stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Fyi... in londen loopt het alweer leeg. Wel flink wat ziekenhuisbedden bezet, en met de uitval onder het personeel zal dat flink aanpoten zijn geweest. Op de ic is het niet bizar veel drukker geworden de afgelopen tijd.... zie grafieken van gisteravond laat in dit topic.
Ja, uit ZA bleek toch ook al dat men gemiddeld een stuk minder dagen in het ziekenhuis lag met omicron? We gaan het snel zien in ieder geval.
Ik hoop nog steeds op wat kleine verlichtingen per 15 januari in ieder geval. Al is het maar om mensen wat perspectief te geven. Kijk naar wat er gebeurt bij kleine ondernemers nu, dat is echt schrijnend. Mensen die nu hun steun moeten terugbetalen van de vorige keer, terwijl ze zelfs zonder dat terugbetalen hartstikke failliet aan het gaan zijn, wat allemaal langzamer gaat dan normaal omdat banken/Belastingdienst niet zo snel meer faillissement aanvragen, met mogelijk grotere persoonlijke schulden als gevolg. Als ondernemer sta je vaak bij de bank o.a. garant voor je leningen.
Als je als ondernemer intussen iedereen naar België ziet trekken om te shoppen dan word je toch ook gek? Ik vind nog dat er weinig voorvallen plaatsvinden nu
Intussen lijkt omicron gelukkig toch wel de weg uit de pandemie. Dan hoeven we het niet meer over 2G en vaccinatieplicht te hebben. En "lichamelijke integriteit" waarbij een vaccin die wel schendt, maar het oplopen van een virus door slechte maatschappelijke bescherming niet, puur omdat dat eerste 100% direct herleidbaar/aantoonbaar is en het tweede niet. Of omdat inspuiten wel erg is maar inademen niet, terwijl het in beide gevallen in je bloed terechtkomt. Het is allemaal zo lekker random
Heb trouwens wel het idee dat het installeren van de nieuwe regering mooi getimed is zodat deze nieuwe regering mooi de maatregelen kan opheffen en alles weer normaal kan maken zodat iedereen ze weer aardig vindt. Ben dus echt heel benieuwd naar de eerstvolgende persconferentie of hoe ze dat ook doen.
Ernst Kuiper komt trouwens ook veel meer bekwaam en integer over dan Hugo de Jonge, ik denk dat dat echt zou helpen als we toch ooit nog een keer aan het vaccin zouden moeten deze of een volgende pandemie.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.