Waarom zou hij dat als (volgens mij extern) OMT-lid moeten hebben en zou een hoofd-ic dat niet (kunnen) hebben, in ieder geval van zijn eigen IC en met weinig moeite ook van de kliniek. Immers als iemand dat als bron bij zou moeten houden en doorgeven zodat het centraal geregistreerd kan worden, dan zijn het wel hoofden van IC en kliniek van ziekenhuizen.Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:49:
[...]
Oja, krijgen we dit weer. De inhoudelijke argumenten zijn op? Marc Bonten is een OMT-lid, hij zou dat moeten weten en die data moeten hebben. Als hij zegt nee concludeer ik dat die data er gewoon niet is. Anders had hij het wel gezegd.
Geslacht wisten we al. Dame nummer 2.Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:32:
[...]
offtopic:
Gefeliciteerd! Hopelijk alles in orde. En ik hoop dat je 20-wekenecho een bijzonder moment was waarbij je misschien ook het geslacht te weten kwam.
(mijn vrouw kreeg geslacht met 16 weken te horen, maar mocht er zelf niet bij zijn door die idiote coronaregels)
Wat we wel weten nu is dat ze een hartritmestoornis heeft. Lijkt geen super ernstige zolang het maar weer een keer weggaat en niet erger wordt. Vanaf nu 2x per week controle. Moet minimaal 4 goede controles krijgen en dan mag t afgebouwd. Eerste extra controle was alvast een slechte.
T wordt wel erg gevaarlijk (voor moeder en kind) als de hartslag van de baby nog onregelmatiger en sneller wordt.
Ik had t nagevraagd. Radboud zegt dat ze daar nooit een restrictie op hebben gehad. Enkel bij positief geteste partners.GAIAjohan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:36:
[...]
Mag de 20wk echo nu wel weer ja? Gefeliciteerd met zowel het mee mogen naar dat moment als natuurlijk (hopelijk) het andere positieve nieuws!
Ik mocht destijds helaas niet mee.Wel positief dat ze dat nu tenminste toestaan. Een vader hoort ook gewoon zoveel mogelijk betrokken te worden ipv via beeldbellen op de parkeerplaats.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Er zal inderdaad een grote groep zijn die de maatregelen prima vinden. En dat zal vast een meerderheid zijn. Voor mijn gevoel zijn de meeste enquêtes van TNO etc. niet heel objectief qua hoeveel procent achter de maatregelen staat, maar ik denk tegelijkertijd niet dat het zo is dat het een meerderheid betreft.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:48:
Ik denk dat het heel goed is om elke keer als je in het nieuws een voorbeeld ziet van een uitwas, je je realiseert dat de rest van de > 17 miljoen mensen daar niet was. Demonstratie met 10.000 mensen? 17,4 miljoen mensen waren er niet bij. Feestje in een studentenhuis of onder een brug? Etc. Ken zat mensen die het zat zijn en meer willen, ken zat mensen die het nog steeds op een bepaalde manier eng vinden. Geen idee of de angst echt weg ebt als de IFR een paar tienden blijkt te dalen.
Ik zou graag ook meelopen in de demonstraties, maar met jonge kinderen is dat niet even goed mogelijk (d.w.z.: ik ga mijn vrouw er om die reden niet mee opschepen
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:46:
Eerste extra controle was alvast een slechte.
offtopic:
Oh, pittig zeg!
. Sterkte voor jou en je vrouw, dat zijn geen gemakkelijke dingen.
Oh, pittig zeg!
update 2022-01-07Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:43:
Ik denk dat @breew zijn lijstje wat meer duidelijkheid kan brengen
:fill(white):strip_exif()/f/image/LbpnfB8eg4PyaSOuhRUKfytS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rRfdbU2YrM3K14sBkSQt0M1H.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UintJaAqQKT7H2JstXQg1EDl.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/P7YsAr1UkIJffplTpMsib4v5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/re7eF3Gf1OhHExZOw7QucOhn.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/H1HZharSITjvqeFQCZe7IPmt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/gEASEDxmYGWktIMoJhV5ontt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/f3bI0rFof4Ecswo0onxJCRIs.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vPUwYeBm994DSKfhP8cGCplt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/oaXx7XnXFrCinil2fUbVvOZ8.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2bFm4CQMEkgXDh2iwd7OVRw3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/W3ZVyZreIJ9cHj3zGfskQRWJ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ByJ0ZJZ8YAosCCBxDNCiwHsP.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/awreSK3e14SPU0Z2hZNcec1D.png?f=user_large)
Als 20 tot 30 procent bijvangst is, dan vertaalt zich dat ook naar IC en sterfte. Feitelijk zou je dan deze mensen uit moeten sluiten uit deze cijfers als Covid feitelijk een secundaire infectie is en niet de primaire oorzaak van ernstige ziekte of dood is.Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:28:
[...]
Natuurlijk maakt dat wel uit. Straks zou je een IHR willen uitrekenen (infection-hospitalization-rate) en dan heb je dus betrouwbare data nodig hoeveel mensen echt ziek worden door Covid.
Zie hier een artikel waar dat wordt uitgelegd en ook waarbij duidelijk wordt dat in de UK het aantal ziekenhuisopnames waarbij toevallig positief wordt getest best hoog is.
Dat is jouw conclusie, maar als het een verwaarloosbaar effect is, heb je er helemaal niets aan.Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:28:
[...]
Natuurlijk maakt dat wel uit. Straks zou je een IHR willen uitrekenen (infection-hospitalization-rate) en dan heb je dus betrouwbare data nodig hoeveel mensen echt ziek worden door Covid.
Voor zover ik begreep werden iig de mensen waarbij Covid werd gevonden niet in de getallen meegenomen van opgenomen covid-patiënten. Dat kan nu anders zijn, maar hoe dan ook maakt dat alleen iets uit voor de cijfertjes, niet voor het daadwerkelijke beleid.Zie hier een artikel waar dat wordt uitgelegd en ook waarbij duidelijk wordt dat in de UK het aantal ziekenhuisopnames waarbij toevallig positief wordt getest best hoog is.
Maar ik ben het best met je eens hoor, ik vind het ook raar dat dit soort cijfers niet worden bijgehouden. Maar uiteindelijk maakt het voor het geheel maar weinig uit.
[removed]
Die verlengde vakantie lijkt het aantal positieve testen in de groep 0-9 wel te hebben gedecimeerd, of ze zouden zich nu enmasse niet meer moeten laten testen wat ze dan wel zouden hebben gedaan als ze nog wel naar school of opvang gingen.breew schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:49:
Bos grafieken.
Zie mijn eerdere bericht hierover: Dennis in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"redwing schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:54:
Voor zover ik begreep werden iig de mensen waarbij Covid werd gevonden niet in de getallen meegenomen van opgenomen covid-patiënten. Dat kan nu anders zijn, maar hoe dan ook maakt dat alleen iets uit voor de cijfertjes, niet voor het daadwerkelijke beleid.
Maar ik ben het best met je eens hoor, ik vind het ook raar dat dit soort cijfers niet worden bijgehouden. Maar uiteindelijk maakt het voor het geheel maar weinig uit.
Het kan dus wel degelijk om flinke aantallen gaan en is daarmee dus niet verwaarloosbaar
beide is waar denk ik..gekkie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:58:
[...]
Die verlengde vakantie lijkt het aantal positieve testen in de groep 0-9 wel te hebben gedecimeerd, of ze zouden zich nu enmasse niet meer moeten laten testen wat ze dan wel zouden hebben gedaan als ze nog wel naar school of opvang gingen.
geen school = geen twee sneltesten per week (hier in huis iig niet)... alleen getest voor kerstdiner met opa/oma.
Succes en sterkte en alvast heel veel plezier en geluk gewenst!Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:46:
[...]
Geslacht wisten we al. Dame nummer 2.
Wat we wel weten nu is dat ze een hartritmestoornis heeft. Lijkt geen super ernstige zolang het maar weer een keer weggaat en niet erger wordt. Vanaf nu 2x per week controle. Moet minimaal 4 goede controles krijgen en dan mag t afgebouwd. Eerste extra controle was alvast een slechte.
T wordt wel erg gevaarlijk (voor moeder en kind) als de hartslag van de baby nog onregelmatiger en sneller wordt.
[...]
Ik had t nagevraagd. Radboud zegt dat ze daar nooit een restrictie op hebben gehad. Enkel bij positief geteste partners.
Yups .. en verder lijkt de stijging zich momenteel toch voor een aanzienlijk deel in < 40 door te doen, dus het echte "feest" wacht ons potentieel nog.breew schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:00:
[...]
beide is waar denk ik..
geen school = geen twee sneltesten per week (hier in huis iig niet)... alleen getest voor kerstdiner met opa/oma.
Heb het recentelijk wat minder gevolgd hoe het daar inmiddels in UK en Denemarken mee staat, of het daar inmiddels wel voor een groter deel de ouderen heeft bereikt.
vraag mij af hoeveel lockdownbaby kaarten we krijgen
Tja, ergens wel gek. 12 maart 2020 is de eerste geboren. 14 maart 2020 gingen we in een slimme lockdown. Sindsdien is er zo belachelijk veel veranderd en gebeurd.
Ik heb de krant nog van haar geboortedag. Die gaan we later samen eens doornemen. Die krant ga ik bij dit zusje ook regelen.
Toendertijd de kraamzorg eerder naar huis gestuurd omdat de supermarkten letterlijk leeg gehaald werden door klanten die 20 jaar lang diarree zouden hebben door alle blikken bonen.
Arme kraamzorg greep overal mis. Heeft de hele week bij ons meegegeten. Daarna waren de schappen weer enigzins gevuld.
Gelukkig zijn we wel gestopt met supermarkten leeg hamsteren.
