Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.269 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
RoD schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:32:
Als je een véél besmettelijker virus hebt en die is net zo ziekmakend als delta, en de vaccins werken niet goed, dan is dat rampzalig.
Maar daar had deze lockdown weinig tegen gedaan, in de praktijk blijkt het effect van de laatste verzwaring gering.

Daar tegenover staat een hoge maatschappelijke, economische en psychische prijs, steeds meer mensen zitten er doorheen en/of halen hun schouders op en gaan naar het buitenland waar bijna alles nog wel mag.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Arjantje72 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Het is niet Rutte & Co, het is gewoon Rutte.
Hij is eindverantwoordelijk maar schuift alles af. Nu praat iedereen over de Jonge, die moet het slechte nieuws vertellen van wat Rutte denkt/vindt.
Niemand verplicht De Jonge om dit te doen. Zie voorbeeld van Mona Keizer, iemand die een moraal kompas heeft en ernaar luistert. Goed of fout maakt niks uit maar als De Jonge er echt niet in gelooft dan kon die al lang opstappen. Echter pakt die z'n rol met beide handen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Arjantje72 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Kinderen niet maar hun ongevaccineerde ouders wel.
Ahh ok, dus het gaat niet om ongevaccineerden maar om een specifieke groep ongevaccineerden. Ouders van jongere kinderen zijn over het algemeen niet ouder dan 40 jaar. De groep 30-40 jaar zorgt voor 4% van de totale ziekenhuisopnamen. Dus deze mensen zorgen voor druk op de zorg?

Dus kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden?
IJzerlijm schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Zolang er nog zoveel ongevaccineerde volwassenen wel ja, ze zorgen er voor dat die te snel tegelijk besmet worden.
En welke groep ongevaccineerde volwassenen zijn dat dan precies?

Wat betreft besmettingen betwijfel ik. Kinderen zitten letterlijk 5 dagen per week bij elkaar op schoot op school. Volwassenen niet. Daarnaast biedt natuurlijke infectie ook prima bescherming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Nog meer studies die wijzen op veel milder verloop van Omikron:
New studies reinforce belief that Omicron is less likely to damage lungs

A growing body of evidence indicates that the Omicron Covid variant is more likely to infect the throat than the lungs, which scientists believe may explain why it appears to be more infectious but less deadly than other versions of the virus. Six studies – four published since Christmas Eve – have found that Omicron does not damage people’s lungs as much as the Delta and other previous variants of Covid. The studies have yet to be peer-reviewed by other scientists.

“The result of all the mutations that make Omicron different from previous variants is that it may have altered its ability to infect different sorts of cells,” said Deenan Pillay, professor of virology at University College London.

“In essence, it looks to be more able to infect the upper respiratory tract – cells in the throat. So it would multiply in cells there more readily than in cells deep in the lung. This is really preliminary but the studies point in the same direction."
Hoeveel bewijs heeft men in Den Haag nodig voordat de winkels en sportverenigingen weer open mogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, al is het voor mij geen dilemma meer: ik wil nu simpelweg Pfizer, en ga geen Moderna nemen. Ook in mijn omgeving zijn meerdere mensen (na zonder problemen twee keer Pfizer) behoorlijk ziek na een Moderna booster.
Definieer 'behoorlijk ziek'. Ik heb na mijn tweede shot Moderna (mijn booster volgt dinsdag) ook twee dagen ziek op bed gelegen met hoofdpijn, koorts, rillingen etc.. Who cares?

Daarnaast is je reactie op het vaccin onvoorspelbaar. Iedere keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:13:

[...]

Hoeveel bewijs heeft men in Den Haag nodig voordat de winkels en sportverenigingen weer open mogen?
De positieve kant in is politiek gezien nog te vroeg. Dat goede nieuws is voor de opvolger van De Jonge en het "nieuwe" kabinet. Na 10 januari dus. Het slechte nieuws was voor Van Dissel, om Rutte even uit de wind te houden. Damage control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

biggydeen2 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:12:
[...]

En welke groep ongevaccineerde volwassenen zijn dat dan precies?
De hele groep. Er is helaas geen test die je kan vertellen of je zwaar ziek gaat worden. En zelfs als die test er was dan zouden nog genoeg mensen weigeren de uitslag te accepteren en zich te laten vaccineren.
Wat betreft besmettingen betwijfel ik. Kinderen zitten letterlijk 5 dagen per week bij elkaar op schoot op school. Volwassenen niet. Daarnaast biedt natuurlijke infectie ook prima bescherming.
Natuurlijke infecties is waarom we nu allemaal binnen zitten. Of niet als je dood bent gegaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]

Wat is er succesvol aan, gezien het aantal besmettingen die je benoemt?
Wat heeft het nu voor zin om het totaal aantal besmettingen te vergelijken als Duitsland 4,5 keer zoveel inwoners heeft?

Als je daarvoor corrigeert zit Duitsland lager.

En zelfs als het (iets) hoger zou zijn; daar is alles open. Wij zitten in een lockdown.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]

Neem jij mijn Pfizer? Doe ik jouw moderna wel :p
Dr. Swanda als bron, mooie kerel, erg informatief op Twitter en YouTube. Uit dezelfde tijd als het plaatje nog een video met info over boosteren (met wederom de 'na 6 maanden' opmerking):

Als er niemand anders wil mag je mijn Moderna als ik jouw Pfizer mag, graag zelfs. Dr.Swanda vindt het ook prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Dr. Swanda als bron, mooie kerel, erg informatief op Twitter en YouTube. Uit dezelfde tijd als het plaatje nog een video met info over boosteren (met wederom de 'na 6 maanden' opmerking):
[Embed]
Als er niemand anders wil mag je mijn Moderna als ik jouw Pfizer mag, graag zelfs. Dr.Swanda vindt het ook prima.
Waar zegt hij dan dat Pfizer beter is als Moderna? Hij zegt alleen dat als je geen bijwerkingen had bij bijvoorbeeld Pfizer, en daarom weer Pfizer wil, dat dat op zich prima is. Alleen heb je hier die keuze niet, dus krijg je misschien een ander. So be it. Maar om dan maar je booster niet te nemen is irrationeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Waar zegt hij dan dat Pfizer beter is als Moderna? Hij zegt alleen dat als je geen bijwerkingen had bij bijvoorbeeld Pfizer, en daarom weer Pfizer wil, dat dat op zich prima is. Alleen heb je hier die keuze niet, dus krijg je misschien een ander. So be it. Maar om dan maar je booster niet te nemen is irrationeel.
Ik heb donderdag mijn afspraak, maar het verleden heeft al bewezen dat die keuze er voor de weigeraars gewoon gaat komen om ze toch in het prikhokje te krijgen.

Ik zie wel welke ik krijg. Had eerst Pfizer met nauwelijks last van bijwerkingen. Als ik daar nu wel last van krijg, dan ben ik vrijdag gewoon een dagje ziek. So be it.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2022 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:20:
De positieve kant in is politiek gezien nog te vroeg. Dat goede nieuws is voor de opvolger van De Jonge en het "nieuwe" kabinet. Na 10 januari dus. Het slechte nieuws was voor Van Dissel, om Rutte even uit de wind te houden. Damage control.
Natuurlijk gaan ze pas versoepelen als Rutte 4 op het bordes staat, het zal de bekendheid en populariteit van Ernst Kuipers goed doen.

