wow. Het volk in opstand, de staat omver werpen? 3 weken niet winkelen vergelijken met welke landen precier? Kazachstan? Myanmar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
dr.lowtune schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:35:
[...]

…alleen kan je er als consument voor kiezen om met bepaalde bedrijven geen zaken te doen. Wij zitten met dit zooitje opgescheept….
Gelukkig bestaat er iets als stemrecht.

Maar het feit dat Rutte en de VVD weer de grootste zijn en de meeste poppetjes al in Rutte 3 zaten doet vermoeden dat NL het wel goed vindt.

Overigens, en dat is wel offtopic misschien, denk ik dat het van Rutte een hele bewuste keus was om de verkiezingen vorig jaar door te duwen. Het moment was bijzonder gunstig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

Het interesseert mij best veel, maar de HUIDIGE ondernemers hebben het erzelf naar gemaakt. Door altijd maar negatief te zijn, nooit mee te willen werken aan maatregelen. Gecombineerd met de eigenwijsheid van Nederlanders zitten we gewoon in deze ellende.

Als Nederlanders aan de voorkant geen maatregelen willen, dan moeten ze gedwongen aan de achterkant worden genomen. Wie niet horen wil, wil maar voeden. En kom op; de arbeidsmarkt kan gewoon flink wat hebben op dit moment. Als de horeca omvalt kan dat personeel compleet naar een andere sector toe. De horeca-tenten zijn meestal (de 13 in een dozijn) zijn in handen van grote ondernemingen.

Ik ben klaar met dat aanstelgedrag. Wat er dient te gebeuren? De horeca en retail moet tot z'n knieeen gebracht worden. Het water aan de lippen zodat we nu gewoon gewenst gedrag kunnen afdwingen.

(en ja, ik weet vrij veel van waardenetwerken, want laat daar net m'n proefschrift over gaan en veel van m'n praktijkervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:36:
[...]
Wow. Het volk in opstand, de staat omver werpen? 3 weken niet winkelen vergelijken met welke landen precier? Kazachstan? Myanmar??
Nonsens natuurlijk, het is al veel meer weken en veel breder dan enkel de winkels. Tevens hebben veel sectoren al heel lang met beperkingen te maken.

In de jaren 70/80 ging men wel massaal te straat op. Waarom dat nu niet gebeurd is mij eigenlijk een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:39:
In de jaren 70/80 ging men wel massaal te straat op. Waarom dat nu niet gebeurd is mij eigenlijk een raadsel.
Internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Wat er dient te gebeuren? De horeca en retail moet tot z'n knieeen gebracht worden. Het water aan de lippen zodat we nu gewoon gewenst gedrag kunnen afdwingen.
Juist!! Bij de enkels afbreken en dan opbouwen volgens hoe de hoge heren het willen!! Helemaal kapot maken!

Je weet duidelijk niet zo veel van gedrag.
[...]
Je hebt de politieagenten met teveel frustratie (ME) bezig gezien? Geef mijn portie maar aan fikkie, geen zin om finaal in elkaar gemept te worden door een mafkees met een wapenstok.

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 10-01-2022 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
St@m schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Juist!! Bij de enkels afbreken en dan opbouwen volgens hoe de hoge heren het willen!! Helemaal kapot maken!

Je weet duidelijk niet zo veel van gedrag.
OH? Het werkt behoorlijk aardig hoor:

https://retailtrends.nl/n...voor-coronatoegangsbewijs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Het interesseert mij best veel, maar de HUIDIGE ondernemers hebben het erzelf naar gemaakt. Door altijd maar negatief te zijn, nooit mee te willen werken aan maatregelen. Gecombineerd met de eigenwijsheid van Nederlanders zitten we gewoon in deze ellende.

Als Nederlanders aan de voorkant geen maatregelen willen, dan moeten ze gedwongen aan de achterkant worden genomen. Wie niet horen wil, wil maar voeden. En kom op; de arbeidsmarkt kan gewoon flink wat hebben op dit moment. Als de horeca omvalt kan dat personeel compleet naar een andere sector toe. De horeca-tenten zijn meestal (de 13 in een dozijn) zijn in handen van grote ondernemingen.

Ik ben klaar met dat aanstelgedrag. Wat er dient te gebeuren? De horeca en retail moet tot z'n knieeen gebracht worden. Het water aan de lippen zodat we nu gewoon gewenst gedrag kunnen afdwingen.

