Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 58 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnout
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Weet er iemand in deze groep welke boot er momenteel onderweg is? Mijn ev6 gt line awd in pearl white zou geproduceerd zijn in de 1e week van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vandaag m'n bestelling geplaatst. GT Line 77kWh AWD in Runway Red. Levering volgens de overeenkomst in Q1'24. Weet iemand of er met de bestelcode nog ergens online informatie te vinden is over de status?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvdd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-04 08:34
Burnout schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:27:
Weet er iemand in deze groep welke boot er momenteel onderweg is? Mijn ev6 gt line awd in pearl white zou geproduceerd zijn in de 1e week van juni.
Als je even terug zapt naar pagina 1 van dit forum kan je alle benodigde links vinden. Enkel kiezen voor Antwerpen of Rotterdam als bestemming en je krijgt alle boten onderweg + planning voor de komende weken te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 17:24
elviramaria schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:15:
[...]

Mag ik vragen waar jij besteld hebt? Want ik vraag mij ook sterk af of mijn auto überhaupt wel echt op de boot stond.. zeker daar de dealer beweert niks te weten tot dat de auto daadwerkelijk onderweg is naar garage toe zeg maar 8)7
Belgische dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvesvh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Bericht ontvangen dat m'n EV6 onderweg is, verwachtte aankomst in Antwerpen is 10/08/2023 met de Fidelio. In september mag ik hem (hopelijk) gaan afhalen, wat de levertermijn op 16 maanden zou brengen.

Het aftellen is begonnen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-05 19:28
Mijn leasemaatschappij heeft vandaag de opdracht door gezet naar een dealer voor ev6 air, en ik zie nu een geschatte levertijd van 381 dagen. Is dit een placeholder in afwachting van een echte schatting van de dealer of zou dit al de daadwerkelijke schatting zijn?

Andere dealer waar ik proefrit had gereden had het over 3 maanden levertijd, tevens zijn er genoeg actiemodellen op voorraad op andere lease sites die binnen 3 weken leverbaar zijn die ik liever zou rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Nu online
@Polo132 Klik op de Kia site eens door jouw configuratie heen. Op de laatste pagina waar je daadwerkelijk kunt bestellen, staat een geschatte leverdatum. Bij mij staat er nu iets van begin januari, op de overeenkomst staat Q1'24. Die 381 zal dus wel ofwel placeholder zijn of misschien gemiddelde levertijd bij jouw leasemaatschappij ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nomen Nescio
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-08-2023
Eindelijk nieuws van de dealer. Na het omzetten van mijn in februari 2022i bestelde EV6 GT Line RWD Moonscape Matte in de kleur Aurora Black is hij eindelijk bij de dealer. Ik kan hem 1 dag voor mijn vakantie ophalen, maar heb besloten om 2 weekjes extra te wachten en zonder laadstress op vakantie naar Zuid Europa te gaan. Heeft de dealer alle tijd om de trekhaak te plaatsen en de auto rijklaar te maken. Hopelijk vergeet ik straks de wachttijd van bijna 18 maanden snel. Wat een bevalling was dit zeg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCoq1VcruHc06nbgQ1VgWx26OUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaxJEo25bZ4LTBs2jsTGHOIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOOy3A0qXdSZOTaCRhO02Vz0Dqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sN8gCgpH8jR9YombdEMI5lEL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
anboni schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 00:17:
@Polo132 Klik op de Kia site eens door jouw configuratie heen. Op de laatste pagina waar je daadwerkelijk kunt bestellen, staat een geschatte leverdatum. Bij mij staat er nu iets van begin januari, op de overeenkomst staat Q1'24. Die 381 zal dus wel ofwel placeholder zijn of misschien gemiddelde levertijd bij jouw leasemaatschappij ofzo.
Dan kom ik op stuk minder uit, 11-28 weken. Bij leaseplan hebben ze actiemodellen die volgens mij gewoon 1 op 1 overeenkomen met mijn samengestelde model, ik wil de leasemaatschappij aandringen om daar te bestellen ipv de huidige dealer. Is er nog iets om op te letten bij dergelijke voorraad modellen, of zijn deze verder exact hetzelfde? Deze zouden in 3 weken geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Nou, mijn EV6 Plus Advanced is afgelopen maand door de leasemaatschappij besteld. Verwachte levering is in de week van 27 november. Wie gelooft het?

