Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
Mfpower schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:59:
@hoevenpe heeft altijd z’n mond vol van 2g en keuzes hebben consequenties.
2G/3G is tot nu toe altijd vanaf 12 geweest.

Verder komt er geen 2G, dat weet jij ook. Dan is de noodzaak van de prik voor jongeren er ook niet meer, zeker niet met Omikron.

[ Voor 21% gewijzigd door hoevenpe op 09-01-2022 11:18 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:16:
2G/3G is tot nu toe altijd vanaf 12 geweest.
Ja omdat er nog geen vaccins waren voor onder 12.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Qua horeca is dat toch ook de regel? Of voldoen alle McDonald's waar je binnen je bestelling plaatst, betaalt en wacht ook niet aan de wet?

Evaluatie, ophef du jour, debatje "koe in de kont kijken', 'met de kennis van nu', 'optuigen commissies met nietszeggende rapporten' en dat was het.
Heb eigenlijk totaal geen idee wat de huidige regels zijn. Als ze volgende week de boel niet weer gewoon opengooien (en met de huidige gegevens is er geen enkele reden om dat niet te doen) dan weet ik wel dat ik m'n kapper ga vragen of ze thuis wil komen knippen ;)
St@m schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Dus als omicron -zoals het er nu naar uitziet- gewoon een griepje is, wil je dat iedereen minimaal 3 prikken in z'n arm moet laten zetten, en dat moet bewijzen met een pas voor de rest van het leven? Hoe zie je dit voor je dan?
Ieder kind dat 5 wordt moet door de prikprocedure en krijgt daarna een pas ofzo?
Ik denk niet dat ze dat CTB gaan koppelen aan kinderen. Hoewel ik het bij tieners ook al behoorlijk twijfelachtig vind. Immers, voor hunzelf heeft het zeer weinig nut om gevaccineerd te zijn. Jonge kinderen zijn wat dat betreft wel een gevoelig punt voor veel mensen. Gelukkig maar :)

Eerlijk: ik ken niemand die z'n kind gaat laten vaccineren. Het is gewoon niet nuttig voor ze. Deze mening hoor ik zowel bij gevaccineerde als ongevaccineerde ouders trouwens. Zelfs de mensen die toch nog voor de booster gegaan zijn laten hun kind niet vaccineren.
St@m schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Nouja, er zijn er hier een heleboel die wel voor verplichte vaccinatie van kinderen zijn, ik wist niet dat jij het niet was.
Aan de ene kant heb je de "wappies", maar misschien begint het ook wel eens tijd te worden dat we een woord gaan bedenken voor de andere kant. De covid-extremisten :) Feit blijft dat er een groep mensen gewoon nog steeds helemaal panisch is voor dit virus, en waarvoor de regels niet streng genoeg kunnen (voor anderen natuurlijk), terwijl het eigenlijk ook wel meevalt voor de meeste mensen.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
St@m schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ja, ik voel direct de urgentie om mijn kinderen onder de 10 te laten vaccineren. 4 hele gevallen (waarvan sowieso 1 van 16, die kwam uitgebreid in het nieuws).

Edit: oh, ik denk dat je bedoelt dat er 4 op de ic lagen op 21-12. Zal vast niet de omicron variant zijn.
Nou ja, als de kans 1 op 5.000 is op een heftige immuunsysteemreactie bij Corona krijgen voor jongere kids, helemaal als er ook nog wel enige groep is die lang termijn klachten daaraan overhoudt, dan komen ze wel niet op de IC, maar heeft t schijnbaar wel zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:20:
... maar heeft t schijnbaar wel zin
Bij Delta wellicht, maar ook voor Omikron?

Het OMT weet niet eens of de winkels open kunnen, hoe weten ze dat dan zeker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
Dennahz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Heb eigenlijk totaal geen idee wat de huidige regels zijn. Als ze volgende week de boel niet weer gewoon opengooien (en met de huidige gegevens is er geen enkele reden om dat niet te doen) dan weet ik wel dat ik m'n kapper ga vragen of ze thuis wil komen knippen ;)

[...]

Ik denk niet dat ze dat CTB gaan koppelen aan kinderen. Hoewel ik het bij tieners ook al behoorlijk twijfelachtig vind. Immers, voor hunzelf heeft het zeer weinig nut om gevaccineerd te zijn. Jonge kinderen zijn wat dat betreft wel een gevoelig punt voor veel mensen. Gelukkig maar :)

Eerlijk: ik ken niemand die z'n kind gaat laten vaccineren. Het is gewoon niet nuttig voor ze. Deze mening hoor ik zowel bij gevaccineerde als ongevaccineerde ouders trouwens. Zelfs de mensen die toch nog voor de booster gegaan zijn laten hun kind niet vaccineren.

[...]

Aan de ene kant heb je de "wappies", maar misschien begint het ook wel eens tijd te worden dat we een woord gaan bedenken voor de andere kant. De covid-extremisten :) Feit blijft dat er een groep mensen gewoon nog steeds helemaal panisch is voor dit virus, en waarvoor de regels niet streng genoeg kunnen (voor anderen natuurlijk), terwijl het eigenlijk ook wel meevalt voor de meeste mensen.
Ik overweeg t dus wel serieus, juist omdat statistisch gezien het effect van de nu bekende bijwerkingen veel minder is dan de positieve voordelen en er dus best wel een risico lijkt te zijn op langdurige klachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Ben eigenlijk benieuwd hoeveel nieuwe bewindslieden er deze week goed geknipt op het bordes staan. Dat zou wel de hypocrisie ten top zijn. Behalve Ernst natuurlijk.

Nou ja ik lees het wel in de krant, *knip*, dergelijke beledigingen zijn nergens voor nodig en dragen niet bij aan een inhoudelijke discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 10-01-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Dennis schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Ja omdat er nog geen vaccins waren voor onder 12.
Het zijn toch gewoon de pfizertjes en modernas? Maar dan met een lagere dosis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Heb daar toch mijn twijfels bij.

Als er ook maar één 7 jarige op de IC was gekomen zou dat in alle kranten hebben gestaan, bij mijn jongste laat ik deze prik voorlopig voor wat het is. Zie het voordeel er (nog) niet van in.
Het stond toch gewoon in het nieuws: https://nos.nl/nieuwsuur/...ziekte-na-corona-infectie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
rik86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Nou ja, als de kans 1 op 5.000 is op een heftige immuunsysteemreactie bij Corona krijgen voor jongere kids, helemaal als er ook nog wel enige groep is die lang termijn klachten daaraan overhoudt, dan komen ze wel niet op de IC, maar heeft t schijnbaar wel zin
2 jaar geleden kregen we te horen dat kinderen niet besmettelijk waren. Daarna kregen we te horen dat ze wel besmettelijk zijn, maar dat het gewoon een verkoudheid is.

En nu ineens is er een 'grote' kans dat ze een heftige reactie krijgen of iets anders? En moeten we onze zoon van net 5 jaar maar laten inenten?

