Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Inzake de situatie heeft de regering daar zoals al gemeld besloten niet te verstrengen noch te versoepelen. Volgens de liveblog via https://www.vrt.be/vrtnws...donderdag-6-januari-2022/ verwacht Van Gucht midden januari de piek te hebben van 125.000 besmettingen per dag. Er staan wat filmpjes in die liveblog met uitleg over o.a. Omikron.

De Gucht geeft aan werking booster 60-70% tegen besmettingen (3x minder besmettingen). Na 10 weken is het 40% maar tegen ernstig verloop 88%.

[ Voor 16% gewijzigd door martwoutnl op 06-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Wat dacht je van de rij om de booster te halen?
Zou wat zijn, bij de volgende covid rapportage staat de booster locatie op nummer 1 als grootste besmettingsbron :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

codex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Zou wat zijn, bij de volgende covid rapportage staat de booster locatie op nummer 1 van grootste besmettingsbron :')
Ik zou ze gewoon 3 weken sluiten. Dat werkte bij het onderwijs ook het beste. })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
Ik kan allerlei nuances toevoegen over hoe en waarom je deze dingen niet zomaar mag vergelijken. Maar zaken als differentiaalvergelijkingen met tijdsvertragingen zijn niet aan iedereen besteed.
Andere kranten doen dat andersom net zo goed: maandag hadden we de laagste instroom sinds tijden maar dat werd geframed als 'meer patienten in het ziekenhuis!'

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Ik zou ze gewoon 3 weken sluiten. Dat werkte bij het onderwijs ook het beste. })
Dan zou ik eerder de teststraten sluiten. Dan duikelen de cijfers binnen no-time naar beneden! :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
[...]

Zou wat zijn, bij de volgende covid rapportage staat de booster locatie op nummer 1 van grootste besmettingsbron :')
Volgens mij is dat juist 1 van de weinig plekken waar men streng toezicht houdt op de regels (mondkapje, anderhalve meter).

Al die andere indoor plekken was/is een beetje met de franse slag (in supermarkten mag je kennelijk gewoon zonder mondkapje lopen, zegt niemand wat van en ik zie ze steeds vaker...)

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 06-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Och... De omikron piek begint zich pas echt vanaf deze week te tonen. En stroomt nu naar de oudere generaties. Dit valt ongeveer tegelijk met het boosteren van de 40+ers.

Ik snap wel dat ze nog twee a drie weken met samengeknepen billen zitten eerlijk gezegd.
Tja, elk land dat op ons voorlicht qua tijd heeft laten zien dat het wel los loopt... Maar ja, daar mogen zij natuurlijk niet per se vanuit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Zou wat zijn, bij de volgende covid rapportage staat de booster locatie op nummer 1 als grootste besmettingsbron :')
Volgens mij worden doorstroomlocaties niet gebruikt bij BCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Eh, ja? Is dat gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:47
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:15:
Belgie slaat een totaal ander pad in dan Nederland. Verbazingwekkend wat een lijntje op de kaart doet met wetenschappelijke adviezen.

[...]

[...]

[...]

[...]

België verwacht omicronexplosie, maar neemt geen nieuwe maatregelen

Wederom die 10 weken als beschermingsduur na de booster, dat zou betekenen dat de mensen die als 1e geboosterd zijn hier in februari weer in de rij staan bij de vaccinatie locaties.
Des te meer reden om de golf tijdig los te laten zou ik bijna zeggen. iedereen die wil kan eind volgende weke geprikt zijn (voor de 1e, 2e of 3e keer). Dan profijt halen van de bescherming die we hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
martwoutnl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
Inzake de situatie heeft de regering daar zoals al gemeld besloten niet te verstrengen noch te versoepelen. Volgens de liveblog via https://www.vrt.be/vrtnws...donderdag-6-januari-2022/ verwacht Van Gucht midden januari de piek te hebben van 125.000 besmettingen per dag. Er staan wat filmpjes in die liveblog met uitleg over o.a. Omikron.
Bedankt voor dit getal.

* Ik voorzie een piek van 200k in Nederland. Dat is heel netjes pro rato de bevolkingsomvang.
* Qua timing verwacht ik de piek tegen 25-1 (rapportagedatum positieve tests). Dat correspondeert met infectiedatum omstreeks 16-1 tot 18-1. Misschien door de kortere generatietijd van omicron nog iets sneller.

Dus in beide assen (tijd en aantal infecties) lijkt mijn prognose voor NL zeer sterk op de Belgische prognose.

Onze lockdown lijkt echt geen drol uit te halen deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:29:
[...]
(in supermarkten mag je kennelijk gewoon zonder mondkapje lopen, zegt niemand wat van en ik zie ze steeds vaker...)
Zou niet moeten, maar ik snap het wel. Het personeel is zó klaar met agentje spelen, elke keer weer die discussie met zo'n aso, dat is voor een meisje die daar voor 7 euro/uur staat, toch echt iets waar ze niet voor betaald wordt.

En persoonlijk zeg ik er ook niets meer van, als na wat verbaasd aankijken driehoek is dat het "oeps vergeten" is, ga je de discussie toch niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Bedankt voor dit getal.

* Ik voorzie een piek van 200k in Nederland. Dat is heel netjes pro rato de bevolkingsomvang.
* Qua timing verwacht ik de piek tegen 25-1 (rapportagedatum positieve tests). Dat correspondeert met infectiedatum omstreeks 16-1 tot 18-1. Misschien door de kortere generatietijd van omicron nog iets sneller.

Dus in beide assen (tijd en aantal infecties) lijkt mijn prognose voor NL zeer sterk op de Belgische prognose.

Voor meer info kan je de link volgen. Daar staan video's van de persconferentie waar Van Gucht toelichtingen geeft. Getal komt uit artikel liveblog daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als omikron in onze lockdown, waarbij praktisch alles al is gesloten, voor zulke besmettingsaantallen zorgt...wat kan 2G dan toevoegen?

