Ja ik trok al sinds het begin van de coronacrisis het parallel met het terrorisme maar dat werd vaak afgedaan als niet relevant. Maar ik zie daar ook nog steeds een heel pakket aan maatregelen die puur theater zijn en allang niet meer nodig. Waarbij je wordt beschouwd als potentiele terrorist. En er wordt 20 jaar na dato nog steeds meer ingevoerd! Grapperhaus brulde zich schor om de sleepnetten bijvoorbeeld. Het probleem is dat er hele instituten zijn opgericht en die willen zichzelf niet meer afschaffen. Dus het blijft in stand ondanks dat het niet meer nodig is, alleen maar omdat geen politicus zoveel mensen op straat wil zetten, of het risico nemen dat er toch een keer wat gebeurt.
Nou zal het me voor de luchtvaart niet zo boeien. Daar heb je maar 1-2x per jaar last van. Ik maak meer zorgen dat we met de gewone maatschappij blijven hangen in maatregelen zoals mondkapjes.
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:15:
[...]
Tenslotte haalt hij de lange termijn aan. Laten we inderdaad eens goed kijken wat we eind 2022, eind 2023 en omstreeks 2030 nog van corona moeten verwachten, en in hoeverre we als maatschappij bereid zijn tot langdurige offers. Die conversatie moet dringend gestart worden en is absoluut noodzakelijk om te voorkomen dat straks niemand de overheid nog serieus neemt.
Voor mij in elk geval geen bereidheid tot lange termijn offers. Misschien een jaarlijkse vaccinatie ofzo. Geen kapjes, afstand enz. Ik zal er alleen maar harder tegen gaan zijn hoe langer het duurt. Het doel moet zijn terug naar normaal. Geen 'nieuwe normaal'. Als het toch gebeurt neem ik aan dat er bij de volgende verkiezingen wel een anti-maatregel partij mee zal doen en die krijgt dan zeker mijn stem.
Als het langdurig mondkapjes moeten worden, ook als er geen golf aan de gang is, dan ga ik me daar gewoon niet aan houden. Zoals je nu ook al steeds meer ziet trouwens.
Als de overheid het vertrouwen terug wil winnen dan zou dat kunnen met een plan over hoe ze terug naar normaal willen. Wat voor condities (endemisch, geen golf enz). Zodat het duidelijk is wat we kunnen verwachten en dat maatregelen niet blijvend zijn puur uit angst van de politiek.
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:57:
[...]
En dit is precies de NL houding waardoor wij meer maatregelen nodig hebben dan de buren
"ik wil wel wat doen, ALS ik er een snoepje voor krijg"
Wij NL'ers noemen dat "handelsgeest". Maar het is gewoon eigenlijk heel kinderachtig gedrag... Mijn kleuter van 5 probeert dat ook

Ik vind het juist wel logisch. Als je wat doet dan moet er wat tegenover staan. Laat bijvoorbeeld gevaccineerden geen mondkapje dragen, dan zou je de vaccinatiegraad enorm toe zien nemen (en ligt ook best in lijn met de 2G natuurlijk - immers mag dit ook al in cafe's).
[
Voor 16% gewijzigd door
GekkePrutser op 10-01-2022 19:55
]