Dus gaan we ons maar paternalistisch opstellen richting de ongevaccineerde 30-minners? Alsof die in het ziekenhuis terecht komen.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Je hebt denk ik de helft meegekregen. Volgens mij zit het zo:
Het is bedoeld om niet gevaccineerden te weren van plekken waar veel mensen samenkomen die besmettelijk kunnen zijn. Niet gevaccineerden lopen een veel groter risico op een ziekenhuisopname. Daarom wil je die niet op die plekken hebben, als gevaccineerden elkaar besmetten dan worden ze soms ziek maar blijven over het algemeen wel uit het ziekenhuis.
Op de plekken waar je 2G toepast heb je ook vaak minder kwetsbare mensen met vaccinatie. Opa van 80 zal je niet zo snel zien in de kroeg.
Wat is je doel met dezelfde discussie blijven oprakelen en herhalen?zacht schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Dus gaan we ons maar paternalistisch opstellen richting de ongevaccineerde 30-minners? Alsof die in het ziekenhuis terecht komen.
Ik vertel enkel wat de gedachte is achter 2G. Het is aan ieder om daar wel of niet aan mee te doen (vrije keuze).
[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 07-01-2022 13:59 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Sporadisch wel ja maar waarom de grens bij 30 en niet bij 40 of pas bij 50 mits bmi onder de 25. Of 45 mits je de 5 km onder de 25 loopt. Je moet gewoon ergens een grens leggen natuurlijk.zacht schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Dus gaan we ons maar paternalistisch opstellen richting de ongevaccineerde 30-minners? Alsof die in het ziekenhuis terecht komen.
Mensen laten inzien dat 2G een onzin maatregel is (voor zover iemand het daadwerkelijk een goede maatregel vindt)?Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Wat is je doel met dezelfde discussie blijven oprakelen en herhalen?
Het is een effectieve maatregel, als het doel een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad is.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:00:
Mensen laten inzien dat 2G een onzin maatregel is (voor zover iemand het daadwerkelijk een goede maatregel vindt)?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als jij denkt dat het constant herhalen van dezelfde argumenten iets gaat veranderen dan moet je dat vooral doen, maar ik ga er niet aan meedoen.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Mensen laten inzien dat 2G een onzin maatregel is (voor zover iemand het daadwerkelijk een goede maatregel vindt)?
Dit klopt, tenminste zo werd het toen uitgelegd bij een persco: de niet-gevaccineerden beschermen.Snow_King schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Volgens mij andersom: Een niet gevaccineerde komt zo minder in contact met gevaccineerden die het virus nog wel door kunnen geven.
Als gevaccineerd persoon heb je niets te vrezen van iemand die niet gevaccineerd is, jij bent immers beschermd door je vaccinaties.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 7 januari 2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.516 (daling van 25)
Kliniek: 1.107 (daling van 15)
IC: 409 (daling van 10)
Instroom:
Kliniek: 115 (gisteren: 109)
IC: 16 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 130 (gis: 172)
IC: 26 (gis: 42)
Ik hoop vooral dat brildragers uitgesloten worden.TrailBlazer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Sporadisch wel ja maar waarom de grens bij 30 en niet bij 40 of pas bij 50 mits bmi onder de 25. Of 45 mits je de 5 km onder de 25 loopt. Je moet gewoon ergens een grens leggen natuurlijk.
Ik zie steeds minder redenen om de huidige lockdown aan te houden. Maar HdJ heeft zich net alweer heel voorzichtig uitgesproken en tussen de regels doorlezende zal er wel weer niets kunnen.
[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 07-01-2022 14:03 ]
Zelfs met een 100% vaccinatiegraad hebben we nog een probleem als mensen geen booster halen. De overheid zou zich in moeten zetten op het stimuleren van de doelgroep die de meeste kans heeft in het ziekenhuis te komen in plaats van het hele land voor het blok te zetten.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Het is een effectieve maatregel, als het doel een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad is.
Brildragers hebben inderdaad een lagere kans om besmet te raken omdat ze minder in hun ogen vrijwen dacht ik. Goede inderdaad.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:01:
[...]
Ik hoop vooral dat brildragers uitgesloten worden.
De instroom blijft laag, uitstroom vandaag ook beperkt.RodeStabilo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
Ik zie steeds minder redenen om de huidige lockdown aan te houden.
Nadruk zal straks wel weer op de 25+ besmettingen liggen...
Indrukwekkend positief.
Om de knuppel in het hoenderhok te gooien, kunnen we al vaststellen dat Omikron er inderdaad niet toe doet in de ziekenhuizen? We zijn nu een dag of 10 fors aan het stijgen en zien daar echt helemaal niets van terug in de ziekenhuizen. Normaal duurt het een dag of 7-14 voor de effecten (na 7 dagen lichte effecten en na 14 dagen op volle kracht) en nu halverwege die periode lijkt het echt op dat de ziekenhuizen niet volstromen.
Maar we sturen op ziekenhuiscijfers, hoor.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:04:
[...]
De instroom blijft laag, uitstroom vandaag ook beperkt.
Nadruk zal straks wel weer op de 25+ besmettingen liggen...
Wat een zinloos sarcastisch toontje. Dat is ook wat er gebeurd. Maar aangezien de ziekenhuiscijfers, in ieder geval in geval van originele variant+Alpha+Delta, direct gerelateerd zijn aan de besmettingen kan je deze niet buiten beschouwing laten.
Geloof dat het met omicron zelfs nog minder dan 7 dagen is, doordat symptomen sneller op komen.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:04:
[...]
Indrukwekkend positief.
Om de knuppel in het hoenderhok te gooien, kunnen we al vaststellen dat Omikron er inderdaad niet toe doet in de ziekenhuizen? We zijn nu een dag of 10 fors aan het stijgen en zien daar echt helemaal niets van terug in de ziekenhuizen. Normaal duurt het een dag of 7-14 voor de effecten (na 7 dagen lichte effecten en na 14 dagen op volle kracht) en nu halverwege die periode lijkt het echt op dat de ziekenhuizen niet volstromen.
