Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.104 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik riep half december hier al dat deze verzwaring onnodig was. ;)
En op basis van wat? Die ene zuid-Afrikaanse arts die in een video call zei dat het allemaal wel meeviel? Moet daarop een kabinet die zo’n grote verantwoordelijkheid heeft maar af gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:26
t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Ollie corrigeert niet voor de storing en inhaal rapportages. Tenminste 5000 en mogelijk meer liggen iets eerder in de week.

Het weektotaal wordt er misschien niet door veranderd, maar de vorm van de curve wel. Namelijk dat de grote groei eerder in de afgelopen week zat en nu afvlakt.
Dat is ook exact wat andere landen laten zien.

Ik zit mij ondertussen langzaam af te vragen of we zaterdag niet zo ongeveer alles los moeten doen behalve het nachtleven. Misschien moeten we het momentum niet willen verliezen en Omikron omarmen. Hoe sneller we erdoor zijn hoe beter.

Want ook vandaag kan ik de bekende vraag stellen ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Maar ik was lekker de eerste die zei dat Omikron onze life-saver zou worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Zo lang je zelf nog niet van mening bent dat we door omikron de 100% kunnen versoepelen krijg je van mij de winst niet hoor. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Eerst zien dan geloven :D :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Helemaal hoe de stijging hetzelfde zou zijn zonder die enorme daling in de 0-14 groep nadat de scholen dicht gingen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Zo lang je zelf nog niet van mening bent dat we door omikron de 100% kunnen versoepelen krijg je van mij de winst niet hoor. ;)
Tip, lees mijn post van ervoor ;) Ik pleit voor alles open behalve nachthoreca. Geen 100 procent, dat geef ik toe. Maar voldoende voor de credits toch :9

Maar onze mening doet er niet toe, ik vrees nog steeds het ergste vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Tip, lees mijn post van ervoor ;) Ik pleit voor alles open behalve nachthoreca. Geen 100 procent, dat geef ik toe. Maar voldoende voor de credits toch :9
Nope. Die winst krijg je pas als ik weer om half 5 de kroeg uit kom kruipen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Zoals de incidentiecijfers van @t_captain al lieten zien zijn de provincies die aan de buitengrenzen liggen van ons land juist beter als die er verder vanaf. Denk je nu echt dat er echt een fors hoger risico is als iemand gaat winkelen of een bioscoop bezoekt? Dan hadden die cijfers echt wel anders geweest.
Vandaag idem.

Belgische grens: 5/5 regio’s met ondergemiddelde incidentie.

Duitse grens: 8/9 regio’s met ondergemiddelde incidentie.

Dat beeld staat al een aantal dagen op rij en is significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Volgens mij is dit mijn eerste post met dat statement:
Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:42:
[...]

Allereerst geloof ik niet in de problemen die geschertst worden omtrent Omikron. Voelt weer als de Britse, ZA en Braziliaanse variant. Laat er eerst maar eens wat bewijs op tafel komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55
Miki schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:27:
[...]

En op basis van wat? Die ene zuid-Afrikaanse arts die in een video call zei dat het allemaal wel meeviel? Moet daarop een kabinet die zo’n grote verantwoordelijkheid heeft maar af gaan?
Neuh, maar de cijfers die toen beschikbaar kwamen (of in de weken tot 18 december in ieder geval) gaven ook wel aan dat omikron anders was als delta. Toch hebben we ervoor gekozen om het wiel opnieuw uit te vinden en iedereen in lockdown te houden zodat de instanties hun eigen onderzoek en oordeel konden vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:22:
32.581 (voor correctie)

Zitten daar nog nameldingen in van de “verdwenen 7000 positieve tests”?

Het cijfer lijkt het beeld van een beginnende afvlakking te bevestigen. In dat plaatje past een piek over een goede 10 dagen.
Waarom zie jij een beginnende afvlakking? De stijging zet door in precies hetzelfde tempo als afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Heel mooi beeld; regio Amsterdam lijkt al op of tegen de piek te zitten. Vooral als je het plaatje corrigeert voor de storing eerder deze week.

https://coronadashboard.r...3/positief-geteste-mensen

Aangenomen vanuit eerdere observatie dat de regio 1 week voorloopt op het landelijke cijfer, is dit een nieuwe indicatie dat de landelijke piek meer richting 20-1 dan 28-1 lijkt te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Neuh, maar de cijfers die toen beschikbaar kwamen (of in de weken tot 18 december in ieder geval) gaven ook wel aan dat omikron anders was als delta. Toch hebben we ervoor gekozen om het wiel opnieuw uit te vinden en iedereen in lockdown te houden zodat de instanties hun eigen onderzoek en oordeel konden vellen.
Net als velen ga je voorbij aan het enige en echte probleem van Omikron: zorgpersoneel wat uitvalt.

Omikron is geen probleem voor de bezetting door patiënten met Corona, maar dat er geen personeel meer is om de al aanwezige patiënten te verzorgen.

Alleen dat is al voldoende om de lockdown te rechtvaardigen en effectief te noemen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:44:
Net als velen ga je voorbij aan het enige en echte probleem van Omikron: zorgpersoneel wat uitvalt.
En is dat omdat ze te ziek zijn om te werken of omdat te strikte quarantaineregels (gebaseerd op Delta) dat beletten?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:44:
Heel mooi beeld; regio Amsterdam lijkt al op of tegen de piek te zitten. Vooral als je het plaatje corrigeert voor de storing eerder deze week.

https://coronadashboard.r...3/positief-geteste-mensen

Aangenomen vanuit eerdere observatie dat de regio 1 week voorloopt op het landelijke cijfer, is dit een nieuwe indicatie dat de landelijke piek meer richting 20-1 dan 28-1 lijkt te gaan.
Maar dat is een piek in de huidige setting, met scholen niet open en een lockdown.

Denk dat je pas iets kan zeggen als we een weekje scholen open hebben en iedereen weer op kantoor want hé de kids zijn niet meer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:46:
[...]

