Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Waarom een prominent artikel met persoonlijke foto's als er niets nieuws te melden is? Het versterkt het beeld dat het vooral om mevrouw Koopmans draait terwijl ze slechts één lid van één van de adviesorganen van de overheid is.

Men had ook een groot artikel kunnen plaatsen met een (nog) onbekende gezondheidsdeskundige over de rampzalige gevolgen van de obesitas crisis, wat het sluiten van amateursport voor nadelige gevolgen heeft. Iemand van 'Veilig Thuis' die aandacht vraagt voor vrouwen en kinderen in onveilige situaties, wat de maatregelen voor effect hebben op deze toch al kwetsbare groep. Iemand uit het onderwijs die wijst op alle voordelen van opengaan in plaats van mevrouw Koopmans die zegt 'dat het niet helpt'.

De balans is wat mij betreft totaal zoek: sport, economie, onderwijs, fysieke en geestelijke gezondheid als 'uitgestelde zorg' die opgeofferd wordt om vaccin-weigerende wappies te redden...
Met jou als directeur zouden alle kranten snel failliet gaan. Het is helaas niet anders maar er zijn andere bronnen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:01:
[...]

De Fysio is nooit dicht gegaan inderdaad, en iedereen is gewoon daar gaan sporten.

Had minstens verwacht dat sommige sportscholen zich na de eerste lockdown wel "omgedoopt" zouden hebben tot Fysio.
Ik werk veel voor een fysio/sportschool en zo werkt dat niet. Er moet onderbouwd kunnen worden waarom het essentieel is. Ze gaan geen risico op volledige sluiting lopen, het is al zwaar genoeg. Natuurlijk wordt er wel wat gespeeld met de regels zoals overal (de grens essentieel is natuurlijk niet zwart/wit).

Overigens komen ze op de fysio dan weer om in het werk, de “keukentafelwerkers” krijgen vroeg of laat allemaal klachten lijkt het wel.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
En het volgende lid, in een andere krant. Ook weer lekker op de paniek en angst inspelend.
De nieuwe omicrongolf zal komende week al leiden tot ongekende records qua aantal besmettingen en in de weken erna mogelijk zelfs tot ontwrichting van de maatschappij. Aan grotere versoepelingen hoeven we dan ook zeker deze maand nog niet te denken.

Dat voorspelt Christian Hoebe, hoofd infectieziektebestrijding bij de GGD Zuid Limburg en lid van het Outbreak Management Team (OMT). Dat vergaderde vrijdag over de omicronsituatie. Het adviesorgaan is bezorgd over de aanzwellende omicrongolf. „Die zal groter zijn dan de deltagolf. Ik reken op een groei tot landelijk zeker 50.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat zijn aantallen waarmee we tegen het maximum van onze testcapaciteit dreigen aan te lopen.” Gisteren telde het RIVM 34.954 positieve tests. Het aantal ziekenhuisopnames daalt echter nog altijd licht.
https://www.telegraaf.nl/...ppij-mogelijk-ontwrichten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Mijn theorie van 50.000 positieve tests per dag begint steeds meer nabolhinv te krijgen.

Nu nog mijn theorie dat het in de zorg goed komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:39:
En het volgende lid, in een andere krant. Ook weer lekker op de paniek en angst inspelend.

[...]

Ik ben echt heel benieuwd wat de reactie van het publiek gaat zijn als er een consequente daling aanhoudt in de ziekenhuizen, maar het OMT niet wil versoepelen vanwege de 'ontwrichting' die ze zelf hebben veroorzaakt door de quarantainemaatregel.

Je weet wel, quarantaine voor een blijkbaar nu vrij onschuldig virus.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 08-01-2022 12:42 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04

[...]

Ik denk dat het probleem is dat IEDEREEN de media nu zoekt. De lobby is bij op1, omt weer bij telegraaf/ ad.

Dit is Nederland. Iedereen schreeuwt harder en harder om z'n input maar te geven voor het onvermijdelijke polderen. Want als je het niet doet, dan heb je bij het polderen al verloren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

[...]

Het is allemaal zo voorspelbaar in aanloop van een persconferentie, eerst Koopmans en nu deze onbekende. Even lekker de media zoeken met weer een dosis angstzaaierij.

Als ik een pesssimist zou zijn zou je bijna denken dat ze helemaal niet uit deze crisis willen geraken.

Maar goed, samenlevingen in Duitsland en Belgie raken niet ontwricht, sterker nog ze vieren het leven gewoon.

De enige ontwrichters zijn dit soort OMT-leden. Weg ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 08-01-2022 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Het is allemaal zo voorspelbaar in aanloop van een persconferentie, eerst Koopmans en nu deze onbekende. Even lekker de media zoeken met weer een dosis angstzaaierij.

Als ik een pesssimist zou zijn zou je bijna denken dat ze helemaal niet uit deze crisis willen geraken.

Maar goed, samenlevingen in Duitsland en Belgie raken niet ontwricht, sterker nog ze vieren het leven gewoon.

Ze zaaien maar paniek, mij en velen anderen hebben ze er niet mee. Alles voor de aandacht :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:40:
Mijn theorie van 50.000 positieve tests per dag begint steeds meer nabolhinv te krijgen.

Nu nog mijn theorie dat het in de zorg goed komt.
Ik denk dat er niemand aan getwijfeld heeft, niet enkel hier maar ook landelijk. Volgens mij maakt niemand zich meer druk over de dagelijkse besmettingscijfers, het is niet eens meer onderwerp van gesprek bij de koffie automaat. Men is volledig murw geslagen ondertussen.

Het lijkt er op dat de overheid vol inzet op paniek zaaien de afgelopen dagen en de komende dagen. Zoals ik van de week dat al stellig beweerde en wat nu overduidelijk uitkomt. De Jonge en OMT leden volop in het nieuws met allerlei doemscenario’s. Het kan niet anders dan een bewuste strategie zijn, al blijf ik twijfelen over de werkelijke reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Adlermann schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:41:
Dit is Nederland. Iedereen schreeuwt harder en harder om z'n input maar te geven voor het onvermijdelijke polderen. Want als je het niet doet, dan heb je bij het polderen al verloren.
Als je niet met de spreekwoordelijke fakkel bij een minister voor de stoep staat besta je niet meer.

Het is echt gênant...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd wat de reactie van het publiek gaat zijn als er een consequente daling aanhoudt in de ziekenhuizen, maar het OMT niet wil versoepelen vanwege de 'ontwrichting' die ze zelf hebben veroorzaakt door de quarantainemaatregel.