(en ja, ik weet vrij veel van waardenetwerken, want laat daar net m'n proefschrift over gaan en veel van m'n praktijkervaring)
Ik hoop voor je dat je in dat proefschrift minder over een kam scheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Verklaar mij dan eens waarom voetbalclubs die als enige vanaf dag 1 achter ALLE maatregelen gestaan hebben en alles gedaan hebben wat mogelijk was (en er dus voor gezorgd heeft dat je misschien een handvol besmettingen naar hen hebt kunnen herleiden) ELKE keer als eerste keihard de l*l zijn?

Of waarom de meeste restaurants die 3G goed hanteerden nu weer ongenadig hard gestraft worden?

Het probleem ligt niet bij de ondernemers, het probleem ligt bij de overheid die te laf is om maatregelen te treffen die een paard een paard noemen. Al vele maanden wordt er gewauweld over 2G (en diverse malen keihard beloofd) bijvoorbeeld. Vele landen laten zien dat dit mede een middel is waarmee er veel meer mogelijk is. En dan heb ik het nog maar niet over de handhaving.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 10-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik stuur Kyle wel richting het modem ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ja, dat is inderdaad de juiste manier om gedrag te laten veranderen. Geef mij een dag met jou en jij hebt ook je gedrag veranderd, maar dat is NIET de manier waarop je een gedragsverandering teweeg brengt. Maar goed.. dat ik dat moet uitleggen vind ik vrij apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Mogelijk omdat het gros niet direct geassocieerd wilt worden met de "voormannen" van het het "tegen" kamp. Een Thierry Baudet of Willem Engel wekt bij menigeen nu niet direct sympathie op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
Ja, en dat hadden ze vanaf het begin al moeten zijn. Tot nu toe zijn er veel gelegenheden die zich niet aan de regels willen houden, maar wel klagen dat ze open willen blijven. Het zou heel veel geholpen hebben als ze vanaf het begin al echt aan de regels hadden gehouden.

Heel veel maatregelen die er zijn, zijn er uiteindelijk gekomen omdat er niet genoeg aan de andere maatregelen werd gehouden. En ook nu is de hele boel dicht, terwijl als mensen zich wat beter aan de maatregelen hadden gehouden, er veel minder nodig waren geweest.

Uiteindelijk komt het dus van 2 kanten, aan de ene kant is de regering niet echt duidelijk bezig, maar je kunt er ook niet onderuit dat de bevolking inclusief de horeca ook druk bezig zijn geweest om de maatregelen zoveel mogelijk te omzijlen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xh3adshotx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Mogelijk omdat het gros niet direct geassocieerd wilt worden met de "voormannen" van het het "tegen" kamp. Een Thierry Baudet of Willem Engel wekt bij menigeen nu niet direct sympathie op.
Dat speelt misschien hier bij ons en een groepje op internet. Maar het gros van NL kent Engel amper en heeft al helemaal geen idee wat voor gespuis er met vlaggen en andere nare tekens rondwandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Ik stuur Kyle wel richting het modem ;)
Nou ja, als je je onvrede wilde uiten in de jaren '70 dan had je slechts een paar mogelijkheden: een brief schrijven naar de krant of de straat op om te protesteren. Tegenwoordig kan iedereen vanuit de luie stoel zijn of haar gal spuwen op social media. Een stuk veiliger ook, want dan word je in ieder geval niet in elkaar geknuppeld door ME'ers met teveel testosteron (behalve als je bedreigingen gaat uiten, dan komen ze je de volgende ochtend van je bed lichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Verklaar mij dan eens waarom voetbalclubs als enige vanaf dag 1 achter ALLE maatregelen te staan en als eerste een goed werkend 3G systeem hebben opgetuigd en gecontroleerd welke er mede voor gezorgd heeft dat je misschien een handvol besmettingen naar hen hebt kunnen herleiden ELKE keer als eerste keihard de l*l zijn?
De voetbalclubs in Nederland waren absoluut tegen elke maatregel.
Bij de eerste sluiting heeft de KNVB (en NOC*NSF, EUFA, et cetera) gelobbyt door een een situatie voor te stellen zoals toen in America. Elke club in zijn eigen bubbel, geen contacten van buiten en testen. Dat was ook waar de Nederlandse overheid akkoord mee ging. Maar een maand later bleek van alles mis te zijn: Van niet binnen de bubbel blijven tot aan niet getest maar toch opstellen waardoor tegenstanders besmet werden. Maar vaak werd dit binnen één dag in de media overspoeld door dat belangenorganisatie met andere zaken kwamen zoals eredivisie vrouwenvoetbal niet mag omdat de KNVB dat onder gebracht had bij de afdeling amateur.