Ik weet wel dat ik absoluut niet vooraan zal staan in de rij om mijn kind in te laten inenten. Al stond ik dat zelf wel en haal ik straks zelf ook mijn booster ook al wil ik njet op vakantie, niet naar een café, etc.

Ik sluit wel helemaal achterin de rij aan, ik vind het maar niks dat mijn kind met zoiets 'nieuws' wordt ingespoten. En ja, hij volgt wel het vaccinatie programma waarbij een prik je 'voor de rest van je leven' beschermt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rik86
President schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:25:
[...]

2 jaar geleden kregen we te horen dat kinderen niet besmettelijk waren. Daarna kregen we te horen dat ze wel besmettelijk zijn, maar dat het gewoon een verkoudheid is.

En nu ineens is er een 'grote' kans dat ze een heftige reactie krijgen of iets anders? En moeten we onze zoon van net 5 jaar maar laten inenten?

Ik weet wel dat ik absoluut niet vooraan zal staan in de rij om mijn kind in te laten inenten. Al stond ik dat zelf wel en haal ik straks zelf ook mijn booster ook al wil ik njet op vakantie, niet naar een café, etc.

Ik sluit wel helemaal achterin de rij aan, ik vind het maar niks dat mijn kind met zoiets 'nieuws' wordt ingespoten. En ja, hij volgt wel het vaccinatie programma waarbij een prik je 'voor de rest van je leven' beschermt...
Dus we hebben continue kritiek omdat ze voortschrijdend inzicht niet gebruiken, gebruiken ze t een keer, is t ook niet goed? Dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Ben eigenlijk benieuwd hoeveel nieuwe bewindslieden er deze week goed geknipt op het bordes staan. Dat zou wel de hypocrisie ten top zijn. Behalve Ernst natuurlijk.

Nou ja ik lees het wel in de krant, er naar kijken doe ik natuurlijk niet naar die nieuwe lichting clowns.
Sigrid Kaag zal er in ieder geval niet bij zijn. Niet omdat ze weer toevallig een tripje naar New York heeft gepland, dit keer is ze positief getest op corona.

Ze voelt zich overigens prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
rik86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Dus we hebben continue kritiek omdat ze voortschrijdend inzicht niet gebruiken, gebruiken ze t een keer, is t ook niet goed? Dat is toch vreemd?
Nee, het is meer dat ik vrees dat over 1,5 jaar weer blijkt dat ze er toch naast zaten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:44
[...]

Nou ja ik lees het wel in de krant, er naar kijken doe ik natuurlijk niet naar die nieuwe lichting clowns.
Misschien knippen hun partners hun wel ;) na twee jaar kan je er als amateur nog best wel iets toonbaars van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Och, ik ga er trouwens vanuit dat ik m’n kids ook niet inent trouwens, die lopen geheid komende weken Corona op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Het zijn toch gewoon de pfizertjes en modernas? Maar dan met een lagere dosis?
Terminologie voert hoogtij. Zo is de booster iets anders dan een derde vaccinatie, zo wordt door het RIVM benadrukt. Ook al zit in de Pfizer-booster precies dezelfde hoeveelheid van precies hetzelfde spul dat ook in de derde vaccinatie zit. (Bij Moderna is de booster maar de helft van het spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
zacht schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Terminologie voert hoogtij. Zo is de booster iets anders dan een derde vaccinatie, zo wordt door het RIVM benadrukt. Ook al zit in de Pfizer-booster precies dezelfde hoeveelheid van precies hetzelfde spul dat ook in de derde vaccinatie zit. (Bij Moderna is de booster maar de helft van het spul).
En de vaccinatie voor kinderen is een lagere dosis.
Pfizer, de enige goedgekeurde hier, is 1/3e van een volwassen dosis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
[...]

Ik zou het erger vinden als ze met een ongeknipt bolletje daar gaan staan. Dat zou pas voor de bühne zijn. Ik vind dat ze zich lekker moeten laten knippen voor dit moment, niks mis mee. Uiteraard na een negatieve test.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

bazzemans schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Behalve dan als je geboosterd bent, dan lijkt de bescherming wel navenant. Ik voorspel dat de discussie over 2G dan ook zal verschuiven naar 2G+, zoals ik Duitsland.

(2G+: gevaccineerd/genezen + getest óf geboosterd)
Ik ben wel benieuwd hoe ze dan de volledig ongevaccineerden gaan behandelen. Moeten die dan eerst de 2 vaccinaties 'inhalen' en dan geboosterd worden voordat je aan de 2G+ voorwaarde voldoet? Of zit je dan al goed als je laatste vaccinatie hoogstens X maanden geleden is?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Redondo1982 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:36:
Ik zou het erger vinden als ze met een ongeknipt bolletje daar gaan staan. Dat zou pas voor de bühne zijn. Ik vind dat ze zich lekker moeten laten knippen voor dit moment, niks mis mee. Uiteraard na een negatieve test.
Ah, mag ik dan ook? Mijn foto's zijn nu ook niet de beste :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ze dan de volledig ongevaccineerden gaan behandelen. Moeten die dan eerst de 2 vaccinaties 'inhalen' en dan geboosterd worden voordat je aan de 2G+ voorwaarde voldoet? Of zit je dan al goed als je laatste vaccinatie hoogstens X maanden geleden is?
Dat eerste. Zonder volledige vaccinatie is er de facto toch ook geen sprake van een boosterprik?

Althans zo wordt 2G+ in Duitsland nu toegepast:
  • Volledig gevaccineerd + negatief getest; óf
  • Genezen + negatief getest; óf
  • Volledig gevaccineerd + booster (= dus zonder test)
Edit: bovenstaande geldt dus voor daar waar 2G+ van toepassing is. Voor sommige locaties geldt 2G, andere 3G en er zijn plekken/activiteiten zonder coronatoegangsbewijs (CTB). Het verschilt ook nog eens per deelstaat welke regels van toepassing zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 09-01-2022 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Ja dat gaat echt wonderen doen voor het draagvlak van deze toch al nutteloze lockdown

(ik was niet helemaal serieus maar wat ik wel meen is dat keuzes om sectoren te sluiten consequenties hebben, ook voor bewindslieden. En voor koningshuizen etc etc net de groepen waarvan je soms het idee hebt dat regels niet voor hen gelden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
[...]
De "snappies"?

Omdat ze het denken zo goed te snappen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bazzemans schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Dat eerste. Zonder volledige vaccinatie is er de facto toch ook geen sprake van een boosterprik?

Althans zo wordt 2G+ in Duitsland nu toegepast:
  • Volledig gevaccineerd + negatief getest; óf
  • Genezen + negatief getest; óf
  • Volledig gevaccineerd + booster (= dus zonder test)
Met andere woorden, iemand die nú nog niet gevaccineerd is zit nog minstens 9 maanden aan vaccineren én testen vast voordat ie 'bij' is, als er tussendoor niet meer boosters bij komen. En hoeveel gaat dat toevoegen ten opzichte van 'je laatste vaccinatie'?

