Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:04
CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:44:
[...]

Nee, dat is een merkwaardige koppelverkoop. Ouders dwingen via hun kinderen, iets waar onze minister wel een handje van heeft. Kinderen die voor hun zwemdiploma A of B gaan hebben doorgaans begeleiding van hun ouders nodig.
Als dat zo is zorg je als ouder dat je een CTB hebt, dan is er niets aan de hand. Het is voor je kinderen, dat is dan toch geen moeite?

Dat de overheid de kinderen misbruikt om hun zin door te drijven bij ouders is verwerpelijk. Ik had verwacht dat ouders hun kinderen belangrijker vonden en dit soort praktijken niet zouden bezigen.

Maar goed, las gisteren ook over een kindje wat bij een anti Corona demonstratie pepperspray in de ogen had gekregen omdat zijn ouders hem als menselijk schild gebruikten....
We moeten echt eens uit de hype van de coronapas stappen. Tot op heden liggen theorie en praktijk mijlen ver uit elkaar. In september hadden we een mooie uitgangssituatie en de coronapas kon die status quo niet behouden.
Dat is een andere discussie, het is nu eenmaal een feit dat hij er is.
"Doe nu maar". Een gevaarlijk mantra is dat waarbij we het kabinet een vrijbrief geven om als een olifant door de porseleinkast te laten razen. We moeten kritisch blijven en waar nodig via de rechter ons gelijk halen als de overheid haar boekje te buiten gaat. Je kan moeilijk zeggen dat dit per onderwerp moet gaan gelden ineens. Overigens genoeg mensen die "Nu maar doen" alleen krijgen zo nog voornamelijk zuur en weinig zoet na al dat brave gedrag.
[...]
Ik vind dat de overheid zijn boekje niet te buiten gaat als ze creatief zijn een handreiking doen naar ouders en kinderen om toch zwemles te kunnen volgen. En een rechter zou daar geen seconde tijd aan moeten verspillen, er zijn veel belangrijkere zaken.

Voor elke wissewasje een rechtszaak beginnen, het is iets wat Willem Engel geïntroduceerd heeft en nu door een bepaalde groep maar wat graag wordt gebruikt als middel om de samenleving te ontwrichten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
42erik schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:31:
[...]

Over een maand al? Da's snel!

Ik doelde overigens op vooral de risicovolle ongevaccineerden de goede kant op helpen, niet per se allemaal. Als dat niet nodig is, is het natuurlijk niet nodig
Zolang ze niet allemaal tegelijk een plekje in het ziekenhuis verlangen. Dat ze erin komen, eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dus ze mogen niet naar Frankrijk, dus ze mogen niet op wintersport....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:36:
Het zal er inderdaad wel weer in eindigen dat het grootste deel van de mensen die de regels wel gewoon opvolgden gestraft worden voor het gedrag en gedram van een hele kleine meerderheid.
Dan moet je je afvragen of dat nou aan het kabinet ligt of aan de rechter. Voegt die QR-code voor ouders bij zwemles nou echt zoveel toe? Volgens mij valt het een beetje in de categorie je mag niet naar de WC in de horeca. Maar als het een hotel heet dan mag het opeens wel. Of een bibliotheek. Of een NS-station.

Het zijn juist dit soort dingen waardoor vertrouwen verdwijnt. Zeker in Nederland, waar we toch in het algemeen wars zijn van autoriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Emgeebee schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:52:
[...]

Dat recht beperken eindigt dus bij onderwijs. En daar ben ik het eerlijk gezegd 100% mee eens. :)
Je zal wellicht geen kinderen hebben, maar in het onderwijs is het al 20 maanden niet gebruikelijk meer om met je kinderen mee naar binnen te lopen. Kinderen gaan waar mogelijk zelfstandig de school in en worden als dit niet kan opgewacht door een leerkracht die ze mee naar binnen neemt.

Als je zwemles als onderwijs gaat zien, dan zou je ook je kinderen bij de deur af kunnen geven in hun zwembroekje en een badjas aan. Er is geen enkele reden om mee naar binnen te moeten lopen, het was een geste vanuit de overheid dat dit middels een CTB wel kon, beetje de regels opgerekt om het voor iedereen wat makkelijker te maken.

Nu is het resultaat waarschijnlijk dat de hele zwemles stopt en vanaf 10 januari thuis gegeven moet worden. Top resultaat, daar hebben de kinderen echt heel veel profijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:55:
[...]

Dan moet je je afvragen of dat nou aan het kabinet ligt of aan de rechter. Voegt die QR-code voor ouders bij zwemles nou echt zoveel toe?
Blijkbaar was dit nodig om het binnen de huidige regels mogelijk te maken. Het alternatief is geen zwemles meer. Als je als ouder dit al niet voor je kind over hebt, moeten we dan niet twijfelen aan de geschiktheid van de ouder?

Wat is de volgende stap? Dat we zelf gaan bepalen hoe laat we onze kinderen naar school brengen en hoe laat we ze gaan ophalen?

Leuk is het niet allemaal. Maar dan wordt er een oplossing bedacht en dan moet zo'n oplossing ook weer om zeep geholpen worden. Zo komen we nooit een stap verder toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 28-12-2021 16:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:57:
Blijkbaar was dit nodig om het binnen de huidige regels mogelijk te maken. Het alternatief is geen zwemles meer. Als je als ouder dit al niet voor je kind over hebt, ben je dan wel eigenlijk geschikt als ouder?
*knip* niet op de man aub

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Emgeebee schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:52:
[...]

Dat recht beperken eindigt dus bij onderwijs. En daar ben ik het eerlijk gezegd 100% mee eens. :)
Maar het alternatief blijkt nu te zijn dat de scholen dicht zijn. En de zwemscholen zullen volgen waarschijnlijk. Voor iedereen. Hoe is dat beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:58:
[...]

Maar het alternatief blijkt nu te zijn dat de scholen dicht zijn. En de zwemscholen zullen volgen waarschijnlijk. Voor iedereen. Hoe is dat beter?
Het is nog helemaal niet gezegd dat zwemscholen dicht moeten. Zeker gezien deze zwemlessen gewoon broodnodig zijn zie ik dat niet gebeuren op basis van als reactie op deze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:58:
[...]

Het alternatief is volgens mij dat je kinderen met ongevaccineerde ouders geen zwemles meer kan geven. Kinderen die anders/minder behandeld worden door de keuze van hun wappie-ouders, dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:53:
Als dat zo is zorg je als ouder dat je een CTB hebt, dan is er niets aan de hand. Het is voor je kinderen, dat is dan toch geen moeite?
Want het is niet erg om je te laten chanteren door de overheid?
Dat de overheid de kinderen misbruikt om hun zin door te drijven bij ouders is verwerpelijk. Ik had verwacht dat ouders hun kinderen belangrijker vonden en dit soort praktijken niet zouden bezigen.
Dat staat los van elkaar. Dat soort dingen houden mij ook wel bezig maar ik vind het vreselijk om te zien dat mijn overheid op die manier dus dwang creëert.
Hij is er en dus mag je er niet meer aan twijfelen?
Ik vind dat de overheid zijn boekje niet te buiten gaat als ze creatief zijn een handreiking doen naar ouders en kinderen om toch zwemles te kunnen volgen. En een rechter zou daar geen seconde tijd aan moeten verspillen, er zijn veel belangrijkere zaken.

Voor elke wissewasje een rechtszaak beginnen, het is iets wat Willem Engel geïntroduceerd heeft en nu door een bepaalde groep maar wat graag wordt gebruikt als middel om de samenleving te ontwrichten.
De overheid kan zwemlessen ook gewoon door laten gaan en ouders gewoon zonder het CTB naar binnen laten zolang ze na het omkleden weer naar buiten gaan. Maar jij verliest uit het oog dat het doel van het CTB lijkt te zijn om zoveel mogelijk dwang te creëren en dan zijn dit soort kleine lettertjes fijne trucjes om mensen het mes op de keel te zetten. Nog een slag erger dan de terrassen "waar het CTB geen enkel nut heeft".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:30:
De Rechtbank Midden-Nederland heeft Zwemschool De Winter Sport uit Hilversum in het gelijk gesteld over controle van het QR-toegangsbewijs.

De uitspraak komt erop neer dat ouders voortaan hun kinderen naar binnen mogen begeleiden en helpen bij het omkleden zonder QR-toegangsbewijs. De primaire reden hiervoor is dat zwemles moet worden gezien als onderwijs en niet als sport.

Bronnetje
Maar... Bij scholen mogen ze ook niet naar binnen...? Ik snap deze logica niet zo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:27:
[...]

Dat wordt vaak prikken: Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?

[...]

Afhankelijk van je combinatie van vaccins is het met tien weken weer over voor je booster, minder als drie maanden voordat je weer op het oude niveau zit.
Mwah, ligt voor mij meer aan hoe effectief de initiële vaccins zijn tegen een ernstig verloop.

