Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.269 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:52:
@Dennahz het is helemaal niet goed dat deze demo doorgaat. De organisatie heeft de bende niet voor elkaar. Ze hebben daarom geen toestemming gekregen. En er zijn wederom allerlei extremistische groeperingen aan de slag met een eigen agenda.
Dat probleem heb je volgens mij met alle demonstraties tegenwoordig. Kijk bijvoorbeeld naar KOZP en BLM. Of die klimaatgekkies, vegan streakers, etc, etc. De boodschap zelf is het probleem niet, maar de manier waarop ze continu blijven drammen wel. En ook hier heb je er mensen tussen zitten die dit met geweld of rellerij duidelijk willen maken (kijk naar die looters in Amerika, of die standbeeldslopers wereldwijd).

Heb zelf altijd het idee dat er eigenlijk weinig aan de hand zou zijn moesten ze niet telkens ingrijpen met politie en ME. Laat mensen hun demonstratie houden. Ze doen er in principe niemand kwaad mee.

Als je gaat ingrijpen hebben ze alleen maar meer stokken om mee te slaan: "zie je wel, we mogen onze mening niet verkondigen". Gewoon lekker laten.
NiGeLaToR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:00:

Wat wel relevant is, is dat we nog geen exit strategie hebben, er stukken worden weggehouden uit de kamer en we ook nog niet weten hoe we om moeten gaan met de omicron variant.
Dat is het enige wat nu nog relevant is: die exit-strategie. Wanneer stopt deze ongein nou eens? Waarom probeert de Jonge er sneaky 2G door te duwen en houdt hij informatie achter? Dat alleen al zou een motie van afkeuring / wantrouwen waard zijn... maar nee... hij mag gewoon weer een ministerspost bekleden in het volgende kabinet.

Net als Kaag en Rutte overigens. Maar van de Jonge vind ik het nog net even wat erger, omdat hij letterlijk mensen hun vrijheid wil inperken door middel van leugens en bedrog :X Hoop dat Kuipers een wat meer nuchtere kijk op de zaak heeft.
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Als onze overheid inderdaad op ziekenhuizen stuurt dan zouden we morgen moeten horen dat per dinsdag we naar de avondlockdown terug kunnen en scholen per 10 januari open gaan.

Maar onze overheid kennende is die boodschap bestemd voor het nieuwe kabinet en wordt het weer veel langer gerekt dan noodzakelijk.
Er is nog 0 reden om deze lockdown langer te laten doorgaan. Zeker de scholen moeten gewoon weer open na de vakantie. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen dat ze weer thuisles zouden moeten krijgen. Dat kunnen ze gewoon niet maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:13 ]

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:08
Cijfers 02-01-2022:

IC: 462 (gisteren 459)
Kliniek: 1.200 (gisteren 1.188)
Totaal: 1.662 (gisteren 1.647)

Instroom:
IC: 17 (gisteren 17)
Kliniek: 112 (gisteren 133)

Uitstroom:
IC: 14 (gisteren 39)
Kliniek: 100 (gisteren 230)

Laagste aantal nieuwe kliniek-opnames sinds 25 oktober 2021 voor zover ik kon zien. Lichte stijging lijkt gewoon terugkerend ‘zondag-effect’ te zijn :D

[ Voor 50% gewijzigd door Lycaon op 02-01-2022 14:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Capaciteit is zeker een probleem. Kijk maar eens naar andere landen. Daar lopen ze ook op hun tenen, maar hier moeten we dat al veel eerder en veel voorzichtiger. Niet het enige probleem overigens. Gelukkig gaan ze vanaf volgend jaar bijna 5 miljard bezuinigen op de zorg door een "enorme efficiency slag" te maken. Ik verwacht een volgende stap in commerciële richting dus, in lijn met Rutte 1, 2 en 3.
Flikker op met dat slechte framen.. Er gaat volgend jaar (en de jaren erna) juist miljarden extra naar de zorg. En ja uiteindelijk kunnen we het niet maar ongebreideld laten groeien en moeten we keuzes daarin maken. Zie het als corona, exponentielengroei van zorgkosten klapt onze hele samenleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:07
Lycaon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:03:
Cijfers 02-01-2022:

IC: 462 (gisteren 459)
Kliniek: 1.200 (gisteren 1.188)
Totaal: 1.662 (gisteren 1.647)

Nieuwe opnames:
IC: 17
Kliniek: 112

Laagste aantal kliniek-opnames sinds 24 oktober voor zover ik kon zien. Lichte stijging lijkt gewoon terugkerend ‘zondag-effect’ te zijn. :-)
Niets mis mee, de uitstroom is standaard wat lager op zondag. Belangrijkste is de instroom, en die kruipt steeds verder naar de 100. Wat een mooi doel is voor nu.

We kunnen zo langzamerhand wel concluderen dat Omikron ook hier voor significant minder opnames zorgt. Ten eerste dalen de ziekenhuizen veel langer door dan verwacht en ten tweede is Omikron al redelijk praktisch dominant de laatste weken. Dat zie je al wel even in de besmettingscijfers.

Als onze overheid inderdaad op ziekenhuizen stuurt dan zouden we morgen moeten horen dat per dinsdag we naar de avondlockdown terug kunnen en scholen per 10 januari open gaan.

Maar onze overheid kennende is die boodschap bestemd voor het nieuwe kabinet en wordt het weer veel langer gerekt dan noodzakelijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Dat probleem heb je volgens mij met alle demonstraties tegenwoordig. Kijk bijvoorbeeld naar KOZP en BLM. Of die klimaatgekkies, vegan streakers, etc, etc. De boodschap zelf is het probleem niet, maar de manier waarop ze continu blijven drammen wel. En ook hier heb je er mensen tussen zitten die dit met geweld of rellerij duidelijk willen maken (kijk naar die looters in Amerika, of die standbeeldslopers wereldwijd).

Heb zelf altijd het idee dat er eigenlijk weinig aan de hand zou zijn moesten ze niet telkens ingrijpen met politie en ME. Laat mensen hun demonstratie houden. Ze doen er in principe niemand kwaad mee.

Als je gaat ingrijpen hebben ze alleen maar meer stokken om mee te slaan: "zie je wel, we mogen onze mening niet verkondigen". Gewoon lekker laten.
Het begrip 'rechtsorde' is je vreemd?
Liever terug naar middeleeuwen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:28

Grvy

Bot

[...]

[...]

Dat is het enige wat nu nog relevant is: die exit-strategie. Wanneer stopt deze ongein nou eens? Waarom probeert de Jonge er sneaky 2G door te duwen en houdt hij informatie achter? Dat alleen al zou een motie van afkeuring / wantrouwen waard zijn... maar nee... hij mag gewoon weer een ministerspost bekleden in het volgende kabinet.

Net als Kaag en Rutte overigens. Maar van de Jonge vind ik het nog net even wat erger, omdat hij letterlijk mensen hun vrijheid wil inperken door middel van leugens en bedrog :X Hoop dat Kuipers een wat meer nuchtere kijk op de zaak heeft.
Lekker laat gaan? dan wordt de halve binnenstad gesloopt of zijn we Rotterdam vergeten? Ah nee, dan geven we de politie de schuld natuurlijk. Die grepen in en TOEN werd er pas gesloopt (nope.)

En je ziet het in de rest van je verhaal over de Jonge etc al terug hoe jij denkt. Leugens en bedrog.. man man. |:(

Dit is een account.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Dit gedoe houden mensen niet vol. Het raakt me zelf overigens minder tot niet, maar vind het wel enorm sneu voor al die hardwerkende mensen die hun zaak kapot zien gaan door de maatregelen, zonder dat ze er 100% voor vergoed worden.
Mooi om te zien dat jij als ongevaccineerde, een wezenlijk onderdeel van de reden dat die horeca en winkels nu dus dicht zijn en die zaken kapot gaan, ook al denk je zelf van niet het allemaal zo zielig vindt voor ze.

Omdat er teveel ongevaccineerden zijn, en dus daardoor kwetsbaren die zichzelf onkwetsbaar achtten de zorg overstromen is de boel dicht.

Als je dat echt zo sneu vond, had je jezelf al lang laten vaccineren en was je onderdeel van een deel van de oplossing geweest.

Beetje alsof een dierenactivist na een dag hard protesteren en diertjes beschermen 's avonds een dikke t-bone steak naar binnen werkt....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Grvy schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Lekker laat gaan? dan wordt de halve binnenstad gesloopt of zijn we Rotterdam vergeten? Ah nee, dan geven we de politie de schuld natuurlijk. Die grepen in en TOEN werd er pas gesloopt (nope.)

