Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.153 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
wimpo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:13:
Na alle discussies hier in het topic over de effectiviteit van de vaccinaties, blijft het me verbazen dat er nog steeds het idee van vaccinatie plicht aangekaart word als optie. Het is een belangrijk onderdeel van de aanpak van het probleem,
Je zegt het zelf al, het is een belangrijk onderdeel van de aanpak, maar niet de enige. Wat ik dat niet snap is waarom de vaccinatielat hoog leggen (door bv verplichting of zware druk) dan opeens geen onderdeel meer zou moeten zijn van het beleid.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kluus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:54:
[...]

Ik ben het niet geheel met je eens want in mijn optiek is het prikken de uitweg die nu geboden wordt waaraan we makkelijk met zijn alle mee kunnen en zouden moeten doen. Maar met je laatste punt ben ik het zeker wel eens.

Ik herinner me aan het begin van de pandemie dat er in de media niet meer gehamerd mocht worden op dat een hoog bmi (obesitas, dus 30+) een risicofactor was, want dat was “fat-shaming”. En nu mogen we wel vanalles zeggen over mensen die om welke reden dan ook twijfelen over een booster…

Waarom blijven we met zijn allen mensen met een bepaalde bewuste leefstijl (rokers, ongezond voedingspatroon en/of onvoldoende bewegen) de hand boven het hoofd houden als ze zich daarmee, naast de druk die ze altijd al op de zorg leggen, in een bepaalde risicogroep zetten? Er zou naast het vaccineren veel meer focus moeten liggen op preventieve aanpassingen in de leefstijl, mensen hebben inmiddels 2 jaar de tijd gehad om af te vallen. In plaats daarvan wordt nog altijd het sporten lastig gemaakt en wordt er bezuinigd op uren voor de preventieve zorg zoals diethetiek.

Er zullen vast gevallen zijn waarvoor het geen mogelijkheid is door andere aandoeningen, maar ik kan er zo al meer bedenken uit mijn directe omgeving die gewoon echt de hele dag geen flikker doen en wel van “lekker” eten houden.
Hier ben ik het wel mee eens. Zeker wat betreft sporten. Vergeet ook niet dat sporten een bepaalde flow nodig heeft om bij veel mensen de discipline erin te houden. Sport je veel, dan blijf je wel sporten, komt de klad erin dan is het lastig weer aan de gang te gaan.
Door al die onderbrekingen nu is bij heel veel mensen de klad er in gekomen. Verenigingen hebben ook moeite nog in contact te blijven met hun leden.

Dit heeft grote gevolgen voor de fysieke maar ook mentale en sociale gezondheid van heel veel mensen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:44:
[...]
Beter alternatief zou natuurlijk opnamestop zijn voor mensen zonder CTB, dan respecteer je het lichamelijk integriteit en zelfbeschikking helemaal.
Dit dus...

Jij wenst lichamelijke integriteit en kiest ervoor je niet in te laten enten met een onschuldig vaccin tegen een potentieel dodelijke ziekte waardoor je niet alleen de veiligheid van jezelf maar ook van anderen in gevaar brengt?

Dan krijg je ook de totale integriteit en ben je ook op jezelf aangewezen op het moment dat jij die ziekte krijgt.

Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. You can't have your cake and eat it.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:52:
[...]

Dan krijg je ook de totale integriteit en ben je ook op jezelf aangewezen op het moment dat jij die ziekte krijgt.

Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. You can't have your cake and eat it.
Hoe zie je dar voor je? Iemand komt naar adem happend op de SEH binnen en aan de balie wordt er eerst even botweg gevraagd 'QR graag'?

Artsen hebben een eed afgezworen, als iemand in nood is dan gaan ze die niet terug op de stoep gooien.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kluus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:38:
[...]

Kijk daar gaan we al.

Om maar in de stijl van dit topic te reageren: heb je ergens bronnen waaruit blijkt dat de problematiek die jij benoemd gelijkwaardige of hogere algemene- en covid gerelateerde zorgdruk oplevert als het probleem van overgewicht en longklachten als gevolg van roken in westerse landen?
Er zijn positieve en negatieve kanten.

Aan de ene kant is er een overduidelijke correlatie tussen sporten en BMI aan de ene kant en BMI en kans op ernstige covid ziekte aan de andere kant. Maar aan de andere kant zijn de landen met de laagste BMI (Eritrea, Bangladesh, Noord-Korea en Afghanistan zitten in de top 10) niet de gezondste. En in de twee landen met de hoogste BMI (Tonga en Nauru) zijn nul covid gevallen!

Ook dragen de bankzitters veel minder bij aan de verspreiding vergeleken met de Ischl gangers en andere globetrotters waardoor in 6 weken een paar gevallen aan de andere kant van de wereld hier dominant zijn geworden. Is er ook onderzoek naar BMI en vaccinatiepercentage ? Of BMI en het aantal mensen dat iemand gemiddeld besmet in hun klachtenloze ziekteverloop ?

Wijzen naar 'En Die Vetzakken En Rokers Dan' om niet gevaccineerd te willen worden helpt uiteindelijk niks. We zitten alleen maar langer binnen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:55:
[...]

Hoe zie je dar voor je? Iemand komt naar adem happend op de SEH binnen en aan de balie wordt er eerst even botweg gevraagd 'QR graag'?

Artsen hebben een eed afgezworen, als iemand in nood is dan gaan ze die niet terug op de stoep gooien.
Ah, gaan we het nu daar op gooien? In plaats van de discussie te leggen waar hij hoort: consequenties van keuzes?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alexbl69
wimpo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:13:
Na alle discussies hier in het topic over de effectiviteit van de vaccinaties, blijft het me verbazen dat er nog steeds het idee van vaccinatie plicht aangekaart word als optie. Het is een belangrijk onderdeel van de aanpak van het probleem, maar het lukt tot nu toe nog niet om ons er uit te vaccineren. De effectiviteit word ook niet betwist meer dacht ik, dat maakt nog steeds wel een krachtig middel. Maar als je het een plicht zou maken, mag je toch hopen dat dan de effectiviteit een stuk hoger ligt. Plus als de verplichting niet mocht helpen er uiteindelijk wel aan vast zit. De vraag is dan of die extreme aanpak de doelen heiligt. Of het nou wettelijk bepaald word, wat vervolgens mensenrechten beschadigd. Of je zou behandeling weigeren, wat vervolgens dokteren in de positie zet om hun artseneed te breken. Kun je dan niet strenger handhaven/controleren bijvoorbeeld in de maatregelen, daar lijkt de meeste winst in te zitten met het bedwingen van het virus.
Vind dat een aantal zaken inmiddels wel boven elke discussie verheven zijn:
  1. Het vaccin is ongevaarlijk
  2. Het vaccin is effectief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfNkbF_MFLuT3708T1urfPJ65D4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z0IVLK8ut4mNP8yhFzIvUbgZ.png?f=user_large

Verder is je vraagstelling een kip-ei verhaal. Het lukt ons niet om ons eruit te vaccineren omdat er nog steeds een groep zo koppig is om zich niet te laten vaccineren en we daardoor telkens tegen de capaciteitsgrenzen van de zorg aanschurken. Dus lockdown, dus nog bozere ongevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:51:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Zeker wat betreft sporten. Vergeet ook niet dat sporten een bepaalde flow nodig heeft om bij veel mensen de discipline erin te houden. Sport je veel, dan blijf je wel sporten, komt de klad erin dan is het lastig weer aan de gang te gaan.
Door al die onderbrekingen nu is bij heel veel mensen de klad er in gekomen. Verenigingen hebben ook moeite nog in contact te blijven met hun leden.

Dit heeft grote gevolgen voor de fysieke maar ook mentale en sociale gezondheid van heel veel mensen.
Dat is inderdaad wat ik vooral bedoelde, misschien komt mijn post wat veroordelender over dan hij bedoeld was maar het beleid is op dit vlak zo tegenstrijdig en ontmoedigend terwijl het mijns inziens juist ge-promoot moet worden. Ik heb zelf het geluk dat ik van veel en ver fietsen hou en dat dat nog redelijk kan (op wat geannuleerde evenementen na). Maar ik ben ook van mening dat je iets alleen vol kan houden als je naast regelmaat ook iets doet wat je leuk vind en niet iedereen houdt van fietsen of hardlopen als je passie bijvoorbeeld voetbal is ben je de afgelopen twee jaar gewoon de sjaak.

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het van de zotte is dat mijn dochter van 10 (en met haar vele andere kinderen) sinds de avondsluiting niet meer naar haar doordeweekse trainingen kan maar (gelukkig!) nog wel op zaterdagochtend naar een wedstrijd. En dat er dan voor die wedstrijden zo veel mogelijk kinderen bij elkaar in een auto gepropt worden in plaats van dat iedereen op eigen gelegenheid gaat doordat ouders niet meer, op afstand van elkaar, in de buitenlucht mogen meekijken. 8)7
IJzerlijm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:56:
[...]