Indien dat gewoon op pijl blijft (al dan niet na een enkele booster) dan zie ik geen enkele reden om iedere 10 weken te boosten om de kans op symptomatische covid met max 60% te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:55:
Nu is het resultaat waarschijnlijk dat de hele zwemles stopt en vanaf 10 januari thuis gegeven moet worden. Top resultaat, daar hebben de kinderen echt heel veel profijt van.
Welnee joh, dat is echt veel te kort door de bocht. Dat gaat de overheid nu echt niet zo snel doen. Hoewel de gemeente Hilversum dat wel leuk zou vinden denk ik want die hebben een soort eeuwigdurende oorlog met de houder van deze zwemschool (is toch een beetje de lokale soap hier :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:00:
[...]

Het is nog helemaal niet gezegd dat zwemscholen dicht moeten. Zeker gezien deze zwemlessen gewoon broodnodig zijn zie ik dat niet gebeuren op basis van als reactie op deze uitspraak.
De hoofdreden lijkt te zijn dat het gezien moet worden als onderwijs. Onderwijs is dicht tot (voorlopig) 14 januari, dus 1 + 1 lijkt me in deze 2. Of vinden we zwemles belangrijker dan scholen ineens?

Maargoed, het is inderdaad nog niet beslecht, dus ik laat mij graag verrassen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 28-12-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:00:
[...]

Want het is niet erg om je te laten chanteren door de overheid?
Ik moet ook belasting betalen van de overheid, dat wil ik ook niet. Waarom chanteert de overheid mij hiermee?
Dat staat los van elkaar. Dat soort dingen houden mij ook wel bezig maar ik vind het vreselijk om te zien dat mijn overheid op die manier dus dwang creëert.
[...]
Ik zie dit andersom, het is vreselijk om te zien dat als de overheid een opening creëert er een bepaalde groep ouders is die dwang creëert om de zwemlessen volledig te stoppen.
Hij is er en dus mag je er niet meer aan twijfelen?
[...]
Jawel, maar dat is niet specifiek voor deze zaak.
De overheid kan zwemlessen ook gewoon door laten gaan en ouders gewoon zonder het CTB naar binnen laten zolang ze na het omkleden weer naar buiten gaan. Maar jij verliest uit het oog dat het doel van het CTB lijkt te zijn om zoveel mogelijk dwang te creëren en dan zijn dit soort kleine lettertjes fijne trucjes om mensen het mes op de keel te zetten. Nog een slag erger dan de terrassen "waar het CTB geen enkel nut heeft".
Ik heb geen enkele moeite met het CTB.

Ik heb wel moeite met al het gezever over het CTB. Accepteer dat we in een pandemie zitten en er middelen ingezet moeten worden om de samenleving zoveel als mogelijk draaiend te houden. Willen we hieruit komen of willen we hier nog 10 jaar inzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:02:
[...]

De hoofdreden lijkt te zijn dat het gezien moet worden als onderwijs. Onderwijs is dicht tot (voorlopig) 14 januari, dus 1 + 1 lijkt me in deze 2. Of vinden we zwemles belangrijker dan scholen ineens?

Maargoed, het is inderdaad nog niet beslecht, dus ik laat mij graag verrassen ;)
Praktijkonderwijs op scholen mag gewoon hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:27:
[...]

Afhankelijk van je combinatie van vaccins is het met tien weken weer over voor je booster, minder als drie maanden voordat je weer op het oude niveau zit.

Nog los van het feit dat de meetwijze van effectiviteit gestoeld is op de aanwezigheid van antilichamen welke hoe dan ook verdwijnen na een tijdje.
Onderaan het artikel staat ook een linkje over de booster situatie in Israël.

https://www.trouw.nl/buit...t-weerhoudt-hen~b3cae8e5/

Van de 8 miljoen mensen die wel de eerste twee prikken gehaald hebben, zijn er 1 miljoen mensen die de booster niet halen.
39 procent van de twintigers die tweemaal gevaccineerd zijn, heeft nog geen booster. Onder de dertigers is dit 30 procent, onder de de veertigers 24 procent, onder de vijftigers 20 procent, onder de zestigers 12 procent en onder de zeventigplussers ligt het rond de acht procent.
De beweegredenen zijn onbekend:
Wat de precieze reden is dat meer dan een miljoen burgers wél de eerste twee vaccins hebben gehaald, maar nog niet de derde, is niet met zekerheid te zeggen.
Verder zie je in het artikel dat Israël een 3G systeem heeft (waarbij testen een ✅ oplevert maar wel voor eigen rekening met Max 24 uur geldigheid) en dat ze veel publieke gebouwen en activiteiten achter 3G wegstoppen. I.c.m. de controles willen ze mensen alsnog aanmoedigen om de booster te halen.

Het zou mij niets verbazen als wij hier in Nederland tegen een zelfde soort probleem gaan aanlopen. Alleen zie ik het wel gebeuren dat we dit gaan doen met 2G ipv 3G en scherpere controles (handhaving in NL is altijd al een lachertje geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Robkazoe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:05:
[...]
Het zou mij niets verbazen als wij hier in Nederland tegen een zelfde soort probleem gaan aanlopen. Alleen zie ik het wel gebeuren dat we dit gaan doen met 2G ipv 3G en scherpere controles (handhaving in NL is altijd al een lachertje geweest).
We hebben een behoorlijke tijd 3G gehad en zover ik weet werkte dat prima. Horeca, evenementen, bioscoop, theater, etc. hebben geen grote problemen opgeleverd qua besmettingen. Ik betwijfel of 2G een beter alternatief is, ik zou eerder nog iets 2G+ (dus ook altijd getest) voelen.

De consensus is dat de besmettingen met name op scholen rond gingen en dat dit doorsijpelt naar de oudere bevolking. Juist op de scholen is geen 3G geweest en ik zie dat ook niet gebeuren. Al is het maar omdat onder de 12 niet gevaccineerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:09:
Al is het maar omdat onder de 12 niet gevaccineerd wordt.
Dat duurt natuurlijk niet lang meer. Dat is wel een vraag die mij bezig houdt... wordt het CTB straks uitgebreid naar kinderen vanaf 5 jaar? En ook voor basisonderwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:14:
[...]

Dat duurt natuurlijk niet lang meer. Dat is wel een vraag die mij bezig houdt... wordt het CTB straks uitgebreid naar kinderen vanaf 5 jaar? En ook voor basisonderwijs?
Dat weet ik niet, dat zullen we moeten afwachten. In andere landen is dit wel zo volgens mij, dus ik ga er vanuit dat dit hier ook zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:02:
[...]

Volgens plan gaat onderwijs de 10e al weer door. Of dat plan haalbaar is, is de persconferentie van de 3e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ongeveer 70% van de kids hebben al corona gehad en hun natuurlijke immuniteit is daarna prima.

Beetje raar als ze daar een CTB gaan hanteren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
- Al gepost - Credits voor @Dennis

[ Voor 98% gewijzigd door Drardollan op 28-12-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:22

3raser

⚜️ Premium member

*knip* geen desinfo verspreiden, zie TS, en anders heel goed onderbouwen

Je kunt dan wel beweren dat alle kleine beetjes helpen maar wie staat er trappelen om iedere 3 maanden een prik te halen voor een virus die hem/haar nauwelijks deert? Ik niet in ieder geval. Dus laat de zwakkeren/ouderen in de samenleving zich vooral goed beschermen door middel van boosters en laat de rest gewoon zijn ding doen. Als die oudjes (60+) uit het ziekenhuis kunnen worden gehouden dankzij de booster dan is dat waar we het voor doen. Vaccineren om verspreiding tegen te gaan is een gedrocht waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 28-12-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:16:
Aangezien niemand het lukt mijn voorspelling van 1 maart omver te trappen zal ik zelf maar een voorzetje doen (grapje mensen, grapje!)

Nee serieus. Ik lees zojuist:
Dennis in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GOEDEMORGEN BUURMAN!

Mijn excuses, compleet gemist. Credits voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nu ook in Amerika dit beeld @MarcoC:

https://www.miamiherald.c...rus/article256878197.html
But the share of Jackson Health inpatients diagnosed with the disease after being admitted for an unrelated medical reason outweighed those whose primary reason for hospitalization was COVID-19. Of the 212 inpatients with COVID-19 reported at Jackson Health, 127 or 60% were diagnosed after being admitted for another reason, according to the hospital system’s internal tracking report.
Kortom, al het pessimisme van het RIVM ten spijt worden de signalen steeds duidelijker dat het aantal opnames in het ziekenhuis ontzettend laag uitvalt. Lager dan laag. Maar ja nu moeten we nog een week wachten omdat het allemaal "nog zo onduidelijk is". Ondertussen allerlei schade aanrichten aan mens en maatschappij door de lockdown.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
@Drardollan
Je beseft dat het feit dat in jouw optiek niemand je theorie onderuit haalt niet wil zeggen dat die mening hier breed gedeeld wordt?

