Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Die had ik nog even gemist. Het percebntage positieve uitslagen zit inmiddels aan de 40.
Ik vraag me af welk percentage van NL onderhand omicron heeft of heeft gehad. Het lijkt enorm snel te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Echt ik begrijp dat een bestaand systeem niet helemaal geschikt was voor deze hoeveelheden data maar dat had toch al lang gefixed kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 12:38
Dutchy88 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Helaas weer een storing, nummer zoveel. 8)7
Ik weet niet wie het it systeem van de registratie heeft gemaakt maar dit lijkt mij een flinke wanprestatie.
(of het is gewoon dat de gebruikte excel weer vol zit |:( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Die had ik nog even gemist. Het percebntage positieve uitslagen zit inmiddels aan de 40.
Ik vraag me af welk percentage van NL onderhand omicron heeft of heeft gehad. Het lijkt enorm snel te gaan.
Ik ben ook onderdeel van het vandaag gemelde aantal en als de bron (Kinderdagverblijf) haar medewerkers niet regelmatig zou testen had waarschijnlijk niemand dit opgemerkt. Van de aangestoken volwassenen is er eentje echt ziek en de rest een lichte keelpijn of snotneus die halverwege de dag weer vertrokken is. Beetje vergelijkbaar met slapen onder een open raam.

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 06-01-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
TrailBlazer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Echt ik begrijp dat een bestaand systeem niet helemaal geschikt was voor deze hoeveelheden data maar dat had toch al lang gefixed kunnen zijn.
Ik vermoed dat er bij de overheid te weinig goed* ict personeel zit

*opleiding+ervaring

Moet je maar eens kijken hoe snel banken digitaal iets kunnen opzetten/fixen.
Ik denk dat het meeste goede personeel voor het geld is weggelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wanneer zou je over willen stappen op iets nieuws? Bij 0,0 downtime is het vooral werkend houden en afkloppen op blank hout. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
Vermoed dat een groot deel er niets van gemerkt heeft, met dit tempo is groepsimmuniteit slechts een kwestie van weken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Bij specifieke werkzaamheden zijn zorginstelling verplicht om de vaccinatie aan te bieden, dat is voorname vanwege aansprakelijkheid bij bepaalde handelingen. Met het tekenen voor afzien van aansprakelijkheid is dit opgelost. Dat sommige instanties dat in de praktijk teveel gedoe vinden voor stagiaires is een ander verhaal.

https://www.rivm.nl/sites...0gezondheidszorg_0214.pdf

"VACCINATIE EN DE WET
Vaccinatie geeft een langdurende bescherming tegen een hepatitis- B-infectie. Volgens het Arbo
omstandighedenbesluit is de werkgever verplicht hepatitis B-vaccinatie aan te bieden aan iedere
werknemer als zij aan het hepatitis B virus blootgesteld kunnen worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

40% positief :X

Die versoepeling van maatregelen kunnen we wel op onze buik tattoëren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Johan Bogle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:05:
[...]
Denk dat we de 50k binnen 3 dagen gaan zien, maar daarna weer een flinke afname.
Met een beetje hulp van de storing vandaag verwacht ik morgen de 50k te gaan zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

vuurtjih schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Zieke kop =/= beetje hoofdpijn / buikpijn / snotterig.

Beetje neusspray, paracetemolletje d'r in en je gaat prima door.
Ligt maar net aan je werk. Ik vind dat je als werknemer gewoon zelf moet kunnen beslissen of jij ziek bent of niet, zonder dat je leidinggevende daar gelijk over gaat staan jengelen. Verkoudheid kan ook heel vervelend zijn en koorts met zich meebrengen, en voor je het weet ligt een x deel van het bedrijf op z'n gat omdat alles iedereen aansteekt. Zo ging het in ieder geval wel bij bijbaantjes tijdens mijn studie, laat staan in de collegezaal zelf (de week nadat er 1 iemand zat te hoesten leek iedereen wel besmet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Vermoed dat een groot deel er niets van gemerkt heeft, met dit tempo is groepsimmuniteit slechts een kwestie van weken?
Welnee, de lockdown wordt straks nog verder aangescherpt en je deur wordt dichtgelast.

Ondertussen hebben ze in de UK eindelijk het licht gezien dat dit geen houdbare situatie is en laten ze de boel eindelijk los.

Overigens is deze stijging ook niet nog te wijten aan kerst en oud en nieuw?

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 06-01-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Ik ben er ook bang voor. De angst voor besmettingen lijkt nog te regeren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Thomas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:33:
o ging het in ieder geval wel bij bijbaantjes tijdens mijn studie, laat staan in de collegezaal zelf (de week nadat er 1 iemand zat te hoesten leek iedereen wel besmet).
Ja, maar daar greep ik elke kutsmoes aan om sommige colleges te skippen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Als over een week de instroom nog steeds niet significant stijgt, waarom niet?
De lockdown werkt overduidelijk niet tegen Omikron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:35:
[...]

