Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Dan zeg je dat je een brief hebt, beetje creatief zijn... ;)
Denk daar staat een code in ofzo. Ding zal toch wel nut hebben als ze er naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:50
Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Ik moest mijn afspraak van afgelopen zondag verzetten omdat de kinderen op moest halen bij hun moeder en onverwachts bij mij waren. Ik belde, en kreeg diverse opties binnen een uur, in de buurt. (kon natuurlijk niet, ik moest de kinderen ophalen). Daarna kreeg ik tig opties voor maandag en dinsdag.
Ik snap niet dat ik online niet gewoon een datum kan kiezen en dat die dan kijkt welke tijdvakken nog beschikbaar zijn...

Maar goed, ik had hem het liefst nog in deze week gehad aangezien ik nu nog vakantie heb.. maar; dat is hem niet geworden en ik ga ook niet moeilijk doen met bellen.

Het was meer om een voorbeeld te geven dat ook mensen die willen pas laat januari uiteindelijk de prik krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:32:
Denk daar staat een code in ofzo. Ding zal toch wel nut hebben als ze er naar vragen.
Dat was alleen in het begin toen de plekken schaars waren, sinds een paar weken is het lopendeband prikken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Dit is gelukkig een zekerheidje.
Pfff..... Laat ook maar... Geen zinnig gesprek te voeren zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
pletter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:30:
[...]
Man man ik ging hen om 21:45 halen wat is het probleem .wil je er geen tijd voor vrij maken🤬.
Ideaal tijdstip, dan liggen de jongens hier te slapen.

Zondag komt niet uit wegens privé verplichtingen. Los dat het belachelijk is dat ze een locatie op 30 minuten rijden voorstellen, terwijl er op 10 minuten rijden ook een locatie jis. En als ik voor de klas sta kan ik helaas niet zomaar weg.

Had ik vanavond om 21.45u een afspraak kunnen kiezen dan had ik dat gedaan. Maar helaas, die stond niet bij mijn drie opties. Los dat ik toevallig nu al een paar dagen griep heb en ik mijn afspraak had moeten verplaatsen :-(

[ Voor 7% gewijzigd door President op 05-01-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Ow, goed om te weten, mogen ze het bandje wel eens updaten.
Ik ben er van overtuigd dat als je nu belt je morgen of overmorgen terecht kan, en ook online lukt dat meestal gewoon door wat met postcodes te spelen.

Alleen als iemand bij wijze van spreken perse op die ene locatie op 5 minuten fietsen, niet voor 10.00 uur maar ook niet na 12.00 uur wil, ja dan wordt het lastiger.... Maar goed een beetje tijd er voor vrij maken of even een kleine stukje reizen mag iemand er wat mij betreft ook wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:06
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Zondag komt niet uit wegens privé verplichtingen. Los dat het belachelijk is dat ze een locatie op 30 minuten rijden voorstellen, terwijl er op 10 minuten rijden ook een locatie jis. En als ik voor de klas sta kan ik helaas niet zomaar weg.

Had ik vanavond om 21.45u een afspraak kunnen kiezen dan had ik dat gedaan. Maar helaas, die stond niet bij mijn drie opties
Gewoon morgen bellen :Y
Kan altijd poging wagen toch?
#griep-ninja-edit: mm ja dat maakt het wel lastig(er) ja... :/

[ Voor 5% gewijzigd door MTFDarkEagle op 05-01-2022 18:36 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MTFDarkEagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:36:
Gewoon morgen bellen :Y
Kan altijd poging wagen toch?
Kan tot 20u, horen we zo wanneer je terecht kunt? (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:17
@President mijne was 35 min rijden so wat,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat als je nu belt je morgen of overmorgen terecht kan, en ook online lukt dat meestal gewoon door wat met postcodes te spelen.

Alleen als iemand bij wijze van spreken perse op die ene locatie op 5 minuten fietsen, niet voor 10.00 uur maar ook niet na 12.00 uur wilt ja dan wordt het lastiger.... Maar goed een beetje tijd er voor vrij maken of even een kleine stukje reizen mag iemand er wat mij betreft ook wel voor over hebben ;)
Nope. Jullie kletsen. :9

Net gebeld, "toets je geboortedatum in" -> "u heeft nog geen brief ontvangen. U kunt alleen online een afspraak inplannen. De verbinding wordt verbroken." Tuuud tuuud tuud :'( .

Dan maar wachten tot de vrije inloop of de brief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:40
jadjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
@breew Mag jouw excel de komende dagen weer uit het stof? :P
update 2022-01-05

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udyHnl--_hg6M2u1gpuMIGMoK1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bfpOgPn5oOGauXmNbdWrcYCR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVIPgRyEWCixPQMGTzt2SQBNXTE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rE5xwmRtea82l5CqI9OtMeml.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-rmpT9gfj7DFkSLuBYff7yv24s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tOrgWqMUfbOWLqAky5q8L9FA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NxwOtDDkp6guChTPwKfnLt_wPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/As8yBg3BAW4z0RbUQVOsN298.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqtPcufDat7KzKUIlB-v67DVRFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sW5O8nci65ziuIbUKBoMYHS8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpZ8q-V3oTlBR8GtUHa1nadvNEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8u9a2jks1B8WJEeFCZm2h8Sq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6z4fKADA6dYfemy83YgHSzGkLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aepdtQy44xLiAj7sSQVG4CA7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn_1JWmur5O9ysy7_w27apY7Nfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZguTT402ur9JgO1wpr8kKt8e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVRxLzsEcUrXvLTPn5fMRm3zR34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rrPCSmdS7d7BSvgFmsqqDMEE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuRz5ISQMwBSBpuLGjOvFIOSMJY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YJGjzA6SeFKaJFiKz6rOt8mR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GotfL7AxYCGg5toR2A_7VUey-NQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QA89IblHH2VrPsrz1nrz4T4M.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSVJssZCtv9mOMFrsa4YWpXB0E4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WlTh4JllXVfSAuTif5sE8q7Q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:32:
[...]
Ook het aantal boosters blijft al flink achter bij de verwachting, dat is een veeg teken.
Heb je daar ook een bron voor?

Is namelijk niet mijn ervaring. Iedereen in mijn omgeving die zich heeft laten vaccineren haalt ook de booster.

Dat iedereen steeds meer een eigen invulling aan de maatregelen geeft ben ik met je eens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Net gebeld, "toets je geboortedatum in" -> "u heeft nog geen brief ontvangen. U kunt alleen online een afspraak inplannen. De verbinding wordt verbroken." Tuuud tuuud tuud :'( .

Misschien dat ik het gemist heb, maar niet gewoon online afspraak maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Direct met je regionale GGD bellen, dan omzeil je die selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
[...]

Dan maar wachten tot de inloop of de brief.
Hint, kies voor ik wil mijn afspraak verzetten. Dan krijg je meteen een medewerker aan de telefoon, die vraagt of je wilt annuleren, of dat je direct een andere afspraak wil maken.

