Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.272 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:25
Lycaon schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:55:
Het is denk ik nog te vroeg om zinnige uitspraken te doen over long-covid i.r.t. Omicron.
Maar het zal wel een factor zijn bij een eventuele vierde prik, net zomin als wij nu weten of die nodig is kan Hugo niet stellig beweren dat die er gaat komen.

Als Omikron inderdaad de variant waar Van Ranst het over heeft dan is een algemene vaccinatieronde waarschijnlijk niet meer nodig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Ik vind het ook wel bijzonder dat Nederland in een lockdown zit vanwege omicron, maar ene belgische viroloog van Ranst te horen verkondigen dat hij hoopt dat het de dominante variant word.
https://www.welingelichte...dwijd-dominant-wordt.html

en long covid moet je in het engels lezen, als in lang. Niet je ademorganen.
Dit, en net dat Deense verhaal.

Ik ging tot nu toe overal in mee, inclusief vaccinaties en booster en ook de huidige lockdown vond ik te verdedigen. Maar inmiddels vraag ik me wel af hoe lang we nog ten onrechte gegijzeld worden, en of de boel niet gewoon los(ser) gelaten kan worden. Ik begin daar in afwachting van 14-1 wel alvast opstandig van te worden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Maar het zal wel een factor zijn bij een eventuele vierde prik, net zomin als wij nu weten of die nodig is kan Hugo niet stellig beweren dat die er gaat komen.

Als Omikron inderdaad de variant waar Van Ranst het over heeft dan is een algemene vaccinatieronde waarschijnlijk niet meer nodig.
"Niet meer nodig" of "niet door laten gaan" zijn twee heel verschillende zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
PalingDrone schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:05:
"Niet meer nodig" of "niet door laten gaan" zijn twee heel verschillende zaken...
Hopelijk weten ze het coronavaccin te combineren met de jaarlijkse griepprik.

Iedere Nederlander in de herfst een oproep en je slaat twee vliegen in één klap. Bescherming tegen griep is ook niet verkeerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

Negaiido schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Wellicht is het handig om hetgeen wat de overheid aangeeft op te volgen i.p.v <insert random wetenschappelijke paper of wetenschapper > te volgen?
Als we de overheid niet meer kunnen vertrouwen dan zijn we verkeerd bezig.
En waar kwam overheid mee? Juist 6 maanden. En waarom is het nu 3? Omdat men anders niet snel genoeg de booster kon krijgen ivm qr-code, wintersport etc.

De gezondheidsraad heeft overigens 6 maanden geadviseerd: (ja dat is een overheidsinstelling)
https://www.gezondheidsra...en-covid-19-vervolgadvies

En het zijn niet random papers maar gewoon de studies van de farmaceuten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
@Nox
Met de kleine kanttekening dat de farmaceuten wel miljardenbelangen in dit hele verhaal hebben.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Hopelijk weten ze het coronavaccin te combineren met de jaarlijkse griepprik.

Iedere Nederlander in de herfst een oproep en je slaat twee vliegen in één klap. Bescherming tegen griep is ook niet verkeerd.
Gaan we de griepprik dan ook verplichten?
Pas een geldige QR om te kunnen gaan sporten wanneer je je mixje gehad hebt?

Animo voor de griepprik is er genoeg bij de doelgroep, toevalligerwijs is dat ook ongeveer dezelfde groep die zich zorgen maakt over wat corona met hun gestel kan uitspoken. Hartstikke mooi als dat gecombineerd kan worden door de huisartsen "2 in 1" te laten prikken maar dan wel op vrijwillige basis, niet geforceerd met toegangscodes etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Iedere Nederlander die op de lijst staat voor de griepprik. Ik zie geen reden om jarenlang voor corona te blijven prikken.

Het is tijdelijk nodig om bevolkingsbreed te vaccineren omdat het virus erg uitheems was en we geen weerstand hadden. Het schokeffect van zo’n uitheems virus is overbelasting van de zorg.

In de endemische fase kan het gezonde deel van de bevolking het hopelijk op eigen kracht af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22

codex

Geen OpenAI agent :)

MikeyMan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Die kunnen je wellicht meer vertellen over de medische kant.

Maar waarom zou de Risk/benefit van de booster ineens anders zijn? Aan de vorige ben je zo te zien ook niet overleden.
Omdat de MLD arts niet verder komen dan 50/50 wat betreft risico op een reactie als de vorige keer. Ik denk dat ik een stuk veiliger ben met een Omikron besmettingen dan een risico op een nieuwe auto immuunreactie(?), waar ik echt doodziek van ben geweest.

Dat voor een random persoon de risk benefit altijd positief uitvalt voor de vaccinatie, dat is logisch. Mijn mij ligt dat nu alleen even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
PalingDrone schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:14:
Hartstikke mooi als dat gecombineerd kan worden door de huisartsen "2 in 1" te laten prikken maar dan wel op vrijwillige basis, niet geforceerd met toegangscodes etc.
Vrijwillig ja, maar wel breder ingezet dan de huidige griepprik.

Waarom niet iedereen die dat wil? Genoeg mensen die de voordelen van een jaarlijkse oppepper tegen griep zien, dat verdien je terug met een lager ziekteverzuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@t_captain
Dat is vanaf het begin af aan al zo. Jong en/of gezond heeft weinig te vrezen van covid. Ook nu liggen er iets van 2500 man in het ziekenhuis. Op 18.000.000 koppen is dat helemaal niets.

Het echte probleem is dat onze reguliere zorg ook de IC moet bemannen. Dat gaat niet als je het echt nodig bent. Het moet andersom, IC personeel wat in rustige tijden helpt in de reguliere zorg, NAAST de bestaande artsen. Kunnen ze in noodsituaties weer naar de IC. Kun je ook gelijk een slag slaan in de inhaalzorg.
Helaas heeft 10 jaar Rutte zowel het onderwijs als de zorg uitgehold, waardoor dit een 10 jaren plan word. Maar dat lijkt me wel de route.
Kosten kan geen argument zijn als ik zie wat corona nu al heeft gekost.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Waarom niet iedereen die dat wil? Genoeg mensen die de voordelen van een jaarlijkse oppepper tegen griep zien, dat verdien je terug met een lager ziekteverzuim.
Hoezo breder? Wanneer je aan je huisarts vraagt of je een griepprik mag zullen ze je daar echt niet van weerhouden. Misschien dat er wat groter ingekocht zal moeten worden maar dat is zo geregeld.
Dat lagere ziekteverzuim heb je ook al wanneer mensen met klachten eindelijk eens gewoon thuis blijven tot ze beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Ik heb Sabaton, Rammstein, Amon Amarth, en Iron Maiden nog op het programma staan.

Ik ben benieuwd of ze door kunnen gaan.

Gaat een druk jaar worden met al die uitgestelde concerten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:26:
@t_captain
Dat is vanaf het begin af aan al zo. Jong en/of gezond heeft weinig te vrezen van covid. Ook nu liggen er iets van 2500 man in het ziekenhuis. Op 18.000.000 koppen is dat helemaal niets.

Het echte probleem is dat onze reguliere zorg ook de IC moet bemannen. Dat gaat niet als je het echt nodig bent. Het moet andersom, IC personeel wat in rustige tijden helpt in de reguliere zorg, NAAST de bestaande artsen. Kunnen ze in noodsituaties weer naar de IC. Kun je ook gelijk een slag slaan in de inhaalzorg.
Helaas heeft 10 jaar Rutte zowel het onderwijs als de zorg uitgehold, waardoor dit een 10 jaren plan word. Maar dat lijkt me wel de route.
Kosten kan geen argument zijn als ik zie wat corona nu al heeft gekost.
Een wat lage IC capaciteit is slechts een beperkt onderdeel van het probleem. Buurlanden hebben veel meer IC bedden, maar ook daar was brede vaccinatie nodig.

Belangrijk is dat we niet te makkelijk iets tijdelijks als “nieuw normaal” accepteren. Vaccineren heeft gezorgd voor een basis-immuniteit, voor de meeste mensen moet dat voldoende zijn om in de toekomst zonder problemen een infectie door te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Waarom tekens maar de drang hebben om zieke te onderdrukken?
Paar dagen in bed liggen is kut maar wel gewoon "normaal". Als je nou doodziek zou worden en ziekenhuis opname nodig is heb je een ander verhaal natuurlijk.

Als corona endemisch is en deze variant geen vage klachten als long covid veroorzaakt zie ik als gezonde veertiger geen reden om elk jaar een prik te halen. Deed ik voorheen ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Aghanim schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:40:
[...]
Nee dat is niet zo. Ik ben bij prik 2 in totaal 2.5 dagen doodziek geweest. In bed gelegen met ogen dicht tijdens mijn vakantie. Ik ben de afgelopen 20 jaar 0 (!!) dagen zo ziek geweest. Voor mij was de vorige keer de kosten/baten daarom negatief. Ik ga daarom geen booster halen als het niet noodzakelijk is voor mijzelf. Wil dit risico niet nog een keer lopen.
Ja, en uit de onderzoeken blijkt dat je gemiddeld genomen van corona zelf nog veel zieker wordt. En dat geldt dus ook voor jou. Dus ondanks dat je onderbuikgevoel aangeeft dat het risico nu groter is bij de prik, blijft het een onderbuikgevoel. Uiteindelijk is de kans dat je doodziek van corona wordt nog vele malen groter.

Maar dit is precies wat ik bedoel wat het verschil tussen wetenschappelijk en onderbuikgevoel is. En voor de duidelijkheid, ik snap je helemaal, maar wetenschappelijk gezien is ook voor jou een vaccintie vele malen beter.
Ik heb van het kabinet nog niks gehoord over het kijken naar concrete lange termijn scenario’s en bijbehorende plannen. Er komen alleen acties die vaccinatie dwang in de hand werken zoals 2G of het verkorten van de geldigheid van toegangsbewijzen. Dat impliceert voor mij dat de huidige strategie blijkbaar niet uitnodigt om naar betere alternatieven te kijken.
Dat er een gebrek aan toekomstvisie is, ben ik helemaal met je eens. Maar daaruit moet je niet de conclusie trekken dat ze de huidige situatie prima vinden. Wat ons kabinet doet is puur naar de korte termijn kijken en hopen dat het daarna wel meevalt. Daarmee is de huidige situatie niet iets wat de regering wil, maar een rechtstreeks gevolg van het gebrek aan visie.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Vlassie1980 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Paar dagen in bed liggen is kut maar wel gewoon "normaal". Als je nou doodziek zou worden en ziekenhuis opname nodig is heb je een ander verhaal natuurlijk.

