"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Denk ik kijk ook eens. Wat een enorme vragenlijst is dat geworden zeg. Niet normaal. Zullen er ook wel een paar op afhaken.Shabbaman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Ik woon in Den Haag, als ik nu een test probeer in te plannen kan ik vanmiddag om half vier op drie testlocaties op fietsafstand terecht.
Maar goed, eerste mogelijkheid om 11:54, binnen 10 minuten rijden.
Niet echt klantvriendelijk nee. Een aantal vragen zijn relevant voor het inloggen, maar de rest zou ook best na het vastleggen van een tijdstip kunnen.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:32:
[...]
Wat een enorme vragenlijst is dat geworden zeg.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik ben vooral verbaasd over de voor mij beroepsmatige vervolgvragen waar ik slechts één antwoord kan kiezen, en er twee van toepassing zijn. Het leek wel een slecht in elkaar gezette enquête.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:32:
[...]
Denk ik kijk ook eens. Wat een enorme vragenlijst is dat geworden zeg. Niet normaal. Zullen er ook wel een paar op afhaken.
Maar goed, eerste mogelijkheid om 11:54, binnen 10 minuten rijden.
Het zou al goed zijn als Virologen en OMT-leden eens minder uitgenodigd worden door de talkshows. Zo'n beetje iedere uitzending zit er wel 1 maar in 9 van de 10 keer is er geen nieuws wat ze moeten duiden maar zitten ze weer het oude verhaal af te steken. Gisteravond Beau weer eentje, Op1 Osterhaus en vanochtend weer Osterhaus. Heel veel mensen luisteren echt niet meer naar ze.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:24:
Wat is dat toch met die OMT leden?
Ze blijven maar doemscenario's prediken, hebben ze niet door dat steeds minder mensen hen nog serieus nemen. Nu weer paniek in elke editie van het AD:
Macron: "Ongevaccineerden, die wil ik echt kwaad maken. Dus dat is wat we blijven doen, tot het einde. Dat is de strategie"
Ik snap niet waarom je als leider van een land zulke uitspraken doet. Net een klein kind die zijn zin niet krijgt. Zelfs áls dat de strategie is, dan is het knap dom om te roepen.
Er zal vast een hoop frustratie achterzitten. Je schiet alleen niets op met zo'n opmerking, behalve dat je het draagvlak verder onderuit haalt.
Er staat een redelijk genuanceerd verhaal iig.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:24:
Ze blijven maar doemscenario's prediken, hebben ze niet door dat steeds minder mensen hen nog serieus nemen. Nu weer paniek in elke editie van het AD:
[...]
Die OMT leden zijn in hun eigen onmisbaarheid gaan geloven, bang dat ze zonder harde lockdown niet langer relevant zijn...
Hun voornamelijkste angst lijkt te zijn dat ze niet streng genoeg zijn en dat het fout gaat.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zolang den haag nog naar ze luistert zitten we met de gebakken peren vrees ik. Daar veranderen die talkshows niks aan, die willen zoveel mogelijk kijkers....martwoutnl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:45:
[...]
Het zou al goed zijn als Virologen en OMT-leden eens minder uitgenodigd worden door de talkshows. Zo'n beetje iedere uitzending zit er wel 1 maar in 9 van de 10 keer is er geen nieuws wat ze moeten duiden maar zitten ze weer het oude verhaal af te steken. Gisteravond Beau weer eentje, Op1 Osterhaus en vanochtend weer Osterhaus. Heel veel mensen luisteren echt niet meer naar ze.
Zou jij als CEO van een miljardenbedrijf niet luisteren naar je adviseurs?stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
[...]
Zolang den haag nog naar ze luistert zitten we met de gebakken peren vrees ik. Daar veranderen die talkshows niks aan, die willen zoveel mogelijk kijkers....
Ik denk dat gericht zoeken naar positieve onderwerpen meer kijkers oplevert dan om het Corona-verhaal voor de 1.369.459e keer af te laten steken. Beau heeft gisteravond 200.000 kijkers meer dan Op1 gehaald. Beau had tenminste nog een variatie aan gasten. Bij Op1 overheerste Corona de uitzending (beiden opgenomen als serie-opname).stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
[...]
Zolang den haag nog naar ze luistert zitten we met de gebakken peren vrees ik. Daar veranderen die talkshows niks aan, die willen zoveel mogelijk kijkers....
Het lastige is dat je het ook vrijwel nooit goed zal doen, zowel als adviseur in het OMT alsmede de overheid. Een deel van de mensen kijkt enkel naar het verloop en de uitkomst en op basis daarvan staven ze of er te veel of te weinig maatregelen plaats hebben gevonden.YakuzA schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
[...]
Er staat een redelijk genuanceerd verhaal iig.
Hun voornamelijkste angst lijkt te zijn dat ze niet streng genoeg zijn en dat het fout gaat.
Vallen de besmettingen en belasting op de zorg mee dan waren de maatregelen te streng
Vallen de besmettingen en belasting op de zorg tegen dan waren de maatregelen te soepel
En je hebt ze bij ronde 1 al ingevuld… Waarom niet inloggen en dan vragen, dat heb ik mij de vorige keer ook afgevraagd. Kan je gelijk geboortejaren meenemen op basis van DigiD.Shabbaman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Niet echt klantvriendelijk nee. Een aantal vragen zijn relevant voor het inloggen, maar de rest zou ook best na het vastleggen van een tijdstip kunnen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Eens. En zeker een land waar ze staken om het geringste. Deze uitspraken gaat alleen maar verzet opleveren. En helemaal dom als je wetsvoorstel voor 2G nu in de kamer wordt behandeld.Fuujii schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
De Jonge onprofessioneel? Dan heb je Macron nog niet gehoord.
Macron: "Ongevaccineerden, die wil ik echt kwaad maken. Dus dat is wat we blijven doen, tot het einde. Dat is de strategie"
Ik snap niet waarom je als leider van een land zulke uitspraken doet. Net een klein kind die zijn zin niet krijgt. Zelfs áls dat de strategie is, dan is het knap dom om te roepen.
Er zal vast een hoop frustratie achterzitten. Je schiet alleen niets op met zo'n opmerking, behalve dat je het draagvlak verder onderuit haalt.
Volgens sommige users hier en mensen buiten op straat wonen we hier in Noord-Korea+. Ik denk dat veel van die mensen geen idee hebben hoe leuk het in NL is, ook in Coronatijd.Fuujii schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
Vreemde strategie van Macron, dat levert niets positiefs op denk ik.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Maar zeg eens eerlijk, wat verwacht jij dan van een OMT? Welke houding zou een team moeten hebben die puur naar medische zaken kijkt in tijden van een pandemie? En waarom zouden ze zich onmisbaar wanen. Ze hebben allemaal een prima, degelijke en goed betaalde baan buiten het OMT.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Die OMT leden zijn in hun eigen onmisbaarheid gaan geloven, bang dat ze zonder harde lockdown niet langer relevant zijn...
Je hebt een punt als je zegt dat de overheid wel erg de oren laat hangen naar het eenzijdige advies van het OMT. De overheid zou meer zaken moeten afwegen en op basis daarvan een besluit nemen, dat stuk lijkt nu helemaal weg nu men enkel bezig is met het pluche en het zo lang mogelijk rekken van goed nieuws zodat Rutte en Kuipers het applaus in ontvangst kunnen nemen van het blije publiek.