En is dat omdat ze te ziek zijn om te werken of omdat te strikte quarantaineregels (gebaseerd op Delta) dat beletten?
Omdat ze ziek worden en niet kunnen werken en omdat ze met kwetsbare mensen werken die ze kunnen besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Barrycade schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Maar dat is een piek in de huidige setting, met scholen niet open en een lockdown.

Denk dat je pas iets kan zeggen als we een weekje scholen open hebben en iedereen weer op kantoor want hé de kids zijn niet meer thuis.
Het sluiten van de scholen heeft 0,0 effect gehad in de cijfers, waarom zou dat nu ineens andersom wel zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Omikron is geen probleem voor de bezetting door patiënten met Corona, maar dat er geen personeel meer is om de al aanwezige patiënten te verzorgen.

Alleen dat is al voldoende om de lockdown te rechtvaardigen en effectief te noemen wat mij betreft.
Oh daar ga ik zeker niet aan voorbij. Sterker nog van de week was er nog discussie over dat dit probleem niet breder gaat worden als in de ziekenhuizen alleen. Als omikron zo besmettelijk blijkt te zijn dat er misschien 100.000'en mensen in quarantaine thuis moeten zitten in een bepaalde week krijg je heel andere problemen in de samenleving. Dan kun je je beter alsnog afvragen of dat die thuisquarantaine eigenlijk wel handig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

*knip*, knip dat is niet wat er staat. Dergelijke suggesties zonder onderbreking zijn dan ook niet gewenst

[ Voor 77% gewijzigd door Zeehond op 10-01-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Oh daar ga ik zeker niet aan voorbij. Sterker nog van de week was er nog discussie over dat dit probleem niet breder gaat worden als in de ziekenhuizen alleen. Als omikron zo besmettelijk blijkt te zijn dat er misschien 100.000'en mensen in quarantaine thuis moeten zitten in een bepaalde week krijg je heel andere problemen in de samenleving. Dan kun je je beter alsnog afvragen of dat die thuisquarantaine eigenlijk wel handig is....
Voor mensen buiten de zorg is die quarantaine wel anders dan mensen in de zorg. Die wil je niet aan het bed hebben staan, die werken met kwetsbare mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Het sluiten van de scholen heeft 0,0 effect gehad in de cijfers, waarom zou dat nu ineens andersom wel zo zijn?
Dat weet je toch niet? Al denk ik ook wel dat t effect beperkt is geweest, omdat er denk ik toch al wel een soort van verzadiging/ groepsimmuniteit begon te ontstaan in de basisschoolleeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Voor mensen buiten de zorg is die quarantaine wel anders dan mensen in de zorg. Die wil je niet aan het bed hebben staan, die werken met kwetsbare mensen.
Oplossing: Dan zet je alle medewerkers die besmet zijn op de covid-afdelingen. Die kun je niet meer besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Dus alle beschermende maatregelen (PBM's enz.) die ze in ziekenhuizen nemen zijn compleet ineffectief tegen omikron?

Waarom hebben we dan nog überhaupt een mondkapjesplicht?
Je kan er van maken wat je zelf wil, maar je weet dondersgoed hoe het zit en zit nu bewust te trollen.

Je wil geen besmettelijke mensen aan het bed van kwetsbare mensen. Beschermingsmiddelen of niet, dat is altijd een onwenselijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Oplossing: Dan zet je alle medewerkers die besmet zijn op de covid-afdelingen. Die kun je niet meer besmetten.
Dat wordt lekker druk op die ene afdeling. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Je kan ook alle patiënten in het ziekenhuis euthanasie verlenen. Ook een “oplossing”. Gelijk lekker leeg.

Houd eens op met trollen. Zieke mensen horen thuis te blijven. Bovenstaande van mij slaat natuurlijk ook nergens op.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 09-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MarcoC schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Waarom zie jij een beginnende afvlakking? De stijging zet door in precies hetzelfde tempo als afgelopen dagen.
In de vergelijking van de groeifactor dag X / dag X-7 komt het nog niet tot uiting. Die berekening is de afgelopen 5 dagen min of meer constant. Als je weekdagfactoren gaat schatten en het verloop van de weekdag-gecorrigeerde positieve tests bekijkt, is er vooral op 5 januari een flinke stap omhoog gemaakt.

Daar lijkt een effect in te zitten van oud&nieuw. Een ruwe estimate van de R-waarde na deze jump is omstreeks 1.15, dat is minder hoog dan hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Dat wordt lekker druk op die ene afdeling. :P
Komt goed uit, daar zijn op dit moment ook de meeste mensen nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:57:
Je wil geen besmettelijke mensen aan het bed van kwetsbare mensen. Beschermingsmiddelen of niet, dat is altijd een onwenselijke situatie.
Die kwetsbare mensen hebben allang de kans gehad zich te laten vaccineren.
De kans dat ze in het dagelijks leven iemand met Omikron tegenkomen is net zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Die kwetsbare mensen hebben allang de kans gehad zich te laten vaccineren.
De kans dat ze in het dagelijks leven iemand met Omikron tegenkomen net zo groot.
Zit je naast @Stoney3K ? Trollen om het trollen, houd toch eens op.

Of ga je nu onderbouwen dat vaccinatie altijd 100 procent beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Even iets anders, ligt het aan mij of is dit absurd:
DIT BETEKENEN DE NIEUWE MAATREGELEN VOOR DE KARTFABRIQUE

Vanaf 19 december t/m 14 januari zijn al onze indoor activiteiten gesloten. De Winterfabrique is gelukkig nog wel geopend dus kom gezellig schaatsen of curling spelen. Meer informatie vind je hieronder!
https://www.kartfabrique.nl/maatregelen/

Ik zie niet in waarom dit geopend kan zijn met de huidige maatregelen? Iemand die dit snapt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:22:
[...]

