Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.175 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:27
AFCAjax schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Medische invalshoek, staat er duidelijk.
“Van de pandemie”.
Ze houden wel rekening met overspoelen van IC en daarbij uitgestelde operaties.
Het eerste wel, het tweede niet.

Het een houdt wel direct verband met het ander natuurlijk.
Maar voor psychische schade sluiten ze hun ogen blijkbaar.
Logisch, dat is niet hun taak.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Ik herhaal hem dan maar even:

[...]

Wikipedia: Outbreak Management Team

Ofwel, je beeld van wat het OMT is klopt niet met de werkelijkheid.
Je kan natuurlijk wel prima argumenteren dat de geestelijke gezondheidszorg ook een medische kwestie is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
nwagenaar schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:11:
[...]

En terecht ook. Het zou super zijn geweest als het OMT een glazen bol hadden om 100% garantie te kunnen geven in de uitkomst van hun advies, helaas hebben ze dit niet. Daarbij kunnen ze het nooit goed doen, elke keuze/advies/maatregel heeft voor- en tegenstanders.

Daarbij als het -20 was geworden en ze hadden het niet gedaan, dan stonden jij en diverse andere personen boven op de barricade met gebalden vuisten aan te kondigen dat het OMT een stelletje lapzwansen zijn die hun werk niet goed doen en hoe absurd het wel niet is dat de overheid naar deze 'experts' hebben geluisterd waarbij het tijd wordt voor functie elders voor de leden van het OMT....

Met de data die op dat moment voor handen was, was gebaseerd op informatie gebaseerd uit een relatieve korte tijdsduur terwijl Delta (In Nederland) nog dominant was en we net amper daarvoor de beruchte Code Zwart hebben ontsprongen.

Er was amper ademruimte in de behandeling van (toekomstige) COVID-19 patienten in het ziekenhuis, een stijging zou funest zijn en vervolgens komt Omikron om de hoek kijken, die weliswaar besmettelijker zou zijn en in minder ziekenhuisopnames zou resulteren ten opzichte van Delta ware het niet dat het aantal patienten in het ziekenhuis met COVID-19 nog zodanig hoog was dat we (nog) te maken hadden met uitgestelde zorg. Vanuit deze beredenatie zou een stijging van het aantal patienten wederom zorgen voor zodanige problemen dat ze hier een rem op wilde gooien en anderzijds zou het juist kunnen zorgen voor de benodigde ademruimte (win/win situatie als het gaat om bezetting in het ziekenhuis).

De keuze is gemaakt om deze rem nog steeds actief te houden; de weekcijfers van besmettingen stijgen weer (suprise, suprise) en over het algemeen resulteerde dit in het verleden ook in een stijging van het aantal COVID-19 patienten in ziekenhuizen (na circa 10 dagen) terwijl we net een maandje een daling zien.

Nu hoop ik dat deze stijging zodanig laag is dat we over 2 weken daadwerkelijk opgelucht adem kunnen halen zodat we de uitgestelde zorg weer adequaat kunnen oppakken en het personeel ook bij kunnen laten tanken (die hebben het echt hard nodig).

Vanwege dat laatste ben ik een voorstander om de maatregelen niet per direct op te laten heffen maar dit op z'n vroegst eind januari te doen; mede omdat ik denk dat door het openen van het BO per 10-1 we te maken krijgen met een opleving van het aantal besmettingen en bijbehorende (en hopelijk verwachte) kleine stijging van COVID-19 opnames.
Als als als... al voor de huidige harde lockdown waren er de eerste signalen dat omikron veel milder zou zijn dan de eerdere varianten. In plaats van iedereen binnen te houden hadden we beter allemaal een goede jas aan kunnen doen zodat we het ook overleefd zouden hebben. -20 gaat het echt niet worden.... maar het is ook niet zo dat de tshirts en korte broeken aan kunnen. Ik ben niet anti-lockdown of maatregelen, maar het moet allemaal wel in proportie blijven. (Laat ik het nog even herhalen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Linkdrop: https://www.ed.nl/buitenl...e-willen-pesten~acf83d12/
De president wil de ongevaccineerden in het dagelijks leven beperkingen opleggen, onder meer door ze de toegang te ontzeggen tot restaurants, theaters en bioscopen. ,,De ongevaccineerden, ik wil ze echt pesten. We zullen dat blijven doen tot het eind. Dat is de strategie’’, aldus Macron
Dat is wat er gebeurt als je het doel met de middelen verwart.

Dan wordt pesten van je inwoners tot doel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Maar is het OMT van wat het nu is dan wel geschikt voor dit stadium van de pandemie? Ik kan er flink naast zitten hoor, maar er is volgens mij geen OMT-variant met psychologen, sociologen, economen en ga zo maar door. Op dit moment ook gewoon enorm belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:25:
[...]

“Van de pandemie”.

[...]

Het eerste wel, het tweede niet.

Het een houdt wel direct verband met het ander natuurlijk.

[...]

Logisch, dat is niet hun taak.
Ik vind dat duidelijk wel hun taak, dit hoort ook bij 'Medisch'. Maar blijkbaar interpreteer ik dat verkeerd.

Al dan wel of niet hun taak. Ik vind dat dit er wel bij zou moeten horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Je kan natuurlijk wel prima argumenteren dat de geestelijke gezondheidszorg ook een medische kwestie is.
Dat is waar, maar die heeft dan weer niets te maken met de pandemie. En daar zit hem nu net de crux.

De overheid daarentegen zou wél de GGZ mee moeten nemen. En dan moeten afwegen welk beleid er gevoerd wordt met adviezen van het OMT, de GGZ, economische zaken, etc. in de kontzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
AFCAjax schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Ik vind dat duidelijk wel hun taak, dit hoort ook bij 'Medisch'. Maar blijkbaar interpreteer ik dat verkeerd.

Tsjah, ik vind ook dat ik overdag 160 moet mogen rijden op de snelweg. Helaas is het niet zo simpel.

De taak die jij beschrijft is elders ondergebracht, bij de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Soccer98 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:26:
Maar is het OMT van wat het nu is dan wel geschikt voor dit stadium van de pandemie? Ik kan er flink naast zitten hoor, maar er is volgens mij geen OMT-variant met psychologen, sociologen, economen en ga zo maar door. Op dit moment ook gewoon enorm belangrijk.
Exact, de discussie moet veel breder worden als een rekensommetje wanneer code zwart in zicht komt en met hoeveel maatregelen we het ditmaal net denken te kunnen ontlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
FabianGTI schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Dan klopt het OMT dus al niet, dat moet veel diverse om de nevelschades beter in kaart te brengen.
Nee, dat moet niet. Dan heb je nog steeds niet begrepen waar het Outbreak Management Team voor gevormd is, die bestaan alleen maar om een infectieziektes in te dammen en te managen.

Stel je voor dat Dustin Hoffman zich in de film Outbreak ook even moet bezig houden met de horeca, winkels en geestelijke gesteldheid en andere dingen naast die ziekte in dat dorpje. Dan snap je m'n punt nu wel toch? Dan hadden ze dit jaar waarschijnlijk wel met het 60ste deel van Outbreak filmreeks gekomen. :+

Als je andere dingen wil moet je er óf een ander team van maken, óf een team naast zetten dat zich bezig houdt met andere zaken. Maar goed die andere teams dat zijn keuzes die de overheid moet maken, of ze dat wel of niet wil. Die lijkt overigens, op zich logischerwijs, voor adviezen van binnenshuis te kiezen vanuit één of meerdere ministeries.