Met de kennis van nu is er geen enkele reden om deze harde lockdown na 15 januari voort te zetten. Winkels, amateursport en geplaceerde horeca/cultuur kan al dan niet met 2G/3G gewoon open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-10 14:51
monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Dus ondanks dat de wet en publieke opinie het niet mee eens zijn, blijf je manieren zoeken om het te verplichten. Ipv andere opties onderzoeken?
Vind je dat niet apart.
Nee. De ziekenhuis en vooral IC statistieken laten duidelijk zien dat daar het meeste winst valt te behalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:46:
Dilemma: ik kom alweer een tijdje in aanmerking voor de boosterprik, maar ik stel dit bewust uit omdat ik nu (nog?) geen keuze krijg welk vaccin ik krijg toegediend omdat de GGD hier niet aan mee wil/ kan werken. Op basis van mijn leeftijd ga ik Moderna krijgen, maar aangezien ik hiervoor 2 Pfizer shots heb gehad (zonder vervelende bijwerkingen) wil ik dat de Booster ook Pfizer wordt. Het is immers mijn lichaam en het voelt niet goed om nu iets anders te krijgen waarbij ik niet weet hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Daar komt ook nog eens bij dat er in mijn vriendenkring 2 gevallen zijn van heftige bijwerkingen die ze destijds met Pfizer niet hebben gehad. 1 moest naar het ziekenhuis i.v.m. sterke allergische reacties en een ander lag 2 dagen heel beroerd op bed met koorts / hoofdpijn etc.

Ik schijn overigens niet de enige te zijn die twijfelt, want in de Telegraaf en de Limburger stond er hierover een artikel.

(Vaccinatiefrustratie bij 45-plussers omdat zij geen Pfizerbooster krijgen: ‘Ik werd ziek van Moderna, ik voel me belazerd’).
Ik zou juist blij zijn met de combi pfizer Moderna. Dat lijkt de beste bescherming van alle combinaties te geven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]

Wat is er succesvol aan, gezien het aantal besmettingen die je benoemt?
Zullen we wel per 100000 blijven vergelijken? Duitsland is nogal groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:13:

[...]

Geen. Want pas als het OMT/RIVM met iets komt waar dit ook uit blijkt, dan gaan ze pas misschien actie ondernemen, maar dan ook nog wel dat het zo min mogelijk gezichtsverlies oplevert.

Kijkend naar de RIVM modellen en de nauwkeurigheid daarvan kan je er dus vanuit gaan dat we nog wel even dicht blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Is het bekend hoeveel kwetsbare ongevaccineerden er zijn? Inmiddels lijkt het me dat die groep een stuk kleiner is geworden.
Inderdaad. In oktober was dit nog een groep van rond de 3000 mensen dacht ik. Daarvan zijn er toch weer een aantal 'opgelost', door de voor of misschien wel de achterdeur van de ic. Kortom, voor omicron zullen dit er nog minder zijn.... of is dat cijfer ook niet meer accuraat, aangezien het virus nogal gemuteerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik heb precies hetzelfde, al is het voor mij geen dilemma meer: ik wil nu simpelweg Pfizer, en ga geen Moderna nemen. Ook in mijn omgeving zijn meerdere mensen (na zonder problemen twee keer Pfizer) behoorlijk ziek na een Moderna booster. Ik ben tijdens de pandemie herhaaldelijk negatief PCR getest, en heb letterlijk bijna 150 negatieve zelftesten gedaan, en heb in 2021 nul ziektedagen gehad. Pfizer bevalt me meer dan prima.
Ik bel dagelijks de GGD met mijn vraag, tot nu toe zonder resultaat. Tot ik wel kan kiezen voor Pfizer neem ik geen booster.
Ik zou het plaatje van @MikeyMan even goed bekijken, je slaat nu de best beschermende combinatie af

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Johan Bogle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Nee. De ziekenhuis en vooral IC statistieken laten duidelijk zien dat daar het meeste winst valt te behalen.
Puur het motief “er valt winst te behalen”
is niet voldoende. Om in te grijpen in de persoonlijke keuzevrijheid moet er een urgente maatschappelijke nood zijn.

Overbelasting van de ziekenhuizen zou kunnen kwalificeren. Als de persoonlijke keuzes van mensen het zorgsysteem op zijn knieën brengen, is er reden om
in te grijpen. Maar wel: met heel veel terughoudendheid en alleen als het echt niet anders kan.

Of daar sprake van is, staat op valt met je prognose voor de omicron golf. Mijn prognose is dat de druk op de zorg vrijwel zeker een stuk lager zal zijn als in de delta golf. Vandaar dat ik van dwang of drang nog niets wil weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik bel dagelijks de GGD met mijn vraag, tot nu toe zonder resultaat. Tot ik wel kan kiezen voor Pfizer neem ik geen booster.
Als je je eerste vaccinatie(s) hebt gehad en niet tot een risicogroep behoort, dan is er ook geen haast om die booster te halen.

Wellicht als het straks wat rustiger wordt krijg je wel de keuzevrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
autje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Nergens zegt hij dat Pfizer beter is, hij zegt wel dat hij het snapt als je liever Pfizer neemt, en dat dat prima is. Aangezien we een veel grotere stapel Pfizer boosters hebben liggen dan Moderna moet dat gewoon mogelijk zijn.
Overigens zegt hij ook nog steeds dat een booster minimaal 6 maanden na je tweede mRNA-vaccinatie gezet moet worden. Het EMA zegt:
A heterologous booster vaccination strategy can thus be considered as an alternative strategy, e.g. to improve protection that can be achieved with some vaccines, to allow more flexibility in case of issues with vaccine acceptance, supply or availability. Data currently available support safe and effective administration of a booster dose as early as 3 months from completion of the primary vaccination should such a short interval be desirable from a public health perspective, notwithstanding current recommendations to administer booster preferably after 6 months;
Oftewel: het is veilig om na 3 maanden een booster van een ander merk te nemen als dat nodig geacht wordt vanuit een 'publiek gezondheidsperspectief', ondanks de huidige aanbeveling 6 maanden te wachten.

Bron: https://www.ema.europa.eu...mix-match-approach-can-be

Mijn leeftijdsgenoten in mijn omgeving die de afgelopen tijd positief getest zijn zijn stuk voor stuk minder ziek geweest dan de mensen die Moderna als booster na hun Pfizer gekregen hebben, volgens mij had jij zelfs twee dagen koorts na je 'normale' Moderna vaccinatie. Ik heb twee keer een kort 'niet helemaal fit'-gevoel gehad na mijn Pfizer-shotjes, en een wat stijve arm. Nul ziektedagen in 2021, herhaaldelijk negatief getest, en ik ben werkzaam op een kdv/BSO waar het herhaaldelijk hard rondging met positieve gevallen, ook onder collega's.
Prima dat je mij irrationeel noemt, mijn mening is anders, ik wacht tot mijn 6 maanden om zijn, en ik wil Pfizer. Als dat boosteren zo belangrijk is dan moet dat gewoon mogelijk gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08

Dennis1812

Amateur prutser

t_captain schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Als je je eerste vaccinatie(s) hebt gehad en niet tot een risicogroep behoort, dan is er ook geen haast om die booster te halen.

Wellicht als het straks wat rustiger wordt krijg je wel de keuzevrijheid.
Hij werkt in de kinderopvang. Vind het nogal een cruciale sector waar je toch maximale bescherming mag eisen van je medewerkers. En voor jezelf wil je die ook wel gok ik.

Kijken de merk-weigeraars ook bij paracetamol naar het merk?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Johan Bogle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Dat is één route, je geeft zelf aan dat de vaccinatieplicht niet wordt gedragen, men zou dan kunnen kiezen om te kijken hoe ze het probleem ( ziekenhuis en IC statistieken zoals je zegt) anders kunnen oplossen. Ik heb het gevoel dat je het probleem omdraait, probleem is de capaciteit niet de vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Dat is één route, je geeft zelf aan dat de vaccinatieplicht niet wordt gedragen, men zou dan kunnen kiezen om te kijken hoe ze het probleem ( ziekenhuis en IC statistieken zoals je zegt) anders kunnen oplossen. Ik heb het gevoel dat je het probleem omdraait, probleem is de capaciteit niet de vaccinaties.
Hoe vaak is deze discussie al langs gekomen.

Probleem is niet de capaciteit, maar de instroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ik zou het plaatje van @MikeyMan even goed bekijken, je slaat nu de best beschermende combinatie af
De bron van het plaatje zegt ook dat je 6 maanden moet wachten na je tweede mRNA-vaccinatie (net als Pfizer zelf overigens), dat duurt nog twee weken, en hij zegt ook dat de keuze voor een andere combi ook prima is. Het is niet alsof ik ineens een groot risico loop als ik Pfizer neem ipv Moderna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Hij werkt in de kinderopvang. Vind het nogal een cruciale sector waar je toch maximale bescherming van eisen van je medewerkers. En voor jezelf wil je die ook wel gok ik.