Er worden genoeg nuanceringen en lichtpuntjes gedeeld, maar je lijkt het niet te willen zien/accepteren: Wikipedia: Confirmation bias

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
Wolly schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:16:
[...]Ongeveer 70% van de kids hebben al corona gehad en hun natuurlijke immuniteit is daarna prima.

Beetje raar als ze daar een CTB gaan hanteren lijkt mij.
Dat klopt volgens mij niet. Ik meende gelezen te hebben dat omicron om de natuurlijke immuniteit heen kan zeilen waardoor je alsnog het virus over kunt dragen. Dezelfde immuniteit helpt dan wel tegen het risico om ernstig ziek te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22

Nox

Noxiuz

Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:09:
[...]

We hebben een behoorlijke tijd 3G gehad en zover ik weet werkte dat prima. Horeca, evenementen, bioscoop, theater, etc. hebben geen grote problemen opgeleverd qua besmettingen. Ik betwijfel of 2G een beter alternatief is, ik zou eerder nog iets 2G+ (dus ook altijd getest) voelen.

De consensus is dat de besmettingen met name op scholen rond gingen en dat dit doorsijpelt naar de oudere bevolking. Juist op de scholen is geen 3G geweest en ik zie dat ook niet gebeuren. Al is het maar omdat onder de 12 niet gevaccineerd wordt.
Baseer je dat op de cijfers van bekende besmettingen? Iedere keer als de horeca dicht ging zakten de besmettingen onderuit. Dat was in maart 2020 zo als in najaar 2020 en toen ze open gingen in juli schoot alles als paddestoelen uit de lucht qua besmettingen. 8)7 De horeca zelf opperde dat, van de kwart besmettingen die bekend was, er maar een paar uit de horeca kwamen. Dat driekwart afkomst onbekend was en de cijfers totaal irrelevant waren deed er even neit toe :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoevenpe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:26:
@Drardollan
Je beseft dat het feit dat in jouw optiek niemand je theorie onderuit haalt niet wil zeggen dat die mening hier breed gedeeld wordt?
Ik laat mij graag overtuigen van mijn ongelijk. Je hoeft mijn mening niet te delen.
Er worden genoeg nuanceringen en lichtpuntjes gedeeld, maar je lijkt het niet te willen zien/accepteren: Wikipedia: Confirmation bias
Er worden ook genoeg zwaarmoedige berichten gepost, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Wellicht zou jij die moeten willen zien/accepteren.

Ziekenhuizen dalen niet meer en de daling van de besmettingen lijkt ook gestuit. Ik zie niet zo goed hoe je dat positief kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:28:
[...]

Baseer je dat op de cijfers van bekende besmettingen? Iedere keer als de horeca dicht ging zakten de besmettingen onderuit. Dat was in maart 2020 zo als in najaar 2020 en toen ze open gingen in juli schoot alles als paddestoelen uit de lucht qua besmettingen. 8)7 De horeca zelf opperde dat, van de kwart besmettingen die bekend was, er maar een paar uit de horeca kwamen. Dat driekwart afkomst onbekend was en de cijfers totaal irrelevant waren deed er even neit toe :P
De horeca is geloof ik vaak tegelijk met andere sectoren gesloten/geopend, dus daar kan je weinig waarde aan toekennen.

Ik was overigens niet genuanceerd genoeg, ik moet zeggen "droge horeca" geloof ik. Alles behalve de discotheken waar men binnen hutje mutje zonder ventilatie staat te springen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis
Hier word ik dan wel weer blij van:

Telegraaf: Raad voor de rechtspraak vernietigend over noodzaak uitbreiding coronapas

Dit is wel weer meest opvallende:
Het advies dateert van 17 november, maar demissionair coronaminister Hugo de Jonge stuurde het vorige week, twee dagen voor Kerstmis, naar de Tweede Kamer.
Herkenden we dat niet ergens van? Vaste strategie van overheden om onwelgevallige informatie altijd expres vlak voor of tijdens een reces te versturen want dan genereert het zo min mogelijk media-aandacht. Rondom de toeslagaffaire speelde dat ook ooit een keer (kan het zo snel niet terugvinden) en ook Rutger Groot-Wassink deed dat al eens in Amsterdam.
Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij (JA21) zijn verbolgen over de datum en het tijdstip waarop het advies is geopenbaard. „Dit spoedadvies stamt uit november, en is dus vijf weken te laat naar de Kamer gestuurd”, zegt Omtzigt. „Een advies heeft alleen zin als het openbaar wordt gemaakt, anders kun je die nieuwe bestuurscultuur wel weer netjes aan de wilgen hangen.” Hij wijst erop dat de Raad voor de rechtspraak zowel adviseert aan regering als aan de Kamer.

In een set Kamervragen vragen Omtzigt en Pouw-Verweij de ministers De Jonge en Dekker en premier Rutte om een expliciete reactie op de kritische onderdelen van het advies. Ook willen ze weten waarom de Tweede Kamer het advies niet heeft gekregen voordat de Kamer erover in debat zou gaan. „Eigenlijk hadden we in de week van 6 december het 2G-wetsvoorstel moeten bespreken”, zegt Pouw-Verweij. „Dat hadden we dan zonder deze zeer cruciale informatie moeten doen. Onacceptabel.” Het 2G-debat werd destijds vooruitgeschoven vanwege onder meer de opkomst van de besmettelijkere omicronvariant, en staat nu gepland voor na het kerstreces.
Dit dus! Als het nu al was ingevoerd dan was dit rapport mosterd na de maaltijd. En dan? Helaas pindakaas waarschijnlijk. Ik begrijp echt niet dat mensen dit nog recht weten te praten. Ongelooflijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:31:
[...]

De horeca is geloof ik vaak tegelijk met andere sectoren gesloten/geopend, dus daar kan je weinig waarde aan toekennen.

Ik was overigens niet genuanceerd genoeg, ik moet zeggen "droge horeca" geloof ik. Alles behalve de discotheken waar men binnen hutje mutje zonder ventilatie staat te springen.
Fair enough, er waren vaak meerdere maatregelen in een pakket. Maar dat telt andersom net zo goed, absence of evidence is not evidence of absence zoals ik elders op GoT las :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:40:
[...]

Fair enough, er waren vaak meerdere maatregelen in een pakket. Maar dat telt andersom net zo goed, absence of evidence is not evidence of absence zoals ik elders op GoT las :+
Ah, wordt het weer tijd voor de HO vs RE vs CA discussie?

Beweren dat er in kroegen en discotheken geen enorme verspreiding is zegt hoofdzakelijk iets over het gebrek aan begrip van virusverspreiding.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 28-12-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
De Raad voor de Rechtspraak hoort weliswaar bij de rechterlijke macht, maar spreekt zelf geen recht.
Dus ze kunnen wel hard gaan staan roepen maar er hoeft niemand te luisteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ik laat mij graag overtuigen van mijn ongelijk. Je hoeft mijn mening niet te delen.

[...]

Er worden ook genoeg zwaarmoedige berichten gepost, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Wellicht zou jij die moeten willen zien/accepteren.

Ziekenhuizen dalen niet meer en de daling van de besmettingen lijkt ook gestuit. Ik zie niet zo goed hoe je dat positief kan zien.
Da's echt best makkelijk eigenlijk. Luisteren naar de mensen hier die alles doorrekenen en wiens voorspellingen elke keer goed uitkomen, itt jij die alleen mar wat roept en niks onderbouwt met getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:48:
[...]

Da's echt best makkelijk eigenlijk. Luisteren naar de mensen hier die alles doorrekenen en wiens voorspellingen elke keer goed uitkomen, itt jij die alleen mar wat roept en niks onderbouwt met getallen.
Volgens mij heb ik vanmorgen nog een aardige onderbouwing met cijfers gegeven.