Zoals ik al aangaf, ik heb echt geen idee waarom dit gebeurd. Normaal gebeurd dit om NL bang te maken zodat ze maatregelen kunnen doorduwen, maar ik weet niet zeker of dit zo is in dit geval. Het kan ook een voorbereiding zijn op een goed nieuws show voor Kuipers aankomende vrijdag. De overheid is natuurlijk niet ongevoelig voor kritiek, kritiek die al weken aanzwelt.

Het zou natuurlijk mooi zijn voor de PR als Kuipers vrijdag kan shinen door van alles te versoepelen en daarmee te laten zien dat ze echt niet altijd en alleen maar naar het pessimistische OMT luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:00:
Als nou de binnenspeeltuinen daar open waren had ik daar voor een maandomzet gezorgd.

Peuterpuberteit in lockdown. Vreselijk.

Maar die zijn in België dus ook al dicht helaas.
*knip* constructief houden aub

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:41
Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Niet echt, ik haal er nog steeds niet uit of het nu komt door de Nederlanders of dat ook Belgen een stevige bijdrage leveren omdat ook daar de behoefte hoog is. Je ziet immers al twee jaar bovengemiddeld veel mensen op pad gaan wanneer het eindelijk eens wél kan.
Het is natuurlijk overduidelijk dat er veel lockdown toerisme is, maar de media proberen het nu zo te framen dat de hoge omzet zuiver door de Nederlanders komt. Dat is er helemaal niet uit te halen en hoogstwaarschijnlijk kolder.
Ach, de belg kan ook niet naar concerten of festivals... en ze zullen ook wat minder vaak op vakantie gaan. Die bespaarde euros zullen ook wel voor een deel in de retail en horeca terecht komen aldaar. Maar dat de nederlander die even geen zin meer heeft in de lockdown daar nog een flinke duit bovenop gooit mag wel duidelijk zijn....

Op het ad is wel het hele artikel zichtbaar overigens.

https://www.ad.nl/buitenl...tisch-tegelijk~a4331aca0/

[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 08-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Wolly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:37:
[...]

De hotels die ik even snel google geven aan dat de fitness gesloten is.

Waar haal je vandaan dat ze nog gewoon open zijn?
Ik heb deze week nog in 1 van de hotel ketens die je linkt overnacht. Fitness is gewoon open :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:46:
[...]
De Jonge en OMT leden volop in het nieuws met allerlei doemscenario’s. Het kan niet anders dan een bewuste strategie zijn, al blijf ik twijfelen over de werkelijke reden.
Dit klopt ook en dat is ook uitgelegd door Marion Koopmans. Eerst hadden ze meer geconcentreerd op positieve scenario's en daar kregen ze uiteindelijk veel commentaar over. Nu is er bewust gekozen voor de meer negatieve scenario's met het beleid wat daarop volgt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:10
tweakduke schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Nog meer verwarring zaaien met tegenstrijdige berichtgeving heeft weinig zin.

De omt leden moeten niet zelf iedere keer in de schijnwerpers staan maar 1 lid die het woord voert namens het omt.
OMT leden zouden zich ten alle tijden moeten onthouden van individuele optredens in de media, en iedere 6 maanden zou 50% van het OMT vervangen moeten worden om tunnelvisie te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Ze zaaien maar paniek, mij en velen anderen hebben ze er niet mee. Alles voor de aandacht :r
Ze hebben ons er wel mee want ze hebben invloed op ons beleid en kunnen dus door dit soort aandachtsgeile berichten ervoor zorgen dat jij en ik de komende twee maanden nog lekker binnen kunnen zitten omdat er nog steeds niets te doen is in de maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
stijnec1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:02:
[...]

OMT leden zouden zich ten alle tijden moeten onthouden van individuele optredens in de media,
Vanuit hun rol als OMT lid: ja. Maar is natuurlijk niet haalbaar, behalve OMT lid zijn ze ook gewoon ergens in dienst en vanuit die deskundigheid zullen ze ook geregeld in de media zijn.
en iedere 6 maanden zou 50% van het OMT vervangen moeten worden om tunnelvisie te voorkomen
Absurd. Dan zou je alles en iedereen altijd maar moeten vervangen in de politiek en het bedrijfsleven.

En het is ook nog eens nonsens, het OMT bestaat uit een redelijk vaste kern die aangevuld wordt met wisselende deskundigen.

Je kan het OMT van veel beschuldigen, maar niet van tunnelvisie wat mij betreft. Die ‘eer’ moet je het (demissionaire) kabinet geven, niet het OMT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

shoombak schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Voor je lol in een binnenspeeltuin gaan zitten, neem dan geen kids..
Want? Voor zo'n koter is dat superleuk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Stoney3K schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Mensen gaan zich minder en minder aan de maatregelen houden, tot de maatregelen alleen nog in de theorie bestaan. Zoals afgelopen zomer :) Hoop dat dat ook zal gelden voor het al dan niet checken van de coronapas. Zoals ik het nu zie is dat in ieder geval wel zo. Het werd al steeds minder gecheckt.
RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Yep, heel erg jammer. En dan krijg ik hier altijd kwade reacties als ik zoiets wil insinueren. Heb zelf altijd het idee dat ze enorm genieten van alle aandacht en de status van BN'er. Elke avond in de talkshows, interviews voor kranten. Iedereen wil wat van ze.

En maar paniek zaaien. Zijn hun horror voorspellingen ooit uitgekomen? Eigenlijk niet... (gelukkig maar), maar zelfs met omikron doen ze het gewoon weer opnieuw.
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat er niemand aan getwijfeld heeft, niet enkel hier maar ook landelijk. Volgens mij maakt niemand zich meer druk over de dagelijkse besmettingscijfers, het is niet eens meer onderwerp van gesprek bij de koffie automaat. Men is volledig murw geslagen ondertussen.

Het lijkt er op dat de overheid vol inzet op paniek zaaien de afgelopen dagen en de komende dagen. Zoals ik van de week dat al stellig beweerde en wat nu overduidelijk uitkomt. De Jonge en OMT leden volop in het nieuws met allerlei doemscenario’s. Het kan niet anders dan een bewuste strategie zijn, al blijf ik twijfelen over de werkelijke reden.
Dat probeerde ik dus ook te zeggen met m'n laatste betoog. Het leeft niet meer bij de mensen. Je ziet elke keer weer dat minder mensen zich aan de maatregelen houden. Minder mondkapjes, minder afstand, meer drukte op de wegen terwijl er in de media allemaal paniek is. Dat bedoel ik met het "corona narratief". Het doet mensen gewoon steeds minder en minder.

