Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.083 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Rutte? Die de boel al jaren belazerd, zich regelmatig niets kan herinneren, maar toch als premier terug komt? Die gaat echt niet uit zichzelf weg.

Maar wat me bij dit soort onderzoeken vooral opvalt is dat het totaal niet overeenkomt met wat mensen stemmen. Want daar staat de VVD alsnog ruim bovenaan. Oftewel we vinden de VVD helemaal niets, maar stemmen er toch op (veelal omdat we b.v. een huis hebben)
Sjah, moet je nagaan dat de boel belazeren beter overkomt dan wat sommige andere partijen doen ;)

Als je dan sommige debatten ziet; veel gemieper, geen inhoud. Kansloze vragen stellen om het proces te stagneren. Een motie indienen van het niveau basisschool. Dan zit er weer een politicus van een significante oppositiepartij voor de rechter om een bedenkelijke uitspraak. Partijen die zichzelf voor schut zetten. Partijen die hun eigen leden figuurlijk een mes in de rug steken.

Ook het Corona-onderwerp heeft menig partij geen goed gedaan. Het kabinet heeft toch wel steken laten vallen, daar is dan je kans als oppositie. Ja....of niet -O- Het niveau is zo treurig...ze hebben het echt aan zichzelf te danken. Het kabinet heeft ze genoeg munitie gegeven.

Buiten de kabinetspartijen, wie (partij of persoon) zou de kar moeten trekken dan? Ik heb geen idee namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 10-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
brothermaynard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:57:
[...]

mooie vergelijking. Ligt natuurlijk wel aan het doel van '2G'. Als het doel is, via een omweg mensen te dwingen de vaccinatie te halen... (wat denk ik via 2G net zo min lukt als via andere wegen, maar dat is een andere discussie)
Een goede vaccinatiegraad is een (belangrijk) middel, maar nooit geen doel an sich.

Dwang of drang in de richting van een middel, mag ook nooit een doel zijn. Sterker nog, het is strtijdig met het streven naar vrijheid, dat dan weer wel een doel op zich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:45:
Dit is toch een motie van wantrouwen voor het nieuwe kabinet voordat het begonnen is lijkt me. Ik snap oprecht niet hoe Mark Rutte zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken. Ik zou het niet kunnen en de eer aan mezelf houden.
Omdat de VVD simpelweg de grootste partij in Nederland is. dhr Rutte doet het gewoon goed, politiek gezien.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:10
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Een goede vaccinatiegraad is een (belangrijk) middel, maar nooit geen doel an sich.

Dwang of drang in de richting van een middel, mag ook nooit een doel zijn. Sterker nog, het is strtijdig met het streven naar vrijheid, dat dan weer wel een doel op zich is.
mee eens, maar ik heb de indruk (en volgens mij velen met mij), dat de 2G regeling hier (en elders) ook als doel heeft de vaccinatiegraad te verhogen. Zowel ter voorkoming van besmetting, als ter verbetering van de vaccinatiegraad is het een ongeschikt middel
Het enige waar het effectief voor is, is dat het zorgt dat besmettelijke gevaccineerden (met laag risico) meer met gevaccineerden (met dito laag risico) dan met ongevaccineerden (met hoger risico) in contact komen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
eric.1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:06:
Buiten de kabinetspartijen, wie (partij of persoon) zou de kar moeten trekken dan? Ik heb geen idee namelijk.
Dan zou ik kiezen voor Kees van der Staaij. Dat is in ieder geval iemand met een recht geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

Mfpower

In dubio

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Dan zou ik kiezen voor Kees van der Staaij. Dat is in ieder geval iemand met een recht geweten.
En hij is iemand die over het algemeen wel de juiste vragen weet te stellen op ethisch / maatschappelijk niveau i.p.v. op detailniveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Mfpower schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:19:
En iemand die over het algemeen wel de juiste vragen weet te stellen op ethisch / maatschappelijk niveau i.p.v. op detailniveau.
Dat is ook een goede reden. Ik ben niet kerkelijk en ik denk ook dat ik iets progressiever ben dan de SGP, maar ik waardeer wel de standvastigheid, ethisch kader en inderdaad het politiek sturen op het grotere geheel dan een puntje willen scoren in de pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Dat is ook een goede reden. Ik ben niet kerkelijk en ik denk ook dat ik iets progressiever ben dan de SGP, maar ik waardeer wel de standvastigheid, ethisch kader en inderdaad het politiek sturen op het grotere geheel dan een puntje willen scoren in de pers.
Dan heb je met Kees v/d Staaij in ieder geval iemand die boven de partijen staat. Een buitenstaander is momenteel ook maar moeizaam te porren verwacht ik. En met Kees erbij heb je nog wat 'gratis' gedoogsteun ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Even inzoomen op Amsterdam.

https://coronadashboard.r...3/positief-geteste-mensen

Als je meetelt dat er op 5 en 6 januari storing was en op 7 januari namelding van de ontbrekende besmettingen, dan zit het aantal positieve tests per dag al 6 dagen op een plateau. Dat kan een indicatie zijn van een piek die ongeveer nu plaatsvindt.

Met de observartie dat Amsterdam een weekje eerder aan de omicron-golf begon, zou de landelijke piek al ruim voor 20-1 kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Onder de SGP zouden we ook veel meer IC bedden hebben gehad want die zijn niet zo van het voltooide leven.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
IJzerlijm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Onder de SGP zouden we ook veel meer IC bedden hebben gehad want die zijn niet zo van het voltooide leven.
IC heeft niet zoveel met voltooid leven te maken, maar ik geloof wel dat we met SGP aan het roer een sterker zorgsysteem zouden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag ontopic blijven (dus niet te ver afdwalen) en zeker niet slowchatten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
https://www.ad.nl/buitenl...rtaan-als-griep~a3b908ac/

We zijn al definitief endemisch volgens sommige personen/landen. Het zal wel aan mij liggen, maar waarom niet even wachten tot na de winter??

[ Voor 20% gewijzigd door Johan Bogle op 10-01-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Ergens een beetje k*t dat de cijfers stabiliseren en niet de pan uit schieten, dat geeft namelijk weer vertrouwen in de lockdown als ultieme maatregel om de besmettingen te controleren. Aan de andere kant, als het stabiliseert met deze ziekenhuis en sterfte dan kan je makkelijker versoepelen. Al komt dan met zekerheid het preventie paradox argument om de hoek, misschien is dat dan ook wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:46:
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom niet even wachten tot na de winter??
Waarom dan? Als het klaar is, is het klaar. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:27:

Als je meetelt dat er op 5 en 6 januari storing was en op 7 januari namelding van de ontbrekende besmettingen, dan zit het aantal positieve tests per dag al 6 dagen op een plateau. Dat kan een indicatie zijn van een piek die ongeveer nu plaatsvindt.

