Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:11:
[...]

Behalve dan bij Verknipt. Het leuke festival wat dus constant teruggehaald wordt in dit soort discussies.
Zag hem net al eerder voorbij komen.

Ben het wel 100% met je eens om het opnieuw een kans te geven.
Natuurlijk... maar zelfs die 2 weekendjes feesten gaven uiteindelijk een IC bezetting die tot ergens in september voelbaar was. Zal deze zomer wel anders gaan gok ik, door de hogere vaccinatiegraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:15:
[...]

Natuurlijk... maar zelfs die 2 weekendjes feesten gaven uiteindelijk een IC bezetting die tot ergens in september voelbaar was. Zal deze zomer wel anders gaan gok ik, door de hogere vaccinatiegraad...
Dat waren eerdere weekenden toch? En enige relatie met een hoge IC bezetting heb ik ook niet gezien. Vooral jongeren raakten toen snel besmet. Hele korte hoge piek.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:12:
Er wordt regelmatig naar Denemarken gewezen de laatste, maar dit soort berichten wordt je niet heel blij van
En de vaccinatiegraad is daar toch torenhoog?

Volkskrant: Met een grotendeels gevaccineerde bevolking durft Denemarken weer terug naar 2019
Denemarken ziet corona niet meer als bedreiging en laat alle beperkende maatregelen vallen. Hoe dat kan? Vaccins, is het simpele antwoord.

[...]

Daarbij spelen vaccinaties natuurlijk een belangrijk rol, maar het is ook een bijeffect van de succesvolle coronapas die Denemarken in mei 2021 invoerde.
Nou, groot succes daar dan dus uiteindelijk die vaccins en die coronapas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:14:
[...]

Verknipt en ADE waren dag en nacht verschil. Bij Verknipt werd er matig/slecht gecontroleerd, codes werden gewoon doorgegeven (net als bij die discotheek, naam kwijt sorry). ADE heeft dit bewust anders aangepakt en gezorgd voor een zo goed mogelijke controle. En dat zie je dus direct terug na zoiets.

Geef het een kans, helemaal mee eens.
Die 2 weekendjes feesten begin juli waren compleet ongecontroleerd. Iedereen mocht ineens weer feesten, als je maar die QR code had. Of het nou een screenshotje was, of je maat die de telefoon naar achteren doorgaf bij de entree... Nobody cared. Pas enkele weken later werd duidelijk wat het nou eigenlijk inhield, en wat uiteraard de gevolgen waren van de geen/slechte controle....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:33
CMD-Snake schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:05:
[...]

Dat onderwerp is al eens eerder langsgekomen. Het grootste probleem van de Tweede Kamer is informatievoorziening.

Het kabinet heeft een direct lijntje met het OMT. Voordat maatregelen aangekondigd worden kunnen bewindslieden zeker een week lang al gesprekken voeren met het OMT in de privacy van het Catshuis of een ministerie. Dat geeft het kabinet een enorme voorsprong qua informatie en ze kunnen indien nodig bedenken hoe ze die informatie gaan presenteren aan de buitenwereld.

De Tweede Kamer moet het doen met een karige technische briefing van twee uur waar alles in sneltreinvaart voorbij komt. Alle relevante documenten van het kabinet worden in de kleine uurtjes pas naar de Tweede Kamer gestuurd. Heel veel informatie en weinig tijd om deze informatie tot je te nemen en na te kunnen denken. Er speelt mede dat er een soort merkwaardige verhouding is tussen het kabinet en het OMT. Als Van Dissel daar zit is hij adviseur van het kabinet, niet van de Tweede Kamer. Daar treed een merkwaardige vermenging op van politiek en het OMT. Vragen worden slecht of nauwelijks beantwoord en we zien steeds vaker Van Dissel in aanvaring komen met commissieleden. Na die technische briefing moet de Tweede Kamer meteen aan de bak in het debat in de plenaire zaal. Ze staan dan tegenover bewindslieden die zich al een week hebben kunnen voorbereiden terwijl zij luttele uren hebben gehad.

In deze opzet is het zeer lastig om tot tegenvoorstellen te komen. Als die er komen worden ze meteen door het kabinet afgewezen, dus wat dat betreft lijkt het kabinet niet eens open te staan voor die discussie.

Een ander probleem is dat de Tweede Kamer het wel prima vindt om toe te kijken. Laat het kabinet maar een kuil graven voor zichzelf zullen ze denken. Dat probleem is niet uniek voor corona, de Tweede Kamer is eigenlijk heel lang veel te afwachtend. Mede daardoor hebben ze zoveel moeite om hun controlerende taak uit te voeren. Debatten zijn nu meer pr momentjes waar je met pakkende one-liners komt zodat je leuk uit de verf komt in de media.
De informatievoorziening is een probleem inderdaad, maar ik krijg niet het gevoel dat een betere informatievoorziening automatisch leidt tot betere input van de partijen in de TK.

We hebben een oppositie waarvan ongeveer de helft overal op tegen is, zelfs na het draaien van het beleid. Die zijn inderdaad meer bezig met PR-zaken en campagne-voeren dan controleren.

Dan de vragen die gesteld worden in de corona-ommissie sessies zijn vaak genorg dusdanig slecht dat ik eigenlijk ervan uit ga dat een heel aantal geen idee heeft wat ze daar doen, welke rol wie invult en wat de cijfers inhouden.

Zelfs met de beperkte informatievoorziening zijn sommige dingen gewoon zaken die ze moeten weten, dingen die de gemiddelde topic-bezoeker hier weet. Wanneer een gemiddeld geïnformeerde bezoeker hier betere vragen stelt dan een deel van de afgegadigden in die commissie dan is informatievoorziening het probleem niet maar een excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:15:
Zal deze zomer wel anders gaan gok ik, door de hogere vaccinatiegraad...
Dat is maar de vraag nu het lijkt alsof de vaccins in ieder geval tegen Omikron maar zo'n 10 weken goede bescherming bieden en een groter deel van de gevaccineerden zich niet gaat laten boosteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:44
Yaksa schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:29:
[...]

Die mensen hebben iets met: "Ik moet er even uit", "Ik vindt het allemaal te lang duren", "Ik ben vorig jaar ook al niet op wintersport geweest", "Ik vindt dat het kan, dus doe ik het".
hoewel dit meer in de covid-kroeg thuis hoort... Ik merk aan mezelf dat ik veel behoefte heb aan verlof. Alsmaar als een hamster door blijven rennen eist linksom of rechtsom bij mij (en wat ik op mijn werk zie bij vele anderen) zijn tol, mijn mentale gezondheid is gebaat bij vrije tijd.
Daarbij komt dat de wintersport voor mij het hoogtepunt van het jaar was/is en voor mij de ultieme vorm van ontspanning. gezond sportief buiten zijn, heerlijk. Verandering van omgeving is daarbij een extra bijdragende factor, temeer daar ik als eigen baas anders toch weer makkelijk achter de pc kruip om wat administratie te doen, nieuwe werkafspraken voor te bereiden etc

Ja, ik loop buiten nederland meer risico dan thuis, maar ik denk dat we ook naar ons gedrag moeten kijken. Zowel thuis, als op mijn werk, maar ook als ik ergens heen ga ben ik me bewust van de evt blootstelling aan besmetting en probeer ik de risico's te minimaliseren. Zo zijn we dus afgelopen zomer 'gewoon' naar Spanje op de camping geweest en hoop ik 'gewoon' naar Oostenrijk te kunnen gaan deze winter.
Met alle eisen die gesteld worden, 3 vaccinaties, lage incidentie ter plaatse en aandacht voor het eigen gedrag (en vooral: blijf in je bubble) is het risico beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er wordt regelmatig naar Denemarken gewezen de laatste, maar dit soort berichten wordt je niet heel blij van