En je ziet het in de rest van je verhaal over de Jonge etc al terug hoe jij denkt. Leugens en bedrog.. man man. |:(
Bewust stukken achterhouden, omdat ze tegen je eigen mening ingaan is nogal stuitend voor een minister, inderdaad. Dat is bedrog. Hij moet en zal 2G er nog even doorduwen.
LZ86 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Mooi om te zien dat jij als ongevaccineerde, een wezenlijk onderdeel van de reden dat die horeca en winkels nu dus dicht zijn en die zaken kapot gaan, ook al denk je zelf van niet het allemaal zo zielig vindt voor ze.

Omdat er teveel ongevaccineerden zijn, en dus daardoor kwetsbaren die zichzelf onkwetsbaar achtten de zorg overstromen is de boel dicht.

Als je dat echt zo sneu vond, had je jezelf al lang laten vaccineren en was je onderdeel van een deel van de oplossing geweest.

Beetje alsof een dierenactivist na een dag hard protesteren en diertjes beschermen 's avonds een dikke t-bone steak naar binnen werkt....
Ongevaccineerd is geen synoniem voor asociaal. Je hebt geen idee hoe wij ons leven inrichten en hoeveel we vooral de rust opzoeken. Tot op heden nog geen één keer corona gehad en niet eens gebruik gemaakt van zorg de afgelopen 2 jaar. Dus hoezo ben ik de oorzaak van de ellende? Wij hebben de horeca juist enorm gesponsord (en nog steeds, door middel van thuisbezorging/afhaal). Ben juist enorm voorstander het ondersteunen van kleine ondernemers. Of ze wel of niet dicht moeten hangt niet af van of ik wel of geen prik neem. Hou je betoog maar tegen die ongezonde 60+'ers.

En misschien laat ik me wel vaccineren in 2022. Er komen zo meteen prikken op de markt die gebruik maken van de oude, vertrouwde technieken. Dan weet ik tenminste (vrij) zeker dat het geen epileptische aanval bij me triggert (nogal gevoelig voor). Die heb ik al tig keer gehad voor vakanties e.d.

Hoewel het misschien niet eens meer nodig gaat zijn met omikron, als het zo mild is als ze zeggen ;) Dat scheelt dan weer.

Laten we dit jaar gewoon stoppen met die hetze en met z'n allen weer een beetje normaal gaan doen. Altijd zo jammer dat een jaar moet beginnen met een negatieve vibe.

[ Voor 61% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:21 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Inmiddels is het dus definitief dat dhr. Kuipers de nieuwe minister gaat worden.
De Jonge moet coronaportefeuille opgeven, wordt Volkshuisvesting-minister https://www.nu.nl/politie...huisvesting-minister.html (via @NUnl)

Dus iedereen die dhr. De Jonge overal de schuld van geeft moet voortaan de naam even aanpassen.

Geruchten gingen al even natuurlijk. Maar nu is het definitief.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:17:
Inmiddels is het dus definitief dat dhr. Kuipers de nieuwe minister gaat worden.
De Jonge moet coronaportefeuille opgeven, wordt Volkshuisvesting-minister https://www.nu.nl/politie...huisvesting-minister.html (via @NUnl)

Dus iedereen die dhr. De Jonge overal de schuld van geeft moet voortaan de naam even aanpassen.

Vanaf 1 feb. een CTB nodig om te mogen aan- of verkopen op de woningmarkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:09
codex schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 03:28:
[...]

Jij suggereert dat als december de boel al is dichtgegooid januari en februari ook net zo goed dicht kunnen blijven. Als we het dan over maar enigszins inzicht hebben in de economische consequenties, dan is die opmerking daar niet bepaald het schoolvoorbeeld van.
Neen, ik zei dat je sowieso maatregelen moest treffen om de cijfers terug te dringen, dus dan maar nadat de belangrijkste weken van het jaar voorbij zijn. Die maatregelen duren standaard langer dan een paar weken , dus dan maar over de belangrijkste weken voor de feestdagen heen duwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5QZ_UcduJfdlRuFvwm8yQTp1xc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/McuOs0A0QNc1nsSM7NtQRWto.png?f=user_large

Kan je me alvast wat adresjes geven van de horeca die allemaal open gaan als de lockdown wordt verlengd? Kan ik alvast een tafeltje boeken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86

Niet heel blij met die engnek. Maar het zat er helaas al een tijdje aan te komen. Hopen maar dat ie het niet te hard verknalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
LZ86 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Niet heel blij met die engnek. Maar het zat er helaas al een tijdje aan te komen. Hopen maar dat ie het niet te hard verknalt
Zijn sollicitatietraject naar deze post de afgelopen 2 jaar was in ieder geval niet ondoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27

Het zal mij benieuwen. Kuipers heeft al flink wat uitspraken gedaan in het verleden, zowel goede als slechte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12

Nou, zet maar alvast een politiepost in zijn straat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:39
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:15:
Bewust stukken achterhouden, omdat ze tegen je eigen mening ingaan is nogal stuitend voor een minister, inderdaad.
Dat is inderdaad stuitend, maar dat veranderd niets aan het feit dat Gideon van Meijeren en Freek Jansen een heel bedenkelijke rol spelen in het provoceren en het aanzetten tot geweld.

Dan ben je imo een Efteling-figuur met dubieuze historische fascinatie, ze ge/misbruiken die boze mensen op het museumplein voor hun eigen politieke gewin.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Bewust stukken achterhouden, omdat ze tegen je eigen mening ingaan is nogal stuitend voor een minister, inderdaad. Dat is bedrog. Hij moet en zal 2G er nog even doorduwen.
Kap eens met deze onzin. Dat heeft geen zier met het al dan niet doorgaan of ontsporen van die demo te maken.

Als je het er niet mee eens bent stem je op een ander. Of organiseer je zelf een nette demo.

@hoevenpe vergeet de rest van het zure zooitje niet. Voorpost en consorten. Extreemrechtse boeren. Hey houdt niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 02-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Flikker op met dat slechte framen.. Er gaat volgend jaar (en de jaren erna) juist miljarden extra naar de zorg. En ja uiteindelijk kunnen we het niet maar ongebreideld laten groeien en moeten we keuzes daarin maken. Zie het als corona, exponentielengroei van zorgkosten klapt onze hele samenleving
Vergrijzing is a bitch die uiteindelijk toch betaald moet worden :')

Dus kom maar op met die keuzes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Raar gegoochel met oorzaak en gevolg?

De politie grijpt in omdat het escaleert, het escaleert niet omdat de politie ingrijpt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Er is nog 0 reden om deze lockdown langer te laten doorgaan. Zeker de scholen moeten gewoon weer open na de vakantie. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen dat ze weer thuisles zouden moeten krijgen. Dat kunnen ze gewoon niet maken.
Ik geef het je vast op een briefje, morgen einde dag staat de Jonge weer met een moeilijk gezicht voor de camera. Teksten als “er is nog zoveel onzeker”, “het OMT vindt het te vroeg om”, “nog even doorbijten met zijn allen”, “de scholen hebben zich voorbereid op thuisonderwijs” en “we verlengen tot 1 februari, maar mocht er iets mogelijk zijn…” zullen ons ten gehore gebracht worden.

De eer is aan de Jonge, die is dinsdag of woensdag toch weg. Geeft Kuipers een paar weken de tijd om lekker in de luwte zijn bureaulades te vullen om dan 1 februari met veel bombarie het prachtige nieuws te mogen verkondigen dat de scholen half februari met halve klassen wat mogen proberen.

Als ze dat niet doen dan moeten ze toegeven dat ze het te zwart hebben ingezien, en hoewel dat absoluut geen schande is verwacht ik niet dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Dat is inderdaad stuitend, maar dat veranderd niets aan het feit dat Gideon van Meijeren en Freek Jansen een heel bedenkelijke rol spelen in het provoceren en het aanzetten tot geweld.

Dan ben je imo een Efteling-figuur met dubieuze historische fascinatie, ze ge/misbruiken die boze mensen op het museumplein voor hun eigen politieke gewin.
Oh, ik ben het ook zeker niet eens met de FvD hoor. En mensen die zeggen dat dit virus niet bestaat zijn sowieso achterlijk. Maar ik ben er ook zeker voor dat het land weer open moet. Er zijn genoeg maatregelen te nemen waarbij het meeste gewoon veilig open kan. Voorbeelden heb ik al eerder genoemd in dit topic.

Capaciteitsbeperkingen, afstand, ventilatie. En dan kan het meeste gewoon open hoor. Alles staat of valt wat dat betreft met communicatie. Als mensen er het nut niet van inzien dan heb je het niet goed uitgelegd ;)
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Ik geef het je vast op een briefje, morgen einde dag staat de Jonge weer met een moeilijk gezicht voor de camera. Teksten als “er is nog zoveel onzeker”, “het OMT vindt het te vroeg om”, “nog even doorbijten met zijn allen”, “de scholen hebben zich voorbereid op thuisonderwijs” en “we verlengen tot 1 februari, maar mocht er iets mogelijk zijn…” zullen ons ten gehore gebracht worden.