Die eisen zijn er niet, sterker nog: slechts 2/3 van ons personeel is gevaccineerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:18:
[...]

De bron van het plaatje zegt ook dat je 6 maanden moet wachten na je tweede mRNA-vaccinatie (net als Pfizer zelf overigens), dat duurt nog twee weken, en hij zegt ook dat de keuze voor een andere combi ook prima is. Het is niet alsof ik ineens een groot risico loop als ik Pfizer neem ipv Moderna.
Niks voor jou dit, zoals ik je posts hier ken.

Die zes maanden is oude info. Daar heeft de Gezondheidsraad inmiddels ook al een uitspraak over gedaan. En de additionele bescherming van een combinatie is al in meerdere onderzoeken bevestigd.

De keuze voor nu een Pfizer of nu een moderna valt wellicht te verdedigen. Maar de keuze tussen nu moderna en drie maanden (?) Wachten op Pfizer is m.i. irrationeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Klopt, en instroom kun je beperken door oa vaccinaties. Er zijn ook andere manieren dan alleen vaccinaties, maar dat is een onbegonnen discussie hier dus ik stop ermee ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Die eisen zijn er niet, sterker nog: slechts 2/3 van ons personeel is gevaccineerd.
Van moest mag zijn, sorry typo.

Er wordt hier vaak afgegeven op zorg personeel dat iets weigert. Maar ik denk dat dat ook in jouw sector van toepassing mag zijn.

Of eigenlijk in de hele lijst met cruciale beroepen. We kunnen ons immers daar geen uitval veroorloven. Daarom hebben we daar ook noodopvang enzo voor geregeld.
Moeten ze ook wel goed beschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

monaldo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Klopt, en instroom kun je beperken door oa vaccinaties. Er zijn ook andere manieren dan alleen vaccinaties, maar dat is een onbegonnen discussie hier dus ik stop ermee ;w
Volgens mij hebben we een eindeloze lijst maatregelen momenteel. Waarmee we het alsnog net wel/net niet redden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
[...]

[Afbeelding]

Hoe lees ik dat nou? Is Janssen beter dan een van de mrna vaccins?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Capaciteit is zeker een probleem. Kijk maar eens naar andere landen. Daar lopen ze ook op hun tenen, maar hier moeten we dat al veel eerder en veel voorzichtiger. Niet het enige probleem overigens. *knip* controleer je bronnen voordat je zoiets schrijft

[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 02-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Nergens zegt hij dat Pfizer beter is, hij zegt wel dat hij het snapt als je liever Pfizer neemt, en dat dat prima is. Aangezien we een veel grotere stapel Pfizer boosters hebben liggen dan Moderna moet dat gewoon mogelijk zijn.
Overigens zegt hij ook nog steeds dat een booster minimaal 6 maanden na je tweede mRNA-vaccinatie gezet moet worden. Het EMA zegt:

[...]

Oftewel: het is veilig om na 3 maanden een booster van een ander merk te nemen als dat nodig geacht wordt vanuit een 'publiek gezondheidsperspectief', ondanks de huidige aanbeveling 6 maanden te wachten.

Bron: https://www.ema.europa.eu...mix-match-approach-can-be

Mijn leeftijdsgenoten in mijn omgeving die de afgelopen tijd positief getest zijn zijn stuk voor stuk minder ziek geweest dan de mensen die Moderna als booster na hun Pfizer gekregen hebben, volgens mij had jij zelfs twee dagen koorts na je 'normale' Moderna vaccinatie. Ik heb twee keer een kort 'niet helemaal fit'-gevoel gehad na mijn Pfizer-shotjes, en een wat stijve arm. Nul ziektedagen in 2021, herhaaldelijk negatief getest, en ik ben werkzaam op een kdv/BSO waar het herhaaldelijk hard rondging met positieve gevallen, ook onder collega's.
Prima dat je mij irrationeel noemt, mijn mening is anders, ik wacht tot mijn 6 maanden om zijn, en ik wil Pfizer. Als dat boosteren zo belangrijk is dan moet dat gewoon mogelijk gemaakt worden.
Hier na 2x Pfizer ook een Moderna booster gehad. Dagje pijnlijke arm en een avond een beetje rillerig, dat was alles.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowhite0901 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Hoe lees ik dat nou? Is Janssen beter dan een van de mrna vaccins?
Nee dit is de relatieve verbetering van de werkzaamheid na een booster. Zegt dus niks over het absolute niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Niks voor jou dit, zoals ik je posts hier ken.

Die zes maanden is oude info. Daar heeft de Gezondheidsraad inmiddels ook al een uitspraak over gedaan. En de additionele bescherming van een combinatie is al in meerdere onderzoeken bevestigd.

De keuze voor nu een Pfizer of nu een moderna valt wellicht te verdedigen. Maar de keuze tussen nu moderna en drie maanden (?) Wachten op Pfizer is m.i. irrationeel.
Besmet met het wappie-virus :P
Het is vooral de keuze voor Pfizer die ik wil.
19 januari zijn de 6 maanden om, dat valt mee.
Heb je toevallig een link naar het advies van de Gezondheidsraad? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Heb je toevallig een link naar het advies van de Gezondheidsraad? Ik kan dat nergens vinden.
Maar waarom wil je geen Moderna? Waar ben je bang voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Capaciteit is zeker een probleem. Kijk maar eens naar andere landen. Daar lopen ze ook op hun tenen, maar hier moeten we dat al veel eerder en veel voorzichtiger. Niet het enige probleem overigens. Gelukkig gaan ze vanaf volgend jaar bijna 5 miljard bezuinigen op de zorg door een "enorme efficiency slag" te maken. Ik verwacht een volgende stap in commerciële richting dus, in lijn met Rutte 1, 2 en 3.
Wel goed lezen he. Ze hoeven echt niet dit jaar 5 miljard in te leveren.... het gaat over een besparing van 5 miljard over 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Excuus, was de EMA:

https://www.ema.europa.eu...mix-match-approach-can-be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02:20
ericplan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Hier na 2x Pfizer ook een Moderna booster gehad. Dagje pijnlijke arm en een avond een beetje rillerig, dat was alles.
Net als veel mensen na Moderna in de eerste ronde.

Ben er op zich wel blij mee dat ik nu Pfizer ga krijgen, Moderna had hier een dagje impact (niet echt ziek, gewoon niet okselfris). Hoop dat de booster met Pfizer dit niet heeft en ik dus al eerder ‘het meest vervelende’ (overdreven!) gehad heb. Is geen zekerheid en lig er ook niet wakker van als het anders verloopt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Van moest mag zijn, sorry typo.

Er wordt hier vaak afgegeven op zorg personeel dat iets weigert. Maar ik denk dat dat ook in jouw sector van toepassing mag zijn.

Of eigenlijk in de hele lijst met cruciale beroepen. We kunnen ons immers daar geen uitval veroorloven. Daarom hebben we daar ook noodopvang enzo voor geregeld.
Moeten ze ook wel goed beschermd zijn.
Buiten een doos zelftests die we in het voorjaar kregen gewoon en een niet-werkende voorrangsprocedure bij GGD PCR-testen is een kdv-medewerker ook maar een gewone burger. Ik test mezelf nog steeds twee keer per week, maar die tests betaal ik zelf (in tegenstelling tot het onderwijs dat nu dicht is bijvoorbeeld). Ik voel wel degelijk verantwoordelijkheid in mijn rol in deze pandemie, wordt nog steeds dagelijks letterlijk in mijn gezicht gehoest op mijn werk, heb noodopvang gedraaid, heb wazige verhalen aangehoord van ouders over hun vermeende recht op noodopvang, ik was mijn handjes netjes, ik vermijd drukke plekken, ik ga niet naar Oostenrijk om te kopkluiven met een skileraar/barman. Mag ik aub een Pfizer-booster rond 20 januari? We hebben er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Als je ouder bent dan 45 krijg je sowieso Moderna. Pfizer gaan ze echt niet verspillen, een volgende ronde kan Pfizer veel te hard nodig zijn. De groep onder de 45 krijgt in principe nooit meer Moderna ivm zeer licht verhoogde kans op een hartspierontsteking.