[Twitter]

[Twitter]

Je ziet daar nu behalve de torenhoge besmettingen ook de ziekenhuizen gaan stijgen.
Ja de ziekenhuizen stijgen maar voorlopig wel minimaal terwijl de besmettingen al geruime tijd records breken. Ik wordt daar dus op zich wel redelijk blij van, besmettingen die snel stijgen betekent ook dat het sneller en harder gaat dalen. Zolang de ziekenhuizen daarbij niet overbelast worden is dat juist wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das nog inclusief nameldingen van gisteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:24
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:00:
[...]
Wie bepaalt welk risico wel of niet verantwoord is? Dat is het lastige eraan denk ik.
De regering, daar zijn ze voor. Dat elke groep wel een reden verzint waarom de maatregelen niet voor hem zouden gelden staat daar los van.
Als iemand niet rookt en niet volgevreten is, in de 20j is en niet is gevaccineerd, die neemt een risico, al is die extreem klein met corona. Iemand die 60j is en al 30j rookt neemt ook een risico, wellicht groter dan die jonge van 20j. Blijft een lastig punt.
Die zuipende 20'er die het virus volop verspreid is anders toch echt net zo goed een probleem. Zonder die grote verspreiding zouden we helemaal geen probleem hebben.
Dus die kans is overduidelijk niet extreem klein. De kans dat die 20-jarige bovengemiddeld bijdraagt aan het probleem is zelfs zeer groot.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
15.708. Daarmee loopt de daling terug tot onder de 9%. En stijgen we fors ten opzichte van een langere periode.

Maar ik denk dat we ook nameldingen van gisteren zien. Als ik die meeneem kom ik op:
dinsdag 9.111
woensdag 15.708

Gemiddeld 12.409

Dat is in lijn met eerdere dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:18:
[...]

Dat denk ik wel, zie post hierboven. Wilde het niet bij elkaar postten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ja, en die voorkomt dus erger! Zodra omicron de ongevaccineerden ook gaat bereiken,en daar is nu meer kans door, omdat gevaccineerden ook meer gaan verspreiden, zullen die ook gewoon weer het ziekenhuis inrollen.

We moeten juist blij zijn met de hoge vaccinatiegraad, anders hadden we nu echt een gigantisch probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:16:
[...]

Dat waren eerdere weekenden toch? En enige relatie met een hoge IC bezetting heb ik ook niet gezien. Vooral jongeren raakten toen snel besmet. Hele korte hoge piek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/298pL-zpR-bS-6UIUE0xiqa6SNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xX1gWngLjJ9MAJvKNgBiEwDO.png?f=fotoalbum_large

Tussen de grote golven valt hij misschien niet meer zo op. Maar hij was er wel degelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
[...]

Volkskrant: Met een grotendeels gevaccineerde bevolking durft Denemarken weer terug naar 2019

[...]

Nou, groot succes daar dan dus uiteindelijk die vaccins en die coronapas :P.
Vaccinatie doet minder tegen Omikron.

En geen idee welk Coronapas beleid ze daar hebben verder. Dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:23

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:19:
[...]

Dus die kans is overduidelijk niet extreem klein. De kans dat die 20-jarige bovengemiddeld bijdraagt aan het probleem is zelfs zeer groot.
Dat concept, dat je ook zonder zelf ziek te worden een probleem kan zijn wil maar niet landen. Ik ik ik is het enige dat telt. Waarom zou je ook remmen voor een zebrapad, de kans dat ik in m'n auto sterf aan een voetganger scheppen is nihil.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
[...]

Die 2 weekendjes feesten begin juli waren compleet ongecontroleerd. Iedereen mocht ineens weer feesten, als je maar die QR code had. Of het nou een screenshotje was, of je maat die de telefoon naar achteren doorgaf bij de entree... Nobody cared. Pas enkele weken later werd duidelijk wat het nou eigenlijk inhield, en wat uiteraard de gevolgen waren van de geen/slechte controle....
En eind juli zagen we dit verbeteren, en met ADE zag je echt dat het wel kon werken.

Eigenlijk staat of valt het met controle en handhaving. Iets wat we hier al een maand of 18 roepen op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

15/0,25 blijft zo rond de 60k testen hangen. Hoor ook nog steeds van mensen dat testen pas na een dag mogelijk is, dat opschalen lukt dus ook niet erg lijkt het.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
12500 gemiddeld over vandaag en de storingsdag van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]

Tussen de grote golven valt hij misschien niet meer zo op. Maar hij was er wel degelijk.....
Een geaccepteerde golf. Niet alles is kosteloos, daar is ook nooit vanuit gegaan toch?

Maar een gigantische stijging is het niet. Ik weet zeker dat als de controle en handhaving scherper waren geweest dat dit nog lager was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

gisteren storing, dus daar mogen we vanuit gaan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:43:
[...]

Ik zou eerder willen zeggen: als je niet kunt bewijzen dat je vanwege je werk heen en weer reist dat je dan de trein niet inkomt. Mensen zoeken maar uit hoe ze thuiskomen. Eigen schuld dikke bult.
Want? Is de trein alleen voor woon-werk? Ze hebben een kaartje dus het recht op te reizen. Mag jij alles van vinden, maar zo werkt het gewoon. Netjes dat ze extra lange treinen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
15/0,25 blijft zo rond de 60k testen hangen. Hoor ook nog steeds van mensen dat testen pas na een dag mogelijk is, dat opschalen lukt dus ook niet erg lijkt het.
De GGD kan 100.000 testen per dag aan, daar zijn ze naar opgeschaald. Dat men moet wachten zou kunnen, maar dat zou niet met de GGD capaciteit te maken mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:21:
[...]

En eind juli zagen we dit verbeteren, en met ADE zag je echt dat het wel kon werken.

Eigenlijk staat of valt het met controle en handhaving. Iets wat we hier al een maand of 18 roepen op zijn minst.
Tuurlijk... ondanks dat er genoeg horeca was die de coronapas verfoeiden waren er ook zat grotere evenementen die een en ander wel correct implementeerden. Dit samen met de fors hogere vaccinatiegraad in oktober t.o.v. Juni/Juli geeft een heel ander effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01
[...]

Alsnog voor het eerst in hele lange tijd een toename van het 7-daags gemiddelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

[Twitter]

Je ziet daar nu behalve de torenhoge besmettingen ook de ziekenhuizen gaan stijgen.
Laten we hopen dat de zkh bezetting niet of minimaal meestijgt.
Zal de test zijn om te zien hoe omicron zich in een vergelijkbare gevaccineerde populatie laat gelden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:23:
[...]

De GGD kan 100.000 testen per dag aan, daar zijn ze naar opgeschaald. Dat men moet wachten zou kunnen, maar dat zou niet met de GGD capaciteit te maken mogen hebben.
Met de gecorrigeerde cijfers kom ik op 12,5/0,25 - 50k tests. Dat is dan de helft van de capaciteit. Kan er geen waardeoordeel aan hangen maar opmerkelijk vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ik222 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:18:
[...]

Ik wordt daar dus op zich wel redelijk blij van, besmettingen die snel stijgen betekent ook dat het sneller en harder gaat dalen.
Dat is in NL 1 keer zo geweest, met het Dansen met Janssen debacle. Andere keren was elke golf ellenlang.

Volgens mij heeft een snelle stijging geen invloed op de snelheid van de daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
[...]