De eer is aan de Jonge, die is dinsdag of woensdag toch weg. Geeft Kuipers een paar weken de tijd om lekker in de luwte zijn bureaulades te vullen om dan 1 februari met veel bombarie het prachtige nieuws te mogen verkondigen dat de scholen half februari met halve klassen wat mogen proberen.

Als ze dat niet doen dan moeten ze toegeven dat ze het te zwart hebben ingezien, en hoewel dat absoluut geen schande is verwacht ik niet dat ze dat doen.
Het zou ze enorm sieren dat ze toegeven dat ze overdreven hebben met de lockdown, maar dat het - met de informatie die toen voor handen was - nodig was. Alles dichthouden tot februari is natuurlijk uit den boze voor een variant die (voor zover bekend) eigenlijk stukken minder dodelijk is.

Hoop in ieder geval dat scholen, moesten ze idd weer dat spelletje van uitstel gaan spelen, gewoon massaal gaan opendoen. Maar we weten allemaal dat iedereen altijd braaf doet wat de heren in Den Haag willen. Ook al gaat dit ten koste van de kinderen, ouders en ook leerkrachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:29 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Het zal mij benieuwen. Kuipers heeft al flink wat uitspraken gedaan in het verleden, zowel goede als slechte....
Ik herinner mij een paar hele slechte, zoals de oproep om te versoepelen terwijl de hele boel net aan het vollopen was. Ik herinner mij ook ontzettend veel chaos bij het LCPS. Eigenlijk herinner ik mij niets goeds van deze man.

Het positieve is dat een minister natuurlijk eigenlijk hoofdzakelijk een spreekbuis is. Het is niet zo dat de Jonge nu en Kuipers straks eigenhandig de beslissingen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Oh, ik ben het ook zeker niet eens met de FvD hoor. En mensen die zeggen dat dit virus niet bestaat zijn sowieso achterlijk. Maar ik ben er ook zeker voor dat het land weer open moet. Er zijn genoeg maatregelen te nemen waarbij het meeste gewoon veilig open kan. Voorbeelden heb ik al eerder genoemd in dit topic.

Capaciteitsbeperkingen, afstand, ventilatie. En dan kan het meeste gewoon open hoor. Alles staat of valt wat dat betreft met communicatie. Als mensen er het nut niet van inzien dan heb je het niet goed uitgelegd ;)
Ik zou die kliek met fascistische leugenaars, ook wel FvD genoemd, een stuk serieuzer genomen hebben als ze enerzijds opriepen tot meer vrijheid en anderzijds tot vaccineren. Baudet doet dat bewust niet, zonder die antivax gekkies die nu in Amsterdam lopen was hij gedecimeerd tot 0 zetels de afgelopen verkiezing. Hij heeft deze groep nodig om op hem te stemmen. Daarmee heeft hij direct alle kracht en krediet verspeeld bij de rest van Nederland.

Maar verkijk je vooral niet op de sluwheid van deze man. Hij is al lang en breed gevaccineerd, het is namelijk geen domme man. Hij is heel goed in staat om te zien wat vaccinaties brengt. En hij gaat echt het risico niet lopen dat hij op de IC beland. Een bevriende huisarts of GGD medewerker zal wel gezorgd hebben voor anonimiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Ik herinner mij een paar hele slechte, zoals de oproep om te versoepelen terwijl de hele boel net aan het vollopen was. Ik herinner mij ook ontzettend veel chaos bij het LCPS. Eigenlijk herinner ik mij niets goeds van deze man.

Het positieve is dat een minister natuurlijk eigenlijk hoofdzakelijk een spreekbuis is. Het is niet zo dat de Jonge nu en Kuipers straks eigenhandig de beslissingen neemt.
Dat is ook zo. Volgens mij heeft hij ook nog geroepen dat de avondklok geen effect heeft gehad. Lekker slim nadat iedereen 3 maanden lang eronder geleden heeft.... zou wat worden als hij diezelfde avondklok weer mag aankondigen mocht omikron toch voor chaos gaan zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat valt wel mee, ze kunnen gewoon zeggen dat er door de lockdown ruimte is gecreëerd in de zorg (N bedden minder bezet), dat boosters nu voor iedereen beschikbaar zijn (N miljoen prikken gezet tijdens lockdown), en dat er meer bekend is. Dat is prima te verdedigen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik gok dat dhr. de Jonge nog wat goed nieuws mag brengen voor hij van post wisselt. Zodat hij met net iets meer credit overstapt.

In elk geval terug naar 17 december of horeca zelfs tot 20.00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Het zou ze enorm sieren dat ze toegeven dat ze overdreven hebben met de lockdown, maar dat het - met de informatie die toen voor handen was - nodig was. Alles dichthouden tot februari is natuurlijk uit den boze voor een variant die (voor zover bekend) eigenlijk stukken minder dodelijk is.
Bij mij zou dat heel wat krediet opleveren, en bij de rest van Nederland ook verwacht ik. Maar zoiets toegeven, dat vereist wel moed. Het is geen falen, het is veranderd inzicht. En ik vind dat we daar niet boos over kunnen en mogen zijn.
Hoop in ieder geval dat scholen, moesten ze idd weer dat spelletje van uitstel gaan spelen, gewoon massaal gaan opendoen. Maar we weten allemaal dat iedereen altijd braaf doet wat de heren in Den Haag willen. Ook al gaat dit ten koste van de kinderen, ouders en ook leerkrachten.
De kinderen zijn serieus vanaf dag 1 al de speelbal. Dat is zelfs letterlijk zo gezegd, kinderen worden thuisgehouden om de ouders te dwingen om thuis te werken. Dat was de enige reden. Je weet waarschijnlijk wel hoe ik erover denk, ik vind het schandelijk. Onze kinderen worden bewust gesloopt, en dat allemaal omdat ze te laf zijn de echte problemen aan te pakken. Peter Pannekoek heeft dit afgelopen Oudjaarsavond ook heel treffend benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Ik zou die kliek met fascistische leugenaars, ook wel FvD genoemd, een stuk serieuzer genomen hebben als ze enerzijds opriepen tot meer vrijheid en anderzijds tot vaccineren. Baudet doet dat bewust niet, zonder die antivax gekkies die nu in Amsterdam lopen was hij gedecimeerd tot 0 zetels de afgelopen verkiezing. Hij heeft deze groep nodig om op hem te stemmen. Daarmee heeft hij direct alle kracht en krediet verspeeld bij de rest van Nederland.

Maar verkijk je vooral niet op de sluwheid van deze man. Hij is al lang en breed gevaccineerd, het is namelijk geen domme man. Hij is heel goed in staat om te zien wat vaccinaties brengt. En hij gaat echt het risico niet lopen dat hij op de IC beland. Een bevriende huisarts of GGD medewerker zal wel gezorgd hebben voor anonimiteit.
De FvD begon sterk in deze pandemie. Ze waren ook één van de eerste partijen die zeiden dat het kabinet alles moest dichtgooien (de grenzen, Schiphol), terwijl de rest zoiets had van: "we hebben geen haast, corona komt hier toch niet".

Maar ben het zeker met je eens dat het nu een waardeloze partij is geworden. Begrijp ergens hun boodschap voor vrijheid wel, maar mensen oproepen om zich vooral niet te laten vaccineren is natuurlijk belachelijk. Vaccinatie is voor veel mensen juist wel nodig. Zelfs z'n grote voorbeeld Trump zegt dat :)

Geen idee of Baudet gevaccineerd is. De vaccinatiestatus van mensen interesseert me niet zo. Moet iedereen zelf weten.
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Bij mij zou dat heel wat krediet opleveren, en bij de rest van Nederland ook verwacht ik. Maar zoiets toegeven, dat vereist wel moed. Het is geen falen, het is veranderd inzicht. En ik vind dat we daar niet boos over kunnen en mogen zijn.
Fouten toegeven is juist een voorbeeld van sterk leiderschap. Als ouder geef ik ook m'n fouten gewoon toe aan m'n kinderen. Fouten maken is menselijk. Helaas heb je veel mensen die het als teken van zwakte zien en schuiven ze hun fouten af op andere mensen. Zulke figuren heb je ook veel in het management van bedrijven zitten trouwens :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:36 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:34:
Ik gok dat dhr. de Jonge nog wat goed nieuws mag brengen voor hij van post wisselt. Zodat hij met net iets meer credit overstapt.

