Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
stylezzz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Haha, noem het maar zoals je wil. Maar na een maand harde lockdown die achteraf onnodig bleek ben ik er wel een beetje klaar mee :) :+
Achteraf is altijd makkelijk lullen natuurlijk. Hindsight=20/20 enzo. Het is trouwens voor het éérst dat we eens níét te laat zijn. En momenteel stijgen de besmettingen flink, dus het is nog geen 100% dat de lockdown onnodig was/is.
loki504 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Het zal was effectief zijn. Ik heb het alleen of die paar weigeraars er voor zorgen dat we nu in een lockdown zitten.
Waren het er maar een paar. elke keer als ik een supermarkt in wandel zie ik méérdere mensen zonder mondkapje. Het is verplicht, wordt nog gemeld aan de deur, maar mensen spreken elkaar er niet op aan. Niet vreemd, want geen handhaving=geen steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GekkePrutser schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:47:
Ja, maar wat je hierbij niet meeneemt is dat het kabinet dat niet zomaar vraagt. Die weten de site van de WHO ook echt wel te vinden.

Dit vragen ze omdat ze er over denken natuurlijk. En dan kunnen zeggen van "Ja want het OMT zegt...". Op deze manier dekken ze zichzelf in door te vragen om een antwoord dat ze van tevoren al weten. Bovendien werkt het gelijk als een 'proefballonnetje'. Zodat ze de reactie kunnen polsen.
Uiteraard zit er een dubbele agenda achter bij dergelijke vragen, aan het advies verandert namelijk niet echt wat.
Mijn punt was echter een rant op de media, mocht je dat gemist hebben. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

stylezzz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Haha, noem het maar zoals je wil. Maar na een maand harde lockdown die achteraf onnodig bleek ben ik er wel een beetje klaar mee :) :+
Zo is het! Mensen die hier nu ineens gaan roepen dat ze gerust een mondkapje gaan dragen buiten en bij het sporten nu het OMT het zegt om "beloond" te worden met een mogelijkheid tot een versoepeling. Waar zijn we mee bezig 8)7

Er zijn grenzen aan mijn bereidwilligheid tot medewerking. Buiten mondkapjes ga ik echt niet aan beginnen. Gevaccineerd en booster maar het is wel mooi geweest.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat vinden we van de epidemiologische analyse van het OMT in het recente advies?

Mijn gevoel: je ziet zo'n duidelijke verschil tussen wat voor cijfers zij over de grens opzoeken en waar we hier vaak naar kijken dat het compleet een eigen wereld lijkt. Zij pakken totaal andere dingen op als wij en bijvoorbeeld @t_captain hier, en trekken ook heel andere conclusies uit de gegevens. De focus ligt nu ineens weer zo erg op de besmettingen en de cijfers die daar een groei van laten zien dat het weer erg negatief wordt afgespiegeld.
Uiteraard kan je ons daar net zo goed van beschuldigen, maar ik begin een steeds sterker gevoel van confirmation bias te krijgen.

De verminderde virulentie wordt ook nog steeds niet aangenomen, ze komen nog niet verder dan dat "sommige onderzoeken" dat suggereren en wuiven dat gelijk weg middels de focus op de besmettingen.
Ik probeer vertrouwen te houden in OMT en RIVM (waarbij met name de laatste normaal mijn respect behoorlijk geniet), maar dat begint toch wel steeds meer af te brokkelen. Met name OMT lijkt steeds meer te willen blijven geloven in hun eigen doemscenario's.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
japie06 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:11:
Je ziet in heel veel landen om ons heen dat het doodnormaal is om ook mondkapjes op straat te dragen. Maar in Nederland moet dan weer over draagvlak gaan...
Ja het is best vermoeiend in Nederland. In verschillende Europese landen geweest afgelopen weken. Iedereen draagt die dingen en je kan gewoon normaal leven hebben voor de rest.

Hier in Nederland alleen maar gezeur van mensen die dingen niet willen maar intussen is alles wel dicht. Snap niet dat alternatieven niet juist omarmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:17
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Waren het er maar een paar. elke keer als ik een supermarkt in wandel zie ik méérdere mensen zonder mondkapje. Het is verplicht, wordt nog gemeld aan de deur, maar mensen spreken elkaar er niet op aan. Niet vreemd, want geen handhaving=geen steun.
Percentage gewijs is het natuurlijk een paar. En ik geloof het gewoon niet dat als iedereen netjes zijn verantwoordelijkheid had genomen we geen lockdown hadden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14
Shadow_Agent schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Zo is het! Mensen die hier nu ineens gaan roepen dat ze gerust een mondkapje gaan dragen buiten en bij het sporten nu het OMT het zegt om "beloond" te worden met een mogelijkheid tot een versoepeling. Waar zijn we mee bezig 8)7

Er zijn grenzen aan mijn bereidwilligheid tot medewerking. Buiten mondkapjes ga ik echt niet aan beginnen. Gevaccineerd en booster maar het is wel mooi geweest.
Ach, wie gaat het handhaven denk ik dan? Maar als dat betekend dat er weer wat kan, i.p.v. eindeloos rondjes om de wijk wandelen met de hond.... So be it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:01
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat we die getallen wel moeten herkalibreren met omicron.

Omcron lijkt zich veel makkelijker te verspreiden onder gevaccineerden (waardoor de incidentie minder scheef wordt). In het verlengde daarvan zouden de opnames minder scheef verdelen, maar aan de andere kant lijkt een prik nog prima tegen opname te beschermen (zeker met de recente boosters die allemaal bij gevaccineerden terecht komen)
Precies wat je zegt. Ja, gevaccineerden lopen nu meer kans op een besmetting t.a.v. Delta. Maar dat geldt ook voor de ongevaccineerden. Meer virus in de populatie = meer kans het tegen het lijf te lopen. En aangezien ongevaccineerden nu eenmaal 80-95% meer kans op ziekenhuisopname hebben t.a.v. gevaccineerden blijven zij een probleem voor de zorg

Maar aangezien besmettingen toch niet tegen te houden zijn moet je naar de ziekenhuisdruk kijken. En low and behold. Daar liggen atm nog steeds vooral ongevaccineerden op de IC en 50% de verpleegafdeling. Met een populatie van 12% van de bevolking.......

Ik zeg ook nergens dat je dan geen maatregelen nodig zou hebben, want die zijn in wintertijd nog nodig ja. Maar lockdown? Nah, die was nevernooit gekomen als we 100% vaccinatiegraad hadden. Of tenminste wanneer de 45+ers 100% vaccinatiegraad hadden gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 10-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
stylezzz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ach, wie gaat het handhaven denk ik dan? Maar als dat betekend dat er weer wat kan, i.p.v. eindeloos rondjes om de wijk wandelen met de hond.... So be it.
Regels hoeven niet altijd handhaafbaar te zijn. Mensen betalen ook belasting omdat we dat nu eenmaal met elkaar afgesproken hebben. Handhaving is ook bij belasting betalen nihil.

Die constante roep op handhaving. Zijn we allemaal kleuters geworden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
giantgiantus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ja het is best vermoeiend in Nederland. In verschillende Europese landen geweest afgelopen weken. Iedereen draagt die dingen en je kan gewoon normaal leven hebben voor de rest.

