In Amsterdam is de besmettingsgraad nu 1101 / 100.000 / 7d volgens de cijfers van Marino, dus 1,1% positief in de afgelopen week. Vandaag alleen al +2258 tests daar. Bizar hoe snel dit gaat.Emgeebee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:58:
Op Curaçao wordt inmiddels dagelijks 0,5% van de bevolking positief getest, op Aruba zelfs 1% van de bevolking. Omicron lost z'n beloftes wel in zeg.
Zei @zacht niet pas dat er op zijn KDV 1/3 ongevaccineerd rondliep...?hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Collega's van @LZ86 en ouders/verzorgers in een KDV zijn doorgaans niet de YOLO-types die overal schijt aan hebben. De meeste mensen houden rekening met maatregelen, zien weinig andere mensen en mopperen in relatieve stilte.
Ik mis volledig wat dat er in directe zin mee te maken heeft, behalve dat het ook burgers zijn in dit land.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Collega's van @LZ86 en ouders/verzorgers in een KDV zijn doorgaans niet de YOLO-types die overal schijt aan hebben.
Yups mensen houden min of meer rekening met maatregelen, vandaar dat ik denk dat er binnen hetzelfde maatregelen pakket nog veel te winnen is en dat zal ook wel gebeuren als de "positieve hoop" er aardig vanaf gaat mocht het weer uit de hand gaan lopen. Het is doorgaans wat aan de late kant, maar dan blijken mensen zich toch prima binnen de zelfde regel wat nauwer aan zaken te houden en dingen prima te kunnen uitstellen of afstellen met een vrij aardig effect. Kortom het min of meer, wordt dan iets meer meer en iets minder min.De meeste mensen houden rekening met maatregelen, zien erg weinig mensen en mopperen in relatieve stilte.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 05-01-2022 17:08 ]
Yup allemaal.Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:00:
[...]
Die van de wintersport waren gevaccineerd en geboosterd? En die anderen ook?
Wij hebben geen ongevaccineerde collega's gelukkig. Ze zijn er ook niet ziek van, maarja. Positieve test betekent dat je niet met kwetsbaren kan werken. En bij ons zijn ze op hun allerkwetsbaarst
Waarom zou een bepaalde angst (of waakzaamheid) niet terug kunnen keren ?stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:05:
[...]
Dat betwijfel ik. Mocht er code zwart ontstaan... wat dan? Als je alles hebt gedaan aan vaccineren en boosteren... waar moet je dan bang voor zijn? Zolang er geen angst meer is onder de bevolking zal het draagvlak niet meer gaan toenemen. Dat is het grote verschil met pak hem beet een jaar terug....
Zijn collega's werken in de frontline, die zullen verhoudingsgewijs meer moeite doen een besmetting te voorkomen. Als zelfs daar het ontploft dan is het met de huidige basisregels dweilen met de kraan open, waarmee ik niet pleit voor nog hardere regels.gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:08:
Ik mis volledig wat dat er in directe zin mee te maken heeft, behalve dat het ook burgers zijn in dit land.
Dan is dit blijkbaar een golf die niet meer met een harde lockdown te stoppen is.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Angst voor wat?gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Waarom zou een bepaalde angst (of waakzaamheid) niet terug kunnen keren ?
Volgens mij staan we er als land relatief goed voor, vergeleken met veel andere landen. Positief zijn de vrij hoge vaccinatiegraad, maar ook de vrij hoge natuurlijke immuniteit door langdurige hoge aantallen besmettingen die we achter de rug hebben. Het aantal immuno-naieven zal hier relatief klein zijn. Minder positief zijn de beperkte zorgcapaciteit en de huidige drukte in de zorg.
Ik denk het niet. Even snel Googlen leert ons dat we 68.000 militairen hebben en 7miljoen huishoudens. Dat moet elke militaire 102 huizen per dag controleren... Dat aardig wat. Eigenlijk nog meer want een militaire wil ook wel eens vrij of wordt ziek....Patriot schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:57:
[...]
Serieuze vraag: Hebben de Nederlandse strijdmachten daar überhaupt genoeg personeel voor?
Ook die mensen kunnen prima beslissingen nemen met een wat grotere besmettingskans.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Zijn collega's werken in de frontline, die zullen verhoudingsgewijs meer moeite doen een besmetting te voorkomen. Als zelfs daar het ontploft dan is het met de huidige basisregels dweilen met de kraan open, waarmee ik niet pleit voor nog hardere regels.
Dan is dit blijkbaar een golf die niet meer met een harde lockdown te stoppen is.
Sowieso was die tot nu toe vrij abstract in (buitenlandse)cijfertjes en daarom bijvb toch op dit moment kiezen om op wintersport te gaan (wat in theorie prima kan, maar in de praktijk toch prima tot meer uitwisseling kan leiden, al was het bijvb maar door mixed vervoer waarbij je met een aantal mensen dezelfde kubieke meter lucht in je auto zit uit te wisselen voor een wat langere duur).
Ik stelde ook niet dat alles te voorkomen of geheel tot stoppen te krijgen zou zijn, wel dat er binnen de momenteel gestelde maatregelen nog heel veel te winnen is in onze uitvoering daar van, die is namelijk over het algemeen niet heel erg serieus met betrekking tot het verminderen van contact en situaties die een overdracht kunnen bevorderen.
Potentieel kwetsbare in de eigen omgeving, de meeste zullen (zeker in eerste instantie) niet heel veel verder denken dan dat. Als het echt de fan hit en een algemene ziekenhuisopname ook niet meer tot de mogelijkheden behoort, dan zal er bij sommigen mensen ook daar wel weer een lampje gaan branden.
