Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.257 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:05
Redax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:09:
Omdat men nu alsnog naar een lange termijn visie wordt gekeken. Dat houdt ook in dat er wederom naar 2G en een mogelijke vaccinatieplicht wordt gekeken. Voorlopig is er nog genoeg reden om je als ongevaccineerde zorgen te maken.
Ja, want wát een geweldige visie is dat zeg.. laten we die paar procent van de bevolking ‘pakken’ die nog geen ‘immuniteit’ heeft (whatever that may be) middels 2G of een vaccinatieplicht: dát zal het virus leren en de mensheid redden!

Alsjeblieft hou op zeg. Het gros van de mensen is gevaccineerd en een zeer groot deel van de (overige) mensen heeft corona gehad en dus natuurlijke ‘immuniteit’ opgebouwd. Die paar procent, max 8 a 10%(?) zouden niet meer voor de problemen moeten zorgen. Zeker niet aangezien het vooral jongere mensen betreft. Een vaccinatiegraad/natuurlijke ‘immuniteit’ van 90-95% zou altijd genoeg moeten zijn om een virus er onder te krijgen. 100% ga je immers nooit halen maar het probleem is natuurlijk de problematiek in de zorg, die wat wordt verbloemd met het verleggen van het accent en het creëeren van valse/polariserende tegenstellingen.
Het is symboolpolitiek, doordrammen, blind staren en valse tegenstellingen creëeren van ongekende proporties mijns inziens. Tevens absurd dat zovelen alles doen voor het CTB en dat hier niet véél meer tegen geageerd wordt. Die stip op de horizon ontbreekt en waar deze tijdelijke pas tijdelijk leek, zag de mens met vooruitziende blik al heel snel dat tijdelijk wel eens een aantal jaren of zelfs voor altijd zou kunnen betekenen.

[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 29-12-2021 00:33 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:30:
[...]

Ja, want wát een geweldige visie is dat zeg.. laten we die paar procent van de bevolking ‘pakken’ die nog geen ‘immuniteit’ heeft (whatever that may be) middels 2G of een vaccinatieplicht: dát zal het virus leren en de mensheid redden!

Alsjeblieft hou op zeg. Het gros van de mensen is gevaccineerd en een zeer groot deel van de (overige) mensen heeft corona gehad en dus natuurlijke ‘immuniteit’ opgebouwd. Die paar procent, max 8 a 10%(?) zouden niet meer voor de problemen moeten zorgen. Zeker niet aangezien het vooral jongere mensen betreft. Een vaccinatiegraad/natuurlijke ‘immuniteit’ van 90-95% zou altijd genoeg moeten zijn om een virus er onder te krijgen. 100% ga je immers nooit halen maar het probleem is natuurlijk de problematiek in de zorg, die wat wordt verbloemd met het verleggen van het accent en het creëeren van valse/polariserende tegenstellingen.
Het is symboolpolitiek, doordrammen, blind staren en valse tegenstellingen creëeren van ongekende proporties mijns inziens.
dan even geen symbool, of een tegenstelling, maar een feit

12% van de bevolking levert 50% van de IC-bezetting

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remzor
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:32:
[...]

Dat heeft niets met mijn punt te maken als je er gewoon principieel naar kijkt. Ik ben principieel tegen een plicht en tegen digitale medische paspoorten of hoe je ze ook wilt noemen.

Bovendien kun je je beter afvragen hoe oud die 50% is en wat zij verder onder de leden hebben. Maar die discussie hoef ik niet telkens opnieuw te voeren, ik heb meermaals aangegeven dat het vaccineren van kwetsbaren, zoals ouderen en dikke mensen, prima is. Maar dat is iets anders dan een plicht voor iedereen waar dit voorheen echt ondenkbaar zou zijn, met welk virus dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

.

[ Voor 99% gewijzigd door Gé Brander op 29-12-2021 00:58 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

remzor schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:37:
[...]

Dat heeft niets met mijn punt te maken als je er gewoon principieel naar kijkt. Ik ben principieel tegen een plicht en tegen digitale medische paspoorten of hoe je ze ook wilt noemen.

Bovendien kun je je beter afvragen hoe oud die 50% is en wat zij verder onder de leden hebben. Maar die discussie hoef ik niet telkens opnieuw te voeren, ik heb meermaals aangegeven dat het vaccineren van kwetsbaren, zoals ouderen en dikke mensen, prima is. Maar dat is iets anders dan een plicht voor iedereen waar dit voorheen echt ondenkbaar zou zijn, met welk virus dan ook.
??
je zou er beter aan doen om je eens in te lezen. vaccinatieplicht is helemaal niet zo vreemd, In België is het nog steeds voor polio bijvoorbeeld. Je weet wel, dat land waar je nu nog lekker kunt shoppen en eten bijvoorbeeld.

Dat wil niet zeggen dat ik perse voor vaccinatieplicht ben maar vreemd is het allerminst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Indoubt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:00:
[...]

??
je zou er beter aan doen om je eens in te lezen. vaccinatieplicht is helemaal niet zo vreemd, In België is het nog steeds voor polio bijvoorbeeld. Je weet wel, dat land waar je nu nog lekker kunt shoppen en eten bijvoorbeeld.

Dat wil niet zeggen dat ik perse voor vaccinatieplicht ben maar vreemd is het allerminst.
*knip* graag constructief houden, deze stereotyperingen dragen daar niet aan bij.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Op sociale media worden berichten verspreid waarin beweerd wordt dat de wattenstaafjes voor PCR-testen het kankerverwekkende ethyleenoxide zouden bevatten. Wat is hier van waar, en wat is het bewijs dat het wel zo is of niet zo is?

Ik laat deze voor nu staan, maar zoals hieronder uitgelegd wordt: de bedoeling is echt andersom. Dus kom met goede onderbouwing bij een stelling en drop niet gewoon een vraag met vage bronnen...

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:26:
Op sociale media worden berichten verspreid waarin beweerd wordt dat de wattenstaafjes voor PCR-testen het kankerverwekkende ethyleenoxide zouden bevatten. Wat is hier van waar, en wat is het bewijs dat het wel zo is of niet zo is?
Ethyleenoxide wordt (al 80 jaar) in ziekenhuizen gebruikt voor sterilisatie van instrumenten.
Vooral bij instrumenten die smelten als je ze steriliseert met hitte. Of die niet nat mogen worden.

Overigens lijkt het mij heel sterk dat er nog ethyleenoxide op je wattenstaafje zit op het moment dat die in je neus gaat. Het verdampt namelijk snel. En je kan geen virus monster nemen met een wattenstaafje die je sample steriliseert.

Maar als je bron "sociale media" dan weet je toch eigenlijk al 99,99% zeker dat het fake news is?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RocketKoen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:46:
[...]

Ethyleenoxide wordt (al 80 jaar) in ziekenhuizen gebruikt voor sterilisatie van instrumenten.
Vooral bij instrumenten die smelten als je ze steriliseert met hitte. Of die niet nat mogen worden.

Overigens lijkt het mij heel sterk dat er nog ethyleenoxide op je wattenstaafje zit op het moment dat die in je neus gaat. Het verdampt namelijk snel. En je kan geen virus monster nemen met een wattenstaafje die je sample steriliseert.

Maar als je bron "sociale media" dan weet je toch eigenlijk al 99,99% zeker dat het fake news is?
Nja hangt van je bron af, tweets van Marion Koopman of RIVM zijn bijvoorbeeld niet fake, en steeds meer artsen en experts beginnen zich daar te laten horen (vooral Twitter)

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 01:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:51:
[...]

Nja hangt van je bron, tweets van Marion Koopman of RIVM zijn bijvoorbeeld niet fake
Maar dan is je bron "een tweet van Marion Koopman of RIVM"
Als je niet kan noemen wie de bron is van de "informatie" en zelfs niet eens welke sociale media het op staat... Dan is het gewoon nep.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RocketKoen schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:52:
[...]

Maar dan is je bron "een tweet van Marion Koopman of RIVM"
Als je niet kan noemen wie de bron is van de "informatie" en zelfs niet eens welke sociale media het op staat... Dan is het gewoon nep.
Ja daarom vroeg ik het ook zonder oordeel omdat het heel lastig in te schatten is, er is zoveel tegenstrijdige informatie dat ik ook de bomen door het bos af en toe niet meer zie.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 02:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:24:
Ja daarom vroeg ik het ook zonder oordeel omdat het heel lastig in te schatten is, er is zoveel tegenstrijdige informatie dat ik ook de bomen door het bos af en toe niet meer zie.
Nou nee, je doet nu alsof het waar is en het tegendeel bewezen moet worden. Dit soort claims komen altijd van de onzin- en misinformatie-kanalen, en die moeten eerst maar eens bewijzen dat het waar is.

(en nee, het is niet waar. Dat soort bronnen is allergisch voor feiten en waarheid, ze willen alleen maar stoorzender zijn).

En je eerdere post is niet neutraal. Je weet toch echt wel uit welke bron die misinformatie komt? Ik heb voor de grap eens "ethylene oxide covid" in de zoekbox van Twitter getikt, en je krijgt me toch een berg accounts die dat verspreiden, zonder dat er ook maar iemand met enige expertise of kennis tussen zit. Maar goed, blijkbaar heb je een bron nodig: https://medium.com/@DanKa...trived-panic-31c49c8f79da

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 29-12-2021 02:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
gambieter schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:28:
[...]

