Dat probleem heb je volgens mij met alle demonstraties tegenwoordig. Kijk bijvoorbeeld naar KOZP en BLM. Of die klimaatgekkies, vegan streakers, etc, etc. De boodschap zelf is het probleem niet, maar de manier waarop ze continu blijven drammen wel. En ook hier heb je er mensen tussen zitten die dit met geweld of rellerij duidelijk willen maken (kijk naar die looters in Amerika, of die standbeeldslopers wereldwijd).MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:52:
@Dennahz het is helemaal niet goed dat deze demo doorgaat. De organisatie heeft de bende niet voor elkaar. Ze hebben daarom geen toestemming gekregen. En er zijn wederom allerlei extremistische groeperingen aan de slag met een eigen agenda.
Heb zelf altijd het idee dat er eigenlijk weinig aan de hand zou zijn moesten ze niet telkens ingrijpen met politie en ME. Laat mensen hun demonstratie houden. Ze doen er in principe niemand kwaad mee.
Als je gaat ingrijpen hebben ze alleen maar meer stokken om mee te slaan: "zie je wel, we mogen onze mening niet verkondigen". Gewoon lekker laten.
Dat is het enige wat nu nog relevant is: die exit-strategie. Wanneer stopt deze ongein nou eens? Waarom probeert de Jonge er sneaky 2G door te duwen en houdt hij informatie achter? Dat alleen al zou een motie van afkeuring / wantrouwen waard zijn... maar nee... hij mag gewoon weer een ministerspost bekleden in het volgende kabinet.NiGeLaToR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:00:
Wat wel relevant is, is dat we nog geen exit strategie hebben, er stukken worden weggehouden uit de kamer en we ook nog niet weten hoe we om moeten gaan met de omicron variant.
Net als Kaag en Rutte overigens. Maar van de Jonge vind ik het nog net even wat erger, omdat hij letterlijk mensen hun vrijheid wil inperken door middel van leugens en bedrog

Er is nog 0 reden om deze lockdown langer te laten doorgaan. Zeker de scholen moeten gewoon weer open na de vakantie. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen dat ze weer thuisles zouden moeten krijgen. Dat kunnen ze gewoon niet maken.Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Als onze overheid inderdaad op ziekenhuizen stuurt dan zouden we morgen moeten horen dat per dinsdag we naar de avondlockdown terug kunnen en scholen per 10 januari open gaan.
Maar onze overheid kennende is die boodschap bestemd voor het nieuwe kabinet en wordt het weer veel langer gerekt dan noodzakelijk.
[ Voor 41% gewijzigd door Dennahz op 02-01-2022 14:13 ]