Wat een doemdenken hier, terwijl de scholen net 2 dagen geleden het bericht "ga maar open hebben gehoord". Is het OMT nu opeens weer te positief?
Manisch-depressieve Tweakers, thuiswerkende toetsenbordridders...42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:21:
Wat een doemdenken hier, terwijl de scholen net 2 dagen geleden het bericht "ga maar open hebben gehoord". Is het OMT nu opeens weer te positief?
Je zult je verbazen. Op mijn werk (kdv) is 33% van het personeel geheel ongevaccineerd. Volgt naar schatting minder dan 10% van de ouders de corona-looproute die voorkomt dat ouders geen afstand kunnen houden, zit een kwart van de ouders met kinderen momenteel in een warm land of is op wintersport en ik ken sinds het begin van de huidige maatregelen maar liefst 3 ouders die op de gang van ons kdv een mondkapje draagt. Als een advies of maatregel niet verplicht is doen ze het nauwelijks meer.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Collega's van @LZ86 en ouders/verzorgers in een KDV zijn doorgaans niet de YOLO-types die overal schijt aan hebben. De meeste mensen houden rekening met maatregelen, zien erg weinig mensen en mopperen in relatieve stilte.
Yep.42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Zei @zacht niet pas dat er op zijn KDV 1/3 ongevaccineerd rondliep...?
Volgens mij worden de mensen nu al met 2 a 3 dagen ziek, Delta duurde langer.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:38:
[...]
Een besmetting (tussen de oliebollen) heeft een langere incubatietijd dacht ik, is dit niet het 10 dagen na Kerst-effect?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Als het daadwerkelijk zover komt hebben we ook heel andere problemen om ons zorgen over te maken. Dat plekje op de ic is dan ineens toch wat minder van belang als je intussen geen wc papier meer hebtgekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:19:
[...]
Potentieel kwetsbare in de eigen omgeving, de meeste zullen (zeker in eerste instantie) niet heel veel verder denken dan dat. Als het echt de fan hit en een algemene ziekenhuisopname ook niet meer tot de mogelijkheden behoort, dan zal er bij sommigen mensen ook daar wel weer een lampje gaan branden.
Ik zou me dan maar vasthouden voor de komende dagen als ik jou was:42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:21:
Analyse #corona cijfers van 05/01
— Martijn Broekman (@TijnBroekman) 5 januari 2022
Gisteren schreef ik dit 👇 maar het gaat nog veel sneller. De bijna 25.000 meldingen van het RIVM zijn bovendien een sterke onderrapportage, want de GGD meldt voor testdag 3 januari 29.111 besmettingen.
1/5https://t.co/ZwvTPNnk1I
Het zijn hoge besmettingscijfers maar belangrijkste zijn de ziekenhuizen. Als dat over 2 weken niet volloopt, kan je starten met minder naar deze besmettingscijfers te kijken. Wel zou je moeten kijken dat iemand niet in quarantaine moet als hij geen symptomen heeft. In andere landen kijken ze al daarnaar omdat anders bedrijven platgaan.
En dan gooien ze de scholen open. Straks loopt dat ook weer uit de hand.
En misschien moeten ze straks naar 2G gaan waarbij een booster pas geldt als gevaccineerd. Om zo te pushen dat mensen gaan vaccineren c.q. boosteren.
En dan gooien ze de scholen open. Straks loopt dat ook weer uit de hand.
En misschien moeten ze straks naar 2G gaan waarbij een booster pas geldt als gevaccineerd. Om zo te pushen dat mensen gaan vaccineren c.q. boosteren.
[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 05-01-2022 17:28 ]
Ik ben niet echt van reacties op dagcijfers... maar ik ben er nu bijna van overtuigd dat we enige versoepelingen wel kunnen vergeten deze winter...42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:21:
Poeh.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:26:
[...]
Ik zou me dan maar vasthouden voor de komende dagen als ik jou was:
[Twitter]
Blijkbaar hebben veel mensen hun test uitgesteld tot maandag, want toen werden ruim 72.000 testen afgenomen, waarvan 40% (!) met een positief resultaat, dus ruim 29.000 besmettingen.
— Martijn Broekman (@TijnBroekman) 5 januari 2022
Het groeipercentage is daardoor omhoog geschoten naar ruim 51%.
2/5 pic.twitter.com/NKOI5W2MBQ
@breew Mag jouw excel de komende dagen weer uit het stof?
Dat is wel een spannende aanname.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:03:
[...]
Collega's van @LZ86 en ouders/verzorgers in een KDV zijn doorgaans niet de YOLO-types die overal schijt aan hebben. De meeste mensen houden rekening met maatregelen, zien weinig andere mensen en mopperen in relatieve stilte.
Als de bezetting van de ziekenhuizen laag blijft voorzie ik steeds meer druk op de politiek om te versoepelen, al dan niet met 2G/3G. Hoeveel maanden kan je winkels en sportvoorzieningen ongestraft dichthouden?stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
Ik ben niet echt van reacties op dagcijfers... maar ik ben er nu bijna van overtuigd dat we enige versoepelingen wel kunnen vergeten deze winter...
Als men de lockdown zou volgen wel. Dat wil men hier niet horen, als je dit topic moet geloven dan volgt iedereen de maatregelen strict op, maar we weten beter.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Men is gewoon aan het leven. Men zoekt elkaar op. Men gaat op stap naar het buitenland om te winkelen of te skieen. Men viert Kerst. Men viert oud en nieuw. Men gaat naar kantoor. Men gaat naar opa en oma.