IC -> kliniek ben je en geen nieuwe patient en heb je geen Corona meer. Ik betwijfel dat dus, wellicht weet @LZ86 dit?
Tja, verschilt.

Als ze niet te lang liggen, dat zijn meestal de 20ers en 30ers, gaan ze nog covid positief naar de verpleegafdeling. Dus die belanden op de cohort.

Vanaf 45+, maar vooral 50ers liggen ze vaak enkele weken, dan zijn ze vaak toch inmiddels covid negatief getest. Wij testen die mensen wekelijks. Ook kijken we dan niet enkel naar de positieve uitslag, maar naar de CT waarden. Is die CT waarde boven een bepaald getal mogen ze uit de isolatie. Ik denk niet dat die nog meetellen als actieve covid. Die krijgen het label ex-covid. Ik weet niet op het LCPS/NICE die meetelt.

Dus als die naar de afdeling mogen, gaan ze naar een normale verpleegafdeling. Maar net waar er een bed is. (daar liggen ze vervolgens ook de reguliere zorg dus in de weg, want die mensen kunnen na de IC helemaal niets meer en moeten revalideren)

Ook gaat er vrij geregeld nog eentje dood. Dat is wel uitstroom, maar geen instroom op de verpleegafdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Barrycade schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Het zal wel wat positieve tests gaan opleveren. Voor de zorg verwacht ik eigenlijk niet veel invloed. Het beeld dat de incidentie bij 60+ al heeft gepiekt omstreeks geschatte 1e ziektedag 3-12, dat is nog steeds intact met de nieuwste getallen.

Scholen openen morgen. Effect op besmettingen onder 60+ is indirect en relatief langzaam en intussen nemen de boosters steeds verder toe. Niet alleen bij de 60+ groep maar vooral bij de middengerenatie. De boosters die daar landen vormen een barriere voor verspreiding van het virus vanuit de jongeren naar de ouderen.

We zitten momenteel omstreeks de 1500 mensen in het ziekenhuis. Ik Denk dat er geen echte omicron-piek meer zal komen. Eerder dat we een aantal weken op dit plateau blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:01:
Of ga je nu onderbouwen dat vaccinatie altijd 100 procent beschermd?
Natuurlijk niet, maar de huidige strikte quarantaineregels zijn bij Omikron onhoudbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Natuurlijk niet, maar de huidige strikte quarantaineregels zijn bij Omikron onhoudbaar.
Die regels veranderen continue, dus daar zal vast rekening mee gehouden worden als er iets moet veranderen.

Ik zie niet in waar ze precies onhoudbaar zouden zijn overigens. Als je aantoonbaar Corona hebt ga je in quarantaine. Daar is niets onhoudbaar aan. Na een dag of 10 kan je weer aan de slag als je je goed genoeg voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Dit dus. Die quarantaineregels zijn toch bedoeld om de verspreiding te remmen?

Werkt dus perfect! Je kan concluderen dat omikron óf veel besmettelijker is óf de quarantaineregels toch al niet worden opgevolgd.

In beide gevallen hebben die regels dus helemaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 17-09 19:11
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Daar wil ik in grote lijnen in meegaan, maar wat vindt jij dat op 15 januari moet gebeuren?

Alles zo laten of terug naar de situatie van half december.
Ben alweer vergeten wat de situatie half december precies was :p

Maar zo lang mogelijk wachten, wat ze ook doen, lijkt me verstandig, de komende week zal er nog wel meer duidelijker worden.
Vervolgens scholen open en winkels en contactberoepen zou je ook kunnen overwegen, maar wel met de notie aan mensen om nog steeds maximaal hun gemak te houden (voor wat het waard is), omdat het resultaat van ik denk met name scholen open in de weken erna nog wel eens tegen kan vallen.
Helaas lijkt dat gemak houden hier nogal tegen te vallen, vraag me soms ook wel af of we daar ook niet significant verschillen met buitenlanden en dan niet alleen de wappies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:05:
[...]
Ik zie niet in waar ze precies onhoudbaar zouden zijn overigens. Als je aantoonbaar Corona hebt ga je in quarantaine.
En jij denkt echt dat iedereen dat vanuit de goedheid van zijn hart, of voor Ziel en Vaderland gaat doen?

Dan snap ik ook waar jouw naïve geloof in de maatregelen vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Tja, verschilt.

Als ze niet te lang liggen, dat zijn meestal de 20ers en 30ers, gaan ze nog covid positief naar de verpleegafdeling. Dus die belanden op de cohort.
Thanks voor de uitleg.

Bovenstaande is alleen niet duidelijk. Als je met Corona op de IC komt dan ben je toch al enige tijd ziek? Eerst thuis, dan op de verpleeg en dan nog op de IC. Er vanuitgaande dat je na een dag of 10 niet meer positief test op Corona (in de meeste gevallen) dan zou je toch niet meer als positief naar de afdeling teruggaan?

Of gaan er ook veel mensen vrij kort na de vaststelling van Corona naar de IC? Ik ben in de, misschien onterechte, veronderstelling dat je eerst een paar dagen op de verpleeg ligt en als het slechter gaat pas naar de IC gaat. Dat er dus weinig tot geen directe instroom is naar de IC?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:03:
[...]
We zitten momenteel omstreeks de 1500 mensen in het ziekenhuis. Ik Denk dat er geen echte omicron-piek meer zal komen. Eerder dat we een aantal weken op dit plateau blijven zitten.
Dit inderdaad. De Delta patienten die er nog liggen verdwijnen en worden vervangen voor Omikronpatienten.
Dat zullen er meer zijn omdat er meer mensen besmet raken, maar liggen waarschijnlijk korter en stromen amper door naar IC.

Beter vooruitzicht dan Delta gelukkig. Al zijn 1500 patienten nog steeds veel teveel voor de reguliere en inhaalzorg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:20
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:06:
[...]

En jij denkt echt dat iedereen dat vanuit de goedheid van zijn hart, of voor Ziel en Vaderland gaat doen?