In elk geval terug naar 17 december of horeca zelfs tot 20.00
100 procent van niet, die heeft geen krediet meer nodig. Op zijn nieuwe post is deze tijd zo vergeten.

Het is of Kuipers die het positieve mag brengen, maar nu ik erover nadenk is de kans ook groot dat Rutte dit doet. Slechts nieuws schuift hij normaliter af en het goede nieuwe brengt hij graag zelf. Een bekende tactiek. Het is ook niet voor niets dat dhr. van Dissel afgelopen keer werd ingezet als kop van jut. Net of er na 20 maanden een verhaal van hem nodig zou zijn. De enige reden was Rutte en de Jonge uit de wind houden, hij gaat bijna of is zelfs al (dat kan ik niet vinden zo snel) met pensioen. Die kan geen schade meer oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:35:
[...]

De FvD begon sterk in deze pandemie. Ze waren ook één van de eerste partijen die zeiden dat het kabinet alles moest dichtgooien (de grenzen, Schiphol), terwijl de rest zoiets had van: "we hebben geen haast, corona komt hier toch niet".
Klopt, dat kon ik wel waarderen.
Maar ben het zeker met je eens dat het nu een waardeloze partij is geworden. Begrijp ergens hun boodschap voor vrijheid wel, maar mensen oproepen om zich vooral niet te laten vaccineren is natuurlijk belachelijk. Vaccinatie is voor veel mensen juist wel nodig. Zelfs z'n grote voorbeeld Trump zegt dat :)
En dan zullen we het nog maar niet over zijn stromannen hebben die oproepen en dreigen met tribunalen. Maar dan dwalen we te ver af ;)
Geen idee of Baudet gevaccineerd is. De vaccinatiestatus van mensen interesseert me niet zo. Moet iedereen zelf weten.
Mij wel, als leider moet je het goede voorbeeld geven vind ik. Of je houdt je mond, want ik vind dat hij ook de vrijheid heeft om te kiezen om niet te vaccineren. Maar dit geblaas, dat is een bekende afleiding. Hoe harder je het roept, hoe ongeloofwaardiger het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Dat is ook zo. Volgens mij heeft hij ook nog geroepen dat de avondklok geen effect heeft gehad. Lekker slim nadat iedereen 3 maanden lang eronder geleden heeft.... zou wat worden als hij diezelfde avondklok weer mag aankondigen mocht omikron toch voor chaos gaan zorgen.
Ik weet niet of dat Kuipers of Gommers was :) Maar het zou wel een grap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:59:
Het is inderdaad vooral een afweging, want waarom zou je de staking van de ME verbieden om een demonstratie door te laten gaan?
Mensen die tegen het coronabeleid willen demonstreren hebben nu eenmaal dat recht. Bij de politie is na twee jaar corona en bijbehorende handhaving de rek er wel uit. Wie ga je dan teleurstellen?

Het nadeel is alleen dat je weet dat de demonstratie er zal komen. Nu zijn dan enkel de hardcore figuren gekomen en die zijn alleszins bereid om herrie te schoppen.
LZ86 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:15:
Ik denk dat we toch wat eer moeten blijven reserveren voor wanbeleid. De Belgische viroloog Van Ranst lichtte dit toe dat hij te gast was bij Buitenhof na aankondiging van de avondlockdown.
hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:21:
De FvD is op zoek naar een publiek en de manier waarop de publieke opinie en het politieke midden omgingen met tegenspraak tegen het coronabeleid heeft deze mensen in de armen van de FvD gedreven. Je zag zeker in het begin dat de demonstranten vooral sociaal kwetsbaren waren en extreemrechts kon op die manier makkelijk de boel overnemen.
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:26:
De minister moet meer zijn als de buikspreekpop van het OMT. Dat is bijvoorbeeld de kritiek die de Raad voor de Rechtspraak had op het wetsvoorstel voor de coronapas op de werkvloer, dat invoeringen en noodzaak bepaald wordt door het OMT en niet de volksvertegenwoordigers. Die laatste hebben mandaat en het OMT niet. Om die reden moet het de minister zijn die na het inwinnen van advies de keuze maakt. Hij kan niet zijn politieke en staatsrechtelijke verantwoordelijkheden afschuiven naar zijn niet verkozen adviseurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
user109731 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Dat valt wel mee, ze kunnen gewoon zeggen dat er door de lockdown ruimte is gecreëerd in de zorg (N bedden minder bezet), dat boosters nu voor iedereen beschikbaar zijn (N miljoen prikken gezet tijdens lockdown), en dat er meer bekend is. Dat is prima te verdedigen IMO.
Dat is het ook, het eerlijke verhaal kan gewoon gebracht worden. Ik zou het als krachtig zien.

Maar dan moet de overheid wel afwijken van de OMT adviezen, waar ze die eerder vaak klakkeloos gevolgd hebben. Het OMT gaat niets positiefs adviseren, de laatste adviezen waren louter negatief. En het vereist moed om als overheid dan een andere weg te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:43:
[...]
De minister moet meer zijn als de buikspreekpop van het OMT. Dat is bijvoorbeeld de kritiek die de Raad voor de Rechtspraak had op het wetsvoorstel voor de coronapas op de werkvloer, dat invoeringen en noodzaak bepaald wordt door het OMT en niet de volksvertegenwoordigers. Die laatste hebben mandaat en het OMT niet. Om die reden moet het de minister zijn die na het inwinnen van advies de keuze maakt. Hij kan niet zijn politieke en staatsrechtelijke verantwoordelijkheden afschuiven naar zijn niet verkozen adviseurs.
Ik zie dit niet zo. De beslissingen worden genomen door de Tweede Kamer. Niet door een minister en niet door het OMT.

De Tweede Kamer en ministers hebben wel de neiging volgzaam te zijn aan het OMT. Lekker makkelijk, want je kan je er zonder schade achter verschuilen.

Maar de Tweede Kamer heeft ook al laten zien niet naar het OMT te luisteren.

Ik denk dat je het OMT hiermee teveel power toebedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
user109731 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Dat valt wel mee, ze kunnen gewoon zeggen dat er door de lockdown ruimte is gecreëerd in de zorg (N bedden minder bezet),
Ik kan een schatting voor N geven. 20 tot 50 bedden momenteel.

[ Voor 19% gewijzigd door t_captain op 02-01-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Ik weet niet of dat Kuipers of Gommers was :) Maar het zou wel een grap zijn.
Het was hem echt.... ;)

https://www.telegraaf.nl/...t-geen-enkel-effect-gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 00:35

R2L

Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb helemaal niks gehad en heb ook 0 ziektedagen :+
Ikzelf zie het vaccin "als het dragen van een autogordel". Je kunt natuurlijk nog steeds een aanrijding krijgen en gewond raken, maar de kans op zware verwondingen is toch stukken geringer als zonder autogordel. Idem voor Covid. Na vaccinatie kun je nog steeds Corona variant xyz krijgen alleen is de kans dat je na vaccinatie op het IC beland stukken kleiner.

Daarnaast is het natuurlijk altijd goed om kritisch te blijven kijken (en luisteren) wat voor jezelf het beste voelt, maar nog veel belangrijker is om je gezonde verstand te blijven gebruiken en kritisch te zijn waar je de informatie vandaan haalt. Luister je bijvoorbeeld naar een uitgerangeerde dansleraar of rapper, of toch liever naar mensen (wereldwijd) die er jaren voor gestudeerd hebben?

Tenslotte kun je (als je er zelf niet in geloofd) je ook voor je medemens (en maatschappij) laten vaccineren. Kans op overdracht en verspreiding van Corona van de ene gevaccineerde op de andere gevaccineerde wordt een stuk geringer, gevolg minder mensen in het ziekenhuis en de horeca en andere branches kunnen weer van het slot... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind hem nu al aardiger dan zijn voorganger. Die beet zich vast in ontwijkingen en leugens toen duidelijk werd dat we op geen enkele manier gegalsmatige gevolgen van die avondklok konden vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Dat is het ook, het eerlijke verhaal kan gewoon gebracht worden. Ik zou het als krachtig zien.

Maar dan moet de overheid wel afwijken van de OMT adviezen, waar ze die eerder vaak klakkeloos gevolgd hebben. Het OMT gaat niets positiefs adviseren, de laatste adviezen waren louter negatief. En het vereist moed om als overheid dan een andere weg te kiezen.
Dan kan je het OMT net zo goed opdoeken. Ze adviseren omdat de beleidsmakers te weinig kennis hebben van de materie. Waarom zou een minister het beter weten? Dat slaat gewoon nergens op en zou wat mij betreft direct en keihard moeten worden afgestraft door de kamer.