En na een week kwam ik op mijn geliefde OK werkplek. Boem weg, heel de verkoever omgebouwd naar IC en de OK ook dicht. Enkel spoed.
Was best heftig toen.
Tja, ergens wel gek. 12 maart 2020 is de eerste geboren. 14 maart 2020 gingen we in een slimme lockdown. Sindsdien is er zo belachelijk veel veranderd en gebeurd.
Ik heb de krant nog van haar geboortedag. Die gaan we later samen eens doornemen. Die krant ga ik bij dit zusje ook regelen.
Toendertijd de kraamzorg eerder naar huis gestuurd omdat de supermarkten letterlijk leeg gehaald werden door klanten die 20 jaar lang diarree zouden hebben door alle blikken bonen.
Arme kraamzorg greep overal mis. Heeft de hele week bij ons meegegeten. Daarna waren de schappen weer enigzins gevuld.
Gelukkig zijn we wel gestopt met supermarkten leeg hamsteren.
En na een week kwam ik op mijn geliefde OK werkplek. Boem weg, heel de verkoever omgebouwd naar IC en de OK ook dicht. Enkel spoed.
Was best heftig toen.
https://www.ad.nl/binnenl...ziekenhuis-open~a3c8d8ca/Sportsector verbaasd: aanstaand minister Ernst Kuipers houdt interne fitnessclub in ziekenhuis open
Terwijl de sportscholen deze lockdown zijn gesloten, blijkt de interne fitnessruimte van het Erasmus MC gewoon open - tot verbazing van de sportsector. Volgens het Rotterdamse ziekenhuis mag dit op grond van een uitzonderingsregel, maar opmerkelijk genoeg is die bij de branchevereniging helemaal niet bekend.
We kunnen onze borst natmaken…
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ja maar ze bezetten wel een bed in het cohort. Dus helaas, ze tellen wel mee.codex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:52:
[...]
Als 20 tot 30 procent bijvangst is, dan vertaalt zich dat ook naar IC en sterfte. Feitelijk zou je dan deze mensen uit moeten sluiten uit deze cijfers als Covid feitelijk een secundaire infectie is en niet de primaire oorzaak van ernstige ziekte of dood is.
Steam ID = Ackerfiets
Als hij maandag roept dat dinsdag de sportscholen weer open mogen is hij mijn held.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:15:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...ziekenhuis-open~a3c8d8ca/
Dat is in oktober vorig jaar 2020 gewijzigd toen ze voor de ziekenhuiscijfers overstapten op data van NICE (en de opnamecijfers ten gevolge hiervan in 1 klap verdubbelden).redwing schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:54:
[...]
Voor zover ik begreep werden iig de mensen waarbij Covid werd gevonden niet in de getallen meegenomen van opgenomen covid-patiënten. Dat kan nu anders zijn, maar hoe dan ook maakt dat alleen iets uit voor de cijfertjes, niet voor het daadwerkelijke beleid.
Zie bijvoorbeeld https://www.nu.nl/coronav...ames-coronapatienten.html
Het zou wat zijn als we weer een Philomena Bijlhout te pakken hebben. Jan Paternotte zal wat graag in de startblokken staan om voor het landsbelang de zaak over te nemen.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:15:
[...]
In hotels zijn de fitnessruimtes ook nog gewoon open.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:15:
[...]
Dat is het geen sportschool, maar gewoon een ruimte in een hotel of ziekenhuis waar toevallig fitness apparatuur staat. Geen omzet, geen personeel.
Tja, het lijkt me dat de kans dat iemand in het ziekenhuis komt in deze gevallen los staat van corona en dus overeen zou moeten komen met de kans dat iemand corona heeft. Ik geloof dan ook niet dat er 1/3e van de mensen plotseling positief testen. Dat zou dan nl. ook betekenen dat op een willekurig moment 1/3e van de bevolking corona heeft.Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:59:
[...]
Zie mijn eerdere bericht hierover: Dennis in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
Het kan dus wel degelijk om flinke aantallen gaan en is daarmee dus niet verwaarloosbaar.
Oftewel die 1/3e kan alleen kloppen als de kans dat je op het IC komt met covid vele malen groter is dan dat je het niet hebt. En als dat zo is, mag je die gerust bij de corona patiënten optellen omdat ze er dan alsnog liggen doordat ze corona hebben. Zo niet zou ik graag een verklaring zien waarom het percentage mensen die op het IC komen voor iets anders, maar wel positief worden getest zo uit de pas zou lopen met het percentage mensen met corona in Nederland.
Want nogmaals, als zo'n grote groep positief test, maar niet voor covid op het IC ligt, zou je dat ook terug moeten zien in allerlei andere cijfers.
[removed]
Het gaat toch niet om IC opnames? Ik heb het daar niet over.redwing schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:51:
Tja, het lijkt me dat de kans dat iemand in het ziekenhuis komt in deze gevallen los staat van corona en dus overeen zou moeten komen met de kans dat iemand corona heeft. Ik geloof dan ook niet dat er 1/3e van de mensen plotseling positief testen. Dat zou dan nl. ook betekenen dat op een willekurig moment 1/3e van de bevolking corona heeft.
Oftewel die 1/3e kan alleen kloppen als de kans dat je op het IC komt met covid vele malen groter is dan dat je het niet hebt. En als dat zo is, mag je die gerust bij de corona patiënten optellen omdat ze er dan alsnog liggen doordat ze corona hebben. Zo niet zou ik graag een verklaring zien waarom het percentage mensen die op het IC komen voor iets anders, maar wel positief worden getest zo uit de pas zou lopen met het percentage mensen met corona in Nederland.
Want nogmaals, als zo'n grote groep positief test, maar niet voor covid op het IC ligt, zou je dat ook terug moeten zien in allerlei andere cijfers.
De incidentie loopt in die leeftijdsgroep al terug sinds eind november. In de laatste drie weken vóór de schoolsluiting -42%.gekkie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:58:
[...]
Die verlengde vakantie lijkt het aantal positieve testen in de groep 0-9 wel te hebben gedecimeerd, of ze zouden zich nu enmasse niet meer moeten laten testen wat ze dan wel zouden hebben gedaan als ze nog wel naar school of opvang gingen.
Hoge incidentie onder kinderen is een delta fenomeen. Delta was minder vaccin-ontwiijkend en ging dus op de duur het meest rond bij groepen met lage vaccinatiegraad.
Omicron verandert de spelregels en gaat juist prima rond onder groepen met redelijke vaccinatiegraad. Recente boosters lijken te werken, maar die bescherming tegen infectie duurt maar drie maanden.
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 07-01-2022 23:13 ]
Gisteren werd gesproken van een achterstand van 5000, nu blijken het er 12000 te zijn (waarvan 5000 ingelopen)?ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:00:
[Twitter]
Dit laat dus 2 dingen zien, de achterstand is pas gedeeltelijk ingehaald maar ook dat er woensdag en donderdag meer positieve tests waren dan vandaag.
Als dat zo is, en ik plaats de correctie terug op de dagen waar de achterstand is opgelopen in plaats van op de dagen erna. Dan waren de getallen van wo en do ongeveer 30.600 per dag en vr was 30.000 rond.
Dat zou een heel opmerkelijke tijdlijn zijn.
[ Voor 194% gewijzigd door t_captain op 07-01-2022 23:25 ]
NulDennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:37:
[...]
Logisch toch? Je leeft normaal ook gewoon zo. De ene keer ga je uit eten in Nederland, de andere keer toevallig in België. Waarom zou ik opeens niet meer naar een restaurant in België mogen, omdat ze het in Den Haag in hun bol gekregen hebben? Ze hebben daar sowieso geen feeling met gebieden buiten de randstad.
Zo was ik vandaag toevallig op de terugreis naar Nederland. Benzine was 31ct goedkoper per liter. Door de hebberigheid van de Nederlandse overheid loopt men heel wat accijnzen mis maar Den Haag ligt ver van de grens af
(https://www.bnr.nl/nieuws...jdelijke-accijnsverlaging)
Ook weer zo typisch: mensen roepen om maatwerk en selectief bepaalde sectoren open houden. Maar iedere keer als dit daadwerkelijk het geval is, roept de rest moord en brand dat die dan ook maar dicht moeten. Zelfde als bij de slijterij of snoepwinkel.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:15:
[...]
Betekent dus ook dat een maatregelenpakket waarbij bepaalde sectoren open blijven - zoals men continu bepleit- zeer waarschijnlijk gegroet zou worden met dezelfde zure berichten en geslepen messen: als ik niet open mag, dan mogen zij ook niet!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Epidemioloog Dekkers: 'Met twee maanden zijn we uit de omikron-ellende'
"De kans op code zwart is door omikron iets kleiner geworden", zei klinisch epidemioloog Olaf Dekkers vanavond in Nieuwsuur. "De data over omikron zijn robuuster geworden, die laten zien dat het minder ziekmakend is. Voorlopig lijkt het niet alsof de IC vol gaat lopen."
Dekkers: "Denemarken is waarschijnlijk ons voorland. Ze zijn daar iets verder met boosteren. Onze piek is dan over een week of twee. Het is denk ik inmiddels helder hoe het einde van omikron gaat zijn. Redelijkerwijs is aan te nemen dat we met twee maanden ook in Nederland uit de omikron-ellende zijn."

Met een jiffje voor de sfeer
"De kans op code zwart is door omikron iets kleiner geworden", zei klinisch epidemioloog Olaf Dekkers vanavond in Nieuwsuur. "De data over omikron zijn robuuster geworden, die laten zien dat het minder ziekmakend is. Voorlopig lijkt het niet alsof de IC vol gaat lopen."
Dekkers: "Denemarken is waarschijnlijk ons voorland. Ze zijn daar iets verder met boosteren. Onze piek is dan over een week of twee. Het is denk ik inmiddels helder hoe het einde van omikron gaat zijn. Redelijkerwijs is aan te nemen dat we met twee maanden ook in Nederland uit de omikron-ellende zijn."