"We weten het nog niet zeker en willen nog even de komende periode aankijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Gisteren al een verschil tussen cijfers RIVM en GGD:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Imperium schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:34:
Ondertussen hebben ze in de UK eindelijk het licht gezien dat dit geen houdbare situatie is en laten ze de boel eindelijk los.
Ja....

1,3 miljoen Britten kampen met long covid

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Hoezo "werkt" het niet? Besmettingen stijgen = lockdown werkt niet, zoiets? Misschien heeft het niet voldoende effect en wegen de kosten niet op tegen de baten, dat zou kunnen. Maar het is evident dat zonder lockdown er meer besmettingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

De ziekenhuizen lopen anders nog steeds terug, en aangezien het daar om gaat

Ze hebben immers ook de scholen open gegooid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Cyberpope schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Ja....

1,3 miljoen Britten kampen met long covid
Van Alpha en Delta denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

De ziekenhuis- en IC-opnames dalen nog steeds enorm hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Misschien moeten we ze daar nog even aan herinneren in den haag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
Misschien heeft het niet voldoende effect en wegen de kosten niet op tegen de baten, dat zou kunnen. Maar het is evident dat zonder lockdown er meer besmettingen zijn.
We zijn grote delen van ons land aan het platleggen zonder doel, besmettingen komen er toch wel en alles wijst erop dat het grootste probleem van de zorg (te) strikte quarantaine van personeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Aantallen x8 om om te rekenen naar 5%? Kijk je tegen 320.000 besmettingen per dag aan?

Nogal platgeslagen uiteraard, met de voorselectie door zelftests. Maar laat het de helft zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:38:
[...]

We zijn grote delen van ons land aan het platleggen zonder doel, besmettingen komen er toch wel en alles wijst erop dat het grootste probleem van de zorg (te) strikte quarantaine van personeel is.
Het doel is heel helder hoor. Jij bent het er alleen niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:39:
Klopt: ziek worden we toch, dan tenminste gewoon leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:47
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Hoezo "werkt" het niet? Besmettingen stijgen = lockdown werkt niet, zoiets? Misschien heeft het niet voldoende effect en wegen de kosten niet op tegen de baten, dat zou kunnen. Maar het is evident dat zonder lockdown er meer besmettingen zijn.
dat het evident is dat het meer zou zijn, is ook maar de vraag. blijkbaar hebben veel mensen in de afgelopen weken kans gezien ondanks alle maatregelen omicron te ontmoeten. Het is maar zeer de vraag of die maatregelen daar nog een rem op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Toch zie ik het OMT niet op de tafel dansen van blijdschap omdat er nu zoveel mensen worden geinfecteerd zonder verdere gevolgen. Dus blijkbaar zien zij nog andere verontrustende zaken dan 'teruglopende ziekenhuisbezetting'.

Sterker nog, men schuift het weer vooruit.
Het Outbreak Management Team (OMT) denkt niet aan een snelle versoepeling van coronamaatregelen, afgezien van het heropenen van de scholen. Daarvoor is nog te veel onzekerheid over 'belangrijke eigenschappen' van de omikronvariant van het coronavirus.
https://www.rtlnieuws.nl/...-corona-delta-omikron-omt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Klopt: ziek worden we toch, dan tenminste gewoon leven...
Het idee is om de piek uit te smeren zodat er geen noodsituaties in de ziekenhuizen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:47
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:39:
[...]
Ik moet @hoevenpe gelijk geven dat de quaraintaine regels voor mn zorgpersoneel in deze gezondheids(zorgcapaciteit!) crisis wel eens een bottleneck kunnen blijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cyberpope schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ja, maar daar greep ik elke kutsmoes aan om sommige colleges te skippen.
Haha, tuurlijk, maar soms had je weinig keus ;). Veel mensen op werk hebben in ieder geval geen keus. Mijn laatste klote bijbaan tijdens mijn studie was in een supermarkt, en de manager trommelde je (ook toen de pandemie net was uitgebroken) gewoon op als je zei dat je niet lekker was. Dat is gewoon fucking dom gedrag, en komt natuurlijk ontzettend veel voor, zeker in de retail, dienstverlening, horeca, zelfs de (thuis)zorg. Ik vind die hele cultuur van 'oh als ik ziek ben werk ik gewoon door' die uit dat soort mismanagement voortkomt gewoon achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
brothermaynard schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:40:
[...]

dat het evident is dat het meer zou zijn, is ook maar de vraag. blijkbaar hebben veel mensen in de afgelopen weken kans gezien ondanks alle maatregelen omicron te ontmoeten. Het is maar zeer de vraag of die maatregelen daar nog een rem op leggen.
Minder mogelijkheden om elkaar te ontmoeten = minder contactmomenten = minder mogelijkheden voor virustransmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:41:
Het idee is om de piek uit te smeren zodat er geen noodsituaties in de ziekenhuizen ontstaan.
Met deze stijging praat je hooguit over dagen, er is geen 'flatten the curve' meer.
Verwacht je echt een verdubbeling van de besmettingen bij het openen van de IKEA en de sportschool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Aantallen x8 om om te rekenen naar 5%? Kijk je tegen 320.000 besmettingen per dag aan?