Wijzen naar 'En Die Vetzakken En Rokers Dan' om niet gevaccineerd te willen worden helpt uiteindelijk niks. We zitten alleen maar langer binnen.
Nee eens hoor, zo scherp was mijn post ook niet bedoeld (zie hierboven). En ik ben het al helemaal met je eens dat dat geen reden is om niet te vaccineren, ik ben absoluut pro-vaccineren.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 06-01-2022 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09
Kluus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:54:
[...]

Ik ben het niet geheel met je eens want in mijn optiek is het prikken de uitweg die nu geboden wordt waaraan we makkelijk met zijn alle mee kunnen en zouden moeten doen. Maar met je laatste punt ben ik het zeker wel eens.

Ik herinner me aan het begin van de pandemie dat er in de media niet meer gehamerd mocht worden op dat een hoog bmi (obesitas, dus 30+) een risicofactor was, want dat was “fat-shaming”. En nu mogen we wel vanalles zeggen over mensen die om welke reden dan ook twijfelen over een booster…

Waarom blijven we met zijn allen mensen met een bepaalde bewuste leefstijl (rokers, ongezond voedingspatroon en/of onvoldoende bewegen) de hand boven het hoofd houden als ze zich daarmee, naast de druk die ze altijd al op de zorg leggen, in een bepaalde risicogroep zetten? Er zou naast het vaccineren veel meer focus moeten liggen op preventieve aanpassingen in de leefstijl, mensen hebben inmiddels 2 jaar de tijd gehad om af te vallen. In plaats daarvan wordt nog altijd het sporten lastig gemaakt en wordt er bezuinigd op uren voor de preventieve zorg zoals diethetiek.

Er zullen vast gevallen zijn waarvoor het geen mogelijkheid is door andere aandoeningen, maar ik kan er zo al meer bedenken uit mijn directe omgeving die gewoon echt de hele dag geen flikker doen en wel van “lekker” eten houden.
Prikken wint tijd.
Prikken is klaarblijkelijk niet de definitieve uitweg.

Je loopt namelijk altijd achter de feiten aan.

Vergis je niet, er zijn ook aardig wat mensen die de prik niet kan hebben, of waar die niet werkzaam is.

Daarnaast zie je nu met Omicron dat Pfizer nog maanden bezig is met produceren, testen en goedkeuring verkrijgen. Dit terwijl Omicron tegen die tijd al lang dominant is.

Neem de griepprik. De griepprik voorkomt een deel van de ellende, maar verbant het griep? Voorkomt het dat duizenden mensen jaarlijks sterven aan griep? Er zijn in bepaalde groep seizoenen meer mensen gestorven aan griep, dan in 2021 aan Corona.

Daarmee bagatelliseer ik Corona niet, ik zet de uitweg die velen zien enkel in perspectief.
Dus even voor de duidelijkheid, dit stuk was niet bedoeld om Corona te denigreren tot een griep, Corona heeft absoluut een hogere zorg druk en is op jongere leeftijd al gevaarlijker.

Ik geloof niet dat vaccinatie uiteindelijk de definitieve uitweg is, met nieuwe varianten blijf je achter de feiten aanlopen namelijk.

De enige definitieve uitweg is die van elke pandemie: een super besmettelijke variant die niet meer ziekmakend is. Door besmettelijkheid dominant en vervolgens weinig impact. Daarom snap ik de angst die mensen wordt ingepeperd voor nieuwe varianten niet zo. Uiteindelijk is dat de enige definitieve uitweg.
ijdod schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:58:
[...]

Ah, gaan we het nu daar op gooien? In plaats van de discussie te leggen waar hij hoort: consequenties van keuzes?
Helemaal voor!
Maar gezien het feit dat roken voor 90.000 ziekenhuisopnames per jaar zorgt (evenveel als Corona nu in 2 jaar heeft veroorzaakt).

Modbreak:Even algemeen, ik zie dat het, in tegenstelling tot wat in de topicwarning staat, toch over andere leefstijl elementen gaat die (ook) druk op de zorg veroorzaken. Zolang dat genuanceerd, gebalanceerd en met respect voor feiten (verslaving is een ziekte, afvallen is niet gewoon meer bewegen en minder eten, etc), wil ik best ruimte geven voor die discussie (zolang het met Corona te maken blijft hebben).

Deze post was ongenuanceerd, over gesimplificeerd en bot. Dan werkt het dus niet,

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Zoiets inderdaad.

Nood breekt wet. Als jij er om persoonlijke redenen 1) moedwillig voor kiest om geen goed werkend veilig medicijn in te nemen waardoor je jezelf en de samenleving beschermd tegen zo langzamerhand permanente ontwrichting mag dat best gevolgen hebben ja.

1) Dit geldt dus niet voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
*knip* vragen over moderatie gaan via dm, mail of in FB topic. Zoals je ook kan lezen in de ts en het beleid, dat doen we niet in het topic zelf.

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Tweak_ers hoeveel ligdagen? Hoeveel IC dagen? Opnames op zichzelf zeggen niets. Zeker niet als dit een stabiel gegeven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Kluus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Dat is inderdaad wat ik vooral bedoelde, misschien komt mijn post wat veroordelender over dan hij bedoeld was maar het beleid is op dit vlak zo tegenstrijdig en ontmoedigend terwijl het mijns inziens juist ge-promoot moet worden. Ik heb zelf het geluk dat ik van veel en ver fietsen hou en dat dat nog redelijk kan (op wat geannuleerde evenementen na). Maar ik ben ook van mening dat je iets alleen vol kan houden als je naast regelmaat ook iets doet wat je leuk vind en niet iedereen houdt van fietsen of hardlopen als je passie bijvoorbeeld voetbal is ben je de afgelopen twee jaar gewoon de sjaak.

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het van de zotte is dat mijn dochter van 10 (en met haar vele andere kinderen) sinds de avondsluiting niet meer naar haar doordeweekse trainingen kan maar (gelukkig!) nog wel op zaterdagochtend naar een wedstrijd. En dat er dan voor die wedstrijden zo veel mogelijk kinderen bij elkaar in een auto gepropt worden in plaats van dat iedereen op eigen gelegenheid gaat doordat ouders niet meer, op afstand van elkaar, in de buitenlucht mogen meekijken. 8)7

[...]

Nee eens hoor, zo scherp was mijn post ook niet bedoeld (zie hierboven). En ik ben het al helemaal met je eens dat dat geen reden is om niet te vaccineren, ik ben absoluut pro-vaccineren.
Het punt in de discussie is dat er snel net wat teveel focus om BMI30+ te verbinden aan corona klachten.
Die correlatie is er maar is niet het grootste probleem. Een passieve levenstijl (gecorreleerd aan bmi) heeft heel veel nadelen. Extra corona klachten is er een maar zeker niet de belangrijkste. De corona maatregelen zelf leiden wel tot een passieve levensstijl met heel veel andere negatieve gevolgen, zeker ook voor de langere termijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Zoiets inderdaad.

Nood breekt wet. Als jij er om persoonlijke redenen 1) moedwillig voor kiest om geen goed werkend veilig medicijn in te nemen waardoor je jezelf en de samenleving beschermd tegen zo langzamerhand permanente ontwrichting mag dat best gevolgen hebben ja.

1) Dit geldt dus niet voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.
Zoals iemand als Djokovic, heeft die in dit scenario dan nog wel recht op medische zorg? :+

Uiteindelijk is er genoeg draagvlak te vinden voor van alles en nog wat wanneer het maar "te lang" duurt, en wanneer de kans om niet alles zonder meer te kunnen (2G) groot genoeg is zullen de laatste twijfelaars ook alsnog gaan vaccineren. Ik vraag me overigens af in hoeverre de komst van een "normaal" (niet mRNA) vaccin de vaccinatie graad nog wat zal stuwen?

Er zal altijd een hardcore deel van de samenleving zijn die nergens aan mee wil doen, maar die zullen dan ook genoegen moeten nemen met het feit dat ze steeds minder kunnen. Dat zie je nu ook al met reizen, dat er landen zijn die ook een vaccinatieplicht aan het inreizen hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:16:
@Tweak_ers hoeveel ligdagen? Hoeveel IC dagen? Opnames op zichzelf zeggen niets. Zeker niet als dit een stabiel gegeven is.
Helemaal mee eens, het kan prima zijn dat het voor meer druk zorgt. En meer geld kost.

Prima redenen om te weigeren. Het enige wat ik zeg, dat een herverdeling van (geld) stromen binnen de zorg best eens overwogen mag worden.

90.000 opnames zorgen ook voor druk, ook als er minder ligdagen zijn en een IC vermeden wordt.

Verder ga ik hier stoppen in het topic, omdat mijn Posts met bronnen volledig weg worden gemodereerd. Veel plezier allen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...] als iemand in nood is dan gaan ze die niet terug op de stoep gooien.
Je gaat hier heel makkelijk compleet voorbij aan het feit dat dit al meer dan een jaar de werkelijkheid is voor mensen met andere complicaties die ook dodelijk zijn.