Iedereen? nee. Veel wel ja. Vanwaar deze bizarre zwart-wit benadering? Niet iedereen volgt het; dus het is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Beter vooruitzicht dan Delta gelukkig. Al zijn 1500 patienten nog steeds veel teveel voor de reguliere en inhaalzorg.
Wat is jullie streefgetal waaronder de inhaalzorg weer kan worden opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eric.1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Iedereen? nee. Veel wel ja. Vanwaar deze bizarre zwart-wit benadering? Niet iedereen volgt het; dus het is zinloos.
Als 'veel' het wel zouden opvolgen dan zouden we deze stijging in besmettingsaantallen dus niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Ik hoop dat iedereen met een positieve test in isolatie gaat voor de gestelde periode. Nu snap ik wel dat dat een utopie is, maar zeker van zorgpersoneel mag je dit verwachten en eisen wat mij betreft.
Behalve dat je beter zou moeten weten zou het je ook sieren om niet op de man te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Als 'veel' het wel zouden opvolgen dan zouden we deze stijging in besmettingsaantallen dus niet zien.
Misschien zijn veel wel asymptomatisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:08:

Of gaan er ook veel mensen vrij kort na de vaststelling van Corona naar de IC? Ik ben in de, misschien onterechte, veronderstelling dat je eerst een paar dagen op de verpleeg ligt en als het slechter gaat pas naar de IC gaat. Dat er dus weinig tot geen directe instroom is naar de IC?
Misschien als je lekker lang thuis blijft. Onderschat niet de eigenwijsheid van een 80 jarige, die hebben er heel wat jaren ervaring in. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Thanks voor de uitleg.

Bovenstaande is alleen niet duidelijk. Als je met Corona op de IC komt dan ben je toch al enige tijd ziek? Eerst thuis, dan op de verpleeg en dan nog op de IC. Er vanuitgaande dat je na een dag of 10 niet meer positief test op Corona (in de meeste gevallen) dan zou je toch niet meer als positief naar de afdeling teruggaan?

Er zijn een paar manieren om bij ons te belanden met covid.

- De "het valt wel mee" types die pas de ambu bellen als ze al bijna dood zijn die met een saturatie van in de 30% van de bank geplukt worden en direct bij ons komen in een poging ze te redden (deze overleven het dan ook niet vaak)

- De mensen die via de SEH een tijdje liggen waar het toch niet goed genoeg gaat voor de verpleegafdeling en die bij ons belanden

- De mensen die via de covid cohort bij ons belanden bij gestage achteruitgang ondanks therapie

- Overnames van andere IC's waar ze volliggen als wij wel een plek hebben.

En na een dag of 10 niet meer positief testen als je zo ziek bent dat je in het ziekenhuis beland is een utopie. Die mensen testen na 3 weken vaak nog steeds positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eric.1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Misschien zijn veel wel asymptomatisch?
Wat zou betekenen dat we enorm veel besmettingen missen en we ze alleen er uit pikken door stelselmatig, ongericht te gaan testen op grote schaal. Lijkt me ook niet haalbaar.

Als we zo veel asymptomatische gevallen hebben dan heeft het geen toegevoegde waarde om de symptomatische gevallen wél in quarantaine te houden.

Ik zou zelf zeggen, gevaccineerd + geboosterd = vrijgesteld van quarantaine.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 09-01-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Ik hoop dat iedereen met een positieve test in isolatie gaat voor de gestelde periode. Nu snap ik wel dat dat een utopie is, maar zeker van zorgpersoneel mag je dit verwachten en eisen wat mij betreft.
Het punt was volgens mij dat je bij heel veel gelijktijdige besmettingen ook heel veel mensen gedwongen thuis hebt zitten en dat is op een gegeven moment logistiek niet zo praktisch. Dan moet je thuiswerkende tweakers op gaan trommelen om de prullenbakken in het ziekenhuis te legen, tot die ook besmet raken en dan zit op een moment iedereen thuis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Misschien als je lekker lang thuis blijft. Onderschat niet de eigenwijsheid van een 80 jarige, die hebben er heel wat jaren ervaring in. :P
Van de 2 mensen die ik ken die naar het ziekenhuis zijn gegaan (beiden lang geen 80) hebben beiden eerst enige thuis gezeten na constatering van de besmetting door de GGD. Enkele dagen na deze constatering ging het slechter en zijn ze uiteindelijk opgenomen voor enkele dagen. Gelukkig geen IC, maar ik schat in dat 50 procent van de ziekte ze thuiszaten en 50 procent in het ziekenhuis.

Corona is, naar mijn weten, niet een ziekte waarmee je direct naar het ziekenhuis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Het punt was volgens mij dat je bij heel veel gelijktijdige besmettingen ook heel veel mensen gedwongen thuis hebt zitten en dat is op een gegeven moment logistiek niet zo praktisch. Dan moet je thuiswerkende tweakers op gaan trommelen om de prullenbakken in het ziekenhuis te legen, tot die ook besmet raken en dan zit op een moment iedereen thuis. :P
Klopt, dat is mijn punt van eerder. En alleen daarom is de lockdown al goed te verantwoorden, je wil de golf wat uitsmeren om een dergelijk scenario te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Wat zou betekenen dat we enorm veel besmettingen missen en we ze alleen er uit pikken door stelselmatig, ongericht te gaan testen op grote schaal. Lijkt me ook niet haalbaar.

Als we zo veel asymptomatische gevallen hebben dan heeft het geen toegevoegde waarde om de symptomatische gevallen wél in quarantaine te houden.

Ik zou zelf zeggen, gevaccineerd + geboosterd = vrijgesteld van quarantaine.
Het is je toch bekend dat symptomatische mensen meer bijdragen aan de verspreiding dan asymptomatisch mensen?