Als je nu een booster wil en dit je enige argument is, dan zou ik mij nog wel even achter de oren krabben. Los van de benefits van Pfizer/Moderna combinatie, die je eigenlijk juist wil pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Buiten een doos zelftests die we in het voorjaar kregen gewoon en een niet-werkende voorrangsprocedure bij GGD PCR-testen is een kdv-medewerker ook maar een gewone burger. Ik test mezelf nog steeds twee keer per week, maar die tests betaal ik zelf (in tegenstelling tot het onderwijs dat nu dicht is bijvoorbeeld). Ik voel wel degelijk verantwoordelijkheid in mijn rol in deze pandemie, wordt nog steeds dagelijks letterlijk in mijn gezicht gehoest op mijn werk, heb noodopvang gedraaid, heb wazige verhalen aangehoord van ouders over hun vermeende recht op noodopvang, ik was mijn handjes netjes, ik vermijd drukke plekken, ik ga niet naar Oostenrijk om te kopkluiven met een skileraar/barman. Mag ik aub een Pfizer-booster rond 20 januari? We hebben er genoeg.
Dat weet ik, maar dat zou niet zo moeten zijn.

En die vraag zal je niet aan mij moeten stellen maar aan de minister die het beleid maakt.
Ik vind het alleen echt een kul argument om hem dan maar niet te halen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:03
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Hij werkt in de kinderopvang. Vind het nogal een cruciale sector waar je toch maximale bescherming mag eisen van je medewerkers. En voor jezelf wil je die ook wel gok ik.

Paracetamol niet direct. Maar neusspray als ik verkouden ben wel.(om op medisch vlak te blijven). En genoeg andere merken laat ik links liggen ja.

Maar goed ik heb anti stoffen van de enige echte SARS-CoV-2. Maar dat is ook geen aanrader hoor. Veel meer bijwerking als pfizer en moderna samen😀

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 02-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Wel goed lezen he. Ze hoeven echt niet dit jaar 5 miljard in te leveren.... het gaat over een besparing van 5 miljard over 30 jaar.
De richting is bepaald. En de richting is naar beneden. Dit is het "beginnen met inmasseren". Ook heel slim om de eerste echte deadlines pas in 2026 te leggen, als dit "nieuwe kabinet" klaar is. Dan mag het volgende kabinet gaan rennen om het waar te maken, of weer andere keuzes maken. Ze kunnen dus nu bepaalde dingen doorvoeren, zonder daar op termijn zelf verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen.

Ik neem NIETS uit dit soort akkoorden letterlijk. Dat geeft teveel teleurstellingen. :)

Dat de richting "naar beneden" moet zijn, is nog niet eens mijn grootste probleem. Mijn grootste probleem is dat ik al precies weet op welke manieren dit kabinet dat gaat insteken. Vercommercialiseren, zodat partijen gedwongen worden om bepaalde resultaten te behalen. Resultaat: "socialized losses" resulteren in winst voor commerciële partijen. Werkte vroeger niet, gaat nu niet werken, maar dat maakt voor de komende jaren niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

loki504 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Paracetamol niet direct. Maar neusspray als ik verkouden ben wel.(om op medisch vlak te blijven). En genoeg andere merken laat ik links liggen ja.
Dus de xylometazoline van de kruidvat is dan slechter dan die van de DA bijvoorbeeld? (Naar jouw idee)
Dat ik je goed begrijp en je niet xylo met zoutoplossing vergelijkt want dat zijn 2 verschillende zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd een blanco cheque voor VWS lijkt je een beter idee? Heb nieuws voor je, die begroting kan niet oneindig opgeslokt blijven worden door de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Dus de xylometazoline van de kruidvat is dan slechter dan die van de DA bijvoorbeeld? (Naar jouw idee)
Dat ik je goed begrijp en je niet xylo met zoutoplossing vergelijkt want dat zijn 2 verschillende zaken.
Ja ik heb betere ervaring met de Kruidvat variant als die van de trekplijster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:53:
@Verwijderd een blanco cheque voor VWS lijkt je een beter idee? Heb nieuws voor je, die begroting kan niet oneindig opgeslokt blijven worden door de zorg.
Het moet ook gewoon anders, niet telkens maar meer van hetzelfde. Want we weten al dat dat niet gaat werken op lange termijn.

Er moeten "harde keuzes" gemaakt worden. Maar het kabinet gaat die harde keuzes voor een belangrijk deel niet maken. Dat leggen ze op het bordje van commerciële partijen. De zorgverzekeraars als makkelijkst identificeerbaar voorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Die praat over meer investeren in de zorg ben ik ook wel klaar mee. We besteden 90 mrd aan zorg. Ruim 25% van onze staatsbegroting. Dit kan en mag niet nog meer worden. Ik zou meer zien in een herverdeling van de pot. Waarom moet een radioloog in een maatschap 250k per jaar verdienen? Waarom zijn er zoveel externe bureaus in de keten met alle ovebodige kosten? Waarom al die consultants en management? Er mag best iets meer naar de ‘handjes aan het bed’ (de verpleging) en iets minder naar de overhead. De totale kosten moeten echter wat mij betreft zeker naar beneden. Daar verandert een Covid niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
autje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Maar waarom wil je geen Moderna? Waar ben je bang voor?
'Bang' is een term die ik regelmatig om mijn oren krijg van anti-vaxxers, daar blijf ik liever ver van weg. Het is vooral andersom: ik wil een Pfizer-booster. Graag zelfs, en er zijn er genoeg op voorraad in Nederland. Om mezelf te herhalen:
geen Moderna omdat letterlijk iedereen om me heen ziek (als in koorts, niet kunnen werken) wordt van een Moderna-booster. In mijn geval betekent dat wederom sluiting van het kdv, aangezien de personele bezetting ook zonder Corona al meer dan krapjes is in de kinderopvang. Is ook niet handig momenteel.
Wel Pfizer, want ik doe het daar de hele pandemie al goed op, nul ziektedagen, tig negatieve tests, nauwelijks klachten na mijn eerste twee prikken. En nogmaals, we hebben nog steeds veel meer Pfizer dan Moderna op voorraad. Gimme gimme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

loki504 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Bijzonder. Maar prima natuurlijk.

Check wel eens je verpakking of het echt aan je spray ligt of het toeval was.

De vitaminen van kruidvat en trekpleister die ik nu voor mijn vrouw koop (zwanger). Komen letterlijk uit dezelfde fabriek. Codes en adressen op de verpakkingen zijn exact gelijk.
Als dat met alle huismerk medicatie is hebben we het dus over precies dezelfde spray namelijk.
Alleen de ene week in de aanbieding bij kruidvat en de andere week bij trekpleister.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zacht schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:59:
[...]

'Bang' is een term die ik regelmatig om mijn oren krijg van anti-vaxxers, daar blijf ik liever ver van weg. Het is vooral andersom: ik wil een Pfizer-booster. Graag zelfs, en er zijn er genoeg op voorraad in Nederland. Om mezelf te herhalen:
geen Moderna omdat letterlijk iedereen om me heen ziek (als in koorts, niet kunnen werken) wordt van een Moderna-booster. In mijn geval betekent dat wederom sluiting van het kdv, aangezien de personele bezetting ook zonder Corona al meer dan krapjes is in de kinderopvang. Is ook niet handig momenteel.
Wel Pfizer, want ik doe het daar de hele pandemie al goed op, nul ziektedagen, tig negatieve tests, nauwelijks klachten na mijn eerste twee prikken. En nogmaals, we hebben nog steeds veel meer Pfizer dan Moderna op voorraad. Gimme gimme.
Dan zou ik als ik jou was ook Pfizer weigeren. Ook van Pfizer heb ik in mijn omgeving namelijk mensen gehad die er ziek van geworden zijn (meestal maar één dag, net als bij de mensen met Moderna).