Nou nee, je doet nu alsof het waar is en het tegendeel bewezen moet worden. Dit soort claims komen altijd van de onzin- en misinformatie-kanalen, en die moeten eerst maar eens bewijzen dat het waar is.

(en nee, het is niet waar. Dat soort bronnen is allergisch voor feiten en waarheid, ze willen alleen maar stoorzender zijn).

En je eerdere post is niet neutraal. Je weet toch echt wel uit welke bron die misinformatie komt?
Nee, ik zit er niet meer zo diep in dat ik dat niet kan inschatten. Tjeez, het is maar een vraag, relax
Ik weet dat er hiet meer mensen zitten die er "dieper" in zitten dan ik, vandaar dat ik het vraag. Waar is Tweakers gebleven als je niet meer een vraag mag stellen

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 02:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:30:
Nee, ik zit er niet meer zo diep in dat ik dat niet kan inschatten. Tjeez, het is maar een vraag, relax
Ik weet dat er hiet meer mensen zitten die er "dieper" in zitten dan ik, vandaar dat ik het vraag. Waar is Tweakers gebleven als je niet meer een vraag mag stellen
Tweakers was altijd eigen inzet eerst :) . En aangezien je niet eens een bron gaf voor de claim, wist je volgens mij best wel dat het uit de standaard misinformatie "bronnen" kwam. Aanradertje: al die angstberichten zijn gewoon altijd onwaar. Dat als startpunt nemen is gezond. Mona van Facebook en Liesje van Twitter weten van toeten noch blazen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
gambieter schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:35:
[...]

Tweakers was altijd eigen inzet eerst :) . En aangezien je niet eens een bron gaf voor de claim, wist je volgens mij best wel dat het uit de standaard misinformatie "bronnen" kwam. Aanradertje: al die angstberichten zijn gewoon altijd onwaar. Dat als startpunt nemen is gezond. Mona van Facebook en Liesje van Twitter weten van toeten noch blazen.
Ok dank voor je hulp. Ik zal erop letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik hoop niet dat we hier in Nederland twee mondkapjes moeten gaan dragen:

https://www.ama-assn.org/...knew-about-double-masking
Adding more layers of material to a mask or wearing two masks reduces the number of respiratory droplets containing the virus that come through the mask. If one person is using a cloth mask over a surgical mask while the other person is not, it has been shown to block 85.4% of cough particles, says the JAMA Health Forum article, “CDC Studies Underscore Continued Importance of Masks to Prevent Coronavirus Spread.” When both people are double masking, potentially infectious aerosols decrease by 95%.

[ Voor 59% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 04:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:30:
[...]

Het is symboolpolitiek, doordrammen, blind staren en valse tegenstellingen creëeren van ongekende proporties mijns inziens. Tevens absurd dat zovelen alles doen voor het CTB en dat hier niet véél meer tegen geageerd wordt. Die stip op de horizon ontbreekt en waar deze tijdelijke pas tijdelijk leek, zag de mens met vooruitziende blik al heel snel dat tijdelijk wel eens een aantal jaren of zelfs voor altijd zou kunnen betekenen.
*knip* graag én bronnen aandragen voor je verdachtmakingen en de TS goed doorlezen aangaande de natuurlijke immuniteit.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MaZo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:08:
[...]
Het is toch allang duidelijk dat het doel niet is om de ongevaccineerden te beschermen (aldus de Jonge), maar om zoveel mogelijk prikken te zetten? Dat hij er daarna achter moet komen dat het toch niet het gewenste effect oplevert (m.a.w. we prikken ons niet uit deze crisis) neemt hij voor lief. Hij heeft de arme burger de afgelopen twee jaar al vaker valse beloftes voorgelogen. Het wordt ook tijd dat ze natuurlijke immuniteit door infectie eens wat serieuzer gaan nemen.
Nja dat is niet alleen wat de jonge zegt, maar ook sommige wetenschappers. Een virus veranderd en daar zul je op moeten inspelen. Om een goede immuniteit te creeren onder onze bevolking ben ik wel echt overtuigd dat de booster nodig is ook omdat long immuniteit gewoon snel verdwijnt dat is al jaren bekend.

Dat de jonge niet de juiste man op de juiste plek dat ben ik met je eens, hij mist gewoon de ervaring in de zorg om informed decisions te kunnen maken. Maar we hebben in Nederland ook wel een aantal maatschappelijke problemen, zoals het indivudalisme wat hoogtij viert bij veel mensen. Wat je hem wel aan kan rekeken vind ik, is dat hij veel te weinig de samenwerking in Europa opzoekt en opgezocht heeft. Denk aan het afstemmen van de maatregelen op onze buurlanden, zodat mensen niet naar de horeca in belgie gaan bijvoorbeeld.

Als je kijkt naar omicron gaat deze eigenlijk voorbij aan de reeds opgebouwde natuurlijke immuniteit en tevens de twee vaccinaties, dus dan heb je weinig aan je natuurlijke immuniteit.
https://www.forbes.com/si...onal-antibody-treatments/
https://theconversation.c...han-other-variants-173163

Tot op de dag van vandaag weten we volgens mij nog niet hoeveel mensen er in het ziekenhuis belanden door onmicron, en dat is het denk ik om een better safe than sorry strategie te creeren en iedereen een zo optimaal mogelijke immuniteit te geven door de booster onder andere, want dat is ook wat je terug leest in onderzoeken van wetenschappers, en dat de enige leidraad die we nu hebben.

[ Voor 83% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2021 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
If one person is using a cloth mask over a surgical mask while the other person is not, it has been shown to block 85.4% of cough particles, says the JAMA Health Forum article, “CDC Studies Underscore Continued Importance of Masks to Prevent Coronavirus Spread.” When both people are double masking, potentially infectious aerosols decrease by 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 06:48:
[...]

If one person is using a cloth mask over a surgical mask while the other person is not, it has been shown to block 85.4% of cough particles, says the JAMA Health Forum article, “CDC Studies Underscore Continued Importance of Masks to Prevent Coronavirus Spread.” When both people are double masking, potentially infectious aerosols decrease by 95%.
Ipv het ontwikkelen en uitrollen van betere en goedkopere ventilatiesystemen gaan we miljarden mensen aan extra mondkapjes helpen....in wat voor wereld zijn we belandt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@remzor de benodigde vaccinatiegraad heeft altijd een 1 op 1 relatie met de R0 waarde van een virus. Dit in combinatie met de effectiviteit van een vaccin. Op dit moment is die zelfs bij 100% vaccinatiegraad te laag om het virus volledig te stoppen. De effectiviteit van het vaccin is echter wel groot genoeg om het voor de zorg behapbaar te houden als iedereen het vaccin zou nemen. Iets minder verspreiding maar vooral veel minder onnodige opnames in het ziekenhuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 07:59:
[...]

Ipv het ontwikkelen en uitrollen van betere en goedkopere ventilatiesystemen gaan we miljarden mensen aan extra mondkapjes helpen....in wat voor wereld zijn we belandt 8)7
In een wereld waar we op basis van een artikel (ongeacht of het goed onderbouwd is of niet) er een aanname gedaan dat we significante investeringeng aan doen in mondneusmaskers. Iets wat we feitelijk al niet echt gedaan hebben noch te zien is in het beleid van het overgrote deel van de landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
[...]

In het geval van de extra mondkapjes zullen mensen die zelf moeten aanschaffen (= consumptie). In het geval van het uitrollen van betere ventilatiesystemen zullen er kosten gemaakt moeten worden door gebouwbeheerders, kosten die lastig af te wentelen zijn op consumenten. Ziedaar het verschil. Het eerste is een stuk makkelijker te implementeren dan het tweede, omdat de kosten en de verantwoordelijkheid direct bij het individu worden gelegd.

Daarnaast is het uiteraard ook makkelijker te implementeren qua snelheid, je hoeft alleen te zorgen dat er voldoende mondkapjes zijn. Voordat je verbeterde ventilatiesystemen hebt ontwikkeld en uitgerold ben je een jaar verder. Dus meer een lange termijn-oplossing.

Wat niet wil zeggen dat je niet beide in parallel kunt doen natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
[...]

Waar zijn we toch allemaal mee bezig. 8)7 stop toch eens met dat onderzoek doen, nergens voor nodig monaldo heeft de oplossing al! d:)b

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Emgeebee
remzor schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:37:
[...]

Dat heeft er alles mee te maken. Ik ben ook tegen 2g en een vaccinatieplicht, maar als je zelfs niet alleen maar toe wil geven dat dit als optie op tafel ligt omdat ongevaccineerden een onevenredige druk op de zorg leggen dan wil je gewoon geen onderdeel van de oplossing zijn, dan wil je alleen maar tegen iets zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
t_captain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:53:
Ik ben benieuwd naar de correctie in de positieve tests die morgen wordt gerapporteerd. Slag om de arm.

Maar met de cijfer tot nu toe gaan we goed.

Omicron neemt mog sneller toe dan ik verwachtte. Eerst verwachtte ik dat het landelijk dominant zou zijn in de positieve tests met rapportagedatum 10-1, die verwachting heb ik bijgesteld naar 1-1 a 5-1 en het is 28-12 geworden.