Ps: Ik doe iets met een andere sport en probeerde te onderzoeken hoe we daar vrijstelling voor konden krijgen. Maar iets met geld, brood en spelen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DevWouter op 10-01-2022 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
DevWouter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Dus besmettingen blijven stijgen, maar steeds langzamer. Kan jouw model ook voorspellen (met de gebruikelijk mits en maren) of wanneer we er onder zakken het ook meteen hard gaat?

Ik hoop (dus niet weten) dat we over een tijdje richting een R van 0.8 gaan en niet blijven kwakkelen met een R van 0.9.

Ps: Ik wordt liever blijgemaakt met een levende muis dan een dooie muis... Nou ja, het liefst geen muis, maar hopelijk snap je wat ik bedoel ;)
De grafiek uit SA is hoopgevend: even zo hard omlaag als het omhoog ging.

Aan de andere kant: de roep om versoepelingen is sterk, en dichthouden is met deze ziekenhuiscijfers niet uit te leggen, dus we zullen door versoepelingen de ruimte onder R=1 redelijk opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn omgeving heerst vooral gelatenheid.. Gewoon lekker leven met de beperkingen ipv er tegeningaan. Aan de regels mbt bezoek ed houdt niemand zich overigens.

Komt natuurlijk ook wel omdat we er relatief weinig last van hebben. In 20 min zit ik in Aachen (5 min in België), dus dan maakt het ook makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:48:
[...]

De uitbreiding van de mondkapjesplicht naar buiten en mensen verplichten één bepaald type mondkap te dragen.

https://www.parool.nl/ned...-drukke-plekken~be629dde/

[i]Het advies is om het gebruik van mondneusmaskers in de publieke ruimte als volgt uit te breiden:

In alle publieke binnenruimtes waar meerdere mensen van verschillende huishoudens bijeen komen of verblijven, ongeacht of er afstand kan worden gehouden, adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te dragen door iedereen vanaf 13 jaar. Het gaat hierbij om een uitbreiding, waarbij continu maskergebruik wordt geadviseerd, ook wanneer iemand zit, met de uitzondering uiteraard voor als iemand eet/drinkt. Het gaat hierbij om de volgende situaties:

o onderwijs: bij universiteit en HBO bij onderwijs in grotere groepen;
o bij evenementen binnen;
o horeca;
o culturele instellingen;
o bedrijven en kantoorruimtes, behalve als er een beperkte en vaste bezetting is en de ventilatie volgens de norm is;
o binnensportruimten, behalve als je sport.
In drukke publieke buitenruimtes waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te laten dragen door iedereen. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
o drukke winkelstraten;
o tijdens sportevenementen;
o tijdens demonstraties;
o op drukke markten
Bedrijven en kantoorruimtes => je zal maar 8 uur per dag met zo'n mondmasker achter de PC zitten. Dat thuiswerken blijft nog wel enkele maanden van kracht zo :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:58:
[...]

De grafiek uit SA is hoopgevend: even zo hard omlaag als het omhoog ging.

Aan de andere kant: de roep om versoepelingen is sterk, en dichthouden is met deze ziekenhuiscijfers niet uit te leggen, dus we zullen door versoepelingen de ruimte onder R=1 redelijk opvullen.
Bedankt. SA had ik ook even naar kunnen kijken. Fijn om te horen dat we eerst snel dalen (net zoals de vorige keren). En verder inderdaad een kans op een long-tail scenario net onder/rond de R=1 als gevolg van eventuele te vroege versoepelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Bedrijven en kantoorruimtes => je zal maar 8 uur per dag met zo'n mondmasker achter de PC zitten. Dat thuiswerken blijft nog wel enkele maanden van kracht zo :)
Ach.. Ik drink toch de hele dag koffie achter het bureau :9 Verder dan een advies zal het niet komen. Bedrijven bepalen zelf waar wel en waar geen plicht is. Bij ons is alleen in de centrale kantine, die gezien wordt als publieke ruimte, een mondkapjesplicht. Voor de rest van het gebouw geldt dit niet (zit achter een pasjessysteem en wordt niet gezien als publiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

[...]