We hebben nu toch met omikron te maken?Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Wat een zinloos sarcastisch toontje. Dat is ook wat er gebeurd. Maar aangezien de ziekenhuiscijfers, in ieder geval in geval van originele variant+Alpha+Delta, direct gerelateerd zijn aan de besmettingen kan je deze niet buiten beschouwing laten.
Wat heeft het beleid van alpha en delta er dan nog mee van doen?
Met Omikron hebben we waarschijnlijk sowieso geen probleem meer, zie steeds minder toegevoegde waarde tenzij je tot één van de risicogroepen behoort.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
Zelfs met een 100% vaccinatiegraad hebben we nog een probleem als mensen geen booster halen.
Juist daarom heb je 2G 'nodig' om de rest van Nederland naar de prikstraat te krijgen, als dat tzt nog steeds het beleid is.
Dat is nog vrij onzeker, maar je hebt wel gelijk dat het daarop lijkt. Voor de zekerheid pak ik nog even 7 dagen omdat ik dat zeker weet uit eerder golven/varianten. Ik voel mij nu een beetje OMT-lidAFCAjax schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Geloof dat het met omicron zelfs nog minder dan 7 dagen is, doordat symptomen sneller op komen.
En om het plezier in Nederland terug te brengen. Want dat wordt vaak wel even makkelijk vergeten. We moeten ondertussen ook ophouden om enkel eenzijdig naar iets als ziekenhuisopnames te kijken. Er gaan ook mensen kapot van eenzaamheid, stress, verveling en weet ik wat meer.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Met Omikron hebben we waarschijnlijk sowieso geen probleem meer, zie steeds minder toegevoegde waarde tenzij je tot één van de risicogroepen behoort.
Juist daarom heb je 2G 'nodig' om de rest van Nederland naar de prikstraat te krijgen, als dat tzt nog steeds het beleid is.
Je kan wel sturen op 0 ziekenhuisopnames, als vervolgens de treinen niet meer kunnen rijden door het aantal lijken op het spoor (dit is zwaar overtrokken van mij!!) dan heb je niet echt iets goed bereikt.
Het wordt nu tijd om het plezier terug te brengen en een balans te gaan vinden.
Ik volg je niet helemaal. Een minuut eerder vraag je nog of we voorzichtig kunnen vaststellen dat omicron er niet toe doet in het ziekenhuis?Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Er is, en dat ben ik met het OMT eens, te weinig zekerheid omtrent Omikron om dit zo stellig te beweren. We weten wat Wuhan, Alpha en Delta deden, niet wat Omikron doet.AFCAjax schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:07:
[...]
We hebben nu toch met omikron te maken?
Wat heeft het beleid van alpha en delta er dan nog mee van doen?
Dat alles er op wijst dat het meer dan meevalt (en dan onderschat ik het nog) is een heel goed teken. Maar op aanwijzingen alleen kan je geen beleid maken.
Het ene is een vraag, het ander een wat ouder feit. Die is eigenlijk meer gebaseerd op het OMT advies van 18 december.RodeStabilo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Ik volg je niet helemaal. Een minuut eerder vraag je nog of we voorzichtig kunnen vaststellen dat omicron er niet toe doet in het ziekenhuis?Dan doen die (besmettings)cijfers er toch minder toe?
Het eerste is een vermoeden (het lijkt er voorzichting op dat Omikron inderdaad een top variant is) het andere een feit (besmettingscijfers en ziekenhuisopnames hebben een relatie).
Dat betekent dat de besmettingscijfers er inderdaad niet meer zo toe doen, dan moeten we dat los gaan laten. Maar mijn vraag is dus, is dat al zover of zijn we te vroeg?
[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 07-01-2022 14:13 ]
Ja, maar blijkbaar is dat dus wel sterk afhankelijk van de variant. Daarom denk ik ook dat Omicron ons best nog wat goeds kan brengen dit jaar. De vraag wanneer ons kabinet dat gaat zien.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:12:
(besmettingscijfers en ziekenhuisopnames hebben een relatie).
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 07-01-2022 14:13 ]
ja het zal best wel verschillen maar op de priklocatie waar ik was begon de rij buiten de deur maar het ging nog vlot had niet het gevoel dat ze op hun tenen liepenVerwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Toch wel opvallend, die verschillen. Gisterenmiddag was ik dus in een nog net niet verlaten priklocatie. Kreeg echt niet de indruk dat ze daar op hun tenen liepen.
maar het was gewoon druk had ik zelf ook niet verwacht om eerlijk te zijn
Als omikron amper nog problemen veroorzaakt is die vaccinatie dus ook niet meer nodig.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Met Omikron hebben we waarschijnlijk sowieso geen probleem meer, zie steeds minder toegevoegde waarde tenzij je tot één van de risicogroepen behoort.
Ook denk ik dat er wat beter onderzoek mag worden gedaan over de groepen/motivatie van de mensen die zich niet laten vaccineren. Als een groot deel daarvan toch al niet op de benoemde risicolocaties komt zullen ze zich nog steeds niet laten vaccineren. Maar als we dat niet weten starten we die maatregel voor niets en geeft het meer zorgen dan vaccinaties.
Ik denk dat als je in dit topic gaat terugzoeken dat je zal zien dat ik de eerste was die riep dat Omikron onze life-saver isRodeStabilo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Ja, maar blijkbaar is dat dus wel sterk afhankelijk van de variant. Daarom denk ik ook dat Omicron ons best nog wat goeds kan brengen dit jaar.

Omikron én boosters zijn voor mij op dit moment dé uitweg.
Zou me niet verbazen dat we de kwetsbare doelgroep exact op het juiste moment massaal geboosterd hebben. De gebrekkige start een blessing in disguise blijkt te zijn: optimale bescherming bij de onstuitbare Omikron golf.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:04:
Om de knuppel in het hoenderhok te gooien, kunnen we al vaststellen dat Omikron er inderdaad niet toe doet in de ziekenhuizen?