Sowieso is er voor de 'niet gevaccineerden' dus geen enkele optie meer dan. Die mogen lekker minstens 6 maanden binnen blijven voordat ze iéts mogen. Dat vind ik langzaam een beetje ver gaan, en het zal niet veel mensen motiveren om een vaccinatie te halen, die gaan hooguit roepen 'zie je wel dat er meer achter zit'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmmm, ik weet het niet hoor. De term "wappies" vind ik al uiterst discutabel. Het is eigenlijk natuurlijk niets meer of minder dan een poging om de mening van een ander te ridiculiseren, bedoeld om een tegengeluid te "muten". Ik zou genoeg termen kunnen bedenken, maar laat ik daar dus maar niet aan beginnen. Veel goeds zal het toch niet brengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:30:
Och, ik ga er trouwens vanuit dat ik m’n kids ook niet inent trouwens, die lopen geheid komende weken Corona op
Hier sla je de spijker op z'n kop: regering, kamer, RIVM, OMT en media lopen constant achter de feiten aan. Men zit nog vol in 'Delta' mode waar Omikron alles veranderd lijkt te hebben.

2G had significant effect bij het voorkomen van besmettingen bij Delta, Omikron verspreid zich zelfs explosief in een harde lockdown. De overgang naar de nieuwe variant gaat zo snel dat tegen de tijd dat men nieuwe wetenschappelijk onderbouwde inzichten heeft iedereen het al gehad heeft.

Jonge kinderen vaccineren was bij delta wellicht nuttig, bij Omikron heb ik er ernstige twijfel bij. Sterker nog, zonder 2G/3G zie ik ook voor mezelf geen noodzaak tot verder boosteren meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

De beroepsvereniging van kapper, ANKO, riep de aankomende bewindslieden op om met een coronakapsel op het bordes te verschijnen. De nieuwe bewindslieden lijken genegen om dat te doen. Dat laatste suggereert wel ergens dat de ministers zich anders toch stiekem hadden laten knippen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Hier sla je de spijker op z'n kop: regering, kamer, RIVM, OMT en media lopen constant achter de feiten aan. Men zit nog vol in 'Delta' mode waar Omikron alles veranderd lijkt te hebben.

2G had significant effect bij het voorkomen van besmettingen bij Delta, deze variant verspreid zich explosief in een harde lockdown. De overgang naar de nieuwe variant gaat zo snel dat tegen de tijd dat men nieuwe wetenschappelijk onderbouwde inzichten heeft iedereen het al gehad heeft.

Jonge kinderen vaccineren was bij delta wellicht nuttig, bij Omikron heb ik er ernstige twijfel bij. Sterker nog, zonder 2G/3G zie ik ook voor mezelf geen noodzaak tot verder boosteren meer.
Ik heb mijn booster een paar dagen geleden gehaald, dus ik heb weer even "tijd gekocht" om de kat uit de boom te kijken. Mijn dochtertje van 5 gaat binnenkort uitgenodigd worden, maar daar twijfelen we dus wel over. Met de vermoedelijke karakteristieken van Omicron, zou het me niets verbazen als:
1. ze het al gehad heeft
2. ze het heel snel gaat krijgen, nog voordat ze die prik gaat krijgen

De verwachting is natuurlijk ook eigenlijk, dat ze verkouden zal worden. Tsja.... Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat we vooraan gaan staan.

Vandaag al een mail van school: TOT MORGEN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Met andere woorden, iemand die nú nog niet gevaccineerd is zit nog minstens 9 maanden aan vaccineren én testen vast voordat ie 'bij' is, als er tussendoor niet meer boosters bij komen. En hoeveel gaat dat toevoegen ten opzichte van 'je laatste vaccinatie'?

Sowieso is er voor de 'niet gevaccineerden' dus geen enkele optie meer dan. Die mogen lekker minstens 6 maanden binnen blijven voordat ze iéts mogen. Dat vind ik langzaam een beetje ver gaan, en het zal niet veel mensen motiveren om een vaccinatie te halen, die gaan hooguit roepen 'zie je wel dat er meer achter zit'.
Klopt. Je creëert dan een situatie van verregaande drang (door sommigen al dan niet terecht als "dwang" gezien) om te vaccineren. Ik vermoed dat dit ook precies is wat de Duitse regering wil. Geen idee hoe daar de publieke opinie is, maar wellicht vindt een meerderheid het daar acceptabel om tegen gevaccineerden te zeggen: "je hebt je kans gehad, blijf nu maar even op het wachtbankje zitten".

Ik durf voor Nederland niet te zeggen wat de meerderheid is in de opinie daarover. Persoonlijk hoop ik dat het niet zover komt, simpelweg omdat het niet nodig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bazzemans schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Ik durf voor Nederland niet te zeggen wat de meerderheid is in de opinie daarover. Persoonlijk hoop ik dat het niet zover komt, simpelweg omdat het niet nodig blijft.
Nog afgezien daarvan schiet het (vooral met omikron) zijn doel totaal voorbij. Je krijgt dan een situatie waarin vaccineren een doel op zich is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:46:
[...]

2G had significant effect bij het voorkomen van besmettingen bij Delta, Omikron verspreid zich zelfs explosief in een harde lockdown. De overgang naar de nieuwe variant gaat zo snel dat tegen de tijd dat men nieuwe wetenschappelijk onderbouwde inzichten heeft iedereen het al gehad heeft.

Probleem is dat het RIVM/OMT alles zelf wil onderzoeken. Lijkt erop dat ze helemaal niks met de enorme stroom data afkomstig uit landen die op ons voor lopen (ZA, VK, DK) doen. Ze nemen het voor kennisgeving aan, de diverse OMT leden kwebbelen er op los in de talkshows, maar het daadwerkelijke advies aan de regering blijft enkel gebaseerd op eigen (peer-reviewed) onderzoek. Daardoor blijven we hier nu al 2 jaar lang continu achter de feiten aanlopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
Misschien kijken ze naar de beschibare data: https://ourworldindata.or...issions-covid-per-million

De impact van Omicron mag dan wel lager zijn, de kans dat je het krijg is hoger. Kans x Impact = Risico. Met deze statistieken snap ik dat voorzichtigheid (helaas) nog even geboden is.

P.S. Duitsland is wel een interessante ‘outlier’

[ Voor 8% gewijzigd door Johan Bogle op 09-01-2022 12:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Hmmm, ik weet het niet hoor. De term "wappies" vind ik al uiterst discutabel. Het is eigenlijk natuurlijk niets meer of minder dan een poging om de mening van een ander te ridiculiseren, bedoeld om een tegengeluid te "muten". Ik zou genoeg termen kunnen bedenken, maar laat ik daar dus maar niet aan beginnen. Veel goeds zal het toch niet brengen.
Volgens mij classificeer je jezelf als ‘wappie’ als je bewezen verzonnen onzin als waarheid ziet, dit blijft delen als waarheid en er naar handelt.

