Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.263 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:24:
[...]

Je zit natuurlijk nog met een backlog van besmettingen, maar als ik het zo zie nestelt omikron zich vooral in de bovenste luchtwegen en niet tot minder in de longen. Dus eigenlijk zouden er, na het afwerken van patiënten die nog Delta hebben, veel minder (langdurige) ziekenhuisopnames moeten zijn.

Misschien wel een hoger aantal tegelijk, maar minder langdurig en veel minder ernstig. De grootste zorgdruk zal nu vooral nog komen van de Delta besmettingen.

Correct me if I'm wrong. Al met al best goed nieuws allemaal.
Die hoop heb ik inderdaad ook. Natuurlijk heb je nog steeds kans dat een BLWI nog omslaat in een longontsteking. Maar dat zou een stuk minder moeten zijn dan het "oude" virus. De eerste stap naar transformatie tot een flink verkoudheidsvirus.

Laten we hopen dat het doorzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

codex schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:07:
De Jonge net bij het nieuws, over Nederlanders die de grens overgaan om te winkelen:"Doe het niet, tenzij je op vakantie gaat."
Feitelijk is het natuurlijk gewoon lachwekkend, dus als ik een minivakantie boek en 2 dagen in Antwerpen overnacht kan het wel.

Nu na 2 jaar covid blijkt dat investeringen in de zorg achterblijven begrijp ik wel dat mensen de grens over gaan. Er is ook nog zoiets als een leven buiten corona, als ik naar mijn eigen geestelijk welbevinden kijk snap ik heel goed dat mensen niet eeuwig thuis willen zitten.
De eerste uitspraak van De Jonge waar ik het zelfs mee eens ben. :) Wij winkelen altijd als we op vakantie zijn, zelfs vaak op tripjes met maar 1 hotelovernachting. Vinden we gewoon veel leuker dan in de eigen woonplaats. Dat is toch anders "winkelen". Maar dat heeft toch niks met COVID te maken? Voor sommige mensen is een korte stedentrip nou eenmaal al "vakantie". Nederlanders verdienen niet allemaal een minister-salaris natuurlijk. :) En het ís natuurlijk ook gewoon "vakantie". Dat had hij kunnen weten, hij heeft hem zelf met een week verlengd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Jonge net bij het nieuws, over Nederlanders die de grens overgaan om te winkelen:"Doe het niet, tenzij je op vakantie gaat."
Feitelijk is het natuurlijk gewoon lachwekkend, dus als ik een minivakantie boek en 2 dagen in Antwerpen overnacht kan het wel.

Nu na 2 jaar covid blijkt dat investeringen in de zorg achterblijven begrijp ik wel dat mensen de grens over gaan. Er is ook nog zoiets als een leven buiten corona, als ik naar mijn eigen geestelijk welbevinden kijk snap ik heel goed dat mensen niet eeuwig thuis willen zitten.
Daarentegen is de Belgische middenstand erg blij het al die Nederlanders: Antwerpse horeca-uitbaters en winkeliers blij met Nederlandse klanten: "20 procent meer omzet dan verwacht"

De komst van zoveel Nederlandse klanten heeft volgens sommige ondernemers hun eindejaar omzet gered.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46

Nogal zure interpretatie. Hij bedoelt het goed en probeert de rem op de besmettingen door contacten in buitenlandse winkels te zetten.

Hij bedoelt niet letterlijk dat alles prima is dóórdat er een overnachting bij is. Het is taktisch spel, het grootste deel van de mensen gaat niet een overnachting in België regelen. En een deel van de dagjesmensen zal wellicht luisteren naar de Jonge en daarmee heeft hij door een simpel advies wellicht heel wat besmettingen in ons land voorkomen. Gratis poging, dus niet te veel op zoiets kritiek gaan leveren, zou ik zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Het nieuws over Nederlanders in Belgie is buitengewoon gekleurd.

Vergeet lockdown en kijk op een willekeurige dag in Antwerpen. Je ziet er altijd veel Nederlanders. Niet zo vreemd, want het is een levendige stad met een half miljoen inwoners op korte afstand van de grens.

Kijk vervolgens op een dag dat veel Nederlanders vrij hebben, zoals nu tussen Kerst en nieuwjaar. Dan is het niet vreemd dat het aandeel van de Nederlanders oploopt tot 25% of 30%. En dat het druk is, want ook zonder de Nederlanders zijn het drukke dagen in de Antwerpse binnenstad.

Ik was op 2e Kerstdag in Antwerpen. Twee observaties:
1. in het centrum was het heel druk
2. ongeveer 1/3e van de auto's in dat stadadeel was Nederlands.

Natuurlijk voegt de lockdown een flink aantal Nederlanders toe, maar de verhoudingen zijn lang niet zo extreem als wordt gesuggereerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:49
t_captain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:49:

Vergeet lockdown en kijk op een willekeurige dag in Antwerpen. Je ziet er altijd veel Nederlanders. Niet zo vreemd, want het is een levendige stad met een half miljoen inwoners op korte afstand van de grens.

Kijk vervolgens op een dag dat veel Nederlanders vrij hebben, zoals nu tussen Kerst en nieuwjaar. Dan is het niet vreemd dat het aandeel van de Nederlanders oploopt tot 25% of 30%. En dat het druk is, want ook zonder de Nederlanders zijn het drukke dagen in de Antwerpse binnenstad.

Ik was op 2e Kerstdag in Antwerpen. Twee observaties:
1. in het centrum was het heel druk
2. ongeveer 1/3e van de auto's in dat stadadeel was Nederlands.

Natuurlijk voegt de lockdown een flink aantal Nederlanders toe, maar de verhoudingen zijn lang niet zo extreem als wordt gesuggereerd.
Er zullen er vast wat meer rondlopen als normaal... maar ik sprak vandaag nog een belg en die vond het wel meevallen. De meeste "hollanders" komen toch niet verder als de meir en de groenplaats. Ga je iets meer de wijken in valt het alweer mee.... of bezoek eens een compleet andere stad als gent, hasselt of turnhout. Daar valt het al helemaal mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:28

Investeringen in de zorg die achter blijven ? Daar stemmen we al jarenlang voor , want de kiezer wil efficiënte planbare zorg die goedkoop is , want belasting betalen is een vies woord.

Je gaat maar gezonder leven en als je je best maar doet lukt alles. We moeten af van het idee dat de overheid iets doet waar wij niets aan kunnen doen , we stemmen zo niets meer niets minder. En dat beleid is gericht op individu en markt werking. Dan hoef je niet te verwachten dat er structureel, met een visie voor de toekomstige brede maatschappij in het achterhoofd wordt geïnvesteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:27:
[...]

Ik vind eerlijk gezegd dat je direct wel met een redelijk extreem idee aan komt zetten. Mijn inziens een totaal niet wenselijke situatie. Dat had betekend dat deze piek dodelijk zou aflopen voor 70-80% van degene die nu op de IC terecht kwamen. Lekker man.

Zullen we de tussenstappen dit keer niet overslaan voordat we met zulke ideeën gaan strooien?
Is het een zoveel extremer idee dan miljoenen mensen in lockdown gooien, met alle gevolgen van dien? Winkeliers die geknworden, studenten die depressief worden, kanker en hartpatiënten die de zorg niet krijgen die ze nodig hebben?

Kijkend naar de laatste, waarom behandelen we een Covid patiënt wel, en die kankerpatiënt niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:33
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:19:
[...]

Is het een zoveel extremer idee dan miljoenen mensen in lockdown gooien, met alle gevolgen van dien? Winkeliers die geknworden, studenten die depressief worden, kanker en hartpatiënten die de zorg niet krijgen die ze nodig hebben?

