redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:01:
[...]
En hoe worden die mensen besmet? Vergeten we dat wederom voor het gemak weer even omdat je dan moet bedenken dat je daar zelf ook onderdeel van bent? Naast dat ook nog eens het merendeel van de groep die je nu probeert de schuld te geven, helemaal niet in het ziekenhuis terecht zal komen. Het gros van de ouderen heeft nl. geen enkel probleem met corona. En bovenal vraag ik me af hoe je er op korte termijn voor gaat zorgen dat er minder mensen zijn met een onderliggende ziekte en overgewicht (wat ook steeds meer een ziekte blijkt te zijn)?
[...]
De druk komt overduidelijk doordat het virus veel te hard rond gaat omdat we door te laat maatregelen te nemen veel te veel mensen hebben die besmet zijn. Daardoor raken er ook veel te veel kwetsbaren tegelijkertijd besmet waardoor we problemen in het ziekenhuis krijgen. Als we niet naar de hele cyclus kijken zullen we dit virus nooit onder controle krijgen. Dus je moet zowel aan het aantal besmettingen werken (waar jongeren bovengemiddeld bij betrokken zijn), als aan de mensen die groter risico lopen om in het ziekenhuis te komen (ouderen, overgewicht, onderliggend lijden).
[...]
En zelfs nog sterker, zouden die allemaal al gevaccineerd zijn, dan zouden de besmettingen heel veel lager zijn en zouden we gewoon kerst hebben kunnen vieren. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat we iedere keer alleen naar de laatste stap van de cyclus kijken, maar alles daarvoor maar vergeten.
[...]
Waarbij het onbekend is wie die natuurlijke bescherming heeft. Een gedeelte van de mensen die besmet worden hebben nl. nog steeds te weinig bescherming (zie eerdergenoemde onderzoeken). Daarnaast wordt die groep al helemaal niet onnodig gevaccineerd. Een positieve test van de GGD telt nl. net zo hard mee als een vaccinatie. Je komt alleen in aanmerking voor een booster als je minstens 3 maanden geleden besmet bent geweest of gevaccineerd. Oftewel alleen als het echt nut heeft.
Al met al kun je wel blijven proberen de 'schuld' bij 1 groep neer te leggen, maar je ontkomt er niet aan om naar de hele cyclus te kijken en daarbij iedereen te betrekken. De jongeren zorgen bovengemiddeld voor de verspreiding, de ouderen komen meer in het ziekenhuis terecht. We moeten dus zorgen dat de ouderen minder snel in het ziekenhuis komen (waarbij vaccineren zeer goed werkt), en ervoor zorgen dat de jongeren het minder verspreiden (waarbij wederom vaccineren de beste oplossing is)
Die kinderen zitten heel de dag op elkaars lip, kleuters stoppen vingers in hun mond zitten aan speelgoed waar vervolgens andere kinderen hetzelfde doen.
Denk je echt dat vaccineren voor kinderen een ander effect gaat hebben dan voor volwassenen?
Effect is namelijk dat we op 2 keer zo veel besmettingen zaten als zonder vaccinatie in 2020. Terwijl “slechts” 20% van de besmettingen bij scholen en kinderopvang vandaan kwam.
Persoonlijk vind ik het te ver gaan om kinderen te gebruiken in dit probleem. Onderzoekers Utrecht MC, die aangaven dat Corona voor kinderen enkel een verkoudheidje is, gaven tevens aan te verwachten dat 2/3 van de kinderen inmiddels naar verwachting COVID hebben gehad.
Ik ben gevaccineerd, dat ik is pas 5 maanden geleden. Eind juli was ik als dertiger volledig gevaccineerd. Ik ga echt niet nu alweer boosteren om over een paar maanden nog een keer te moeten.
Tegen de zomervakantie kijken we wel weer wat nodig is voor vakanties. Er zijn nu zo veel gezinnen om ons heen besmet geweest en stuk voor stuk geen tot milde klachten. In al die gevallen gaven gevaccineerden het ook door aan hun kinderen en vice versa. Ook mensen die zonder klachten wél positief testte en het ook zonder symptomen doorgaven. Zowel kinderen als gevaccineerde volwassenen.
Het hele vaccineren begint een religie te worden lijkt het wel als ik De Jonge hoor praten. Ik vind dit niet gezond. Booster vooral 40, 50 of 60 plus, maar voor mij stopt het nu even.
Ik was voornamelijk boos om de school sluiting en als al het vaccineren van 90% van de volwassenen dan nog steeds geen garantie is om scholen open te houden, dan ben je mij echt kwijt.
Liever ouderen opsluiten, dan onschuldige kinderen hun jeugd verder af te nemen. Ze keken echt uit naar de kerst vieringen op school. Laatste keer kerst diner met was groep 5 op school, nu groep 7 ging het wéér niet door! Samen het jaar afsluiten op een gezellige manier met de klas zorgt voor een feestje ken sfeer in de groep. Heel jammer dat dit weer niet kon.
Maar met kerst samenkomen met 17 personen vonden mijn schoonouders (70+) geen probleem. Wij zijn niet gegaan. Maar het wordt tijd dat de ouderen ook maar eens meebetalen aan de kosten van deze crisis. Kijken of ze dan nog zo hard om maatregelen schreeuwen.
Ik kan daar zo boos om worden, grote mond dat scholen dicht moeten ivm kerst. Vervolgens met veel te veel mensen samenkomen en vragen “wanneer komen de kleinkinderen weer?” Uhm “niet!”. Het is toch allemaal zo eng? Onze kinderen gaan liever naar school en beperken contact met opa en oma, dan andersom. Als we eens een pensioenbelasting van 10% invoeren, mogen ouderen ook meebetalen. Nu ligt de rekening volledig bij kinderen en ondernemers. Uiteindelijk moet de rekening een keer betaald gaan worden, ik zie niet in waarom de groep waar we het voornamelijk voor doen, uitgezonderd moet worden van het dragen van de lasten.