Een geaccepteerde golf. Niet alles is kosteloos, daar is ook nooit vanuit gegaan toch?

Maar een gigantische stijging is het niet. Ik weet zeker dat als de controle en handhaving scherper waren geweest dat dit nog lager was geweest.
Feit... maar de stampende massa aan feestende jongeren die weer een festival konden heeft anders beslist. Het was ook een beetje de euforie in die tijd denk ik.... ze stonden nog net niet te dansen in den haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:24:
[...]

Met de gecorrigeerde cijfers kom ik op 12,5/0,25 - 50k tests. Dat is dan de helft van de capaciteit. Kan er geen waardeoordeel aan hangen maar opmerkelijk vind ik het wel.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat een deel van het personeel van testen naar boosteren is geschoven, waarmee de testcapaciteit omlaag is gegaan.

Maar het laatste wat ik heb gehoord is dat we 100.000 testen per dag kunnen doen, ik heb niet gehoord over enige afschaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:25:
[...]

Feit... maar de stampende massa aan feestende jongeren die weer een festival konden heeft anders beslist. Het was ook een beetje de euforie in die tijd denk ik.... ze stonden nog net niet te dansen in den haag.
En daarvan moeten we dus iets leren. Zodat we nu beter in staat zijn om de boel gecontroleerd open te gooien.

Maar 1 geheimpje, daar heeft onze overheid werkelijk niets van geleerd. We weten vast allemaal nog eerder dit jaar toen ineens zo ongeveer alle maatregelen overboord gingen.

Onze overheid is binair. Het is alles of niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:24:
[...]

Laten we hopen dat de zkh bezetting niet of minimaal meestijgt.
Zal de test zijn om te zien hoe omicron zich in een vergelijkbare gevaccineerde populatie laat gelden.
Klopt. En we kunnen ook met enige zekerheid naar ons eigen land kijken, wij hebben stevige maatregelen en kunnen dus wel iets rustiger zitten.

Maar het optimisme wat @hoevenpe hier tentoonspreid kan echt wel definitief de kast in lijkt me. Er is veel te veel onzekerheid om ook maar 1 stapje te gaan maken binnenkort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:27:
[...]

En daarvan moeten we dus iets leren. Zodat we nu beter in staat zijn om de boel gecontroleerd open te gooien.

Maar 1 geheimpje, daar heeft onze overheid werkelijk niets van geleerd. We weten vast allemaal nog eerder dit jaar toen ineens zo ongeveer alle maatregelen overboord gingen.

Dat is misschien wel de kern van het probleem. Men durft geen kleur te bekennen.... 2G? heet hangijzer... vaccinatieplicht? Onbespreekbaar. Laten we alles maar op slot gooien, dan hebben we al die lastige discussies tenminste niet meer.....

Tekenend uit de laatste persco....

'waarom moeten de supermarkten om 20 uur dicht?'

'Dat deden we voorheen ook zo, dus dat doen we nu weer'

Tsjah....

[ Voor 10% gewijzigd door stylezzz op 29-12-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31
Veel burgers denken echter niet binair, die pakken de trein naar Antwerpen of rijden naar de sneeuw.

Alleen als je de grenzen sluit voorkom je dat waterbedeffect, de verschillen op een uur rijden zijn gewoon te groot geworden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, daar gaan we aan het Omicron-golfje beginnen lijkt het :)

Hopelijk met verder dalende ziekenhuiscijfers, zoals we mogen verwachten naar aanleiding van de resultaten in andere landen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:29:
[...]

Dat is misschien wel de kern van het probleem. Men durft geen kleur te bekennen.... 2G? heet hangijzer... vaccinatieplicht? Onbespreekbaar. Laten we alles maar op slot gooien, dan hebben we al die lastige discussies tenminste niet meer.....
Ik denk dat we daarmee inderdaad de kern van het probleem te pakken hebben. Alles blijft maar gepolder en we komen geen steek verder. Elke keer is er wel weer een groepje of groep die het voor elkaar krijgt om alles in de war te schoppen.

Er wordt constant om de hete brei heen gedraaid. Maar we weten toch allemaal allang waar het grote probleem zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:29:
Maar het optimisme wat @hoevenpe hier tentoonspreid kan echt wel definitief de kast in lijkt me. Er is veel te veel onzekerheid om ook maar 1 stapje te gaan maken binnenkort.
Dat kan nog steeds, alleen misschien niet in de Nederlandse horeca.

Verwacht steeds meer mensen die de kantjes er vanaf lopen, hoor van steeds meer mensen dat ze 'even' naar Duitsland of België rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:25:
[...]

Dat is in NL 1 keer zo geweest, met het Dansen met Janssen debacle. Andere keren was elke golf ellenlang.

Volgens mij heeft een snelle stijging geen invloed op de snelheid van de daling.
Nou ja meer besmettingen zorgt voor een snellere verzadiging en dus eerder uit de ellende, dat is een feit. Belangrijk is alleen wel dat de ziekenhuizen bij een dergelijke enorme hoge piek niet overbelast raken met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-10 15:06
Ik verwacht 14 januari de aankondiging van 2g. De druk op ongevaccineerden moet opgevoerd worden. Doordat dwang niet mogelijk is voorzie ik geen andere opties meer om te zorgen dat iedereen vaccineert en we weer grotendeels normaal kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Ik denk wel eens "on purpose"alles of niets. Maar ja, dat wordt dan meer een vermoeden dan een feit alhoewel er misschien wel mensen zijn die dat met feiten kunnen onderbouwen.

Ik heb sterk de indruk dat de regering het niet erg vindt om de besmettingen en ziekenhuisopnames op te laten lopen door een laiisez fair beleid om daarna een drukmiddel te hebben voor iets wat ze door willen drukken in de kamer.

Ik doel dan op heel laat reageren met maatregelen zodat de besmettingen en opnames zo uit de klauwen lopen dat je daarna heel flinke maatregelen moet nemen om het weer binnen de perken te brengen. extra schade is ingecalculeerde collateral damage. Als dat daadwerkelijk zo is zou ik dat heel vervelend vinden van bestuurders van het land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:26
brothermaynard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:17:
[...]

ik zou inhoudelijk nog niet zo goed weten waarom de instroom opeens hoger is, tenzij we hier in Nederland ook ineens forse covid-bijvangst hebben (covid niet opname reden) en die mensen ook daadwerkelijk alsnog opnemen, wat een trendbreuk in het gangbare beleid is.
Immers, de cijfers zijn vorige week tov de week ervoor nog flink gedaald, dus een daling in de opnames ligt dan voor de hand.
Lui die te lang hebben gewacht met naar de dokter gaan vanwege de kerstdagen en daardoor nu slechter eraan toe zijn dan wanneer ze op tijd hulp hadden gezocht.

Gebeurt elk jaar weer, zal met covid niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:31:
[...]

Dat kan nog steeds, alleen misschien niet in de Nederlandse horeca.

Verwacht steeds meer mensen die de kantjes er vanaf lopen, hoor van steeds meer mensen dat ze 'even' naar Duitsland of België rijden.
Het stapelt steeds verder op. Hoe langer het duurt, hoe meer mensen de kantjes eraf zullen lopen. Zeker omdat je met een poep en een scheet in DE/BE zit en daar nog vele andere voordelen geniet (goedkope benzine en drank).

En zo zitten we allemaal in de cirkel waar we niet uitkomen :{

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:33:
Ik verwacht 14 januari de aankondiging van 2g. De druk op ongevaccineerden moet opgevoerd worden. Doordat dwang niet mogelijk is voorzie ik geen andere opties meer om te zorgen dat iedereen vaccineert en we weer grotendeels normaal kunnen doen.
2G en een vaccinatieplicht, maar daar heeft men in Den Haag in tegenstelling tot Berlijn, Wenen en Parijs de ballen niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:30:
[...]