Ik roep niet dat er geselecteerd moet worden wie we wel of niet helpen, ik roep dat die selectie nu verkeerd wordt uitgevoerd.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
wimpo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:10:
De hoge druk op de zorg lijkt voornamelijk over de risicogroep te gaan. Maar de verspreiding/besmetting voornamelijk over maatregelen.
Ik blijf me oprecht verbazen over zoveel weerstand, hoeveel moeite is het om die prik te halen? Het is met afstand de beste remedie tegen een zorginfarct, accepteer dan ook dat jullie 'vrijheid' consequenties heeft in de vorm van uitsluiting middels 2G en achteraan sluiten in de zorg.

Het draait bij Omikron inderdaad niet om het voorkomen van besmettingen, wat telt is het voorkomen van opnames. Het vaccin is onze beste 'silver bullet', vooral nu een lockdown niet meer lijkt te werken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alexbl69
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:16:
[...]

Zoals iemand als Djokovic, heeft die in dit scenario dan nog wel recht op medische zorg? :+

Uiteindelijk is er genoeg draagvlak te vinden voor van alles en nog wat wanneer het maar "te lang" duurt, en wanneer de kans om niet alles zonder meer te kunnen (2G) groot genoeg is zullen de laatste twijfelaars ook alsnog gaan vaccineren. Ik vraag me overigens af in hoeverre de komst van een "normaal" (niet mRNA) vaccin de vaccinatie graad nog wat zal stuwen?

Er zal altijd een hardcore deel van de samenleving zijn die nergens aan mee wil doen, maar die zullen dan ook genoegen moeten nemen met het feit dat ze steeds minder kunnen. Dat zie je nu ook al met reizen, dat er landen zijn die ook een vaccinatieplicht aan het inreizen hangen.
Het is inderdaad jammer dat Australië nu een uitzondering maakt voor Djukovic. Ook in zijn geval zou zijn keuze consequenties moeten hebben. Dan maar einde carriere.

Verder eens met je verhaal.

Ik vind de redenatie van veel anti-vaxxers simpelweg heel hypocriet. Je beroepen op lichamelijke integriteit bij de weigering van het vaccin, maar mocht je ziek worden je beroepen op de eed en plicht van doctoren om jou wel te helpen waarbij en passant je lichamelijke integriteit ook het putje in gaat. Maar dan is het plotseling niet meer erg want dan gaat het om JOUW leven. Vind het allemaal heel erg IKKE, IKKE, IKKE.

(niet naar jou persoonlijk uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:16:
Zoals iemand als Djokovic, heeft die in dit scenario dan nog wel recht op medische zorg?
Goed om te zien hoe Australië hiermee omgaat, geen prik dan kom je er niet in.

Gelijke monniken, gelijke kappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:23:
Het is inderdaad jammer dat Australië nu een uitzondering maakt voor Djukovic.
Hij is toch geweigerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Tweak_ers schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:06:
Vergis je niet, er zijn ook aardig wat mensen die de prik niet kan hebben, of waar die niet werkzaam is.
Vooral die laatste. De eerste groep is niet heel groot (enkele duizenden landelijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik ben zo ontzettend verslaafd aan COVID, ik ben op zoek naar een dealer in IMU, ken jij er 1?
Jij praat zo licht over verslavingsproblemen, bah. Als iedere verslaafde met een vaccinatie programma van hun rook, voedsel en drugsverslaving af kunnen zijn zouden er vele tekenen, verslaving beheerst je leven, net zoals COVID nu en de weg naar het einde is een vaccinatie nemen en je nog even houden aan de maatregelen zolang nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2022 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
ijdod schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:26:
Vooral die laatste. De eerste groep is niet heel groot (enkele duizenden landelijk).
Wie om medisch gevalideerde redenen niet kan moet een QR-code te krijgen en alle zorg die nodig is, net als gevaccineerden die de pech hebben dat het vaccin bij hen minder/niet werkt.

Om die ruimte te maken zou je ongevaccineerden moeten weigeren, waarbij er altijd ruimte blijft voor maatwerk. Een 19 jarige met een blindedarmontsteking en positieve PCR als bijvangst behandel je anders dan een 65 jarige wappie met zwaar overgewicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Vorkie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:30:
Als iedere verslaafde met een vaccinatie programma van hun rook, voedsel en drugsverslaving af kunnen zijn zouden er vele tekenen...
Doe mij eens zo'n dieet-prik? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
Tweak_ers schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:06:
Helemaal voor!
Maar gezien het feit dat roken voor 90.000 ziekenhuisopnames per jaar zorgt (evenveel als Corona nu in 2 jaar heeft veroorzaakt).
Feit is dat roken niet leidt tot acute overbelasting van de zorg, en dat roken al langer en steeds zwaarder ontmoedigd wordt. Ook zijn er voor rokers (en zware drinkers) ook nu al consequenties: de kans dat je dan bepaalde transplantaties krijgt is laag bijvoorbeeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
ijdod schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:35:
Ook zijn er voor rokers (en zware drinkers) ook nu al consequenties: de kans dat je dan bepaalde transplantaties krijgt is laag bijvoorbeeld.
Voor rokers is vrijwel alles 2G: werkplek, winkel, horeca, OV, sport, etc.

Alleen in een hoekje in de regen worden ze (nog) gedoogd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

[...]

Jij praat zo licht over verslavingsproblemen, bah. Als iedere verslaafde met een vaccinatie programma van hun rook, voedsel en drugsverslaving af kunnen zijn zouden er vele tekenen, verslaving beheerst je leven, net zoals COVID nu en de weg naar het einde is een vaccinatie nemen en je nog even houden aan de maatregelen zolang nodig.
Vind ik niet eens het sterkste argument. @Tweak_ers, ik heb mensen met eetverslaving gekend, als die een ingreep nodig hebben zoals maagverkleining of omlussen van de darm, dan moeten ze eerst een aanzienlijke tijd op dieet met meerdere psychische keuringen gaandeweg om te beoordelen of het zin heeft om tijd in te boeken voor die ingreep.

Rokers met zware complicaties hebben vaak geen andere optie dan donorlongen. Die krijgen ze dus niet voordat ze met succes een programma doorlopen om van de verslaving af te komen, niet veel anders dan de eetverslaafden.

Je hebt gelijk dat het geen appels met peren vergelijken is, je vergeet alleen voor het gemak dat er bij jouw voorbeelden weldegelijk een tegenprestatie moet zijn voordat je hulp krijgt. Daarom halen de mods dat argument steeds weg, het is gewoon een drogreden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Ben wel benieuwd hoe Italië dat gaat doen met vakantiegangers van 50+. Laten ze ongevaccineerde 50+ toe? Dan gooit de bevolking het daar toe tot discriminatie. Accepteren ze alleen gevaccineerden? Dan missen ze in de zomerperiode vooral inkomen van vakantiegangers.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Wie om medisch gevalideerde redenen niet kan moet een QR-code te krijgen en alle zorg die nodig is, net als gevaccineerden die de pech hebben dat het vaccin bij hen minder/niet werkt.
Toch vind ik dat een lastige. Waarom zou je als iemand die om medische redenen geen vaccin kunt krijgen, wel een QR moeten hebben? Die medische reden leidt er waarschijnlijk ook toe dat je nog sneller in het ziekenhuis belandt mocht je COVID oplopen op een QR locatie.

Ik krijg dat voor mezelf niet dicht geredeneerd.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

[...]

Sorry, nu écht de laatste post.

Het ging om het stuk keuzes en consequenties.

Het probleem is meerledig, roken is nog altijd super betaalbaar, gooi die prijzen fors omhoog, maak een pakje €80 en de drijfveer om te stoppen wordt groter en groter.
Pak tegelijk de rook industrie aan en verlaag jaarlijks verplicht de toegestane hoeveelheid nicotine.
Verbied roken vanaf nu voor 16 jaar en jonger en schuif dat ieder jaar een jaar omhoog.

Uiteindelijk is iedereen een keer begonnen en het argument dat we niet wisten dat roken dodelijk is, is inmiddels niet meer te handhaven toch?

Mijn oprechte excuses als ik je persoonlijk raak met mijn stuk.

Er zit een stuk persoonlijke ervaring. Ik heb al heel mijn leven “last” van rokers.

Dat neemt niet weg dat de keuze voor roken op een heel ander moment in je leven wordt genomen, dan wanneer je er last van krijgt. Keuzes op jongere leeftijd hebben echter wel vaker consequenties de rest van je leven. Keuze van vrienden, school etc.
ijdod schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Feit is dat roken niet leidt tot acute overbelasting van de zorg, en dat roken al langer en steeds zwaarder ontmoedigd wordt. Ook zijn er voor rokers (en zware drinkers) ook nu al consequenties: de kans dat je dan bepaalde transplantaties krijgt is laag bijvoorbeeld.
Omdat de zorg daarop ingericht is.
Als we nog 2000 IC bedden hadden, dan waren de lockdowns ook niet nodig geweest. Het is een kwestie van tijd voordat iedere ongevaccineerde COVID heeft gehad. Dat kan toch nooit lang meer duren in huidig tempo?
nst6ldr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Vind ik niet eens het sterkste argument. @Tweak_ers, ik heb mensen met eetverslaving gekend, als die een ingreep nodig hebben zoals maagverkleining of omlussen van de darm, dan moeten ze eerst een aanzienlijke tijd op dieet met meerdere psychische keuringen gaandeweg om te beoordelen of het zin heeft om tijd in te boeken voor die ingreep.

