"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Je wilt geen speculatie maar ze moeten de informatie niet te gedetailleerd delen, ik volg het niet meer.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:48:
[...]
Zal ik het nog een keer herhalen? Lezen.
Ik heb nergens gezegd dat het in stilte moet. Ik heb gezegd dat je niet alle details op straat hoeft te gooien.
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:48:
[...]
Zal ik het nog een keer herhalen? Lezen.
Ik heb nergens gezegd dat het in stilte moet. Ik heb gezegd dat je niet alle details op straat hoeft te gooien.
Misschien moet je je eigen posts eens lezen...Koop die dingen gewoon en houd je klep…
Verder houd ik er maar over op, anders doe ik alleen maar werkverschaffing voor de moderators...
Het is ook helemaal niet normaal om iedere 3 maanden een prik te halen. Nu weer boosteren met het "oude" vaccin, dan straks nog eens een paar prikken van de speciale omikron vaccins.spartacusNLD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:43:
[...]
wellicht omdat toch een hele hoop mensen, diep van binnen, dat eigenlijk toch helemaal niet zo graag willen. Ik ben dubbel gevaccineerd, en ga de booster ook nog wel halen op het moment dat de oudere allemaal een booster hebben. Maar om nu om de 3 maanden een booster te halen. Daar ga ik zo 123 niet direct aan gewend zijn. Al is het maar dat ik niet elke 3 maanden de dobbelsteen wil gooien met kans op bijwerkingen. Hoe klein ze ook zijn, blijft toch een gek gevoel ergens.
En het is allemaal goed en wel als mensen dat zelf willen, maar om dit allemaal weer te koppelen aan de QR en dus een vorm van dwang toe te passen (immers, zonder groen vinkje mag je helemaal niks meer)?
Poeh... ben blij dat ik berichten als de jouwe zie. Mensen beginnen in te zien dat de huidige gang van zaken gewoon niet vol te houden is op lange termijn.
Voor veel mensen is ronde 3 al een dingetje. Ze werken morrend mee, regelmatig omdat ze op wintersport willen. Toch is we gelukkig nog genoeg draagvlak om ronde 3 succesvol te maken.spartacusNLD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:43:
[...]
wellicht omdat toch een hele hoop mensen, diep van binnen, dat eigenlijk toch helemaal niet zo graag willen. Ik ben dubbel gevaccineerd, en ga de booster ook nog wel halen op het moment dat de oudere allemaal een booster hebben. Maar om nu om de 3 maanden een booster te halen. Daar ga ik zo 123 niet direct aan gewend zijn. Al is het maar dat ik niet elke 3 maanden de dobbelsteen wil gooien met kans op bijwerkingen. Hoe klein ze ook zijn, blijft toch een gek gevoel ergens.
Ronde 4,5,6 en 7 hebben een heel ander sentiment. Er is iedereen afgelopen zomer verteld dat ze na ronde 2 (Janssen 1) niet meer in lockdown zouden hoeven en hun leven terug zouden krijgen. Dat is niet helemaal gehaald, natuurlijk door allerlei begrijpelijke factoren als Delta en Omikron. Nu wordt iedereen verteld dat ronde 3 wel de uitweg is. Aan de andere kant wordt er vandaag gecommuniceerd dat er gewaakt moet worden voor optimisme en staan we er momenteel niet zo rooskleurig voor dat we half januari kunnen versoepelen.
Hoe ga je dan ronde 4, 5, 6 of 7 nog verkopen?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
En met groen vinkje mag ik ook niks. Maar dat vinden jullie wel prima...Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:52:
[...]
Het is ook helemaal niet normaal om iedere 3 maanden een prik te halen. Nu weer boosteren met het "oude" vaccin, dan straks nog eens een paar prikken van de speciale omikron vaccins.
En het is allemaal goed en wel als mensen dat zelf willen, maar om dit allemaal weer te koppelen aan de QR en dus een vorm van dwang toe te passen (immers, zonder groen vinkje mag je helemaal niks meer)?
Je hoeft het niet te verkopen. Je koppelt het aan 2G + een geldigheid van een paar maanden en iedereen zal wel moeten of je doet niet meer mee. Iets wat heel veel mensen hier graag willen zo lijkt het ...Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
[...]
Voor veel mensen is ronde 3 al een dingetje. Ze werken morrend mee, regelmatig omdat ze op wintersport willen. Toch is we gelukkig nog genoeg draagvlak om ronde 3 succesvol te maken.
Ronde 4,5,6 en 7 hebben een heel ander sentiment. Er is iedereen afgelopen zomer verteld dat ze na ronde 2 (Janssen 1) niet meer in lockdown zouden hoeven en hun leven terug zouden krijgen. Dat is niet helemaal gehaald, natuurlijk door allerlei begrijpelijke factoren als Delta en Omikron. Nu wordt iedereen verteld dat ronde 3 wel de uitweg is. Aan de andere kant wordt er vandaag gecommuniceerd dat er gewaakt moet worden voor optimisme en staan we er momenteel niet zo rooskleurig voor dat we half januari kunnen versoepelen.
En nogmaals, wat is dan het alternatief? Natuurlijk is die situatie niet ideaal, maar alsnog beter dan de alternatieven: Hele land in lockdown of complete zorg permanent overbelast en heel veel mensen die geen noodzakelijke zorg meer krijgen.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:58:
[...]
Je hoeft het niet te verkopen. Je koppelt het aan 2G + een geldigheid van een paar maanden en iedereen zal wel moeten of je doet niet meer mee. Iets wat heel veel mensen hier graag willen zo lijkt het ...
Doe de wiskunde hoeveel er nu op de IC hadden gelegen als niet de meeste mensen wel gewoon gevaccineerd waren.
De vraag is in hoeverre NL meegaat met zoiets. Er zal op een gegeven moment een punt bereikt worden waarop genoeg genoeg is. Het is nu al bijzonder lastig om de regels te handhaven, als morgen alle gesloten sectoren de deuren opengooien dan is er niemand die daar nog iets aan kan doen.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:58:
[...]
Je hoeft het niet te verkopen. Je koppelt het aan 2G + een geldigheid van een paar maanden en iedereen zal wel moeten of je doet niet meer mee. Iets wat heel veel mensen hier graag willen zo lijkt het ...
Overigens ben ik wel voorstander van 2G/2G+/3G. Ik zie weinig andere wegen uit deze ellende zonder alles elk jaar vele maanden op slot te houden. Al sta ik open voor elk werkbaar alternatief, want blij word ik er niet van.
[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 29-12-2021 23:02 ]
Want?Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:52:
Complimenten weer voor de volgende faal van de overheid. Koop die dingen gewoon en houd je klep…
Sorry, zag dat deze discussie al is gevoerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennis op 29-12-2021 23:05 ]
Hoezo vinden "we" (wie zijn we überhaupt) dat wel prima? De enige die je hiervoor moet aankijken is het demissionair kabinet hé. Zij maken de keuze om alles dicht te gooien i.p.v. andere maatregelen te treffen zoals bijv België.Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:57:
[...]
En met groen vinkje mag ik ook niks. Maar dat vinden jullie wel prima...
Nou ja, momenteel mag niemand iets. Als 2g de oplossing is om weer iets te mogen, al is dat dan beperkt tot een deel, dan ben ik daar voor ja.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:58:
[...]
Meer mensen mogen wat, en de voorwaarde heeft iedereen zelf in de hand, dat lijkt me dan toch mooi.
Ik zie net op TV in België alles open en vanaf morgen bioscopen ook weer open. En dat met meer besmettingen dan hierDennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:02:
[...]
Hoezo vinden "we" (wie zijn we überhaupt) dat wel prima? De enige die je hiervoor moet aankijken is het demissionair kabinet hé. Zij maken de keuze om alles dicht te gooien i.p.v. andere maatregelen te treffen zoals bijv België.

Het doet pijn om te zien dat wij in deze situatie beland zijn.
Omdat als je geen vaccinaties wil, en geen compleet overbelaste zorg, je andere maatregelen moet nemen om de verspreiding in te dammen, die uiteindelijk toch allemaal neerkomen op vrijheden beperken. En dan kunnen we nu leuk wijzen naar België, net als er eerst naar Denemarken werd gewezen omdat die geen QR codes nodig hadden een tijdje. En als wij straks beter het doen weer en België slechter, mogen de Belgen naar Nederland wijzen.Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:02:
[...]
Hoezo vinden "we" (wie zijn we überhaupt) dat wel prima? De enige die je hiervoor moet aankijken is het demissionair kabinet hé. Zij maken de keuze om alles dicht te gooien i.p.v. andere maatregelen te treffen zoals bijv België.