Kijkend naar de laatste, waarom behandelen we een Covid patiënt wel, en die kankerpatiënt niet?
Treat first what kills first.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
  • Laatst online: 20-07-2023
CornermanNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:16:
[...]

Investeringen in de zorg die achter blijven ? Daar stemmen we al jarenlang voor , want de kiezer wil efficiënte planbare zorg die goedkoop is , want belasting betalen is een vies woord.

Je gaat maar gezonder leven en als je je best maar doet lukt alles. We moeten af van het idee dat de overheid iets doet waar wij niets aan kunnen doen , we stemmen zo niets meer niets minder. En dat beleid is gericht op individu en markt werking. Dan hoef je niet te verwachten dat er structureel, met een visie voor de toekomstige brede maatschappij in het achterhoofd wordt geïnvesteerd.
Miss stemmen de mensen niet op de huidige overheid in de afgelopen 10j die momenteel kritiek hebben ;)
Je hebt gelijk dat we met deze overheid in deze situatie belandt zijn en dat er weinig gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
[...]

Die stelling is al tientallen keren voorbij gekomen, het antwoord is altijd hetzelfde gebleven.

Maar we moeten inderdaad de planbare zorg weer op gang brengen en houden, lange termijn visie + pakket is nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

Stoney3K

Flatsehats!

Morpheusk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:22:
[...]

Treat first what kills first.
Daar heb ik een mooie tegenover:

Penny wise, pound foolish.

Misschien is deze hyperfocus op de korte termijn uiteindelijk juist iets wat een hoop schade op de lange termijn veroorzaakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
[...]

Sprekende namens de depressieve studenten: als iedereen gewoon even z'n bijdrage levert zijn wij het beste geholpen. Niet met het eeuwig betwisten van maatregelen :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:09

heho

Ommen, Overijssel

LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:06:
[...]

Wij hebben nu een populatie die er al weken ligt, allemaal tracheostoma en ontwennen van beademing. Die gemiddelden zijn precies dat. Gemiddelden. Maar de aanwas is een stuk minder dan een paar weken geleden, dat zegt wel wat.
Kan ik volledig bevestigen. Als we nu een leeg Covid bed hebben, dan blijft dat bed nu soms langer dan 24 uur leeg. Ook hebben wij de laatste tijd niet veel patiënten meer over hoeven te plaatsen, en hebben we zelfs wat over kunnen nemen uit een ander ziekenhuis.
Het werd tijd ....
Hopelijk kunnen we snel weer uit cohort met een hele unit, en kunnen we over op een mini cohort met 5 bedden.

[ Voor 8% gewijzigd door heho op 29-12-2021 19:53 ]

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:04:
[...]

De gemiddelde ongevaccineerde IC patient is zo 20 jaar jonger dan de oudjes die ondanks vaccinatie ziek worden en in het hospitaal belanden. Dus dan zit je in de groep tussen de 40 en 60 vooral. Al hebben wij toevallig nu 1 35er liggen en een jonge meid die zwanger was. Dus dat haalt de boel gemiddel bij ons wel omlaag. Normaal zijn het vooral 50ers
Jouw N=1 ervaring kan ik niet rijmen met de RIVM cijfers van december.

De gemiddelde ongevaccineerde ziekenhuisopname patient is 60 jaar, de gemiddelde volledig gevaccineerde ziekenhuisopname patient is 75 jaar.

De gemiddelde ongevaccineerde IC patient is 59 jaar, de gemiddelde volledig gevaccineerde IC patient is 69 jaar.

Zie tabel 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

t_captain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:49:

Als er tijdens een lockdown net zo veel Nederlands als normaal in Antwerpen zijn is dat natuurlijk ook al absurd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 13:10

3raser

⚜️ Premium member

LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:36:
Ben je oprecht onwetend? Wellicht ipv suggestieve vragen stellen zou je die vragen op een open manier kunnen stellen. Dat scheelt al enorm in hoe het overkomt. Succes!
Ik ben niet de beste vragensteller. Dat is zeker. Maar ik ben in ieder geval geen complot denker. Ook al wordt ik hier wel zo weggezet. Iedere kritische opmerking (niet eens vragen) over vaccineren worden weggemod onder het mom van niet-bewezen of geen bronvermelding. Vermeld ik wel een bron wordt het weggemod als te oud en daardoor niet relevant. Plaats ik een recente bron wordt ik weggemod zonder opgaaf van reden! Serieus, zijn jullie zo pro-vaccineren dat iedere vorm van kritiek verboden is? Het zal waarschijnlijk liggen aan de manier waarop ik het breng ofzo. Er zal een streepje achter mijn naam staan. Voor de duidelijkheid: Ik heb gewoon keurig mijn Pfizer shotjes gehad hoor. Er zitten geen 5G chips in en de overheid probeert ons niet massaal om te leggen. Ja, ik ben waarschijnlijk wat suggestief in mijn reacties en daar zit mogelijk zo'n 2 jaar corona-frustratie bij. Maar kap nou eens met iedereen die niet in je straatje kletst een wappie/complotdenker te noemen. Want als je iemand zou willen overtuigen van alle goede werken van het vaccin dan doe je verdraaid slecht werk door de mensen die je (mogelijk) zou moeten overtuigen tegen je in het harnas te jagen.

Maar bedankt voor je reactie. Ik ga er aan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:24:
[...]

Miss stemmen de mensen niet op de huidige overheid in de afgelopen 10j die momenteel kritiek hebben ;)
Je hebt gelijk dat we met deze overheid in deze situatie belandt zijn en dat er weinig gaat veranderen.
Exact , en dat is juist het probleem ;) , dat gebrek aan cohesie, we denken en krijgen wellicht het gevoel alles wel zelf te kunnen , maar vergeten dat we zo sterk zijn als de omgeving toe laat. Hoe meer we als samenleving wel varen hoe beter het individu gedijt. Dat besef is vakkundig gesloopt door de neo liberale denkwijze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CornermanNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:16:
[...]

Als de uitgaven in de zorg niet zouden achterblijven en grenzeloos zouden moeten groeien voor die oneindige sloot IC bedden heb je ook heel snel half Nederland op de achterste benen…

Iedereen wil oneindige zorg voor iedereen. Maar als er betaald moet worden is er ineens niemand thuis.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 16:47
3raser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:04:
[...]

Ik ben niet de beste vragensteller. Dat is zeker. Maar ik ben in ieder geval geen complot denker. Ook al wordt ik hier wel zo weggezet. Iedere kritische opmerking (niet eens vragen) over vaccineren worden weggemod onder het mom van niet-bewezen of geen bronvermelding. Vermeld ik wel een bron wordt het weggemod als te oud en daardoor niet relevant. Plaats ik een recente bron wordt ik weggemod zonder opgaaf van reden! Serieus, zijn jullie zo pro-vaccineren dat iedere vorm van kritiek verboden is? Het zal waarschijnlijk liggen aan de manier waarop ik het breng ofzo. Er zal een streepje achter mijn naam staan. Voor de duidelijkheid: Ik heb gewoon keurig mijn Pfizer shotjes gehad hoor. Er zitten geen 5G chips in en de overheid probeert ons niet massaal om te leggen. Ja, ik ben waarschijnlijk wat suggestief in mijn reacties en daar zit mogelijk zo'n 2 jaar corona-frustratie bij. Maar kap nou eens met iedereen die niet in je straatje kletst een wappie/complotdenker te noemen. Want als je iemand zou willen overtuigen van alle goede werken van het vaccin dan doe je verdraaid slecht werk door de mensen die je (mogelijk) zou moeten overtuigen tegen je in het harnas te jagen.