(zou wel mooi zijn als het zou lukken...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
zarex schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:52:
Nou, mijn EV6 Plus Advanced is afgelopen maand door de leasemaatschappij besteld. Verwachte levering is in de week van 27 november. Wie gelooft het?

Ik geloof het! Volgens mij is een levertijd van 5 maanden wel realistisch tegenwoordig hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Nu online
zarex schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:52:

Mijn GT-Line heeft volgens de dealer een verwachting van Q1. Vorige week besteld. Als de jouwe vorige maand al is besteld, zou dat best realistisch kunnen zijn. Ik moet nog 'ns navragen of 'ie ook daadwerkelijk pas in Q1 beschikbaar is voor uitleveren, of dat ze het alleen maar naar achter hebben geschoven vanwege het "in januari is 'ie al meteen 'n jaar oud" effect (daar geef ik denk ik niet zoveel om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 23:00
Ik heb een vraag over bandenspanning. Ik heb kia EV6 advanced plus met 20 inch. Nu is de spanning wat lager geworden. In deurpost auto staat 2,6 bar voor en 2,9 achter. Lijkt me wat veel. Ik heb nu overal 2,5 bar in met stikstof. Iemand advies wat het exact moet zijn? Misschien domme vraag….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Robert1962 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:05:
Ik heb een vraag over bandenspanning. Ik heb kia EV6 advanced plus met 20 inch. Nu is de spanning wat lager geworden. In deurpost auto staat 2,6 bar voor en 2,9 achter. Lijkt me wat veel. Ik heb nu overal 2,5 bar in met stikstof. Iemand advies wat het exact moet zijn? Misschien domme vraag….
Je kan je vraag beter hier stellen: https://gathering.tweaker...ist_messages/2063036/last

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Nu online
Robert1962 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:05:
Ik kijk niet op van dat soort waardes. Mijn Tesla Model 3 (vergelijkbare rijklare massa) staat op 3.1 rondom (goed, het rijdt dan ook als 'n skelter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 13:54
Het blijft hopeloos met de Kia. Er was hoop, de leasemaatschappij haalde de verwachte datum naar voren naar 10 augustus en de dealer zei zelfs “goed nieuws, eind juli kun je rijden”. Vandaag weer gebeld, en wordt er doodleuk weer september gezegd. Ze hebben een VIN, maar geen idee waar de auto nu is. Wat een drama dit bedrijf. In september 2022 besteld, zitten straks alweer op een jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Floppie op 21-07-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QRP
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-08-2023

QRP

Na 17 maanden wachten eindelijk eind vorige week het bericht gehad dat de auto bij de dealer is aangekomen. Na wat overleg met de verkoper is het mogelijk om de auto op de dag van mijn vertrek voor de vakantie te leveren. _/-\o_

Dat wordt dus best spannend. Auto ophalen, spullen erin en vertrekken naar Oostenrijk. Wordt meteen een lange eerste rit en kan ik ook het snelladen onder de knie krijgen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:36
Eindelijk! Ik ga deze thread verlaten! Na nog net geen jaar heb ik em! Een zwarte RWD GT-Line! Tot in het andere draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Floppie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:03:
Het blijft hopeloos met de Kia. Er was hoop, de leasemaatschappij haalde de verwachte datum naar voren naar 10 augustus en de dealer zei zelfs “goed nieuws, eind juli kun je rijden”. Vandaag weer gebeld, en wordt er doodleuk weer september gezegd. Ze hebben een VIN, maar geen idee waar de auto nu is. Wat een drama dit bedrijf. In september 2022 besteld, zitten straks alweer op een jaar.
Ah super frustrerend!! We willen allemaal hier deze auto en als je hem besteld hebt is het wachten echt heel kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Floppie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:03:
Kut bedrijf is het...
Hier werd beweerd dat hij op 3 mei van de band gerold was, maand geleden info gevraagd, ze wisten niet waar de wagen zat, wekelijks update gevraagd, geen reactie...