Ik doe de wiskunde, maar het is wat het is als je respect wilt houden voor lichamelijke integriteit. En (sorry voor de whataboutism) maar het is niet zo dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt, blijkbaar hebben de gevaccineerden ook een lockdown nodig om zich aan basismaatregelen te houden.. oh wacht, die gaan natuurlijk gewoon naar Belgie nu.Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:00:
[...]
En nogmaals, wat is dan het alternatief? Natuurlijk is die situatie niet ideaal, maar alsnog beter dan de alternatieven: Hele land in lockdown of complete zorg permanent overbelast en heel veel mensen die geen noodzakelijke zorg meer krijgen.
Doe de wiskunde hoeveel er nu op de IC hadden gelegen als niet de meeste mensen wel gewoon gevaccineerd waren.
Zoals ik al eerder zei, iedereen heeft schuld. Iedereen is egoistisch. We hebben zaken a priori met elkaar afgesproken die we belangrijk vinden, waaraan we niet toornen zouden, zoals lichamelijke integriteit. Niet gaan huilen als je dat eerst niet belangrijk vond en straks minimaal 4x per jaar de prik moet gaan halen om je privileges te mogen houden, ook al heeft de prik geen echt voordeel meer voor je. Ik zei altijd al: er komt gewoon een dag dat je aan de andere kant van de streep komt te staan, en dan heb je gestemd voor een systeem waar je niet onderuit komt.
PS ik ben gevaccineerd, maar niet om privileges te krijgen.
Dus even heel plat: we moeten non-stop blijven vaccineren elke 3 maanden de gehele bevolking want we hebben geen alternatief en/of ons zorgsysteem kan het anders niet aan? Ik vind het nogal treurig…Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:00:
[...]
En nogmaals, wat is dan het alternatief? Natuurlijk is die situatie niet ideaal, maar alsnog beter dan de alternatieven: Hele land in lockdown of complete zorg permanent overbelast en heel veel mensen die geen noodzakelijke zorg meer krijgen.
Right, want de niet gevaccineerden zouden dat nooit doen... (Overigens voor de duidelijkheid, natuurlijk is het geen zwart-wit iets van gevaccineerden die geen enkel probleem zijn en niet gevaccineerden die het hele probleem zijn. Maar hoeveel andere maatregelen denk je dat de groep die al een prikje weigert neemt?)Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:05:
[...]
Ik doe de wiskunde, maar het is wat het is als je respect wilt houden voor lichamelijke integriteit. En (sorry voor de whataboutism) maar het is niet zo dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt, blijkbaar hebben de gevaccineerden ook een lockdown nodig om zich aan basismaatregelen te houden.. oh wacht, die gaan natuurlijk gewoon naar Belgie nu.
En hoe zit het met de gezondheid van je medemens? Fuck hun maar? Want je wil toch absoluut niet dat je een vaccin krijgt. Stel je eens voor... Is er werkelijk geen enkel punt waar je jouw vrijheid misschien niet meer belangrijker vindt dan de vrijheid van andere?
[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 29-12-2021 23:10 ]
Nogmaals: Geef dan alternatieven! En over die drie maanden zuig je uit je duim. Maar als het alternatief is dat we permanent in lockdowns zitten, ja. Of als het alternatief is dat we gewoon geen gezondheidsstelsel meer hebben omdat die permanent in code zwart zit, ja.Robkazoe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:06:
[...]
Dus even heel plat: we moeten non-stop blijven vaccineren elke 3 maanden de gehele bevolking want we hebben geen alternatief en/of ons zorgsysteem kan het anders niet aan? Ik vind het nogal treurig…
Maar hé, gelukkig geen vaccin dan, dat is toch wel belangrijker...
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 29-12-2021 23:09 ]
Hetzelfde issue weer, compleet zwart-wit gebracht alsof de enige tegenstelling is dat er iets of niets mag. Volkomen voorbijgaand aan medisch-ethische dilemma's, mensen die issues hebben met de bijwerkingen, het recht op lichamelijke integriteit of de vraag of een systeem wat mensen buiten kan sluiten op iets waar ze gewoon recht op hebben uberhaupt wenselijk is. En dit is maar het topje van de ijsberg. Een complex verhaal brengen als een zwart-wit narratief is precies het issue van de politiek van nu en iedereen gaat er gewoon in mee.42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:03:
[...]
Nou ja, momenteel mag niemand iets. Als 2g de oplossing is om weer iets te mogen, al is dat dan beperkt tot een deel, dan ben ik daar voor ja.
Meer mensen mogen wat, en de voorwaarde heeft iedereen zelf in de hand, dat lijkt me dan toch mooi.
Misschien moet je automatisch een stroomstoot krijgen als je geen 1,5m afstand houdt. Dan kan alles weer open. Want ja, als dat de oplossing is om weer iets te mogen, dat lijkt me dan toch mooi.
Respect voor de GGDNHN,👍
Weet je nog het bericht dat ik eerder in dit draadje plaatste? Gaat om dit artikel van de Volkskrant:
Met een grotendeels gevaccineerde bevolking durft Denemarken weer terug naar 2019
Mooie quote:
Kijk, een overheid die transparant is wekt vertrouwen. Het probleem voor ons kabinet is dat ze dit vanaf het begin niet hebben gedaan en dat dit nu niet meer hersteld kan worden. Het zou daarom ontzettend goed zijn geweest als Mark Rutte niet was teruggekeerd als premier en er met een nieuwe ploeg écht een nieuw begin zou kunnen worden gemaakt.Het vertrouwen in de overheid was in Denemarken voor de pandemie al groot, maar het beleid en de communicatie van de Deense overheid heeft ertoe geleid dat de Denen ook het coronabeleid in grote mate bleven steunen. In vergelijking met andere westerse landen waren er veel minder anti-lockdown demonstraties.
De overheid bracht het als een morele opdracht om overal vroeg bij te zijn en het aantal besmettingen te stoppen. Daardoor voelden de Denen een collectieve verantwoordelijkheid en waren de lockdowns beter te dragen, blijkt uit het onderzoek. De eenzaamheid was in Denemarken minder groot dan in de de zeven andere landen.
De hoge vaccinatiegraad is tevens een gevolg van transparantie over de nadelige gevolgen. Het vroege stoppen met Janssen en AstraZeneca is daar een onderdeel van.
De medemens kan prima een vaccin nemen om voor zichzelf te zorgen. Je weigert geen prik. Je neemt hem wel of niet. En jouw redenatie kan je ook omdraaien: waarom zou jij vrij moeten zijn om naar cafe's te gaan en daarmee het recht op lichamelijke integriteit van een ander in te perken? Waarom vind je jouw vrijheid belangrijker dan die van een ander?Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:07:
[...]
Right, want de niet gevaccineerden zouden dat nooit doen... (Overigens voor de duidelijkheid, natuurlijk is het geen zwart-wit iets van gevaccineerden die geen enkel probleem zijn en niet gevaccineerden die het hele probleem zijn. Maar hoeveel andere maatregelen denk je dat de groep die al een prikje weigert neemt?)
En hoe zit het met de gezondheid van je medemens? Fuck hun maar? Want je wil toch absoluut niet dat je een vaccin krijgt. Stel je eens voor... Is er werkelijk geen enkel punt waar je jouw vrijheid misschien niet meer belangrijker vindt dan de vrijheid van andere?
Om maar aan te geven dat het een complex issue is wat niet met een technocratische oplossing opgelost dient te worden.
Het harde feit dat we in 20 maanden de zorg meer hebben uitgehold dan uitgebouwd is 1 van de redenen hoe we in deze situatie beland zijn.Robkazoe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:06:
[...]
Dus even heel plat: we moeten non-stop blijven vaccineren elke 3 maanden de gehele bevolking want we hebben geen alternatief en/of ons zorgsysteem kan het anders niet aan? Ik vind het nogal treurig…
Natuurlijk heb je in 20 maanden geen duizenden IC verpleegkundigen klaarstaan. Maar als je dan alle misstanden hoort en leest waarom men de zorg de rug toekeert dan krijg je daar toch buikpijn van? Een schilderij van 175 miljoen is geen probleem, maar een zorgbonus moet maanden over gediscussieerd worden om maar wat te noemen.
En dan blijft er weinig over dan blijven boosteren en dingen dichtgooien.
De mensen die aantoonbaar onaanvaardbare bijwerkingen hebben, tuurlijk maak je daar een uitzondering voor (dat leek me vanzelfsprekend eigenlijk).Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:09:
[...]