Leuk dat men hier positief is. RIVM, OMT en de overheid zijn dit vooralsnog niet. En laten dat nu net de mensen zijn die erover gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Yaksa schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:47:
De Raad voor de Rechtspraak hoort weliswaar bij de rechterlijke macht, maar spreekt zelf geen recht.
Gelukkig luistert de Tweede Kamer wel serieus naar ze:

En hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:25:
[...]
Het maakt bijzonder veel uit wat het virus doet, het virus is namelijk de reden dat de zorg overbelast dreigt te raken. Elke verandering in het virus is van essentieel belang in het bepalen van onze strategie.
Nogmaals, ook al klopt dit helemaal, doet dat er niets aan af dat het doel niet verandert is.
[...]
Het bleek zeer effectief zullen we maar zeggen. Zo effectief dat de maatregelen bijzonder zwaar aangescherpt is.
Je weet vooraf als dat het maar beperkt zal helpen. Zeker als de regering regelmatig de adviezen niet overneemt en her en der wat maatregelen weghaalt/verandert. Pak daar nog Omicron bij en je zult je maatregelen moeten verscherpen.
[...]
Een maatregel hoeft niet 100% effectief te zijn. Maar moet wel in verhouding meer positieve effecten hebben dan negatieve effecten. Het om 17:00 sluiten van de winkels heeft voornamelijk negatieve effecten gehad, denk aan veel te veel drukte om voor 17:00 nog even snel de boodschap te doen.
Tja, waar is je bewijs dat dit meer negatieve effecten heeft? Ik heb al aangegeven dat het aantal online bestellingen toen al toenam. Naar mijn idee is dat een bewijs dat mensen dus minder in de winkel komen. En er zullen inderdaad wel meer mensen nu voor 17:00 hun boodschappen doen, maar het aantal bezoeken gaat wel omlaag. Dus ik vind het nogal een uitspraak om zonder onderbouwing/bewijs te stellen dat eerdere sluiting niet leidt tot minder bezoeken.
[...]
De winkelsluiting tussen 17:00 en 05:00 is een fop-maatregel wat mij betreft. Dat was het, dat is het en dat zal het blijven. Negatieve effecten waren veel groter dan de positieve effecten.
Tja, en daar zul je toch wat meer onderbouwing voor moeten hebben dan je onderbuik gevoel. Want wat je hier doet is precies het probleem waarom we hier vaak meer maatregelen nodig hebben. Veel mensen hebben hun eigen idee over welke maatregel effectief is of niet en doet daarbij zijn eigen zin. Daardoor zijn de maatregelen veel minder effectief en zijn er uiteindelijk meer nodig.
[...]
Vandaar dat men massaal de grens over vlucht om een booster te halen, omdat het zo goed voor elkaar is. En dat er hier kwetsbare ouderen zitten te wachten terwijl we 1982 al uitnodigen en zelfs prikken. NL heeft het prikken alles behalve goed voor elkaar, het is wat mij betreft 100% aan de inzet van de GGD te danken dat er toch nog zoveel voor elkaar is gekomen tot op heden.
De mensen die de grens over vluchten zijn veelal de jongeren die op vakantie willen. Ieder ander (momenteel 40+) kan al een afspraak maken om binnen een week geprikt te zijn. Die kwetsbare ouderen zijn als het goed is geprikt of ingeplanned en ik ken er ook al heel wat die door de huisartsen zijn geprikt.
We mogen heel blij zijn met die geoliede machine. Hoe ze het doen weet ik niet, maar ze zijn elke keer in staat om als de overheid faalt het zo op te lossen dat NL niet ten onder gaat aan het virus.
Klopt, maar dat had ik ook al aangegeven. Het enige wat ik ook zeg is dat de planbare dingen best goed geregeld zijn (ook vanuit de regering). Er moeten alleen geen wijzigingen komen, want dan weten ze niet meer wat ze moeten doen. Vergeet daarnaast ook niet dat de GGD door de gemeentes wordt aangestuurd en indirect dus ook door de regering worden aangestuurd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
[...]

Nee, die hebben als het goed is nog geen mobieltje. Zie je het voor je? Bij het brengen bij de juf even jouw telefoon laten scannen door de juf op het schoolplein...

Denk en mag hopen dat we dit soort praktijken hier niet gaan krijgen. Voortgezet onderwijs zie ik het ook niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Vlassie1980 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:56:
[...]

Nee, die hebben als het goed is nog geen mobieltje. Zie je het voor je? Bij het brengen bij de juf even jouw telefoon laten scannen door de juf op het schoolplein...

Denk en mag hopen dat we dit soort praktijken hier niet gaan krijgen. Voortgezet onderwijs zie ik het ook niet zo snel gebeuren.
Je zit dan sowieso met de leerplichtwet, dus scholen moeten dan parallel thuisonderwijs aan gaan bieden, ook als er niemand thuis hoeft te blijven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Vlassie1980 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:56:
[...]Nee, die hebben als het goed is nog geen mobieltje. Zie je het voor je? Bij het brengen bij de juf even jouw telefoon laten scannen door de juf op het schoolplein...
Er is ook nog zoiets als een papieren CTB. Die kun je zelfs gratis toegestuurd krijgen wanneer je geen DigiD, smartphone of computer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:54:
[...]

Gelukkig luistert de Tweede Kamer wel serieus naar ze:

[Twitter]

En hier en hier.
Ze vragen hier om zaken die niemand weet.
In dit verband mist de Raad een stip aan de horizon. Wanneer komt de noodzakelijkheid te
ontvallen zodat verlenging van de ministeriële regelingen niet meer aangewezen is? Wanneer is de
epidemiologische situatie zodanig dat een dergelijke beperking van grondrechten niet meer
proportioneel is?
Sinds het schrijven van dit advies op 17 november is veel van wat we dachten te weten over corona weer achterhaald door de globale opmars van omicron. Denken ze dat er ergens in een la in het Torentje de antwoorden op deze vragen liggen ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:51:
[...]

Volgens mij heb ik vanmorgen nog een aardige onderbouwing met cijfers gegeven.

Leuk dat men hier positief is. RIVM, OMT en de overheid zijn dit vooralsnog niet. En laten dat nu net de mensen zijn die erover gaan.
Als ik eerlijk ben zijn de enige getallen die ik zie bij je de 1 (1 maart), de 2 en 3 (2g en 3g) en een onsamenhangend verhaal over 70+ers dat dan opeens naar 60ers gaat om daarna naar de 40ers over te springen.

En volgens mij zijn rivm en Omt en regering op welverdiende kerstvakantie, dus dat die nu hun mening niet lopen te verkondigen lijkt me niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:58:
[...]

Je zit dan sowieso met de leerplichtwet, dus scholen moeten dan parallel thuisonderwijs aan gaan bieden, ook als er niemand thuis hoeft te blijven.
Thuisonderwijs als er niemand thuis is? Tikfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:34:
[...]

Thuisonderwijs als er niemand thuis is? Tikfoutje?
Nee, je zal de mogelijkheid tot thuisonderwijs moeten houden voor het geval er maandagochtend iemand met het CTB geweigerd zou worden en dan op het laatste moment thuis moet blijven,

Of zelfs de klas uit gestuurd wordt want klachten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis
IJzerlijm schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:15:
Ze vragen hier om zaken die niemand weet.
Dat jij de inzet van alle maatregelen proportioneel vindt om corona onder controle te krijgen is nu wel duidelijk, maar het merendeel van de Nederlanders vindt het wel gewoon fijn dat er democratische checks en balances zijn. Zeker wanneer het aankomt om het schenden van grondrechten is het gerechtvaardigd dat er waarborgen worden ingebouwd over hoe lang en in welke mate deze grondrechten worden geschonden.

En die check wordt eenzijdig bij het OMT gedropt. Terecht dat de Raad zegt: ja hallo, ú bent de staat, niet het OMT. En ook over het feit dat Hugo eigenlijk zegt... ja, die afweging kunnen we pas maken als er bij ministerieel decreet maatregelen volgen. Kortom: deze wetgeving lijkt een volledige carte blanche voor de minister als het aankomt op het schenden van grondrechten.

Daar komt nog bij dat de wet gewoon een vodje lijkt te zijn. Er wordt veel te gemakkelijk gedacht over hetgeen ze in die wet hebben gestopt. Moet een werknemer worden ontslagen? Wie betaalt er in dat geval? Hoe lang? Hoe veel? Daarom is de Raad ook zo kritisch, want die leidt tot een stortvloed aan rechtszaken in de praktijk.

Snap je nu @Drardollan dat de rechter het kabinet soms terugfluit? Ze maken er gewoon een puinhoop van, dat lijkt me duidelijk.

Maar ik begrijp oprecht niet waarom dit soort dingen zo weinig aandacht krijgt. Ook hier lijkt dit aan velen voorbij te gaan. Mensen lijken het niet erg te vinden. Vertrouwen volledig op het kabinet. Alle zaken uit het verleden ten spijt. Alle goede beloftes ten spijt. Keer op keer wordt het vertrouwen beschadigd, maar ze komen er gewoon mee weg. Dat vind ik nog wel het allermoeilijkste van deze hele pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:30:
[...]

Als ik eerlijk ben zijn de enige getallen die ik zie bij je de 1 (1 maart), de 2 en 3 (2g en 3g) en een onsamenhangend verhaal over 70+ers dat dan opeens naar 60ers gaat om daarna naar de 40ers over te springen.
Drardollan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
En volgens mij zijn rivm en Omt en regering op welverdiende kerstvakantie, dus dat die nu hun mening niet lopen te verkondigen lijkt me niks mis mee
Aangezien het OMT afgelopen vrijdag nog een advies heeft uitgebracht zal dat goed meevallen. Dat kan je overigens hier terugvinden: https://www.rijksoverheid...vws-na-omt-135-definitief

De belangrijkste conclusie van afgelopen vrijdag:
In conclusie: er is op dit moment nog onvoldoende zekerheid over de
eigenschappen van de omikronvariant om aanpassingen van het huidige
maatregelenpakket (m.n. de lockdownmaatregelen in combinatie met een
versnelde boostercampagne) te adviseren. Temeer omdat zelfs als de
omikronvariant in mindere mate dan de deltavariant tot ernstige ziekte leidt, de
snelle verspreiding en te verwachten grote aantallen zieken nog altijd tot een te
hoge zorgbelasting, van huisarts tot ziekenhuis tot verpleeghuis, kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:36:
[...]