Met een jiffje voor de sfeer
2 maanden is te lang.. dan is er weer iets anders bedacht/gemuteerd waardoor we bang thuis moeten blijven zitten.
I served in a company of heroes.
Dat werkt bij Omikron al stukken minder dan bij Delta. Bij de volgende variant zal het nog stukken minder werken.Vuvuzela schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:44:
2 maanden is te lang.. dan is er weer iets anders bedacht/gemuteerd waardoor we bang thuis moeten blijven zitten.
Het is allemaal psychologie. Er is op een gegeven moment zo'n overaanbod aan slecht nieuws, dat mensen eraan gewend raken. Een nieuwe variant? Ach... de vorige keer hebben we er ook niks van gemerkt toch? En we kennen steeds minder mensen die zwaar ziek worden van corona.
Het corona narratief loopt redelijk op z'n eind. Daarmee wil ik niet zeggen dat het nu al opgelost is qua zorgdruk (er komt waarschijnlijk eerst nog wel een piek op de normale dienst, buiten de IC), maar qua angst van de bevolking en het kunnen opleggen van beperkingen? Ja, dat is straks echt wel helemaal klaar hoor.
Merk het nu al. Je ziet veel minder mensen afstand houden, veel minder mondkapjes. Toen we 2 weken geleden van Friesland naar Zeeland reden zijn we gestopt bij verschillende tankstations (kinderen, zucht
Gisteren in Durbuy (Ardennen) was het 50/50, terwijl er overal borden stonden dat het verplicht was. Vanmiddag op een (staand) verwarmd "terras" ook: vrijwel niemand met een mondkap en allemaal gezellig op elkaar te praten, drankje erbij.
Dat zag je ten tijde van de eerste Delta golf echt niet hoor. We gaan na corona waarschijnlijk naadloos over in het klimaat gedram. En als het gaat zoals ik verwacht, dan is dit corona gebeuren nog maar een voorproefje van wat ze allemaal gaan invoeren en bedenken om het "klimaat te redden"

Voor alle duidelijkheid: we dragen zelf onze FFP2-maskers wel gewoon in binnenruimtes zoals supermarkten of horeca zaken. Buiten doen we het niet, is totale onzin als je meer dan genoeg afstand kan houden. Behalve als het echt stervensdruk is (Kerstmarkt), maar zulke situaties moet je sowieso vermijden
[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 07-01-2022 23:57 ]
Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:55:
[...]Dat zag je ten tijde van de eerste Delta golf echt niet hoor. We gaan na corona waarschijnlijk naadloos over in het klimaat gedram. En als het gaat zoals ik verwacht, dan is dit corona gebeuren nog maar een voorproefje van wat ze allemaal gaan invoeren en bedenken om het "klimaat te redden"(voer voor een ander topic)
offtopic:
Zolang je maar niet omhoog kijkt zal het allemaal wel meevallen
Zolang je maar niet omhoog kijkt zal het allemaal wel meevallen
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
"Narratief", "gedram", "ze". Gaat alles goed met je?Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:55:
[...]
Dat werkt bij Omikron al stukken minder dan bij Delta. Bij de volgende variant zal het nog stukken minder werken.
Het is allemaal psychologie. Er is op een gegeven moment zo'n overaanbod aan slecht nieuws, dat mensen eraan gewend raken. Een nieuwe variant? Ach... de vorige keer hebben we er ook niks van gemerkt toch? En we kennen steeds minder mensen die zwaar ziek worden van corona.
Het corona narratief loopt redelijk op z'n eind. Daarmee wil ik niet zeggen dat het nu al opgelost is qua zorgdruk (er komt waarschijnlijk eerst nog wel een piek op de normale dienst, buiten de IC), maar qua angst van de bevolking en het kunnen opleggen van beperkingen? Ja, dat is straks echt wel helemaal klaar hoor.
Merk het nu al. Je ziet veel minder mensen afstand houden, veel minder mondkapjes. Toen we 2 weken geleden van Friesland naar Zeeland reden zijn we gestopt bij verschillende tankstations (kinderen, zucht) en vrijwel niemand droeg nog z'n mondkapje.
Gisteren in Durbuy (Ardennen) was het 50/50, terwijl er overal borden stonden dat het verplicht was. Vanmiddag op een (staand) verwarmd "terras" ook: vrijwel niemand met een mondkap en allemaal gezellig op elkaar te praten, drankje erbij.
Dat zag je ten tijde van de eerste Delta golf echt niet hoor. We gaan na corona waarschijnlijk naadloos over in het klimaat gedram. En als het gaat zoals ik verwacht, dan is dit corona gebeuren nog maar een voorproefje van wat ze allemaal gaan invoeren en bedenken om het "klimaat te redden"(voer voor een ander topic)
Voor alle duidelijkheid: we dragen zelf onze FFP2-maskers wel gewoon in binnenruimtes zoals supermarkten of horeca zaken. Buiten doen we het niet, is totale onzin als je meer dan genoeg afstand kan houden. Behalve als het echt stervensdruk is (Kerstmarkt), maar zulke situaties moet je sowieso vermijden
Wat ik in het verhaal van @Dennahz lees, is wat je veel hoort… dat de regering etc een bepaalde kant op willen via de regels.MarcoC schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:53:
[...]
"Narratief", "gedram", "ze". Gaat alles goed met je?
De uitstraling van de boodschap van kabinet/omt/… is dat ook geworden naar mijn mening, eentje van veel angst en doemdenken. Je ziet het nog terug bij mensen als bonten op Twitter, de jonge in zijn persmomenten, maar ook bij bekende Twitter hardliners als Marino van zelst, yorick, alma tostman, enfin jullie kennen ze ook
Persoonlijk denk ik dat het ‘narratief’ zoals genoemd erin geslopen is half maart 2020. In het begin van de pandemie was de boodschap heel anders, Hollands nuchter, maar dat veranderde nadat uit Brabant de alarmen hoog afgingen en we ( terecht denk ik) vol in de rem gingen. De ‘ boven ons gestelden ‘ zijn in een soort bewustzijn vernauwing terecht gekomen en komen daar maar moeilijk uit. Dat zie je ook in andere landen, waar bijv de Portugese regering toch weer maatregelen afkondigde ondanks een super vaccinatie graad.
En het eindeloos blijven hameren op 2G is daar ook een voorbeeld van.
Nu in steeds meer landen de maatregelen soepeler of afwezig blijven, komen ‘ze’ langzaam uit hun angst modus en dat vraagt hier blijkbaar iets meer tijd dan elders
Of dit allemaal doorgetrokken wordt naar klimaatzaken… dat geloof ik niet. Het thema is ongrijpbaar voor velen, na een periode van angst volgt vaak losbandigheid en die opmerking suggereert kwade opzet, die ik er persoonlijk niet in zie
Voor zover ‘psychologie van de koude grond’ op zaterdag 8-1-22😉.
Ik lees vooral dat anderen het fout doen (door bijvoorbeeld geen masker te dragen) en dat hij zelf alles goed doet... Ook al rijdt hij van Friesland naar Zeeland, zit hij vervolgens in België, staat hij op een terras, etc...brothermaynard schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:24:
[...]
Wat ik in het verhaal van @Dennahz lees, is wat je veel hoort… dat de regering etc een bepaalde kant op willen via de regels.
Laten we alsjeblieft niet van het klimaat net zo'n farce maken als het corona beleid. Dat kan ik niet meer aan. 😂Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:55:
[...]
Dat werkt bij Omikron al stukken minder dan bij Delta. Bij de volgende variant zal het nog stukken minder werken.
Merk het nu al. Je ziet veel minder mensen afstand houden, veel minder mondkapjes. Toen we 2 weken geleden van Friesland naar Zeeland reden zijn we gestopt bij verschillende tankstations (kinderen, zucht) en vrijwel niemand droeg nog z'n mondkapje.
Dat zag je ten tijde van de eerste Delta golf echt niet hoor. We gaan na corona waarschijnlijk naadloos over in het klimaat gedram. En als het gaat zoals ik verwacht, dan is dit corona gebeuren nog maar een voorproefje van wat ze allemaal gaan invoeren en bedenken om het "klimaat te redden"(voer voor een ander topic)
Ik hoop toch echt van harte dat niet alle corona ontkenners straks de overstap maken naar het ontkennen, of afzwakken van klimaatverandering. Ik houdt m'n hart vast...
Ik moet zeggen dat als ik de ziekenhuisopnamegrafieken van diverse buitenlanden zie ik vrees dat versoepelingen nog wel op zich laten wachten. VS, waar vaccinatiegraad weliswaar met name in bepaalde gebieden veel slechter is, zit bijna op recordaantallen, maar de stijle stijging in Europese landen ziet er ook wel risicovol uit.
https://ourworldindata.org/covid-hospitalizations
De grote vraag is, pieken ze daar al bijna, of zet die stijging nog flink door?
VK lijkt steiler dan bij eerdere golven, best wat landen die met doorzettende stijging binnen 1a2 weken op eerdere pieken uitkomen.
De grote vraag is vooral, hoe ver in de golf zitten we, begin? Midden? Eind?
En als aanvulling, t VK zit nu op 2k ziekenhuisopnames per dag en nog steeds stijgende da’s omgerekend op basis van inwoners ongeveer 500 per dag voor NL, dat houdt de NL zorg ook niet al te lang vol denk ik
VK lijkt steiler dan bij eerdere golven, best wat landen die met doorzettende stijging binnen 1a2 weken op eerdere pieken uitkomen.
