Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.264 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 17:26
BarôZZa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:41:
Complotters of niet, ik begrijp toch echt niet dat mensen politici op hun woord geloven. Het zijn politici voor een reden en dat is niet omdat ze zo eerlijk en transparant mogelijk zijn
dus met andere woorden ze zijn sowieso niet te vertrouwen dan vraag ik me eigen af wie wil je dan het land laten regeren

drie wijze mannen uit het oosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:41:
Complotters of niet, ik begrijp toch echt niet dat mensen politici op hun woord geloven. Het zijn politici voor een reden en dat is niet omdat ze zo eerlijk en transparant mogelijk zijn. Kijk naar de data en de beslissingen die ze nemen, maar luister niet teveel naar de onzinnige praatjes.

Dat we in half december in lockdown gingen zag je in november al aankomen toen er heel doelbewust werd verzaakt om actie te ondernemen.

Ben benieuwd met wat voor app ze komen als plan 'oneindige boosters' ook niet werkt.
En om gisteravond te herhalen, wat is jouw alternatief dan? En uberhaupt is dat niet het plan. Om het nog niet over te hebben, ik vertrouw politici ook echt niet altijd, maar als zo ongeveer elke regering in elke Westers land een soortgelijk plan hebben, wat is dan de reden dat ze dit plan hebben als het niks te maken heeft met Corona onderdrukken? Wat is hun geheime reden waarom ze eigenlijk willen dat mensen boosters krijgen?

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 16:53

Licko

ZVDK

Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:50:
[...]

En om gisteravond te herhalen, wat is jouw alternatief dan? En uberhaupt is dat niet het plan. Om het nog niet over te hebben, ik vertrouw politici ook echt niet altijd, maar als zo ongeveer elke regering in elke Westers land een soortgelijk plan hebben, wat is dan de reden dat ze dit plan hebben als het niks te maken heeft met Corona onderdrukken? Wat is hun geheime reden waarom ze eigenlijk willen dat mensen boosters krijgen?
Je weet toch inmiddels wel dat in de vaccins kleine nano-bots zitten die er voor zorgen dat iedere burger straks te lokaliseren is en dat ze weten of je wel je twee stuks fruit per dag eet.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Sissors
  • Niet online
Licko schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:54:
[...]

Je weet toch inmiddels wel dat in de vaccins kleine nano-bots zitten die er voor zorgen dat iedere burger straks te lokaliseren is en dat ze weten of je wel je twee stuks fruit per dag eet.
Telt ketchup ook mee als fruit?

Ik ken iemand die zulk soort dingen serieus gelooft (nou ja, niet de fruit, wel de chips die je willen volgen via 5G in een vaccin, tweet hij vanaf zijn smartphone). Maar hoewel je veel van hem kan zeggen (vooral dat ie compleet gek is), hij heeft iig wel een consistent verhaal waarom de overheid wil dat iedereen vaccineert ondanks dat het volgens hem niet effectief is.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 17:08
Crazy D schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:46:
[...]

En dan helpt het natuurlijk al helemaal niet mee dat ze na de toeslagen affaire "aftreden" maar doorgaan want er komen bijna verkiezingen. En ondertussen flink drastische maatregelen doorvoeren, wat ook voor het sentiment niet helpt. Dit geeft namelijk helemaal het beeld: als minister kun je heel de shit verkloten, gewoon blijven zitten, en ook nog eens heel drastische maatregelen doorvoeren.
Op het gebied van Corona zijn ze altijd al missionair geweest met instemming van een meerderheid van de kamer. Als ze toen allemaal waren opgestapt, zat je zonder regering (je hebt niet even een vervangende premier etc). Ze hebben een potje gemaakt van de toeslagen maar de 2e kamer even zo. Het moest harder en harder na die Bulgarenfraude. Daardoor is die wet zo star geworden en weinig ruimte voor maatwerk. Dus feitelijk had de 2e kamer toen ook compleet moeten opstappen. Ik heb die leden nog geen mea culpa zien doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 12:21
[...]

naar mijn mening kwam corona voor politici precies op het juiste moment, een perfect storm. Al jaren wordt er gepraat over het invoeren van drastische maatregelen om het klimaat te redden, maatregelen waarvoor weinig draagvlak bestaat. Door corona hebben we kunnen "wennen" aan maatregelen als lockdowns, en alleen toegang tot leuke dingen als je gewenst gedrag vertoont.
Het zou mij niet verbazen als deze maatregelen worden verlengd in de strijd tegen de klimaatverandering met de invoering van (gedeeltelijke) lockdowns en de invoering van een persoonlijk co2 budget, al hoop ik dat ik er naast zit natuurlijk, maar gezien het gemak waarmee de huidige lockdown is geaccepteerd maak ik me grote zorgen om onze persoonlijke vrijheden in de toekomst. Zoals Gapperhaus in het voorjaar al zei: "mensen groeien mee met de maatregelen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39
Crazy D schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:46:
[...]
Het gaat er om dat er 2 mannen het woord voeren, en dat die gewoon keihard gelogen hebben. En dat kan gebeuren in een situatie als waarin we zitten waarin heel veel onduidelijk was en elke week de kennis groter werd. Dan is het logisch (wetenschappelijk gezien, niet sentimenteel...) dat je terugkomt op eerdere beloftes.
Maar, dan zeg je sorry. Geef je aan waarom je de belofte die je eerder hebt gemaakt, toch moet breken. Dat maakt ze menselijk, en geloofwaardiger. Nu is het beeld dat ze van alles kunnen roepen, en als een week later die belofte toch gebroken wordt, nou ja, boeien, maakt geen zak uit. Ze komen overal mee weg. Dat is het sentiment dat je krijgt. (of, je belooft natuurlijk minder, zonder te hakkelen en allemaal "uh"'s tussendoor)
Ik ben het met het meeste van je post eens. Maar het "keihard gelogen" vind ik niet terecht, daarmee impliceer je dat ze ons bewust voor het lapje hebben gehouden. Willens en wetens.

En hoewel ik geen fan ben van onze overheid en hun manier van communiceren (Rutte en de Jonge bepalen niet in hun eentje het beleid/wat ze gaan zeggen) wil ik er niet aan dat ze ons doelbewust voorliegen. Dat gaat mij persoonlijk een stap te ver, ik wil nog wel iets van vertrouwen houden :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:24
bie100 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:50:
[...]

dus met andere woorden ze zijn sowieso niet te vertrouwen dan vraag ik me eigen af wie wil je dan het land laten regeren

drie wijze mannen uit het oosten?
Ik heb het nergens over wie het land moet regeren, ik zeg dat je zelf moet nadenken in plaats van blind PR praatjes na te blaten. Dan kan je een stuk beter voorspellen wat er gaat gebeuren.

Want als alle beslissingen ertoe leiden dat de ziekenhuisbezetting niet daalt en je vervolgens gaat afwachten, dan weet je dat de klap later komt, zoals nu gebeurde.

Volgens mij zien veel mensen Rutte, Van Dissel en De Jonge als de drie wijze mannen uit het oosten. Hoe vaak die onzin hier wordt herhaald. Mensen die eerst De Jonge geloofde dat er geen buitensluiting zou zijn zie je nu smeken om de QR code. Het is een beetje gênant.
[...]

Het is geen geheime reden, het is zoals jij aangeeft een probleem van het Westen dat draait om kapitaal, individualisme en korte termijn denken. Deze cocktail zorgt ervoor dat je continu achter de feiten aanloopt. De data geeft aan dat de Westerse wereld het verre van het best doet qua Corona onderdrukken. En ironisch genoeg ook niet qua economie.

Boosters zijn een lapmiddel omdat we het nog gewoon rond laten gaan. Het is bidden dat er geen nieuwe variant komt die de booster omzeilt of gevaarlijker/besmettelijker is. Tegen beter weten in waarschijnlijk. Want als er een nieuwe variant uitkomt, waarvoor een nieuwe booster nodig is dan duurt dat maanden voordat we daar zijn en zitten we tegen die tijd weer in een (gedeeltelijke) lockdown.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:35:
[...]

Dat bijvoorbeeld laten zien dat je niet besmet bent tijdens een pandemie gezien wordt als niet acceptabel omdat je niet je medische status zou moeten delen, tja, ik snap het niet. Als je besmet bent zou je daar niet horen te zijn lijkt mij.
Dat zou logisch zijn, maar is tot nu niet het geval en gaat ook niet gebeuren met de eventuele 2G.
3G is prik of genezen of negatief getest
2G is prik of genezen
Bij geen van deze twee opties staat vast dat je niet besmet bent.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:15:
[...]

Dat zou logisch zijn, maar is tot nu niet het geval en gaat ook niet gebeuren met de eventuele 2G.
3G is prik of genezen of negatief getest
2G is prik of genezen
Bij geen van deze twee opties staat vast dat je niet besmet bent.
En dan ook nog dat je geen info deelt met de NL versie dan.
Er staat een vinkje. Niet of deze verkregen is met een test, vaccinatie of besmetting. Enkel een vinkje

Er is tot nu toe ook nog niemand uitgesloten in NL. 3G kan je mee testen. Dus kan iedereen nog gewoon gaan.
Uitsluiten begint pas als 2G Er eindelijk eens doorheen komt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 14:22
De tekorten van 2021: Waar halen we 700.000 extra zorgmedewerkers vandaan?

https://www.nu.nl/binnenl...gmedewerkers-vandaan.html
Om de stroom aan cijfers af te sluiten: nu werkt een op de zeven werkende Nederlanders in de zorg en in 2040 moeten dat er een op de vier zijn. Samengevat: er is nu al een enorm tekort aan zorgpersoneel en dat tekort wordt de komende jaren alleen maar erger.
En dan de covid-zorg er nog boven op?

