Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.644 views

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Dat is geen 2G+. 2G+ betekent volledig gevaccineerd (dus ook booster) én een negatieve test.
Al heb ik dat ook al bij een paar dingen gezien in Duitsland.
hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Zijn Friezen niet zo inventief?

Hier in Vinex hebben bijna alle niet-essentiële winkels een 'toonbank' in de deuropening. Vertel je wat je wilt hebben en pakken de medewerkers het voor je uit de schappen. De rij voor de HEMA is soms 20 meter lang, maar het voldoet aan de regels...
Nouja, ben nog niet in Leeuwarden geweest, misschien dat men het daar wel doet.

Maar heb het hier echt nog niet gezien of gehoord. Maar de cijfers hier in Friesland zijn volgens mij ook nooit echt super slecht geweest, misschien omdat mensen net wat beter luisteren, maar er zijn hier natuurlijk ook minder super-spreading-events. Want er zijn hier sowieso weinig "events" :+

Mijn moeder had serieus pas een maand of twee geleden voor het eerst een coronageval in haar verpleeghuis, dat terwijl de verpleeghuizen waar mijn zussen werken in Brabant zo'n beetje uitgemoord zijn :X
ijdod schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
[...]

En, hoe draag je met eigen houding en gedrag niet bij aan het onderliggende probleem?
Mensen die "de maatschappij, dat ben jij" verkeerd hebben begrepen :+

"Oh, dus jij moet je aanpassen, en niet ik, duidelijk"

Nu ben ik niet roomser dan de paus, toen het mocht ben ik ook vrolijk naar de sauna gegaan wat vast niet de beste plek is om virusvrij te blijven, maar ik zie mezelf niet naar Duitsland of Belgie gaan om daar te doen wat hier niet mag.

People as things, that’s where it starts.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Erg blij mee. Die mensen hebben er ook wel genoeg van en imo burgemeesters ook wel (op die overijverige figuren als Bruls na dan, maar dat is een man met een eigen agenda. Zou me niks verbazen als hij ook de politiek in wil straks). Het is gewoon niet meer proportioneel nu. Er zijn genoeg andere maatregelen te bedenken zonder dat alles zo keihard dicht moet. En nee, daar bedoel ik geen 2G mee.
Welke maatregelen heb jij dan in je hoofd?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:40:
Je zou kunnen denken openen van horeca geplaceerd en winkels met maximum aantal bezoekers.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
[...]

Hier in Vinex hebben bijna alle niet-essentiële winkels een 'toonbank' in de deuropening. Vertel wat je wilt hebben en medewerkers pakken het uit de schappen. De rij voor de HEMA is soms 20 meter lang, maar het voldoet aan de regels...
Hier in Amsterdam hetzelfde. Maar mensen staan dan wel buiten. Misschien helpt dan nog wel beetje?

• Dennis
giantgiantus schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:46:
Hier in Amsterdam hetzelfde. Maar mensen staan dan wel buiten. Misschien helpt dan nog wel beetje?
Maar sommige winkels zitten natuurlijk gewoon in een winkelcentrum.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 15:17
Yaksa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Tja, zo staat het wel in de berichtgeving van de NOS : Mensen die wel zijn gevaccineerd, maar nog geen boosterprik hebben ontvangen, moeten een recente PCR-test kunnen tonen. Dat geldt ook voor mensen die onlangs zijn genezen van een coronabesmetting. Mensen die geen corona hebben gehad en geheel niet zijn gevaccineerd, zijn niet welkom.
Ik snap dat niet. Per 1 Februari is in heel de EU je vaccinatie bewijs na 7 maanden niet meer geldig zonder booster. Dus wil je geen booster halen en geldt 2G moet je alsnog een PCR doen.

Ik geloof dat de Horeca NL zich in het stappenplan van ze ook vol op 2G gaan, wat een draai is van die voorzitter volgens mij, maar gezien Omicron is 2G nou ook niet de oplossing. Misschien dan slechtste beste oplossing (na 1G) om winkels en horeca in de lucht te houden, anders worden de binnensteden heel lelijk eind dit jaar (straten vol lege zaken). Bv. banken zullen ook een keer stoppen krediet te geven als er nul perspectief is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

loekf2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Ik snap dat niet. Per 1 Februari is in heel de EU je vaccinatie bewijs na 7 maanden niet meer geldig zonder booster. Dus wil je geen booster halen en geldt 2G moet je alsnog een PCR doen.
Wat ik me dan ook afvraag: Geldt een doorgemaakte besmetting ná 2 vaccinaties ook als booster?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• loekf2
  • Laatst online: 02-11 15:17
Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Wat ik me dan ook afvraag: Geldt een doorgemaakte besmetting ná 2 vaccinaties ook als booster?
Goeie vraag, meer voor bij zien komen op Twitter. Ik weet van collega’s en vrienden dat ze geen moeite doen voor zo’n herstel bewijs en een vaccinatie en booster gewoon halen. Nu weet ik niet of de GGD ook iets met een positieve test doet voor de QR codes etc. Ik dacht het niet. In ieder geval nog niet. Hugo zou er naar kijken geloof ik.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:27
Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Binnen de EU nú nog wel.

Voor 180 dagen.

Op de booster staat vooralsnog geen termijn.
Herstelde personen met een Europees digitaal coronacertificaat moeten gedurende de eerste 180 dagen na een positieve PCR-test worden vrijgesteld van reisgerelateerde tests of quarantaine.
Zie: https://ec.europa.eu/info...ital-covid-certificate_nl

[ Voor 43% gewijzigd door Lycaon op 07-01-2022 18:09 ]

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Je plaat blijft nu wel btje hangen. Je loop non-stop angst en bullshit te verspreiden.
Welke angst? Zoals ik al zei ik ken genoeg mensen wiens zorg is uitgesteld. Geloof niet dat jij ook maar een bron hebt aangehaald dat dat niet gebeurt.

Niks bullshit aan. Harde feiten. Deal with it.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
[...]

Hier in Vinex hebben bijna alle niet-essentiële winkels een 'toonbank' in de deuropening. Vertel wat je wilt hebben en medewerkers pakken het uit de schappen. De rij voor de HEMA is soms 20 meter lang, maar het voldoet aan de regels...
Toonbankverkoop ? Dat is zo jaren 50... Ik liep van de week door het overdekte winkelcentrum in onze centrumgemeente, en kledingwinkels hadden de rekken met kleding gewoon voor de winkelpui staan. En bij droog weer, de winkels buiten het overdekte winkelcentrum ook.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Dat hele uit eten, skiën, funshoppen doet mij niet zoveel. Ik vermaak me ook al 2 jaar prima. Maar dat klinkt allemaal nogal.... gericht op jezelf om het niet te bot te stellen. Onze kinderen moeten naar school. En normaal heb ik echt geen medelijden met ondernemers, maar ook dát zijn mensen en die moeten ook eten met hun gezinnen.

Ik red me wel, daar maak ik me dus absoluut geen zorgen om.
Dus omdat een paar ondernemers misschien failliet gaan (aantal faillissementen was omlaag vorig jaar dus honger hebben ze nog niet geleden :+ ), diezelfde ondernemers geen ondernemingsrisico hebben afgedekt, dan misschien in de bijstand terecht komen, moeten alle ouderen en kwetsbare maar letterlijk stikken?

Word beticht van gebrek aan inlevingsvermogen maar het leed onder ernstige coronagevallen is veel hoger. Hoeveel doden ook alweer?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Dus omdat een paar ondernemers misschien failliet gaan (aantal faillissementen was omlaag vorig jaar dus honger hebben ze nog niet geleden :+ )
Niet alle ondernemers die gestopt zijn hebben ook echt faillisement aangevraagd,

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Zou dat een teken zijn dat we langzaam het knikpunt naderen waar de verzadiging begint?

Dan zouden we dat in de loop van komende week moeten zien.
Dat verwacht ik helaas niet als ik naar de landen om ons heen kijk, we kunnen denk ik echt nog wel eerst een veel hogere piek en een (beperkte) toename op de verpleegafdelingen verwachten voor we zover zijn.
Ik denk eerder dat het zegt dat de flinke piek in de cijfers van de afgelopen dagen deels door fanatieker (zelf)test gedrag rond de feestdagen is ontstaan. Dan zou je nu dus een klein dipje zien voordat de steiging van de Omicron golf vol doorzet.

Enige wat wellicht in ons voordeel kan zijn t.o.v. de landen om ons heen is dat wij zeer recent een relatief grote Delta golf gehad hebben en dat we lekker laat gestart zijn met boosteren (ironisch genoeg). Wordt interessant om te zien of dat ons nu wellicht helpt.

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Niet alle ondernemers die gestopt zijn hebben ook echt faillisement aangevraagd,
Verstandig.

Gelukkig is de werkloosheid extreem laag. Kunnen ze rustig de crisis uitzitten en als alles voorbij is opnieuw beginnen.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 07:21

codex

Geen OpenAI agent :)

St@m schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
[...]

Ach, de vlam in de pan.. grote verhalen, en puntje bij paaltje worden de demonstranten in elkaar gemept door de ME en blijven de huisvaders en moeders veilig thuis (ikzelf incluis).
Daar heb je gelijk in, ik denk eerder aan middenstanders die hun zaak open gooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Nouja.. De kosten van alle lock-downs tov gewonnen levensjaren ed waren vorig jaar al discutabel. Op dit moment is dat echt compleet scheefgetrokken. Ik zou me meer zorgen maken over de maatschappelijke kosten die we de komende jaren nog gaan maken om alle mentale gezondheidsschade weg te werken.
*knip*
Laat dat oordelen over een ander.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 19:46 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Welke angst? Zoals ik al zei ik ken genoeg mensen wiens zorg is uitgesteld. Geloof niet dat jij ook maar een bron hebt aangehaald dat dat niet gebeurt.

Niks bullshit aan. Harde feiten. Deal with it.
Ik ben er al 1 van. Hier op tweakers zijn er meerdere. Neurochirurgie.

Is bijna 2,5 maand uitgesteld.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Ik ben er al 1 van. Hier op tweakers zijn er meerdere. Neurochirurgie.

Is bijna 2,5 maand uitgesteld.
Maar ik ben de bullshittende angstzaaier. :')

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Welke mentale gezondheidsschade ? Dat kan toch niet meer zijn dan een hele dag op Tik Tok of FB zitten zijn?
Je mist hopelijk een /sarcasm....

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Duitsland 2G+.
Nu dus vaccinatie dwang voor de gevaccineerde.
Met de Jonge zijn uitspraak over de vaccinatie ronde die gepland staat in Q2 kun je 2G++ alvast invullen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
Net als Oostenrijk dus.

Morgen de ski's laten waxen en afstellen, zelfs dat kan bij 'de deur'... _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:42:
Duitsland 2G+.
Met de Jonge zijn uitspraak over de vaccinatie ronde die gepland staat in Q2 kun je 2G++ alvast invullen.
Als er straks ziekenhuizen praktisch leeg zijn omdat twintigers geen last hebben van omikron? Ga je dan een omikronvaccinatie verplichten die amper helpt tegen de verspreiding?

Die vierde prik is er vooral voor de risicogroepen die normaal ook altijd de griepprik krijgen.

• 42erik
  • Niet online
arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:42:
Duitsland 2G+.
in NL hebben ze 2G nog niet eens ingevoerd en jij ziet 2G++ al gebeuren....

*zoekt dat ene meme-plaatje van "well, that escalated quickly"

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Net als Oostenrijk dus.

Morgen de ski's laten waxen en afstellen, zelfs dat kan bij 'de deur'... _/-\o_
waar zijn al die deuren van jou zeg...? Hier lijkt alles echt dicht... Of is dit zo regioafhankelijk?

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-11 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Welke mentale gezondheidsschade ? Dat kan toch niet meer zijn dan een hele dag op Tik Tok of FB zitten zijn?
Sorry, dit schiet bij mij even het verkeerde keelgat in.

De afgelopen twee jaar bestaat voor mij uit weinig anders dan alleen op mijn kamer zitten, geld verdienen zonder er iets mee te kunnen doen, mijn hobby's en passie niet kunnen uitvoeren. Hang onderhand weer tegen een depressie aan.

Dit virus heb ik al gehad toen het uitbrak in maart 2020, heb die twee prikkies gehaald om van dat gezeik van personen als jij af te zijn. En nu ga je ook nog de problemen die ik ervaar bagatelliseren?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

ijdod schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
[...]

En, hoe draag je met eigen houding en gedrag niet bij aan het onderliggende probleem?
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Heb ik al een paar keer gezegd hier in het topic, maar idd zoals @Dennis zegt: vaste zitplaatsen, beperkte capaciteit en FFP2-maskers op bij beweging.

Natuurlijk ook goed ventileren (co2-meters zouden hier van pas komen). De overheid kan enorm veel doen om al deze dingen te stimuleren en uit te leggen. En zo zijn er nog tig dingen die ze hadden kunnen doen voordat deze lockdown inging.
RobinHood schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Mensen die "de maatschappij, dat ben jij" verkeerd hebben begrepen :+

"Oh, dus jij moet je aanpassen, en niet ik, duidelijk"

Nu ben ik niet roomser dan de paus, toen het mocht ben ik ook vrolijk naar de sauna gegaan wat vast niet de beste plek is om virusvrij te blijven, maar ik zie mezelf niet naar Duitsland of Belgie gaan om daar te doen wat hier niet mag.
Ik ga niet speciaal naar Duitsland of België om daar te doen wat hier niet mag. We plannen onze reizen vaak ver van te voren en toen we dit boekten wisten we dus helemaal nog niet dat alles dicht zou zijn.

Die tripjes naar Duitsland en Belgie zijn vrij logisch als je op 2km van de grens zit en je graag nieuwe dingen bekijkt en bezoekt ;) Als daar de horeca en winkels gewoon open zijn gaan we daar dus gewoon heen.

We gaan echt niet speciaal naar Antwerpen om daar te gaan shoppen met de rest van Nederland, maar gaan zeker onze plannen niet nog een jaar annuleren :) En blijkbaar denken heel veel mensen zo, getuige de drukte in andere landen en met Kerst & Oud en Nieuw.

Hell, dit jaar staan er nog 3 vakanties in het buitenland (Duitsland, Denemarken en Portugal) op de planning. Ben benieuwd hoeveel er door kan gaan.... regels veranderen tegenwoordig bijna dagelijks, dus heb echt geen idee nog.

Nog even die omikron golf door en daarna is het echt wel eens klaar met dit verhaal en kunnen we naadloos over naar klimaatgedram :p

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 07-01-2022 18:52 ]

Twitter

• hoevenpe
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:48:
waar zijn al die deuren van jou zeg...? Hier lijkt alles echt dicht... Of is dit zo regioafhankelijk?
Denk dat het inderdaad afhangt van de regio: het begon met een brutaal klein winkeltje, binnen no-time deden grote ketens hetzelfde.

Handhaving heeft geen prioriteit.

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 14:53
Welcome to the club of 8 miljoen.😎 @PWSteal

De afgelopen twee jaar bestaat voor mij uit weinig anders dan alleen op mijn kamer zitten, geld verdienen zonder er iets mee te kunnen doen, mijn hobby's en passie niet kunnen uitvoeren. Hang onderhand weer tegen een depressie aan.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Verstandig.

Gelukkig is de werkloosheid extreem laag. Kunnen ze rustig de crisis uitzitten en als alles voorbij is opnieuw beginnen.
Die mensen die gestopt zijn hebben wel hun personeel moeten blijven betalen, ontslagpremies etc omdat ze stoppen.
Op dit moment nog loonsteun van 2020 terugbetalen.
Uiteindelijk zijn ze eigenlijk gewoon hun spaargeld/cent voor de oude dag vrijwel volledig kwijt. Dan ben je wel niet failliet, maar veel over hebben ze ook niet, en daar heb je dan voor gewerkt.

Dat niet alleen, mensen zullen in die branche wellicht niet snel meer mensen aannemen maar puur met zzp’ers werken voor verlaging risico’s.
In dit geval alleen maar lose-lose dus, zeker voor werknemers.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Niet "selectief winkelt" als in eruit pakken wat ze uitkomt en negeren wat ze niet uitkomt. Zijn ze veel te goede wetenschappers voor.

Maar wel: alleen parameters pakken van een nieuwe variant voor zover die al voldoende gevalideerd zijn.

In december gaf dat een enorme bias. Voor omicron is het slechte nieuws de besmettelijkheid en het goede nieuws de virulentie. Dat zeg ik met zere grote stelligheid, omdat ik weet dat ik nu >90% van de wetenschap achter me heb staan.
De eerste set gegevens die beschikbaar komt gaat over besmettelijkheid. Virulentie komt later.

Zo kun je onbedoeld toch nog selectief zijn in je parameters.
Daar ga ik niet helemaal in mee. In december waren überhaupt nog maar weinig parameters echt gevalideerd, maar sommigen werden toch mee genomen. Het lijkt er dan sterk op dat slecht nieuws sneller aangenomen wordt dan goed nieuws.
Dat gevoel wordt gevoed doordat ze later zelf letterlijk in een interview aangaven de resultaten over verminderde virulentie uit buurlanden wel te kennen maar het toch liever wat langer aan wilden kijken voordat ze het willen geloven.

Het een en ander zal daarin vast ook gevoed worden door het publieke gezicht wat ze zijn. Schatten ze te pessimistisch dan vinden we ze vervelend en doemdenkers, maar schatten ze te optimistisch en krijgen we ellende dan worden ze bijkans opgeknoopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

PWSteal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Dit virus heb ik al gehad toen het uitbrak in maart 2020, heb die twee prikkies gehaald om van dat gezeik van personen als jij af te zijn. En nu ga je ook nog de problemen die ik ervaar bagatelliseren?
Ik werk ook sinds corona thuis, wat ik niet prettig vind maar kudos voor mijn opdrachtgever.

Ik ga zeker de deur uit echter horeca en vooral restaurants dicht nu is erg jammer maar het is wat het is. Ik zou ook graag willen dat het anders is of zou zijn. Er zijn landen waar de situatie erger is (door o.a armoede) dus ik mag niet klagen.

*knip*
Laat dat

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 19:47 ]

• Dennahz

Dennahz

hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Denk dat het inderdaad afhangt van de regio: het begon met een brutaal klein winkeltje, binnen notime deden grote ketens hetzelfde.

Handhaving heeft geen prioriteit.
Zo begint het, de burgerlijke ongehoorzaamheid. Ben er inmiddels wel voorstander van. Dat had je me voor deze pandemie nooit horen zeggen :)

Het kabinet verliest z'n greep over de burgers. En dat is geen goede positie als overheid zijnde. Ben benieuwd hoe ze dit nog willen rechtbreien.
pletter schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:52:
Welcome to the club of 8 miljoen.😎

Als ik er teveel bij nadenk wat er nu allemaal niet meer mogelijk is, dan voel ik me ook enorm leeg. Al die geweldige concerten (dat was altijd een uitlaatklep voor me) die we inmiddels gemist hebben, al die trips naar het buitenland, restaurantbezoekjes, etc, etc. Gewoon leven. En goed ook.

Heb zelf ook nieuwe hobby's en bezigheden moeten zoeken naast het geld binnenharken met crypto :+ Heb m'n passie gevonden in hardlopen en fietsen. En onze trips naar het buitenland hebben we voorlopig allemaal in Nederland gedaan. Het is zo'n prachtig land, voor ieder wat wils.

Heb je echt specifieke hobby's die je niet meer kan uitvoeren nu dan? Kan me niet echt inbeelden dat er iets niet mogelijk geweest zou zijn de afgelopen 2 jaar (al dan niet op alternatieve wijze).

Mijn mening: sommige mensen beperken zichzelf enorm door zich van allerlei dingen in te beelden. Sluiten zich al 2 jaar op in huis, terwijl dit helemaal niet nodig is. Zag vanmiddag ook weer mensen lopen met een mondkapje op, in een uitgestorven stad. Zelfs op de fiets. Zijn mensen dan echt nog zo panisch voor dit virus? Denken ze dat het ze aan kan komen waaien als ze in hun eentje door een stad lopen?

Er is nog zoveel te doen! Nederland is prachtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 07-01-2022 19:02 ]

Twitter

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Die mensen die gestopt zijn hebben wel hun personeel moeten blijven betalen, ontslagpremies etc omdat ze stoppen.
Op dit moment nog loonsteun van 2020 terugbetalen.
Uiteindelijk zijn ze eigenlijk gewoon hun spaargeld/cent voor de oude dag vrijwel volledig kwijt. Dan ben je wel niet failliet, maar veel over hebben ze ook niet, en daar heb je dan voor gewerkt.

Dat niet alleen, mensen zullen in die branche wellicht niet snel meer mensen aannemen maar puur met zzp’ers werken voor verlaging risico’s.
In dit geval alleen maar lose-lose dus, zeker voor werknemers.
Tsja, dat is ondernemen. Als je je spaargeld kwijtraakt is er iets niet helemaal goed gegaan in de splitsing van vermogen. Dan heb je dus zelf gekozen dat spaargeld in te zetten in plaatst van gewoon failliesement aanvragen.

Verder gaan er constant bedrijven kopje onder, met of zonder corona(maatregelen). Heb daar nog nooit zo'n groot medelijden mee gezien. Komt dat omdat we de ondernemers zo zielig vinden of komt dat omdat ze failliet gaan omdat we de kroeg niet meer in mogen?

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Goeie vraag, meer voor bij zien komen op Twitter. Ik weet van collega’s en vrienden dat ze geen moeite doen voor zo’n herstel bewijs en een vaccinatie en booster gewoon halen. Nu weet ik niet of de GGD ook iets met een positieve test doet voor de QR codes etc. Ik dacht het niet. In ieder geval nog niet. Hugo zou er naar kijken geloof ik.
Een herstelbewijs is net als een vaccinatie gewoon automatisch op te halen in de QR app. Deze geeft je een aparte QR, een Nederlandse voor 12 maanden en een internationale voor 6 maanden. Je hebt dan dus 2 QR codes, één voor je positieve test en 1 voor je vaccinatie. Als die van je vaccinatie verloopt kun je dus de QR code gebruiken van je positieve test.

Je kunt dan dus de booster overslaan, totdat de QR van je positieve test ook komt te vervallen.

• PWSteal
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Ik werk ook sinds corona thuis, wat ik niet prettig vind maar kudos voor mijn opdrachtgever.

Ik ga zeker de deur uit echter horeca en vooral restaurants dicht nu is erg jammer maar het is wat het is. Ik zou ook graag willen dat het anders is of zou zijn. Er zijn landen waar de situatie erger is (door o.a armoede) dus ik mag niet klagen.

De opmerking "heb die prikkies gehaald om van dat gezeik af te zijn" is wel lachwekkend dus ik heb dan ook geen begrip voor je situatie.
Heel goed dat jij het 'niet prettig' vind maar er verder goed mee overweg kan. Ik kan dat niet. Moet ik daarom maar in de stront zakken?

• hoevenpe
Ondernemen gaat over reële risico's, niet een overheid die keer op keer je toko sluit.

Daar is geen businessplan tegen opgewassen, dat is geen normaal bedrijfsrisico.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Dennahz een mondkapje steeds op/af is niet zo fris. Beter zo min mogelijk aankomen.

Dus als ze van de ene winkel naar de andere lopen is t toch prima?

En lekker warm. Zeker met die ijzige wind vandaag
Soms vergeet je dat je hem op hebt.

Verwijderd

PWSteal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Heel goed dat jij het 'niet prettig' vind maar er verder goed mee overweg kan. Ik kan dat niet. Moet ik daarom maar in de stront zakken?
Dat zijn jouw woorden, net als dat "prikkie", volgens mij zit jou meer dan dat dwars gezien je taalgebruik. Succes ermee en hopelijk haal je ook je derde "prikkie" en kan je huis weer uit. Maar serieus ga lekker de deur uit en have some fun. Waarom blijf je binnen????

Ik zie nu dat je eerdere post +9 krijgt, wow en wow, kudos aan onderstaande post.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik kan dit prima volhouden hoor. Heb me na 2 jaar wel aangepast.

Zoals ik al eens zei. Twee generaties voor ons ging eens per jaar uiteten, wisten niet wat skieen was, kende het fenomeen funshoppen niet en waren blij als ze eens een week niks te doen hadden.

Wat zijn we een zwak volkje geworden zeg.
Amen _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 19:22 ]

• arbraxas
@42erik

VVD en D66 zijn nog steeds aan het pushen. Ook Wopke en de Jonge zijn zwaar voorstander.

Dus ja, ik zie het zomaar gebeuren dat we 2G overslaan en direct gaan voor 2G+(+). Je denkt toch niet dat we hier in Nederland nog aan "alleen maar" 2G gaan doen gezien de moeite die gedaan word voor de boostercampagne.

"Puur bijvangst" /sarcasm

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Ondernemen gaat over reële risico's, niet een overheid die keer op keer je toko sluit.

De eerste keer kun je dat stellen. Toen kregen ze ook gewoon steun. Net zoals nu overigens. Het is niet alsof het allemaal zo onverwachts komt.

Boeren krijgen ook constant te maken met veranderende regelgeving. Tsja.

• Dennis
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
Als je een bril hebt vergeet je dat niet. Overal waar mijn mondkapje op moet, moet mijn bril af.

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd. Gun iedere Nederlander een succesvolle winstgevende ondernemening met 150 man personeel die ondanks corona topomzet draait. Maar uiteindelijk zijn we niet een of andere communistische heilstaat waar werkgelegenheid kosten wat kost, zelfs met negatief rendement, overeind gehouden dient te worden.

Genoeg historische once in a lifetime gebeurtenissen die ondernemingen de kop kosten, heel vervelend. Maar de ondernemers zijn niet heiligen die niet geschonden mogen worden.

• Dennahz

Dennahz

Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
@Dennahz een mondkapje steeds op/af is niet zo fris. Beter zo min mogelijk aankomen.

Dus als ze van de ene winkel naar de andere lopen is t toch prima?

En lekker warm. Zeker met die ijzige wind vandaag
Vrijwel alles was dicht :D In de winkelstraten doen we het zelf ook nog wel eens (als je echt aan het shoppen bent en van winkel naar winkel gaat), maar om gewoon lekker door te stad te banjeren? Ach ja, leef en laat leven.

Gisteren in Durbuy was het 50/50 trouwens. Het was wel verplicht, maar de helft van de mensen (grotendeels Nederlanders overigens :+) deed het gewoon niet.
arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:18:
@42erik

VVD en D66 zijn nog steeds aan het pushen. Ook Wopke en de Jonge zijn zwaar voorstander.

Dus ja, ik zie het zomaar gebeuren dat we 2G overslaan en direct gaan voor 2G+(+). Je denkt toch niet dat we hier in Nederland nog aan "alleen maar" 2G gaan doen gezien de moeite die gedaan word voor de boostercampagne.

"Puur bijvangst" /sarcasm
Ze kunnen in de politiek bedenken wat ze willen, maar ik denk dat iedereen ook wel begint te merken dat het draagvlak bij de bevolking ongeveer rond het nulpunt ligt. Zeker als de ziekenhuizen leeg blijven lopen (zoals het nu het geval is), dan gaat niemand nog die QR's controleren hoor.

Het zou het beste voor iedereen zijn als ze gewoon stoppen met dit plan en hun verlies eindelijk eens gaan nemen. Heb een enorme hekel aan dat drammerige van de Jonge en kornuiten. Accepteer nou eens een nee. Je kan niet alles hebben.

Twitter

• hoevenpe
Some animals are more equal than others...
Sportsector verbaasd: aanstaand minister Ernst Kuipers houdt interne fitnessclub in ziekenhuis open

Terwijl de sportscholen deze lockdown zijn gesloten, blijkt de interne fitnessruimte van het Erasmus MC gewoon open - tot verbazing van de sportsector. Volgens het Rotterdamse ziekenhuis mag dit op grond van een uitzonderingsregel, maar opmerkelijk genoeg is die bij de branchevereniging helemaal niet bekend.
Wanneer mogen wij weer sporten? :F

• PWSteal
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Dat zijn jouw woorden, net als dat "prikkie", volgens mij zit jou meer dan dat dwars gezien je taalgebruik. Succes ermee en hopelijk haal je ook je derde "prikkie" en kan je huis weer uit. Maar serieus ga lekker de deur uit en have some fun. Waarom blijf je binnen????

Ik zie nu dat je eerdere post +9 krijgt, wow en wow, kudos aan onderstaande post.
Jij hebt echt geen idee wat er speelt bij veel andere mensen he?

Newsflash: heel veel mensen hebben het enorm moeilijk in deze tijd omdat ze het niet prettig vinden om nauwelijks sociaal contact te hebben.

Kan je wel lekker bijdehand reageren dat ik de deur uit moet, maar wat doen dan? Lekker in de regen gaan staan omdat je de kroeg niet binnenkomt, of heb je nog betere ideeën?

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 17:33
Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Mijn mening: sommige mensen beperken zichzelf enorm door zich van allerlei dingen in te beelden. Sluiten zich al 2 jaar op in huis, terwijl dit helemaal niet nodig is. Zag vanmiddag ook weer mensen lopen met een mondkapje op, in een uitgestorven stad. Zelfs op de fiets. Zijn mensen dan echt nog zo panisch voor dit virus? Denken ze dat het ze aan kan komen waaien als ze in hun eentje door een stad lopen?

Er is nog zoveel te doen! Nederland is prachtig.
Niet om het een of ander, maar ik hou hem vaak ook gewoon op tegen de kou nadat ik ergens binnen geweest

• arbraxas
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:28:
Begrijp me niet verkeerd. Gun iedere Nederlander een succesvolle winstgevende ondernemening met 150 man personeel die ondanks corona topomzet draait. Maar uiteindelijk zijn we niet een of andere communistische heilstaat waar werkgelegenheid kosten wat kost, zelfs met negatief rendement, overeind gehouden dient te worden.

Genoeg historische once in a lifetime gebeurtenissen die ondernemingen de kop kosten, heel vervelend. Maar de ondernemers zijn niet heiligen die niet geschonden mogen worden.
Oh ja, even lekker alle ondernemingen in Nederland die nu gedwongen op hun gat liggen even over 1 kam scheren. Deze ondernemers kunnen gewoon prima rendementen draaien, helaas lopen de Duitse en Belgische winkels nu met de winst weg.
Daar tegenover staat dat hier de winkels gewoon doordraaiende kosten hebben en uitgestelde belasting.
Het is zelfs zo dat veel bedrijven niet KUNNEN stoppen vanwege die "steun" die ze moeten terugbetalen. Want dan zijn ze per direct failliet. En dat is wat anders als stoppen.

Nee, echt een feest deze corona. Als ik mensen hier hoor moet het wel haast een betaalde vakantie zijn.
Dat in schril contrast met een jonge onderneemster die op de tv in tranen uitbarste nadat haar wat gevraagd werd over de "steun".
Steek je kop eens buiten de deur om te zien wat voor ellende uitgestort word over die mensen.

Wat betreft niet anders als bij de boeren. Het ondernemen word je gewoon onmogelijk gemaakt.
Alleen hier nog even een tandje beroerder.

[ Voor 4% gewijzigd door arbraxas op 07-01-2022 19:38 ]

Verwijderd

PWSteal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Jij hebt echt geen idee wat er speelt bij veel andere mensen he?

Newsflash: heel veel mensen hebben het enorm moeilijk in deze tijd omdat ze het niet prettig vinden om nauwelijks sociaal contact te hebben.

Kan je wel lekker bijdehand reageren dat ik lekker de deur uit moet, maar wat doen dan? Lekker in de regen gaan staan omdat je de kroeg niet binnenkomt, of heb je nog betere ideeën?
Ja sorry maar de kroeg is niet het hele jaar gesloten? Vrienden opzoeken en het feestje thuishouden? Of mensen uitnodigen bij jou? Wil best met je meedenken?

Doe je TV eens aan, kijk naar Kazachstan of Wit-Rusland, mensen neergeschoten voor niks en jij klaagt over dit. Kijk eens in de spiegel, maak ideeën en voer ze uit.

• Dennahz

Dennahz

hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:33:

[...]

En het ding is niet eens dat zij zichzelf meer rechten toe-eigenen dan een ander, maar vooral het feit dat ze zelf blijkbaar totaal ook geen nut zien in die regels. Net zoals Rutte met z'n vrienden op die klimaattop. Zonder mondkapje, lekker met z'n allen op een kluitje aan de tap hangen.

2 dagen erna hier braaf met mondkapje een persconferentie houden met de mededeling dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Ze geloven er zelf niet eens meer in, waarom moeten wij dat dan wel doen?

En dan zijn dit dezelfde mensen die ons een 2G-regel willen opleggen? (Terwijl ik dit typ begin ik me echt kwaad te maken :X). Dit moet gewoon stoppen. Dit hele gedoe.

*knip*
Kalmeer aub.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 19:51 ]

Twitter

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Tsja, dat is ondernemen. Als je je spaargeld kwijtraakt is er iets niet helemaal goed gegaan in de splitsing van vermogen. Dan heb je dus zelf gekozen dat spaargeld in te zetten in plaatst van gewoon failliesement aanvragen.

Verder gaan er constant bedrijven kopje onder, met of zonder corona(maatregelen). Heb daar nog nooit zo'n groot medelijden mee gezien. Komt dat omdat we de ondernemers zo zielig vinden of komt dat omdat ze failliet gaan omdat we de kroeg niet meer in mogen?
Als jij denkt dat bv kappers en kroegeigenaren zoveel verdienen dat ze eenvoudig een spaarpotje opbouwen denk ik eerder dat je volledig buiten de realiteit staat.
Zo heel veel winst zit er niet bij de kleine ondernemingen, zeker als je nog niet zo heel lang ‘draait’.
Bovendien draait zo’n zaak vaak op max 5 man personeel op 4fte of zo. Vaak met veel liefde voor het vak.

Als je dan maanden niks mag doen, wel loon moet doorbetalen, premies etc, ga je er gewoon vrij snel aan onderdoor. De loonsteun redt je dan ook niet, zeker als je weet dat je dat ook nog terug mag gaan betalen.
Bovendien zullen mensen die bv 4x de kapper hebben gemist, niet 4x terugkomen. Die periode is met 1 knipbeurt wel voldaan.

En nee, dergelijke sluiting kun je echt niet voorzien. En personeel dat je vast in dienst heb kun je ook niet zomaar ontslaan.
Daarom zullen dergelijke bedrijven nu gewoon overstappen op zzp’ers. Alle risico’s bij de werknemer. De droomwereld van vvd en d66.

Verder zie je hier in de grensstreek natuurlijk dat het geld nu naar Duitsland en België verdwijnt. Dat is uit de Nederlandse economie gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 07-01-2022 19:55 ]

• arbraxas
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Ja sorry maar de kroeg is niet het hele jaar gesloten? Vrienden opzoeken en het feestje thuishouden? Of mensen uitnodigen bij jou? Wil best met je meedenken?

Doe je TV eens aan, kijk naar Kazachstan of Wit-Rusland, mensen neergeschoten voor niks en jij klaagt over dit. Kijk eens in de spiegel, maak ideeën en voer ze uit.
Inderdaad, voordat we op het niveau van Noord-Korea zitten.
Het is altijd wel ergens slechter. Dus niet klagen over het feit dat Nederland onherkenbaar veranderd is in 2 jaar tijd. Van een tolerante samenleving naar een intolerante apartleving.
Van onbezorgde vakantie naar avondje youtube met irritante reclame.
Verder niets aan de hand.

Is de /sarcasm nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door arbraxas op 07-01-2022 19:43 ]

Verwijderd

Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:38:
[...]

En het ding is niet eens dat zij zichzelf meer rechten toe-eigenen dan een ander, maar vooral het feit dat ze zelf blijkbaar totaal ook geen nut zien in die regels. Net zoals Rutte met z'n vrienden op die klimaattop. Zonder mondkapje, lekker met z'n allen op een kluitje aan de tap hangen.

2 dagen erna hier braaf met mondkapje een persconferentie houden met de mededeling dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Ze geloven er zelf niet eens meer in, waarom moeten wij dat dan wel doen?

En dan zijn dit dezelfde mensen die ons een 2G-regel willen opleggen? (Terwijl ik dit typ begin ik me echt kwaad te maken :X). Dit moet gewoon stoppen. Dit hele gedoe.

Deze omikron periode nog doorstaan en daarna alle maatregelen opheffen en de politici eens goed aan hun oren trekken over wat voor dingen ze eigenlijk niet allemaal geflikt hebben de afgelopen 2 jaar.
Hahaha, sorry hoor maar jij wordt zo boos.. Zijn het de politici die de corona verspreiden dan? Wat denk je, ze zijn niet getest daar? Wees f* eens blij dat die mensen voor een karig salaris al hun tijd willen besteden om dit land te reageren met al die dwazen die er rondlopen. Of met fakkels voor je voordeur staan. Ik word heel boos door die mensen die alleen in hun eigen straatje kunnen denken en maar klagen en schelden.

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:57:
[...]

De opmerking "heb die prikkies gehaald om van dat gezeik af te zijn" is wel lachwekkend dus ik heb dan ook geen begrip voor je situatie.
mijn ouders zeiden wel eens, "als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan niks"

• arbraxas
Ik word heel boos door die mensen die alleen in hun eigen straatje kunnen denken en maar klagen en schelden.
Maar politici kun je prima pruimen?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 14:24
RobinHood schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Dan woon ik in de verkeerde plaats, hier in mijn deel van Friesland lijken de mensen prima te luisteren.

En dan zeggen ze dat Friezen stug zijn :P

Maarja, ik herkende me sowieso nooit echt in de verhalen van superdrukke winkels waar niemand mondkapjes draagt en geen afstand houdt. Het is echt zelden dat ik mensen zonder kapje zie, en afstand houden was hier voor corona al een ding :+

Qua lockdown sta ik nog steeds ergens in het midden. Tis kut ja, baal er ook van, maar denk dat als we het niet gedaan hadden, we echt een groot probleem hadden gehad. Leuk dat Omikron minder mensen het ziekenhuis in helpt, maar als we 50k+ besmettingen per dag hebben, loopt de boel alsnog vast.

Heb ik liever dat we toch eventjes wat ademruimte inkopen.
Woon (ook?) in een plattelandsdorp, maar direct grenzend aan Duitsland. Het is hier volledig ingeburgerd dat iedereen z'n (deels 2G) vertier over de grens zoekt. Het door @Dennahz aangehaalde verschil tussen plekken die zo dicht bij elkaar liggen is hier al weken de realiteit.

Niemand begrijpt er meer wat van. Hier moet 'alles' dicht terwijl je binnen een straal van 5 kilometer van je woning toch de keuze hebt uit tig restaurants, bars en winkels waar je zonder problemen naartoe kan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:11

[...]

niet echt schokkend bedrijven die een interne fitnessruimte hebben daar kan het personeel gewoon blijven trainen

daarom is het druk in mijn garage 2 personen per keer dan ik heb ook mijn regels ;)

• GAIAjohan
bie100 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:53:
[...]

niet echt schokkend bedrijven die een interne fitnessruimte hebben daar kan het personeel gewoon blijven trainen

daarom is het druk in mijn garage 2 personen per keer dan ik heb ook mijn regels ;)
Dus mag personeel van de fitnessclub ook fitnessen in de club?
Zetten ze alle klanten dan op een 0-uren contract als werknemer? :+

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

Jij bent thuis ook gestopt met eten vanwege de horecasluiting?

• hoevenpe
eamelink schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:58:
Jij bent thuis ook gestopt met eten vanwege de horecasluiting?
Ik heb thuis geen privé-sportschool, wel een keuken...

Verwijderd

arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Maar politici kun je prima pruimen?
Voor sommigen heb ik absoluut respect ook als ik het niet met ze eens zijn. Het is makkelijk, politiek afzeiken zonder eens in de spiegel te kijken en niet naar andere niet EU landen. Maar goed dan past niet in het forum van Tweakers blijkbaar dus succes ermee.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 17:17
[...]

[mbr]*knip*
Kalmeer aub.[/]
Ik heb alle persco's gezien (van Rutte en de Jonge samen) en ze hadden nooit een mondkapje op en ze kwamen ook nooit met een kapje op aanlopen.
Ik vind dat overigens al heel lang verrassend. Op buitenlandse tv zenders is het beeld heel anders, juist ook bij politici.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 18:43
hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Ik heb thuis geen privé-sportschool, wel een keuken...
Je kunt ook Kelli vragen je te trainen. Leuke dame, prima trainingen. Of een ander, ze is niet de enige.

Zelf een schema maken en drie x per week 30-45 min doen maakt al veel uit.

Zelf doe ik graag bootcamp trainingen buiten - anders ben je weer steeds binnen.

Voor je homegym kun je starten met Action click and collect, zoek op fitness of kaytan.

Er vanuitgaande dat we pas bij mutatie x zijn en er nog y volgen kun je beter niet wachten. Op iets. Of iemand. Hoop dat je er wat mee kunt, ook al ben ik niet zo fit als ik zou willen - ik hou het toch vol 2-3 x per week te sporten, elke dag te wandelen en zo veel mogelijk te fietsen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:52

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Vanaf de 15e de sportscholen weer open en dan vergeef ik het hem :>

I served in a company of heroes.

• PWSteal
[...]

[mbr]*knip*
Kalmeer aub.[/]
Dat was toch al bij Grapperhaus zijn trouwdag volledig duidelijk?

Aan het begin was het eng en spannend. Nu hebben we statistiek die overduidelijk zegt dat het ziektebeeld helemaal niet zo erg is voor de overgrote meerderheid. Niet zo gek dat de gemiddelde politici ook niets meer dan een politiek spelletje speelt op dit gebied.

• hoevenpe
@NiGeLaToR
Natuurlijk kan dat, maar waarom zou er een uitzondering voor bedrijfsfitness moeten zijn?

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:14:
@NiGeLaToR
Natuurlijk kan dat, maar waarom zou er een uitzondering voor bedrijfsfitness moeten zijn?
Shit heb ik wat gemist. Ik ga zoeken wat je bedoelt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

henkzelf schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik heb alle persco's gezien (van Rutte en de Jonge samen) en ze hadden nooit een mondkapje op en ze kwamen ook nooit met een kapje op aanlopen.
Ik vind dat overigens al heel lang verrassend. Op buitenlandse tv zenders is het beeld heel anders, juist ook bij politici.
Dan heb je toch niet goed genoeg gekeken.. Ik heb ze bij verre van allemaal gezien (meer niet dan wel), maar toevallig de laatste wel. :9 En een snelle googleopdracht geeft de laatste 2 zeker.

YouTube: Bekijk hier de coronapersconferentie van Rutte en De Jonge | NU.nl
YouTube: Kijk terug: Persconferentie, harde lockdown aangekondigd | RTV Oost

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

@NiGeLaToR
Dat begrijp ik dus ook niet. De kantines zijn toch ook dicht?

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Bedrijfskantines zijn open. En bijvoorbeeld truckstops/truckerscafe's ook.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:11
[...]

binnen een bedrijf niet die zijn gewoon open

• GAIAjohan
[...]

Misschien in ziekenhuizen -ook- niet?
Ik kan me daar ergens wel een klein beetje van voorstellen. Je zal als IC medewerker maar een keer je bammetjes vergeten. Kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Ohjeee... dat word een partij whataboutisms. :)

Ja truckerstops zijn gewoon open. Op vertoon van een chauffeurspas mag je nog lekker schnitzels gaan eten... ;)

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 17:33
@NiGeLaToR
Omdat het geen publieke commerciëlere ruimte is? als je met dezelfde mensen de hele dag op kantoor zit is het niet echt een verandering verder.

Verwijderd

[...]

Die zijn open.. Maar onze fitness is toch echt dicht. (maar goed ook.. Dat is een zweethok van 3x3)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
alexbl69 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Woon (ook?) in een plattelandsdorp, maar direct grenzend aan Duitsland. Het is hier volledig ingeburgerd dat iedereen z'n (deels 2G) vertier over de grens zoekt. Het door @Dennahz aangehaalde verschil tussen plekken die zo dicht bij elkaar liggen is hier al weken de realiteit.

Niemand begrijpt er meer wat van. Hier moet 'alles' dicht terwijl je binnen een straal van 5 kilometer van je woning toch de keuze hebt uit tig restaurants, bars en winkels waar je zonder problemen naartoe kan.
Wat begrijpt men niet dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Oekiejoekie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Bedrijfskantines zijn open. En bijvoorbeeld truckstops/truckerscafe's ook.
Ah, ik dacht dat die ook alleen afhaal waren.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ah, ik dacht dat die ook alleen afhaal waren.
Voor een truckerscafe heb je wel een groot rijbewijs nodig om wat te eten

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 17:17
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Dan heb je toch niet goed genoeg gekeken.. Ik heb ze bij verre van allemaal gezien (meer niet dan wel), maar toevallig de laatste wel. :9 En een snelle googleopdracht geeft de laatste 2 zeker.

YouTube: Bekijk hier de coronapersconferentie van Rutte en De Jonge | NU.nl
YouTube: Kijk terug: Persconferentie, harde lockdown aangekondigd | RTV Oost
Oeps, ik zie die dingen dus niet eens meer (of ik was weer teveel gefocust op Irma). Hoe dan ook, mijn fout.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• arbraxas
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Wat begrijpt men niet dan?
Alles. 5 kilometer verderop krijg je subsidie voor een gasaansluiting. Hier een ontmoedigingsbeleid.
Hier alles dicht, Duitsland niet. Dus de grens over. Het gaat wat breder als alleen corona.

Een Europa. Dat is langs de grens op meerdere vlakken erg duidelijk. :+

• Dennahz

Dennahz

alexbl69 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Logisch toch? Je leeft normaal ook gewoon zo. De ene keer ga je uit eten in Nederland, de andere keer toevallig in België. Waarom zou ik opeens niet meer naar een restaurant in België mogen, omdat ze het in Den Haag in hun bol gekregen hebben? Ze hebben daar sowieso geen feeling met gebieden buiten de randstad.

De enige reden dat we er als gezin mentaal geen last van hebben, is omdat we gewoon lekker ons eigen ding zijn blijven doen binnen de beperkingen. En ja, dat is af en toe over de grens. Net als we altijd al deden.

Maar zoals altijd: we vermijden drukte zoveel mogelijk en dragen al vanaf het begin FFP2-maskers in binnenruimtes. Het normale leven gaat ook door, de kinderen worden ook groter, enz. Het is geen oorlog.
PWSteal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Dat was toch al bij Grapperhaus zijn trouwdag volledig duidelijk?

Aan het begin was het eng en spannend. Nu hebben we statistiek die overduidelijk zegt dat het ziektebeeld helemaal niet zo erg is voor de overgrote meerderheid. Niet zo gek dat de gemiddelde politici ook niets meer dan een politiek spelletje speelt op dit gebied.
Er zijn tig voorbeelden te noemen van politici die lekker hun eigen ding aan het doen zijn. En dat is op zich ook prima, maarrrrr.... dan moet je ook geen regels opdringen aan anderen. Als je er zelf zo in gelooft, dan volg je het zelf toch ook gewoon?