In het geval van Macron is ook de doelstelling fout en niet de implementatie.IJzerlijm schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:58:
Dat willen we toch, dat politici eerlijk zijn in wat ze met de maatregelen willen bereiken ? Macron doet dit hier en dan is het weer niet goed.
Vaccineren moet ook geen doel op zich worden. Het is een middel om de zorgbelasting te drukken en de pandemie uit te smeren over een langere tijdsperiode.
[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2022 09:01 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Daarentegen geeft Macron wel gewoon toe wat het doel is van 2G: meer vaccinaties. Dit in tegenstelling tot Rutte en De Jonge die daar zeer ontwijkend over zijn.martwoutnl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:53:
[...]
Eens. En zeker een land waar ze staken om het geringste. Deze uitspraken gaat alleen maar verzet opleveren. En helemaal dom als je wetsvoorstel voor 2G nu in de kamer wordt behandeld.
En ik maar denken dat het de Nederlanders waren die direct zijn tot het punt dat het vaak als bot wordt gezien.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De media (kranten en talkshows) zijn enkel uit op geld (kijkers/lezers). Welk onderwerp ze behandelen doet er niet toe, al moeten ze 3 maanden over hondendrollen berichten. Als dat leeft in de maatschappij, dan zullen ze daar op inzetten. Corona is onmiskenbaar onderwerp nummer 1 op dit moment.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
[...]
Eerlijk, ik denk dat de politiek juist de verkeerde dingen laat meewegen. De adviezen van het OMT en de daadwerkelijke maatregelen komen vaker niet dan wel overeen voor zover ik kan zien. Soms komt er een lockdown door, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat van het OMT 1:1 wordt overgenomen.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Je hebt een punt als je zegt dat de overheid wel erg de oren laat hangen naar het eenzijdige advies van het OMT. De overheid zou meer zaken moeten afwegen en op basis daarvan een besluit nemen, dat stuk lijkt nu helemaal weg nu men enkel bezig is met het pluche en het zo lang mogelijk rekken van goed nieuws zodat Rutte en Kuipers het applaus in ontvangst kunnen nemen van het blije publiek.
Niet dat ik dat niet begrijp, overigens. Draagvlak in de kamer en op straat is minimaal.
Drie weken geleden begreep ik het nog, toen was er veel onduidelijkheid en waren er vooral indirecte aanwijzingen dat het wel los zou lopen.YakuzA schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
Inmiddels is het 5 januari, kan iedereen die dat wil een booster krijgen en is het in Zuid-Afrika weer business-as-usual. Heeft het opportunistische VK laten zien dat Omikron meevalt, kan je in Antwerpen en Düsseldorf gewoon uit eten en shoppen.
Om dan met droge ogen te beweren dat de risico's 'ontzettend groot' zijn dan heb je imo tunnelvisie, de maatschappelijke, economische en psychische gevolgen van een lockdown geen enkele rol lijken te spelen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het is nog altijd de enige reëele mogelijkheid om uit deze crisis te komen; voldoende immuniteit opbouwen. Als we moeten wachten op natuurlijke immuniteit zonder dat de zorg overspoeld wordt zijn we nog enkele jaren bezig. Als iedereen zich laat vaccineren een stuk eerder.Stoney3K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:59:
[...]
In het geval van Macron is ook de doelstelling fout en niet de implementatie.Nou ja, óók de implementatie.
Vaccineren moet ook geen doel op zich worden.
Vaccineren kan je dus gelijk stellen aan de doelstelling "voldoende immuniteit opbouwen tegen Corona".
Daar heb je een punt. Ik vind de reactie van Macron vooral interessant vanuit een communicatieperspectief: wat probeer je te bereiken met zo'n opmerking? Ik heb niet het hele interview gezien, maar het voelt vooral vanuit emotie geroepen.Rannasha schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:59:
[...]
Daarentegen geeft Macron wel gewoon toe wat het doel is van 2G: meer vaccinaties. Dit in tegenstelling tot Rutte en De Jonge die daar zeer ontwijkend over zijn.
En ik maar denken dat het de Nederlanders waren die direct zijn tot het punt dat het vaak als bot wordt gezien.
Het punt is meer waar gaat dit allemaal toe leiden? Steeds meer dwang steeds meer controle steeds meer beperking van je vrije keuze. Het is zeker geen noord korea hier maar langzaam worden de riemen steeds iets strakker aangetrokken onder het mom van. Maar laten we hopen dat ik dit als we later terug kijken op deze tijd helemaal verkeerd heb ingeschat.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:54:
[...]
Volgens sommige users hier en mensen buiten op straat wonen we hier in Noord-Korea+. Ik denk dat veel van die mensen geen idee hebben hoe leuk het in NL is, ook in Coronatijd.
Vreemde strategie van Macron, dat levert niets positiefs op denk ik.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
exact dit.. Gasten in het OMT zijn adviseurs voor de overheid, dan hou je normaal je bek in de media. Nu bespelen ze de politiek met dit soort praatjes. Dit kan je gewoon niet accepteren. (nog niet meegenomen dat bepaalde mensen hele discutabele belangen hebben en dit misbruikt hebben aan het begin van de crisis. Een Als in Afrika een gevalletje Kluytmans opduikt lachen we over hoe corrupti het daar is.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Goede vraag. Wat zou jij als ceo doen als je adviseurs na een maand rekenen nog steeds geen idee hebben of dat we links of rechtsaf moeten? En dat terwijl de concurrentie om je heen duidelijk een richting kiest....nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:51:
[...]
Zou jij als CEO van een miljardenbedrijf niet luisteren naar je adviseurs?
Verkiezingstijd, hard zijn tegen ongevaccineerden levert veel stemmen op.Fuujii schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:02:
Ik vind de reactie van Macron vooral interessant vanuit een communicatieperspectief: wat probeer je te bereiken met zo'n opmerking? Ik heb niet het hele interview gezien, maar het voelt vooral vanuit emotie geroepen.
En ondertussen wil Boris Johnson doorgaan met zijn huidige beleid van mondkapjes, thuiswerken en een CTB op sommige plekken:Fuujii schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:48:
Johnson: goede kans dat nieuwe maatregelen nu niet nodig zijn - https://nos.nl/l/2411969#UPDATE-container-58412695
Ook bijzonder is dat ik begrijp dat het CTB in het VK een ander soort 2G is dan dat hier op de agenda staat. 2G in het VK is gevaccineerd of getest, een positieve test van een tijdje terug telt dan weer niet mee.
Verwijderd
In Zuid Afrika zijn er 0 extra maatregelen genomen. Gisteren nog met een paar collega's daar gesproken en daar is de afgelopen weken niets veranderd. Ze hebben daar feitelijk alleen nog wat wij verstaan onder "de basismaatregelen". Ja, ze moeten mondkapjes dragen en afstand houden, maar verder is in principe alles gewoon mogelijk. Er is wél een avondklok overigens. Die begint om 23:00 uur en die is voor tijdens de feestdagen tijdelijk opgeschort geweest.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Drie weken geleden begreep ik het nog, toen was er veel onduidelijkheid en waren er vooral indirecte aanwijzingen dat het wel los zou lopen.