Met de observartie dat Amsterdam een weekje eerder aan de omicron-golf begon, zou de landelijke piek al ruim voor 20-1 kunnen vallen.
mooie observatie. overigens zie je een dergelijk patroon ook een beetje in Oostenrijk: een forse piek vorige week van 3k naar 7-8k en nu langzaam stijgend (met zeer veel testen, dus veel asymptomatische besmettingen) ipv hard doorknallend. Zij hebben wel 2G (+), met lockdown voor ongevaccineerden, maar ook een recente hoge en harde deltagolf. de immuniteits 'winst' die dat oplevert is dan blijkbaar een stevige rem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wat is het verband met vorig jaar :?
oh, ik dacht dit over Omicron ging, mea culpa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Op zich best verstandige eerste woorden van Kuipers:

De nieuwe minister wil met een bredere blik naar de pandemie kijken. "Nu wordt er heel sterk naar één specifiek model van het RIVM gekeken, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen", aldus Kuipers. "De vraag zal zijn: kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen en zo iets meer zekerheid krijgen?"

Hij wil niet alleen naar de zorgkant kijken, maar bijvoorbeeld ook naar de economische impact. "Dat soort facetten moeten we meenemen", zei de minister van Volksgezondheid.

Natuurlijk moet "daar waar een tekort is, de capaciteit worden uitgebreid", maar volgens Kuipers moeten we ons ook realiseren dat dit niet alleen de oplossing is. "Geen enkel zorgsysteem waar ook ter wereld is opgewassen tegen een nieuw virus." Met meer capaciteit koop je volgens de minister alleen meer tijd, maar moet je op den duur alsnog maatregelen nemen.

Hij legt uit dat een groot aantal besmettingen namelijk ook kan leiden tot veel uitval van personeel in diverse sectoren, zoals in het openbaar vervoer, bij de politie of in supermarkten. "Er zijn dan te veel mensen tegelijk ziek."

Ook wil Kuipers snel aan de slag met het maken van langetermijnbeleid, vanwege de "doodeenvoudige reden" dat het coronavirus niet meer verdwijnt.

https://www.nu.nl/politie...blik-op-coronabeleid.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:59:
Op zich best verstandige eerste woorden van Kuipers
In andere woorden: Onze kersverse minister van volksgezondheid wilt dat de economie goed draait. 8)7

Is het erg als ik de Jonge nu al mis :X ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben zojuist even mijn ziekenhuis-prognoses nagelopen.

Ik werk met 7-daagse periodes waarvan de referentie-periode op 1-1 begint. Laten we dat "week 1" noemen, de periode van za 1-1 t/m vr 7-1 en de ziekenhuis opnames in week 1 op index 100 stellen.

We zitten momenteel in "week 2". Voor deze week verwacht ik dat de opnames op 110 uitkomen, dus 10% boven het getal van de refrentie-week.

Kijkend naar het verloop van de positieve tests en de relatieve ontwikkeling van incidentie per leeftijdsgroep, dan kan ik iets verder vooruit proberen te kijken. Ik ga uit van 50.000 positieve tests ergens tussen 20 en 25 januari, waarbij de oudere leeftijdsgroepen nadrukkelijk achterblijven bij de jongeren. Dat zou in dit model neerkomen op een piek in ziekenhuisopnames van index 160 a 170 in week 4.

In absolute aantallen zou dat neerkomen op een 7-daags gemiddelde van 210 a 220 opnames per dag. Samen met een dalende trend in de gemiddelde ligdagen, betekent dat in feite "geen omicron piek" omdat je dan lager zit dan de huidige 15xx bedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49

De nieuwe minister wil met een bredere blik naar de pandemie kijken. "Nu wordt er heel sterk naar één specifiek model van het RIVM gekeken, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen", aldus Kuipers. "De vraag zal zijn: kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen en zo iets meer zekerheid krijgen?"

Hij wil niet alleen naar de zorgkant kijken, maar bijvoorbeeld ook naar de economische impact. "Dat soort facetten moeten we meenemen", zei de minister van Volksgezondheid.

Natuurlijk moet "daar waar een tekort is, de capaciteit worden uitgebreid", maar volgens Kuipers moeten we ons ook realiseren dat dit niet alleen de oplossing is. "Geen enkel zorgsysteem waar ook ter wereld is opgewassen tegen een nieuw virus." Met meer capaciteit koop je volgens de minister alleen meer tijd, maar moet je op den duur alsnog maatregelen nemen.

Hij legt uit dat een groot aantal besmettingen namelijk ook kan leiden tot veel uitval van personeel in diverse sectoren, zoals in het openbaar vervoer, bij de politie of in supermarkten. "Er zijn dan te veel mensen tegelijk ziek."

Ook wil Kuipers snel aan de slag met het maken van langetermijnbeleid, vanwege de "doodeenvoudige reden" dat het coronavirus niet meer verdwijnt.

Verstandig ja, maar ook wel in de categorie open deuren vind ik.
Ik ben benieuwd of we relatief snel (binnen enkele maanden) ook echt een andere aanpak gaan zien.

Langetermijnbeleid... als ze weer aankomen met een "openingsplan" of iets wat er op lijkt dan is het bij voorbaat al mislukt. Hetzelfde voor een plan als "bij X besmettingen/opnames gaan we Y doen". Daar hebben ze zich ook nooit aan gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:34
Als het aan Kuipers zou liggen zitten we heel 2022 in lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Waarom dan? Als het klaar is, is het klaar. Toch?
Volgens de ziekenhuisopnames is het nog niet klaar. Volgens mij is dat wel eens vaker ter sprake gekomen hier. Heb je dat gemist? 😜

Uiteindelijk zal het endemisch worden, daar is iedereen het over eens, maar om nu al definitief de overwinning uit te roepen met nog altijd stijgende ziekenhuisopnames lijkt mij niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
Hetgeen Kuipers zegt: "Een groot aantal besmettingen kan namelijk ook leiden tot veel uitval van personeel in diverse sectoren, zoals in het openbaar vervoer, bij de politie of in supermarkten. "Er zijn dan te veel mensen tegelijk ziek."
Het verbaast me eigenlijk dat hij de sector Gezondheidszorg niet noemt.
Want als daar teveel mensen wegvallen dan heb je helemaal een lastigheidje.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
RTL gaat voor de negatieve insteek

https://www.rtlnieuws.nl/...ettingen-omikron-stijging
Voor het eerst in een week stijging coronabezetting ziekenhuizen
nogal wiedes, het is maandag.
27.993 positieve coronatests gemeld, gemiddelde stijgt naar nieuw record
Maar is dat zo erg? En is het niet mooi dat het begint te lijken op einde van de piek?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:27:

Maar dat is wel onder het huidige maatregelen pakket inclusief gesloten scholen (en werk) voor een aantal weken achtereen. Dus ik zou het niet uitsluiten dat er nog een piek(je) gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:07:
[...]