Als corona endemisch is en deze variant geen vage klachten als long covid veroorzaakt zie ik als gezonde veertiger geen reden om elk jaar een prik te halen. Deed ik voorheen ook niet.
Dan heb je pech, want dan mag je straks niet meer uit eten.

Kabinet wil vanaf februari verloopdatum voor vaccinatiebewijs.

Dit is dus waar ik en vele anderen al tijden voor waarschuwen: de glijdende schaal. Niemand weet hoelang ze dit nog in stand willen houden. Die antwoorden hebben ze niet en/of krijgen we niet.

We hebben geen enkele garantie of dit systeem ooit weggaat. Dat alleen al is reden genoeg om zoiets niet in te voeren, maar helaas, het is te laat.

Twitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:47:
@Aghanim maakt gewoon een persoonlijke afweging een die valt voor vaccinatie negatief uit
Niets anders als de mensen die een booster halen want wintersport.
Alleen krijgt de ene ik ik ik afweging applaus, de andere levert je een label asociaal en/of wappie op.
Even ook hier voor de duidelijkheid, het maakt mij geen bal uit wat voor keuze je maakt. Ik reageer alleen wel op mensen die de vaccinatie niet nemen en denken/zeggen dat ze een rationele afweging maken. In 99/100 gevallen blijkt het nl. helemaal geen rationele afweging. En ook dan is de keuze prima, maar toch echt niet rationeel.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Vlassie1980 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Als jij kunt vertellen wie gevaccineerd moet worden omdat hij in het ziekenhuis gaat komen of het virus aan iemand door gaat geven die daardoor in het ziekenhuis gaat komen is dat prima. Want dan vaccineer je die en mag de rest thuis uitzieken. Helaas kunnen we dat niet bepalen en moeten we het virus dus zoveel mogelijk afremmen en ziekenhuisbezetting voorkomen door iedereen te vaccineren. En als het endemisch wordt en de ziekenhuizen het goed aan kunnen vervalt die vaccinatie echt wel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:11:
[...]

En waar kwam overheid mee? Juist 6 maanden. En waarom is het nu 3? Omdat men anders niet snel genoeg de booster kon krijgen ivm qr-code, wintersport etc.

De gezondheidsraad heeft overigens 6 maanden geadviseerd: (ja dat is een overheidsinstelling)
https://www.gezondheidsra...en-covid-19-vervolgadvies

En het zijn niet random papers maar gewoon de studies van de farmaceuten.
Precies de reden waarom ik mijn eigen weg kies en wil wachten tot na 6 maanden en graag Pfizer wil.
Het RIVM heeft oudejaarsdag een pagina over de booster geüpdate:
https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatie

Selectieve quote over de huidige vaccinaties (zonder booster)
Verwacht wordt dat de vaccins, dankzij de celullaire afweerlaag, nog wel voldoende bescherming bieden tegen ernstige ziekte (ziekenhuis- en IC-opname) door Omikron. Helemaal zeker weten we dat nog niet, want er zijn nog niet voldoende gegevens beschikbaar.
Over de booster van een ander merk
Een boostervaccinatie van een ander merk dan de eerste of tweede prik, het combineren van vaccins, staat nog niet officieel beschreven in de bijsluiters van de vaccins en de EMA registratie. Wel is uit onderzoek tot nu toe gebleken dat er geen verschil in effectiviteit en bijwerkingen is. Daarom is door de Gezondheidsraad geadviseerd dat voor de booster de vaccins gecombineerd kunnen worden.
Waarbij ze vergeten te melden dat de Gezondheidsraad het volgende zegt in datzelfde advies:
Verder geldt dat tussen de booster en de laatste dosis van de primaire vaccinatie ten minste 6 maanden moet zitten.
Over de 3 of 6 maanden:
Er moet minimaal 3 maanden zitten tussen je laatste vaccinatie en de booster. Anders werkt de booster niet goed. Oorspronkelijk gold in Nederland een periode van 6 maanden tussen de basisserie en de booster. Vanwege de snelle verspreiding van de Omikronvariant is dit interval ingekort naar 3 maanden. Zo kunnen snel meer mensen een boosterprik krijgen. De EMA en de ECDC hebben gezamenlijk bepaald dat het interval kan worden teruggebracht naar 3 maanden als dit nodig zou zijn in het belang van de publieke gezondheid . In Nederland is dit nu het geval.
Pfizer zegt:
Preliminary laboratory studies demonstrate that three doses of the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine neutralize the Omicron variant (B.1.1.529 lineage) while two doses show significantly reduced neutralization titers

Data indicate that a third dose of BNT162b2 increases the neutralizing antibody titers by 25-fold compared to two doses against the Omicron variant; titers after the booster dose are comparable to titers observed after two doses against the wild-type virus which are associated with high levels of protection
As 80% of epitopes in the spike protein recognized by CD8+ T cells are not affected by the mutations in the Omicron variant, two doses may still induce protection against severe disease

The companies continue to advance the development of a variant-specific vaccine for Omicron and expect to have it available by March in the event that an adaption is needed to further increase the level and duration of protection – with no change expected to the companies’ four billion dose capacity for 2022
En:
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older
Het RIVM, het EMA, het ECDC, de fabrikant van mijn dubbele vaccinatie, de Gezondheidsraad, een demissionair minister die vanmiddag zegt dat we met twee vaccinaties niet voldoende beschermd zijn. Ze zijn het niet geheel met elkaar eens. Ik maak mijn eigen keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Want er is nu al sprake van dat het vaccinatiebewijs definitief wordt ingevoerd en niet meer weg gaat? Want de gedachte dat we een permanent coronabewijs gaan krijgen lijkt me vrij absurd.

Dus ik maak me er weinig zorgen over dat een vaccinatiebewijs een verloopdatum krijgt, dat is gewoon om de effectieve werkingsduur van eventuele vervolgprikken op te vangen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
@redwing
Het maakt je wel uit, anders reageer je er niet op.

@Vlassie1980
We hebben redelijk in beeld wie de risico groepen zijn.
En voor besmettingen hoef je alleen maar naar de huidige situatie te kijken hoe effectief de vaccins nog zijn.
Niet voor niks dat de Jonge nu al begint met het inmasseren van nog een Boosterrinde in Q2 van dit jaar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Stoney3K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Want er is nu al sprake van dat het vaccinatiebewijs definitief wordt ingevoerd en niet meer weg gaat? Want de gedachte dat we een permanent coronabewijs gaan krijgen lijkt me vrij absurd.

Dus ik maak me er weinig zorgen over dat een vaccinatiebewijs een verloopdatum krijgt, dat is gewoon om de effectieve werkingsduur van eventuele vervolgprikken op te vangen.
Nee, maar heb ook nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen ervan. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.

Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.

En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.

Enz, enz. Ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik hiermee naartoe wil.
Stoney3K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Bij een beheersbare coronasituatie over een paar maanden, is er geen enkele reden meer om het systeem in stand te houden, want dan is het onnodig veel ellende en kost het geld.

Dat het afgeschaft wordt is dus aannemelijk, alleen is de vraag gewoon wanneer.
Laten we het hopen (y) Misschien ben ik gewoon enorm pessimistisch ingesteld wat dit betreft, maar de afgelopen 2 jaar zijn er veel verregaande maatregelen ingevoerd waarvan ik dacht: "dit gaan we nooit doen in Nederland".

We'll see! Hoop dat je gelijk hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennahz op 03-01-2022 21:06 ]

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennahz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Nee, maar heb ook nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen ervan.
Bij een beheersbare coronasituatie over een paar maanden, is er geen enkele reden meer om het systeem in stand te houden, want dan is het onnodig veel ellende en kost het geld.

Dat het afgeschaft wordt is dus aannemelijk, alleen is de vraag gewoon wanneer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• arbraxas
*knip*
Dit populistische onderbuik geneuzel mag je achterwege laten.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:48:
Zijn jullie nog steeds over boosters aan het praten? In die tijd ben ik naar de GGD gefietst en weer terug met pleister... :)

Strak geregeld weer: nu kreeg je een zitplaats in een lange rij en reden de prikkers als ware het een lopende band langs. Echt een veel hoger tempo dan afgelopen zomer.
Een stuk efficiënter inderdaad. Vond het zelf ook prettiger. Dat mouwen opstropen en je achteraf weer fatsoeneren terwijl de prikker (m/v) werkeloos stond toe te kijken werkte me best op de zenuwen :).

En het stempeltje bij het prikken. Had daar nog niet van gehoord, maar blijkbaar hebben ze veel last van wappies (by lack of a better word) die niet gevaccineerd willen worden (mag niet van Baudet) maar wel de lusten (gevaccineerde status) willen. Niet geprikt, dan geen stempeltje en geen vinkje.

En het gaat echt hard. Ben zelf 52 en mocht vorige week woensdag, vandaag heeft mijn dochter van 19 haar afspraak gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Een stuk efficiënter inderdaad. Vond het zelf ook prettiger. Dat mouwen opstropen en je achteraf weer fatsoeneren terwijl de prikker (m/v) werkeloos stond toe te kijken werkte me best op de zenuwen :).

En het stempeltje bij het prikken. Had daar nog niet van gehoord, maar blijkbaar hebben ze veel last van wappies (by lack of a better word) die niet gevaccineerd willen worden (mag niet van Baudet) maar wel de lusten (gevaccineerde status) willen. Niet geprikt, dan geen stempeltje en geen vinkje.

En het gaat echt hard. Ben zelf 52 en mocht vorige week woensdag, vandaag heeft mijn dochter van 19 haar afspraak gemaakt.
Deze week staat er voor 10% van de hele Nederlandse bevolking een afspraak gepland. Dat gaat zeker hard ;)

@hoevenpe wil wel naar de GGD fietsen, maar degene op fietsafstand heeft pas eind van de maand plek :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:46:
[...]

[...]

Nou spreek je jezelf toch echt tegen.
Ik spreek mijzelf regelmatig tegen :P maar deze keer niet. Misschien lees je het anders dan ik bedoel, er zijn meerdere curves die we plat kunnen slaan.