Je kunt niet verwachten van een team dat zich bezig moet houden met infectieziekte bestrijding dat ze eerst nog even naar de rest van de maatschappij gaan kijken. Stel je voor dat het zou gaan om een veel besmettelijkere en dodelijkere ziekte.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 05-01-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23
AFCAjax schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:27:
Dan zou je imo in talkshows psychologen, jeugdzorg en andere hulpverleners tegenover het OMT moeten zetten anders mist de maatschappij het hele plaatje.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Dat is waar, maar die heeft dan weer niets te maken met de pandemie. En daar zit hem nu net de crux.

De overheid daarentegen zou wél de GGZ mee moeten nemen. En dan moeten afwegen welk beleid er gevoerd wordt met adviezen van het OMT, de GGZ, economische zaken, etc. in de kontzak.
Het punt dat @Stoney3K en ik willen maken, is dat er tussen die organisaties meer overleg zou moeten plaatsvinden.

In plaats van; OMT vindt dit. Wat GGZ/GGD of RIVM er van vindt interesseert ons niet.

Dat is hoe het op mij vaak overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22-09 23:00
maxtrash schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:
Je ziet dat nog bij OMT bijvoorbeeld. Onderzoeksresultaten vanuit Nederland worden heel belangrijk gevonden, die uit Europa iets minder en vanuit de rest van de wereld nog veel minder.
Ze worden wel serieus genomen, maar er zijn nou eenmaal een hoop verschillen tussen de landen op allerlei vlakken, waardoor een (beperkt aantal) onderzoeksresultaten (van beperkte omvang) in een ander land niet met veel zekerheid te vertalen zijn. Andere Europese landen lijken op sommige vlakken weer wat meer op onze situatie en die zijn dan ook beter bruikbaar, maar dat kost dus wat meer tijd.
Onderzoeksresultaten die geheel geënt zijn op de Nederlandse situatie zullen doorgaans het minste onzekerheid met zich meebrengen.
Ik zie die vermeende onwil die jij er in lijkt te willen leggen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik ben het direct met je eens dat dat enorm belangrijk is. Het zou helemaal niet gek zijn als er een orgaan tussen zou zitten die alle adviezen afweegt en dat aan de overheid presenteert. Al denk ik dat zoiets wel op het ministerie gebeurd, maar daar horen wij weinig van.

Maar het OMT is absoluut geschikt voor hun taak, en enkel en alleen hun taak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Adlermann schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:19:
[...]

...
Wat mensen weleens vergeten, je hebt geen recht op een zorgeloos leven. Het is namelijk geen natuurwet, geen garantie. We hebben 80 jaar lang 'the sky is the limit' gehad. Nu zit het eens een keer echt weer tegen. Het incasseringsvermogen van mensen is ook wel erg lafjes tegenwoordig. Dat gaat nog wat worden straks met de niet te vermijden forse welvaartsreductie die nodig is om klimaatverandering te bestrijden.
...
Ik heb hier tijdens de lockdowns ook wel eens over nagedacht idd. Het zal dan wat minder accuut zijn als bij een pandemie maar als er straks (nu..) verregaande maatregelen moeten worden genomen om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan maak dan je borst maar nat met de huidige tolerantie van de gemiddelde burger.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Ik denk niet dat hij zich zelf oud genoeg had gevonden voor z'n eigen plannen, aangezien hij zich zelf kennelijk ook niet oud genoeg achtte om risico te lopen en dus voor een vaccinatie.
Hij bleek uiteindelijk toch oud genoeg, maar je kunt dus wel betwisten of dat ook wijs genoeg was, zowel voor zich zelf, maar helemaal om iets te verzinnen voor de rest van Nederland.
Dat is wel gebleken ja. Helaas zie je wel meer mensen die denken dat alles maakbaar is. Uiteraard heeft een econoom heel andere belangen dan een arts.

Natuurlijk moeten we ook de economie niet vergeten, die geeft ons allen ons dagelijks brood om het maar even clichematig te houden maar in een pandemie is er wel meer nodig.

Het is dankzij de zorg en de kennis van nu dat we uiteindelijk alsnog met een beperkt aantal doden door deze pandemie heen komen.

Wat dat betreft verwoorde @Adlermann het mooi, onze capaciteit om met tegenslag om te gaan is wat lafjes geworden.

--------

Ik mag zo een afspraak maken voor een test. Ik werk wel van thuis maar was maandagochtend even op kantoor en een collega is ziek geworden en positief getest ondanks vaccinaties en booster. Ik heb zelf geen klachten maar better safe dan sorry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
AFCAjax schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Het punt dat @Stoney3K en ik willen maken, is dat er tussen die organisaties meer overleg zou moeten plaatsvinden.

In plaats van; OMT vindt dit. Wat GGZ/GGD of RIVM er van vindt interesseert ons niet.

Ik snap het punt dondersgoed en heb ook meermaals al bevestigd dat ik dit een goed punt vind. Maar dat heeft werkelijk niets met het OMT te maken. Blijkbaar leeft bij sommige mensen de illusie dat het OMT naar alle facetten van de pandemie kijkt, terwijl zij enkel naar de medische aspecten in relatie tot de pandemie kijken.

Wat jullie noemen, en ik steun, is terecht. Maar is geen onderdeel of taak van het OMT. Dat ligt voor de volle 100 procent bij de overheid.

Om het wat dichter bij huis te houden voor je, moet het medische team van Ajax 1 zich ook bemoeien met hoe de keeperstrainer zijn pupil leert waar hij moet gaan staan in bepaalde spelsituaties? Of is dat een taak van de keeperstrainer in samenspraak met de algemene trainer?

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 05-01-2022 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:53
maxtrash schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:
[...]

hij weet heel veel van de fysiologie van het menselijk lichaam en heeft daar ook boeken over geschreven (te downloaden). Wat hij verder doet is publicaties die vrijkomen samenvatten en bespreken, evenals de cijfers.
Aangezien hij een Phd heeft lijkt me dat hij wel in staat is om wetenschappelijke publicaties te lezen en te beoordelen op credability.
Daarbij moedigt hij aan hem niet op zijn blauwe ogen te geloven maar de publicaties zelf te onderzoeken (links worden gedeeld).
Hij is daarbij positief ingesteld, heeft ook gastsprekers uit Afrika, Iran, Israel en is duidelijk wat meer ingesteld op deze regio. Persoonlijk vond ik het ook wel een beetje stuitend om te zien dat doctors in Zuid-Afrika in eerste instantie weinig serieus genomen leken te worden.

Je ziet dat nog bij OMT bijvoorbeeld. Onderzoeksresultaten vanuit Nederland worden heel belangrijk gevonden, die uit Europa iets minder en vanuit de rest van de wereld nog veel minder.
Tegenvoorbeeld: hij citeert dus uit niet betrouwbare onderzoeken en zit in het ivermectine-kamp. Dus met z'n kennis zal het redelijk tegenvallen denk ik.

En sorry hoor, maar aan leken aanbevelen om wetenschappelijke publicaties te lezen is nooit een goed idee. Die snappen vaak de nuances ook niet. Ik heb zoveel mensen loszien gaan om bepaalde conclusies in een wetenschappelijk artikel en dan zie je temen staan zoals may, possibly, future research required. Het is dan veel te vroeg om echt conclusies te kunnen trekken. Soms weet je natuurlijk niet meer dan op dat moment.

Hetzelfde een beetjte met het aerosolen-verhaal. Als je naar de terminologie van het WHO kijkt wijkt dat niet zoveel af wat van dissel zei (mogelijk kan dat nog veranderen).