Interessant om te zien hoe wij in de toekomst vooral bezig zijn met zorgen, zorg betalen, AOW’s betalen en de rest van de belastingen betalen en we ons eigenlijk drukker moeten maken om andere dingen maar dat niet kunnen omdat we de rekening van de vorige generatie(s) moeten aflossen.

@stijnec1 opmerkelijk, je lijkt te hebben gemist dat ‘ze’ de dingen die je noemt al decennia kunnen maar er nauwelijks wat mee doen. Daar is geen perfect storm samenzwering voor nodig. 100km/h rijden in onder gemotoriseerde ‘zuinige’ autotjes doen we niet voor covid-19, bijvoorbeeld :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:10:
[...]

naar mijn mening kwam corona voor politici precies op het juiste moment, een perfect storm. Al jaren wordt er gepraat over het invoeren van drastische maatregelen om het klimaat te redden, maatregelen waarvoor weinig draagvlak bestaat. Door corona hebben we kunnen "wennen" aan maatregelen als lockdowns, en alleen toegang tot leuke dingen als je gewenst gedrag vertoont.
Het zou mij niet verbazen als deze maatregelen worden verlengd in de strijd tegen de klimaatverandering met de invoering van (gedeeltelijke) lockdowns en de invoering van een persoonlijk co2 budget, al hoop ik dat ik er naast zit natuurlijk, maar gezien het gemak waarmee de huidige lockdown is geaccepteerd maak ik me grote zorgen om onze persoonlijke vrijheden in de toekomst. Zoals Gapperhaus in het voorjaar al zei: "mensen groeien mee met de maatregelen"
Lockdowns tegen klimaatverandering? Dat is wel echt zo ongeveer de meest onrealistische optie die je kan bedenken. Maar goed, ook hier, waarom zouden de politic dit willen als er ook wel veel betere opties zijn die niet de economie om zeep helpen?

En het 'gemak' waarop dit geaccepteerd wordt is omdat een meerderheid toch wil dat als hun geliefden zorg nodig hebben, ze die kunnen krijgen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

redwing schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:26:
[...]

Dat is juist wel een democratie. Als de regering ervoor kan zorgen dat er voldoende steun is voor 2G, dan kan dat prima. Maar je kunt niet zeggen dat er nu 2G ingevoerd moet worden omdat ze de discussie niet aan willen gaan. Want die discussie zijn ze juist wel al aangegaan en daaruit blijkt dat er nu geen steun voor is.

Dat is dus geen draaikonterij, maar simpelweg hoe onze democratie werkt.
Euh..nee? 50%+1 is een belangrijk onderdeel van democratie, maar gelukkig niet het enigste onderdeel. Ligt iets complexer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• stijnec1
NiGeLaToR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:19:
De tekorten van 2021: Waar halen we 700.000 extra zorgmedewerkers vandaan?

https://www.nu.nl/binnenl...gmedewerkers-vandaan.html

[...]

@stijnec1 opmerkelijk, je lijkt te hebben gemist dat ‘ze’ de dingen die je noemt al decennia kunnen maar er nauwelijks wat mee doen. Daar is geen perfect storm samenzwering voor nodig. 100km/h rijden in onder gemotoriseerde ‘zuinige’ autotjes doen we niet voor covid-19, bijvoorbeeld :+
dat het technisch mogelijk is, is een heel andere zaak dan het in de praktijk toepassen met voldoende (politiek) draagvlak

• ijdod
  • Laatst online: 09-10 17:12
Lycaon schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:38:
Het indienen van een WOB-verzoek bij het ministerie van VWS heeft overigens weinig tot geen zin. Ze lappen de regels daaromtrent nl. aan hun spreekwoordelijke laars :-).

Zie o.a.:
- https://nos.nl/l/2387051
- https://m.binnenlandsbest...ken-niet-aan.258257.lynkx
- https://www.raadvanstate....rmaking-coronadocumenten/

Maar dat terzijde.
Klopt, omdat ze overladen worden door WOB verzoeken. Iets waar de rechter in hoger beroep VWS gelijk in gaf.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Sissors
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:12:

[...]

Het is geen geheime reden, het is zoals jij aangeeft een probleem van het Westen dat draait om kapitaal, individualisme en korte termijn denken. Deze cocktail zorgt ervoor dat je continu achter de feiten aanloopt. De data geeft aan dat de Westerse wereld het verre van het best doet qua Corona onderdrukken. En ironisch genoeg ook niet qua economie.

Boosters zijn een lapmiddel omdat we het nog gewoon rond laten gaan. Het is bidden dat er geen nieuwe variant komt die de booster omzeilt of gevaarlijker/besmettelijker is. Tegen beter weten in waarschijnlijk. Want als er een nieuwe variant uitkomt, waarvoor een nieuwe booster nodig is dan duurt dat maanden voordat we daar zijn en zitten we tegen die tijd weer in een (gedeeltelijke) lockdown.
Dus meer strenge lockdowns moeten we doen ipv QR codes en boosters? Want dat is de methode om te voorkomen dat het rondgaat. Zelfs Nieuw Zeeland heeft het opgegeven om met lockdowns het buiten de deur te houden, en die zitten geografisch en economisch in een wat betere positie daarvoor als wij zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:17:
[...]

Er staat een vinkje. Niet of deze verkregen is met een test, vaccinatie of besmetting. Enkel een vinkje

Er is tot nu toe ook nog niemand uitgesloten in NL. 3G kan je mee testen. Dus kan iedereen nog gewoon gaan.
Het is te makkelijk om te zeggen dat met 3G niemand wordt uitgesloten. Je maakt het voor een groep extra moeilijk om mee te doen met het normale leven. Als je 3x per week sport en 1x uit eten of kroeg wilt gaan mag je 3x zo een staaf in je neus hebben. Het is geen letterlijke vorm van uitsluiting *knip* op de man

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 31-12-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:26:
[...]

Het is te makkelijk om te zeggen dat met 3G niemand wordt uitgesloten. Je maakt het voor een groep extra moeilijk om mee te doen met het normale leven. Als je 3x per week sport en 1x uit eten of kroeg wilt gaan mag je 3x zo een staaf in je neus hebben. Het is geen letterlijke vorm van uitsluiting maar dacht dat men hier wel verder kon denken dan dat.
Iets moeilijk maken ≠ iemand uitsluiten.

Je kan het ook makkelijk maken. Kost je 2x een half uurtje.

En ga nou niet gelijk op de man zitten met je laatste zin en bespaar de mods eens wat werk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:26:
[...]

Het is te makkelijk om te zeggen dat met 3G niemand wordt uitgesloten. Je maakt het voor een groep extra moeilijk om mee te doen met het normale leven. Als je 3x per week sport en 1x uit eten of kroeg wilt gaan mag je 3x zo een staaf in je neus hebben. Het is geen letterlijke vorm van uitsluiting maar dacht dat men hier wel verder kon denken dan dat.
Euhm de hele handel zit onder lockdown omdat de ziekenhuizen vol zitten. Niemand kan 3x per week sporten (op een locatie waar je getest moet zijn), of uit eten gaan. Omdat de ziekenhuizen voor een flink gedeelte gevuld zijn met niet-gevaccineerden, en dan vind jij het probleem dat niet-gevaccineerden vaker moeten testen?

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:17:
[...]

Yep, ik doe in tegenstelling tot sommigen hier wel mee met 3G, die drempel vind ik laag genoeg, al vind ik persoonlijk wel dat het systeem zich vooral als niet-werkend bewezen heeft. Bij 2G ga ik afhaken.

• BarôZZa
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:22:
[...]

Dus meer strenge lockdowns moeten we doen ipv QR codes en boosters? Want dat is de methode om te voorkomen dat het rondgaat. Zelfs Nieuw Zeeland heeft het opgegeven om met lockdowns het buiten de deur te houden, en die zitten geografisch en economisch in een wat betere positie daarvoor als wij zitten.
Nieuw-Zeeland heeft gewoon nog steeds de meeste maatregelen.

Zij richten zich veel meer op contactonderzoek en besmettelijken isoleren. Daarnaast hebben ze zo ver ik weet nog steeds strenge grenscontroles, quarantaines voor reizigers etc. Die zijn niet gaan sturen op ziekenhuisbezetting.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 30-12-2021 09:34 ]

• stijnec1
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:20:
[...]

Maar goed, ook hier, waarom zouden de politic dit willen als er ook wel veel betere opties zijn die niet de economie om zeep helpen?
omdat de doelen die zijn afgesproken ontzettend ambitieus zijn, zonder drastische maatregelen ga je deze doelen nooit halen, de " betere opties" zullen in de praktjik niet voldoende blijken te zijn, ook door gebrek aan draagvlak. Iedereen vindt namelijk dat een beter klimaat vooral bij een ander begint en dat (net als bij corona) maatregelen voor een beter klimaat prima zijn, zolang zijzelf maar geen hinder ondervinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:28:
[...]

Iets moeilijk maken ≠ iemand uitsluiten.

Je kan het ook makkelijk maken. Kost je 2x een half uurtje.

En ga nou niet gelijk op de man zitten met je laatste zin en bespaar de mods eens wat werk.
Het is toch gewoon flauw wat je doet en dat doet men hier wel vaker. Kun je leuk de mod weer erbij halen.
Ook al is het 10min, je werpt een extra obstakel voor een groep dus die maak je het moeilijker. Ik zeg er nog bij dat je niet letterlijk iemand uitsluit dus je hoeft niet weer te vermelden dat het geen officiële uitsluiting is, dat geef ik toch zelf al aan.