Daarom is afremmen nu weinig zinvol, hoe langer we wachten des te lager de bescherming van de doelgroep.
Waar baseer je dat op? Mogelijk doet Omikron er juist bij gevaccineerden niet toe.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Als omikron amper nog problemen veroorzaakt is die vaccinatie dus ook niet meer nodig.
Ik zou zeggen, onderzoek het lekker in de praktijk. Schiet 2G erin, gooi de meuk open zie wat er gebeurd met de boosters. We zitten al lang genoeg opgesloten, klaar met die shit.Ook denk ik dat er wat beter onderzoek mag worden gedaan over de groepen/motivatie van de mensen die zich niet laten vaccineren. Als een groot deel daarvan toch al niet op de benoemde risicolocaties komt zullen ze zich nog steeds niet laten vaccineren. Maar als we dat niet weten starten we die maatregel voor niets en geeft het meer zorgen dan vaccinaties.
Zo denk ik er ook over, volgens mij hebben we echt net op tijd gehandeld. Dit had geen 2 weken later moeten zijn. Mede dankzij de onvermoeibare inzet van de GGD en de bereidheid van de kwetsbaren om soms bij nacht en ontij (ze vaccineren her en der tot 23:30) hun prik te gaan halen.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Zou me niet verbazen dat we de kwetsbare doelgroep exact op het juiste moment massaal geboosterd hebben. De gebrekkige start nu een blessing in disguise blijkt te zijn: optimale bescherming bij de onstuitbare Omikron golf.
Mogelijk kijken we over 10 jaar terug op deze hele situatie en zien we hoe dicht we bij de afgrond gestaan hebben.
Hink ik op 2 gedachten. Ik vind het wel een prettige gedachte dat we proberen de piek wat af te remmen, zeker omdat de zorg zoveel te verduren heeft gehad. Een paar weken ademruimte daar is geen overbodige luxe.Daarom is afremmen nu weinig zinvol, hoe langer we wachten des te lager de bescherming van de doelgroep.
Omicron geeft amper problemen dankzij de vaccinatie.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Als omikron amper nog problemen veroorzaakt is die vaccinatie dus ook niet meer nodig.
Ook denk ik dat er wat beter onderzoek mag worden gedaan over de groepen/motivatie van de mensen die zich niet laten vaccineren. Als een groot deel daarvan toch al niet op de benoemde risicolocaties komt zullen ze zich nog steeds niet laten vaccineren. Maar als we dat niet weten starten we die maatregel voor niets en geeft het meer zorgen dan vaccinaties.
alles kan off-topic
Of: ondanks de ongevaccineerden?Ankona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Omicron geeft amper problemen dankzij de vaccinatie.
Met de huidige lock down is er voor de invoering van de corona pas draagvlak gecreëerd onder de winkeliers. Het wetsvoorstel is al goed gekeurd door tweede kamer. Ten tijde dat het wetsvoorstel werd ingediend waren de reacties van de winkeliers wel anders.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Ik las het, maar ik hecht er maar weinig waarde aan. Als maandag/dinsdag uit het overleg komt dat het alles dicht of deels open met 2G is dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. Dan zijn er ineens genoeg voorstanders voor 2G.
Het kabinet heeft tot op heden zo ongeveer alles geslikt, dat zal nu niet anders zijn. Als het spreekwoordelijke mes op de keel staat dan gaan er andere wetten gelden.
Het is te ver gezocht, maar je gaat bijna denken dat de lockdown is ingevoerd om draagvlak voor uitbreiding van het CTB te creëren
In tegenstelling tot gisteren lijkt het erop dat we pas vrijdag een persco krijgen:
https://www.ad.nl/politie...oedzaam-blijven~ad8a51a2/Volgende week vrijdag beslist het kabinet over de verlenging of versoepeling van de huidige lockdown. Woensdag is er eerst nog een speciaal OMT-overleg, donderdag spreken betrokkenen in het Catshuis, vrijdag volgt dan een persconferentie.
Waar komen deze berichten dan vandaan?Ankona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:19:
[...]
https://www.nu.nl/coronav...minder-tegen-omikron.html
Laten we in het zicht van de haven geen domme dingen doen.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:04:
[...]
Indrukwekkend positief.

Zelfs dat betwijfel ik, nergens loopt het op de IC's echt uit de hand.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:18:
Mogelijk kijken we over 10 jaar terug op deze hele situatie en zien we hoe dicht we bij de afgrond gestaan hebben.
Verwijderd
Even verder lezen dan de titel van het artikel:3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
[...]
Waar komen deze berichten dan vandaan?
Wel beschermen de vaccins nog goed tegen een ernstig ziekteverloop na besmetting met het virus.
Ik ben niet zo van die maatregelen testen. Want eenmaal ingevoerd gaan ze zo lastig weer weg.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:15:
Ik zou zeggen, onderzoek het lekker in de praktijk. Schiet 2G erin, gooi de meuk open zie wat er gebeurd met de boosters. We zitten al lang genoeg opgesloten, klaar met die shit.
Ach, wat een verrassing. Laten we nog even uitstellen....Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:21:
In tegenstelling tot gisteren lijkt het erop dat we pas vrijdag een persco krijgen:
[...]
https://www.ad.nl/politie...oedzaam-blijven~ad8a51a2/
Dat zou ik te kort door de bocht vinden, ik denk dat we met zijn allen wel weten dat het half december echt helemaal fout ging en hoewel er positieve signalen waren dat we niet veel anders konden met onze volle ziekenhuizen. Omdat we eerder de bal hebben laten liggen moesten we wel fors reageren. Als dat niet gebeurd was en de signalen waren onjuist geweest dan is het niet onrealistisch om te veronderstellen dat we dan vandaag de dag wel degelijk de lijken voor het ziekenhuis hadden liggen. Als de Delta variant dit aantal aan besmettingen had gehad voor zo lang dan was de instroom ruim boven de 500 geweest, en dan was de boel echt in elkaar geklapt.Amd RuLuzzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:21:
Het is te ver gezocht, maar je gaat bijna denken dat de lockdown is ingevoerd om draagvlak voor uitbreiding van het CTB te creëren
Maar ondertussen is het speelveld wel veranderd, het zou mij niet verbazen als een verlenging van de lockdown wordt ingezet aankomende week om 2G er eindelijk door te duwen.