Het OMT is ook niet altijd feilloos, maar hun adviezen zijn wel iets beter onderbouwd dan de minister zijn onderbuikgevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Daarnaast is het natuurlijk altijd goed om kritisch te blijven kijken (en luisteren) wat voor jezelf het beste voelt, maar nog veel belangrijker is om je gezonde verstand te blijven gebruiken en kritisch te zijn waar je de informatie vandaan haalt. Luister je bijvoorbeeld naar een uitgerangeerde dansleraar of rapper, of toch liever naar mensen (wereldwijd) die er jaren voor gestudeerd hebben?
Ik luister helemaal niet naar zulke figuren. Zie gewoon teveel bijeffecten van die vaccins en heb voor mezelf besloten om te wachten op vaccins met de oudere techniek. Rationeel gezien weet ik dat het vast allemaal wel zal meevallen, maar met m'n medische staat (epilepsie, al 10 jaar stabiel) ga ik geen risico nemen en kies ik liever voor een vaccin waar ik zekerder van weet dat ik er niet op ga triggeren ;)

Ook heb ik verschillende familieleden gehad die corona gehad hebben (gevaccineerd en ongevaccineerd) en niemand is ervan in het ziekenhuis gekomen. Ga er vanuit dat je met dezelfde genen dan wel een beetje kan uitgaan van hetzelfde verloop, moest ik onverhoopt toch besmet raken.

Daarnaast doe ik gewoon redelijk netjes mee hoor. Draag netjes m'n FFP2-masker in de winkel en zo. We doen ook gewoon een zelftest bij "klachten" (lees: wat snotterig of zo), gebruik nog steeds handgel
en vermijden drukte zoveel mogelijk. Verder gaat het leven gewoon door en proberen we er gewoon van te genieten zoals altijd. Tussen de beperkingen en maatregelen door.

Dus om mij nou te betichten van asociaal gedrag en neer te zetten als oorzaak van alle ellende omdat ik toevallig die prik niet genomen heb... tja. Statistisch gezien is mijn leeftijds- en BMI-groep sowieso amper een probleem. (en ik weet het, er is altijd een kans). Er zijn genoeg mensen die zich echt geen zak van dit alles aantrekken en wel in die groep vallen. Richt je liever op die mensen :)

Ben ook echt niet tegen alle maatregelen, maar wel tegen maatregelen waar alles maar dichtgegooid wordt of mensen uitgesloten worden van deelnemen aan sociale activiteiten (2G).

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:59 ]

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:24

Agent47

I always close my contracts.

Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Ik luister helemaal niet naar zulke figuren. Zie gewoon teveel bijeffecten van die vaccins en heb voor mezelf besloten om te wachten op vaccins met de oudere techniek. Rationeel gezien weet ik dat het vast allemaal wel zal meevallen, maar met m'n medische staat (epilepsie, al 10 jaar stabiel) ga ik geen risico nemen en kies ik liever voor een vaccin waar ik zekerder van weet dat ik er niet op ga triggeren ;)

Ook heb ik verschillende familieleden gehad die corona gehad hebben (gevaccineerd en ongevaccineerd) en niemand is ervan in het ziekenhuis gekomen. Ga er vanuit dat je met dezelfde genen dan wel een beetje kan uitgaan van hetzelfde verloop, moest ik onverhoopt toch besmet raken.

Daarnaast doe ik gewoon redelijk netjes mee hoor. Draag netjes m'n FFP2-masker in de winkel en zo. We doen ook gewoon een zelftest bij "klachten" (lees: wat snotterig of zo) en vermijden drukte zoveel mogelijk. Verder gaat het leven gewoon door en proberen we er gewoon van te genieten zoals altijd. Tussen de beperkingen en maatregelen door.

Dus om mij nou te betichten van asociaal gedrag en neer te zetten als oorzaak van alle ellende omdat ik toevallig die prik niet genomen heb... tja. Statistisch gezien is mijn leeftijds- en BMI-groep sowieso amper een probleem. (en ik weet het, er is altijd een kans). Er zijn genoeg mensen die zich echt geen zak van dit alles aantrekken en wel in die groep vallen. Richt je liever op die mensen :)
Je realiseert je dat je wel afschuift nu? " Richt je op die mensen"

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Dan kan je het OMT net zo goed opdoeken. Ze adviseren omdat de beleidsmakers te weinig kennis hebben van de materie. Waarom zou een minister het beter weten? Dat slaat gewoon nergens op en zou wat mij betreft direct en keihard moeten worden afgestraft door de kamer.

Het OMT is ook niet altijd feilloos, maar hun adviezen zijn wel iets beter onderbouwd dan de minister zijn onderbuikgevoel.
De minister laat zich adviseren door meerdere adviseurs/experts. Niet enkel het OMT. Die adviseren enkel op medisch vlak. Je hebt ook adviseurs/experts die naar bijvoorbeeld de economisch gevolgen kijken. De minister moet dat allemaal meenemen en samen met andere ministers (Catshuisoverleg) en Tweede Kamer afwegen wat de beste keuzes zijn. Op basis daarvan worden er maatregelen genomen.

Het OMT doet precies wat je van ze verwacht, adviseren op basis van op dat moment bekende medische feiten. Die worden in bekende modellen gegoten en op basis daarvan komt er een advies. Die zijn per definitie ook pessimistisch, ze gaan niet uit van eerste onderzoeken en aannames. Het OMT adviseert met de kennis van het verleden voor de toekomst, een ondankbare en zeer lastige taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ik vind hem nu al aardiger dan zijn voorganger. Die beet zich vast in ontwijkingen en leugens toen duidelijk werd dat we op geen enkele manier gegalsmatige gevolgen van die avondklok konden vinden.
En dat gaat Kuipers ook gewoon doen. Tot nu roept ie wat aan de zijlijn, straks is hij het middelpunt en gaan er andere mechanismes werken.

Het poppetje op de positie maakt uiteindelijk maar weinig uit is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Mijn briefje zegt dat de scholen weer open gaan na de Kerstvakantie, en dat de horeca etc nog even mag wachten tot februari.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Bijzonder, we weten namelijk al maanden dat de ‘oude techniek’ veel ernstigere bijwerkingen (AZ) heeft of amper werkt (Janssen).

Je weet helemaal niet hoe je op welk vaccin of medicijn dan ook gaat reageren, die ‘zekerheid’ heb je jezelf aangepraat denk ik.

Er zijn al miljarden prikken gezet, de bijwerkingen zijn ondertussen behoorlijk duidelijk. Ik denk dat je beter eens met een arts gaat praten om te kijken of je inderdaad een bepaald risico zou lopen en wat een verstandige keuze is. Ik weet wel dat zonder vaccin Corona krijgen nóóit een verstandige keuze is, zo ongeveer alle bijwerkingen van de vaccins gelden ook voor Corona.
Ik heb verschillende familieleden gehad die geen gordel omdeden (wel en geen ongelukken gehad) en niemand is ervan in het ziekenhuis gekomen. Ga er vanuit dat je met dezelfde genen dan wel een beetje kan uitgaan van hetzelfde verloop, moest ik onverhoopt toch een ongeluk krijgen.

Dat klinkt best absurd toch?
Daarnaast doe ik gewoon redelijk netjes mee hoor. Draag netjes m'n FFP2-masker in de winkel en zo. We doen ook gewoon een zelftest bij "klachten" (lees: wat snotterig of zo), gebruik nog steeds handgel
en vermijden drukte zoveel mogelijk. Verder gaat het leven gewoon door en proberen we er gewoon van te genieten zoals altijd. Tussen de beperkingen en maatregelen door.
Dat is erg fijn, dat is het minste (en misschien wel enige) wat voor anderen kunnen doen.
Ben ook echt niet tegen alle maatregelen, maar wel tegen maatregelen waar alles maar dichtgegooid wordt of mensen uitgesloten worden van deelnemen aan sociale activiteiten (2G).
Terwijl je daar zelf voor 100 procent voor gekozen hebt, op basis van niet vaccineren zonder medische reden.

Het volgende stukje moet je niet als aanval zien, ik wil proberen uit te leggen waarom ik bovenstaande zeg:
Ik heb persoonlijk ontzettend veel moeite met je keuze, omdat deze op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwt is. Ik heb er dan ook geen moeite mee om je buiten te sluiten, als dat betekent dat jij én de maatschappij minder risico lopen. Als hij onverhoopt in een ziekenhuisbed belandt, houd je minstens 12 mensen van zorg af. Terwijl jij dat hoogstwaarschijnlijk had kunnen voorkomen. De groep gevaccineerden worden nu “gegijzeld” (zwaar woord, sorry) door een kleine groep niet gevaccineerden. Is dat wel terecht?

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 02-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:08:
Mijn briefje zegt dat de scholen weer open gaan na de Kerstvakantie, en dat de horeca etc nog even mag wachten tot februari.
Als de instroom de komende week niet oploopt is er geen reden de geplaceerde horeca na 15 januari dicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:08:
[...]