Veel burgers denken echter niet binair, die pakken de trein naar Antwerpen of rijden naar de sneeuw.

Alleen als je de grenzen sluit voorkom je dat waterbedeffect, de verschillen op een uur rijden zijn gewoon te groot geworden.
Grenzen sluiten gaat nooit gebeuren. Dat is geen optie. Het is alleen al niet te handhaven.

En dat ga je overigens over 2 dagen ook zien. Dat die handhaving er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ik222 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:32:
[...]

Nou ja meer besmettingen zorgt voor een snellere verzadiging en dus eerder uit de ellende, dat is een feit.
Geen idee waarom je denkt dat dat een feit is. Corona heeft heel veel herbesmettingen, dus die verzadiging gaat zo heel snel niet. Dan moet je eerder denken aan jaren voor dat optreedt, als de bevolking genoeg antistoffen heeft opgebouwd zoals we dat tegen bv. een normale griep ook gedaan hebben.
Belangrijk is alleen wel dat de ziekenhuizen bij een dergelijke enorme hoge piek niet overbelast raken met alle gevolgen van dien.
Dat gebeurde bij Dansen met Janssen gelukkig niet. Maar een enorme piek is voor de ziekenhuizen wellicht beter te behappen dan maandenlang tegen de max aanzitten (lange golf).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:32
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:35:
[...]

2G en een vaccinatieplicht, maar daar heeft men in Den Haag in tegenstelling tot Berlijn, Wenen en Parijs de ballen niet voor...
Dan nog gaat dat niet de oplossing zijn. We hadden allemaal de hoop dat vaccinatie dé uitweg zou zijn uit deze crisis. De realiteit is dan soms hard als nu blijkt dat vaccinatie alleen niet afdoende is en we ook met maatregelen moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:35:
[...]

En dat is ergens wel logisch, herinneren we ons "De slag om Rotterdam 2021" nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:24
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:29:
[...]
We zitten in een democratie waarbij er voor een vaccinatieplicht en 2G geen meerderheid is. Dus dan moet je het doen met de middelen waarvoor wel een meerderheid is. De lastige discussie hier is dus vooral dat jij blijkbaar vindt dat de democratie de deur uit mag voor deze pandemie.
Tekenend uit de laatste persco....

'waarom moeten de supermarkten om 20 uur dicht?'

'Dat deden we voorheen ook zo, dus dat doen we nu weer'

Tsjah....
Waarschijnlijk is dat omdat ze weten wat de combinatie aan maatregelen voorheen heeft gedaan. Pak je dus hetzelfde pakket, dan weet je ook wat je daarvan knut verwachten. Pas je dat pakket aan, wordt het weer een gok van hoe goed het gaat werken. Er zit dus wel logica achter om het zo te doen.

Ik vind het trouwens ook een rare maatregel, maar ik snap de logica wel omdat de regering toch van enige zekerheid moet uitgaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dutchy88 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:39:
[...]

Dan nog gaat dat niet de oplossing zijn. We hadden allemaal de hoop dat vaccinatie dé uitweg zou zijn uit deze crisis. De realiteit is dan soms hard als nu blijkt dat vaccinatie alleen niet afdoende is en we ook met maatregelen moeten leren leven.
Niet mee eens.

We hadden de hoop dat de vaccinaties een snelle uitweg zou vormen. Dat is helaas achterhaald nu blijkt dat vaccinaties besmettingen en overdracht maar marginaal en voor korte tijd voorkomen. Tegen ernstige ziekte werkt het prima.

Als we 100% van NL vaccineren dan komt er op de IC direct meer ruimte (70% op de IC is niet gevaccineerd).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Soccer98 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:33:
[...]
Maargoed, we zien wel of Antwerpen een coronabom blijkt. Volgens mij is in een 3G-samenleving drie keer per week naar een volle kroeg risicovoller dan een dag naar Antwerpen. Hoor je niemand over.
De fotos van die treinen gezien? Ik vraag me heel ernstig af of je punt wel blijft staan. Met eigen vervoer ergens parkeren en een dag door die stad struinen moet niet teveel uitmaken als ze ook niet een halve dag in de horeca gaan staan.

Maar die treinen? Aantal uur als sardientjes in een blik? Dat kan best wel eens een dingetje worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:40:
[...]

We zitten in een democratie waarbij er voor een vaccinatieplicht en 2G geen meerderheid is. Dus dan moet je het doen met de middelen waarvoor wel een meerderheid is. De lastige discussie hier is dus vooral dat jij blijkbaar vindt dat de democratie de deur uit mag voor deze pandemie.
Maar als dadelijk besloten word om toch 2G in te voeren, in ruil voor het (gedeeltelijk) opheffen van de lockdown dan is het ineens geen democratie meer? Ik zou het gewoon draaikonterij noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Soccer98 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:33:
[...]
Maargoed, we zien wel of Antwerpen een coronabom blijkt. Volgens mij is in een 3G-samenleving drie keer per week naar een volle kroeg risicovoller dan een dag naar Antwerpen. Hoor je niemand over.
Die vraag kan ik vast beantwoorden: Nee.

Tenzij de piek van Pasen 2020 ineens voorbij komt, dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:39:
En dat is ergens wel logisch, herinneren we ons "De slag om Rotterdam 2021" nog?
Als je als overheid slappe knieën krijgt bij de gedachte het tuig aan te pakken dan moet je niet gek opkijken dat de stille meerderheid het ook wel best vindt en gewoon z'n ding gaat doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:10

3raser

⚜️ Premium member

*knip* dat is niet wat er staat, dus daarmee is je post eigenlijk gewoon trollen

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:44:
[...]

Als je als overheid slappe knieën krijgt bij de gedachte het tuig aan te pakken dan moet je niet gek opkijken dat de stille meerderheid het ook wel best vindt en gewoon z'n ding gaat doen...
Dat is toch ook precies wat er gebeurd?

En volgens mij vinden ze dat wel prima in DH. De lockdown gaan ze gebruiken om 2G in te voeren en ze houden de grote meerderheid koest door oogluikend verder alles prima te vinden.

Mooi voorbeeld stond er van de week in de krant. De politie aan de grens met België stond te juichen om de 100 kilo vuurwerk die ze die dag onderschept hadden. Een medewerker van de vuurwerkwinkel vertelde lachend dat ze daar 100 kilo per minuut verkopen (zal vast wel iets overdreven zijn, dat terzijde).

Maar is dat niet waar ons land om bekend staat, het polderen? Normaal brengt dat wel goede dingen in mijn ogen, maar nu lijkt het ons telkens in de kont te bijten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:49:
[...]

Ik niet.... niemand niet. Maar wat als we daarmee weer een betrekkelijk normale maatschappij erop na kunnen houden?
Een maatschappij waar je elke 3 maanden je vrijheid terug moet kopen vind ik geen 'betrekkelijk normale' maatschappij.

Nog even los van het enorme kostenplaatje van zoiets.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:49:
[...]

Ik niet.... niemand niet. Maar wat als we daarmee weer een betrekkelijk normale maatschappij erop na kunnen houden?
Toch is dat maar de vraag.

Mijn ouders zijn direct voor de booster gegaan (logisch, 60+). Maar geven al aan dat ze een 4e prik niet zo zien zitten. En mijn ouders zijn wat dit soort dingen betreft echte braverikken, als de overheid zegt spring dan vragen ze hoe hoog bij wijze van spreke.

