Subtiel verschil. Nee de oversterfte is niet volledig aan coronadoden toe te zijn, maar wel waarschijnlijk wel aan de effecten van corona (van lockdown tot uitgesteld zorg). En dat is ook waarom Omtzigt (o.a.) dit wil onderzoeken. Wanneer gaat uitgestelde zorg tot meer doden leiden dan het prioriteren corona zorg? Probleem is dat we dat niet weten en eigenlijk ook niet te kwantificeren is. En daarbij een valse discussie want bij het juiste beleid zijn beiden niet nodig. Moet je alleen wel bestaande frames stappen als "de zorg kost alleen geld".3raser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:31:
[...]
Die oversterfte is niet volledig aan corona toe te wijzen toch? Is dat niet waarom onder andere Omtzigt een onderzoek wil?
Begrijp met niet verkeerd dan. Ik heb er veel respect en begrip voor. Maar ik zie het als volslagen nutteloos. Symbolisch daad.Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:33:
Iedereen die ik mijn verhaal uitleg in real life heeft er begrip voor, enkele mensen hebben dezelfde keuze gemaakt. Anderen niet. Allemaal prima, als je denkt dat je nu naar de booster moet dan moet je gaan. Ik zal ook nooit iemand om proberen te praten, ik steun het als ze gaan.
Maar als jij er troost bij vind, vooral doen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......