En als aanvulling, t VK zit nu op 2k ziekenhuisopnames per dag en nog steeds stijgende da’s omgerekend op basis van inwoners ongeveer 500 per dag voor NL, dat houdt de NL zorg ook niet al te lang vol denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door rik86 op 08-01-2022 08:20 ]
Volgens hem zou uit de GGD cijfers blijken dat woensdag 5000 en donderdag bijna 7000 positieve tests ontbraken bij het RIVM. Dus samen 12000 waarvan er 5000 bij de cijfers van gisteren zaten.t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:12:
[...]
Gisteren werd gesproken van een achterstand van 5000, nu blijken het er 12000 te zijn (waarvan 5000 ingelopen)?
Als dat zo is, en ik plaats de correctie terug op de dagen waar de achterstand is opgelopen in plaats van op de dagen erna. Dan waren de getallen van wo en do ongeveer 30.600 per dag en vr was 30.000 rond.
Dat zou een heel opmerkelijke tijdlijn zijn.
Dat is dan inderdaad opmerkelijk, het zou wat mij betreft alleen verklaart kunnen worden met een feestdagen effect (het intensiever testen in en kort na die periode)
Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Als je een bril hebt vergeet je dat niet. Overal waar mijn mondkapje op moet, moet mijn bril af.
offtopic:
Gaat dit over beslagen glazen? Dat is al tig keer voorbij gekomen en is een kwestie van goed sluitende mondkapjes gebruiken.
Gaat dit over beslagen glazen? Dat is al tig keer voorbij gekomen en is een kwestie van goed sluitende mondkapjes gebruiken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ook de GGD zal problemen hebben omdat er zoveel mensen tegelijk ziek zijn.ik222 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Dat is dan inderdaad opmerkelijk, het zou wat mij betreft alleen verklaart kunnen worden met een feestdagen effect (het intensiever testen in en kort na die periode)
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het poolen van individuele tests werkt niet goed als er veel mensen besmet zijn. Dit was bij delta al eens een probleem waardoor er veel meer test capaciteit nodig was. Dat zal nu niet anders zijn denk ik.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dan was woensdag 29.7ik222 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Volgens hem zou uit de GGD cijfers blijken dat woensdag 5000 en donderdag bijna 7000 positieve tests ontbraken bij het RIVM. Dus samen 12000 waarvan er 5000 bij de cijfers van gisteren zaten.
donderdag 31.6
en vrijdag 30.0
Dat lijkt op een feestdagenpiek maar de timing is nog wel een beetje opmerkelijk. 6 dagen na oud&nieuw is eigenlijk twee dagen eerder dan ik zou verwachten.
Dat past dan wel weer in het plaatje van een kortere generatie (en incubatie)tijd.
Voor het cijfer van vanmiddag betekent het weinig goeds. We zitten nu 1 generatietijd na de piek van wo/do, met R>1 en we hebben nog 7000 nameldingen tegoed.
Ik kom dan op 42.000 tot 45.000 positieve tests. Omdat 3-1 een saaie lockdown-maandag was, dichter bij 42.000.
[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 08-01-2022 08:57 ]
Het is in grote lijnen een kloof tussen hoog en laag opgeleid. Het zijn dezelfde groepen die ook daarover tegenover elkaar staan. Een deel van de samenleving kan ook daar niet meekomen en ziet alleen de kosten/nadelen. Ik denk dat we dezelfde namen gaan terugzien in het ‘klimaat topic’ (en waarschijnlijk ook weer in een ‘asiel topic’ of ‘zwarte piet topic’ Voor een aantal mensen gaat verandering te snel in de wereld en gaan de hakken in het zand. Niet alleen in NL…RegularJohn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:44:
[...]
Laten we alsjeblieft niet van het klimaat net zo'n farce maken als het corona beleid. Dat kan ik niet meer aan. 😂
Ik hoop toch echt van harte dat niet alle corona ontkenners straks de overstap maken naar het ontkennen, of afzwakken van klimaatverandering. Ik houdt m'n hart vast...
[ Voor 17% gewijzigd door Johan Bogle op 08-01-2022 08:53 ]
Opleidingsniveau is niet leidend in mijn ogen. Het is eerder een verschil in de mate van vertrouwen in de overheid (wordt het echte en hele verhaal verteld?) en het volgen daarvan en in hoeverre mensen zelf bewust ook naar andere narritieven willen kijken en daar moeite voor willen doen. Daarmee niet gezegd dat het ene of andere narritief waar is.Johan Bogle schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Het is in grote lijnen een kloof tussen hoog en laag opgeleid. Het zijn dezelfde groepen die ook daarover tegenover elkaar staan. Een deel van de samenleving kan ook daar niet meekomen en ziet alleen de kosten/nadelen.
Pak het klimaat:
- narratief 1: alles is geoorloofd om risico/probleem X (hier het klimaat) op te lossen
- narratief 2: blinde focus op 1 doel zorgt voor meer nevenschade dan voordeel in het bereiken van het doel
Oplossing:
- narratief 1: rekeningrijden is een goede maatregel om vervuilers te belasten naar gebruik
- narratief 2: rekeningrijden leidt tot GPS-logging waardoor de overheid altijd weet waar ik ben. Dit leidt tot nadeel x,y,z en kost meer dan het oplevert.
Nu kun je aanhanger van 1 of 2 zijn. Beide prima, zo lang je een bewuste keuze maakt op basis van onderzoek en je niet laat leiden door media en andere bronnen van invloed.
Je kunt bovenstaande ook plotten op Corona, bijvoorbeeld rondom de lockdown of vaccineren.
Als je niet blind of automatisch op narratief 1 mee vaart ben je niet meteen een wappie in mijn ogen. Je staat open voor meerdere kanten van hetzelfde vraagstuk.
Gedeeltelijk mee eens. In sommige gevallen is de (gewenste) verandering nav het drammen van een minderheid tot stand gekomen, of het verplicht moeten accepteren van zaken waar men zelf een ander idee van heeft.Johan Bogle schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Het is in grote lijnen een kloof tussen hoog en laag opgeleid. Het zijn dezelfde groepen die ook daarover tegenover elkaar staan. Een deel van de samenleving kan ook daar niet meekomen en ziet alleen de kosten/nadelen. Ik denk dat we dezelfde namen gaan terugzien in het ‘klimaat topic’ (en waarschijnlijk ook weer in een ‘asiel topic’ of ‘zwarte piet topic’ Voor een aantal mensen gaat verandering te snel in de wereld en gaan de hakken in het zand. Niet alleen in NL…
Het is te kort door de bocht om te concluderen dat als iemand zijn buik vol heeft van dat “woke” geouwehoer dat iemand dan meteen ook maar een laagopgeleide is.
Misschien is wantrouwend t.o.v. de overheid een betere omschrijving. In ieder geval minder kloofvergrotend :-). Democraten VS republikeinen wereldwijd.
Het probleem daarmee is dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat: genoeg mensen die twee jaar geleden de overheid blindelings geloofden en nu kritisch worden, andersom komt bijna niet voor.Johan Bogle schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:05:
Misschien is wantrouwend t.o.v. de overheid een betere omschrijving. In ieder geval minder kloofvergrotend :-). Democraten VS republikeinen wereldwijd.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Probleem is nog meer dat als mensen de overheid wantrouwen, ook heel snel de wetenschap niet meer geloven. Waardoor de standpunten vanuit de groep die de wetenschap wel vertrouwt ook de neiging hebben extremer/uitgesprokener te worden, om de andere groep alsnog te overtuigenhoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Het probleem daarmee is dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat: genoeg mensen die twee jaar geleden de overheid blindelings geloofden en nu kritisch worden, andersom komt bijna niet voor.
Wel vreemd. Het aantal is gewoon bekend, maar toch is er nog een achterstand? Zit er iemand nu handmatig 12000 positieve gevallen in te voeren bij de RIVM? Hoe moet ik dit zien?ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:00:
[Twitter]
Dit laat dus 2 dingen zien, de achterstand is pas gedeeltelijk ingehaald maar ook dat er woensdag en donderdag meer positieve tests waren dan vandaag.
Die kloof wordt dieper en dieper. Beide kanten gaan met de hakken in het zand. Het is teveel eer voor Trump om hem hiervoor aan te wijzen, maar hij heeft er zeker het meest zichtbaar politiek gebruik/misbruik van gemaakt en dit globaal versterkt en versneld. In de US zie je de tegenreactie van de democraten ook steeds feller worden. Ik denk dat we daar de eerste “explosie” gaan zien en deze zich sneller zal verspreiden dan Covid.rik86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Probleem is nog meer dat als mensen de overheid wantrouwen, ook heel snel de wetenschap niet meer geloven. Waardoor de standpunten vanuit de groep die de wetenschap wel vertrouwt ook de neiging hebben extremer/uitgesprokener te worden, om de andere groep alsnog te overtuigen
En weer een OMT lid in het AD:
Weer een week aandacht gescoord, Fortuyn zou zeggen 'mens, ga toch koken!'
Heel veel woorden, maar eigenlijk zegt ze niets nieuws. We weten het ook niet, maar wel een groot zaterdag artikel vol met foto's van mevrouw Koopmans: wandelend in het bos, leunend als manager, streng kijkend als schooljuf.OMT-lid Marion Koopmans: Aantallen gaan nu razendsnel steil omhoog en dit is nog maar het begin
,,Probleem is de hoge besmettelijkheid. In Nederland gaat het aantal besmettingen nu razendsnel steil omhoog. Dat betekent dat de R-waarde voor omikron een stuk hoger is. Delta zou met deze maatregelen echt aan het uitdoven zijn, maar omikron heeft dat spel veranderd. Dat is evident. Hoe ernstig de toename wordt, hangt af van hoe de verhouding is tussen infectie en opname. We weten dat het verloop bij omikron iets gunstiger is, maar nog steeds kunnen mensen ernstig ziek worden. We moeten serieus rekening houden met een flinke golf opnames. Dat loopt eigenlijk - met alle slagen om de arm - zoals je zou verwachten op basis van de modellen. We zien nu een hele steile toename, maar dat is echt nog maar het begin. Eind januari of begin februari gaat dat pieken.’’