Op korte afstand verspreidt het virus het meest, daarbij is het ook mogelijk dat in slecht geventileerde ruimtes aersolen een rol spelen. Maar het is niet de primaire vorm van verspreiding. Dat is precies wat van dissel ook zei aan het begin van de crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Je zult moeten oppassen om dat niet te breed te maken, sommige zaken hebben (tijdelijk) minder prioriteit, zeker bij de beslissingen over de koers.
Als je het ad absurdum zo breed trekt als 17 miljoen OMT leden, dan kun je wel nagaan dat er weinig besloten zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Dat ouderen beschermen was een paradepaardje van wijlen Herstel.NL voorman Robin Fransman. Dus ik weet niet of ik dat heel serieus moet nemen.
In hoeverre verschilt het beschermen van ouderen met het argument dat ze nu gebruiken voor 2G: Beschermen van ongevaccineerden?

In essentie is men toch ook begonnen met het beschermen van ouderen door ze als eerste de mogelijkheid te geven tot boosteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AFCAjax schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Maar dat is toch niet de bedoeling? Die organisaties bepalen niet het beleid, dat doet de minister. Wat het OMT vindt van de GGZ is niet interessant voor de GGZ, en de GGD zal het niet boeien wat de mening van het RIVM van hun is. Daarom zijn het aparte partijen, individueel besluiten ze niks. RIVM en OMT adviseert de minister, GGD en GGZ zijn uitvoerend en kunnen alleen maar signaleren hoe het op operationeel vlak verloopt.

Dat gezegd hebbende, de GGZ was vóór de pandemie al niet best bezig.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:54
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Waarom zou een medisch orgaan zich moeten mengen in die discussie dan? Dat ze worden gehoord als deskundigen lijkt mij vrij logisch, ze zijn namelijk deskundig op bepaalde gebieden.

[...]

Blijkbaar zitten onze beste deskundigen in het OMT. Als er betere zouden zijn, dan zullen ze die vast proberen in het team te krijgen.
Omdat door in de media allerlei dingen te roepen je zoals hierboven aangehaald een mengeling van directe en indirecte advisering krijgt. Dat zij 'de beste zijn' is misschien waar (maar sommigen zitten er als onderdeel van een andere functie; bijv gommers zat in het OMT omdat hij nu eenmaal voorzitter is van de nederlandse intensivisten), maar er zijn meer dan genoeg kundige vakbroeders die de uitleg in de media kunnen doen. Dit geeft onnodige ruis op de lijn.
Dus zoek niet zo'n praatprogramma op. Bonten en Illy zijn daarbij wel de meest geziene gasten trouwens, die (mn Illy) dan ook nog eens het eigen stokpaardje berijden, wat niet altijd in lijn is met het officiele advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Indoubt schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Dat is wel gebleken ja. Helaas zie je wel meer mensen die denken dat alles maakbaar is. Uiteraard heeft een econoom heel andere belangen dan een arts.

Natuurlijk moeten we ook de economie niet vergeten, die geeft ons allen ons dagelijks brood om het maar even clichematig te houden maar in een pandemie is er wel meer nodig.

Het is dankzij de zorg en de kennis van nu dat we uiteindelijk alsnog met een beperkt aantal doden door deze pandemie heen komen.

Wat dat betreft verwoorde @Adlermann het mooi, onze capaciteit om met tegenslag om te gaan is wat lafjes geworden.
Zowel tegenslag, als onzekerheid als enige waardering voor diegene die met die onzekerheid toch beslissingen moeten nemen.
Misschien dat het ons ook wat harder raakt wat dat aspect betreft gezien we graag ook alles wegverzekeren een vrij stipte agenda en planning er op na houden (ook privë) etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
brothermaynard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Omdat door in de media allerlei dingen te roepen je zoals hierboven aangehaald een mengeling van directe en indirecte advisering krijgt. Dat zij 'de beste zijn' is misschien waar (maar sommigen zitten er als onderdeel van een andere functie; bijv gommers zat in het OMT omdat hij nu eenmaal voorzitter is van de nederlandse intensivisten), maar er zijn meer dan genoeg kundige vakbroeders die de uitleg in de media kunnen doen. Dit geeft onnodige ruis op de lijn.
Dus zoek niet zo'n praatprogramma op. Bonten en Illy zijn daarbij wel de meest geziene gasten trouwens, die (mn Illy) dan ook nog eens het eigen stokpaardje berijden, wat niet altijd in lijn is met het officiele advies
Blijkbaar is er een bepaalde behoefte, ze zoeken dat niet op. Ze worden uitgenodigd.

In andere landen gebeurd dit ook, bv. Dhr. Van Ranst in België.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 05-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
brothermaynard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik vraag me trouwens af of dat niet vanuit het OMT bepaald wordt wie daar tekst en uitleg moet gaan geven. Kan me haast niet voorstellen dat leden uit het OMT hier vrijwillig voor kiezen kijkend naar hoeveel doodsbedreigingen e.d. ze over zich heen gestort krijgen na ieder TV optreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:36:
Blijkbaar is er een bepaalde behoefte, ze zoeken dat niet op. Ze worden uitgenodigd.
Krijg bij sommige OMT leden het gevoel dat ze alle aandacht en macht nogal verslavend vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ze worden wel serieus genomen, maar er zijn nou eenmaal een hoop verschillen tussen de landen op allerlei vlakken, waardoor een (beperkt aantal) onderzoeksresultaten (van beperkte omvang) in een ander land niet met veel zekerheid te vertalen zijn. Andere Europese landen lijken op sommige vlakken weer wat meer op onze situatie en die zijn dan ook beter bruikbaar, maar dat kost dus wat meer tijd.
Onderzoeksresultaten die geheel geënt zijn op de Nederlandse situatie zullen doorgaans het minste onzekerheid met zich meebrengen.
Ik zie die vermeende onwil die jij er in lijkt te willen leggen niet.
nee dat begrijp ik ook wel. Aan de andere kant kan ik me de frustratie van Zuid Afrikaanse doctors ook wel voorstellen dat ze zich als roepende in de woestijn voelde toen ze riepen dat Omicron minder symptomen had.
Iedereen schoot in paniek, grenzen dicht etc. (terwijl het al lang verspreid was over de wereld) en achteraf kunnen we toch stellen dat zij gelijk hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

maxtrash schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:39:
[...]

nee dat begrijp ik ook wel. Aan de andere kant kan ik me de frustratie van Zuid Afrikaanse doctors ook wel voorstellen dat ze zich als roepende in de woestijn voelde toen ze riepen dat Omicron minder symptomen had.
Iedereen schoot in paniek, grenzen dicht etc. (terwijl het al lang verspreid was over de wereld) en achteraf kunnen we toch stellen dat zij gelijk hadden
Grenzen zijn toch nooit dicht geweest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Nou, volgens mij is er razendsnel gezegd dat, ondanks dat definitieve conclusies mogelijk waren, het er wel degelijk op leek dat het minder ziekmakend was. Echter ook meteen met de kanttekening dat door snelle verspreiding het alsnog een probleem zou vormen. Dat is ook de reden van de lockdown. Die niets doet volgens sommige:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgTtY6Vv09BD5rV7dk8oX5NVbns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTD6696qQFhuYw0TnpNRwokl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Krijg bij sommige OMT leden het gevoel dat ze alle aandacht en macht nogal verslavend vinden.
Je hebt ook het gevoel dat 15 januari alles weer los gaat toch? :P

Maar meer serieus, daar kan ik niets aan veranderen. Ik denk dat je wel kan overwegen de emotie aan de kant te schuiven en meer te focussen op wie welke taak in dit land heeft en waarom sommige mensen in de aandacht staan, omdat ze dat willen of omdat ze deskundig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Misschien wel, maar hadden we het risico moeten nemen? Het had ook anders kunnen uitpakken en de bevolkingsopbouw is nogal anders in ZA.