Ik belde zondagochtend. Had me al helemaal ingesteld op 3 kwartier irritante wachtmuziek. Ik viel bijna van mijn stoel toen er meteen een medewerker opnam :)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
CR2032 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:06:
[...]

Het hek van de maatregelen halen, er zijn genoeg voorbeelden te bedenken.

- Vaccinatieplicht met hoge boetes, zeg 3.000 euro per maand boete.
- Vaccinatieplicht met gevangenisstraffen. Tegelijk kan men een VOG daarna vergeten
- Vaccinatieplicht met geweld / gedwongen prikken zetten
- Totale lockdown, niemand zonder geldige redenen mag nog naar buiten

- Alle vluchten stilleggen
- Grenzen sluiten
- Regio's of steden afsluiten
- road blocks
- het leger inzetten, patrouilles over straat

Macron van Frankrijk gaat al die richting uit. Al trekt hij nu nog de grens bij vaccinatieplicht met geweld en gevangenisstraffen. Maar voor hoelang. Als het echt totaal uit de klauwen gaat kopen kunnen we alles verwachten.
https://www.telegraaf.nl/...-veel-zin-om-ze-te-pesten

Laten we hopen dat dit alleen een schrikbeeld is als van een rampenfilm.
Maar dit is ook een schrikbeeld en is nu al realiteit:
https://www.1limburg.nl/d...iners-vanwege-coronadoden
ik ben nu in Noord-Frankrijk en de fransen houden zich over het algemeen toch vrij goed aan de maatregelen. Het blijft wat raar voelen dat je binnen in een restaurant kunt gaan eten. Tot nu toe controleert ieder restaurant de QR-code en we weten allemaal dat dat in Nederland wel anders was. Vreemde is wel dat je nu ook buiten in sommige steden een mondkapje moet dragen. Persoonlijk denk ik niet dat dat heel veel zin heeft. Was bijvoorbeeld in de stad Arras vandaag en toch 90% die zich daar ook daadwerkelijk aan hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:56
alexbl69 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?

Is namelijk niet mijn ervaring. Iedereen in mijn omgeving die zich heeft laten vaccineren haalt ook de booster.

Dat iedereen steeds meer een eigen invulling aan de maatregelen geeft ben ik met je eens.
Ja hoor.
Gisteren toonde demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid zich iets minder optimistisch. Volgens de bewindspersoon, die na deze week wordt opgevolgd door Ernst Kuipers, is de 'boosteropkomst' lager dan gehoopt. De Jonge wil het liefst dat 90 procent van de 18-plussers die volledig zijn ingeënt ook voor een booster gaat. Die 90 procent wordt ook genoemd in het nieuwste advies van het Outbreak Management Team (OMT), dat vandaag online is gezet.
https://nos.nl/artikel/24...-ook-nog-veel-twijfelaars

En:
Bij een grote vaccinatielocatie in het Friese Leeuwarden kunnen mensen vanaf dinsdag een boosterprik halen zonder afspraak. Aanleiding is de relatief lage opkomst voor een derde prik bij die standplaats. Dat bevestigt een woordvoerder van de GGD Fryslân.

Bij de locatie in het WTC Expo in Leeuwarden staan voor deze week 30.000 afspraken gepland voor een booster, terwijl er capaciteit is voor 130.000. Ook een vaccinatiepunt in het Friese Drachten opent de deuren vanaf dinsdag voor vrije inloop. Het zijn de eerste vaccinatielocaties in Nederland waar mensen zonder afspraak een boosterprik kunnen halen.
https://www.nrc.nl/nieuws...ie-in-leeuwarden-a4075597

100.000 slots over. Dat is niet niks.

[ Voor 29% gewijzigd door Drardollan op 05-01-2022 18:47 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Echt? Dan hebben ze dat veranderd... Alsnog zou ik dan gewoon brutaal genoeg zijn om 1920 in te toetsen ofzo maar echt handig als je mensen graag snel wil boosteren als overheid (en diverse locaties ruimte hebben) is dit natuurlijk niet. Zeker niet omdat de groep ouderen inmiddels wel een afspraak heeft lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Ja hoor:

- Tel de besmettingscijfers sinds 5 oktober bij elkaar op. Dat is de grootste groep die nog niet mag boosteren.
- Er zijn nog steeds 18+'ers die de eerste of tweede prik halen, oke, dat zijn er niet veel.
- Mijn zoon is pas in november 12 geworden. Daar zit de prik er ook pas krap 2 maanden in.
Ik kom hier nog even op terug.

Op dit moment krijgt de groep 12-17 nog geen booster.
Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid heeft aan de Gezondheidsraad gevraagd om een spoedadvies uit te brengen over een boosterprik voor 12- tot en met 17-jarigen. Dat bevestigen het ministerie van VWS en de Gezondheidsraad.

Voor er een beslissing genomen kan worden over het boosteren van die groep, moet de Gezondheidsraad advies geven. Dat duurt meestal een paar weken.
https://nos.nl/liveblog/2...itieve-tests-recordaantal

Dus of die groep groot of klein is en wel of niet wil gaan is niet belangrijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Behalve als je nog geen brief hebt.
Wordt die brief geannuleerd als je een prik hebt gehaald voordat hij verzonden is?

Heb m'n booster al een week, maar heb nog geen brief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:10
[...]

Had ik vanavond om 21.45u een afspraak kunnen kiezen dan had ik dat gedaan. Maar helaas, die stond niet bij mijn drie opties. Los dat ik toevallig nu al een paar dagen griep heb en ik mijn afspraak had moeten verplaatsen :-(
Een paar keer teruggaan op de site en je postcode opnieuw invoeren, dan krijg je vaak andere plaatsen en tijden.

Gewoon 10 minuten proberen en soms een op ander tijdstip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Egocentrix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:52:
De druk met 2G om meer mensen een booster te laten halen kan twee kanten op werken. Een kennis van me geeft aan dat hij zich nu nog niet laat prikken maar pas in maart een booster wil, omdat dan de 9 maanden (waarschijnlijk wordt dat de geldigheidsduur) voorbij zijn. Moet zeggen dat ik zijn logica wel snap.
Die logica snap ik niet. Een booster haal ik vooral voor mijn eigen gezondheid. Juist nu in de wintermaanden wil je een zo hoog mogelijke weerstand. Als je een booster in maart pas gaat halen ben je juist nu minder beschermd, en tegen de tijd dat de booster begint te werken gaan we de lente in. Nope. 8)7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Arjantje72 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Een paar keer teruggaan op de site en je postcode opnieuw invoeren, dan krijg je vaak andere plaatsen en tijden.

Gewoon 10 minuten proberen en soms een op ander tijdstip :)
Kan niet, ik heb al een afspraak gemaakt dus kan geen nieuwe afspraak maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Leeuwarden en Limburg zitten al met overschot. Er komen steeds meer signalen dat dit het wel zal zijn. Die 90 procent is een utopie, 60 procent klinkt vrij realistisch en lastig genoeg haalbaar.