Rokers met zware complicaties hebben vaak geen andere optie dan donorlongen. Die krijgen ze dus niet voordat ze met succes een programma doorlopen om van de verslaving af te komen, niet veel anders dan de eetverslaafden.

Je hebt gelijk dat het geen appels met peren vergelijken is, je vergeet alleen voor het gemak dat er bij jouw voorbeelden weldegelijk een tegenprestatie moet zijn voordat je hulp krijgt. Daarom halen de mods dat argument steeds weg, het is gewoon een drogreden.
Ik zie vooralsnog bij roken dubbele cijfers en ben mij ervan bewust dat dit mogelijk niet gelijk staat aan de druk op de zorg, maar ik ken de volledige cijfers van roken niet, enkel aantallen, niet hoeveel geld die zorg kost, of hoeveel neder werkers er daarvoor nodig zijn in verhouding tot COVID.

Maar puur naar aantallen kijkend overlijden er jaarlijks even veel mensen aan roken als de afgelopen 2 jaar aan COVID en hetzelfde zien we in ziekenhuisopnames.

Dat hebben we wél geaccepteerd en dat vind ik persoonlijk discutabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Ik blijf me oprecht verbazen over zoveel weerstand, hoeveel moeite is het om die prik te halen? Het is met afstand de beste remedie tegen een zorginfarct, accepteer dan ook dat jullie 'vrijheid' consequenties heeft in de vorm van uitsluiting middels 2G en achteraan sluiten in de zorg.

Het draait bij Omikron inderdaad niet om het voorkomen van besmettingen, wat telt is het voorkomen van opnames. Het vaccin is onze beste 'silver bullet', vooral nu een lockdown niet meer lijkt te werken.
En wat zeggen we dan tegen de volwassenen onder de 30 jaar die geen medisch onderliggende problemen hebben? Toch miljoenen prikken zetten ondanks de kans op opname marginaal is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Tweak_ers Je raakt mij niet persoonlijk, je raakt juist vele anderen met deze problemen, ik vindt het vervelend als mensen denken te weten hoe zulke dingen werken.

Zoals @nst6ldr ook aangeeft, zodra het te laat is worden ze verplicht om wat te doen voordat ze geholpen worden, maar dat zorgt niet voor een zorg-infarct zoals COVID dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Meende gisteravond ergens te lezen dat ze toch een uitzondering voor hem wilden maken. Maar lijkt er inderdaad op dat dat gelukkig niet doorgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:30
MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:19:
[...]

Waar vind jij recente cijfers over de ziekenhuizen in Portugal?
er zijn op 5 januari 150 van de 950 IC bedden bezet. Reguliere ziekenhuisopnames stijgen weliswaaar wel vlot, maar vooralsnog dus nog niet eens in de buurt van hoe het hier is met de lockdown.

P.S. In portugal zijn toch nog altijd 1 miljoen ongevaccineerden.

[ Voor 8% gewijzigd door Johan Bogle op 06-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Agent47 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:47:
Ben wel benieuwd hoe Italië dat gaat doen met vakantiegangers van 50+. Laten ze ongevaccineerde 50+ toe? Dan gooit de bevolking het daar toe tot discriminatie. Accepteren ze alleen gevaccineerden? Dan missen ze in de zomerperiode vooral inkomen van vakantiegangers.
Ongevaccineerden zijn een klein groepje. En het zou mij weinig verbazen als dat ook nog eens een groepje is die minder te besteden heeft. Jammer eigenlijk dat er niet meer demografische gegevens zijn van de ongevaccineerden. Gevoelsmatig zal het toch wel met intelligentie te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Je gaat hier heel makkelijk compleet voorbij aan het feit dat dit al meer dan een jaar de werkelijkheid is voor mensen met andere complicaties die ook dodelijk zijn.

Ik roep niet dat er geselecteerd moet worden wie we wel of niet helpen, ik roep dat die selectie nu verkeerd wordt uitgevoerd.
Maar dat die selectie zou gebeuren als gevolg van individuele keuzes is iets wat nog nooit is voorgekomen. Het is altijd een 'vol is vol' verhaal geweest waar je achteraan mocht aansluiten.

Als we gaan selecteren op individuele keuzes dan kom je in een ethisch heel moeilijke situatie terecht. Even bot gezegd: Waarom gaan we dan die ongevaccineerde wappie niet behandelen voor COVID, maar heeft de Utrechtse tramschutter nog wel recht op zorg? Wie is er dan voor verantwoordelijk welke keuze er gemaakt gaat worden?

Ik denk dat je die keuze niet aan de politiek over moet laten. Dan krijg je inderdaad Amerikaanse toestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

wontcachme schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen, ik ga denk ik ook geen 15 minuten wachten en de mondkap afzetten. Ik val in meerdere "probleemgroepen" en heb niet veel zin om met honderden mensen op 1.5 meter in een gymzaal te wachten terwijl deze variant zoveel makkelijker verspreid. Dan ga ik liever 15 minuten buiten naast de uitgang staan wachten, daar is tenminste frisse lucht....
Maar daar zijn wij niet :+ ik snap je punt overigens wel, laat je dan ophalen door iemand uit je bubbel.
xh3adshotx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Dat verklaar veel, ik ben vrij laat in de leeftijd groepen. Denk dat ze bij mij geen zin meer hadden om het uit te leggen. Ik zou hem overigens wel afzetten als dat gevraagd wordt of op een papiertje staat.

Bedankt voor de uitleg! :)
Het staat bij ons in koeienletters op spandoeken. Mensen lezen ze veelal niet is mijn ervaring. De vraag 'hoe lang?' is ook nog steeds een veelvoorkomende.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Tweak_ers schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Er zit een stuk persoonlijke ervaring. Ik heb al heel mijn leven “last” van rokers.
Leg uit, hoe heb je je hele leven last van rokers, werden er peuken op je uitgedrukt of heb je astma?
Ik heb genoeg collega's die roken, de enige last die ik ervan heb is dat ze dat te pas en te onpas doen onder werktijd, maar verder, veel plezier met roken, dure hobby. :+

En wat @hoevenpe terecht aanhaalt, voor rokers is er eigenlijk een soort 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Robkazoe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:54:
En wat zeggen we dan tegen de volwassenen onder de 30 jaar die geen medisch onderliggende problemen hebben? Toch miljoenen prikken zetten ondanks de kans op opname marginaal is?
Dat mogen de wetenschappers bepalen, als de balans positief is dan gewoon prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
codex schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:43:
Mochten sneltests slechter werken bij Omikron, dan wordt het helemaal moeilijk in de dammen. Mensen achten zichzelf veilig en houden minder afstand. Bovendien, bij false negatives heb je geen idee van de totale verspreiding.
Wanneer men te horen krijgt dat je bij een negatieve sneltest gewoon je ding mag doen dan doet men dat, terwijl men anders met aanhoudend gehoest, verhoogde temperatuur of smaakverlies zelf ook nog even zou nadenken of dat wel verstandig is.

Zaligmakend is het allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Toch vind ik dat een lastige. Waarom zou je als iemand die om medische redenen geen vaccin kunt krijgen, wel een QR moeten hebben? Die medische reden leidt er waarschijnlijk ook toe dat je nog sneller in het ziekenhuis belandt mocht je COVID oplopen op een QR locatie.

Ik krijg dat voor mezelf niet dicht geredeneerd.
Lastig, en ik ben het inderdaad wel met je eens. Aan de andere kant sluiten we wel een groep mensen uit die buiten hun schuld om niet meer kunnen deelnemen. Er zal duidelijk gekeken moeten naar de belasting die die groep op de zorg zou kunnen hebben.

Ik verwacht persoonlijk overigens wel dat het wel een slok op een borrel scheelt wanneer ze alleen maar met gevaccineerden in contact komen. Zowel besmettingen onder deze groep als besmettingen naar de andere groep toe.

Maar, ik ben wel van mening dat goed gekeken moet worden in hoeverre een ander vaccin/meer prikken geen oplossing kan zijn voor deze groep. Vorig jaar hadden we toch ook een groep met een afweerstoornis die een beter effect zagen bij 3 prikken i.p.v. de gebruikelijke 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Maar dat die selectie zou gebeuren als gevolg van individuele keuzes is iets wat nog nooit is voorgekomen. Het is altijd een 'vol is vol' verhaal geweest waar je achteraan mocht aansluiten.
Het is niet op deze manier vergelijkbaar.

Een covid patiënt die in (adem-) nood komt heeft per definitie directe hulp nodig anders sterft hij/zij bijkans ter plekke. Iemand zonder covid wiens behandeling wordt uitgesteld omdat de ic vol ligt gaat niet direct dood, maar een paar dagen/weken/maanden later.