Hetzelfde issue weer, compleet zwart-wit gebracht alsof de enige tegenstelling is dat er iets of niets mag. Volkomen voorbijgaand aan medisch-ethische dilemma's, mensen die issues hebben met de bijwerkingen, het recht op lichamelijke integriteit of de vraag of een systeem wat mensen buiten kan sluiten op iets waar ze gewoon recht op hebben uberhaupt wenselijk is. En dit is maar het topje van de ijsberg. Een complex verhaal brengen als een zwart-wit narratief is precies het issue van de politiek van nu en iedereen gaat er gewoon in mee.
Misschien moet je automatisch een stroomstoot krijgen als je geen 1,5m afstand houdt. Dan kan alles weer open. Want ja, als dat de oplossing is om weer iets te mogen, dat lijkt me dan toch mooi.
Maar lichamelijke integriteit heeft ook zo zijn beperkingen, en die stoppen wanneer je de gezondheid van anderen bedreigt. En dat is precies wat gaande is. Vergevorderde depressies, onbehandelde kanker, uitgestelde chemo, geen hartoperatie.
Dit draadje wordt er niet gezelliger op, maak het niet zo zwaar en persoonlijk...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En dat omdat we eigenlijk te weinig IC-bedden hebben in Nederland. Zei zelfs Marc van Ranst vandaag.42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:13:
De mensen die aantoonbaar onaanvaardbare bijwerkingen hebben, tuurlijk maak je daar een uitzondering voor (dat leek me vanzelfsprekend eigenlijk).
Maar lichamelijke integriteit heeft ook zo zijn beperkingen, en die stoppen wanneer je de gezondheid van anderen bedreigt. En dat is precies wat gaande is. Vergevorderde depressies, onbehandelde kanker, uitgestelde chemo, geen hartoperatie.
Het zwabberende en onbetrouwbare beleid doet meer slecht dan goed zeg je eigenlijk?Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:10:
Hey @Drardollan jij lijkt te vinden dat de overheid zo min mogelijk moet communiceren, omdat elk bericht weer kan worden misbruikt door 'wappies' of wie dan ook.
Weet je nog het bericht dat ik eerder in dit draadje plaatste? Gaat om dit artikel van de Volkskrant:
Met een grotendeels gevaccineerde bevolking durft Denemarken weer terug naar 2019
Mooie quote:
[...]
Kijk, een overheid die transparant is wekt vertrouwen. Het probleem voor ons kabinet is dat ze dit vanaf het begin niet hebben gedaan en dat dit nu niet meer hersteld kan worden. Het zou daarom ontzettend goed zijn geweest als Mark Rutte niet was teruggekeerd als premier en er met een nieuwe ploeg écht een nieuw begin zou kunnen worden gemaakt.
Een overheid die transparant is wekt vertrouwen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben echter van mening dat onze overheid alles behalve transparant is, juist nu met zoiets transparant willen zijn wekt eerder wantrouwen dan vertrouwen.
Goed, als je met zulke opmerkingen komt, geef maar de bron waar gesteld wordt dat het Corona vaccin kanker geneest! Want de kanker patienten die hun noodzakelijke behandeling niet krijgen door een overbelaste zorg, wat niet geheel komt door niet gevaccineerden maar wel voor een flink gedeelte, hoeven alleen maar een vaccin te nemen en er zijn geen problemen voor hun! Goed om te weten...Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:12:
[...]
De medemens kan prima een vaccin nemen om voor zichzelf te zorgen.
Omdat ik wel op andere manieren zorg dat de zorg niet overbelast raakt. Zoals onder andere vaccineren. Want laten we wel wezen, de niet gevaccineerden zijn nou niet degene die toch niet naar cafés wilde gaan....waarom zou jij vrij moeten zijn om naar cafe's te gaan en daarmee het recht op lichamelijke integriteit van een ander in te perken?
(Overigens zal je mij niet snel in een café vinden, en toch als ik straks ernstig ziek word zonder dat ik per direct dreig dood neer te vallen, dan is het fuck mijn lichaam, de corona patienten krijgen voorrang).
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 29-12-2021 23:17 ]
QFT.hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:14:
Misschien tijd om allemaal een dag wat anders te doen? Gewoon iets leuks zonder corona: naar het bos, een leuke film of een goed boek. 'Don't look up' op Netflix is een aanrader.
Dit draadje wordt er niet gezelliger op, maak het niet zo zwaar en persoonlijk...
edit; @ZieMaar! kan er geen tijdslot op? Tot nieuwe cijfers oid morgen? Veel nieuwe inzichten zitten er niet meer tussen.
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 29-12-2021 23:18 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat zei ik niet maar vind ik welDrardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
Het zwabberende en onbetrouwbare beleid doet meer slecht dan goed zeg je eigenlijk?
Nou, dat ben ik dus absoluut met je eensEen overheid die transparant is wekt vertrouwen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben echter van mening dat onze overheid alles behalve transparant is, juist nu met zoiets transparant willen zijn wekt eerder wantrouwen dan vertrouwen.
Even naar Antwerpen voor een biertje, filmpje en vers wafeltje bedoel je?hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:14:
Misschien tijd om allemaal een dag wat anders te doen? Gewoon iets leuks zonder corona: naar het bos, een leuke film of een goed boek. 'Don't look up' op Netflix is een aanrader.
Want voor de rest is er weinig te doen hier, of je moet graag in de regen in een modderig bos willen wandelen of weer achter een elektronisch schermpje willen kijken.
Klopt. Die hele specifieke mededeling zorgt voor nodeloze onrust en munitie voor bepaalde groepen om hun niet aflatende stroom van ontwrichtende berichten de ether in te slingeren.Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:18:
[...]
Nou, dat ben ik dus absoluut met je eens. Maar hierboven pleitte je toch dat Hugo niet had moeten zeggen dat we volgend jaar drie keer moeten boosteren?
Ja... OK... Ik haak nu echt af... Als we dat nu alweer moeten gaan uitleggen...Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
[...]
En dat omdat we eigenlijk te weinig IC-bedden hebben in Nederland. Zei zelfs Marc van Ranst vandaag.
En dan is plots de term 'priktatuur' geen woord meer wat alleen in de alternatieve-nieuws hoek bestaat maar dan komt het ineens wel heel erg dichtbij. Dan heb je het dus letterlijk over voorwaardelijke vrijheden die je mag gaan kopen.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:58:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 29-12-2021 23:23 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat is er ontwrichtend aan dan? Het klopt toch gewoon.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:19:
Klopt. Die mededeling zorgt voor nodeloze onrust en munitie voor bepaalde groepen om hun niet aflatende stroom van ontwrichtende berichten de ether in te slingeren.
Ik ben er blij om dat mensen zich nu bewust van worden wat er allemaal gebeurt in den lande. Je kunt natuurlijk zeggen dat het toeval is dat een aantal critici dit al voorspeld hadden maar hoe was dat gezegde ook alweer?... een keer is een incident; twee keer is het toeval; drie keer is er sprake van een patroon
* dr.lowtune vraagt dit voor een vriend
Don't shoot the messenger42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:21:
Ja... OK... Ik haak nu echt af... Als we dat nu alweer moeten gaan uitleggen...
Het is inderdaad een klote situatie, en de reden dat we in een lockdown zitten. Maar de grote vraag is - of eigenlijk de grote twijfel - is of 2G of een CTB hier ons uberhaupt uit gaat redden. Tot nu toe is het alles of niets. YOLO of lockdown schreef iemand eerder hier. Maar daar zit natuurlijk nog veel tussen, zoals bijvoorbeeld afstand houden of ventileren of beperkt open of maatregelen op scholen. Ik denk dat het onhoudbaar is om te denken dat cafe's e.d. waar je kunt staan open kunnen in een pandemie, want dat is wat er gesteld wordt, en ik betwijfel dat.Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
[...]
Goed, als je met zulke opmerkingen komt, geef maar de bron waar gesteld wordt dat het Corona vaccin kanker geneest! Want de kanker patienten die hun noodzakelijke behandeling niet krijgen door een overbelaste zorg, wat niet geheel komt door niet gevaccineerden maar wel voor een flink gedeelte, hoeven alleen maar een vaccin te nemen en er zijn geen problemen voor hun! Goed om te weten...
ONDER ANDERE vaccineren ja, we hebben een enorm hoge vaccinatiegraad. Dat kleine percentage zorgt idd voor een grotere belasting op de IC maar stelt verdere maatregelen zoals we die nu hebben slechts enkele weken uit. Naast dat hoge percentage is er meer nodig, zoals boven beschreven, maar dat vindt men niet nodig, we gaan gewoon vliegen, op vakantie, naar antwerpen, zoeken de grenzen op, amigo's-houseparties maar nee, slechts 1 zondebok mag aangewezen worden en die gaan we buitensluiten, terwijl zij slechts hun rechten uitoefenen, wat eigenlijk ook geldt voor de andere groep die nu op vakantie gaan.Omdat ik wel op andere manieren zorg dat de zorg niet overbelast raakt. Zoals onder andere vaccineren. Want laten we wel wezen, de niet gevaccineerden zijn nou niet degene die toch niet naar cafés wilde gaan....