En dat lijkt mij niet voldoende om iets te doen stoppen aan deze golf.

Daar zal echt iets moeten gebeuren, dus de dwang zal wel opgeschroefd worden.
Sidenote: In Oost-Brabant en Limburg zijn er afgelopen weken enorm veel huisartsen geweest die hun patientenbestand de mogelijkheid gaven te vaccineren tijdens grootschalig georganiseerde acties. Dat verklaart wellicht ook waarom ik als midden twintiger al vorige de booster kon krijgen.

Van verschillende door huisartsen gevaccineerde mensen krijg ik ook te horen dat hun prik nog niet geregistreerd is. Wellicht dat daar ook nog een achterstand in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door snaggyheadshot op 05-01-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
snaggyheadshot schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Sidenote: In Oost-Brabant en Limburg zijn er afgelopen weken enorm veel huisartsen geweest die hun patientenbestand de mogelijkheid gaven te vaccineren tijdens grootschalig georganiseerde acties. Dat verklaart wellicht ook waarom ik als midden twintiger al vorige de booster kon krijgen.
Dat scheelt, maar nog steeds heeft +/- 65 procent geen booster. Ondanks dat er ruimte zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:48:
Kan niet, ik heb al een afspraak gemaakt dus kan geen nieuwe afspraak maken :+
Herplannen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
ben toch benieuwd wat er met de ziekenhuis opnames gaat gebeuren. Als je naar deze grafieken kijkt dan kan het niet anders dan dat men in andere landen andere criteria hanteert voor ziekenhuisopname. annekdotisch bewijs is overigens dat ik ook aan mijn vader heb gezien dat hij ooit 5 dagen opgenomen werd in Frankrijk terwijl hij in Nederland waarschijnlijk al na één dag ontslagen zou zijn. Gewoon een andere benadering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-3DpkjDjVNpztKCfaqWXA3Rqkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Vk2813t7kMKihw36YoUNFYb.png?f=fotoalbum_large

hoe is het mogelijk dat in eerdere pieken de ziekenhuisopnames bij andere landen 4-6x hoger waren. Als er bij Delta al zulke grote verschillen waarbij je bij bepaalde O2-niveaus toch wel opgenomen moet worden, ben ik benieuwd wat er met Omicron gebeurt. Aangezien je daar veel minder vaak zuurstof nodig hebt verwacht ik dat de opnames veel minder hard stijgen dan in andere landen vanwege het selectieve karakter van de Nederlandse gezondheidszorg (en de huisartsen die volgens mij heel veel afvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Gewoon een paar keer met iets afwijkende postcodes proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ik heb nu de griep, dus dat schiet niet op.

Maar goed, het gaat ook niet om mijn afspraak. Het gaat er meer om dat er hier wordt gezegd dat er sprake is van 'een overschot' aan prikken en te weinig mensen om in te prikken. Dit terwijl ik dus als brave burger en afspraken heb gemaakt waarbij ik 3 weken moet wachten tot ik hem daadwerkelijk in mijn arm krijg.

En ik zal echt niet de enige daarin zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 17:30
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Maar goed, het gaat ook niet om mijn afspraak. Het gaat er meer om dat er hier wordt gezegd dat er sprake is van 'een overschot' aan prikken en te weinig mensen om in te prikken. Dit terwijl ik dus als brave burger en afspraken heb gemaakt waarbij ik 3 weken moet wachten tot ik hem daadwerkelijk in mijn arm krijg.

ze staan daar niet te niksen hoor bij de prikstraat. Ik kom er net vandaan. Kon mijn booster na 10 dagen inplannen en heb daar zo’n 20 minuten gewac ht door de drukte. Dat gaat de hele dag zo door tot 22:00. N=1 maar ik ken niemand die de booster niet haalt. Hooguit sommige die nog even wachten omdat de latste prik pas een paar maanden geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Iemand enig idee waar in welke regio's de meeste boosters per 100000 mensen gezet worden?

Ik was werkelijk verbaasd hoe druk het vandaag was op de priklocatie in Enschede. Veel drukker dan in de zomer, net voor de zomervakantie. Er stonden na de prik meerdere mensen te wachten op een stoel om op te zitten voor de 15 minuten. (dat heb ik maar overgeslagen deze keer)
Daarbij is naast de "oude" locatie een tweede locatie geopend en het was al een crime om bij de parkeerplaats te komen, dus ik kan niet anders dan aannemen dat de tweede locatie ook druk was.

Ze zetten voor mijn gevoel veel meer vaccinaties/boosters in kortere tijd, waarbij ze nu ook ondersteuning van militairen hebben.

Morgen nog maar eens kijken, want dan mag mijn vrouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Arthas op 05-01-2022 19:10 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Denk trouwens dat onze lockdown helaas toch verlengd gaat worden. In de UK lijkt het toch mis te gaan: https://www.theguardian.c...s-data-one-in-15-infected

Best schokkende data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
Johan Bogle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:15:
Denk trouwens dat onze lockdown helaas toch verlengd gaat worden. In de UK lijkt het toch mis te gaan: https://www.theguardian.c...s-data-one-in-15-infected

Best schokkende data.
Sterfte en IC-opnames lijken stabiel. Zolang ziekenhuisopnames niet resulteren in sterfte en/of IC-opnames zie ik het probleem niet eerlijk gezegd (anders dan dat het druk is in de zorg).

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Johan Bogle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:15:

Best schokkende data.
Dat die infecties grof toe gingen nemen was inderdaad al bekend, de vraag is nu vooral wat het gaat doen met de instroom naar de zorg toe.

Op een gegeven moment moet je ook stoppen met zeggen dat iedereen die positief (zelf)test in quarantaine moet, want dan leg je onbedoeld het hele land stil.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Dat die infecties grof toe gingen nemen was inderdaad al bekend, de vraag is nu vooral wat het gaat doen met de instroom naar de zorg toe.

Op een gegeven moment moet je ook stoppen met zeggen dat iedereen die positief (zelf)test in quarantaine moet, want dan leg je onbedoeld het hele land stil.
Dit is wel een catch-22, want als iedereen dat zou doen zou er überhaupt geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Data released on Wednesday also reveals that in England there are 15,659 Covid patients in hospital, up from 15,044 the day before. Wednesday’s figure marks a 50% rise in a week. Laten we inderdaad hopen dat die niet naar de IC doorstromen plus dat de insteoom op reguliere sorg niet in dit tempo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Dit is wel een catch-22, want als iedereen dat zou doen zou er überhaupt geen probleem zijn.
Is dat zo? Want dat zou alleen op gaan als niet alleen de geteste persoon, maar het hele huishouden dan in een strikte isolatie zou gaan. En dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arthas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:08:
Iemand enig idee waar in welke regio's de meeste boosters per 100000 mensen gezet worden?