Nogal platgeslagen uiteraard, met de voorselectie door zelftests. Maar laat het de helft zijn.
Best knap tijdens een lockdown ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Met deze stijging praat je hooguit over dagen, er is geen 'flatten the curve' meer.
Verwacht je echt een verdubbeling van de besmettingen bij het openen van de IKEA en de sportschool?
Als vandaag alles open zou gaan zitten we volgende week op 75.000 besmettingen per dag. Dat zijn aantallen in lijn met andere vergelijkbare Europese landen zonder lockdown (Denemarken, Engeland, Ierland).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vraag me overigens wel sterk af of dit wel volledig een reële stijging van de viruscirculatie is of dat we ook voor een groot deel tegen het effect van enthousiast zelftesten tijdens de feestdagen aankijken. Waarom denk ik dat?

1. Rioolwatermetingen wat als een vroeg signaal gezien wordt laten vooralsnog geen grote stijging zien (bron: https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater)

2. Percentage positief is enorm hoog terwijl het aantal afgenomen testen wel stijgt maar niet explodeert en er ook geen enorme wachtrij bij de testcentra staat (bron: https://twitter.com/hk_nien/status/1478834511815356418). Mogelijke verklaring zouden dus een groot aantal bevestigingstesten van zelftesten zijn maar niet heel veel meer mensen die rondlopen met klachten. Ben me er wel van bewust dat dit laatste uiteraard ook een Omicron gevolg kan zijn (mildere klachten en of / meer asymptomatische besmettingen).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Misschien moeten we ze daar nog even aan herinneren in den haag ;)
Zullen we @t_captain voordragen voor het OMT?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Zullen we @t_captain voordragen voor het OMT?
Prima... gaan jij, ik en @hoevenpe er natuurlijk ook in om andere aspecten kracht bij te zetten. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Kuch, horeca, kuch.
Maar je wil serieus olie op een brandend vuur gaan gooien omdat volgens jou de hele boel toch af gaat fikken?

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 06-01-2022 16:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

#zokanhetook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ik222 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:44:
Ik vraag me overigens wel sterk af of dit wel volledig een reële stijging van de viruscirculatie is of dat we ook voor een groot deel tegen het effect van enthousiast zelftesten tijdens de feestdagen kijken. Waarom denk ik dat?

1. Rioolwatermetingen wat als een vroeg signaal gezien wordt laten vooralsnog geen grote stijging zien (bron: https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater)

2. Percentage positief is enorm hoog terwijl het aantal afgenomen testen wel stijgt maar niet explodeert en er ook geen enorme wachtrij bij de testcentra staat (bron: https://twitter.com/hk_nien/status/1478834511815356418). Mogelijke verklaring zouden dus een groot aantal bevestigingstesten van zelftesten zijn maar niet heel veel meer mensen die rondlopen met klachten. Ben me er wel van bewust dat dit laatste uiteraard ook een Omicron gevolg kan zijn (mildere klachten en of / meer asymptomatische besmettingen).
Dit is wat mij betreft ook een groot raadsel. Zijn er echt veel meer mensen ziek? Of heeft omikron de eigenschap gewone verkoudheidsvirussen te verdringen? Zomaar een hypothese. Ik ben zelf afgelopen 4 maanden 4x verkouden geweest en elke keer negatief getest (met vele zelftesten en een aantal GGD-testen). Wellicht dat het de 5e keer omikron zou zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Gisteren al een verschil tussen cijfers RIVM en GGD:

[Embed]
40% van de mensen die in de rij stond was positief... op welk moment wordt de wachtrij voor de teststraat zelf een enorm besmettingsrisico? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

En de zorg dan? Blijkbaar trekken ze het daar in België wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:45:
Prima... gaan jij, ik en @hoevenpe er natuurlijk ook in om andere aspecten kracht bij te zetten. ;)
offtopic:
Niet volgende week, dan ben ik skiën... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

2x zo veel capaciteit als NL bij minder inwoners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Joh, het lijkt er op dat men eindelijk het licht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Silent Thunder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Ik vermoed dat er bij de overheid te weinig goed* ict personeel zit

*opleiding+ervaring

Moet je maar eens kijken hoe snel banken digitaal iets kunnen opzetten/fixen.
Ik denk dat het meeste goede personeel voor het geld is weggelopen
Ik denk dat het grootste probleem in de management lagen zit. Die moeten eens flink opgeschoond gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

offtopic:
Niet volgende week, dan ben ik skiën... 8)
Foei... je brengt de volksgezondheid in gevaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Van elke besmettingsgolf kun je 1 ding zeggen: er komt een einde aan. Op enig moment heeft iedereen die de besmetting ging krijgen hem wel een keer gehad. Waar dat einde ligt, is afhankelijk van de R-waarde en in mindere mate van de maatregelen. Op dit moment ga ik uit van een piek positieve tests omstreeks 25-1, en ik las van de week dat OMT daar ook vanauit gaat.