Dus op het moment dat jouw vol-is-vol scenario bewaarheid wordt ligt de hele zorg al vol met covid, en (bijna) geen anderen. Dat is simpelweg niet eerlijk.

Wat wel eerlijk zou zijn is het aantal ic-bedden gereserveerd voor covid te maximaliseren tot zeg 50% van het totaal. En dan bij de keuze voor covid patiënten ook gevaccineerden voorrang te geven omdat die betere overlevingskansen hebben en korter liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Afgelopen zondag in Helmond hingen er ook nu weer grote borden dat hij af moest en werden mensen die dat niet in de gaten hadden er ook actief op aangesproken.
Dan loop je toch direct die zaal uit? Waarom zou je daar zonder mondkapje gaan zitten, de kans dat je (zeker op zo'n lokatie) corona oploopt is tig keer groter dan dat je ongemerkt in shocktoestand raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:49:
De QR-code is bij Omikron vooral een drang/dwang maatregel om mensen tot prikken aan te zetten.
Waarom de (medisch gevalideerde) uitzondering straffen voor iets waar hij/zij niets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Dan loop je toch direct die zaal uit? Waarom zou je daar zonder mondkapje gaan zitten, de kans dat je (zeker op zo'n lokatie) corona oploopt is tig keer groter dan dat je ongemerkt in shocktoestand raakt.
Tja, en een negatieve PCR of sneltest eisen bij een vaccinatielokatie lijkt me dan ook weer niet heel erg praktisch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
[...]

Het probleem is meerledig, roken is nog altijd super betaalbaar, gooi die prijzen fors omhoog, maak een pakje €80 en de drijfveer om te stoppen wordt groter en groter.
Pak tegelijk de rook industrie aan en verlaag jaarlijks verplicht de toegestane hoeveelheid nicotine.
Verbied roken vanaf nu voor 16 jaar en jonger en schuif dat ieder jaar een jaar omhoog.

Uiteindelijk is iedereen een keer begonnen en het argument dat we niet wisten dat roken dodelijk is, is inmiddels niet meer te handhaven toch?

Dat neemt niet weg dat de keuze voor roken op een heel ander moment in je leven wordt genomen, dan wanneer je er last van krijgt. Keuzes op jongere leeftijd hebben echter wel vaker consequenties de rest van je leven. Keuze van vrienden, school etc.
Roken verbieden in de vorm zoals jij voorstelt is niet louter een oplossing maar zal ook nieuwe problemen met zich meebrengen. Je gaat het dan gelijktrekken met drugs en je creëert daarmee (zoals wij er nu voorstaan) een crimineel circuit (of versterkt een bestaande). Het huidige beleid is daarom sterk gericht op het ontmoedigen van roken (door de prijs te verhogen en campagnes zoals een rookvrije generatie), het beschermen van mensen die niet roken (door het op veel locaties te verbieden) en hulp te bieden aan mensen om te stoppen met roken. Dat is allemaal al gaande. Roken (of andere verslavingen) vergelijken met wel/niet vaccineren gaat op zoveel manieren mank, maar vooral ook omdat er gedaan wordt alsof roken (en andere verslavingen) niet al lang en breed aandacht hebben om dat te minimaliseren (niet in de laatste plaats om de zorgkosten/-druk te drukken).
[...]

Als we nog 2000 IC bedden hadden, dan waren de lockdowns ook niet nodig geweest. Het is een kwestie van tijd voordat iedere ongevaccineerde COVID heeft gehad. Dat kan toch nooit lang meer duren in huidig tempo?
[...]
De zorg is er óók op ingericht dat het aantal rokers wordt teruggedrongen, omdat we toekomstig de problemen met een te grote groep rokers niet aankunnen. Het is niet zo dat we de zorg ingericht hebben op de vrijheid van iedereen om te roken en dat maar met onze ogen dicht toestaan.
Ik zie vooralsnog bij roken dubbele cijfers en ben mij ervan bewust dat dit mogelijk niet gelijk staat aan de druk op de zorg, maar ik ken de volledige cijfers van roken niet, enkel aantallen, niet hoeveel geld die zorg kost, of hoeveel neder werkers er daarvoor nodig zijn in verhouding tot COVID.

Maar puur naar aantallen kijkend overlijden er jaarlijks even veel mensen aan roken als de afgelopen 2 jaar aan COVID en hetzelfde zien we in ziekenhuisopnames.

Dat hebben we wél geaccepteerd en dat vind ik persoonlijk discutabel.
Dat hebben we dus NIET geaccepteerd, alleen de weg om dat aan te pakken is er één van de lange adem. Daar zit een gigantisch verschil t.o.v. het nemen van een vaccinatie. Dat kost je een beperkte tijd, afhankelijk van de bijwerkingen die je krijgt (persoonlijk: alleen een beetje pijn in mijn arm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Om die ruimte te maken zou je ongevaccineerden moeten weigeren, waarbij er altijd ruimte blijft voor maatwerk. Een 19 jarige met een blindedarmontsteking en positieve PCR als bijvangst behandel je anders dan een 65 jarige wappie met zwaar overgewicht.
Ik ben het volledig met je eens, probleem is dat de groep bewust ongevaccineerden voor een groot deel uit totale idioten bestaat en ik vermoed dat die er niet voor terugdeinzen om fysiek/verbaal geweld te gebruiken tegen zorgverleners bij weigering.

Je zal dus een paar aardig potige beveiligers nodig hebben bij elk ziekenhuis dan, want hier moet je zorgpersoneel niet mee lastigvallen.

Dan komt de vraag op; mag je beveiligers dan met de QR scanner in de hand laten bepalen wie er wel opgenomen mag worden en wie niet?

Specifieke corona ziekenhuizen aanwijzen met zo’n selectie aan de poort helpt ook niet, want dan gaat men gewoon naar normale ziekenhuizen.

De vraag is eigenlijk of we (bewapende? Want emoties zullen wel zeer hoog oplopen) beveiligers bij de ingang van het ziekenhuis willen om dit af te dwingen. En in het voorbeeld van de acute blinde darm ontsteking; wel die darm er uit halen en dan alsnog laten stikken? Of niet eens die darm er uit halen? Keiharde consequenties, Nederland kennende zal dat er nooit komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Tja, en een negatieve PCR of sneltest eisen bij een vaccinatielokatie lijkt me dan ook weer niet heel erg praktisch. ;)
2G voor alle testvaccinatielocaties! Drie prikken, anders kom je er niet in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Wolly schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Ik snap niet helemaal dat er zoveel verschillen zijn, omtrent dat mondkapje in de wachtruimte? Is dat eis vanuit het ministerie, de betreffende GGD of de dienstdoende EHBO'er die zijn stempel wil drukken op zoiets. :/

Ik ben nu op 3 verschillende plekken wezen prikken en in de wachtruimte moest je gewoon je mondkapje ophouden. Stonden ook overal borden, over de verplichting van je mondmasker.

Ook op beelden van vaccinatielocaties en waar ik geweest ben tijdens de uitvoering van mijn werk heb ik niets anders gezien dan mondkapjes ophouden
Aanvulling:
Heb even een paar websites doorzocht van verschillende GGD'en en het LCI advies, op geen van alle staat dat het mondkapje af moet. Alleen in Brabant zijn er 2 GGD'en die zeggen dat ze af mogen.

@GAIAjohan ik zou hem persoonlijk overigens niet eens af doen, en als men me dat verplicht dan vertrek ik alsnog.

Dan raak ik wel in shock in de auto, en als ik dat overleef dien ik een klacht in waarom ik niet tegengehouden ben :+

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 06-01-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Exact, het is zaak om jezelf te beschermen als je daar bent. Dat kan bijvoorbeeld met een goed mondneusmasker, niet door je mondkapje af te zetten als je 15 minuten in een groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:10:
[...]

De QR-code is bij Omikron vooral een drang/dwang maatregel om mensen tot prikken aan te zetten.
Waarom de (medisch gevalideerde) uitzondering straffen voor iets waar hij/zij niets aan kan doen?
Niet helemaal.

Met 2G zou diegene met een wellicht zwakke gezondheid niet naar binnen mogen. Dus daar niet besmet raken en niet daardoor in het ziekenhuis belanden.

Met 1G wordt dat een ander verhaal natuurlijk.

Maar ik krijg de tegenstelling tussen 'geen vaccin kunnen verdragen' en 'wel het risico willen nemen met een QR code zonder basis' wat groot.

Overigens bij 1vandaag gisteren een item over BMI ICM IC druk.

https://eenvandaag.avrotr...c-heeft-hoger-bmi-dan-25/

Spoiler; er zijn de nodige nuances.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:15
[...]

Omdat er wordt gekozen omdat niet te doen. Welke partij heeft dat in haar programma staan. En vertelt deze partij ook hoe/waar ze dat geld gaat halen?
Alle ongezonde levenskeuzes, zoals alcohol, tabak,... , brengt de staatskas goed geld op.
Nederlandse accijnzen op tabak in 2020 3,2 miljard euro. Voor alcohol vind ik maar zo snel de cijfers uit 2019, net iets meer dan een miljard dat naar de Nederlandse staatskas gaat.
Als ik snel even kijk, zou dat het bedrag zijn dat extra in begroting is voorzien voor duurzame energie en de uitvoering van het klimaatakkoord.