Dat gaat over besmettingen. Besmettingen zijn het probleem niet, druk op de zorg is het probleem. En juist in dit artikel is ook nog expliciet benoemd dat de vaccins hier wel goed tegen beschermen.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
[...]
alles kan off-topic
Winkels, amateursport en geplaceerde horeca tot 20u maakt nauwelijks verschil. Daar 'win' je vrijwel niets mee.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:18:
Hink ik op 2 gedachten. Ik vind het wel een prettige gedachte dat we proberen de piek wat af te remmen, zeker omdat de zorg zoveel te verduren heeft gehad. Een paar weken ademruimte daar is geen overbodige luxe.
Ach, vrijdag is het de 14e. Dan loopt de boel af. Het lijkt mij in de huidige situatie juist een voordeel dat we een paar dagen later kijken.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:24:
[...]
Ach, wat een verrassing. Laten we nog even uitstellen....
Stadions, theater en bioscopen maken het verschil ook niet.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Winkels, amateursport en geplaceerde horeca tot 20u maakt nauwelijks verschil. Daar 'win' je vrijwel niets mee.
Verwijderd
To be fair, Delta was nog wat prettiger want daar waren gevaccineerde ook wel significant minder besmettelijk mochten ze het toch oplopen. Dan is iets als 2G/3G ook een stuk nuttiger.Ankona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Dat gaat over besmettingen. Besmettingen zijn het probleem niet, druk op de zorg is het probleem. En juist in dit artikel is ook nog expliciet benoemd dat de vaccins hier wel goed tegen beschermen.
Stel dat alle gevaccineerde corona krijgen en niks meer dan een loopneus oplopen en vervolgens wel alle ongevaccineerden aansteken ben je nog steeds de sjaak. Wel snel herd immunity daar niet van.
Goed, de eerste zin na de inleiding;3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
[...]
[Quote]Wel beschermen de vaccins nog goed tegen een ernstig ziekteverloop na besmetting met het virus.[/]
(Oh spuit 11)
Maar goed, het is denk ik even afwachten hoe het met de 65+ers gaat wanneer Omicron daar huis gaat houden. In DK heeft die groep het nu aardig te pakken dus daar gaan we de komende weken wat van terugzien (of niet).
Juist logisch: men neemt twee dagen extra om te kijken wat de opnames doen, als die met deze besmettingscijfers woensdag nog steeds laag zijn dan kan je beperkt versoepelen.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:24:
Ach, wat een verrassing. Laten we nog even uitstellen....
Noem eens een paar maatregelen die in de afgelopen 20 maanden zijn ingevoerd en die niet weg zijn geweest dan. Volgens mij heeft enkel de eindtijd van de horeca alle 20 maanden overleeft.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:24:
[...]
Ik ben niet zo van die maatregelen testen. Want eenmaal ingevoerd gaan ze zo lastig weer weg.
Ik ben niet zo van het constant alles maar vooruit schuiven, blijven hangen in onzekerheid en zinloze onderzoeken. Al in augustus/september 2020 pleitte ik ervoor dat er eens wat actie zou zijn.
Of we nu nog 6 weken dicht zijn of 6 weken open met 2G, dan hebben we in ieder geval 90% van NL gelukkig gemaakt 6 weken lang.
Ik zie het meer als uitstelgedrag om het traject van OMT-advies -> kabinet -> persco zo kort mogelijk te houden. Naast de bedreigingen aan het adres van de jonge vrees ik dat er ook wel eens wat OMT leden inmiddels slachtoffer van zijn.... Als we mark en hugo zo kort mogelijk na het OMT advies op tv kunnen krijgen met de boodschap haalt dat wat 'vuur' van het OMT af....Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Ach, vrijdag is het de 14e. Dan loopt de boel af. Het lijkt mij in de huidige situatie juist een voordeel dat we een paar dagen later kijken.
In principe zal de Jonge daar vrijdag niet staan.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Ik zie het meer als uitstelgedrag om het traject van OMT-advies -> kabinet -> persco zo kort mogelijk te houden. Naast de bedreigingen aan het adres van de jonge vrees ik dat er ook wel eens wat OMT leden inmiddels slachtoffer van zijn.... Als we mark en hugo zo kort mogelijk na het OMT advies op tv kunnen krijgen met de boodschap haalt dat wat 'vuur' van het OMT af....
Dat is ook precies waar mijn oorspronkelijke statement op doelde maar die is in quotes wat scheef getrokken.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:27:
[...]
To be fair, Delta was nog wat prettiger want daar waren gevaccineerde ook wel significant minder besmettelijk mochten ze het toch oplopen. Dan is iets als 2G/3G ook een stuk nuttiger.
Stel dat alle gevaccineerde corona krijgen en niks meer dan een loopneus oplopen en vervolgens wel alle ongevaccineerden aansteken ben je nog steeds de sjaak. Wel snel herd immunity daar niet van.
Dit was de reactie op de stelling dat omicron geen problemen gaf en vaccinaties niet meer nodig zouden zijn.Ankona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:19:
[...]
alles kan off-topic
Klopt, maar als 15 januari de winkels open gaan en we weer mogen sporten dan op veel plekken de vlag uit.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:26:
Stadions, theater en bioscopen maken het verschil ook niet.
Beperkt risico en je 'koopt' twee weken waarin veel meer duidelijk wordt.