Dan zou je verwachten dat de R-waarde ook sneller zou oplopen. Mijn prognose die ik op de 23e maakte voor de dagen tussen toen en nu was dat R geleidelijk zou stijgen van 0.88 naar 1.0.

Maar ondanks de snellere opkomst van omicron zitten we nog iets onder die lijn met de R-waarde.

Ook in Amsterdam lijkt de atijging van R gestuit.

Helaas houdt het hier even op met observaties rond de R-waarde van omicron. De effecten worden nu overschaduwd door die van de lockdown.
Die storing kwam inderdaad slecht uit. Er lijkt ook een kentering in de omicron groei in amsterdam, volgens twitteraar Yorick Bleyenberg (ik stoor me vreselijk aan die koude smiley die hij aan omicron koppelt trouwens):
https://twitter.com/YorickB/status/1475840089372696581?s=20
Het rapport van het RIVM laat zien dat de stijging (door omicron?) vooral in de groep 20-29 zit. die groep is sociaal actief EN relatief slecht gevaccineerd. Dat is overigens ook het beeld elders (oa London). Daar is de top overigens kijkend naar de curves alweer bereikt, zonder grote problemen in de ziekenhuizen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDiZ4L9mwE0RyVZKPTR6GdTvYag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcdLney3QxsNMekXMluOS6Iu.png?f=fotoalbum_large
Bron van dit pgn is blijkbaar niet meegekomen, is die van het covid-dashboard UK https://coronavirus.data....rd-cases_by_specimen_date

[ Voor 4% gewijzigd door brothermaynard op 29-12-2021 08:54 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/coronav...nen-al-te-vol-zitten.html

De treinen naar België zitten zo vol dat soms niet eens iedereen mee kan (past niet).

In België doet men nog steeds goede zaken aan onze lockdown. Vond dat betoog van van Ranst ook wel mooi. Hij maakte zich niet heel druk om Omicron bij de Nederlandse lockdown-vluchtelingen, want Omicron was in België volgens hem net zo aanwezig als in Nederland. Hij wees vooral op het gevaar voor.... de Nederlandse zorg. Die is natuurlijk ook wel een heel stuk kwetsbaarder dan die in België. Nederlanders die in België besmet raken, worden immers pas terug in Nederland ziek. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Walgelijk, allemaal naar België
*knip*
Dergelijke verwensingen laten we dus achterwege.

[ Voor 54% gewijzigd door tweakduke op 29-12-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Napo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:18:
[...]

In een wereld waar we op basis van een artikel (ongeacht of het goed onderbouwd is of niet) er een aanname gedaan dat we significante investeringeng aan doen in mondneusmaskers. Iets wat we feitelijk al niet echt gedaan hebben noch te zien is in het beleid van het overgrote deel van de landen.
We hebben niet massaal geld uitgegeven aan mondkapjes tot nu toe? Ze komen gratis uit de lucht vallen?
Idd dit is een aanname, maar afgelopen 2j hebben we vaak genoeg gezien dat wanneer dit soort zaadjes worden geplant, er niet lang daarna het realiteit wordt. Maar het klopt dat het vooralsnog een aanname is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:15:
Walgelijk, allemaal naar België
Laat ze daar dan ook maar op de ic belanden mocht dat nodig zijn
Hoho, de Belgen hebben gewoon netjes een "dringend advies" uitgebracht om vooral niet daarheen te komen, vanwege de gevaren voor de Nederlandse zorg. :) Het is aan óns om mensen hier te houden. Maarja.... grondwet he... en iets met draagvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
autje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:22:
[...]

In het geval van de extra mondkapjes zullen mensen die zelf moeten aanschaffen (= consumptie). In het geval van het uitrollen van betere ventilatiesystemen zullen er kosten gemaakt moeten worden door gebouwbeheerders, kosten die lastig af te wentelen zijn op consumenten. Ziedaar het verschil. Het eerste is een stuk makkelijker te implementeren dan het tweede, omdat de kosten en de verantwoordelijkheid direct bij het individu worden gelegd.

Daarnaast is het uiteraard ook makkelijker te implementeren qua snelheid, je hoeft alleen te zorgen dat er voldoende mondkapjes zijn. Voordat je verbeterde ventilatiesystemen hebt ontwikkeld en uitgerold ben je een jaar verder. Dus meer een lange termijn-oplossing.

Wat niet wil zeggen dat je niet beide in parallel kunt doen natuurlijk.
De consument betaalt uiteindelijk alles of geloof je echt dat bedrijven het uit hun winst putten? Net als met boetes in allerlei sectoren die bedrijven opgelegd krijgen, ook die betaalt de consument uiteindelijk in de prijs die ze betalen in de toekomst voor het product of dienst.
Ik word inmiddels wel beetje moe van het argument lange termijn waarmee alles wordt vermoordt. Als we nu nog steeds niet beseffen dat corona nooit gaat verdwijnen dan komen we er nooit. Daarnaast bestaan er voldoende ventilatie systemen die goed werken, het is niet zo dat het wiel helemaal opnieuw uitgevonden hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zijn alle ventilatie onderzoeken al herhaald met omicron om te kijken of het nog wel helpt ? En niet de verspreiding juist bevordert ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
brothermaynard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:53:
[...]

Het rapport van het RIVM laat zien dat de stijging (door omicron?) vooral in de groep 20-29 zit. die groep is sociaal actief EN relatief slecht gevaccineerd. Dat is overigens ook het beeld elders (oa London). Daar is de top overigens kijkend naar de curves alweer bereikt, zonder grote problemen in de ziekenhuizen:
Dat beeld wordt bevestigd op coronasahboard > positieve tests > per leeftijd.

Daar zie je inderdaad een kentering bij de twintigers. Waar globaal gezien de cijfers blijven dalen, zie je al op 12-12 (geschatte datum 1e ziektedag --> 7-12 geschatte infectiedatum) de daling bij de twintigers stoppen. Het lijkt erop dat de incidentie onder de twintigers met ongeveer 25% zal toenemen (van 80 naar 100). In die verwachting zit een stukje extrapolatie want de gatallen in de laatste 5 dagen zijn nog incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:17:
[...]

We hebben niet massaal geld uitgegeven aan mondkapjes tot nu toe? Ze komen gratis uit de lucht vallen?
Voordat - of als - ik hier uberhaupt serieus op in kan gaan. Als het over we gaat, hebben we het dan over uitgaven door de overheid of door de individuen in de samenleving?.

En nee, ze komen niet gratis uit de lucht vallen maar wellicht is het goed om het in perspectief te plaatsen met overige uitgaven rond Covid-19 maar eveneens naar wie deze beschermingsmiddelen gaan. Loze niet onderbouwde statements helpen bijzonder weinig om een beeld te schetsen waar ook maar enigszins op ingegaan kan worden.
Idd dit is een aanname, maar afgelopen 2j hebben we vaak genoeg gezien dat wanneer dit soort zaadjes worden geplant, er niet lang daarna het realiteit wordt. Maar het klopt dat het vooralsnog een aanname is.
Zaadjes die gepland worden door het kabinet en/of het OMT zien we inderdaad wel eens landen. In het tweede geval niet onlogisch want adviserend. Daarnaast natuurlijk ook vanuit de WHO en - hopelijk gebeurt het - ervaringen in andere landen.

Daarnaast, het punt wordt wellicht deels gemist, er is een onderzoek (of die goed is of niet laat ik er even buiten) gedaan dat iets effectief is. Net zoals er onderzoeken zijn gedaan over die ventilatie. Is dat zaadje over ventilatie geland? Nee, niet echt. De conclusie die wordt getrokken is te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
Redax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:09:
[...]

Omdat men nu alsnog naar een lange termijn visie wordt gekeken. Dat houdt ook in dat er wederom naar 2G en een mogelijke vaccinatieplicht wordt gekeken. Voorlopig is er nog genoeg reden om je als ongevaccineerde zorgen te maken.
Mijn punt was niet dat het van de baan is, maar dat deze info beschikbaar is gekomen voordat het uiteindelijke besluit wordt gevormd.

Die reden heb je als ongevaccineerde sowieso wel, de cijfers liegen nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:20:
[...]

De consument betaalt uiteindelijk alles of geloof je echt dat bedrijven het uit hun winst putten? Net als met boetes in allerlei sectoren die bedrijven opgelegd krijgen, ook die betaalt de consument uiteindelijk in de prijs die ze betalen in de toekomst voor het product of dienst.
Ik word inmiddels wel beetje moe van het argument lange termijn waarmee alles wordt vermoordt. Als we nu nog steeds niet beseffen dat corona nooit gaat verdwijnen dan komen we er nooit. Daarnaast bestaan er voldoende ventilatie systemen die goed werken, het is niet zo dat het wiel helemaal opnieuw uitgevonden hoeft te worden.
Ook voor bedrijven is het nu kosten maken, en op de lange termijn terugverdienen aan de consument. Bedrijven zijn niet happig op dat soort grote korte termijn investeringen met een lange return-of-investment, aangezien de meeste bedrijven zelf erg korte termijn gedreven zijn (nu geld verdienen, niet later). Dus daar zul je de handen niet op elkaar krijgen (al kun je het als overheid natuurlijk wel verplichten, dan zullen ze wel moeten). Daar begint de eerste weerstand, een weerstand die je niet hebt als je zegt "Vanaf nu moet iedereen twee mondkapjes dragen." Dat zal hoogstens wat protest opleveren, en sommigen zullen er lak aan hebben, maar een groot deel van de bevolking zal het gewoon doen, in ieder geval soms.