Vaccinatie (incl. booster) maakt niet uit. Dan nog kunnen mensen goed ziek worden en goed verspreiden. Dus ook voor die groep is isolatie een nuttige zaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Klopt, dat is mijn punt van eerder. En alleen daarom is de lockdown al goed te verantwoorden, je wil de golf wat uitsmeren om een dergelijk scenario te voorkomen.
Alleen is het bij een minder heftig ziektebeeld misschien logischer om de quarataineregels op te rekken dan de lockdown aan te scherpen. Beetje om het even afhankelijk van verschillende factoren waar je een uitgebreid excel sheet voor nodig hebt om er wijs uit te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Het is je toch bekend dat symptomatische mensen meer bijdragen aan de verspreiding dan symptomatisch mensen?
De vraag is dus of dat voor omikron nog steeds het geval is. Dat verschil zou namelijk wel de aanhoudende stijging kunnen verklaren.

Een andere verklaring zou slechte compliance zijn met de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Alleen is het bij een minder heftig ziektebeeld misschien logischer om de quarataineregels op te rekken dan de lockdown aan te scherpen. Beetje om het even afhankelijk van verschillende factoren waar je een uitgebreid excel sheet voor nodig hebt om er wijs uit te worden.
Oh, er kan zeker nuance aangebracht worden nu er meer duidelijk wordt. De vraag is of het dan duidelijk wordt, de regels zijn nu al een wirwar. Blijkbaar mag je in Utrecht gewoon gaan schaatsen vandaag de dag, maar een dierentuin, pretpark en stadion (ook buiten) mogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Als het een quiz zou zijn en iemand zou mij vragen welk land in een lockdown zit had ik toch echt Duitsland gekozen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8TU_5s7hX7Xca8rCTumFaNDH1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pVy9eNHVMnbiK6zNP08idB2a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:17:
[...]

De vraag is dus of dat voor omikron nog steeds het geval is. Dat verschil zou namelijk wel de aanhoudende stijging kunnen verklaren.
Dat is een vraag die de wetenschap hopelijk over enkele maanden zal kunnen beantwoorden.
Een andere verklaring zou slechte compliance zijn met de maatregelen.
Kan je dat onderbouwen? Want volgens de huidige regels mag je gewoon met mensen samenkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Dit inderdaad. De Delta patienten die er nog liggen verdwijnen en worden vervangen voor Omikronpatienten.
Dat zullen er meer zijn omdat er meer mensen besmet raken, maar liggen waarschijnlijk korter en stromen amper door naar IC.

Ik denk dat de bedreiging niet zit in het aantal patienten sec. ten opzichte van delta de helft minder en op de IC 70% minder.

Wel zie ik bedreigingen in:
* stuwmeren aan tijd-voor-tijd uren van personeel dat heeft overgewerkt
* stuwmeren aan niet opgenomen vakantieuren (in feite is gewoon 100% inzet draaien op termijn ook >100%)
* stuwmeren aan urgente uitgestelde zorg

Het is dus in mijn verwachting meer een capaciteitsprobleem dan een beeld van een ziekenhuis dat overstroomt met covid-patienten.

Ik zie ook de andere kant. De lockdown werd besloten op grond van een prognose van >7000 bedden. We zien nu leeglopende ziekenhuizen, waarin alleen de leegloop een paar weken lijkt te stagneren. Dus geen zichtbare nieuwe golf. Ondernemers die hun omzet kwijtraakten zullen heel boos zijn en het gevoel hebben dat ze in de lockdown zijn gerommeld op grond van een voorspelde "golf die nooit kwam".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
codex schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:21:
Als het een quiz zou zijn en iemand zou mij vragen welk land in een lockdown zit had ik toch echt Duitsland gekozen:
[Afbeelding]
Eerder UK of DK, daar loopt de lijn lichtjes naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
[Afbeelding]
Of. Welk land test het minst?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:22:
Ik zie ook de andere kant. De lockdown werd besloten op grond van een prognose van >7000 bedden. We zien nu leeglopende ziekenhuizen, waarin alleen de leegloop een paar weken lijkt te stagneren. Dus geen zichtbare nieuwe golf. Ondernemers die hun omzet kwijtraakten zullen heel boos zijn en het gevoel hebben dat ze in de lockdown zijn gerommeld op grond van een voorspelde "golf die nooit kwam".
Ondernemers die een verlenging van de sluiting na 15 januari niet gaan pikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Het is je toch bekend dat symptomatische mensen meer bijdragen aan de verspreiding dan asymptomatisch mensen?
Dat is een hele lastige vraag. Als je allebei de soorten patient in een aparte kamer in een lab zet en meet hoeveel virusdeeltjes ze uitstoten in een uur dan is de symptomatische patient absoluut meer een verspreider.

Maar in de echte wereld is het veel complexer. Een symptomatisch zieke die thuis blijft besmet niemand buiten het huishouden maar de kans op die besmettingen is wellicht hoger. Een symptomatisch zieke die toch er op uit gaat zal meer gemeden worden, denk aan dat je lift open gaat en iemand staat erin luid te hoesten, dan pak je wellicht de trap. Maar als de hoester de lift uit is krijg je misschien een hele stoet besmettingen van de wolk aerosolen in de lift, veel meer dan als het een asymptomatische zieke was geweest.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Ondernemers die een verlenging van de sluiting na 15 januari niet gaan pikken...
….Maar die door de handhaving, politie, college van b&w daar wel gedwongen worden om toch dicht te blijven….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:33:
….Maar die door de handhaving, politie, college van b&w daar wel gedwongen worden om toch dicht te blijven….
Nee hoor, die zitten dan ook massaal in quarantaine... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dr.lowtune schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Jij denkt dat de politie en de handhavende BOA's de capaciteit, noch de motivatie hebben om een hele binnenstad te gaan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Jij denkt dat de politie en de handhavende BOA's de capaciteit, noch de motivatie hebben om een hele binnenstad te gaan sluiten?
Tja, als ze gewoon een envelop met dwangsom afleveren hoeven ze weinig te doen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dr.lowtune schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Tja, als ze gewoon een envelop met dwangsom afleveren hoeven ze weinig te doen, toch?
En bedenk nu eens wat er gebeurt als de hele binnenstad besluit om die dwangsom niet te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Als de eerste 2 winkels gesloten zijn dan gaat de rest vanzelf dicht. Dikke dwangsom en intrekken van elke Coronasteun en het is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Met andere woorden, iemand die nú nog niet gevaccineerd is zit nog minstens 9 maanden aan vaccineren én testen vast voordat ie 'bij' is, als er tussendoor niet meer boosters bij komen. En hoeveel gaat dat toevoegen ten opzichte van 'je laatste vaccinatie'?