Zolang de voorspelde run op de ziekenhuizen uitblijft en de 25e dichterbij komt ben ik positief. Positieve tests zijn niet meer dan een voorspeller van waar het echt om gaat: druk op de ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:48:
[...]

2x zo veel capaciteit als NL bij minder inwoners...
Je bedoeld capaciteit als in handjes aan het bed of gewoon apparatuur of wat?

Als het 2 x zoveel personeel is dan schrik ik daar wel van... dat vind ik nogal een verschil

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 06-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Thomas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Misschien heeft zo'n FFP masker voor kwetsbaren (plus de bijbehorende beschermingsmaatregelen) qua effect wel hetzelfde of meer nut als onze lockdown?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:46:
Maar je wil serieus olie op een brandend vuur gaan gooien omdat volgens jou de hele boel toch af gaat dikken?
In onze buurlanden kan dat gewoon, zelfs met deze besmettingscijfers.
Soms is gecontroleerd afbranden beter dan met man en macht proberen te blussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Misschien heeft zo'n FFP masker voor kwetsbaren (plus de bijbehorende beschermingsmaatregelen) qua effect wel hetzelfde of meer nut als onze lockdown?
Wie weet, maar Belgie heeft ook gewoon meer ruimte. De zorg is hier (nu) gewoon de bottleneck, jammer maar helaas. Ik zou het zelf ook liever anders zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Die 40% is positief/uitgevoerde tests. Het heeft niet zo'n sterke relatie met infecties/positieve tests.

Ik reken eerder op een factor 5 en een piek positieve tests van 50.000. 200.000 infecties per dag. Waarvan een overgrote meerderheid geen of lichte symptomen heeft.
Ziekenhuisopnames <0.2%. Gaan we handlen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Thomas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Haha, tuurlijk, maar soms had je weinig keus ;). Veel mensen op werk hebben in ieder geval geen keus. Mijn laatste klote bijbaan tijdens mijn studie was in een supermarkt, en de manager trommelde je (ook toen de pandemie net was uitgebroken) gewoon op als je zei dat je niet lekker was. Dat is gewoon fucking dom gedrag, en komt natuurlijk ontzettend veel voor, zeker in de retail, dienstverlening, horeca, zelfs de (thuis)zorg. Ik vind die hele cultuur van 'oh als ik ziek ben werk ik gewoon door' die uit dat soort mismanagement voortkomt gewoon achterlijk.
Oude quote van mijn moeder (ben al oud) als je ziek bent lig je in bed anders naar school.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Je bedoeld capaciteit als in handjes aan het bed of gewoon apparatuur of wat?

Als het 2 x zoveel personeel is dan schrik ik daar wel van... dat vind ik nogal een verschil
Dat is altijd een beetje vaag omdat iedereen andere criteria hanteert., zowel voor opname als de bedden zelf.

Echter zegt Marc van Ranst dit:
In Nederland ligt het aantal besmettingen op dit moment hoger dan in België. Wel liggen er in België meer mensen met corona op de intensive care.

Maar: de IC-capaciteit is in België veel groter. De Belgen hebben 2000 bedden op ruim 11 miljoen inwoners. In Nederland zijn er 1150 bedden op ruim 17 miljoen mensen. Ook is België verder met de boostercampagne.

"Als wij in België zenuwachtig worden, is het al pure paniek in Nederland", zegt Van Ranst. "Als er in Nederland meer IC-bedden waren, was er nu waarschijnlijk geen lockdown."
Hij zal vast wel een klein beetje in de buurt van de werkelijkheid zitten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 06-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Toch zie ik het OMT niet op de tafel dansen van blijdschap omdat er nu zoveel mensen worden geinfecteerd zonder verdere gevolgen. Dus blijkbaar zien zij nog andere verontrustende zaken dan 'teruglopende ziekenhuisbezetting'.

Sterker nog, men schuift het weer vooruit.

[...]

Oh.... Die had ik nog niet gezien.... Pfff.... Ik begin vertrouwen in ze te verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Die 40% is positief/uitgevoerde tests. Het heeft niet zo'n sterke relatie met infecties/positieve tests.

Ik reken eerder op een factor 5 en een piek positieve tests van 50.000. 200.000 infecties per dag. Waarvan een overgrote meerderheid geen of lichte symptomen heeft.
Iknow. Maar grofweg komen we dan toch een eind bij elkaar in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Plenkske schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:23:
Hmm gisteren waren er blijkbaar ook al minder doorgegeven volgens Martijn Broekman.