Verwijderd
Nederland wordt zo wel meer en meer het lulletje van europa.. Lijkt er echt op dat alle andere landen in europa het wel geloven. Ziekenhuizen gaan deze winter wel houden, dus verdere maatregelen zijn niet nodig. Vanaf maart stoppen we gewoon met massaal testen (en volgen we varianten op basis van randomly sequencen zoals we nu bij influenza doen). De omicron versie lijkt echt het ideale scenraio te zijn.. niet tegen te houden door lock-downs en een stuk midner schadelijker.
Ik denk dat we voorlopig nog wel blijven testen bij de ziekenhuizen, dat lijkt mij ook verstandig. Je wil geen patiënten met en zonder Corona gaan mixen.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:32:
Nederland wordt zo wel meer en meer het lulletje van europa.. Lijkt er echt op dat alle andere landen in europa het wel geloven. Ziekenhuizen gaan deze winter wel houden, dus verdere maatregelen zijn niet nodig. Vanaf maart stoppen we gewoon met massaal testen (en volgen we varianten op basis van randomly sequencen zoals we nu bij influenza doen). De omicron versie lijkt echt het ideale scenraio te zijn.. niet tegen te houden door lock-downs en een stuk midner schadelijker.
Verder mee eens hoor.
Even een zijsprong naar Zuid-Afrika, check deze indrukwekkende daling van vandaag:
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 7 januari 2022
(Zuid Afrika) 🇿🇦
8.807 (daling van 796)
- Kliniek: 7.503 (daling van 790)
- High Care: 622 (stijging van 1)
- IC: 682 (daling van 7)
Verwijderd
ow zeker.. in ziekenhuizen ja.. Ik wete ook neit in hoeverre dit ook gebeurd met influenza oid. Uiteindelijk is dit virus voor (geboosterde) mensen niet schadelijker dan influenza. Daar doen we ook niet meer panisch over.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat we voorlopig nog wel blijven testen bij de ziekenhuizen, dat lijkt mij ook verstandig. Je wil geen patiënten met en zonder Corona gaan mixen.
Verder mee eens hoor.
De meeste collega's denken daar zo te zien hetzelfde over. Collega's zitten hier gewoon te lunchen in de koffie-kamer. Eergisteren zat iemand die vandaag/gisteren positief is getest... maar niet dat iemand daarvan nu in paniek raakt. Ik probeer de koffiehoek een beetje mijden, al ben ik inmiddels geboostert heb ik weinig zin om een week binnen te zitten.
Het probleem zit dan ook bij het gedeelte van de bevolking dat nog steeds niet gevaccineerd of geboostered is en het gedeelte met een bepaald immuun probleem waar niet correct antistoffen zijn aangemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:39:
[...]
ow zeker.. in ziekenhuizen ja.. Ik wete ook neit in hoeverre dit ook gebeurd met influenza oid. Uiteindelijk is dit virus voor (geboosterde) mensen niet schadelijker dan influenza. Daar doen we ook niet meer panisch over.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die winkels mis ik niet. Sporten wel, dat dat nu niet meer kan is wel knudde.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Klopt, maar als 15 januari de winkels open gaan en we weer mogen sporten dan op veel plekken de vlag uit.
Beperkt risico en je 'koopt' twee weken waarin veel meer duidelijk wordt.
Volgens mij is de tendens bij de cijfermensen in dit topic, dat we eerst nog een stijging in de ziekenhuizen gaan zien, en daarna (hopelijk permanent) de daling gaan inzetten.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat is een netto uitstroom kliniek van 9%. Gegeven dat er ook niet nieuwe patienten binnenkomen (het rollende 7-daags gemiddelde ligt nog tegen 40% van het piekniveau) moet de bruto uitstroom een stuk hoger zijn.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:38:
Even een zijsprong naar Zuid-Afrika, check deze indrukwekkende daling van vandaag:
[Twitter]
8.807 (daling van 796)
De komende weken moeten we ook een relatief snellere uitstroom van de kliniek gaan zien in Nederland. Nu ligt er nog relatief veel delta (en binnen die groep ook nog eens overwegend de wat langer blijvende patienten, daardoor is de uitstroom momenteel niet superhoog). De verhouding moet de komende week sterk gaan kantelen richting omicron-patienten met gemiddeld veel hogere uitstroom per dag.
Ook de oprukkende aantallen boosters dragen ook bij. Tussen booster en effect op ziekenhuisopnames zit een dag of 12 a 14. Tel de ligdagen erbij en je zit tegen de drie weken van booster naar ontslag.
Drie weken geleden waren we volop aan het prikken in de wat oudere leeftijdsgroep (65-90). Doordat die de afgelopen weken steeds minder in het ziekenhuis begonnen te komen, moet de gemiddelde leeftijd van de opgenomen patienten zijn gedaald. Jongere patienten stromen sneller uit.
LCPS nieuwe opnames kliniek: 115.
Weekdagfactor vrijdag: 0.95. Opnames gecorrigeerd voor weekdagfactor: 121
Afgelopen 10 dagen:
Datum Kliniek_Nieuwe_Opnames_COVID_Nederland Opnames kliniek weekdag- gecorrigeerd
07/01/2022 115 121
06/01/2022 109 104
05/01/2022 147 132
04/01/2022 151 124
03/01/2022 105 131
02/01/2022 112 137
01/01/2022 133 127
31/12/2021 135 142
30/12/2021 137 130
29/12/2021 182 164
De dalende trend zet vooralsnog door.
Ik groepeer de dagen even 3 aan 3, dan is het helemaal duidelijk:
periode 3d gemiddeld, gecorrigeerd voor weekdagfactor
05/01/2022 - 07/01/2022 119
02/01/2022 - 04/01/2022 131
30/12/2021 - 01/01/2022 133
27/12/2021 - 29/12/2021 164
Weekdagfactor vrijdag: 0.95. Opnames gecorrigeerd voor weekdagfactor: 121
Afgelopen 10 dagen:
Datum Kliniek_Nieuwe_Opnames_COVID_Nederland Opnames kliniek weekdag- gecorrigeerd
07/01/2022 115 121
06/01/2022 109 104
05/01/2022 147 132
04/01/2022 151 124
03/01/2022 105 131
02/01/2022 112 137
01/01/2022 133 127
31/12/2021 135 142
30/12/2021 137 130
29/12/2021 182 164
De dalende trend zet vooralsnog door.