• Sissors
  • Niet online
stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:33:
[...]

omdat de doelen die zijn afgesproken ontzettend ambitieus zijn, zonder drastische maatregelen ga je deze doelen nooit halen, de " betere opties" zullen in de praktjik niet voldoende te blijven zijn, ook door gebrek aan draagvlak. Iedereen vindt namelijk dat een beter klimaat vooral bij een ander begint en dat (net als bij corona) maatregelen voor een beter klimaat prima zijn, zolang zijzelf maar geen hinder ondervinden.
Maar lockdowns zijn extreem inefficiente methodes tegen CO2 uitstoot. Dat slaat echt gewoon nergens op. Ik snap dat we offtopic nu gaan hoor, maar de kosten per ton CO2 bespaard gaan nergens over met lockdowns. Zo ongeveer elke andere methode zou veel efficienter zijn.

(Overigens kan ik ook hier dezelfde doen, als er geen alternatief is, wat moeten ze dan doen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:29:
[...]

Euhm de hele handel zit onder lockdown omdat de ziekenhuizen vol zitten. Niemand kan 3x per week sporten (op een locatie waar je getest moet zijn), of uit eten gaan. Omdat de ziekenhuizen voor een flink gedeelte gevuld zijn met niet-gevaccineerden, en dan vind jij het probleem dat niet-gevaccineerden vaker moeten testen?
Als je niet kan bedenken dat dit gaat om de situatie van 3g waarin wel alles open is en als je niet beseft dat niet gevaccineerden dan juist worden besmet door gevaccineerden die niet hoeven te testen, dan is deze discussie zinloos.

• martwoutnl
Ik heb al meegedaan aan 3G en zal ook zaken blijven bezoeken met 2G. Ik ga me niet schamen voor mensen die bewust de prik niet willen. Het is hun eigen verantwoordelijkheid. Eigenlijk hetzelfde als niet of wel een rijbewijs willen halen. Dan kies je ook bewust ervoor dat je wellicht niet overal goed kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:35:
[...]

(Overigens kan ik ook hier dezelfde doen, als er geen alternatief is, wat moeten ze dan doen?)
ons afvragen (net als bij corona) wat we willen bereiken, tegen welke prijs. Dat zijn zulke fundamentele keuzes voor onze toekomst dat deze wat mij betreft niet door een kabinet genomen kunnen worden, maar dat de kiezer de kans moet hebben zich hierover uit te spreken

• Drardollan
stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:10:
[...]

Als het zo zou zijn, is dat dan per definitie een slechte zaak? Onze wereld en onze maatschappij veranderd voortdurend. Zonder veranderingen hadden we nog steeds in een grot gewoond en onze vrouw aan de haren over de savanne getrokken (overdreven natuurlijk).

• Sissors
  • Niet online
monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:35:
[...]

Als je niet kan bedenken dat dit gaat om de situatie van 3g waarin wel alles open is en als je niet beseft dat niet gevaccineerden dan juist worden besmet door gevaccineerden die niet hoeven te testen, dan is deze discussie zinloos.
Wacht, nu is het dus de schuld van de gevaccineerden dat de niet-gevaccineerden voor een groot gedeelte de ziekenhuizen vullen? Echt waar? Dat is de redenatie die jij gaat volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
martwoutnl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:35:
Ik heb al meegedaan aan 3G en zal ook zaken blijven bezoeken met 2G. Ik ga me niet schamen voor mensen die bewust de prik niet willen. Het is hun eigen verantwoordelijkheid. Eigenlijk hetzelfde als niet of wel een rijbewijs willen halen. Dan kies je ook bewust ervoor dat je wellicht niet overal goed kan komen.
Hahaha komt het rijbewijs weer. De een laat zien dat je bepaalde vaardigheden beheerst, de ander dat je geen virus meedraagt....ow wacht dat geldt niet voor gevaccineerden zolang ze de prik hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:35:
[...]

En daarom haal je de niet gevaccineerden er dus compleet uit.
Zijn ze veiliger want kunnen ze niet meer besmet worden door de enge gevaccineerden.

Klinkt als een prima plan.

Andere kant van het spectrum is ongevaccineerden geen covid zorg geven. Maar dan steiger je ook weer.
Eigenlijk steiger je bij alles en kom je met maar bar weinig alternatieven waardoor de zorg niet vastloopt en we ook nog reguliere zorg kunnen draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:37:
[...]

ons afvragen (net als bij corona) wat we willen bereiken, tegen welke prijs. Dat zijn zulke fundamentele keuzes voor onze toekomst dat deze wat mij betreft niet door een kabinet genomen kunnen worden, maar dat de kiezer de kans moet hebben zich hierover uit te spreken
We hebben verkiezingen gehad eerder dit jaar. Toen is er niet massaal op FvD gestemd ondanks dat die gewoon alles open willen gooien en fuck de zorg + alle mensen die zorg nodig hebben, willen doen. Dus blijkbaar is er geen meerderheid daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:37:
[...]

Wacht, nu is het dus de schuld van de niet-gevaccineerden dat de gevaccineerden voor een groot gedeelte de ziekenhuizen vullen? Echt waar? Dat is de redenatie die jij gaat volgen?
Ik denk je niet gevaccineerden en gevaccineerden om hebt gewisseld in je post.

De niet gevaccineerden nu eruit gooien zou zorgen dat we direct een enorm groot deel van de achterstallige zorg kunnen gaan doen.

• monaldo
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:37:
[...]

Wacht, nu is het dus de schuld van de niet-gevaccineerden dat de gevaccineerden voor een groot gedeelte de ziekenhuizen vullen? Echt waar? Dat is de redenatie die jij gaat volgen?
En daar gaan we weer, je trekt zelf conclusies die je nooit kan trekken uit mijn comment. Ik zeg alleen dat 3g krom is omdat een niet gevaccineerde moet aantonen dat die geen virus meedraagt, een gevaccineerde hoeft dat niet en kan het virus meedragen ( miss ook iets nieuws voor jou) en overdragen aan de niet gevaccineerde. En zoals jij zegt, de niet gevaccineerden vullen vervolgens de ziekenhuizen.

• Sissors
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:38:
[...]
Andere kant van het spectrum is ongevaccineerden geen covid zorg geven. Maar dan steiger je ook weer.
Eigenlijk steiger je bij alles en kom je met maar bar weinig alternatieven waardoor de zorg niet vastloopt en we ook nog reguliere zorg kunnen draaien.
En dat laatste is de samenvatting imo. Ja het is heel makkelijk om tegen maatregelen te zijn, maar de alternatieven worden bijna nooit gebracht. Niemand is blij met de maatregelen, iedereen zou willen dat we gewoon pre-corona konden leven nu. Maar dat kan niet. Linksom of rechtsom, dingen moeten anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:40:
[...]

Ik denk je niet gevaccineerden en gevaccineerden om hebt gewisseld in je post.

De niet gevaccineerden nu eruit gooien zou zorgen dat we direct een enorm groot deel van de achterstallige zorg kunnen gaan doen.
Correct, my bad :) en gefixt.

• stijnec1
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:38:
[...]

We hebben verkiezingen gehad eerder dit jaar. Toen is er niet massaal op FvD gestemd ondanks dat die gewoon alles open willen gooien en fuck de zorg + alle mensen die zorg nodig hebben, willen doen. Dus blijkbaar is er geen meerderheid daarvoor.
klopt, maar vergeet niet dat rond verkiezingstijd de heersende gedachte was dat we na de zomer van corona af zouden zijn omdat de vaccins ons zouden redden, daardoor was corona geen groot verkiezingsthema. Als er dit voorjaar verkiezingen gehouden zouden worden zou de uitslag zomaar eens heel anders kunnen zijn. De af te kondigen klimaatmaatregelen zouden de samenleving ook voor de langere termijn fundamenteel veranderen, waardoor mensen daar ook anders naar zullen kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
*Knip* Laat de complotten maar achterwegen

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 31-12-2021 16:56 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:29:
[...]

Yep, ik doe in tegenstelling tot sommigen hier wel mee met 3G, die drempel vind ik laag genoeg, al vind ik persoonlijk wel dat het systeem zich vooral als niet-werkend bewezen heeft. Bij 2G ga ik afhaken.
En wat betekend afhaken? Net zoals dat mensen hier zeggen dat ze plekken met de corona toegangscontrole mijden, is dat geen probleem. Sterker nog, is juist de bedoeling lijkt me.

En Gommers had gelijk hoor. Corona is een heel mild virusjes als je kijkt welke we net (maar dan ook maar net) ontweken hebben in de recente geschiedenis. Een volgende kan zo maar een mortaliteit van 5% of hoger hebben. Op dit moment is b.v. de vogelgriep de groot probleem in europa. Ook die kan zomaar overspringen naar mensen. En wat dacht je van lolbroeken die met de nieuwe technieken op zijn zolderkamertje gaat hobbyen. Zelf artsen doen dat of zijn we Ron Fouchier veregeten die eigenlijk in een ongeschikt lab aan het experimenteren was. (50% mortaliteit)

De lange periode zonder een pandemie die we gehad hebben is eerder een gelukje als iets waar we vanuit kunnen gaan.

Ik vind de ziektekosten verzekeringen (die eigenlijk deze wettelijk taak mede hebben en toegang tot zorg moeten garanderen, ook bij een pandemie) eigenlijk akelig stil. Verstandige keuze van ze denk ik, maar politiek en de burgers zouden ook hen ter verantwoording moeten roepen en vragen hoe zij denken om dit goed te regelen.