En je hebt natuurlijk aan beide kanten extremen. Je hebt mensen die met mondkapje op de fiets rijden (wie gaat ze besmetten 8)7), maar ook mensen die zonder mondkapje in een overvolle trein stappen. Beide kanten hebben hun gevoel met de werkelijkheid verloren imo.

Wij (als gezin) zitten een beetje in het midden. We letten er wel wat op, maar gaan het zeker niet laten om te genieten van het leven en zoveel mogelijk door te gaan, tussen de beperkingen door :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Vanuit hun rol als OMT lid: ja. Maar is natuurlijk niet haalbaar, behalve OMT lid zijn ze ook gewoon ergens in dienst en vanuit die deskundigheid zullen ze ook geregeld in de media zijn.

[...]

Absurd. Dan zou je alles en iedereen altijd maar moeten vervangen in de politiek en het bedrijfsleven.

En het is ook nog eens nonsens, het OMT bestaat uit een redelijk vaste kern die aangevuld wordt met wisselende deskundigen.

Je kan het OMT van veel beschuldigen, maar niet van tunnelvisie wat mij betreft. Die ‘eer’ moet je het (demissionaire) kabinet geven, niet het OMT.
Het beleid word nog altijd bepaald door den haag inderdaad. Het omt heeft een adviserende rol.... in het verleden hebben ze wel vaker dingen anders aangepakt als wat het omt adviseerde. In april vorig jaar werd besloten om de terrassen weer te openen, het omt was des duivels omdat de ics op dat moment nog bommetje vol lagen. Wat gebeurde er? Juist, helemaal niks.... alleen jammer dat het nu nog wat fris is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Het beleid word nog altijd bepaald door den haag inderdaad. Het omt heeft een adviserende rol.... in het verleden hebben ze wel vaker dingen anders aangepakt als wat het omt adviseerde. In april vorig jaar werd besloten om de terrassen weer te openen, het omt was des duivels omdat de ics op dat moment nog bommetje vol lagen. Wat gebeurde er? Juist, helemaal niks.... alleen jammer dat het nu nog wat fris is ;)
Ehh, met Pasen 2021 (zo ongeveer toen de terrassen opengingen) lag er sneeuw en was het -4. Het is deze weken zowat zomers te noemen met temperaturen van 14 graden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ehh, met Pasen 2021 (zo ongeveer toen de terrassen opengingen) lag er sneeuw en was het -4. Het is deze weken zowat zomers te noemen met temperaturen van 14 graden :+
Terrasverwarmertje erbij en ik ben van de partij hoor... laat dat duidelijk zijn. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Dennahz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Dat probeerde ik dus ook te zeggen met m'n laatste betoog. Het leeft niet meer bij de mensen. Je ziet elke keer weer dat minder mensen zich aan de maatregelen houden. Minder mondkapjes, minder afstand, meer drukte op de wegen terwijl er in de media allemaal paniek is. Dat bedoel ik met het "corona narratief". Het doet mensen gewoon steeds minder en minder.
Vanmorgen nog even naar de markt geweest voor wat inkopen. In de parkeergarage (waar een mondkapje verplicht is, van de zotte natuurlijk) had helemaal niemand hem meer op. Op de markt zelf nog een enkeling, waar het uiteraard niet verplicht is. Afstand hield iedereen redelijk, maar was geen halszaak.... dat was in het begin van de pandemie wel anders. Ik kan mij nog oudjes in de supermarkt herinneren die helemaal panisch om zich heen aan het blaffen waren dat iedereen uit hun buurt moest blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Gisteren in een winkel en de snackbar had niemand meer een mondkapje op zelfs. Voor de bühne doet men nog wel wat, maar het leeft inderdaad niet meer.
En je hebt natuurlijk aan beide kanten extremen. Je hebt mensen die met mondkapje op de fiets rijden (wie gaat ze besmetten 8)7), maar ook mensen die zonder mondkapje in een overvolle trein stappen. Beide kanten hebben hun gevoel met de werkelijkheid verloren imo.
Terwijl die op de fiets waarschijnlijk het enige juiste doet… Zo min mogelijk met de vingers aan de mondkapje zitten. Zeker als je in bijvoorbeeld de thuiszorg werkt is zoiets heel verstandig. Dus ik denk dat je dat niet zo stellig moet brengen, je weet niet wat die mensen aan het doen zijn.

Daarbij is het ook wel lekker warm, vroeger deed je een sjaal om 8)
Wij (als gezin) zitten een beetje in het midden. We letten er wel wat op, maar gaan het zeker niet laten om te genieten van het leven en zoveel mogelijk door te gaan, tussen de beperkingen door :)
Ik heb al maanden grotendeels lak aan alle regels die niet dwingend zijn zoals stadions die dicht zijn, ik stem met de mensen om mij heen af wat zij willen en voor de rest geloof ik het wel. Willen ze geen hand, prima. Willen ze wel een hand, ook prima. Moet ik een mondkapje op, prima. Hoeft het niet, ook prima. Soms wel vermoeiend omdat je even moet afstemmen hoe anderen erin staan, maar daarna prima werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:06:
[...]

[...]

Echt niet absurd, er zou een vaste tijdsduur aan politieke posities en OMT leden moeten komen.

De deskundigheid zie ik echt niet terug in het OMT, sorry, ze hadden / hebben maar 1 taak, maar ze hebben nog geen enkele voorspelling correct gehad. Ze waren meer bezig met preken bij een talkshow dan wat anders.

Of wil je nog 10 jaar Rutte / De Jonge hebben met tunnelvisie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
OK, allemaal dingen die we al wisten, hier qua moment van de piek ook langskomen en dat gewoon feitelijk gebracht.

Als je dat al angst en paniek vind... Dan vind ik dat je je aanstelt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Gisteren in een winkel en de snackbar had niemand meer een mondkapje op zelfs. Voor de bühne doet men nog wel wat, maar het leeft inderdaad niet meer.

[...]
Maak niet de fout om je persoonlijke bubbel gelijk te trekken met het hele land.

Hier loopt 99% van de supermarkt bezoekers echt nog met een kapje op (vraag niet hoe, maar dat was vanaf dag 1 ongeveer zo), de snackbar kom ik niet, maar wat ik er uit zie komen, geldt dat ook daar.