Daar komt nog bij dat een hoop overheidsgebouwen dan ook aangepakt moeten worden, dus daar zal ook geïnvesteerd moeten worden. Ik weet niet of je ooit bij aanbestedingstrajecten van de overheid betrokken bent geweest, maar voordat daar besluiten over zijn genomen zijn we ook weer een jaar verder.

Nogmaals, we kunnen het allebei tegelijk doen. De overheid kan nu zeggen dat vanaf 1 januari 2023 alle gebouwen in Nederland aan een strengere norm qua ventilatie moeten voldoen, maar voor heel veel gebouwen zal het nog een hele klus worden om dat dan op tijd af te krijgen. Dit zijn geen dingen die je even in een maandje regelt.

Als je kritiek is dat de overheid nog steeds geen streng besluit hierover heeft genomen: helemaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:18:
[...]

Hoho, de Belgen hebben gewoon netjes een "dringend advies" uitgebracht om vooral niet daarheen te komen, vanwege de gevaren voor de Nederlandse zorg. :) Het is aan óns om mensen hier te houden. Maarja.... grondwet he... en iets met draagvlak.
Dat was alleen Antwerpen, de gouverneur daar. Voor de rest is er niks gezegd, sommige steden zeiden zelfs dat ze klaar waren voor de Nederlanders en op voorbereid waren.
Ook in Turnhout blijven ze kalm. "We hebben dit vorige keer ook gezien en zijn er een beetje op voorbereid", zegt burgemeester Paul Van Miert in Het Belang van Limburg. "Maar of je nu uit Mol, uit Herentals of uit Tilburg komt: het maakt geen verschil. Als het druk wordt, is het aan ons om dat in goede banen te leiden." Zo wordt er gecontroleerd op het dragen van mondkapjes en moeten de winkeliers zorgen dat er niet te veel mensen tegelijk binnen zijn.
https://www.nu.nl/coronav...n-willen-ontvluchten.html

[ Voor 48% gewijzigd door Turdie op 29-12-2021 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
42erik schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:32:
[...]

En dit is nu juist het hele probleem. Je presenteert, net als Hugo, halve waarheden die compleet uit de context zijn gehaald. Omdat 12% niet gevaccineerd is wil niet zeggen dat 12% van de niet gevaccineerden voor 50% op de IC bezetting zorgt....

Het is al bijna 2 jaar overduidelijk welke groep mensen voornamelijk op de IC en in het ziekenhuis beland. Daar zijn vele studies naar gedaan en het is zelfs benoemd als officieel risico: overgewicht. Het gemiddelde BMI van alle mensen die in het ziekenhuis belanden is 30 (obesitas, zwaar overgewicht). Dan heb je niet even 2 kilotjes teveel. 80% van alle mensen die in het ziekenhuis belanden hebben overgewicht (BMI van 25 of hoger). Dat zijn ook feiten. Als je naar de cijfers kijkt is er maar een zeer klein, bijna verwaarloosbaar, percentage van volledig kerngezonde mensen die in het ziekenhuis belanden. Veruit de meeste mensen die er belanden hebben al een onderliggende ziekte gerelateerd aan overgewicht of hebben overgewicht. En we hoeven geen wetenschapper te zijn om te zeggen dat iemand met overgewicht over het algemeen een slechtere conditie heeft (weinig beweegt), slechter en teveel eet wat direct effect heeft op het immuunsysteem.

Als die 12% niet gevaccineerden uit volledig kerngezonde jongeren zou bestaan zou vrijwel niemand van die groep in het ziekenhuis belanden. Daarnaast is het al vele malen wetenschappelijk bewezen dat een natuurlijke besmetting een zeer robuuste langdurige bescherming biedt. Gezien van die 12% niet gevaccineerden waarschijnlijk al 10% corona heeft gehad is het maar een heel klein percentage van die 12% wat voor druk op de zorg zorgt.

Het zijn dus geen feiten maar halve waarheden die volledig uit de context zijn getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:04

Benieuwd welke maatregelen daar genomen gaan worden. Wij zijn bij een groei van -20% in een volledige lockdown gezet tenslotte.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Besmettingen in Denemarken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5J8G5oA2pIvh2THd4D_txhPVig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJvJuJ7bRutoxHTJ2ssKd3vO.png?f=fotoalbum_large

Ziekenhuisopnames in Denemarken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCVtID7xY2znoSTymwHw1n9As_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cxuP7rHwXInJqRxGDuhoT6Ve.png?f=fotoalbum_large

Bekende cijfers natuurlijk, maar toch. Het aantal besmettingen ligt al ruim een maand boven de januaripiek, en het aantal opnames zit er nog steeds heel ruim onder. Mogelijk heb ik het mis, maar volgens mij testten de Denen zich vorig jaar ook al helemaal leip :P

Moeilijk om je voor te stellen dat Omicron grote problemen in de ziekenhuizen gaat veroorzaken. Zeker wetende dat Nederland goed gevaccineerd is en ok al veel besmettingen achter de rug heeft.

Ik neem aan dat het OMT dat ook gaat concluderen volgende week :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 29-12-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
t_captain schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:30:
[...]

Dat beeld wordt bevestigd op coronasahboard > positieve tests > per leeftijd.

Daar zie je inderdaad een kentering bij de twintigers. Waar globaal gezien de cijfers blijven dalen, zie je al op 12-12 (geschatte datum 1e ziektedag --> 7-12 geschatte infectiedatum) de daling bij de twintigers stoppen. Het lijkt erop dat de incidentie onder de twintigers met ongeveer 25% zal toenemen (van 80 naar 100). In die verwachting zit een stukje extrapolatie want de gatallen in de laatste 5 dagen zijn nog incompleet.
op zich merkwaardig die kentering vanaf die datum. De nieuwe virus variant was toen nog maar amper bekend, en een stijging in de cijfers door omicron zou in eerste instantie 'verstopt worden' door een daling van de deltagroep. Dat zou daarmee niet de (enige) oorzaak mogen zijn. Als ik hierop theoretiseer zou het een nadelig effect van de maatregelen eind november kunnen zijn, minder mogelijkheden in gecontroleerde setting, dus de 'jeugd' (20-29) zoekt elkaar in prive-settings op. Maar dat gedrag zou je ook in het onderliggende en bovenliggende cohort (10-19 en 30-39) nog wel verwachten en daar is dat patroon afwezig in de dashboardcijfers. Andere suggesties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:51:

Moeilijk om je voor te stellen dat Omicron grote problemen in de ziekenhuizen gaat veroorzaken. Zeker wetende dat Nederland goed gevaccineerd is en ok al veel besmettingen achter de rug heeft.

Ik neem aan dat het OMT dat ook gaat concluderen volgende week :)
Is het OMT eerder zo gedraaid en heeft (indirect) toegegeven dat ze mis zaten?
Ik denk dat in het meest gunstige geval er iets zal komen van: “het lijkt allemaal mee te vallen. We weten dat niet zeker. Advies: verleng.”

Maar ik laat mij graag verrassen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
*knip* vragen over moderatie mogen gewoon in de DM, nooit in het topic zelf.

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 10:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Emgeebee
biggydeen2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:45:
[...]

Als die 12% niet gevaccineerden uit volledig kerngezonde jongeren zou bestaan zou vrijwel niemand van die groep in het ziekenhuis belanden.
Lol inderdaad, en dan zou niemand het punt meer maken.

Maar guess what, 12% bestaat niet uit kerngezonde jongeren, die groep is gemêleerd en legt een onevenredige druk op de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turdie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dat was alleen Antwerpen, de gouverneur daar. Voor de rest is er niks gezegd, sommige steden zeiden zelfs dat ze klaar waren voor de Nederlanders en op voorbereid waren.

[...]

https://www.nu.nl/coronav...n-willen-ontvluchten.html
Van Ranst gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat in het meest gunstige geval er iets zal komen van: “het lijkt allemaal mee te vallen. We weten dat niet zeker. Advies: verleng.”

Jammer dat zowel het OMT als het demissionair kabinet vaak ego belangrijker te vinden dan het toegeven van hun fouten. Juist dat maakt het dat mensen respect voor je houden. Durven toe te geven dat je reactie overdreven was (misschien was het toen wel proportioneel, maar met de gegevens die we nu hebben toch zeker niet meer).

Snel schakelen, ook als je het mis hebt. In België hebben ze nu de cultuursector weer opengegooid. Hier zouden ze ook moeten terugkomen op hun beslissing.

Maar moet wel toegeven dat ik persoonlijk hoop dat ze het allemaal nog even dichthouden... puur omdat de ziekenhuizen dan écht leegstromen en m'n moeder ein-de-lijk geopereerd kan worden :X

Maar eigenlijk is het qua staat van de pandemie niet meer goed te praten om deze lockdown nog langer te verlengen. Hoop dat we in de toekomst, moest er nog eens een pandemie zijn, leiders hebben die wat minder de tunnelvisie op zo'n virus hebben zitten, maar ook de collateral damage in het oog houden. Er zijn al verschillende mensen overleden omdat bepaalde onderzoeken of operaties niet op tijd door konden gaan.