(deze tweet is van vanochtend)
[Twitter]
5000 waarvan niet doorgekomen? Testuitslagen? Positieve tests? Over 1 dag of over 2 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Van elke besmettingsgolf kun je 1 ding zeggen: er komt een einde aan. Op enig moment heeft iedereen die de besmetting ging krijgen hem wel een keer gehad. Waar dat einde ligt, is afhankelijk van de R-waarde en in mindere mate van de maatregelen. Op dit moment ga ik uit van een piek positieve tests omstreeks 25-1, en ik las van de week dat OMT daar ook vanauit gaat.

Zolang de voorspelde run op de ziekenhuizen uitblijft en de 25e dichterbij komt ben ik positief. Positieve tests zijn niet meer dan een voorspeller van waar het echt om gaat: druk op de ziekenhuizen.
De 14e halen we dus al niet qua versoepelingen. Als de piek op de 25e is dan weten ze dat pas 1 tot 2 weken erna, anders zie je immers niet of je gedaald bent.

Daarnaast gaan ze uit van 90% geboosterd en zijn er veel zaken die nog bevestiging moeten krijgen, ook dat kost tijd:
Een kanttekening die het OMT wel bij dit soort berekeningen plaatst, is dat er "een grote mate van onzekerheid" is over alle factoren die van belang zijn. Zo is nog niet helemaal duidelijk hoe besmettelijk omikron exact is, hoe groot de kans is om met deze variant in het ziekenhuis te belanden en hoe effectief de vaccins en boosters ertegen zijn.

Dus versoepelingen kunnen we de 14e wel vergeten en het is maar de vraag of eind januari wel het goede tijdstip is volgens het OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Dat is altijd een beetje vaag omdat iedereen andere criteria hanteert., zowel voor opname als de bedden zelf.

[...]

Verschilletje is ook wel dat we in nederland inmiddels 1.5 maand in een avond en harde lockdown verkeren, terwijl in belgie het leven bijna normaal doorgaat. Althans, dat lijkt me wel een verklaring waarom dat er in belgie meer mensen op de IC liggen... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Oh.... Die had ik nog niet gezien.... Pfff.... Ik begin vertrouwen in ze te verliezen
Och... De omikron piek begint zich pas echt vanaf deze week te tonen. En stroomt nu naar de oudere generaties. Dit valt ongeveer tegelijk met het boosteren van de 40+ers.

Ik snap wel dat ze nog twee a drie weken met samengeknepen billen zitten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:54:
[...]

5000 waarvan niet doorgekomen? Testuitslagen? Positieve tests? Over 1 dag of over 2 dagen?
Als ik het eerste ziektedag gecorrigeerde tabelletje uit deze post bekijk kom ik er ook niet helemaal uit waar die 24k of 30k vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
EgoH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Bij specifieke werkzaamheden zijn zorginstelling verplicht om de vaccinatie aan te bieden, dat is voorname vanwege aansprakelijkheid bij bepaalde handelingen. Met het tekenen voor afzien van aansprakelijkheid is dit opgelost. Dat sommige instanties dat in de praktijk teveel gedoe vinden voor stagiaires is een ander verhaal.

https://www.rivm.nl/sites...0gezondheidszorg_0214.pdf

"VACCINATIE EN DE WET
Vaccinatie geeft een langdurende bescherming tegen een hepatitis- B-infectie. Volgens het Arbo
omstandighedenbesluit is de werkgever verplicht hepatitis B-vaccinatie aan te bieden aan iedere
werknemer als zij aan het hepatitis B virus blootgesteld kunnen worden."
Waarom blijf jij eromheen draaien? Wil je zo graag je gelijk halen?

Je kan geen zorgmedewerker worden zonder je opleiding af te ronden, in de praktijk houdt dat in dat je gewoon je eerste Hepatis B prik halen voor een stageplek, anders geen stage en geen stage is geen diploma.

Daarna mag je zelf weten wat je doet, alhoewel je stom zou zijn om niet voor levenslange bescherming te zou gaan.

Dit grijp ik niet alleen van een paar internetsites of uit de lucht, maar gewoon van de mensen uit de zorg, waar mijn vrouw ook onderdeel van is.

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 06-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
Serieus?
Daarvoor is nog te veel onzekerheid over 'belangrijke eigenschappen' van de omikronvariant van het coronavirus.
Capaciteitsgebrek in de zorg door hoge quarantaine-uitval is een mogelijke reden, zeggen dat je nog niet genoeg weet over de ziekmakendheid is oudhollandsch gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Wacht even, een 0,2% ratio tussen infectie en ziekenhuisopnames is toch in de orde van grootte van griep?

Dan zitten we na het inhalen van alle ellende van de afgelopen 2 jaar dus ver in de groene zone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:53:
[...]

[...]

Ja okee ik denk als hij over bedden spreekt in deze context dan zal hij meer bedoelen de ''bemande bedden'' dus vooral het personeel per bed.