Mooie van deze redelijke milde is dat deze waarschijnlijk ook over 5 jaar over is. Los van wat we doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sissors
  • Niet online
monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:40:
[...]

En daar gaan we weer, je trekt zelf conclusies die je nooit kan trekken uit mijn comment. Ik zeg alleen dat 3g krom is omdat een niet gevaccineerde moet aantonen dat die geen virus meedraagt, een gevaccineerde hoeft dat niet en kan het virus meedragen ( miss ook iets nieuws voor jou) en overdragen aan de niet gevaccineerde. En zoals jij zegt, de niet gevaccineerden vullen vervolgens de ziekenhuizen.
De niet gevaccineerden vullen de ziekenhuizen. Dus de conclusie die ik dan trek: Ten opzichte van de gevaccineerden doen de niet-gevaccineerden niet genoeg om te voorkomen dat ze in het ziekenhuis komen, en zouden er strengere maatregelen voor deze groep nodig zijn...

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:40:
[...]

En zoals jij zegt, de niet gevaccineerden vullen vervolgens de ziekenhuizen.
Snap je dus nu waarom die niet gevaccineerden in veel landen thuis moeten blijven?

• monaldo
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:42:
[...]

Snap je dus nu waarom die niet gevaccineerden in veel landen thuis moeten blijven?
Snap ik dan dat dit officieel wel als uitsluiting telt in jouw wereld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:43:
[...]

Ik ben voor 2G en het thuislaten van niet gevaccineerden die ook geen herstelbewijs hebben.
Ik vind dat beter dan een heel land opsluiten ten gevolge van de domme keuze van die paar ja.

En 3g is nog altijd GEEN uitsluiting. Voor je dat weer in mijn mond gaat leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 30-12-2021 09:45 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:41:
[...]

klopt, maar vergeet niet dat rond verkiezingstijd de heersende gedachte was dat we na de zomer van corona af zouden zijn omdat de vaccins ons zouden redden, daardoor was corona geen groot verkiezingsthema. Als er dit voorjaar verkiezingen gehouden zouden worden zou de uitslag zomaar eens heel anders kunnen zijn. De af te kondigen klimaatmaatregelen zouden de samenleving ook voor de langere termijn fundamenteel veranderen, waardoor mensen daar ook anders naar zullen kijken.
En de mensen die dat dachten hadden wel een enorme plank voor hun kop. Zou zeer opmerkelijk geweest zijn als dat zo zou zijn.

Ervaringen uit het verleden binnen geen garantie voor de toekomst, maar zijn wel een zeer goede indicatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:42:
[...]

De niet gevaccineerden vullen de ziekenhuizen. Dus de conclusie die ik dan trek: Ten opzichte van de gevaccineerden doen de niet-gevaccineerden niet genoeg om te voorkomen dat ze in het ziekenhuis komen, en zouden er strengere maatregelen voor deze groep nodig zijn...
De grootste groep niet-gevaccineerden is sub 30 jaar oud. Precies de mensen die normaliter de kroegen vullen, en de mensen die massaal van TvT gebruik maakten. Ga me nu niet vertellen dat dat de groep is die de ziekenhuizen vult. Die drukken nauwelijks op de zorg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
monaldo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:43:
[...]

De volgende getallen moet je met een klein beetje zout nemen, er is namelijk ook nog een groep die hier tussenin zit. Mensen die wel testen voor toegang maar geen vaccin hebben. Ik heb daar geen percentage van.

88% van Nederland heeft gekozen voor een vaccin en daarmee hun vrijheid. 88% van Nederland doet er alles aan om ook niet gevaccineerden aan boord te houden en ze niet uit te sluiten.

12% van Nederland weigert elke medewerking en klaagt vervolgens steen en been over uitsluiting.

Dan moet jij mij eens uitleggen, wie sluit nu wie buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:48:
[...]

De grootste groep niet-gevaccineerden is sub 30 jaar oud. Precies de mensen die normaliter de kroegen vullen, en de mensen die massaal van TvT gebruik maakten. Ga me nu niet vertellen dat dat de groep is die de ziekenhuizen vult. Die drukken nauwelijks op de zorg.
En de grootste groep in de ziekenhuizen (in elk geval de IC) is niet gevaccineerd. Terwijl die groep mensen veel kleiner is.

Als alleen de fitte 30 jarige marathonloper zich niet liet prikken hoorde je er niks over en had je ook dit probleem in het ziekenhuis niet.
Helaas is de groep verspreid over de hele samenleving en zijn er ook een hoop krakkemikkige die weigeren.
Die zien we wel terug op de IC en krijgen wel een buis in hun keel en zorgen ervoor dat 10 operaties weer afgezegd mogen worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:42:
[...]

En wat betekend afhaken? Net zoals dat mensen hier zeggen dat ze plekken met de corona toegangscontrole mijden, is dat geen probleem. Sterker nog, is juist de bedoeling lijkt me.
Afhaken betekent het geen gebruik maken van een CTB bij 2G locaties, of eenvoudiger verwoordt: ik ga niet naar binnen als er ergens 2G vereist is. Ik zou overigens niet weten waarom dat de bedoeling is, ik neem aan dat de overheid ook graag wil dat ik mijn centjes in de economie stop.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:48:
[...]

Direct niet, indirect wel. Een samenleving waarbij we sub 30 structureel kunnen scheiden van 30+ is immers niet mogelijk.

De vraag is hoe dit zit om omicron. Als een gevaccineerde net zo besmettelijk is als een ongevaccineerde valt de basis onder 2G uit. Dan zul je naar 1x getest moeten. Dat weten we nu nog onvoldoende dus is het zaak om aan de veilige kant te blijven zitten.

Overigens vind ik dat onze volksvertegenwoordigers meer visie en kabinet en ziekenkostenverzekeraars mogen vragen hoe we de komende 2 tot 5 jaar doorkomen met versterking van de zorg. Helaas zie ik alleen acties om de zorg verder uit te hollen.

In mijn laatste procedure had ik ook al weer 2 IC verpleegkundigen die op zoek waren naar ander werk. Zonde, maar begrijpelijk. Baantje bij ons is 3x minder stress, 10x minder mentaal belastend en betaald meer.

• Drardollan
zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:51:
[...]

Afhaken betekent het geen gebruik maken van een CTB bij 2G locaties, of eenvoudiger verwoordt: ik ga niet naar binnen als er ergens 2G vereist is. Ik zou overigens niet weten waarom dat de bedoeling is, ik neem aan dat de overheid ook graag wil dat ik mijn centjes in de economie stop.
Het is heel simpel wat mij betreft, even aannemend dat 2G er eindelijk eens komt.

Op dit moment zijn dergelijke gelegenheden dicht. 100% van NL kan er geen gebruik van maken, dit kost de ondernemer 100% omzet en de overheid compensatie. Met 2G kunnen deze ondernemingen open. 88% van NL kan er gebruik van maken, dit kost de ondernemer maximaal 12% omzet.

Voor de economie is situatie 2 altijd de beste keuze.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:51:
[...]

Dat doe je toch wel. Door dingen online te kopen of af te halen.

En het is de bedoeling, want het beperkt contactmoment. Noodzakelijke dingen haal jij toch wel en niet noodzakelijk shop gedrag wordt afgeraden. Zo erg dat we het op dit moment afdwingen, maar als meer mensen jou lijn hadden gepakt in de periode voor de lockdown, was de verspreiding een stuk minder geweest.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:53:
[...]

De vraag is hoe dit zit om omicron. Als een gevaccineerde net zo besmettelijk is als een ongevaccineerde valt de basis onder 2G uit. Dan zul je naar 1x getest moeten. Dat weten we nu nog onvoldoende dus is het zaak om aan de veilige kant te blijven
Qua besmettelijkheid dan mee eens. Maar dan moeten we nog afwachten.
Echter alleen getest bereik je nog niks mee in de ziekenhuizen dan.
De vaccins werken nog altijd wel enorm goed tegen ernstige ziekte, opname en dood. Bescherming die de niet gevaccineerden niet hebben. Dus dan zou je richting 2G+ gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:50:
[...]

En de grootste groep in de ziekenhuizen (in elk geval de IC) is niet gevaccineerd. Terwijl die groep mensen veel kleiner is.
70% op de IC is niet gevaccineerd. En dat uit een groep van 12% van NL. Dat is schokkend.
Als alleen de fitte 30 jarige marathonloper zich niet liet prikken hoorde je er niks over en had je ook dit probleem in het ziekenhuis niet.
Die "fitte sporters" gaan anders bij bosjes aan Corona. Vorige week die voormalig sterkste man van België en vergeet de sportschoolhouder uit Hoogeveen niet (zoon heeft wekenlang kritiek gelegen, was ook erg gezond).

Wat veel niet vaccinerende mensen niet willen snappen is dat je lichamelijk conditie maar heel weinig zegt. Corona is geen virus wat veel last heeft van de conditie van mensen, het treft iedereen. Jong, oud, gezond en ongezond. Het lijkt er wel op dat morbide obesitas wel van invloed is, maar dan zit je wel heel ver van gezond af.

Robin Fransman was ook een fitte, gezonde man van begin 50. In geen enkel opzicht een risicogroep. Toch heeft hij 2 dagen terug zijn laatste adem uitgeblazen.
Helaas is de groep verspreid over de hele samenleving en zijn er ook een hoop krakkemikkige die weigeren.
Die zien we wel terug op de IC en krijgen wel een buis in hun keel en zorgen ervoor dat 10 operaties weer afgezegd mogen worden
12 zelfs. Voor mensen die bewust deze risico's nemen en vervolgens de ziekenhuisbedden bezet houden. De 88% van Nederland accepteert dit zonder morren, zo inclusief is deze groep. Zelfs als mensen bewust fouten maken en hun leven op het spel zetten cijfert deze groep zich weg en vind het prima dat een chemo wat later komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:53:
[...]