In mijn ogen vrij weinig op dit moment.

En kijk je verder in de tijd dan loopt de bescherming tegen besmetting bij boosters alweer af, dan heb je met het toenemende aantal contacten dankzij 2G weer oplopende cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:39:
Als omikron in onze lockdown, waarbij praktisch alles al is gesloten, voor zulke besmettingsaantallen zorgt...wat kan 2G dan toevoegen?

En kijk je verder in de tijd dan loopt de bescherming tegen besmetting bij boosters alweer af, dan heb je met het toenemende aantal contacten dankzij 2G weer oplopende cijfers.
Tenzij de IC's over een paar weken toch vol blijken te stromen met ongevaccineerde Omikron patienten. Al zijn we dan ook weer rijkelijk laat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Tenzij de IC's over een paar weken toch vol blijken te stromen met ongevaccineerde Omikron patienten. Al zijn we dan ook weer rijkelijk laat.....
Als omikron die ongevaccineerde mensen kan bereiken tijdens een lockdown dan is er toch geen kruid tegen te wassen?

Of zorgt 2G er dan voor dat de ongevaccineerde mensen niet meer besmet raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Dus je staat minstens 30 minuten op een kluitje met een hele grote groep mensen waarvan er minstens 40% kans is dat je buurman besmet is met corona.

Maar tegelijkertijd mag er natuurlijk niemand de Action in. |:(
Mijn ervaringen met de teststraat in drukke tijden en de Action:
- teststraat: iedereen heeft een mondkapje (fatsoenlijk) op en houd 1,5m afstand aan. Bij binnenkomst worden de handen gedesinfecteerd. Geen gesprekken met bekenden
- Action: 50% draagt het mondkapje alleen op de kin. op elke andere hoek word luidruchtig een gesprek gevoerd, zeker als er een meter afstand wordt gehouden. Mensen dringen voor om snel die kaarsenstandaard te kunnen pakken. Je staat overal en nergens op een kluitje.
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Als omikron die ongevaccineerde mensen kan bereiken tijdens een lockdown dan is er toch geen kruid tegen te wassen?

Omikron krijgt nog veel meer kans als er geen lockdown is. Kijk maar eens naar de besmettingscijfers in een Verenigde Staten of Verenigd Koninkrijk. En waar de cijfers aan de andere kant van het kanaal nog wel meevallen, is dat in de VS steeds minder het geval.

[ Voor 25% gewijzigd door celshof op 06-01-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Als omicron de ongevaccineerden zodanig kan bereiken dat de IC's overlopen dan zie ik niet zo in wat 2G aan dat verhaal toevoegt, behalve dat ze nog minder makkelijk met mensen in contact komen.
Ik verwacht overigens meer van een dempend effect van FFP2 maskers ipv die stoffen vodden (mits correct gebruikt) dan van 2G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Andere kranten doen dat andersom net zo goed: maandag hadden we de laagste instroom sinds tijden maar dat werd geframed als 'meer patienten in het ziekenhuis!'
De AD kranten (AD en veel regionale kranten) schreven over een ingezette stijging van het aantal patienten in de ziekenhuizen terwijl het eigenlijk niet meer was dan een stagnatie van de daling en bovendien gewoon een weekend-effect was.

Ik pak een aantal headlines van nu:

* Telegraaf neemt een beetje gas terug maar schrijft met een wat optimistisch insteek:
"Grootste daling op ic sinds 1 juni, recordaantal besmettingen"

* AD zet weer pessimistisch in:
"LIVE | Bijna 25.000 nieuwe besmettin­gen ondanks storing: daadwerke­lij­ke aantal waarschijn­lijk hoger"

* nu.nl zet het het slechte en het goede nieuws netjes onder elkaar:
"Aantal gemelde positieve tests breekt weer record ondanks technische storing"
"Coronablog Grootste daling aantal covidpatiënten op ic's sinds 1 juni"

* NRC is ook vrij neutraal:
"Recordaantal positieve tests, aantal coronapatiënten in ziekenhuizen gedaald"

* Trouw haalt het slechte nieuws naar voren:
"Bijna 25.000 positieve tests, voor de tweede dag op rij"

* Parool gaat in de headlines niet in op deze cijfers maar schrijft wat meer over de achtergronden:
"Steeds meer mensen bij de coronaprotesten: ‘Ze voelen zich in de steek gelaten’"
en
"Personeel vaker besmet: nog meer druk op ziekenhuizen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Fly-guy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Zou niet moeten, maar ik snap het wel. Het personeel is zó klaar met agentje spelen, elke keer weer die discussie met zo'n aso, dat is voor een meisje die daar voor 7 euro/uur staat, toch echt iets waar ze niet voor betaald wordt.

En persoonlijk zeg ik er ook niets meer van, als na wat verbaasd aankijken driehoek is dat het "oeps vergeten" is, ga je de discussie toch niet winnen.
in de US herken je zo de republikeinen en bij ons de FvD aanhanger 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Bedankt voor dit getal.

hier zie je in de prognoses wel het effect van het al dan niet hebben van maatregelen (lijkt matig). Let wel op dat er met de oud en nieuw viering (en in mindere mate kerstdagen) een belangrijke superspreader is geweest die de cijfers zeker aan de nederlandse kant van de grens aardig omhoog kan stuwen. Nu de feestdagen geweest zijn, zou het mij op basis van N=1 observatie niet verbazen dat de groei nog aardig gaat inzakken komende dagen (Als in: groei% wordt lager, maar nog steeds substantieel R>1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:39:

Mensen aan een vaccin helpen en ze daarmee uit ziekenhuis houden.