Maar bedankt voor je reactie. Ik ga er aan werken.
Even uitgaande van oprechte intenties: een mogelijke verklaring ligt erin dat in dit subforum in meerdere draadjes de wetenschap rondom de vaccins op relatief (zeker voor een forum) niveau besproken wordt. Die cijfers schetsen een heel duidelijk beeld.

Om de paar dagen komt er in topics als deze en de kroeg weer iemand met steevast dezelfde 'kritische blik', dan ter kwader trouw gebruikt. Velen weten hier precies waarom dat niet rijmt met de huidige wetenschappelijke consensus. De tijd is er simpelweg niet om iedereen uitgebreid alles nog eens uit te leggen. Lees die draadjes eens, zou ik zeggen, dan kun je misschien met een nieuwe en scherpere invalshoek komen :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:06:
[...]

Als de uitgaven in de zorg niet zouden achterblijven en grenzeloos zouden moeten groeien voor die oneindige sloot IC bedden heb je ook heel snel half Nederland op de achterste benen…

Iedereen wil oneindige zorg voor iedereen. Maar als er betaald moet worden is er ineens niemand thuis.
Uiteraard, betalen is een probleem. Maar het is ook gewoon denkwijze, het is altijd iemand anders zijn probleem, schuld etc, gevolgd door de zinsnede maar daar ga 'ik' niet voor betalen. Totdat men zelf in het ziekenhuis komt en ineens alles 'wil' dan wel eist. Of een andere calamiteit in het leven meemaakt waarvan men voorheen dacht, dat gebeurd mij nooit. Want ik 'werk toch hard'.

In die zin is een vaccinatieplicht of het anders benaderen van ongevaccineerden in zekere zin ook gewoon risico inschatting door het individu, met als eventuele consequentie dat je dan lager op de lijst komt als je zorg nodig hebt. Je kan niet verwachten dat, bij goede oplossingen , je voor iemand gaat die wel die keuze maakt maar bijvoorbeeld chemo nodig heeft.

Het is individuele denken is leuk, totdat men de nadelen van dat denken aan den lijve ondervindt. Dan moet er ineens van alles. Zo werkt dat neo liberalisme niet , zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:09:
[...]

Er zullen er vast wat meer rondlopen als normaal... maar ik sprak vandaag nog een belg en die vond het wel meevallen. De meeste "hollanders" komen toch niet verder als de meir en de groenplaats. Ga je iets meer de wijken in valt het alweer mee.... of bezoek eens een compleet andere stad als gent, hasselt of turnhout. Daar valt het al helemaal mee...
Klopt. In Turnhout komen sowieso wel Nederlanders uit de grensstreek tanken en winkelen. Niet zo vreemd want de grens is <10km. Ik heb niet de indruk dat dat door de lockdown extreem is toegenomen.

In Brussel was ik daags voor de lockdown, maar NL had natuurlijk wel te maken met de avondsluiting van de horeca. Amper Nederlanders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:14:
[...]
Van 30 patienten nu nog 15 over, waarvan iets meer dan de helft gevaccineerd is. Die hebben echter allemaal wel iets en zijn oud. Niemand nog geboosterd.

De ongevaccineerde helft zijn 30-60 en hebben meest geen comorbiditeiten behoudens een ontzettend obese persoon.
Je maakt in slechts twee zinnen precies het nut van vaccinatie duidelijk. Nogal een verschil tussen die twee groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Is dat interview met Gommers echt?

Waarin hij zegt dat corona peanuts is.

Op nieuwskamer.

Deepfake of einde OMT carrière?

[ Voor 26% gewijzigd door horizon1978 op 29-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Linkdrop: https://www.ed.nl/binnenl...rdam-is-omikron~af6ed968/
Het kabinet gaat ervan uit dat er volgend jaar drie boosterrondes voor coronvaccins kunnen komen en ten minste één boosterronde in 2023. Dat schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in een brief aan de Tweede Kamer.
Drie boosterrondes? Wie moet er elke 4 maanden een prik hebben?

Ik zou verwachten dat boosters niet echt in rondes gaan maar een doorlopend proces worden zoals ook het uitnoeigen van nieuwe 12-jarigen dat is. Elke maand zijn er nieuwe mensen aan de prik toe. Bedoelenze misschien dit continue proces te discretiseren in blokken van 4 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:26:
[...]

Die stelling is al tientallen keren voorbij gekomen, het antwoord is altijd hetzelfde gebleven.

Maar we moeten inderdaad de planbare zorg weer op gang brengen en houden, lange termijn visie + pakket is nodig.
Nou ja, ik denk dat de planbare zorg ergens ten koste van zal moeten gaan... We kunnen iet alles blijkt. En dan wordt nu de keuze voor de Covid patiënt genomen, vanwege threat first, maar is dat de goede keuze?

Zeker in het geval van degene die zich willens en wetens weigert zichzelf te beschermen...? En ja, dat is hard, dat weet ik. Maar de kankerpatiënten maaraten wachten is minimaal even hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
horizon1978 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:59:
Is dat interview met Gommers echt?

Waarin hij zegt dat corona peanuts is.

Op nieuwskamer.

Deepfake of einde OMT carrière?
Context, context en nog eens context.

Het is volledig uit zijn verband gerukt. Nieuwskamer doet aan clickbaits blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 29-12-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:05:
[...]

Volledig uit zijn verband gerukt.
Waar is het volledige interview te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
horizon1978 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:05:
[...]

Waar is het volledige interview te vinden?
Geen idee.

Hij zette i.i.g. het Covid-probleem tegenover het milieuprobleem. Nog een beetje een aparte uitspraak, maar goed.
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:04:
[...]

Nou ja, ik denk dat de planbare zorg ergens ten koste van zal moeten gaan... We kunnen iet alles blijkt. En dan wordt nu de keuze voor de Covid patiënt genomen, vanwege threat first, maar is dat de goede keuze?

Zeker in het geval van degene die zich willens en wetens weigert zichzelf te beschermen...? En ja, dat is hard, dat weet ik. Maar de kankerpatiënten maaraten wachten is minimaal even hard
Ik heb één vraag, waarom begin je bijvoorbeeld niet eerst met een (ook ingrijpend) vaccinatieplicht oid?

Je doet precies waar we het kabinet van beschuldigen: A tegenover Z zetten zonder naar B tot en met Y te kijken.

[ Voor 57% gewijzigd door eric.1 op 29-12-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:08:
[...]

Geen idee.

Hij zette i.i.g. het Covid-probleem tegenover het milieuprobleem. Nog een beetje een aparte uitspraak, maar goed.
De eerste berichten zijn al gezien door mij waar ze deze uitspraak koppelen aan het niet meer verbonden zijn aan het WEF…

Het wordt met de dag erger…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laten we het er maar op houden dat Gommers op zijn minst een beetje zwalkend is, hij gebruikt de term 'peanuts' inderdaad in vergelijking met de milieuproblematiek, maar hij zegt nog wel wat meer.

Link naar kort filmpje van Gommers op Twitter:

[Twitter: https://twitter.com/DeBalie/status/1476261643810131969?t=TaElOKyTbZzpig5TrZmiGQ&s=19]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
zacht schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:13:
Laten we het er maar op houden dat Gommers op zijn minst een beetje zwalkend is, hij gebruikt de term 'peanuts' inderdaad in vergelijking met de milieuproblematiek, maar hij zegt nog wel wat meer.

Link naar kort filmpje van Gommers op Twitter:

[Embed]
Dat zijn serieuze uitspraken.