Ik was werkelijk verbaasd hoe druk het vandaag was op de priklocatie in Enschede. Veel drukker dan in de zomer, net voor de zomervakantie. Er stonden na de prik meerdere mensen te wachten op een stoel om op te zitten voor de 15 minuten. (dat heb ik maar overgeslagen deze keer)
Daarbij is naast de "oude" locatie een tweede locatie geopend en het was al een crime om bij de parkeerplaats te komen, dus ik kan niet anders dan aannemen dat de tweede locatie ook druk was.

Ze zetten voor mijn gevoel veel meer vaccinaties/boosters in kortere tijd, waarbij ze nu ook ondersteuning van militairen hebben.

Morgen nog maar eens kijken, want dan mag mijn vrouw.
Er worden er deze week ook 1,4M gezet, waar we in de lente/zomer maar tot 700k oid konden ivm beperkte aanvoer/beschikbaarheid vaccins.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik hoop dat ik deze vraag in het goede topic stel.
Sinds grofweg 7 december ben ik gaan hoesten. Nergens last van verder maar wel steeds meer hoesten. 13 december een zelftest gedaan. Negatief :)
Het hoesten blijft aanhouden en de dagen na kerst voel ik me wat minder worden. Ik begin te snotteren en krijg wat last van mijn keel. Dus ik besluit om een afspraak te maken voor de 28e in de teststraat. Volgende dag of 's avonds al resultaat. Negatief :)
Mooi oud en nieuw gehad ondanks gehoest en wat gesnotter, wel nog een zelftest gedaan overdag. Wederom negatief.
Van 2 op 3 januari krijg ik gigantische hoofdpijn waarvan ik niet kon slapen. Ook een vreemde hoofdpijn dat ik niet eerder heb ervaren. Ik besluit naar de dokter te gaan op voorwaarde van negatieve zelftest. 3 januari, zelftest negatief :)
De dokter geeft aan dat alle symptomen heel erg lijken op corona en dat ik dus echt weer een PCR test moet doen in de teststraat. Ik voelde me wat afgescheept, maar soit. Afspraak gemaakt voor 4 januari, 's avonds de uitslag al: positief... :X
Hoe dan? Dus weer twee zelftesten geprobeerd, één in de keel en één in de neus. Beide negatief... 8)7
Oké zijn die zelftesten dan zo onbetrouwbaar? Ik besluit om voor vandaag (5 januari) een nieuwe PCR test te plannen want ik snap het niet meer. Vanavond uitslag... Negatief 8)7
Wat is hier aan de hand? Ik ga weer een test boeken voor morgen in ieder geval. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
LZ86 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Ik heb niet de illusie dat de ouderen de dans gaan ontspringen. Ik put wel wat hoop uit de mildere klachten, zou minder opnames betekenen.

Maar zodra de Omikron de ongevaccineerde 45+ers bereikt komt de echte test. Dat zijn de lui die de IC's laten overstromen in de andere golven. Dus ben benieuwd wat Omikron daarin gaat doen.
Wat vind je van het plaatje “positieve tests naar leeftijdsgroep” op coronadashboard?

Ik zie daar de groep 20-29 als eerste stijgen. De groep 50-59 neemt het gedempt en vertraagd over, de stijging daar zet in vanaf ongeveer 22-12 geschatte eerste ziektedag.

Weer een generatie verder zie ik bij de 70+ en 80+ groepen een knikje in de trend omstreeks 26-12. Dat is netjes twee generatietijden nadat de stijging onder de twintigers inzette. Maar: tot een echte stijging lijkt het niet te komen.

Als de incidentie onder vijftigers stijgt vanaf 1e ziektedag 22-12, dan zou ik een stijging van die leeftijdsgroep aan de poort van het ziekenhuis verwachten vanaf ongeveer 28-12. We zijn nu 8 dagen voorbij dat punt, dus er zou zich iets moeten aftekenen.

Dan de andere groep patienten: wel geprikt maar behoorlijk oud, 70+. Ik kijk naar de incidentie en dat zie deze bij 70+ niet echt de lucht in gaat. Mijn gevoel is dat we met de boosters op tijd die groep hebben bereikt.

Het is spannend, maar ik denk nog steeds dat het gaat meevallen. Elke dag die verstrijkt met vlakke/dalende opnames tegen heg licht van sterk gestegen incidentie is een extra geruststelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Laten we ook niet vergeten dat exponentieel altijd sterker is dan linear. Dus zelfs bij een relatief weinig verhoogde R tov delta en een halvering van opnames, ben je uiteindelijk de lul.

Gelukkig vlakt het aantal besmettingen vanzelf wel af, maar als dat 2 weken later gebeurt dan je had verwacht, dan heb je alsnog wel de pineut.

Edit: wat @t_captain en @LZ86 dus eigenlijk ook aangeven. Het kan wellicht met een sisser aflopen, maar dat weten we niet zeker en daar kan je echt niet op gokken.

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Is dat zo? Want dat zou alleen op gaan als niet alleen de geteste persoon, maar het hele huishouden dan in een strikte isolatie zou gaan. En dat kan natuurlijk niet.
Een huishouden is een plaats om besmet te raken net als elke ander. Test regelmatig en isoleer jezelf als je positief test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Heeft er iemand überhaupt een oproep voor boosteren per briefpost gehad? Deze 50+'er in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Heeft er iemand überhaupt een oproep voor boosteren per briefpost gehad? Deze 50+'er in ieder geval niet.
Mijn moeder heeft vandaag een brief ontvangen dat ze zich kan laten boosteren.

Ze heeft twee weken geleden haar prik al gehad. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ossi mijn vriendin heeft dat ook, al twee maanden langer. Verder geen klachten. 4 PCR tests en heel wat zelftests verder gaan we er vanuit dat het niet Corona is, wellicht gerelateerd.
Ook haar huisarts had er overigens last van (die wel een hoestremmende kuur meegaf maar dat werkte ook alleen maar die 10 dagen)

Wat hielp en helpt is om de luchtvochtigheid omhoog te brengen (ik heb daar een luchtbevochtiger voor gekocht). Nu in het stookseizoen wil die namelijk nog wel eens laag zijn. Hier helpt het. Als je je luchtvochtigheid binnen kan meten zou ik daar eens naar kijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:10
[...]

Ik wel omdat ik verzorger ben van mijn dochtertje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:35:
@Ossi

Wat hielp en helpt is om de luchtvochtigheid omhoog te brengen (ik heb daar een luchtbevochtiger voor gekocht). Nu in het stookseizoen wil die namelijk nog wel eens laag zijn. Hier helpt het. Als je je luchtvochtigheid binnen kan meten zou ik daar eens naar kijken.
Een half uurtje je raam open wil ook wel helpen met het huidig weer, pak je gelijk je ventilatie mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
Ik merk aan de toename van corona-items op tv dat ze al bezig zijn met het inmasseren van de boodschap dat we naar alle waarschijnlijkheid tot de lente in lockdown zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Een huishouden is een plaats om besmet te raken net als elke ander. Test regelmatig en isoleer jezelf als je positief test.
Mag je mij even uitleggen hoe je jezelf moet isoleren als je bijvoorbeeld een alleenstaand ouder van 2 kinderen bent? Of wanneer die kinderen zelf in isolatie moeten? Ga je dan de deur van hun slaapkamer barricaderen?