Als je twijfelt aan nut of noodzaak van dingen, is dat prima. Als je daarbij als voornaamste argument hebt dat je wetenschap ‘niet gelooft’ of gevalideerd onderzoek negeert heb je recht op je mening maar niet op dat iemand er iets mee doet. En dat doen we alsnog veel te veel, imho.

Ben met je eens dat de term ‘wappie’ te lief is, want inmiddels houden ze de samenleving met een vorm van extremisme in hun greep.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:59:
De impact van Omicron mag dan wel lager zijn, de kans dat je het krijg is hoger. Kans x Impact = Risico. Met deze statistieken snap ik dat voorzichtigheid (helaas) nog even geboden is.
Dat we nog geen natte horeca en grote evenementen toestaan snap ik, maar we gaan toch ook niet het land op slot gooien als het halve land verkouden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Ik heb mijn booster een paar dagen geleden gehaald, dus ik heb weer even "tijd gekocht" om de kat uit de boom te kijken. Mijn dochtertje van 5 gaat binnenkort uitgenodigd worden, maar daar twijfelen we dus wel over. Met de vermoedelijke karakteristieken van Omicron, zou het me niets verbazen als:
1. ze het al gehad heeft
2. ze het heel snel gaat krijgen, nog voordat ze die prik gaat krijgen

De verwachting is natuurlijk ook eigenlijk, dat ze verkouden zal worden. Tsja.... Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat we vooraan gaan staan.

Vandaag al een mail van school: TOT MORGEN!!!!
Wij laten onze dochter van 5 (voorlopig) ook nog niet vaccineren. Ze is recentelijk (>= 1.5 maanden geleden) besmet geweest met vermoedelijk Delta.
En loopt aannemelijk zeer binnenkort ook Omicron tegen het lijf.

Gezondheidswinst voor ‘n kleuter is nagenoeg nul, dus we kijken de kat nog even uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
hoevenpe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Dat we nog geen natte horeca en grote evenementen toestaan snap ik, maar we gaan toch ook niet het land op slot gooien als het halve land verkouden is?
Misschien moet je even daadwerkelijk op de link klikken? Ziekenhuisopnames zijn niet vanwege “verkoudheid”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Volgens mij classificeer je jezelf als ‘wappie’ als je bewezen verzonnen onzin als waarheid ziet, dit blijft delen als waarheid en er naar handelt.

Als je twijfelt aan nut of noodzaak van dingen, is dat prima. Als je daarbij als voornaamste argument hebt dat je wetenschap ‘niet gelooft’ of gevalideerd onderzoek negeert heb je recht op je mening maar niet op dat iemand er iets mee doet. En dat doen we alsnog veel te veel, imho.

Ben met je eens dat de term ‘wappie’ te lief is, want inmiddels houden ze de samenleving met een vorm van extremisme in hun greep.
Maar waar het eigenlijk voor gebruikt wordt, is om de mening van een ander als "idiote onzin" te bestempelen. Needless to say, dat je daar geen vrienden mee maakt. Misschien leuk om voor jezelf ergens een labeltje"ongeschikt" op te plakken, maar meer dan dat ook niet. Ik ben het niet eens met de opvattingen van beide "kanten". De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

Lycaon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Wij laten onze dochter van 5 (voorlopig) ook nog niet vaccineren. Ze is recentelijk (>= 1.5 maanden geleden) besmet geweest met vermoedelijk Delta.
En loopt aannemelijk zeer binnenkort ook Omicron tegen het lijf.

Gezondheidswinst voor ‘n kleuter is nagenoeg nul, dus we kijken de kat nog even uit de boom.
Same voor onze zoon van 8. Recent fluitend Delta gehad. Geloof het wel vooralsnog.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
CMD-Snake schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:51:
[...]

De beroepsvereniging van kapper, ANKO, riep de aankomende bewindslieden op om met een coronakapsel op het bordes te verschijnen. De nieuwe bewindslieden lijken genegen om dat te doen. Dat laatste suggereert wel ergens dat de ministers zich anders toch stiekem hadden laten knippen. :/
en nu pek en veren of een brandstapel maken? we gaan nou al kijken of die mensjes naar de kapper zijn geweest haha lach wel maar het is eigenlijk diep triest als je er over na denk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40
Na een lekker rondje wandelen (zouden er meer moeten doen) even bijgelezen hier en toen moest ik terugdenken aan dit twitter draadje over firehosing:

Firehosing lijkt opgish gallop : onzin spuien in discussie over 1 onderwerp, om de tegenstander murw te praten / tegenstand de kop in te drukken. Firehosing is hetzelfde, maar dan als strategie :meerdere onderwerpen, meerdere keren, bewuste keus misinformatie spuwen voor aandacht

Wat moet je doen tegen firehosing / gish gallop :
1. Benoemen dát de ander dat doet
2. Niet in meegaan : erop staan dat 1e punt helemaal behandeld wordt voordat we naar 2e punt gaan. De firehoser kan dan vastlopen in de niet-kloppende details (draai de brandslang dicht)

Dit dus of gewoon even gaan wandelen.

https://twitter.com/huisdoktertim/status/1479880981586796544

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
[...]

Alle wappies die hun booster niet halen en hun kinderen niet vaccineren houden onze samenleving in hun greep. Extremisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
[...]Als je twijfelt aan nut of noodzaak van dingen, is dat prima. Als je daarbij als voornaamste argument hebt dat je wetenschap ‘niet gelooft’ of gevalideerd onderzoek negeert heb je recht op je mening maar niet op dat iemand er iets mee doet. En dat doen we alsnog veel te veel, imho.

Iedereen lijkt maar recht op een mening te willen hebben, maar als dat compleet indruist tegen de wetenschappelijk bewezen waarheid dan heb je toch een lastigheidje denk ik.
Een voorbeeld: Wanneer je nog steeds gelooft dat de aarde plat is (en dat ook uitdraagt) dan denk ik toch dat je bij een sollicitatie bij Rijkswaterstaat voor een bouwkundig ingenieur weinig kans maakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Misschien moet je even daadwerkelijk op de link klikken? Ziekenhuisopnames zijn niet vanwege “verkoudheid”.
Je bedoelt de ziekenhuisopnames die nog altijd consequent aan het dalen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:50
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Stilte voor de storm.

Ik denk óók dat het hier goed gaat aflopen en we zouden kunnen versoepelen, maar de échte toestroom vanwege Omicron moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:08
Dennis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:37:
[...]
Geert van den Bossche heeft een theorie over dat massale vaccinaties een 'resistente' mutant kunnen creëren die daardoor makkelijker verspreidt onder gevaccineerden. Volgens mij is dit hier al meermaals besproken dus wil niet nogmaals die discussie openen (denk dat mensen als @RoD er meer verstand van hebben) maar ik vind het wel opvallend dus daarom benoem ik het even :).
Waarom zou het zelfde niet kunnen optreden na immuniteit door infecties ?