Nee, je zal de mogelijkheid tot thuisonderwijs moeten houden voor het geval er maandagochtend iemand met het CTB geweigerd zou worden en dan op het laatste moment thuis moet blijven,

Of zelfs de klas uit gestuurd wordt want klachten.
Ah, zo bedoel je. Ja, dat is wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:37:
[..

Maar ik begrijp oprecht niet waarom dit soort dingen zo weinig aandacht krijgt. Ook hier lijkt dit aan velen voorbij te gaan. Mensen lijken het niet erg te vinden. Vertrouwen volledig op het kabinet. Alle zaken uit het verleden ten spijt. Alle goede beloftes ten spijt. Keer op keer wordt het vertrouwen beschadigd, maar ze komen er gewoon mee weg. Dat vind ik nog wel het allermoeilijkste van deze hele pandemie.
Het is ook de timing... Ik kan er nu wel een mening over hebben, maar weet amper wat. Ja, een rapport is er. Ok. Dat is 2 dagen voor kerst eens naar de kamer gestuurd, ok. dat lijkt op het eerste gezicht kwalijk, maar ik heb nog geen waarom gehoord. Dus ja, om me nu al druk te maken

Naast het feit dat mijn druk maken niet zoveel impact heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:45:
Het is ook de timing... Ik kan er nu wel een mening over hebben, maar weet amper wat. Ja, een rapport is er. Ok. Dat is 2 dagen voor kerst eens naar de kamer gestuurd, ok. dat lijkt op het eerste gezicht kwalijk, maar ik heb nog geen waarom gehoord. Dus ja, om me nu al druk te maken
De vraag is of je een eerlijk antwoord op het waarom krijgt. Hugo zal natuurlijk niet zeggen dat hij dit deed zodat het zo min mogelijk aandacht krijgt in de pers en de oppositie er nog niet over kon beschikken op de datum van stemmen, terwijl het daar wel alle schijn van heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wat heeft dit met onderbouwing te maken? Het gaat al tijden over ziekenhuizen en jij komt hiermee?
[...]

Aangezien het OMT afgelopen vrijdag nog een advies heeft uitgebracht zal dat goed meevallen. Dat kan je overigens hier terugvinden: https://www.rijksoverheid...vws-na-omt-135-definitief

De belangrijkste conclusie van afgelopen vrijdag:

[...]
Oh, minder vakantie dan ik dacht. Dat had ik dan verkeerd.

Maar hier staat niks over verlenging hoor. Hier staat het huidige pad volgen, die ene die de 14e afloopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:47:
[...]

De vraag is of je een eerlijk antwoord op het waarom krijgt. Hugo zal natuurlijk niet zeggen dat hij dit deed zodat het zo min mogelijk aandacht krijgt in de pers en de oppositie er nog niet over kon beschikken op de datum van stemmen, terwijl het daar wel alle schijn van heeft!
Schijn =/= feit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Hier mag je weer je kinderen omkleden bij de zwemles. Maar ondertussen in Belgie...

https://www.vrt.be/vrtnws...r-sluiting-cultuursector/
De Raad van State schorst de sluiting van de cultuursector. Volgens het rechtscollege is de beslissing "disproportioneel" en "steunt de maatregel niet op adequate motieven". Het gaat om een voorlopige schorsing, die weliswaar onmiddellijk ingaat, tot er een uitspraak ten gronde is. Door de maatregel moesten cultuurzalen en bioscopen sluiten om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:46:
[...]

Nee.
Beweren dat er in kroegen en discotheken geen enorme verspreiding is zegt hoofdzakelijk iets over het gebrek aan begrip van virusverspreiding.
Er werd aangegeven dat er niet echt ontsluitend bewijs is dat de horeca besmettingen oplevert omdat bij het sluiten altijd meerdere maatregelen in gingen. Dat is een prima argument, maar andersom geldt ook dat dat geen ontsluitend bewijs is dat er geen grote hoeveelheden besmettingen zijn in de horeca.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

Mfpower

In dubio

[...]

Dat jij de inzet van alle maatregelen proportioneel vindt om corona onder controle te krijgen is nu wel duidelijk, maar het merendeel van de Nederlanders vindt het wel gewoon fijn dat er democratische checks en balances zijn. Zeker wanneer het aankomt om het schenden van grondrechten is het gerechtvaardigd dat er waarborgen worden ingebouwd over hoe lang en in welke mate deze grondrechten worden geschonden.

En die check wordt eenzijdig bij het OMT gedropt. Terecht dat de Raad zegt: ja hallo, ú bent de staat, niet het OMT. En ook over het feit dat Hugo eigenlijk zegt... ja, die afweging kunnen we pas maken als er bij ministerieel decreet maatregelen volgen. Kortom: deze wetgeving lijkt een volledige carte blanche voor de minister als het aankomt op het schenden van grondrechten.

Daar komt nog bij dat de wet gewoon een vodje lijkt te zijn. Er wordt veel te gemakkelijk gedacht over hetgeen ze in die wet hebben gestopt. Moet een werknemer worden ontslagen? Wie betaalt er in dat geval? Hoe lang? Hoe veel? Daarom is de Raad ook zo kritisch, want die leidt tot een stortvloed aan rechtszaken in de praktijk.

Snap je nu @Drardollan dat de rechter het kabinet soms terugfluit? Ze maken er gewoon een puinhoop van, dat lijkt me duidelijk.

Ik verbaas me er ook over hoor. Ik maak me ernstig zorgen over wat er in Nederland maar ook in Europa en wereldwijd gebeurt met betrekking tot mensenrechten en het functioneren van de democratie.

En dan moet ik zeggen dat ik de aanpak van de Corona crisis in Nederland eigenlijk altijd te lafjes vond. Maar er lijkt geen midden te vinden te zijn tussen te weinig doen en besmettingen / long COVID voorkomen en maatregelen die het proportionaliteits en het subsidiariteitsbeginsel schenden (avondklok en CTB). Maar als je dan toch heftige maatregelen moet doen doe ze dan voor iedereen zodat je mensen die niet zo goed op een vaccin reageren (zoals ik) niet gelijk buitensluit van de samenleving. Het blijft je eigen lijf.

Wat me bijvoorbeeld verbaast is dat er overal zo zwart wit naar gekeken wordt, met name de scholen vind ik daar een voorbeeld van. Veel verder dan open of dicht komt men niet, terwijl er in het buitenland voortdurend (werkende!) maatregelen genomen worden zodat scholen veiliger open kunnen en het onderwijs door kan gaan.

Nee, in plaats daarvan willen we CTB gaan toepassen in winkels en werk. Blij dat er nu aandacht voor is, maar het is zorgelijk dat ons bestuur dit niet zelf kan bedenken.

Ik weet het, ik ben hier in de minderheid, maar ik ben serieus dankbaar dat 85 procent wél voor een vaccin kiest zonder dwang en dat de meerderheid gewoon zich aan de regels en adviezen houdt en dat we daardoor niet helemaal al maanden vastlopen. In plaats daarvan zie ik een druk op mensen die slechts hun rechten uitoefenen waarvan we met z’n allen hebben bepaald dat die belangrijk zijn omdat ze ons tegen de staat beschermen. Hoe makkelijk men hier een voorstander is van de technocratische samenleving waar je zélf ook gewoon onderdeel van bent als je voor elk wissewasje je ctb mag trekken baart me dan ook zorgen. De kikker wordt langzaam gekookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
[...]
Aangezien 2G er toch (nog) niet doorheen is en verdere uitbreiding ook nog op zich laat wachten is er toch weinig om nu over te klagen? Het wordt nu toch opgepakt door degenen die het op moeten pakken? Het was voor dit al de vraag of er een meerderheid te vinden was, dat is denk ik niet beter geworden.

Het is vrij zinloos om nu je hartslag op hol te laten schieten door een advies van deze raad.

Dat het te lang is blijven hangen moge duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
[...]

Wat bedoel je hiermee? Het lijkt alsof je het een goede zaak vindt dat men hier niet naar zou hoeven te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Emgeebee schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:00:
[...]

Het alternatief is volgens mij dat je kinderen met ongevaccineerde ouders geen zwemles meer kan geven. Kinderen die anders/minder behandeld worden door de keuze van hun wappie-ouders, dat gaat er bij mij niet in.
De voorzieningenrechter is het met je eens. Hij besloot dat zwemles primair onderwijs is en dus de regels voor binnensport niet van toepassing zijn.

De dieper liggende mensenrechtenvraag is in het vonnis niet beantwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@Mfpower nee, je bent tegen bepaalde maatregelen en maakt daar zelf een mensenrechten en democratie drogreden van. Immers, er voor zijn betekent immers ook dat je tegen mensenrechten en democratie bent.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:46:
Heb wel zin in zo'n discussie, mits in een CA met biertje en bitterbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
t_captain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:46:
[...]