We gaan het zien, morgen omstreeks deze tijd verwacht ik wel duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 00:35

R2L

[...]

Ook heb ik verschillende familieleden gehad die corona gehad hebben (gevaccineerd en ongevaccineerd) en niemand is ervan in het ziekenhuis gekomen. Ga er vanuit dat je met dezelfde genen dan wel een beetje kan uitgaan van hetzelfde verloop.

Daarnaast doe ik gewoon redelijk netjes mee hoor. Draag netjes m'n FFP2-masker in de winkel en zo. We doen ook gewoon een zelftest bij "klachten" (lees: wat snotterig of zo) en vermijden drukte zoveel mogelijk. Verder gaat het leven gewoon door en proberen we er gewoon van te genieten zoals altijd. Tussen de beperkingen en maatregelen door.

Jammer dat je dit zo persoonlijk aantrekt. Was zeker niet bedoeld om je "ergens neer te zetten". Ik heb weergegeven hoe ik hier zelf tegenaan kijk. Zal de laatste zijn die iemand "veroordeeld" omdat ie zich niet wil laten vaccineren en vanwege je epilepsie kan ik het wellicht nog begrijpen ook.

Als oud GBS patiënt heb ik in het begin ook sterk getwijfeld, maar ik heb me goed ingelezen over de eventuele risico's.

We leven (gelukkig) in een vrij land waar je je mening mag geven en ook van mening mag verschillen. :) Feit is dat er minder op slot zou zijn geweest als er minder mensen in de ziekenhuizen hadden gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Als de instroom de komende week niet oploopt is er geen reden de geplaceerde horeca na 15 januari dicht te houden.
Behalve dat de rest van KHN ook open wil. Alles of niks he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:18
Kuipers is nu officieel bevestigd: https://nos.nl/collectie/...e-zaken-en-kuipers-op-vws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:14:
[...]

En ik wil naar het stadion, wat mij betreft houden ze de horeca dicht.

En zo eindigen we weer met polderen in Nederland :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Bijzonder, we weten namelijk al maanden dat de ‘oude techniek’ veel ernstigere bijwerkingen (AZ) heeft of amper werkt (Janssen).
Kleine kanttekening, Janssen werkt namelijk, tegen de verwachting in, prima, met langer aanhoudende bescherming, en een uitstekend functionerende booster.

Verder is het inderdaad een medisch irrationeel betoog, en is er geen reden om inferieure technieken te gebruiken. In tegendeel, het is medisch gezien vooral onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Mee eens hoor. Het probleem is dat de positieve gevallen weer oplopen (dik 17k vandaag), en dat de eventuele opnamegolf die bij die positieve gevallen hoort zo ongeveer rond die datum op gang zou kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:14:
Gewoon terug naar de regels van een paar weken geleden, maar dan tot 20u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:19:
Mee eens hoor. Het probleem is dat de positieve gevallen weer oplopen (dik 17k vandaag), en dat de eventuele opnamegolf die bij die positieve gevallen hoort zo ongeveer rond die datum op gang zou kunnen komen.
Bij Delta...
Omikron is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:03:
[...]

En dat gaat Kuipers ook gewoon doen. Tot nu roept ie wat aan de zijlijn, straks is hij het middelpunt en gaan er andere mechanismes werken.

Het poppetje op de positie maakt uiteindelijk maar weinig uit is mijn ervaring.
Uiteraard, uiteindelijk is zijn functie het bericht overbrengen. Maar in zijn functie in het erasmus zag je hem ook een wekelijks een jaar ouder worden. Twijfel of dat hij deze functie gaat volhouden... je bent toch het gezicht geworden, en sommigen gaan erg ver om hun ongenoegen te uiten over je plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RoD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Kleine kanttekening, Janssen werkt namelijk, tegen de verwachting in, prima, met langer aanhoudende bescherming, en een uitstekend functionerende booster.
Tegen de originele variant toch? En met name de 1-prik strategie is een ding. Ik ben het helemaal met je eens dat als Janssen 2 prikken was geweest dat het anders was geweest.

Met booster is Janssen gewoon weer een prima vaccin gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Bij Delta...
Omikron is anders.
Nuance: ‘Mogelijk anders’.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Groeigetal schiet ook weer omhoog: +18,6%

[ Voor 25% gewijzigd door user109731 op 02-01-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Als de opnames dan ook niet oplopen dan is het bewijs geleverd dat Omikron een significant minder risico is.

Met andere woorden, dan kunnen we ons gaan voorbereiden op feest.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Uiteraard, uiteindelijk is zijn functie het bericht overbrengen. Maar in zijn functie in het erasmus zag je hem ook een wekelijks een jaar ouder worden. Twijfel of dat hij deze functie gaat volhouden... je bent toch het gezicht geworden, en sommigen gaan erg ver om hun ongenoegen te uiten over je plannen.
We zullen zien, ik heb niet het idee dat hij heel stress bestendig is. En dat moeten we de Jonge nageven, hij is ontzettend stress bestendig gebleken. Ondanks de boodschappen en beslissingen heb ik nooit het idee gehad dat hij richting een burnout ging.

Hoop dat Kuipers dat ook is. Niet enkel voor hemzelf (belangrijkste!), maar niemand zit op weer een wisseling te wachten na een paar weken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
[...]

We zitten qua totaal aantal infecties met een wekelijkse stijging van omstreeks 25%, een verdringing delta-omicron van 30 procentpunt in de afgelopen week en een leeftijdseffect (delta loopt in alle leeftijden terug terwijl omicron vooralsnog het hardst toeneemt onder jongvolwassenen).

Voor de komende dagen moet dat een groeifactor opleveren in de ziekenhuisopnames tov 7 dagen eerder van ongeveer -10% … 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Tsjah, wat moeten we met dit cijfer. We gaan duidelijk niet door het dak zoals andere landen, maar het stijgt de laatste dagen wel behoorlijk. Met de feestdagen in gedachten en Omikron als dominant niet zo heel gek. Maar of dit de richting is waar we heen gaan, dat vind ik lastig te bepalen. Misschien zitten we eind van de week weer rustig op het 12k-13k plateau van eerder.

Overigens was er afgelopen dagen waarschijnlijk achterstand, is er bekend of die ingelopen is?

Het groeigetal wat je noemt is niet zo heel schrikbarend. In vergelijking met andere landen kan je het zelfs laag noemen. Dat danken we aan de lockdown en boosters lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Drardollan op 02-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 05:42
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Tsjah, wat moeten we met dit cijfer. We gaan duidelijk niet door het dak zoals andere landen, maar het stijgt de laatste dagen wel behoorlijk. Met de feestdagen in gedachten en Omikron als dominant niet zo heel gek. Maar of dit de richting is waar we heen gaan, dat vind ik lastig te bepalen. Misschien zitten we eind van de week weer rustig op het 12k-13k plateau van eerder.
Andere landen hebben ook geen lockdown, en dus restaurants open, feesten etc etc... En wij stijgen nog steeds ondanks de maatregelen.
Next step is de Chinese aanpak, waarbij iedereen opgesloten blijft. Maar dat gaat niet gebeuren..

American Express vraagbaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:18:
[...]

De bron van het plaatje zegt ook dat je 6 maanden moet wachten na je tweede mRNA-vaccinatie (net als Pfizer zelf overigens), dat duurt nog twee weken, en hij zegt ook dat de keuze voor een andere combi ook prima is. Het is niet alsof ik ineens een groot risico loop als ik Pfizer neem ipv Moderna.
Momenteel neem je niks ipv Moderna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
42erik schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Momenteel neem je niks ipv Moderna
Booster is toch Moderna óf Pfizer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Tegen de originele variant toch? En met name de 1-prik strategie is een ding. Ik ben het helemaal met je eens dat als Janssen 2 prikken was geweest dat het anders was geweest.

Met booster is Janssen gewoon weer een prima vaccin gelukkig.
De toenemende effectiviteit is inderdaad aangetoond met data pre-omicron, maar recent verscheen er ook data die laat zien dat het óók goed werkt tegen omicron, en dat een booster veel meer antilichamen en T-cellen oplevert dan een mRNA-booster (bij mensen die al geprikt waren met Pfizer). Weliswaar in Zuid-Afrika, maar toch een signaal dat Janssen gewoon met de grote jongens meedoet.

https://www.jnj.com/johns...when-omicron-was-dominant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Even gekeken bij Martijn Broekman, GGD meldde afgelopen dagen +/- 5.000 positieve testen meer dan het RIVM, maar vandaag zien we 2.500 meer positieve testen bij het RIVM. Dat betekent dat het huidige aantal ook een deel achterstand wegwerken is.