Het is een hele precaire situatie geworden. Voorjaar 2021 stond men op de banken voor de prikken. Ik weet zelf nog dat ik familie en vrienden die aan de beurt waren aanmoedigde snel een afspraak te maken. Ik merk dat die interesse bij mijzelf en anderen er eigenlijk niet meer is. En bij een volgende prik, hoeveel is er dan nog van over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:54:
[...]

Een maatschappij waar je elke 3 maanden je vrijheid terug moet kopen vind ik geen 'betrekkelijk normale' maatschappij.

Ik denk dat je niet moet vergeten om naar de wetenschap te kijken. En de consensus is ondertussen dat je na 6 maanden een booster moet krijgen voor maximale effectiviteit. Dit is bij andere vaccinaties ook niet vreemd. Ook een 4e of 5e prik niet. Maar dit is allemaal nog niet onderzocht, we weten nog helemaal 0,0 over de invloed van de booster. Wie weet duwt die het wel zo omhoog dat prik 4 en 5 zinloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Betrekkelijk is ook maar een relatief begrip natuurlijk.... Maar goed, keuzes zullen er gemaakt moeten worden. Op deze manier aanmodderen of 'polderen' leid tot helemaal niks. Anders zitten we hier volgend jaar in deze week weer dezelfde discussies te voeren.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:51
redwing schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:40:
[...]

We zitten in een democratie waarbij er voor een vaccinatieplicht en 2G geen meerderheid is.
Dit kan zomaar veranderen als er een nieuw kabinet in januari gepresenteerd wordt. Na bijna één jaar demissionair te zijn, zijn er veel partijen die geen kleur wilden bekennen i.v.m. achterban/potentiële kabinetsdeelname. Zo meteen met een nieuw kabinet zal er wel weer meer één lijn gevolgd gaan worden (met andere woorden: in de achterkamertjes beklonken door VVD/D66/CU/CDA) en dan worden dit soort onderwerpen waarschijnlijk ook weer bespreekbaar. En dan zal het mij niets verbazen als CU + D66 hun kerkelijke/liberale principes laten vallen voor een leuk tegenbod (kerken uitzonderen van 2G/kerken worden gevrijwaard van controles/extra geld naar onderwijs/zorg, dat soort zaken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb al een boosterafspraak in de pocket. Om me heen al een aantal jonge (< 55) mensen om zien vallen. Antivaxxers. Stomste beslissing van hun leven. Hoef ik in ieder geval niet meer in discussie met ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:35:
[...]

Grenzen sluiten gaat nooit gebeuren. Dat is geen optie. Het is alleen al niet te handhaven.

En dat ga je overigens over 2 dagen ook zien. Dat die handhaving er niet is.
We verbieden het gewoon en daarna is het voor de beleidsmakers opgelost. Dat er in praktijk niets veranderd ligt uiteraard niet aan de beleidsmakers (die er ook voor zorgden dat er geen handhaving is om het beleid, jawel, te handhaven...)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Lijkt me ook geen haalbaar scenario. Ik heb zelf ook sterk getwijfeld of ik een booster zou halen - maar toch maar gedaan om de winter door te komen.
Als er een vierde prik in mij komt is dat alleen met een aangepast vaccin op omnicron of de dan heersende variant. Vierde prik zou wel goed zijn voor de balans, nu 2x links en één maal recht dus ik loop een beetje scheef :+
Maar je kan ook niet blijven boosteren. En ondertussen bouwen zowel de gevaccineerden als de (nog)niet gevaccineerden toch ook immuniteit op door besmettingen. Ik zie in mijn kring veel besmettingen (veel meer dan de andere golven gek genoeg, nu iedereen wel gevaccineerd is i nmijn kring op twee na) maar het verloopt (tot nu toe) allemaal mild.
Dus ik ben heel benieuwd hoe we in April gaan komen en hoe het landschap er dan uit ziet. Hoop oprecht dat de zorg zich dan weer kan richten op de inhaalzorg, het type zorg waar ze voor gekozen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Om er toch wel iets positiefs in te gooien vandaag. Het nut van de boosters in de kwetsbare groepen is wel heel duidelijk aan het worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edwM3ktVDk0Y5CZxe5LVS4N40fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fs4oaUNXVyPsLAG05AVWKE6P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:54:
[...]

Toch is dat maar de vraag.

Mijn ouders zijn direct voor de booster gegaan (logisch, 60+). Maar geven al aan dat ze een 4e prik niet zo zien zitten. En mijn ouders zijn wat dit soort dingen betreft echte braverikken, als de overheid zegt spring dan vragen ze hoe hoog bij wijze van spreke.

Het is een hele precaire situatie geworden. Voorjaar 2021 stond men op de banken voor de prikken. Ik weet zelf nog dat ik familie en vrienden die aan de beurt waren aanmoedigde snel een afspraak te maken. Ik merk dat die interesse bij mijzelf en anderen er eigenlijk niet meer is. En bij een volgende prik, hoeveel is er dan nog van over?
Begrijpelijk, als ik in een kwetsbare groep zou zitten had ik ook heel graag die booster genomen. Voor mij persoonlijk geloof ik het wel even.... laat eerst diegenen maar gaan die hem echt graag willen. De coronapas is op dit moment toch nutteloos i.v.m. de lockdown. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:02:
[...]

Begrijpelijk, als ik in een kwetsbare groep zou zitten had ik ook heel graag die booster genomen. Voor mij persoonlijk geloof ik het wel even.... laat eerst diegenen maar gaan die hem echt graag willen. De coronapas is op dit moment toch nutteloos i.v.m. de lockdown. :)
Ik heb van de week vrij uitgebreid uit de doeken gedaan waarom ik nog even wacht. Mede de redenen die jij noemt. Ik ben wel heel blij dat risicogroepen om mij heen hem nu eindelijk krijgen, denk aan leerkrachten en medewerkers in kinderopvang. En ook eindelijk politieagenten. Onbegrijpelijk dat ik eerder terecht kan dan zij.

Als straks het stof wat neergedaald is, de druk van de ketel is en duidelijk is waar we heengaan dan ga ik op mijn gemak de booster halen. Ik twijfel geen seconde aan het nut namelijk. Net als velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb van de week vrij uitgebreid uit de doeken gedaan waarom ik nog even wacht. Mede de redenen die jij noemt. Ik ben wel heel blij dat risicogroepen om mij heen hem nu eindelijk krijgen, denk aan leerkrachten en medewerkers in kinderopvang. En ook eindelijk politieagenten. Onbegrijpelijk dat ik eerder terecht kan dan zij.

Als straks het stof wat neergedaald is, de druk van de ketel is en duidelijk is waar we heengaan dan ga ik op mijn gemak de booster halen. Ik twijfel geen seconde aan het nut namelijk. Net als velen.
Klopt. Maar dat jij afziet van de booster, maar niet dat zij hem sneller krijgen. Het is geen zero-sum-game.
Beiden was mogelijk geweest.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:08:
[...]

Klopt. Maar dat jij afziet van de booster, maar niet dat zij hem sneller krijgen. Het is geen zero-sum-game.
Beiden was mogelijk geweest.
Niet mee eens.

Doordat ik nu geen afspraak maak en mijn booster niet claim is er meer ruimte voor deze mensen om snel een afspraak te maken en komen ze ook sneller aan de beurt. Aangezien we nog steeds, bizar genoeg, geboortejaar als leidraad gebruiken betekent dit ook dat andere mensen die er meer baat bij hebben eerder aan de beurt zijn.