Maar men weigert nog langer mee te gaan met alles. Ook het aantal boosters blijft al flink achter bij de verwachting, dat is een veeg teken.
Die druk is er al. Volgens mij werd er vandaag nog een uitspraak door een rechtbank gedaan. Echte discussie is er bij mijn weten niet.....hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:31:
[...]
Als de bezetting van de ziekenhuizen laag blijft voorzie ik steeds meer druk op de politiek om te versoepelen, al dan niet met 2G/3G. Hoeveel maanden kan je winkels en sportvoorzieningen ongestraft dichthouden?
Ik neem het niet al te zwaar op, die mensen zijn wel uit de roulatie nu en de feestdagen zijn geweest. Mogelijk zien we eind deze week weer wat betere cijfers. Ook geeft dit de angst weer een boost, dat werkt ook goed.
En anders, het zij zo. Elk land ziet dit, vaak nog veel hoger, en elk land leeft gewoon door. Ik geloof dat wij met China de enige landen zijn die zich druk maken om de besmettingen.
blijven de boosters achter? in mijn omgeving zie ik echter geen verandering hierin.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:32:
[...]
Als men de lockdown zou volgen wel. Dat wil men hier niet horen, als je dit topic moet geloven dan volgt iedereen de maatregelen strict op, maar we weten beter.
Men is gewoon aan het leven. Men zoekt elkaar op. Men gaat op stap naar het buitenland om te winkelen of te skieen. Men viert Kerst. Men viert oud en nieuw. Men gaat naar kantoor. Men gaat naar opa en oma.
Maar men weigert nog langer mee te gaan met alles. Ook het aantal boosters blijft al flink achter bij de verwachting, dat is een veeg teken.
maandag gaan scholen open, dus over 1-3 weken gaan de besmettingen weer naar boven toe...
nothing stops this train
Wacht, in vo en po (vanaf 6vgeloof ik) zijn kapjes verplicht, maar in KDV niet? Logisch...zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Je zult je verbazen. Op mijn werk (kdv) is 33% van het personeel geheel ongevaccineerd. Volgt naar schatting minder dan 10% van de ouders de corona-looproute die voorkomt dat ouders geen afstand kunnen houden, zit een kwart van de ouders met kinderen momenteel in een warm land of is op wintersport en ik ken sinds het begin van de huidige maatregelen maar liefst 3 ouders die op de gang van ons kdv een mondkapje draagt. Als een advies of maatregel niet verplicht is doen ze het nauwelijks meer.
[...]
Yep.
En allemaal de schuld van Rutte en De Jonge.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:32:
[...]
Als men de lockdown zou volgen wel. Dat wil men hier niet horen, als je dit topic moet geloven dan volgt iedereen de maatregelen strict op, maar we weten beter.
In Leeuwarden is het al vrije inloop in de vaccinatiecentra omdat ze omkomen in de prikken en te weinig afspraken hebben. Gisteren stond Hugo in de krant met een zucht dat het niet gaat zoals hij wil.Kol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:35:
[...]
blijven de boosters achter? in mijn omgeving zie ik echter geen verandering hierin.
maandag gaan scholen open, dus over 1-3 weken gaan de besmettingen weer naar boven toe...
De cijfers liegen niet wat mij betreft, NL is er volledig klaar mee en weigert nog langer in de pas te lopen.
De schuldvraag vind ik niet zo belangrijk. Ik denk dat 20 maanden Corona met al zijn ups en downs een bepaalde moeheid oproept. “Het maakt niet zoveel uit, dus doe maar waar ik zin in heb”, dat idee.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:37:
[...]
En allemaal de schuld van Rutte en De Jonge.
Dus veel besmettingen met weinig gevolg in de ziekenhuizen? Waarom moet ik me dan vasthouden?Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:26:
[...]
Ik zou me dan maar vasthouden voor de komende dagen als ik jou was:
[Twitter]
Omdat er wel weer totale paniek zal uitbreken omdat we snoeihard door de 30k per dag zullen gaan. Dat wordt weer 1 angst-festijn.42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:38:
[...]
Dus veel besmettingen met weinig gevolg in de ziekenhuizen? Waarom moet ik me dan vasthouden?
Tegelijkertijd kan het haast niet zo zijn dat daar géén effect van te zien is in de opnames.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:39:
[...]
Omdat er wel weer totale paniek zal uitbreken omdat we snoeihard door de 30k per dag zullen gaan. Dat wordt weer 1 angst-festijn.
Volgens mij hoef je dat niet hebben als je gevaccineerd bent.👍Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:39:
[...]
Omdat er wel weer totale paniek zal uitbreken omdat we snoeihard door de 30k per dag zullen gaan. Dat wordt weer 1 angst-festijn.
Inmiddels ook in Limburg, jongere generaties lopen minder warm voor de booster.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:37:
In Leeuwarden is het al vrije inloop in de vaccinatiecentra omdat ze omkomen in de prikken en te weinig afspraken hebben. Gisteren stond Hugo in de krant met een zucht dat het niet gaat zoals hij wil.
Snap het ergens ook wel: je wordt als gezonde 50 minner nog minder ziek dan met Delta en er is geen incentive in de vorm van een QR-code.
is het trouwens al bekend wanneer men de generatie (5 t/m 12 jaar) gaan vaccineren? moeten ze dan ook direct voor een booster?