En als omicron net zo snel gaat als dat het gekomen is, zie ik na enige tijd wel weer de mogelijkheid voor een nieuwe variant (die dan ook weer ziekmakender zou kunnen zijn, indien daar nog variatie mogelijkheden voor bestaan) die de ronde gaat doen.

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 09-01-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Lycaon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Stilte voor de storm.

Ik denk óók dat het hier goed gaat aflopen en we zouden kunnen versoepelen, maar de échte toestroom vanwege Omicron moet nog komen.
Dat vraag ik me dus af. Het model van @t_captain geeft toch goeie signalen dat we aan de goede kant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Dat kan het ook. Tenzij je een wereldwijde zero-covid strategie hanteert zijn nieuwe mutaties onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
bie100 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:04:
en nu pek en veren of een brandstapel maken? we gaan nou al kijken of die mensjes naar de kapper zijn geweest haha lach wel maar het is eigenlijk diep triest als je er over na denk
Regels voor gij en niet voor mij. ;) Daar draait het meer om.

De kappers moeten noodgedwongen hun zaken sluiten, tegelijkertijd steun uit eerdere periodes terugbetalen plus hun huidige steunpakket is kariger. Als het nieuwe kabinet vers geknipt op het bordes staat doet dat pijn. Als jij nu betrapt wordt dat je een knipbeurt krijgt dan volgt er een prent, maar een minister kan dus wel stiekem zich dan laten knippen?
Een kleine groep die bepaald wat er in de wereld gebeurt, klinkt als een leuke samenzweringstheorie. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Dat kan het ook. Tenzij je een wereldwijde zero-covid strategie hanteert zijn nieuwe mutaties onvermijdelijk.
Yups, al is dat inmiddels met (wilde) dieren erbij al wel vrijwel onmogelijk.
Om nog maar te zwijgen om daar overeenstemming over te bereiken met de gehele mensheid, het lukt ons in het stukje polder al vrij matig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
De opnames zijn al een tijdje aan het stabiliseren, natuurlijk zijn er mensen die met Omikron in het ziekenhuis komen.

Mijn punt is dat voor gevaccineerden en jongeren deze variant zo mild is dat de lockdown in geen enkele verhouding meer staat tot de schade die ze aanricht. Het gebrek aan beweging, missen van sociaal contact, de toekomst van je horecazaak, collega's zien, etc. weegt niet op tegen de vooral ongevaccineerde risicogroepen die nog in het ziekenhuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
CMD-Snake schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Regels voor gij en niet voor mij. ;) Daar draait het meer om.

De kappers moeten noodgedwongen hun zaken sluiten, tegelijkertijd steun uit eerdere periodes terugbetalen plus hun huidige steunpakket is kariger. Als het nieuwe kabinet vers geknipt op het bordes staat doet dat pijn. Als jij nu betrapt wordt dat je een knipbeurt krijgt dan volgt er een prent, maar een minister kan dus wel stiekem zich dan laten knippen?

[...]
denk jij niet dat ze gewoon bij mensen thuis komen dan om te knippen? dat deden de meeste kappers al voor de corona die in loondienst werken , en wie weet laten ze het wel door hun vrouw doen of man

tja dat weten we niet

[ Voor 7% gewijzigd door bie100 op 09-01-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
[...]

zien jouw ogen een andere grafiek of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Lycaon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Stilte voor de storm.

Niet alleen mijn model denkt daar anders over, ook RIVM.

Volgens de RIVM prognose van 19-12 zouden we nu middenin de fase van snelle stijging van ziekenhuisbedden zitten. Dus met de nieuwe opnames op piekniveau.

De sleutel zit in twee zaken:

1. omicron is gewoon veel minder virulent
2. de boosters hebben de meest kwetsbare leeftijdsgroepen op tijd bereikt. Vooral boven de 70 zie je dat de besmettingen niet erg zijn gestegen nadat de besmetyingen onder de jongere generatie omhoog knalden. Bij de 60-69 groep steeg de incidentie wel, maar werd deze gaandeweg weer omlaag gedrukt naarmate de boosters begonnen in te werken.

Naar de toekomst toe zie ik dat ook bij 50-59 gebeuren en ik zie door de boosters in de middengeneratie een extra barrière ontstaan tussen de jongere generatie met gigantisch veel besmettingen en de kwetsbare ouderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Vergeet niet dat omikron veel minder virulent is. Waar een ziekenhuisopname met delta wel een week kon duren, of zelfs nog veel langer mocht men op de ic terecht komen is men met omikron met een paar dagen al weer thuis. De kans dat je op de ic terecht komt is al helemaal veel kleiner.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
t_captain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:22:
Naar de toekomst toe zie ik dat ook bij 60-59 gebeuren en ik zie door de boosters in de middengeneratie een extra barrière ontstaan tussen de jongere generatie met gigantisch veel besmettingen en de kwetsbare ouderen.
Moeten ze ze wel in afdoende mate gaan nemen in de komende week/weken en aangezien er nogal wat berichten zijn, volgens mij van jou zelf incluis, om te gaan wachten tot het allemaal "strategisch" zou uitkomen met een QR-code heb ik daar nog wel wat reserves bij. Aardige kans dat die boosters om de veel langere baan kunnen omdat men inmiddels al geïnfecteerd is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Nog afgezien daarvan schiet het (vooral met omikron) zijn doel totaal voorbij. Je krijgt dan een situatie waarin vaccineren een doel op zich is geworden.
Wat is daar precies anders aan dan wat ik zeg ("hopen dat het niet nodig is"), behalve dan dat ik geen mening heb geuit over hoe ik over 2G denk ;). Wat jij beschrijft kan onder "niet nodig" vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Ik kijk naar de dagcijfers van het RIVM/LCPS. De bezetting daalt nog steeds, dus hoewel de instroom misschien groter wordt is de netto uitstroom nog altijd meer.

Grote instroom én uitstroom is geen probleem, want dat houdt alleen maar een korte ligduur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik kijk naar de dagcijfers van het RIVM/LCPS. De bezetting daalt nog steeds, dus hoewel de instroom misschien groter wordt is de netto uitstroom nog altijd meer.

Grote instroom én uitstroom is geen probleem, want dat houdt alleen maar een korte ligduur in.
Precies... nu hoorde ik al weer wat mensen sputteren dat een grote instroom ook niet verwerkt kan worden. Maar waar baseren ze dat op? Is dat omdat men uitgaat van delta? Is het administratief personeel niet in staat om het bij te houden? Zolang iedereen er met net zon grote snelheid (hopelijk via de voordeur) weer uit gaat mag dit geen reden zijn om de lockdown in stand te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Grote instroom én uitstroom is geen probleem, want dat houdt alleen maar een korte ligduur in.
Maar dan is er nog wel steeds een probleem met de uitgestelde zorg. Dan kan je wel een hoge in- en uitstroom hebben maar in feite blijf je dan alsnog zitten met het gegeven dat je reguliere patiënten (weer) moet teleurstellen omdat de bedden nog steeds vol liggen..