In andere woorden: Onze kersverse minister van volksgezondheid wilt dat de economie goed draait. 8)7

Wat is daar mis mee dan? Hij zegt dat hij ook de economische kant mee wilt nemen. Hij zegt niet dat alle toekomstige maatregelen alleen maar op basis van de economische pijlers worden bepaald. Het lijkt me alleen maar goed om er vanuit meerdere kanten naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DevWouter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Nee, onze kersverse minister van Volksgezondheid is slim genoeg om te beseffen dat Volksgezondheid meer is dan alleen ziekenhuiscijfertjes.

Dat was een stukje OMT/RIVM/Hugo de Jonge tunnelvisie: alleen maar kijken naar cijfertjes van opnames, besmettingen, prognoses en het volledige beleid daarop afstemmen.

Een ander deel van Volksgezondheid is meewegen welke schade alle beperkingen brengen ten aanzien van onze mentale gezondheid, ondernemers die op omvallen staan etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:50
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:

[...]
[...]
Maar is dat zo erg? En is het niet mooi dat het begint te lijken op einde van de piek?
Wel verstandig als je morgen met wat positiefs over corona je dubbel-click wilt binnen lepelen.
(niet vergeten dat media extra ruis introduceren door hun verdienmodellen)

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 10-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain

Economische groei vertaalt zich in levensjaren en is langs die as af te wegen tegen de gezondheidseffecten van corona. De correlatie tussen welvaart en levensverwachting is zowel internationaal als nationaal historisch vast te stellen. Wat de nieuwe minister zegt getuigt dus imho van wijsheid.

Ook ben ook blij met de manier waarop hij capaciteit in de zorg ziet in bredere context en het risico van hoge incidentie op de uitval van personeel meeneemt. Ik weet niet of die zaken bij zijn voorganger voldoende scherp op het netvlies stonden, terwijl het in de zorg momenteel de meest interessante factor is.

Tenslotte haalt hij de lange termijn aan. Laten we inderdaad eens goed kijken wat we eind 2022, eind 2023 en omstreeks 2030 nog van corona moeten verwachten, en in hoeverre we als maatschappij bereid zijn tot langdurige offers. Die conversatie moet dringend gestart worden en is absoluut noodzakelijk om te voorkomen dat straks niemand de overheid nog serieus neemt.

Ik ben uitgesproken positief na het lezen van dit artikel en overweeg zelfs om voor het eerst sinds heel lange tijd weer een persco te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke economie? AEX +20% sinds februari 2020. Inflatie eraf, economie loopt op rolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
gekkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Maar dat is wel onder het huidige maatregelen pakket inclusief gesloten scholen (en werk) voor een aantal weken achtereen. Dus ik zou het niet uitsluiten dat er nog een piek(je) gaat komen.
Klopt. Ik verwacht dat de positieve tests landelijk nog zo'n 70% zullen stijgen vaanaf het actuele niveau (een dikke verdubbeling vanaf week 1. Voor de ziekenhuisopnames verwacht ik een stijging van 60% ten opzichte van het dal dat volgens mij in de 1e 7 dagen van dit jaar zat.

Dat de opnames iets minder oplopen dan de positieve tests, heeft te maken met de verschuivende leeftijdsverdeling waarbij ouderen relatief goed beschermd worden door boosters (eerst in hun generatie maar nu ook in de middengeneratie waarmee besmettingsroutes van jong naar oud worden afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:

[...]

[...]

Ik lees het als sinds een week(dus de afgelopen 7 dagen ) weer een stijging. Had er nu gestaan sinds deze week dan had ik je gelijk gegeven. Maar nu klink het in mijn ogen gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
*knip* geen hk

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Nee, onze kersverse minister van Volksgezondheid is slim genoeg om te beseffen dat Volksgezondheid meer is dan alleen ziekenhuiscijfertjes.

(...)

Een ander deel van Volksgezondheid is meewegen welke schade alle beperkingen brengen ten aanzien van onze mentale gezondheid, ondernemers die op omvallen staan etc etc.
Er is al voldoende onderzoek gedaan naar de economische schade wanneer mensen ziek zijn. Conclusie: mensen die ziek zijn presteren minderen en kosten meer. Een gezonde samenleving presteert op economisch vlak veel beter dan een ongezonde samenleving.

En de ondernemendheid van Nederland is niet de verantwoordelijkheid van dat ministerie.

De rest beschouw ik als off-topic, zeker omdat het met een knipoog was geschreven.
Azer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Wat is daar mis mee dan? Hij zegt dat hij ook de economische kant mee wilt nemen. Hij zegt niet dat alle toekomstige maatregelen alleen maar op basis van de economische pijlers worden bepaald. Het lijkt me alleen maar goed om er vanuit meerdere kanten naar te kijken.
Hij spreekt een intentie uit waarbij we beide (dus ook ik) nog niet weten wat het inhoud. De originele poster vindt dat verstandig en ik drijf er spot mee. Helemaal omdat de economie vaak als argument gebruikt wordt in whataboutisme, terwijl het met de economie verschrikkelijk goed gaat.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Ik lees het als sinds een week(dus de afgelopen 7 dagen ) weer een stijging. Had er nu gestaan sinds deze week dan had ik je gelijk gegeven. Maar nu klink het in mijn ogen gewoon normaal.
Zondag 2-1 stijging van 15
Maandag 3-1 stijging van 68
Dinsdag 4-1 daling van 37
Woensdag daling van 59
Donderdag daling van 93
Vrijdag daling van 25
Zaterdag daling van 35
Gisteren daling van 11
Vandaag stijging van 57

Ik vind dat rtl best erbij mag melden dat een stijging op maandag vrij standaard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Azer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik ben blij dat hij dit zegt. De economie is ook zeker een hele belangrijke factor bij het bepalen van maatregelen. Een lockdown zoals nu is namelijk funest voor de economie en daar heb je als land achteraf nog veel langer last van.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DevWouter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Er is al voldoende onderzoek gedaan naar de economische schade wanneer mensen ziek zijn. Conclusie: mensen die ziek zijn presteren minderen en kosten meer. Een gezonde samenleving presteert op economisch vlak veel beter dan een ongezonde samenleving.