Wij kunnen wel 10.000 bedden produceren (stuk metaal met een matras erop), maar ik ga er vanuit dat we het niet kunnen bemannen.

Vraag me af waarom er zoveel meer mensen daar werken.

Zit toch een beetje in die discipline daar misschien, ''meer hart voor de zaak'' soort ''roeping voor vaderland''

Dat hebben NL-ders sowieso niet...

Als wij een uur extra moeten werken dan zoeken we meteen naar de regel in de cao waarin staat dat we naar huis mogen

Onze hele instelling en discipline is ook het probleem dat we zo hard geraakt worden nu

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 06-01-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Wacht even, een 0,2% ratio tussen infectie en ziekenhuisopnames is toch in de orde van grootte van griep?

Dan zitten we na het inhalen van alle ellende van de afgelopen 2 jaar dus ver in de groene zone.
Als het daadwekelijk over drie weken 0,2% van 200k besmettingen blijkt, gaat het nog hard.

Als we nog niet over de piek zijn en we stijgen volgende week naar 400k wordt het nog veel vervelender. Zou prettig zijn als we weer wat gaan dalen eerlijk gezegd. De piek is m.i. nog niet zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
1e ziektedag incidentie 20-29 incidentie 50-59 incidentie 60-69 incidentie 70-79 incidentie 80+ Verhouding incidentie risicogroepen / twintigers
17/Dec 80.3 61 52.4 40.5 41.2 61% Vanaf deze dag gaat de incidentie onder twintigers omhoog
21/Dec 86.8 57.2 47.5 33.3 29.2 48%
24/Dec 95.6 58 46.3 29.2 22.5 41% Omstreeks hier zou de stijging bij 50-90 moeten inzetten
27/Dec 106.4 64.5 47.8 29.1 20 38%
31/Dec 139.6 82.4 53.9 31 19.2 33% Maar hij daalt steeds verder. Boosters winnen van transmissie naar risicogroepen.
03/Jan (absolute getallen incompleet) 24%
06/Jan (absolute getallen incompleet) 16%

Dit is een zeer belangrijke bevinding. Incidentie onder twintigers knalt door het dak, maar deze wordt niet echt overgenomen door de risicogroepen voor ziekenhuisopname (50+).

Normaal zie je de verhouding incidentie risicogroepen / incidentie twintigers eerst dalen (de twintigers stijgen als eerste, de ouderen blijven achter). Na ongeveer een week stabiliseert de verhouding omdat na 1 a 2 besmettingsgeneraties ook de oude generaties gaan stijgen. In de 2e week neemt dat effect aan kracht toe en komen de ouderen relatief wat dichterbij. En vooral in de derde week zie je vaak dat de risicogroepen gaan bijtrekken en due de verhouding tussen incidentie risicogroepen/twintigers stijgt.

Wat we hier zien, is dat de verhouding doorlopend daalt.

In de laatste regels kun je niet de incidentie lezen omdat de gegevens nog incompleet zijn. Maar er is geen reden om een bias aan te nemen tussen de mate waarin de resultaten voor verschillende leeftijdsgroepen incompleet zijn. Vandaar dat de verhoudingen wel relevant zijn in het "grijze gebied" van de grafiek.

[ Voor 57% gewijzigd door t_captain op 06-01-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Wachttijden van 30 minuten bij testen vandaag. 50k zeker morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

@Silent Thunder
Lijkt mij ook, operationele bedden. En dat aantal is weet ik uit dit topic erg afhankelijk van f=magic(ligtijd;soortpatient;#verpleging)

Gecontroleerd uitbranden is wat we al twee jaar proberen te doen, met wisselende resultaten. Met name de veenbranden in het onderwijs gaven en geven geen ruimte op andere vlakken helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:03:
Dus je staat minstens 30 minuten op een kluitje met een hele grote groep mensen waarvan er minstens 40% kans is dat je buurman besmet is met corona.

Maar tegelijkertijd mag er natuurlijk niemand de Action in. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 06-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Positieve tests van GGD naar RIVM.
Van 1 dag testen als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Johan Bogle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:03:
Komen mensen dan te vroeg? De capaciteit is immers bekend en mensen krijgen een tijd om te verschijnen.

Als er geen plek is krijg je geen afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Komen mensen dan te vroeg? De capaciteit is immers bekend en mensen krijgen een tijd om te verschijnen.

Als er geen plek is krijg je geen afspraak.
Mogelijk rekenen ze met een bepaald percentage no-show en kwam iedereen toevallig nu wél opdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Dus je staat minstens 30 minuten op een kluitje met een hele grote groep mensen waarvan er minstens 40% kans is dat je buurman besmet is met corona.

yup, en waarbij als de wachtrij in een slang loopt je een buurman rechts, links, voor en achter hebt.
Ik ben waardeloos in statistiek maar de kans dat je dan een besmette buur (m/v/x) hebt is dan wel groter dan 40%

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Kluitje ? Het is geen festival.
Zover ik weet zijn de meeste rijen bij een teststraat een rij auto's. En anders een rij mensen die prima afstand kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

40% van de mensen die in de rij stond was positief... op welk moment wordt de wachtrij voor de teststraat zelf een enorm besmettingsrisico? ;)
Wat dacht je van de rij om de booster te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Ja okee ik denk als hij over bedden spreekt in deze context dan zal hij meer bedoelen de ''bemande bedden'' dus vooral het personeel per bed.