Dat maakt het cijfer iets minder zwaar denk ik.

Maar ik vergeet dan wel dat het mogelijk is dat mensen gisteren niet getest zouden hebben ivm nieuwjaarsdag. Maar ik denk dat dat effect breder is dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Baudet zie ik meer als een "ik ben jong en gezond dus mij kan toch niks overkomen"-figuur. Zolang alleen andere mensen overlijden vindt hij dat geen probleem. Het werd een paar maanden geleden ook een paar dagen heel stil rond hem en er waren toen geruchten dat hij Corona had. Maar hij ontkent het en op zijn leeftijd is de kans ook klein dat ie daar wat aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Imperium schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Booster is toch Moderna óf Pfizer?
Ja. <45 is het Pfizer, >=45 is het Moderna.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Volgens mij is >45 meestal Moderna, maar kan het ook Pfizer zijn, toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
downtime schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Baudet zie ik meer als een "ik ben jong en gezond dus mij kan toch niks overkomen"-figuur. Zolang alleen andere mensen overlijden vindt hij dat geen probleem. Het werd een paar maanden geleden ook een paar dagen heel stil rond hem en er waren toen geruchten dat hij Corona had. Maar hij ontkent het en op zijn leeftijd is de kans ook klein dat ie daar wat aan overhoudt.
Mijn vermoeden is dat hij toen gevaccineerd is en voor de zekerheid enkele dagen in de luwte heeft gepakt om bij bijwerkingen en de praktisch bij iedereen stijve arm buiten de publiciteit te houden.

Als hij Corona had gehad, dan had hij dit juichend naar buiten gebracht. Niets mooier dan herstellen van een “simpel griepje” in een paar dagen. Een beetje wat Robin Fransman ook wilde doen, maar daar liep het voor hem onverwacht slecht af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Klopt. Ligt eraan wat er op voorraad is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:25:
[...]

We zullen zien, ik heb niet het idee dat hij heel stress bestendig is. En dat moeten we de Jonge nageven, hij is ontzettend stress bestendig gebleken. Ondanks de boodschappen en beslissingen heb ik nooit het idee gehad dat hij richting een burnout ging.

Hoop dat Kuipers dat ook is. Niet enkel voor hemzelf (belangrijkste!), maar niemand zit op weer een wisseling te wachten na een paar weken.
Ik heb het idee dat de jonge heel hard naar zijn nieuwe ministerie aan het rennen is. Hij heeft het volgemaakt.... maar kijk eens naar een pre-covid foto van hem en een recente. Hij heeft er wel onder geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
[...]

In je quote heb ik een deel van je zin onderstreept. In dit deel kom je erg stellig op mijn over over het uitblijven van effect terwijl het eerder de omvang van het effect is welke discutabel is. Zie hieronder twee fragmenten uit een artikel van het NRC waarbij twee verschillende visies hierop worden behandeld. Als ik het me goed herinner zaten we in dit periode in de overgang naar de besmettelijkere delta variant, en viel de introductie van de avondklok daar deels mee samen. Uitblijven van daling (of stijging) na maatregelen hoeft niet per se te betekenen dat de maatregel geen effect heeft wanneer de omstandigheden tijdens introductie van maatregelen gelijktijdig wijzigen.
De avondklok heeft vermoedelijk weinig tot geen effect gehad op het verloop van de corona-epidemie in Nederland. Dat is de voorlopige conclusie van Sake de Vlas, hoogleraar infectieziektemodellering aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij deed eigen onderzoek nadat NRC hem benaderde over de recente uitspraak van Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, dat de avondklok „geen enkel effect” heeft gehad op de ziekenhuisopnamen. De Vlas beschouwt zijn onderzoek als een „creatief begin van een evaluatie” van de avondklok.

De avondklok werd op 23 januari ingevoerd en ruim drie maanden later, 28 april, afgeschaft. De maatregel heeft niet of nauwelijks geleid tot een daling van ziekenhuisopnames, blijkt uit de cijfers van de ziekenhuizen. „In de data van de ziekenhuisinstroom van Covid-19-patiënten is geen patroon te zien dat past bij een effectieve avondklok. Het effect is twijfelachtig”, stelt de onderzoeker.
Marc Bonten, hoogleraar moleculaire epidemiologie van infectieziekten en lid van het Outbreak Management Team (OMT) noemt De Vlas een „uitstekende onderzoeker” en „een goede collega”, maar is het in deze kwestie niet zomaar met hem eens. „Het is een interessante hypothese, maar de kwestie is behoorlijk complex. Niemand kan met zekerheid zeggen dat de avondklok werkt, of niet heeft gewerkt.”

Hij stelt dat aan het begin van de opmars van de Britse variant Nederland over „heel weinig informatie” beschikte. „Er was grote onzekerheid over de verspreiding in de regio’s en over hoe snel de Britse variant de oude variant zou gaan verdringen.” Begin april had de Britse variant vrijwel alle andere varianten van Covid-19 in Nederland verdrongen. Volgens Bonten waren er in het begin „zeker regionale verschillen”, maar werd nog weinig onderzoek gedaan om varianten aan te tonen. Bonten denkt dat het goed mogelijk is dat de avondklok, samen met andere maatregelen, wel degelijk in stapjes heeft bijgedragen aan een daling van het besmettingsgetal R, van 1,3 naar 1,0. „Dat is ongeveer het effect wat je vooraf van een avondklok zou kunnen verwachten.”
bron: NRC

Mijn inschatting is dat de avondklok minder contacten als gevolg heeft gehad (positief effect), maar dat gelijktijdig een deel van de contacten over zijn gegaan van bezoeken naar logeerpartijen (negatief effect). Hoewel ik het niet kan onderbouwen heb ik altijd de indruk gehad dat het effect van de avondklok relatief beperkt was, maar het uiteindelijk wel tot reductie van transmissie heeft geleid. Het getalsmatig onderbouwen van dit effect zal lastig zijn, en je schreef dan ook e.e.a getalsmatig niet terug te vinden was. Het is echter de vraag of het niet kunnen terugvinden gevolg is van beperkingen van de analyse/data, of dat het de afspiegeling is van het werkelijke effect.

Je hebt niet expliciet geschreven dat er geen effect was (enkel dat er sprake was van het niet getalsmatig kunnen aantonen), maar wel impliciet door e.e.a. te kwalificeren als leugens en ontwijkingen (althans, zo interpreteerde ik je tekst). Enige nuance/terughoudendheid lijkt mij op zijn plaats. :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Terwijl de 49-jarige @Cyberpope drie keer Pfizer gehad heeft (6 maanden en 1 dag na zijn tweede vaccinatie). Ik snap het niet meer.

Cyberpope in "De Covid kroeg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ja correct, das een betere omschrijving. Zal aan de voorraad liggen. Pfizer hebben we groter ingekocht en leveren volgens mij nog steeds meer uit.

Edit: grafiek op corona dashboard is sinds 14 oktober helaas niet meer bijgewerkt. Maar op dat moment ongeveer drie keer zoveel Pfizer op voorraad.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 02-01-2022 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:16
Dus met Kuipers als nieuwe covid-minister hoopt het kabinet betrouwbaarder over te komen nu het beleid bijna niet meer uit te leggen is? Zo'n man uit een ziekenhuis zal het wel weten en oogt meer autoriteit op persconferenties dan kwakkelend minister De Jonge.. of zeg ik nu wat geks? ;) Ze zullen echt wel wat met beters moeten komen... Behalve mondkapjes in het ov en supermarkt is corona bijna niet meer in ieders beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Deezers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:55:
Dus met Kuipers als nieuwe covid-minister hoopt het kabinet betrouwbaarder over te komen nu het beleid bijna niet meer uit te leggen is? Zo'n man uit een ziekenhuis zal het wel weten en oogt meer autoriteit op persconferenties dan kwakkelend minister De Jonge.. of zeg ik nu wat geks? ;) Ze zullen echt wel wat met beters moeten komen... Behalve mondkapjes in het ov en supermarkt is corona bijna niet meer in ieders beleving.
Nou ja daarna hebben we hopelijk nog 3 jaar te gaan als Covid wat is gaan liggen dus zal niet alleen hiervoor zijn gedaan om deze keuze te maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En wat zou je wel overtuigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:16
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:59:
[...]