Politiek gezien zijn dergelijke levenskeuzes melkkoeien, brengen tijdens het leven geld op aan accijnzen. Hun levensverwachting is lager, dus minder lang pensioen uitbetalen.
Ik dacht dat we dat station van de discussie ook al lang gepasseerd waren.
België heeft een ruwweg dubbel zoveel IC-bedden als Nederland voor een kleinere bevolking (2000 bedden vs 1150). Wegens ziekte bij het zorgpersoneel kan je zelfs niet alle ic-bedden openhouden. Maar dat ter zijde.
Ik denk dat wij in België toch ook onze lockdowns hebben gehad, onze afbouw van normale zorgbehoeften,...
Met meer ic-bedden stel je een lockdown even uit. 100-en pagina's terug hebben ze daar een berekening op los gelaten. Ik dacht dat het 2 weken uitstel gaf.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Ik snap niet helemaal dat er zoveel verschillen zijn, omtrent dat mondkapje in de wachtruimte? Is dat eis vanuit het ministerie, de betreffende GGD of de dienstdoende EHBO'er die zijn stempel wil drukken op zoiets. :/

Ik ben nu op 3 verschillende plekken wezen prikken en in de wachtruimte moest je gewoon je mondkapje ophouden. Stonden ook overal borden, over de verplichting van je mondmasker.

Toevallig ook op een aantal andere priklocaties geweest, vanwege werk, en daar moest een ieder ook z'n mondkapje ophouden in de wachtruimte.
Waarschijnlijk GGD-ers die de uitvoeringsregels niet up to date hebben.
Gebruik van PBM door bezoekers
Bezoekers aan de vaccinatielocatie, waar veel nog niet gevaccineerde mensen samenkomen, worden verzocht om een niet-medisch mondneusmasker te dragen, tenzij dit om medische redenen niet mogelijk is.
Zorg voor een wachtruimte waar mensen 15 minuten na de vaccinatie kunnen doorbrengen met in achtneming van de 1,5 meter afstand.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

Nergens in die richtlijn staat iets over verplicht mondkapje af doen bij de 15 minuten wachttijd. Het is eigenlijk al triest dat ze verzoeken om een niet-medisch masker bij bezoekers, al lees ik dat dan maar als minimale eis om te voorkomen dat mensen met een sjaal als masker binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Dat mogen de wetenschappers bepalen, als de balans positief is dan gewoon prikken.
Maar dat is het punt. Als de wetenschappers zeggen dat je er mogelijk 5 ziekenhuisopnames per jaar verholpen kunnen worden, dan is de balans al positief genoeg om het te overwegen maar je zegt zelf ook al:
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:10:
[...]

De QR-code en het bijbehorende groene vinkje raak je dan wel kwijt waardoor je toch buiten gesloten gaat worden. Dat is buiten proportioneel want die groep draagt marginaal bij aan ziekenhuisbezoeken. Dus die afweging moet heel goed gemaakt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik vind sowieso dat we de omicron-golf moeten afwachten en dan grondig evalueren in welke mate 2G of andere maatregelen nog op hun plek zijn.

We lijken momenteel een enorme stap te zetten van epidemisch (nieuw, geen immuniteit, oncontroleerbaar, veel opnames en sterfte) naar endemisch (terugkerend door mutatie, wel aanzienlijke immuniteit, hoge aantallen besmettingen maar relatief weinig opnames en sterfte).

De hele case voor vaccinatiedrag lijkt aan het verdwijnen. Daarom even afwachten in welke mate dat echt zo is, alvorens ingrijpende maatschappelijke wijzigingen door te voeren.

[ Voor 61% gewijzigd door t_captain op 06-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
laat maar discusie was al afgekapt, lig wat achter met lezen....
GAIAjohan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Tsja ik kan eigenlijk niet communiceren met de prikker juist door het mondkapje van de prikker. Dus misschien dat het wel gezegd is, maar dat ik het gemist heb.

Ik heb het iig duidelijk aan de wanden zien staan. Van familie in heel andere regio’s (Groningen/Friesland) overigens ook gehoord dat na de prik wachten zonder mondkapje, en in de AZ groepen bij de huisartsen hetzelfde.

Ik zag in Helmond soms een EHBO’er afstappen op mensen met mondkapje op, en dat gebeurde in Venlo bij de eerste 2 prikken ook. Blijkbaar niet dwingend want hij ging toch echt niet elke keer af

[ Voor 13% gewijzigd door joppe113 op 06-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Ik denk dat veel mensen sowieso een wat overtrokken beeld hebben van BMI>30. Dat is veel dichterbij dan mensen denken. Niemand zal het over een slanke den hebben, maar het is ook nog niet het beeld van 'moddervet' wat ik vaak tussen de regels door lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Maar dat is het punt. Als de wetenschappers zeggen dat je er mogelijk 5 ziekenhuisopnames per jaar verholpen kunnen worden, dan is de balans al positief genoeg om het te overwegen maar je zegt zelf ook al:
Als het vaccineren nog veiliger is dan die 5 opnames kun je spreken van een positieve balans ja.
Maar over dat soort verhoudingen hebben we het helemaal niet. Verre van.
[...]

De QR-code en het bijbehorende groene vinkje raak je dan wel kwijt waardoor je toch buiten gesloten gaat worden. Dat is buiten proportioneel want die groep draagt marginaal bij aan ziekenhuisbezoeken. Dus die afweging moet heel goed gemaakt worden.
We hadden het over mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen krijgen. Ik durf te stellen dat wie er om die reden geen vaccin mag, per definitie een hogere bijdrage heeft aan de ziekenhuisbezoeken. Met of zonder COVID.

Mbt de mondkapjes bij vaccinatie. Ik heb nu twee keer voor Jan lul een kwartier zitten wachten. Ik geloof het wel. Prik erin en pleite. Zijn zat landen waar ze überhaupt geen wachttijd meer hebben ook.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Even iets anders, het viel mij net opeens op dat de alternatieve "zorg" nog steeds open mag zijn. Waarom mogen de kapsalons niet open maar de kwakzalvers wel door met hun dubieuze praktijken?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:41:
Even iets anders, het viel mij net opeens op dat de alternatieve "zorg" nog steeds open mag zijn. Waarom mogen de kapsalons niet open maar de kwakzalvers wel door met hun dubieuze praktijken?
Dat is inderdaad een beetje krom. Je zou verwachten dat die onder dezelfde regels vallen als alle andere contactberoepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Het verschil is dat wat jij (en ik) kwakzalvers noemen, maatschappelijk toch wel als een soort zorgverleners worden gezien. Er zijn veel mensen die bij homeopatie en acupunctuur zweren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:39:

Mbt de mondkapjes bij vaccinatie. Ik heb nu twee keer voor Jan lul een kwartier zitten wachten. Ik geloof het wel. Prik erin en pleite. Zijn zat landen waar ze überhaupt geen wachttijd meer hebben ook.
Toen ik afgelopen zomer voor Jan L. een kwartier moest wachten ging er naast mij iemand slecht. Helemaal voor niets is dat dus niet, die jonge vrouw had dus ook in de auto kunnen zitten toen ze van haar stokje ging.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Het verschil is dat wat jij (en ik) kwakzalvers noemen, maatschappelijk toch wel als een soort zorgverleners worden gezien. Er zijn veel mensen die bij homeopatie en acupunctuur zweren.
Het criterium moet denk ik meer zijn dat de (poli)klinische zorg toch aan veel meer corona-eisen is gebonden dan de gemiddelde homeopaat of acupuncturist. Die laatste twee zie ik niet met een medisch mondmasker en een steriele behandelruimte hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Toen ik afgelopen zomer voor Jan L. een kwartier moest wachten ging er naast mij iemand slecht. Helemaal voor niets is dat dus niet, die jonge vrouw had dus ook in de auto kunnen zitten toen ze van haar stokje ging.
Had die ook al twee keer een prik gehad zonder bijwerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Zonder enige vorm van erkenning of bewijs van vakbekwaamheid. De kappers hebben nog een erkend diploma. Iedereen kan een therapie verzinnen, een opleiding erbij opstarten en zo een kwakzalvers discipline beginnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe groot de kans is dat je na 2 prikken bij je 3e prik alsnog van je stokje gaat?

Mijn vrouw heeft een medische achtergrond met allergieën waardoor ze een half uur moet zitten. Deze week bij de 3e prik mocht ze ook volstaan met het kwartier van de dienstdoende GGD-arts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Johan Bogle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
[...]
er zijn op 5 januari 150 van de 950 IC bedden bezet. Reguliere ziekenhuisopnames stijgen weliswaaar wel vlot, maar vooralsnog dus nog niet eens in de buurt van hoe het hier is met de lockdown.