En ja, een plicht werkt dan beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Het lijkt me met deze cijfers onder de huidige maatregelen een no-brainer dat 2G niet omricon-proof is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Het lijkt me met deze cijfers onder de huidige maatregelen een no-brainer dat 2G niet omricon-proof is.
Ik denk dat er geen enkele preventiemaatregel opgewassen is tegen omicron, dit moeten we gewoon uitzingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
2 dingen vallen op in België:
- ze gaan uit van 40% verspreidingsreductie op termijn, na booster
- ze rekenen dus op minimaal 400 opnames per dag, eind januari

Dat eerste is toch eigenlijk nog steeds best hoog? Of je dan alles open moet gooien voor gevaccineerden, dat denk ik niet (0,1 procent van 200k is nog steeds niet heel weinig, zeker als het ook 0,2 kan zijn), maar ik vind het best fors.

400 opnames is veel. Dat zijn er 600 hier en dan zitten we, als we 0 starten, in 4 dagen weer vol. In de praktijk dus veel sneller, want we beginnen niet op 0 en het zorg personeel gaat uitvallen door de verplichte quarantaines en isolaties, dus ergens begrijp ik best wel de voorzichtigheid. Er is gewoon weinig ruimte voor foute inschattingen…

Tegelijk: waarom zou zorgpersoneel dat op de Corona afdeling werkt niet besmet mogen werken? Of is dat onmogelijk ivm andere patiënten ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Zijn er al nederlandse (of buitenlandse voor mijn part) cijfers over de besmettingen onder (geboosterde)2G mensen dan? De cijfers uit Denemarken lieten een reductie besmettingen in de booster groep zien van +/- 50% meen ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
[...]

2G is een soort “lockdown voor ongevaccineerden”.

Het punt is heel valide: deze lockdown voor heel Nederland (uitgezonders de grensstreek) lijkt amper verschil te maken, wat moet je dan verwachten an een lockdown voor een klein deel van de bevolking?

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 06-01-2022 17:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Bedankt voor dit getal.

Ik zit mij al een paar dagen af te vragen, wij schermden hier altijd met de preventie paradox, maar wat als maatregelen gewoon geen fluit uitmaken? Ik zie geen noemenswaardig onderscheid tussen landen tijdens deze opkomst van Omicron. Er wordt nu geroepen: "Niet versoepelen want dan krijgen we een factor x meer besmettingen", maar waar leunt dat nog op. Het lijkt erop dat Omicron het ideaal heeft bereikt (vanuit het oogpunt van een virus): makkelijke transmissie, korte incubatietijd en minder ziekmakend. Die abnormaal hoge percentages besmettingen vanuit testen die je nu ziet doen mij vermoeden dat er een veelvoud rondloopt dat geen idee heeft besmet te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:51:
2 dingen vallen op in België:
- ze gaan uit van 40% verspreidingsreductie op termijn, na booster
- ze rekenen dus op minimaal 400 opnames per dag, eind januari

Dat eerste is toch eigenlijk nog steeds best hoog? Of je dan alles open moet gooien voor gevaccineerden, dat denk ik niet (0,1 procent van 200k is nog steeds niet heel weinig, zeker als het ook 0,2 kan zijn), maar ik vind het best fors.

400 opnames is veel. Dat zijn er 600 hier en dan zitten we, als we 0 starten, in 4 dagen weer vol. In de praktijk dus veel sneller, want we beginnen niet op 0 en het zorg personeel gaat uitvallen door de verplichte quarantaines en isolaties, dus ergens begrijp ik best wel de voorzichtigheid. Er is gewoon weinig ruimte voor foute inschattingen…

Tegelijk: waarom zou zorgpersoneel dat op de Corona afdeling werkt niet besmet mogen werken? Of is dat onmogelijk ivm andere patiënten ed?
Als die 40% reductie betekend dat je van R = 2 naar R = 1.2 gaat is dat een verschrikkelijk groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Mensen aan een vaccin helpen en ze daarmee uit ziekenhuis houden.

En ja, een plicht werkt dan beter
Het doel van 2G was 'de onbeschermden beschermen'. Een neveneffect zou kunnen zijn meer vaccinaties maar dat is niet als doel genoemd.
[...]

Die mening heb ik ook, toch werd het 2G stokje deze week door de detailhandel opgeworpen als 'acceptabel' en is Hugo de Jonge er helemaal lyrisch mee bezig.

Heeft de werkelijkheid de technocratische oplossing weer eens ingehaald? Denk bijvoorbeeld eens terug aan het groots aangekondigde corona appje waarmee we via BlueTooth konden zien of we in gevaar waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 18:08
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:52:
[...]

2G is een soort “lockdown voor ongevaccineerden”.

Het punt is heel valide: deze lockdown lijkt amper verschil te maken, wat moet je dan verwachten an een lockdown voor een klein deel van de bevolking?
Meer bereidheid tot vaccinatie/booster en dus minder verspreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
brothermaynard schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Zijn er al nederlandse (of buitenlandse voor mijn part) cijfers over de besmettingen onder (geboosterde)2G mensen dan? De cijfers uit Denemarken lieten een reductie besmettingen in de booster groep zien van +/- 50% meen ik
Je denkt toch niet dat de horeca/winkels/kappers/sportschool dicht minder goed werkt dan de horeca met 2G open?

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 06-01-2022 16:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
codex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Ik zit mij al een paar dagen af te vragen, wij schermden hier altijd met de preventie paradox, maar wat als maatregelen gewoon geen fluit uitmaken? Ik zie geen noemenswaardig onderscheid tussen landen tijdens deze opkomst van Omicron. Er wordt nu geroepen: "Niet versoepelen want dan krijgen we een factor x meer besmettingen", maar waar leunt dat nog op. Het lijkt erop dat Omicron het ideaal heeft bereikt (vanuit het oogpunt van een virus): makkelijke transmissie, korte incubatietijd en minder ziekmakend. Die abnormaal hoge percentages besmettingen vanuit testen die je nu ziet doen mij vermoeden dat er een veelvoud rondloopt dat geen idee heeft besmet te zijn.
Andere westeuropese landen hebben bijna allemaal 2G (of 3G op de werkvloer) en veel strakkere test verplichtingen op basisscholen. Misschien is dat wel uitwisselbaar?