(Overigens zal je mij niet snel in een café vinden, en toch als ik straks ernstig ziek word zonder dat ik per direct dreig dood neer te vallen, dan is het fuck mijn lichaam, de corona patienten krijgen voorrang).
Het is een domme ontwerpfout van die Bill Gates chip, die batterij blijkt in de praktijk maar 4 maanden mee te gaan...dr.lowtune schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:22:
Of is dit stiekem een wedstrijd en degene die aan het einde van de rit alle boosters heeft gehaald en een groen vinkje kan tonen mag in z’n eentje naar de bios en pretparken?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jij kwam met de tegenstelling open of niet-open. Nu haal je daar een deel van de complexiteit van de situatie bij. Mooi, het is dus niet zo zwart-wit. Maar als je dit ook wilt voorkomen met een CTB, dan moet je wel verrekte zeker zijn dat een CTB deze situatie inderdaad gaat voorkomen. Dan nog zit je met dilemma's maar het is verre van zeker dat het werkt. Ondertussen sluit je een miljoen+ mensen buiten.42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:13:
[...]
De mensen die aantoonbaar onaanvaardbare bijwerkingen hebben, tuurlijk maak je daar een uitzondering voor (dat leek me vanzelfsprekend eigenlijk).
Je slaat de spijker op z'n kop hier. Juist door de CTB zitten we nu in deze situatie omdat iedereen met een prikkie zich veilig waande. Er is niet 1 weg naar Rome en er is ook niet 1 schuldige aan de huidige situatie. Het zwalkende ondoordachte compleet op het OMT gerichte beleid is de grootste boosdoener.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:23:
ONDER ANDERE vaccineren ja, we hebben een enorm hoge vaccinatiegraad. Dat kleine percentage zorgt idd voor een grotere belasting op de IC maar stelt verdere maatregelen zoals we die nu hebben slechts enkele weken uit. Naast dat hoge percentage is er meer nodig, zoals boven beschreven, maar dat vindt men niet nodig, we gaan gewoon vliegen, op vakantie, naar antwerpen, zoeken de grenzen op, amigo's-houseparties maar nee, slechts 1 zondebok mag aangewezen worden en die gaan we buitensluiten, terwijl zij slechts hun rechten uitoefenen, wat eigenlijk ook geldt voor de andere groep die nu op vakantie gaan.
Planned obsolescence is geen bug maar een feature.hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:27:
[...]
Het is een domme ontwerpfout van die Bill Gates chip, die batterij blijkt in de praktijk maar 4 maanden mee te gaan...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Heb je wel eens gezien wat voor berichten deze mensen de ether ingooien?Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:22:
[...]
Wat is er ontwrichtend aan dan? Het klopt toch gewoon.
Wat er nu gebeurd is dat ze nog harder gaan roepen dat ze gelijk hebben bijvoorbeeld, ze jagen iedereen die het wil horen al een jaar de angst aan dat we elke 6 maanden een prik moeten nemen. Dit is koren op hun molen.
Voor de mensen hier doet het er niet zoveel toe waarschijnlijk, maar mensen die in het grijze gebied hangen hebben er veel meer moeite mee om echt van fake nieuws te onderscheiden.
Net zo veel, want het is (was?) het beleid van ons kabinet om pas in te grijpen als de IC's vol liggen.Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:00:
[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2021 07:58 ]
Zo vanzelfsprekend dat het na 12 maanden soebatten nog steeds niet fatsoenlijk geregeld is door onze overheid. Dit is al vanaf dag 1 dat de vaccinaties kwamen een punt van discussie.42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:13:
[...]
Nou ja, het is toch ook gewoon zo? Hugo zegt het nu zelf dus nu is het geen complottheorie meer maar bijna werkelijkheid.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:28:
Heb je wel eens gezien wat voor berichten deze mensen de ether ingooien?
Wat er nu gebeurd is dat ze nog harder gaan roepen dat ze gelijk hebben bijvoorbeeld, ze jagen iedereen die het wil horen al een jaar de angst aan dat we elke 6 maanden een prik moeten nemen. Dit is koren op hun molen.
Het is geen fake news.Voor de mensen hier doet het er niet zoveel toe waarschijnlijk, maar mensen die in het grijze gebied hangen hebben er veel meer moeite mee om echt van fake nieuws te onderscheiden.
Misschien heb ik een andere definitie van permanente lockdown maar volgens mij zitten we elke keer een aantal maanden in lockdown. Dit jaar minder dan vorig jaar. En ik wil wel een aantal alternatieven noemen:Sissors schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:08:
[...]
Nogmaals: Geef dan alternatieven! En over die drie maanden zuig je uit je duim. Maar als het alternatief is dat we permanent in lockdowns zitten, ja. Of als het alternatief is dat we gewoon geen gezondheidsstelsel meer hebben omdat die permanent in code zwart zit, ja.
Maar hé, gelukkig geen vaccin dan, dat is toch wel belangrijker...
- Somehow kunnen de Belgen wel veel meer doen en zitten wij nagenoeg in lockdown. Kunnen we daar iets van leren?
- Kabinet stuurt nu de hele tijd op zorg capaciteit. Laten we eens op besmettingen of exponentiële groei sturen. Neem eerder maatregelen want anders zitten we elke keer dicht tegen code zwart aan. Want dat laatste is ook funest voor je personeel in je ziekenhuis en de inhaalzorg. En als je maatregelen neemt, wissel dan eens van sectoren ipv elke keer de horeca te pakken.
- Laten we het zomerseizoen beter benutten en accepteren dat in de winter iets minder kan. Theater, festivals en concerten meer in de zomer. En wat mij betreft gaan we ook wat meer schuiven met vakanties. 6 weken zomervakantie is echt totaal niet handig.
Als je na alle schoolsluitingen nóg een schoolsluiting wil (maar dan door een staking van de leraren) moet je aan de zomervakantie van het onderwijspersoneel komenRobkazoe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:31:
En wat mij betreft gaan we ook wat meer schuiven met vakanties. 6 weken zomervakantie is echt totaal niet handig.
We kunnen er lacherig over doen, maar het is 1 van de punten waar complotdenkers ons al lange tijd mee bestoken. En net als op andere punten krijgen ze er steeds meer gelijk mee. Hun geloofwaardigheid stijgt hiermee, ze krijgen meer voet aan de grond en mensen in de twijfel (grijze) zone lopen steeds meer over richting die kant.loonatick78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:30:
Moest nogal lachen toen deze voorbij kwam [Afbeelding]
Maar als we niet oppassen gaat het echt die kant op.
Als ze op steeds meer punten gelijk krijgen, geeft dat alleen al stof tot nadenken.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:34:
[...]
We kunnen er lacherig over doen, maar het is 1 van de punten waar complotdenkers ons al lange tijd mee bestoken. En net als op andere punten krijgen ze er steeds meer gelijk mee. Hun geloofwaardigheid stijgt hiermee, ze krijgen meer voet aan de grond en mensen in de twijfel (grijze) zone lopen steeds meer over richting die kant.
Zomervakanties waren een gegeven, maar tijden veranderen. Get used to it. (En ben voor de rest niet voor minder vakantie, maar we kunnen beter de vakantie in de winter inzetten of als buffer gebruiken wanneer een hele klas weer een week naar huis gestuurd wordt dan blijven vasthouden aan zes weken zomervakantie terwijl er dan veel minder besmettingen zijn).Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:33:
[...]
Als je na alle schoolsluitingen nóg een schoolsluiting wil (maar dan door een staking van de leraren) moet je aan de zomervakantie van het onderwijspersoneel komen.
Tel daar het visieloze beleid en de incompetentie van beleidsmakers bij op en dan kan je eigenlijk alleen maar tot de conclusie komen dat het een keer heel erg fout gaat.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:34:
[...]
We kunnen er lacherig over doen, maar het is 1 van de punten waar complotdenkers ons al lange tijd mee bestoken. En net als op andere punten krijgen ze er steeds meer gelijk mee. Hun geloofwaardigheid stijgt hiermee, ze krijgen meer voet aan de grond en mensen in de twijfel (grijze) zone lopen steeds meer over richting die kant.