Ik groepeer de dagen even 3 aan 3, dan is het helemaal duidelijk:
periode 3d gemiddeld, gecorrigeerd voor weekdagfactor
05/01/2022 - 07/01/2022 119
02/01/2022 - 04/01/2022 131
30/12/2021 - 01/01/2022 133
27/12/2021 - 29/12/2021 164
[ Voor 21% gewijzigd door t_captain op 07-01-2022 15:13 ]
total infections reported today: 34954t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:20:
[...] Ik verwacht dat we vandaag misschien wel 35.000 positieve tests gaan horen, maar blijf toch positief over de zorg.
Even een domein registeren: coronadashboard-voorspellen.nl
[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 07-01-2022 15:21 ]
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 7 januari 2022
Nameldingen (!)
Positief getest: 34.954
Totaal: 3.282.772 (+34.872 ivm -82 corr.)
Perc. positief 30 dec - 05 jan: 34,8%
Opgenomen: 115
Huidig: 1.107 (-15)
Opgenomen op IC: 16
Huidig IC Nederland: 409 (-10)
Huidig IC Duitsland: 10 (+0)
Overleden: 24
Totaal: 21.065 pic.twitter.com/ZtDCzrL6qB
Ik vraag me wel af in hoeverre hier nu iets van de achterstand van gisteren en eergisteren in zit?t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:18:
[...]
total infections reported today: 34954
Als die correctie er nu bij zit vind ik het aantal nog vrij laag zelfs. Dan suggereert het dat we toch een tijdelijk feestdagen zelftest piek hebben gehad (lees in verschuiving in de verhouding tussen aantal positieve tests en besmettingen) en nu mogelijk weer even zullen dalen in afwachting van de echte Omicron golf in mijn ogen.
[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 07-01-2022 15:29 ]
Dat aantal is inclusief correctie. Dus gemiddeld genomen over 2 dagen 30k besmettingen.t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:18:
[...]
total infections reported today: 34954
Wat is je voorspelling voor morgen?
Dat zou je aan het percentage positief moeten zien, maar ook aan de hoeveelheid testen.ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:
[...]
Ik vraag me wel af in hoeverre hier nu iets van de achterstand van gisteren en eergisteren in zit?
Als die correctie er nu bij zit vind ik het aantal nog vrij laag zelfs. Dan suggereert het dat we toch een tijdelijk feestdagen testeffect piek hebben gehad en nu weer even zullen dalen in afwachting van de echte Omicron golf in mijn ogen.
We weten dat er ongeveer 12.000 meldingen achterstand was van dinsdag + woensdag. Stel dat die ingelopen is (vanavond zal Martijn Broekman dat op Twitter duiden denk ik, die kijkt ook naar de GGD meldingen) dan zou je over 34k-12k=22k besmettingen praten.
Als dat zo is, dan is dat helemaal geen verkeerd cijfer denk ik.
Mijne 30k.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:
[...]
Dat aantal is inclusief correctie. Dus gemiddeld genomen over 2 dagen 30k besmettingen.
Die correctie (naar schatting 5000) had ik al in mijn prognose van 35k zitten. Ruw is het (25k, 25k, 35k). Als ik de getallen terugreken naar de dag van herkomst is het 27k, 28k, 30k. Oplopend door R>1 en door weekdag-effect.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:
[...]
Dat aantal is inclusief correctie. Dus gemiddeld genomen over 2 dagen 30k besmettingen.
Morgen is de weekdagfactor volgens mij een fractie gunstiger dan vandaag. Verder is er geen correctie. Wel een flinke R-waarde. Ik gok een publicatie van 32.400 op zaterdag 8-1-2022.
[ Voor 49% gewijzigd door t_captain op 07-01-2022 15:33 ]
Of dat wel of niet verkeerd is kun je op twee manieren opvatten dan natuurlijk, je bent geneigd te zeggen dat het gunstig is als we minder daadwerkelijke besmettingen hebben. Maar er van uitgaande dat de Omicron golf toch wel komt (zie de landen om ons heen) kun je ook zeggen dat we dan simpelweg nog minder verder in de curve zitten. En dat dus ook de nu hele gunstige ziekenhuiscijfers dan iets minder betekenis hebben.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
We weten dat er ongeveer 12.000 meldingen achterstand was van dinsdag + woensdag. Stel dat die ingelopen is (vanavond zal Martijn Broekman dat op Twitter duiden denk ik, die kijkt ook naar de GGD meldingen) dan zou je over 34k-12k=22k besmettingen praten.
Ben heel benieuwd wat de komende dagen brengen in elk geval.
Niet helemaal mee eens, de gunstige ziekenhuiscijfers van nu zijn gerelateerd aan eerdere besmettingsgetallen.We hebben al een zeer forse groei gehad in die cijfers, dat had je dan nu terug moeten zien. Dat is gelukkig niet zo.ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Of dat wel of niet verkeerd is kun je op twee manieren opvatten dan natuurlijk, je bent geneigd te zeggen dat het gunstig is als we minder daadwerkelijke besmettingen hebben. Maar er van uitgaande dat de Omicron golf toch wel komt (zie de landen om ons heen) kun je ook zeggen dat we dan simpelweg nog minder verder in de curve zitten. En dat dus ook de nu hele gunstige ziekenhuiscijfers dan iets minder betekenis hebben.
Of we in de curve zitten, op de piek zitten of op de weg terug is heel erg lastig te duiden op dit moment. De achterstanden zijn te groot van de GGD->RIVM.