En de ondernemendheid van Nederland is niet de verantwoordelijkheid van dat ministerie.

De rest beschouw ik als off-topic, zeker omdat het met een knipoog was geschreven.
Maar dit ministerie is wel (het meest?) verantwoordelijk voor de maatregelen die genomen worden. Dan is het dus mooi om te horen dat deze minister beseft dat hij bij maatregelen breder moet kijken dan alleen de gezondsheidszorg.

Hij spreekt uit dat hij bredere afwegingen willen maken en dat is precies wat er al 2 jaar ontbreekt.
Hij spreekt een intentie uit waarbij we beide (dus ook ik) nog niet weten wat het inhoud. De originele poster vindt dat verstandig en ik drijf er spot mee. Helemaal omdat de economie vaak als argument gebruikt wordt in whataboutisme, terwijl het met de economie verschrikkelijk goed gaat.
Helaas werken zulke simplificaties nooit zo lekker. 'De economie'. Ja, natuurlijk gaat het enorm goed met bepaalde sectoren. Maar geldt dat ook voor de horeca of de culture (economische) sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Woensdag daling van 59
Donderdag daling van 93
Vrijdag daling van 25
Zaterdag daling van 35
Gisteren daling van 11
Vandaag stijging van 57

Ik vind dat rtl best erbij mag melden dat een stijging op maandag vrij standaard is
Ook als er sinds dinsdag een daling is? Want je doet nu alsof elke maandag standaard stijging dag is. En de rest van de week neutraal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

Stoney3K

Flatsehats!

Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Helaas werken zulke simplificaties nooit zo lekker. 'De economie'. Ja, natuurlijk gaat het enorm goed met bepaalde sectoren. Maar geldt dat ook voor de horeca of de culture (economische) sector?
'De economie' moet je ook kwalitatief beschouwen. Puur onder de streep hebben we geen slecht economisch jaar gehad, botweg gezegd, Pfizer heeft bijvoorbeeld een recordomzet gedraaid. Maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het economisch verkeer in het land.

Die is hard achteruit gegaan, het MKB heeft het moeilijk, de cultuursector ligt nagenoeg stil, en de horeca zit ook volle bak in de onzekerheid. We gaan daar vooral dit jaar nog flink wat werk aan hebben om dat te herstellen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Maar dit zijn weer van die cijfers die compleet uit hun verband worden gerukt. Die 170k was worst-case en dus niet het realistische scenario. Dat ze alleen de piek van de onzekerheids-marges benoemen zegt meer iets over de krant dan over de presentatie.
Als iets een worst case scenario is betekent dat niet dat het niet een realistisch scenario is.
Een nieuwe ziektegolf met tot wel 170 duizend besmettingen per dag zou ons nu ongeveer moeten hebben bereikt, een gevolg van de Britse variant. In werkelijkheid ging het aantal besmettingen niet omhoog, maar omlaag. Waarom schotelden ambtenaren het kabinet in januari een veel te hoge prognose voor?
De golf van 170 duizend besmettingen per dag die niet kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Mbo's, hbos en universiteiten gaan er op dit moment van uit dat alles volgende week nog gesloten is (in deze regio).
Ik had afspraken staan op een aantal mbos in de regio; allemaal afgezegd. Wij gaan onze lessen volgende week ook online aanbieden (gaan er vanuit dat we gesloten blijven). en de universiteit heeft besloten dat promoties volgende week verplicht online zijn ZONDER gasten, zonder commissie (aanwezig).

Ik vermoed dat het onderwijs volgende week nog dicht is :)

Dit is een n=5 in een bepaalde regio, maar ze maken indivivdueel wel dezelfde afweging en trekken dezelfde conclusies.
DevWouter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:30:
[...]

[...]

En intenties zijn nutteloos voor ons externen, afgezien van het feit dat ze ter motivatie dienen van doelstellingen en acties :)

Een intentie is intern, waar geen resources aangekoppeld worden.

Dus wat dat inhoudt weten we dus i dd niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Adlermann op 10-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
[...]

Woensdag daling van 59
Donderdag daling van 93
Vrijdag daling van 25
Zaterdag daling van 35
Gisteren daling van 11
Vandaag stijging van 57

Waarom kunnen zo weinig mensen 7-daags gemiddeldes berekenen? Dat is veel stabieler, hoef je niet elke dag in paniek te raken.

7-daags gemiddelde bedbezetting:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ma 03-01: 1316
di 04-01: 1282 (-34)
wo 05-01: 1244 (-38)
do 06-01: 1209 (-35)
vr 07-01: 1184 (-25)
za 08-01: 1168 (-16)
zo 09-01: 1150 (-18)
ma 10-01: 1132 (-18)

De daling neemt iets af, maar niet heel schokkend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Woensdag daling van 59
Donderdag daling van 93
Vrijdag daling van 25
Zaterdag daling van 35
Gisteren daling van 11
Vandaag stijging van 57

Weekend is altijd een pas op de plaats. Weinig ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Weekend is altijd een pas op de plaats. Weinig ontslagen.
Daarom, en dat mag een nieuwssite er best even bij zeggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:17:
Welke economie? AEX +20% sinds februari 2020. Inflatie eraf, economie loopt op rolletjes.
Er zijn ook nog mensen die in de "normale mensenwereld" leven... Die graag es gezellig gaan tafelen, terrasje, winkeltje bezoeken. Die kijken niet naar de cijfertjes maar nu naar een teloorgang van het normale leven.

Dat moet je natuurlijk kunnen en vooral "willen" zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ga pas beweren dat het 'goed gaat' met de economie als ik geen 1,50 meer voor een liter diesel hoef te betalen.

De prijs aan de pomp is vaak een prima graadmeter voor de wérkelijke stand van zaken en ook van dingen als het consumentenvertrouwen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Ik ga pas beweren dat het 'goed gaat' met de economie als ik geen 1,50 meer voor een liter diesel hoef te betalen.

De prijs aan de pomp is vaak een prima graadmeter voor de wérkelijke stand van zaken en ook van dingen als het consumentenvertrouwen. ;)
Yep. Hoe hoger de prijs, hoe hoger het vertrouwen en de economische conjunctuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Laatst online: 17:12
@Ligone mijn leven bestaat uit werken (noodzakelijk) 5 dagen in de week van opstaan 05:45 tot thuis 16:50.
Daarna ff uitpuffen en in het weekend op mijn reed zitten om uit te rusten,soms zit het mee en meestal tegen.🥃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:57:
Mbo's, hbos en universiteiten gaan er op dit moment van uit dat alles volgende week nog gesloten is (in deze regio).
Ik had afspraken staan op een aantal mbos in de regio; allemaal afgezegd. Wij gaan onze lessen volgende week ook online aanbieden (gaan er vanuit dat we gesloten blijven). en de universiteit heeft besloten dat promoties volgende week verplicht online zijn ZONDER gasten, zonder commissie (aanwezig).