Er is maar een X capaciteit voor de prikken, ik belast die capaciteit nu niet. Als de rust wedergekeerd is dan is er voldoende capaciteit om ook mij als niet risicogroep te voorzien van een booster.

We moeten nu zorgen dat de risicogroepen, in alle leeftijden, zo snel mogelijk die booster krijgen. De volgende stap is om de groepen die minder tot geen risico hebben (mede door de 1e 2 prikken binnen de afgelopen 6 maanden) te boosteren.

Overigens zie ik niet af van de booster, dat lijkt hier in het topic een wijdverspreid misverstand te zijn. Ik stel enkel de toediening van de booster uit naar een in mijn ogen geschikter moment.

[ Voor 22% gewijzigd door Drardollan op 29-12-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:14

bert pit

asdasd

Emgeebee schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:55:
[...]

Beetje macaber misschien, maar ik vraag me dan echt af wat er in zijn hoofd om is gegaan die laatste dagen dat hij nog bij bewustzijn was en het alsmaar slechter ging. Spijt? Volharding?

We zullen het nooit weten. :N
Fransman vond dat er teveel aan mensen gesleuteld werd met name om het einde uit te stellen.

Hij stelde dat we de dood als een vorm van genade zouden kunnen zien, een positief einde van een mooi leven.

Weliswaar was dat in de context van een voltooid leven, dat hij natuurlijk nog niet had bereikt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:13:
[...]

Fransman vond dat er teveel aan mensen gesleuteld werd met name om het einde uit te stellen.

Hij stelde dat we de dood als een vorm van genade zouden kunnen zien, een positief einde van een mooi leven.

Weliswaar was dat in de context van een voltooid leven, dat hij natuurlijk nog niet had bereikt.
Heel leuk bedacht allemaal, maar dit soort figuren bepalen dit altijd voor anderen. Zij zijn zelf natuurlijk niet de kwetsbaren. En zij gaan zelf niet dood, want ze vertrouwen op hun immuunsysteem. Ik vind het jammer dat hij er niet meer is en wellicht met een gewijzigd inzicht anderen had kunnen overtuigen, maar tegelijkertijd is hij door het het delen van desinformatie debet aan vele andere mensen die zich hebben niet laten vaccineren en óók dagelijks overlijden. Ik kan er geen medelijden mee hebben, hoe verdrietig het ook is voor mensen die hem wel gekend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:01:
Om er toch wel iets positiefs in te gooien vandaag. Het nut van de boosters in de kwetsbare groepen is wel heel duidelijk aan het worden:

[Twitter]
[Afbeelding]
Tegelijkertijd is het wrang als je bedenkt dat die sterftepiek voorkomen had kunnen worden zoals in België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:13:
[...]

Hij heeft de hoogste prijs betaald, maar laten we niet vergeten hoeveel ellende hij veroorzaakt heeft met het oproepen tot protesten en niet vaccineren. Er kleeft absoluut (indirect) bloed aan zijn handen. Dat zal hij wel altijd hebben kunnen wegwuiven omdat hij zijn anonieme volgers op de socials toch niet kende en niet van de ellende hoorde omdat ze wegvielen, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is. Vergeet ook vooral niet dat hij eigenhandig 210.000 euro ingezameld heeft met list en bedrog om zichzelf te verrijken.

Dat zegt niet dat hij moest overlijden en dat dit hem gegund was, alles behalve. Was hij maar zo verstandig geweest om de prikjes te halen en zijn volgers hier ook van te overtuigen. Er is een gerede kans dat hij dan niet overleden was.

Bizar genoeg zijn er vandaag mensen die zijn FundMe gaan spekken. Het is echt te bizar voor woorden als je daarover nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:12:
[...]

Niet mee eens.

Doordat ik nu geen afspraak maak en mijn booster niet claim is er meer ruimte voor deze mensen om snel een afspraak te maken en komen ze ook sneller aan de beurt. Aangezien we nog steeds, bizar genoeg, geboortejaar als leidraad gebruiken betekent dit ook dat andere mensen die er meer baat bij hebben eerder aan de beurt zijn.

Er is maar een X capaciteit voor de prikken, ik belast die capaciteit nu niet. Als de rust wedergekeerd is dan is er voldoende capaciteit om ook mij als niet risicogroep te voorzien van een booster.

We moeten nu zorgen dat de risicogroepen, in alle leeftijden, zo snel mogelijk die booster krijgen. De volgende stap is om de groepen die minder tot geen risico hebben (mede door de 1e 2 prikken binnen de afgelopen 6 maanden) te boosteren.

Overigens zie ik niet af van de booster, dat lijkt hier in het topic een wijdverspreid misverstand te zijn. Ik stel enkel de toediening van de booster uit naar een in mijn ogen geschikter moment.
Tenzij dit in grote groepen gebeurd, is je effect natuurlijk nihil. En dat gebeurd dus niet. Beetje van het niveau dat je ouders aangaven dat je je bordje moest leegeten omdat de kindjes in Afrika honger hadden.

En je hebt gelijk, mijn tekst had moeten zijn "nu afzien van de booster".

Maar we hadden gewoon beter beleid moeten hebben en hebben zeker de capaciteit om de groepen die jij benoemd voorrang te geven en jou op het hetzelfde moment te prikken. De capaciteit was en is het probleem niet. Beleid en bureaucratisch geneuzel is dat wel.

Kwetsbare groepen had gewoon via de huisartsen gekund. Mensen met risicovol beroep via dezelfde regeling als deze nu voorrang krijgen bij testen. De structuur was er, alleen de beleidskeuze niet. Of jij nu of over 3 maanden je prik haalt, voor de individuele agent veranderd er niets.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
[...]
Tegelijkertijd is het wrang als je bedenkt dat die sterftepiek voorkomen had kunnen worden zoals in België.
Aan de andere kant mag je ook nergens meer dood aan gaan. Als je lichaam het op een gegeven moment niet meer trekt is het toch ook ergens voldoende? Zijn wij dan degene die de leeftijd waarop dat moment komt moeten bepalen of laten we dat aan de natuur over? Aan de ene kant redden we levens en aan de andere kant stoppen we diezelfde levens in een verzorgingstehuis waar velen van hen eenzaam de dagen aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
[...]
Dat zullen we nooit weten en België heeft ook zijn portie wel gehad de laatste 20 maanden.

Maar dat dankzij het falen van de overheid in de boostercampagne onnodige slachtoffers heeft geëist, zoveel is mij helaas wel duidelijk. Hadden we in september de plannen klaar gehad dan hadden we eind oktober aan de slag gekund met boosteren. Dit had gegarandeerd levens gered.

Daar kunnen we over blijven vallen, feit is nu eenmaal dat het weer in de soep liep. Ondertussen is de boostercampagne goed op stoom aan het komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:24:
Vergeet ook vooral niet dat hij eigenhandig 210.000 euro ingezameld heeft met list en bedrog om zichzelf te verrijken.

Dat zegt niet dat hij moest overlijden en dat dit hem gegund was, alles behalve. Was hij maar zo verstandig geweest om de prikjes te halen en zijn volgers hier ook van te overtuigen. Er is een gerede kans dat hij dan niet overleden was.
Hij geloofde er in elk geval zelf wel in. Ik gok / vermoed dat er ook mensen zijn die dit spelletje spelen en ondertussen wel die prikjes halen en het stil houden voor hun achterban.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3raser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:27:
[...]

