@Verwijderd wellicht heb je gelijk, wellicht niet - in de periode voor de sluiting werden ook zelftesten uitgedeeld samen met de mededeling dat zelftesten prima zijn als je klachten hebt. Vraag me af hoeveel mensen nog naar de GGD gaan als de zelftest toch betrouwbaarder wordt gemaakt en wordt uitgedeeld voor de scholen.
Allemaal factoren die nergens in cijfers te vatten zijn - daarom zijn die cijfers ook maar cijfers en is de som van alles zichtbaar in de ziekenhuizen.
Ging mij er met mijn reactie vooral om dat sommige mensen in dit topic ongeveer 3 x per dag naar de bekende weg vragen of het concept van besmetting, incubatie, testen, cijfers, ziekenhuisopnames net zo vaak ter discussie stellen. Had ik gewoon niet op moeten happen

MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:56:
[...]
Daar gaat ie wat mij betreft wel heel erg mis. De brutalen hebben de hele wereld, en willen als het mis gaat wel graag een bedje. Waar degenen die zich vaccineren en/of niet naar evenementen gaan vervolgens geen aanspraak meer op kunnen maken, want de hut ligt vol.
Risico nemen prima, maar dat heeft m.i. wel een prijs. En die moet niet voor een ander zijn.
Dit is op zich vaker een probleem in onze samenleving, maar de laatste 1,5 jaar wel enorm zichtbaar. Elke keer weer denk ik: waarom worden die pakweg 17+ miljoen mensen die zich wel aan de regels houden niet genoemd als we wel de nadruk leggen op die paar honderd of paar duizend mensen die protesteren, gaan winkelen in Belgie, een te groot feestje geven, etc. Ondertussen zitten de meeste mensen thuis - anders hadden er wel meer dan 600 mensen op de IC beland, lijkt mij.
Tis gewoon triest dat je het idee krijgt dat 'we' het slecht doen, terwijl ver uit de meeste mensen.. gewoon deugen
[
Voor 42% gewijzigd door
NiGeLaToR op 29-12-2021 15:01
]