Het is heel simpel wat mij betreft, even aannemend dat 2G er eindelijk eens komt.

Op dit moment zijn dergelijke gelegenheden dicht. 100% van NL kan er geen gebruik van maken, dit kost de ondernemer 100% omzet en de overheid compensatie. Met 2G kunnen deze ondernemingen open. 88% van NL kan er gebruik van maken, dit kost de ondernemer maximaal 12% omzet.

Voor de economie is situatie 2 altijd de beste keuze.
Percentage van 88% zal een stuk lager zijn omdat er ook mensen met wel 2G status weigeren om aan 2G mee te doen. Maar ook dan is nog het een netto gunstige uitkomst economisch en medisch gezien.

Maar gezien je een tegenstelling in de samenleving creëert die een breuk in vertrouwen kan opleveren tussen bevolkingsgroepen en tussen bevolkingsgroepen en instituties moet je er toch goed over nadenken. Want een democratie kan niet functioneren zonder vertrouwen.

Ik ben van mening dat je wel verdomd goede cijfers moet hebben om 2G te verantwoorden. En daarmee bedoel ik dat de kans dat iemand met een vaccinatie iemand besmet echt significant lager moet zijn.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:18:
[...]

Hoi.

Twee keer pfizer achter de kiezen en ik ontwijk elke plek die een CTB controleert. In mijn persoonlijke omgeving ben ik daar niet de enige in.
Maar.... Waarom? Ik snap deze nog niet zo

• Drardollan
Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:59:
[...]

Percentage van 88% zal een stuk lager zijn omdat er ook mensen met wel 2G status weigeren om aan 2G mee te doen. Maar ook dan is nog het een netto gunstige uitkomst economisch en medisch gezien.
Ik heb voor het gemak even de hele groep gevaccineerden gepakt, maar heb ook bewust het deel wat niet vaccineert en wel test niet meegenomen. Onder aan de streep zal het wel redelijk uitmiddelen, en of het nu 87% of 89% procent is maakt niet zo gek veel uit voor het verhaal.
Maar gezien je een tegenstelling in de samenleving creëert die een breuk in vertrouwen kan opleveren tussen bevolkingsgroepen en tussen bevolkingsgroepen en instituties moet je er toch goed over nadenken. Want een democratie kan niet functioneren zonder vertrouwen.
Een democratie is gebaseerd op de meerderheid toch? 88% is een zeer overtuigende meerderheid.
Ik ben van mening dat je wel verdomd goede cijfers moet hebben om 2G te verantwoorden. En daarmee bedoel ik dat de kans dat iemand met een vaccinatie iemand besmet echt significant lager moet zijn.
In landen als Duitsland en België lijkt het prima te werken. Ik denk dat je meer dan voldoende cijfers vandaan kunt halen.

3G heeft in Nederland, mits de handhaving op orde is en ze ondernemers dit serieus nemen, ook prima gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:57:
[...]

De vaccins werken nog altijd wel enorm goed tegen ernstige ziekte, opname en dood. Bescherming die de niet gevaccineerden niet hebben. Dus dan zou je richting 2G+ gaan.
Dat weet ik niet. Als je eerst zorgt dat het aantal besmetting echt fors omlaag is en daarna via testen heel snel ingrijpt, hou je natuurlijk ook het aantal opnames laag. Zie voorbeeld in Denemarken. Die doen zoveel test dat ze in 1 week hun hele bevolking bijna kunnen testen. Combineer dat met een werkend brononderzoek en je kunt het geheel redelijk onder controle houden. Exact zoals WHO ook adviseert.

2G+ kan een optie zijn als je bovenstaand niet onder controle krijgt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
Een democratie is gebaseerd op de meerderheid toch? 88% is een zeer overtuigende meerderheid.
Alweer NEE! 50%+1 is tucht van de meerderheid en dat is niet hetzelfde als een democratie. Als 90 zwart harige besluiten om 10 rood harige te martelen en dood te maken omdat ze rood haar hebben is dat geen democratie.

Democratie is een complex stelsel van macht en tegenmacht, waarbij meerderheid veel invloed heeft, maar de rechten van minderheden beschermd worden tegen tucht van de meerderheid.

Daarbij claim jij nu even dat die 88% automatisch achter dat beleid zou staan, terwijl je hier al genoeg mensen rond ziet lopen met 2G status (ik heb ook al booster gehad) maar die wel twijfel hebben bij 2G. Dus of je die 88% hebt is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:59:
Mijn beeld is dat in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk er relatief beperkte weerstand tegen 2G is.
Een kleine groep scheeuwers hou je altijd, maar die zijn niet representatief voor de hele bevolking.

Ook in Nederland neemt de weerstand tegen een vaccinatieplicht af, zijn er veel meer mensen voor 2G dan tegen:
Het begrip van gevaccineerden voor ongevaccineerden neemt verder af. Zo vindt nu nog 49 procent dat vaccineren een vrije keuze moet zijn, wat in oktober nog 64 procent was. Ook ontstaat er meer draagvlak voor het voorrang geven aan gevaccineerden boven niet-gevaccineerden, bijvoorbeeld bij ziekenhuiszorg.

Een maand geleden steunde een nipte meerderheid (55%) het 2G-principe, nu is dat nog 50 procent, 31 procent is hier tegen. Daarmee heeft het ongeveer even veel steun als het 3G-principe (49% eens, 30% oneens). Het 1G-principe (alleen testen geeft toegang) krijgt duidelijk minder steun (17% eens, 60% oneens). Niet-gevaccineerden zijn (overwegend) voor geen van de drie coronapas-principes. Tegen 2G is maar liefst 89% van de niet-gevaccineerden, 55% is tegen het 3G-principe. Niet-gevaccineerden voelen nog het meest voor de 1G-versie (35%), maar daar voelen maar weinig (14%) gevaccineerden voor.

Kiezers van CDA, VVD, PvdA, JA21, D66, Volt, SP en PVV zijn in meerderheid voor het 2G-principe. Voor het 3G-principe zijn (gedeeltelijk) andere kiezersgroepen (in meerderheid): kiezers van CDA, PvdA, JA21, PVV, GL, BBB, CU en BIJ1 . Geen van de kiezersgroepen is voor het 1G-principe, maar het meest zijn dat kiezers van SGP (29%), BIJ1 (29%) en BBB (27%).

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Drardollan
Cyberpope schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:06:
[...]

Alweer NEE! 50%+1 is tucht van de meerderheid en dat is niet hetzelfde als een democratie. Als 90 zwart harige besluiten om 10 rood harige te martelen en dood te maken omdat ze rood haar hebben is dat geen democratie.
Martelen en dood maken is van een iets andere orde dan iemand tijdelijk niet in een café naar binnen laten.
Martelen en dood maken is bij wet verboden en heeft een veel grotere impact dan geen biertje kunnen drinken.

Maar al zou je het doorvoeren, de roodharige kan zijn haar verven. Probleem opgelost. Als we dan toch lekker kort door de bocht moeten.
Daarbij claim jij nu even dat die 88% automatisch achter dat beleid zou staan, terwijl je hier al genoeg mensen rond ziet lopen met 2G status (ik heb ook al booster gehad) maar die wel twijfel hebben bij 2G. Dus of je die 88% hebt is de vraag.
Dat is zeker de vraag, en daarmee heb ik ook een slag om de arm gehouden. Het exacte percentage is niet te bepalen op dit moment, want we weten ook dat als het puntje bij paaltje komt de principes vrij makkelijk overboord gaan. Als jij als enige van je vriendengroep niet mee kan het café in terwijl je de QR code in je zak hebt zitten dan moet je van hele goede huize komen om dat te weerstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:11:
[...]

Mijn beeld is dat in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk er relatief beperkte weerstand tegen 2G is.
Een kleine groep scheeuwers hou je altijd, maar die zijn niet representatief voor de hele bevolking.

Ook in Nederland neemt de weerstand tegen een vaccinatieplicht af, zijn er veel meer mensen voor 2G dan tegen:

[...]
Het meest ironische is dat de niet gevaccineerden zelf de grootste aanjager zijn van de afnemende weerstand tegen 2G en toenemende weerstand tegen de niet gevaccineerden.

In andere landen heb je deze non-discussie amper. Het zit in ons bloed om altijd maar te polderen en onze kont tegen de krib te gooien.

Ik zal mijn echte mening hier maar niet neerzetten, want dat gaat tot 2024 een ban opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:12:
[...]

Martelen en dood maken is van een iets andere orde dan iemand tijdelijk niet in een café naar binnen laten.
Martelen en dood maken is bij wet verboden en heeft een veel grotere impact dan geen biertje kunnen drinken.

Maar al zou je het doorvoeren, de roodharige kan zijn haar verven. Probleem opgelost. Als we dan toch lekker kort door de bocht moeten.

Dat is zeker de vraag, en daarmee heb ik ook een slag om de arm gehouden. Het exacte percentage is niet te bepalen op dit moment, want we weten ook dat als het puntje bij paaltje komt de principes vrij makkelijk overboord gaan. Als jij als enige van je vriendengroep niet mee kan het café in terwijl je de QR code in je zak hebt zitten dan moet je van hele goede huize komen om dat te weerstaan.
Er zijn vele varianties op een thema, maar hou dan op met zo goedkoop scoren met
Meerderheid is in dit geval slechts zeer beperkt relevant. Je moet eerst je basis voor de maatregel op orde hebben (en bediscussieert) voor je met het argument van "de meerderheid" aankomt.