"Isolatie" is in theorie de meest effectieve maatregel maar je krijgt het nooit waterdicht. Als dat wel zo makkelijk ging, dan was dit topic in juni 2020 al lang en breed gesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Mag je mij even uitleggen hoe je jezelf moet isoleren als je bijvoorbeeld een alleenstaand ouder van 2 kinderen bent? Of wanneer die kinderen zelf in isolatie moeten? Ga je dan de deur van hun slaapkamer barricaderen?

"Isolatie" is in theorie de meest effectieve maatregel maar je krijgt het nooit waterdicht. Als dat wel zo makkelijk ging, dan was dit topic in juni 2020 al lang en breed gesloten.
Het hele gezin isoleert zich. Dus buurmens boodschappen laten doen etc. Dit is niet echt nieuw.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
Ossi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:29:
Sinds grofweg 7 december ben ik gaan hoesten. Nergens last van verder maar wel steeds meer hoesten. 13 december een zelftest gedaan. Negatief :)
Het hoesten blijft aanhouden en de dagen na kerst voel ik me wat minder worden. Ik begin te snotteren en krijg wat last van mijn keel. Dus ik besluit om een afspraak te maken voor de 28e in de teststraat. Volgende dag of 's avonds al resultaat. Negatief :)
Mooi oud en nieuw gehad ondanks gehoest en wat gesnotter, wel nog een zelftest gedaan overdag. Wederom negatief.
Van 2 op 3 januari krijg ik gigantische hoofdpijn waarvan ik niet kon slapen. Ook een vreemde hoofdpijn dat ik niet eerder heb ervaren. Ik besluit naar de dokter te gaan op voorwaarde van negatieve zelftest. 3 januari, zelftest negatief :)
De dokter geeft aan dat alle symptomen heel erg lijken op corona en dat ik dus echt weer een PCR test moet doen in de teststraat. Ik voelde me wat afgescheept, maar soit. Afspraak gemaakt voor 4 januari, 's avonds de uitslag al: positief... :X
Hoe dan? Dus weer twee zelftesten geprobeerd, één in de keel en één in de neus. Beide negatief... 8)7
Oké zijn die zelftesten dan zo onbetrouwbaar? Ik besluit om voor vandaag (5 januari) een nieuwe PCR test te plannen want ik snap het niet meer. Vanavond uitslag... Negatief 8)7
Wat is hier aan de hand? Ik ga weer een test boeken voor morgen in ieder geval. |:(
Ik heb precies hetzelfde, alleen dat bij mij geen enkele test positief was. 2 december teruggekomen van vakantie Curaçao, paar dagen later verkouden geworden met veel hoesten en ben nu nog steeds aan het hoesten met lichte neusverkoudheid, ook een dag met hoofdpijn er tussen gehad. Heb 4 PCR testen gedaan en iets van 10 zelftesten, alles negatief. I don't know anymore 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:35
Ik zit met de volgende situatie: 2x corona gehad en 1 vaccinatie. Ik twijfel nog over mijn booster.

Helemaal, nu ik van een vriend hoorde, dat mensen met infectie en 1 vaccinatie nu twee vaccinaties moeten nemen om weer een "geldige" QR code te krijgen. Dit was hem vertelt bij de GGD. Komt iemand dit bekend voor?

Of zal ik hiervoor toch VWS moeten bellen? Kan er maar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Het hele gezin isoleert zich. Dus buurmens boodschappen laten doen etc. Dit is niet echt nieuw.
Ja, want dat heeft de afgelopen 2 jaar echt fantástisch gewerkt! 8)7

"Isolatie" als dringend advies, Werkt. Niet. Als je echt wil dat mensen gaan isoleren, moet je ze ook echt fysiek onmogelijk maken om buiten te komen.

Tenzij je misschien in de papieren werkelijkheid van het RIVM gelooft waarin iedereen heel braaf, bang bibberend op een bank gaat zitten als ze een positieve zelftest zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:39:
Ik zit met de volgende situatie: 2x corona gehad en 1 vaccinatie. Ik twijfel nog over mijn booster.

Helemaal, nu ik van een vriend hoorde, dat mensen met infectie en 1 vaccinatie nu twee vaccinaties moeten nemen om weer een "geldige" QR code te krijgen. Dit was hem vertelt bij de GGD. Komt iemand dit bekend voor?
Voor NL telt 1x prik en 1x ziek als totaalpakket, andere landen hebben daar andere inzichten in. Wil je naar elk willekeurig land kunnen dan zal je alle prikken moeten nemen en de tussenliggende infecties negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:40:
[...]

"Isolatie" als dringend advies, Werkt. Niet. Als je echt wil dat mensen gaan isoleren, moet je ze ook echt fysiek onmogelijk maken om buiten te komen.
Je verschuift de discussie. Het punt is de isolatiemaatregel problemen oplevert als mensen zich daar niet goed genoeg aanhouden en het daarom een catch-22 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Tsja, ik ken toch zat gezinnen die dat doen. Dat jij de deuren wil vastlassen is jouw wensgedachte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MarcoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Je verschuift de discussie. Het punt is de isolatiemaatregel problemen oplevert als mensen zich daar niet goed genoeg aanhouden en het daarom een catch-22 is.
Dat durf ik te betwijfelen. Als de isolatie "maatregel" afhankelijk is van de vrijwillige medewerking van mensen, dan is het een maatregel die fundamenteel lek blijft. En je dus altijd een sneeuwbaleffect krijgt van meer mensen die zich moeten isoleren. Het tweede lek komt doordat er nog genoeg mensen negatief testen terwijl ze wel besmettelijk zijn.

Die eigenschap heeft zich al bewezen doordat het virus überhaupt ons land is binnen gekomen.

En uiteindelijk kom je op een punt dat het politiekorps en de brandweer zich ook moet isoleren, en het heel spannend wordt als er een keer een huis in de fik vliegt.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2022 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:48

NMH

Moderator General Chat
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:32:
Maar goed, ik had hem het liefst nog in deze week gehad aangezien ik nu nog vakantie heb.. maar; dat is hem niet geworden en ik ga ook niet moeilijk doen met bellen.
Ik weet niet waar je woont, maar in Leeuwarden is vrije inloop: https://www.ggdfryslan.nl...p-xxl-locatie-leeuwarden/. Dus als je wil en het is niet te ver weg, wellicht een tip.