Ik vermoed dat het onderwijs volgende week nog dicht is :)

Dit is een n=5 in een bepaalde regio, maar ze maken indivivdueel wel dezelfde afweging en trekken dezelfde conclusies.
NS heeft de dienstregeling ook uitgekleed, doen ze echt niet voor drie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Yep. Hoe hoger de prijs, hoe hoger het vertrouwen en de economische conjunctuur.
En hoe lager de koopkracht van een consument. Pas als die koopkracht weer omhoog gaat dan durf ik te zeggen dat het economisch weer goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Daarbij, diesel moet gewoon naar 5 euro de liter en benzine ook. Anders komen we nooit van die zooi af.

Maar ja, als je kijkt hoe moeilijk mensen doen voor wat covid-19-maatregelen, dan gaan de maatregelen die nodig zijn om de klimaatcrisis te bezweren nog lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ligone schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Er zijn ook nog mensen die in de "normale mensenwereld" leven... Die graag es gezellig gaan tafelen, terrasje, winkeltje bezoeken. Die kijken niet naar de cijfertjes maar nu naar een teloorgang van het normale leven.

Dat valt in absolute aantallen best mee. Meer dat een klein gedeelte van NL vaak buiten de deur is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Daarbij, diesel moet gewoon naar 5 euro de liter en benzine ook. Anders komen we nooit van die zooi af.
Als je echt denkt dat iedereen (dus ook de minima) het vermogen heeft om binnen 10 jaar elektrisch te gaan rijden dan zal ik je even uit die illusie helpen. Maar dat lijkt me iets voor een ander topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dus de lokale overheid mag lekker rebels doen? Wordt steeds leuker zo, naast de flater van Australië, het bericht van Spanje, gaat Groningen ook maar even zelf beslissen dat er geen QR nodig is.

Waarom maakt de centrale overheid hier geen werk van? Het geeft toch een signaal dat het allemaal niet boeit.
https://www.nu.nl/coronav...onapas-meer-te-tonen.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Als je echt denkt dat iedereen (dus ook de minima) het vermogen heeft om binnen 10 jaar elektrisch te gaan rijden dan zal ik je even uit die illusie helpen. Maar dat lijkt me iets voor een ander topic.
Dat is dan jammer voor ze. Autorijden is geen recht.

Maar de overlap met de huidige crisis is: entitlement zoals @MikeyMan een keer mooi omschreef.

De levensstijl die we hier in het westen hebben is niet vast te houden, maar we denken er wel rechto p te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 10-01-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:20:
[...]

En hoe lager de koopkracht van een consument. Pas als die koopkracht weer omhoog gaat dan durf ik te zeggen dat het economisch weer goed gaat.
Dat zal niet gebeuren zolang werknemers vakbonden blijven afwijzen. Zonder vakbonden kan je als werknemer wel vergeten een groter stuk van de taart te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:22:
Dus de lokale overheid mag lekker rebels doen? Wordt steeds leuker zo, naast de flater van Australië, het bericht van Spanje, gaat Groningen ook maar even zelf beslissen dat er geen QR nodig is.

Waarom maakt de centrale overheid hier geen werk van? Het geeft toch een signaal dat het allemaal niet boeit.
Wat heeft de landelijke overheid voor dwangmiddelen als een lokale overheid niet meewerkt?

Ze kunnen hooguit subsidie intrekken, maar je kan een gemeente niet aanklagen of even een busje vol met ME'ers op het gemeentehuis af sturen als ze niet met je landelijke beleid mee willen werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Laatst online: 17:12
@Stoney3K zo denk ik er ook over (meeste zijn leasebakken) btw ik werk op een olie terminal we hebben nog half miljard liter diesel in voorraad,😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ontopic: Is er al een poll wat we de 14e gaan horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
MarcoC schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Waarom kunnen zo weinig mensen 7-daags gemiddeldes berekenen? Dat is veel stabieler, hoef je niet elke dag in paniek te raken.

7-daags gemiddelde bedbezetting:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ma 03-01: 1316
di 04-01: 1282 (-34)
wo 05-01: 1244 (-38)
do 06-01: 1209 (-35)
vr 07-01: 1184 (-25)
za 08-01: 1168 (-16)
zo 09-01: 1150 (-18)
ma 10-01: 1132 (-18)

De daling neemt iets af, maar niet heel schokkend allemaal.
Ik vraag me dus af waarom RTL zo werkt. Maar alles voor de clicks natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Maar de overlap met de huidige crisis is: entitlement zoals @MikeyMan een keer mooi omschreef.

De levensstijl die we hier in het westen hebben is niet vast te houden, maar we denken er wel rechto p te hebben.
Als het om klimaat gaat: Mijn Volvo'tje gaat in zijn levensdagen niet genoeg CO2 uitstoten om die Tesla te compenseren die hem zou vervangen. Want zo'n auto maken en de oude auto slopen is niet gratis voor het klimaat.

Zouden we geen enkele EV bouwen en elke auto die er nu bestaat zo lang mogelijk door laten rijden, dan zou dat minder CO2 uitstoten dan al die auto's slopen en ze vervangen voor nieuwe EVs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

jadjong schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Dat valt in absolute aantallen best mee. Meer dat een klein gedeelte van NL vaak buiten de deur is.
Daar gaat het toch niet om? De beurs gaat goed dus de economie draait goed... Jah euh nee? De lokale economie staat op sterven na dood dus alles is top!! |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
offtopic:
@Drardollan @Stoney3K is er weer; misschien geeft ie eindelijk onderbouwing? :+

@Johan Bogle

Hier is het topic voor de persconferentie
De persconferentie van 14 januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Ik vraag me dus af waarom RTL zo werkt. Maar alles voor de clicks natuurlijk.
Ja, maar ook in dit topic maken heel veel mensen zich daar aan schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligone schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Mijn reactie was bedoeld tegen de vele mopperaars die claimen dat het beleid de economie naar de knoppen helpt. Dan kijk je naar de cijfertjes, "teloorgang van het normale leven" heeft daar niks mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
AEX verkoopt vooral sentiment.