Fleet laten informeren, nu beweren ze dat hij vorige maand van de band is gerold en 10 augustus aankomt in antwerpen.
Dan moet ik 1 maand tellen voor van de haven tot de dealer, en 1 maand tussen aankomst dealer en dat ik hem kan afhalen...

10 maand levertermijn was beloofd, 16 mss 17 maand it will be

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elviramaria
  • Laatst online: 12-09-2023
Dag allemaal, ik heb weer een positieve update, onze dealer mailde precies de dag voor onze vakantie dat onze ev 6 gt line goed bij hun was aangekomen. 1 mei ontvingen wij bericht dat hij op de boot stond. Dus, ik spreek uit ervaring dat ons (alle toekomstige EV6 rijders) geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld, communicatie kan gewoon beter. Maar ik weet niet of dit aan de dealers ligt of vanuit Kia zelf komt. Ik zag net op onze bestemming precies dezelfde uitvoering staan, het is toch een supergave auto. Dus, tel allemaal nog een paar keer extra tot 100, haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:35
Voor de mensen die zich zorgen maken om de 12 volt akku, ik heb dit gekocht en in de aanstekerer plug gestoken. Kun je precies zien wat de temperatuur in de auto is en vooral wat de laadspanning is naar je 12 volt akku!! Bij mij schommelt hij tussen de 12,6 en 14,6 dus normaal. Afhankelijk van de belasting. Kost maar 5 euro bij Ome Ali
Ik heb er al eerder een foto van geplaatst :)

https://nl.aliexpress.com...uwGL&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 4% gewijzigd door marc4547 op 25-07-2023 06:58 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCD1989
  • Laatst online: 30-12-2023
Ha! Ik heb vandaag weer contact gezocht. Juni 2022 order gegeven. Tot de dag van vandaag is er nog niet eens een productiedatum bekend.
huCks schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Kut bedrijf is het...
Hier werd beweerd dat hij op 3 mei van de band gerold was, maand geleden info gevraagd, ze wisten niet waar de wagen zat, wekelijks update gevraagd, geen reactie...

Fleet laten informeren, nu beweren ze dat hij vorige maand van de band is gerold en 10 augustus aankomt in antwerpen.
Dan moet ik 1 maand tellen voor van de haven tot de dealer, en 1 maand tussen aankomst dealer en dat ik hem kan afhalen...

10 maand levertermijn was beloofd, 16 mss 17 maand it will be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCD1989
  • Laatst online: 30-12-2023
Wordt de Excel met leveringen niet meer bijgewerkt? De laatste levering die erin staat is van mei. Dat kan niet waar zijn lijkt mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 07:16
November 2022 besteld, 19 juli aangekomen in Rotterdam met de Asian Captain, vandaag om 13:00 ophalen! Runway Red GT-Line 77.4kWh RWD. Eigenlijk precies volgens plan/schatting gegaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
Treganz schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:51:
November 2022 besteld, 19 juli aangekomen in Rotterdam met de Asian Captain, vandaag om 13:00 ophalen! Runway Red GT-Line 77.4kWh RWD. Eigenlijk precies volgens plan/schatting gegaan :D
Kijk dat geeft een mens hoop. Heb zelf een plus advanced in het rood in de bestelling staan sinds vorige maand.

Fingers crossed 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertEV6
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-08-2024
Hallo allemaal.