Overigens zijn er in ZA vaak relatief veel Nederlandse artsen. Ik heb er destijds een aantal gesproken, veel jonge artsen kunnen daar vaak snel veel ervaring opdoen wara ze hier in NL veel langer over deden. Of dat nu nog zo is weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Of - en dit is pure speculatie aan mijn kant - ze proberen de beeldvorming bij de misleide minderheid te veranderen omdat ze daartoe een drang voelen. Dat communicatie niet hun sterkste punt is blijkt dan wel: je kan het bericht dan wel goed overbrengen, maar als dat niet eenduidig is met de organisatie waar je onder valt dan breng je alsnog alleen maar ruis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
PWM schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Nou, volgens mij is er razendsnel gezegd dat, ondanks dat definitieve conclusies mogelijk waren, het er wel degelijk op leek dat het minder ziekmakend was. Echter ook meteen met de kanttekening dat door snelle verspreiding het alsnog een probleem zou vormen. Dat is ook de reden van de lockdown. Die niets doet volgens sommige:

[Afbeelding]
Dit plaatje laat goed zien dat we de juiste beslissing hebben genomen wat mij betreft, dit is waar het om draait: code zwart vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:41:
Je hebt ook het gevoel dat 15 januari alles weer los gaat toch? :P
Niet mijn woorden verdraaien, dat heb ik nooit gezegd.
Op 15 januari zou de laatste verzwaring er weer afkunnen, scholen en winkels open dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
[...]

Ik heb op zich niet zoveel moeite met het feit dat ze zich in de media laten zien/horen.

Waar ik wel moeite mee heb en dat heb ik heb het aan het begin van deze crisis ook al geroepen, is dat ze daar zonder communicatieadviseur heen gaan, en dan ook nog eens niet in lijn van de eerdere gegeven adviezen hun eigen mening aan zitten pluggen en daarmee ook soms de strategie van het overheid gaan zitten ondermijnen.

Dan moet je als overheid ook een keuze durven maken, toelichten en uitleggen prima, maar met adviseur en in lijn van de adviezen van het OMT en besluiten van de Overheid of gewoon helemaal niet.

Kijk je kunt best wel spreken over een besproken alternatief advies of een keuze die gemaakt moest worden. Alleen zitten er blijkbaar ook genoeg mensen in het OMT die een andere mening zijn toegedaan dan besloten en dat dan ook graag van de daken schreeuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Antwoorden dat gezien je rol in het OMT het niet gepast is dat je je in een praatprogramma laat interviewen, maar dat collega XXX zeer kundig is en bereid is het gesprek aan te gaan? zo moeilijk is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stimulate14 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Grenzen zijn toch nooit dicht geweest?
Zeker wel, er was een inreisverbod voor bepaalde groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Niet mijn woorden verdraaien, dat heb ik nooit gezegd.
Op 15 januari zou de laatste verzwaring er weer afkunnen, scholen en winkels open dus.
Winkels wel, scholen lijkt me niet handig tenzij daar goede voorbereidingen getroffen worden. Meer thuis, gespreide contacturen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
De chemotherapie uitgesteld, de borstvergroting niet

Toch enigszins een schrijnend artikel. Vooral dit stukje:
Als er onverhoopt een complicatie optreedt, zoals een infectie of een hart- of longprobleem, wordt de patiënt overgeplaatst naar een ziekenhuis voor verdere zorg. Precies datzelfde ziekenhuis waar nu patiënten met ernstige problemen niet geholpen kunnen worden vanwege tekorten aan personeel.
Nu zal dat geen mega grote druk opleveren maar toch. Het is allemaal dubbel. Het is natuurlijk het gevolg van een vrije markt. Maar ja. Hoe vrij ben je echt als je wel je ooglid kan corrigeren en je borsten kan vergroten maar geen chemo kunt krijgen als het nodig is 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Tsja dat ligt dan voornamelijk aan hun zelf, dat is namelijk ook bij andere varianten en landen gebeurd.
Overigens niet zo zeer uit de gedachte om een andere variant volledig buiten de deur te houden, maar het beperken van het aantal zaadjes wat je plant en wanneer je ze plant, kan wel de nodige "tijd kopen" en er bijvb voor zorgen dat je achter gaat lopen op andere landen en daar de kennis dus wel degelijk van kunt gebruiken.

Door onze lockdown hebben we ons nu in de positie gemanoeuvreerd dat we kunnen kijken naar UK en Denemarken en met als secundaire bonus dat als het positief verloopt, we ons al bestaande probleem van ziekenhuisbezetting voor een aardig deel opgelost zouden moeten hebben.

Daarnaast laat het zich nog steeds matig becijferen hoe de verhouding tussen de versnelling in besmettingen en de reductie in ziekmakendheid precies gaat uitpakken, qua capaciteit in de tijd gezien, onze regering heeft gekozen voor een behouden koers, mede door onze matige uitgangspositie, wat met de wet van de remmende voorsprong, ook wel eens positief zou kunnen uitwerken voor het uiteindelijke (deel)resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 05-01-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
apart plaatje. Denemarken zit al tijden 'recordhoog' maar qua opnames gewoon middelmaat. Frankrijk is de afgelopen week 'ge-explodeerd' in cases (2-3k/100k/wk momenteel!) en vertoont sinds begin december een min of meer lineaire stijging. Geen peil op te trekken dus weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Zeker wel, er was een inreisverbod voor bepaalde groepen.
Advies, geen verbod.
De overheid heeft mij niet verboden om te vliegen naar Bonaire, New York of met de auto naar Frankrijk te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
brothermaynard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Antwoorden dat gezien je rol in het OMT het niet gepast is dat je je in een praatprogramma laat interviewen, maar dat collega XXX zeer kundig is en bereid is het gesprek aan te gaan? zo moeilijk is het niet?
En vervolgens moet ik dan hier lezen dat die arrogante OMT leden niet eens de moeite nemen om tekst en uitleg te geven en ze een halfslappe vervanger sturen?

Het is nooit goed, dit is Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
brothermaynard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:45:
[...]
apart plaatje. Denemarken zit al tijden 'recordhoog' maar qua opnames gewoon middelmaat. Frankrijk is de afgelopen week 'ge-explodeerd' in cases (2-3k/100k/wk momenteel!) en vertoont sinds begin december een min of meer lineaire stijging. Geen peil op te trekken dus weer
Kortom onzekerheid, eigenlijk wat het OMT dus ook communiceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stimulate14 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Advies, geen verbod.
De overheid heeft mij niet verboden om te vliegen naar Bonaire, New York of met de auto naar Frankrijk te rijden.
Het ging in de post van @maxtrash toch over de paniek toen men in ZA omikron ontdekte? Het grensverkeer met dat land (en buurlanden) werd dus wel degelijk verboden op een paar uitzonderingen na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:46:
En vervolgens moet ik dan hier lezen dat die arrogante OMT leden niet eens de moeite nemen om tekst en uitleg te geven en ze een halfslappe vervanger sturen?
Gewoon niet naartoe gaan, en als je er zit in ieder geval hetzelfde verhaal vertellen.
Eenheid van regeringsbeleid, maar dan voor het OMT.

Vaker 'ik kan hier niets over zeggen, daar moeten we eerst als OMT collectief een besluit over nemen'?
Minder leuke TV, maar wel hoe het hoort...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]

En daarom verwacht ik dat die systemen nog heel lang aan blijven staan. Dat coronapas systeem is een prima kandidaat voor het uitbreiden van functionaliteiten, want het staat er immers toch?
Pfff, hoe lang ga je deze complottheorie nog uiten zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TIGER1125 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Ik heb op zich niet zoveel moeite met het feit dat ze zich in de media laten zien/horen.

Waar ik wel moeite mee heb en dat heb ik heb het aan het begin van deze crisis ook al geroepen, is dat ze daar zonder communicatieadviseur heen gaan, en dan ook nog eens niet in lijn van de eerdere gegeven adviezen hun eigen mening aan zitten pluggen en daarmee ook soms de strategie van het overheid gaan zitten ondermijnen.