Edit: ik zie dat je ziek bent. Beterschap :)
Mijn ouders van begin 70 hebben hem gisteren gehad, dus ik denk dat je nog wel even geduld moet hebben. Zal straks denk ik wel wat sneller gaan dan nu, want ze waren aan het rate-limiten om de callcenters te ontlasten en de jongere generaties zullen waarschijnlijk minder geneigd zijn te bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Newjersey
jadjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Voor NL telt 1x prik en 1x ziek als totaalpakket, andere landen hebben daar andere inzichten in. Wil je naar elk willekeurig land kunnen dan zal je alle prikken moeten nemen en de tussenliggende infecties negeren.
Wauw, fantastisch weer. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Geeft toch te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
MarcoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Begrijp wat je bedoelt :) , maar dan schuif je het probleem alleen maar voor je uit.

We zullen het allemaal krijgen. Als je het aantal infecties (bijna) naar 0 brengt door iedereen thuis op te sluiten verleng je dat proces alleen maar *). Er is immers geen medicijn waarmee we Corona de wereld uit krijgen.

De hoop is dat we nu door een enigszins gecontroleerde massale infectie met omicron dusdanig veel weerstand opbouwen dat we dat rotbeest eindelijk de baas worden.

Maak dus lekker gebruik van de vrijheid die er wel is, zodat we geleidelijk allemaal immuun worden.

*) Iedereen thuis is pure theorie uiteraard. Dit is praktisch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Kalua schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, alleen dat bij mij geen enkele test positief was. 2 december teruggekomen van vakantie Curaçao, paar dagen later verkouden geworden met veel hoesten en ben nu nog steeds aan het hoesten met lichte neusverkoudheid, ook een dag met hoofdpijn er tussen gehad. Heb 4 PCR testen gedaan en iets van 10 zelftesten, alles negatief. I don't know anymore 8)7
Je kan iets anders hebben dan covid :P

Wat @Ossi kan hebben is me dan weer een raadsel. Mogelijk 'iets anders' en een lage viral load opgelopen door een besmetting die niet doorzet? Dat zou je vreemde test kunnen verklaren.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 05-01-2022 19:56 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ZieMaar! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:30:
Laten we ook niet vergeten dat exponentieel altijd sterker is dan linear. Dus zelfs bij een relatief weinig verhoogde R tov delta en een halvering van opnames, ben je uiteindelijk de lul.

Gelukkig vlakt het aantal besmettingen vanzelf wel af, maar als dat 2 weken later gebeurt dan je had verwacht, dan heb je alsnog wel de pineut.

Edit: wat @t_captain en @LZ86 dus eigenlijk ook aangeven. Het kan wellicht met een sisser aflopen, maar dat weten we niet zeker en daar kan je echt niet op gokken.
Gelukkig is een R-waarde niet constant maar daalt deze door saturatie. Anders was het effect oneindig geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Boven, laten we zeggen, de 50 kan ik me dat wel voorstellen. Maar ik neem eigenlijk aan dat een gezin met thuiswonende kinderen gewoon gezellig samen binnen blijft bij een positief geval en niet krampachtig binnenshuis elkaar gaan ontlopen. Zo hoor ik dat het gedaan wordt en zo zou ik het ook doen als ik nog in mijn gezinssituatie van 15 jaar geleden zou zitten. Zeker met jonge kinderen ben je wat mij betreft niet helemaal goed bij je hoofd als je die als ouder bij je weg probeert te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
franssie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:35:
@Ossi mijn vriendin heeft dat ook, al twee maanden langer. Verder geen klachten. 4 PCR tests en heel wat zelftests verder gaan we er vanuit dat het niet Corona is, wellicht gerelateerd.
Ook haar huisarts had er overigens last van (die wel een hoestremmende kuur meegaf maar dat werkte ook alleen maar die 10 dagen)

Het verwarrende is dus dat ik gisteren positief testte in de teststraat en vandaag negatief.

Online kon ik geen derde inboeken, want schijnbaar mag je maar twee keer per week getest worden. Gelukkig was de coronatest hotline nog open en kon het daar wel. Afhankelijk van wat daar uitkomt, neem ik dat maar als waarheid.

Wat betreft luchtvochtigheid, hoe hoog zou die moeten zijn?
Kalua schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:39:
[...]
Waarschijnlijk dan toch iets van bronchitis denk ik. Zou er toch eens mee naar de huisarts gaan.
Nox schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Je kan iets anders hebben dan covid :P

Wat @Ossi kan hebben is me dan weer een raadsel. Mogelijk 'iets anders' en een lage viral load opgelopen door een besmetting die niet doorzet? Dat zou je vreemde test kunnen verklaren.
Ik heb echt geen idee. Ik laat me morgen dus weer opnieuw testen. 3e dag op rij 8)7
Eigenlijk weet ik überhaupt niet wat ik met deze situatie aan moet. Moet ik dit ergens melden? Kan ik dit ergens melden? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Ossi op 05-01-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Boven, laten we zeggen, de 50 kan ik me dat wel voorstellen. Maar ik neem eigenlijk aan dat een gezin met thuiswonende kinderen gewoon gezellig samen binnen blijft bij een positief geval en niet krampachtig binnenshuis elkaar gaan ontlopen. Zo hoor ik dat het gedaan wordt en zo zou ik het ook doen als ik nog in mijn gezinssituatie van 15 jaar geleden zou zitten. Zeker met jonge kinderen ben je wat mij betreft niet helemaal goed bij je hoofd als je die als ouder bij je weg probeert te houden.
Het punt is meer dat je dan 2 volwassenen hebt die voor de arbeidsmarkt 'ziek' zijn en 2 kinderen die school verzuimen. Als die 2 ouders allebei een essentiële functie hebben, dan maak je daardoor uiteindelijk dus het probleem erger.

Daarnaast zit je ook met een enorme uitdaging qua supply-chain. Je huis niet uit is je huis niet uit, dus ook niet om het vuilnis weg te gooien bijvoorbeeld. Nu kun je daar vast wel een boom over ophangen als je gewoon niemand tegen komt, maar als omikron echt zo hyper-besmettelijk is, dan zou je zelfs alle ramen en deuren dicht moeten houden om de buren niet te besmetten.

Op een gegeven moment houdt het concept 'isolatie' dan wel een beetje op en wordt het best-effort. En dan wordt indammen niet meer dan een potje luchtfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
@Nox @Ossi

Laatste keer dat ik verkouden/ziek was is 4 jaar geleden ofzo en in mijn 36 jaar nog nooit langer dan 3-4 dagen ziek geweest. Ik kon mij dus niets anders dan covid voorstellen, heb geen allergiëen ofzo verder. Heb wel vaccinatie+booster gehad, dus misschien een hele lichte besmetting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
t_captain schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Gelukkig is een R-waarde niet constant maar daalt deze door saturatie. Anders was het effect oneindig geweest.
Dat snap ik, dat bedoel ik met afvlakken, maar als je daar iets naast zitten kan het flink tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
NMH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar in Leeuwarden is vrije inloop: https://www.ggdfryslan.nl...p-xxl-locatie-leeuwarden/. Dus als je wil en het is niet te ver weg, wellicht een tip.

Edit: ik zie dat je ziek bent. Beterschap :)

[...]