Ik rij inmiddels alweer een tijdje in m’n GT-Line. Zoals zovelen heb ik hier veel te lang op gewacht. Ik heb al eerder in dit forum aangegeven dat de auto echt het wachten waard is.
Ik ga toch nog 1 bericht achterlaten omdat ik het echt heel frappant vond wat ik daar zag. Ik was afgelopen week bij mijn dealer in Velserbroek. Leuk contact gehouden met de verkoper. Het viel mij op dat er echt een heleboel onverkochte NIEUWE EV6’n stonden. Onder andere een Moonscape Matt GT, een Snow White Pearl GT, een Aurora Black Pearl GT-Line en een Moonscape Matt Plus Advance…. Spiksplinternieuw… Dus ik weet niet of er leden van dit forum nog wachten op 1 van deze model/kleurcombi, maar bij Tinholt staan ze in de showroom….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjhun
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-04 11:26
Vandaag eindelijk gereserveerd gt-line zwart, Kooijman Utrecht vrij realistisch, 10 maanden of langer. De site geeft nu 6 maanden aan, maar ik zou er niet vanuit gaan. Laten we hopen dat het in 2024 de juiste kant opgaat. Let the waiting begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 01-06 10:28
RobbertEV6 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:35:
Hallo allemaal.

Ik rij inmiddels alweer een tijdje in m’n GT-Line. Zoals zovelen heb ik hier veel te lang op gewacht. Ik heb al eerder in dit forum aangegeven dat de auto echt het wachten waard is.
Ik ga toch nog 1 bericht achterlaten omdat ik het echt heel frappant vond wat ik daar zag. Ik was afgelopen week bij mijn dealer in Velserbroek. Leuk contact gehouden met de verkoper. Het viel mij op dat er echt een heleboel onverkochte NIEUWE EV6’n stonden. Onder andere een Moonscape Matt GT, een Snow White Pearl GT, een Aurora Black Pearl GT-Line en een Moonscape Matt Plus Advance…. Spiksplinternieuw… Dus ik weet niet of er leden van dit forum nog wachten op 1 van deze model/kleurcombi, maar bij Tinholt staan ze in de showroom….
Best bizar dat daar niet wat meer centraal geregeld wordt door de importeur. Maar goed ik heb totaal geen verstand van dat wereldje. Maar voelt toch gek als je al anderhalf jaar wacht (gelukkig staat ie nu op de boot hierheen) en iemand die vandaag beslist bij wijze van spreken er diezelfde dag nog mee kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjhun
kraaknogschaak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:41:
[...]

Best bizar dat daar niet wat meer centraal geregeld wordt door de importeur. Maar goed ik heb totaal geen verstand van dat wereldje. Maar voelt toch gek als je al anderhalf jaar wacht (gelukkig staat ie nu op de boot hierheen) en iemand die vandaag beslist bij wijze van spreken er diezelfde dag nog mee kan rijden.
Wat ik begrepen heb van een dealer in het land die wat voorraad had was dat ze via hun lease kant van het bedrijf af en toe auto's bestellen. Omdat de dealers op dit moment geen voorraad mogen hebben omdat 100% van de productie naar leveringen gaat. Op die manier omzeilen ze een beetje de regels opgelegd vanuit Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 18:20
Verwachte levering van mijn EV6 Air stond voor eind augustus. Ik was van de week in de buurt van de dealer en dacht ga even langs misschien is hij al binnen en anders even informeren of de eind augustus nog staat...

De auto was nog niet bij de dealer maar wel al gelost in de haven, als de auto deze week of begin volgende week bij de dealer gelost zou worden moest eind augustus net passen. Dat was goed nieuws maar toen kwam het slechte nieuws per toeval naar boven..... Ik heb de EV6 in Interstellar Grey besteld en ook in de bevestiging van de leasemaatschappij staat dit, maar is daadwerkelijk als Steel Grey besteld :(

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door de originele offerte die ik heb laten maken met Steel grey maar bij de definitieve bestelling bij de leasemaatschappij heb ik aangegeven voor de Interstellar te gaan en dit staat ook zo in de lease app en de bevestiging van de bestelling.
De dealer begon te twijfelen over de kleur codes of het misschien toch de juiste kleur is maar ik verwacht het niet.