Hier in Nederland alleen maar gezeur van mensen die dingen niet willen maar intussen is alles wel dicht. Snap niet dat alternatieven niet juist omarmd worden.
Tegelijkertijd kan je je afvragen of mondkapjes op straat ervoor zorgt dat je geen lockdown nodig hebt. Het antwoord is waarschijnlijk dat dat zeer waarschijnlijk niks met elkaar te maken heeft. Hier zijn het OMT en de regering ineens extreem voorzichtig geworden m.b.t. corona, terwijl mensen mentaal eraan onderdoor gaan vanwege de lockdown. En dat terwijl omicron bij heel veel mensen inmiddels niet veel meer lijkt dan een verkoudheid 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

stylezzz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Vind ik ook. Mocht het alleen maar extra mondkapjes worden zonder dat we een 'beloning' krijgen dan stikken ze er maar in. :)
Net als dat de coronapas een vervanging was voor vrijwel alle maatregelen en we nu toch opgescheept zitten met alle maatregelen + die draak van een coronapas. Niet volgens afspraak.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Gonadan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:08: Met name OMT lijkt steeds meer te willen blijven geloven in hun eigen doemscenario's.
Misschien komt de druk ook wel vanuit de overheid om er alles aan te doen om geen doemscenario's uit te laten komen. Dit kan slecht zijn voor het nieuw kabinet wat natuurlijk een enorm lastig pakket was om uit te vogelen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Heb het nog even voor je opgezocht. Op 30 april vorig jaar 17.148 mensen overleden aan corona. Nu inderdaad 21.080. Dus 4.000 sinds toen. Ik geloof wel dat het er flink minder hadden kunnen zijn als iedereen een vaccin had kunnen nemen, maar we hebben geen precieze cijfers om het te kunnen onderbouwen. Duizenden minder had zo kunnen zijn, maar zeker stellen kunnen we het niet :).
Ik weet niet hoe compleet dit getal is. Er is wat discussie of niet een veel groter deel van oversterfte moet worden toegeschreven aan covid.

Als die 4000 in een periode van 7 maanden het hele cijfer is, kom je in de orde van influenza.

Dat virus veroorzaakte een sterfte van 40k in tien jaar = 4000 per jaar.

Met covid nu dis een factor 2 hoger, maar dat betreft nog grotendeels delta. Inmiddels zien we wereldwijd veel minder sterfte in de omocron periode. We lijken in 2022 onder de influenze-getallen te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 10:14
giantgiantus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Regels hoeven niet altijd handhaafbaar te zijn. Mensen betalen ook belasting omdat we dat nu eenmaal met elkaar afgesproken hebben. Handhaving is ook bij belasting betalen nihil.

Zolang er draagvlak is zal ik de laatste zijn die maatregelen aan zijn laars lapt. Maar laten ze dat de afgelopen maanden vakkundig hebben afgebroken. Niet alleen bij mij overigens, bij het ingaan van de harde lockdown was er ook nog maar 30% die het begreep. Daar zal nu nog minder van over zijn. Voor diegenen die al wat langer meelopen hier.... Ik heb het kabinetsbeleid hier circa 1.5 jaar lopen verdedigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:08:
Wat vinden we van de epidemiologische analyse van het OMT in het recente advies?

Mijn gevoel: je ziet zo'n duidelijke verschil tussen wat voor cijfers zij over de grens opzoeken en waar we hier vaak naar kijken dat het compleet een eigen wereld lijkt. Zij pakken totaal andere dingen op als wij en bijvoorbeeld @t_captain hier, en trekken ook heel andere conclusies uit de gegevens. De focus ligt nu ineens weer zo erg op de besmettingen en de cijfers die daar een groei van laten zien dat het weer erg negatief wordt afgespiegeld.
Uiteraard kan je ons daar net zo goed van beschuldigen, maar ik begin een steeds sterker gevoel van confirmation bias te krijgen.

De verminderde virulentie wordt ook nog steeds niet aangenomen, ze komen nog niet verder dan dat "sommige onderzoeken" dat suggereren en wuiven dat gelijk weg middels de focus op de besmettingen.
Ik probeer vertrouwen te houden in OMT en RIVM (waarbij met name de laatste normaal mijn respect behoorlijk geniet), maar dat begint toch wel steeds meer af te brokkelen. Met name OMT lijkt steeds meer te willen blijven geloven in hun eigen doemscenario's.
Tja, als een virus 5 x minder ziekmakend is, maar er worden 50x zoveel mensen besmet heb je onder de streep alsnog een toename van opnames (zoals ook in al die walhalla landen zoals DK, UK, FR zich aan het aftekenen is nu)

Mooi dat de IC ontzien lijkt te worden, maar de toename van verpleegafdelingsbezetting kan NL met nog een 1200 deltaklanten in huis niet hebben.

Ik snap de voorzichtigheid prima, zeker nu we een potentiele besmettingsbom hebben afgestoken door de scholen te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
giantgiantus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Mwoah, volgens mij wordt er best netjes gecontroleerd op belasting :+ Er worden zelfs regelmatig grote onderzoeken opgestart, met een recent schandaal tot gevolg zelfs. Misschien is er zelfs wat teveel handhaving geweest toen.

En ja, in NL zijn we allemaal een stel kleuters geworden ja. Zo zie ik het wel om me heen tenminste.
loki504 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Percentage gewijs is het natuurlijk een paar. En ik geloof het gewoon niet dat als iedereen netjes zijn verantwoordelijkheid had genomen we geen lockdown hadden gehad.
ik denk dat kwa percentage het sneller naar de dubbele cijfers gaat als je zou willen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:14:
Ik weet niet hoe compleet dit getal is. Er is wat discussie of niet een veel groter deel van oversterfte moet worden toegeschreven aan covid.
Dat weten we inderdaad niet nee.
Als die 4000 in een periode van 7 maanden het hele cijfer is, kom je in de orde van influenza.
Het betrof de periode van 1 mei t/m nu, dus niet echt representatief denk ik als het gaat om jaarcijfers. Zie ook het grafiekje op de pagina die ik linkte.
Met covid nu dis een factor 2 hoger, maar dat betreft nog grotendeels delta. Inmiddels zien we wereldwijd veel minder sterfte in de omocron periode. We lijken in 2022 onder de influenze-getallen te zakken.
Inderdaad dus. Ik vind het ook wel opvallend dat @LZ86 zei dat zij nog geen één omicron-patiënt op de IC hebben gehad. Ik vraag me nu dus echt af of die er überhaupt wel zijn geweest in Nederland of dat alles wat nu binnenstroomt nog verlate Delta patiënten zijn. Waarom wordt dan niet onderzocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

giantgiantus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Wij waren dit weekend even in Duitsland niet te ver over de grens. Overal heel duidelijk plakkaten op bakkers, horeca etc dat een FFP2 masker verplicht is. Je kunt er echt niet omheen. Toch regelmatig gezien dat (waren telkens Nederlanders) er kwamen binnenlopen met stoffen maskers. Daar werd echt direct op gewezen door personeel. Je hoorde wat onbegrip en gemopper en dan droop men maar weer af.

Waarom kan dat hier in Nederland niet? Vorige week in de supermarkt hier ook een stel wat geen mondkap ophad. Het liefst zou ik er iets van zeggen, het personeel ook denk ik, maar waarschijnlijk eindigt dat in een enorme vervelende en verhitte discussie. Dus dat doe ik dan maar niet. Eigenlijk zijn we best een ingewikkeld en koppig volk met veel meningen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Niet om heel lullig te doen, maar zijn mensen die sterven snel gestorven of zijn dit mensen die heel lang op de IC liggen en pas na x aantal weken sterven? Zijn daar cijfers van?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 16-09 20:50
loki504 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Dus jij wil zeggen als iedereen zijn mandkapje op doet in de winkels dat we gewoon open kunnen? Ik betwijfel het. En er ja ik zeur en zeik en hoop. Maar dat betekent niet dat ik en velen hier uiteindelijk het wel netjes doen.
We zeuren en zeiken over en houden ons dan ook niet alleen aan mondkapjes, maar aan het hele spectrum aan maatregelen. Dus het doen alsof het je voor eens houden aan een maatregel daar per definitie voor zou zorgen, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje waar wij dealen. (Overigens niet mijn werkgever, maar een contractor hier). Iemand zou in quarantaine moeten (nog 3 dagen tot test), maar zijn werkgever ziet dat in dat geval als ziektedagen.