Het grootste deel van de mensen in het hele land houdt zich nog redelijk aan de maatregelen, al neemt het animo vast wel af. Zelf hou ik me er ook grotendeels aan, maar plan ik wel een dagje Duitsland.
En waarschijnlijk staan de meesten er zo in, bepaalde/de meeste regels worden wel opgevolgd, anderen niet.

Maar omdat in jouw supermarkt niemand meer een kapje draagt is niet perse bewijs dat vrijwel niemand dat meer doet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• t_captain
Op NICE voor het eerst minder dan 1500 patienten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Echt niet absurd, er zou een vaste tijdsduur aan politieke posities en OMT leden moeten komen.
Het eerste ja, maar is een andere discussie. Het tweede mogelijk, maar dan is 2 jaar nog steeds relatief kort.
De deskundigheid zie ik echt niet terug in het OMT, sorry, ze hadden / hebben maar 1 taak, maar ze hebben nog geen enkele voorspelling correct gehad. Ze waren meer bezig met preken bij een talkshow dan wat anders.
Ik ga het niet nog een keer allemaal herhalen, ik heb hier de afgelopen dagen al genoeg over gezegd. Kortweg: Het OMT doet precies wat je van het OMT mag verwachten.
Of wil je nog 10 jaar Rutte / De Jonge hebben met tunnelvisie?
Nee, maar dat is een heel ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Je hebt mensen die met mondkapje op de fiets rijden (wie gaat ze besmetten 8)7), hebben hun gevoel met de werkelijkheid verloren imo.
Weleens achter een rochelend iemand gefietst?
Of kennis gemaakt met een partij wielrenners die je al om zich heen spuwend en snottert zonder te bellen inhalen?
Stilstaan met z'n allen in windstil weer bij een stoplicht waarvan de drukknop voor fietsers niet werkt misschien? >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Fly-guy schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Maak niet de fout om je persoonlijke bubbel gelijk te trekken met het hele land.

Hier loopt 99% van de supermarkt bezoekers echt nog met een kapje op (vraag niet hoe, maar dat was vanaf dag 1 ongeveer zo), de snackbar kom ik niet, maar wat ik er uit zie komen, geldt dat ook daar.

Het grootste deel van de mensen in het hele land houdt zich nog redelijk aan de maatregelen, al neemt het animo vast wel af. Zelf hou ik me er ook grotendeels aan, maar plan ik wel een dagje Duitsland.
En waarschijnlijk staan de meesten er zo in, bepaalde/de meeste regels worden wel opgevolgd, anderen niet.

Maar omdat in jouw supermarkt niemand meer een kapje draagt is niet perse bewijs dat vrijwel niemand dat meer doet.
Los van dat ik best op veel plekken kom, is het ook iets wat je hier en elders voortdurend leest. Men doet minder en minder.

Maar ik kan enkel praten uit mijn ervaring en dat combineren met wat ik lees in de media en hier, en op basis daarvan durf ik wel te stellen dat de aandacht en opvolging al maanden tanende is.

Ik denk dat de gemiddelde Tweaker in dit topic die blijft volhouden dat iedereen in NL nog vol voor de maatregelen gaat nodig naar buiten moet gaan. De echte wereld laat namelijk een ander beeld zien. NL is Corona moe en met pijn en moeite worden verplichte maatregelen opgevolgd, maar als er ook maar een mm ruimte is dan wordt deze genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2022 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:30:
Op NICE voor het eerst minder dan 1500 patienten :)
Eigenlijk moet ik dezelfde vraag stellen als gister, is het al veilig om aan te nemen dat Omikron inderdaad geen enkel boeiend effect heeft op de ziekenhuizen? Tenslotte weer een dag verder en weer geen enkele aanwijzing dat dit wel zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
*knip* of je je wel of niet aan regels houdt, mag je gewoon voor je houden. Dat voegt hier niets toe

[ Voor 78% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Weleens achter een rochelend iemand gefietst?
Of kennis gemaakt met een partij wielrenners die je al om zich heen spuwend en snottert zonder te bellen inhalen?
Stilstaan met z'n allen in windstil weer bij een stoplicht waarvan de drukknop voor fietsers niet werkt misschien? >:)
Maar met 'geen handen schudden' gaan we de wedstrijd winnen.

Tegen een virus waarbij 5 minuten binnen 3 meter van iemand staan al een behoorlijke kans tot besmetting oplevert. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
*knip* don't feed the troll

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:40:
Tegen een virus waarbij 5 minuten binnen 3 meter van iemand staan al een behoorlijke kans tot besmetting oplevert. ;)
Sta nu in de supermarkt, anderhalve meter is echt verleden tijd. Magische dingen die mondkapjes... ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
stylezzz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Wouter de winther zat gisteren bij beau. Hij verwacht dat ze wel iets moeten, aangezien iedereen wel ziet dat dit nergens toe leid. Maar meer als iets 'in de richting van sport' moesten we niet verwachten.....
Volgende persconferentie: we gaan niet versoepelen maar hier is een wortel voor eind januari als iedereen goed zijn best doet: sporten met zijn tweeën tussen 12 uur en 17 uur, buiten met een maximum leeftijd van 25 jaar. Maar jullie krijgen de wortel alleen als 90% een booster heeft gehad. Groetjes, Mark, Hugo en/of Ernst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 15:09 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38
Zo, dat excuus om niet te prikken kan ook in de prullenbak nu

https://nos.nl/artikel/24...fect-op-menstruatiecyclus

Niet klinisch relevant bevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Eigenlijk moet ik dezelfde vraag stellen als gister, is het al veilig om aan te nemen dat Omikron inderdaad geen enkel boeiend effect heeft op de ziekenhuizen? Tenslotte weer een dag verder en weer geen enkele aanwijzing dat dit wel zo zal zijn.
En als men al ziek word, lijkt het dat er voornamelijk bedden bezet worden in de kliniek en niet zozeer op de ics. Dat is ook nogal een verschil.... wat is eigenlijk de kliniek capaciteit die we hebben in nederland? Die was al een stuk gunstiger als de ic capaciteit toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:27

pistole

Frutter

42erik schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Je weet dat het gewoon verplicht is in de supermarkt?
Helaas is 'verplicht' voor sommige mensen niet duidelijk.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:24:

De deskundigheid zie ik echt niet terug in het OMT
Dit kan zo in het woordenboek bij "Dunning-Kruger" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:56:
Je weet dat het gewoon verplicht is in de supermarkt?
Het viel me net op dat er mensen zonder mondkapje liepen, dat was een paar weken geleden niet het geval. Neus vrij is inmiddels 20%.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Instroom dit keer toch aardig omhoog, ook hoger dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
stylezzz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:59:
[...]