De voorzieningenrechter is het met je eens. Hij besloot dat zwemles primair onderwijs is en dus de regels voor binnensport niet van toepassing zijn.

De dieper liggende mensenrechtenvraag is in het vonnis niet beantwoord.
Ben benieuwd hoe lang deze uitspraak stand gaat houden, er zal wel een wettelijk aanhangsel komen om dat terug te draaien, of dat de Wet op Primair Onderwijs (i kid you not) hier nog roet in het eten gaat gooien. Kan me namelijk niet voorstellen dat zwemles daar in benoemd staat, anders dan vanuit school georganiseerd (school)zwemmen?

Formeel gezien levert deze uitspraak ook nog wat haken en ogen op, want primair onderwijs is in de regel gratis is Nederland... :+

Aan de ene kant voor de jongste zwemmers een prima uitspraak hoor, dat er iemand kan helpen met aan-/uitkleden en eventuele zaken nog door kan geven. Aan de andere kant, vraag ik me af welke meerwaarde het daadwerkelijk heeft.

Bij onze zwemles is gevraagd of de kinderen gewoon omgekleed aankomen en indien mogelijk in makkelijke kleding. Bij de deur worden ze opgevangen en kunnen ouders hun zaken kwijt over het kind, bij het vertrek worden de jongsten indien nodig nog geholpen door één van de zwemjuffen.

Kortgeding tegen de lockdown op zich heeft ook vandaag plaats gevonden,
Advocaat Bart Maes namens een 5-tal individuele personen. Volgens Maes gaat het om studenten, mensen uit het onderwijs en ondernemers. Rechter doet op 4 januari uitspraak.
https://www.ad.nl/binnenl...r-met-hun-leven~accbe304/

[ Voor 35% gewijzigd door TIGER1125 op 28-12-2021 19:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ijdod schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:50:
@Mfpower nee, je bent tegen bepaalde maatregelen en maakt daar zelf een mensenrechten en democratie drogreden van. Immers, er voor zijn betekent immers ook dat je tegen mensenrechten en democratie bent.
:') zoals ik al zei niets is zwart-wit en elke maatregel dient proportioneel te zijn. Lockdowns zoals deze zijn ook niet echt wenselijk natuurlijk. Maar helaas is het narratief zo zwart wit omdat de ethische discussie en de complexe maatschappelijke consequenties consequent weggelaten worden uit het debat. Gelukkig hebben we nog enkele wakkere parlementariërs als Pieter Omtzigt die hier aandacht aan besteden, maar ook hij geeft aan hoe ons fantastische bestuur z’n best doet om maatregelen erdoor te krijgen voordat er gedebatteerd kan worden. Kijk maar: https://mobile.twitter.co...21?ref_src=twsrc%5Etfween

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
TIGER1125 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:53:
[...]
, of dat de Wet op Primair Onderwijs (i kid you not) hier nog roet in het eten gaat gooien.
“primair onderwijs” bedoelde ik als “in eerste instantie onderwijs”. De onderwiijsfunctie van zwemles gaat boven de recreatieve of sportieve functie. Niet als basisonderwijs. Excuus voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een zoekopdracht op 'Marino' gaf wel de eerdere status updates maar die van vandaag lijk ik te missen?

Let op: Storing.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
t_captain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:01:
[...]

“primair onderwijs” bedoelde ik als “in eerste instantie onderwijs”. De onderwiijsfunctie van zwemles gaat boven de recreatieve of sportieve functie. Niet als basisonderwijs. Excuus voor de verwarring.
Ah oké, ja ik had de uitspraak verder nog niet doorgelezen.

Ik ben benieuwd in hoeverre het ministerie zich nu gaat bemoeien met dit verhaal, wijziging van de wet bijvoorbeeld. Aangezien de rechter namelijk ook nog een andere maas in de wet ziet "spellocaties"

Het gaat dus, na de uitspraak nagelezen te hebben, om een kort geding tegen een door de Gemeente opgelegde dwangsom. Kort gezegd de CTB plicht is dus alleen hier en is, tijdelijk, totdat het College van B&W een beslissing neemt op het bezwaar opgeschort.

Overigens werd het zwembad ook hier door mr. B.J. Maes vertegenwoordigd, drukke dag zo wanneer je ook nog met betogen tegen de lockdown op zich.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 28-12-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
franssie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:02:
Een zoekopdracht op 'Marino' gaf wel de eerdere status updates maar die van vandaag lijk ik te missen?
[Embed]

Let op: Storing.
Geen pijl op te trekken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:00:
[...]

Ach, de hele wachtrij aan mensen met uitgestelde zorg worden ook anders behandeld door onze geliefde wappieouders, dus blijkbaar is dat prima

/sarcasm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Misschien zouden wij dat ook gewoon moeten doen. Niet teveel paniek, in de eerste week van januari het spreekwoordelijke net ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:14:
[...]

Misschien zouden wij dat ook gewoon moeten doen. Niet teveel paniek, in de eerste week van januari het spreekwoordelijke net ophalen.
Dat is best een goed idee misschien, ook als je bedenkt dat de laatste dag hier vooral ongefundeerde meningen geuit worden

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:53:
Mensen dwingen via hun kinderen om iets te doen is in mijn optiek walgelijk, pandemie of niet.
Nee, mensen spreken de overheid terecht er op aan dat ze kinderen gebruiken om hun zin te krijgen. Het kabinet sloot eerder al eens de scholen om via de kinderen af te dwingen dat ouders gingen thuiswerken zoals het kabinet wilde.

Normaliter hebben we andere termen voor mensen iets tegen hun wil te laten doen door ze via hun geliefden onder druk te zetten. Dat heet chantage.
Dat iets er is, zie ik niet als een reden voor berusting.

Het enige wat Willem Engel heeft bereikt is dat opkomen voor je grond- en mensenrechten je nu een enkeltje naar het wappiehoekje oplevert. Wat dat betreft is het goed dat er nog serieuze mensen zijn die ondanks die ontmoediging het beleid door de rechter laten toetsen.

Het kabinet duwt de ene na de andere slordige wet erdoor. Steevast worden die gekraakt door hun vaste adviesorganen, maar luisteren naar die adviezen is allang verleden tijd. Zie nu bijvoorbeeld de stunt dat het kabinet een advies van de Raad voor de Rechtspraak achterhoudt vijf weken na dato. Dat soort broddelwerk moeten we niet zomaar accepteren.
Drardollan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:55:
Dan is het kabinet kleinzerig, het lijkt dan minder op beleid en meer op vergeldingsacties.
Robkazoe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:05:
De booster bereidheid is in Nederland zeker bij de 40-minners geen vanzelfsprekendheid. Gisteren linkte ik al een artikel uit de Volkskrant erover. Zo'n 20%-30% uit die leeftijdsgroepen twijfelen of gaan geen booster halen.
De RvdR is een van de vaste adviesorganen voor nieuwe wetgeving, ze spelen samen met andere partijen een adviserende rol in de totstandkoming voor nieuwe wetgeving. De Jonge luistert al een tijdje niet meer naar die adviesorganen. Zo'n beetje elke van zijn wetten wordt gekraakt en hij voert ze rustig in. Geen van zijn corona gerelateerde wetten heeft tot op heden een positief advies gekregen.

De RvdR stelt belangrijke vragen, zeker omdat de wetgeving feitelijk een lege huls is maar die op veel zaken betrekking zal hebben. Die coronapas op de werkvloer kan potentieel voor veel arbeidsconflicten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:53
@CMD-Snake waarom ? De RvdR stelt belangrijke vragen, zeker omdat de wetgeving feitelijk een lege huls is maar die op veel zaken betrekking zal hebben. Die coronapas op de werkvloer kan potentieel voor veel arbeidsconflicten zorgen.
zullen velen zijn met mij die ook wel eens rust op de werkvloer willen hebben en de wappies mijden!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:47:
[...]

Mensen dwingen via hun kinderen om iets te doen is in mijn optiek walgelijk, pandemie of niet.
Och... Als je als ouder én niet je vaccin wil halen én niet aan adviezen wilt houden wordt het heel snel lastig...

Helaas willen veel mensen tegenwoordig helemaal niets. En dan krijg je uiteindelijk wat je zaait he...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 28-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 12:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:47:
[...]

Maar het hebben van een kind is ook geen blanco cheque om je meteen maar nergens anders van aan te hoeven trekken. Dat was het niet toen het ging om thuiswerken en dat is het nu ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag bij Corona houden. Dit zwemles geneuzel is offtopic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
@Patriot
Dat is even een lekker staaltje victim blaming.
Een overheid die gewoon de scholen en opvang dicht gooit. Waardoor een hoop ouders gewoon in de knel gezet werden. Grootouders die moeten bijspringen, "werken" met kind op schoot etc
Voor veel mensen is thuiswerken gewoon ondoenlijk, dan wel onmogelijk. Heeft weinig te maken je nergens wat van aan trekken.
Onze overheid heeft kinderen gewoon misbruikt als pressiemiddel. Echt te walgelijk voor woorden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:08
[...]