Dat is niet veel. Waar heb je die cijfers gevonden? De laatste cijfers die ik kan vinden zijn van 21 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wimpo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:10:
[...]

Als de druk hoog is in de zorg, en de modellen voorspellen dat er een piek aan zit te komen gaan we in een lockdown. Dit is omdat natuurlijk de versnelde toestroom van patiënten op de ic's de zorg overrompeld gevaccineerd of ongevaccineerd. In die lockdown blijft er een toestroom van ic patienten. Maar wel in aantallen sterk verminderd. Verwachting is dan ook dan als 100% gevaccineerd is dat de toestroom van patiënten ook op zal lopen. Dus de intervallen van de lockdowns zal langer duren, maar de lockdown zelf dan nog niet te vermijden. 5% of 3% van 17.000.000 zal nog teveel zijn. Ik ben bang dat de ic opnames vervolgens nog te hoog zullen worden gehouden om lockdowns maar zo lang mogelijk uit te stellen. Weet dus niet of de zorg daar mee is gered.

En ik doelde meer op de effectiviteit ivm met verspreiding en besmetting. Buiten de risicogroep voor ic opnames geld het voor ongevaccineerden natuurlijk ook dat de kans voor die opname heel laag ligt. Wat het statistische verschil zal zijn met die variabelen zal genuanceerder zijn dan de gebruikelijke 97% zoals evident in de grafieken van het rivm zelf. De hoge druk op de zorg lijkt voornamelijk over de risicogroep te gaan. Maar de verspreiding/besmetting voornamelijk over maatregelen.
Je weet dat het 5 a 3% is van degenen die inhet ziekenhuis komen hé, dus niet van 17M?

Het is eigenlijk heel simpel, met 100% vaccinatie hadden we een veel betere situatie gehad dan nu. Van de ongevaccineerden in ziekenhuis had zo goed als niks overgebleven. Doe daar nog een stukje vermindering van verspreiding bij, al zal dat misschien niet hard gaan, en het is gewoon beter behapbaar voor de zorg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:46:
Zonder enige vorm van erkenning of bewijs van vakbekwaamheid. De kappers hebben nog een erkend diploma. Iedereen kan een therapie verzinnen, een opleiding erbij opstarten en zo een kwakzalvers discipline beginnen.
Knip-therapie? :)
Voel een gat in de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Johan Bogle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Die 1 miljoen zijn zeker de 12/18- kinderen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Knip-therapie? :)
Voel een gat in de markt...
De magie van inktplaatjes op je lichaam wordt ook zwaar onderschat.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Beetje flauw, maar dat heb ik nou bij mijn bezoek aan de Efteling en warenhuis, ik zweer erbij dat ze mij door de crisis heen slepen en mijn ziel en pijn verdoven.

/s

Acupunctuur:
Doordat het beroep van een acupuncturist niet als officieel medisch beroep wordt erkend
Homeopaat:
Ben je met een diploma officieel erkend?
Nee, in Nederland bestaan geen door de wet erkende homeopathie-opleidingen.
Ja, er zijn veel mensen gebaad bij zulke zaken, maar ik vindt het discutabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Net zo krom dat een boekhandel niet open mag maar een slijterij wel. Juist met minder beweging is een slijterij niet echt gezond. Maar het is ook niet essentieel. Je kan er zonder voor een tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Vorkie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Beetje flauw, maar dat heb ik nou bij mijn bezoek aan de Efteling en warenhuis, ik zweer erbij dat ze mij door de crisis heen slepen en mijn ziel en pijn verdoven.

/s

Acupunctuur:

[...]

Homeopaat:

[...]

Alternatieve "zorgverleners" zijn vooral specialist in kwalen die vanzelf overgaan.

Heel veel mensen komen misschien wat gedesillusioneerd terug van de huisarts, het schijnt dat 80% van de kwalen waarmee mensen naar de dokter gaan vanzelf overgaan. De huisarts zegt dan dat hij niets kan, de kwakzalver zegt dat nooit, die gaat gewoon toveren. En als de kwaal na een paar weken of maanden dan vanzelf minder wordt dan krijgt de osteopaat, homeopaat, acupuncturist of wie dan ook alle credits en is het bewijs geleverd dat de reguliere zorg niet voldoet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik ben erg gebaat bij wijnbar-therapie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Als trouwe sheeple gisteren de booster gehaald, maar heftigere bijwerkingen dan de vorige keren. M’n vriendin voelde zich de hele middag ziek en ik heb de hele nacht liggen rillen en baden in het zweet met spierpijn.

Gelukkig zit ik vandaag op kantoor, maar je wil zo niet je weekend verprutsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
En je zit alleen op kantoor? Of zit je nu gewoon ziekelijk toch bij je collega's?
BarôZZa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:59:
Als trouwe sheeple gisteren de booster gehaald, maar heftigere bijwerkingen dan de vorige keren. M’n vriendin voelde zich de hele middag ziek en ik heb de hele nacht liggen rillen en baden in het zweet met spierpijn.

Gelukkig zit ik vandaag op kantoor, maar je wil zo niet je weekend verprutsen natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Zit je dan op kantoor, met Omikron onder de leden, te denken dat het bijwerkingen zijn van de vaccinatie.

:+

Ik moest hem even maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Net zo krom dat een boekhandel niet open mag maar een slijterij wel. Juist met minder beweging is een slijterij niet echt gezond. Maar het is ook niet essentieel. Je kan er zonder voor een tijd.
Dat heeft een andere reden, net zoals coffeeshops: Die blijven open om te voorkomen dat je illegale straathandel in drugs of alcohol krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Ik ben erg gebaat bij wijnbar-therapie.
Ik ben zelf klant aan huis bij de erkend trappistoloog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
[...]
Terwijl de "geneesmiddelen" van deze aanbieders eenvoudig en veilig zelf te maken zijn.

Geneesmiddel "het geheugen":
Stap 1: Pak een beker en doe deze voor ongeveer de helft vol met water
Stap 2: Schud de beker voor minstens 16 uur
Stap 3: Vul de beker af tot de rand
Stap 4: Plaats de beker in de vensterbank en laat deze minstens 2 nachten staan
Stap 5: Schud de beker voor nog minstens 8 uur
Stap 6: Het geneesmiddel is gereed, drink dit op tussen 04:00 en 06:00 op een even dag

Geneesmiddel "het geneeskrachtige korreltje"
Stap 1: Koop een pak suikerklontjes bij een supermarkt naar keuze
Stap 2: Neem 1 suikerklontje uit het pak en vermorzel deze door middel van een hamer of ander gereedschap tot kruimels
Stap 3: Leg 1 kruimel op de tong, laat deze smelten! Niet kauwen!!

Veilig en betrouwbaar!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:07:
Die blijven open om te voorkomen dat je illegale straathandel in drugs of alcohol krijgt.
Dus bij illegale straathandel in boeken en Action-prullaria blijven die ook open? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Niet helemaal.

Met 2G zou diegene met een wellicht zwakke gezondheid niet naar binnen mogen. Dus daar niet besmet raken en niet daardoor in het ziekenhuis belanden.

Met 1G wordt dat een ander verhaal natuurlijk.

Maar ik krijg de tegenstelling tussen 'geen vaccin kunnen verdragen' en 'wel het risico willen nemen met een QR code zonder basis' wat groot.

Overigens bij 1vandaag gisteren een item over BMI ICM IC druk.

https://eenvandaag.avrotr...c-heeft-hoger-bmi-dan-25/

Spoiler; er zijn de nodige nuances.
Zelfs El Salvador heeft campagnes over gezonder leven opgericht. Zouden ze hier ook moeten doen ipv dat constante gedram over vaccins.

Dennahz in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

Als ik dan zie hoe ziek mensen zich voelen van die booster die mensen doorgaans puur en alleen nemen om hun groene vinkje te behouden.... 7(8)7

Triest om te zien dat winkeliers lijken te smeken om die coronapas... het kabinet drijft ze eerst tot wanhoop om ze vervolgens te "paaien" met nog meer restricties. Wanneer zien mensen dit nou toch eens in? :(

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 06-01-2022 10:15 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Vorkie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Zit je dan op kantoor, met Omikron onder de leden, te denken dat het bijwerkingen zijn van de vaccinatie.

Ik moest hem even maken.
Dat zijn niet de symptomen van Omikron maar bijwerkingen van een vaccin ;) daar hoef je je dus niet druk om te maken

[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 06-01-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Dus bij illegale straathandel in boeken en Action-prullaria blijven die ook open? O-)
Komt goed uit, ik voorzie de komende weken een enorme toename in straathoekdealers van ijskrabbers. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:54:
[...]

De magie van inktplaatjes op je lichaam wordt ook zwaar onderschat.
De plaatjes die nu niet meer rood of groen kunnen zijn _O-

Misschien een beetje offtopic,, maar ik lag mij echt krom om die schreeuwers op het Museumplein. Als eerste staan ze daar zeer aggresief te roepen: "liefde, vrijheid, geen dictatuur", wat natuurlijk wel heel bijzonder is. In een dictatuur zou ik namelijk terughoudend zijn met elke vorm van protest.
Vervolgens wijzen ze naar je met tussen hun vingers een sigaret, om je even op je plek te zetten wat voor schaap je zou zijn en dat je helemaal niet weet hoeveel schadelijke stoffen er in een vaccin zitten!
En dan draaien ze zich om en zie je hun vol getatoeëerde armen en nek.