Sowieso is er voor de 'niet gevaccineerden' dus geen enkele optie meer dan. Die mogen lekker minstens 6 maanden binnen blijven voordat ze iéts mogen. Dat vind ik langzaam een beetje ver gaan, en het zal niet veel mensen motiveren om een vaccinatie te halen, die gaan hooguit roepen 'zie je wel dat er meer achter zit'.
De booster is voor zover ik snap om een recente boost aan antistoffen te geven. Als je 2e vaccin recent is, heb ik niet het idee dat dat heel anders is toch?

Dus dan kun je volgens mij goed er iets als "volledig gevaccineerd met recente prik", wat dan bij de vroege mensen naar de booster verwijst en voor de late naar hun 2e prik.

Als het allemaal nog nodig is met omikron, waarom dit gesprek niet al een half jaar geleden gevoerd is in de 2e kamer....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Als de eerste 2 winkels gesloten zijn dan gaat de rest vanzelf dicht. Dikke dwangsom en intrekken van elke Coronasteun en het is geregeld.
Daar heeft een gemeente dus uiteindelijk alleen zichzelf mee, want al die winkels gaan dus óf failliet of ze stoppen ermee, en dan mag de gemeente voor al die nieuwe werklozen bijstand gaan ophoesten.

En de binnenstad wordt dan natuurlijk een spookstad, daar ga je een hoop overlast krijgen van krakers, drugsdealers en overvallers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:38:
[...]

En bedenk nu eens wat er gebeurt als de hele binnenstad besluit om die dwangsom niet te betalen?
Dan worden die gewoon gedwongen tot betaling en sluiting, als ze er een paar zo aanpakken dan volgt de rest echt wel.

Ik ben ook tegen deze hele lockdown, maar feit is dat je er heel weinig tegen kan doen, want de staat heeft toch de diepste zakken van allemaal….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 19:12
[Afbeelding]
Ik vraag mij oprecht af waarom Duitsland al deze hele pandemie relatief gezien in vergelijking met andere Europese landen het zo goed doet. Is het dan toch de Duitse gehoorzaamheid in naleving van de regels?

Horeca en winkels zijn gewoon (tussen haakjes want 2G/2G+) en toch lijkt het weer relatief goed te gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Daar heeft een gemeente dus uiteindelijk alleen zichzelf mee, want al die winkels gaan dus óf failliet of ze stoppen ermee, en dan mag de gemeente voor al die nieuwe werklozen bijstand gaan ophoesten.

En de binnenstad wordt dan natuurlijk een spookstad, daar ga je een hoop overlast krijgen van krakers, drugsdealers en overvallers.
Exact het beleid van het kansloze gemeente bestuur hier, maar goed, dat is N=1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:41:
Dan worden die gewoon gedwongen tot betaling en sluiting, als ze er een paar zo aanpakken dan volgt de rest echt wel.
Ze doen maar, begreep van mijn dochter dat het 'sale' is in Antwerpen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:02
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:38:
[...]En bedenk nu eens wat er gebeurt als de hele binnenstad besluit om die dwangsom niet te betalen?
Dan zetten we ze eruit, bouwen de winkels om tot appartementen en lossen zo de woningnood op. 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Dan zetten we ze eruit, bouwen de winkels om tot appartementen en lossen zo de woningnood op. 8)
Eerste maatregel van Hugo: Basisinkomen invoeren voor al die winkelmedewerkers die nu op straat staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Als je serieus denkt dat het zover komt, dan denk ik dat je beter tijd elders kunt besteden dan op dit forum.

Er gaat geen winkel of horeca tent open als dat niet mag, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

@snaggyheadshot
Duitsland heeft over de gehele grafiek een lagere hoeveelheid besmettingen dan Nederland.
Dus als de R-waarde voor Duitsland en Nederland het zelfde zou zijn, dan stijgt de grafiek van Nederland absoluut sneller dan de grafiek van Duitsland.

Daarnaast wonen er in Duitsland 237 inwoners per km² terwijl we in Nederland met 511 inwoners per km² ruim 2x zo hoog zitten, waardoor het gemiddeld iets langer duurt voordat een virusdeeltje een onbesmet persoon tegenkomt.

Edit:
Bron https://longreads.cbs.nl/...ch-profiel-van-duitsland/

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 09-01-2022 16:52 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
snaggyheadshot schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Ik vraag mij oprecht af waarom Duitsland al deze hele pandemie relatief gezien in vergelijking met andere Europese landen het zo goed doet. Is het dan toch de Duitse gehoorzaamheid in naleving van de regels?

Horeca en winkels zijn gewoon (tussen haakjes want 2G/2G+) en toch lijkt het weer relatief goed te gaan daar.
Simpel, daar hebben ze meer burgers die nadenken en gewoon luisteren. Hier staan de mensen die "nadenken" de boel te slopen in Rotterdam en Amsterdam. Onze "vrijheidsstrijders" zijn mede de oorzaak van deze ellende.

We worden al 12 maanden in een wurggreep gehouden door een bepaalde groep Nederlanders en de overheid weigert daar iets aan te doen.