De economie draait aardig door omdat er geld rondgepompt wordt. Dat werkt op zich prima maar de productiviteit is wel erg laag. Personeel en bedrijven ontwikkelen zich niet, onderwijs is ook minder productief. De kachel blijft branden maar we gaan op het moment niet echt vooruit. Ben heel benieuwd hoe de economie zich straks gaat herordenen als alles weer aan de markt overgelaten wordt. (zowel nationaal als internationaal) Welke ondernemer grijpt zijn kansen? Wie leunt te lang achterover en vertrouwt erop dat alles bij hetzelfde blijft? Welke sectoren gaan kapot en welke nieuwe economische machten staan op? Welke disruptie gaat plaatvinden en wie zitten er dan aan de goede kant van het speelveld?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Mijn reactie was bedoeld tegen de vele mopperaars die claimen dat het beleid de economie naar de knoppen helpt. Dan kijk je naar de cijfertjes, "teloorgang van het normale leven" heeft daar niks mee te doen.
"De economie" gaat dus om veel meer dan alleen cijfertjes. Mensen zijn geen robots die bedoeld zijn om productief te zijn.

Er is misschien onder de streep wel meer BNP gegenereerd, maar het aantal sectoren waarin dat is gebeurd is een stuk nauwer geworden. Kwantitatief zijn we er op vooruit gegaan, kwalitatief niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Schiphol verwacht dat het testbewijs nooit meer verdwijnt:
De luchtvaart gaat nooit meer terug naar het ‘oude normaal’. Dat verwacht Schiphol-topman Dick Benschop. “Het testbewijs wordt onderdeel van de nieuwe werkelijkheid”, zei hij tijdens zijn virtuele nieuwjaarstoespraak.

Hoe het coronavirus zich de komende jaren ontwikkelt is nu nog niet duidelijk, maar Benschop windt er geen doekjes om: het meenemen van een digitaal vaccinatie- of testbewijs blijft ook in de toekomst nodig. “Na de aanslagen van 11 september veranderde de wereld ook. Sinds dat moment kwam er extra nadruk te liggen op veiligheid binnen de luchtvaart, met de nodige maatregelen. Nu wordt gezondheid het thema.”

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:22:

Gewoon terecht. In ons land wordt zwemles als noodzakelijk gezien. Waarom moet dat kinderen onthouden worden vanwege een toegangsbewijs dat net zo effectief is als een lekke condoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:48:
[...]
De luchtvaart heeft natuurlijk een rijke historie van volle bak inzetten op veiligheidstheater.

Ik voorzie gouden tijden voor de internationale spoorwegen en het intercontinentaal scheepsverkeer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:47:
[...]

"De economie" gaat dus om veel meer dan alleen cijfertjes. Mensen zijn geen robots die bedoeld zijn om productief te zijn.
Ik denk dat amazon en sommige andere bedrijven het met je oneens zijn. Die gebruiken mensen echt als goedkope robots.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Stoney3K schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:49:
[...]

De luchtvaart heeft natuurlijk een rijke historie van volle bak inzetten op veiligheidstheater.

Ik voorzie gouden tijden voor de internationale spoorwegen en het intercontinentaal scheepsverkeer. ;)
Online vakantie, veel efficiënter, goedkoper en beter voor het milieu.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Gewoon terecht. In ons land wordt zwemles als noodzakelijk gezien. Waarom moet dat kinderen onthouden worden vanwege een toegangsbewijs dat net zo effectief is als een lekke condoom.
Kinderen werd niets onthouden?

De ouders onthielden hun kinderen iets vanwege hun persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ligone schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Daar gaat het toch niet om? De beurs gaat goed dus de economie draait goed... Jah euh nee? De lokale economie staat op sterven na dood dus alles is top!! |:(
Ook dat valt mee, de lokale economie is meer dan wat winkels en een sportleraar of kapper. Winkels die sowieso al de lul waren omdat NL steeds meer laat bezorgen, Tweakers met de pricewatch is daar een flinke motor in geweest.
Het is vooral kut dat steeds dezelfde groep garant staat voor de rekening van een lockdown en de gemiddelde Nederlander er weinig aan doet om dat te compenseren. Waarom die geannuleerde afspraak bij de kapper niet betalen, volgende maand (als ze weer open zijn) gaat men immers 2x zo veel haar er af knippen voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Je bevestigt volledig mijn punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:04
Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Kinderen werd niets onthouden?

De ouders onthielden hun kinderen iets vanwege hun persoonlijke keuze.
Dus werd de kids iets onthouden.

“Kids werd niets onthouden”…
“De ouders onthielden hun kinderen…” :?

[ Voor 13% gewijzigd door Lycaon op 10-01-2022 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 22:50

Dennis1812

Amateur prutser

Lycaon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
[...]

“Kids werd niets onthouden”…
“De ouders onthielden hun kinderen…” :?
Door de ouders, niet door de overheid.

De ouders hadden ook de kinderen met de pappa of mamma van een vriendje mee kunnen geven als ze zelf weigeren om te testen of te vaccineren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Lycaon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Kinderen zijn wel vaker slachtoffer van keuzes van hun ouders. Sommigen worden structureel een lekker stuk vlees ontzegt, anderen worden opgevoed in de parallel waarheid van een geloof. Er zijn er ook die nooit kamperen omdat de ouders dat niet leuk vinden.
Eigenlijk zouden ze ouders af moeten schaffen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ankona schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Kinderen zijn wel vaker slachtoffer van keuzes van hun ouders. Sommigen worden structureel een lekker stuk vlees ontzegt, anderen worden opgevoed in de parallel waarheid van een geloof. Er zijn er ook die nooit kamperen omdat de ouders dat niet leuk vinden.
Eigenlijk zouden ze ouders af moeten schaffen.
Of moeten testen en voorzien van een OuderschapToegangsBewijs indien ze aan de voorwaarden van geschiktheid voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Daarom, en dat mag een nieuwssite er best even bij zeggen
Grapjas :).

Dat vereist wellicht onderzoek en op z'n minst een beetje nadenken.

Waarschijnlijker is dat kop met 'ZIEKENHUISOPNAMES STIJGEN WEER!!!!' meer clicks oplevert dan het genuanceerde ware verhaal.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Grapjas :).

Dat vereist wellicht onderzoek en op z'n minst een beetje nadenken.

Waarschijnlijker is dat kop met 'ZIEKENHUISOPNAMES STIJGEN WEER!!!!' meer clicks oplevert dan het genuanceerde ware verhaal.
Het nadeel van onbeperkte persvrijheid is jammer genoeg dat elke pipo wat de wereld in kan schreeuwen zonder dat het ook maar iets van achtergrond hoeft te hebben.

In 1985 was dat nog niet zo'n issue. Tegenwoordig met het internet wel, waar je als leek met 3 muisklikken miljoenen mensen bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dennis1812 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Door de ouders, niet door de overheid.