Geen idee hoor, maar landen vergelijken moet je wel op het geheel van maatregelen doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:03
[...]

Nee, maar het is wel een verkapte vaccinatie-plicht dan.

Als je nergens meer terecht kan anders dan de essentiële zaken, sjah, op een gegeven moment zal je toch tegen een muur aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:52:
Het punt is heel valide: deze lockdown lijkt amper verschil te maken, wat moet je dan verwachten van een lockdown voor een klein deel van de bevolking?
Ik zou hem zo willen formuleren:

Deze lockdown lijkt amper verschil te maken, wat moet je dan verwachten van het versoepelen ervan voor een groot deel van de bevolking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:55:
Je denkt toch niet dat de horeca/winkels/kappers/sportschool dicht minder goed werkt dan de horeca met 2G open?
Maar je haar zit weer goed en gezondheidswinst door sporten is significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Dus je staat minstens 30 minuten op een kluitje met een hele grote groep mensen waarvan er minstens 40% kans is dat je buurman besmet is met corona.

Maar tegelijkertijd mag er natuurlijk niemand de Action in. |:(
En dan nog de boosterpriklocaties..
Straks blijkt juist die locaties een besmettingshaard.. Zou me ergens ook niks verbazen gezien de wachtrij vóór de prik die ik vorige week had.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
@hoevenpe fysiek werken is ook gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Het grootste probleem wat volgens mij nu dreigt te ontstaan is het besmet raken van zorgpersoneel die vervolgens thuis in quarantaine moeten. Dat betekent dus minder handen aan de bedden. Dan kan de instroom wel lager worden, maar als de uitstroom van personeel door de quarantaine hoger is dan heb je alsnog een uitdaging.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
brothermaynard schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:49:
[...]

hier zie je in de prognoses wel het effect van het al dan niet hebben van maatregelen (lijkt matig). Let wel op dat er met de oud en nieuw viering (en in mindere mate kerstdagen) een belangrijke superspreader is geweest die de cijfers zeker aan de nederlandse kant van de grens aardig omhoog kan stuwen. Nu de feestdagen geweest zijn, zou het mij op basis van N=1 observatie niet verbazen dat de groei nog aardig gaat inzakken komende dagen (Als in: groei% wordt lager, maar nog steeds substantieel R>1)
Ik denk dat dat een realistische verwachting is.

Een belangrijke vraag: waarom zijn dezelfde feestdagen die vorig jaar niet zoveel toevoegden aan de R-waarde (toen zag ik na Kerst +0.00 a 0.01, Nieuwjaar +0.02 a 0.03) nu ineens een superspreader event?

Een gerelateerde observatie: de mate waarin de incidentie onder jongvolwassenen is gestegen t.o.v. de stijging over de brede bevolking is vrij extreem. Het lijkt zelfs een beetje op zoals de Janssen-piek in juli.

Ik zie twee mogelijke verklaringen:

1.Gedrag. Lockdown is iets voor oudjes, dat zijn de laatsten die zich nog laten vertellen om zich aan de regels te houden. Jongeren en jongvolwassenen doen niet meer mee, die hebben Amigos in plaats van de horeca.
2. Boosters. We hebben net op tijd flinke aantallen boosters gezet onder de oudere leeftijdsgroepen. Je ziet dat 70+ amper iets meekrijgt van de stijging van incidentie (de redding voor de ziekenhuizen!), 50-69 was net even later aan de beurt en bovendien iets dichter bij de besmettingshaard, die pakken wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
[...]

Daar heb je ook weer gelijk in. Als een harde lockdown dit niet tegenhoud..... Vaccinatieplicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
BasvanS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Meer bereidheid tot vaccinatie/booster en dus minder verspreiding?
Dat effect moet je niet overschatten.

Er zijn zeer verschillende groepen onder de niet-gevaccineerden. Wappies, reli's, superhelden die zeker weten dat zij niet ziek wordeen, twijfelaars en mensen die het gewoon niet zo belangrijk vinden.

De toenemende drang haalt wat van deze mensen over de streep (vooral de laatste groep). Maar onder andere groepen kan het de afkeer van de prik juist versterken. Vaccinatiedrang gaat polariseren en je zult meer wappies gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Een belangrijke vraag: waarom zijn dezelfde feestdagen die vorig jaar niet zoveel toevoegden aan de R-waarde (toen zag ik na Kerst +0.00 a 0.01, Nieuwjaar +0.02 a 0.03) nu ineens een superspreader event?

Een regelateerde observatie: de mate waarin de incidentie onder jongvolwassenen is gestegen t.o.v. de stijging over de brede bevolking is vrij extreem. Het lijkt zelfs een beetje op zoals de Janssen-piek in juli.

1.Gedrag. Lockdown is iets voor oudjes, dat zijn de laatsten die zich nog laten vertellen om zich aan de regels te houden. Jongeren en jongvolwassenen doen niet meer mee, die hebben Amigos in plaats van de horeca.
2. Boosters. We hebben net op tijd flinke aantallen boosters gezet onder de oudere leeftijdsgroepen. Je ziet dat 70+ amper iets meekrijgt van de stijging van incidentie (de redding voor de ziekenhuizen!), 50-69 was net even later aan de beurt en bovendien iets dichter bij de besmettingshaard, die pakken wel iets mee.
Ik denk dat locatie ook nog interessant is. In welke gemeenten zien we de grote stijgingen? Allemaal, of vooral langs de grens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Er zijn zeer verschillende groepen onder de niet-gevaccineerden. Wappies, reli's, superhelden die zeker weten dat zij niet ziek wordeen, twijfelaars en mensen die het gewoon niet zo belangrijk vinden.