Ik vind het zelf schokkend dat we nu al 2 jaar in de pandemie zitten en niets gedaan hebben om de capaciteit van de zorg structureel te vergroten (of zelfs daar maar een begin mee gemaakt hebben) dan wel ons testbeleid op orde te krijgen en gekeken welke andere alternatieven er zijn voor sluitingen van scholen en afschalen van planbare zorg. En ja het (weer) uitstellen van besluiten c.q. senario's voor 2G, 2G+ en 3G is daarbij ook een zwaktebod. We moeten NU discussiëren over een exit strategie na de lockdown, niet op het moment dat de lockdown klaar is. Dat is te laat. Maar ja, wat wil je als Nederland al 12 jaar lang (en nu weer ) een premier kiest die visie, beleid en strategie een vies woord vind.

Edit: En dan ben ik het weigeren van een maatschappelijke discussie over vaccinnatieplicht nog vergeten. Daar hadden we 1 jaar geleden al over moeten beginnen, ipv meteen het mantra uit de politiek dat we dat noooooooit gaan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 30-12-2021 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:17:
In andere landen heb je deze non-discussie amper. Het zit in ons bloed om altijd maar te polderen en onze kont tegen de krib te gooien.
Dat de achterban van heel diverse partijen als CDA, VVD, PvdA, JA21, D66, Volt, SP en PVV voor is zegt genoeg. Dat zijn 113 zetels...

• Drardollan
hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:26:
[...]

Dat de achterban van heel diverse partijen als CDA, VVD, PvdA, JA21, D66, Volt, SP en PVV voor is zegt genoeg. Dat zijn 113 zetels...
Wel makkelijk scoren zo :*)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 14:22
@Cyberpope er wordt wel degelijk wat aan gedaan, alleen opleiden kost tijd en mede dankzij de pandemie en de ongevaccineerden hebben steeds minder mensen er trek in. Zoals iedereen ken ik ook veel mensen die in de zorg werken en de meesten willen er het liefste uit. De lol is er af en dat los je niet op met geld en maar deels met meer personeel.

Tekort aan ic-verpleegkundigen ook komende jaren niet opgelost
https://www.nu.nl/coronav...-jaren-niet-opgelost.html

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

Mfpower

In dubio

42erik schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:01:
[...]

Maar.... Waarom? Ik snap deze nog niet zo
Nog een keer dan: omdat het systeem zélf ziek is. Een technocratisch systeem waar edge cases niet uit te sluiten zijn en vervolgens in kafkaiaanse situaties kunt komen (computer says no, dit komt nu al voor). De menselijke kant is er van af door alle automatisering. Alleen dit al zou een reden moeten zijn om dit niet te willen. Een rigide systeem dat mensen buitensluit of toelaat zou überhaupt niet mogen bestaan.

Door mee te doen bevestig je alleen maar de ellende van het systeem. Ik ben niet voor buitensluiten van anderen. Door mee te doen doe ik dat wél. Ook al ben ik vóór vaccinatie. Een dergelijk systeem mag niet bestaan omdat het zo maar tegen jou gebruikt kan worden ook al besef je dat misschien niet. Andersdenkenden of mensen die hun recht uitoefenen moet je vieren, ook al sta je er niet achter. Het is het uitgangspunt van onze democratie en rechtsstaat waar velen, helaas ook mijn familie, hun leven voor moeten hebben geven.

Dat we dat met simpele pragmatiek en valse tegenstellingen zo makkelijk in west Europa de deur uit doen zou een grotere zorg moeten zijn dan de hele pandemie zelf, omdat de fundamenten van onze samenleving geraakt worden. Van vertrouwen in de overheid tot respect voor elkaar en de problemen die polarisatie oplevert: dat gaat nog wel even door nadat de pandemie is afgelopen. En iedereen trapt in het simpele narratief van de schuld van de ander zodat je niet meer naar je eigen bijdrage hoeft te kijken. Het laatste voorbeeld zijn natuurlijk de Antwerpen gangers.

Ik ben geen haar beter dan iemand die zich niet heeft laten vaccineren. Ik heb respect voor mensen die het wel of niet doen. En lastly: we komen deze pandemie niet door zonder (basis) maatregelen voor iedereen, dat is een misverstand. En zolang die er zijn is dat hele ctb niet eens nodig. En daar is het subsidiariteitsbeginsel weer.

• hoevenpe
En daar is Italië...
Italië voert vanaf 10 januari lockdown in voor ongevaccineerden

De Italiaanse regering heeft gisteren besloten om de coronaregels aan te scherpen. Vanaf 10 januari geldt een lockdown voor ongevaccineerden. Vanaf dan kunnen alle sociale en recreatieve activiteiten alleen worden uitgevoerd op vertoning van een geldig vaccinatie- of herstelbewijs. In Italië heet dit ook wel de Super Green Pass. Van sportaccommodaties tot horeca, voor alles moet je straks gevaccineerd of genezen zijn. Dit betekent dus ook dat wintersport vanaf 10 januari alleen maar mogelijk is voor mensen die voldoen aan de 2-G-regel. In eerste instantie wilde de Italiaanse overheid de 2-G-regel alleen invoeren voor skigebieden in oranje regio’s. Vanwege de oplopende coronacijfers heeft ze dus besloten om het toch als landelijke regel in te voeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:17:
Het meest ironische is dat de niet gevaccineerden zelf de grootste aanjager zijn van de afnemende weerstand tegen 2G en toenemende weerstand tegen de niet gevaccineerden.

Nee, het kabinet kent de kracht van herhaling heel goed. Ze herhalen de boodschap tot in den treure en vanzelf gaan meer mensen er in geloven. Dat heeft weinig te maken met gevaccineerd vs. ongevaccineerd, maar alles met bewindslieden die weten hoe ze een boodschap moeten laten landen of je wil of niet. Wat dat betreft is het kabinet meester van het psychologische spel. Of op zijn minst hun spindoctors.

Het idee van bepaalde mensen weren om verspreiding tegen te gaan is nonsens gebleken. De coronapas en 3G waren een dikke faal en konden de cijfers niet laag houden. De coronapas kent te veel praktische en inherente tekortkoming. Daarnaast kan je niet voorkomen dat die twee gesegregeerde groepen elkaar elders treffen. Het hele idee dat een gevaccineerde veilig is kon al een tijdje geleden de prullenbak in dankzij delta en met omikron kunnen we de prullenbak nog wat aanstampen.

De coronapas is vooral uiteindelijk gemaakt als instrument om mensen te duwen richting een bepaalde keuze. Alleen in Nederland was daar al weinig ruimte over, wij zaten niet zoals Frankrijk qua vaccinatiegraad.

3G of 2G is nu niets meer als vergeldingsacties omdat iemand niet de keuze maakte die je wilde dat ze maakten.
hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:26:
Zijn die partijen zo divers? De traditionele middenpartijen zijn een eenheidsworst geworden. De ideeënstrijd is allang verdwenen.
Nou, als die net goed werkt als de Oostenrijkse lockdown voor ongevaccineerden...

[ Voor 5% gewijzigd door CMD-Snake op 30-12-2021 10:32 ]

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:31:
Zijn die partijen zo divers? De traditionele middenpartijen zijn een eenheidsworst geworden. De ideeënstrijd is allang verdwenen.
D66, SP, PVV en Volt
Veel grotere ideologische tegenstellingen krijg je niet... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

NiGeLaToR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:27:
@Cyberpope er wordt wel degelijk wat aan gedaan, alleen opleiden kost tijd en mede dankzij de pandemie en de ongevaccineerden hebben steeds minder mensen er trek in. Zoals iedereen ken ik ook veel mensen die in de zorg werken en de meesten willen er het liefste uit. De lol is er af en dat los je niet op met geld en maar deels met meer personeel.

Tekort aan ic-verpleegkundigen ook komende jaren niet opgelost
https://www.nu.nl/coronav...-jaren-niet-opgelost.html
Met iets doen aan de structurele capaciteit van de zorg, bedoel ik ook iets meer als alleen geld er tegenaan gooien. Dat varieert van beïnvloeden van de maatschappelijke waardering, vinden, binden en boeien van personeel, veranderen van structuren in de zorg en vooral mensen die alleen op de financiële prikkel aanspreken.

De maatschappelijke status van de zorg, kun je dan ook nog verbeteren door het serieus nemen van gezondheidsbeleid. Inzetten op leefstijlbeleid (waar nu met de suikertax een heel klein en te laat stapje is genomen). Ook de enige manier om de zorg op lagere termijn betaalbaar te houden. En het voor het persoon wat er in werkt ook een heel stuk leuker.

Ergo er ligt een wereld open dat de samenleving niet vele hoeft te kosten, behalve een hap uit de toch al riante winsten van voedselfabrikanten.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]

D66, SP, PVV en Volt
Veel grotere ideologische tegenstellingen krijg je niet... ;)
Je weet dat hoe je de vraag stelt, van grote invloed is op de beantwoording daarvan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 08-10 11:55
bie100 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:14:
[...]

ik ben best wel benieuwd hoe vaak je dat gedaan heb en waar , ik heb het één keer gedaan om in de sportschool te komen daarna hoefde het niet meer

of je gaat vaak uit eten :)
een bruiloft, een vakantie waar het nodig was in het buitenland, en een borrel met werk in een kroeg.
Vlak daarna besloten dat het gewoon niet goed voelde.