In 2020 wilden we graag een vaccin, met dat vaccin zouden we corona uitroeien. Eenmaal gevaccineerd zou je niet meer besmettelijk worden (was het plan) en als er niemand meer besmettelijk kan worden dan heeft een virus geen kans meer om zich te verspreiden. Flatten the curve betekend dan dat je met vaccinatie het aantal besmettingen omlaag brengt. Echter zorgen de huidige vaccins er niet voor dat je nooit meer besmettelijk kan worden.
Helaas zijn de laatste twee varianten zo besmettelijk dat je met de huidige beschikbare vaccins niet tot uitdoven komt, die zijn ongeveer 50% effectief tegen doorgifte en daarmee halveer je ongeveer de besmettelijkheid van een virus. Heel simpel gezegd wordt delta met een R=6 afgevlakt naar een alpha (de Britse variant) met een R=3. Zoals je weet zorgt alles boven R=1 niet voor uitdoving. :+ Hadden we een virusvariant gehad met een R=2 dan hadden we met de huidige vaccins en een verdwaald mondkapje corona uit kunnen roeien. Of je het een vaccin nodig dat je 100% resistent maakt, op dit moment niet beschikbaar.

Vaccins zijn nog wel erg effectief in het behoeden voor ernstige ziekte waarbij je zorg in een ziekenhuis nodig hebt. In plaats van de 50% die ik hier boven beschrijf tegen doorgifte van het virus werken de meeste vaccins ruim 95% tegen ziekenhuisopname.
Hoewel corona als virus inmiddels niet meer te stoppen is en je hoe dan ook met een berg besmettingen zit kan je met vaccinatie nog wel de berg patiënten in het ziekenhuis kleiner maken.

Dat zijn twee verschillende interpretaties van 'flatten the curve'.

Het gebruiken van besmettingen om maatregelen in te voeren of af te schaffen is ook geen slecht idee. Dat zijn namelijk de eerste tekenen dat iets goed of fout dreigt te gaan. Als je wacht op de daadwerkelijke ziekenhuisopnames dan ben je standaard een week of twee/drie te laat. Daarnaast is het belangrijk om te weten in welke leeftijd die besmettingen plaats vinden. 10000 kleuters geeft minder rotzooi dan 10000 bewoners van een zorginstelling waar de gemiddelde leeftijd 76 is.
Als je de gemiddelde verhouding weet tussen het aantal besmettingen en de daaruit voortkomende ziekenhuisopnames dan kan je er beleid op baseren. Dat beleid is dan op zich ook een 'flatten the curve'.
In november/december zijn er ruim 2000 IC patiënten geweest bij continue 10000 of meer besmettingen per dag, als die patiënten allemaal geprikt waren dan hadden we minder drukte in het ziekenhuis gehad en daardoor meer besmettingen kunnen permitteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 09:08
Patiënten die worden opgenomen in het Radboud universitair medisch centrum in Nijmegen krijgen vanaf donderdag standaard een PCR-test. Enkele specialistische ziekenhuizen doen dit al langer, zoals het Antoni van Leeuwenhoek, voor kankerpatiënten, en het Franciscus Gasthuis& Vlietland, voor mensen met ernstig overgewicht.
https://nos.nl/l/2411799

Mmm… Dubbele gevoelens bij.

Enerzijds natuurlijk goed.

Anderzijds gaat dit, zeker bij een zo besmettelijke variant als Omicron, een ‘onnodig’ zorgwekkend beeld geven van de ziekenhuisbezetting afgezet tegen eerdere fasen van de pandemie.
Een beetje zoals in Denemarken en het VK waar circa 1/3 “incidental cases” betreft.
Goede administratie van dit onderscheid (dóór of mét) lijkt mij cruciaal.

[ Voor 58% gewijzigd door Lycaon op 03-01-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:18:
@hoevenpe wil wel naar de GGD fietsen, maar degene op fietsafstand heeft pas eind van de maand plek :P
De tweede prik van mijn 12 jarige zoon was vrijdag op loopafstand gepland, die kleine locatie is echter opeens gesloten.

De GGD doet alles op mega-locaties, op fietsafstand is een paar weken wachten dan maar 25km rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Delta is vrijwel passé...
Omikronvariant oorzaak van 91 procent van de besmettingen in regio Amsterdam

De omikronvariant van het coronavirus zorgt in de regio Amsterdam momenteel voor 91 procent van de besmettingen. Dat hebben het Amsterdam UMC en de GGD Amsterdam bekendgemaakt op basis van een steekproef. 69 van de 76 onderzochte positieve coronatesten bevatte de omikronvariant. Het gaat om positieve testuitslagen van coronatesten die gisteren bij de GGD Amsterdam zijn gedaan. Die GGD-regio beslaat Amsterdam, Amstelveen, Uithoorn, Aalsmeer, Diemen en Ouder-Amstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
Even terug pakken op dat nu.nl bericht met de booster doelstelling van de minister:
"Het demissionaire kabinet hoopt dat uiteindelijk negen op de tien volwassenen voor een boosterprik kiezen. Momenteel is er slechts één leeftijdscategorie waarbij de opkomst hoger is dan 80 procent. "Het is echt nodig dat meer mensen zich gaan melden", zegt De Jonge. "Laat je prikken als je de uitnodiging krijgt. Je bent snel aan de beurt."

Twee dingen vergeten ze even:
1. (volgens het Dashboard: Volledig gevaccineerd 85,9%
Percentage van de bevolking van 18 jaar en ouder (geboren in 2003 en eerder) dat volledig gevaccineerd is tegen COVID-19. Waarde van zondag 26 december · Bron: RIVM
2. Van alle Tweakers gaat hooguit 50% die booster halen.

Die zure appel komt denk ik op het bordje van Kuipers.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:52:
Ik vind het ook wel bijzonder dat Nederland in een lockdown zit vanwege omicron, maar ene belgische viroloog van Ranst te horen verkondigen dat hij hoopt dat het de dominante variant word.
https://www.welingelichte...dwijd-dominant-wordt.html
Het één sluit het ander niet uit. Stel Omicron resulteert in 30% van de opnames die je met Delta zou hebben, dan hoop je dat die variant Delta verdrijft maar dat betekent niet dat je 0 problemen meer hebt.

Ik zie je vooral overal tegenaan schoppen: vaccins, qr codes, lockdown, de politiek: niets deugt. Zo werkt het niet helaas. Het aantal IC bedden verdubbelen is ook niet de oplossing, vooral niet op korte termijn, dus wat dan wel volgens jou?

Die Van Ranst is trouwens ook groot voorstander van snel boosteren en denkt dat dat in België heeft geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 03-01-2022 21:54 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De grote golf van Omicron moet nog komen, tenminste dat vertelden de modellen ons waar de lockdown met name is op gebaseerd.

Dat de scholen nu open mogen, geeft wel aan dat de verwachtingen al zijn bijgesteld. In alle eerlijkheid gaat het mij daar dus om wat brengen de nieuwe modellen ons met de nieuwe informatie die beschikbaar is of komt.

Want we zitten nu in de lockdown en we zitten ons te ergeren, maar vergeten even waar het op was gebaseerd. Tijd winnen om de zorgcapaciteit voor een deel terug te krijgen en zoveel mogelijk boosters te zetten om tezamen met die 2 maatregelen de volgende golf op te vangen. Omicron wordt vlot al dominant en dan is het dus zaak om te weten wat wordt de belasting op de zorg als die het overneemt.

Als de nieuwe modellen dus meevallen dan kun je ook weer eerder versoepelen, maar dat is nu dus nog behoorlijk koffiedik kijken. Voor iedereen zijn gemoedsrust hoop ik ook dat die informatie deze week wat naar buiten kan komen in de aanloop naar 14 januari.

En verder: we zullen ons echt niet tot sint juttemis met zijn allen moeten vaccineren om het virus onder controle te krijgen. Het is voor nu nog nodig om met name die zorgcapaciteit niet te overbelasten, maar aan de hand van nieuwe varianten en ontwikkeling in de vaccins gaat dat een keer veranderen.
Realistisch is om te denken dat in het najaar we met zijn allen nog een keer een prik moeten bijzetten en aan de hand van de varianten die er dan zijn kun je een beeld krijgen of het virus nog verder afzwakt en daarop de langere strategie door kan borduren.

Hou dat eens in je achterhoofd en staar niet naar vinkjes, controles en andere zaken die gewoon vervelend zijn, maar nog wel nodig. Persoonlijk hoop ik ook dat de nieuwe minister een duidelijkere strategie gaat lanceren om die onrust hierover, wat ook niet bijdraagt aan de bestrijding, grotendeels weg te nemen. Als men weet waar ze aan toe zijn dan helpt dat, de crisisstand moeten we echt eens uit.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
henkzelf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:40:
"Het demissionaire kabinet hoopt dat uiteindelijk negen op de tien volwassenen voor een boosterprik kiezen.
Totaal onrealistisch, voor jonge mensen is de booster het toegangsbewijs voor de horeca en noodzakelijk voor een buitenlandse vakantie.

Zolang de kroegen dichtblijven is dat voordeel niet aanwezig, kan je beter wachten tot de eerste twee prikken verlopen. Het beleid is te wispelturig, je kunt er niet op plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
@user109731

Geef alleen maar aan dat de visie van het RIVM echt niet de enigste binnen de virologen is.
Ook heb ik niet gepleit voor dubbele IC, maar voor een andere manier van bezetten zodat je en IC en reguliere zorg tegelijk hebt. Iets wat nu echt het probleem is. Al zou ook daadwerkelijk personeel hebben voor alle IC bedden echt niet verkeerd zijn.

QR, Lockdowns en de politiek:
Guilty as charged. Daar zal ik tegenaan blijven trappen omdat die ver voorbij gaan aan wat ik acceptabel vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:00:
@redwing
Het maakt je wel uit, anders reageer je er niet op.
Het maakt me uit dat iemand zegt dat ie een rationele beslissing neemt terwijl het dat niet is.

Of iemand zich wel of niet laat vaccineren maakt me niets uit. Sterker nog, ik vind het zelfs heel belangrijk dat iemand de keuze heeft om zich niet te vaccineren.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:58:
Want er is nu al sprake van dat het vaccinatiebewijs definitief wordt ingevoerd en niet meer weg gaat?
Kijkend naar het verleden, dikke kans.

