Mfpower schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:38:
Ik snap het punt eigenlijk niet van de discussie die nu ontstaat. De Jonge koopt boosters in voor vier ronden. Ik snap niet wat het probleem is dat hij dat zegt, het is volledig volgens verwachting. Komt het nu te dichtbij dat we elke 3 maanden aan de booster moeten om je QR geldig te houden? Is dat ongewenste informatie? Als elke drie maanden boosteren nodig is
om je QR geldig te houden om verspreiding van corona te voorkomen, icm 2G, dan is dat toch geen probleem, want die maatschappij willen we toch met z'n allen? Waarom mag dat niet gezegd worden, of op geanticipeerd worden?
wellicht omdat toch een hele hoop mensen, diep van binnen, dat eigenlijk toch helemaal niet zo graag willen. Ik ben dubbel gevaccineerd, en ga de booster ook nog wel halen op het moment dat de oudere allemaal een booster hebben. Maar om nu om de 3 maanden een booster te halen. Daar ga ik zo 123 niet direct aan gewend zijn. Al is het maar dat ik niet elke 3 maanden de dobbelsteen wil gooien met kans op bijwerkingen. Hoe klein ze ook zijn, blijft toch een gek gevoel ergens.
En als het dan toch ''moet'' dan verwacht ik dat veel mensen 2 or 3 van de ''rondes'' overslaan zoals ze nu worden gepresenteerd en alleen de booster pakken om op vakantie te kunnen en in de zomer op het terras te kunnen zitten. Met kerst zit je toch in lockdown is dan de gedachten

blijft toch gek, dat je dadelijk in een wereld leeft met een virus wat altijd weer kan opdoemen, en waar je als maatschappij moet blijven prikken om enigsinds een deel van het jaar normaal te kunnen leven. Om dan vervolgens in de winter in lockdown te moeten gaan omdat de zorg het anders niet aan kan.
Als we in dit scenario terecht komen kan het toch niet anders dan dat we een radicaal andere strategie moeten gaan gebruiken. Ik noem dat niet echt meer leven. Het kan aan de donkere dagen liggen maar daar wordt ik wel een beetje depri van. En dan zal ik wel weer ''verwend'' zijn, ja ik heb echt niks te klagen. Maar ik denk dat een groot deel van ons (myself included) nog echt een hobbel moet nemen om te accepteren dat het ''oude normaal'' echt nooit meer terug gaat komen. En die hobbel nemen gaat denk ik niet heel makkelijk zijn en zal de nodige problemen in de maatschappij opleveren. Nog meer den dat we nu zien.
Tel daar de inflatie & geo-politieke problematiek bij op en je hebt best wel een giftige cocktail.
[
Voor 37% gewijzigd door
spartacusNLD op 29-12-2021 22:57
]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB