Al heb ik dat ook al bij een paar dingen gezien in Duitsland.Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Dat is geen 2G+. 2G+ betekent volledig gevaccineerd (dus ook booster) én een negatieve test.
Nouja, ben nog niet in Leeuwarden geweest, misschien dat men het daar wel doet.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:31:
[...]
Zijn Friezen niet zo inventief?
Hier in Vinex hebben bijna alle niet-essentiële winkels een 'toonbank' in de deuropening. Vertel je wat je wilt hebben en pakken de medewerkers het voor je uit de schappen. De rij voor de HEMA is soms 20 meter lang, maar het voldoet aan de regels...
Maar heb het hier echt nog niet gezien of gehoord. Maar de cijfers hier in Friesland zijn volgens mij ook nooit echt super slecht geweest, misschien omdat mensen net wat beter luisteren, maar er zijn hier natuurlijk ook minder super-spreading-events. Want er zijn hier sowieso weinig "events"
Mijn moeder had serieus pas een maand of twee geleden voor het eerst een coronageval in haar verpleeghuis, dat terwijl de verpleeghuizen waar mijn zussen werken in Brabant zo'n beetje uitgemoord zijn
Mensen die "de maatschappij, dat ben jij" verkeerd hebben begrepenijdod schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
[...]
En, hoe draag je met eigen houding en gedrag niet bij aan het onderliggende probleem?
"Oh, dus jij moet je aanpassen, en niet ik, duidelijk"
Nu ben ik niet roomser dan de paus, toen het mocht ben ik ook vrolijk naar de sauna gegaan wat vast niet de beste plek is om virusvrij te blijven, maar ik zie mezelf niet naar Duitsland of Belgie gaan om daar te doen wat hier niet mag.
People as things, that’s where it starts.