Anekdotisch bewijs zegt niets.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Is er genoeg voorraad om iedereen in drie maanden te vaccineren met Pfizer? Dacht dat dat ook nog tegenviel.

Ratio is volgens mij vooral daarop gebaseerd. Er is een groep die conform advies geen Moderna mag. Daarmee ben je minder flexibel met de Pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Het moet ook gewoon anders, niet telkens maar meer van hetzelfde. Want we weten al dat dat niet gaat werken op lange termijn.

Er moeten "harde keuzes" gemaakt worden. Maar het kabinet gaat die harde keuzes voor een belangrijk deel niet maken. Dat leggen ze op het bordje van commerciële partijen. De zorgverzekeraars als makkelijkst identificeerbaar voorbeeld.
Helemaal mee eens. Er moet ofwel minder behandeld worden, ofwel moet alles ingezet worden op de 'goedkoopste' oplossing. In dit geval is dat vaccineren.

Doe je dat niet, blijft alleen betalen over. Er is geen makkelijke uitweg in deze.

Maar je kunt niet aan de ene kant klagen dat ze niet op de kosten mogen letten en aan de andere kant dat ze moeten besparen.

Can't have your cake and eat it. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Mijn moeder begon met 2 prikjes pfizer, 2 dagen "ziek" en tijdje last van de arm. Nu moderne booster en werkelijk nergens last van, behalve gevoel van een iets beurse plek op de arm, wat 1 dag aanhield.

Daarnaast is het niet zo dat je perse moderna krijgt als je 45+ bent, je krijgt het niet als je 45- bent.
Het ligt aan de locatie welk vaccin precies gegeven wordt, misschien kun je dat ter plekke navragen voordat ze de prik zetten?
(Denk niet dat ze daar echt op zitten te wachten, maar goed als het werkelijk zo belangrijk voor je is.. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:46:
Dilemma: ik kom alweer een tijdje in aanmerking voor de boosterprik, maar ik stel dit bewust uit omdat ik nu (nog?) geen keuze krijg welk vaccin ik krijg toegediend omdat de GGD hier niet aan mee wil/ kan werken. Op basis van mijn leeftijd ga ik Moderna krijgen, maar aangezien ik hiervoor 2 Pfizer shots heb gehad (zonder vervelende bijwerkingen) wil ik dat de Booster ook Pfizer wordt. Het is immers mijn lichaam en het voelt niet goed om nu iets anders te krijgen waarbij ik niet weet hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Daar komt ook nog eens bij dat er in mijn vriendenkring 2 gevallen zijn van heftige bijwerkingen die ze destijds met Pfizer niet hebben gehad. 1 moest naar het ziekenhuis i.v.m. sterke allergische reacties en een ander lag 2 dagen heel beroerd op bed met koorts / hoofdpijn etc.

Ik schijn overigens niet de enige te zijn die twijfelt, want in de Telegraaf en de Limburger stond er hierover een artikel.

(Vaccinatiefrustratie bij 45-plussers omdat zij geen Pfizerbooster krijgen: ‘Ik werd ziek van Moderna, ik voel me belazerd’).
Je kan toch gewoon lekker wachten? De mensen die destijds voor AZ in aanmerking kwamen kregen uiteindelijk ook meer dan gelijk ondanks de tegenwerking. Als je het een beetje rekt kom je waarschijnlijk in Q2 in aanmerking voor het aangepaste Pfizer omikron en dan is de voorraad oude vaccins onbruikbaar (zal wel naar Afrika gaan).

Elke dag bellen is wel overdreven, je frustreert hier natuurlijk wel het een en ander mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Johan Bogle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:59:
Die praat over meer investeren in de zorg ben ik ook wel klaar mee. We besteden 90 mrd aan zorg. Ruim 25% van onze staatsbegroting. Dit kan en mag niet nog meer worden. Ik zou meer zien in een herverdeling van de pot. Waarom moet een radioloog in een maatschap 250k per jaar verdienen? Waarom zijn er zoveel externe bureaus in de keten met alle ovebodige kosten? Waarom al die consultants en management? Er mag best iets meer naar de ‘handjes aan het bed’ (de verpleging) en iets minder naar de overhead. De totale kosten moeten echter wat mij betreft zeker naar beneden. Daar verandert een Covid niks aan.
De WRR heeft hier al een rapport vorig jaar over geschreven.

Zorgkosten stijgen steeds meer, alleen niet door die radioloog die jij noemt of externe bureaus. De grootste factoren zijn vergrijzing, chronische ziektes, levensstijlfactoren en dat er steeds meer mogelijk is qua medische behandelingen. Er zijn steeds meer mensen die zorg behoeven en we hebben veel (dure) behandelmogelijkheden om hun leven steeds verder te rekken. Al geruime tijd is hierdoor de zorg qua kosten in de nationale begroting een soort koekoeksjong, de WRR stelt daarom dat de politiek keuzes moet gaan maken om de zorg gaande te houden zonder dat er extreem veel middelen (geld en personeel) nodig is in de toekomst.
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:05:
Helemaal mee eens. Er moet ofwel minder behandeld worden, ofwel moet alles ingezet worden op de 'goedkoopste' oplossing. In dit geval is dat vaccineren.
Lees het rapport van de WRR, het woord corona valt er nauwelijks ondanks dat het vorig jaar geschreven is. De WRR kijkt op een veel langere termijn naar de zorgkosten, zo 50 jaar vooruit. Corona is dan slechts een druppel in de hele emmer.

Tenzij jij natuurlijk vaccins hebt tegen dementie, hart- en vaatziektes, kanker, obesitas etc.. Dan hoort het Nobelcomité graag van je. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Wat een gedoe rond Pfizer vs Moderna als booster. Gebaseerd op....puur anekdotisch bewijs? We zouden toch beter moeten weten hier.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 02-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:52:
[...]

De vaccins van de verschillende merken zijn ook verschillende zaken. De vergelijking met paracetamol of xylometazoline begrijp ik dan ook niet zo, bij die middelen is de werkzame stof echt identiek, bij de vaccins niet.
De term neusspray was wel weer terecht, aangezien je daar verschillende varianten van hebt die hetzelfde doel op een andere manier nastreven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:22:
[...]

De WRR heeft hier al een rapport vorig jaar over geschreven.

Zorgkosten stijgen steeds meer, alleen niet door die radioloog die jij noemt of externe bureaus. De grootste factoren zijn vergrijzing, chronische ziektes, levensstijlfactoren en dat er steeds meer mogelijk is qua medische behandelingen. Er zijn steeds meer mensen die zorg behoeven en we hebben veel (dure) behandelmogelijkheden om hun leven steeds verder te rekken. Al geruime tijd is hierdoor de zorg qua kosten in de nationale begroting een soort koekoeksjong, de WRR stelt daarom dat de politiek keuzes moet gaan maken om de zorg gaande te houden zonder dat er extreem veel middelen (geld en personeel) nodig is in de toekomst.

[...]

Lees het rapport van de WRR, het woord corona valt er nauwelijks ondanks dat het vorig jaar geschreven is. De WRR kijkt op een veel langere termijn naar de zorgkosten, zo 50 jaar vooruit. Corona is dan slechts een druppel in de hele emmer.

Tenzij jij natuurlijk vaccins hebt tegen dementie, hart- en vaatziektes, kanker, obesitas etc.. Dan hoort het Nobelcomité graag van je. ;)
Zit er ff doorheen te bladeren. Stichting open deuren dit. Maar daar ontkom je denk ik in deze discussie niet aan. Hoop dat ze er niet teveel tijd aan besteed hebben.

Lijkt overigens wel alsof het kabinet dit rapport ter harte genomen heeft. Zie wat kreten langs komen die ik in de laatste debatten ook veelvuldig heb langs horen komen.