Aan de andere kant mag je ook nergens meer dood aan gaan. Als je lichaam het op een gegeven moment niet meer trekt is het toch ook ergens voldoende? Zijn wij dan degene die de leeftijd waarop dat moment komt moeten bepalen of laten we dat aan de natuur over? Aan de ene kant redden we levens en aan de andere kant stoppen we diezelfde levens in een verzorgingstehuis waar velen van hen eenzaam de dagen aftellen.
Het sterven is het probleem ook niet. Be my guest.

Probleem is de drie weken ziekenhuisbed die ervoor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

De oversterfte in Nederland is veel hoger dan in andere landen. Tegelijkertijd is de boostercampagne een maand later begonnen. Dit zijn vermijdbare doden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:28:
[...]

Het sterven is het probleem ook niet. Be my guest.

Probleem is de drie weken ziekenhuisbed die ervoor nodig zijn.
Die drie weken zijn alleen nodig omdat we iedereen uit alle macht in leven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:34:
[...]

Lui die te lang hebben gewacht met naar de dokter gaan vanwege de kerstdagen en daardoor nu slechter eraan toe zijn dan wanneer ze op tijd hulp hadden gezocht.

Gebeurt elk jaar weer, zal met covid niet anders zijn.
dat zou kunnen, maar kerst was dit jaar maar 2 dagen, dat scheelt an sich enorm.
Ik zag op de RIVM staatjes van Marino dat er 4 opnames uit Wageningen en 3 uit Veenendaal (eigen streek, daarom extra interesse) gemeld waren. Ik weet uit 1e hand dat het bezoek in het ziekenhuis niet altijd netjes is met de regels en dat er een (bleek achteraf) positief persoon zonder kapje op op bezoek is geweest in het lokale ziekenhuis
Dit soort grotere aantallen, met ontbrekende onderliggende stijgingen in de woonplaats, past bij een besmettingshaard, bijv in een ziekenhuis afdeling.
Dat zou hier deels aan de orde kunnen zijn (en dan heb je dus plots +X met covid ipv door covid). Met omicron, wat elders milder verloopt, lopen we toenemend risico dat iemand IN de kliniek plots positief blijkt en dan mag de kamergenoot/personeel etc gelijk ook in quaraintaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:49
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:12:
[...]

Niet mee eens.

De kans is groter dat als er vandaag een plek is dat die prik helemaal niet vergeven wordt dan dat een oudere het lukt die te krijgen. Ouderen zijn vaak afhankelijk van vervoer, politieagenten moeten wellicht vrij krijgen etc.
Heb gisteren uitnodiging ontvangen, vandaag aan de beurt. Laatste prik was ook al ruim 6mnd geleden.

Verder weet ik niet of jij in de Moderna of Pfizer groep zit, maar ik zag vandaag een duidelijk verschil in leeftijd wie naar de 9 hokjes tellende Moderna straat ging dan naar het 4hokjes Pfizer straatje.
Dus ook daarmee zit ik iig geen ouderen in de weg.

Overigens is jouw ene afwijzing natuurlijk niks, als alleen bij de teststraat vanmiddag de rij buiten al 50 man besloeg..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:29:
[...]
De oversterfte in Nederland is veel hoger dan in andere landen. Tegelijkertijd is de boostercampagne een maand later begonnen. Dit zijn vermijdbare doden geweest.
Die oversterfte is niet volledig aan corona toe te wijzen toch? Is dat niet waarom onder andere Omtzigt een onderzoek wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
ijdod schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:52:
@t_captain impliceert de snellere verdringing door omikron op zich niet al een hogere R dan verwacht, ergens in de keten? Als ik je goed begrijp is het dus goed nieuws omdat dit niet terug te zien is in de geobserveerde R?

—-
Wat is ‘beter ventileren’? Het klinkt leuk, maar het zegt zo weinig. Hoeveel is i\nodog, en waar moet het aan voldoen? Zomaar lukraak lucht (met potentieel dus virusdeeltjes) verplaatsen is ook geen goed idee, dat kan averechts werken. Dat is een van de aandachtpunten rond het hele ventilatie argument. Overigens is het gebruik van een CO2 meter voor veel mensen schrikken qua ventilatie, vermoed ik…
Mijn observatie van R[delta] en R[omicron] een week voordat de effecten van de lockdown in de cijfers kwamen was 0.82 resp 1.26.

Als je dan gaat naar het punt dat omicron dominant wordt in de testuitslagen, en je zit nog steeds net voor de effecten van de lockdown zichtbaar worden, dan zou daar een R-waarde van 1.04 bij horen (50/5 gemiddelde van de twee). Minus het effect van een klein weekje aan boosters, ongeveer 1.00.

Maar de R-waarde lijkt niet boven 0.95 geweest te zijn. Dat is goed nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

3raser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:30:
[...]

Die drie weken zijn alleen nodig omdat we iedereen uit alle macht in leven houden.
Dat klopt sowieso niet. De 80+ groep mensen komen al jaren minder in het zkh terecht omdat dat toch minder zin heeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
3raser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:31:
[...]

Die oversterfte is niet volledig aan corona toe te wijzen toch? Is dat niet waarom onder andere Omtzigt een onderzoek wil?
Geen idee of het volledig aan corona toe te wijzen is, maar het lijkt me net iets te toevallig dat de oversterfte piekt op hetzelfde moment als de officiële coronadoden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:26:
[...]

Tenzij dit in grote groepen gebeurd, is je effect natuurlijk nihil. En dat gebeurd dus niet. Beetje van het niveau dat je ouders aangaven dat je je bordje moest leegeten omdat de kindjes in Afrika honger hadden.
Natuurlijk ben ik in mijn eentje niet verantwoordelijk voor een groot effect. Maar ik ben niet de enige, in mijn familie kan ik er al minstens 10 aanwijzen. Maar ook 10 die wel gaan, over het algemeen omdat ze tot een bepaalde risicogroep behoren.

Je vergelijking gaat niet op, het is niet zo dat het bordje eten dan naar Afrika ging als je het niet opat en ze daar een kind konden voeden. De door mij nu niet genomen booster gaat wel degelijk iemand zijn arm in, iemand die meer noodzaak heeft tot boosteren.
En je hebt gelijk, mijn tekst had moeten zijn "nu afzien van de booster".
:)
Maar we hadden gewoon beter beleid moeten hebben en hebben zeker de capaciteit om de groepen die jij benoemd voorrang te geven en jou op het hetzelfde moment te prikken. De capaciteit was en is het probleem niet. Beleid en bureaucratisch geneuzel is dat wel.

Kwetsbare groepen had gewoon via de huisartsen gekund. Mensen met risicovol beroep via dezelfde regeling als deze nu voorrang krijgen bij testen. De structuur was er, alleen de beleidskeuze niet. Of jij nu of over 3 maanden je prik haalt, voor de individuele agent veranderd er niets.
Ik ben niet de persoon die het verschil maakt, maar als er met mij velen zijn dan heeft het zeker wel een effect. Als de overheid niet zorgt voor de juiste rangschikking, dan kunnen we dat als maatschappij wel proberen te doen.

Iedereen die ik mijn verhaal uitleg in real life heeft er begrip voor, enkele mensen hebben dezelfde keuze gemaakt. Anderen niet. Allemaal prima, als je denkt dat je nu naar de booster moet dan moet je gaan. Ik zal ook nooit iemand om proberen te praten, ik steun het als ze gaan.

Maar ik hoop wel dat de keuze die ik nu maak ergens het verschil maakt tussen leven en dood. Dat mijn keuze ervoor zorgt dat iemand anders wel de prik op tijd krijgt en niet in het mortuarium eindigt omdat de booster te laat is. Klein stukje idealisme zal ik maar zeggen :)

En ik hoop ook dat er snel meer duidelijkheid komt, de kwetsbaren gedaan zijn en ook ik kan aansluiten in de rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:
[...]