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 05-01-2022 17:43 ]
nothing stops this train
Er zal wel iets van komen, dat durf ik wel te zeggen. De vraag is hoe en wat, Delta stroomt meer en meer uit de ziekenhuizen en er zijn ook berichten dat de ligduur voor Omikron kort is en dat er veel minder ventilators nodig zijn. Het kan zijn dat we een plateau bereiken.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Tegelijkertijd kan het haast niet zo zijn dat daar géén effect van te zien is in de opnames.
Maar ik ga zelf uit van wel wat stijging, het zou mij niet verrassen als de instroom die nu gemiddeld rond de 138 per dag hangt weer richting de 225 gaat.
Vanaf half januari was het plan.Kol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:43:
is het trouwens al bekend wanneer men de generatie (5 t/m 12 jaar) gaan vaccineren? moeten ze dan ook direct voor een booster?
Maar waarom zouden ze direct door moeten voor een booster?
Het is een afslag die ik niet echt had zien aankomen. Er kunnen nu de 14e 3 dingen gebeuren. Of ik krijg gelijk en grotendeels tot 1-3 verlengd of jij krijgt gelijk en we gaan wat stappen terug maken. Maar het kan ook zijn dat ze 2G versneld er doorheen rammen om de boosters erin te krijgen.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Inmiddels ook in Limburg, jongere generaties lopen minder warm voor de booster.
Snap het ergens ook wel: je wordt als gezonde 50 minner nog minder ziek dan met Delta en er is geen incentive in de vorm van een QR-code.
Ik begin langzaam richting die 3e optie te denken.
Dat vind ik wel meevallen, aan het eind van deze week heeft meer dan de helft van de gevaccineerde 18+'ers een booster. Als dat daarna nog verder oploopt richting de 60% is dat niet zo slecht, vooral nu met alle geluiden over mildere omicron. Die 90% waar ze op hoopten was best onrealistisch, ook als je kijkt naar andere landen.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:32:
neem aan dat ze dit ook aan hun willen geven aangezien 12+ dit ook doet toch?Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:45:
[...]
Vanaf half januari was het plan.
Maar waarom zouden ze direct door moeten voor een booster?
nothing stops this train
Op de (momenteel nood-)BSO ook niet.42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Wacht, in vo en po (vanaf 6vgeloof ik) zijn kapjes verplicht, maar in KDV niet? Logisch...
Kdv is ook gewoon open nu, in tegenstelling tot het vo en po. Kinderen onder 4 dragen blijkbaar minder aan transmissie bij dan kinderen vanaf 4 jaar. En op de BSO draagt elk kind minder bij aan transmissie dan op school. Het is allemaal heel logisch.
Leeuwarden en Limburg zitten al met overschot. Er komen steeds meer signalen dat dit het wel zal zijn. Die 90 procent is een utopie, 60 procent klinkt vrij realistisch en lastig genoeg haalbaar.user109731 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Dat vind ik wel meevallen, aan het eind van deze week heeft meer dan de helft van de gevaccineerde 18+'ers een booster. Als dat daarna nog verder oploopt richting de 60% is dat niet zo slecht, vooral nu met alle geluiden over mildere omicron. Die 90% waar ze op hoopten was best onrealistisch, ook als je kijkt naar andere landen.
En dat lijkt mij niet voldoende om iets te doen stoppen aan deze golf.
Daar zal echt iets moeten gebeuren, dus de dwang zal wel opgeschroefd worden.
Dat is dan pas over 6 maanden. En er is nog niet bekend of kinderen in die leeftijd mogelijk langer profijt hebben van de eerste 2 prikken.Kol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:46:
[...]
neem aan dat ze dit ook aan hun willen geven aangezien 12+ dit ook doet toch?
Ofwel, allerminst zeker. Pas zo rond juni/juli zal daar meer duidelijk over worden verwacht ik.
Verwijderd
Je moet toch maar te doen hebben met je grootouders die toen ze jong waren niet konden skieen, niet aan funshoppen deden, niet naar festivals gingen, gewoon vakantie in eigen land namen, of maandenlang niet naar een restaurant gingen.
Krijg heel erg veel respect voor de oudere generatie. Wat moeten die het zwaar gehad hebben in hun leven.
Krijg heel erg veel respect voor de oudere generatie. Wat moeten die het zwaar gehad hebben in hun leven.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2022 17:52 ]
Neehoor, die druk is er totaal niet. De meeste mensen die daadwerkelijk invloed hebben op het beleid, snappen wel het risico van de muur aan Omicron die op ons af komt. Het ziet er allemaal niet ongunstig uit hoor - minder ziekmakend, minder opnames, kortere ligduur, nog goede bescherming tegen ernstige ziekte door bestaande vaccins - maar vandaag hadden we het hoogste aantal besmettingen ooit, en het lijkt erop dat het de komende dagen nog wel zal verdubbelen. Dan wil je toch even de kat uit de boom kijken, vooral omdat je weet dat je hier geen weken op hoeft te wachtenstylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:34:
Die druk is er al. Volgens mij werd er vandaag nog een uitspraak door een rechtbank gedaan. Echte discussie is er bij mijn weten niet.....
Verwijderd
Welke cijfers had je het dan precies over?Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:37:
[...]
De cijfers liegen niet wat mij betreft, NL is er volledig klaar mee en weigert nog langer in de pas te lopen.
De druk met 2G om meer mensen een booster te laten halen kan twee kanten op werken. Een kennis van me geeft aan dat hij zich nu nog niet laat prikken maar pas in maart een booster wil, omdat dan de 9 maanden (waarschijnlijk wordt dat de geldigheidsduur) voorbij zijn. Moet zeggen dat ik zijn logica wel snap.