De ouders hadden ook de kinderen met de pappa of mamma van een vriendje mee kunnen geven als ze zelf weigeren om te testen of te vaccineren.
Onzin, als fel tegenstander van het qr systeem met gewetensbezwaren span ik toch een ander niet voor m’n karretje? Het systeem is het probleem niet de keuzes van de ouders. Gelukkig denkt onze zwemschool er ook zo over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:19
alexbl69 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Volgens mij heeft Frits Wester de fles ook weer gevonden, die meldt met bij een of ander programma dat de ziekenhuisopnames al dagen stijgen 8)7

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 22:50

Dennis1812

Amateur prutser

Mfpower schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Onzin, als fel tegenstander van het qr systeem met gewetensbezwaren span ik toch een ander niet voor m’n karretje? Het systeem is het probleem niet de keuzes van de ouders. Gelukkig denkt onze zwemschool er ook zo over.
Waarom een andere ouder niet maar je eigen kind er wel mee opzadelen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:19
Een belangrijk puntje overigens:

Waarom ik dat belangrijk vind?
Allereerst is het RIVM dus in staat geweest bij te gaan lopen, dat zorgt voor veel betere cijfers.
Ten tweede is het aantal GGD positieve testen wat lager, wat duidt op afvlakking of mogelijk een lichte daling. Iets wat andere landen ook laten zien, de Omikron golf lijkt kort en heftig. En wij hebben dan het voordeel dat het door de lockdown net wat beter te behappen is.
En ten derde niet onbelangrijk, percentage positief gaat ook de betere kant weer op.

Al met al begint de zon weer een beetje door te komen. In de ziekenhuizen nog steeds niets boeiends te zien (mag ik al @t_captain ;) ) en de besmettingen lijken ook hun piek wel bereikt te hebben.

Natuurlijk is er nog wel een onzekerheid met de scholen die open zijn gegaan, daar moeten we over een dag of 10 wel goed naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 10-01-2022 19:20 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dennis1812 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Waarom een andere ouder niet maar je eigen kind er wel mee opzadelen?
Ik heb gelukkig hele goede gesprekken met onze kinderen hoe de overheid ons met dergelijke polariserende maatregelen opzadelt en wat het betekent om een samenleving te zijn, waarbij er respect is voor de lichamelijke integriteit. Dat kan ik ze gelukkig meegeven én dat je achter je principes blijft staan ook als het jou even niet uitkomt én dat het mogelijk is om hier tegen te protesteren zoals de zwemschool samen met ons doet. Dat is de enige positieve bijkomstigheid van de restricties die de overheid aan een deel van de samenleving oplegt, die slechts zijn rechten uitoefent. Ik leg die restricties niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Ik heb gelukkig hele goede gesprekken met onze kinderen hoe de overheid ons met dergelijke polariserende maatregelen opzadelt en wat het betekent om een samenleving te zijn, waarbij er respect is voor de lichamelijke integriteit. Dat kan ik ze gelukkig meegeven én dat je achter je principes blijft staan ook als het jou even niet uitkomt én dat het mogelijk is om hier tegen te protesteren zoals de zwemschool samen met ons doet. Dat is de enige positieve bijkomstigheid van de restricties die de overheid aan een deel van de samenleving oplegt, die slechts zijn rechten uitoefent.
Maar leer je ze dan ook wel over de volksgezondheid, dat je dat gezamenlijk moet doen en natuurlijk hoe groepsimmuniteit werkt?

Dus ook de plichten die bij die rechten hoort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Kom eens uit je bubbel en toon eens wat empathie. Niet iedereen woont in de Randstad met op iedere hoek een bushalte, tramlijn of station.

Met deze toon gaan we geen enkele crisis samen oplossen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik zie net het RTL Nieuws en dat OMT begint het nu echt een beetje hoog in de bol te krijgen. Wat is dit voor waanzin en hoe willen ze dat allemaal gaan controleren?

[ Voor 27% gewijzigd door P-Rock op 10-01-2022 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:48:
[...]
Ja ik trok al sinds het begin van de coronacrisis het parallel met het terrorisme maar dat werd vaak afgedaan als niet relevant. Maar ik zie daar ook nog steeds een heel pakket aan maatregelen die puur theater zijn en allang niet meer nodig. Waarbij je wordt beschouwd als potentiele terrorist. En er wordt 20 jaar na dato nog steeds meer ingevoerd! Grapperhaus brulde zich schor om de sleepnetten bijvoorbeeld. Het probleem is dat er hele instituten zijn opgericht en die willen zichzelf niet meer afschaffen. Dus het blijft in stand ondanks dat het niet meer nodig is, alleen maar omdat geen politicus zoveel mensen op straat wil zetten, of het risico nemen dat er toch een keer wat gebeurt.

Nou zal het me voor de luchtvaart niet zo boeien. Daar heb je maar 1-2x per jaar last van. Ik maak meer zorgen dat we met de gewone maatschappij blijven hangen in maatregelen zoals mondkapjes.
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:15:
[...]
Tenslotte haalt hij de lange termijn aan. Laten we inderdaad eens goed kijken wat we eind 2022, eind 2023 en omstreeks 2030 nog van corona moeten verwachten, en in hoeverre we als maatschappij bereid zijn tot langdurige offers. Die conversatie moet dringend gestart worden en is absoluut noodzakelijk om te voorkomen dat straks niemand de overheid nog serieus neemt.
Voor mij in elk geval geen bereidheid tot lange termijn offers. Misschien een jaarlijkse vaccinatie ofzo. Geen kapjes, afstand enz. Ik zal er alleen maar harder tegen gaan zijn hoe langer het duurt. Het doel moet zijn terug naar normaal. Geen 'nieuwe normaal'. Als het toch gebeurt neem ik aan dat er bij de volgende verkiezingen wel een anti-maatregel partij mee zal doen en die krijgt dan zeker mijn stem.

Als het langdurig mondkapjes moeten worden, ook als er geen golf aan de gang is, dan ga ik me daar gewoon niet aan houden. Zoals je nu ook al steeds meer ziet trouwens.

Als de overheid het vertrouwen terug wil winnen dan zou dat kunnen met een plan over hoe ze terug naar normaal willen. Wat voor condities (endemisch, geen golf enz). Zodat het duidelijk is wat we kunnen verwachten en dat maatregelen niet blijvend zijn puur uit angst van de politiek.
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:57:
[...]
En dit is precies de NL houding waardoor wij meer maatregelen nodig hebben dan de buren :+

"ik wil wel wat doen, ALS ik er een snoepje voor krijg"

Wij NL'ers noemen dat "handelsgeest". Maar het is gewoon eigenlijk heel kinderachtig gedrag... Mijn kleuter van 5 probeert dat ook :+
Ik vind het juist wel logisch. Als je wat doet dan moet er wat tegenover staan. Laat bijvoorbeeld gevaccineerden geen mondkapje dragen, dan zou je de vaccinatiegraad enorm toe zien nemen (en ligt ook best in lijn met de 2G natuurlijk - immers mag dit ook al in cafe's).