Ik heb het geluk dat de sportschool er niet op controleert en voorlopig ook onder de radar van de boa's is gebleven. Dat zal vermoedelijk niet zo blijven de komende jaren. Ik neem aan dat de boetes gaan stijgen en ook de controles strenger worden.
CMD-Snake schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:31:
[...]

De coronapas is vooral uiteindelijk gemaakt als instrument om mensen te duwen richting een bepaalde keuze. Alleen in Nederland was daar al weinig ruimte over, wij zaten niet zoals Frankrijk qua vaccinatiegraad.
Dit dus. Het is zo bizar dat de Jonge het maar blijft verkopen als een "beschermingsmiddel", terwijl al lang bewezen is dat het niet beschermt. Het is gewoon een vorm van dwang en drang, en iedereen weet dat, maar zowel Rutte als de Jonge willen het niet zo noemen. Dat zegt genoeg over de politiek :r
En die vorm van politiek kost ook nog eens levens, mensen wanen zich veilig terwijl ze dat niet zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door KingKoning op 30-12-2021 10:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:58:
[...]

70% op de IC is niet gevaccineerd. En dat uit een groep van 12% van NL. Dat is schokkend.

[...]

Die "fitte sporters" gaan anders bij bosjes aan Corona. Vorige week die voormalig sterkste man van België en vergeet de sportschoolhouder uit Hoogeveen niet (zoon heeft wekenlang kritiek gelegen, was ook erg gezond).

Wat veel niet vaccinerende mensen niet willen snappen is dat je lichamelijk conditie maar heel weinig zegt. Corona is geen virus wat veel last heeft van de conditie van mensen, het treft iedereen. Jong, oud, gezond en ongezond. Het lijkt er wel op dat morbide obesitas wel van invloed is, maar dan zit je wel heel ver van gezond af.

Robin Fransman was ook een fitte, gezonde man van begin 50. In geen enkel opzicht een risicogroep. Toch heeft hij 2 dagen terug zijn laatste adem uitgeblazen.

[...]
De kans dat iemand onder de 30 in een ziekenhuisbed komt is met en zonder vaccinatie enorm klein. En kijk nog eens verder naar de ziekenhuizen, ouder dan 50 zijn is een groter risico dan vaccinatie-status.
Het is bizar dat er plannen zijn om met 2G een grote groep jongeren uit te sluiten die totaal niet de groep zijn die de zorg belast. Dan nog liever 2G voor 50-plussers. Als je praktisch onder de 18 kunt uitsluiten van alcohol-verkoop kunnen ongevaccineerde/niet-genezen 50-plussers ook wel uitsluiten van een CTB. Niet dat ik daar overigens dan ineens wel voor ben, ik ben sowieso tegen uitsluiting, en we hebben gezien wat voor een prachtig effect 3G op de cijfers had (en dat met negatief geteste ongevaccineerden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:49:
[...]

Als je het op voldoende plekken inzet, dan wordt het toch lastig om je te laten besmetten. Maar nee, cijfers heb ik niet.
Ware het niet dat nieuwe varianten bij een hoge vaccinatiegraad allemaal immuun-evasief zijn.

De nieuwe realiteit is dat vaccins steeds minder zullen werken tegen transmissie (maar gelukkig nog prima tegen ziekenhuisopname).

Het idee achter 2G is dat je de de ongevaccineerden indirect beschermt door de sociale contacten te beperken tot de gevaccineerden en daarmee de R-waarde te drukken tot baat van iedereen.

Maar juist die propositie verliest zijn kracht. Om dat doel te blijven nastreven, moet je de gevaccineerden blijven boosteren, veel vaker dan voor hun nuttig is. Dat is niet houdbaar.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:57:
[...]

Als je 2G+ gaat doen, kan je net zo goed gewoon iedereen op TvT zetten. Immers, je weet van iedereen de huidige coronastatus. Dan maakt het ook geen bal uit of je gevaccineerd of hersteld bent. Iedereen die in die bepaalde ruimte zit, is (vrijwel zeker) vrij van corona.

Wat maakt het dan nog uit wat iemands vaccinatiestatus is?

Twitter

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 17:26
Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
[...]

mijn gevoel is dat er vaker naar de minderheid geluisterd wordt dan naar de meerderheid in dit land maar dat kan ook aan mij liggen

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:04:
[...]

De gemiddelde ongevaccineerde IC patient is zo 20 jaar jonger dan de oudjes die ondanks vaccinatie ziek worden en in het hospitaal belanden. Dus dan zit je in de groep tussen de 40 en 60 vooral. Al hebben wij toevallig nu 1 35er liggen en een jonge meid die zwanger was. Dus dat haalt de boel gemiddel bij ons wel omlaag. Normaal zijn het vooral 50ers
Zijn die 35er en zwangere vrouw nu wel of niet gevaccineerd?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:47:
[...]

Als je 2G+ gaat doen, kan je net zo goed gewoon iedereen op TvT zetten. Immers, je weet van iedereen de huidige coronastatus. Dan maakt het ook geen bal uit of je gevaccineerd of hersteld bent. Iedereen die in die bepaalde ruimte zit, is (vrijwel zeker) vrij van corona.

Wat maakt het dan nog uit wat iemands vaccinatiestatus is?
De testen van tvt geven helaas af en toe vals negatieven. In een gezelschap met alleen gevaccineerden zorgt dat voor 0 of zeer weinig zkh opnames (~95% reductie). Als je dan de niet gevaccineerden besmet krijg je toch een hogere druk op de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennis1812 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:51:
[...]

De testen van tvt geven helaas af en toe vals negatieven. In een gezelschap met alleen gevaccineerden zorgt dat voor 0 of zeer weinig zkh opnames (~95% reductie). Als je dan de niet gevaccineerden besmet krijg je toch een hogere druk op de zorg.
Het leven is niet zonder risico's. Je zal altijd wel uitzonderingen hebben, maar met TvT haal je de meeste besmettingen er wel uit natuurlijk. Als er dan eens één persoon besmet raakt... de kans dat die ene persoon dan net in het ziekenhuis komt is natuurlijk vrij klein.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:52:
[...]

Het leven is niet zonder risico's. Je zal altijd wel uitzonderingen hebben, maar met TvT haal je de meeste besmettingen er wel uit natuurlijk. Als er dan eens één persoon besmet raakt... de kans dat die ene persoon dan net in het ziekenhuis komt is natuurlijk vrij klein.
Die risico's kunnen we alleen nog niet nemen op dit moment qua zkh bezetting.

Zodra het kan ben ik 100% voor het nemen van risico's en snel aftuigen van alle systemen. Maar wel als het kan. Niet voorbarig en te snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]

De kans dat iemand onder de 30 in een ziekenhuisbed komt is met en zonder vaccinatie enorm klein. En kijk nog eens verder naar de ziekenhuizen, ouder dan 50 zijn is een groter risico dan vaccinatie-status.
Het is bizar dat er plannen zijn om met 2G een grote groep jongeren uit te sluiten die totaal niet de groep zijn die de zorg belast. Dan nog liever 2G voor 50-plussers. Als je praktisch onder de 18 kunt uitsluiten van alcohol-verkoop kunnen ongevaccineerde/niet-genezen 50-plussers ook wel uitsluiten van een CTB. Niet dat ik daar overigens dan ineens wel voor ben, ik ben sowieso tegen uitsluiting, en we hebben gezien wat voor een prachtig effect 3G op de cijfers had (en dat met negatief geteste ongevaccineerden).
Dit rare argument hoor ik keer op keer, maar dan vraag ik mij af. Wat doen besmette jongeren die niet naar het ziekenhuis hoeven? Want die 50+'er die al maanden opgesloten zit, die krijgt de Corona niet met de post bezorgd toch?

Net als bij de piek met Dansen met Janssen waren niet de personen die die piek veroorzaakten een probleem voor de zorg, degenen aan wie ze de besmetting doorgaven waren het probleem voor de zorg.

Edit: en zoals @eric.1 aangeeft, er is meer dan een ziekenhuisopname. Long covid wordt om een of andere reden niet serieus genomen. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat long covid een gigantisch probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 30-12-2021 11:01 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
zacht schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]

Het is niet alsof in het ziekenhuis terecht komen het enige risico is. Er zijn nogal veel gevallen bekend van langdurig arbeidsongeschiktheid. Dat heeft op de lange termijn ook gewoon een enorme impact.

Mensen stimuleren een vaccinatie te halen om de kans daarop te minimaliseren is letterlijk voor iedereen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
bie100 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:50:
[...]

mijn gevoel is dat er vaker naar de minderheid geluisterd wordt dan naar de meerderheid in dit land maar dat kan ook aan mij liggen
Ik zou dat iets nuanceren, er wordt meer geluisterd naar de mensen die zo hard mogelijk schreeuwen en klagen.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:28:
[...]
Dat we dat met simpele pragmatiek en valse tegenstellingen zo makkelijk in west Europa de deur uit doen zou een grotere zorg moeten zijn dan de hele pandemie zelf, omdat de fundamenten van onze samenleving geraakt worden. Van vertrouwen in de overheid tot respect voor elkaar en de problemen die polarisatie oplevert: dat gaat nog wel even door nadat de pandemie is afgelopen. En iedereen trapt in het simpele narratief van de schuld van de ander zodat je niet meer naar je eigen bijdrage hoeft te kijken. Het laatste voorbeeld zijn natuurlijk de Antwerpen gangers.