Dan moet je als overheid ook een keuze durven maken, toelichten en uitleggen prima, maar met adviseur en in lijn van de adviezen van het OMT en besluiten van de Overheid of gewoon helemaal niet.

Kijk je kunt best wel spreken over een besproken alternatief advies of een keuze die gemaakt moest worden. Alleen zitten er blijkbaar ook genoeg mensen in het OMT die een andere mening zijn toegedaan dan besloten en dat dan ook graag van de daken schreeuwen.
Het is ook wel waar het OMT en de leden toe gedwongen worden zoals je zegt. De overheid weiger structureel aan te schuiven voor tekst en uitleg en verschuilt zich liefst achter een desk op een persco met wat vooraf gescreende vragen van “journalisten”. Vervolgens voelen OMT leden zich verplicht om tekst en uitleg te geven, omdat ze ook niet willen dat hun adviezen verkeerd worden opgevat.

Het is niet de eerste maal dat ik het zeg, de overheid faalt gigantisch op het vlak van communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Gewoon niet naartoe gaan, en als je er zit in ieder geval hetzelfde verhaal vertellen.
Eenheid van regeringsbeleid, maar dan voor het OMT.

Vaker 'ik kan hier niets over zeggen, daar moeten we eerst als OMT collectief een besluit over nemen'?
Minder leuke TV, maar wel hoe het hoort...
Hoe het hoort, toch werkt het niet zo. Ik denk dat je dat ook prima weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Het ging in de post van @maxtrash toch over de paniek toen men in ZA omikron ontdekte? Het grensverkeer met dat land (en buurlanden) werd dus wel degelijk verboden op een paar uitzonderingen na.
Oke, sorry. Ik dacht dat je NL en EU bedoelde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Het is ook wel waar het OMT en de leden toe gedwongen worden zoals je zegt. De overheid weiger structureel aan te schuiven voor tekst en uitleg en verschuilt zich liefst achter een desk op een persco met wat vooraf gescreende vragen van “journalisten”. Vervolgens voelen OMT leden zich verplicht om tekst en uitleg te geven, omdat ze ook niet willen dat hun adviezen verkeerd worden opgevat.

Het is niet de eerste maal dat ik het zeg, de overheid faalt gigantisch op het vlak van communicatie.
Vooraf gescreende vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:51:
Hoe het hoort, toch werkt het niet zo. Ik denk dat je dat ook prima weet.
Dat weet ik, en daarom neem ik ze ook steeds minder serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Vooraf gescreende vragen?
Denk je dat er na een persco ook maar 1 vraag wordt gesteld die niet vooraf beoordeeld en goedgekeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:38:
Over die VN afgezant, Nils Menzer, die het filmpje deelt van die Visegrad24, lijkt dus in deze anti-NL propaganda getrapt te zijn.

Aap uit de mouw voor die Visegrad24, politiek.
[Embed]
Mooie aanvulling ;

https://www.nu.nl/binnenl...tische-vn-rapporteur.html
De politiebonden dienen een officiële klacht in tegen VN-rapporteur Nils Melzer. Die liet zich deze week op Twitter zeer kritisch uit over het optreden van de Nederlandse politie tijdens coronaprotesten. Voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP zegt dat de onderzoeker bevoordeeld en daardoor niet meer geloofwaardig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Denk je dat er na een persco ook maar 1 vraag wordt gesteld die niet vooraf beoordeeld en goedgekeurd is?
Ja. Wat een poep zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Dat weet ik, en daarom neem ik ze ook steeds minder serieus...
Nu nog je frustratie richten op degenen die dit veroorzaken en je kan weer rustig slapen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Denk je niet dat dat breed uitgemeten zou worden in de pers? Of dat journalisten zich eraan zouden houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:50:
[...]

De overheid (het kabinet) legt bij elke maatregel verantwoording af aan het parlement, in de plenaire vergadering en in commissievergaderingen en in techische briefings door het RIVM. Dat kun je allemaal op NL Politiek bekijken. Ik zie de meerwaarde niet van een De Jong of Rutte die bij Beau of Eva Jinek aan de kletstafel gaan zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Zo, over complottheorieën gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vandaar dat die vragen kritisch zijn en niet een herhaling van de persco.

Mark Rutte: de scholen gaan dicht.
Journalist: betekent dit dat de kinderen niet naar school mogen?

Rutte en de Jonge zitten helemaal niet te wachten op kritische vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:53:
Nu nog je frustratie richten op degenen die dit veroorzaken en je kan weer rustig slapen
De MSM? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Precies. Een kritische vraag en je komt er niet meer in :'). Wat een wanvertoning. Ik kijk sinds de 2de uitzending niet meer. Je kan beter kijken naar Bassie en Adriaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Zo, over complottheorieën gesproken.
Denk je? Want dan zouden de “journalisten” daar nog dommer zijn dan ik al aannam. Ze herhalen enkel de persco.
De beroemde zin 'hij was een beetje dom' waarmee koningin Máxima in 2001 onze harten wist te veroveren blijkt ingestudeerd te zijn. Volgens Wim Kuijken, voormalig hoogste ambtenaar op het ministerie van Algemene Zaken, heeft hij haar die woorden destijds aangereikt. Dat vertelde hij maandagavond in een aflevering van het tv-programma Andere Tijden.
https://www.ad.nl/show/hi...kt-ingestudeerd~ad88ac83/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stimulate14 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Precies. Een kritische vraag en je komt er niet meer in :'). Wat een wanvertoning. Ik kijk sinds de 2de uitzending niet meer. Je kan beter kijken naar Bassie en Adriaan.
De persco van Hoofdpiet kan ik ook aanraden :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Je zit nu echt op Lange Frans niveau zeg. Het is echt treurig dat mensen daadwerkelijk zijn gaan denken dat het echt zo werkt. Dat journalisten zich echt zo zouden laten leiden.

Ik kom uit een journalistiek gezin, en ja, ook NPO. Er word gevraagd wat ze willen vragen, NIKS anders. Zodra er ook maar 1x een verzoek zou komen voor het inleveren van de vragen vooraf, zouden ze dat breed uitmeten.

De complotmarmotten hebben hun werk in ieder geval goed voor elkaar. En dan noemen ze ons schapen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mag er ook bij, die verdienen ook voldoende kritiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ha ha. Het enige wat afgesproken wordt, is dat de NOS en RTL de eerste vragen mogen stellen en dat Ongehoord Nederland achteraan de rij mag aansluiten. En terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
PWM schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Je zit nu echt op Lange Frans niveau zeg. Het is echt treurig dat mensen daadwerkelijk zijn gaan denken dat het echt zo werkt. Dat journalisten zich echt zo zouden laten leiden.

Ik kom uit een journalistiek gezin, en ja, ook NPO. Er word gevraagd wat ze willen vragen, NIKS anders. Zodra er ook maar 1x een verzoek zou komen voor het inleveren van de vragen vooraf, zouden ze dat breed uitmeten.

De complotmarmotten hebben hun werk in ieder geval goed voor elkaar. En dan noemen ze ons schapen _O-
Je hebt duidelijk slechts 1 post van mij gelezen, als je mij een complotdenker vindt dan denk ik dat Willem Engel morgen een atoombom ontwikkelt heeft en gaat gooien.

De journalistiek in Nederland rondom de persco’s is van een bijzonder laag niveau wat mij betreft. De vragen rondom de persco’s zijn van niveau Samantha de Jong. Als dat niet gescript is, dan zijn we er nog erger aan toe dan ik dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
prijk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Ha ha. Het enige wat afgesproken wordt, is dat de NOS en RTL de eerste vragen mogen stellen en dat Ongehoord Nederland achteraan de rij mag aansluiten. En terecht.
Uiteraard, want stel dat die een kritische vraag zouden doorduwen dan komt het in ieder geval niet op TV.