Ruimte die de burger verliest ten opzichte van de overheid krijg je niet snel meer terug. Denk aan de wetgeving die ingevoerd werd na 11 september omwille van terrorismebestrijding. Was natuurlijk allemaal maar kort nodig bezwoeren ministers het parlement, maar 20 jaar na de aanslagen is die wetgeving nog altijd van kracht. Denk aan identificatieplicht, die uitbreiding van de bevoegdheden van geheime diensten. Met die ervaringen in het achterhoofd ben ik er niet optimistisch over. Dit soort systemen krijgen helaas snel nieuwe functies omdat ze toch al bestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Kijkend naar het verleden, dikke kans.
Misschien op papier. Maar ik denk dat de winkeleigenaar of de kroegbaas als het straks weer voorjaar is gewoon tegen iedereen zegt dat ie mag doorlopen, QR code of niet.

Zo'n technocratisch systeem krijg je alleen uitgevoerd door robots. Niet als mensen het ook moeten uitvoeren, want die gaan het gewoon aan hun laars lappen als ze zelf het nut niet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
Komt er gewoon weer even zo'n spierballen actie als in Utrecht van de overheid.
Niet voor niets hebben ze de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het beleid bij de ondernemers neergelegd.
Dat beperkt behoorlijk wat je moet controleren als overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Totaal onrealistisch, voor jonge mensen is de booster het toegangsbewijs voor de horeca en noodzakelijk voor een buitenlandse vakantie.

Zolang de kroegen dichtblijven is dat voordeel niet aanwezig, kan je beter wachten tot de eerste twee prikken verlopen. Het beleid is te wispelturig, je kunt er niet op plannen.
Je qoute mij wel erg selectief :-(

Percentage van de bevolking van 18 jaar en ouder (geboren in 2003 en eerder) dat volledig gevaccineerd is tegen COVID-19. Waarde van zondag 26 december · Bron: RIVM

[ Voor 28% gewijzigd door henkzelf op 03-01-2022 22:11 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
henkzelf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:11:
Dit gaat Kuipers ook niet oplossen, tenzij ze alsnog strikt 2G invoeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:51
henkzelf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:40:
Even terug pakken op dat nu.nl bericht met de booster doelstelling van de minister:
"Het demissionaire kabinet hoopt dat uiteindelijk negen op de tien volwassenen voor een boosterprik kiezen. Momenteel is er slechts één leeftijdscategorie waarbij de opkomst hoger is dan 80 procent. "Het is echt nodig dat meer mensen zich gaan melden", zegt De Jonge. "Laat je prikken als je de uitnodiging krijgt. Je bent snel aan de beurt."

Buiten Tweakers om ken ik 1 gevaccineerde die twijfelt over de booster, voor de rest haalt iedereen hem en ook zo snel mogelijk. Dus op basis daarvan zal zeker 80% straks geboosterd zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 00:15

St@m

@ Your Service

hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Dit gaat Kuipers ook niet oplossen, tenzij ze alsnog strikt 2G invoeren.
Dat gaat straks denk ik ook niet meer werken met deze booster en de omnikronprik die al is aangekondigd (en de 5e die wel zal komen rond herfst dit jaar en de 6e om de winter door te komen).. loop je straks zo 3 spuitjes achter..

Edit:
Dus ik wil best wel die booster nemen, maar prik 4, 5 en 6 (enz).. nah.. zit ik niet op te wachten om maar toegang te blijven krijgen tot de maatschappij. Dus kom maar met een plan beste 'dienaar van het volk'. Wat gaan we doen?

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 03-01-2022 22:27 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
redwing schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Als jij kunt vertellen wie gevaccineerd moet worden omdat hij in het ziekenhuis gaat komen of het virus aan iemand door gaat geven die daardoor in het ziekenhuis gaat komen is dat prima. Want dan vaccineer je die en mag de rest thuis uitzieken. Helaas kunnen we dat niet bepalen en moeten we het virus dus zoveel mogelijk afremmen en ziekenhuisbezetting voorkomen door iedereen te vaccineren. En als het endemisch wordt en de ziekenhuizen het goed aan kunnen vervalt die vaccinatie echt wel.
Daarom is 91% van iedereen die in het ziekenhuis beland 50+ en heeft 80% van die groep overgewicht en 90% een onderliggende ziekte. Van de groep 10-19 jaar beland 1% in het ziekenhuis waarvan ook 50%+ onderliggende ziektes heeft maar we weten niet welke mensen meer risico lopen en waar de druk vandaan komt?

Het doel is niet om niemand meer in het ziekenhuis te laten belanden maar dat de druk niet te hoog wordt. En die druk komt overduidelijk van de groep 50+ waarvan we ook heel duidelijk weten wie er meer risico lopen.

We moeten dus volgens jou 100% van de groep 10-19 vaccineren om 1% minder ziekenhuisopnamen te hebben? Sterker nog, als je de mensen die risico lopen uit de 10-19 vaccineert dan blijft er hooguit 0.5% over.

En dan gaan we ook nog eens een hele grote groep onnodig vaccineren omdat ze al natuurlijke bescherming hebben. Je kunt die vaccins beter aan andere landen geven die het wel nodig hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

biggydeen2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:29:
[...]
Daarom is 91% van iedereen die in het ziekenhuis beland 50+ en heeft 80% van die groep overgewicht en 90% een onderliggende ziekte. Van de groep 10-19 jaar beland 1% in het ziekenhuis waarvan ook 50%+ onderliggende ziektes heeft maar we weten niet welke mensen meer risico lopen en waar de druk vandaan komt?
Volgens mij haspel je in je cijfer gegoochel de IC en ZKH cijfers door elkaar?

Door de 2000 opnames onder de 20 klopt van bovenstaande al niet zoveel meer:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 22:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 04-01-2022 22:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Vanaf het ad liveblog
Het ligt niet voor de hand dat er vanaf volgende week alweer grote versoepelingen van de coronamaatregelen mogelijk zijn. Dat zei infectieziektendeskundige en lid van het Outbreak Management Team (OMT) Marc Bonten in Nieuwsuur. Volgens Bonten is vanwege de omikronvariant nog altijd voorzichtigheid geboden en moeten mensen 'niet te veel hoop' hebben dat alle maatregelen van tafel kunnen.

Vrijdag komt het OMT weer bij elkaar om het kabinet te adviseren. Mede op basis van dat advies wordt een week later een besluit genomen over een eventuele verlenging van de lockdownmaatregelen zoals die nu gelden. Bonten wilde niet zeggen hoe groot de kans is dat die maatregelen wat het OMT betreft niet langer nodig zijn, maar zei wel dat grote versoepelingen niet voor de hand liggen. ,,Als er ruimte is voor versoepeling, denk ik dat het OMT zal zeggen: ga dat in kleine stapjes doen en ga steeds kijken wat er gebeurt."

Bonten zei te hopen dat wetenschappers de komende dagen nog meer informatie over de omikronvariant van het virus kunnen delen. Duidelijk is dat deze variant besmettelijker is, maar mensen minder ziek lijkt te maken. Het is nog de vraag in hoeverre mensen die met deze virusvariant besmet zijn de zorg nog kunnen overbelasten. Het is volgens hem 'cruciaal' dat genoeg mensen een boosterprik nemen om de zorgpiek zo laag mogelijk te houden.
En zoals verwacht.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Inderdaad zoals verwacht.. we zitten nog wel een tijdje in deze lockdown. Even kijken of ik nog een weekendje naar een ander land kan boeken de aankomende tijd. Gelukkig ook nog wel wat etentjes staan met vrienden.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 03-01-2022 22:51 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

arbraxas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:14:
@Nox
Met de kleine kanttekening dat de farmaceuten wel miljardenbelangen in dit hele verhaal hebben.
De studies vd farmaceuten geven een grotere termijn aan, ze verdienen juist meer als er minder tijd tussen zit (des te eerder kan een eventuele vierde dose...)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:51:
Inderdaad zoals verwacht.. we zitten nog wel een tijdje in deze lockdown. Even kijken of ik nog een weekendje naar een ander land kan boeken de aankomende tijd. Gelukkig ook nog wel wat etentjes staan met vrienden.
Die belgen lachen zich inmiddels helemaal rot. Gisteren nog even naar de nieuwe spiderman geweest.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:51:
Heb persoonlijk nog geen verschil gemerkt tussen met en zonder lockdown.

Behalve de kapper :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het OMT-advies staat online.
https://www.rijksoverheid...6-met-2e-aanpassinggelakt

Oa adviseerde het OMT zowel buiten- als binnensport voor de jeugd weer te openen, maar dat is dus helaas niet overgenomen.
Wel zijn de bandbreedtes bij de ZH opnames en bezetting enorm groot, dus eigenlijk zeggen ze, wij weten het ook niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Die belgen lachen zich inmiddels helemaal rot. Gisteren nog even naar de nieuwe spiderman geweest.... :)
Het is dat ik dik 2 uur moet rijden naar België... half uur naar Duitsland, dus ik denk dat het dat wordt.
Vorige week nog in Disneyland geweest, lekker onbezorgd met 50.000 man in het park. :p
Mektheb schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:54:
[...]

Heb persoonlijk nog geen verschil gemerkt tussen met en zonder lockdown.