Dus je gooit het land in lockdown en gaat dan lekker op vakantie? Dat kan ik bijna niet geloven en is ook in tegenspraak met de woorden van Rutte dat ze desnoods met kerst bij elkaar zouden komen als er versoepelingen kunnen worden doorgevoerd. Gaat niet op korte termijn gebeuren natuurlijk, want het gezichtsverlies zou vrijwel onherstelbaar zijn, en dat is blijkbaar een zwaarwegender argument dan het welzijn van het land en de portemonnee van de getroffen ondernemers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

arbraxas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:15:
@Patriot
Dat is even een lekker staaltje victim blaming.
Een overheid die gewoon de scholen en opvang dicht gooit. Waardoor een hoop ouders gewoon in de knel gezet werden. Grootouders die moeten bijspringen, "werken" met kind op schoot etc
Voor veel mensen is thuiswerken gewoon ondoenlijk, dan wel onmogelijk. Heeft weinig te maken je nergens wat van aan trekken.
Onze overheid heeft kinderen gewoon misbruikt als pressiemiddel. Echt te walgelijk voor woorden.
Om de verspreiding van Corona zoveel mogelijk tegen te gaan - om te voorkomen dat er écht slachtoffers vallen - zijn maatregelen nodig. Daar kun je van alles van vinden, ook van de individuele maatregelen die worden genomen, maar negatieve effecten hebben ze altijd en voor iedereen. Als ondanks genomen maatregelen toch blijkt dat het niet genoeg is, dan moeten er dus meer maatregelen genomen worden. Kinderen worden in eerste instantie vrijwel élke keer ontzien van maatregelen juist omdat ze een kwetsbare groep zijn. Dat dat op een gegeven moment dan niet meer toereikend is betekent dat er dan toch middelen ingezet moeten worden die die kinderen raken. Dat maakt het niet ineens een pressiemiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38

Dennis1812

Amateur prutser

stijnec1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:18:
[...]

Dus je gooit het land in lockdown en gaat dan lekker op vakantie? Dat kan ik bijna niet geloven en is ook in tegenspraak met de woorden van Rutte dat ze desnoods met kerst bij elkaar zouden komen als er versoepelingen kunnen worden doorgevoerd. Gaat niet op korte termijn gebeuren natuurlijk, want het gezichtsverlies zou vrijwel onherstelbaar zijn, en dat is blijkbaar een zwaarwegender argument dan het welzijn van het land en de portemonnee van de getroffen ondernemers
Er is echt nergens benoemd met een bron dat ze vakantie hebben. Dat is (zoals heel veel) puur onderbuik en vermoedens.

Zou ook gek zijn, vrij zijn in een crisis waarvan je wel van je zorgpersoneel verwacht keer op keer vakanties te schuiven en toch te werken.
Mag hopen dat ze minimaal gewoon bereikbaar zijn voor overleg als er zich nieuwe informatie voordoet.

Dat ze een routine overleg niet op de 25ste plannen of op 1 januari kan ik wel prima begrip voor hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stijnec1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:18:
[...]

Misschien eerst even 'zelf onderzoek doen' voordat je van leer trekt? Er is vorige week nog gewoon een meeting geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
@Patriot
https://nos.nl/artikel/23...ers-thuis-te-laten-werken

Gewoon de Jonge zelf die het zegt dat het een pressiemiddel is om ouders thuis te houden. Niet omdat ze een kwetsbare groep zijn. Kinderen zijn nou net de groep die het minst last heeft van infecties. In die tijd zelfs omschreven vals immuun.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

arbraxas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:37:
@Patriot
https://nos.nl/artikel/23...ers-thuis-te-laten-werken

Gewoon de Jonge zelf die het zegt dat het een pressiemiddel is om ouders thuis te houden. Niet omdat ze een kwetsbare groep zijn. Kinderen zijn nou net de groep die het minst last heeft van infecties. In die tijd zelfs omschreven vals immuun.
Dat zegt hij niet. Het was niet "We gaan die kinderen niet meer op school ontvangen zodat je thuis moet blijven," maar het was "We moeten nog meer de contacten verminderen en hopen ook dat op deze manier de mensen die alle adviezen in de wind slaan wat vaker thuis gaan werken." De maatregelen waren op dat moment gewoon ook niet toereikend om de besmettingen te stoppen, dus moesten er zwaardere maatregelen getroffen worden. En elke keer heb je de ouders op hoge poten dat het toch echt niet kan dat hun kinderen er last van hebben, terwijl die kinderen keer op keer worden ontzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De wet laat nu net de belangrijkste zaken open:

Hoe moet de werkgever omgaan met een werknemer die geen coronapas wil tonen? Op non-actief stellen en zonder loon thuiszitten of toch doorbetalen? Ontslag geven? Heeft die (ex-)werknemer dan nog recht op een ww-uitkering of misschien bijstand?

Rutte zei hierover dat werkgevers en werknemers dit onderling moeten regelen. Dat is nu net de slechtste optie. Elk bedrijf gaat een ander beleid voeren en de relatie tussen de werkgever en de werknemer is niet gelijkwaardig. De werknemer is afhankelijk van de werkgever om te voorzien in zijn levensonderhoud. Hier zullen mogelijk veel arbeidsconflicten uit voort komen.

Wat gaan de straffen worden voor bedrijven en werknemers die deze wet overtreden? Wie krijgt er straf, het bedrijf of de werknemer?

De criteria wanneer de wet in werking treed is nogal losjes geformuleerd, de minister van VWS mag dit per decreet doen op basis van OMT advies. Het OMT is niet de partij die mag besluiten welke rechten wanneer ingeperkt mogen worden, die taak ligt bij de Staten Generaal. Het is nog altijd premier Rutte en niet premier Van Dissel.

Soms lijkt het wel alsof mensen Stockholm syndroom hebben ontwikkeld met al die maatregelen.

De wappies als concept mogen zich inmiddels aansluiten bij een reeks oude vijanden die als schrikbeeld moeten dienen in de publieke discussie. Hiervoor kon je veel vergoelijken als het tegen terrorisme was en nog veel eerder waren het de communisten. Als je het niet eens bent met het beleid, dan moet je wel behoren tot de groep tegen wie het gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Laatst online: 06-10 16:08
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:26:
[...]

Misschien eerst even 'zelf onderzoek doen' voordat je van leer trekt? Er is vorige week nog gewoon een meeting geweest.
Volgens mij geef ik aan dat ik niet kan geloven dat het waar is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arbraxas
"We moeten nog meer de contacten verminderen en hopen ook dat op deze manier de mensen die alle adviezen in de wind slaan wat vaker thuis gaan werken."
Daar staat dus gewoon dat kinderen moeten zorgen dat ouders thuis werken. Het ging namelijk om de contacten van volwassen. Niet die van kinderen. In die tijd waren kinderen geen factor in verspreiding volgens onze experts.

En ja, Kinderen hebben bijzonder veel last van de lockdowns. Schoolprestaties lijden eronder en ook mentaal hebben ze het heel zwaar. Sociaal isolement was altijd voorbehouden aan criminelen. Tegenwoordig is een aanname genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 16:33

Kheos

FP ProMod
CMD-Snake schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:56:
[...]

Als je het niet eens bent met het beleid, dan moet je wel behoren tot de groep tegen wie het gericht is.
En als je het wel eens bent met het beleid, dan moet je wel Stockholm syndroom hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 22:33
arbraxas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:21:
[...]

Daar staat dus gewoon dat kinderen moeten zorgen dat ouders thuis werken. Het ging namelijk om de contacten van volwassen. Niet die van kinderen. In die tijd waren kinderen geen factor in verspreiding volgens onze experts.

En ja, Kinderen hebben bijzonder veel last van de lockdowns. Schoolprestaties lijden eronder en ook mentaal hebben ze het heel zwaar. Sociaal isolement was altijd voorbehouden aan criminelen. Tegenwoordig is een aanname genoeg.
U komt waarschijnlijk niet in aanraking met criminelen in Nederlandse klinieken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Ook niet als je kerngezond in een sociaal isolement zit. Your point being?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Is er al meer bekend hoe Omikron zorgt voor ziekenhuisopnames?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Patriot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:24:
[...]