Ben het met je eens hoor, een verdeling zomer/winter zou beter zijn. Of sowieso minder vakantie (hoewel ik daar weer haken en ogen zie als het aankomt op het totale beloningspakket van leraren).Robkazoe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:35:
Zomervakanties waren een gegeven, maar tijden veranderen. Get used to it. (En ben voor de rest niet voor minder vakantie, maar we kunnen beter de vakantie in de winter inzetten of als buffer gebruiken wanneer een hele klas weer een week naar huis gestuurd wordt dan blijven vasthouden aan zes weken zomervakantie terwijl er dan veel minder besmettingen zijn).
Hugo heeft eerder heel stellig allerlei andere dingen gezegd. Toen de complotdenkers dat in twijfel trokken werden ze afgebrand door iedereen, met hun gekke complotten.Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:31:
[...]
Nou ja, het is toch ook gewoon zo? Hugo zegt het nu zelf dus nu is het geen complottheorie meer maar bijna werkelijkheid.
Nu lijkt het waarheid te worden, wij hier snappen waarom dit gebeurd (want wij geloven de wetenschap), maar de complotdenkers zullen dit presenteren als ‘zie je wel dat wij gelijk hebben gekregen’.
Vakanties zijn ook broodnodig voor het leerproces. Er moet ook voldoende ontspanning zijn voor kinderen om optimaal te kunnen leren.Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
[...]
Ben het met je eens hoor, een verdeling zomer/winter zou beter zijn. Of sowieso minder vakantie (hoewel ik daar weer haken en ogen zie als het aankomt op het totale beloningspakket van leraren).
Ja en de wetenschap hoeft z'n bevindingen gelukkig nooit bij te stellen.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
[...]
Hugo heeft eerder heel stellig allerlei andere dingen gezegd. Toen de complotdenkers dat in twijfel trokken werden ze afgebrand door iedereen, met hun gekke complotten.
Nu lijkt het waarheid te worden, wij hier snappen waarom dit gebeurd (want wij geloven de wetenschap), maar de complotdenkers zullen dit presenteren als ‘zie je wel dat wij gelijk hebben gekregen’.
Het gaat niet zozeer om wetenschap of niet. Zoals iedereen wel weet zit ik ook in jouw 'grijze kamp'. Ik begrijp ook dat de effectiviteit van vaccins na 10 weken zodanig is afgenomen dat het misschien amper nog bescherming biedt tegen infectie (en/of verspreiding). Punt is dat dát ook is wat de 'complotdenkers' al aan het begin zeiden, omdat eerdere vaccins voor coronavirussen ook geen eeuwigdurende bescherming boden. Maar dát werd door iedereen weggehoond destijds want het was nog niet wetenschappelijk onderzocht én het kabinet wist ook wel dat een "prikabonnement" weinig draagvlak zou hebben.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
Beetje off-topic maar inderdaad. Maar je ziet aan kinderen ook dat zes weken eigenlijk te lang is. Na vier weken gaan ze zich stierlijk vervelen. Daarom zou 4/4 zomer/winter (op dat vlak) beter zijn dan huidige 6/2.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:39:
Vakanties zijn ook broodnodig voor het leerproces. Er moet ook voldoende ontspanning zijn voor kinderen om optimaal te kunnen leren.
Vervelen hoort ook bij het proces van ouder worden.Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:42:
[...]
Beetje off-topic maar inderdaad. Maar je ziet aan kinderen ook dat zes weken eigenlijk te lang is. Na vier weken gaan ze zich stierlijk vervelen. Daarom zou 4/4 zomer/winter (op dat vlak) beter zijn dan huidige 6/2.
Overigens herken ik dat hier thuis niet, al zou de zomervakantie 60 weken duren dan nog is er nog geen 5 minuten verveling zoveel moet er gespeeld en gedaan worden
Dat ligt natuurlijk aan de implementatie. Gaan ze kijken naar de laatste datum van een prik welke niet verder in het verleden mag liggen als X aantal maanden? Of moet je een bepaald aantal prikken hebben of een combinatie van beiden? Opties te over en het beleid moet nog gemaakt worden.dr.lowtune schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:22:
Wat ik me nu afvraag, als je deze booster skipped, maar booster 4 (Limited Omicron Edition) wel neemt, krijg je dan daarna weer wel een groen vinkje?
Het verschil tussen de leeftijdscohorten is wel flink voor de booster. Boven de 50 twijfelen maar weinig, de bereidheid ligt daar tot ver boven de 80%. De 40-minners valt dat terug richting de 60%, bijna een derde wil (zeer waarschijnlijk) geen booster.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
Voor veel mensen is ronde 3 al een dingetje. Ze werken morrend mee, regelmatig omdat ze op wintersport willen. Toch is we gelukkig nog genoeg draagvlak om ronde 3 succesvol te maken.
De oudere generaties zullen wel die hoge bereidheid houden, die voelen natuurlijk het meest dat de dood ze op de hielen zit. De jongere generaties hadden dat gevoel van kwetsbaarheid niet en al helemaal niet na de eerste vaccinatierondes.
Is het dan wetenschap geweest dat elke beslissing van het kabinet heeft veroorzaakt? Je kan niet ontkennen dat het gebruikelijke politieke krachtenspel net zo goed een rol speelt. Een wetenschapper stelt zijn hypotheses bij als de uitkomst niet overeenkomt. Een politicus zet verdubbeld in op dat moment om geen gezichtsverlies te hoeven accepteren. We hebben met het kabinet toch menig wereldvreemd momentje al mogen beleven.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
Sommige beleidskeuzes komen niet uit de koker van de wetenschap. Iets als de avondklok of de coronapas was meer een politieke wens en de taak van het OMT was om bewijs te vinden welke die wens kon staven.
Als je het op voldoende plekken inzet, dan wordt het toch lastig om je te laten besmetten. Maar nee, cijfers heb ik niet.Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:27:
[...]
Jij kwam met de tegenstelling open of niet-open. Nu haal je daar een deel van de complexiteit van de situatie bij. Mooi, het is dus niet zo zwart-wit. Maar als je dit ook wilt voorkomen met een CTB, dan moet je wel verrekte zeker zijn dat een CTB deze situatie inderdaad gaat voorkomen. Dan nog zit je met dilemma's maar het is verre van zeker dat het werkt. Ondertussen sluit je een miljoen+ mensen buiten.
Overigens zijn het er geen miljoen meer, want een herstelbewijs telt ook. Dus dat deel, de ongevaccineerde geteste heeft er geen last van. Ik heb alleen geen idee hoeveel dat er zijn
Ook in het licht van het interview in het NRC met Debbie van Baarle, hoogleraar immunologie aan het UMC Groningen dat ik en @CMD-Snake hier al eerder plaatsen.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
In dit artikel in de NY Times uit september werd daar overigens ook al voor gewaarschuwd.3 Kan het ook gevaarlijk zijn te snel te boosteren?
Op basis van de ervaring met andere vaccinaties waarschuwen virologen dat een te vroege herhaalprik het risico op bijwerkingen kan vergroten. Maar of en hoe sterk dit ook bij de coronavaccinatie speelt, is nog niet bekend, daar is nog geen ervaring mee.
Van Baarle denkt dat inkorting van het prikinterval met een paar weken of zelfs maanden niet veel zal uitmaken: „Maar je kunt niet blijven boosteren, want als je dat doet loop je het risico dat het afweersysteem niet meer goed gaat reageren. Dat zien we bijvoorbeeld bij chronische virusinfecties zoals hiv die voortdurend de afweer blijven prikkelen. Op een gegeven moment raakt de T-celreactie uitgeput – en dat zijn nou juist de cellen die we nu hard nodig hebben.”
Repeatedly stimulating the body’s defenses can also lead to a phenomenon called “immune exhaustion. [...] There’s obviously some risk in continuously trying to ramp up an immune response. [...] If we get into this cycle of boosting every six months, it’s possible that this could work against us.
De politiek heeft ervoor gekozen om bepaalde zaken heel stellig te brengen, iets wat de wetenschap over het algemeen niet doet. Dat bijt ze steeds vaker in de kon. Beweren dat 2 prikken je leven teruggeven, keihard zeggen dat je tegen een QR bent en dit zelfs wettelijk zou willen vastleggen en nog vele andere voorbeelden.CMD-Snake schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:46:
[...]
Is het dan wetenschap geweest dat elke beslissing van het kabinet heeft veroorzaakt? Je kan niet ontkennen dat het gebruikelijke politieke krachtenspel net zo goed een rol speelt. Een wetenschapper stelt zijn hypotheses bij als de uitkomst niet overeenkomt. Een politicus zet verdubbeld in op dat moment om geen gezichtsverlies te hoeven accepteren. We hebben met het kabinet toch menig wereldvreemd momentje al mogen beleven.