Mijn ouders van begin 70 hebben hem gisteren gehad, dus ik denk dat je nog wel even geduld moet hebben. Zal straks denk ik wel wat sneller gaan dan nu, want ze waren aan het rate-limiten om de callcenters te ontlasten en de jongere generaties zullen waarschijnlijk minder geneigd zijn te bellen.
37 hier net als veel vrienden en familie. Grootste deel heeft al booster hoor. Even paar verschillende postcodes invoeren en je kan binnen 2 a 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03

ericplan

5180 Wp PV

Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Wauw, fantastisch weer. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Geeft toch te denken.
In plaats van booster gewoon prik twee halen. Kan zonder afspraak, dus wat wil je nog meer?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 23:16
zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:37:
[...]Een half uurtje je raam open wil ook wel helpen met het huidig weer, pak je gelijk je ventilatie mee.
offtopic:
Je ventileert wel maar je luchtvochtigheid krijg je er nu niet mee omhoog. Koude (buiten)lucht bevat (relatief) veel minder vocht dan de lucht in je (warmere) huis.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
ericplan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:08:
[...]

In plaats van booster gewoon prik twee halen. Kan zonder afspraak, dus wat wil je nog meer?
Twee besmettingen met nauwelijks symptomen en 1 vaccinatie zijn wat mij betreft wel genoeg. Maar dat is een andere discussie. Toch maar andere wegen zoeken om op vakantie te kunnen naar bepaalde landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Ossi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:59:
[...]

[...]

Wat betreft luchtvochtigheid, hoe hoog zou die moeten zijn?

[...]

Waarschijnlijk dan toch iets van bronchitis denk ik. Zou er toch eens mee naar de huisarts gaan.

[...]

Ik heb echt geen idee. Ik laat me morgen dus weer opnieuw testen. 3e dag op rij 8)7
Eigenlijk weet ik überhaupt niet wat ik met deze situatie aan moet. Moet ik dit ergens melden? Kan ik dit ergens melden? :?
offtopic:
Luchtvochtigheid binnenshuis is het beste tussen 40 en 60% relatief. Met het huidige weer is dat niet echt een probleem, door te ventileren zoals zacht ook al zegt.

Als het echt kouder wordt, wordt ook de rel. luchtvochtigheid in huis snel minder. Dan zul je wel moeten bevochtigen.
Maak het ook niet te vochtig (boven de 70% ga je je al snel ongemakkelijk voelen)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kalua schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:05:
@Nox @Ossi

Laatste keer dat ik verkouden/ziek was is 4 jaar geleden ofzo en in mijn 36 jaar nog nooit langer dan 3-4 dagen ziek geweest. Ik kon mij dus niets anders dan covid voorstellen, heb geen allergiëen ofzo verder. Heb wel vaccinatie+booster gehad, dus misschien een hele lichte besmetting ofzo?
Of influenza, rhino, RSV, Entero, mhpv... Er is weinig reden om aan te nemen dat je niet bevattelijk bent voor een van de andere verkoudheidsvirussen. Zeker omdat we een seizoen hebben 'overgeslagen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
[...]

Tenzij je misschien in de papieren werkelijkheid van het RIVM gelooft waarin iedereen heel braaf, bang bibberend op een bank gaat zitten als ze een positieve zelftest zien.
Je hoeft niet bang en bibberend te zijn hoor, maar wel een voldoende opvoeding dat je je aan de regels gaat houden. Die zijn er niet voor niets. Mensen die zich niet aan de isolatieregels houden zijn asociale egoistische mensen. *

*uitzonderingen daargelaten onder dwang oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Wat dan zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Ik zag vorige week vrijdag dat mijn geboortejaar aan de beurt waren en meteen een dag later werd ik al geprikt. Maar het was wel veel te druk bij de vaccinatielocatie vond ik, 4 rijen dik van voor tot achter op het parkeerterrein langs de auto (parkeerterrein van de jaarbeurs hal, die is echt groot). Ik heb daar ruim 2 uur moeten wachten tot ik eindelijk aan de beurt was.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 05-01-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Dat immuniteit voor mij als individu blijkbaar niet relevant is, en dat ik me dan moet laten vaccineren voor de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Linkdrop: https://www.ed.nl/binnenl...blijft-nog-uit~a80d504d6/
Wat betreft een mogelijke stijging in het aantal ziekenhuisopnames, zegt Koopmans: ,,De modellen van het RIVM voorspellen dat de ziekenhuizen eind januari of begin februari een piek in hun bezetting bereiken. Wanneer die piek precies valt, is lastig te voorspellen. Daarom kijken we naar landen die iets voorlopen op ons, zoals Engeland.
Doordat allerlei effecten door elkaar lopen (verdringing, feestdagen, lockdown, storing), vind ik het ook moeilijk om de piek in te schatten vaniit de ontwikkeling on GGD cijfers. Ik zie dat Koopmans dezelfde fallback gebruikt als ik.
Volgens de Volkskrant waren negen van de vijftien nieuw aangemelde coronapatiënten die afgelopen week in het Nijmeegse Radboudumc werden opgenomen besmet met de omikronvariant
Interessant. Suggereert 70% verdringing. Helaas te kleine sample en niet geheel duidelijk wat “afgelopen week” is. Kalenderweek of tolling 7 dagen.
Verpleegafdelingen knelpunt
De omikrongolf gaat er in de ziekenhuizen waarschijnlijk anders uitzien dan de vorige golven. Niet langer de intensive care, maar de verpleegafdelingen worden het grootste knelpunt.
Klopt met mijn model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Dat immuniteit voor mij als individu blijkbaar niet relevant is, en dat ik me dan moet laten vaccineren voor de samenleving.
Dit is een gevolg van het beleid van de Nederlandse overheid. Je kunt je beter afvragen waarom Nederland nu weer anders dan andere landen moet doen om iemand als volledig gevaccineerd aan te wijzen. Iets meer coördinatie tussen de EU-landen zou dan wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arthas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Dit is een gevolg van het beleid van de Nederlandse overheid. Je kunt je beter afvragen waarom Nederland nu weer anders dan andere landen moet doen om iemand als volledig gevaccineerd aan te wijzen. Iets meer coördinatie tussen de EU-landen zou dan wel beter zijn.
Ja dit ligt alleen aan de Nederlandse overheid. De rest van de EU zit gelukkig wel volledig op één lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Arthas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Dat is zo ongeveer het beleid wat in heel Europa geldt. In Oostenrijk wordt je pas als "veilig" gezien als je twee vaccinaties + infectie hebt gehad of 3 vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Is dat een verrassing?
Wanneer ben jij als individu wel van relevant voor enig beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ossi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:29:
Ik hoor het meer en meer...en meer. Ik krijg echt sterk de indruk dat Omicron niet altijd door een sneltest wordt opgepikt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Twee besmettingen met nauwelijks symptomen en 1 vaccinatie zijn wat mij betreft wel genoeg. Maar dat is een andere discussie. Toch maar andere wegen zoeken om op vakantie te kunnen naar bepaalde landen.
Aangezien besmettingen met nauwelijks symptomen van alles kan betekenen qua antistoffen, tcellen enzovoort, snap ik deze eigenlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Is dat een verrassing?
Wanneer ben jij als individu wel van relevant voor enig beleid?
Ja, dat is een verrassing. We zijn geen collectief als mensen, geen bee hive, maar individuen. Maar aan de andere kant heb je een punt. Een mens is maar een radertje in het grote geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ZieMaar! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Dat snap ik, dat bedoel ik met afvlakken, maar als je daar iets naast zitten kan het flink tegenvallen.
Het verschil valt mee. Bij R0=2 satureert de golf als 50% van de bevolking is geinfecteerd. Dat is het punt dat R in verder ongewijzigde omstandigheden onder 1 zakt en de piek in besmettingen dus is gezet.