Maar goed, gezien er wordt gesproken over beperken van dure behandelingen en 'minder meer' uitgaven sluit het een het ander zeker niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Bijzonder. Maar prima natuurlijk.

Check wel eens je verpakking of het echt aan je spray ligt of het toeval was.

De vitaminen van kruidvat en trekpleister die ik nu voor mijn vrouw koop (zwanger). Komen letterlijk uit dezelfde fabriek. Codes en adressen op de verpakkingen zijn exact gelijk.
Als dat met alle huismerk medicatie is hebben we het dus over precies dezelfde spray namelijk.
Alleen de ene week in de aanbieding bij kruidvat en de andere week bij trekpleister.
Kan toeval zijn. Maar ook met medicatie van de apotheek zelfde hoeveelheid werkende stof bevalt de 1 beter als de andere. Dat ze uit de zelfde fabriek komen wil niet zeggen dat ze de zelfde hoeveel En kwaliteit stoffen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:32:
Zit er ff doorheen te bladeren. Stichting open deuren dit. Maar daar ontkom je denk ik in deze discussie niet aan. Hoop dat ze er niet teveel tijd aan besteed hebben.
Het zijn enkel open deuren omdat we al veel langer weten waar de problemen qua zorgkosten vandaan komen. Het benoemen daarvan blijft een politiek heet hangijzer.

Al zou je 100% vaccinatiegraad tegen corona hebben, de groeiende zorgkosten heb je daar echt niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
loki504 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Kan toeval zijn. Maar ook met medicatie van de apotheek zelfde hoeveelheid werkende stof bevalt de 1 beter als de andere. Dat ze uit de zelfde fabriek komen wil niet zeggen dat ze de zelfde hoeveel En kwaliteit stoffen hebben.
Dat heeft niets met de werkzame stof te maken en of dit een ‘kwaliteit stof’ is. Er worden vaak hulpstoffen toegevoegd en die kunnen per merk verschillen. Als dit inderdaad het geval is dan kan je voorschrijver van de medicijnen dit op het recept aangeven. Simpel voorbeeld: paracetamol kan je met en zonder codeine kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Dat heeft niets met de werkzame stof te maken en of dit een ‘kwaliteit stof’ is. Er worden vaak hulpstoffen toegevoegd en die kunnen per merk verschillen. Als dit inderdaad het geval is dan kan je voorschrijver van de medicijnen dit op het recept aangeven. Simpel voorbeeld: paracetamol kan je met en zonder codeine kopen.
Dat is een dubbel medicijn, geen hulpstof.
Codeine kan je ook los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Kinderen niet maar hun ongevaccineerde ouders wel.
Ik zou dat nog een stapje verder leggen bij de ongevaccineerde grootouders(50-70), die liggen immers daadwerkelijk in het ziekenhuis. Begin 2020 was er nog het idee dat we met vaccinatie de pandemie in kunnen dammen. Helaas is dat met de laatste twee hyperbesmettelijke varianten en zo'n 50% reductie in transmissie door vaccinatie niet meer mogelijk. In andere woorden; zelfs als je de hele stamboom van kinderen en kleinkinderen vaccineert gaat oma een keer besmet worden.
Wil niet zeggen dat je onder de 50 niet meer moet vaccineren, maar veel meer dan uitstel van executie gaat het niet worden als de risicogroep(wie dat ook zijn) zichzelf niet vaccineren of niet reageren op een vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:29:
[...]

De vaccins van de verschillende merken zijn ook verschillende zaken. De vergelijking met paracetamol of xylometazoline begrijp ik dan ook niet zo, bij die middelen is de werkzame stof echt identiek, bij de vaccins niet.
De term neusspray was wel weer terecht, aangezien je daar verschillende varianten van hebt die hetzelfde doel op een andere manier nastreven.
Nouja, zowel Moderna als Pfizer leveren een prima mRNA vaccin af.
Ze geven beiden het beoogde doel. En zijn daar beiden zeer goed in.

Ik denk dat ze toch fors dichter bij elkaar komen dan xylo of NaCl. Maargoed. We ontsporen enigzins dus ik houd er wel over op.

Ik hoop vooral dat iedereen snel zijn booster haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Het zijn enkel open deuren omdat we al veel langer weten waar de problemen qua zorgkosten vandaan komen. Het benoemen daarvan blijft een politiek heet hangijzer.
Precies, dat bedoelde ik ook.
Al zou je 100% vaccinatiegraad tegen corona hebben, de groeiende zorgkosten heb je daar echt niet mee opgelost.
Tegen minder meerkosten werkt het daarentegen uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

jadjong schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Ik zou dat nog een stapje verder leggen bij de ongevaccineerde grootouders(50-70), die liggen immers daadwerkelijk in het ziekenhuis. Begin 2020 was er nog het idee dat we met vaccinatie de pandemie in kunnen dammen. Helaas is dat met de laatste twee hyperbesmettelijke varianten en zo'n 50% reductie in transmissie door vaccinatie niet meer mogelijk.
De kop van het AD die beweert dat 'je na vaccinatie het virus niet meer kunt verspreiden' was al verkeerd als je het CDC onderzoek erbij pakt. Daar gaat het over 90 procent bescherming dat al een heel ander verhaal is dan de 100% zekerheid uit de headline.

Maar zulke artikelen hebben de toon gezet, je hoeft je niet te laten vaccineren om beschermd te worden. Dat kunnen alle andere mensen doen en dan heb je 100% bescherming met 0% moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennis1812 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:56:
Nouja, zowel Moderna als Pfizer leveren een prima mRNA vaccin af.
Ze geven beiden het beoogde doel. En zijn daar beiden zeer goed in.
Daar staan we hetzelfde in hoor, het was puur de vergelijking waar ik het scheef zag lopen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
loki504 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Dat is precies hetzelfde spul, alleen met een ander etiket :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
t_captain schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:46:
Onzekere cijfers: neem het gemiddelde en zet er een BI omheen. Dat is de juiste werkwijze.

Het kopieren van een zijdelings relevante constante uit het verleden is dat niet. Dat is wat ik eerder vandaag de “bewuste bias” in het RIVM omicron model noemde.

Het verschil tussen de prognoses:
1. de bias legt de prognose van ziekenhuisbezetting fors omhoog
2. mijn manier zou een veel lagere verwachting geven, maar door het BI rond de parameters zou de bovengrens wel in dezelfde orde komen als die van RIVM.

Welke van de twee grafieken je aan het kabinet laat zien, heeft invloed op hun keuzes. Dat is niet netjes gebeurd imho.
Je kan niet een CI om een point estimate zetten als je vantevoren al niet weet hoe je je estimates moet berekenen. Een CI ergens omheen zetten geeft een vals gevoel van betrouwbaarheid. Want die betrouwbaarheid is er niet. Ik vond dat ze dat wel goed deden door aan te geven dat bij het invoeren van verschillende parameters, er totaal verschillende uitkomsten waren. Interpretatie: we hebben op dit moment geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:59:
@RoD het zekere voor het onzekere nemen is een taak van het kabinet, het RIVM moet gewoon wetenschappelijk de scenario's voorleggen. Ik kan mijn niet aan de indruk onttrekken dat het RIVM/OMT die rol nu een beetje van het kabinet over genomen heeft. Al dan niet omdat zij van mening zijn dat het kabinet het onvoldoende doet.
Ik vind dat niet correct, al kan ik het menselijk gezien wel begrijpen.
Ik weet niet hoe de rolverdeling was, ik had het idee dat het kabinet wel gewoon de besluiten nam. Maar zoals ik al zei, wetenschappelijke scenario's voorleggen kon niet, want men had simpelweg geen idee welke parameters in de modellen gestopt moesten worden. Men wist wel dat als bijvoorbeeld omicron NIET minder ziekmakend is of op andere manieren een soepeler verloop geeft, er een catastrofe zou komen. Als dat je beschikbare kennis is, dan vind ik de manier waarop het gepresenteerd is, niet slecht.