En zo zijn we in deze shit beland. Er is veel meer mogelijk, al sinds de eerste lockdown in maart 2020. Maar onze overheid blijft weigeren om een paard een paard te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:48:
[...]Eerste maatregel van Hugo: Basisinkomen invoeren voor al die winkelmedewerkers die nu op straat staan? ;)
Dat is er al, zoiets heet een bijstandsuitkering. En daar kun je van rondkomen wanneer je geen gekke dingen doet. Dan maar consuminderen i.p.v. consumeren.
Met het oog op de aankomende klimaatcrisis moeten we sowieso allemaal een stuk(je) inkomen inleveren. Maar dat is iets voor een ander topic.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 15:21
Yaksa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Dat is er al, zoiets heet een bijstandsuitkering. En daar kun je van rondkomen wanneer je geen gekke dingen doet. Dan maar consuminderen i.p.v. consumeren.
Met het oog op de aankomende klimaatcrisis moeten we sowieso allemaal een stuk(je) inkomen inleveren. Maar dat is iets voor een ander topic.
Daar gaan we verder als Covid weg is 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Morgen gaan de scholen helaas weer open. Dit gaat echt nog wel een gigantisch motor-effect hebben denk ik.
De overheid en onze beroepsorganisatie Domus Medica is echt bang voor de komende maand.
De noodprotocollen die ik hier voorbij zie komen zijn wat mij betreft echt van de pot gerukt.
Sluiten van praktijken, noodtriage, verplichte wachtpost continu je wilt het niet lezen.

Doordat men mordicus aan het huidige test en quarantaine beleid blijft vast houden ga je de komende weken echt wel een ontwrichte samenleving krijgen op professioneel vlak. De verwachte dagelijkse besmettingen in België gaan volgende 2 weken vermoedelijk naar 80 tot 100 000 besmettingen per dag dan zit je werkende bevolking als snel verplicht even thuis en is continuïteit voor bedrijven, ziekenhuizen, artsenpraktijken niet vanzelfsprekend.

Het irritante is dat dit naar mijn persoonlijke gevoel een volledig eigen gefabriceerd probleem is waar helaas niets tegen gedaan kan worden. Ieder journaal en in iedere krant wordt hier van overheidswege alles aan gedaan om toch maar te beklemtonen dat het niet "maar een verkoudheid is". Terwijl ik als arts tot nog toe niemand gezien heb die noemenswaardig ziek was van Omicron....

God does not play dice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De helft van het aantal IC-patiënten van vorig jaar tweede week januari :)

Niet slecht :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXanlC1q_T3j4ybwJpa2lqwMURE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AMqPxj0q9Ro5SyBwQSFc9x44.png?f=fotoalbum_large

Deze is belangrijker denk ik. Besmettingen zeggen iets over testbeleid ed. Qua opnames kan je natuurlijk in aantallen verschillen hebben (beleid voor oude mensen ed), maar qua trend kan je eea misschien wel vergelijken.

Duitsland heeft een (heel) strikt 2G beleid en regionale lockdowns gehad bij hoge incidentie, het is niet zo dat overal alles continu open was, maar het was veel gerichter. Plus veel strengere maatregelen rondom scholen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
snaggyheadshot schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Ten eerste omdat ze veel plichtsgetrouwer zijn.

Als in Duitsland een politicus of medicus iets besluit of zegt wordt dat door de bevolking in principe geloofd en opgevolgd, terwijl wij Nederlanders overal direct vraagtekens bij zetten, het eerst maar even aan willen zien en eventuele regels eerder zien als richtlijnen en deze zo flexibel mogelijk in ons eigen voordeel interpreteren. Met enkel adviezen doen we sowieso niks, dat is voor watjes.

Daarnaast handelt de Duitser niet alleen naar de letter, maar ook naar de geest van de regels. Was 2 weken geleden in Münster, en daar had iedereen in de wat drukkere winkelstraten buiten vrijwillig een mondkapje op. Dit terwijl dit niet verplicht is. Op rustige plekken en pleinen deed men ze af, maar in een drukke winkelstraat gingen de kapjes op.

En dan is er nog de beloning. In Duitsland is er 2G. En of je het er nu een voorstander van bent of niet (ik ben het wel), het beloont tenminste goed gedrag (vaccineren). Als Nederland nog veel langer doorgaat met deze lockdown voorzie ik steeds meer weerstand tegen de boosters. Wat voor zin heeft het nog? Welk voordeel heb ik er mee?

Ja, je wordt minder ziek. Maar waar het RIVM/OMT weken draalt in afwachting van haar eigen cijfers en Den Haag naast het Kerstreces vooral bezig is met z'n eigen sores, ziet de bevolking wat er nu live gebeurt: Een omicron variant die veel minder gevaarlijk lijkt en buurlanden die een modus hebben gevonden om ondanks corona een samenleving toch redelijk normaal te kunnen laten draaien.

En ondertussen zitten wij in een domme lockdown die door steeds minder mensen en bedrijven begrepen wordt. Als er de komende week geen substantiële versoepelingen worden aangekondigd zal vervolgens de naleving van de maatregelen serieus onder druk komen te staan. Zie het hier in de grensstreek al dat bijna alle winkels gewoon geopend zijn. Soms met enkel een paar mondmaskers in het assortiment als legitimiteit voor het open zijn. De plaatselijke boa's hebben al (niet openlijk uiteraard) toegezegd dat ze er niet meer op handhaven.

Het is volkomen stompzinnig waar we mee bezig zijn. We berokkenen onszelf onmetelijke economische schade terwijl de effectiviteit lager is dan in landen waar 'alles' wel open is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Ten eerste omdat ze veel plichtsgetrouwer zijn.