[ Voor 8% gewijzigd door Egocentrix op 05-01-2022 17:53 ]
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Er is weinig incentive om die booster te gaan halen. Tenzij je kwetsbaar bent natuurlijk, maar dan ga ik ervanuit dat je allang die extra prik hebt gehaald.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]
Leeuwarden en Limburg zitten al met overschot. Er komen steeds meer signalen dat dit het wel zal zijn. Die 90 procent is een utopie, 60 procent klinkt vrij realistisch en lastig genoeg haalbaar.
En dat lijkt mij niet voldoende om iets te doen stoppen aan deze golf.
Daar zal echt iets moeten gebeuren, dus de dwang zal wel opgeschroefd worden.
2g dan maar? Wellicht... al heb je nu helemaal niks aan die coronapas. Alles waar je hem voor nodig hebt is toch dicht. Oh wacht...belgie
90% haal je deze maand inderdaad niet. Er zijn massa's mensen die niet geboosterd mogen worden omdat ze recent (< 3 maanden) de laatste vaccinatie hadden of besmet zijn geweest.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]
Leeuwarden en Limburg zitten al met overschot. Er komen steeds meer signalen dat dit het wel zal zijn. Die 90 procent is een utopie, 60 procent klinkt vrij realistisch en lastig genoeg haalbaar.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dat was toch redelijk voorspelbaar?Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:46:
Het is een afslag die ik niet echt had zien aankomen.
Met Delta waren het gevaccineerde ouderen die toch in het ziekenhuis kwamen, die willen graag een booster. Met twee prikken is de kans om als jongere ernstig ziek te worden minimaal, de booster voegt voor deze groep weinig toe.
In mijn 40-50 omgeving zie ik vooral 'enthousiasme' onder vakantiegangers, voor ons is de booster een voorwaarde voor de wintersport. Anders had ik ook nog gewacht op een Omikron-specifieke booster, of tot mijn nationale QR-code verloopt.
Dat bedoel ik... je kunt dus blijkbaar naar de rechtbank gaan, maar zelfs dat maakt weinig indruk. Je kunt elke zondag op het museumplein gaan staan met een bord om je nek... doet nog minder. De verbinding tussen den haag en de bevolking is compleet weggeslagen....eamelink schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:51:
[...]
Neehoor, die druk is er totaal niet. De meeste mensen die daadwerkelijk invloed hebben op het beleid, snappen wel het risico van de muur aan Omicron die op ons af komt. Het ziet er allemaal niet ongunstig uit hoor - minder ziekmakend, minder opnames, kortere ligduur, nog goede bescherming tegen ernstige ziekte door bestaande vaccins - maar vandaag hadden we het hoogste aantal besmettingen ooit, en het lijkt erop dat het de komende dagen nog wel zal verdubbelen. Dan wil je toch even de kat uit de boom kijken, vooral omdat je weet dat je hier geen weken op hoeft te wachten
Zo zijn er meerdere in dit topic. Om mij heen hoor ik het ook.Egocentrix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:52:
De druk met 2G om meer mensen een booster te laten halen kan twee kanten op werken. Een kennis van me geeft aan dat hij zich nu nog niet laat prikken maar pas in maart een booster wil, omdat dan de 9 maanden (waarschijnlijk wordt dat de geldigheidsduur) voorbij zijn. Moet zeggen dat ik zijn logica wel snap.
Nu ben ik wel over te halen als ik mer 2G naar het stadion en restaurant mag, dan maak ik direct een afspraak. Maar zolang een booster mij geen enkel extra opties biedt mogen ze hem houden.
Het zou mij dan weer niet verbazen als dit een bewuste strategische keuze blijkt te zijn (komt dan over enkele jaren naar buiten). Als je 3 weken geleden de 2G erin had geklapt dan was er weer een giga chaos ontstaan bij de prikken (zie wintersport). Door het nu wat uit te smeren heeft een groot deel van kwetsbaar NL zijn booster binnen en kan het snel gaan als 2G er doorheen gaat voor de rest. Bewuste spreiding.
Wel verwacht, maar het gaat mij sneller dan ik eerst dacht. Ik had deze afslag pas verwacht na wat versoepelingen om ons lekker te maken om het plat te zeggen.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Dat was toch redelijk voorspelbaar?
Met Delta waren het gevaccineerde ouderen die toch in het ziekenhuis kwamen, die willen graag een booster. Met twee prikken is de kans om als jongere ernstig ziek te worden minimaal, de booster voegt voor deze groep weinig toe.
In mijn 40-50 omgeving zie ik vooral 'enthousiasme' onder vakantiegangers, voor ons is de booster een voorwaarde voor de wintersport. Anders had ik ook nog gewacht op een Omikron-specifieke booster, of tot mijn nationale QR-code verloopt.
Ik ben al best tevreden met 60%Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]
Nee. En als we die wel hadden, dan zal er geen enkele soldaat er over peinzen om op Nederlandse burgers te richten. Laat staan schieten.Patriot schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:57:
[...]
Serieuze vraag: Hebben de Nederlandse strijdmachten daar überhaupt genoeg personeel voor?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Kan je dat onderbouwen? Aangezien 12+ al in juni opgeroepen is en heel veel 12-17 als de wiedeweerga is gegaan omdat ze in augustus op de middelbare school allerlei problemen voorkwamen (bv. niet thuisblijven als er een klasgenoot besmet is).Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:55:
[...]