Ook de booster zou hij niet halen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:51
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:05:
[...]

Het is volledig uit zijn verband gerukt. Nieuwskamer doet aan clickbaits blijkbaar.
Wat is dan de context ?

Ik begrijp dat het een vergelijking is met milleuproblematiek maar hij zegt wel wat meer dan een simpele vergelijking.

Edit: en in principe is het altijd al zo geweest dat statistisch gezien maar een klein deel echt ziek er van wordt. Echter is dat kleine deel groot genoeg om de IC capaciteit op te eisen.

[ Voor 19% gewijzigd door Palindrome op 29-12-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Palindrome schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:17:
[...]

Wat is dan de context ?

Ik begrijp dat het een vergelijking is met milleuproblematiek maar hij zegt wel wat meer dan een simpele vergelijking.
Ik moet toegeven dat mijn interpretatie nadat ik het de eerste keer hoorde toch anders was dan na het terugluisteren van dit fragment.

Maar goed, hij heeft het nog steeds eigenlijk alleen over jongeren. Voor jongeren is het over het algemeen ook peanuts. Misschien heeft hij het specifiek over Omicron? Geen idee.

Gisteren riep hij nog ergens dat hij blij was dat code zwart eruit was, dat rijmt niet met Covid in zijn algemeen peanuts noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

horizon1978 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:16:
[...]

Dat zijn serieuze uitspraken.

Ook de booster zou hij niet halen?!
Jawel. Hij heeft alleen twijfels gehad, net zoals de meesten. Na de uitnodiging is hij hem gaan halen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:01:

[...]

Ik zou verwachten dat boosters niet echt in rondes gaan maar een doorlopend proces worden zoals ook het uitnoeigen van nieuwe 12-jarigen dat is. Elke maand zijn er nieuwe mensen aan de prik toe. Bedoelenze misschien dit continue proces te discretiseren in blokken van 4 maanden?
3 boosters per jaar.... 8)7

Hoe gekker ze het gaan maken, hoe eerder mensen gaan inzien dat dit waanzin is. Iedere booster gaan minder mensen zich laten prikken en gaat er meer tegenkanting komen als ze het blijven koppelen aan iets als de coronapas.

Het resultaat? Mensen leven de regels minder en minder na, tot er in de praktijk nog weinig van over is.

Als ik de huidige berichtgeving over omikron goed interpreteer is er straks totaal geen nood meer aan boosters en prikken voor mensen anders dan de griepprik groep. Dit gaan ze (de beleidsmakers) uiteindelijk moeten accepteren.

Ik ben dus eigenlijk wel blij met dit bericht.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:08:
[...]

Geen idee.

[...]

Ik heb één vraag, waarom begin je bijvoorbeeld niet eerst met een (ook ingrijpend) vaccinatieplicht oid?

Je doet precies waar we het kabinet van beschuldigen: A tegenover Z zetten zonder naar B tot en met Y te kijken.
Oh, daar is zeker niks mis mee. Een goed idee zelfs, waarvan ik niet begrijp dat de regering die niet noemt. Ik had het even over puur wat er in de ziekenhuizen kon gebeuren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Palindrome schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:17:
[...]

Wat is dan de context ?

Edit: en in principe is het altijd al zo geweest dat statistisch gezien maar een klein deel echt ziek er van wordt. Echter is dat kleine deel groot genoeg om de IC capaciteit op te eisen.
Hier is de context:
Interview met nu.nl

"De politiek heeft besloten te besparen op de zorg. Wat vindt u daarvan?

"Ik had verwacht dat dit kabinet meer geld zou uittrekken voor de zorg, zodat we ons in de toekomst beter voor kunnen bereiden op crisissituaties. Dat kost gewoon veel geld."

"In een pandemie zouden we makkelijk moeten kunnen opschalen naar tweeduizend bedden op de ic. We zouden daarin veel kunnen leren van bijvoorbeeld het leger. Het leger bereidt zich ook voor op oorlogen en andere crisissituaties, ze hebben daar voor alles een plan klaarliggen. Dat moeten wij ook doen, zodat we nooit meer zo in de problemen komen."

"Hoe wij de afgelopen twee jaar met deze pandemie zijn omgegaan, dat kan echt niet. Het hing allemaal af van het aantal ic-plekken, daarom moest elke keer het land op slot. Dat is niet de oplossing. Op het moment dat je basis breder is en je genoeg personeel hebt als ondersteuning, dan heb je meer mogelijkheden."

In die optiek is Covid peanuts. We moeten het land dichtgooien, omdat we de zorg flink wegbezuinigd hebben en nog steeds doen.

Maar de milieuproblematiek is niet te vergelijken met de covid-problematiek.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Arthas schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:36:
"Hoe wij de afgelopen twee jaar met deze pandemie zijn omgegaan, dat kan echt niet. Het hing allemaal af van het aantal ic-plekken, daarom moest elke keer het land op slot. Dat is niet de oplossing. Op het moment dat je basis breder is en je genoeg personeel hebt als ondersteuning, dan heb je meer mogelijkheden."[/i]

In die optiek is Covid peanuts. We moeten het land dichtgooien, omdat we de zorg flink wegbezuinigd hebben en nog steeds doen.
Met de kanttekening dat je golf 1&2 niet de baas bent door meer bedden er tegenaan te gooien. Golf 3,4,5 waarschijnlijk wel en tussendoor heb je meer capaciteit om achterstallig werk in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

uit jouw quote omdat ie gewoon te grappig is (en zo heb jij het vast niet bedoeld) maar meer om aan te geven hoe los de politiek is van de werkelijkheid.
We zouden daarin veel kunnen leren van bijvoorbeeld het leger. Het leger bereidt zich ook voor op oorlogen en andere crisissituaties, ze hebben daar voor alles een plan klaarliggen.
Als er één deel letterlijk kapotbezuinigd is - is het het leger. En ja ze zullen daar beter plannen op negatieve scenarios maar toch, kabinet luistert toch niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 13:22
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:25:
[...]

3 boosters per jaar.... 8)7

Hoe gekker ze het gaan maken, hoe eerder mensen gaan inzien dat dit waanzin is. Iedere booster gaan minder mensen zich laten prikken en gaat er meer tegenkanting komen als ze het blijven koppelen aan iets als de coronapas.

Het resultaat? Mensen leven de regels minder en minder na, tot er in de praktijk nog weinig van over is.

Als ik de huidige berichtgeving over omikron goed interpreteer is er straks totaal geen nood meer aan boosters en prikken voor mensen anders dan de griepprik groep. Dit gaan ze (de beleidsmakers) uiteindelijk moeten accepteren.

Ik ben dus eigenlijk wel blij met dit bericht.
Context, context, context :/
Nederland slaat bijna 6 miljoen extra coronavaccins in voor die mogelijke extra boosterrondes. Die vaccins zouden net als 12 miljoen eerder bestelde vaccins van Pfizer/BioNTech mogelijk al zijn aangepast aan de omikronvariant.
Niet zomaar de koppensnellen en dan je onderbuik weer laten spreken.

Ik vermoed dat we Israël zullen volgen en alleen de kwetsbaren zullen inenten bij een 4de ronde tenzij er weer een nieuwe variant opduikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 29-12-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 05:05

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben misschien biased omdat ik een heftige reactie heb gehad, maar met 4 keer per jaar boosteren heb ik best wel moeite. Niet voor mijzelf, ik doe het toch niet, maar zeker gezien de richting waar het op lijkt te gaan qua risico vraag ik mij af of elke drie maanden prikken niet de goden verzoeken is. Het geeft toch een vrij heftige immuunreactie, zeker voor de groep die sowieso weinig risico loopt lijkt het mij overkill. Spijt komt altijd te laat, als over een jaar blijkt dat er autoimmuunziektes door zijn ontstaan valt het niet meer terug te draaien.