Inmiddels is het 5 januari, kan iedereen die dat wil een booster krijgen en is het in Zuid-Afrika weer business-as-usual. Heeft het opportunistische VK laten zien dat Omikron meevalt, kan je in Antwerpen en Düsseldorf gewoon uit eten en shoppen.
Om dan met droge ogen te beweren dat de risico's 'ontzettend groot' zijn dan heb je imo tunnelvisie, de maatschappelijke, economische en psychische gevolgen van een lockdown geen enkele rol lijken te spelen.
Dus gaan we maar ordinair burgertje pesten?Emgeebee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Het is nog altijd de enige reëele mogelijkheid om uit deze crisis te komen; voldoende immuniteit opbouwen. Als we moeten wachten op natuurlijke immuniteit zonder dat de zorg overspoeld wordt zijn we nog enkele jaren bezig. Als iedereen zich laat vaccineren een stuk eerder.
Vaccineren kan je dus gelijk stellen aan de doelstelling "voldoende immuniteit opbouwen tegen Corona".
Voer dan gelijk een plicht in of iets wat erop lijkt. Maar mensen het leven ‘zuur willen maken’, omdat ze geen vaccinatie nemen… Gaat wel heel erg ver.
Overigens gaat het opbouwen van collectieve immuniteit een stuk sneller met Omicron.

[ Voor 6% gewijzigd door Lycaon op 05-01-2022 09:09 ]
Ook het versoepelen in september kwam volledig van het OMT toch?nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Eerlijk, ik denk dat de politiek juist de verkeerde dingen laat meewegen. De adviezen van het OMT en de daadwerkelijke maatregelen komen vaker niet dan wel overeen voor zover ik kan zien. Soms komt er een lockdown door, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat van het OMT 1:1 wordt overgenomen.
Niet dat ik dat niet begrijp, overigens. Draagvlak in de kamer en op straat is minimaal.
Maar verder niet zo gek, het OMT adviseert doorlopend. Soms schieten ze in paniek en dan wordt dit overgenomen. Onze overheid mist elke nuance, al heel lang. Ik pleitte er in augustus/september 2020 al voor dat we eens wat gingen proberen en verder keken dan onze neus lang is. Nu 1,5 jaar later is het nog steeds alles of niets.
In April zijn de presidentsverkiezingen in Frankrijk, dus je moet alle uitspraken van politici zien door de lens van een verkiezingscampagne.Fuujii schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Daar heb je een punt. Ik vind de reactie van Macron vooral interessant vanuit een communicatieperspectief: wat probeer je te bereiken met zo'n opmerking? Ik heb niet het hele interview gezien, maar het voelt vooral vanuit emotie geroepen.
In Frankrijk is een meerderheid van de bevolking voor 2G en is maar een klein percentage van de kiezers niet gevaccineerd. Zeker onder de doelgroep van Macron en z'n partij liggen de verhoudingen nog schever in het voordeel van 2G-voorstanders & gevaccineerden.
Het grootste deel van de mensen die sterk negatief op deze uitspraken reageren in Frankrijk zouden toch niet op hem gestemd hebben.
Mensen leven in de perceptie dat het nooit fout gaat in Nederland. Of dat we hier nooit bepaalde buitenlandse praktijken mee kunnen maken.schnumi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Het punt is meer waar gaat dit allemaal toe leiden? Steeds meer dwang steeds meer controle steeds meer beperking van je vrije keuze. Het is zeker geen noord korea hier maar langzaam worden de riemen steeds iets strakker aangetrokken onder het mom van. Maar laten we hopen dat ik dit als we later terug kijken op deze tijd helemaal verkeerd heb ingeschat.
Dat terwijl er ook sprake is van belangenverstrengeling, dubbele agenda's zijn, gehunkerd wordt naar macht én dat het bedrijfsleven meer macht heeft dan mensen zich realiseren. Zijn die mensen allemaal kwaadwillend? Nee. Maar dat alles ten goede komt het volk...?
Je hebt het hier (gelukkig!) nog steeds beter dan in 99% van de wereld. Maar er zijn wel bepaalde zorgelijke trends bezig waar mensen blind voor zijn. Omdat ze denken 'dat gebeurt niet in Nederland'. Het is goed dat daar een kritisch debat over is én dat er tegenmachten zijn.
Zo langzamerhand begin ik te denken dat het idee van een werkende coronapas een samenzweringstheorie is.MarcoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 02:36:
De coronapas is een extra middel om besmettingen in toom te houden zonder dat hele sectoren moeten sluiten.
We hadden in september een prachtig uitgangspunt. Weinig patiënten in het ziekenhuis en lage besmettingen. Al vrij snel mocht de coronapas solo vliegen en was dit het enige nog wat de besmettingen moest tegenhouden. Een krappe drie maanden later was het zo uit de klauw gelopen dat we in lockdown gingen.
De coronapas stoelt het op het idee dat gevaccineerden 'veilig' zijn. Dat zijn ze niet. In november en december waren respectievelijke dus 61% en 65% van de besmettingen onder volledig gevaccineerden. Bedenk dat dit de groep is die zo door mag lopen in die coronapas regimes. De groepen gevaccineerd en ongevaccineerd zijn geen perfect gescheiden groepen. De laatste tijd vonden de meeste besmettingen, voor zover die herleid konden worden, plaats in situaties waar geen coronapas nodig was. De groepen gevaccineerd en ongevaccineerd leven niet totaal gescheiden van elkaar.
De coronapas heeft nu al meerdere uitbreidingen achter de rug, maar de resultaten bleven slecht. Hoe gaat de volgende uitbreiding dan wel werken? Het is als die quote over de definitie van waanzin, alleen hier moeten de dames en heren politici natuurlijk hun gezichtsverlies beperken. De Belgische viroloog Van Ranst was er duidelijk over toen hij onlangs bij Buitenhof aan tafel zat, een coronapas is een middel om via drang/dwang je vaccinatiegraad omhoog te krijgen en niet een middel om besmettingen mee te voorkomen.
En daarom verwacht ik dat die systemen nog heel lang aan blijven staan. Dat coronapas systeem is een prima kandidaat voor het uitbreiden van functionaliteiten, want het staat er immers toch?Dat is een relatief pijnloze maatregel die eigenlijk alleen voor wat gemor in de Kamer zorgt. Natuurlijk blijft deze lang gelden. Deze opgeven is óf verklaren dat corona voorbij is óf de witte vlag hijsen.
Stoppen met de coronapas is niet zozeer een capitulatie, eerder een klap in het gezicht van de Haagse pleitbezorgers van het project. Die staan in hun hemd als het project afgebroken moet worden en dat hebben ze liever niet.
Wat valt er dan mee in het VK? 15000 mensen met covid in het ziekenhuis, 1900 opnames per dag en de zorg is op veel plekken afgeschaald door tekort aan capaciteit.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Drie weken geleden begreep ik het nog, toen was er veel onduidelijkheid en waren er vooral indirecte aanwijzingen dat het wel los zou lopen.
Ook dat mag genuanceerd worden: 'alles of niets' is bij gebrek aan draagvlak voor de tussenstap, namelijk het CTB. De mildere versies van lockdowns blijken niet te doen wat ze moeten doen, dus een technische implementatie (die overigens ten behoeve van privacy al gehandicapt is) zou soelaas moeten bieden.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:07:
[...]