Waar je voor op moet passen is dat je alleen kijkt naar Denemarken, het land waar de uitkomsten het gunstigst zijn. Wat Engeland doet met die soepele regels is best wel een gok hoor. Uit Engeland hoor ik geluiden dat de grenzen van hun testcapaciteit in beeld zijn. Als je afvlakking ziet, komt die dan daardoor? Het is een ingewikkelde puzzel.’’
De stijging is in de UK veel minder groot dan bij de eerdere golven en met een slag om de arm is de piek ook al bereikt:rik86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:51:
Ik moet zeggen dat als ik de ziekenhuisopnamegrafieken van diverse buitenlanden zie ik vrees dat versoepelingen nog wel op zich laten wachten. VS, waar vaccinatiegraad weliswaar met name in bepaalde gebieden veel slechter is, zit bijna op recordaantallen, maar de stijle stijging in Europese landen ziet er ook wel risicovol uit.
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissions
De eerste piek is bereikt na 2 weken met een gemiddelde opname van 845 per week. De tweede piek is bereikt (gerekend vanaf de eerdere kleine piek is 4 weken met een gemiddelde opname van 571 per week. En de huidige piek (als het een piek is, gerekend vanaf de voorgaande kleinere piekjes) heeft een gemiddelde opname van 410 per week. Significant minder dus.
Verwijderd
Ik geloof in de wetenschap en vaccinatie.. Maar mijn geloof in het Rivm en de overheid is ver weg. Ik heb het q-koorts schandaal gevolgd en het rivm hierin.. Dat is stuitend en bijna crimineel.. Dat doen ze nu nog dunnetjes over.rik86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Probleem is nog meer dat als mensen de overheid wantrouwen, ook heel snel de wetenschap niet meer geloven. Waardoor de standpunten vanuit de groep die de wetenschap wel vertrouwt ook de neiging hebben extremer/uitgesprokener te worden, om de andere groep alsnog te overtuigen
Ik kan hun getallen gewoon niet serieus nemen en geloven, ze manipuleren zoveel om een boodschap te brengen. Recentste voorbeeld is het vaccinatieeffect, je kon zelf al berekenen dat dit nooit meer de 70-90% was, maar het rivm kon door creatief boekhouden (kinderen meenemen) laten zien dat het grootste gedeelte ongevaccineerde waren. Nu moet de booster gepromoot worden, en dan zie je opeens dat de 12- eruit wordt gehaald en het vaccinatieeffect fors gezakt is.
Ik begrijp dat vaccins slechter zijn tegen omicron, daar kan niemand wat aan doen.. Maar ben eeelijk, nu manipuleren ze getallen om een boodschap te brengen, daar prik.je doorheen.
Ik heb hier vast een voorzetje voor ze.Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Als KHN dat nu eens als punt zou aankaarten, dat er nu gewoon een hoop BNP over de grens verdwijnt, terwijl het voor het voorkomen van besmettingen amper wat uithaalt.
Zoveel heeft de Nederlandse invasie in Antwerpen opgeleverd: “300% meer omzet. Het is waanzinnig en fantastisch tegelijk”
[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 08-01-2022 09:39 ]
Het ligt niet aan de overheid in NL. Het speelt in alle landen. Maakt niet uit wat voor poppetjes er zitten. Het is tegen het establishment. Het zijn regeringen die globalisatie omarmen VS burgers waarvoor het te snel gaat. In drie generaties zijn we van eigen dorp eerst naar een globale samenleving gegaan. Van hoe houden we ons dorp goed en de andere dorpen buiten naar abstracte wereldproblematiek, globalisme, culturele vermenging etc. Dit gaat veel te snel voor velen en er ontstaat een tegenbeweging tegen alles.hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Het probleem daarmee is dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat: genoeg mensen die twee jaar geleden de overheid blindelings geloofden en nu kritisch worden, andersom komt bijna niet voor.
Je haalt dan ook wel weer een krant aan. Het AD is toch wel hard onder de ondergrens van de Telegraaf aan het gaan.hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Heel veel woorden, maar eigenlijk zegt ze niets nieuws. We weten het ook niet, maar wel een groot zaterdag artikel vol met foto's van mevrouw Koopmans: wandelend in het bos, leunend als manager, streng kijkend als schooljuf.
We zullen wel zien hoe het loopt met Omicron. In diezelfde “krant” staat trouwens ook een artikel dat er nog 2 prikrondes komen dit jaar. En Gommers die zegt dat het kabinet niet alleen naar het OMT moet luisteren.
Ik ben een beetje OMT moe geloof ik.
Haar repertoire uitspraken is zo te zien hetzelfde als in de afgelopen anderhalf jaar merk ik.hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Heel veel woorden, maar eigenlijk zegt ze niets nieuws. We weten het ook niet, maar wel een groot zaterdag artikel vol met foto's van mevrouw Koopmans: wandelend in het bos, leunend als manager, streng kijkend als schooljuf.
Van alle OMT-leden trek ik haar het slechtste met al die doemdenkerij.
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 08-01-2022 09:44 ]
Kan je hier in NL je tent sluiten terwijl jouw klanten 20km verderop het geld tegen de plinten laten klotsen….je kan dan toch onmogelijk van zorgvuldig beleid spreken…ik ben benieuwd of deze farce nog verlengd gaat worden. Omicron krijgen we toch wel, maar het slaapt toch lekkerder in je eigen bed dan in het armenhuis lijkt meRodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Ik heb hier vast een voorzetje voor ze.
Zoveel heeft de Nederlandse invasie in Antwerpen opgeleverd: “300% meer omzet. Het is waanzinnig en fantastisch tegelijk”
Dat moet voor de ondernemers in de grensstreek behoorlijk frustrerend zijn jadr.lowtune schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Kan je hier in NL je tent sluiten terwijl jouw klanten 20km verderop het geld tegen de plinten laten klotsen….je kan dan toch onmogelijk van zorgvuldig beleid spreken…
Denk niet dat we voor 1 maart een restaurant van binnen gaan zien vrees ik. De signalen wat men wil versoepelen zijn slecht. Maandag gaan de scholen weer open en dat is een mooi excuus om maar niets te hoeven doen als de besmettingen nog harder gaan stijgen.ik ben benieuwd of deze farce nog verlengd gaat worden.
Het is de verwachting die in andere landen zijn geweest en wat we hier kunnen verwachten. Meer is het niet. Ze kan het ook in haar vrije tijdskleding vertellen met een kop koffie en grote glimlach, maar dat lijkt mij ook niet goed overkomen. Het wordt naar mijn mening niet op de juiste manier verteld dat wel.hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Iedere keer een random lid en het kabinet doet het af met een persconferentie of een spaarzaam moment in de wandelgangen.
De communicatie is belangrijk, we hebben voorspellingen en waar staan we nu in deze fase. Dat geeft duidelijkheid en perspectief aan de mensen. Neem vaste momenten door de juiste persoon de stand van zaken te vertellen en als dat hetzelfde is, dan weten we dat ook.
Blijft een nadeel van de informatievoorziening tegenwoordig. Versnipperd, gehaast en door heel veel partijen.
Wij waren donderdag in Osnabruck en het stikte van de Nederlanders. De Duitsers zijn ook wel wat strenger. Maar life continues.RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Wouter de winther zat gisteren bij beau. Hij verwacht dat ze wel iets moeten, aangezien iedereen wel ziet dat dit nergens toe leid. Maar meer als iets 'in de richting van sport' moesten we niet verwachten.....RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Dat moet voor de ondernemers in de grensstreek behoorlijk frustrerend zijn ja
[...]
Denk niet dat we voor 1 maart een restaurant van binnen gaan zien vrees ik. De signalen wat men wil versoepelen zijn slecht. Maandag gaan de scholen weer open en dat is een mooi excuus om maar niets te hoeven doen als de besmettingen nog harder gaan stijgen.
Narratief is toch geen raar woord? Of denk je dat er helemaal geen dramatische verhaallijn in de communicatie van de overheid zit? Dat is al vanaf dag één het geval namelijk.MarcoC schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:53:
[...]
"Narratief", "gedram", "ze". Gaat alles goed met je?

Bron
Ik weet niet of het probleem alleen is dat het te snel gaat. Er zijn ook veel gevolgen van globalisatie die voor de individuele burger vooral een nadeel hebben. Neem bijvoorbeeld de huidige prijzen voor energie. De gemiddelde burger interesseert het niks hoe Rusland, Oekraïne en de Verenigde Staten hun wedstrijdje verpissen afronden. Het daadwerkelijke effect, namelijk bizar hoge energie prijzen, is wat deze gemiddelde burger wel merkt.Johan Bogle schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:39:
Het ligt niet aan de overheid in NL. Het speelt in alle landen. Maakt niet uit wat voor poppetjes er zitten. Het is tegen het establishment. Het zijn regeringen die globalisatie omarmen VS burgers waarvoor het te snel gaat. In drie generaties zijn we van eigen dorp eerst naar een globale samenleving gegaan. Van hoe houden we ons dorp goed en de andere dorpen buiten naar abstracte wereldproblematiek, globalisme, culturele vermenging etc. Dit gaat veel te snel voor velen en er ontstaat een tegenbeweging tegen alles.
Even los van wat verstandig is rondom Rusland gaat het erom dat de gemiddelde burger helemaal geen interesse heeft in geopolitieke strategieën. Die wil gewoon aan het einde van de maand nog wat geld overhouden.