En wat zou je wel overtuigen dan?
Dat is inderdaad een hele goede vraag waar ik zelf ook niet 123 het antwoord op weet maar als de afgelopen 2 jaar wel iets duidelijk heeft gemaakt is dat wij Nederlanders gewoon overal onze eigen regels op maken en alles omzeilen (vuurwerkverbod, thuisfeestjes, matige coronacheck) en hanteren om maar onder de regels uit te komen dus we hebben blijkbaar behoefte aan een strenge schoolmeester (wat De Jonge qua beroep was maar niet gezag). Andere landen stralen meer autoriteit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hij heeft in ieder geval een realistisch beeld van wat er misgaat in de ziekenhuizen en kan daarop sturen. En inderdaad, in het echte leven merk je eigenlijk niks meer van corona (naast het feit dat alles dichtzit natuurlijk :X). Mensen gaan hun gangetje wel gewoon.

Merkte je ook met oud & nieuw. Totaal anders dan een jaar geleden. Ook met de borrel in de buurt. Anderhalve meter afstand? Huh? :)
Touchdomex schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Nou ja daarna hebben we hopelijk nog 3 jaar te gaan als Covid wat is gaan liggen dus zal niet alleen hiervoor zijn gedaan om deze keuze te maken.
Ja, vind het ook wel fijn dat er iemand op deze plek zit die echt verstand van zaken heeft. Misschien weet hij mensen te stimuleren om weer in de zorg te stappen en zorgt hij ervoor dat er meer geld richting de zorg gaat i.p.v. miljarden te besparen.

Hoop wel dat hij niet zo polariserend te werk gaat als de Jonge. Ben in ieder geval blij dat het Paternotte niet is geworden :)
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Andere kanttekening is dat de "oude" techniek als az en janssens net zo nieuw zijn als mrna. Ook vrijwel 0 ervaring mee, op een half experimenteel vaccin tegen ebola na (dat dus slechts beperkt getest is op een groep afrikaanse gezondheidsmedewerkers en familie) is het nooit toegepast. Daarnaast is het idee daarvan hetzelfde.. Laat het lichaam het eiwit maken. De echt klassieke vaccins komen nu pas op de markt, waarbij een (synthetisch) (deel) eiwit wordt ingespoten, maarja ook daarvan weten we dat er bijwerkingen zijn.
Wat dat betreft kan je beter het mrna vaccin nemen.. Nog nooit een vaccin geweest wat zo goed onderzocht is en op zoveel verschillende groepen is geprobeerd.
Ja, volgens mij zijn AZ en Janssen juist ook een nieuwe techniek (vector). Gewoon geen mRNA. Ben ook maar één van de 17 miljoen virologen, dus met die beperkte kennis verwacht ik het beste resultaat van Valenva. Omdat je daar echt het virus zelf ingespoten krijgt en je lichaam dat dan leert herkennen.

Novavax sta ik zelf ook wel voor open. Verwacht daar wel snel de eerste resultaten van. Komt in andere landen vast wel eerder op de markt, zodat zij het alvast kunnen testen voordat het hier op de markt komt eind februari :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 16:09 ]

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Verder is het inderdaad een medisch irrationeel betoog, en is er geen reden om inferieure technieken te gebruiken. In tegendeel, het is medisch gezien vooral onverstandig.
Andere kanttekening is dat de "oude" techniek als az en janssens net zo nieuw zijn als mrna. Ook vrijwel 0 ervaring mee, op een half experimenteel vaccin tegen ebola na (dat dus slechts beperkt getest is op een groep afrikaanse gezondheidsmedewerkers en familie) is het nooit toegepast. Daarnaast is het idee daarvan hetzelfde.. Laat het lichaam het eiwit maken. De echt klassieke vaccins komen nu pas op de markt, waarbij een (synthetisch) (deel) eiwit wordt ingespoten, maarja ook daarvan weten we dat er bijwerkingen zijn.
Wat dat betreft kan je beter het mrna vaccin nemen.. Nog nooit een vaccin geweest wat zo goed onderzocht is en op zoveel verschillende groepen is geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:34
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Terwijl de 49-jarige @Cyberpope drie keer Pfizer gehad heeft (6 maanden en 1 dag na zijn tweede vaccinatie). Ik snap het niet meer.

Voor alles onder de 45 is de LCI richtlijn Pfizer vanwege de verhoogde kans op Myocarditis, bij ik meen mannen van onder de 30/35?, daarboven maakte het in principe niet uit begreep ik.

Van belang is dus om in het achterhoofd te houden dat de richtlijn dus alleen geldt voor personen onder de 45, boven de 45 maakt het niet uit waarmee je wordt geprikt.

In het geval van prikken met Pfizer boven de 45 speelt waarschijnlijk gewoon de beschikbaarheid mee.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 02-01-2022 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

Ik neem aan dat die wit-wappers toch wel iets beter Nederlands kunnen dan dit. Is dit een referentie naar q-anon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igKj9mepBC4ae-IEz6ap8tLNGok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U37joLMqp8EX0qFyDNasJaqb.png?f=user_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

steveman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:09:
Ik neem aan dat die wit-wappers toch wel iets beter Nederlands kunnen dan dit. Is dit een referentie naar q-anon?

[Afbeelding]
QR-code :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LZ86
Iedereen die denkt dat Kuipers een verademing gaat zijn als ziekenhuisman tegenover de Jonge zal van een koude kermis thuis gaan komen vrees ik.

Die man is in het Erasmus ook al verguisd en is grote fan van marktwerking in de zorg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]
Als ze beter hadden gekund waren ze wel thuis gebleven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[Afbeelding]
Ik gok naar QR en naar een niet afgemaakte basisschool.

Wel knap dat ze een printer werkend kregen. Dat is soms uitdagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

Oh!

Jeetje, maak er dan "QRijgt" van...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Ja correct, das een betere omschrijving. Zal aan de voorraad liggen. Pfizer hebben we groter ingekocht en leveren volgens mij nog steeds meer uit.

Edit: grafiek op corona dashboard is sinds 14 oktober helaas niet meer bijgewerkt. Maar op dat moment ongeveer drie keer zoveel Pfizer op voorraad.
Voordeel van Moderna is dat het een halve dosis is, dus meer uit 1 flacon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Misschien is de QR code wel een verwijzing naar Qanon en zit de hele wereld gewoon in het deep state complot. }:O
Ik stel alleen maar vragen. Doe je eigen onderzoek.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[Afbeelding]
Verbaast me dart ze uberhaut nog in staat zijn om te schrijven ;)

Ik heb wel eens facebookposts van die lui bekeken, en veel posts zijn van het idee "op de 18e afgestudeerd aan de basisschool". Niet alleen qua grammatica, maar ook qua inhoud. Veel anderen napraten. nooit met serieuze bronnen komen (en dan bedoel ik dus niet Facebook of vage Youtube filmpjes etc).

Ook in dit voorbeeld weer.... interpunctie, hoofdletters waar ze niet horen, kromme zinsopbouw....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Dat staat iets daaronder ook uitgelegd. De maatregel is op de dag van mijn vaccinatie van kracht geworden.
Vanaf de 23ste is dat dus.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

LZ86 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:12:
Iedereen die denkt dat Kuipers een verademing gaat zijn als ziekenhuisman tegenover de Jonge zal van een koude kermis thuis gaan komen vrees ik.

Die man is in het Erasmus ook al verguisd en is grote fan van marktwerking in de zorg.
Misschien dat de regering hem daarom heeft binnengehaald, we gaan het zien idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
Dennahz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Hij heeft in ieder geval een realistisch beeld van wat er misgaat in de ziekenhuizen en kan daarop sturen.
Ik hoop het. Zijn trackrecord in eigen huis is echter niet geweldig wat dat betreft. En hij zal sowieso politieke water bij de wijn moeten doen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:19
Deezers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Dat is inderdaad een hele goede vraag waar ik zelf ook niet 123 het antwoord op weet maar als de afgelopen 2 jaar wel iets duidelijk heeft gemaakt is dat wij Nederlanders gewoon overal onze eigen regels op maken en alles omzeilen (vuurwerkverbod, thuisfeestjes, matige coronacheck) en hanteren om maar onder de regels uit te komen dus we hebben blijkbaar behoefte aan een strenge schoolmeester (wat De Jonge qua beroep was maar niet gezag). Andere landen stralen meer autoriteit uit.
Daar zijn wij echt niet uniek in hoor, dat zal overal ter wereld zo zijn.
Het komt alleen niet in de media. Je hoort 0.0 over demonstraties in het buitenland terwijl ze er echt wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Voordeel van Moderna is dat het een halve dosis is, dus meer uit 1 flacon.
De telling ging vziw op basis van doses. Niet flacons toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:12:

Hij is al jaren bestuursvoorzitter van het Erasmsus MC, zonder voldoende support zal hij dat niet kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:28:
[...]

De telling ging vziw op basis van doses. Niet flacons toch?
De telling ging op basis van doses. Maar 1 dose Moderna = 2 boosters moderna.
Bij Pfizer is een booster ook 1 dose vaccin.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 123 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.