Het is een grote treurige bedoeling. Die protesten hebben sowieso helemaal niets te maken met liefde of vrijheid. Tenenkrommend.

En dan lees je vanmorgen over Kazachstan:
De politie heeft tientallen demonstranten in de Kazakse stad Almaty doodgeschoten. De actievoerders probeerden overheidsgebouwen binnen te gaan, waarna agenten hen onder vuur namen. ,,Afgelopen nacht hebben extremisten een aanval ondernomen op overheidsgebouwen en politieagenten. Tientallen aanvallers zijn geëlimineerd”, aldus een woordvoerder van de politie.
https://www.ad.nl/buitenl...d-in-kazachstan~a65d8056/

En dan moet ik nog harder lachen om die dictatuur die we hier hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Zelfs El Salvador heeft campagnes over gezonder leven opgericht. Zouden ze hier ook moeten doen ipv dat constante gedram over vaccins.

Als ik dan zie hoe ziek mensen zich voelen van die booster die mensen doorgaans puur en alleen nemen om hun groene vinkje te behouden.... 7(8)7
Is dat zo'n gezonde levensstijl als de sterkste man van België of als die sportschoolhouder en zijn zoon in Hoogeveen? Want in dat geval laat ik die stijl met liefde aan andere mensen over.

Hoewel ik het direct met je eens ben dat we in Nederland best wat gezonder zouden kunnen leven denk ik niet dat je dat argument moet gebruiken in relatie tot Corona. Het maakt Corona maar weinig uit namelijk. Serieuze morbide obesitas daargelaten lijkt het wel of niet een gezond leven leiden geen significant verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
hoevenpe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Die kunnen ze toch gewoon click en collecten? Zou overigens bij de slijter ook gewoon kunnen lijkt me :? Maar goed misschien dat er nog een paar ambtenaren op het ministerie zitten die de fles liever meteen soldaat maken. :+

Kan me eerlijk gezegd alleen voorstellen dat die slijters alleen open mogen blijven vanwege de maatregelen waardoor supermarkten ook open mogen blijven. Veel supermarkten hebben natuurlijk een interne slijterij en wijn en bier mag je ook gewoon kopen in het normale deel van de supermarkt.

We hebben de vorige keer ook gezien dat dat zo'n top oplossing was met die drank in supermarkten afschermen... :+

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 06-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
[...]

Het grote verschil is dat afvallen of stoppen met roken een proces van maanden, zo niet jaren is. Daar verlicht je nu niet de acute druk op de zorg mee. Met vaccinatie is dat anders: met twee prikken help je in een paar weken de druk verlagen.

Wat niet onverlet laat dat er geen campagnes voor een gezondere leefstijl gevoerd zouden kunnen worden, absoluut. Maar het gaat ons in deze coronacrisis niet helpen, het is meer iets voor de lange termijn.

Edit: en dan voelen die mensen zich een paar dagen ziek, so what? Is het echt zo erg om in het algemeen belang (de druk op de zorg behapbaar houden) zelf even een paar dagen ziek te zijn? Leuke bijkomstigheid: in die paar dagen heb je weinig zin om te eten, dus je valt nog af ook! :P

[ Voor 13% gewijzigd door autje op 06-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Triest om te zien dat winkeliers lijken te smeken om die coronapas... het kabinet drijft ze eerst tot wanhoop om ze vervolgens te "paaien" met nog meer restricties. Wanneer zien mensen dit nou toch eens in? :(
Hoewel ik het volledig met je eens ben dat een gezondere leefstijl bijdraagt, is het naïef om te denken dat het een flinke deuk in deze pandemie had geslagen. Nog los van het feit dat voor veel mensen iets simpels als groente of een sportschool onbetaalbaar is, is het voor velen een proces van maanden zo niet jaren.

Het is én. Niet of.
Dus ja, neem dat vaccin.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40

Nou inderdaad, want dat ene weekend in je leven is wel zo ongelooflijk belangrijk… 8)7
Tenzij je nou net zou gaan trouwen o.i.d. natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Dat zijn niet de symptomen van Omikron maar bijwerkingen van een vaccin ;) daar hoef je je dus niet druk om te maken
Oh oké, kan jij de Wiki even aanpassen dan, de Wiki vindt je hier:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]
We hebben de vorige keer ook gezien dat dat zo'n top oplossing was met die drank in supermarkten afschermen... :+
Hoewel ik in de eerste instantie die maatregel wel begreep (20:00 kroeg dicht, men ging half lam langs de supermarkt/slijter om thuis verder te zuipen met de kroegtijgers, was het voor de rest natuurlijk samen met de avondklok de grootste kolderieke maatregel die we gehad hebben.

Dat zag onze overheid ook wel in gelukkig, ze hebben die maatregelen er gewoon uit gefrummeld en je hoort er natuurlijk niets meer over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
TIGER1125 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Die kunnen ze toch gewoon click en collecten? :? Zou overigens bij de slijter ook gewoon kunnen lijkt me, maar goed misschien dat er nog een paar ambtenaren op het ministerie zitten die de fles liever meteen soldaat maken. :+

Kan me eerlijk gezegd alleen voorstellen dat die slijters alleen open mogen blijven vanwege de maatregelen waardoor supermarkten ook open mogen blijven. Veel supermarkten hebben natuurlijk een interne slijterij en wijn en bier mag je ook gewoon kopen in het normale deel van de supermarkt.
Essentiele winkel met stip op #1: de supermarkt.

Dus ook: de bakker, slager en groenteboer. Want het zou wel heel vreemd zijn als verkoop van brood, vlees en groente in de supermarkt wel essentieel is maar in de speciaalzaak niet.

Omdat supermarkten in Nederland ook alcohol verkopen, liften de slijterijen mee op datzelfde principe. Wel met een kleine stretch want supermarkten verkopen slechts een deel van het assortiment van de slijter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat een gezondere leefstijl bijdraagt, is het naïef om te denken dat het een flinke deuk in deze pandemie had geslagen. Nog los van het feit dat voor veel mensen iets simpels als groente of een sportschool onbetaalbaar is, is het voor velen een proces van maanden zo niet jaren.

Het is én. Niet of.
Dus ja, neem dat vaccin.
Er is een draadje op Twitter wat mensen verzameld die "gezond leven" en "vertrouwen op hun immuunsysteem". Dat is geen al te vrolijk draadje helaas :{

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Essentiele winkel met stip op #1: de supermarkt.

Dus ook: de bakker, slager en groenteboer. Want het zou wel heel vreemd zijn als verkoop van brood, vlees en groente in de supermarkt wel essentieel is maar in de speciaalzaak niet.

Omdat supermarkten in Nederland ook alcohol verkopen, liften de slijterijen mee op datzelfde principe. Wel met een kleine stretch want supermarkten verkopen slechts een deel van het assortiment van de slijter.
Slijterijen open is niets anders dan een crowd-control maatregel...

Panem et circenses. :+

@Drardollan bedoel je deze toevallig?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Vorkie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ik moest hem even maken.
Die zag ik al aankomen :+ . Op Tweakers zien ze dat zelfs als het meest waarschijnlijke scenario.

Beide een zelftest in de ochtend gedaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:15
[...]

Yep, daarvoor doen we dat, het groene vinkje. En bij 5 stempeltjes maak je kans op een reisje van 3 dagen naar Lourdes. :+

En als de antivaxxer zijn/haar lichaam als een tempel ziet, mogen de roker en de mensen met een grote eetlust dat ook. Maar die tempels vragen misschien voor vele voedseloffergaves en (wie)rook.
Alle gekheid op een stokje, campagnes voor een gezondere levensstijl dragen wel een breder doel dan deze pandemie. Ik verwacht niet dat El Salvador deze campagne is begonnen met in hun achterhoofd "hiermee bestrijden we covid".

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

autje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Wat niet onverlet laat dat er geen campagnes voor een gezondere leefstijl gevoerd zouden kunnen worden, absoluut. Maar het gaat ons in deze coronacrisis niet helpen, het is meer iets voor de lange termijn.
Er zijn hier toch al decennia campagnes voor een gezondere leefstijl sinds de Schijf van Vijf in 1953? Ik heb ook al iets van 15 jaar geleden gratis een sportschool abonnement via het werk kunnen krijgen. Die doen dat ook alleen maar omdat de overheid het subsidieert, niet omdat ze mij zo aardig vinden.

Maar zo'n campagne gaat net zo hard tegen een groep aan lopen die niet wil. Dan kom je ook weer bij dwang of drang uit.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Vorkie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Oh oké, kan jij de Wiki even aanpassen dan, de Wiki vindt je hier:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Ik weet niet hoe dat moet, maar als jij spierpijn wilt toevoegen mag je je gang gaan natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 145 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.