Dat is onvergeeflijk eigenlijk.

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:13:Maar moet wel toegeven dat ik persoonlijk hoop dat ze het allemaal nog even dichthouden... puur omdat de ziekenhuizen dan écht leegstromen en m'n moeder ein-de-lijk geopereerd kan worden :X
Weet je wat veel beter helpt? Als iedereen zich laat vaccineren O-)
Nu hoop jij eigenlijk dat de middenstand/verenigingen/cultuur nog meer "kapot" gaat, ik hoop eigenlijk dat meer mensen zich laten vaccineren zodat de middenstand blijft bestaan en mijn stad leefbaar blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
brothermaynard schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:53:
[...]Dat is overigens ook het beeld elders (oa London). Daar is de top overigens kijkend naar de curves alweer bereikt, zonder grote problemen in de ziekenhuizen[...]
Hou er rekening mee dat de cijfers uit het UK de afgelopen dagen en komende week redelijk onbetrouwbaar zijn.
Zie ook https://coronavirus.data.gov.uk/ en https://coronavirus.data....88-465e-9e47-305f4ffe486a

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

geenstijl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:15:
[...]
Nu hoop jij eigenlijk dat de middenstand/verenigingen/cultuur nog meer "kapot" gaat, ik hoop eigenlijk dat meer mensen zich laten vaccineren zodat de middenstand blijft bestaan en mijn stad leefbaar blijft ;)
Zo te zien is dat met omikron al stukken minder relevant ;) Ik hoop helemaal niet dat de middenstand verder kapot gaat. Wat mij betreft gooien we per vandaag alles weer open en houden we de rest van de winter wat basic regels in stand wat betreft capaciteit, afstand en ventilatie. Eventueel TvT voor iedereen voor de écht drukke ruimtes en verder... denk ik dat het einde in zicht is. Al geven ze dat nog niet direct toe :)

Vind het echt enorm sneu voor al die ondernemers die hun zaak ten onder zien gaan door het beleid.

Maar aangezien het kabinet wil dat ziekenhuizen bedden vrij houdt (of er nu patiënten liggen of niet) voor covid en de tunnelvisie hier op heeft, is het op korte termijn beter om de cijfers nog even te laten zakken zodat ziekenhuizen weer toestemming krijgen om te gaan opereren :X

Achteraf gaan er zeker nog onderzoeken moeten plaatsvinden naar de proportionaliteit van bepaalde regels, maar dat is nu niet het moment. Voor nu is de boodschap: ASAP alles weer open met bovenstaande beperkingen, stoppen met paniekzaaien en achterstanden gaan inhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 29-12-2021 10:20 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

geenstijl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:15:
[...]
Het mag onderhand wel duidelijk zijn dat er vrijwel niemand meer ervoor gaat kiezen zich vrijwillig te laten vaccineren die dat nog niet heeft gedaan. En omdat we niet willen dwingen is dit waar we nu mee zitten, allemaal thuis op de Antwerpen gangers na die de lockdown misschien nog wel een maandje langer kunnen laten duren. Want dat is ook niet tegen te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
[...]

En dit is nu juist het hele probleem. Je presenteert, net als Hugo, halve waarheden die compleet uit de context zijn gehaald. Omdat 12% niet gevaccineerd is wil niet zeggen dat 12% van de niet gevaccineerden voor 50% op de IC bezetting zorgt....

Het is al bijna 2 jaar overduidelijk welke groep mensen voornamelijk op de IC en in het ziekenhuis beland. Daar zijn vele studies naar gedaan en het is zelfs benoemd als officieel risico: overgewicht. Het gemiddelde BMI van alle mensen die in het ziekenhuis belanden is 30 (obesitas, zwaar overgewicht). Dan heb je niet even 2 kilotjes teveel. 80% van alle mensen die in het ziekenhuis belanden hebben overgewicht (BMI van 25 of hoger). Dat zijn ook feiten. Als je naar de cijfers kijkt is er maar een zeer klein, bijna verwaarloosbaar, percentage van volledig kerngezonde mensen die in het ziekenhuis belanden. Veruit de meeste mensen die er belanden hebben al een onderliggende ziekte gerelateerd aan overgewicht of hebben overgewicht. En we hoeven geen wetenschapper te zijn om te zeggen dat iemand met overgewicht over het algemeen een slechtere conditie heeft (weinig beweegt), slechter en teveel eet wat direct effect heeft op het immuunsysteem.

Als die 12% niet gevaccineerden uit volledig kerngezonde jongeren zou bestaan zou vrijwel niemand van die groep in het ziekenhuis belanden. Daarnaast is het al vele malen wetenschappelijk bewezen dat een natuurlijke besmetting een zeer robuuste langdurige bescherming biedt. Gezien van die 12% niet gevaccineerden waarschijnlijk al 10% corona heeft gehad is het maar een heel klein percentage van die 12% wat voor druk op de zorg zorgt.

Het zijn dus geen feiten maar halve waarheden die volledig uit de context zijn getrokken.
Halve waarheden wil ik het niet noemen. Je kan niet continu alle mitsen en maren uitleggen.

Het punt blijft dat percentagueel gezien ongevaccineerde zonder onderliggend lijden vaker op de IC terecht komen dan gevaccineerden zonder. Je kan de BMI-kaart trekken wat je wilt, prima, maar veel helpt het niet.

Tevens helpt een gezond BMI niet zonder meer tegen de gevolgen van een infectie, want ja, als je toch aan de context begint dan moet je long-covid ook meenemen in je beeldvorming. https://nos.nl/artikel/24...d-vakbond-begint-meldpunt

En zo sta je iedere persco een half-uur alle details uit te leggen. Dat helpt helemaal niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Emgeebee schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:07:
[...]

Lol inderdaad, en dan zou niemand het punt meer maken.

Maar guess what, 12% bestaat niet uit kerngezonde jongeren, die groep is gemêleerd en legt een onevenredige druk op de zorg.
Ja inderdaad, dat is toch mijn hele punt? Een klein gedeelte van die 12% zorgt voor druk op de zorg. Maar we moeten wel de volledige 12% dan maar vaccineren terwijl het grootste gedeelte al natuurlijke bescherming heeft en geen risico vormen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
biggydeen2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:23:
[...]

Ja inderdaad, dat is toch mijn hele punt? Een klein gedeelte van die 12% zorgt voor druk op de zorg. Maar we moeten wel de volledige 12% dan maar vaccineren terwijl het grootste gedeelte al natuurlijke bescherming heeft en geen risico vormen?
Nee hoor, de oproep is gewoon aan iedereen om zich te laten vaccineren. Een BMI-register openen en enkel te dikke mensen een vaccinatieplicht opleggen lijkt me ook niet helemaal wenselijk, laat staan uitvoerbaar.

We hebben het nog altijd over 2x een uurtje.

[ Voor 3% gewijzigd door Emgeebee op 29-12-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De ME staakt zondag tijdens corona-demonstratie in Amsterdam. Politiestaking in Ter Apel blijkt slechts het begin

Komende zondag zal de ME staken tijdens het coronaprotest in Amsterdam. De actie zou komende donderdag pas formeel aangekondigd worden, maar lekte eerder uit tijdens een werkonderbreking van de vreemdelingenpolitie in Ter Apel.

Burgemeester Halsema heeft kennis genomen van de staking, maar wacht de officiële aankondiging af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

IJzerlijm schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:19:
[...]

Het mag onderhand wel duidelijk zijn dat er vrijwel niemand meer ervoor gaat kiezen zich vrijwillig te laten vaccineren die dat nog niet heeft gedaan. En omdat we niet willen dwingen is dit waar we nu mee zitten, allemaal thuis op de Antwerpen gangers na die de lockdown misschien nog wel een maandje langer kunnen laten duren. Want dat is ook niet tegen te houden.
Waardoor mensen die thuisblijven en de regels in acht nemen dus nog een tandje erger worden gestraft. Die hebben immers geen plezierige uitjes gehad (en sommigen zien misschien wel de omzet die in hun zaak gedraaid had moeten worden naar de Belgen verdwijnen). Ik denk dat dat besef bij steeds meer mensen begint te komen en dat steeds meer mensen minder strikt de regels naleven, ik heb er alleen helaas geen cijfers voor bij de hand (ik moet het met een N=20 observatie doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
geenstijl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:18:
[...]
Hou er rekening mee dat de cijfers uit het UK de afgelopen dagen en komende week redelijk onbetrouwbaar zijn.
Zie ook https://coronavirus.data.gov.uk/ en https://coronavirus.data....88-465e-9e47-305f4ffe486a
doe ik, de cijfers t/m 23-12 zijn in blauw (dus 'definitief') en de afvlakking groei begint eigenlijk (eye-balling) ergens rond 16-12. een patroon wat we nu dus ook terug lijken te zien in de cijfers van Amsterdam, maar daar zijn de laatste cijfers nog niet conclusief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:13:
[...]