Op dit moment zijn eigenlijk alleen de ziekenhuiscijfers betrouwbaar te noemen, en die laten een gunstig beeld zien.
Ik durf dat niet meer te zeggen, dat zeg ik al bijna 20 maanden dagelijksBen heel benieuwd wat de komende dagen brengen in elk geval.
Is je berekening van 27k, 28k en 30k niet wat te vlak? De lijn steeg sinds 3 januari veel harder (met 4k en 6k) waarmee deze 3 waarden een afvlakking zijn. Denk je dat we al aan de piek zitten?t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Die correctie (naar schatting 5000) had ik al in mijn prognose van 35k zitten. Ruw is het (25k, 25k, 35k). Als ik de getallen terugreken naar de dag van herkomst is het 27k, 28k, 30k. Oplopend door R>1 en door weekdag-effect.
Morgen is de weekdagfactor volgens mij een fractie gunstiger dan vandaag. Verder is er geen correctie. Wel een flinke R-waarde. Ik gok een publicatie van 32.400 op zaterdag 8-1-2022.
Het laatste waar ik mij nu druk over maak zijn de zwaar vertekende dagcijfers die geen enkele relatie meer lijken te vertonen met ziekenhuiscijfers. Al hebben we een miljoen besmettingen per dag, als de ziekenhuizen er zo aan toe blijven zal het mij jeuken.Wolly schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:39:
[...]
Een dagrecord in twee jaar Corona![]()
„Eerst het zuur en dan het zoet.” (c) JP Balkenende
Middenin een harde lockdown: geen school, geen sport, geen cultuur, vrijwel geen winkels...
Hoeveel duidelijker is nodig dat we heel veel sectoren ernstig schaden met minimaal effect?
Op basis van de GGD data (Twitter @TijnBroekman) miste er gisteren zo'n 7k positieve testen en eergisteren 5k. Als dat klopt en die correctie er vandaag volledig bij zit dan komt het dus 30, 32, 23 dus dan krijg je een heel ander beeld met 3 mogelijke verklaringen:t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Die correctie (naar schatting 5000) had ik al in mijn prognose van 35k zitten. Ruw is het (25k, 25k, 35k). Als ik de getallen terugreken naar de dag van herkomst is het 27k, 28k, 30k. Oplopend door R>1 en door weekdag-effect.
- Correctie zit er nog niet of in elk geval niet volledig bij
- Het aantal gisteren en eergisteren gemiste testen op basis van de GGD data klopt niet
- Er is sprake van een feestdagen effect waardoor er tijdelijk middels extreem veel zelftesten (en gevolg testen als iemand besmet bleek) meer van de besmettingen ook daadwerkelijk voor een positieve test bij de GGD gezorgd hebben. In dit geval zullen we dus de komende dagen lagere aantallen nieuwe besmettingen zien.
Wat je wel ziet is dat het percentage positief weer stevig daalt (maandag 40%, dinsdag ruim 39 procent en woensdag nog 'maar' 32,8 %), dat zorgt ervoor dat ik zelf toch enigszins naar verklaring 3 neig eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 07-01-2022 15:47 ]
Ik zou mij eerder afvragen waar we zouden staan als er geen harde lockdown was. Ik durf wel te stellen dat we dan echt alle zicht kwijt waren, dan had men dagen moeten wachten op een test/uitslag en was gewoon besmet rond gaan lopen.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Middenin een harde lockdown: geen school, geen sport, geen cultuur, vrijwel geen winkels...
Hoeveel duidelijker is nodig dat we heel veel sectoren ernstig schaden met minimaal effect?
Tenzij jij dat minimale effect kan onderbouwen?
Minister de Jonge zou waarschijnlijk zeggen dat we zonder lockdown nog veel meer besmettingen zouden hebben. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:43:
[...]
De zelftesten stuwen met name het percentage positief omhoog. Steeds minder mensen die waarschijnlijk geen Corona hebben gaan naar de teststraat.ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:44:
[...]
- Er is sprake van een feestdagen effect waardoor er tijdelijk middels extreem veel zelftesten (en gevolg testen als iemand besmet bleek) meer van de besmettingen ook daadwerkelijk voor een positieve test bij de GGD gezorgd hebben. In dit geval zullen we dus de komende dagen lagere aantallen nieuwe besmettingen zien.
Ik denk dat dat een redelijke no-brainer is. De hoeveelheid contacten is van grote invloed op de verspreiding, in andere landen zie je wat veel contacten doen.3raser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:45:
[...]
Minister de Jonge zou waarschijnlijk zeggen dat we zonder lockdown nog veel meer besmettingen zouden hebben. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
Verwijderd
De vraag is alleen... Is dat een groot probleem. Alles valt en staat nog met de ziekmakendheid. Die lijkt toch echt mee te vallen. Mijn idee: Laat nu alles los (naja, clubs/horeca met mate) en roep ouderen/zwakkeren op enkele weken binnen te blijven (/in lockdown te blijven). Dan heb je de wave over grotendeels de gezonde populatie.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:44:
[...]
Ik zou mij eerder afvragen waar we zouden staan als er geen harde lockdown was. Ik durf wel te stellen dat we dan echt alle zicht kwijt waren, dan had men dagen moeten wachten op een test/uitslag en was gewoon besmet rond gaan lopen.
Tenzij jij dat minimale effect kan onderbouwen?
Als oudje van 70+, geboosterd of niet, weet je dat je nog steeds een redelijk risico hebt, Maar ook wetende dat een snelle heftige golf daarna relatieve rust betekent.. Nu een korte tijd los laten gaan is beter dan het spreiden over extreem lange tijd.
Het "geupgrade" vaccin gaat er toch niet voor april/mei komen en dan is deze wave allang over. Met of zonder lockdown.
Ik heb het idee dat die zelftesten alleen nog maar positief geven als je echt aardig ziek bent van omikron. De rest test negatief en zal dus inderdaad besmettelijk rondlopen....Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:46:
[...]