90% haal je deze maand inderdaad niet. Er zijn massa's mensen die niet geboosterd mogen worden omdat ze recent (< 3 maanden) de laatste vaccinatie hadden of besmet zijn geweest.
Ik ben vooral blij dat het gelukt is de kwetsbare mensen en 60+ geboosterd te hebben. Daar zit de grootste winst voor de mensen zelf en de zorg.user109731 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:59:
[...]
Ik ben al best tevreden met 60%De andere kant is trouwens wel dat de boostercampagne echt net op tijd versneld is een paar weken terug zodat iedereen die echt wil 'm ongeveer nu kan hebben. Dat had niet veel later moeten gebeuren.
Iedereen kan gaan, maar de massale toeloop lijkt uit te blijven.
Het hek van de maatregelen halen, er zijn genoeg voorbeelden te bedenken.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Als dat inderdaad gaat plaatsvinden hier lijkt het hek sowieso van de dam. Heel lullig... maar wat wil je dan nog voor maatregelen gaan invoeren?
- Vaccinatieplicht met hoge boetes, zeg 3.000 euro per maand boete.
- Vaccinatieplicht met gevangenisstraffen. Tegelijk kan men een VOG daarna vergeten
- Vaccinatieplicht met geweld / gedwongen prikken zetten
- Totale lockdown, niemand zonder geldige redenen mag nog naar buiten
- Alle vluchten stilleggen
- Grenzen sluiten
- Regio's of steden afsluiten
- road blocks
- het leger inzetten, patrouilles over straat
Macron van Frankrijk gaat al die richting uit. Al trekt hij nu nog de grens bij vaccinatieplicht met geweld en gevangenisstraffen. Maar voor hoelang. Als het echt totaal uit de klauwen gaat kopen kunnen we alles verwachten.
https://www.telegraaf.nl/...-veel-zin-om-ze-te-pesten
Laten we hopen dat dit alleen een schrikbeeld is als van een rampenfilm.
Maar dit is ook een schrikbeeld en is nu al realiteit:
https://www.1limburg.nl/d...iners-vanwege-coronadoden
[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 05-01-2022 18:08 ]
Dat denk ik wel, dat laten de cijfers ook zien en hoor je ook in de maatschappij. Daar ziet men het nut wel van in, gelukkig.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:54:
[...]
Er is weinig incentive om die booster te gaan halen. Tenzij je kwetsbaar bent natuurlijk, maar dan ga ik ervanuit dat je allang die extra prik hebt gehaald.
Inderdaad. Dat gaat nog wel wat opleveren straks.2g dan maar? Wellicht... al heb je nu helemaal niks aan die coronapas. Alles waar je hem voor nodig hebt is toch dicht. Oh wacht...belgie
Ik kan alleen voor eigen huis spreken, maar bij ons (UMC) is het vanaf april vorig jaar voor het hele personeel PCR. Binnen 24u getest en uitslag, sneller is mogelijk voor bepaalde kritieke functies.MTFDarkEagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:37:
[...]
Uit interesse, welke/wat voor testen gebruiken jullie?
Doen jullie (via GGD?) PCR testen? Of sneltesten?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Heb jij een roze bril op of vaccineren ze nu 20% per week?user109731 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Dat vind ik wel meevallen, aan het eind van deze week heeft meer dan de helft van de gevaccineerde 18+'ers een booster.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinatiesOpkomst boosterprik
32,0%
Percentage van de bevolking van 18 jaar en ouder (geboren in 2003 en eerder) dat volledig gevaccineerd is én een boosterprik gehad heeft tegen COVID-19.
Waarde van zondag 2 januari. Deze waarde wordt twee keer per week bijgewerkt · Bron: RIVM
Oh, jij wil graag bij de groep van de 2e 1000 vakantiegangers horen die besmet terug komen van die wintersportvaccinatie in Oostenrijk?hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:56:
[...]In mijn 40-50 omgeving zie ik vooral 'enthousiasme' onder vakantiegangers, voor ons is de booster een voorwaarde voor de wintersport.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Gevaccineerde 18+ zit bijna op de 40%, zie ook hier. Met meer dan 1,7 miljoen prikken deze week (aantal afspraken dat de GGD had staan op maandag) kom je er dan wel. 18+ totaal is inderdaad iets minder.Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:07:
[...]
Heb jij een roze bril op of vaccineren ze nu 20% per week?
[...]
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Ha. Je gaat nooit genoeg gevangenissen bouwen voor alle mensen die dan (bewust) juist vaccinatie gaan weigeren.CR2032 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:06:
[...]
Het hek van de maatregelen halen, er zijn genoeg voorbeelden te bedenken.
- Vaccinatieplicht met hoge boetes, zeg 3.000 euro per maand boete.
- Vaccinatieplicht met gevangenisstraffen. Tegelijk kan men een VOG daarna vergeten
- Vaccinatieplicht met geweld / gedwongen prikken zetten
- Totale lockdown, niemand zonder geldige redenen mag nog naar buiten
En als je gaat dwingen dan ontstaat er wél (terecht) een opstand. Wil je 17 miljoen mensen met die 68.000 militairen in bedwang gaan houden?
Verwijderd
Gaat echt heel snel dat boosteren. Tijdens de virtuele koffie was ik het enige sukkeltje dat nog geen afspraak had kunnen maken.
Ja hoor:Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:03:
[...]
Kan je dat onderbouwen? Aangezien 12+ al in juni opgeroepen is en heel veel 12-17 als de wiedeweerga is gegaan omdat ze in augustus op de middelbare school allerlei problemen voorkwamen (bv. niet thuisblijven als er een klasgenoot besmet is).