Jammer dat zowel het OMT als het demissionair kabinet vaak ego belangrijker te vinden dan het toegeven van hun fouten. Juist dat maakt het dat mensen respect voor je houden. Durven toe te geven dat je reactie overdreven was (misschien was het toen wel proportioneel, maar met de gegevens die we nu hebben toch zeker niet meer).
Het kon ook allemaal razendsnel op 18 december, waarom zou dat nu niet kunnen zou je zeggen. Al zou je maar een klein stapje terug maken, denk aan winkels en horeca overdag weer open. Vooruitlopend op verdere adviezen en onderzoek. Dan hoef je verder nog helemaal niet over 2G of scholen te praten, dat kan prima volgende week na Oud en Nieuw.
Snel schakelen, ook als je het mis hebt. In België hebben ze nu de cultuursector weer opengegooid. Hier zouden ze ook moeten terugkomen op hun beslissing.
Dat kwam toch niet vanuit de politiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:34

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

Het kon ook allemaal razendsnel op 18 december, waarom zou dat nu niet kunnen zou je zeggen. Al zou je maar een klein stapje terug maken, denk aan winkels en horeca overdag weer open. Vooruitlopend op verdere adviezen en onderzoek. Dan hoef je verder nog helemaal niet over 2G of scholen te praten, dat kan prima volgende week na Oud en Nieuw.

[...]

Dat kwam toch niet vanuit de politiek?
Dus dan stel je voor nu te heropenen en volgende week weer te verzwaren met 2G?
Of begrijp ik je verkeerd?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is toch wel bizar om ook hier in Nederland te zien gebeuren:
Robin Fransman, vaccinatiescepticus en oprichter Herstel-NL, overleden aan gevolgen coronabesmetting
[...]
Zijn overlijden wordt door diverse bronnen bevestigd aan Het Parool. Bijna vier weken geleden, op 3 december, maakte Fransman via Twitter bekend corona te hebben. ‘Corona positief. Het werd ook een keer tijd,’ twitterde hij.

Niet veel later werd Fransman opgenomen in het ziekenhuis. Dinsdag overleed hij in het OLVG Oost ten gevolge van de besmetting. Fransman was bewust ongevaccineerd en uitte zich op sociale media zeer kritisch over de werking en wenselijkheid van vaccins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Dennahz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:19:
Wat mij betreft gooien we per vandaag alles weer open en houden we de rest van de winter wat basic regels in stand wat betreft capaciteit, afstand en ventilatie. Eventueel TvT voor iedereen voor de écht drukke ruimtes en verder... denk ik dat het einde in zicht is. Al geven ze dat nog niet direct toe :)
Einde is waarschijnlijk in zicht, maar de zorg op adem laten komen is ook belangrijk.

Niet-essentiële winkels en (buiten)sport iets eerder open zou leuk zijn maar voor de hand ligt op 15 januari terug naar de eerdere avond-lockdown.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
CMD-Snake schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:25:
De ME staakt zondag tijdens corona-demonstratie in Amsterdam. Politiestaking in Ter Apel blijkt slechts het begin

Komende zondag zal de ME staken tijdens het coronaprotest in Amsterdam. De actie zou komende donderdag pas formeel aangekondigd worden, maar lekte eerder uit tijdens een werkonderbreking van de vreemdelingenpolitie in Ter Apel.

Burgemeester Halsema heeft kennis genomen van de staking, maar wacht de officiële aankondiging af.
Zal wel afgeblazen worden, hetzij met behulp van een kort geding van de Gemeente. (daarom wordt de aankondiging afgewacht) Te gevaarlijk voor de collega's in uniform om dat in goede banen te gaan leiden.

Er was natuurlijk een reden dat dat stil gehouden werd, dat het al uitgelekt is helpt ook niet. Daardoor kunnen de gewelddadige elementen zich organiseren om rotzooi te trappen. Jammer want ik gun de agenten bij de ME ook hun moment om hun punt te maken.
user109731 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:30:

[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet warm of koud van wordt, eigen keuze om het risico te lopen dat een corona besmetting een ernstig verloop heeft. Geldt voor al die bewust niet gevaccineerde mensen die het maar een simpel griepje vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 29-12-2021 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]
Tja. Niet te voorkomen. Zie het als een soort natuurlijke selectie.

Jammer alleen dat hij in zijn laatste dagen niet is teruggekomen op alle uitspraken en een oproep deed tot vaccineren.

Wel heftig voor eventuele familie en blijft zonde voor de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

TIGER1125 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:32:
[...]

Zal wel afgeblazen worden, hetzij met behulp van een kort geding van de Gemeente. (daarom wordt de aankondiging afgewacht) Te gevaarlijk voor de collega's in uniform om dat in goede banen te gaan leiden.

Er was natuurlijk een reden dat dat stil gehouden werd, dat het al uitgelekt is helpt ook niet. Daardoor kunnen de gewelddadige elementen zich organiseren om rotzooi te trappen. Jammer want ik gun de agenten bij de ME ook hun moment om hun punt te maken.
En die rotzooi trappen zal nu sowieso wel gaan gebeuren.
Weer een stad verwoest zometeen door wat halve idioten.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Het zijn inderdaad geen feiten, maar halve waarheden die volledig uit de context zijn getrokken. En dan heb ik het over wat jij hierboven neerzet. Vaccineren voorkomt het overgrote deel van de ziekenhuisopnames, over de gehele populatie, of je nou jong bent, oud bent, dik of dun bent, etc. Kortom, van die 50% die in het ziekenhuis ligt, had 90-95% er niet hoeven liggen als ze zich gevaccineerd hadden.

Er dan op wijzen dat er ook andere risicofactoren zijn is om de hete brei heen draaien en niet productief. Ja, als je dik bent heb je meer risico, maar dat doet niets af aan het feit dat je je gewoon moet vaccineren. Heel simpel.

Voorgaande infectie wordt al meegenomen in het vaccinatieregime, dus er is geen enkele reden om dit aan te halen. Na een extra prik na besmetting ben je namelijk gewoon beter beschermd. En de simpele observatie is dat natuurlijk immuniteit blijkbaar niet voldoende helpt, want de ziekenhuizen liggen vol. Schijnbaar dus voldoende mensen die niet afdoende bescherming hebben opgebouwd, want anders zouden ze er niet liggen. Daarbij weten we ook dat de ongevaccineerde populatie gemiddeld veel jonger is dan de gevaccineerde populatie in het ziekenhuis. Het ligt vol met mensen die dachten dat hun niks zou overkomen.

Tenslotte over BMI zelf. Het is weliswaar een risicofactor, maar de getallen die daar bij horen zijn relatief klein als je het met vaccineren vergelijkt. Sterker nog, met een BMI van 30 heb je eigenlijk geen hoger risico dan iemand met een gezond BMI: https://www.thelancet.com...-8587(21)00089-9/fulltext Het begint pas bij hogere BMI's echt een risico te worden. Maar het heeft niets te maken met wel of niet vaccineren. Het heeft voor iedereen een positieve benefit-risk en houdt het overgrote deel van de mensen uit het ziekenhuis.

Kortom, inderdaad, graag geen halve waarheden meer uit hun context trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:34:
[...]

En die rotzooi trappen zal nu sowieso wel gaan gebeuren.
Weer een stad verwoest zometeen door wat halve idioten.
Ik verwacht dat met het oog op en openbare orde, en de gevolgen van het uitlekken van de staking, de staking gewoon verboden wordt. Enige optie zou de inzet van de bijstandseenheid van de KMAR zijn.

De Eenheid Amsterdam zal daarbij nog versterking krijgen van andere eenheden om de elementen die extra aangetrokken werden door de staking het hoofd te kunnen bieden.

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 29-12-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:30:
[...]

Dus dan stel je voor nu te heropenen en volgende week weer te verzwaren met 2G?
Of begrijp ik je verkeerd?
Ik vind 2G sowieso geen verzwaring. En er is allerminst duidelijk of en waar 2G eventueel ingevoerd zou worden. De wetgeving is nog niet eens op orde.

Maar laten we vooral dat debat niet afwachten, dat kan nog wel eens weken tot maanden duren voor er uitslag is. Lijkt mij onverstandig en onnodig om zolang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

TIGER1125 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik verwacht dat met het oog op en openbare orde, en de gevolgen van het uitlekken van de staking, de staking gewoon verboden wordt, en de Eenheid Amsterdam versterking krijgt van andere korpsen.
Tja, rotzooi trappen is ook verboden, heeft ze nog nooit tegen gehouden helaas.
Willen ze graag iets slopen doen ze het toch wel.

Hopelijk hebben ze genoeg aan enkel politie en missen ze het waterkanon niet te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:37:
[...]

Tja, rotzooi trappen is ook verboden, heeft ze nog nooit tegen gehouden helaas.
Willen ze graag iets slopen doen ze het toch wel.

Hopelijk hebben ze genoeg aan enkel politie en missen ze het waterkanon niet te erg.
Als je ziet hoe dat in Rotterdam uit de hand kon lopen, verwacht ik eerlijk gezegd dat "normale Politie" absoluut onvoldoende is. Dus zonder ME al is het maar achter de hand, ga je dit niet in goede banen kunnen leiden. Vooral ook omdat dit soort volk (relschoppers) op de een of andere manier telkens bij deze demonstraties opduiken.