En als men al ziek word, lijkt het vooral dat er bedden bezet worden in de kliniek en niet zozeer op de ics. Dat is ook nogal een verschil.... wat is eigenlijk de kliniek capaciteit die we hebben in nederland? Die was al een stuk gunstiger als de ic capaciteit toch?
De capaciteit in de kliniek is al maandenlang een stuk krapper en nijpender dan die op de IC. Er zijn meer klinische bedden dan IC-bedden, maar er zijn ook een stuk meer klinische patienten dan IC-patienten. Het is in de kliniek al tijdenlang alle hens aan dek om nog enige bezetting aan de bedden te krijgen. Hopelijk krijgt men daar binnenkort een heel klein beetje lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05
LZ86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:57:
Zo, dat excuus om niet te prikken kan ook in de prullenbak nu

https://nos.nl/artikel/24...fect-op-menstruatiecyclus

Niet klinisch relevant bevonden.
Zeker goed nieuws; dan rest alleen de kans op invloed op je cyclus door stress over een vaccin wat je cyclus op zichzelf niet zal beïnvloeden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
ik222 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:06:
[Twitter]

De uitstroom gaat ook navenant omhoog. Is dat door het inhalen van 'storingen' of is dat het gevolg van de 'lichtere' omicron?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Valt toch mee?

IC onder de twintig, dat gaat echt geen probleem meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pistole schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Helaas is 'verplicht' voor sommige mensen niet duidelijk.
Als mensen zelf het nut van een maatregel niet zien is het maar zo 'verplicht' als mensen het afgedwongen krijgen.

En ik zie de vakkenvuller bij de AH nog niet boetes uitdelen of iemand er uit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:
[...]

De uitstroom gaat ook navenant omhoog. Is dat door het inhalen van 'storingen' of is dat het gevolg van de 'lichtere' omicron?
Grotere instroom én uitstroom zou consequent zijn met een kortere ligduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Het viel me net op dat er mensen zonder mondkapje liepen, dat was een paar weken geleden niet het geval. Neus vrij is inmiddels 20%.
Tsja, dan ook nog maar even deze provinciale N=2: Kruidvat en Jumbo vandaag, 100% met mond/neus masker. En ik heb niet op deur-stickers gelet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
De instroom van 149 valt prima binnen de trend en is niet schrikbarend hoog. Niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2022 15:09 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik zie dagelijks rond 14.00 steeds minder redenen om de huidige lockdown aan te houden. Maar goed dat zal wel niet de toon zijn van het volgende persmoment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Stoney3K schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Als mensen zelf het nut van een maatregel niet zien is het maar zo 'verplicht' als mensen het afgedwongen krijgen.

En ik zie de vakkenvuller bij de AH nog niet boetes uitdelen of iemand er uit gooien.
Helaas snap ik dat wel. Men is tegenwoordig zo snel aangebrand dat niemand nog durft om iets te zeggen. Ik geef altijd een afkeurende blik en schud met mijn hoofd, maar dat wordt vaak ook gewoon genegeerd of niet gezien.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
[Twitter]

Bereken eerst eens het 7-daags gemiddelde voordat we waardeloze Ollie-cijfers delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

pistole schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Helaas snap ik dat wel. Men is tegenwoordig zo snel aangebrand dat niemand nog durft om iets te zeggen. Ik geef altijd een afkeurende blik en schud met mijn hoofd, maar dat wordt vaak ook gewoon genegeerd of niet gezien.
Ja, omdat het nogal kinderachtig is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Valt toch mee?

IC onder de twintig, dat gaat echt geen probleem meer worden.
Helemaal mee eens hoor, hoe dan ook gaat er ergens nog een (beperkte) stijging van de opnames in de kliniek komen, dat is te verwachten en niet schokkend. Daarnaast hebben diverse grote ziekenhuizen aangegeven deze week te starten met het testen van alle patiënten op Covid bij opname, als je toevallig gevonden besmettingen meetelt in deze cijfers zal dat ook een effect hebben (zie Denemarken en het Verenigd Koninkrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het aantal IC-opnames daalt lekker verder. Inmiddels zitten we in de linkerhelft van het ‘zorgelijk’ gebiedje; dichter bij ‘waakzaam’ dan bij ernstig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

En het heeft ook maar een minuut effect, dan is ie opeens weer af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

-tom-562 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Ja, omdat het nogal kinderachtig is :P
Ja, je hoeft je ook alleen aan de snelheid te houden als er geflitst wordt, en rode stoplichten gelden ook alleen als er ander verkeer is. :Z

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

pistole schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Ja, je hoeft je ook alleen aan de snelheid te houden als er geflitst wordt, en rode stoplichten gelden ook alleen als er ander verkeer is. :Z
Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken 8)7 Het gaat er om dat een hoop mensen jouw gedrag kinderachtig zullen vinden. 'Hoofdschuddend en afkeurende blik', ik zie het al voor mij 'waar bemoei je je mee' zullen ze denken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:25
AFCAjax schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Die sticker is bewust geplakt.

In de grote ketens zie je dat eigenlijk nergens.

Dat is hoe ik het doe, en daar voel ik me goed bij.
Oh, ik zie ze in elke supermarkt hier in de regio eerlijk gezegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39
[...]

:') Spreek voor jezelf. Snap nooit dat mensen zo bang zijn voor een ander. Of je spreekt een ander aan of je negeert het gewoon, maar een afkeurende blik...

offtopic:
dat doe ik alleen naar mensen met krijsende kinderen :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Snap het ook niet, we willen allemaal uit deze lockdown komen, maar kennelijk zijn er mensen die daar zelf niets voor willen doen? Draag gewoon je steentje bij, dan lukt het misschien. Mondkapje een paar keer per week een paar minuten opzetten, wat is daar nou onoverkomelijk aan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

-tom-562 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken 8)7 Het gaat er om dat een hoop mensen jouw gedrag kinderachtig zullen vinden. 'Hoofdschuddend en afkeurende blik', ik zie het al voor mij 'waar bemoei je je mee' zullen ze denken
Het zou wat zijn als mensen elkaars gedrag niet meer zouden afkeuren. Die afkeurende blik is juist enorm goed en een normaal persoon zou zich daar echt wel wat van aantrekken.