Nu zijn de eerste 2 ziektedagen alitjd voor hemzelf (od minser vakantie volgend kwartaal oid).. die persoon heeft daar dus geen zin in (logischerwijs), en is vandaag gewoon aan het werk. (Gaat wel om een trucker, dus veel contact zal ie niet hebben, maar toch).
Is zijn werkgever verplicht de quarantaine tijd door te betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Inderdaad dus. Ik vind het ook wel opvallend dat @LZ86 zei dat zij nog geen één omicron-patiënt op de IC hebben gehad. Ik vraag me nu dus echt af of die er überhaupt wel zijn geweest in Nederland of dat alles wat nu binnenstroomt nog verlate Delta patiënten zijn. Waarom wordt dan niet onderzocht?
Om nou mijn ziekenhuis die lang niet iedereen sequenced als maatstaf voor het hele land te vinden omdat het toevallig in je straatje past is wel slecht hoor ;)

Ga ervanuit dat er nu na enkele weken dominante Omikron amper tot geen delta patienten meer worden opgenomen. Het gros zal dus Omikron zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Gonadan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:08:

De verminderde virulentie van omicron wordt gedeeltelijk aangenomen. Lagere kans op hospitalisatie wordt overgenomen, lager aantal ligdagen per opname niet, andere verhouding IC/kliniek hoor je wel iets over maar niet expliciet.

Ook bespeur ik iets van een aarzeling om naar voren te komen met een nieuwe prognose, een bijstelling van hetgeen op 19-12 werd gepresenteerd. We weten allemaal die die bijstelling gigantisch wordt. We voorzagen een piek tussen 3500 en 13500 bedden omstreeks 22-1. Dat lijkt nu te gaan dalen naar 1200 - 1800 bedden tussen 25-1 en 1-2. Die schijnbare aarzeling voelt als het niet willen loslaten van de paniekstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:19:
Om nou mijn ziekenhuis die lang niet iedereen sequenced als maatstaf voor het hele land te vinden omdat het toevallig in je straatje past is wel slecht hoor ;)

Ga ervanuit dat er nu na enkele weken dominante Omikron amper tot geen delta patienten meer worden opgenomen. Het gros zal dus Omikron zijn.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry! :>. Maar het zou dus wel kunnen dat er bij jullie tóch omicron liggen op de IC? Of wordt op de IC wel iedereen sequenced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:57:
[...]

En dit is precies de NL houding waardoor wij meer maatregelen nodig hebben dan de buren :+

"ik wil wel wat doen, ALS ik er een snoepje voor krijg"

Wij NL'ers noemen dat "handelsgeest". Maar het is gewoon eigenlijk heel kinderachtig gedrag... Mijn kleuter van 5 probeert dat ook :+
Kindertjes die vragen, die worden ... :X
Maar dat zal in de opvoeding bij vele kennelijk vervangen zijn door "de brutalen hebben de halve wereld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:19:
Een vraagje waar wij dealen. (Overigens niet mijn werkgever, maar een contractor hier). Iemand zou in quarantaine moeten (nog 3 dagen tot test), maar zijn werkgever ziet dat in dat geval als ziektedagen.

Nu zijn de eerste 2 ziektedagen alitjd voor hemzelf (od minser vakantie volgend kwartaal oid).. die persoon heeft daar dus geen zin in (logischerwijs), en is vandaag gewoon aan het werk. (Gaat wel om een trucker, dus veel contact zal ie niet hebben, maar toch).
Is zijn werkgever verplicht de quarantaine tijd door te betalen?
Wij worden ook ziekgemeld als we in quarantine moeten. Zeker omdat het gros later dus ook positief blijkt.

Maar de ziektedagen voor jezelf? Mag dat in NL? Volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 14:53
brothermaynard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:00:
[...]

De OMTbrief is daar toch duidelijk in, FFP2 > IIR, maar die laatste is mits goed toegepast adequaat. Het OMT denkt zelfs dat op grote groepen het IIR masker veiliger is, omdat het FFP2 masker minder comfortabel is en daardoor sneller afgedaan zal worden:
Een FFP2-masker biedt de drager een betere
bescherming, maar is minder geschikt voor langdurig gebruik. Het advies voor
kwetsbaren is om de verblijfsduur in dergelijke situaties zoveel mogelijk te
beperken, maar in elk geval niet langer dan de geadviseerde draagduur in de
productspecificaties van het masker, meestal rond de 3 à 4 uur.
Een FFP2-masker is
daarom zelfs gecontra-indiceerd bij mensen met een longaandoening en bij
zwangeren. De kans is groot dat het masker sneller afgedaan wordt als het
draagcomfort niet zo goed is. Conform het WHO-advies is een goed gedragen
chirurgisch medische masker bij langdurig gebruik daarom waarschijnlijk
effectiever. Maar ook hiervoor geldt uiteraard dat het masker voortdurend correct en goed aansluitend gedragen moet worden. Daarnaast heeft ieder masker een
beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen
naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht.
In de brief staat ook dat er iets verschil tussen een niet medisch masker en een medisch masker. Wat dat iets verschil is wordt (helaas) niet vermeld, maar alleen omdat het medisch masker meer gestandaardiseerd is wordt dat aanbevolen. In de praktijk zou het niet significant verschillen, anders was dat wel gemeld. Dan lijkt eerder hameren op een correct gebruik van een mondkapje beter is dan het verzwaren van een mondkapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:21:
In steeds meer branches is dat gebruikelijk. Bijvoorbeeld in schoonmaak. Vaak ook branches waar überhaupt werknemersrechten steeds minder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
brothermaynard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:00:
[...]

De OMTbrief is daar toch duidelijk in, FFP2 > IIR, maar die laatste is mits goed toegepast adequaat. Het OMT denkt zelfs dat op grote groepen het IIR masker veiliger is, omdat het FFP2 masker minder comfortabel is en daardoor sneller afgedaan zal worden:
Een FFP2-masker biedt de drager een betere
bescherming, maar is minder geschikt voor langdurig gebruik. Het advies voor
kwetsbaren is om de verblijfsduur in dergelijke situaties zoveel mogelijk te
beperken, maar in elk geval niet langer dan de geadviseerde draagduur in de
productspecificaties van het masker, meestal rond de 3 à 4 uur.
Een FFP2-masker is
daarom zelfs gecontra-indiceerd bij mensen met een longaandoening en bij
zwangeren. De kans is groot dat het masker sneller afgedaan wordt als het
draagcomfort niet zo goed is. Conform het WHO-advies is een goed gedragen
chirurgisch medische masker bij langdurig gebruik daarom waarschijnlijk
effectiever. Maar ook hiervoor geldt uiteraard dat het masker voortdurend correct en goed aansluitend gedragen moet worden. Daarnaast heeft ieder masker een
beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen
naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht.
Het Rijnstate maakt ook onderscheid tussen FFP2 en FFP2 met IIR-certificering, die het personeel kennelijk gebruikt. Ik heb er verder geen verstand van, maar het is wel een opvallend bericht van Rijnstate.

Overigens vind ik het prima beleid van Rijnstate om schone maskers uit te delen. Die zijn sowieso veiliger dan maskers die mensen eigenlijk al te lang op hebben. Ik durf de inschatting wel te maken dat dit heel veel gebeurt. Te lang op, hergebruik etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Dat weten we inderdaad niet nee.