Als de regering geen open kaart wil of kan spelen dan blijft de beeldvorming dat ego en macht belangrijker is dan de individuele burger in een land. Ook een voorbeeld van het afnemend vertrouwen in de overheid. Dat is wat ik om mij heen hoor.
Onze overheid richt zich vrijwel volledig buiten de landsgrenzen maar legt onvoldoende uit waarom dat noodzakelijk is voor een individu (what’s in it for me?).
@Wolly angst en trauma zijn uitstekende manieren om een groep te bewegen/controleren in mijn ogen. Dat is waar ik me zorgen over maak. Het klimaat/terroristen/Corona zijn voorbeelden van een centrale problematiek die gebruikt kan worden om maatregelen te implementeren als onderdeel van een groter geheel dat wij niet kennen.
Let op: ik zeg niet dat het gebeurt maar je mag daar best kritisch naar kijken vind ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 08-01-2022 10:11 ]
Dit kan kloppen. N=1, maar ik ken mensen die al op 2 januari positief testten en dat het kwam door oud en nieuw. Dat is echt heel snel.t_captain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:44:
[...]
Dan was woensdag 29.7
donderdag 31.6
en vrijdag 30.0
Dat lijkt op een feestdagenpiek maar de timing is nog wel een beetje opmerkelijk. 6 dagen na oud&nieuw is eigenlijk twee dagen eerder dan ik zou verwachten.
Dat past dan wel weer in het plaatje van een kortere generatie (en incubatie)tijd.
Voor het cijfer van vanmiddag betekent het weinig goeds. We zitten nu 1 generatietijd na de piek van wo/do, met R>1 en we hebben nog 7000 nameldingen tegoed.
Ik kom dan op 42.000 tot 45.000 positieve tests. Omdat 3-1 een saaie lockdown-maandag was, dichter bij 42.000.
Die is niet publiek beschikbaar. Wat is het verhaal achter die enorm suggestieve titel? 300% meer dan wat? Voor wie?RodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Angst en doemdenken door het kabinet al twee jaar lang? Dan vraag ik me af of ik in een ander land leef, want hier waren we telkens de laatste met maatregelen als mondkapjes en lockdown, gooiden we elke keer alles als eerste weer open, etc. De uitstraling die je noemt zie ik eigenlijk pas de laatste maand terug.brothermaynard schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:24:
Wat ik in het verhaal van @Dennahz lees, is wat je veel hoort… dat de regering etc een bepaalde kant op willen via de regels.
De uitstraling van de boodschap van kabinet/omt/… is dat ook geworden naar mijn mening, eentje van veel angst en doemdenken.
[..]
Persoonlijk denk ik dat het ‘narratief’ zoals genoemd erin geslopen is half maart 2020.
[..]
Nu in steeds meer landen de maatregelen soepeler of afwezig blijven, komen ‘ze’ langzaam uit hun angst modus en dat vraagt hier blijkbaar iets meer tijd dan elders
Verwijderd
Ik wel.. Maar dat is weer een voordeel van dicht tegen de grens wonenRodeStabilo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Dat moet voor de ondernemers in de grensstreek behoorlijk frustrerend zijn ja
[...]
Denk niet dat we voor 1 maart een restaurant van binnen gaan zien vrees ik. De signalen wat men wil versoepelen zijn slecht. Maandag gaan de scholen weer open en dat is een mooi excuus om maar niets te hoeven doen als de besmettingen nog harder gaan stijgen.
Je kan het ook lezen in het Liveblog van Het Parool. De vele Nederlanders die uitwijken naar België stuwen de winsten van de ondernemers daar behoorlijk:Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:05:
Die is niet publiek beschikbaar. Wat is het verhaal achter die enorm suggestieve titel? 300% meer dan wat? Voor wie?
Veel ondernemers in Antwerpen hebben de afgelopen tijd goede zaken gedaan door de ‘invasie’ van dagjesmensen uit Nederland. De krant Het Laatste Nieuws (HLN) bericht dat veel winkeliers spreken over 20 tot 30 procent meer omzet dan verwacht.
"De invasie van twee weken heeft alles goedgemaakt wat er vorig jaar met corona is kapotgegaan," zegt de bedrijfsleider van de winkel 4Geeks tegen HLN. "Tijdens de eindejaarsperiode draaien we normaal 3000 euro omzet per dag, dit jaar hebben we dagelijks 10.000 tot 12.000 euro omzet afgeklopt. Bedankt daarvoor Holland."
Ook bij horecazaken rinkelde de kassa dankzij de Nederlanders. "Ik durf het bijna niet uit te spreken, maar we draaien 300 procent meer omzet dan in een normale maand", aldus de bedrijfsleider van café Het Groene Hart aan de hippe Groenplaats. Die zag veel meer klanten dan gebruikelijk. "Het is waanzinnig en fantastisch tegelijk."
Ook absurd, een sportschool is een sportschool. Ook al hang je er een bordje ‘Supermarkt’ boven.RocketKoen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:50:
[...]
In hotels zijn de fitnessruimtes ook nog gewoon open.
Dat is het geen sportschool, maar gewoon een ruimte in een hotel of ziekenhuis waar toevallig fitness apparatuur staat. Geen omzet, geen personeel.
Volgens mij is het maatwerk: sportscholen dicht, tenzij deze om dringende medische redenen open is (veel fysio’s hebben ook een sportschool/sportzaal).link0007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:32:
[...]
Ook weer zo typisch: mensen roepen om maatwerk en selectief bepaalde sectoren open houden. Maar iedere keer als dit daadwerkelijk het geval is, roept de rest moord en brand dat die dan ook maar dicht moeten. Zelfde als bij de slijterij of snoepwinkel.
Betekent dus ook dat een maatregelenpakket waarbij bepaalde sectoren open blijven - zoals men continu bepleit- zeer waarschijnlijk gegroet zou worden met dezelfde zure berichten en geslepen messen: als ik niet open mag, dan mogen zij ook niet!
Een sportschool in je ziekenhuis open houden voor personeel is geen medische reden. Dat is gewoon de regels negeren en de rest van NL uitlachen.
En dat wordt dan gedaan door onze toekomstige minister die ons allerlei beperkingen zal gaan opleggen?
Ik ken landen waar dit soort praktijken normaal zijn, moeten wij dat ook normaal gaan vinden?
42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:17:
[...]
2 dagen geleden moest je nog toegeven dat je fout zat met je erg stellige voorspelling over het onderwijs, en nu meteen weer die stelligheid...
https://www.ad.nl/binnenl...-maar-het-begin~a3149a3b/Als de getallen uit Engeland, Denemarken en Frankrijk gunstig zijn, zouden de maatregelen een tikje kunnen worden versoepeld, voorspelde een OMT-lid eerder deze week. Maar volgens viroloog en OMT-lid Marion Koopmans moeten we oppassen dat we niet alleen naar het gunstigste land kijken.
Hoe staat het met de besmettingen?
,,Probleem is de hoge besmettelijkheid. In Nederland gaat het aantal besmettingen nu razendsnel steil omhoog. Dat betekent dat de R-waarde voor omikron een stuk hoger is. Delta zou met deze maatregelen echt aan het uitdoven zijn, maar omikron heeft dat spel veranderd. Dat is evident. Hoe ernstig de toename wordt, hangt af van hoe de verhouding is tussen infectie en opname. We weten dat het verloop bij omikron iets gunstiger is, maar nog steeds kunnen mensen ernstig ziek worden. We moeten serieus rekening houden met een flinke golf opnames. Dat loopt eigenlijk - met alle slagen om de arm - zoals je zou verwachten op basis van de modellen. We zien nu een hele steile toename, maar dat is echt nog maar het begin. Eind januari of begin februari gaat dat pieken.’’
Weer een bericht vol angst en paniek.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2022 10:33 ]
https://www.nu.nl/economi...e-invasie.html?redirect=1Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Die is niet publiek beschikbaar. Wat is het verhaal achter die enorm suggestieve titel? 300% meer dan wat? Voor wie?
Dit is hem van Nu.nl, gewoon openbaar.
Stomme paywalls altijd.
Maar Nederlanders gingen toch voor corona ook al veel naar België? Dat zijn volgens mij vooral mensen die vlak aan de grens wonen. Eigenlijk is dat ook helemaal niet erg. Wanneer het gros van de verder van grens wonende mensen gewoon 'thuis' blijft dan wordt het doel (blijf zoveel mogelijk thuis) alsnog gehaald. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat inwoners uit Schubbekutteveen een uur in de auto gaan zitten om in België een kopje koffie te gaan drinken. En het zal (nu en zeker in de afgelopen vakantieperiode) vast gebeuren dat mensen nu geneigd zijn om iets langer dan 10 minuten in de auto gaan zitten om over de grens te gaan 'shoppen' maar zodra iedereen weer aan het werk gaat a.s. maandag dan is dat waarschijnlijk ook voor het grootste deel afgelopen. Ik zie het mijn omgeving ook, mensen die voor corona altijd in Duitsland gingen tanken doen dat nu ook nog steeds, maar dan praat je over een grenszone van zo'n 10, 15 km. Ons bunt zuunig,CMD-Snake schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:24:
[...]Je kan het ook lezen in het Liveblog van Het Parool. De vele Nederlanders die uitwijken naar België stuwen de winsten van de ondernemers daar behoorlijk:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
De hotels die ik even snel google geven aan dat de fitness gesloten is.RocketKoen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:50:
[...]
In hotels zijn de fitnessruimtes ook nog gewoon open.
Waar haal je vandaan dat ze nog gewoon open zijn?
Verschrikkelijk toch, hij moet nog beginnen maar heeft nu al dezelfde mentaliteit als de rest. Doe als ik zeg niet als ik doe.
