Wat vinden we van de epidemiologische analyse van het OMT in het recente
advies?
Mijn gevoel: je ziet zo'n duidelijke verschil tussen wat voor cijfers zij over de grens opzoeken en waar we hier vaak naar kijken dat het compleet een eigen wereld lijkt. Zij pakken totaal andere dingen op als wij en bijvoorbeeld @
t_captain hier, en trekken ook heel andere conclusies uit de gegevens. De focus ligt nu ineens weer zo erg op de besmettingen en de cijfers die daar een groei van laten zien dat het weer erg negatief wordt afgespiegeld.
Uiteraard kan je ons daar net zo goed van beschuldigen, maar ik begin een steeds sterker gevoel van
confirmation bias te krijgen.
De verminderde virulentie wordt ook nog steeds niet aangenomen, ze komen nog niet verder dan dat "sommige onderzoeken" dat suggereren en wuiven dat gelijk weg middels de focus op de besmettingen.
Ik probeer vertrouwen te houden in OMT en RIVM (waarbij met name de laatste normaal mijn respect behoorlijk geniet), maar dat begint toch wel steeds meer af te brokkelen. Met name OMT lijkt steeds meer te willen blijven geloven in hun eigen doemscenario's.