De Jonge loopt nogal op de zaken vooruit, ik denk er het mijne van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 15:34

Osxy

Holy crap on a cracker

codex schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:47:
De Jonge loopt nogal op de zaken vooruit, ik denk er het mijne van.
Dat is vrij letterlijk zijn baan. Als we nu niet bestellen en het blijkt nodig dan kan je er naar fluiten. Relatief gezien zijn de vaccins zeer goedkoop en is dit dus een goede actie in mijn ogen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 08-10 18:52
franssie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:44:
[...]
uit jouw quote omdat ie gewoon te grappig is (en zo heb jij het vast niet bedoeld) maar meer om aan te geven hoe los de politiek is van de werkelijkheid.
[...]
Als er één deel letterlijk kapotbezuinigd is - is het het leger. En ja ze zullen daar beter plannen op negatieve scenarios maar toch, kabinet luistert toch niet.
Uberhaupt lijkt me de vergelijking met het leger weinig zinvol, dat is denk ik niet hoe wij wensen dat een samenleving wordt ingericht. Daarnaast functioneren de meeste legers eigenlijk best matig, gaat er genoeg mis en duurt het na een eerste klap vaak ook nog een tijdje en sneuvelt er bij een echt conflict van een beetje afmetingen a la een pandemie, nogal wat kanonnenvoer, wat dat betreft zat Bijleveld misschien wel bij de goede film toen ze eigenlijk aan de Afghanen moest denken.

Ik ben buiten misschien wat te veel optimisme en vooral het weke gedrag van medeburgers eigenlijk niet zo negatief (of hoopvol dat het heel veel anders zou kunnen verlopen).

En dat de Jonge alvast boosters inkoopt voor een relatief pessimistisch scenario lijkt me ook niet heel onverstandig, dat andere dat dan als het dan gelijk als "door hun gewenste en af te dwingen scenario" beschrijven lijkt me weer wat snel en kort door de bocht.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 29-12-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:22

[...]

Tegen de tijd dat ik voor prik 3 ga is prik 4 er al 8)7

Complimenten weer voor de volgende faal van de overheid. Koop die dingen gewoon en houd je klep…

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 29-12-2021 21:54 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:46

[...]

Keyword in die tekst: kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:54:
[...]

Keyword in die tekst: kunnen.
Geloof me, het kwaad is alweer geschied. Onze overheid leert het nooit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:52:
[...]

Complimenten weer voor de volgende faal van de overheid. Koop die dingen gewoon en houd je klep…
En dan wachten op de WOB en het circus krijgen dat het onder de pet gehouden zou zijn ?
Niet te veel aandacht proberen te schenken aan mensen die zaken bewust mis interpreteren (inclusief wat doorgaat voor journalist), lijkt me in de volledige breedte een stuk nuttigere richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ED= AD= nieuws van de dag. BE = klikvangst krant/site

Niet echt een bron om aan te halen zeg maar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:56:
[...]

Geloof me, het kwaad is alweer geschied. Onze overheid leert het nooit denk ik.
In de context van boosters en de aanschaf van dosis voor het geval dat, wat bedoel je precies?
De hele wereld is aan boosteren, Nederland iets laat maar niet extreem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Dit is dan wel weer een geniale opmerking. We zeiken geregeld op de informatievoorziening van het kabinet richting de kamer...wat doen ze?
Demissionair minister De Jonge schrijft aan de Tweede Kamer dat hij samen met het RIVM zo goed mogelijk in kaart probeert te brengen hoeveel vaccins er nodig zijn. "Dat is niet eenvoudig aangezien we hierbij met een groot aantal, deels nog onbekende, variabelen rekening moeten houden. Het kabinet kiest daarom zoveel mogelijk voor zekerheid."
Informeren de kamer over de mogelijke vooruitzichten...

Maar nu moeten ze maar hun klep houden en maar inkopen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 11:32

Mfpower

In dubio

[...]

Wie? Jij, ik en wellicht straks je kinderen om mee te kunnen blijven doen met de maatschappij anders dan de supermarkt of anders een eeuwigdurende lockdown: https://www.nrc.nl/nieuws...laten-voortduren-a4073625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Osxy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:59:
[...]

In de context van boosters en de aanschaf van dosis voor het geval dat, wat bedoel je precies?
De hele wereld is aan boosteren, Nederland iets laat maar niet extreem.
Dat je even dropt dat er voor 4 extra rondes wordt ingekocht. Geeft vertrouwen voor deze booster en het komende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:01:
[...]

Dit is dan wel weer een geniale opmerking. We zeiken geregeld op de informatievoorziening van het kabinet richting de kamer...wat doen ze?

[...]

Informeren de kamer over de mogelijke vooruitzichten...

Maar nu moeten ze maar hun klep houden en maar inkopen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Gewoon zeggen dat je voldoende boosters inkoopt, meer hoef je niet te zeggen.

Nu heb je gelijk weer paniek gemaakt in de maatschappij, bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:57:
[...]

En dan wachten op de WOB en het circus krijgen dat het onder de pet gehouden zou zijn ?
Niet te veel aandacht proberen te schenken aan mensen die zaken bewust mis interpreteren (inclusief wat doorgaat voor journalist), lijkt me in de volledige breedte een stuk nuttigere richting.
Welk WOB verzoek? Zeg gewoon dat je vaccins inkoopt, punt. Geef geen ruimte voor speculatie en voorspelbare angstporno van de media.

Gelijk even ronde 4,5,6 én 7 eraan koppelen. Het al redelijke broze draagvlak nog wat verder uithollen. Daar zijn we echt bij gebaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

Bij elke boosterronde gaan er minder mensen geneigd zijn om te prikken, tenzij ze echt blijven pushen met dat coronapaspoort. Denk niet dat ze dat gaan kunnen volhouden als de ziekenhuizen leeg blijven, maar we zullen zien :)

Met m'n beperkte viruskennis (ben tenslotte ook maar één van de 17 miljoen virologen) lijkt het me sterk dat er na Omikron opeens een variant met meer viral load dominant gaat worden. Immers, als het mensen zieker maakt, kan het zich minder verspreiden.

Natuurlijk kunnen er op lokaal niveau nog wel bepaalde varianten ontstaan, maar echt wereldwijd dominant ala Delta of Omikron? Lijkt me sterk.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• horizon1978
Hier is het interview met nieuwskamer en Gommers:
YouTube: Diederik Gommers over coronabeleid (volledig fragment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:08:
[...]

Bij elke boosterronde gaan er minder mensen geneigd zijn om te prikken, tenzij ze echt blijven pushen met dat coronapaspoort. Denk niet dat ze dat gaan kunnen volhouden als de ziekenhuizen leeg blijven, maar we zullen zien :)
Met deze aankondiging zullen er ook weer een hoop mensen denken: laat ronde 3 maar even zitten, pak in april/mei ronde 4 wel mee voor de vakantie van juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:06:
[...]

Gewoon zeggen dat je voldoende boosters inkoopt, meer hoef je niet te zeggen.

Nu heb je gelijk weer paniek gemaakt in de maatschappij, bravo.
Daar kan de Kamer helemaal niets mee. Prima idee. Dit lijkt echt op zeiken om te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Vaccins bestellen is een zelfs al een faal bij je... Wow, het is ook letterlijk nooit goed hé. Dit is problemen zoeken voor gevorderden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:11:
[...]