De toenemende drang haalt wat van deze mensen over de streep (vooral de laatste groep). Maar onder andere groepen kan het de afkeer van de prik juist versterken. Vaccinatiedrang gaat polariseren en je zult meer wappies gaan krijgen.
Je ziet het nu al aan de tegenvallende booster-bereidheid. Meer mensen worden prikmoe. Of die onder de term 'wappies' vallen laat ik even in het midden. Mijn gok is dat de mensen die nu alsnog gaan prikken voornamelijk jongeren zijn die naar de Mac/bios/kroeg willen, dat lijkt me niet de voorkeursgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
GAIAjohan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat locatie ook nog interessant is. In welke gemeenten zien we de grote stijgingen? Allemaal, of vooral langs de grens?
Dat beeld zie ik niet op coronadashboard. Amsterdam en Noord-Holland gaat hard. Eigenlijk gaat heel Nederland vrij hard. ZO Brabant (Eindhoven/Helmond) doet het relatief juist vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opvallend veel mensen die het mondkapje op houden nu, ondanks de aansporing hem af te doen in de wachtruimte. Nog dik 10 minuten wachten ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Mijn gok is dat de mensen die nu alsnog gaan prikken voornamelijk jongeren zijn die naar de Mac/bios/kroeg willen, dat lijkt me niet de voorkeursgroep.
Maar die hebben er op dit moment nog niks aan want hun 2e prik is nog wel geldig. Bovendien is alles toch gesloten. Dus wachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Dat beeld zie ik niet op coronadashboard. Amsterdam en Noord-Holland gaat hard. Eigenlijk gaat heel Nederland vrij hard. ZO Brabant (Eindhoven/Helmond) doet het relatief juist vrij goed.
Oké, bijzonder. Vraag me dan wel af wat er wel tegen omikron opgewassen is. Laten uitrazen zal het zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Qua opnames is de locatie ook interessant, dan zit je nog steeds voornamelijk in Limburg, een stukje bible-belt, nog meer Limburg, en nog meer Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:34
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Een gerelateerde observatie: de mate waarin de incidentie onder jongvolwassenen is gestegen t.o.v. de stijging over de brede bevolking is vrij extreem. Het lijkt zelfs een beetje op zoals de Janssen-piek in juli.

Kunnen niet beide verklaringen naast elkaar hun uitwerking hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Maar die hebben er op dit moment nog niks aan want hun 2e prik is nog wel geldig. Bovendien is alles toch gesloten. Dus wachten maar
Ik heb het niet over boosteren, maar over de eerste prik halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Het doel van 2G was 'de onbeschermden beschermen'. Een neveneffect zou kunnen zijn meer vaccinaties maar dat is niet als doel genoemd.

[...]

Die mening heb ik ook, toch werd het 2G stokje deze week door de detailhandel opgeworpen als 'acceptabel' en is Hugo de Jonge er helemaal lyrisch mee bezig.

Heeft de werkelijkheid de technocratische oplossing weer eens ingehaald? Denk bijvoorbeeld eens terug aan het groots aangekondigde corona appje waarmee we via BlueTooth konden zien of we in gevaar waren geweest.
Je vroeg wat het toevoegde toch? Dat dat niet het primaire doel is, tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Zo kan het dus ook:
Portugal versoepelt coronaregels ondanks coronarecord: nachtclubs en scholen weer open

Sinds november, toen omicron voor het eerst opdook in Portugal, is het aantal infecties gestaag toegenomen. Woensdag werd een recordaantal van bijna 40.000 besmettingen geregistreerd. Volgens premier António Costa laten de hoge vaccinatiegraad en lage ziekenhuisbezetting versoepelingen toe. Er lagen donderdag 1251 coronapatiënten in de Portugese ziekenhuizen, tegenover ruim 6800 tijdens de vorige coronapiek vorig jaar februari. "Vaccineren tegen de omicronvariant is effectief geweest", zei hij op een persconferentie.

Scholieren kunnen daarom vanaf maandag weer fysiek onderwijs volgen, maakte de regering bekend. Ook zijn vanaf 14 januari weer bezoekers welkom in nachtclubs, mits ze een negatieve coronatest kunnen laten zien. Eind december werden die maatregelen vanwege omicron juist vervroegd ingesteld.

Portugezen die een boosterprik hebben gehad, hoeven niet langer in isolatie na een coronabesmetting in hun omgeving. Wel blijft de regel om vier dagen per week thuis te werken nog ruim een week overeind. Ook blijft het voor alle reizigers die het land per vliegtuig binnenkomen verplicht een negatieve coronatest op zak te hebben, ook als ze zijn gevaccineerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Mooi om in de praktijk te zien hoe vaccinatie dit mogelijk maakt toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Tja, elk land dat op ons voorlicht qua tijd heeft laten zien dat het wel los loopt... Maar ja, daar mogen zij natuurlijk niet per se vanuit gaan
Elk land dat ons voor is gegaan had een betere uitgangspositie en een snellere boostercampagne.

En we hebben ons al eerder vergist in het vergelijken met andere landen.

Nogmaals, ik snap het wel vanuit het OMT bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:28:
Mooi om in de praktijk te zien hoe vaccinatie dit mogelijk maakt toch?
Zeker!

En ook interessant dat geboosterde Portugezen niet meer in quarantaine hoeven, zo voorkomen ze een personeelsprobleem in primaire sectoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Elk land dat ons voor is gegaan had een betere uitgangspositie en een snellere boostercampagne.

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Ik ook wel. En over 2 weken zijn er 3 miljoen boosters extra gezet, weer je (nog) meer over de druk op ziekenhuizen, dus heel lang hoef je misschien ook niet ‘te’ voorzichtig te zijn. Zoiets zal het ook wel worden, richting half januari eerste dingen open (met 2G?), eind januari de rest? Daar teken ik voor. Dan zit ik dit nog wel een paar weekjes uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Ik ook wel. En over 2 weken zijn er 3 miljoen boosters extra gezet, weer je (nog) meer over de druk op ziekenhuizen, dus heel lang hoef je misschien ook niet ‘te’ voorzichtig te zijn. Zoiets zal het ook wel worden, richting half januari eerste dingen open (met 2G?), eind januari de rest? Daar teken ik voor. Dan zit ik dit nog wel een paar weekjes uit.
Ik hoop en zit met je mee.