Sommige beleidskeuzes komen niet uit de koker van de wetenschap. Iets als de avondklok of de coronapas was meer een politieke wens en de taak van het OMT was om bewijs te vinden welke die wens kon staven.
En als je dan ingehaald wordt door de realiteit dan heb je een probleem.
Volgens mij heb ik allang ergens gelezen dat dit niet klopt en dat je een HIV virus niet met een Influenza virus kunt vergelijken in deze. Ik zal kijken of ik dat kan terugvinden.Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:50:
[...]
Ook in het licht van het interview in het NRC met Debbie van Baarle, hoogleraar immunologie aan het UMC Groningen dat ik en @CMD-Snake hier al eerder plaatsen.
[...]
In dit artikel in de NY Times uit september werd daar overigens ook al voor gewaarschuwd.
[...]
Een keer per 3 maanden je immuunsysteem prikkelen is wel iets anders dan 24 uur per dag.
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 29-12-2021 23:55 ]
Jawel want die laatste moet ook een ctb laten zien. Die lijdt dus ook onder dit systeem van privilege. Ik ben gevaccineerd maar kan met een ctb nergens heen dankzij de technocratische samenleving waar ik niet zonder gewetensbezwaar aan kan bijdragen. Het is echt niet zo zwart wit en simpel als jij telkens denkt dat het kan zijn.42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:49:
[...]
Als je het op voldoende plekken inzet, dan wordt het toch lastig om je te laten besmetten. Maar nee, cijfers heb ik niet.
Overigens zijn het er geen miljoen meer, want een herstelbewijs telt ook. Dus dat deel, de ongevaccineerde geteste heeft er geen last van. Ik heb alleen geen idee hoeveel dat er zijn
Een systeem van buitensluiting is a priori fout, ongeacht de reden van buitensluiting.
[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 29-12-2021 23:59 ]
Ik ga tot op bepaalde hoogte met je mee, want door nieuwe inzichten kun je inderdaad tot nieuwe beslissingen komen. Maar in een aantal gevallen is er gewoon geen logica. Zoals de QR-code op de terrassen. Wat is nu het nieuwe inzicht waarom de QR-code op terrassen moest komen terwijl Hugo eerst zei dat het "geen enkele zin" heeft? Ik stuur je een speciaalbierpakket op als je me weet te overtuigen. Juist het gebrek aan logica voedt mijn wantrouwen.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:52:
De politiek heeft ervoor gekozen om bepaalde zaken heel stellig te brengen, iets wat de wetenschap over het algemeen niet doet. Dat bijt ze steeds vaker in de kon. Beweren dat 2 prikken je leven teruggeven, keihard zeggen dat je tegen een QR bent en dit zelfs wettelijk zou willen vastleggen en nog vele andere voorbeelden.
En als je dan ingehaald wordt door de realiteit dan heb je een probleem.
Er staat ook dat onderzocht moet worden hoe veilig intervals kunnen zijn. Maar hoe willen ze dat doen? Denk dat er weinig mensen bereid zullen zijn als proefpersoon op te treden voor een dergelijk onderzoek.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:53:
Volgens mij heb ik allang ergens gelezen dat dit niet klopt en dat je een HIV virus niet met een Influenza virus kunt vergelijken in deze. Ik zal kijken of ik dat kan terugvinden.
Een keer per 3 maanden je immuunsysteem prikkelen is wel iets anders dan 24 uur per dag.
Omdat terrasgangers naar het toilet moeten! Westvleteren 12 is mijn favoriete speciaal bier!Dennis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:00:
[...]
Ik ga tot op bepaalde hoogte met je mee, want door nieuwe inzichten kun je inderdaad tot nieuwe beslissingen komen. Maar in een aantal gevallen is er gewoon geen logica. Zoals de QR-code op de terrassen. Wat is nu het nieuwe inzicht waarom de QR-code op terrassen moest komen terwijl Hugo eerst zei dat het "geen enkele zin" heeft? Ik stuur je een speciaalbierpakket op als je me weet te overtuigen. Juist het gebrek aan logica voedt mijn wantrouwen.
Nieuwe inzichten is geen enkel probleem als je communicatie in de eerste stap in orde is.Dennis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:00:
[...]
Ik ga tot op bepaalde hoogte met je mee, want door nieuwe inzichten kun je inderdaad tot nieuwe beslissingen komen. Maar in een aantal gevallen is er gewoon geen logica. Zoals de QR-code op de terrassen. Wat is nu het nieuwe inzicht waarom de QR-code op terrassen moest komen terwijl Hugo eerst zei dat het "geen enkele zin" heeft? Ik stuur je een speciaalbierpakket op als je me weet te overtuigen. Juist het gebrek aan logica voedt mijn wantrouwen.
In plaats van: “met 2 prikjes krijgt u uw vrijheid terug en hoeven we niet meer in lockdown” kan je ook zeggen: “met 2 prikjes krijgt u nu uw vrijheid terug en voorkomen of verlichten we mogelijk nieuwe lockdowns”.
(Of dit letterlijk zo gezegd is weet ik niet, ik gebruik het als algemeen voorbeeld).
Als het inzicht dan veranderd, dan kan je dat gewoon uitleggen.
Zo ook bij de terrassen, als je eerste communicatie is: “op dit moment zien we er weinig toegevoegde waarde in” dan laat je alle ruimte voor veranderende inzichten.
Dat zal wel meevallen, er wordt voor betaald. En voor geld doen mensen zo ongeveer alles.Er staat ook dat onderzocht moet worden hoe veilig intervals kunnen zijn. Maar hoe willen ze dat doen? Denk dat er weinig mensen bereid zullen zijn als proefpersoon op te treden voor een dergelijk onderzoek.
Ja, daarin heb je gelijk.Mfpower schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:03:
[...]
Omdat terrasgangers naar het toilet moeten! Westvleteren 12 is mijn favoriete speciaal bier!
Laat ze smaken!
wacht.... Heb je het dan nu over mensen die gevaccineerd/hersteld zijn, die dus gewoon een qr hebben, maar die niet willen laten zien?Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:58:
[...]
Jawel want die laatste moet ook een ctb laten zien. Die lijdt dus ook onder dit systeem van privilege. Ik ben gevaccineerd maar kan met een ctb nergens heen dankzij de technocratische samenleving waar ik niet zonder gewetensbezwaar aan kan bijdragen. Het is echt niet zo zwart wit en simpel als jij telkens denkt dat het kan zijn.
Een systeem van buitensluiting is a priori fout, ongeacht de reden van buitensluiting.
Jazeker. En ze bestaan, ik ken ze, het zijn er aardig wat. Ik ben er een van. Het systeem is het probleem. Daaraan toegeven is bijdragen / instandhouden en ongevaccineerden/ongetesten discrimineren. Ik ben niet beter dan een ander omdat ik een vaccin heb. Dat is pervers.42erik schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:17:
[...]
wacht.... Heb je het dan nu over mensen die gevaccineerd/hersteld zijn, die dus gewoon een qr hebben, maar die niet willen laten zien?
[ Voor 24% gewijzigd door Mfpower op 30-12-2021 00:23 ]
Het heeft ook wel een hoog Nostradamus gehalte. Als je maar genoeg dingen roept en dit liefst allemaal wat vaag houdt dan schiet je met hagel en is er altijd wel iets raak natuurlijk.loonatick78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:35:
[...]
Als ze op steeds meer punten gelijk krijgen, geeft dat alleen al stof tot nadenken.
Dat is juist wel een democratie. Als de regering ervoor kan zorgen dat er voldoende steun is voor 2G, dan kan dat prima. Maar je kunt niet zeggen dat er nu 2G ingevoerd moet worden omdat ze de discussie niet aan willen gaan. Want die discussie zijn ze juist wel al aangegaan en daaruit blijkt dat er nu geen steun voor is.stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:42:
[...]
Maar als dadelijk besloten word om toch 2G in te voeren, in ruil voor het (gedeeltelijk) opheffen van de lockdown dan is het ineens geen democratie meer? Ik zou het gewoon draaikonterij noemen....
Dat is dus geen draaikonterij, maar simpelweg hoe onze democratie werkt.
[removed]
Van veel dingen weet je gewoon dat ze waarheid worden. Ik kan nu ook zeggen dat alle maatregelen onzin zijn en ik wil best een wedje met je afsluiten dat dat vanzelf de waarheid wordt. Zo kan ik ook zeggen dat vaccineren nutteloos is, want ook dat wordt vanzelf waarheid. Dus heel veel dingen kun je wel roepen, maar omdat ze ooit uitkomen wil dat nog niet zeggen dat het dan zinnige dingen zijn.loonatick78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:35:
[...]