Toen men elkaar nog nodig had en -WEL- respect voor elkaar had was een afkeurende blik genoeg. :)

Het is een beetje in de gedachte van "Ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld" dat heeft veel meer impact dan gaan zitten schreeuwen omdat je boos bent. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Grvy op 08-01-2022 14:38 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:34:
Snap het ook niet, we willen allemaal uit deze lockdown komen, maar kennelijk zijn er mensen die daar zelf niets voor willen doen? Draag gewoon je steentje bij, dan lukt het misschien. Mondkapje een paar keer per week een paar minuten opzetten, wat is daar nou onoverkomelijk aan?
Het is heel lang geleden dat ik mensen op de juiste manier een mondkapje heb zien dragen, en 9/10 draagt een blauw wegwerp kapje, wat bij de meeste dames helemaal onder de make-up zit. Dus die zijn sowieso niet nieuw.

Je kan de hele mondkapjes plicht net zo goed afschaffen als je geen FFP2 gaat afdwingen. Dus de manier waarop NL nu omgaat met mondkapjes maakt het wellicht net 0.001% uit. Dat is denk ik niet genoeg om ons uit een lockdown te helpen. :> om over de 1.5 meter maar te zwijgen. Die bestaat in supermarkten niet meer, en als ik familie tijdens kerst zag ook niet. Het zelfde verhaal bij collega's / kennissen / vrienden.

Oftewel, ik snap die huidige besmettingen golf wel. Kerst / Oud&Nieuw waar niemand zich maar ook iets van regels aantrekt + met duizenden tegelijkertijd naar Antwerpen / skivakantie. Iedereen is er dan ook wel ''klaar'' mee, maar doet vervolgens niks om daadwerkelijk besmettingen te stoppen. Dat doen andere maar.

Gisteren weer afgehaald bij mijn favoriete bistro, de eigenaar gesproken. Hij leek wel weer 20 jaar ouders geworden in de kerstvakantie. Hij zag het niet meer zitten. Heb wel echt medelijden met deze ondernemers. Als we ons dan toch nergens meer aan houden, gooi dan i.i.g de restaurants open waar je wordt gedwongen op 1.5 meter te zitten. Want als RIVM data in je model stoppen dat we dat thuis wel doen en dan tot de conclusie komen dat het thuis veiliger is slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 45% gewijzigd door spartacusNLD op 08-01-2022 14:46 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• LZ86
En nog een leuke grote studie naar de reductie in transmissie onder gevaccineerden:
https://www.nejm.org/doi/...16597?query=featured_home

Wat hoofdpunten:
In termen van overdracht is er een duidelijke superioriteit van het mRNA vaccin versus AstraZeneca. Beide verminderen de transmissie echter op een zeer significante manier. (kijk even naar Figure 1, ik ben geen ster in plaatjes hier dumpen, maar die grafiek zegt een hoop)

146.243 contacten in 108.498 indexpatiënten.

Bij de delta variant vermindert de mRNA het risico op overdracht met bijna 70% in de weken na de 2e vaccinatie en tot 50% in de latere fase in vergelijking met ongevaccineerden.

Dus ja, het is goed voor jezelf (kosten baten) én solidair naar derden en de maatschappij. Ongevaccineerden brengen dus niet alleen zichzelf in gevaar, maar zijn dus potentieel gevaarlijker voor derden.

Ze gaan binnenkort ook een soortgelijke studie doen voor de Omikron. Ben benieuwd. @RoD jij al iets gehoord over Omikron studie?

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 08-01-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

LZ86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:47:
En nog een leuke grote studie naar de reductie in transmissie onder gevaccineerden:

Wat hoofdpunten:
In termen van overdracht is er een duidelijke superioriteit van het mRNA vaccin versus AstraZeneca. Beide verminderen de transmissie echter op een zeer significante manier.

Bij de delta variant vermindert de mRNA het risico op overdracht met bijna 70% in de weken na de 2e vaccinatie en tot 50% in de latere fase in vergelijking met ongevaccineerden.

Dus ja, het is goed voor jezelf (kosten baten) én solidair naar derden en de maatschappij. Ongevaccineerden brengen dus niet alleen zichzelf in gevaar, maar zijn dus potentieel gevaarlijker voor derden.

Ze gaan binnenkort ook een soortgelijke studie doen voor de Omikron. Ben benieuwd. @RoD jij al iets gehoord over Omikron studie?
Mooi!

Ik ben benieuwd wat het percentage is na boosteren, dat zou nog eens flink hoger kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

-tom-562 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid, ook als je er niet op gewezen of gecontroleerd wordt. Vandaar deze analogie.
BarôZZa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:29:
[...]

:') Spreek voor jezelf. Snap nooit dat mensen zo bang zijn voor een ander. Of je spreekt een ander aan of je negeert het gewoon, maar een afkeurende blik...
Als ik mensen had willen aanspreken dan was ik wel BOA geworden. Ben niet bang voor andere mensen, maar wel voorzichtig. En geen zin in gezeik ;) .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:47:

Wat hoofdpunten:
In termen van overdracht is er een duidelijke superioriteit van het mRNA vaccin versus AstraZeneca. Beide verminderen de transmissie echter op een zeer significante manier. (kijk even naar Figure 1, ik ben geen ster in plaatjes hier dumpen, maar die grafiek zegt een hoop)

Met de aantekening dat het niveau 3 maanden na de tweede prik gelijk ligt aan ongevaccineerden. En dit gaat nog over Delta.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
zacht schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Met de aantekening dat het niveau 3 maanden na de tweede prik gelijk ligt aan ongevaccineerden. En dit gaat nog over Delta.
Bij AZ ja, bij de mRNA niet. Staat ook gewoon in de grafieken. (Figure 1 laat dat mooi zien.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2-uImKyyEBzzPoEjh57Yt7deys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYdmxs9PWRc8wCBX7OQj2yEy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door LZ86 op 08-01-2022 15:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 07:25
Als er geen storing is valt dat me mee na afgelopen dagen

Edit: Hoop wel dat instroom een incident is, voor m’n gevoel toch fors hoger dan t 7-daags gemiddelde, dat zal komende dagen voor de persconferentie wel duidelijk worden of t zorgwekkend wordt of niet

[ Voor 64% gewijzigd door rik86 op 08-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
rik86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:17:

Edit: Hoop wel dat instroom een incident is, voor m’n gevoel toch fors hoger dan t 7-daags gemiddelde, dat zal komende dagen voor de persconferentie wel duidelijk worden of t zorgwekkend wordt of niet
Mijn inschatting was 30.000 en ik had het gevoel dat ik te laag zat, maar blijkbaar niet. Valt me ook mee.