Hoe kom je daar bij? Ik bezoek maandelijks 6 keer horeca, ik denk dat bij 1 op de 10 iets te zeggen valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[...]

Ok, ik hap. welke sectoren staan op omvallen volgens jou? En hoe had dat voorkomen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Er zal altijd iemand ziek worden van Omicron, er zullen ook een aantal sterven aan Omicron. Dat gebeurde voor Corona al, mensen kregen al long ontsteking van een verkoudheid of griep omdat ze stervende waren. Ziekenhuis cijfers laten een zelfde trend zien.

De vraag is of je daarvoor een samenleving wilt stil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heerlijk hoe het nieuwe kabinet al gelijk weer een nieuwe heeft gevonden om de dalende ziekenhuiscijfers te negeren, de hele maatschappij gaat kapot aan de besmettingen!
,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.
Aldus Kuipers, vrees dat het niet veel beter wordt met hem als minister.
bron

Nou, dat wordt weer een mooie aankomende vrijdag...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Humma Kavula schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:12:
Heerlijk hoe het nieuwe kabinet al gelijk weer een nieuwe heeft gevonden om de dalende ziekenhuiscijfers te negeren, de hele maatschappij gaat kapot aan de besmettingen!

[...]

bron

Ja, let maar op: Zeker tot de lente ale winkels dicht.

Valt me nog mee dat ze het nog niet over de avondklok hebben gehad. Die werd toch rond deze periode ingevoerd vorig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Hoe kom je daar bij? Ik bezoek maandelijks 6 keer horeca, ik denk dat bij 1 op de 10 iets te zeggen valt.
Dat proefschrift wordt niks als 'ie zo weinig empathisch vermogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gelukkig zag Kuipers in dat de avondklok geen nut had. Maar goed, hij voldoet wel aan de verwachting direct. Gaan we de aankomende maanden nog wel veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
Humma Kavula schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:12:

[...]

bron

Hij heeft toch gewoon gelijk? Wanneer straks een groot gedeelte van de zorgmedewerkers, vakkenvullers, vuilnismannen, machinisten en trambestuurders thuis in quarantaine zitten dan begint er toch wel het een en ander te knarsen en te piepen, als het al niet tot stilstand komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft iemand ervaring met neopreen mondkapjes, die hieronder afgebeeld staan?
Zouden die mogen in het aangepaste en verscherpte advies van het OMT?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MczxIKvoV3xlZt_oZQVC5IJ8cOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNfZfRhLYUJVf20qr3CxL7Sy.png?f=fotoalbum_large

Momenteel draag ik veel katoenen, maar die lijken dus de ban in te gaan :-(.
Zou dit dan nog wel mogen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ok, ik hap. welke sectoren staan op omvallen volgens jou? En hoe had dat voorkomen kunnen worden?
Ken meerdere mensen met horeca, dansschool, zaal verhuurders waarbij het 30 seconden voor twaalf is. Zaken die voor Corona prima cijfers hadden, waar 0 steun voor is en waarbij de bank nu aangeeft: Hey, leuk dat jij niet open kan en al die jaren extra afgelost had. Maar het is nu tijd om groene cijfers te laten zien (niet eens of je de hypotheek kan betalen), anders gaan we de boel veilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Yaksa schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Hij heeft toch gewoon gelijk? Wanneer straks een groot gedeelte van de zorgmedewerkers, vakkenvullers, vuilnismannen, machinisten en trambestuurders thuis in quarantaine zitten dan begint er toch wel het een en ander te knarsen en te piepen, als het al niet tot stilstand komt.
Hij heeft gelijk want hij praat voor de hen zelf opgelegde restricties.
Misschien zouden we het nu zoals Spanje het als een griep moeten gaan zien ipv van een pandemie zodat de maatschappij niet ontwricht wordt.
De ziekenhuiscijfers zijn leidend toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 10-01-2022 21:20 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

Niet te ver op de zaken vooruit lopen. De plannen van OMT zijn onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

Lijkt me niet medisch, heb de tandarts nog nooit met zo'n ding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Voor bedrijven verandert er wat dat betreft niets. Het advies is al bijna 2 jaar om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat er op kantoor een verlaagde bezetting is (maximaal de helft) en dat je een mondkapje op doet als het niet mogelijk is om afstand te houden.

Alleen wordt het laatste deel bij de meeste bedrijven genegeerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:20:
[...]