Behalve de kapper :+
Kapper komt gewoon langs bij mij. Maar als je niet naar winkels/ cafés/ bioscopen gaat, dan merk je er niet zoveel van nee 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 03-01-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Het is dat ik dik 2 uur moet rijden naar België... half uur naar Duitsland, dus ik denk dat het dat wordt.
Vorige week nog in Disneyland geweest, lekker onbezorgd met 50.000 man in het park. :p
Dat kan natuurlijk ook. Voor mij is het 45 minuten voor ik in centrum antwerpen sta. Blijft apart dat het omt zich nog blijft verschuilen achter het 'we weten het nog niet' excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RoD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:34:
Ik weet niet hoe de rolverdeling was, ik had het idee dat het kabinet wel gewoon de besluiten nam. Maar zoals ik al zei, wetenschappelijke scenario's voorleggen kon niet, want men had simpelweg geen idee welke parameters in de modellen gestopt moesten worden. Men wist wel dat als bijvoorbeeld omicron NIET minder ziekmakend is of op andere manieren een soepeler verloop geeft, er een catastrofe zou komen. Als dat je beschikbare kennis is, dan vind ik de manier waarop het gepresenteerd is, niet slecht.
Die situatie hebben we al vaker gehad, dan krijg je verschillende mogelijke scenario's voorgeschoteld van 'het valt mee' tot 'groot probleem'. Die werden dan gepresenteerd, de waarschijnlijkheid vermeld en dan mocht het kabinet kiezen.
De afgelopen weken heb ik sterk het gevoel gekregen dat de waarschijnlijkheid weggelaten is en met name de focus op de 'worst case' is komen te liggen. De mogelijke extra besmettelijkheid werd al wel meegenomen, maar eventuele voordelen niet als een mogelijkheid beschouwd. In latere interviews gaven ze dat zelf ook aan, positieve signalen willen ze pas aannemen wanneer het echt 100% bewezen is, liefst binnen Nederland.
In mijn ogen is daarmee een verschuiving gebeurd van objectief adviseren naar richten op een gewenste uitkomst en het kabinet wat meer onder druk zetten.
En wellicht is dat meer hoe het naar buiten komt via de verschillende kanalen en niet zozeer echt een verandering, die optie moet ik open laten. Maar het blijft wel een bijzonder verhaal dat aan het begin van de week gesproken wordt over alles door laten gaan, dan komen ineens verhalen van 4K+ op de IC en ineens moet alles dicht.
Dat het RIVM wordt opgetrommeld bij persconferenties vind ik ook best goed, in principe. Zij zijn degenen die het uit kunnen leggen. Het kabinet weet he-le-maal niets. Het enige wat zij kunnen doen is alle beschikbare adviezen inwinnen en dat in jip-en-janneke-taal laten uitleggen om vervolgens een besluit te nemen. Als je de samenleving dan serieus wil nemen dan is een uitleg door het RIVM als een soort achtergrond, best wel een aardig idee. Maar ik kijk er ongetwijfeld met een gekleurde bril naar omdat ik een medisch/farmaceutische achtergrond heb. Ik heb geen idee hoe zoiets bij de bevolking valt, maar afgaande op de reacties was het geen onverdeeld succes :P
Op zich wel, maar het is ook gewoon te veel een politiek spel. OMT-leden die lekken om te beïnvloeden, een kabinet wat zich het ene moment verschuilt achter de adviezen van het OMT en de andere keer beslissingen neemt als dat hun in een goed daglicht zet, selectief gebruik maken van parameters naar een beoogde uitkomst. Tel daar de onmeunig slechte verslaggeving van de hedendaagse media (niet allemaal gelukkig) bij op en je kunt eigenlijk beter je tijd in andere zaken steken. Laat ze het maar uitzoeken. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

[...]

Kapper komt gewoon langs bij mij. Maar als je niet naar winkels/ cafés/ bioscopen gaat, dan merk je er niet zoveel van nee 8)7
We zitten er zelf ook aan te denken om deze week naar Phantasialand te gaan, maar de regels zijn ons niet helemaal duidelijk :X Heel vervelend telkens.

We wonen 5 minuten van de Belgische grens dus voor ons is het eigenlijk geen lockdown. Vind het wel super sneu voor al die Nederlandse ondernemers die nu wederom genaaid worden. Ik blijf hopen op burgerlijke ongehoorzaamheid (het vuurwerk was een mooi begin). Kappers die dan idd beslissen om thuis te gaan knippen, of bedrijven die met een omweg toch open gaan.

Dit beleid slaat nergens meer op. We zijn het enige land waar het zo streng is...

Twitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
stylezzz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:48:
Vanaf het ad liveblog

[...]

En zoals verwacht.....
Nou ja, zoals verwacht? Ik vind het toch pijnlijk om te zien hoeveel mensen telkens weer zo gemakkelijk voor de gek worden gehouden en daadwerkelijk geloven dat het maar een paar weekjes duurt. Hier de afgelopen weken ook vooral veel gelezen van mensen die dachten dat alles in januari weer open zou gaan.

De politiek moet zich wel doodlachen om ons goedgelovige volkje. Ondertussen denken wel allemaal dat we zo eigenwijs zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:48:
De grote golf van Omicron moet nog komen, tenminste dat vertelden de modellen ons waar de lockdown met name is op gebaseerd.

Dat de scholen nu open mogen, geeft wel aan dat de verwachtingen al zijn bijgesteld. In alle eerlijkheid gaat het mij daar dus om wat brengen de nieuwe modellen ons met de nieuwe informatie die beschikbaar is of komt.

...
De Jonge legde het uit. Vanuit Volksgezondheid zou je de scholen nu niet willen openen, maar het effect op de kinderen weegt nu zwaarder.

Totdat we gierend uit de bocht vliegen met hoge besmettingscijfers natuurlijk. Want hard kan het gaan, in Florida is de stijging aan besmettingen een wopping 948% in 2 weken. In Canada gooien ze nu scholen dicht.

En wat doet Nederland. Die gooit de scholen open nu de cijfers stijgen en de effecten van Kerst en Oudjaar op de zorg nog niet bekend. Om over een week of 2 waarschijnlijk weer alles hard in het slot te moeten gooien.

Er is geen logica meer in te volgen. Vals perspectief bieden is het.
Wat telt nu eigenlijk, het aantal besmettingen, de IC-bedden, of de lobby clubs tevreden houden?

https://www.theguardian.c...er-fourth-jab-to-over-60s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElYumTS3tNPZXbbUPxXR36d0Sio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7vBorJ2GeddwWiF0IndhyTma.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 03-01-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

BarôZZa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:11:
[...]

De politiek moet zich wel doodlachen om ons goedgelovige volkje. Ondertussen denken wel allemaal dat we zo eigenwijs zijn.
Nouja, ik ben er nog steeds niet achter wat nou de 'endgame' is.. ik begrijp er in ieder geval geen fluit van dat de hele kamer eigenlijk zonder kritische blik alles maar accepteert.

En als volk kun je wat mij betreft maar tot een bepaalde poging burgerlijk ongehoorzaam zijn. Ik kan nou eenmaal niet in een kroeg gaan zitten, maar me met m'n vrienden gedragen of we in de kroeg zitten kan uiteraard (en dat doen we ook wel). Maar wat verwacht je van het gros van Nederland dat niet dichtbij de grens woont, niet de luxe heeft om even op vakantie te gaan.. die willen wellicht ook wel niet meer, maar die kunnen niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Er staat 'geen grote versoepelingen', niemand verwacht dat op 15 januari alle remmen los gaan.

Winkels open en amateursport is geen grote versoepeling, geplaceerde horeca idem. En anders gaan we gewoon naar de buren toe...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
CR2032 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:17:
[...]

De Jonge legde het uit. Vanuit Volksgezondheid zou je de scholen nu niet willen openen, maar het effect op de kinderen weegt nu zwaarder.

Totdat we gierend uit de bocht vliegen met hoge besmettingscijfers natuurlijk. Want hard kan het gaan, in Florida is de stijging aan besmettingen een wopping 948% in 2 weken. In Canada gooien ze nu scholen dicht.

En wat doet Nederland. Die gooit de scholen open nu de cijfers stijgen en de effecten van Kerst en Oudjaar op de zorg nog niet bekend. Om over een week of 2 waarschijnlijk weer alles hard in het slot te moeten gooien.

Er is geen logica meer in te volgen. Vals perspectief bieden is het.
Wat telt nu eigenlijk, het aantal besmettingen, de IC-bedden, of de lobby clubs tevreden houden?

[Afbeelding]
Niet de lobby clubs en alleen het aantal besmetting, maar de belangen van de kinderen. Zo denigreer je het wel makkelijk weg want die belangen zijn erg belangrijk ook dat is een les uit de pandemie. De samenleving is meer dan een cijfer van besmettingen.

Dus dan wordt daar iedere keer op gestuurd om dat zo snel mogelijk open te doen. Of het verstandig is dat kun je zeker over twijfelen, want de cijfers onder die groep is nu laag, maar ja ze zijn immers ook alweer even thuis.

Als ze op school zijn dan kan het na een paar weken weer explosief stijgen, maar ik neem aan dat ze dat verder door hebben berekend naar eind januari of het dan niet meteen daardoor uit de klauwen loopt.

Wat hier verder ook werd gepost als je de lockdown los laat, dan stap voor stap om te kijken wat er gebeurt, wel ja dat gebeurt nu immers ook.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:00:
Misschien op papier. Maar ik denk dat de winkeleigenaar of de kroegbaas als het straks weer voorjaar is gewoon tegen iedereen zegt dat ie mag doorlopen, QR code of niet.
Ligt aan hoeveel tanden het krijgt. Vooralsnog is alle wetgeving rondom corona tijdelijk, al willen VVD en D66 het permanent in de Wpg opnemen omdat ze de verlengingen zo vervelend vinden. Dat argument snijdt weinig hout, want De Jonge (en straks Kuipers) verlengen de wetten en zolang het parlement niet tegen stemt is er niets aan het handje. Ze hoeven niet vóór te stemmen, zwijgen is voldoende voor de Twm.
geenstijl schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:55:
Wel zijn de bandbreedtes bij de ZH opnames en bezetting enorm groot, dus eigenlijk zeggen ze, wij weten het ook niet :+
Het kan vriezen, het kan dooien. Van Dissel zou een slechte weerman zijn. :+

Zoals @t_captain al eens aangaf zijn ze onder hun betrouwbaarheidsinterval uitgekomen. Het lijkt alleen dat ze krampachtig vasthouden ondanks dat hun ongelijk steeds zichtbaarder wordt. Helaas is de reflex om te verlengen niet onverwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:23:
[...]

Niet de lobby clubs en alleen het aantal besmetting, maar de belangen van de kinderen. Zo denigreer je het wel makkelijk weg want die belangen zijn erg belangrijk ook dat is een les uit de pandemie. De samenleving is meer dan een cijfer van besmettingen.

Dus dan wordt daar iedere keer op gestuurd om dat zo snel mogelijk open te doen. Of het verstandig is dat kun je zeker over twijfelen, want de cijfers onder die groep is nu laag, maar ja ze zijn immers ook alweer even thuis.