Ook het versoepelen in september kwam volledig van het OMT toch?
Maar verder niet zo gek, het OMT adviseert doorlopend. Soms schieten ze in paniek en dan wordt dit overgenomen. Onze overheid mist elke nuance, al heel lang. Ik pleitte er in augustus/september 2020 al voor dat we eens wat gingen proberen en verder keken dan onze neus lang is. Nu 1,5 jaar later is het nog steeds alles of niets.
Ik kan er niet op wachten dat de riemen juist strak worden aangetrokken. Gooi die 2G en 3G er maar direct in wat mij betreft. De 10 procent die dan buiten de boot valt, die hebben hun kans gehad en kunnen dan laten zien hoeveel hun principes echt waard zijn. Daarmee maken voor 90 procent van de burgers en voor 100 procent van de ondernemers het leven leuker.schnumi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:02:
[...]
Het punt is meer waar gaat dit allemaal toe leiden? Steeds meer dwang steeds meer controle steeds meer beperking van je vrije keuze. Het is zeker geen noord korea hier maar langzaam worden de riemen steeds iets strakker aangetrokken onder het mom van. Maar laten we hopen dat ik dit als we later terug kijken op deze tijd helemaal verkeerd heb ingeschat.
Juist de slappe houding elke keer, het uitstellen van pijnlijke maatregelen, breekt ons op.
Niet heel anders dan bij ons dus, wat is 15.000 op 67 miljoen?n0pe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
Wat valt er dan mee in het VK? 15000 mensen met covid in het ziekenhuis, 1900 opnames per dag en de zorg is op veel plekken afgeschaald door tekort aan capaciteit.
Het grote verschil is dat daar echt alles kan, van zalen vol dart-fans tot volle kroegen en voetbalstadions.
Nou is dat het andere uiterste, maar onze harde lockdown was gewoon nergens voor nodig.
Geen idee, is dat aan de orde dan? Voor zover ik kan zien heeft de politiek niet bijster vaak de gekozen richting daadwerkelijk genomen namelijk. Daar kan je de adviseurs niet op afrekenen (al is dat wel een populair ding, óók in het bedrijfsleven).stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:03:
[...]
Goede vraag. Wat zou jij als ceo doen als je adviseurs na een maand rekenen nog steeds geen idee hebben of dat we links of rechtsaf moeten? En dat terwijl de concurrentie om je heen duidelijk een richting kiest....
Je mist vooral elke juridische basis. Die is ons al diverse malen beloofd maar de overheid is te laf om dit door te duwen. Bang voor een fractie van de 10 procent die staan te schreeuwen op het Museumplein.nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:11:
[...]
Ook dat mag genuanceerd worden: 'alles of niets' is bij gebrek aan draagvlak voor de tussenstap, namelijk het CTB. De mildere versies van lockdowns blijken niet te doen wat ze moeten doen, dus een technische implementatie (die overigens ten behoeve van privacy al gehandicapt is) zou soelaas moeten bieden.
Andere landen laten zien dat het gewoon werkt en 3G heeft ook voor nagenoeg geen problemen gezorgd hier (problemen als in dat men het moet laten zien). Eerste 2 dagen was er wat gesputter, en daarna werd het breed gedragen omdat men door had dat het zorgde voor extra vrijheid.
Nou is het vk ook best een groot land. Die cijfers lijken in vergelijking met ons kikkerlandje ook best groot. Het grootste probleem aldaar is de uitval van zorgpersoneel ivm besmetting.n0pe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]
Wat valt er dan mee in het VK? 15000 mensen met covid in het ziekenhuis, 1900 opnames per dag en de zorg is op veel plekken afgeschaald door tekort aan capaciteit.
Nou ja, in een situatie waarin er presidentsverkiezingen aankomen kan je én mooi dat kleine groepje, want in Frankrijk is die groep echt nog wel een stuk kleiner dan hier in NL, mooi als vijand neerzetten.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:07:
[...]
Dus gaan we maar ordinair burgertje pesten?
Voer dan gelijk een plicht in of iets wat erop lijkt. Maar mensen het leven ‘zuur willen maken’, omdat ze geen vaccinatie nemen… Gaat wel heel erg ver.
Overigens gaat het opbouwen van collectieve immuniteit een stuk sneller met Omicron.
Zoveel stemmers uit de ongevaccineerden-groep zal je niet kwijt raken, want die zullen, gezien alle eerdere maatregelen om te duwen richting vaccinatie, toch al niet zo snel op Macron stemmen.
En je hebt wel mooi een gezamenlijke vijand voor de groep waar hij z'n stemmers wel uit hoopt te vissen.
Het klinkt hieruit nu net alsof het RIVM belang heeft (gehad) bij een lockdown. Dat kan ik niet helemaal rijmen.Wolly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:21:
[...]
Van Dissel heeft inderdaad in de persconferentie gezegd dat een model afhankelijk is van wat je erin stopt en dat ze eigenlijk niet wisten wat ze erin moesten stoppen. Ze kozen er echter voor om bepaalde aannames te maken (gebaseerd op onbekende zaken) en daarmee ons land in een lockdown te storten. Dat is toen al direct door veel mensen bekritiseerd, echter doet het RIVM nu voorkomen alsof zij hoogstpersonlijk ervoor hebben gezorgd dat we niet in dat scenario zijn gekomen.
Als je woorden als afgewend gebruikt voor een gevaar wat nooit heeft bestaan dan ben je bezig met propaganda.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar dat lost zich binnen enkele weken op, als deze mensen hersteld zijn hebben ze weer een solide bescherming.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Nou is het vk ook best een groot land. Die cijfers lijken in vergelijking met ons kikkerlandje ook best groot. Het grootste probleem aldaar is de uitval van zorgpersoneel ivm besmetting.
De vraag ging over onderstaande slide, waar in de tabel en linkse grafiek 0-11 wel is meegenomen, in de rechtse grafiek is 0-11 niet meegenomen. Mijn conclusies daaruit:YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:45:
[...]
Maar wel goed en verfrissend dat Fleur het een keer aan het rechte eind had.
Misschien heeft dit wel iets getriggert om de rapportage te corrigeren?
- Dhr. van Dissel zijn antwoord is niet juist
- Hoogstwaarschijnlijk niet een poging om mensen op het verkeerde been te zetten, aangezien dat heel vreemd zou zijn met de duidelijke melding in de grafieken
- Gezien het weglaten van 0-11 in de rechtse grafiek, RIVM het al enigszins logisch vond 0-11 niet mee te nemen
- De hoge 0-11 november balk de finale trigger was, aangezien daar voor het eerst de percentages echt uit zijn verband worden getrokken (hoewel dit misschien ook al voor oktober geldt)
- En als laatste wat minder feitelijk: Het zou helpen als zowel aanwezige politici als dhr. van Dissel wat meer oog zouden hebben voor informatievoorzienende karakter van de briefing en er minder een politieke show van zouden maken en er over en weer wat meer respect wordt getoond. Wellicht zou er dan iets als "Weet u dat zeker meneer van Dissel, want als ik de balkjes tel, is de 49% wel degelijk incl 0-11" - "Oh ja sorry, ik heb me versproken en u heeft gelijk" kunnen gebeuren.