Dan kun je wel hoogopgeleid zijn (ik neem aan dat hij een master heeft) maar mis je helaas toch bepaalde voelsprieten. Geeft in ieder geval lekker veel vertrouwen in een leefbare maatschappij de aankomende tijd.
Dan kun je wel hoogopgeleid zijn (ik neem aan dat hij een master heeft) maar mis je helaas toch bepaalde voelsprieten. Geeft in ieder geval lekker veel vertrouwen in een leefbare maatschappij de aankomende tijd.
[ Voor 46% gewijzigd door St@m op 08-01-2022 10:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Andere invalshoek (fictie):St@m schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:41:
Verschrikkelijk toch, hij moet nog beginnen maar heeft nu al dezelfde mentaliteit als de rest. Doe als ik zeg niet als ik doe.
Rutte zet bewust Kuipers (met aantoonbare reeks flaters) op die positie. Positie over enkele weken niet meer houdbaar, dus Kuipers moet weg. En wie gaan we dan als minister neerzetten? Iemand met ervaring is misschien wel handig?
Haha, De Jonge zeker.Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Andere invalshoek (fictie):
Rutte zet bewust Kuipers (met aantoonbare reeks flaters) op die positie. Positie over enkele weken niet meer houdbaar, dus Kuipers moet weg. En wie gaan we dan als minister neerzetten? Iemand met ervaring is misschien wel handig?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bruins zeker niet
Het is vooralsnog geen werkelijkheid, maar de keuze voor Kuipers kan ik met geen mogelijkheid rijmen met een “goede keus”. De beste man heeft wel wat smetjes opgebouwd ondertussen.
[ Voor 36% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2022 10:49 ]
Op zich is de keuze wel grappig toch? Hij heeft al twee jaar en grote mond over het beleid, laat het nu maar zien dan.
Dat roepen vanaf de zijlijn kunnen we allemaal heel goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als dat niet uitdraait op “ik zal mij even laten gelden” met alle gevolgen van dien.Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:56:
Op zich is de keuze wel grappig toch? Hij heeft al twee jaar en grote mond over het beleid, laat het nu maar zien dan.
Voor mij verdiend hij een eerlijke kans, maar ik maak mij wel zorgen.
Net als de berichtgeving van de specifieke OMT leden de laatste dagen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Is het indekken omdat de overheid fors gaat versoepelen zodat ze achteraf kunnen roepen “zie je wel” of is het een oprechte zorg en gaat de overheid hier ook naar luisteren en worden we alweer klaargestoomd voor allerlei slecht nieuws?
Waarom een prominent artikel met persoonlijke foto's als er niets nieuws te melden is? Het versterkt het beeld dat het vooral om mevrouw Koopmans draait terwijl ze slechts één lid van één van de adviesorganen van de overheid is.tweakduke schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:51:
Het is de verwachting die in andere landen zijn geweest en wat we hier kunnen verwachten. Meer is het niet. Ze kan het ook in haar vrije tijdskleding vertellen met een kop koffie en grote glimlach, maar dat lijkt mij ook niet goed overkomen.
Men had ook een groot artikel kunnen plaatsen met een (nog) onbekende gezondheidsdeskundige over de rampzalige gevolgen van de obesitas crisis, wat het sluiten van amateursport voor nadelige gevolgen heeft. Iemand van 'Veilig Thuis' die aandacht vraagt voor vrouwen en kinderen in onveilige situaties, wat de maatregelen voor effect hebben op deze toch al kwetsbare groep. Iemand uit het onderwijs die wijst op alle voordelen van opengaan in plaats van mevrouw Koopmans die zegt 'dat het niet helpt'.
De balans is wat mij betreft totaal zoek: sport, economie, onderwijs, fysieke en geestelijke gezondheid als 'uitgestelde zorg' die opgeofferd wordt om vaccin-weigerende wappies te redden...
Ik heb zo maar het idee dat er niet snel iemand goed genoeg is in jouw “positieve” ogen.Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:47:
[...]
Bruins zeker niet
Het is vooralsnog geen werkelijkheid, maar de keuze voor Kuipers kan ik met geen mogelijkheid rijmen met een “goede keus”. De beste man heeft wel wat smetjes opgebouwd ondertussen.
Kom dan eens met een naam die je wel geschikt zou vinden?
3x zoveel omzet als verwacht ligt aan echt wel een iets groter gebied dan 10-15km over de grens. Ik geloof dat er genoeg >50km van de grens wonen, zeker in de vakantie.Yaksa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Maar Nederlanders gingen toch voor corona ook al veel naar België? Dat zijn volgens mij vooral mensen die vlak aan de grens wonen. Eigenlijk is dat ook helemaal niet erg. Wanneer het gros van de verder van grens wonende mensen gewoon 'thuis' blijft dan wordt het doel (blijf zoveel mogelijk thuis) alsnog gehaald. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat inwoners uit Schubbekutteveen een uur in de auto gaan zitten om in België een kopje koffie te gaan drinken. En het zal (nu en zeker in de afgelopen vakantieperiode) vast gebeuren dat mensen nu geneigd zijn om iets langer dan 10 minuten in de auto gaan zitten om over de grens te gaan 'shoppen' maar zodra iedereen weer aan het werk gaat a.s. maandag dan is dat waarschijnlijk ook voor het grootste deel afgelopen. Ik zie het mijn omgeving ook, mensen die voor corona altijd in Duitsland gingen tanken doen dat nu ook nog steeds, maar dan praat je over een grenszone van zo'n 10, 15 km. Ons bunt zuunig,
Nu zal het inderdaad weer minder zijn, maar in de weekenden gaan mensen gewoon.
Ook pre Corona was bv de Famila in Leer afgeladen met Nederlanders.
Pre Corona was de Ikea in Groningen afgeladen met Duitsers..
Pre Corona was de outlet in Roermond afgeladen met Duitsers, en dan echt niet alleen uit VIE, MG en HS. Ook flink verdere kreisen.
Dergelijke afstanden zijn geen probleem
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 08-01-2022 11:18 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het hangt er vanaf of hij zich gaat voegen naar zijn nieuwe rol, ik mag aannemen van wel. De verantwoordelijk ligt dan veel breder dan alleen zorg ontlasten, met zijn kennis is hij mogelijk een stuk beter geschikt voor lange termijn beleid dan De Jonge. In die zin zie ik ook kansen, maar ik snap je zorg wel.Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:08:
Als dat niet uitdraait op “ik zal mij even laten gelden” met alle gevolgen van dien.
Voor mij verdiend hij een eerlijke kans, maar ik maak mij wel zorgen.
De boodschap komt meer van het specifieke dagblad, die hebben vaak een rode draad van voorkeur voor een bepaald soort 'nieuws'. Ik vind het wel direct dat de verschillende OMT-leden zich daarvoor lenen. En al helemaal dat ze op persoonlijke titel allemaal aan het twitteren zijn. Dat ondermijnt de eenheid van zo'n instituut.Net als de berichtgeving van de specifieke OMT leden de laatste dagen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Is het indekken omdat de overheid fors gaat versoepelen zodat ze achteraf kunnen roepen “zie je wel” of is het een oprechte zorg en gaat de overheid hier ook naar luisteren en worden we alweer klaargestoomd voor allerlei slecht nieuws?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog steeds niet geheel duidelijk hoe die omzetcijfers gerekend worden, maar het is duidelijk hoe men het wil brengen.
300% meer omzet dan een normale maand, logisch december is nooit een normale maand. Dus wanneer het geen normale maand is én de hele wereld snakt naar uitjes dan gaat het hard met de omzet.
300% meer omzet dan een normale maand, logisch december is nooit een normale maand. Dus wanneer het geen normale maand is én de hele wereld snakt naar uitjes dan gaat het hard met de omzet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo bv:Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:29:
Nog steeds niet geheel duidelijk hoe die omzetcijfers gerekend worden, maar het is duidelijk hoe men het wil brengen.
Lijkt me helder"Tijdens de eindejaarsperiode draaien we normaal 3.000 euro omzet per dag. Dit jaar hebben we dagelijks 10.000 tot 12.000 euro omzet afgeklopt."
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik hoorde net op de radio dat er alweer een aantal km file voor galder staat. Lijkt erop dat er nog wat mensen de kerstvakantie positief willen afsluiten in het belgenland.Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:29:
Dat is natuurlijk precies de reden waarom ze hem daar wegzetten. Zo maak je iemand monddood, hij moet nu namens het kabinet spreken. Hij is wel veel beter geschikt voor de functie dan De Jonge, maar er moet wel genoeg tegenwicht blijven.Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:56:
Nog meer verwarring zaaien met tegenstrijdige berichtgeving heeft weinig zin.hoevenpe schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Waarom een prominent artikel met persoonlijke foto's als er niets nieuws te melden is? Het versterkt het beeld dat het vooral om mevrouw Koopmans draait terwijl ze slechts één lid van één van de adviesorganen van de overheid is.
Men had ook een groot artikel kunnen plaatsen met een (nog) onbekende gezondheidsdeskundige over de rampzalige gevolgen van de obesitas crisis, wat het sluiten van amateursport voor nadelige gevolgen heeft. Iemand van 'Veilig Thuis' die aandacht vraagt voor vrouwen en kinderen in onveilige situaties, wat de maatregelen voor effect hebben op deze toch al kwetsbare groep. Iemand uit het onderwijs die wijst op alle voordelen van opengaan in plaats van mevrouw Koopmans die zegt 'dat het niet helpt'.
De balans is wat mij betreft totaal zoek: sport, economie, onderwijs, fysieke en geestelijke gezondheid als 'uitgestelde zorg' die opgeofferd wordt om vaccin-weigerende wappies te redden...
De omt leden moeten niet zelf iedere keer in de schijnwerpers staan maar 1 lid die het woord voert namens het omt.
Dat de balans zoek is, is mede door het gekozen beleid van het kabinet uiteindelijk. Verkeerd gegokt en verloren.