Als ze op school zijn dan kan het na een paar weken weer explosief stijgen, maar ik neem aan dat ze dat verder door hebben berekend naar eind januari of het dan niet meteen daardoor uit de klauwen loopt.

Wat hier verder ook werd gepost als je de lockdown los laat, dan stap voor stap om te kijken wat er gebeurt, wel ja dat gebeurt nu immers ook.
Ik doelde op het vals perspectief. Wat doet het juist ook met de kinderen wanneer over 2 weken alles weer in paniek dicht moet worden gegooid omdat het gierend uit de klauwen gaat lopen.

1. De scholen moeten dicht omdat er een nieuwe golf komt en de zorg kan dit niet aan
2. We zitten in de start van de golf en de scholen gaan doodleuk open.

Zwalkbeleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

tha_crazy

Mafketel

stylezzz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Gisternavond lekker uit eten geweest in antwerpen, was goed druk moet ik zeggen.
Trouwens niet eens gecontroleerd.

Booster ga ik wel halen als die QR verloopt, enige waar ik op hoop dat de sportscholen weer open gaan, al is het maar overdag.

Ik was..... 2KG kwijt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
CR2032 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Ik doelde op het vals perspectief. Wat doet het juist ook met de kinderen wanneer over 2 weken alles weer in paniek dicht moet worden gegooid omdat het gierend uit de klauwen gaat lopen.

De scholen moeten dicht omdat er een nieuwe golf komt en de zorg kan dit niet aan
We zitten in de start van de golf en de scholen gaan doodleuk open.

Zwalkbeleid.
Tja wat doe je dan nog weken langer dichthouden voor het geval dat. Dat gaan mensen ook niet accepteren, voor volgend jaar moeten we echt wel een stabieler beleid hebben dan heb je hopelijk deze situaties niet meer.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CR2032 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:28:
[...]

1. De scholen moeten dicht omdat er een nieuwe golf komt en de zorg kan dit niet aan
2. We zitten in de start van de golf en de scholen gaan doodleuk open.

Zwalkbeleid.
Zet je tv eens aan en druk op 7, dan zie je hoe er in een ander land om wordt gegaan met het hoogste aantal besmettingen van daar.
franssie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:32:
[...]

Wat zit er bij jou onder 7?
Ik heb maar drie netten FTA (en prime maar die heeft geen 7)
Pfff.. RTL7

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 03-01-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Zet je tv eens aan en druk op 7, dan zie je hoe er in een ander land om wordt gegaan met het hoogste aantal besmettingen van daar.
Wat zit er bij jou onder 7?
Ik heb maar drie netten FTA (en prime maar die heeft geen 7)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Adlermann schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Maar de ruwe ziekenhuisbezetting is wel behoorlijk hoog in de UK. Sterker nog, als je dat gaat corrigeren naar per capita, komen we dus alsnog op een onhoudbaar niveau (even alles op 1 hoop).

De UK heeft gewoon meer capaciteit die wij niet hebben. Als wij nu op de helft van de capaciteit de boel opengooien, dan zitten we over een paar weken weer aan de max capaciteit te werken en loopt de uitgestelde zorg weer schade op.

De UK neemt de uitgestelde zorg ook wel een beetje op de koop toe, dat kan je ook niet maken.

Nee, misschien dat de scholen wat open kunnen. Maar de lockdown opheffen lijkt me voorbarig. Naar de kroeg en funshoppen weegt wmb minder zwaar dan een functionerend zorgsysteem.

Laten we ook niet weer d efout maken van te snel alles weer open. Laten we me stapjes open gaan om te kijken hoe het gaat. Dat lijkt me in dit geval het beste. VErgeet ook niet dat in de UK nu de hele publieke sector op instorten staat door bv de ziektemeldingen.

Het is wat het is.
Ja maar een deel van die ziekenhuisopnames (laatste cijfer dat ik weet is 33%) zijn niet door Omicron, maar met Omicron. Dus iemand met een gebroken been, blijkt Omicron te hebben. Ook is de verblijfsduur veel korter.

Ik ben er dus ook niet voor dat iedereen met Omicron maar thuis blijft, laat iedereen het maar krijgen. Even een snelle piek, zijn we er ook snel vanaf.

Hangt nog wel even af van voortgang boostercampagne. Iedereen boven de 40 die dat wil moet wel z'n booster gehad hebben, vanaf die prik mag het van mij helemaal open.

Om het voor de zekerheid te spreiden kunnen we 1,5 meter en avondlockdown houden. Maar aub winkels, resaurants en alle scholen gewoon weer open.

Voordat deze openstelling effect heeft op de IC zijn we 3 weken verder. Dan zitten we op een bed of 250 op de IC schat ik zo in. Worst case komen daar door de omicronpiek de 200 bedden uit ZA voorbeeld nog bij. Dat kunnen we hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:30:
[...]

Tja wat doe je dan nog weken langer dichthouden voor het geval dat. Dat gaan mensen ook niet accepteren, voor volgend jaar moeten we echt wel een stabieler beleid hebben dan heb je hopelijk deze situaties niet meer.
Een stabiel Europees beleid dan maar. Want nu verpest het ene land het ook voor het andere.
Alle bevoegdheden tijdelijk naar Brussel voor wat betreft de Corona crisis. Op basis van meerderheid van stemmen zonder veto mogelijkheid.

Kun je ook niet de schuld geven aan een ander land. Zoals het nu gaat werkt niet. Dit gaat anders nog jaren duren als de volgende COVID varianten op de deur gaan bonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:31:
[...]

[...]

Pfff.. RTL7
In China hebben ze een aardige lockdown idd.
https://nos.nl/l/2411800
Wil je die hier ook?
In de afgelopen weken waren er op meerdere plekken in China geïsoleerde lockdowns, maar Xi'an is de eerste grote Chinese stad sinds 2020 die weer vrijwel volledig op slot zit. De eerste dagen mochten inwoners in Xi'an nog elke twee dagen naar buiten om boodschappen te halen, maar dat mag inmiddels ook niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 23:40 . Reden: Linkje ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
@St@m RTL7 is Darts en ander sporten als ik op tvgids kijk? :?
En veel TV winkelen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
CR2032 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:38:
[...]

Een stabiel Europees beleid dan maar. Want nu verpest het ene land het ook voor het andere.
Alle bevoegdheden tijdelijk naar Brussel voor wat betreft de Corona crisis. Op basis van meerderheid van stemmen zonder veto mogelijkheid.

Kun je ook niet de schuld geven aan een ander land. Zoals het nu gaat werkt niet. Dit gaat anders nog jaren duren als de volgende COVID varianten op de deur gaan bonken.
Nou ben ik niet tegen de Europese unie, maar dat gaat wat mij betreft echt even een stap te ver. Landen verschillen zoveel kwa mentaliteit, volgzaamheid en culturele insteek om daar een passend coronabeleid op te maken. Zo is er ook verschil in vaccinatiegraad per land, leeftijdsverdeling en de dichtbevolkheid per gebied.

Mede daarom zijn er verschillende aanpakken en regels. Kijk alleen maar naar het verschil in VK, Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

franssie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:40:
offtopic:
@St@m RTL7 is Darts en ander sporten als ik op tvgids kijk? :?
En veel TV winkelen?
Ja, darts. Volle zalen met publiek, bier en schreeuwen.
YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:39:
[...]

In China hebben ze een aardige lockdown idd.
https://nos.nl/l/2411800
Wil je die hier ook?

[...]
En dat wil ik omdat... :?

Maar goed, doe alsof je niet weet wat er in de landen om ons heen gebeurd (het leven gaat door). Mij best.

[ Voor 40% gewijzigd door St@m op 03-01-2022 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Nou ben ik niet tegen de Europese unie, maar dat gaat wat mij betreft echt even een stap te ver. Landen verschillen zoveel kwa mentaliteit, volgzaamheid en culturele insteek om daar een passend coronabeleid op te maken. Zo is er ook verschil in vaccinatiegraad per land, leeftijdsverdeling en de dichtbevolkheid per gebied.

Mede daarom zijn er verschillende aanpakken en regels. Kijk alleen maar naar het verschil in VK, Nederland, Duitsland en Oostenrijk.
Sterker nog, liever andersom. Meer maatwerk en meer kijken naar wat lokaal nodig is. Voor alles altijd maar één lijn trekken is de makkelijkste weg, kost geen moeite, daarom is die populair.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:42:
Ja, darts. Volle zalen met publiek, bier en schreeuwen.
Dat is nou weer het andere uiterste... ;)

Gewoon naar de winkel of sportschool zou leuk zijn, dat is niet gevaarlijker dan kantoor of de wintersport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:42:
[...]Ja, darts. Volle zalen met publiek, bier en schreeuwen.
En dus ook, zoals te verwachten, met positieve tests voor Raymond van Barneveld, Vincent van der Voort en Michael van Gerwen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:22:
[...]

Er staat 'geen grote versoepelingen', niemand verwacht dat op 15 januari alle remmen los gaan.

Winkels open en amateursport is geen grote versoepeling, geplaceerde horeca idem. En anders gaan we gewoon naar de buren toe...
Ik hoop het. Ik verwacht het echter niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Ik heb Sabaton, Rammstein, Amon Amarth, en Iron Maiden nog op het programma staan.

- dubbel-

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 04-01-2022 02:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:45:
[...]

Sterker nog, liever andersom. Meer maatwerk en meer kijken naar wat lokaal nodig is. Voor alles altijd maar één lijn trekken is de makkelijkste weg, kost geen moeite, daarom is die populair.
Tsja wat is lokaal?
Als je gewend bent te tanken over de grens en daar in te kopen, waar is de grens?
Lokaal bestaat niet. Ook niet 120 jaar geleden toen er boter en koffie werd gesmokkeld. Lokaal koop je nu wellicht kaas of een hip biertje en dat was het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Yaksa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:52:
[...]