Die hele persco is een show opzich. Vooraf krijgen we bij de NOS en RTL een voorbeschouwing op wat er gezegd gaat worden, dan gaan ze dat zeggen en dan komen er vragen waarmee ze nog een keer hetzelfde zeggen. En daarna gaan we in de praatprogramma’s het nogmaals herhalen.

Er zijn wel echte, goede, journalisten in Nederland, maar bij de persco zitten ze niet in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:00:
[...]

De journalistiek in Nederland is van een bijzonder laag niveau wat mij betreft. De vragen rondom de persco’s zijn van niveau Samantha de Jong. Als dat niet gescript is, dan zijn we er nog erger aan toe dan ik dacht.
What you see is what you get. Het niveau ligt gewoon niet hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
De journalistiek in Nederland is van een bijzonder laag niveau wat mij betreft. De vragen rondom de persco’s zijn van niveau Samantha de Jong. Als dat niet gescript is, dan zijn we er nog erger aan toe dan ik dacht.
Juist dat ontkracht je complotgedachte: als ze echt gescripte vragen oplezen zat het verhaal wel beter in elkaar, duurbetaalde ambtenaren en PR-medewerkers kunnen zoveel beter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
downtime schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:
[...]

What you see is what you get. Het niveau ligt gewoon niet hoger.
Ze zijn er wel, media als Trouw en NRC zijn wel van een iets andere orde dan wat we rondom de persco’s zien.

Ik was te snel met alles over 1 kam te scheren, ik heb het aangepast waar ik dat nodig vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Eens. Dan is er echt geen énkele journalist die dan ook maar 1 kritische vraag stelt. De enige die een beetje tegengas geeft is Sam Hagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Niet zozeer letterlijk gescripte vragen denk ik maar er wordt wel degelijk een duidelijk kader aangegeven waar ze binnen moeten blijven. We kunnen ons vast de pijnlijke vraag van de RTL verslaggever nog wel herinneren na een van de eerste persconferenties? Was weliswaar ook een op-de-man flutvraag maar daarna heb ik nooit meer dat soort kritische geluiden in de vragen na afloop gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Ze zijn er wel, media als Trouw en NRC zijn wel van een iets andere orde dan wat we rondom de persco’s zien.

Ik was te snel met alles over 1 kam te scheren, ik heb het aangepast waar ik dat nodig vond.
I know maar TV-journalistiek ligt op een niveau waar Johnnie en Anita het ook nog kunnen volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Dit is overigens wat Trouw er zelf over zegt:
Deze Haagse verslaggever volgde verschillende persconferenties over corona. In zijn ervaring valt het met het niveau van de vragen mee. Wel kan hij zich voorstellen dat het lijkt alsof de eerste vragenstellers ‘naar de bekende weg’ vragen. “Die zijn van televisie en radio, die willen voor hun kijkers en luisteraars nog een keer samenvatten wat de grootste veranderingen zijn, en dat horen van de bewindslieden. En voor hen is het belangrijker om van tevoren een vraag klaar te hebben.” Hoe langer de persconferentie duurt, hoe specifieker de vragen worden, zegt hij. “De kijker ziet dat niet meer omdat de live uitzending al is gestopt.”

Zelf beslist de verslaggever pas tijdens de persconferentie wat hij vraagt. “Er is weinig ruimte om door te vragen, iedereen moet aan bod komen.” Achteraf is er geen ruimte om met de bewindslieden wat langer te praten. De laatste keer vroeg hij niet alleen naar het casino, maar ook of de vorige ronde maatregelen wel op tijd was ingezet. Het aantal besmettingen was immers hard gestegen. “Maar Rutte en De Jonge zijn erg goed in het ontwijken van lastige vragen. Het kan inderdaad lijken of ze gemakkelijk wegkomen.”
https://www.trouw.nl/opin...et-zonder-reden~b51fe921/

De keutel dat ze alles vooraf screenen trek ik in, de tactiek is blijkbaar simpelweg geen ruimte laten voor kritische vragen en deze al helemaal niet op TV laten zien. Lastige vragen ontwijk je en je laat geen ruimte aan de journalist om door te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:08:
de tactiek is blijkbaar simpelweg geen ruimte laten voor kritische vragen en deze al helemaal niet op TV laten zien.
En dat is eigenlijk net zo erg als vooraf de vragen laten invullen.

[ Voor 29% gewijzigd door Luuk84 op 05-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Ik vind het eerder ruggegraat tonen. Ze stellen niet dat ze niet werken, ze stellen dat ze niet afdoende werken omdat ze enerzijds niet goed gebruikt worden en anderzijds andere maatregelen die aantoonbaar effectiever zijn decimeren. 1,5 meter werkt beter dan een flutje voor de mond bijvoorbeeld.
Volgens epidemioloog Alma Tostmann van het Radboudumc in Nijmegen kunnen supermarktklanten beter zorgen dat ze hun mondkapje bij zich hebben dan dat ze zich druk maken over de handgreep van het winkelwagentje. "Als er een besmet iemand in de winkel rondloopt, is het belangrijker dat we allemaal een mondmasker dragen dan dat het karretje van die klant gereinigd wordt."
bron: https://nos.nl/artikel/24...et-hoeft-te-desinfecteren

Mensen houden geen 1,5 meter, en zelfs als ik het wil kan het niet omdat in de supermarkt en overal mensen binnen de 1,5 meter komen. Dus wat dan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De journalistiek in Nederland rondom de persco’s is van een bijzonder laag niveau wat mij betreft.
Mag ik vragen op welke krant jij een abonnement hebt? Ben je ook ontevreden over je 'eigen' journalisten?

[ Voor 8% gewijzigd door eamelink op 05-01-2022 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

eamelink schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Mag ik vragen op welke krant jij een abonnement hebt? Ben je ook ontevreden over je 'eigen' journalisten?
Je wil de (terechte) opmerking maken dat je geen kwaliteit kunt verwachten als je niet voor kwaliteit wil betalen? 8)

Veel klachten over de media komen uiteindelijk van mensen die zelf ook niet meer voor een goede krant willen betalen. Ik ben zelf overigens ook onderdeel van dat probleem, geef ik meteen toe.

[ Voor 21% gewijzigd door downtime op 05-01-2022 13:16 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zelf heb overigens het NRC, de Volkskrant en het Parool. Ik lees het ene na het andere kritische stuk en bakken met pijlen die op het kabinet EN OMT afgeschoten worden.

En dan zie je op Twitter: "De MSM spreekt namens de overheid"

EDIT:

En een online abo op een krant kost echt helemaal niks :)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 05-01-2022 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kr44nVogel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Inderdaad Frankrijk laat goed zien dat 2g werkt. Maar 100000 besmettingen op een dag. /s
Je bedoelt de 2g waar ze nu over discussiëren en er dus nog niet is? Die 2g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Beetje een zijstapje maar ik kan me overigens best voorstellen dat je als journalist tegenwoordig liever niet je hoofd boven het maaiveld uitsteekt (wat de kwaliteit ook niet ten goede komt):

https://www.nu.nl/media/6...dreigde-journalisten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een beetje zijdelings, maar de behandeling van 2G in Frankrijk is nu uitgesteld na de uitspraken van Macron.
ZieMaar! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:28:
Kosten van deze rechtszaak € 1600,-. Baten? Veel publiciteit dus nog meer geram op die donatie knop. Bart Maes (en zijn mede crowdfunders) is/zijn de grote winnaar van dit verhaal, helaas.
Die rechtszaak kost wel wat meer. Als je verliest mag je de rekening van de landsadvocaat betalen en dat is geen goedkoop kantoortje qua uurtarief. Procederen tegen de overheid is niet goedkoop.
snaggyheadshot schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:44:
De chemotherapie uitgesteld, de borstvergroting niet

Toch enigszins een schrijnend artikel. Vooral dit stukje:

[...]