Maar goed, geen aankondiging is geen staking. :+

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 29-12-2021 10:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:33:
[...]

Jammer alleen dat hij in zijn laatste dagen niet is teruggekomen op alle uitspraken en een oproep deed tot vaccineren.

Wel heftig voor eventuele familie en blijft zonde voor de familie.
Vooral zonde dat ie nog een stel zorgmedewerkers gaat liggen lastigvallen met z'n idioterie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:32:
[...]

Einde is waarschijnlijk in zicht, maar de zorg op adem laten komen is ook belangrijk.

Niet-essentiële winkels en (buiten)sport iets eerder open zou leuk zijn maar voor de hand ligt op 15 januari terug naar de eerdere avond-lockdown.
Het meest voor de hand ligt om alles tot minstens 7 februari te verlengen. Zo ongeveer heel Europa en de VS gaan door het dak qua groei en over de ziekenhuizen is nog te weinig echt bekend. Bij ons lijkt de krimp, ondanks de zwaardere lockdown, ook snel terug te lopen en het groei is niet ondenkbaar op korte termijn. Ter duiding: toen deze lockdown werd ingesteld hadden we een krimp van ongeveer 25 procent, dat lijkt vandaag terug te lopen richting een krimp van 10 procent,

Het OMT gaat niet ineens anders adviseren, dan hadden ze dat afgelopen vrijdag al (deels) gedaan. De overheid volgt het OMT blindelings is de ervaring.

Let op: ik wil iets anders, maar ik zie geen enkele aanwijzing op basis waarvan het OMT zijn huidige advies zou wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:33:

Blijft opmerkelijk dat zulke intelligente mensen zo diep het wappie-konijnenhol in kunnen gaan.
Zijn economie-met-duplo filmpjes waren erg verhelderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

[...]
Ik volg dat al een tijdje, en over de doden mag je niets dan goeds zeggen zeker. Dus houd ik het neutraal: zijn eigen keuze geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45

[...]
Zo lost het probleem zich uiteindelijk vanzelf op.
Dramatisch voor zijn familie, maar wel karma. Ik kan het niet meer zielig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee

[...]
Beetje macaber misschien, maar ik vraag me dan echt af wat er in zijn hoofd om is gegaan die laatste dagen dat hij nog bij bewustzijn was en het alsmaar slechter ging. Spijt? Volharding?

We zullen het nooit weten. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

[...]
Wat is hier bizar aan en vanwaar dat het specifiek in Nederland gebeurt? In elk land heb je mensen die bepaalde standpunten heeft. Dat dit hier gebeurt is wat dat betreft niet meer of minder uniek dan in Belgie, VS, VK of Botswana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:46:
Het meest voor de hand ligt om alles tot minstens 7 februari te verlengen. Zo ongeveer heel Europa en de VS gaan door het dak qua groei en over de ziekenhuizen is nog te weinig echt bekend.
Omikron is sinds gisteren dominant in heel Nederland, rond 10 januari weet het OMT en onze regering wat deze variant met onze ziekenhuizen doet.

Als dat laag blijft voorzie ik enorme druk vanuit diverse sectoren, en terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
Emgeebee schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:55:
[...]

Beetje macaber misschien, maar ik vraag me dan echt af wat er in zijn hoofd om is gegaan die laatste dagen dat hij nog bij bewustzijn was en het alsmaar slechter ging. Spijt? Volharding?

We zullen het nooit weten. :N
Als ik zijn Twitter lees was het volharding.

De tweet waarin hij aangeeft Corona te hebben is nu ook wel euh.. bijzonder enzo om te lezen qua reacties erop..

Met name deze is achteraf toch wat minder grappig:

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2021 11:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Het meest voor de hand ligt om alles tot minstens 7 februari te verlengen. Zo ongeveer heel Europa en de VS gaan door het dak qua groei en over de ziekenhuizen is nog te weinig echt bekend. Bij ons lijkt de krimp, ondanks de zwaardere lockdown, ook snel terug te lopen en het groei is niet ondenkbaar op korte termijn. Ter duiding: toen deze lockdown werd ingesteld hadden we een krimp van ongeveer 25 procent, dat lijkt vandaag terug te lopen richting een krimp van 10 procent,

Het OMT gaat niet ineens anders adviseren, dan hadden ze dat afgelopen vrijdag al (deels) gedaan. De overheid volgt het OMT blindelings is de ervaring.

Let op: ik wil iets anders, maar ik zie geen enkele aanwijzing op basis waarvan het OMT zijn huidige advies zou wijzigen.
Tja, zwaardere "lockdown" Het halve land loopt in België of zit in de trein als sardientjes in een blik. Ze hadden op deze manier net zo goed niets hoeven sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nouja hij ontkent in elk geval niet en heeft zich blijkbaar laten testen.

Dat is bij sommigen wel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:56:
[...]

Omikron is sinds gisteren dominant in heel Nederland, rond 10 januari weet het OMT en onze regering wat deze variant met onze ziekenhuizen doet.

Als dat laag blijft voorzie ik enorme druk vanuit diverse sectoren, en terecht...
Als het daadwerkelijk laag wordt, uiteraard. Maar het blijft een verhouding tussen hoeveel kleinere kans je met Omikron hebt om in het ziekenhuis te komen, en hoeveel grotere kans je hebt om Omikron te krijgen.

Hoewel er vooralsnog een consistente daling in IC capaciteit door corona patienten plaatsvindt, is die daling niet bepaald snel. Met de grote vraag als lockdowns voorbij gaan, stopt die daling dan ook? We zitten nog steeds op 50% van de IC capaciteit puur en alleen voor Corona patienten, dat zal mijn inziens echt lager moeten voor we weer meer open kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:56:
[...]

Terecht of niet, die druk zal weinig uitmaken. Diezelfde druk leidde eerder tot het te snel en te rigoureus versoepelen van de maatregelen. Daar zullen ze nu erg terughoudend mee zijn gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:53:
[...]

Zo lost het probleem zich uiteindelijk vanzelf op.
Dramatisch voor zijn familie, maar wel karma. Ik kan het niet meer zielig vinden
Jammer dat hij zich niet realiseerde dat hij zelf de kwetsbare groep was.
Volgens econoom Robin Fransman gaat groepsimmuniteit ons op een gegeven moment helpen. Een idee van Fransman is dan ook om het virus op de niet kwetsbare groep redelijk vrij rond te laten gaan. ‘’Voor die groep is corona niet gevaarlijker dan deelnemen aan het verkeer. Tegelijkertijd moeten we dan extra inzetten om voor de kwetsbare groep – vooral zestigplussers – maatregelen te nemen.’’
Econoom Robin Fransman: ‘’Het wordt tijd om eens twaalf maanden of anderhalf jaar vooruit te kijken”
https://op1npo.nl/2020/10...id-met-langetermijnvisie/

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LZ86
IJzerlijm schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:01:
[...]

Jammer dat hij zich niet realiseerde dat hij zelf de kwetsbare groep was.

[...]

[...]

https://op1npo.nl/2020/10...id-met-langetermijnvisie/
Ja joh, dat beseffen ze allemaal pas als het te laat is. Anderen beperken en maatregelen opleggen, maar zichzelf niet! Daarom, dramatisch voor zijn dierbaren, maar verder karma en een mooi voorbeeld van een typische niet gevaccineerde covidpatient. Wij hebben nu een ongevaccineerde liggen met leukemie +covid. En 4 ongevaccineerden net zoals deze vent. Allemaal spijt van hun domme keuze. Ik kan het niet meer zielig vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 29-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Drardollan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ze zaten nu helemaal niet mis. Werkelijk te bezopen voor woorden om dat nu te suggereren, juist nu het kabinet E I N D E L I J K eens wat eerder reageerde dan veel te laat. We wisten een aantal weken terug echt niet hoe erg Omikron zou toeslaan. We weten nu weer heel wat meer. En zelfs dan: bedenk dat de besmettingen in A'dam lopen gewoon weer flink oplopen. Ook al is Omikron minder schadelijk dan had dat nog gevaarlijk kunnen zijn vanwege onze belabberde situatie in de ziekenhuizen. We hadden nul buffer om een tegenvaller op te kunnen vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Hoezo ligt het voor de hand alles tot 7-2-2022 te verlengen? de cijfers gaan elders door het dak bij een plethora aan maatregelen (heb je bijvoorbeeld de afgelopen dagen naar het WK-darts gekeken, wat in London plaatsvind?), de ziekenhuis opnames zijn erg beperkt overal (UK nog een pak lager als de piek, denemarken langzaam stijgend maar goed te hanteren). Nederlandse cijfers nog altijd min of meer stabiel, veel boosters inkomend en ook de directe buurlanden blijven dalen.
zie ook deze post

brothermaynard in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Napo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:31:
[...]

Voordat - of als - ik hier uberhaupt serieus op in kan gaan. Als het over we gaat, hebben we het dan over uitgaven door de overheid of door de individuen in de samenleving?.

En nee, ze komen niet gratis uit de lucht vallen maar wellicht is het goed om het in perspectief te plaatsen met overige uitgaven rond Covid-19 maar eveneens naar wie deze beschermingsmiddelen gaan. Loze niet onderbouwde statements helpen bijzonder weinig om een beeld te schetsen waar ook maar enigszins op ingegaan kan worden.