Daar kan de Kamer helemaal niets mee. Prima idee. Dit lijkt echt op zeiken om te zeiken.
Je ziet toch hoe het uitgemeten wordt in de media? Grote koppen prominent op de voorpagina’s. Dan weet je voldoende, de angstmachine wordt weer opgestart. Dit keer rondom vaccins. Angst verkoopt tenslotte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:12:
[...]

Vaccins bestellen is een zelfs al een faal bij je... Wow, het is ook letterlijk nooit goed hé. Dit is problemen zoeken voor gevorderden
Ja…
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 29-12-2021 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:13:
[...]

Je ziet toch hoe het uitgemeten wordt in de media? Grote koppen prominent op de voorpagina’s. Dan weet je voldoende, de angstmachine wordt weer opgestart. Dit keer rondom vaccins. Angst verkoopt tenslotte.
Ik zie hoe jij dit interpreteert als een of andere angst-machine. Ik zie niets meer dan een vooruitzicht, voorbereid zijn op een nieuwe ronde en het informeren van de Kamer over deze inzichten en mogelijke vervolg-trajecten.

Als je hier angstig van wordt dan is het een idee om eens met iemand te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zie hoe jij dit interpreteert als een of andere angst-machine. Ik zie niets meer dan een vooruitzicht, voorbereid zijn op een nieuwe ronde en het informeren van de Kamer over deze inzichten en mogelijke vervolg-trajecten.

Ik raad je aan je blik wat te verruimen buiten GoT, bijvoorbeeld hier: https://www.nu.nl/coronav...2.html#coral_talk_wrapper

Dan zie je hoe erop gereageerd wordt door de gemiddelde Nederlander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dus we klagen over informatievoorziening voor de kamer.

En nu willen we de kamer juist die informatie niet geven dan?

Het is toch de bedoeling dat hij compleet en eerlijk is hierin? Nieuwe bestuurscultuur enzo.

Dat mensen niet na kunnen denken dat het wellicht handig is om niet achteraan in de rij te gaan staan kan hij niks aan doen?

Nee. Gewoon kopen en stil houden zou uiteindelijk meer problemen geven.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:17:
[...]

Ben het wel met hem eens. Het is een tactiek die al de hele pandemie gebruikt wordt (en waarschijnlijk altijd wel als de overheid iets wil communiceren naar het publiek). Dat inmasseren van bepaalde maatregelen, even polsen bij de burger wat de mening is over onderwerp <X>, enz.

Dat zie je bijvoorbeeld ook met bepaalde maatregelen over het klimaat (co2 paspoort). Ze laten het idee alvast een keer vallen, zodat het straks bij de invoer geen verrassing meer is en mensen hebben kunnen wennen aan het idee.

Twitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:18:
[...]

Ik raad je aan je blik wat te verruimen buiten GoT, bijvoorbeeld hier: https://www.nu.nl/coronav...2.html#coral_talk_wrapper

Zijn reacties op nujij reacties van een gemiddelde Nederlander? Daar geloof ik dus niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:19:
Dus we klagen over informatievoorziening voor de kamer.

En nu willen we de kamer juist die informatie niet geven dan?

Het is toch de bedoeling dat hij compleet en eerlijk is hierin? Nieuwe bestuurscultuur enzo.

Dat mensen niet na kunnen denken dat het wellicht handig is om niet achteraan in de rij te gaan staan kan hij niks aan doen?

Nee. Gewoon kopen en stil houden zou uiteindelijk meer problemen geven.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.
Het gaat niet om het inkopen (dat is juist goed), het gaat erom hoe je dit weer communiceert. Lekker als een bommetje het publiek in gooien dat er volgend jaar 3 rondes aankomen en 1 in 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:18:
[...]

NU.nl reacties, ja, is goed man. Kan je net zo goed naar Dumpert verwijzen.
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:21:
[...]

Het gaat niet om het inkopen (dat is juist goed), het gaat erom hoe je dit weer communiceert. Lekker als een bommetje het publiek in gooien dat er volgend jaar 3 rondes aankomen en 1 in 2023.
Mogelijk twee extra in 2022 (huidige loopt nog en telt ook voor 2022 volgens de NOS) en één in 2023.

[ Voor 30% gewijzigd door eric.1 op 29-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:21:
[...]

Als hij alleen zegt hoeveel hij gekocht heeft rekent men het zelf wel uit.
Zegt hij alleen dat hij iets gekocht heeft is hij te vaag.

Heeft hij specifiek aangegeven dat die rondes sowieso voor iedereen komen? Of dat we genoeg voorraad hebben voor als ze nodig zijn?
Misschien is t helemaal niet aan de orde, misschien voor risico groepen en misschien wel voor iedereen.

In welk scenario was er niemand over zijn uitspraak gevallen denk jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:20:
[...]

Zijn reacties op nujij reacties van een gemiddelde Nederlander? Daar geloof ik dus niks van.
Ok.
Ik denk dat 1900+ reacties daar een stuk representatiever zijn dan de 5 mensen hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De clue van het nieuws wordt weer gemist, er was namelijk allang genoeg besteld om ruim te boosteren in 2022 en 2023.

Echter, omdat de vaccins voor 2022 in de eerste helft van het jaar worden geleverd zijn deze niet aangepast voor omikron.

Er zijn dus vaccins besteld om die voorraad te vervangen indien nodig. Er is niet bekend wat ze met de vele miljoenen vaccins oude stijl gaan doen, misschien een extra boosterrondje voor wie naar Antwerpen wil? /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:31

Grvy

Bot

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:23:
[...]

Ok.
Ik denk dat 1900+ reacties daar een stuk representatiever zijn dan de 5 mensen hier.
Ik denk dat het aantal reacties helemaal niks zegt over wat de gemiddelde Nederlander denkt.

Was nu.nl niet het platform wat heel lang geen commentaar mogelijkheid had omdat het allemaal gezeik opleverde? ;)
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:25:
[...]

Hoeveel mensen zullen daar dubbel-accoubts hebben, via telegram die berichten delen om onder te spammen of via bots werken om maar bullshit eronder te krijgen?

Als dat echt een serieus representatieve weerspiegeling is van onze samenleving zou de mensheid allang uitgestorven zijn.
Je vergeet: Wereldkampioen zijn en als enigste land geen corona hebben. En daarna pas uitsterven omdat het allemaal zo kut is. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Grvy op 29-12-2021 22:26 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ok.
Hoeveel mensen zullen daar dubbel-accoubts hebben, via telegram die berichten delen om onder te spammen of via bots werken om maar bullshit eronder te krijgen?

Als dat echt een serieus representatieve weerspiegeling is van onze samenleving zou de mensheid allang uitgestorven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:23:
[...]

Als hij alleen zegt hoeveel hij gekocht heeft rekent men het zelf wel uit.
Zegt hij alleen dat hij iets gekocht heeft is hij te vaag.

Heeft hij specifiek aangegeven dat die rondes sowieso voor iedereen komen? Of dat we genoeg voorraad hebben voor als ze nodig zijn?
Misschien is t helemaal niet aan de orde, misschien voor risico groepen en misschien wel voor iedereen.

In welk scenario was er niemand over zijn uitspraak gevallen denk jij?
Naar de buitenwereld toe communiceren dat je voldoende boosters inkoopt. Je hoeft daar helemaal geen getallen aan te hangen op dit moment. Ze melden toch ook niet vooraf exact hoeveel balpennen ze inkopen?