[...]
[...]

Ik vond dat een van de mooiste anekdotische feiten om te lezen. En ik wens @LZ86 toe dat hij ook in de komende vier tot zes weken geen omicron patienten hoeft te zien. En wel een leuke afwisseling tussen verschillende soorten non-covid patienten, niet al te veel covid patieenten en bovenal wat meer vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

-tom-562 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Hoezo? Het is toch gewoon een legitieme opmerking. Het zal je misschien verbazen, maar voor een hoop mensen/gezinnen is elke dag een paar euro voor een mondmasker gewoon een hoop geld.
Gisteren nog 20 stuks voor 8 euro gekocht bij de Jumbo... 40 cent per stuk dus...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Nee, Nederland voert een beleid om de zorgdruk te verlagen.
Pijler #1 van het corona beleid.
• een acceptabele belastbaarheid van de zorg – ziekenhuizen moeten
kwalitatief goede zorg aan zowel COVID-19-patiënten als aan patiënten
binnen de reguliere zorg kunnen leveren;
Men geeft deze pijler invulling door de zorgbelasting door corona op een bepaald level te houden, nog niet zo lang geleden werd bijvoorbeeld het getal van 300 op de IC genoemd als houdbaar voor langere termijn.

Hoe kan je dan zeggen dat het beleid is om besmettingen laag te houden danwel dat het beleid is om de zorgdruk te verlagen?

Onder welke pijler valt jouw stelling dat het beleid gaat over het verlagen van de zorgdruk? Er is wel eens aangegeven dat men het prima vindt als er honderden mensen zijn opgenomen vanwege corona en er intusseen de mensen buiten het ziekenhuis immuniteit krijgen door natuurlijke infectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Wij worden ook ziekgemeld als we in quarantine moeten. Zeker omdat het gros later dus ook positief blijkt.

Mag gewoon in Nederland, is ontmoedigen om je ziek te melden voor 1 of 2 dagen. Maar in de huidige tijd niet zo handig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Het gapende gat tussen de geregistreerde sterfte in Nederland en Belgie terwijl de oversterfte veel dichter bij elkaar liggen suggereert dat we hier veel covid sterftes hebben die nooit een ziekenhuis en dus een test zien.

https://home.kpmg/content...-15-jaar-coronacrisis.pdf
Figuur A, oversterfte NL/BE gelijk

https://ourworldindata.or...ity=false&country=NLD~BEL
NL met de helft minder sterfte.

Dat verschil is ongeveer de hele gemeente Urk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry! :>. Maar het zou dus wel kunnen dat er bij jullie tóch omicron liggen op de IC? Of wordt op de IC wel iedereen sequenced?
Wij hebben een tijdlang geen nieuwe covidpatienten gehad omdat we vollagen met langliggende mensen uit de delta dagen (opnamedata begin tot eind november)

Dus alles wat opgenomen werdt moest meteen overgeplaatst worden naar andere ziekenhuizen.

Vandaar dat ik daar vrij zeker wist dat het geen omikronners waren. Wij sequencen niet iedereen, af en toe eens eentje. Daar gaat de microbioloog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:20:
[...]
De verminderde virulentie van omicron wordt gedeeltelijk aangenomen. Lagere kans op hospitalisatie wordt overgenomen, lager aantal ligdagen per opname niet, andere verhouding IC/kliniek hoor je wel iets over maar niet expliciet.

Ook bespeur ik iets van een aarzeling om naar voren te komen met een nieuwe prognose, een bijstelling van hetgeen op 19-12 werd gepresenteerd. We weten allemaal die die bijstelling gigantisch wordt. We voorzagen een piek tussen 3500 en 13500 bedden omstreeks 22-1. Dat lijkt nu te gaan dalen naar 1200 - 1800 bedden tussen 25-1 en 1-2. Die schijnbare aarzeling voelt als het niet willen loslaten van de paniekstand.
Zou een deel van de aarzeling er niet uit voortkomen dat als je bij de huidige aantallen besmettingen er iets naast zit je in overige parameters, in dit geval ongunstig, dat toch vrij grote effecten kan hebben ?

Daarnaast kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze iets minder scherp aan de wind zeilen dan dat je met een gevolgloze prognose op tweakers kunt doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat het OMT bijna alleen naar het medische aspect lijkt te kijken. Het heet toch het 'Outbreak Management Team' zou ik zeggen.. dus moeten ze naar alle aspecten kijken die te maken hebben met een 'outbreak'.
Het functioneert meer als outbreak medisch team. Maargoed met een minister president die zich niet wil verdiepen in sociale gevolgen of de oorzaak wil achterhalen verbaast het me niets. Het kabinet stelt gewoon een gerichte vraag voor advies, kan mooi richting OMT als boeman wijzen en gaat over tot de orde van de dag.

Enige pluspunt vind ik dat Kuipers nu als minister aantreedt en zelf een medische achtergrond heeft. Al verwacht ik juist van het kabinet dat men niet enkel en alleen focust op de bezettingsgraad van ziekenhuizen maar het breder bekijkt.

Ik werk straks alweer twee jaar thuis alleen. Op kantoor kom ik om te werken maar haal ik ook plezier uit de sociale interactie met collega's. Die interactie face 2 face is weg, wat een beetje zoomen en via teams niet hetzelfde overkomt. Met als resultaat: elke dag voelt hetzelfde aan: van slaapkamer naar keuken naar werkkamer naar woonkamer naar slaapkamer en weer door. Maar denk je dat het kabinet nadenkt over de sociale gevolgen? Boeit ze geen klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
IJzerlijm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Het gapende gat tussen de geregistreerde sterfte in Nederland en Belgie terwijl de oversterfte veel dichter bij elkaar liggen suggereert dat we hier veel covid sterftes hebben die nooit een ziekenhuis en dus een test zien.

https://home.kpmg/content...-15-jaar-coronacrisis.pdf
Figuur A, oversterfte NL/BE gelijk

https://ourworldindata.or...ity=false&country=NLD~BEL
NL met de helft minder sterfte.

Dat verschil is ongeveer de hele gemeente Urk.
Nee dat verschil tussen de sterfte van corona, en totale oversterfte komt door de vaccinaties :+

i wish i was kidding... Maar dat is daadwerkelijk de logica die veel die-hard anti-vaxxers momenteel aanhangen. "De oversterfte is enorm gestegen sinds vaccineren! Mensen gaan dood door vaccineren!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Dat komt overal voor, soms de eerste dag en soms de eerste twee dagen. Dankzij al die figuren die standaard op maandag of vrijdag 'ziek' zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
42erik schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:02:
[...]

oh, het zou zeker zeer onwenselijk zijn, maar online is nog veel onwenselijker
Nee, ik heb liever online les dan fysiek les met mondkapjes op.

Ik ben slechthorend, en moet het hebben van liplezen als het rumoer is.
Terwijl als ik online les heb, dan zorg ik dat ik het stil heb en dus de les gewoon kan volgen.
Als ik fysiek les heb met mondkapjes krijg ik helemaal niks mee van de les (of het moet gewoon doodstil zijn).

Gelukkig zit ik niet meer qua studie en boeit het mij relatief weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:26:
Maar denk je dat het kabinet nadenkt over de sociale gevolgen? Boeit ze geen klap.
Niet in de laatste plaats omdat het parlement zichzelf heeft uitgezonderd van hun eigen adviezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:01
GAIAjohan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:59:
[...]

.