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Maar dan is er nog wel steeds een probleem met de uitgestelde zorg. Dan kan je wel een hoge in- en uitstroom hebben maar in feite blijf je dan alsnog zitten met het gegeven dat je reguliere patiënten (weer) moet teleurstellen omdat de bedden nog steeds vol liggen..
Maar dat probleem wordt dan veroorzaakt door een structureel capaciteitstekort. Dat zul je altijd terug krijgen op het moment dat je definitief alles versoepelt, en de enige manier om er dan nog uit te komen is echt de netto capaciteit verhogen.

Als instroom > uitstroom dan is dat een rechtvaardiging voor maatregelen want ongeremde groei, als instroom <= uitstroom dan moeten we gewoon zorgen dat we die blijvende bezetting aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Moeten ze ze wel in afdoende mate gaan nemen in de komende week/weken en aangezien er nogal wat berichten zijn, volgens mij van jou zelf incluis, om te gaan wachten tot het allemaal "strategisch" zou uitkomen met een QR-code heb ik daar nog wel wat reserves bij. Aardige kans dat die boosters om de veel langere baan kunnen omdat men inmiddels al geïnfecteerd is geraakt.
Wat @t_captain bedoeld is dat met name de 'doorgeef' leeftijden (40-50 en 50-60) en de risico groepen (60+) uit de boosters het gewenst effect halen. 50+ had naar ik begreep nog een redelijke opkomst, en die opkomst is beter geweest nog voor de groep 60+. In die groep zat bovendien nog een aanzienlijk deel van de groep met een vaccinatie met AZ. Anecdotisch (mijn huisartsenpraktijk) kan ik melden dat met name die groep ERG gebrand was op een opfrisser met een mRNA vaccin. Dat vaccin was daarbij ook nog eens het vaccin wat het relatief slecht deed bij omicron, de combinatie van relatief slecht vaccin bij een risicogroep was daarmee erg ongelukkig, maar die is door de boosters effectief weg gepoetst.
Wellicht is dat ook de verklaring van de kleine stijging die we in die groep gezien hebben: AZ bescherming was matig en de boosters pas in de 2e helft van december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
En met die redenatie moeten we het hele land nog het hele jaar in lockdown houden. die uitgestelde zorg is dan namelijk nog steeds niet weggewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:41:
[...]Maar dat probleem wordt dan veroorzaakt door een structureel capaciteitstekort. Dat zul je altijd terug krijgen op het moment dat je definitief alles versoepelt, en de enige manier om er dan nog uit te komen is echt de netto capaciteit verhogen.

Als instroom > uitstroom dan is dat een rechtvaardiging voor maatregelen want ongeremde groei, als instroom <= uitstroom dan moeten we gewoon zorgen dat we die blijvende bezetting aan kunnen.
Er is geen capaciteitstekort. Voor een pandemie op deze schaal zul je (op voorhand) nooit genoeg bedden/mensen neer kunnen zetten. Doe je dat wel dan krijg je, in een tijd zonder pandemie, ongetwijfeld (terecht) commentaar dat de zorg onbetaalbaar wordt. Wil jij de rest van je leven (ik noem maar wat) elke maand 80 euro extra aan ziektekosten betalen voor 300 IC bedden die staan te verstoffen in de ziekenhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Er is geen capaciteitstekort. Voor een pandemie op deze schaal zul je (op voorhand) nooit genoeg bedden/mensen neer kunnen zetten. Doe je dat wel dan krijg je, in een tijd zonder pandemie, ongetwijfeld (terecht) commentaar dat de zorg onbetaalbaar wordt. Wil jij de rest van je leven (ik noem maar wat) elke maand 80 euro extra aan ziektekosten betalen voor 300 IC bedden die staan te verstoffen in de ziekenhuizen?
Je moet ook geen rekening houden met een pandemie maar met een endemie. Maatregelen houden tot alle achterstallige zorg is ingehaald is niet realistisch, en zo gauw je daarmee stopt, zit je nog altijd met die hoge instroom.

Als je de denkfout maakt dat we in een pandemie zitten die eindig is en waarna we over 2 jaar nul coronapatiënten hebben, dan snap ik het argument voor maatregelen om zorg in te halen, maar als het om een endemisch virus gaat, ben je daardoor alleen dezelfde situatie aan het uitstellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
[...]

Precies dit.

De trend is nu dat de slimme en gematigde mensen het zwijgen wordt opgelegt om de domme mensen maar niet te beledigen.

Dat mag wel eens klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:10:
Dat zou op zich ook kunnen, maar lijkt nu nu eenmaal niet zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Bedoel je dan de 'wappies' of iedereen die zich niet laat vaccineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
brothermaynard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:45:
[...]
Wat @t_captain bedoeld is dat met name de 'doorgeef' leeftijden (40-50 en 50-60) en de risico groepen (60+) uit de boosters het gewenst effect halen. 50+ had naar ik begreep nog een redelijke opkomst, en die opkomst is beter geweest nog voor de groep 60+. In die groep zat bovendien nog een aanzienlijk deel van de groep met een vaccinatie met AZ. Anecdotisch (mijn huisartsenpraktijk) kan ik melden dat met name die groep ERG gebrand was op een opfrisser met een mRNA vaccin. Dat vaccin was daarbij ook nog eens het vaccin wat het relatief slecht deed bij omicron, de combinatie van relatief slecht vaccin bij een risicogroep was daarmee erg ongelukkig, maar die is door de boosters effectief weg gepoetst.
Wellicht is dat ook de verklaring van de kleine stijging die we in die groep gezien hebben: AZ bescherming was matig en de boosters pas in de 2e helft van december.
Bij mijn weten begint de "doorgeefleeftijd" toch wel iets eerder dan 40, voor de 60+'ers zou ik dan eerder van 30+ uitgaan, we doen niet allemaal meneer Kaktus na qua voortplanting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dennis schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Dat zou op zich ook kunnen, maar lijkt nu nu eenmaal niet zo te zijn.
Evenmin mat vaccinaties, of dat tussen deze twee afdoende onderscheid te maken is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Dennis schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Bedoel je dan de 'wappies' of iedereen die zich niet laat vaccineren?
De wappies natuurlijk, die enorm vocale kleine groep idioten die met hun militante misinformatie ook nog andere kwetsbaren besmetten met hun domheid, binnensteden kort en klein slaan met die eindeloze domme demo's (kosten ook nog eens klauwen met geld door politieinzet), twijfelaars aan gevaarlijke paardenontwormers krijgen en de gematigde mensen en politici staan te bedreigen, zowel in t echt als online.