Binnen de kamer is dit een ander verhaal, daar kan je het eerlijke verhaal vertellen met getallen. Maar dat hoef je niet 1 op 1 aan de buitenwereld te vertellen.

Dit zorgt enkel voor onrust en ruis op de lijn, iets wat je in de fragiele situatie waarin we ons bevinden juist wil voorkomen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Oh, het bestellen is niet het punt, het feit dat ie communiceert... Punt blijft staan, problemen zoeken voor gevorderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:25:
[...]

Volgens mijn informatie werkt dat niet zo bij NuJIJ.

Maar goed, dat kan ik over hier ook zeggen. Als ik ook maar iets zeg over een faal bij de overheid dan heb ik gegarandeerd van 3 accounts eenzelfde reactie binnen enkele minuten. 1 persoon of een Telegram groepje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:26:
[...]

Naar de buitenwereld toe communiceren dat je voldoende boosters inkoopt. Je hoeft daar helemaal geen getallen aan te hangen op dit moment. Ze melden toch ook niet vooraf exact hoeveel balpennen ze inkopen?

Binnen de kamer is dit een ander verhaal, daar kan je het eerlijke verhaal vertellen met getallen. Maar dat hoef je niet 1 op 1 aan de buitenwereld te vertellen.

Dit zorgt enkel voor onrust en ruis op de lijn, iets wat je in de fragiele situatie waarin we ons bevinden juist wil voorkomen lijkt mij.
Gemiddeld kamerdebat kan je volgen op televisie.
Dus het veranderd niks.
Behalve dat Hugo dus nu eerlijk is geweest.
Iets wat hij volgens sommigen hier nooit is. En dan is hij het wel. Weer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Vrijwel alles wat in de kamer besproken word IS publiek, media pakt het toch wel op. En als het wel achter gesloten deuren blijft zal de media of complotdenkers dit via WOB verzoeken publiek krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:26:
[...]

Oh, het bestellen is niet het punt, het feit dat ie communiceert... Punt blijft staan, problemen zoeken voor gevorderden.
Het blijft lastig, lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:08:
[...]
Welk WOB verzoek? Zeg gewoon dat je vaccins inkoopt, punt. Geef geen ruimte voor speculatie en voorspelbare angstporno van de media.

Gelijk even ronde 4,5,6 én 7 eraan koppelen. Het al redelijke broze draagvlak nog wat verder uithollen. Daar zijn we echt bij gebaat.
Net als of de/die media dan niet zouden gaan WOB'en en als nog suggestief zouden gaan berichten.
Eerst de suggestie wekken met wat geruchten en hem daarna met je WOB inkoppen, dat je zo'n goed medium bent dat alles boven tafel haalt.

Mij lijkt het onderhand beter dat mensen zelf wat weerbaarder worden tegen dat soort berichtgeving ipv de feitelijke onderliggende berichtgeving maar in de ban te gaan doen omdat iemand anders er iets suggestiefs van zou kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:27:
[...]

Volgens mijn informatie werkt dat niet zo bij NuJIJ.

Maar goed, dat kan ik over hier ook zeggen. Als ik ook maar iets zeg over een faal bij de overheid dan heb ik gegarandeerd van 3 accounts eenzelfde reactie binnen enkele minuten. 1 persoon of een Telegram groepje?
Tja. Op Facebook/nujij/Twitter komt wel iets meer poep dan hier.
Maar prima. Ik zal nujij voortaan als respectabele bron behandelen.

Ik blijf wel bij mijn oude spelling als dat oké is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 17:12
@Drardollan er wordt meer gemodereerd dan vroeger, maar de reacties op nu zijn niet echt beter geworden. Het is geen doorsnee van de bevolking. Het is letterlijk hetzelfde niveau als de reacties op Twitter. Het heeft echt helemaal niets met ‘de mening van Nederland’ te maken. Als je dat serieus denkt raad ik je aanje eigen advies te volgen en je blik iets breder te richten.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 29-12-2021 22:31 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:27:
[...]

Gemiddeld kamerdebat kan je volgen op televisie.
Dus het veranderd niks.
Behalve dat Hugo dus nu eerlijk is geweest.
Iets wat hij volgens sommigen hier nooit is. En dan is hij het wel. Weer fout.
Ze kopen ook zonder dat wij het weten een schilderijtje van 175 miljoen. Of een groot aandeel in AirFrance-KLM.

Het kan dus prima buiten de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Laatst online: 15:38
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:08:
[...]

Dat is toch juist wat er gebeurt is? Als je communiceert dat je 50 miljoen vaccins inkoopt is er nog meer ruimte voor speculatie. Het is toch de realiteit dat er mogelijk meerdere boosterrondes aankomen? Mag het dan niet genoemd worden omdat het bangmakerij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Zijn ze dan voor een camera gaan staan om dit te verkondigen? De bronnen hebben het over "schrijft aan de Tweede Kamer". Dat lijkt mij binnen je tweede alinea te passen.

Het is gewoon een kamerstuk (https://www.tweedekamer.n...2021Z24306&did=2021D51656) wat ingezonden is, en die zijn standaard openbaar geloof ik.

Dat de media dit eruit pikt, dat is leuk...maar dan moet je naar de media schreeuwen, niet het kabinet.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 29-12-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
n0pe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:32:
[...]

Dat is toch juist wat er gebeurt is? Als je communiceert dat je 50 miljoen vaccins inkoopt is er nog meer ruimte voor speculatie. Het is toch de realiteit dat er mogelijk meerdere boosterrondes aankomen? Mag het dan niet genoemd worden omdat het bangmakerij is?
Je communiceert dat er voldoende ingekocht worden om eventuele toekomstige boosters te kunnen geven. Meer is er niet nodig. Nu gaat de media er weer mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Nu online
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:55:
[...]

in principe iedere covidpatient in het ziekenhuis, ongeacht variant. Dexamethason is standaard behandeling. Volgens mij beginnen huisartsen er bij mensen thuis ook al mee in tabletvorm (@brothermaynard klopt dat?), wij geven het IV
Officieel volgens nhg richtlijn alleen bij zuurstof gebruik thuis. Maar als er krapte ontstaat in de 2e lijn adviseren longartsen het vaak wel om te starten. Ondanks het gebrek aan officiële ondersteuning doe ik het zelf inmiddels wel ( en ken verscheidene collega’s die het ook doen), nadat verschillende longartsen bij ruggespraak het geadviseerd hebben. Belangrijk is dan vooral niet te vroeg te zijn, je wilt vooral de cytokines remmen, niet de ‘antivirale reactie’ in de longen.

Voor huisartsen is daarnaast nog inhalatie corticosteroïden een optie in de nhg-richtlijn en het zou me niet verbazen als ‘gewone’ prednison ook nog een plaats krijgt in de toekomst in de fase tussen ‘geen hulp nodig’ en ‘zuurstof behoefte’.
Groot nadeel van dexamethason is de diabetische ontregeling die relatief snel optreedt ook bij niet diabetes patiënten. Dat is op IC natuurlijk geen bezwaar, maar in de thuis situatie is het lastig

[ Voor 4% gewijzigd door brothermaynard op 29-12-2021 22:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:34:
[...]

Zijn ze dan voor een camera gaan staan om dit te verkondigen? De bronnen hebben het over "schrijft aan de Tweede Kamer". Dat lijkt mij binnen je tweede alinea te passen.

Het is gewoon een kamerstuk wat ingezonden is, en die zijn standaard openbaar geloof ik.
Beiden hebben hetzelfde effect inderdaad, camera of brief. Beiden dus niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:32:
[...]

Ze kopen ook zonder dat wij het weten een schilderijtje van 175 miljoen. Of een groot aandeel in AirFrance-KLM.