Ik zie en mondkap op straat ook echt niet zitten. Kan niet eens met m’n vrouw praten als ze dat ding op heeft.
nou ik zie dat als één voordeel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
[...]

Bij mijn werkgever hebben ze het omgedraaid (vind ik opzich net zo slecht eigenlijk).
Als je een kwartaal niet ziek bent, krijg je 1 dag (naar ratio) extra vakantie. Oftewel je kan als je helemaal niet ziek bent dus 4 dagen extra vakantiedagen "verdienen".

Wat ik veel merk is mensen die ziek dus naar werk komen, of die als ze dan eens ziek zijn langer "ziek" zijn zodat ze die ene "verloren" vakantiedag terugwinnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ryur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Bij mijn werkgever hebben ze het omgedraaid (vind ik opzich net zo slecht eigenlijk).
Als je een kwartaal niet ziek bent, krijg je 1 dag (naar ratio) extra vakantie. Oftewel je kan als je helemaal niet ziek bent dus 4 dagen extra vakantiedagen "verdienen".

Wat ik veel merk is mensen die ziek dus naar werk komen, of die als ze dan eens ziek zijn langer "ziek" zijn zodat ze die ene "verloren" vakantiedag terugwinnen.
Ja, dat is dan het gevolg.

Wat schandalig dat dit gewoon wordt toegestaan zeg..... Zet dat hele ziek naar het werk komen cultuurtje ook in een ander perspectief.

Zou mij ook een houding geven van: Ok ik ben loeiziek en ga waarschijnlijk dood, ik ga naar mijn werk in een poging de baas mee te nemen in de ondergang.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 10-01-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Voglens mij wat je als werkgever absoluut niet wil, is dat een zieke werknemer, andere werknemers ziek maakt.

Dus zowel 1e/2e dag ziek=geen loon, als het verdienen van extra dagen is contra-productief... Maarja, het sentiment "Er zijn zoveel mensen die er misbruik van maken" is natuurlijk veel leuker ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:28:
nou ik zie dat als één voordeel :)
Waarom praat jij met de vrouw van @GAIAjohan? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ryur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Wij hadden bij mijn vorige baan in het bedrijfsleven wachtdagen. Die extra dag die je dan geen loon had werd idd dan door de werknemers weer opgenomen als extra ziektedag. Dat plan was snel weer van tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
In het kader van economische gevolgen van de lockdown hier nog niet voorbij zien komen een brief van de gemeente Barneveld aan minister Rutte. Meerdere gemeentes hebben soortgelijke brieven gestuurd.

Gemeente Barneveld: Verzoek om meer mogelijk te maken voor middenstanders

Eerste twee alinea's:
Gelet op de toenemende signalen van zorg over de toekomst van de winkelcentra in onze dorpen sturen wij u deze open brief. De huidige lockdown heeft onze middenstanders opnieuw hard geraakt. Juist de decemberomzet is erg belangrijk en de abrupte aankondiging van de winkelsluiting is hard aangekomen. Wij maken ons ernstig zorgen over de gevolgen. Het is ook niet de eerste sluiting waarmee onze ondernemers te maken hebben. De stapeling van economische en financiële effecten is voor velen intussen zo hoog opgelopen dat men vreest voor sluiting of faillissement. Het resultaat hiervan is een minder aantrekkelijk winkelaanbod, leegstand in winkelcentra en forse maatschappelijke en emotionele effecten, ook op de langere termijn, voor iedereen.

Hier komt bij dat het begrip voor de maatregelen zienderogen afneemt. Ondernemers zien met lede ogen dat de lokale online aankopen afnemen, uitstapjes om te winkelen in het buitenland worden gedaan, groothandels voor bijna iedereen open zijn en op warenmarkten niet-essentiële producten wel worden verkocht. Ook de verhouding van veilig winkelen tussen de essentiële en niet-essentiële winkels raakt zoekt. Bovendien ervaren de ondernemers pijn dat een beeld wordt geschapen dat ze ruimhartig gecompenseerd worden, wat niet zo is. Er resteren hoge kosten voor elke ondernemer.
Dat laatste vetgedrukte is misschien goed ook voor sommigen hier in het topic om even op zich in te laten werken, want regelmatig wordt hier gesuggereerd dat ondernemers volledige compensatie krijgen. Of er wordt gezegd dat het ondernemersrisico is, dat ze zich maar aan moeten passen of dat ze dit hadden kunnen zien aankomen. Dat is natuurlijk erg kort door de bocht.

Vanuit bovenstaande is het dus ook logisch dat gemeenten ervoor kiezen om minder handhavend op te gaan treden. In de eerste lockdown was dat in mijn buurgemeente Soest ook al: daar was afgesproken niet te streng te handhaven, omdat boetes en sluitingen op termijn tot een verschraling van een centrumgebied zou leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Tja, ik hoor al 2 jaar dat iedereen failliet gaat.

Maar de werkelijkheid is anders. Faillisementen zijn op een all time low. Bijvoorbeeld:
https://www.vraagenaanbod...ssementen-in-dertig-jaar/

En dat de economie zo enorm lijdt valt ook reuze mee gezien de verwachte groei komend jaar en de groei afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij redelijk standaard in bepaalde cao's (schoonmaak vroeger zeker). Bij mijn vorige werkgever kreeg je ook 2 extra dagen per kwartaal als je geen verzuim had gehad.. dat zal hierin ook zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Minder lokale kneuterige winkels = meer ruimte voor woningen EN nog meer omzet voor de grote online jongens als Bol en Amazon. Ik zie het ineens! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:33:
Dat laatste vetgedrukte is misschien goed ook voor sommigen hier in het topic om even op zich in te laten werken, want regelmatig wordt hier gesuggereerd dat ondernemers volledige compensatie krijgen. Of er wordt gezegd dat het ondernemersrisico is, dat ze zich maar aan moeten passen of dat ze dit hadden kunnen zien aankomen. Dat is natuurlijk erg kort door de bocht.
Niemand heeft baat bij de nadelen van een lockdown, dus ik snap je stelling even niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:35:

Maar de werkelijkheid is anders. Faillisementen zijn op een all time low. Bijvoorbeeld:

En dat de economie zo enorm lijdt valt ook reuze mee gezien de verwachte groei komend jaar en de groei afgelopen jaren.
Dat komt natuurlijk door de steun, ik ben bang als de steun straks stopt en er moet worden terugbetaald (gedeeltelijk) dat er alsnog een hoop gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
AFCAjax schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Dat komt natuurlijk door de steun, ik ben bang als de steun straks stopt en er moet worden terugbetaald (gedeeltelijk) dat er alsnog een hoop gaan.
En dat zei men in 2020 ook. En dat is na het stoppen van de steun toen ook niet gebeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis

Sorry, maar deze reactie irriteert me een beetje. Al heel vaak is hier gezegd dat je niet failliet hoeft te gaan, je kunt ook (dat is zelfs beter) kiezen voor vrijwillige beëindiging. Maar de consequenties zijn niet veel beter want je moet alsnog je personeel afkopen en het is maar de vraag of er veel geld overblijft voor bijvoorbeeld na je pensionering.

Daarnaast worden veel faillissementen uitgesteld omdat er uitstelregelingen zijn die binnenkort aflopen. Dus een grote klap komt waarschijnlijk nog.