Wij kunnen wel 10.000 bedden produceren (stuk metaal met een matras erop), maar ik ga er vanuit dat we het niet kunnen bemannen.

Vraag me af waarom er zoveel meer mensen daar werken.
Ik ga er van uit dat hij appels met appels vergelijkt. Onderaan de streep heeft NL op papier 1 IC bed (met personeel) per 15000 inwoners en BE 1 bed per 5000 inwoners. Daar win je geen pandemie mee maar zorgt er wel voor dat je na vaccinatie de resterende golfjes eerder de baas bent
Zit toch een beetje in die discipline daar misschien, ''meer hart voor de zaak'' soort ''roeping voor vaderland''

Dat hebben NL-ders sowieso niet...

Als wij een uur extra moeten werken dan zoeken we meteen naar de regel in de cao waarin staat dat we naar huis mogen

Onze hele instelling en discipline is ook het probleem dat we zo hard geraakt worden nu
Zal vast per persoon verschillen. Begin 2020 heb ik met verbazing aangehoord dat een aantal fabrieksmedewerkers niet a-la-minute begonnen met het maken van beademingsmachines(niet hun werk maar wel de kennis en machines in huis om die te maken) omdat het niet duidelijk was of de overuren wel betaald gingen worden (normaal krijgt men tijd voor tijd).
Aan de andere kant verbaas ik mij over duizenden zorgmedewerkers die al maanden 12-uur diensten draaien omdat de politiek hun bezwaren alleen ter kennis aan neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Plenkske schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:08:
Zover ik weet zijn de meeste rijen bij een teststraat een rij auto's. En anders een rij mensen die prima afstand kunnen houden.
Afstand houden lijkt bij Omikron nou juist niet meer voldoende...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Dat ga ik zometeen dus doen. Ben inderdaad heel erg benieuwd naar de rij én de wachtprocedure na het prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Die drive-through teststraten zie ik al een tijdje niet meer, tegenwoordig is het in oude scholen of lege kantoorpanden.

En nee, daar staan ze niet allemaal even goed uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Hangt er van af. Bij de ene rijd je er doorheen en bij de ander moet je parkeren en lopend door de tent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog altijd beter dan de Excelsheet uit de UK in 2020 O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:11:
Nog altijd beter dan de Excelsheet uit de UK in 2020 O-)
Excel 97 oid, een moderne versie kan meer dan 32768 regels aan... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Belgie slaat een totaal ander pad in dan Nederland. Verbazingwekkend wat een lijntje op de kaart doet met wetenschappelijke adviezen.
„We staan voor een aantal moeilijke weken”, zei de Belgische premier Alexander De Croo donderdag op zijn coronapersconferentie. „Wij zullen in de komende dagen en weken waarschijnlijk besmettingsrecords breken. Een zeer grote groep mensen zal uiteindelijk besmet raken. Het is duidelijk: de situatie zal eerst slechter worden voor ze weer beter wordt.”
Ondanks deze alarmerende boodschap grijpen de regeringen in België niet in. De huidige coronamaatregelen blijven en de scholen gaan maandag weer open. Een advies van het GEMS, de evenknie van het OMT, om iedereen volledig thuis te laten werken wordt niet uitgevoerd. Er blijft een terugkomdag per week mogelijk. De Croo: „We kiezen voor een pad van voorzichtigheid en stabiliteit.”
Hoewel de omgang met het virus soepeler is dan bij ons, staat België wel op scherp. „De vijfde golf is begonnen”, zei viroloog Steven Van Gucht tijdens een presentatie op de persconferentie. „We staan pas aan het begin, maar het gaat intens worden. Waarschijnlijk is er eind januari een piek van tussen de 400 en 1000 ziekenhuisopnames per dag.”
Viroloog Van Gucht put hoop uit de werking van de boosterprik: „We zien dat het helpt tegen de ziekte, maar ook tegen besmettingen.” Wel zijn er zorgen over de beschermingsduur, want na tien weken zou dat wel eens minder kunnen worden. Vooral ouderen in verzorgingstehuizen worden nauwlettend in de gaten gehouden, bij deze groep is België al in september begonnen met boosteren.
België verwacht omicronexplosie, maar neemt geen nieuwe maatregelen

Wederom die 10 weken als beschermingsduur na de booster, dat zou betekenen dat de mensen die als 1e geboosterd zijn hier in februari weer in de rij staan bij de vaccinatie locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Verschil tussen RIVM en GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
[...]