Ben wel benieuwd wat wij straks nog moeten als alles weer open gaat? #nazorgtraject :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Ik heb het niet over boosteren, maar over de eerste prik halen.
Ah duidelijk. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom die nu nog zouden gaan. Het probleem voor hen bij de Mac was al eerder.. ben bang dat het gewoon een kansloze missie is, zeker omdat een deel van die jongeren ook nog onder invloed staat van een ander die wss ook tegen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Ja, alleen zal het wel weer maart/april worden :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een naaste van mij is supervisor op vaccinatielocaties. Daar loopt men ook echt op hun tandvlees vanwege de gigantische stroom aan mensen voor hun boosters en eerste/tweede prikken. Vaak zijn de mensen ook niet echt vriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Vermoed dat een groot deel er niets van gemerkt heeft, met dit tempo is groepsimmuniteit slechts een kwestie van weken?
Wordt hoog tijd dat de quarantaineregels aangepast (versoepeld) worden. In dit tempo zit een kwart van Nederland over 2 weken in quarantaine.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:45:
[...]
Ja, alleen zal het wel weer maart/april worden :/ .
Waarom denk je dat? Volgens mij lijken bijna alle modellen te wijzen op een piek in januari…of ben je bang voor teveel voorzichtigheid?

@HollovVpo1nt vreemd, mijn n=3 ervaring is dat er juist een soort vrolijk/prettig sfeertje hangt. Maar goed, dat zijn allemaal momentopnames natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2022 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:20
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Stond er overigens al een nieuwe persco op de planning, voor de maatregelen tot 14 januari?
[...]
Weet niet of het gezegd was, maar hoorde net op de radio dat er dinsdag een persco gepland is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Waarom denk je dat? Volgens mij lijken bijna alle modellen te wijzen op een piek in januari…of ben je bang voor teveel voorzichtigheid?

@HollovVpo1nt vreemd, mijn n=3 ervaring is dat er juist een soort vrolijk/prettig sfeertje hangt. Maar goed, dat zijn allemaal momentopnames natuurlijk.
Ik gok op een wortel die ons voorgehouden gaat worden. Niet we verlengen de lockdown, maar 'per1 Feb gaan we terug naar de vorige stap' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Teveel voorzichtig in combinatie met trage adviezen. In het VK wekelijks adviezen en wij zitten nu al bijna 4 weken in lockdown vanwege zeer onzekere modellen die nog steeds niet zijn bijgewerkt terwijl er inmiddels veel meer kennis is. Het helpt ook niet dat er iemand uit de zorg (Ernst Kuipers) minister van VWS wordt. Dat betekent tunnelvisie op de zorg (terwijl Volksgezondheid veel meer is dan toegankelijkheid van de zorg). OMT adviseert, Rutte tekent bij het kruisje, voorzichtigheid alom, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 06-01-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Wordt hoog tijd dat de quarantaineregels aangepast (versoepeld) worden. In dit tempo zit een kwart van Nederland over 2 weken in quarantaine.
Die regels zijn net rond 20 december strenger geworden.

Als ze die nu weer versoepelen kan je weer spreken van gezwabber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Die regels zijn net rond 20 december strenger geworden.

Als ze die nu weer versoepelen kan je weer spreken van gezwabber.
We kunnen ze ook zo streng houden, maar je moet dan niet gek opkijken als de WC-papier schappen dan echt leeg zijn omdat de halve bevoorradingsketen in quarantaine zit.

Voor een virusvariant waar 0,2% van het ziekenhuis haalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 06-01-2022 17:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoC
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:45:
Een naaste van mij is supervisor op vaccinatielocaties. Daar loopt men ook echt op hun tandvlees vanwege de gigantische stroom aan mensen voor hun boosters en eerste/tweede prikken. Vaak zijn de mensen ook niet echt vriendelijk.
Ik begrijp hier niks van. Deze mensen worden toch gewoon betaald voor hun werk? Het zijn veelal ook studenten of jongeren met een bijbaan die daar werken. Het is relatief simpel werk en er is veel personeel. Hoezo is dat "op het tandvlees lopen"? Is dat niet gewoon werken? Aanstelleritus helpt ons ook niet uit de pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:47:
[...]Wordt hoog tijd dat de quarantaineregels aangepast (versoepeld) worden. In dit tempo zit een kwart van Nederland over 2 weken in quarantaine.
Inclusief een groot deel van het zorgpersoneel.
Maar de oplossing weet ik al; die gaan dan i.p.v. 3-ploegendienst gewoon 2-ploegendienst draaien. 12 uur op, 12 uur af.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pletter
@MarcoC ze kunnen de druk niet aan (ze weten niet een wat echt werken is) jongeren van vandaag zijn verwend zeg ik als ouwe 58 jarige😎

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Yaksa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Inclusief een groot deel van het zorgpersoneel.
Maar de oplossing weet ik al; die gaan dan i.p.v. 3-ploegendienst gewoon 2-ploegendienst draaien. 12 uur op, 12 uur af.
Dat is dan direct het moment dat ik me ziek ga melden. Dat doe ik echt niet. Ik heb ook nog een gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:53:
[...]

We kunnen ze ook zo streng houden, maar je moet dan niet gek opkijken als de WC-papier schappen dan echt leeg zijn omdat de halve bevoorradingsketen in quarantaine zit.