Conclusie: de cijfers die jij aanhaalt vertekenen. Dat de economie goed gaat is logisch, want mensen hebben spullen toch nodig alleen kopen ze het online. Dus met bol.com gaat het goed, maar met de middenstand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

nst6ldr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Niemand heeft baat bij de nadelen van een lockdown, dus ik snap je stelling even niet.
Jazeker wel! Het nadeel dat alles in NL dicht is, is een enorm voordeel voor onze buren. Dat de lokale boekhandel dicht is, is een enorm voordeel voor Bol.com. Dat de lokale fietsenmaker dicht is, is een enorm voordeel voor de 12GObiking bijvoorbeeld. Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online

Ik heb in principe de keuze nu gemaakt om nooit meer retail te kopen in Nederland. Ik ga lekker de grens over (Gronau) of alles bij amazon of bol :)

Ik kan alleen maar stemmen met mijn geld. De ondernemers kunnen de ****** krijgen :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LZ86
Lol, krijg telefoon van school. De eerste kan gehaald worden, want de juf test positief _O-

Het waren een fantastische 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
nst6ldr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:35:
Ik snap mensen niet die het eigen schuld vinden als winkeliers nu failliet gaan? Ik snap niet wat je bedoelt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

En sluitingen? Is die vrees van de gemeente ongefundeerd?
Met de inflatie die gierend uit de hand loopt vind ik het het lastig om die groei serieus te nemen. Dat wordt nog wat als de werkgevers straks 1,2% loonsverhoging gaan bieden bij een inflatie van +5 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Shadow_Agent schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Jazeker wel! Het nadeel dat alles in NL dicht is, is een enorm voordeel voor onze buren. Dat de lokale boekhandel dicht is, is een enorm voordeel voor Bol.com. Dat de lokale fietsenmaker dicht is, is een enorm voordeel voor de 12GObiking bijvoorbeeld. Etc etc.
@Dennis is dat waar je betoog over ging? Moeten we de maatregelen meer gaan afstemmen op het commerciële milieu en minder op het zorgaspect van de pandemie? Want dan snap ik het nóg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb in principe de keuze nu gemaakt om nooit meer retail te kopen in Nederland. Ik ga lekker de grens over (Gronau) of alles bij amazon of bol :)

Ik kan alleen maar stemmen met mijn geld. De ondernemers kunnen de ****** krijgen :)
8)7 ja want Tante Rien met haar kleine winkel kan iets aan het beleid van de regering doen.....

En Amazon noemen als "goed" alternatief. Right..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:39:
[quote]LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:35:

[q]

[...]

Met de inflatie die gierend uit de hand loopt vind ik het het lastig om die groei serieus te nemen. Dat wordt nog wat als de werkgevers straks 1,2% loonsverhoging gaan bieden bij een inflatie van +5 procent.
Zoals in de zorg :+

Maar zonder gekheid, die inflatie en bizarre prijzen voor energie zijn natuurlijk wel een probleem ja. En ik zeg ook niet dat er geen faillisementen zijn of nog komen.

Maar de schreeuwverhalen van retail nederland en KHN komen al 2 jaar niet uit, dus ik kan het amper meer serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
nst6ldr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:39:
@Dennis is dat waar je betoog over ging? Moeten we de maatregelen meer gaan afstemmen op het commerciële milieu en minder op het zorgaspect van de pandemie? Want dan snap ik het nóg minder.
Ging niet over specifiek één reactie, het is een trend die ik hier vaker heb gelezen (zou het even op moeten zoeken).

Nee, we moeten als we lockdowns instellen ook kijken naar de economische en maatschappelijke gevolgen en dan afvragen of we dat willen (en zo nee, dan moeten we passende maatregelen bedenken). Wat hier al vaak gezegd wordt: het lijkt soms of alleen de epidemische situatie wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:39:
Is het echt zo erg als Barneveld of ander christelijk dorp geen winkels meer heeft?
Als ze Corona zo erg vinden hadden ze daar ook meer kunnen prikken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Niet om jou te veroordelen, maar wat is de reden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55

Een ondernemer in problemen zal eerder kiezen voor vrijwillige beeindiging van de zaak dan een faillissement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik las op nos.nl dat de volgende computer storing bij de GGD zich ook alweer aandiende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Ging niet over specifiek één reactie, het is een trend die ik hier vaker heb gelezen (zou het even op moeten zoeken).

Nee, we moeten als we lockdowns instellen ook kijken naar de economische en maatschappelijke gevolgen en dan afvragen of we dat willen (en zo nee, dan moeten we passende maatregelen bedenken). Wat hier al vaak gezegd wordt: het lijkt soms of alleen de epidemische situatie wordt beoordeeld.
Dat gebeurt ook. Alleen valt de balans niet helemaal de kant op die jij wilt :+

Daarom hebben we steunpakketten, hadden we een 3G beleid etc.

Als er alleen medisch gekeken zou worden, zouden we een full-lockdown hebben van 4 weken wereldwijd. Met geweld je huis in gezet en opgesloten. shoot on sight. En ben je er in een aantal weken vanaf (en is de wereldeconomie kaputt wat voor veel meer slachtoffers zorgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
hoevenpe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:42:
Is het echt zo erg als Barneveld of ander christelijk dorp geen winkels meer heeft?
Kijk, dit bedoel ik dus @nst6ldr. Ja tuurlijk joh, helemaal geen probleem als er in een dorp helemaal geen winkels zijn. Moeten mensen maar in de stad gaan wonen, toch? En alles lekker bij Amazon kopen, toch? Globalisatie for the win! Maakt ook niet uit dat Amazon geen belasting betaalt, gaan we als burgers toch gewoon meer belasting betalen? :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Shadow_Agent schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:06:
[...]

*knip* niet op de man

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2022 16:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dat komt omdat ondernemers zelf de stekker trekken voor het te laat is. In 2020 waren er 20% meer bedrijfsbeëindigingen als normaal. (De gegevens van 2021 als geheel moeten nog online komen bij het CBS.)

Mening ondernemer trekt tijdig zijn of haar conclusies, failliet gaan is namelijk erg vervelend. Los van wat je kan verliezen aan geld en eigendommen, je krijgt een kruisje achter je naam bij de banken. Dat betekent dat je jarenlang geen financiële producten of dienstverlening kan krijgen. Iets simpels als een creditcard krijg je niet meer. Telefoonabo afsluiten is ook ineens heel moeilijk geworden. Je kan dat beter voor zijn.

Ondernemers hebben nu enkele miljarden euro's aan belastingschuld openstaan door uitstel van betaling regelingen. Dit hangt nu als een zwaard van Damocles boven deze bedrijven, immers de Belastingdienst wil zijn geld krijgen en het maakt ze weinig uit hoe. De Belastingdienst is historisch gezien een van de grootste aanvragers van faillissementen omwille van openstaande schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:53

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Sorry, maar deze reactie irriteert me een beetje. Al heel vaak is hier gezegd dat je niet failliet hoeft te gaan, je kunt ook (dat is zelfs beter) kiezen voor vrijwillige beëindiging. Maar de consequenties zijn niet veel beter want je moet alsnog je personeel afkopen en het is maar de vraag of er veel geld overblijft voor bijvoorbeeld na je pensionering.

Daarnaast worden veel faillissementen uitgesteld omdat er uitstelregelingen zijn die binnenkort aflopen. Dus een grote klap komt waarschijnlijk nog.

Conclusie: de cijfers die jij aanhaalt vertekenen. Dat de economie goed gaat is logisch, want mensen hebben spullen toch nodig alleen kopen ze het online. Dus met bol.com gaat het goed, maar met de middenstand niet.
CMD-Snake schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Dat komt omdat ondernemers zelf de stekker trekken voor het te laat is. In 2020 waren er 20% meer bedrijfsbeëindigingen als normaal. (De gegevens van 2021 als geheel moeten nog online komen bij het CBS.)