Heel leuk bedacht allemaal, maar dit soort figuren bepalen dit altijd voor anderen. Zij zijn zelf natuurlijk niet de kwetsbaren. En zij gaan zelf niet dood, want ze vertrouwen op hun immuunsysteem. Ik vind het jammer dat hij er niet meer is en wellicht met een gewijzigd inzicht anderen had kunnen overtuigen, maar tegelijkertijd is hij door het het delen van desinformatie debet aan vele andere mensen die zich hebben niet laten vaccineren en óók dagelijks overlijden. Ik kan er geen medelijden mee hebben, hoe verdrietig het ook is voor mensen die hem wel gekend hebben.
Graag de bron van de desinformatie.

Ik lees en hoor niet alles maar het feit dat iemand kritisch is wil nog niet zeggen dat je desinformatie verspreidt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:32:
[...]
Geen idee of het volledig aan corona toe te wijzen is, maar het lijkt me net iets te toevallig dat de oversterfte piekt op hetzelfde moment als de officiële coronadoden.
Er bestaat ook nog iets als griep. Maandenlang hebben we afstand gehouden, vanaf het begin houden de experts er al rekening mee dat daardoor onder andere de griep een slagveld gaat aanrichten. Dat zie je ook al gebeuren met het RS-virus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:32:
[...]

Dat klopt sowieso niet. De 80+ groep mensen komen al jaren minder in het zkh terecht omdat dat toch minder zin heeft.
En mede daarom hebben we relatief ook zo weinig IC capaciteit. Terwijl we bijvoorbeeld wel bijna twee keer zoveel niertransplantaties doen als Duitsland met op papier minder dan 1/5 van het aantal IC bedden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Nogmaals je mag aan van alles doodgaan. Zo heb ik mijn demente moeder altijd een longontsteking gegund. Met duidelijk instructies om geen levensverlengende of reddende handelingen uit te voeren.

Maar dat betekent wel dat we een ander maatschappelijk debat moeten voeren dat vertrekt vanuit kwaliteit van leven (dus niet vanuit €€). Maar dat zit niet in de opleiding van zorgverleners. Die hebben geleerd om de blijven handelen. Jij hebt het over een cultuurverandering, die ik graag zou zien gebeuren. Goede gesprekken over kwaliteit van leven. Echter die vragen tijd en daar worden we niet voor betaald. Behandelen wel.

En Covid daarvoor aangrijpen om vanuit een zeer beperkt perspectief die maar even door te duwen is wel erg fout. Zeker zoals hij dat deed. Dat ging namelijk niet over kwaliteit van leven en op daarvan mensen een goed besluit laten nemen over het einde van hun leven. Ging het vooral over de economie voorrang laten geven daarop. Of te wel zijn kwaliteit van leven iemand die leefde van bloeiende economie, voorrang geven op het leven van ouderen en kwetsbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:05:
[...]

Wist je trouwens dat er in het onderwijs zelftesten als snoepjes worden uitgedeeld (en naar ik gehoord heb voor 1 euro per stuk worden doorverkocht door middelbare scholieren) en medewerkers in de kinderopvang ze zelf mogen kopen in de winkel? Gelukkig verdienen we bakken met geld. Terwijl de kinderopvang momenteel nog altijd open is en het personeelsprobleem groter en groter wordt, mede door Corona. Wij moeten alweer een dag sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
t_captain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:31:
[...]

Mijn observatie van R[delta] en R[omicron] een week voordat de effecten van de lockdown in de cijfers kwamen was 0.82 resp 1.26.

Als je dan gaat naar het punt dat omicron dominant wordt in de testuitslagen, en je zit nog steeds net voor de effecten van de lockdown zichtbaar worden, dan zou daar een R-waarde van 1.04 bij horen (50/5 gemiddelde van de twee). Minus het effect van een klein weekje aan boosters, ongeveer 1.00.

Maar de R-waarde lijkt niet boven 0.95 geweest te zijn. Dat is goed nieuws.
Ook niet met de huidige cijfers? N=1, maar er lijkt toch een stijging (hopelijk minimaal) aan te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
bert pit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:33:
[...]

Graag de bron van de desinformatie.

Ik lees en hoor niet alles maar het feit dat iemand kritisch is wil nog niet zeggen dat je desinformatie verspreidt.
Scroll even door z'n Twitter timeline heen. Één en al verdachtmakingen van het vaccin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cyberpope schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:27:
[...]

Hij geloofde er in elk geval zelf wel in. Ik gok / vermoed dat er ook mensen zijn die dit spelletje spelen en ondertussen wel die prikjes halen en het stil houden voor hun achterban.
100% zeker. Baudet en Engel zijn naar mijn idee zeker weten gevaccineerd bijvoorbeeld.

Het is een verdienmodel geworden. Een van de overeenkomsten tussen al deze mensen is dat ze linksom of rechtsom donaties ophalen. Het enige doel is zelfverrijking. Maar zelf het risico gaan lopen, dat durven de meesten niet.

Dat moet Robin nagegeven worden, ik heb het idee dat hij inderdaad echt geloofde in de leugens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
zacht schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:35:
[...]

Wist je trouwens dat er in het onderwijs zelftesten als snoepjes worden uitgedeeld (en naar ik gehoord heb voor 1 euro per stuk worden doorverkocht door middelbare scholieren) en medewerkers in de kinderopvang ze zelf mogen kopen in de winkel? Gelukkig verdienen we bakken met geld. Terwijl de kinderopvang momenteel nog altijd open is en het personeelsprobleem groter en groter wordt, mede door Corona. Wij moeten alweer een dag sluiten.
Yep, bakken vol staan er om te graaien bij mijn neefje op school. Op zich wel handig.... Kon de hele familie met de kerst even een zelftestje doen om de risico's te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
zacht schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:35:
[...]

Geen idee. Wij hebben in al die weken wel 2 hele zelftests ontvangen via school.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
brothermaynard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:30:
[...]

dat zou kunnen, maar kerst was dit jaar maar 2 dagen, dat scheelt an sich enorm.
Ik zag op de RIVM staatjes van Marino dat er 4 opnames uit Wageningen en 3 uit Veenendaal (eigen streek, daarom extra interesse) gemeld waren. Ik weet uit 1e hand dat het bezoek in het ziekenhuis niet altijd netjes is met de regels en dat er een (bleek achteraf) positief persoon zonder kapje op op bezoek is geweest in het lokale ziekenhuis
Dit soort grotere aantallen, met ontbrekende onderliggende stijgingen in de woonplaats, past bij een besmettingshaard, bijv in een ziekenhuis afdeling.
Dat zou hier deels aan de orde kunnen zijn (en dan heb je dus plots +X met covid ipv door covid). Met omicron, wat elders milder verloopt, lopen we toenemend risico dat iemand IN de kliniek plots positief blijkt en dan mag de kamergenoot/personeel etc gelijk ook in quaraintaine
Yea, wij hebben ook een afdeling in quarantine gehad een aantal maanden geleden omdat een bezoeker uit het wappiekamp dus met een corona infectie bij zijn moeder op bezoek ging.

Na een aantal verpleegkundigen en een stuk of 8 patienten de bron achterhaald. Die heeft een ziekenhuisverbod gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

MarcoC schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:35:
[...]

Scroll even door z'n Twitter timeline heen. Één en al verdachtmakingen van het vaccin.
Bron graag met links en dergelijke, jij start deze verdachtmaking.

Pagina: 1 ... 109 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.