Kluitje? Ben je er ooit geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
jadjong schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:09:

Aan de andere kant verbaas ik mij over duizenden zorgmedewerkers die al maanden 12-uur diensten draaien omdat de politiek hun bezwaren alleen ter kennis aan neemt.
Daar heb ik ook respect voor. De bestaande zorg medewerkers die er wel zijn werken ook hard.

Maar er komt weinig nieuwe aanwas. Meeste hebben hebben gewoon geen zin om te werken in de zorg omdat de omstandigheden slecht zijn. Er is niet een collectieve ''roeping'' onder ons.

We gaan liever iets anders doen wat relaxed is. Ik snap dat wel, maar daarmee gaan we de oorlog niet winnen als we alleen maar gemakkelijke keuzes maken...

Bepaalde beroepen moet je gewoon goed in de markt zetten, dat een beetje promoten als ''eer-beroep''.
Werken bij de politie/zorg moet gelijk staan als dienen voor je vaderland.

Hoe krijgen we dat een beetje erin bij de mensen....

Kijk hoe trots Amerikanen zijn die hebben gediend in een oorlog, hun hele resterende leven hoor je ze alleen nog maar spreken in veteranen taal. Die veteranen hebben daar ook speciale priveleges volgens mij.

Zoiets moet hier ook.
Maar we zijn liever lui dan moe...

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 06-01-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ben toch erg benieuwd naar de opening van de scholen.
Werk zelf op een VO-school met 1900 leerlingen. Denk als dat volgende week openg gaat, en die omikron zo enorm besmettelijk is, we een week later weer dichtgaan omdat iedereen in quarantaine zit 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Maar die mensen in de rij voor de booster hebben allemaal net hun gezondheidsformulier ingevult waarop 'nee' staat aangevinkt bij recente verkoudheidsklachten :+ O-)
Dus daar ben je een stuk veiliger dan bij de teststraat waar je nu weet dat 40% het heeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:42
De maatregelen werken wel goed moet ik zeggen. Stel je voor dat de besmettingen van sportende mensen in de buitenlucht er ook nog bij waren gekomen.

Excuus, mijn persoonlijke frustratie liet ik even de vrije loop.

[ Voor 18% gewijzigd door BekSide op 06-01-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Ja. We hebben te maken met enorme aantallen infecties maar een heel lage mortaliteit en kans op ziekenhuisopname. Het gaat in de richting van een verkoudheidsgolf.

Het enige spannende is dat sommige parameters nog een beetje onzeker zijn. Bijvooebeeld of die 0.2% nou 0.1 of 0.3 wordt. En of de opgenomen patienten nu 3 of 5 dagen zullen blijven. Dat maakt het verschil tussen 600 en 3000 bedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Maar die mensen in de rij voor de booster hebben allemaal net hun gezondheidsformulier ingevult waarop 'nee' staat aangevinkt bij recente verkoudheidsklachten :+ O-)
Als ik dat formulier naar waarheid in zou vullen dan zou ik pas voor een booster in aanmerking komen als het zomer 2040 is.

* Stoney3K loopt altijd te niezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
zacht schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:15:
[...]

[Embed]

Verschil tussen RIVM en GGD.
Ik zou wel eens een goede aselecte steekproef willen zien. Het zou me niet verbaszen als we nu al 150.000 infecties per dag hebben. Als iemand na infectie gemiddeld 1 week positief blijft testen met een PCR test, zou in zo'n steekproef 6% positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Die haal je als je niet besmet bent (of in elk geval denkt niet besmet te zijn) anders heeft een vaccin ook weinig zin om een al geactiveerd immuunsysteem nog een keer wakker te schoppen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De Telegraaf zet het weer op z'n Telegraafs op de frontpage:
Recordaantal besmettingen: 24.700
GROOTSTE DALING OP IC SINDS 1 JUNI
Ik kan allerlei nuances toevoegen over hoe en waarom je deze dingen niet zomaar mag vergelijken. Maar zaken als differentiaalvergelijkingen met tijdsvertragingen zijn niet aan iedereen besteed.

De lockdown wordt met dit soort nieuws heel moeilijk uit te leggen. Zolang ziekenhuis blijft dalen en positieve tests blijven stijgen wordt dat elke dag moeilijker.

De gemiddelde Nederlander krijgt het volgende beeld: "we zitten in een ongekend hoge golf van volstrekt ongevaarlijke besmettingen". Ik neig ook naar dat beeld, alleen zoek ik nog wat meer cijfermatig bewijs.

[ Voor 17% gewijzigd door t_captain op 06-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Die haal je als je niet besmet bent (of in elk geval denkt niet besmet te zijn) anders heeft een vaccin ook weinig zin om een al geactiveerd immuunsysteem nog een keer wakker te schoppen.
Of puur voor de QR. Een besmetting na een dubbele vaccinatie telt immers niet als boosterprik...

Pagina: 1 ... 148 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.