"Do as we say, not as we do". Nou, zo werkt dat dus niet. Niet meer. Hoorde vanmiddag ook gewoon random (oudere) mensen praten over omikron, dat het gewoon in de bovenste luchtwegen blijft zitten en niet tot vrijwel niet meer dodelijk is.

De angst is volledig aan het wegebben. Ik geef het nog een paar maanden, hooguit. Dan trekt niemand zich er nog wat van aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennahz op 07-01-2022 20:40 ]

Twitter

• Dennis
Ik vond deze tweet van vanmiddag ook weer bijzonder:

Vraag van hoofd IC van de VU (UMCA) aan Marc Bonten of er data beschikbaar is hoeveel van de covid-positieve ziekenhuisopnames nou echt in het ziekenhuis komt dóór corona en hoeveel bijvangst is omdat men vanwege iets anders in het ziekenhuis moet zijn. Korte antwoord: nee, die data is er niet. Hoe kan dat anno nu nog? Dan weten we dus eigenlijk nog niets.

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:39:
Ik vond deze tweet van vanmiddag ook weer bijzonder:
[Twitter]
Vraag van hoofd IC van de VU (UMCA) aan Marc Bonten of er data beschikbaar is hoeveel van de covid-positieve ziekenhuisopnames nou echt in het ziekenhuis komt dóór corona en hoeveel bijvangst is omdat men vanwege iets anders in het ziekenhuis moet zijn. Korte antwoord: nee, die data is er niet. Hoe kan dat anno nu nog? Dan weten we dus eigenlijk nog niets.
nuance: HIJ weet het niet, dat betekent niet dat niemand het weet.

• NiGeLaToR
Dennahz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:37:
[...]

De angst is volledig aan het wegebben. Ik geef het nog een paar maanden, hooguit. Dan trekt niemand zich er nog wat van aan.
Het verschuift ongetwijfeld, maar ik blijf het opmerkelijk vinden hoe rustig het is in een land waar 17,5 miljoen mensen geen kant op kunnen. Tis niet alsof het 's avonds superdruk is op straat of dat er overal spontane feesten uitbreken. Integendeel, mensen zitten gewoon thuis blijkbaar.

Ik denk dat het heel goed is om elke keer als je in het nieuws een voorbeeld ziet van een uitwas, je je realiseert dat de rest van de > 17 miljoen mensen daar niet was. Demonstratie met 10.000 mensen? 17,4 miljoen mensen waren er niet bij. Feestje in een studentenhuis of onder een brug? Etc. Ken zat mensen die het zat zijn en meer willen, ken zat mensen die het nog steeds op een bepaalde manier eng vinden. Geen idee of de angst echt weg ebt als de IFR een paar tienden blijkt te dalen.

Edit: oke, zit hier zo'n beetje het verste van elke grens :)

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-01-2022 20:48 ]

• Dennis
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:44:
Oja, krijgen we dit weer. De inhoudelijke argumenten zijn op? Marc Bonten is een OMT-lid, hij zou dat moeten weten en die data moeten hebben. Als hij zegt nee concludeer ik dat die data er gewoon niet is. Anders had hij het wel gezegd.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:02
NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Het verschuift ongetwijfeld, maar ik blijf het opmerkelijk vinden hoe rustig het is in een land waar 17,5 miljoen mensen geen kant op kunnen. Tis niet alsof het 's avonds superdruk is op straat of dat er overal spontane feesten uitbreken. Integendeel, mensen zitten gewoon thuis blijkbaar.
Ik weet niet wat jij normaal in januari doet, ik sowieso eigenlijk nooit iets. Mij te koud, te nat en te donker. Vergis je niet hoeveel mensen bij elkaar zitten, de besmettingen jagen niet voor niets door het dak ;) Die verspreiding gebeurd ook ergens.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Oja, krijgen we dit weer. De inhoudelijke argumenten zijn op? Marc Bonten is een OMT-lid, hij zou dat moeten weten en die data moeten hebben. Als hij zegt nee concludeer ik dat die data er gewoon niet is. Anders had hij het wel gezegd.
Oh man, ik hoop dat ik op m'n werk nooit een vraag krijg die in het expertisegebied van m'n collega valt. Dat kan blijkbaar écht niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Dan had er vast wel iets meer dan drie letters in de reply gestaan....

• GAIAjohan
arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Alles. 5 kilometer verderop krijg je subsidie voor een gasaansluiting. Hier een ontmoedigingsbeleid.
Hier alles dicht, Duitsland niet. Dus de grens over. Het gaat wat breder als alleen corona.

Wat te denken van 100kmh hier en onbeperkt op de BAB52. Auto’s met Belgische en Duitse platen zijn dikker, nieuwer en schoner. Hier rijden wij ondertussen in Bulgarije aan de Rijn met al het afgedankt importblik.
Hier is benzine €1.90. 5km verderop €1.50.
Veel infrastructuur is in Nederland juist weer veel en veel beter.

Beschikbaarheid boosters in Duitsland toen Nederland nog lag te slapen.

1 Europa is eigenlijk een heel bijzonder en eigenlijk zelfs erg lucratief als je vrijwel op landsgrenzen woont. Maar voor de VS geldt hetzelfde hoor. Daar kun je ook beter het een in de ene staat halen en het andere in de andere staat.
Misschien geldt dat in België zelfs tussen Vlaanderen en Wallonië ;).

Toen Nederland opener was kwamen veel Duitsers en Belgen juist hier. Dat is het mooie van 1 Europa. Gaan waar je wil zijn. Voor mensen die niet aan een landsgrens wonen is dat toch wat minder.

• NiGeLaToR
Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Ik weet niet wat jij normaal in januari doet, ik sowieso eigenlijk nooit iets. Mij te koud, te nat en te donker. Vergis je niet hoeveel mensen bij elkaar zitten, de besmettingen jagen niet voor niets door het dak ;) Die verspreiding gebeurd ook ergens.
Tuurlijk, ik begrijp dat mensen die zich normaal wisten te beschermen nu ook massaal besmet raken. Omicron trekt zich minder aan van mondkapjes en ventilatie vrees ik - al vermoed ik dat het virus nog steeds geen bewustzijn heeft :+

M'n punt is meer dat ik het knap vind hoeveel mensen het zat zijn maar zich grootste deel van de tijd in meer of mindere mate gewoon aan de regels trachten te houden. Tis verder ook niet verboden om mensen te ontvangen/bezoeken en die zelftests zijn blijkbaar niet optimaal bij omicron (Marc van Ranst roept op om ze in je keel te steken ipv je neus bijv) dus ik denk dat we nog veel en veel meer besmettingen hebben dan we nu meten.

• Dennis
nst6ldr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:52:
Oh man, ik hoop dat ik op m'n werk nooit een vraag krijg die in het expertisegebied van m'n collega valt. Dat kan blijkbaar écht niet.
Ja sorry, ik vind het gewoon zo flauw. Elke keer als er iets duidelijk bijzonder is, dan komt er weer een dooddoener om het goed te praten. Is het niet de preventieparadox dan is het wel hernieuwde inzichten of nu het anders interpreteren van de woorden. Het is duidelijk dat die data er niet is. Die hebben we voor NL namelijk ook nog nooit gezien terwijl dit punt natuurlijk al vaker besproken is. Marc Bonten zou echt wel iets zeggen over die data als die er is terwijl een collega-arts dit vraagt.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Maar 1 Europa wil niet zeggen dat we 1 land zijn en dat het beleid overal anders is. Je hebt ook 1 Amerika, maar de wetten en regels lopen daar tussen de staten (en zelfs counties) onderling meer uit elkaar dan hier tussen de landen.
Dus ook bij 1 Europa zullen alle landen hun eigen regels en wetten hebben met overkoepelend beleid. Zo is bij ons gas al standaard en ga je dus naar de volgende stap. Duitsland is echter nog niet zo ver en zal eerst de stap naar gas moeten maken.