Als de teller maar hoog genoeg is, kun je het moeilijk afdoen met 'maar 0,2%'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
LZ86 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:59:
Dat is dan direct het moment dat ik me ziek ga melden. Dat doe ik echt niet. Ik heb ook nog een gezin.
Ze moeten de quarantaineregels aanpassen, wie geboosterd is kan gewoon doorwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Gelukkig heb ik pro-actief in maart 2020 genoeg rollen gehaald. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:00:
[...]

De eerste 5000 herstellen in het ziekenhuis.
0,2% van 17 miljoen - 5000 = slechts 335.000 doden (want, ziekenhuis vol).
Maar dan kun je wel weer naar de kapper.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
@zacht 5x plus 1 lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Hoeveel dagelijkse besmettingsaantallen hebben we met een griepgolf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Hoeveel dagelijkse besmettingsaantallen hebben we met een griepgolf?
Weet niemand, daarom klinkt die 25000 van vandaag heel eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:53:
[...]
Ik begrijp hier niks van. Deze mensen worden toch gewoon betaald voor hun werk? Het zijn veelal ook studenten of jongeren met een bijbaan die daar werken. Het is relatief simpel werk en er is veel personeel. Hoezo is dat "op het tandvlees lopen"? Is dat niet gewoon werken? Aanstelleritus helpt ons ook niet uit de pandemie.
Jongeren die (weer) hun (bij)baan in de horeca kwijt zijn. Niet echt het beste startpunt om gemotiveerd aan een prikmarathon van 14-16 uur per dag, 7 dagen per week te beginnen. :P
Er wordt echt wel afgewisseld in diensten, maar ook genoeg die gevraagd worden om nog even door te werken omdat Hugo weer wat jaartallen op Twitter gooit en de planning nog niet rond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Jongeren die (weer) hun (bij)baan in de horeca kwijt zijn. Niet echt het beste startpunt om gemotiveerd aan een prikmarathon van 14-16 uur per dag, 7 dagen per week te beginnen. :P
Er wordt echt wel afgewisseld in diensten, maar ook genoeg die gevraagd worden om nog even door te werken omdat Hugo weer wat jaartallen op Twitter gooit en de planning nog niet rond is.
Mag volgens de wet niet eens dus dat is gelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen door de huidige regels in quarantaine zitten over 1 - 2 weken. Ik was net in het ziekenhuis, en sprak met een assistente. Die was fel tegenstander van het huidige beleid. Mensen met een infectie thuis laten, die nergens last van hebben kan op een bepaald punt gewoon niet meer lijkt me.

Even een simpele berekening, correct me if I'm wrong:

25.000 mensen per dag positief, met een normaal sociaal leven, werk, kinderen, gezin is ongeveer 200.000 mensen in quarantaine. Gezien iedereen verwacht dat we naar 75k gaan, wordt dit een drama.

Lege winkels, geen zorgmedewerkers etc.

[ Voor 25% gewijzigd door AFCAjax op 06-01-2022 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pletter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Ja, want niemand heeft ooit een langere dag gewerkt dan volgens de wet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
[...]

dat het volgens de wet niet mag betekend nog niet dat het niet gebeurd,

dit is namelijk precies de reden dat mijn zoon er mee is gestopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Delete

[ Voor 98% gewijzigd door AFCAjax op 06-01-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Mag niet, gebeurd dagelijks.
Tenzij je bij een Shell of iets dergelijks werkt waar jouw pasje geblokkeerd wordt als je vandaag te lang binnen de poort verbleef.
Wil niet zeggen dat het hele prikparadijs wekenlang dagen van 14 uur werkt, maar elke rek is er wel uit en gaten in de planning moet je opvullen met al fulltime werkend personeel.

[ Voor 21% gewijzigd door jadjong op 06-01-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
@AFCAjax komt de rest ook nog? zag delete

[ Voor 14% gewijzigd door pletter op 06-01-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Zie post 3 omhoog.

Ik postte dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:53:
[...]
Het zijn vaccinatiecentra in een grote Nederlandse stad, waar geregeld in het weekend op een dag 3000 prikken worden gezet. Een prikje zetten kan idd gekwalificeerd personeel. Daar heb ik het niet over, heb het over de artsen. Want de hele dag door vragen krijgen of vacciantie A met B kan op termijn C na D meegemaakt te hebben terwijl 3000 mensen geprikt moeten worden is zwaar vermoeiend, waarbij je nog botte mensen voor je krijgt die het beter weten. Het zou je sieren om naar de omstandigheden te vragen in plaats van er al vanuit te gaan dat het aanstellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Wat een onzinnige stemmingmakerij allemaal. Bewaar dit lekker voor je dagboek. Ik ken echt geen enkele student die niet blij is met af en toe langere diensten draaien als het past in de agenda's. Makkelijke manier om snel geld te verdienen.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 06-01-2022 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Het zijn vaccinatiecentra in een grote Nederlandse stad, waar geregeld in het weekend op een dag 3000 prikken worden gezet. Een prikje zetten kan idd gekwalificeerd personeel. Daar heb ik het niet over, heb het over de artsen. Want de hele dag door vragen krijgen of vacciantie A met B kan op termijn C na D meegemaakt te hebben terwijl 3000 mensen geprikt moeten worden is zwaar vermoeiend, waarbij je nog botte mensen voor je krijgt die het beter weten. Het zou je sieren om naar de omstandigheden te vragen in plaats van er al vanuit te gaan dat het aanstellen is.
Who cares? Dit is iets wat elke klantenservicemedewerker elke dag meemaakt en daar zijn er tienduizenden van in Nederland. Laten we alsjeblieft niet elke miniem ongemak tot probleem van epische proporties promoveren. Hier heeft echt niemand wat aan. Klagen om het klagen is echt super onvolwassen gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
AFCAjax schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:17:
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen door de huidige regels in quarantaine zitten over 1 - 2 weken. Ik was net in het ziekenhuis, en sprak met een assistente. Die was fel tegenstander van het huidige beleid. Mensen met een infectie thuis laten, die nergens last van hebben kan op een bepaald punt gewoon niet meer lijkt me.