Dat het RIVM wordt opgetrommeld bij persconferenties vind ik ook best goed, in principe. Zij zijn degenen die het uit kunnen leggen. Het kabinet weet he-le-maal niets. Het enige wat zij kunnen doen is alle beschikbare adviezen inwinnen en dat in jip-en-janneke-taal laten uitleggen om vervolgens een besluit te nemen. Als je de samenleving dan serieus wil nemen dan is een uitleg door het RIVM als een soort achtergrond, best wel een aardig idee. Maar ik kijk er ongetwijfeld met een gekleurde bril naar omdat ik een medisch/farmaceutische achtergrond heb. Ik heb geen idee hoe zoiets bij de bevolking valt, maar afgaande op de reacties was het geen onverdeeld succes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor wie de ontwikkelingen willen volgen over de verboden demonstratie.

https://www.nhnieuws.nl/n...t-vol-waterkanon-aanwezig

O ja, Tweede-Kamer leden en dit soort oproepen zouden bestraft moeten worden. Vooral de ironie dat ie zelf overheid is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhWjmLGJq2eC69RbOUlv_GQ1kUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUWj1NPmIhNQ58tpTRB5n3Ng.jpg?f=fotoalbum_large

/edit

Kijk al die virologen eens daar staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWU0CIgYF_xer-lejWDs9oFxaKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1usWjbZ58Dj5EtALJM42otgR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Vorkie op 02-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vorkie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:35:

/edit

Kijk al die virologen eens daar staan.
[Afbeelding]
Ze hebben iig maskers op :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Maar daar had deze lockdown weinig tegen gedaan, in de praktijk blijkt het effect van de laatste verzwaring gering.

Daar tegenover staat een hoge maatschappelijke, economische en psychische prijs, steeds meer mensen zitten er doorheen en/of halen hun schouders op en gaan naar het buitenland waar bijna alles nog wel mag.
Men had tijd kunnen kopen tot een booster voor iedereen beschikbaar was. Ik kijk overigens bewust niet naar de voor- en nadelen van de lockdown en wat daar de balans van is, want dat is weer een andere discussie, en bovendien een hele lastige. Die fundamentele discussie blijft ook maar een beetje hangen, helaas.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Voor wie de ontwikkelingen willen volgen over de verboden demonstratie.
Goed voornemen 2022: geen aandacht besteden aan die *knip*

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2022 13:51 . Reden: Dat weet je zelf wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 13:54
*knip* graag tr volgende keer

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2022 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
DeKoetsier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Lees even de topicstart. Nazi-laven, wauw. Laten we het fatsoenlijk houden ongeacht hoe oneens je het met mensen bent.
Oneens?

De maatschappij ophitsen om in opstand te komen is iets wat niemand zou moeten goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 00:35

R2L

[...]

[Afbeelding]

Zodra de GGD dit toestaat wel ja. Pfizer heeft mij tot nu toe heel goed beschermd, want tot nu toe 0 ziektedagen en ik zit niet op de bijwerkingen van Moderna te wachten... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Zodra de GGD dit toestaat wel ja. Pfizer heeft mij tot nu toe heel goed beschermd, want tot nu toe 0 ziektedagen en ik zit niet op de bijwerkingen van Moderna te wachten... :)
Ook Pfizer heeft bijwerkingen, grotendeels dezelfde als Moderna.

Als het je daarom gaat moet je dus ook Pfizer weigeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat @R2L bedoelt dat hij van de Pfizer-prikken weinig hinder heeft ondervonden. Dan snap ik wel dat je meer van hetzelfde wil. Het is immers niet te voorspellen wie bijwerkingen krijgt bij welk vaccin, maar als het in het verleden goed is gegaan, is dat toch een redelijke voorspeller voor de volgende prik (maar geen garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 00:35

R2L

wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Eerste 2 shots Pfizer op een stijve arm na (1e vaccinatie) geen enkele klacht gehad. In mijn kennissenkring idem. Een aantal hebben inmiddels hun Moderna booster gehad en dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen zal ik maar zeggen. Ook een collega op het werk is eerder naar huis gegaan omdat ie zich beroerd voelde (al snap ik niet dat ie überhaupt nog op kantoor was want ik hou al meer dan een jaar homeoffice... :+ ). Daarom voelt het bij mij niet goed om voor Moderna te gaan. Zelfs al zou dit volgens de grafiekjes wat beter beschermen. In de tussentijd dus maar even extra voorzichtig zijn totdat er een keuzevrijheid komt.

[ Voor 7% gewijzigd door R2L op 02-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Eerste 2 shots Pfizer op een stijve arm na (1e vaccinatie) geen enkele klacht gehad. In mijn kennissenkring idem. Een aantal hebben inmiddels hun Moderna booster gehad en dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen zal ik maar zeggen. Ook een collega is op het werk eerder naar huis gegaan (al snap ik niet dat ie überhaupt nog op kantoor was want ik hou al meer dan een jaar homeoffice... :+ ) Daarom voelt het bij mij niet goed om voor Moderna te gaan. Zelfs al zou dit volgens de grafiekjes wat beter beschermen.
Bij mij ook mijn of meer zo verlopen. Eerste pfizer, nul klachten. Tweede pfizer, 's avonds een beetje een ziekjes gevoel, volgende dag over. Moderna booster, de avond en de twee dagen na de prik goed ziek, lichte hoofdpijn, eerste dag na prik een beetje duizelig. Dag erna helemaal opgeknapt.

Was het heftiger? Ja. Was het met pfizer beter geweest? Geen idee. Had ik liever gewacht op pfizer? Hell no! Liever nu een paar dagen ziek , maar wel extra beschermd, dan langer wachten dan nodig. Ik heb het er wel voor over, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Vraag voor degenen die in hun omgeving mensen hebben met klachten na Moderna, zijn er ook anderen met Pfizer geboosterd die nergens last van hebben gehad ? Want er is simpelweg veel meer geprikt met Moderna door de volgorde qua leeftijd en dus zullen de meesten die klachten hebben een Moderna prik hebben gehad.

Straks zitten er hier dertigers allemaal zich zorgen te maken over dat ze zoveel mensen kennen die na een Pfizer prik ziek zijn geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet zo zeuren over die bijwerkingen. Het is maar een griepje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Vorkie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Oneens?

De maatschappij ophitsen om in opstand te komen is iets wat niemand zou moeten goedkeuren.
Inderdaad. Overal tegen, nergens voor. Zat net even te kijken naar de rellen in de stad, maar man man man wat een droeftoeters… ‘Wij zijn nederland” nou, ik dacht het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

R2L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Ik heb helemaal niks gehad en heb ook 0 ziektedagen :+

Mooi om te zien dat de demonstratie toch doorgaat. Het recht van de demonstratie is toch één van de rechten die ze niet zomaar mogen inperken. Hell, toen de pandemie echt op z'n piek zat en er nog veel onzeker was over dit virus mocht dat BLM-festijn in Amsterdam wel gewoon doorgaan.

Begrijp het volkomen dat mensen het spuugzat worden. Zeker ondernemers die al hun spaargeld inmiddels wel kwijt zijn en wanhopig aan het worden zijn.

Laten we dit jaar wat minder focussen op vrijheidsbeperkende maatregelen en het land weer opbouwen. Dit gedoe houden mensen niet vol. Het raakt me zelf overigens minder tot niet, maar vind het wel enorm sneu voor al die hardwerkende mensen die hun zaak kapot zien gaan door de maatregelen, zonder dat ze er 100% voor vergoed worden.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
O ja, Tweede-Kamer leden en dit soort oproepen zouden bestraft moeten worden. Vooral de ironie dat ie zelf overheid is.
Een goed idee, maar dan moeten we bijvoorbeeld ook die GroenLinks politici oppakken die via Extinction Rebellion protesten oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid. Dit mes snijdt dan aan twee kanten, daarmee zie je hopelijk in hoe lastig dat soort populaire kreten dan worden.

Politici zijn niet 'de overheid' strikt genomen. Er is een onderscheid tussen de gekozen ambtsdragers en het ambtenaren apparaat. De gekozen ambtsdragers zitten op hun plek omdat ze een mening verkondigen, op basis daarvan stem je op ze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Ze hebben iig maskers op :+
Werknemers van drie kerncentrales die eind 2021 gesloten zijn, demonstreren voor werkgelegenheid denk ik.