/f/image/L3bCtTyJo4oGoe6nRILd1OED.png?f=fotoalbum_large)
...
Aan de andere kant, bevolking is ongeveer 4x zo groot als de onze, bezetting is nu 6 á 7x zo hoog volgens mij. Dus per kop 1,5x zo hoog. En ik weet niet of Engeland in verhouding 't slechter doet dan Schotland/Wales/Noord-Ierland (want daar zijn strengere maatregelen), maar ik acht gezien de nieuwsberichten de kans niet zo groot dat 't in Engeland beter gaat dan bij ons.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Nou is het vk ook best een groot land. Die cijfers lijken in vergelijking met ons kikkerlandje ook best groot. Het grootste probleem aldaar is de uitval van zorgpersoneel ivm besmetting.
Dus om nu te zeggen dat ze de situatie daar onder controle hebben...
Als het daar toch mis lijkt te gaan, dan zullen evt. maatregelen veel heftiger moeten zijn dan hier, omdat ze het daar minder onder controle hebben.
Ze nemen daar wat meer de gok dat 't wel los zal lopen. En dat kan misgaan. Of goed. De toekomst wijst 't uit.
Ik had het over de huidige lockdown, niet over de afgelopen 2 jaar. En natuurlijk moet je de adviseurs afrekenen op de feiten.... na een maand nog steeds geen duidelijk beeld (het kan tussen de 100 en de 2000 ic opnames zitten) terwijl zo ongeveer half europa zo goed als mogelijk de teugels laat vieren zegt mij genoeg. Ze willen het wiel opnieuw uitvinden..... gewoon niet nodig.nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Geen idee, is dat aan de orde dan? Voor zover ik kan zien heeft de politiek niet bijster vaak de gekozen richting daadwerkelijk genomen namelijk. Daar kan je de adviseurs niet op afrekenen (al is dat wel een populair ding, óók in het bedrijfsleven).
Het hiaat in die coronapas zit in het mixen van de groep met een test en de groep met een vaccinatie. Niets meer, niets minder. Dat is -wetende dat gevaccineerden ook kunnen overdragen- echt het grootste struikelblok. Scheid die twee groepen, en je bent er grotendeels uit.CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]
Zo langzamerhand begin ik te denken dat het idee van een werkende coronapas een samenzweringstheorie is.![]()
We hadden in september een prachtig uitgangspunt. Weinig patiënten in het ziekenhuis en lage besmettingen. Al vrij snel mocht de coronapas solo vliegen en was dit het enige nog wat de besmettingen moest tegenhouden. Een krappe drie maanden later was het zo uit de klauw gelopen dat we in lockdown gingen.
De coronapas stoelt het op het idee dat gevaccineerden 'veilig' zijn. Dat zijn ze niet. In november en december waren respectievelijke dus 61% en 65% van de besmettingen onder volledig gevaccineerden. Bedenk dat dit de groep is die zo door mag lopen in die coronapas regimes. De groepen gevaccineerd en ongevaccineerd zijn geen perfect gescheiden groepen. De laatste tijd vonden de meeste besmettingen, voor zover die herleid konden worden, plaats in situaties waar geen coronapas nodig was. De groepen gevaccineerd en ongevaccineerd leven niet totaal gescheiden van elkaar.
De coronapas heeft nu al meerdere uitbreidingen achter de rug, maar de resultaten bleven slecht. Hoe gaat de volgende uitbreiding dan wel werken? Het is als die quote over de definitie van waanzin, alleen hier moeten de dames en heren politici natuurlijk hun gezichtsverlies beperken. De Belgische viroloog Van Ranst was er duidelijk over toen hij onlangs bij Buitenhof aan tafel zat, een coronapas is een middel om via drang/dwang je vaccinatiegraad omhoog te krijgen en niet een middel om besmettingen mee te voorkomen.
[...]
En daarom verwacht ik dat die systemen nog heel lang aan blijven staan. Dat coronapas systeem is een prima kandidaat voor het uitbreiden van functionaliteiten, want het staat er immers toch?
Stoppen met de coronapas is niet zozeer een capitulatie, eerder een klap in het gezicht van de Haagse pleitbezorgers van het project. Die staan in hun hemd als het project afgebroken moet worden en dat hebben ze liever niet.
Zo gaat het gebeuren. In SA is het ook niet anders....Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Maar dat lost zich binnen enkele weken op, als deze mensen hersteld zijn hebben ze weer een solide bescherming.
De rol van het OMT is dan ook om de tunnelvisie op de medische kant te hebben.hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Ik hoop dat dat na een bijna 2 jaar OMT dat nu toch wel duidelijk was.
PSN
Maar dat komt weer omdat er gestemd moet worden op dat soort wetsvoorstellen, en met een demissionair kabinet is dat 3x zo moeilijk. Chronische dwarsliggers, principiele dwarsliggers, kamerleden met post-Rutte ambities, ga zo maar door. Je moet je voorstellen dat iedere wet ten behoeve van maatregelen al ingeleid moeten worden met bijv. van Dissel omdat er anders gewoon niet mee ingestemd wordt.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Je mist vooral elke juridische basis. Die is ons al diverse malen beloofd maar de overheid is te laf om dit door te duwen. Bang voor de 10 procent die staan te schreeuwen op het Museumplein.
Andere landen laten zien dat het gewoon werkt en 3G heeft ook voor nagenoeg geen problemen gezorgd hier (problemen als in dat men het moet laten zien). Eerste 2 dagen was er wat gesputter, en daarna werd het breed gedragen omdat men door had dat het zorgde voor extra vrijheid.
Kijk hoe lang de bredere inzet van het CTB al wordt voorbereid: https://www.tweedekamer.n...=2021Z21170&dossier=35971
Dat heeft echt niet alleen met het ontwerpen van die wet te maken, er wordt ook naar draagvlak gezocht bij andere partijen zodat de wet op steun kan rekenen bij (in ieder geval) de helft van de andere zetels.
En dat durven ze nu net niet, want die paar honderd man op het Museumplein zijn ze doodsbang voor om een of andere reden. Dat er per uur meer mensen naar de booster gaan (en die loopt nou niet bepaald storm, dus dat zegt wat) dan er per maand staan te schreeuwen en agenten aan te vallen lijkt volledig buiten beeld te vallen.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Het hiaat in die coronapas zit in het mixen van de groep met een test en de groep met een vaccinatie. Niets meer, niets minder. Dat is -wetende dat gevaccineerden ook kunnen overdragen- echt het grootste struikelblok. Scheid die twee groepen, en je bent er grotendeels uit.
Verwijderd
*knip* zo'n glijdende schaal argument, zonder enige onderbouwing/bewijsvoering, voegt niets toe aan de discussie. Feitelijk is dat, op deze manier, gewoon een drogredenatie.CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]
Zo langzamerhand begin ik te denken dat het idee van een werkende coronapas een samenzweringstheorie is.![]()
[...]
[ Voor 56% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 10:10 ]
Het bekende poldermodel van Nederland toch?nst6ldr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Maar dat komt weer omdat er gestemd moet worden op dat soort wetsvoorstellen, en met een demissionair kabinet is dat 3x zo moeilijk. Chronische dwarsliggers, principiele dwarsliggers, kamerleden met post-Rutte ambities, ga zo maar door. Je moet je voorstellen dat iedere wet ten behoeve van maatregelen al ingeleid moeten worden met bijv. van Dissel omdat er anders gewoon niet mee ingestemd wordt.