Mening ondernemer trekt tijdig zijn of haar conclusies, failliet gaan is namelijk erg vervelend. Los van wat je kan verliezen aan geld en eigendommen, je krijgt een kruisje achter je naam bij de banken. Dat betekent dat je jarenlang geen financiële producten of dienstverlening kan krijgen. Iets simpels als een creditcard krijg je niet meer. Telefoonabo afsluiten is ook ineens heel moeilijk geworden. Je kan dat beter voor zijn.

Ondernemers hebben nu enkele miljarden euro's aan belastingschuld openstaan door uitstel van betaling regelingen. Dit hangt nu als een zwaard van Damocles boven deze bedrijven, immers de Belastingdienst wil zijn geld krijgen en het maakt ze weinig uit hoe. De Belastingdienst is historisch gezien een van de grootste aanvragers van faillissementen omwille van openstaande schulden.
In het afgelopen jaar zijn er ruim 4000 horecabedrijven bijgekomen. Netto, dus alle horecabedrijven die zijn gestopt zijn hierin ook al meegerekend.

https://www.nu.nl/economi...-en-kantines-gestopt.html

[ Voor 64% gewijzigd door migchiell op 10-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Je weet dat veel ondernemers ook mensen van werk voorzien, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
gekkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Zou een deel van de aarzeling er niet uit voortkomen dat als je bij de huidige aantallen besmettingen er iets naast zit je in overige parameters, in dit geval ongunstig, dat toch vrij grote effecten kan hebben ?

Daarnaast kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze iets minder scherp aan de wind zeilen dan dat je met een gevolgloze prognose op tweakers kunt doen.
Als je vreest dat het de verkeerde kant op kan vallen, dan moet je juist niet aarzelen, maar voortdurend nieuwe prognoses maken en bijstellen met de laatste actuals.

Onzekerheid kun je modelleren en visualiseren, in dit geval zou dat de vorm hebben van een BI dat in de maand februari een groot bereik naar boven heeft.

De huidige situatie is dat we als meest recente prognose een plaatje hebben waarin er vandaag 3000-10000 in het ziekenhuis zouden liggen (NICE: 1562). Die disconnect maakt het OMT gewoon ongeloofwaardig en ondermijnt de naleving van adviezen en regels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Niet om jou te veroordelen, maar wat is de reden?
Al dat geklaag van de lobby-groepen, weigeren om mee te doen met het beleid, gedram van de lobby bij op1, etc etc.

De overheid laat ook steken vallen. Maar de retail weigert ook elke vorm van verantwoording. Het handhaven op mondkapjes bv, dat kan prima daar belegd worden. Je mag ook geen sigaretten verkopen aan minderjarigen of alcohol. Daar moeten ze ook op handhaven.

Ik ben daar klaar mee.
dr.lowtune schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Je weet dat veel ondernemers ook mensen van werk voorzien, toch?
De arbeidsmarkt kan het hebben. En zodra de eerste winkel gaan, zullen de andere vanzelf zich aanpassen. Verandering moet je vanuit de consumentenhoek nu gaan afdwingen. Uit zichzelf zullen ze het niet doen.

Uitzondering daargelaten trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door Adlermann op 10-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Maar als we dat doen dan worden die maatregelen amper of niet nageleefd (bijv. mondkapjesplicht), werkt men het tegen (bijv. 2G), en vaak is het een combinatie van beide ("ik vind de maatregel stom dus doe ik er niet aan mee").

Koninklijke Horeca Nederland is daar zo'n voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
CMD-Snake schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
[...]

en 16% minder faillisementen. Wat dat betreft, een aardig evenwicht :+

Die 20%, is trouwens voor bijna 90% ZZP. dus vaak geen winkels en bedrijven....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
hoevenpe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Is inderdaad een beetje crux dat het van zo'n gemeente af komt...
Ze helpen zelf ook niet echt mee door niet te vaccineren en massaal wekelijks de kerk in te duiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
Adlermann schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Al dat geklaag van de lobby-groepen, weigeren om mee te doen met het beleid, gedram van de lobby bij op1, etc etc.

De overheid laat ook steken vallen. Maar de retail weigert ook elke vorm van verantwoording. Het handhaven op mondkapjes bv, dat kan prima daar belegd worden. Je mag ook geen sigaretten verkopen aan minderjarigen of alcohol. Daar moeten ze ook op handhaven.

Ik ben daar klaar mee.
Ja, in Duitsland doen ze het vast veel beter. 8)7

Ga daar anders wonen als je het daar zoveel beter geregeld vindt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Als je vreest dat het de verkeerde kant op kan vallen, dan moet je juist niet aarzelen, maar voortdurend nieuwe prognoses maken en bijstellen met de laatste actuals.

Onzekerheid kun je modelleren en visualiseren, in dit geval zou dat de vorm hebben van een BI dat in de maand februari een groot bereik naar boven heeft.

De huidige situatie is dat we als meest recente prognose een plaatje hebben waarin er vandaag 3000-10000 in het ziekenhuis zouden liggen (NICE: 1562). Die disconnect maakt het OMT gewoon ongeloofwaardig en ondermijnt de naleving van adviezen en regels.
En puntje bij het paaltje weigeren om bijvoorbeeld een qr te controleren.

Tot ze dichtmoeten, dan willen ze ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Pijler #1 van het corona beleid.

[...]

Men geeft deze pijler invulling door de zorgbelasting door corona op een bepaald level te houden, nog niet zo lang geleden werd bijvoorbeeld het getal van 300 op de IC genoemd als houdbaar voor langere termijn.

Hoe kan je dan zeggen dat het beleid is om besmettingen laag te houden danwel dat het beleid is om de zorgdruk te verlagen?

Onder welke pijler valt jouw stelling dat het beleid gaat over het verlagen van de zorgdruk? Er is wel eens aangegeven dat men het prima vindt als er honderden mensen zijn opgenomen vanwege corona en er intusseen de mensen buiten het ziekenhuis immuniteit krijgen door natuurlijke infectie.
Het beleid van de recente golf is er toch op gericht om de druk op de zorg te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Kijk, dit bedoel ik dus @nst6ldr. Ja tuurlijk joh, helemaal geen probleem als er in een dorp helemaal geen winkels zijn. Moeten mensen maar in de stad gaan wonen, toch? En alles lekker bij Amazon kopen, toch? Globalisatie for the win! Maakt ook niet uit dat Amazon geen belasting betaalt, gaan we als burgers toch gewoon meer belasting betalen? :/.
Wauw, kink-stap-sprong naar conclusies is je niet vreemd in ieder geval. Als dat je lijn van beredeneren is dan snap ik waar de zorgen vandaan komen, maar ik denk niet dat dat bij het coronabeleid ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:49:
[...]

En puntje bij het paaltje weigeren om bijvoorbeeld een qr te controleren.

Tot ze dichtmoeten, dan willen ze ineens wel.
Dit vind ik ook oneerlijk. Degene die dat doen, worden breed uitgemeten in de media.

99% doet gewoon wat het moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ik ben daar klaar mee.
Ok, dus een 16 jarige zaterdaghulp moet dan mensen aanspreken op mondkapjes en de scheldkanonnades en klappen incasseren die sommige shit-for-brains Nederlanders dan uitdelen? Handhaving en politie mogen tenminste nog iets terugdoen, als “normale” burger mag je dan alleen maar incasseren en om hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dennis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
Ja tuurlijk joh, helemaal geen probleem als er in een dorp helemaal geen winkels zijn. Moeten mensen maar in de stad gaan wonen, toch? En alles lekker bij Amazon kopen, toch?
Het ging me specifiek om een open brief uit Barneveld: juist dit soort gemeentes mogen in coronatijd minder hoog van de toren blazen. Die middenstand moet boos zijn op de veelal prik weigerende eigen inwoners.