Als ze op steeds meer punten gelijk krijgen, geeft dat alleen al stof tot nadenken.
Uteindelijk gaat het er om in welke situatie je bent als je de uitspraken doet. Je kunt dus niet wachten totdat de situatie is verandert om dan te zeggen dat je gelijk had. En dat is wat veel van de complotdenkers dus wel doen.
[removed]
Sorry, maar nee. Dat geeft helaas geen stof tot nadenken.loonatick78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:35:
[...]
Complotdenkers worden niet als gek weggezet omdat ze in de basis geen punt(en) hebben. Ze worden o.a. zo weggezet omdat ze feiten selectief gebruiken, daar wereldvreemde conclusies uit trekken en hierin steeds verder los komen te staan van de objectieve realiteit.
Zo worden we bijvoorbeeld vast nog allemaal afgeluisterd door inlichtingendiensten. Maar dat betekent niet dat deze diensten ook worden geleid door reptielen vermomd als mens die 's nachts graag kinderen opeten
Dus hebben ze een punt? Nee, niet echt. Net zoals bij andere vormen van propaganda (of dat nou in de vorm van ordinaire reclame is voor WC-eend, of politieke propaganda).
* Stukfruit vindt dat WC-eend beter is omdat hij zijn eigen research heeft gedaan.. de halsvormige fles is werkelijk subliem
Dat zit wel Schnorr.
Om iets te mogen, of om iets te kunnen?42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:03:
[...]
Nou ja, momenteel mag niemand iets. Als 2g de oplossing is om weer iets te mogen, al is dat dan beperkt tot een deel, dan ben ik daar voor ja.
Want tot op heden lijkt 2G vooral ontworpen om ongevaccineerden te pesten.
Het maakt mij weinig uit hoor, maar krijgt ouderlijk Nederland dan niet subiet weer een aneurisme? Voor mij is 't prima want ik heb in de zomer als ik mijn vermaak heb veel minder van die kinderen om me heen, maar ik stel me voor dat ouders het niet zo tof gaan vinden als ze hun kinderen ineens 4 weken moeten vermaken terwijl veel dicht is rond de winter. Dat ging in ieder geval de afgelopen weken met een behoorlijke meltdown gepaard.Robkazoe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:31:
[...]
- Laten we het zomerseizoen beter benutten en accepteren dat in de winter iets minder kan. Theater, festivals en concerten meer in de zomer. En wat mij betreft gaan we ook wat meer schuiven met vakanties. 6 weken zomervakantie is echt totaal niet handig.
Als je dit wil doorvoeren, dan moet daar minimaal een jaar tussen zitten. Dus schooljaar 2022-2023 (met de zomervakantie 2023) op z’n vroegst.Patriot schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:53:
[...]
Het maakt mij weinig uit hoor, maar krijgt ouderlijk Nederland dan niet subiet weer een aneurisme? Voor mij is 't prima want ik heb in de zomer als ik mijn vermaak heb veel minder van die kinderen om me heen, maar ik stel me voor dat ouders het niet zo tof gaan vinden als ze hun kinderen ineens 4 weken moeten vermaken terwijl veel dicht is rond de winter. Dat ging in ieder geval de afgelopen weken met een behoorlijke meltdown gepaard.
En wintervermaak zal ook anders moeten. Daar zal een kabinet ook op moeten voorsorteren door bv dierentuinen en buiten festiviteiten wel door te laten gaan. Die leveren toch beperkte besmettingen op. En vakantie in Nederland kan altijd ook tijdens de wintermaanden in huisjes of eventueel in het buitenland als er mogelijkheden zijn. Maar goed, vakanties in het buitenland is altijd een risico maar dat is het nu ook tijdens de zomervakantie.
Van 't zelfde laken een pak. Je kunt alles, voorkomen dat je iets doet kunnen ze uitsluitend door je op te pakken. Wat ze ook doen als je vaak genoeg iets doet dat niet mag. Hoe dan ook gaat het om hetzelfde: Wat we als maatschappij straffeloos toelaten te gebeuren.Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:44:
[...]
Om iets te mogen, of om iets te kunnen?
De wet is ontworpen om de belasting van de zorg omlaag te brengen. De wet is op zijn beurt weer vooral belastend voor de groep mensen die ten aanzien van de grootte van hun groep en de door hun (in dit geval, niet) genomen verantwoordelijkheden een onevenredig groot aandeel van die belasting vormen.Want tot op heden lijkt 2G vooral ontworpen om ongevaccineerden te pesten.
Kun je het wel 'pesten' noemen om het lelijk te laten klinken, maar dat is niet anders dan dat ik zou zeggen "Mensen die zich niet laten vaccineren doen dat alleen maar om gevaccineerden te pesten." Klinkt naar, maar is zonder enige waarde en puur op emotie gespeeld.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de ouders er niet tegen gaan protesterenRobkazoe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:09:
[...]
Als je dit wil doorvoeren, dan moet daar minimaal een jaar tussen zitten. Dus schooljaar 2022-2023 (met de zomervakantie 2023) op z’n vroegst.
Ik denk dat je onderschat hoe groot het verschil gevoelsmatig is tussen een wintervakantie en een zomervakantie. Als je dat gevoel moet ombuigen ben je denk ik wel langer bezig dan een jaarEn wintervermaak zal ook anders moeten. Daar zal een kabinet ook op moeten voorsorteren door bv dierentuinen en buiten festiviteiten wel door te laten gaan. Die leveren toch beperkte besmettingen op. En vakantie in Nederland kan altijd ook tijdens de wintermaanden in huisjes of eventueel in het buitenland als er mogelijkheden zijn. Maar goed, vakanties in het buitenland is altijd een risico maar dat is het nu ook tijdens de zomervakantie.
Of... het is ontworpen om ze niet op risicovolle plekken te hebben zodat ze geen virus oplopen en niet vervolgens zorgdruk creëren....?Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:44:
[...]
Om iets te mogen, of om iets te kunnen?![]()
Want tot op heden lijkt 2G vooral ontworpen om ongevaccineerden te pesten.
Ik denk dat als je dit wilt veranderen je meer moet veranderen dan je denkt. Het is wettelijk recht 2 weken aansluitend vakantie te hebben ergens in het jaar.Patriot schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:37:
[...]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de ouders er niet tegen gaan protesteren
[...]
Ik denk dat je onderschat hoe groot het verschil gevoelsmatig is tussen een wintervakantie en een zomervakantie. Als je dat gevoel moet ombuigen ben je denk ik wel langer bezig dan een jaar
Daarnaast als de zomer vakantie 4 weken duurt betekend dit dat velen door een stuk overlap tegelijk vakantie heeft, omdat niet iedereen strak de eerste of laatste 2 weken vakantie heeft. Bedrijven kunnen wel deels sluiten dan, omdat er geen personeel is. Kom je in de zomer ook in een soort lockdown terecht automatisch, omdat niets open is. Daardoor zullen ook werkgevers/ bedrijven niet voor een dergelijk plan zijn. Spreiden is nu veel beter mogelijk.
Daarnaast, omdat dan ook iedereen tegelijk weg wil zal je (nog meer) drukte hebben in die periode, waar het nu met 2 maal 3 weken per regio nog wat gespreid wordt.
4 weken zomervakantie is denk ik dus een utopie, een vakantie inleveren tussendoor overigens ook, maar dat is omdat kinderen soms even een weekje nodig hebben bij te komen van een heel blok zonder onderbreking te moeten leren. (Vooral in de lagere groepen en als ze nieuwe dingen leren van toepassing?) Wellicht dat dus zelfs de leerplicht qua gemaakte school-uren daarmee zelfs op de schop moet.
Maar vergelijk je nu dezelfde statistieken? Die tabel heeft het over de mediaan.Wolly schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:55:
De gemiddelde ongevaccineerde ziekenhuisopname patient is 60 jaar, de gemiddelde volledig gevaccineerde ziekenhuisopname patient is 75 jaar.
De gemiddelde ongevaccineerde IC patient is 59 jaar, de gemiddelde volledig gevaccineerde IC patient is 69 jaar.
Zie tabel 2.
De mediaan gaat normaal gesproken eigenlijk niet echt omlaag als je een uitschieter toevoegt aan je dataset, het gemiddelde wel.LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:04:
Al hebben wij toevallig nu 1 35er liggen en een jonge meid die zwanger was. Dus dat haalt de boel gemiddel bij ons wel omlaag. Normaal zijn het vooral 50ers
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Misschien een stomme vraag, maar mag jij dergelijke informatie wel (online) openbaar delen van jouw werkgever?LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:04:
[...]