En dus ook, zoals te verwachten, met positieve tests voor Raymond van Barneveld, Vincent van der Voort en Michael van Gerwen.
En nog wel meer, en nu?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
biggydeen2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:29:
[...]
En hoe worden die mensen besmet? Vergeten we dat wederom voor het gemak weer even omdat je dan moet bedenken dat je daar zelf ook onderdeel van bent? Naast dat ook nog eens het merendeel van de groep die je nu probeert de schuld te geven, helemaal niet in het ziekenhuis terecht zal komen. Het gros van de ouderen heeft nl. geen enkel probleem met corona. En bovenal vraag ik me af hoe je er op korte termijn voor gaat zorgen dat er minder mensen zijn met een onderliggende ziekte en overgewicht (wat ook steeds meer een ziekte blijkt te zijn)?
Het doel is niet om niemand meer in het ziekenhuis te laten belanden maar dat de druk niet te hoog wordt. En die druk komt overduidelijk van de groep 50+ waarvan we ook heel duidelijk weten wie er meer risico lopen.
De druk komt overduidelijk doordat het virus veel te hard rond gaat omdat we door te laat maatregelen te nemen veel te veel mensen hebben die besmet zijn. Daardoor raken er ook veel te veel kwetsbaren tegelijkertijd besmet waardoor we problemen in het ziekenhuis krijgen. Als we niet naar de hele cyclus kijken zullen we dit virus nooit onder controle krijgen. Dus je moet zowel aan het aantal besmettingen werken (waar jongeren bovengemiddeld bij betrokken zijn), als aan de mensen die groter risico lopen om in het ziekenhuis te komen (ouderen, overgewicht, onderliggend lijden).
We moeten dus volgens jou 100% van de groep 10-19 vaccineren om 1% minder ziekenhuisopnamen te hebben? Sterker nog, als je de mensen die risico lopen uit de 10-19 vaccineert dan blijft er hooguit 0.5% over.
En zelfs nog sterker, zouden die allemaal al gevaccineerd zijn, dan zouden de besmettingen heel veel lager zijn en zouden we gewoon kerst hebben kunnen vieren. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat we iedere keer alleen naar de laatste stap van de cyclus kijken, maar alles daarvoor maar vergeten.
En dan gaan we ook nog eens een hele grote groep onnodig vaccineren omdat ze al natuurlijke bescherming hebben. Je kunt die vaccins beter aan andere landen geven die het wel nodig hebben.
Waarbij het onbekend is wie die natuurlijke bescherming heeft. Een gedeelte van de mensen die besmet worden hebben nl. nog steeds te weinig bescherming (zie eerdergenoemde onderzoeken). Daarnaast wordt die groep al helemaal niet onnodig gevaccineerd. Een positieve test van de GGD telt nl. net zo hard mee als een vaccinatie. Je komt alleen in aanmerking voor een booster als je minstens 3 maanden geleden besmet bent geweest of gevaccineerd. Oftewel alleen als het echt nut heeft.

Al met al kun je wel blijven proberen de 'schuld' bij 1 groep neer te leggen, maar je ontkomt er niet aan om naar de hele cyclus te kijken en daarbij iedereen te betrekken. De jongeren zorgen bovengemiddeld voor de verspreiding, de ouderen komen meer in het ziekenhuis terecht. We moeten dus zorgen dat de ouderen minder snel in het ziekenhuis komen (waarbij vaccineren zeer goed werkt), en ervoor zorgen dat de jongeren het minder verspreiden (waarbij wederom vaccineren de beste oplossing is)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

franssie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:53:
[...]

Tsja wat is lokaal?
Als je gewend bent te tanken over de grens en daar in te kopen, waar is de grens?
Lokaal bestaat niet. Ook niet 120 jaar geleden toen er boter en koffie werd gesmokkeld. Lokaal koop je nu wellicht kaas of een hip biertje en dat was het wel.
Met focussen op de uitzonderingen kom je niet verder. Lokaal bestaat op elke schaal en op elke schaal zullen er mensen zijn die het omzeilen. Neem dat als onvermijdelijk en je kunt verder focussen op wat op welke schaal en op welke locatie zin heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:32:
[...]

*O* d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 13:24

ErA

St@m schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Nouja, ik ben er nog steeds niet achter wat nou de 'endgame' is.. ik begrijp er in ieder geval geen fluit van dat de hele kamer eigenlijk zonder kritische blik alles maar accepteert.

En als volk kun je wat mij betreft maar tot een bepaalde poging burgerlijk ongehoorzaam zijn. Ik kan nou eenmaal niet in een kroeg gaan zitten, maar me met m'n vrienden gedragen of we in de kroeg zitten kan uiteraard (en dat doen we ook wel). Maar wat verwacht je van het gros van Nederland dat niet dichtbij de grens woont, niet de luxe heeft om even op vakantie te gaan.. die willen wellicht ook wel niet meer, maar die kunnen niet anders.
Naar aanleiding van jouw reactie, maar ook andere reacties in de strekking : "Zodra het niet meer nodig is verdwijnt de QR code", wil ik graag een artikel delen wat vandaag op mijn LinkedIN tijdlijn voorbij kwam.

Het is geschreven door een Groenlinksers die de uitspraken van Baudet "Factchecked" naar aanleiding van een stuk uit FTM wat gaat over de digitale identiteit.

Dit is de end-game waar wappies het over hebben. En die bestaat.

https://www.linkedin.com/...ema/?originalSubdomain=nl

Als je je daarmee kan verenigen. Prima. Maar begrijp dat deze realiteit voor veel mensen niet zomaar geaccepteerd kan worden.

Niet alleen voor hun eigen belang maar voor allen aan hen gelijk. En daar zit hem de crux. Want deze gelijken zijn in het huidige Corona debat soms de "tegenstander". Want zij die zich de endgame niet voor kunnen stellen zijn doorgaans vóor de huidige aanpak. (terecht!). Maar zij die de endgame wèl kunnen voorstellen zien dat Corona een kapstok is om de fundering van de endgame te leggen.

En ik durf te wedden dat er maar weinig mensen zijn die deze endgame zien zitten.

Ik hoop niet dat ik te ver off-topic ben gegaan hiermee. Maar dit artikel beschrijft zo mooi en objectief de "Het klopt niet angst" die "wappies" hebben maar zelf niet kunnen uitleggen.

(kleine aanvulling) En wat het allemaal zo lastig maakt is: omdat alles bedekt is onder de mantel der Corona kan enige afkeer tegen de Endgame weggezet worden als afkeer tegen "Common sense". Immers: Corona is een reëel probleem wat opgelost moet worden.

Heel mooi aanvullend stuk over hoe "Links" (ik haat die term) bijdraagt aan een scenario waar ze eigenlijk volledig tegen zijn en de hypnose van de massa. (als ik het zo proper samenvat) https://kimgoldbergx1.sub...on-how-the-left-got-duped
(engels artikel, erg sterk geschreven)

[ Voor 27% gewijzigd door ErA op 04-01-2022 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:52:
[...]

Die niet in een ziekenhuis liggen dus tja, geen zorgdruk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ErA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Naar aanleiding van jouw reactie, maar ook andere reacties in de strekking : "Zodra het niet meer nodig is verdwijnt de QR code", wil ik graag een artikel delen wat vandaag op mijn LinkedIN tijdlijn voorbij kwam.

Het is geschreven door een Groenlinksers die de uitspraken van Baudet "Factchecked" naar aanleiding van een stuk uit FTM wat gaat over de digitale identiteit.

Dit is de end-game waar wappies het over hebben. En die bestaat.

https://www.linkedin.com/...ema/?originalSubdomain=nl

Als je je daarmee kan verenigen. Prima. Maar begrijp dat deze realiteit voor veel mensen niet zomaar geaccepteerd kan worden.
Met het gebruik van termen als "endgame" begin je niet erg positief en zet je de toon voor de rest van je reactie, dus vergeef me de toon van mijn reactie.

Om op het artikel terug te komen: dat is niet echt goed. Alleen al dit soort uitspraken:
Niet alleen het feit of je geld hebt, bepaalt of je nog een biertje kan kopen. Ook het centrale datamagazijn voor identiteiten moet vanaf nu mee willen werken.
Heerlijk populistisch. Straks kunnen we geen biertje meer kopen, oh nee! Maar zulke systemen zijn al in gebruik; zo ongeveer iedere keer wanneer je je pinpas tegen de betaalautomaat houdt.

Kan (nieuwe) techniek worden misbruikt? Absoluut. Daarom mag 1 enkele partij ook niet alleen beslissen hoe het wordt ingezet. Zoiets als Baudet bijvoorbeeld heeft met zijn Forumland. Of zoals Meta/Facebook heeft. Of Telegram. Of andere systemen die veel worden gebruikt om "je eigen research" mee te doen.

Helaas heeft het volgzame volk onder ons inmiddels te maken met stevige RSI doordat we met z'n allen steeds cookie consent banners moeten wegklikken met 1001 verschillende varianten en implementaties.

En die zijn er niet gekomen doordat er maar 1 grote leider is... ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:53
redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:01:
[...]

En hoe worden die mensen besmet? Vergeten we dat wederom voor het gemak weer even omdat je dan moet bedenken dat je daar zelf ook onderdeel van bent? Naast dat ook nog eens het merendeel van de groep die je nu probeert de schuld te geven, helemaal niet in het ziekenhuis terecht zal komen. Het gros van de ouderen heeft nl. geen enkel probleem met corona. En bovenal vraag ik me af hoe je er op korte termijn voor gaat zorgen dat er minder mensen zijn met een onderliggende ziekte en overgewicht (wat ook steeds meer een ziekte blijkt te zijn)?

[...]

De druk komt overduidelijk doordat het virus veel te hard rond gaat omdat we door te laat maatregelen te nemen veel te veel mensen hebben die besmet zijn. Daardoor raken er ook veel te veel kwetsbaren tegelijkertijd besmet waardoor we problemen in het ziekenhuis krijgen. Als we niet naar de hele cyclus kijken zullen we dit virus nooit onder controle krijgen. Dus je moet zowel aan het aantal besmettingen werken (waar jongeren bovengemiddeld bij betrokken zijn), als aan de mensen die groter risico lopen om in het ziekenhuis te komen (ouderen, overgewicht, onderliggend lijden).

[...]

En zelfs nog sterker, zouden die allemaal al gevaccineerd zijn, dan zouden de besmettingen heel veel lager zijn en zouden we gewoon kerst hebben kunnen vieren. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat we iedere keer alleen naar de laatste stap van de cyclus kijken, maar alles daarvoor maar vergeten.

[...]