Als in Duitsland een politicus of medicus iets besluit of zegt wordt dat door de bevolking in principe geloofd en opgevolgd, terwijl wij Nederlanders overal direct vraagtekens bij zetten, het eerst maar even aan willen zien en eventuele regels eerder zien als richtlijnen en deze zo flexibel mogelijk in ons eigen voordeel interpreteren. Met enkel adviezen doen we sowieso niks, dat is voor watjes.
Was de eerste grote anti-geenidee demonstratie van Europa niet in Berlijn? Die ene waar af en toe nog foto's van de Love-Parade bij misbruikt werden om het wat aan te dikken. :P
Dat was augustus 2020, toen wij hier ons hier nog alleen druk aan het maken waren over een Vondelpark of Scheveningen strand. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Kanttekening: Als je dat weet (en er feitelijk bewijs voor hebt).

Dat is iets anders dan iedereen opsluiten voor het geval dat er straks een nieuwe variant gaat komen waarbij iedereen dood neervalt, zonder dat je ook maar iets van een aanleiding daarvoor hebt. Behalve een onderbuikgevoel van "er blijven nieuwe varianten komen".
Kan wel zijn, maar punt blijft dat als je pas reageert als je het zeker weet je te laat bent. Wat jij dus wil is bij een nieuwe variant er maar op hopen dat het meevalt. Want je hebt dan nog geen feitelijk bewijs waardoor je geen maatregelen mag nemen. En als het dan niet meevalt en je wacht totdat het uit de hand begint te lopen, ben je veel te laat om ook nog maar iets te doen.

Dus zoals met Omikron, je weet dat het heel hard rond zal gaan en dan moet je er maar op hopen dat het ook minder ziekmakend is. Blijkt dat niet zo te zijn, zit je binnen een paar weken alsnog op code zwart. Ik verwacht dan ook echt van de regering dat ze de veilige weg kiezen en dus maatregelen invoeren welke pas als bewezen is dat het meevalt, weer opgeheven worden.

Bedenk ook dat we met jouw methode al bij de 1e golf geen ziekenhuis meer hadden gehad. Toen wisten we ook niet wat er op ons af kwam en zouden we volgens jou dus ook geen maatregelen hebben mogen nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Zeker niet, soms is het ook belangrijk (zeker nu) om gewoon een stap te zetten. Nu roep ik niet dat we dansen met janssen V2 moeten gaan doen, maar iets als sportscholen, winkels en een stuk horeca met wat maatregelen is 100% verantwoord.

Zoiets geeft ook weer wat meer draagvlak uiteindelijk. Ik vermoed zelfs dat mensen eerder geneigd zijn om hun booster te halen....
Zoiets zou wellicht kunnen. We zitten helaas nu wel nog in een stijgende lijn qua besmettingen en we moeten nog zien wat de effecten van het openen van de scholen gaat zijn aankomende week. Maar sporten, zeker als het gaat om buitensporten waarbij de kleedkamer kan worden vermeden, zou ik als een positieve versoepeling zien. Al is het maar zoals jij al aandraagt om het draagvlak wat te versterken.

Ik zou wel in dit soort periodes nog voorzichtig blijven met wedstrijden waarbij teams van verschillende gemeenten samenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Kan wel zijn, maar punt blijft dat als je pas reageert als je het zeker weet je te laat bent. Wat jij dus wil is bij een nieuwe variant er maar op hopen dat het meevalt. Want je hebt dan nog geen feitelijk bewijs waardoor je geen maatregelen mag nemen. En als het dan niet meevalt en je wacht totdat het uit de hand begint te lopen, ben je veel te laat om ook nog maar iets te doen.
Als er een duidelijke nieuwe variant opduikt dan is dat het moment om actie te ondernemen.

Niet eerder. Wat je niet wil is eindeloze maatregelen in stand houden voor het geval dat er een denkbeeldige variant opduikt die nu nog niet bestaat. Dat zou betekenen dat je pas alle maatregelen kan schrappen als de pandemie "voorbij" is, en dat gaat niet gebeuren als het virus overgaat naar een endemisch virus. Als je maatregelen houdt tot in 20240, dan is de kans dat die maatregelen door een kwaadwillende partij worden misbruikt ineens een stuk groter.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 09-01-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
martin_v_z schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:45:
Ik zou wel in dit soort periodes nog voorzichtig blijven met wedstrijden waarbij teams van verschillende gemeenten samenkomen.
Komende drie weken weer lekker het veld op, zou er voor tekenen.

Verder vanaf zaterdag winkels open, kapper, geplaceerde horeca tot 20u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Plus de Theaters en Bioscopen weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

En de voetbalstadions

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:47:
[...]

En de oppositie zorgt er dan voor dat het 20.30 word. Dat is democratie toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Rockvee2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:55:
Plus de Theaters en Bioscopen weer open.
Paar weken later?

Laten we het rustig opbouwen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Was hier nog een onderbouwing op gegeven? Of was het bericht verwijderd?

Zie genoeg reacties van hem, maar niets over deze vraag, volgens mij heb je zelfs 2x om onderbouwing gevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40
[...]

dat 1500 teveel is vind ik toch ongelofelijk als je dit plaatje bekijkt. We hebben onszelf volledig klem gezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKMS8P1N7_JZtac8XcUM3U8QKQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3S1QrLHfhptDhjOpq3fwFQB3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@maxtrash , Ik denk ook dat we onszelf in Nederland volledig klem hebben gezet. De situatie waar we in zitten had deels voorkomen kunnen worden. Helaas heeft de regering anders besloten. Eerst teveel tegelijk open, daarna 6 weken gewacht met echt ingrijpen totdat het echt onhoudbaar was en daarna meer maatregelen als andere landen om ons heen.

De regering is wel gekozen door het Nederlandse volk, dat heet democratie geloof ik maar het had wat mij betreft echt wel anders gekund en gemoeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Dat sowieso.
Die zijn als langste (zinloos) dicht, dus als eerste open ermee.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 09-01-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Vorkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:13:
[...]

Was hier nog een onderbouwing op gegeven? Of was het bericht verwijderd?

Zie genoeg reacties van hem, maar niets over deze vraag, volgens mij heb je zelfs 2x om onderbouwing gevraagd.
Helaas geen onderbouwing meer gehad.

Pagina: 1 ... 163 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.