Het kan dus prima buiten de media.
En toch weten we het en is er ophef over.

T scheelt je misschien een dag. Maar ophef krijg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:48:
[...]

Dat risico neem ik voor lief. Ik ga er vanuit dat mijn vaccinaties nog afdoende bescherming bieden tegen ernstige ziekte. Voor zover mij bekend is dat ook in de wetenschap nog steeds de consensus.
Het draait hierbij niet alleen om jezelf en welk risico jij wel wilt nemen.
Je brengt zo anderen in gevaar die door jou besmet kunnen raken en door jouw gedrag ziek of dood kunnen gaan. Wil je dat op je geweten hebben?

Dat is de vicieuze cirkel waar de virussen de winnaar zijn doordat ze kunnen blijven voortrazen en verder kunnen muteren met alle risico's.

Uitdoven is het enige wat werkt en dat betekent zo min mogelijk overdracht momenten. Totdat er een volgende generatie vaccins zijn die de besmettingen echt weten te voorkomen. Anders gaat dit nog jaren zo door wanneer men het eigen gedrag niet wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:36:
[...]

Beiden hebben hetzelfde effect inderdaad, camera of brief. Beiden dus niet doen dus.
Dus je wilt dat ze de kamer maar vaag en half informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 22:42
Het indienen van een WOB-verzoek bij het ministerie van VWS heeft overigens weinig tot geen zin. Ze lappen de regels daaromtrent nl. aan hun spreekwoordelijke laars :-).

Zie o.a.:
- https://nos.nl/l/2387051
- https://m.binnenlandsbest...ken-niet-aan.258257.lynkx
- https://www.raadvanstate....rmaking-coronadocumenten/

Maar dat terzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 11:32

Mfpower

In dubio

Ik snap het punt eigenlijk niet van de discussie die nu ontstaat. De Jonge koopt boosters in voor vier ronden. Ik snap niet wat het probleem is dat hij dat zegt, het is volledig volgens verwachting. Komt het nu te dichtbij dat we elke 3 maanden aan de booster moeten om je QR geldig te houden? Is dat ongewenste informatie? Als elke drie maanden boosteren nodig is om je QR geldig te houden om verspreiding van corona te voorkomen, icm 2G, dan is dat toch geen probleem, want die maatschappij willen we toch met z'n allen? Waarom mag dat niet gezegd worden, of op geanticipeerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:34:
[...]

Je communiceert dat er voldoende ingekocht worden om eventuele toekomstige boosters te kunnen geven. Meer is er niet nodig. Nu gaat de media er weer mee aan de haal.
Ik zou zeggen, solliciteer als media manager van het kabinet. Ze hebben vast iemand nodig zoals jij die precies aanvoelt wat NuJij, een daarmee dus heel Nederland, graag wil horen.
En de democratie respecteren is daar blijkbaar niet voor nodig.

Of misschien hebben ze liever iemand die wel het verschil weet tussen een vaccin bestellen en bieden op een schilderij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:42

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

[...]

Ok.
Zijn vooral gefrustreerden, die doen moeite in de hoop dat er dankzij hun geklaag iets veranderd. De gemiddelde Nederlander vindt het allemaal wel prima en die houdt zich gedeisd. Die wacht af. Dus die 1900+ reacties zijn niet representatiever dan de objectieve mensen hier.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 09:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:38:
Ik snap het punt eigenlijk niet van de discussie die nu ontstaat. De Jonge koopt boosters in voor vier ronden. Ik snap niet wat het probleem is dat hij dat zegt, het is volledig volgens verwachting. Komt het nu te dichtbij dat we elke 3 maanden aan de booster moeten om je QR geldig te houden? Is dat ongewenste informatie? Als elke drie maanden boosteren nodig is om je QR geldig te houden om verspreiding van corona te voorkomen, icm 2G, dan is dat toch geen probleem, want die maatschappij willen we toch met z'n allen? Waarom mag dat niet gezegd worden, of op geanticipeerd worden?
wellicht omdat toch een hele hoop mensen, diep van binnen, dat eigenlijk toch helemaal niet zo graag willen. Ik ben dubbel gevaccineerd, en ga de booster ook nog wel halen op het moment dat de oudere allemaal een booster hebben. Maar om nu om de 3 maanden een booster te halen. Daar ga ik zo 123 niet direct aan gewend zijn. Al is het maar dat ik niet elke 3 maanden de dobbelsteen wil gooien met kans op bijwerkingen. Hoe klein ze ook zijn, blijft toch een gek gevoel ergens.

En als het dan toch ''moet'' dan verwacht ik dat veel mensen 2 or 3 van de ''rondes'' overslaan zoals ze nu worden gepresenteerd en alleen de booster pakken om op vakantie te kunnen en in de zomer op het terras te kunnen zitten. Met kerst zit je toch in lockdown is dan de gedachten :+ blijft toch gek, dat je dadelijk in een wereld leeft met een virus wat altijd weer kan opdoemen, en waar je als maatschappij moet blijven prikken om enigsinds een deel van het jaar normaal te kunnen leven. Om dan vervolgens in de winter in lockdown te moeten gaan omdat de zorg het anders niet aan kan.

Als we in dit scenario terecht komen kan het toch niet anders dan dat we een radicaal andere strategie moeten gaan gebruiken. Ik noem dat niet echt meer leven. Het kan aan de donkere dagen liggen maar daar wordt ik wel een beetje depri van. En dan zal ik wel weer ''verwend'' zijn, ja ik heb echt niks te klagen. Maar ik denk dat een groot deel van ons (myself included) nog echt een hobbel moet nemen om te accepteren dat het ''oude normaal'' echt nooit meer terug gaat komen. En die hobbel nemen gaat denk ik niet heel makkelijk zijn en zal de nodige problemen in de maatschappij opleveren. Nog meer den dat we nu zien.

Tel daar de inflatie & geo-politieke problematiek bij op en je hebt best wel een giftige cocktail.

[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 29-12-2021 22:57 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ehm, jij bent degene die zegt dat ie het in stilte had moeten doen... Dat doet ie niet, dat heet communicatie...

Waarom moet ik dit uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Family Guy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:40:
[...]

Zijn vooral gefrustreerden, die doen moeite in de hoop dat er dankzij hun geklaag iets veranderd. De gemiddelde Nederlander vindt het allemaal wel prima en die houdt zich gedeisd. Die wacht af. Dus die 1900+ reacties zijn niet representatiever dan de objectieve mensen hier.
Net als de objectieve mensen in dit topic die al maanden blijven volharden in overtuigingen die je nergens in maatschappij terug hoort of ziet.

Terwijl ik dit typ zie ik op TV volle winkels en terrassen in Antwerpen uitpuilen van de Nederlanders. Aankomend weekend wordt Amsterdam gesloopt, Rotterdam is al gesloopt. De opkomt van 50- voor vaccins is helemaal niet vanzelfsprekend. Men gaat massaal op wintersport. De besmettingen blijven torenhoog. De ziekenhuizen lopen amper meer leeg.

Maar als ik de objectieve mensen hier moet geloven zit iedereen braaf thuis en gaat direct naar elke vaccinatie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:44:
[...]

Ehm, jij bent degene die zegt dat ie het in stilte had moeten doen... Dat doet ie niet, dat heet communicatie...

Waarom moet ik dit uitleggen...
Zal ik het nog een keer herhalen? Lezen.

Ik heb nergens gezegd dat het in stilte moet. Ik heb gezegd dat je niet alle details op straat hoeft te gooien.

Pagina: 1 ... 111 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.