[...]

Zaadjes die gepland worden door het kabinet en/of het OMT zien we inderdaad wel eens landen. In het tweede geval niet onlogisch want adviserend. Daarnaast natuurlijk ook vanuit de WHO en - hopelijk gebeurt het - ervaringen in andere landen.

Daarnaast, het punt wordt wellicht deels gemist, er is een onderzoek (of die goed is of niet laat ik er even buiten) gedaan dat iets effectief is. Net zoals er onderzoeken zijn gedaan over die ventilatie. Is dat zaadje over ventilatie geland? Nee, niet echt. De conclusie die wordt getrokken is te kort door de bocht.
Het gaat uiteraard om de investeringen die door iedereen in de samenleving gedaan zijn, consumenten/bedrijven/overheid. Er is daar ook genoeg geld verspild: https://www.metronieuws.n...erie-keurt-mondkapjes-af/
Daarnaast is het zo dat ventilatie als een maatregel om corona te verspreiden door onze lieve overheid pas sinds 2 maanden echt erkend is en actief op wordt gecommuniceerd. Wil best de discussie weer aangaan over hoe covid werkt maar als jij gelooft dat handen wassen en mondkapjes dragen meer bijdraagt dan ventilatie dan is het einde zoek.

Mijn aanname over zaadjes planten als dit soort onderzoeken opeens meer opdoemen komt hierdoor: https://www.rtlnieuws.nl/...-nodig-griekse-supermarkt
Het gebeurt dus al....

Daarnaast zijn er meer dan genoeg landen die mondkapjes hebben of hadden verplicht in de buitenlucht, nogmaals dat is absurd. Uiteraard doen mondkapjes iets maar dat is naar mijn mening net zoiets als vaccinatieplicht, opleggen van regels aan de burger en daarin doordrammen.

Dus ja na 2j is de overheid alleen maar meer aan het pushen op de oude wijsheden ipv veel breder het probleem aanpakken. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[...]
Ik snap je zin niet helemaal. Welk gedeelte is bizar? Dat er ook in Nederland mensen zijn die zich weigeren te vaccineren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54

[...]
Ik heb zijn twitteraccount gezien maar de laatste tijd was hij erg richting de complotdenkers afgegleden. Toch triest dat een econoom zo hard kan afglijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:02
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]

Blijft opmerkelijk dat zulke intelligente mensen zo diep het wappie-konijnenhol in kunnen gaan.
Zijn economie-met-duplo filmpjes waren erg verhelderend.
Ja, dat vind ik ook zo vreemd aan dit geval. Zijn economische kijk op de corona-crisis is best sterk en op zijn minst een waardevol tegengeluid in de hele discussie.

Maar waarom dat dan zo vaak ook gepaard moet gaan met anti-vax sentiment is mij een raadsel. Waarschijnlijk toch een vorm van het Dunning-Kruger effect, waarbij mensen hoe minder ze weten over een onderwerp (epidemiologie in dit geval), hun eigen kennis sterker overschatten. Dat gepaard met het feit dat (top)wetenschappers gewend zijn de expert te zijn en slimmer dan veel mensen om hun heen, treedt dit juist sterk op bij wetenschappers die niet bij hun leest blijven. Zeker als het niet de meest bescheiden mensen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:04:
[...]

Ja joh, dat beseffen ze allemaal pas als het te laat is. Anderen beperken en maatregelen opleggen, maar zichzelf niet! Daarom, dramatisch voor zijn dierbaren, maar verder karma en een mooi voorbeeld van een typische niet gevaccineerde covidpatient. Wij hebben nu een ongevaccineerde liggen met leukemie +covid. En 4 ongevaccineerden net zoals deze vent. Allemaal spijt van hun domme keuze. Ik kan het niet meer zielig vinden.
Als je toch met aantallen komt aanzetten ben ik wel benieuwd naar het aantal patiënten met covid, volledig gevaccineerd en geboosterd op je afdeling/ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:07:
[...]

Ze zaten nu helemaal niet mis. Werkelijk te bezopen voor woorden om dat nu te suggereren, juist nu het kabinet E I N D E L I J K eens wat eerder reageerde dan veel te laat. We wisten een aantal weken terug echt niet hoe erg Omikron zou toeslaan. We weten nu weer heel wat meer. En zelfs dan: bedenk dat de besmettingen in A'dam lopen gewoon weer flink oplopen. Ook al is Omikron minder schadelijk dan had dat nog gevaarlijk kunnen zijn vanwege onze belabberde situatie in de ziekenhuizen. We hadden nul buffer om een tegenvaller op te kunnen vangen.
We weten evenveel over omicron als een aantal weken geleden, alleen was het onder het mom het is nieuw en we doen het zekere voor het onzekere dat de overheid besloot om voor een lockdown te gaan. Prima, maar je mag best achteraf een keer zeggen verkeerde beslissing, maar liever verkeerd en dat het meevalt dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
[...]

https://www.vrt.be/vrtnws...ed-sinistra-41-overleden/
De Luikse kickbokser Fred Sinistra (41), die meermaals Belgisch, Europees en wereldkampioen werd, is overleden. Eind november was hij in het ziekenhuis opgenomen op intensieve zorg met een coronabesmetting...Volgens Franstalige media was Sinistra een ontkenner van de coronapandemie en zou hij "COVID-19" nooit hebben willen uitspreken.
Ook eentje die met overgewicht kampte, en waarschijnlijk een hoop onderliggende aandoeningen had.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54
Zelftesten minder nauwkeurig bij Omicron zie https://www.parool.nl/wer...ig-bij-omikron~bd1004cd8/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
martwoutnl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb zijn twitteraccount gezien maar de laatste tijd was hij erg richting de complotdenkers afgegleden. Toch triest dat een econoom zo hard kan afglijden.
Er zijn ook geen valide redenen meer om tegen die vaccinaties te zijn. Dus als ze halsstarrig bij hun punt willen blijven tegen alle kennis en medische wetenschap in beland je al snel in de complothoek. En aangezien ze daar ook nog gehoor krijgen van mede wappies glijden mensen snel af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
hoevenpe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:32:
[...]

Ik verwacht dat de bezetting van de ziekenhuizen na 4 weken lockdown dusdanig is gedaald en ook de R-waarde zonder lockdown (na nog 4 weken a 1M boosters per week) niet meer out of control gaat. Ergo, ik voorzie geen noodzaak voor maatregelen na 14-1.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LZ86
vj_slof schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:10:
[...]

Als je toch met aantallen komt aanzetten ben ik wel benieuwd naar het aantal patiënten met covid, volledig gevaccineerd en geboosterd op je afdeling/ziekenhuis?
1 volledig gevaccineerde geboosterde patient. Maar die heeft leukemie en dus geen afweer. De booster heeft voor haar niet gewerkt.

Op de verpleegafdeling een dikke daling gezien de afgelopen week. Van 30 patienten nu nog 15 over, waarvan iets meer dan de helft gevaccineerd is. Die hebben echter allemaal wel iets en zijn oud. Niemand nog geboosterd.

De ongevaccineerde helft zijn 30-60 en hebben meest geen comorbiditeiten behoudens een ontzettend obese persoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
monaldo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:11:
[...]

We weten evenveel over omicron als een aantal weken geleden, alleen was het onder het mom het is nieuw en we doen het zekere voor het onzekere dat de overheid besloot om voor een lockdown te gaan. Prima, maar je mag best achteraf een keer zeggen verkeerde beslissing, maar liever verkeerd en dat het meevalt dan andersom.
Hoe kun je nu zeggen dat we nu evenveel weten? Dat is gewoon een leugen. Pas na een aantal weken weet je hoe besmettingen bij jonge mensen zich verhouden tot ziekenhuisopnames. En dat aantal weken is nu aangebroken.

En dat het misschien meevalt wil dus helemaal niet zeggen dat de risico inschatting verkeerd was. Stel er komt een orkaan aan en er is 50% kans dat hij bij ons langskomt, gaan we dan ook zeggen dat we niks hadden moeten ondernemen mocht het achteraf meevallen? Echt kul dit!

En we moeten we nog maar gaan zien met de komende stijging van de besmettingen of het wel zo erg meevalt als we nu denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Arator schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:11:
[...]

https://www.vrt.be/vrtnws...ed-sinistra-41-overleden/

[...]

Ook eentje die met overgewicht kampte, en waarschijnlijk een hoop onderliggende aandoeningen had.
Ws wel volgens de BMI-schaal idd :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
LZ86 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:11:
[...]

Er zijn ook geen valide redenen meer om tegen die vaccinaties te zijn. Dus als ze halsstarrig bij hun punt willen blijven tegen alle kennis en medische wetenschap in beland je al snel in de complothoek. En aangezien ze daar ook nog gehoor krijgen van mede wappies glijden mensen snel af.
Definitie van valide redenen verschilt 😉
Daarnaast word je al gauw in de wappiehoek geduwd als je kritisch bent. Ooit was je een wappie als je dacht dat de aarde plat was, nu ben je het als je het niet eens bent met Hugo. Denk daar maar even over na, langer dan 1 min.
Pagina: 1 ... 106 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.