Kijk hoe lang de bredere inzet van het CTB al wordt voorbereid: https://www.tweedekamer.n...=2021Z21170&dossier=35971
Dat heeft echt niet alleen met het ontwerpen van die wet te maken, er wordt ook naar draagvlak gezocht bij andere partijen zodat de wet op steun kan rekenen bij (in ieder geval) de helft van de andere zetels.
Onvoorwaardelijk opnemen in de wet publieke gezondheid lijkt mij een bijzonder slecht idee.
Als als als... een virus laat zich nou eenmaal lastig controleren. Sprak gisteren nog een engelsman... mocht men daar ook weer gaan ingrijpen dan zal de bevolking het ook niet meer pikken. We zijn 2 jaar verder... hoe lang wil je hier nog mee doorgaan?rik86 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Aan de andere kant, bevolking is ongeveer 4x zo groot als de onze, bezetting is nu 6 á 7x zo hoog volgens mij. Dus per kop 1,5x zo hoog. En ik weet niet of Engeland in verhouding 't slechter doet dan Schotland/Wales/Noord-Ierland (want daar zijn strengere maatregelen), maar ik acht gezien de nieuwsberichten de kans niet zo groot dat 't in Engeland beter gaat dan bij ons.
Dus om nu te zeggen dat ze de situatie daar onder controle hebben...
Als het daar toch mis lijkt te gaan, dan zullen evt. maatregelen veel heftiger moeten zijn dan hier, omdat ze het daar minder onder controle hebben.
Ze nemen daar wat meer de gok dat 't wel los zal lopen. En dat kan misgaan. Of goed. De toekomst wijst 't uit.
Wat doen ze dan dag-in-dag-uit in de media?YakuzA schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:20:
De rol van het OMT is dan ook om de tunnelvisie op de medische kant te hebben.
Ik hoop dat dat na een bijna 2 jaar OMT dat nu toch wel duidelijk was.
Voor een goed advies hoef je geen paniek in het AD te zaaien, ga je niet bij talkshows zitten.
Dan geef je briefings aan Kamerleden, ministers en andere experts.
Informeer je de regering zonder de eigen mening aan Nederland op te dringen.
Verwijderd
De vraag is, "hoe lang moeten we daar mee doorgaan?". Niemand wil dit.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Als als als... een virus laat zich nou eenmaal lastig controleren. Sprak gisteren nog een engelsman... mocht men daar ook weer gaan ingrijpen dan zal de bevolking het ook niet meer pikken. We zijn 2 jaar verder... hoe lang wil je hier nog mee doorgaan?
Dan heb ik wellicht het memo van SARS-CoV-2 N.V. gemist met een aankondiging van die einddatum...?Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Ik persoonlijk ben alleen voor een 2G/3G systeem als van te voren een duidelijke einddatum of een eindcriterium wordt vastgelegd.
Onvoorwaardelijk opnemen in de wet publieke gezondheid lijkt mij een bijzonder slecht idee.
Er staat heel duidelijk óf eindcriterium.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Dan heb ik wellicht het memo van SARS-CoV-2 N.V. gemist met een aankondiging van die einddatum...?
Een datum zou in principe functioneren zoals nu het geval is. Regering moet voor een evt. verlenging dan langs het parlement.
[ Voor 20% gewijzigd door Lycaon op 05-01-2022 09:34 ]
Zelfs dan. Anders dan 'ziekenhuizen langdurig leeg' of iets anders waar je ook niet aan wilt, ga je zo'n zekerheid m.i. niet op papier kunnen zetten.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Lezen is een kunst :-).
Er staat heel duidelijk óf eindcriterium.
Dit soort opmerkingen snap ik nooit zo goed.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Ik persoonlijk ben alleen voor een 2G/3G systeem als van te voren een duidelijke einddatum of een eindcriterium wordt vastgelegd.
Stel nu dat één week voor die duidelijke definitieve einddatum de pleuris uitbreekt, ziekenhuizen overbelast is, dicht bij code zwart. Ja nee, nu stappen we af van het 2G / 3G beleid, want wat een vaste einddatum.
Dat is toch ook niet houdbaar?
Éen van de dingen die ik volkomen begrijp is juist de wispelturigheid van de maatregelen, omdat het virus in golven blijft komen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Einddatum lijkt mij onmogelijk in geval van een pandemie. Maar je zou er wel een zachte datum aan kunnen hangen waarop bepaalde wetgeving bekeken wordt en tegen vooraf bepaalde criteria wordt afgewogen.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Ik zou wel goed kunnen leven met een soort routekaart (die niet wekelijks veranderd) waarin we per sector bepalen wanneer we 2G, 3G of geen G vereisen.
Ach, “die ene” heeft er zelfs een ministerspost aan overgehouden. Jezelf profileren en zichtbaar zijn, mag best ten koste gaan van een boel anderen kennelijk…hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Wat doen ze dan dag-in-dag-uit in de media?
Voor een goed advies hoef je geen paniek in het AD te zaaien, ga je niet bij talkshows zitten.
Waarom belt de media ze dag-in-dag uit om hun te interviewen en mening te vragen?hoevenpe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Wat doen ze dan dag-in-dag-uit in de media?
Lijkt me stug dat hun zelf actief alle kranten en media benaderen buiten hun normale baan en OMT werk om.
(Buiten Kuipers om dan, die was actief aan het solliciteren naar de ministerspost)
PSN
Eens, maar dan laat je evt. verlenging of herinvoering van het systeem over aan het parlement. Bij voorkeur niet in permanente wetgeving.MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Zelfs dan. Anders dan 'ziekenhuizen langdurig leeg' of iets anders waar je ook niet aan wilt, ga je zo'n zekerheid m.i. niet op papier kunnen zetten.
Dat kan helemaal niet met het Nederlandse systeem. Je laat lang niet genoeg informatie achter met je QR code om getraceerd te kunnen worden.
Een vastgelegde einddatum of harde eindvoorwaarde is net zo onwenselijk als onvoorwaardelijk opnemen. Zoals we al vaak genoeg hebben gezien kan de situatie significant veranderen, waardoor eerder gemaakte aannames niet meer kloppen.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Een betere oplossing lijkt mij om een dergelijk te systeem te koppelen aan een verplichte periodieke hernieuwing van de goedkeuring door de Tweede Kamer. Bijvoorbeeld elke 2 maanden opnieuw stemmen. Zodra er tegen gestemd wordt, eindigt het.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 10:10 ]
Oh ja, de routekaart, daar waren ze vorig jaar ook zo goed mee bezigDrardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Einddatum lijkt mij onmogelijk in geval van een pandemie. Maar je zou er wel een zachte datum aan kunnen hangen waarop bepaalde wetgeving bekeken wordt en tegen vooraf bepaalde criteria wordt afgewogen.
Ik zou wel goed kunnen leven met een soort routekaart (die niet wekelijks veranderd) waarin we per sector bepalen wanneer we 2G, 3G of geen G vereisen.
Ja kut, criterium is afschaffen.. nouja morgen weer invoeren op een ander criterium.