Even een simpele berekening, correct me if I'm wrong:

25.000 mensen per dag positief, met een normaal sociaal leven, werk, kinderen, gezin is ongeveer 200.000 mensen in quarantaine. Gezien iedereen verwacht dat we naar 75k gaan, wordt dit een drama.

Lege winkels, geen zorgmedewerkers etc.
Ik rekende in m'n hoofd al met 200K per dag. Bij een quarantaineplicht van 10 dagen plus gemiddeld 1,5 gezinslid extra 5 miljoen mensen in quarantaine. Dat is bijna 30% van de bevolking.

Dat kan de samenleving niet aan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Ik rekende in m'n hoofd al met 200K per dag. Bij een quarantaineplicht van 10 dagen plus gemiddeld 1,5 gezinslid extra 5 miljoen mensen in quarantaine. Dat is bijna 30% van de bevolking.

Dat kan de samenleving niet aan.
De 10 dagen is overigens vrij random en ook nog eens afhankelijk van wel of geen klachten hebben. De GGD heeft de positieve mensen in mijn omgeving verschillende adviezen gegeven, variërend van 5 tot 10 dagen (en de klapper: 7 dagen, en als je dan nog klachten hebt nog eens 7 dagen, en als je dan nog etcetera).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Who cares? Dit is iets wat elke klantenservicemedewerker elke dag meemaakt en daar zijn er tienduizenden van in Nederland. Laten we alsjeblieft niet elke miniem ongemak tot probleem van epische proporties promoveren. Hier heeft echt niemand wat aan. Klagen om het klagen is echt super onvolwassen gedrag.
Klantenservicemedewerker? Klagen om het klagen? Ik denk dat ik mij beter in kan houden voordat ik langetermijn ban krijg van dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Klantenservicemedewerker? Klagen om het klagen? Ik denk dat ik mij beter in kan houden voordat ik langetermijn ban krijg van dit forum.
Whatever, zeuren over extra dienstjes bij een vaccinatielocatie slaat helemaal nergens op. Betaalde arbeid terwijl veel studenten geen bijbaan hebben vanwege lockdown is dikke prima. En het werk is inderdaad vergelijkbaar met dat van een klantenservicemedewerker. Gegevens controleren, basic vragen beantwoorden, zeggen waar mensen heen moeten lopen. Allemaal geen rocket science.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 06-01-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Whatever, zeuren over extra dienstjes bij een vaccinatielocatie slaat helemaal nergens op. Betaalde arbeid terwijl veel studenten geen bijbaan hebben vanwege lockdown is dikke prima.
Die vaccinatiemedewerkers moeten overigens ook in quarantaine als ze positief zijn getest. Dat kan ook nog wel eens interessante situaties opleveren als de cijfers zo hoog worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:42
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Ja ik ben het eens met je stellingen, vandaar dat een drang of plicht niet zo voor de hand liggend is. Ik deel je hypothese dat dat er voor zal zorgen dat een deel van de ongevaccineerden over de streep zal trekken. En ook dat dat een deel van de bestaande gevaccineerden de andere kant op zal sturen. Die beschrijvende kenmerken die je op noemt dan als reden natuurlijk. Die verhoudingen zijn namelijk nog niet duidelijk. De term ongevaccineerd word te generaliserend gebruikt, het blijft uiteindelijk een status, meer niet. Het word helaas te makkelijk gebruikt als connonatie.

De suggestieve drang die er nu lijkt te zijn, lijkt precies deze verdeeldheid te veroorzaken. Maar het blijft koffiedik kijken. De lockdowns zijn misschien niet altijd even effectief, maar een vaccinatieplicht voorkomt dit hoogstwaarschijnlijk niet. Vermoedelijk zullen we dan in een vorm van lockdown blijven gaan wanneer de druk op de zorg op zal lopen. Dat percentage ongevaccineerd
in de ziekenhuizen zal misschien lager uitvallen. Maar het exponentiële effect zal de zorg onder druk gaan zetten uiteindelijk. 2g lijkt me niet afdoende om de verspreiding en daardoor besmettingen te voorkomen. Dan gaat de discussie over het afdwingen van de maatregelen, waarbij eventuele rechten dan weer open staan voor discussie. Dan krijg je een nieuwe groepering die zich hier zal tegen verzetten. En dus logisch er opvolgend een generaliserende omschrijving voor de dan vermeende verantwoordelijke groepering. Suggesties staan open natuurlijk, maar bijvoorbeeld "verspreiders" en zo blijf je verdeeldheid creëren.

Ik deel dus ook niet de mening dat ongevaccineerden "de" vijand zijn, ook al word vaak die suggestie gewekt. Voor eventuele maatschappelijke veroordeling zou je een specifiekere aanklacht moeten hebben. Daarbij is een vaccinatiestatus lijkt me niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt. En met mij denk ik velen. Deze situatie is voor niemand leuk, zeker niet voor mensen in de frontlinie zoals jij omschrijft.

Laat je niet opnaaien door 1 user :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoC
Timmert schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt. En met mij denk ik velen. Deze situatie is voor niemand leuk, zeker niet voor mensen in de frontlinie zoals jij omschrijft.

Laat je niet opnaaien door 1 user :)
Waar heb je het over? In alle vaccinatielocaties lopen gewoon studenten rond die als bijbaantje mensen naar hun vaccinatie helpen. Vrijwel altijd ruim voldoende personeel aanwezig. Een willekeurig terras op een zonnige dag is harder werken lijkt me. Moeten we nou echt doen alsof dit enorm zwaar werk is? "De frontlinie"? Misschien dat deze term relevant is voor mensen die in een ziekenhuis werken. Kom op zeg. Lekker elkaar de put in praten. Dit gaat nergens over.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 06-01-2022 19:08 ]

Pagina: 1 ... 149 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.