Om de verspreiding van Corona zoveel mogelijk tegen te gaan - om te voorkomen dat er écht slachtoffers vallen - zijn maatregelen nodig. Daar kun je van alles van vinden, ook van de individuele maatregelen die worden genomen, maar negatieve effecten hebben ze altijd en voor iedereen. Als ondanks genomen maatregelen toch blijkt dat het niet genoeg is, dan moeten er dus meer maatregelen genomen worden. Kinderen worden in eerste instantie vrijwel élke keer ontzien van maatregelen juist omdat ze een kwetsbare groep zijn. Dat dat op een gegeven moment dan niet meer toereikend is betekent dat er dan toch middelen ingezet moeten worden die die kinderen raken. Dat maakt het niet ineens een pressiemiddel.
Kinderen onthouden van onderwijs en andere activiteiten is vele malen schadelijker dan het hele virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

in die tijd heb ik hier studie na studie geplaatst dat die stelling niet klopte. In het buitenland waren daarom al veel meer maatregelen op de scholen. Ouders en docenten waren voor de vaccinaties gewoon de kop van jut. De juf van mijn dochter is nog altijd niet hersteld van Corona nadat ze afgelopen voorjaar is aangestoken door een leerling, want ja docenten kregen geen voorrang voor vaccinaties. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat deze uitleg er was om geen gezichtsverlies te lijden om toe te geven dat kinderen wel degelijk een rol in de verspreiding speelden. Dan gooien we het maar op iets anders.

(Ik ben het wel met je eens dat de scholen sluiten voor kinderen niet per se goed was, maar ook daar wordt steeds zwart wit over gedaan, scholen konden ook open met maatregelen)

Net als met mondkapjes. Ze werken niet was altijd het verhaal, maar de overheid moest maar een keuze maken om het publieke debat te doorbreken. Nu dat het weer slechter gaat was het de eerste maatregel die er weer in kwam. Best gek voor een maatregel die niet werkt….

De standvastigheid mbt de inzichten van toen was al stuitend, maar het nooit expliciet aangeven en erkennen van voortschrijdend inzicht vind ik minstens net zo erg.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 28-12-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Mentaal hebben ze het heel zwaar? Huh? Dat herken ik totaal niet bij m'n eigen kinderen. Ze merken in principe helemaal niks van die lockdown.

Ja, we kunnen even niet meer uit eten of lunchen (nou ja, we gaan gewoon in België eten nu, m'n vriendin is Vlaamse dus dan mag het :p ), maar verder? Afspreken met vriendjes gaat gewoon door. Tripjes richting het noorden (familie) gaan gewoon door.

Pretparken hebben we de afgelopen maanden wel weer genoeg gedaan. En dat weekje extra vakantie vinden ze juist enorm lekker ;)

Moesten ze straks weer de scholen dichthouden na de vakantie en thuisles willen afdwingen, dan is het een ander verhaal. Maar ook dat is niet echt een traumatische ervaring verder...

Verloop corona bij kinderen doorgaans niet ernstiger dan bij verkoudheid. I rest my case.

Scholen moeten gewoon weer open straks. Stukje bij beetje brokkelt het hele beleid af en beginnen mensen in te zien dat het niet meer over proportionele maatregelen gaat. De Jonge heeft op z'n kop gekregen voor die 2G. In België moeten ze de cultuursector weer heropenen, .... enz. Eindelijk wat weerstand.

Ik denk dat het in 2022 afgelopen is met dit hele verhaal :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
@Mfpower
Ik ben het ook nooit eens geweest met de aanname dat kinderen geen factor waren. Daarom ook de verwijzing naar de experts. Voor mij was het gewoon boerenverstand, kinderen zijn kleine mensen, dus vatbaar voor dezelfde dingen als volwassenen.

Mondkapjes was vooral symboolpolitiek. Letterlijk. Is ook meerdere keren aangegeven door is de regering en het RIVM dat het bedoeld was om de bevolking te doordringen van de ernst. Veel mensen dragen ook niet medische mondkapjes. Liever die modieuze.
Van de RIVM site
Waarschijnlijk helpen niet-medische mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Mondkapjes zijn dan ook geen vervanging van de hygiënemaatregelen, afstand houden, drukte vermijden en thuisblijven en testen bij klachten.
Wat dat betreft is er nog niks veranderd. En zeker zoals hele volksstammen die dingen dragen en gebruiken doet het in het beste geval niks. Maar reëler is dat het juist helpt versmeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:03:
[...]

Mentaal hebben ze het heel zwaar? Huh? Dat herken ik totaal niet bij m'n eigen kinderen. Ze merken in principe helemaal niks van die lockdown.

Ja, we kunnen even niet meer uit eten of lunchen (nou ja, we gaan gewoon in België eten nu, m'n vriendin is Vlaamse dus dan mag het :p ), maar verder? Afspreken met vriendjes gaat gewoon door. Tripjes richting het noorden (familie) gaan gewoon door.

Pretparken hebben we de afgelopen maanden wel weer genoeg gedaan. En dat weekje extra vakantie vinden ze juist enorm lekker ;)

Moesten ze straks weer de scholen dichthouden na de vakantie en thuisles willen afdwingen, dan is het een ander verhaal. Maar ook dat is niet echt een traumatische ervaring verder...

Verloop corona bij kinderen doorgaans niet ernstiger dan bij verkoudheid. I rest my case.

Scholen moeten gewoon weer open straks. Stukje bij beetje brokkelt het hele beleid af en beginnen mensen in te zien dat het niet meer over proportionele maatregelen gaat. De Jonge heeft op z'n kop gekregen voor die 2G. In België moeten ze de cultuursector weer heropenen, .... enz. Eindelijk wat weerstand.

Ik denk dat het in 2022 afgelopen is met dit hele verhaal :)
https://eenvandaag.avrotr...orona-problemen-het-groo/

https://nos.nl/nieuwsuur/...-druk-ze-worden-apathisch

en zo zijn er zat te vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:54

bert pit

asdasd

Mfpower schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
[...]

in die tijd heb ik hier studie na studie geplaatst dat die stelling niet klopte. In het buitenland waren daarom al veel meer maatregelen op de scholen. Ouders en docenten waren voor de vaccinaties gewoon de kop van jut. De juf van mijn dochter is nog altijd niet hersteld van Corona nadat ze afgelopen voorjaar is aangestoken door een leerling, want ja docenten kregen geen voorrang voor vaccinaties. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat deze uitleg er was om geen gezichtsverlies te lijden om toe te geven dat kinderen wel degelijk een rol in de verspreiding speelden. Dan gooien we het maar op iets anders.

(Ik ben het wel met je eens dat de scholen sluiten voor kinderen niet per se goed was, maar ook daar wordt steeds zwart wit over gedaan, scholen konden ook open met maatregelen)

Net als met mondkapjes. Ze werken niet was altijd het verhaal, maar de overheid moest maar een keuze maken om het publieke debat te doorbreken. Nu dat het weer slechter gaat was het de eerste maatregel die er weer in kwam. Best gek voor een maatregel die niet werkt….

De standvastigheid mbt de inzichten van toen was al stuitend, maar het nooit expliciet aangeven en erkennen van voortschrijdend inzicht vind ik minstens net zo erg.
Elke ouder die een jong kind naar een kinderdagverblijf of school doet weet het: kind en ouder worden verkouden. Mijn oude huisarts zei het ook altijd: zodra de kinderen met anderen gaan spelen worden virussen overgedragen.

Dus ik heb me er ook altijd over verbaasd dat kinderen het niet zouden kunnen overdragen. Maar goed, voor kinderen en hun ouders stelt corona niet al te veel voor.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben benieuwd naar de correctie in de positieve tests die morgen wordt gerapporteerd. Slag om de arm.

Maar met de cijfer tot nu toe gaan we goed.

Omicron neemt mog sneller toe dan ik verwachtte. Eerst verwachtte ik dat het landelijk dominant zou zijn in de positieve tests met rapportagedatum 10-1, die verwachting heb ik bijgesteld naar 1-1 a 5-1 en het is 28-12 geworden.

Dan zou je verwachten dat de R-waarde ook sneller zou oplopen. Mijn prognose die ik op de 23e maakte voor de dagen tussen toen en nu was dat R geleidelijk zou stijgen van 0.88 naar 1.0.

Maar ondanks de snellere opkomst van omicron zitten we nog iets onder die lijn met de R-waarde.

Ook in Amsterdam lijkt de atijging van R gestuit.

Helaas houdt het hier even op met observaties rond de R-waarde van omicron. De effecten worden nu overschaduwd door die van de lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
eric.1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:27:
[...]

Aangezien 2G er toch (nog) niet doorheen is en verdere uitbreiding ook nog op zich laat wachten is er toch weinig om nu over te klagen? Het wordt nu toch opgepakt door degenen die het op moeten pakken? Het was voor dit al de vraag of er een meerderheid te vinden was, dat is denk ik niet beter geworden.

Het is vrij zinloos om nu je hartslag op hol te laten schieten door een advies van deze raad.

Dat het te lang is blijven hangen moge duidelijk zijn.
Omdat men nu alsnog naar een lange termijn visie wordt gekeken. Dat houdt ook in dat er wederom naar 2G en een mogelijke vaccinatieplicht wordt gekeken. Voorlopig is er nog genoeg reden om je als ongevaccineerde zorgen te maken.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Pagina: 1 ... 105 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.