De kwetsbare ongevaccineerden zijn over het algemeen ook niet degene met een hoog IQ of ontwikkelde achtergrond, dus die mag je er wellicht ook onder gooien. En dan spreek ik over de 45+er. Daaronder snap ik ergens wel dat je denkt dat het weinig voor je oplevert en dat je onkwetsbaar bent, ook al komen er alsnog genoeg op de IC's onder delta en houden ze ergens ook wel de maatregelen in stand.
Wel de mond vol van die "arme ondernemers" en vervolgens niet helpen de problemen voor die ondernemers oplossen.

Maar Omikron gaat wel een verschuiving opleveren denk ik, want het lijken nu echt bijna exclusief de kwetsbaren te gaan worden die problemen in de zorg veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Bij mijn weten begint de "doorgeefleeftijd" toch wel iets eerder dan 40, voor de 60+'ers zou ik dan eerder van 30+ uitgaan, we doen niet allemaal meneer Kaktus na qua voortplanting.
De infecties zitten momenteel met name in de categorie 10-19 en 20-29. Aangezien we, vrij naar jou, niet allemaal meneer kaktus nadoen is de leeftijd van hun ouders zo'n 25-30 jaar erboven en kom je mooi uit in de range die ik eerder genoemd heb.
Je punt kan komende week wel meer valide worden als de basisscholen weer open gaan en de infecties in die groep (wat) gaan oplopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Yaksa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Wil jij de rest van je leven (ik noem maar wat) elke maand 80 euro extra aan ziektekosten betalen voor 300 IC bedden die staan te verstoffen in de ziekenhuizen?
Doet denken aan ‘het kwartje van Kok’.
Leuke oplossing voor de korte termijn, maar over 10 jaar is iedereen er weer klaar mee en krijg je weer discussie.

Ik zou zelf meer zien in een soort reservisten systeem, dat je mensen kan oproepen in tijden van een pandemie.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
[...]

Als je op een post reageert met een link naar data, neem ik aan dat je op die data reageert. Uit mijn grafiek is overduidelijk dat ziekenhuisopnames exploderen in alle landen. De lockdown zal dan ook zeker niet worden afgeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:10:
[...]De lockdown zal dan ook zeker niet worden afgeschaft.
De wens is de vader van de gedachte, zal ik in dit geval maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Exploderen nog wel....

Belgie laat hetzelfde beeld zien. En dat zonder lockdown.

[ Voor 23% gewijzigd door RodeStabilo op 09-01-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Ik kijk gewoon naar de cijfers. In landen om ons heen zitten we binnen een week biven de piek ooit wat betreft ziekehuisopnames. We kunnen wel net doen of Omicron een verkoudheidje is, maar dat blijkt geenszins uit de wereldwijde cijfers over ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Ik kijk gewoon naar de cijfers. In landen om ons heen zitten we binnen een week biven de piek ooit wat betreft ziekehuisopnames. We kunnen wel net doen of Omicron een verkoudheidje is, maar dat blijkt geenszins uit de wereldwijde cijfers over ziekenhuisopnames.
Ik wijs voor de bewijsvoering naar de post boven die van jou. Explodeert het in het VK ook?

Als de Belgen ook al over de piek heen zijn, dan zitten wij er niet ver van af. Ik geef het maximaal 2 weken.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 09-01-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Als je op een post reageert met een link naar data, neem ik aan dat je op die data reageert. Uit mijn grafiek is overduidelijk dat ziekenhuisopnames exploderen in alle landen. De lockdown zal dan ook zeker niet worden afgeschaft.
Fyi... in londen loopt het alweer leeg. Wel flink wat ziekenhuisbedden bezet, en met de uitval onder het personeel zal dat flink aanpoten zijn geweest. Op de ic is het niet bizar veel drukker geworden de afgelopen tijd.... zie grafieken van gisteravond laat in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Stoney3K schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Ik kijk gewoon naar de cijfers. In landen om ons heen zitten we binnen een week boven de piek ooit wat betreft ziekenhuisopnames. We kunnen wel net doen of Omicron een verkoudheidje is, maar dat blijkt geenszins uit de wereldwijde cijfers over ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Fyi... in londen loopt het alweer leeg. Wel flink wat ziekenhuisbedden bezet, en met de uitval onder het personeel zal dat flink aanpoten zijn geweest. Op de ic is het niet bizar veel drukker geworden de afgelopen tijd.... zie grafieken van gisteravond laat in dit topic.
verschillende bronnen melden naast de hoge bezetting ook 25-50% incidentele covid in die bezetting (dus met ipv door covid in het ziekenhuis).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
[...]

Ja het gaat best goed in de UK: https://ourworldindata.or...ity=false&country=GBR~NLD ;)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
brothermaynard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:20:
[...]

verschillende bronnen melden naast de hoge bezetting ook 25-50% incidentele covid in die bezetting (dus met ipv door covid in het ziekenhuis).
Kan ook inderdaad. Kom je in het ziekenhuis met een gebroken been nadat je van je fiets bent gevallen. Ga je toch de stats in als covid patient... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Ik kijk gewoon naar de cijfers. In landen om ons heen zitten we binnen een week boven de piek ooit wat betreft ziekenhuisopnames. We kunnen wel net doen of Omicron een verkoudheidje is, maar dat blijkt geenszins uit de wereldwijde cijfers over ziekenhuisopnames.
welke bronnen hanteer je voor je stelling? de verscheidene corona dashboards voor andere landen die ik heb geraadpleegd de afgelopen dagen (duitsland, oostenrijk, uk, nederland en Belgie) laten een daling zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Heeft geen zin. Ze doen hier eigen onderzoek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
brothermaynard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:22:
[...]

welke bronnen hanteer je voor je stelling? de verscheidene corona dashboards voor andere landen die ik heb geraadpleegd de afgelopen dagen (duitsland, oostenrijk, uk, nederland en Belgie) laten een daling zien?
tada: https://ourworldindata.or...issions-covid-per-million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Instroom is niet zo boeiend als de uitstroom net zo hoor (of liever hoger) is. :) (ps. Ik had het over london)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Instroom is niet zo boeiend als de uitstroom net zo hoor (of liever hoger) is. :) (ps. Ik had het over london)
lEven paar daagjes in het ziekhuis, niks aan het handje. Jij weet gelukkig al dat je aan die ‘snotneus’ waardoor je in het ziekenhuis kwam niks overhoudt? Ik ben nog niet overtuigd plus alle lijnen wijzen nog rechtomhoog. Wie weet waar de piek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:21:
Kan ook inderdaad. Kom je in het ziekenhuis met een gebroken been nadat je van je fiets bent gevallen. Ga je toch de stats in als covid patient... ;)
Vraag me opeens af of het aantal 'gebroken benen' de afgelopen weken spectaculair gedaald is, of komt zo'n patient dan dubbel in de statistiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

RodeStabilo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:15:
Exploderen nog wel....