Verderop naar rechts stond iemand met een bord met daarop een denneboom. Die demonstreert voor behoud van kerstbomen.

Als je deze demonstratie vlot had willen beeindigen had je geen ME norig gehad. Gewoon de horeca open, dan hadden ze in no time in de kroeg gezeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09

Grvy

Bot

‘Wij zijn nederland” nou, ik dacht het niet.
Het gekke is dat ze dat wel denken. Ze denken echt dat ze e.a. vrijheidsstrijder zijn, ik zie borden met "het virus bestaat niet" etc.

Echt.. ik snap mensen niet meer.

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dennahz het is helemaal niet goed dat deze demo doorgaat. De organisatie heeft de bende niet voor elkaar. Ze hebben daarom geen toestemming gekregen. En er zijn wederom allerlei extremistische groeperingen aan de slag met een eigen agenda.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 02-01-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
t_captain schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:49:
Als je deze demonstratie blot had willen beeindigen had je geen ME norig gehad. Gewoon de horeca open, dan hadden ze in no time in de kroeg gezeten :)
Gezien de voorgenomen staking van de ME was hier een afweging nodig. De staking van de ME verhinderen via de rechter en daarmee de politie voor het hoofd stoten of de demonstratie verbieden. Dat laatste was de route van de minste weerstand, het behoudt de 'goodwill' van de politie. Nu heb je een beetje het slechtste van beide werelden, een deels stakende ME en een deels doorgaand protest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Grvy schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Het gekke is dat ze dat wel denken. Ze denken echt dat ze e.a. vrijheidsstrijder zijn, ik zie borden met "het virus bestaat niet" etc.

Echt.. ik snap mensen niet meer.
In eerdere demonstraties zetten ze zichzelf al eens weg als verzetsstrijders die tegen het nazisme (volgens hen vertegenwoordigd door oa Rutte en De Jonge) strijden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Een goed idee, maar dan moeten we bijvoorbeeld ook die GroenLinks politici oppakken die via Extinction Rebellion protesten oproepen tot burgelijke ongehoorzaamheid. Dit mes snijdt dan aan twee kanten, daarmee zie je hopelijk in hoe lastig dat soort populaire kreten dan worden.

Politici zijn niet 'de overheid' strikt genomen. Er is een onderscheid tussen de gekozen ambtsdragers en het ambtenaren apparaat. De gekozen ambtsdragers zitten op hun plek omdat ze een mening verkondigen, op basis daarvan stem je op ze.
Ja, ook die GL opruiers.

Wat mij betreft geldt die regels ook voor influencers met 10000den volgers.

Het is een olievlek die zich verspreidt, een gevaar voor de rechtsstaat, oproepen tot het plegen vsn geweld ten behoeve van je eigen standpunt.

Je moet als vertegenwoordiger weten wat je verantwoordelijkheden zijn voor alle lagen van de bevolking en ook hoe bevattelijk iemand is om in een valkuil te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:48
IJzerlijm schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:36:
Vraag voor degenen die in hun omgeving mensen hebben met klachten na Moderna, zijn er ook anderen met Pfizer geboosterd die nergens last van hebben gehad ? Want er is simpelweg veel meer geprikt met Moderna door de volgorde qua leeftijd en dus zullen de meesten die klachten hebben een Moderna prik hebben gehad.

Straks zitten er hier dertigers allemaal zich zorgen te maken over dat ze zoveel mensen kennen die na een Pfizer prik ziek zijn geworden.
Dit soort dingen heeft alleen nut als grootschalige onderzoeken. Zo was mijn vrouw er van overtuigd dat er in Eindhoven alleen Pfizer werd geprikt, omdat iedereen die ze kende die daarheen ging dat kreeg. Pas gisteren kwam ze er achter dat het puur toeval was dat alleen 45-'ers die ze kent daarheen waren gegaan.

En dat soort conclusies krijg je nogal snel omdat mensen geneigd zijn de patronen te zoeken.

Ik heb nu trouwens Moderna gekregen (na 2* AZ) en heb het alleen van de 1e AZ het een avondje heel koud gehad. Mijn vrouw is met Pfizer geprikt en heeft ook alleen bij de 1e AZ wat klachten gehad.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Inderdaad. Overal tegen, nergens voor. Zat net even te kijken naar de rellen in de stad, maar man man man wat een droeftoeters… ‘Wij zijn nederland” nou, ik dacht het niet.
Zat net even een livestream te kijken hoor ik "they don't really care about us" van Michael Jackson.
Dat zal hier en daar wel wat kortsluiting geven in hun strijd tegen pedo netwerken. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Als ik mij ook even schuldig mag maken aan vooroordelen: Even inzoomen op die mensen en je ziet dat daar weinig licht brandt. Het is een kloof tussen hoog en laagopgeleid, tussen de have’s en de have not’s. Het gaat niet eens om Covid. Hierna protesteren ze wel weer ergens anders tegen. Het gaat erom dat laagopgeleide mensen niet meer mee kunnen komen in de samenleving en het te complex is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:52:
@Dennahz het is helemaal niet goed dat deze demo doorgaat. De organisatie heeft de bende niet voor elkaar. En er zijn wederom allerlei extremistische groeperingen aan de slag met een eigen agenda.
Voor het gros is het gewoon een uitje. Lekker met je vrienden schreeuwen en rellen. Sjaal voor je gezicht (nee geen mondkapje) capuchon op en gaan met die banaan.
Het gros zal geen idee hebben wat precies de agenda is maar als Thierry en die Engel het goed vinden dan is dat voor een aantal al voldoende om mee te doen. Het zal toch wel de schuld van de buitenlanders zijn. En Rutte natuurlijk, die deugt ook van geen kant. Geen idee welke kant, dat is te moeilijk. Een paar bushokjes slopen, winkelruiten ingooien en politiewagens in de fik steken lost de ellende wel op, dan gaat het vast weer een stuk beter met het land.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:48
CMD-Snake schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Gezien de voorgenomen staking van de ME was hier een afweging nodig. De staking van de ME verhinderen via de rechter en daarmee de politie voor het hoofd stoten of de demonstratie verbieden. Dat laatste was de route van de minste weerstand, het behoudt de 'goodwill' van de politie. Nu heb je een beetje het slechtste van beide werelden, een deels stakende ME en een deels doorgaand protest.
Het is inderdaad vooral een afweging, want waarom zou je de staking van de ME verbieden om een demonstratie door te laten gaan? En dan gaat het niet eens over iemand voor het hoofd stoten, maar vooral dat allebei gewoon rechten zijn die je hebt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
De hashtag #2januariTwitterdemonstratie is van mensen die tegen demonstraties, tegen desinformatie en tegen wappie-onzin zijn en is al sinds gisteravond trending in NL - boven de museumplein gekkies.

Dit groepje mensen ziet in hun eigen bubbel niet dat het grootste deel van de mensen Najib en Pannekoek wel grappig en hun boodschap over desinformatie wel snapten, wel ingeent zijn, wel een booster halen, wel thuis blijven, geen auto's in de brand steken in het kader van 'burgelijke ongehoorzaamheid', niet boos zijn op 'de staat', zich wel vrij voelen omdat ze vrij zijn en zo veruit de overgrote meerderhied vormen van Nederland.

Die laten zich alleen niet zoveel horen, zitten niet massal te janken op Twitter of Bitchute en hebben waarschijnlijk een prima dag op het strand of in een bos of aan tafel met een spelletje oid.

De aandacht die deze kleine groep teleurgestelde boze mensen wederom krijgt is het niet waard - omdat het de indruk wekt dat ze relevant zijn. Dat zijn ze niet.

Wat wel relevant is, is dat we nog geen exit strategie hebben, er stukken worden weggehouden uit de kamer en we ook nog niet weten hoe we om moeten gaan met de omicron variant.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1 ... 122 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.