In Duitsland loopt iedereen ermee, of met die FFP2 maskers. Katoenen zijn ook niet toegestaan.
Al vraag ik mij af of ze controleren daarop.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Nu online
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Compleet onhaalbaar ja. Dit werkt alleen in kleien landjes als Duitsland. (Inclusief mondkapjes op scholen, gewoon de hele dag op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

AW_Bos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:25:
[...]

In Duitsland loopt iedereen ermee, of met die FFP2 maskers. Katoenen zijn ook niet toegestaan.
Duitsers doen vrijwel alles wat de overheid verplicht of anderszins voorsteld.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Omdat daar vanaf dag 1 al werdt geroepen dat ze die maskers moesten gebruiken ;)
2 jaar na dato dit in NL gaan roeptoeteren terwijl je begint aan de pandemie te zeggen dat ze absoluut niet nodig zijn zorgt denk ik voor wat fronsen bij mensen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Tuurlijk niet, maak je niet druk. Er gaat niemand je mondkapje controleren op de juiste versie.
De politietop ziet Kuipers al aankomen :D

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 10-01-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Dit zijn van die papieren dingen die je na 1x gebruik weg zou moeten gooien. Wie gaat dat allemaal betalen? Je gebruikt er vaak meerdere per dag, dus die voorraad is zo op. Als je een uitkering hebt en je moet elk dubbeltje al omdraaien door al die prijsstijgingen, dan zit je niet te wachten op dit soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

spartacusNLD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Maar het kan dus wel. Of we het willen is een ander verhaal. Maar er is geen feitelijke belemmering.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:28:
[...]

wat een sukkels he?

https://ourworldindata.or...llion?country=GBR~DEU~NLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Maar het kan dus wel. Of we het willen is een ander verhaal. Maar er is geen feitelijke belemmering.
De Nederlandse regering heeft doorgaans wat meer moeite moet knopen doorhakken dan de Duitse regering :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Yaksa schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Ja helemaal gelijk, kijk maar in de UK,Belgie,Duitsland. daar worden ook de winkels niet meer bevoorraad het vuilnis niet opgehaald, het OV rijd mondjesmaat en bij het ziekenhuis kan je doodvallen, allemaal landen zonder vergaande maatregelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Duitsland heeft de eerste maanden de mondkapjes niet zitten downplayen. Hier riep iedereen, van het RIVM tot Rutte en De Jonge, dat mondkapjes geen enkel effect hadden.

Als je het dan later alsnog verplicht stelt, ja, dan gaan sommige mensen daar vragen bij stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Dit zijn van die papieren dingen die je na 1x gebruik weg zou moeten gooien. Wie gaat dat allemaal betalen? Je gebruikt er vaak meerdere per dag, dus die voorraad is zo op. Als je een uitkering hebt en je moet elk dubbeltje al omdraaien door al die prijsstijgingen, dan zit je niet te wachten op dit soort onzin.
We kunnen mensen wel compenseren voor een 3x hogere gasrekening en dit zou dan niet kunnen?

Nog meer smoesjes waarom het niet kan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:32:
[...]

We kunnen mensen wel compenseren voor een 3x hogere gasrekening en dit zou dan niet kunnen?

Zijn mensen al gecompenseerd? Ik heb nog niks ontvangen hoor.

Hoe zit het trouwens met de slachtoffers van toeslagenaffaire? Zijn die al allemaal gecompenseerd?

[ Voor 18% gewijzigd door P-Rock op 10-01-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:52
Bubba76 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Ja helemaal gelijk, kijk maar in de UK,Belgie,Duitsland. daar worden ook de winkels niet meer bevoorraad het vuilnis niet opgehaald, het OV rijd mondjesmaat en bij het ziekenhuis kan je doodvallen, allemaal landen zonder vergaande maatregelen 8)7
En dat is nu exact het moeilijke. Van elk land valt wel iets te zeggen. Waarom gaat het overal in Europa wel maar bij ons niet? Ik ben fel voorstander van maatregelen wanneer nodig, en heb tot nu toe het beleid goed verdedigbaar gevonden. Maar dat is er nu wel van af. Ik snap er niks meer van en ben het er steeds meer mee oneens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Cyberpope schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Natuurlijk kan het, we kunnen ook vanaf morgen iedereen verplichten dezelfde jas te dragen (dan herkent het virus ons niet meer). Vraag is wat er dan gebeurt als er toch 16 miljoen mensen besluiten om hun eigen jas te dragen.

Pagina: 1 ... 171 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.