Het is allemaal helaas niet heel vaststaand.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Pleit je nu voor 1G? En dan de test-variant?MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Het hiaat in die coronapas zit in het mixen van de groep met een test en de groep met een vaccinatie. Niets meer, niets minder. Dat is -wetende dat gevaccineerden ook kunnen overdragen- echt het grootste struikelblok. Scheid die twee groepen, en je bent er grotendeels uit.
Een datum zou in principe functioneren zoals nu het geval is. Regering moet voor een evt. verlenging dan langs het parlement.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Einddatum lijkt mij onmogelijk in geval van een pandemie. Maar je zou er wel een zachte datum aan kunnen hangen waarop bepaalde wetgeving bekeken wordt en tegen vooraf bepaalde criteria wordt afgewogen.
Ik had beter moeten formuleren dat ik specifiek tegen het vastleggen in permanente wetgeving ben.
Dát zijn juist de controls die ons moeten beschermen van daadwerkelijke dictatuur. Dat die term nu wordt gebezigd door mensen die juist het land in een nekklem houden met diezelfde controls, tja, best ironisch. Op dezelfde manier dat letterlijk de mensen die met bivakmutsen op met vlaggen door de straat marcheren en vuurwerk in winkels gooien, tegenstanders NSB durft te noemen.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Het bekende poldermodel van Nederland toch?
Dit. Dank!Rannasha schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Een betere oplossing lijkt mij om een dergelijk te systeem te koppelen aan een verplichte periodieke hernieuwing van de goedkeuring door de Tweede Kamer. Bijvoorbeeld elke 2 maanden opnieuw stemmen. Zodra er tegen gestemd wordt, eindigt het.
Precies dat doen we toch al?
Alleen dan 3 maanden meen ik?
Of is dat stilletjes gewijzigd?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Soms twijfel ik daar wel eens een aan helaas... er hoeft maar 1 x code zwart genoemd te worden en alle politici staan dezelfde kant op en besluiten ruckzichtlos om alles plat te leggen. Ze zouden zich beter moeten bezighouden wat de eindstrategie word.... maar jawel! Dat duurt ook nog een paar weken. En rutte wist voor de kerst al te melden dat we hier vooral niet teveel van moesten verwachten....Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:24:
[...]
De vraag is, "hoe lang moeten we daar mee doorgaan?". Niemand wil dit.
Misschien moeten we dan als burger dan maar een overeenkomst tekenen dat we niemand verantwoordelijk kunnen houden voor de gevolgen als we alles maar laten gaan zoals in Engeland.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Als als als... een virus laat zich nou eenmaal lastig controleren. Sprak gisteren nog een engelsman... mocht men daar ook weer gaan ingrijpen dan zal de bevolking het ook niet meer pikken. We zijn 2 jaar verder... hoe lang wil je hier nog mee doorgaan?
Leuk als dan je naasten komen te overlijden door een tekort in de zorg vanwege de uit de hand gelopen situatie. En je naasten hoeven dan niet eens corona te hebben op gelopen.
Verwijderd
Welke eindcriterium in een constant veranderend spel?Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Zeg je, "alles open als ziekenhuisbezetting <500". Komt er de Theta variant die amper voor ziekenhuiszorg zorgt maar wel enorm veel long-COVID en zeg jij, "Nee, dit zijn de spelregels hier wijken we niet vanaf".
Kijk en dat bedoel ik dus ook, het lijkt wel of mensen hier zo hun hele hebben en houden zouden toevertrouwen aan wat er in de 2de kamer beslist word, tot nu toe is al talloze keren bewezen dat er grove fouten of simpelweg leugens worden gebruikt om bepaalde dingen er doorheen te drukken.Lycaon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Mensen die dit steunen moeten ook begrijpen dat het hele systeem eventueel ook uitgebreid kan gaan worden om hele andere dingen te gaan controleren en dat kan nog wel eens een hard gelag worden later.
Bovendien denk ik dat men gewoon moet accepteren dat op een gegeven moment de groep die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is, en de groep die de booster wil die ook gehaald heeft en dat de mensen die er niet voor kiezen dit ook niet gaan doen.
Leven en laten leven mensen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Dat vereist maar een héél kleine techtnische aanpassing op een voor ons onzichtbare plaats. Ik heb net niet voor niets over "toekomstige". Gewoon een kwestie van meer info in de QR stoppen die wél herleidbaar is.Rannasha schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Dat kan helemaal niet met het Nederlandse systeem. Je laat lang niet genoeg informatie achter met je QR code om getraceerd te kunnen worden.
[...]
Zoiets gaat niet "big bang", dat wordt hapje voor hapje geserveerd.
Klopt, doen we nu inderdaad.Dennis1812 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Precies dat doen we toch al?
Alleen dan 3 maanden meen ik?
Of is dat stilletjes gewijzigd?
Maar volgens mij was het idee om o.a. ook het CTB op te nemen in de wet publieke gezondheid.
Kan zo snel even geen bron vinden (geloof dat dit eerder is aangehaald hier), maar het kabinet wil(de) niet telkens om verlenging hoeven vragen.
Verwijderd
Eindstrategie is afwachten. Niet dat je veel meer kan doen.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Soms twijfel ik daar wel eens een aan helaas... er hoeft maar 1 x code zwart genoemd te worden en alle politici staan dezelfde kant op en besluiten ruckzichtlos om alles plat te leggen. Ze zouden zich beter moeten bezighouden wat de eindstrategie word.... maar jawel! Dat duurt ook nog een paar weken. En rutte wist voor de kerst al te melden dat we hier vooral niet teveel van moesten verwachten....
Hier wordt veel geroeptoetert over "perspectief", "eindstrategie", "duidelijkheid" bla bla bla. Die is er niet, het is crisis. Men gedraagt zich als die manager die tijdens een ransomware aanval vraagt om een estimate wanneer alles weer draait.
Simpelweg 2 vaste eikpunten pakken: 1e en 15e van elke maand. Criterium er tegenaan zoals de IC bezetting door Corona en dan een soort schema als we in de routekaart zagen die voor de komende 14 dagen sectoren verteld welke G variant er van toepassing is.Rannasha schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Dat geeft tijd en ruimte om in te grijpen, je verbind het aan keiharde criteria, men weet vooraf waar men aan toe is, 2 weken lijkt een redelijke periode met de kennis van nu en zoals eerder genoemd als we op een niveau komen dat Corona er niet meer toe doet eindigt alles vanzelf.
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Welke eindcriterium in een constant veranderend spel?
Zeg je, "alles open als ziekenhuisbezetting <500". Komt er de Theta variant die amper voor ziekenhuiszorg zorgt maar wel enorm veel long-COVID en zeg jij, "Nee, dit zijn de spelregels hier wijken we niet vanaf".
Een datum of criterium zou in principe functioneren zoals nu het geval is. Regering moet voor een evt. verlenging dan langs het parlement.
Ik had beter moeten formuleren dat ik specifiek tegen het vastleggen in permanente wetgeving ben.