Het 7-daags gemiddelde is overigens inderdaad gestegen voor het eerst in lange tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 08-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:07:
Zeker goed nieuws; dan rest alleen de kans op invloed op je cyclus door stress over een vaccin wat je cyclus op zichzelf niet zal beïnvloeden.
Dan heb je het denk ik niet gelezen. De cyclus wordt dus wel degelijk beïnvloed zij het beperkt.

Daarnaast is de hevigheid van de menstruatie niet onderzocht en daar gaan ook veel klachten over.

Dus lijkt goed nieuws, maar betekent niet meteen dat het bij iedereen alleen maar "tussen de oren" zit, wat ik jouw post wel vind insinueren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
MarcoC schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Bereken eerst eens het 7-daags gemiddelde voordat we waardeloze Ollie-cijfers delen.
Het feit dat mensen hier te snel en te eenvoudige conclusies aan dagcijfers verbinden, maakt de cijfers op zich niet waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:52
rik86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:17:

Als er geen storing is, dan is het beeld duidelijk verstoord door de feestdagen, zowel veel snellere transmissie, of/ als ook door uitstelgedrag (niet testen met oud en nieuw, uit vrees het feestje te moeten missen). Daarnaast lijkt de kortere regeneratietijd een rol te spelen, zowel in stijging cijfers als wellicht ook in de minder snelle stijging nu (meer mensen preventief in quaraintaine, door lockdown toch wat minder intensieve contacten @t_captain )
Wat betreft de instroom zijn er 2 verstorende factoren:
vorige week vrijdag was het oudjaarsdag (dus wellicht wat minder ziekenhuis bezoek) en steeds meer ziekenhuizen testen al hun (acute, of ook routine? @LZ86 ) opnames op covid/omicron, gezien de grote mate van verspreiding en veel asymptomatische besmette mensen.
Wellicht zien we de 2e helft van de week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Hoe kan dit?

In dit cijfer ziu naar verluid nog 7000 uitgestelde meldingen zitten (de laatste van de 12.000 die wo/do ontbraken door storing).

Dan heb je het over netto 21000 meldingen, dat zou ver onder de trend zijn en mogelijk zelfs een indicatie dat we al op de piek zitten.

Ik twijfel erg bij de duiding van de cijfers. Waren er echt 12k weg, zitten er echt 7k overraportage hierin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Nu online
MarcoC schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:20:
[...]

@rik86 Mijn inschatting was 30.000 en ik had het gevoel dat ik te laag zat, maar blijkbaar niet. Valt me ook mee.

Het 7-daags gemiddelde is overigens inderdaad gestegen voor het eerst in lange tijd.
En dit is het 7-daags voortschrijdend gemiddelde van de laatste 7 dagen (opname kliniek):

147 (2 januari)
144
136
131
127
125
127 (vandaag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
brothermaynard schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Als er geen storing is, dan is het beeld duidelijk verstoord door de feestdagen, zowel veel snellere transmissie, of/ als ook door uitstelgedrag (niet testen met oud en nieuw, uit vrees het feestje te moeten missen). Daarnaast lijkt de kortere regeneratietijd een rol te spelen, zowel in stijging cijfers als wellicht ook in de minder snelle stijging nu (meer mensen preventief in quaraintaine, door lockdown toch wat minder intensieve contacten @t_captain )
Wat betreft de instroom zijn er 2 verstorende factoren:
vorige week vrijdag was het oudjaarsdag (dus wellicht wat minder ziekenhuis bezoek) en steeds meer ziekenhuizen testen al hun (acute, of ook routine? @LZ86 ) opnames op covid/omicron, gezien de grote mate van verspreiding en veel asymptomatische besmette mensen.
Wellicht zien we de 2e helft van de week
Ik zou graag meer info hebben over het precieze effect van de storing. Hoeveel positieve tests ontbraken er precies op welke dag en hoeveel zijn er opmwelke dag nagerapporteerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Zelfs prominent OMT-lid Gommers vindt inmiddels de rol van het OMT te zwaar wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Hoe kan dit?

In dit cijfer ziu naar verluid nog 7000 uitgestelde meldingen zitten (de laatste van de 12.000 die wo/do ontbraken door storing).

Dan heb je het over netto 21000 meldingen, dat zou ver onder de trend zijn en mogelijk zelfs een indicatie dat we al op de piek zitten.

Ik twijfel erg bij de duiding van de cijfers. Waren er echt 12k weg, zitten er echt 7k overraportage hierin?
https://twitter.com/TijnBroekman/status/1479824505342210051

Volgens deze bron zitten de 7000 missende meldingen er dus niet in, sterker nog er zouden er weer 500 missen. Hij baseert dat op GGD data, alleen weet ik ook niet goed hoe betrouwbaar die data is, blijft dus lastig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:38:
[...]

“Geen enkel boeiend effect” is te kort door de bocht. Ik neem de gunstige bevindingen uit het buitenland mee en kom steeds in de range 900-2000 bedden uit. Dat is niet niets, zeker in combinatie met zeer fors personeelsuitval omdat er veel corona positief testen momenteel.

Maar het is nadrukkelijk minder dan delta, dat wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
ik222 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:51:
[...]

https://twitter.com/TijnBroekman/status/1479824505342210051

Volgens deze bron zitten de 7000 missende meldingen er dus niet in, sterker nog er zouden er weer 500 missen. Hij baseert dat op GGD data, alleen weet ik ook niet goed hoe betrouwbaar die data is, blijft dus lastig...
In dat geval zouden de werkelijke aantallen zijn gedurende de afgelopen 4 dagen: 30, 30, 30, 28k (afgerond)

Tegen het licht van R>1, korte generatietijd, oplopende weekdagfactoren is dat best okee. Het suggereert dat we nu net voorbij het kantelpunt tussen de exponentiële groeifase en de afvlakkende groeifase zijn.

De piek in de positieve tests zou dan reeds omstreeks 20-1 moeten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:52
t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:57:
[...]

In dat geval zouden de werkelijke aantallen zijn gedurende de afgelopen 4 dagen: 30, 30, 30, 28k (afgerond)

Tegen het licht van R>1, korte generatietijd, oplopende weekdagfactoren is dat best okee. Het suggereert dat we nu net voorbij het kantelpunt tussen de exponentiële groeifase en de afvlakkende groeifase zijn.