Bij R0=2.5 heb je saturatie bij 60% cumulatieve infecties. Het verschil in infecties op de opwaartse flank is dus slechts 20% terwijl de estimate van R 25% verschilt.

Een secundair effect is wel dat je met een hogere R-waarde sneller naar de piek klimt. Voor sommige statistieken zoals opnsmes per dag moet je die effecten optellen. Voor “langzamere” statistieken zoals bezetting op de IC maakt dat tweede effect minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Cobb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ik hoor het meer en meer...en meer. Ik krijg echt sterk de indruk dat Omicron niet altijd door een sneltest wordt opgepikt.
Zou kunnen. Kan ook een verklaring zijn voor de immens snelle verspreiding. Niet iedereen gaat om de dag testen omdat ze een kuchje hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Ja dit ligt alleen aan de Nederlandse overheid. De rest van de EU zit gelukkig wel volledig op één lijn.
Lekker kortaf. Ik zeg dat toch niet?
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Dat is zo ongeveer het beleid wat in heel Europa geldt. In Oostenrijk wordt je pas als "veilig" gezien als je twee vaccinaties + infectie hebt gehad of 3 vaccinaties.
Ja, en juist die willekeur stoort mijzelf ook enorm. Daarom zei ik ook meer coördinatie met andere landen en niet allemaal een eigen plan trekken. Maar ja, discussie voor een andere draad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Zou kunnen. Kan ook een verklaring zijn voor de immens snelle verspreiding. Niet iedereen gaat om de dag testen omdat ze een kuchje hebben....
Ik begin steeds meer in de theorie van de kortere generatietijd te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Arthas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:31:

Ja, en juist die willekeur stoort mijzelf ook enorm. Daarom zei ik ook meer coördinatie met andere landen en niet allemaal een eigen plan trekken. Maar ja, discussie voor een andere draad :Y
Laten we het hopen. Ik hoop dat eerdere doorgemaakte infecties toch een grotere rol gaan spelen in de erkenning van immuniteit. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet, als je ziet waar sommige landen zich heen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
t_captain schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Of een combinatie van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Welke theorie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arthas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Lekker kortaf. Ik zeg dat toch niet?
Je zegt letterlijk dat het het gevolg is van beleid van de Nederlandse overheid. Wat moet ik daar anders in lezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, wie moeten ze hier nou op 14 januari weer de Zwarte Piet voor toespelen?! De scholen zijn al 2,5 week dicht namelijk. :)

Horeca? Nope.
Sport? Nope.
Niet Essentiéle retail? Nope.
Evenementen? Nope.

Wel mooi dat we nu wél zeker weten dat 2G+ dit niet op gaat lossen, want alles is dicht. :)

Persconferentie in 3.....(als deze trend doorzet dan) Mag Hugo toch nóg een keer.
Ik moet morgen mijn booster halen, maar hoor overal dat het heel druk is op de priklocaties en dat omicron echt heel erg besmettelijk is. Is dat wel veilig? Moet je nog steeds je mondkapje afzetten in de wachtruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
t_captain schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:20:
Linkdrop: https://www.ed.nl/binnenl...blijft-nog-uit~a80d504d6/

[...]

Doordat allerlei effecten door elkaar lopen (verdringing, feestdagen, lockdown, storing), vind ik het ook moeilijk om de piek in te schatten vaniit de ontwikkeling on GGD cijfers. Ik zie dat Koopmans dezelfde fallback gebruikt als ik.

[...]

Interessant. Suggereert 70% verdringing. Helaas te kleine sample en niet geheel duidelijk wat “afgelopen week” is. Kalenderweek of tolling 7 dagen.

[...]

Klopt met mijn model.
Chantal Bleeker rovers (internist-infectioloog aldaar) heeft het over 9/15 nieuw opgenomen patiënten zelfs. Wat ik voor zo’n groot ziekenhuis met bijbehorende adherentiegebied een laag aantal opnames voor 1 week vind. https://twitter.com/Bleek.../1478738257462575115?s=20
Vanaf morgen gaan ze daar screenen bij opnames, dus zullen de opname cijfers wel rap stijgen als +/- 1% van de populatie positief is, verwacht je dat percentage ruwweg ook bij je opnames

Aan de andere kant van de oceaan in Ontario hetzelfde beeld :
https://threadreaderapp.com/thread/1478679598145626117.html veel zorgdraag, 80 van de 744 bedden bezet met covid ( waarvan 60%, dus zeg 50 ), 40% andere reden .op 9 ic opnames met covid is de verhouding 7 door, 2 met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ossi RV van 55% vind ik zelf de sweetspot. Onder de 40% wil je niet komen maar boven de 65% is weer lekker voor je luchtwegen maar kan dan weer op langere termijn vochtproblemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

codex

Geen OpenAI agent :)

Mochten sneltests slechter werken bij Omikron, dan wordt het helemaal moeilijk in de dammen. Mensen achten zichzelf veilig en houden minder afstand. Bovendien, bij false negatives heb je geen idee van de totale verspreiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:42:
Persconferentie in 3.....(als deze trend doorzet dan) Mag Hugo toch nóg een keer.
Ik moet morgen mijn booster halen, maar hoor overal dat het heel druk is op de priklocaties en dat omicron echt heel erg besmettelijk is. Is dat wel veilig? Moet je nog steeds je mondkapje afzetten in de wachtruimte?
Moet dat? Op beide locaties waar ik geweest ben had iedereen het mondkapje de hele tijd op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xh3adshotx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Moet dat? Op beide locaties waar ik geweest ben had iedereen het mondkapje de hele tijd op...
Dat moest bij prik 1 en 2 wel hoor. De EHBO-er sprak toen ook echt mensen aan om hun mondkapje af te zetten in de wachtruimte (voor na het prikken dus), omdat hij dan beter aan je kon zien of alles OK was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Dat zou ook wel stroken met dat lijkt dat er vrij kort na kerst al een flinke stijgjng te zien was (3 - 4 dagen) en nu vrij snel na oud en nieuw (ook 3 - 4 dagen) weer. Normaal lieten die effecten toch echt wat langer op zich wachten.
Pagina: 1 ... 143 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.