Die lijken niet alleen groot maar zijn feitelijk ook groot. Alleen al in Engeland (55 miljoen inwoners) gaat het om 1900 opnames per dag en totaal 15000 in het ziekenhuis. Voor NL zou dat overeenkomen met 600 opnames per dag en 4700 mensen in het ziekenhuis (zowel IC als normale bedden). Daarnaast zijn zorgmedewerkers niet immuun voor Omicron en krijg je hier precies dezelfde problemen met uitval van personeel.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Dat is hoger dan de hoogste piek in ziekenhuisbezetting die we tot nu toe gehad hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door n0pe op 05-01-2022 09:38 ]
Verwijderd
Niet voor alles. Das niet te behappen. Maar ik zei al; scheiden, dus ik kan me voorstellen dat verschillend opties beschikbaar zijn.zacht schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Pleit je nu voor 1G? En dan de test-variant?
Ik lul maar wat:
- Restaurants 2G
- Kleinere evenementen 3G
- Middelgrote evenementen 1G
- Grotere evenementen 2G+
Idee is dan vooral om het aantal noodzakelijke tests te beperken door niet overal een testverplichting te hebben.
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 10:06 ]
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2022 10:06 ]
Dat is natuurlijk de taak van de media, kun je ze ook niet kwalijk nemen. Het is de taak van het OMT en haar leden om zich niet te laten verleiden.YakuzA schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Waarom belt de media ze dag-in-dag uit om hun te interviewen en mening te vragen?
Lijkt me stug dat hun zelf actief alle kranten en media benaderen buiten hun normale baan en OMT werk om.
(Buiten Kuipers om dan, die was actief aan het solliciteren naar de ministerspost)
Maar goed; OMT bestaat uit slimme en ervaren wetenschappers; geen twijfel over mogelijk. Maar individueel zijn het wel keizers en keizerinnen in hun eigen specialisme/faculteiten. En dan kun je het niet laten om elke profileringskans met beide handen aan te pakken. Dan heb ik nog niet eens over de soms directe individuele belangen die FTM dan weer naar boven haalt.
En dan moet jouw opa, oma, vader of moeder, broer of zus of andere dierbare volgende week naar het ziekenhuis met een ernstig iets en blijkt deze vol te liggen met niet gevaccineerde Corona patiënten. Sorry er is geen plek, succes met de begrafenisondernemer en maak er een mooi afscheid van.schnumi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Bovendien denk ik dat men gewoon moet accepteren dat op een gegeven moment de groep die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is, en de groep die de booster wil die ook gehaald heeft en dat de mensen die er niet voor kiezen dit ook niet gaan doen.
Leven en laten leven mensen.
Ben je dan nog steeds voorstander van je motto?
hoe vaak moeten mensen dit nog aan je uitleggen? Besmettingen tegenhouden met de pas? Het doel is vaccinaties stimuleren. Dat is namelijk de enige uitweg. Helaas mag een vaccinatieplicht niet, maar 2g gaat er zeker komen, net als in alle andere euopese landen.CMD-Snake schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]
De coronapas stoelt het op het idee dat gevaccineerden 'veilig' zijn.
Wat is je punt? Een hoop “naasten” zonder corona krijgen nu ook al niet de zorg die ze nodig hebben. Die laten we gewoon lijden totdat het acuut wordt en dan nemen we ze misschien op, of ze gaan vanzelf dood.Nicap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Misschien moeten we dan als burger dan maar een overeenkomst tekenen dat we niemand verantwoordelijk kunnen houden voor de gevolgen als we alles maar laten gaan zoals in Engeland.
Leuk als dan je naasten komen te overlijden door een tekort in de zorg vanwege de uit de hand gelopen situatie. En je naasten hoeven dan niet eens corona te hebben op gelopen.
Dat zal waarschijnlijk de polderuitkomst worden inderdaad. Gefeliciteerd met het slagen voor uw inburgering...Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Eindstrategie is afwachten. Niet dat je veel meer kan doen.
Hier wordt veel geroeptoetert over "perspectief", "eindstrategie", "duidelijkheid" bla bla bla. Die is er niet, het is crisis. Men gedraagt zich als die manager die tijdens een ransomware aanval vraagt om een estimate wanneer alles weer draait.
Dat 'hoe lang moeten we hier nog mee doorgaan' is ook iets wat we onszelf hebben aangepraat. De wil onder de bevolking is er allang niet meer....
Dat is wel erg zwart-wit. Het enige dat hij zegt is dat je moet accepteren dat een groep mensen zich simpelweg niet laat vaccineren. Voorkomen dat de ziekenhuizen overvol raken kan op meerdere manieren, en het is zelfs maar de vraag of we dat voor elkaar krijgen met 100% vaccinatie en verder geen maatregelen.Drardollan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:36:
[...]
En dan moet jouw opa, oma, vader of moeder, broer of zus of andere dierbare volgende week naar het ziekenhuis met een ernstig iets en blijkt deze vol te liggen met niet gevaccineerde Corona patiënten. Sorry er is geen plek, succes met de begrafenisondernemer en maak er een mooi afscheid van.
Ben je dan nog steeds voorstander van je motto?
Maar wat dan als de ziekenhuizen vol liggen en je mensen niet meer kunt opnemen? Voor de deur dood laten gaan, want we willen geen maatregelen?stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Ik wil ook dat maatregelen niet nodig zijn. Maar ja, daar is de situatie helaas niet altijd naar
Vaccinatieplicht mag best, mits er een wet voor komt. Net zoals er voor 2G een wet moet komen. Wat ontbreekt is de wilskracht (en wellicht politieke steun).Johan Bogle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Helaas mag een vaccinatieplicht niet, maar 2g gaat er zeker komen, net als in alle andere euopese landen.
Het is gewoon totaal ongeloofwaardig: men kondigt een paar weken harde lockdown aan tot 15 januari.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:30:
Ze zouden zich beter moeten bezighouden wat de eindstrategie word.... maar jawel! Dat duurt ook nog een paar weken. En rutte wist voor de kerst al te melden dat we hier vooral niet teveel van moesten verwachten....
Iedereen snapt dat je moet verlengen als het enorm tegenvalt, maar zelfs als de cijfers onder de eigen ondergrens duiken willen ze door met het huidige pakket...
Ik begin me met het lezen van dit soort berichten steeds meer zorgen te maken dat we de pandemie hier in Nederland alleen maar onnodig aan het rekken zijn door het virus proberen te beperken. Juist door met de huidige variant veel besmettingen te hebben zouden we onze immuniteit kunnen verhogen maar de lockdown beperkt dat.
Verwijderd
"De wil onder de bevolking" wordt al twee jaar aangehaald als argument. Toch heeft 90% zich gewoon laten vaccineren. De meningen in dit topic zijn echt niet representatief voor de gehele bevolking, gelukkig maar.stylezzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:38:
[...]
Dat zal waarschijnlijk de polderuitkomst worden inderdaad. Gefeliciteerd met het slagen voor uw inburgering...
Dat 'hoe lang moeten we hier nog mee doorgaan' is ook iets wat we onszelf hebben aangepraat. De wil onder de bevolking is er allang niet meer....
En jij bent wel stellig in je overtuigingen, al maanden roepen dat er een uitweg is maar een oplossing heb ik nog nooit voorbij zien komen.
Heb niet het beeld dat ze in Belgie, Duitsland, Frankrijk en het VK doodgaan op straat...rik86 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:39:
Ik wil ook dat maatregelen niet nodig zijn. Maar ja, daar is de situatie helaas niet altijd naar
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.