En verder is het niet vreemd dat Nederland massaal bij Bol, Coolblue en Amazon koopt: geen gedoe met hoge gemeentelijke parkeertarieven en over het algemeen veel goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
AFCAjax schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Dit vind ik ook oneerlijk. Degene die dat doen, worden breed uitgemeten in de media.

Bron? Want de getallen die hier een tijd terug voorbij kwamen gaven een heel wat minder gunstig beeld van de compliance in de horeca.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Ohja? November 2021
https://retailtrends.nl/n...ien-coronapas-niet-zitten

En van vorige week:
https://www.werkenveiligh...coronapas-om-uit-lockdown

Edit: we hadden het niet over de horeca, maar over de retail. De horeca doet beter zijn best, ookal is daar ook echt nog wel een hoop op aan te merken.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 10-01-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Maar ik zie geen nieuwe prognose waarin ze daar van uit gaan, of is dat wat je ze verwijt, dat ze niet achter elkaar nieuwe prognoses blijven ventileren naar de buitenwereld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
migchiell schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Bron? Want de getallen die hier een tijd terug voorbij kwamen gaven een heel wat minder gunstig beeld van de compliance in de horeca.
Mijn eigen ervaring; sinds de QR er is ben ik pak 'm beet 20 keer in de horeca geweest. Ik ben slechts 1 keer niet gecontroleerd, en 1 keer werd er wel om QR maar niet om ID gevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
[...]
Handhaving is natuurlijk erg lastig in de praktijk. De ondernemer heeft ook personeel dat voor een paar euro per uur in de winkel staat. Verwacht je serieus dat je voor de zoveelste keer zo'n anti-vaxxer hebt aangesproken en een grote bek hebt gekregen dat je dat blijft doen? De meeste mondkapweigeraars zoeken erg graag de discussie op en dan mag je weer al die onzin aanhoren. Je bent niet in een winkel gaan werken om politie te spelen. In het begin sprak ik ook nog wel mensen aan in de winkel (kwam er gewoon als klant), maar ik begin er niet meer aan.

Het probleem zijn niet de ondernemers die "weigeren" mee te werken, maar de klanten die er komen. Daar ligt het probleem.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
AFCAjax schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Mijn eigen ervaring; sinds de QR er is ben ik pak 'm beet 20 keer in de horeca geweest. Ik ben slechts 1 keer niet gecontroleerd, en 1 keer werd er wel om QR maar niet om ID gevraagd.
Dan heb je precies die 18 gelegenheden die het wel goed doen eruit gepikt :)

Serieus: dat is niet representatief voor de totale horeca.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
[...]

Zal N=1 zijn, maar bijna elk nederlands Horeca-bedrijf waar ik kwam werd slecht gecontroleerd, en werd na vragen of een QR code verplicht is gewoon gemeld "Houd je telefoon omhoog, dat is voldoende".

Dus ik snap zijn punt wel. Horeca Nederland was de groep die het hardst riep "Wij kunnen evenementen veilig laten doorgaan met controles en checks".

En toen kwamen die er: "nee dan moet ik extra mensen inhuren". De grootste BS die ik ooit heb gehoord.

Net in Frankrijk geweest, daar wordt in de horeca wél de QR code gevraagd. En toen ik de QR-code van mijn vriendin op mijn telefoon toonde, omdat Miss Waah haar telefoon leeg was, werd er wel even ID gevraagd.

Nederlandse bedrijven zíjn gewoon laks. En niet een kleine minderheid. Dat komt óók door geen controle (als supermarkt laat je het wel uit je hoofd om mensen zonder masker te weigeren, want politie komt niet) maar óók door de instelling van veel ondernemers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
LZ86 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ohja? November 2021
https://retailtrends.nl/n...ien-coronapas-niet-zitten

En van vorige week:
https://www.werkenveiligh...coronapas-om-uit-lockdown

Edit: we hadden het niet over de horeca, maar over de retail. De horeca doet beter zijn best, ookal is daar ook echt nog wel een hoop op aan te merken.
Ik snap je punt hoor. En ik vind dat ook zwak. Maar dit is precies wat de overheid wilde bereiken. Dichtgooien, en de oplossing bij 2G leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
dr.lowtune schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ok, dus een 16 jarige zaterdaghulp moet dan mensen aanspreken op mondkapjes en de scheldkanonnades en klappen incasseren die sommige shit-for-brains Nederlanders dan uitdelen? Handhaving en politie mogen tenminste nog iets terugdoen, als “normale” burger mag je dan alleen maar incasseren en om hulp vragen.
Er is ook ziets als een teamleider, of een manager. Die mogen dat dan idd mooi gaan doen. Bij alcohol geldt exact hetzelfde argument. Daar weigeren ze ook bier aan mensen die nog geen 18 zijn.

Het zijn reg els die geldig zijn IN HUN WINKEL. Dat is dan de verantwoordelijkheid van de onderneming. Dat is governance 1-0-1. Compliance ligt bij de onderneming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
dr.lowtune schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Het fnuikende is dat al dat gemiep er over en dat halfslachtige aanpakken er voor zorgt dat sommige mensen die ruimte zien en misbruiken.

Als er de sfeer was van we gaan het doen, miepen aan de deur heeft geen zin, dan is het vrij duidelijk en zul je wellicht ook weer wat meer sociale controle terug kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:25
BugBoy schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Handhaving is natuurlijk erg lastig in de praktijk. De ondernemer heeft ook personeel dat voor een paar euro per uur in de winkel staat. Verwacht je serieus dat je voor de zoveelste keer zo'n anti-vaxxer hebt aangesproken en een grote bek hebt gekregen dat je dat blijft doen? De meeste mondkapweigeraars zoeken erg graag de discussie op en dan mag je weer al die onzin aanhoren. Je bent niet in een winkel gaan werken om politie te spelen. In het begin sprak ik ook nog wel mensen aan in de winkel (kwam er gewoon als klant), maar ik begin er niet meer aan.

Het probleem zijn niet de ondernemers die "weigeren" mee te werken, maar de klanten die er komen. Daar ligt het probleem.
Dan huur je, net als avondhoreca, toch een kleerkast van een beveiliger in?

Wat een vaag excuus is die "paar euro per uur" trouwens. Dan maak je er 3x zoveel van indiend at het probleem is :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
Even wat anders (mogelijk hier al eerder voorbij gekomen, het topic gaat zo snel dat ik af en toe pagina's mis en zoeken op "beter dan Hugo" levert hier sowieso heel veel resultaten op :) )

https://beterdanhugo.nl/

Doe jij het beter dan Hugo? Simulatiespelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
migchiell schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Dan heb je precies die 18 gelegenheden die het wel goed doen eruit gepikt :)

Serieus: dat is niet representatief voor de totale horeca.
Ik zou niet weten waarom; die 18 keer waren best diverse uitstapjes. Van zwembad, dierentuin tot sportschool en uit eten.

Moet wel een kanttekening maken; de sportschool weet wie ik ben, en is na 3 keer wel gestopt mij te controleren.

[ Voor 12% gewijzigd door AFCAjax op 10-01-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Het beleid van de recente golf is er toch op gericht om de druk op de zorg te verlagen?
Wat ik van de persconferentie heb begrepen zijn de huidige maatregelen bedoeld om de verwachte omikrongolf te verlagen en tijd te kopen.

Qua zorgdruk wilde men dus het liefst een buffertje realiseren in die gekochte tijd.

Ondertussen zijn de drie pijlers van het kabinet ongewijzigd zoals je ook in het laatste OMT advies hebt kunnen lezen.
Pagina: 1 ... 167 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.