. Al hebben wij toevallig nu 1 35er liggen en een jonge meid die zwanger was. Dus dat haalt de boel gemiddel bij ons wel omlaag. Normaal zijn het vooral 50ers
Hoi.42erik schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:17:
[...]
wacht.... Heb je het dan nu over mensen die gevaccineerd/hersteld zijn, die dus gewoon een qr hebben, maar die niet willen laten zien?
Twee keer pfizer achter de kiezen en ik ontwijk elke plek die een CTB controleert. In mijn persoonlijke omgeving ben ik daar niet de enige in.
En nu ontwijkt iedereen alle plekken die CTB hanteerden en ook degenen die dat niet deden. Was dat het doel ?jadjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:18:
[...]
Hoi.
Twee keer pfizer achter de kiezen en ik ontwijk elke plek die een CTB controleert. In mijn persoonlijke omgeving ben ik daar niet de enige in.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hier ook 1. Dubbel Gevaccineerd maar weiger qr te gebruiken.jadjong schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:18:
[...]
Hoi.
In het begin eind september een aantal keer gebruikt, maar het voelde echt niet goed.
Niet eens per alleen vanwege de uitsluiting, maar vooral omdat ik het niet normaal wil vinden om je medische status aan te moeten tonen om aan de samenleving mee te doen.
Dat ctb heeft niets met corona te maken imo.
Belgie mag natuurlijk ook niet achter blijven:user109731 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:30:
Dit is toch wel bizar om ook hier in Nederland te zien gebeuren:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...en-aan-gevolgen-van-covid
Dit is een groot probleem inderdaad. Mensen voorspellen dat y gaat gebeuren, want reden x. Vervolgens gebeurt y ook, door reden z. Op de een of andere manier denken die mensen die y om x voorspelden, dat x dan waar is.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
[...]
Hugo heeft eerder heel stellig allerlei andere dingen gezegd. Toen de complotdenkers dat in twijfel trokken werden ze afgebrand door iedereen, met hun gekke complotten.
X gaat vaak over verwachte intenties, terwijl z een externe oorzaak is. Het patroon is duidelijk, maar zeer, zeer schadelijk.
ik ben best wel benieuwd hoe vaak je dat gedaan heb en waar , ik heb het één keer gedaan om in de sportschool te komen daarna hoefde het niet meerKingKoning schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:46:
[...]
Hier ook 1. Dubbel Gevaccineerd maar weiger qr te gebruiken.
In het begin eind september een aantal keer gebruikt, maar het voelde echt niet goed.
Niet eens per alleen vanwege de uitsluiting, maar vooral omdat ik het niet normaal wil vinden om je medische status aan te moeten tonen om aan de samenleving mee te doen.
Dat ctb heeft niets met corona te maken imo.
of je gaat vaak uit eten
Dat, plus het feit dat men enorm selectief kritisch is. Uitspraken van iemand als <insert willkeurige antivaxx prominent> worden niet tegen dezelfde meetlat gehouden als uitspraken van Rutte/RIVM/enz.ZieMaar! schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:08:
[...]
Dit is een groot probleem inderdaad. Mensen voorspellen dat y gaat gebeuren, want reden x. Vervolgens gebeurt y ook, door reden z. Op de een of andere manier denken die mensen die y om x voorspelden, dat x dan waar is.
X gaat vaak over verwachte intenties, terwijl z een externe oorzaak is. Het patroon is duidelijk, maar zeer, zeer schadelijk.
Dat verbaast me met name. Heel mooi als je kritisch bent, maar dan wel graag over de hele linie.
Dat is inderdaad het grote probleem van de mensen die zo graag 'kritisch' zijn. Dat was ook al met degene die tegen andere vaccinaties waren: Ze waren zo kritisch op de 'mainstream'. Nou tot op zekere hoogte prima dat je het zelf uitzoekt. (Met het probleem dat voor veruit het merendeel het gewoon niet te doen is realistisch gezien). Maar vervolgens als ze iemand op hun anti-vaccinatie Facebook groep zien vertellen hoe de dochter van de groenteboer van de nicht van hun kapster toch echt autisme kreeg na d'r mazelen vaccinatie, dan wordt dat zonder enige vorm van kritisch nadenken voor waarheid aangenomen.Yucon schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:23:
[...]
Dat, plus het feit dat men enorm selectief kritisch is. Uitspraken van iemand als <insert willkeurige antivaxx prominent> worden niet tegen dezelfde meetlat gehouden als uitspraken van Rutte/RIVM/enz.
Dat verbaast me met name. Heel mooi als je kritisch bent, maar dan wel graag over de hele linie.
Ik heb zelf inderdaad letterlijk 1x in Nederland tot nu toe mijn QR code gebruikt. Paar keer in Frankrijk. Dat bijvoorbeeld laten zien dat je niet besmet bent tijdens een pandemie gezien wordt als niet acceptabel omdat je niet je medische status zou moeten delen, tja, ik snap het niet. Als je besmet bent zou je daar niet horen te zijn lijkt mij. Tenzij ze daar ook anders over denken.bie100 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:14:
[...]
ik ben best wel benieuwd hoe vaak je dat gedaan heb en waar , ik heb het één keer gedaan om in de sportschool te komen daarna hoefde het niet meer
of je gaat vaak uit eten
Dat we in half december in lockdown gingen zag je in november al aankomen toen er heel doelbewust werd verzaakt om actie te ondernemen.
Ben benieuwd met wat voor app ze komen als plan 'oneindige boosters' ook niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 30-12-2021 08:44 ]
Helaas laat je met zo'n QR je huidige coronastatus niet zien, maar ook of je gevaccineerd of hersteld bent.Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:35:
[...]
Ik heb zelf inderdaad letterlijk 1x in Nederland tot nu toe mijn QR code gebruikt. Paar keer in Frankrijk. Dat bijvoorbeeld laten zien dat je niet besmet bent tijdens een pandemie gezien wordt als niet acceptabel omdat je niet je medische status zou moeten delen, tja, ik snap het niet. Als je besmet bent zou je daar niet horen te zijn lijkt mij. Tenzij ze daar ook anders over denken.
Anders was het logischer geweest inderdaad.
ja ik hoor wel meer mensen roepen dat ze die QR vaak gebruiken en ik vroeg me oprecht af waar dan? ja in restaurants of cafés maar goed dat weet je dan van te voren dan moet je achteraf niet lopen zeiken ( mijn mening dan he)Sissors schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:35:
[...]
Ik heb zelf inderdaad letterlijk 1x in Nederland tot nu toe mijn QR code gebruikt. Paar keer in Frankrijk.
Het gaat niet om "zie je wel dat wij gelijk hebben gekregen" of "wij geloven de wetenschap dus begrijpen het wel" (over polarisatie gesproken).Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:38:
[...]
Het gaat er om dat er 2 mannen het woord voeren, en dat die gewoon keihard gelogen hebben. En dat kan gebeuren in een situatie als waarin we zitten waarin heel veel onduidelijk was en elke week de kennis groter werd. Dan is het logisch (wetenschappelijk gezien, niet sentimenteel...) dat je terugkomt op eerdere beloftes.
Maar, dan zeg je sorry. Geef je aan waarom je de belofte die je eerder hebt gemaakt, toch moet breken. Dat maakt ze menselijk, en geloofwaardiger. Nu is het beeld dat ze van alles kunnen roepen, en als een week later die belofte toch gebroken wordt, nou ja, boeien, maakt geen zak uit. Ze komen overal mee weg. Dat is het sentiment dat je krijgt. (of, je belooft natuurlijk minder, zonder te hakkelen en allemaal "uh"'s tussendoor)
En dan helpt het natuurlijk al helemaal niet mee dat ze na de toeslagen affaire "aftreden" maar doorgaan want er komen bijna verkiezingen. En ondertussen flink drastische maatregelen doorvoeren, wat ook voor het sentiment niet helpt. Dit geeft namelijk helemaal het beeld: als minister kun je heel de shit verkloten, gewoon blijven zitten, en ook nog eens heel drastische maatregelen doorvoeren.
Dat is allemaal sentiment ja. Maar sentiment is de reden waarom veel mensen "tegen" zijn, want vrijwel niemand van de groep die tegen is, heeft daar echt onderbouwing voor. En dat sentiment ga je ondertussen niet meer veranderen.
Exact expert nodig?
Doet er niet toe, dat is een hele andere discussie, maar diegene zijn tegen enige vorm van je medische status delen.Dennahz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:42:
[...]
Helaas laat je met zo'n QR je huidige coronastatus niet zien, maar ook of je gevaccineerd of hersteld bent.
Anders was het logischer geweest inderdaad.
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.