- Tel de besmettingscijfers sinds 5 oktober bij elkaar op. Dat is de grootste groep die nog niet mag boosteren.
- Er zijn nog steeds 18+'ers die de eerste of tweede prik halen, oke, dat zijn er niet veel.
- Mijn zoon is pas in november 12 geworden. Daar zit de prik er ook pas krap 2 maanden in.
Ik zit tenminste op 15 januari aan een biertje in de horeca...Yaksa schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:11:
Oh, jij wil graag bij de groep van de 2e 1000 vakantiegangers horen die besmet terug komen van die wintersportvaccinatie in Oostenrijk?
Dus van de populatie mag 88% zich laten vaccineren, daarvan doet 84% het daadwerkelijk en van degene die daadwerkelijk twee prikken heeft gehaald heeft inmiddels 40% een derde prik.user109731 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:11:
[...]
Gevaccineerde 18+ zit bijna op de 40%, zie ook hier. Met meer dan 1,7 miljoen prikken deze week (aantal afspraken dat de GGD had staan op maandag) kom je er dan wel. 18+ totaal is inderdaad iets minder.
Dus 17.6 miljoen x 0.88 x 0.84 x 0.40 = 5 miljoen prikken?
Nee, daarom zetten we serveersters, sportinstructeurs, museumbeheerders en winkelbediendes in. Daar zijn er veel meer van.Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:12:
[...]
Ha. Je gaat nooit genoeg gevangenissen bouwen voor alle mensen die dan (bewust) juist vaccinatie gaan weigeren.
En als je gaat dwingen dan ontstaat er wél (terecht) een opstand. Wil je 17 miljoen mensen met die 68.000 militairen in bedwang gaan houden?
2 dagen geleden moest je nog toegeven dat je fout zat met je erg stellige voorspelling over het onderwijs, en nu meteen weer die stelligheid...Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Ja, ik zie de vakkenvuller van 3 deuren verder al een veertiger in een stoel binden om hem met dwang te vaccineren, of hem te sommeren om weer naar huis te gaan.jadjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:16:
[...]
Nee, daarom zetten we serveersters, sportinstructeurs, museumbeheerders en winkelbediendes in. Daar zijn er veel meer van.
Wacht even, hoort die vakkenvuller zelf wel zijn huis uit te kunnen?
We moeten oppassen dat het absolute booster percentage geen doel op zich wordt. Natuurlijk is in het algemeen hoger beter maar eigenlijk is het natuurlijk inmiddels veel belangrijker hoeveel procent van de 50+ groep een booster gehad heeft dan of jongeren onder de 35 hun booster nu wel of niet hun booster halen...
Die hebben hun natuurlijke booster al, top.Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:14:
[...]
Ja hoor:
- Tel de besmettingscijfers sinds 5 oktober bij elkaar op. Dat is de grootste groep die nog niet mag boosteren.
1200 per week, dat is inderdaad niet heel veel.- Er zijn nog steeds 18+'ers die de eerste of tweede prik halen, oke, dat zijn er niet veel.
Dat is een kleine groep. Maar zijn voldoende beschermd op dit moment.- Mijn zoon is pas in november 12 geworden. Daar zit de prik er ook pas krap 2 maanden in.
Maar de bovengenoemde aantallen zijn geen 20 procent van het totaal volgens mij.
*knip* graag dat hautaine toontje achterwege laten en misschien een beetje zelfreflectie?42erik schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:17:
[...]
2 dagen geleden moest je nog toegeven dat je fout zat met je erg stellige voorspelling over het onderwijs, en nu meteen weer die stelligheid...
[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 19:22 ]
Die vakkenvuller hoeft niemand in een stoel vast te binnen. Bij betreden van de winkel even mededelen dat de veertiger niet meer mee doet is voldoende.Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:20:
[...]
Ja, ik zie de vakkenvuller van 3 deuren verder al een veertiger in een stoel binden om hem met dwang te vaccineren, of hem te sommeren om weer naar huis te gaan.
Wacht even, hoort die vakkenvuller zelf wel zijn huis uit te kunnen?
De reden waarom sommige landen met gelijke vaccinatiegraad als NL het beter/slechter doen.ik222 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:
We moeten oppassen dat het absolute booster percentage geen doel op zich wordt. Natuurlijk is in het algemeen hoger beter maar eigenlijk is het natuurlijk inmiddels veel belangrijker hoeveel procent van de 50+ groep een booster gehad heeft dan of jongeren onder de 35 hun booster nu wel of niet hun booster halen...
Hoezo 17 miljoen? Het overgrote deel is al gevaccineerd of nog te jong om in aanmerking voor een vaccin te komen.Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:12:
[...]En als je gaat dwingen dan ontstaat er wél (terecht) een opstand. Wil je 17 miljoen mensen met die 68.000 militairen in bedwang gaan houden?
Wat overblijft laten we gewoon verplicht verhuizen, met een pubtentje richting de Flevopolder, soort van nieuwerwetsche grote volksverhuizing.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nouja, ik ging naar de site om een afspraak te maken en dan krijg je 3 momenten voorgeschoteld:hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Inmiddels ook in Limburg, jongere generaties lopen minder warm voor de booster.
- aanstaande zondag, ver weg en midden op de middag
- woensdag over 1 week, onder werktijd
- zaterdag over 2,5 week
Dus, aanstaande maandag begint mijn werkdag voor de klas weer (onderwijs) en pas over 2,5 week krijg ik mijn booster
Ho eens even, die gevaccineerden kunnen net zo hard verspreiden, dus binnen blijven zal je. Anders krijgen we deze golf nooit klein. Even volhouden!Yaksa schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:24:
[...]