De piek in de positieve tests zou dan reeds omstreeks 20-1 moeten liggen.
Martijn heeft altijd goede data en objectieve analyses. Ik volg hem graag. Als de exponentiële fase al voorbij lijkt, is dat goed nieuws.
De recente deltagolf, de late, maar zeer snelle boostercampagne icm met de lockdown in de transitiefase naar omicron lijken daar dan toch een factor in de versnelde demping.
Benieuwd of dit beeld bestendigd. Komende week gaan de scholen weer open, dus dan zal wellicht de verspreiding weer versnellen.

En of we op lange termijn (8-10 mnd) niet beter af waren met een omvangrijkere omicron golf moet uiteraard de toekomst leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:50:
Zelfs prominent OMT-lid Gommers vindt inmiddels de rol van het OMT te zwaar wegen.
En een stukje uit diezelfde aflevering
[Video: https://www.telegraaf.nl/video/1706937851/gommers-vaccin-is-niet-meer-de-oplossing]

Op een gegeven moment zal men toch moeten accepteren dat mensen besmet raken.
Is dat per definitie erg? Ik denk het niet.

Waar we nu tegenaan lopen is dat we massaal testen, en met een heel besmettelijke (maar tevens mildere) variant levert dat enorme aantallen positieve testen.
Veel besmettingen lijken a-symptomatisch/zeer mild te verlopen.
Maar we worden wel geacht om nog steeds 10 dagen in quarantaine te gaan, ookal heb je nergens last van.
Die situatie is niet houdbaar.
Met een mildere variant zal je ook je maatregelen moeten aanpassen lijkt me.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
brothermaynard schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:45:
steeds meer ziekenhuizen testen al hun (acute, of ook routine? @LZ86 ) opnames op covid/omicron, gezien de grote mate van verspreiding en veel asymptomatische besmette mensen.
In het ziekenhuis waar ik werk worden alle patiënten die voor opname komen getest, dus ook de geplande opnames, en ook dagopnames (die dus dezelfde dag weer naar huis gaan).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bewijs dat een booster voor minder ziekenhuisopnames zorgt uit de VS:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Turdie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:23:
[Embed]
Mooi plaatje inderdaad. Di situatie in de VS zal niet hetzelfde zijn als in Nederland maar de verschillen zijn fors en zal ook hier van betekenis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Over het gevreesde en breed uitgemeten effect van over de Belgische grens winkelen:

* incidentie landelijk: 160

* incidentie Zeeland 95, Brabant West 135, Brabant Zuidoost 136, Limbug Noord 90, Limbug Zuid 95.

Alle vijf aan België grenzende GGD regio’s zitten fors onder het landelijk gemiddelde. Dat effect is in aantallen significant en qua tijdlijn passend bij de winkeldrukte in de Kerstvakantie.

Antwerpen is zo gevaarlijk nog niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MieJuul schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:15:
[...]

En een stukje uit diezelfde aflevering
[Video]

Op een gegeven moment zal men toch moeten accepteren dat mensen besmet raken.
Is dat per definitie erg? Ik denk het niet.

Waar we nu tegenaan lopen is dat we massaal testen, en met een heel besmettelijke (maar tevens mildere) variant levert dat enorme aantallen positieve testen.
Veel besmettingen lijken a-symptomatisch/zeer mild te verlopen.
Maar we worden wel geacht om nog steeds 10 dagen in quarantaine te gaan, ookal heb je nergens last van.
Die situatie is niet houdbaar.
Met een mildere variant zal je ook je maatregelen moeten aanpassen lijkt me.
Gommers mikt ook meer op leeftijd in dit stukje. Loslaten onder de 50, laat die maar omicron krijgen en weerstand opbouwen. Interessant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• t_captain
Op het coronadashboard tekent zich nu steeds duidelijker af dat de incidentie bij 80+, 70+ en nu ook 60+ al gepiekt lijken te hebben.

Dat betekent dat de ziekenhuizen niet veel toeloop hebben te vrezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:36:
Op het coronadashboard tekent zich nu steeds duidelijker af dat de incidentie bij 80+, 70+ en nu ook 60+ al gepiekt lijken te hebben.

Het lijkt dus goed te gaan?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:36:

Als dat zo is dan ben ik héél benieuwd hoe lang ze het "we gaan niet versoepelen" verhaaltje nog blijven volhouden. Want alle signalen wijzen er steeds meer op dat het halverwege februari toch echt afgelopen en klaar gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Turdie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:23:
[Embed]
Ik schreef zojuist over incidentie per leeftijdsgroep in NL. Die lijnen weegspiegelen de boostercampagne.

85 a 90% van de mensen met risico op opname is boven de 60 en die groep lijken we (net) op tijd bereikt te hebben met de boosters.

Ik verwacht dat de instroom in de ziekenhuizen min of meer zal stagneren op het huidige niveau voor enkele weken.

Vooral samen met het idee dat de piek positieve tests ook wel in zicht komt in enkele weken tijd, geeft dat een fantastisch goed vooruitzicht voor de zorg. Geen echte omicron-piek in de ziekenhuizen, eerder het beeld van een iets geremde leegloop.

[ Voor 26% gewijzigd door t_captain op 08-01-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Nou, ik kom net bij onze zuiderburen vandaan. Geen Antwerpen hoor.. Verschillende lunchrooms bomvol, parkeergarage vol Nederlanders, winkelstraten druk en zelfs een rij van 40 man voor de action.

En dat terwijl Nederland ~500m verderop ligt waar niks mag. Was lekker om er even uit te zijn, maar het maakt meteen duidelijk hoe raar de situatie in Nederland is..

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 08-01-2022 16:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
GAIAjohan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:39:
Nou, ik kom net bij onze zuiderburen vandaan. Geen Antwerpen hoor.. Verschillende lunchrooms bomvol, parkeergarage vol Nederlanders, winkelstraten druk en zelfs een rij van 40 man voor de action.

En dat terwijl Nederland ~500m verderop ligt waar niks mag. Was lekker om er even uit te zijn, maar het maakt meteen duidelijk hoe raar de situatie in Nederland is..
En het blijkt ook nog min of meer corona- veilig te zijn. De incidentie van positieve tests langs de hele NL-BE grens ligt duidelijk lager dan het NL gemiddelde.
Pagina: 1 ... 158 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.