[Twitter]

Belgie laat hetzelfde beeld zien. En dat zonder lockdown.
Weekenden zijn altijd wat minder kwa cijfers toch? Ik zou nog wat langer wachten om een ''trendbreuk'' te constateren.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
spartacusNLD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:25:
Weekenden zijn altijd wat minder kwa cijfers toch? Ik zou nog wat langer wachten om een ''trendbreuk'' te constateren.
De exponentiële stijging is er wel uit, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
brothermaynard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:08:
[...]
De infecties zitten momenteel met name in de categorie 10-19 en 20-29. Aangezien we, vrij naar jou, niet allemaal meneer kaktus nadoen is de leeftijd van hun ouders zo'n 25-30 jaar erboven en kom je mooi uit in de range die ik eerder genoemd heb.
Je punt kan komende week wel meer valide worden als de basisscholen weer open gaan en de infecties in die groep (wat) gaan oplopen
Yups, en die groep is doorgaans nog niet geboosterd, maar zou dat binnenkort wellicht wel kunnen zijn, ware het niet dat er daar toch genoeg uberhaupt geen vaccinatie hebben of de booster graag willen uitstellen omdat men deels lijkt te denken dat het alleen om een QR-code draait.
We zullen het wel zien wat het openen van scholen in combinatie met die eigenwijsheid gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:22:
[...]

on 06 January 2022 there were 4,053 COVID-19 patients in London hospitals. This compares with 3,477 patients on 30 December 2021

on 06 January 2022 there were 242 COVID-19 patients in mechanical ventilation beds in London hospitals. This compares with 232 patients on 30 December 2021.

https://www.london.gov.uk/updates/news-feed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:24:
[...]
lEven paar daagjes in het ziekhuis, niks aan het handje. Jij weet gelukkig al dat je aan die ‘snotneus’ waardoor je in het ziekenhuis kwam niks overhoudt? Ik ben nog niet overtuigd plus alle lijnen wijzen nog rechtomhoog. Wie weet waar de piek komt.
Met een snotneus ga ik sowieso niet naar het ziekenhuis. ;) maar goed, laat je gek maken door de cijfers die je wil zien. Vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat omikron 100% gaat meevallen en we slechts 'uit voorzorg' in lockdown gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
henkzelf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:32:
[...]

on 06 January 2022 there were 4,053 COVID-19 patients in London hospitals. This compares with 3,477 patients on 30 December 2021

on 06 January 2022 there were 242 COVID-19 patients in mechanical ventilation beds in London hospitals. This compares with 232 patients on 30 December 2021.

https://www.london.gov.uk/updates/news-feed
Check even de grafiekjes van gisteravond laat in dit topic aub.

edit:
ik heb de post maar even gezocht

iamcj in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

[ Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 09-01-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Met een snotneus ga ik sowieso niet naar het ziekenhuis.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Die enorme stijgingen in ziekehuisopnames zijn inderdaad niet doordat die mensen alleen een snotneus krijgen. Verder lees ik niet wat ik wil lezen. Ik kijk simpelweg naar de statistieken van wereldwijde ziekenhuisopnames. Je kan natuurlijk ook gewoon op je gevoel af gaan om je mening te vormen. Het is een vrij land. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

Johan Bogle schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:15:
[...]
De stelligheid waarmee sommigen beweren dat al zeker is dat Omikron zoveel minder virulent is dat het geen probleem zal opleveren lijkt mij wat voorbarig, maar de stelligheid waarmee je het tegenovergestelde wil aantonen lijkt me ook niet terecht. Zeker niet aangezien uit je eigen bron blijkt dat de veronderstelde piek in een aantal van ‘de landen om ons heen’ al is geweest. Zie Denemarken, Tsjechië, Duitsland, België. Het beeld is niet zo eenduidig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Ja, uit ZA bleek toch ook al dat men gemiddeld een stuk minder dagen in het ziekenhuis lag met omicron? We gaan het snel zien in ieder geval.

Ik hoop nog steeds op wat kleine verlichtingen per 15 januari in ieder geval. Al is het maar om mensen wat perspectief te geven. Kijk naar wat er gebeurt bij kleine ondernemers nu, dat is echt schrijnend. Mensen die nu hun steun moeten terugbetalen van de vorige keer, terwijl ze zelfs zonder dat terugbetalen hartstikke failliet aan het gaan zijn, wat allemaal langzamer gaat dan normaal omdat banken/Belastingdienst niet zo snel meer faillissement aanvragen, met mogelijk grotere persoonlijke schulden als gevolg. Als ondernemer sta je vaak bij de bank o.a. garant voor je leningen.

Als je als ondernemer intussen iedereen naar België ziet trekken om te shoppen dan word je toch ook gek? Ik vind nog dat er weinig voorvallen plaatsvinden nu :X

Intussen lijkt omicron gelukkig toch wel de weg uit de pandemie. Dan hoeven we het niet meer over 2G en vaccinatieplicht te hebben. En "lichamelijke integriteit" waarbij een vaccin die wel schendt, maar het oplopen van een virus door slechte maatschappelijke bescherming niet, puur omdat dat eerste 100% direct herleidbaar/aantoonbaar is en het tweede niet. Of omdat inspuiten wel erg is maar inademen niet, terwijl het in beide gevallen in je bloed terechtkomt. Het is allemaal zo lekker random 8)

Heb trouwens wel het idee dat het installeren van de nieuwe regering mooi getimed is zodat deze nieuwe regering mooi de maatregelen kan opheffen en alles weer normaal kan maken zodat iedereen ze weer aardig vindt. Ben dus echt heel benieuwd naar de eerstvolgende persconferentie of hoe ze dat ook doen.

Ernst Kuiper komt trouwens ook veel meer bekwaam en integer over dan Hugo de Jonge, ik denk dat dat echt zou helpen als we toch ooit nog een keer aan het vaccin zouden moeten deze of een volgende pandemie.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Check even de grafiekjes van gisteravond laat in dit topic aub.
Als je de post van @iamcj bedoelt, staat geen bron bij maar die gaan zo te lezen niet over Londen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Ik dacht dat die mensen niet als covid-ziekenhuispatiënt in de cijfers kwamen, maar gewoon alleen in de cijfers met besmettingen.
Of is dit nu veranderd dat die patiënten nu wel meegeteld worden? In dat geval zijn die cijfers niet te vergelijken met vorig jaar.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

stylezzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Met een snotneus ga ik sowieso niet naar het ziekenhuis. ;) maar goed, laat je gek maken door de cijfers die je wil zien. Vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat omikron 100% gaat meevallen en we slechts 'uit voorzorg' in lockdown gehouden worden.
Kijk, dat is het probleem: jij bent overtuigd.

In werkelijkheid zou je ook moeten weten dat je het niet zeker weet met de NL ziekenhuiscapaciteit, immuniteit, enzovoorts. De voorzorg is sowieso puur om de piek niet te hoog te laten worden en omdat men niet weet hoe hoog die nog zou kunnen worden nu.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1 ... 161 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.