Stoney3K schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:41:
[...]
Ik ben echt heel benieuwd wat de reactie van het publiek gaat zijn als er een consequente daling aanhoudt in de ziekenhuizen, maar het OMT niet wil versoepelen vanwege de 'ontwrichting' die ze zelf hebben veroorzaakt door de quarantainemaatregel.
Je weet wel, quarantaine voor een blijkbaar nu vrij onschuldig virus.
Mensen gaan zich minder en minder aan de maatregelen houden, tot de maatregelen alleen nog in de theorie bestaan. Zoals afgelopen zomer

Hoop dat dat ook zal gelden voor het al dan niet checken van de coronapas. Zoals ik het nu zie is dat in ieder geval wel zo. Het werd al steeds minder gecheckt.
RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Het is allemaal zo voorspelbaar in aanloop van een persconferentie, eerst Koopmans en nu deze onbekende. Even lekker de media zoeken met weer een dosis angstzaaierij.
Als ik een pesssimist zou zijn zou je bijna denken dat ze helemaal niet uit deze crisis willen geraken.
Maar goed, samenlevingen in Duitsland en Belgie raken niet ontwricht, sterker nog ze vieren het leven gewoon.
De enige ontwrichters zijn dit soort OMT-leden. Weg ermee.
Yep, heel erg jammer. En dan krijg ik hier altijd kwade reacties als ik zoiets wil insinueren. Heb zelf altijd het idee dat ze enorm genieten van alle aandacht en de status van BN'er. Elke avond in de talkshows, interviews voor kranten. Iedereen wil wat van ze.
En maar paniek zaaien. Zijn hun horror voorspellingen ooit uitgekomen? Eigenlijk niet... (gelukkig maar), maar zelfs met omikron doen ze het gewoon weer opnieuw.
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Ik denk dat er niemand aan getwijfeld heeft, niet enkel hier maar ook landelijk. Volgens mij maakt niemand zich meer druk over de dagelijkse besmettingscijfers, het is niet eens meer onderwerp van gesprek bij de koffie automaat. Men is volledig murw geslagen ondertussen.
Het lijkt er op dat de overheid vol inzet op paniek zaaien de afgelopen dagen en de komende dagen. Zoals ik van de week dat al stellig beweerde en wat nu overduidelijk uitkomt. De Jonge en OMT leden volop in het nieuws met allerlei doemscenario’s. Het kan niet anders dan een bewuste strategie zijn, al blijf ik twijfelen over de werkelijke reden.
Dat probeerde ik dus ook te zeggen met m'n laatste betoog. Het leeft niet meer bij de mensen. Je ziet elke keer weer dat minder mensen zich aan de maatregelen houden. Minder mondkapjes, minder afstand, meer drukte op de wegen terwijl er in de media allemaal paniek is. Dat bedoel ik met het "corona narratief". Het doet mensen gewoon steeds minder en minder.
En je hebt natuurlijk aan beide kanten extremen. Je hebt mensen die met mondkapje op de fiets rijden (wie gaat ze besmetten

), maar ook mensen die zonder mondkapje in een overvolle trein stappen. Beide kanten hebben hun gevoel met de werkelijkheid verloren imo.
Wij (als gezin) zitten een beetje in het midden. We letten er wel wat op, maar gaan het zeker niet laten om te genieten van het leven en zoveel mogelijk door te gaan, tussen de beperkingen door