Nu zal dat geen mega grote druk opleveren maar toch. Het is allemaal dubbel. Het is natuurlijk het gevolg van een vrije markt. Maar ja. Hoe vrij ben je echt als je wel je ooglid kan corrigeren en je borsten kan vergroten maar geen chemo kunt krijgen als het nodig is 8)7.
Er zit alleen nogal wat gaten in de logica waar deze verontwaardiging op drijft, namelijk dat van specialisme. Een plastisch chirurg die borstvergrotingen en liposuctie doet kan nergens elders echt bijspringen. Alsof die klinieken dan even chemotherapie erbij doen, daar zijn ze niet op ingericht of voor gekwalificeerd.

De privéklinieken hebben overigens wel aangeboden te helpen, alleen vroegen ze van tevoren een toezegging van de verzekeraars en het ministerie van VWS dat hun rekeningen betaald zouden worden. De klinieken zouden dan de uitgestelde zorg die ze konden leveren voor hun rekening nemen. De verzekeraars vonden het te duur en De Jonge wilde er niet over praten, die herhaalde dat het enige wat hij wenste is dat het personeel van de klinieken in de ziekenhuizen ging werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:08:
Dit is overigens wat Trouw er zelf over zegt:

[...]

https://www.trouw.nl/opin...et-zonder-reden~b51fe921/

De keutel dat ze alles vooraf screenen trek ik in, de tactiek is blijkbaar simpelweg geen ruimte laten voor kritische vragen en deze al helemaal niet op TV laten zien. Lastige vragen ontwijk je en je laat geen ruimte aan de journalist om door te vragen.
Dat is niet perse waar, Je merkt dat de eerste vragen van NOS en RTL eigenlijk altijd zijn voor het verduidelijken van de maatregelen met inderhaad herhaling zodat heel Nederland het kan snappen. Bijna een soort Jeugdjournaal idee.

Wat eigenlijk iedereen zou moeten doen is de persconferentie daarom op NPO Nieuws/Politiek24 kijken daar wordt deze namelijk integraal uitgezonden en zul je merken dat er in het tweede halfuur wel kritische vragen komen van kleinere media waar wel goede onderzoeksjournalisten werken. Waaronder Nieuwsuur, het NRC, Trouw en de Volkskrant.

Maarja SBS schakelt naar 10 minuten al weg en de NPO vind Margiet van der Linden belangrijker dan de persconferentie integraal uitzenden :?. Gisteren ook al een kritisch stuk in Nieuwsuur over de communicatiestrategie van het Kabinet en meer dan terecht.

Wat je in dat 2e halfuurtje van de persco ook steenvast ziet is dat Rutte alle "moeilijke" vragen steenvast doorspeelt naar De Jonge zodat hij inhoudelijk eigenlijk niks hoeft te verdedigen. Ik hoop dat Kuipers iets beter omgaat met moeilijke kritische vragen en ze inderdaad van een betere inhoudelijke beantwoording voorziet. Want de kennis en kunde heeft hij zeker in huis om dat te doen.

Ik hoop alleen niet dat zijn statements weer bewerkt gaan worden door één of andere communicatiemedewerker op het ministerie van VWS want dan zie ik het somber in :'(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

PWM schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:17:
Ik zelf heb overigens het NRC, de Volkskrant en het Parool. Ik lees het ene na het andere kritische stuk en bakken met pijlen die op het kabinet EN OMT afgeschoten worden.

En dan zie je op Twitter: "De MSM spreekt namens de overheid"

EDIT:

En een online abo op een krant kost echt helemaal niks :)
Ik heb zelf ook weer abbo's op kwaliteitskranten (digitaal) ondanks dat ik ze lang niet altijd lees. Dit doe ik inderdaad om journalistiek te ondersteunen. Het belang van de media is mij wel duidelijk. Vooral slechte media zijn een zwerende wond in de maatschappij. Hte is wat het is, blijkbaar kiezen we daarvoor in NL.

Echte journalistieke media is rete-belangrijk in een democratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
Kr44nVogel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Inderdaad Frankrijk laat goed zien dat 2g werkt. Maar 100000 besmettingen op een dag. /s
Voor de duizendste keer: 2g is niet bedoeld om besmettingen naar nul te krijgen. Doel is dat mensen zich eindelijk gaan vaccineren, amper meer op de IC komen en we weer normaal kunnen gaan doen. Iedereen weet dat vaccinatie geen besmettingen voorkomt (hooguit verminderd)….

[ Voor 14% gewijzigd door Johan Bogle op 05-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:22:
*knip*

Er zit alleen nogal wat gaten in de logica waar deze verontwaardiging op drijft, namelijk dat van specialisme. Een plastisch chirurg die borstvergrotingen en liposuctie doet kan nergens elders echt bijspringen. Alsof die klinieken dan even chemotherapie erbij doen, daar zijn ze niet op ingericht of voor gekwalificeerd.

De privéklinieken hebben overigens wel aangeboden te helpen, alleen vroegen ze van tevoren een toezegging van de verzekeraars en het ministerie van VWS dat hun rekeningen betaald zouden worden. De klinieken zouden dan de uitgestelde zorg die ze konden leveren voor hun rekening nemen. De verzekeraars vonden het te duur en De Jonge wilde er niet over praten, die herhaalde dat het enige wat hij wenste is dat het personeel van de klinieken in de ziekenhuizen ging werken.
Dat laatste is een politiek gevoelig dingetje. De medewerkers van de privé klinieken verdienen meestal meer dan ziekenhuis personeel. Als die in het ziekenhuis gaan werken is dat natuurlijk niet fair naar het ziekenhuis personeel toe en is de kans dat die gaan staken groot. Die hebben dan leverage om het werk stil te leggen.

Het feit dat het ziekenhuis personeel ook niet (significant) meer krijgen om personeel te trekken is om te voorkomen dat er een precedent ontstaat. Want als zij het krijgen, waarom de politie, militairen, brandweer etc... ook niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Volgens NICE nu 454 patiënten op de IC. Dat is ruim 1/3e lager dan de piek van een krappe vier weken geleden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:22:
Een beetje zijdelings, maar de behandeling van 2G in Frankrijk is nu uitgesteld na de uitspraken van Macron.

....
Wat ik begrijp ; want het is dus gewoon een strohalm voor de anti-allesbeweging ;

Er moeten nog ongeveer 500 amendementen besproken worden en de oppositie heeft het overleg gestopt, óók vanwege zijn uitspraak, maar ook vanwege dat het er zoveel zijn. Ze gaan 15:00 uur weer verder.