Waarbij het onbekend is wie die natuurlijke bescherming heeft. Een gedeelte van de mensen die besmet worden hebben nl. nog steeds te weinig bescherming (zie eerdergenoemde onderzoeken). Daarnaast wordt die groep al helemaal niet onnodig gevaccineerd. Een positieve test van de GGD telt nl. net zo hard mee als een vaccinatie. Je komt alleen in aanmerking voor een booster als je minstens 3 maanden geleden besmet bent geweest of gevaccineerd. Oftewel alleen als het echt nut heeft.

Al met al kun je wel blijven proberen de 'schuld' bij 1 groep neer te leggen, maar je ontkomt er niet aan om naar de hele cyclus te kijken en daarbij iedereen te betrekken. De jongeren zorgen bovengemiddeld voor de verspreiding, de ouderen komen meer in het ziekenhuis terecht. We moeten dus zorgen dat de ouderen minder snel in het ziekenhuis komen (waarbij vaccineren zeer goed werkt), en ervoor zorgen dat de jongeren het minder verspreiden (waarbij wederom vaccineren de beste oplossing is)
Die kinderen zitten heel de dag op elkaars lip, kleuters stoppen vingers in hun mond zitten aan speelgoed waar vervolgens andere kinderen hetzelfde doen.

Denk je echt dat vaccineren voor kinderen een ander effect gaat hebben dan voor volwassenen?
Effect is namelijk dat we op 2 keer zo veel besmettingen zaten als zonder vaccinatie in 2020. Terwijl “slechts” 20% van de besmettingen bij scholen en kinderopvang vandaan kwam.

Persoonlijk vind ik het te ver gaan om kinderen te gebruiken in dit probleem. Onderzoekers Utrecht MC, die aangaven dat Corona voor kinderen enkel een verkoudheidje is, gaven tevens aan te verwachten dat 2/3 van de kinderen inmiddels naar verwachting COVID hebben gehad.

Ik ben gevaccineerd, dat ik is pas 5 maanden geleden. Eind juli was ik als dertiger volledig gevaccineerd. Ik ga echt niet nu alweer boosteren om over een paar maanden nog een keer te moeten.

Tegen de zomervakantie kijken we wel weer wat nodig is voor vakanties. Er zijn nu zo veel gezinnen om ons heen besmet geweest en stuk voor stuk geen tot milde klachten. In al die gevallen gaven gevaccineerden het ook door aan hun kinderen en vice versa. Ook mensen die zonder klachten wél positief testte en het ook zonder symptomen doorgaven. Zowel kinderen als gevaccineerde volwassenen.

Het hele vaccineren begint een religie te worden lijkt het wel als ik De Jonge hoor praten. Ik vind dit niet gezond. Booster vooral 40, 50 of 60 plus, maar voor mij stopt het nu even.

Ik was voornamelijk boos om de school sluiting en als al het vaccineren van 90% van de volwassenen dan nog steeds geen garantie is om scholen open te houden, dan ben je mij echt kwijt.

Liever ouderen opsluiten, dan onschuldige kinderen hun jeugd verder af te nemen. Ze keken echt uit naar de kerst vieringen op school. Laatste keer kerst diner met was groep 5 op school, nu groep 7 ging het wéér niet door! Samen het jaar afsluiten op een gezellige manier met de klas zorgt voor een feestje ken sfeer in de groep. Heel jammer dat dit weer niet kon.

Maar met kerst samenkomen met 17 personen vonden mijn schoonouders (70+) geen probleem. Wij zijn niet gegaan. Maar het wordt tijd dat de ouderen ook maar eens meebetalen aan de kosten van deze crisis. Kijken of ze dan nog zo hard om maatregelen schreeuwen.

Ik kan daar zo boos om worden, grote mond dat scholen dicht moeten ivm kerst. Vervolgens met veel te veel mensen samenkomen en vragen “wanneer komen de kleinkinderen weer?” Uhm “niet!”. Het is toch allemaal zo eng? Onze kinderen gaan liever naar school en beperken contact met opa en oma, dan andersom. Als we eens een pensioenbelasting van 10% invoeren, mogen ouderen ook meebetalen. Nu ligt de rekening volledig bij kinderen en ondernemers. Uiteindelijk moet de rekening een keer betaald gaan worden, ik zie niet in waarom de groep waar we het voornamelijk voor doen, uitgezonderd moet worden van het dragen van de lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
hoevenpe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:46:
[...]

Dat is nou weer het andere uiterste... ;)

Gewoon naar de winkel of sportschool zou leuk zijn, dat is niet gevaarlijker dan kantoor of de wintersport.
Het punt begint hier ook wel aan te breken dat code zwart een serieuze optie wordt.

60% in het ziekenhuis is 80+

Hoe erg is het nu werkelijk om boven je tachtigste te overlijden? Als ik het leven van mijn opa’s en oma’s bekijk, was dat dan zo geweldig boven hun tachtigste? Het was er vooral op gericht iemand zo lang mogelijk te laten leven met pijnbestrijding waar nodig. Maar het echte leven stopten voor allen al beneden de 80. Een oma die door de reuma echt verging van de pijn en een opa die door slokdarmkanker uiteindelijk uitgehongerd stierf omdat eten zo veel pijn deed. En maar rekken en rekken.

Het doet altijd pijn als iemand wegvalt, maar op deze leeftijden hoort dat erbij. Of het dan op 84 of 88 jarige leeftijd gebeurt, tja… Dat is normaal gesproken ook al een kwestie van geluk.

Maar misschien bekijk ik het nu te abstract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Cafés en bioscopen kom ik nooit, maar dat betekent niet dat ze dan maar kapot mogen.

Winkels was vooral voor kerst lastig, nu heb ik er minder last van.

Kapper ja, dat wel! Gaan die wel weer open?
Anders ook maar eens op zoek naar een thuis kapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Die verschillen zijn er binnen Nederland ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Even los van de immuunrespons, is er al iets bekend over de risico's van een booster om de 3 maanden bij een verder gezond persoon? Als ik de uitleg mag geloven wekt elke nieuwe prik een sterkere immuunrespons op, hoe weten we dat dit niet de trigger kan zijn voor auto immuun aandoeningen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:39
codex schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:38:
Even los van de immuunrespons, is er al iets bekend over de risico's van een booster om de 3 maanden bij een verder gezond persoon? Als ik de uitleg mag geloven wekt elke nieuwe prik een sterkere immuunrespons op, hoe weten we dat dit niet de trigger kan zijn voor auto immuun aandoeningen?
“Ik stel alleen maar vragen”

Denk je nu daadwerkelijk dat ze zomaar een booster campagne wereldwijd aan het opzetten zijn zonder dat deze vraag medisch en wetenschappelijk is onderzocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:37
Dat de lockdown mogelijk wordt verlengd, is geen verrassing. Vorig jaar werd het ook tig keer verlengd. Zal wel weer met 4 weken worden verlengd, schat ik in en dan nog een keer want de scholen leverden tot verbazing weer besmettingen op. Dat argument komt straks zo erbij naast die van de ziekenhuizen. En als er een moment gaat komen dat de lockdown mag eindigen, gaat het echt niet van de 1 op de andere dag open. Vorig jaar was het muizenstapje voor muizenstapje. Dat verwacht ik dit jaar ook weer. Ze willen hier ultra-voorzichtig zijn.

En over dat alleen ouderen in ziekenhuizen komen. Ik hoorde gisteren dat een familielid van mijn leeftijd (midden 40) Corona heeft gehad (niet gevaccineerd) en zelfs even aan het zuurstof moest. Inmiddels gaat degene wel vooruit. Maar jong, gezond en fit zegt dus 0,0. Ook degene heeft geen overgewicht noch onderliggende kwalen. Gewoon fit iemand. Het kan dus iedereen raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Miki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:16:

Denk je nu daadwerkelijk dat ze zomaar een booster campagne wereldwijd aan het opzetten zijn zonder dat deze vraag is medisch en wetenschappelijk is onderzocht?
Ja, dat denk ik inderdaad want in een interview in het NRC dat ik hier al meermaals geplaatst heb heeft een hoogleraar verbonden aan het RIVM aan dat daar nog onvoldoende onderzoek naar is gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Een gedachte:

is de bijna absolute prioriteit van covid bij de allocatie van IC bedden wellicht discriminerend?

Deze vraag is actueel geworden toen we omstreeks 2e helft november op veel plekken de kritieke planbare zorg moesten stoppen.

De situatie die toen ontstond is dat we de ene levensreddende handeling zoals een urgent noodzakelijke operatie of chemokuur moesten uitstellen omwille van het beschikbaar maken van covid-bedden. Je kunt dan niet meer spreken van een afweging tussen iets dat belangrijker is tegen iets anders dat minder belangrijk is; we kwamen in het gebied van afweging tussen even belangrijke zaken.

Hier komt het probleem: covid IC patienten vormen geen afspiegeling van de samenleving. Dat zijn IC patienten nooit, maar in dit geval is de verdeling nadrukkelijk smaller en monotoner dan de mix die je anders op de IC hebt.

Om het te generaliserend en polariserend te stellen: “we hebben de zorg afgepakt van vrouwen met borstkanker en gegeven aan mannen met covid”.

Is dit moreel een ding? Is dit juridisvh een ding?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:39
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Ja, dat denk ik inderdaad want in een interview in het NRC dat ik hier al meermaals geplaatst heb heeft een hoogleraar verbonden aan het RIVM aan dat daar nog onvoldoende onderzoek naar is gedaan.
Oh the horror, overal op de wereld zijn ze nu aan het booster-en. In Israël maken zich al op voor de vierde prik voor kwetsbaren en jij hebt iemand gevonden die vindt dat het onvoldoende is onderzocht. Uiteraard hebben al die andere landen geen wetenschappers en prikken ze als blinde orang-oetangs iedereen lek. Yeah right…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Miki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:16:
[...]

Denk je nu daadwerkelijk dat ze zomaar een booster campagne wereldwijd aan het opzetten zijn zonder dat deze vraag medisch en wetenschappelijk is onderzocht?
Waar slaat dat nou op? Net alsof het een of andere wappie opmerking is. Ik vraag alleen of er een onderzoek is naar dit specifieke onderwerp. Je zou toch wel aardig wat data nodig hebben van een gezonde populatie die je meermaals prikt om na te gaan of er ongewenste effecten ontstaan na prikken met een kortere interval.

Maar jij hebt vast het antwoord gezien je zo stellig en sarcastisch reageert, dus kom maar op.
Pagina: 1 ... 129 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.