Hoezo 17 miljoen? Het overgrote deel is al gevaccineerd of nog te jong om in aanmerking voor een vaccin te komen.
Wat overblijft laten we gewoon verplicht verhuizen, met een pubtentje richting de Flevopolder, soort van nieuwerwetsche grote volksverhuizing.
Bellen. Dan krijg je soms nog een afspraak binnen een uur. 0800-7070.President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:25:
[...]
Nouja, ik ging naar de site om een afspraak te maken en dan krijg je 3 momenten voorgeschoteld:
- zaterdag over 2,5 week
Dus, aanstaande maandag begint mijn werkdag voor de klas weer (onderwijs) en pas over 2,5 week krijg ik mijn booster
De paniek is toch vooral in dit draadje, verder vooral onverschilligheid en irritatie over de lockdown.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:
Dit is gelukkig een zekerheidje.
Het klinkt misschien hard, maar je hebt dramatische beelden nodig om draagvlak te behouden. Twee jaar geleden was de urgentie en paniek veel groter.
Verwijderd
Behalve als je nog geen brief hebt.Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:26:
[...]
Bellen. Dan krijg je soms nog een afspraak binnen een uur. 0800-7070.
Dus ik zal nog wel even de boostergraad omlaag houden de komende dagen? Weken?
Probeer het vanavond laat weer eens, en dan een iets andere postcode invullen. Heeft mij ook geholpen.President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:25:
[...]
Nouja, ik ging naar de site om een afspraak te maken en dan krijg je 3 momenten voorgeschoteld:
- zaterdag over 2,5 week
Ja inderdaad, en wat als je naar het absolute percentage kijkt hier ook wel een rol gaat spelen is dat je geen booster mag halen binnen 3 maanden na een besmetting (is ook niet nodig dan uiteraard). Maar met de enorme Delta golf die wij pas geleden gehad hebben drukt dat wel het percentage. Dus 90% van de gevaccineerde lijkt me compleet niet realistisch en waarschijnlijk ook niet nodig.jadjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:23:
[...]
De reden waarom sommige landen met gelijke vaccinatiegraad als NL het beter/slechter doen.
Die nummers zijn toch constant in gevuld? En wisselen mocht otch niet?Oekiejoekie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:26:
[...]
Bellen. Dan krijg je soms nog een afspraak binnen een uur. 0800-7070.
26 juli mijn tweede prik gehaald (2x pfizer), 22 januari nu booster dus na 6 maanden
Alle jaartallen zijn toch opgeroepen?Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
Behalve als je nog geen brief hebt.
Krijg je een brief dan? Ik heb gewoon op RIVM gekeken wanneer mijn jaartal open stondVerwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Dat is toch hetzelfde?jadjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:28:
Via Twitter.
Verwijderd
Niet per brief helaas. PostNL zal het wel druk hebben.
Waarom die brief noodzakelijk is voor een telefonische afspraak inplannen is me overigens een raadsel.
Of dat het ene land wel vanaf 12 rapporteert en de ander pas vanaf 18. Geen peil op te trekken.ik222 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Ja inderdaad, en wat als je naar het absolute percentage kijkt hier ook wel een rol gaat spelen is dat je geen booster mag halen binnen 3 maanden na een besmetting (is ook niet nodig dan uiteraard). Maar met de enorme Delta golf die wij pas geleden gehad hebben drukt dat wel het percentage. Dus 90% van de gevaccineerde lijkt me compleet niet realistisch en waarschijnlijk ook niet nodig.
Ook zonder brief kun je gewoon bellen hoor, je wordt gewoon geholpen dan. Alleen men ontmoedigd dat vooral in het begin omdat ouderen dan massaal bellen en andere de callcenters overbelast raken.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Ik moest mijn afspraak van afgelopen zondag verzetten omdat de kinderen op moest halen bij hun moeder en onverwachts bij mij waren. Ik belde, en kreeg diverse opties binnen een uur, in de buurt. (kon natuurlijk niet, ik moest de kinderen ophalen). Daarna kreeg ik tig opties voor maandag en dinsdag.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Kon gewoon zonder brief telefonisch inplannen, als het jaartal maar klopte werd er verder niet naar gevraagd.Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:29:
Waarom die brief noodzakelijk is voor een telefonische afspraak inplannen is me overigens een raadsel.
Verwijderd
Online kan ik plannen. Alleen krijg ik constant ruk opties op dagen dat ik niet kan of in locaties ver weg. Als je dan zegt "plan andere datum/tijd" sturen ze je naar 0800-7070, en die zeggen dat je een brief nodig hebt.President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:28:
[...]
Krijg je een brief dan? Ik heb gewoon op RIVM gekeken wanneer mijn jaartal open stond
Man man ik ging hen om 21:45 halen wat is het probleem .wil je er geen tijd voor vrij maken🤬.President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:25:
[...]
- zaterdag over 2,5 week
Verwijderd
Ow, goed om te weten, mogen ze het bandje wel eens updaten.ik222 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:29:
[...]
Ook zonder brief kun je gewoon bellen hoor, je wordt gewoon geholpen dan. Alleen men ontmoedigd dat vooral in het begin omdat ouderen dan massaal bellen en andere de callcenters overbelast raken.
Dan zeg je dat je een brief hebt, beetje creatief zijn...Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:30:
Als je dan zegt "plan andere datum/tijd" sturen ze je naar 0800-7070, en die zeggen dat je een brief nodig hebt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.