De zelftesten stuwen met name het percentage positief omhoog. Steeds minder mensen die waarschijnlijk geen Corona hebben gaan naar de teststraat.
Ik heb afgelopen week 2 zelftesten in de omgeving gehad, beiden neem ik aan Omikron gezien de tijd, en in beide gevallen amper klachten maar volle bak testuitslag toen de testvloeistof met de testunit in aanraking kwam.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Ik heb het idee dat die zelftesten alleen nog maar positief geven als je echt aardig ziek bent van omikron. De rest test negatief en zal dus inderdaad besmettelijk rondlopen....
N=1, maar ik heb geen andere bronnen.
Verwijderd
Kun je je voorstellen wat er met de cijfers zou gebeuren als we alles open gegooid hadden.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:43:
[...]
#omdenken
Dat is een andere discussie. Wat mij betreft geen probleem, gooi de meuk maar open met 2G en laten we dan half februari maar eens kijken waar we staan. Tenzij de ziekenhuizen eerder door het dak gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:49:
[...]
De vraag is alleen... Is dat een groot probleem. Alles valt en staat nog met de ziekmakendheid. Die lijkt toch echt mee te vallen. Mijn idee: Laat nu alles los (naja, clubs/horeca met mate) en roep ouderen/zwakkeren op enkele weken binnen te blijven (/in lockdown te blijven). Dan heb je de wave over grotendeels de gezonde populatie.
Als oudje van 70+, geboosterd of niet, weet je dat je nog steeds een redelijk risico hebt, Maar ook wetende dat een snelle heftige golf daarna relatieve rust betekent.. Nu een korte tijd los laten gaan is beter dan het spreiden over extreem lange tijd.
Het "geupgrade" vaccin gaat er toch niet voor april/mei komen en dan is deze wave allang over. Met of zonder lockdown.
Dat nieuwe vaccin is zonde van de tijd en geld, tegen de tijd dat het af is is het niet relevant meer (griepprik idee).
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 07-01-2022 15:52 ]
Wat is voor enorm verschil maakt onze lockdown nog?Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:44:
Ik durf wel te stellen dat we dan echt alle zicht kwijt waren, dan had men dagen moeten wachten op een test/uitslag en was gewoon besmet rond gaan lopen.
In Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk en het VK zijn de cijfers niet significant anders, hooguit iets vooruit in de tijd. Hun middenstand, sport en horeca is gewoon open, de economische, fysieke en psychische schade veel lager.
Besef dat de cijfers vertekend zijn: bij veel mensen is Omikron 'bijvangst':
At least 40% of Covid cases in Scottish hospitals admitted for other reasons, latest figures suggest
New data from Public Health Scotland (PHS) suggests at least 40% of Covid-positive patients in Scottish hospitals were admitted for another medical reason, and that in some areas, the proportion could be higher.
After mounting calls from opposition parties for proper data, PHS said sampling in Grampian and Greater Glasgow and Clyde (NHS GGC) had confirmed the proportion of Covid cases in hospitals with clinically-significant Covid infections is now lower than it was when the Delta variant was dominant last year.
Minimaal effect? De piek is toch mooi uitgesteld, iedere week verder verwijderd van de Delta-piek is mooi meegenomen.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Can confirm, zeker 30 man/vrouw die niet echt door hebben dat ze ziek zijn maar te zelftest deed het prima.Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik heb afgelopen week 2 zelftesten in de omgeving gehad, beiden neem ik aan Omikron gezien de tijd, en in beide gevallen amper klachten maar volle bak testuitslag toen de testvloeistof met de testunit in aanraking kwam.
Ik denk dat een code zwart er eerder gaat komen doordat er teveel zorgmedewerkers thuis in quarantaine zitten dan doordat er teveel patiënten opgenomen moeten worden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ja niets, kijk maar naar België.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:52:
Kun je je voorstellen wat er met de cijfers zou gebeuren als we alles open gegooid hadden.![]()
#omdenken
Dat weet je niet, en ik ook niet. Maar dat een lockdown besmettingen dempt is een no-brainer.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Wat is voor enorm verschil maakt onze lockdown nog?
Klopt, zie je in diverse landen al gebeuren en zelfs hier wordt er al ernstig rekening mee gehouden.Yaksa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:53:
Ik denk dat een code zwart er eerder gaat komen doordat er teveel zorgmedewerkers thuis in quarantaine zitten dan doordat er teveel patiënten opgenomen moeten worden.
Een beperkte lockdown had cijfers gegeven als in Duitsland of België, blijkbaar maakt het weinig verschil. Of zou het toch 2G zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:52:
Kun je je voorstellen wat er met de cijfers zou gebeuren als we alles open gegooid hadden.
Dat je met een 'leeg' ziekenhuis begint aan de volgende bak ellende. Als die ellende toch mee blijkt te vallen heb je in ieder geval een leeg ziekenhuis.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Wat is voor enorm verschil maakt onze lockdown nog?
Verwijderd
Nee hoor... Van alle collega's can mij die PCR-positief zijn bevonden, ging ook de zelftest (welliswaar later) af. Op een na had er geen een serieuze klachten. Die lag wel ziek op bed met koorts, maar voor de rest hadden ze wat hoofdpijn of helemaal niks.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Ik heb het idee dat die zelftesten alleen nog maar positief geven als je echt aardig ziek bent van omikron. De rest test negatief en zal dus inderdaad besmettelijk rondlopen....
Ik ook niet... behalve dan mensen die met een loopneus toch een test doen en negatief blijken. We zullen het nooit weten, tenzij we binnenkort allemaal andere zelftestjes in de winkel zien. 'now also omikron'Drardollan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik heb afgelopen week 2 zelftesten in de omgeving gehad, beiden neem ik aan Omikron gezien de tijd, en in beide gevallen amper klachten maar volle bak testuitslag toen de testvloeistof met de testunit in aanraking kwam.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.