Ik ben geen haar beter dan iemand die zich niet heeft laten vaccineren. Ik heb respect voor mensen die het wel of niet doen. En lastly: we komen deze pandemie niet door zonder (basis) maatregelen voor iedereen, dat is een misverstand. En zolang die er zijn is dat hele ctb niet eens nodig. En daar is het subsidiariteitsbeginsel weer.
Ik kan het even niet volgen. Je claimt dat als de basismaatregelen worden gevolgd door iedereen er geen maatregelen nodig zijn die iemand uitsluiten. Maar tegelijk mogen we niet de Antwerpengangers, die de basismaatregel 'reis niet tenzij strikt noodzakelijk' negeren niks verwijten want dat is polarisatie.

Wat moeten we dan doen ? Wachten tot er engeltjes uit de hemel komen die iedereen ertoe brengen dat ze de maatregelen wel volgen ? Een enorme uitbreiding van de bevoegdheden/middelen van de overheid zodat de grenzen wel kunnen worden afgegrendeld en er in elke supermarkt 10 controleurs staan om de 1,5 meter (of de 3,5 meter die eventueel voor omikron nodig is) te handhaven ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:42:
Het idee achter 2G is dat je de de ongevaccineerden indirect beschermt door de sociale contacten te beperken tot de gevaccineerden en daarmee de R-waarde te drukken tot baat van iedereen.
Het andere doel is een impliciete vaccinatieplicht, als je van 88% naar 96% zou gaan scheelt dat de helft van het aantal ziekenhuisbedden.

• Drardollan
10:30

De Amsterdamse driehoek (gemeente, politie en OM) verbiedt de aangekondigde demonstratie van Samen voor NL van zondag 2 januari op het Museumplein. Dat meldt de gemeente Amsterdam.

Eerder gaf de organisatie aan 25.000 demonstranten te verwachten en door de stad te willen trekken. De driehoek was ondanks de lockdown bereid de demonstratie toe te staan op voorwaarde van een maximaal aantal demonstranten en een beperkte duur en vorm. Met een maximaal aantal van 3500 mensen zou het mogelijk zijn veilig op 1,5 meter afstand op het Museumplein te demonstreren.

De organisatie weigert echter elke medewerking aan een veilig en ordelijk verloop van de demonstratie en heeft aangekondigd de confrontatie op te willen zoeken en de regels te gaan overtreden, aldus de gemeente Amsterdam.
https://www.ad.nl/binnenl...a-kerstvakantie~af6ed968/

Zo. Dat probleem is ook opgelost.

spoiler:
Grapje!

• martwoutnl
Volgens de laatste berichten bij Telegraaf en NRC gaat De Jonge niet verder op zijn huidige post. Die positie gaat naar D66. Zie o.a. https://www.telegraaf.nl/...inister-in-nieuwe-kabinet en https://www.nrc.nl/nieuws...rug-op-oude-plek-a4073709 Ik ben benieuwd of er dan een andere wind gaat komen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Draadje over het (voorlopig?) niet meer kunnen inzetten van monoclonale antistoffen in het ziekenhuis als omicron dominant is:

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 30-12-2021 11:07 ]

• martwoutnl
Volgens mij is er eerder ook een demonstratie verboden maar kwamen ze alsnog. Verwacht dat ze nu ook niet thuis zullen blijven.

• hoevenpe
martwoutnl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:04:
Volgens de laatste berichten bij Telegraaf en NRC gaat De Jonge niet verder op zijn huidige post. Die positie gaat naar D66. Zie o.a. https://www.telegraaf.nl/...inister-in-nieuwe-kabinet en https://www.nrc.nl/nieuws...rug-op-oude-plek-a4073709 Ik ben benieuwd of er dan een andere wind gaat komen.
Is Ernst Kuipers niet van D66?

• martwoutnl
hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:06:
[...]

Is Ernst Kuipers niet van D66?
Als ik google kan ik niet snel ontdekken of hij al lid is maar zijn naam gaat wel rond in de media namens die partij. En een lidmaatschap is altijd zo geregeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Laten we hopen dat het niet alsnog Paternotte gaat worden. Die man is echt enorm eng met z'n opvattingen.

Twitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

Mfpower

In dubio

IJzerlijm schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:00:
[...]

Ik kan het even niet volgen. Je claimt dat als de basismaatregelen worden gevolgd door iedereen er geen maatregelen nodig zijn die iemand uitsluiten. Maar tegelijk mogen we niet de Antwerpengangers, die de basismaatregel 'reis niet tenzij strikt noodzakelijk' negeren niks verwijten want dat is polarisatie.
Er is een verschil tussen je aan de (geest van) de regels houden en een systeem introduceren wat a priori verwerpelijk en polariserend is. Edit: je kunt iemand die naar Antwerpen reist hetzelfde verwijten als iemand die zich niet laat vaccineren. Of je verwijt ze allebei niets, want het mag en kan gewoon.
Wat moeten we dan doen ? Wachten tot er engeltjes uit de hemel komen die iedereen ertoe brengen dat ze de maatregelen wel volgen ? Een enorme uitbreiding van de bevoegdheden/middelen van de overheid zodat de grenzen wel kunnen worden afgegrendeld en er in elke supermarkt 10 controleurs staan om de 1,5 meter (of de 3,5 meter die eventueel voor omikron nodig is) te handhaven ?
Blijkbaar zijn er grote groepen (ongeacht vaccinatiestatus) die werkelijk geen ruk geven om wat er gebeurt. In dat kader kan ik je dit artikel aanraden: https://www.groene.nl/artikel/kleinst-gemene-deler (bedankt @dawg voor het eerder delen van dit artikel)

Buiten dit topic zijn er veel mensen die echt geen ruk waar dan ook om geven, en dat is het resultaat van jarenlang individualisme, neoliberalisme en het idee dat het leven (individueel) maakbaar is. Het is zo erg dat de overheid naar extreme controlemaatregelen grijpen moet. Ironisch genoeg maakt een CTB dit nog erger, want je kunt zelf het gevoel hebben dat je het goed doet en je kunt lekker naar de ander wijzen. Eigenlijk is het een verlenging van het individualisme wat uberhaupt een van de oorzaken van deze crisis is. Met de houding van de moderne westerse mens ga je deze strijd niet winnen. Sorry. Laat dat maar eens tot je doordringen. We willen allemaal alles kunnen doen én 100% medische zorg hebben. You can't have your cake and eat it too.

Deze crisis is van onszelf en we gaan allemaal de gevolgen ervan oogsten.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 30-12-2021 11:31 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tuurlijk niet. Die krijgt in de beste CDA traditie een mes in de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52
Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:10:
[...]

Laten we hopen dat het niet alsnog Paternotte gaat worden. Die man is echt enorm eng met z'n opvattingen.
Gaat vast Paternotte worden ja. Die is nog de Jonge in het kwadraat. Liever Levi of Kuipers maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

• BarôZZa
Natuurlijk, nieuw leiderschap :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
ik durf er een goede fles op te zetten dat het Paternotte wordt. Die vind ik zo mogelijk nog enger en radicaler dan De Jonge in zijn opvattingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:57:
[...]

Het is niet alsof in het ziekenhuis terecht komen het enige risico is. Er zijn nogal veel gevallen bekend van langdurig arbeidsongeschiktheid. Dat heeft op de lange termijn ook gewoon een enorme impact.

Mensen stimuleren een vaccinatie te halen om de kans daarop te minimaliseren is letterlijk voor iedereen beter.
'Nogal veel'? Dat valt wel mee, en wederom is leeftijd daar overigens een belangrijke factor, zie RIVM. Sowieso is het een persoonlijke keuze, net als roken, drinken, lachgas, veel eten, weinig bewegen etc.
Stimuleren is nogal wat anders dan uitsluiten.
Drardollan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:57:
[...]

Dit rare argument hoor ik keer op keer, maar dan vraag ik mij af. Wat doen besmette jongeren die niet naar het ziekenhuis hoeven? Want die 50+'er die al maanden opgesloten zit, die krijgt de Corona niet met de post bezorgd toch?

Net als bij de piek met Dansen met Janssen waren niet de personen die die piek veroorzaakten een probleem voor de zorg, degenen aan wie ze de besmetting doorgaven waren het probleem voor de zorg.
Het argument dat je een groep uit moet sluiten om een andere groep uit het ziekenhuis te houden vind ik dan weer raar. Zeker in deze context. De gevaccineerde Dansende Janssens is bijvoorbeeld wel een goed voorbeeld dat je aanhaalt waarom 2G niet gaat werken. Net als de ongeteste 3G-gevaccineerden die los gingen.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 30-12-2021 12:27 . Reden: 'Belangrijke' aangepast ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 15:55

Stoney3K

Flatsehats!

stijnec1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:39:
[...]

ik durf er een goede fles op te zetten dat het Paternotte wordt. Die vind ik zo mogelijk nog enger en radicaler dan De Jonge in zijn opvattingen
Het probleem met zo'n hardliner is aan de ene kant dat je iedereen in het land tegen de haren in strijkt en je dan dus nog meer demonstraties krijgt, en aan de andere kant dat je wel radicale maatregelen kan willen, maar dat die elke keer door het parlement worden afgeschoten.

Wás er maar parlementair draagvlak voor 2G of een vaccinatieplicht, dan waren we veel sneller van het gezeur af geweest.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
hoevenpe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:02:
[...]

Het andere doel is een impliciete vaccinatieplicht, als je van 88% naar 96% zou gaan scheelt dat de helft van het aantal ziekenhuisbedden.
Ik zie een plicht in het algemeen niet als iets positiefs. Nooit een doel, hooguit een middel.
Pagina: 1 ... 113 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.