Niet echt, ik haal er nog steeds niet uit of het nu komt door de Nederlanders of dat ook Belgen een stevige bijdrage leveren omdat ook daar de behoefte hoog is. Je ziet immers al twee jaar bovengemiddeld veel mensen op pad gaan wanneer het eindelijk eens wél kan.
Het is natuurlijk overduidelijk dat er veel lockdown toerisme is, maar de media proberen het nu zo te framen dat de hoge omzet zuiver door de Nederlanders komt. Dat is er helemaal niet uit te halen en hoogstwaarschijnlijk kolder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of ze zetten hem daar neer omdat hij het daadwerkelijk beter snapt en we op die positie zo'n minister nodig hebben. Waarom er meteen weer wat achter zoeken?BarôZZa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:46:
Dat is natuurlijk precies de reden waarom ze hem daar wegzetten. Zo maak je iemand monddood, hij moet nu namens het kabinet spreken. Hij is wel veel beter geschikt voor de functie dan De Jonge, maar er moet wel genoeg tegenwicht blijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dat allemaal uit een (niet een echte kwaliteits) krant (HLN) uit België die een (1) bedrijfsleider van een onbeduidende winkelketen (4Geeks) en een (1) café uitbater (Het Groene Hart) heeft geïnterviewd.
Da's nou niet bepaald een diepgravend onderzoek geweest.
Er zal best wel wat meer omzet zijn geweest, maar het is niet waarschijnlijk dat half Nederland plotseling massaal naar België is getrokken. En omzet is nog geen winst, maar dat terzijde.
Als nou de binnenspeeltuinen daar open waren had ik daar voor een maandomzet gezorgd.
Peuterpuberteit in lockdown. Vreselijk.
Maar die zijn in België dus ook al dicht helaas.
Peuterpuberteit in lockdown. Vreselijk.
Maar die zijn in België dus ook al dicht helaas.
Omdat ze tot nu toe altijd strategisch hebben gehandeld wat betreft wie erbij gehaald wordt. Net als dat je kan voorspellen wanneer ze Van Dissel erbij slepen. Dat is niet als ze gaan versoepelen.Gonadan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Of ze zetten hem daar neer omdat hij het daadwerkelijk beter snapt en we op die positie zo'n minister nodig hebben. Waarom er meteen weer wat achter zoeken?
De Fysio is nooit dicht gegaan inderdaad, en iedereen is gewoon daar gaan sporten.Drardollan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:29:
[...]
Volgens mij is het maatwerk: sportscholen dicht, tenzij deze om dringende medische redenen open is (veel fysio’s hebben ook een sportschool/sportzaal).
Een sportschool in je ziekenhuis open houden voor personeel is geen medische reden. Dat is gewoon de regels negeren en de rest van NL uitlachen.
En dat wordt dan gedaan door onze toekomstige minister die ons allerlei beperkingen zal gaan opleggen?
Ik ken landen waar dit soort praktijken normaal zijn, moeten wij dat ook normaal gaan vinden?
Had minstens verwacht dat sommige sportscholen zich na de eerste lockdown wel "omgedoopt" zouden hebben tot Fysio.
Kijk, ik had het niet beter kunnen verwoordenbrothermaynard schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:24:
[...]
[....]
Of dit allemaal doorgetrokken wordt naar klimaatzaken… dat geloof ik niet. Het thema is ongrijpbaar voor velen, na een periode van angst volgt vaak losbandigheid en die opmerking suggereert kwade opzet, die ik er persoonlijk niet in zie
Voor zover ‘psychologie van de koude grond’ op zaterdag 8-1-22😉.
Er is geen goed of fout. Wat ik vooral wou aangeven is dat er meer en meer mensen zoiets hebben van: "het zal wel". Aan het begin van de pandemie was ik zelf ook panisch (als in: dagelijks zuurstofsaturatie meten, pakketten eerst in de garage laten staan, extreem handen schoonmaken, enz. De angst voor het onbekende). Inmiddels moge duidelijk zijn dat het voor de meeste mensen eigenlijk allemaal wel meevalt.President schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:39:
[...]
Ik lees vooral dat anderen het fout doen (door bijvoorbeeld geen masker te dragen) en dat hij zelf alles goed doet... Ook al rijdt hij van Friesland naar Zeeland, zit hij vervolgens in België, staat hij op een terras, etc...
Maar gestopt met reizen binnen Nederland? Alleen de eerste 3 maanden. Reizen naar een eigen huisje (Landal) in een rustig gebied en daar lekker de natuur ingaan is helemaal niks mis mee.
Een dagje naar een overvol Amsterdam is "gevaarlijker" dan een dagje naar de Ardennen om daar te wandelen en een hapje te eten. En toch vinden mensen een trip naar de Ardennen opeens asociaal
Gewoon lekker je eigen ding doen binnen de maatregelen en er wat op letten. Heb het al heel vaak gezegd hier: life goes on. Je moet nooit stoppen met genieten van het leven.
Is een andere discussie, maar om de opwarming van de aarde te fixen gaan ze zeker verregaande maatregelen invoeren. Overigens ben ik helemaal voor een groenere/gezonde wereld. Maar wederom: niet ten koste van alles. Je moet ook nog een beetje kunnen levenRegularJohn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:44:
[...]
Laten we alsjeblieft niet van het klimaat net zo'n farce maken als het corona beleid. Dat kan ik niet meer aan. 😂
In de toekomst krekels gaan eten omdat koeien teveel co2 uitstoten? No way
Juist! Ik pik deze regel er even uit, omdat het wel een beetje samenvat wat m'n probleem is met bepaalde maatregelen: de geautomatiseerde logging / controle door overheden.Aghanim schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:02:
[...]
- narratief 2: rekeningrijden leidt tot GPS-logging waardoor de overheid altijd weet waar ik ben. Dit leidt tot nadeel x,y,z en kost meer dan het oplevert.
GPS-logging voor rekeningrijden, ok. Maar die data kan heel makkelijk gebruikt worden voor andere zaken ook. De overheid heeft nou niet bepaald een goed trackrecord wat betreft het respecteren van de privacy van de burgers.
Met die coronapas idem. Allemaal goed en aardig, maar eigenlijk is het een systeem die je toegang geeft tot bepaalde diensten. Momenteel zit dit dan gekoppeld aan vaccinatie, herstel of test. Maar het platform is er. En de artikelen over een co2-paspoort zie je regelmatig al verschijnen. Voor mij is dat dan optelsom en fast-forward ik naar de potentiele mogelijkheden naar de toekomst toe.
Ja, ik heb een serieus gebrek aan vertrouwen in de overheden. Ze geven me ook weinig reden om ze volledig te vertrouwen. En dat vind ik oprecht erg jammer.
Tl;dr: maatregelen om het virus te beteugelen zijn prima en nodig, maar niet ten koste van alles en iedereen
[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 08-01-2022 12:06 ]
Dan moeten ze dus wel een fysiotherapeut in huis hebben. En komt er de hele administratie aan, declaraties naar verzekeraars, indicaties, brieven naar artsen etc etc.Segafreak83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:01:
[...]
De Fysio is nooit dicht gegaan inderdaad, en iedereen is gewoon daar gaan sporten.
Had minstens verwacht dat sommige sportscholen zich na de eerste lockdown wel "omgedoopt" zouden hebben tot Fysio.
Fysiotherapie is paramedische zorg en een opleiding van 4 jaar op HBO niveau.
'Normaal' sporten bij de fysio mag ook niet momenteel. Wel de mensen met chronische indicaties of revalidatie. Maar dat kan een normale sportschool dan weer niet aanbieden.
Hoef je niet bij de grens voor te wonen, mijn oudste dochter en haar vriend zijn vandaag ook naar Antwerpen. Lekker shoppen en uit eten, uurtje rijden is geen grote drempel op een verder leeg weekend.Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:19:
Ik wel.. Maar dat is weer een voordeel van dicht tegen de grens wonen
Geef ze groot gelijk, het is dat ik volgende week ga skiën anders waren wij dan ook gegaan.
Mijn uitleg is ook strategisch, maar met positieve insteek. Scheermes van Ockham zeg maar.BarôZZa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Omdat ze tot nu toe altijd strategisch hebben gehandeld wat betreft wie erbij gehaald wordt. Net als dat je kan voorspellen wanneer ze Van Dissel erbij slepen. Dat is niet als ze gaan versoepelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klopt, ik ben bijzonder kritisch. Zeker na 20 maanden een, in mijn ogen, waardeloos beleid rondom Corona. Nu gaan de poppetjes van pluche wisselen, maar grotendeels blijft dit demissionaire kabinet in functie. En dat los van Corona ook na veel andere ophef zoals de toeslagenaffaire. Rutte verzamelt graag bepaalde mensen om zich heen die hij ook niet graag ziet gaan.joppe113 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb zo maar het idee dat er niet snel iemand goed genoeg is in jouw “positieve” ogen.
Kom dan eens met een naam die je wel geschikt zou vinden?
Uiteraard ken ik net als jij net alle namen. Maar de keuze voor iemand die al regelmatig opzien heeft gebaard met zijn manier van werken en communiceren zou alles behalve mijn eerste keuze zijn op die positie. Je kan mij niet vertellen dat er geen betere kandidaten zijn die niet allerhande smetjes op het blazoen hebben.
Als ik het juist heb is van Dissel er toch maar 2x bij geweest? De eerste keer toen we geen idee hadden hoe en wat en de laatste keer. Die laatste was duidelijk een strategische keuze.BarôZZa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Omdat ze tot nu toe altijd strategisch hebben gehandeld wat betreft wie erbij gehaald wordt. Net als dat je kan voorspellen wanneer ze Van Dissel erbij slepen. Dat is niet als ze gaan versoepelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.