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 10-01-2022 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04
Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Veelal omdat er geen enkel alternatief is. Ik zie geen enkele politicus die gechikt zou zijn als minister president.
Maar ik ken genoeg politici die beter geschikt zouden zijn dan Rutte. En dan vooral omdat Rutte al verschillende keren heeft laten zien de boel te belazeren, en daar vooral geen lering uit wil trekken. Daarmee zou hij wat mij betreft al helemaal niet op de lijst van kandidaten mogen staan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
redwing schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Maar ik ken genoeg politici die beter geschikt zouden zijn dan Rutte. En dan vooral omdat Rutte al verschillende keren heeft laten zien de boel te belazeren, en daar vooral geen lering uit wil trekken. Daarmee zou hij wat mij betreft al helemaal niet op de lijst van kandidaten mogen staan.
noem 1 partijleider die beter geschikt zou zijn. Geen politicus. Een partij met leider die ons land kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:42:
Ik zie net het RTL Nieuws en dat OMT begint het nu echt een beetje hoog in de bol te krijgen. Wat is dit voor waanzin en hoe willen ze dat allemaal gaan controleren?
Ik kijk geen RTL nieuws dus misschien is het handig om wat context toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
jadjong schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Ik kijk geen RTL nieuws dus misschien is het handig om wat context toe te voegen.
De uitbreiding van de mondkapjesplicht naar buiten en mensen verplichten één bepaald type mondkap te dragen.

https://www.parool.nl/ned...-drukke-plekken~be629dde/

Het advies is om het gebruik van mondneusmaskers in de publieke ruimte als volgt uit te breiden:

In alle publieke binnenruimtes waar meerdere mensen van verschillende huishoudens bijeen komen of verblijven, ongeacht of er afstand kan worden gehouden, adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te dragen door iedereen vanaf 13 jaar. Het gaat hierbij om een uitbreiding, waarbij continu maskergebruik wordt geadviseerd, ook wanneer iemand zit, met de uitzondering uiteraard voor als iemand eet/drinkt. Het gaat hierbij om de volgende situaties:

o onderwijs: bij universiteit en HBO bij onderwijs in grotere groepen;
o bij evenementen binnen;
o horeca;
o culturele instellingen;
o bedrijven en kantoorruimtes, behalve als er een beperkte en vaste bezetting is en de ventilatie volgens de norm is;
o binnensportruimten, behalve als je sport.
In drukke publieke buitenruimtes waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden adviseert het OMT een medisch mondneusmasker te laten dragen door iedereen. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
o drukke winkelstraten;
o tijdens sportevenementen;
o tijdens demonstraties;
o op drukke markten

Voor kwetsbare personen geldt net als voor anderen het advies om een medisch mondneusmasker (chirurgisch mondneusmasker, minimaal type II) te dragen. Daarnaast kan voor deze groep een FFP2-masker overwogen worden in "ongecontroleerde" situaties. Dat zijn situaties waar er sprake is van veel bewegingen, waar de anderhalve meter niet gehandhaafd kan worden, waar aerosolvorming (zingen, schreeuwen) optreedt, en waarin er twijfels zijn over de ventilatie in een binnenruimte. Een FFP2-masker biedt de drager een betere bescherming, maar is minder geschikt voor langdurig gebruik. Het advies voor kwetsbaren is om de verblijfsduur in dergelijke situaties zoveel mogelijk te beperken, maar in elk geval niet langer dan de geadviseerde draagduur in de productspecificaties van het masker, meestal rond de 3 à 4 uur.

Het OMT adviseert een FFP2-masker niet als basisbescherming voor de algemene bevolking; daarvoor volstaat het chirurgisch mondneusmasker, minimaal type II, al is er geen bezwaar er gebruik van te maken. Er zijn echter ook nadelen aan verbonden. Hoewel een FFP2-masker een hogere bescherming biedt tegen uitstoot van partikels in de ruimte en tegen het oplopen van een infectie door de drager, is er een aantal nadelen gerapporteerd aan het langdurig gebruik van een dergelijk masker. Bij langdurig gebruik kunnen klachten als benauwdheid, kortademigheid, vermoeidheid en hoofdpijn optreden. Een FFP2-masker is daarom zelfs gecontra-indiceerd bij mensen met een longaandoening en bij zwangeren. De kans is groot dat het masker sneller afgedaan wordt als het draagcomfort niet zo goed is. Conform het WHO-advies is een goed gedragen chirurgisch medische masker bij langdurig gebruik daarom waarschijnlijk effectiever. Maar ook hiervoor geldt uiteraard dat het masker voortdurend correct en goed aansluitend gedragen moet worden. Daarnaast heeft ieder masker een beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht."

[ Voor 94% gewijzigd door P-Rock op 10-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:47:
[...]
noem 1 partijleider die beter geschikt zou zijn. Geen politicus. Een partij met leider die ons land kan leiden.
Een minister-president hoort een diplomaat te zijn, de afgezant voor internationale betrekkingen.

Niet 'het gezicht' van de Nederlandse overheid zoals een president. Daarvoor hebben we een ander staatshoofd. We zijn geen republiek (meer).

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:19:

Natuurlijk is er nog wel een onzekerheid met de scholen die open zijn gegaan, daar moeten we over een dag of 10 wel goed naar kijken.
Dat duurt waarschijnlijk wel wat langer. De kinderen komen ten slotte niet in het ziekenhuis en het probleem is vooral dat ze ouders/grootouders besmetten. Als de huidige verwachting uitkomt is dat al na de echte piek en zal het weinig impact hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vorkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:29:
Dus ook de plichten die bij die rechten hoort?
Er is toch nog geen vaccinatieplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:50:
[...]

Er is toch nog geen vaccinatieplicht?
Die komt wel hoor. Eerst 2G er door drukken nu Ernst Kuipers aan het roer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:52:
[...]
Als iets een worst case scenario is betekent dat niet dat het niet een realistisch scenario is.
Met de informatie die buiten deze presentatie werd gegeven en beschikbaar was, was wel duidelijk dat de 170k helemaal geen realistisch scenario was en puur een overdreven worst case scenario. En dan een voorspelling die zo onrealistisch was dat hij normaal niet eens in de marge van zo'n grafiek zou moeten komen.

[removed]

Pagina: 1 ... 170 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.