15 januari lijkt dan niet gehaald te worden, maar volgens mij zijn de zittende partijen die het eens zijn met Macron in de meerderheid en kom je al gauw op een verlaatte invoering.

https://www.lefigaro.fr/p...rendront-ce-soir-20220104

Hier staat de echte samenvatting ; met zinnen zoals; (Google translate)
De debatten voor de Nationale Assemblee over het wetsvoorstel tot invoering van de vaccinatiepas, die maandag 3 januari onverwachts werden onderbroken,werden dinsdag 4 januari kort hervat in het halfrond van de Assemblee, voordat ze opnieuw werden geschorst in het licht van de verontwaardiging die werd uitgelokt door de opmerkingen van Emmanuel Macron. De verklaringen van het staatshoofd dat dinsdag zei dat hij de niet-gevaccineerden wilde "irriteren", hebben de afgevaardigden gekookt die net hadden ingestemd met de netelige kwestie van de vaccinatiepas voor minderjarigen, uitgesteld van 12 naar 16 jaar voor bepaalde activiteiten. "Aan de voorwaarden voor een sereen werk is niet voldaan",zei de voorzitter van de sessie, Marc Le Fur (LR), die aankondigde dat de debatten woensdag om 15.m zouden worden hervat.
Meer dan 500 amendementen bleven op het menu staan, te beginnen met de netelige kwestie van de pas voor 12-17-jarigen. Het amendement betreffende minderjarigen werd uiteindelijk, vóór de hapering, bijna unaniem aangenomen - 386 stemmen voor, twee tegen - tijdens het verhoor in eerste lezing in het Palais Bourbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sorcerer8472 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:13:
[...]

[...]

bron: https://nos.nl/artikel/24...et-hoeft-te-desinfecteren

Mensen houden geen 1,5 meter, en zelfs als ik het wil kan het niet omdat in de supermarkt en overal mensen binnen de 1,5 meter komen. Dus wat dan?
Aantal mensen in de winkel beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:35:
Volgens NICE nu 454 patiënten op de IC. Dat is ruim 1/3e lager dan de piek van een krappe vier weken geleden :)
Prachtig resultaat!

Iedereen kan wel sputteren over de lockdown, en ook heus wel deels terecht, maar dit is een prima resultaat wat voor de toekomst zeker meer ruimte biedt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
eamelink schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:35:
stel je eens voor dat die 300 ongevaccineerden er ook niet zouden liggen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Uiteraard, want stel dat die een kritische vraag zouden doorduwen dan komt het in ieder geval niet op TV.

Die hele persco is een show opzich. Vooraf krijgen we bij de NOS en RTL een voorbeschouwing op wat er gezegd gaat worden, dan gaan ze dat zeggen en dan komen er vragen waarmee ze nog een keer hetzelfde zeggen. En daarna gaan we in de praatprogramma’s het nogmaals herhalen.

Er zijn wel echte, goede, journalisten in Nederland, maar bij de persco zitten ze niet in mijn ogen.
Er is een wisselwerking tussen Haagse journalisten en politiek waar ze bij gebaat zijn. Ten koste van het journalistieke niveau.

Niveau van Nederlandse journalistiek zou ik doorgaans niet denderend noemen. Er zijn wel een aantal goede (kritische) journalistieke media (FTM, Nieuwsuur, Argos volgens mij). Voor een groot deel is het meer redactie werk dan échte journalistiek. Dat is meer eindeloze herkauwing en analyse zus en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:20
[...]

zelf heb ik tijdens corona het abonnement op mijn krant opgezegd, juist omdat de media in grote lijn het overheidsverhaal verkondigen en daar weinig kritische noten over kraken en sterker nog, mensen met onderbouwde kritiek worden, als ze al aan het woord komen, vaak als een idioot weggezet. Als de krant de regering kritischer zou volgen zou ik daar graag voor betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

nwagenaar

God, root. What's the differen

Mosted na de maaltijd.
al voor de huidige harde lockdown waren er de eerste signalen dat omikron veel milder zou zijn dan de eerdere varianten. In plaats van iedereen binnen te houden hadden we beter allemaal een goede jas aan kunnen doen zodat we het ook overleefd zouden hebben.
Vanuit mijn opinie zou dit plaatje alleen opgaan als onze ziekenhuiscapaciteit niet onlgangs tegen de kritische grens had gezeten. De realiteit was dat wij daar net amper onder zaten als gevolg van de Delta variant en de feestdagen (met bijbehorende sociale contacten) stonden om de hoek terwijl Omikron ook even hoi kwam zeggen.

Daarbij slaat de milderheid op het risico voor ziekenhuisopname terwijl de besmettingsgraad aanzienlijk hoger was dan Delta: ten tijde werd aangegeven dat een verdubbeling van besmettingscijfers bij Delta 2 tot 3 weken was vs 2 tot 3 dagen met Omikron op basis van cijfers uit Denemarken en de UK.

Vanuit een logisch oogpunt zou het loslaten of niet nemen van maatregelen en bijbehorende beperkingen door het sneeuwbal effect zorgen voor een onacceptabele toename van ziekenhuisopnames terwijl wij net de kritische grens hebben gehad.
-20 gaat het echt niet worden.... maar het is ook niet zo dat de tshirts en korte broeken aan kunnen. Ik ben niet anti-lockdown of maatregelen, maar het moet allemaal wel in proportie blijven. (Laat ik het nog even herhalen)
IMHO vond en vind ik de maatregelen proportioneel aangezien er grote problemen waren in de primaire behoefte als het gaat om het verlenen van reguliere zorg al dan niet de geestelijke gesteldheid van het ziekenhuispersoneel die wij nodig hebben voor het kunnen verlenen van deze zorg.

We hebben nu al issues als gevolg van uitval van deze mensen en daardoor minder capaciteit in het ziekenhuis. Die mensen lopen nu al maanden te knallen, hebben te maken met hoge werkdruk en ook zij hebben ademruimte nodig om weer op krachten te komen laat staan dat we de achtergestelde zorg weer moet worden opgepakt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

stijnec1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:46:
[...]

zelf heb ik tijdens corona het abonnement op mijn krant opgezegd, juist omdat de media in grote lijn het overheidsverhaal verkondigen en daar weinig kritische noten over kraken en sterker nog, mensen met onderbouwde kritiek worden, als ze al aan het woord komen, vaak als een idioot weggezet. Als de krant de regering kritischer zou volgen zou ik daar graag voor betalen
Welke heb je opgezegd, en welke heb je nu dan genomen? Of is er in heel Nederland geen enkel journalistiek medium kritisch genoeg volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
[...]

Ze kunnen ook weigeren. Het probleem is verder weleens dat wetenschapper A bij talkshow 1 A zegt en wetenschapper B bij talkshow 2 B. Zo krijg je verwarring onder het publiek. In België of Duitsland is er maar 1 of 2 mensen die het woord hebben. Dat moeten ze hier ook doen. Inzake beslissingen van het OMT moet met 1 stem worden gesproken en niet dat iemand later een advies weer onderuit haalt En alleen naar talkshow als er echt nieuws is.

Dus niet tig keer dezelfde mensen over Omikron maar pas als er echt een ontwikkeling is rond Omikron om dat te duiden. Er moeten toch veel meer onderwerpen zijn binnen Corona of even een ander onderwerp dan Corona. Bijvoorbeeld meer de gevolgen duiden. Die gesprekken zie je veel minder. Of zoek een andere invalshoek rond Omikron en nodig eens een week niet al die virologen uit. Het voegt vaak even niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
nwagenaar schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:48:
[...]

IMHO vond en vind ik de maatregelen proportioneel aangezien er grote problemen waren in de primaire behoefte als het gaat om het verlenen van reguliere zorg al dan niet de geestelijke gesteldheid van het ziekenhuispersoneel die wij nodig hebben voor het kunnen verlenen van deze zorg.

We hebben nu al issues als gevolg van uitval van deze mensen en daardoor minder capaciteit in het ziekenhuis. Die mensen lopen nu al maanden te knallen, hebben te maken met hoge werkdruk en ook zij hebben ademruimte nodig om weer op krachten te komen laat staan dat we de achtergestelde zorg weer moet worden opgepakt.
Daarvoor hadden we ergens eind november besloten tot een avondlockdown, daar zien we nu de effecten van immers. Niet dat de avondlockdown nou goed in elkaar gestoken was, maar om maar met de woorden van @Verwijderd te spreken. lockdowns zijn effectief.
Pagina: 1 ... 139 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.