Dus zo heel apart is dat niet. En dat je toevallig op de grens woont en die verschillen duidelijk ziet zorgt ervoor dat het opvalt. Maar uiteindelijk gelden regels en wetten tot de grens, en zullen die dus niet over de grens gewoon anders zijn.

Ik denk dat het probleem vooral ligt bij wat mensen denken dat 1 Europa betekent. Want dat is dus niet dat binnen alle landen alles op dezelfde manier zal gaan.

[removed]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Eens, daarom ook alle support natuurlijk.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
Dennis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:01:
[...]
Ja sorry, ik vind het gewoon zo flauw. Elke keer als er iets duidelijk bijzonder is, dan komt er weer een dooddoener om het goed te praten. Is het niet de preventieparadox dan is het wel hernieuwde inzichten of nu het anders interpreteren van de woorden. Het is duidelijk dat die data er niet is. Die hebben we voor NL namelijk ook nog nooit gezien terwijl dit punt natuurlijk al vaker besproken is. Marc Bonten zou echt wel iets zeggen over die data als die er is terwijl een collega-arts dit vraagt.
Er is tussendoor wel eens een onderzoek hiernaar geweest en daar kwam uit dat de mensen waarbij Corona werd gevonden enorm in de minderheid waren en ook niet in de cijfers meegenomen werden als zijnde covid-patiënt.
Sowiezo zijn dat cijfers die niet zoveel uitmaken. Zouden dat soort mensen echt een grote groep zijn, zouden het aantal ligdagen wel heel hard omlaag gaan. Mensen die voor covid liggen, liggen er nl. gemiddeld een heel stuk langer. Er is dus geen enkele reden om te verwachten dat het om een grote groep gaat.

het heeft dus weinig zin om dit echt goed bij te houden, maar aan de andere kant zou je wel verwachten dat we wel wat meer cijfers bij zouden houden. Voor beide kanten is dus wat te zeggen. Je moet alleen wel met wat meer komen om bij het gebrek aan deze cijfers te denken dat het om een grote groep zou gaan. Want dat is duidelijk niet het geval omdat je dat ook in andere cijfers terug zou moeten zien.

[removed]

• GAIAjohan
redwing schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Maar 1 Europa wil niet zeggen dat we 1 land zijn en dat het beleid overal anders is. Je hebt ook 1 Amerika, maar de wetten en regels lopen daar tussen de staten (en zelfs counties) onderling meer uit elkaar dan hier tussen de landen.
Dus ook bij 1 Europa zullen alle landen hun eigen regels en wetten hebben met overkoepelend beleid. Zo is bij ons gas al standaard en ga je dus naar de volgende stap. Duitsland is echter nog niet zo ver en zal eerst de stap naar gas moeten maken.

Dus zo heel apart is dat niet. En dat je toevallig op de grens woont en die verschillen duidelijk ziet zorgt ervoor dat het opvalt. Maar uiteindelijk gelden regels en wetten tot de grens, en zullen die dus niet over de grens gewoon anders zijn.

Ik denk dat het probleem vooral ligt bij wat mensen denken dat 1 Europa betekent. Want dat is dus niet dat binnen alle landen alles op dezelfde manier zal gaan.
Ik denk ook dat velen niet weten dat bv tussen Arizona en California je gewoon een soort grenspost op de Interstate-10 hebt (ziet er een beetje uit als een tolstation in Italië). Of je bepaalde goederen Californië in wil voeren.
Bij andere Staten heb ik vaak gezien dat vrachtwagens zich altijd moeten melden op de grens.
Benzine is in Californië ook veel duurder bv..

‘Amerika’ is veel minder verenigd dan velen denken :+ en juist de grensbewoners pakken aan beide kanten de voordelen of dat proberen ze, zowel in Europa als de VS.

• Dennis
redwing schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:12:
Er is tussendoor wel eens een onderzoek hiernaar geweest en daar kwam uit dat de mensen waarbij Corona werd gevonden enorm in de minderheid waren en ook niet in de cijfers meegenomen werden als zijnde covid-patiënt.
Sowiezo zijn dat cijfers die niet zoveel uitmaken. Zouden dat soort mensen echt een grote groep zijn, zouden het aantal ligdagen wel heel hard omlaag gaan. Mensen die voor covid liggen, liggen er nl. gemiddeld een heel stuk langer. Er is dus geen enkele reden om te verwachten dat het om een grote groep gaat.

het heeft dus weinig zin om dit echt goed bij te houden, maar aan de andere kant zou je wel verwachten dat we wel wat meer cijfers bij zouden houden. Voor beide kanten is dus wat te zeggen. Je moet alleen wel met wat meer komen om bij het gebrek aan deze cijfers te denken dat het om een grote groep zou gaan. Want dat is duidelijk niet het geval omdat je dat ook in andere cijfers terug zou moeten zien.
Natuurlijk maakt dat wel uit. Straks zou je een IHR willen uitrekenen (infection-hospitalization-rate) en dan heb je dus betrouwbare data nodig hoeveel mensen echt ziek worden door Covid.

Zie hier een artikel waar dat wordt uitgelegd en ook waarbij duidelijk wordt dat in de UK het aantal ziekenhuisopnames waarbij toevallig positief wordt getest best hoog is.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Misschien in ziekenhuizen -ook- niet?
Ik kan me daar ergens wel een klein beetje van voorstellen. Je zal als IC medewerker maar een keer je bammetjes vergeten. Kan levensgevaarlijke situaties opleveren.
Toen ik begin van de week in t Radboud was (20 weken echo van mijn vrouw, dus mocht mee!) Waren de diverse bezoekers restaurants ook open. Idem voor het Catharina waar ik de week ervoor was.

"Mijn" ziekenhuis is het wel dicht op afhaal in personeelskantine na. Maar bezoekers restaurant is toch ruk bij ons.

• Dennis
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:30:
Toen ik begin van de week in t Radboud was (20 weken echo van mijn vrouw, dus mocht mee!) Waren de diverse bezoekers restaurants ook open. Idem voor het Catharina waar ik de week ervoor was.
offtopic:
Gefeliciteerd! Hopelijk alles in orde. En ik hoop dat je 20-wekenecho een bijzonder moment was waarbij je misschien ook het geslacht te weten kwam :).

(mijn vrouw kreeg geslacht met 16 weken te horen, maar mocht er zelf niet bij zijn door die idiote coronaregels)

• GAIAjohan
Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:30:
[...]

"Mijn" ziekenhuis is het wel dicht op afhaal in personeelskantine na. Maar bezoekers restaurant is toch ruk bij ons.
Mag de 20wk echo nu wel weer ja? Gefeliciteerd met zowel het mee mogen naar dat moment als natuurlijk (hopelijk) het andere positieve nieuws!
Ik mocht destijds helaas niet mee. :/ Wel positief dat ze dat nu tenminste toestaan. Een vader hoort ook gewoon zoveel mogelijk betrokken te worden ipv via beeldbellen op de parkeerplaats.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 07-01-2022 21:41 ]

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:09
RobinHood schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Dan woon ik in de verkeerde plaats, hier in mijn deel van Friesland lijken de mensen prima te luisteren.

En dan zeggen ze dat Friezen stug zijn :P

Maarja, ik herkende me sowieso nooit echt in de verhalen van superdrukke winkels waar niemand mondkapjes draagt en geen afstand houdt. Het is echt zelden dat ik mensen zonder kapje zie, en afstand houden was hier voor corona al een ding :+

Qua lockdown sta ik nog steeds ergens in het midden. Tis kut ja, baal er ook van, maar denk dat als we het niet gedaan hadden, we echt een groot probleem hadden gehad. Leuk dat Omikron minder mensen het ziekenhuis in helpt, maar als we 50k+ besmettingen per dag hebben, loopt de boel alsnog vast.

Heb ik liever dat we toch eventjes wat ademruimte inkopen.
Dan kom ik vast in een ander deel van Friesland, want ik zie bijvoorbeeld in de supermarkt veel mensen zonder mondkapjes en je struikelt altijd over de mensen
Pagina: 1 ... 156 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.