Ik zit nu heel erg te twijfelen om de steel grey maar te nemen, want heb eigenlijk geen zin om weer 6-7 maanden of langer te moeten wachten op de auto als ik een nieuwe laat bestellen. Maar aan de andere kant is het dan niet de auto die ik wilde en moet er toch 4 jaar in rijden.

De leasemaatschappij heb ik nog niet benaderd maar dat ga ik toch maar vast doen ook al is de auto er nog niet. Misschien hebben ze nog een EV6 beschikbaar in interstellar en kan ik deze omruilen.

Is het bijna zover dat de auto geleverd gaat worden en dan krijg je dit..... :(

Xbox Live Knalle Arie

• Polo132
Marvie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:55:
Verwachte levering van mijn EV6 Air stond voor eind augustus. Ik was van de week in de buurt van de dealer en dacht ga even langs misschien is hij al binnen en anders even informeren of de eind augustus nog staat...

De auto was nog niet bij de dealer maar wel al gelost in de haven, als de auto deze week of begin volgende week bij de dealer gelost zou worden moest eind augustus net passen. Dat was goed nieuws maar toen kwam het slechte nieuws per toeval naar boven..... Ik heb de EV6 in Interstellar Grey besteld en ook in de bevestiging van de leasemaatschappij staat dit, maar is daadwerkelijk als Steel Grey besteld :(

Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door de originele offerte die ik heb laten maken met Steel grey maar bij de definitieve bestelling bij de leasemaatschappij heb ik aangegeven voor de Interstellar te gaan en dit staat ook zo in de lease app en de bevestiging van de bestelling.
De dealer begon te twijfelen over de kleur codes of het misschien toch de juiste kleur is maar ik verwacht het niet.

Ik zit nu heel erg te twijfelen om de steel grey maar te nemen, want heb eigenlijk geen zin om weer 6-7 maanden of langer te moeten wachten op de auto als ik een nieuwe laat bestellen. Maar aan de andere kant is het dan niet de auto die ik wilde en moet er toch 4 jaar in rijden.

De leasemaatschappij heb ik nog niet benaderd maar dat ga ik toch maar vast doen ook al is de auto er nog niet. Misschien hebben ze nog een EV6 beschikbaar in interstellar en kan ik deze omruilen.

Au dat is pijnlijk en erg balen na al het wachten. Wellicht kan de dealer of je lease maatschappij een voorraad model overnemen (Leaseplan?) en de extra kosten van de overname vergoeden? Ik zou eerst eens met je leasemaatschappij bellen inderdaad.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30

Hoe erg is het dat je een andere kleur zou krijgen? Misschien kan de dealer iets voor je betekenen (gratis accessoire?). Steel Grey is ook een hele mooie kleur en het blijft een leaseauto, toch? Ik zou niet nog 6/7 maanden willen wachten :-)

• Polo132
Ik heb vandaag de definitieve terugkoppeling gekregen dat ik de auto (EV6 Air) in week 39 (eind volgende maand) kan ophalen. Besteld op 14-07-23 dus dat zou in totaal 11 weken levertijd betekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilStinky
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 11:36
Ondertussen bevestiging gekregen dat mijn yacht blue earth 77kwh ev6 op 9 augustus is geproduceerd. Besteld op 23/06/2022.

Het ging volgens de garage nog wel 4 maanden duren voor hij bij de garage was :/ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaan82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:56
Ik heb mijn KIA EV6 besteld in juni van dit jaar. Zojuist kreeg ik vanuit de dealer het bericht dat de levering gepland staat eind Augustus. Van dit jaar ;)

KIA EV6 Plus 77.4kWh Elektromotor 168kW (Forest Green)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
Heeft een lease maatschappij wat auto's gecanceld ofzo. Wij hebben 5 aug onze gt-line besteld. Gisteren bericht dat we hem eind september kunnen verwachten 😱 Dachten echt dat het een grap was haha. Bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
arjhun schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:59:
Heeft een lease maatschappij wat auto's gecanceld ofzo. Wij hebben 5 aug onze gt-line besteld. Gisteren bericht dat we hem eind september kunnen verwachten 😱 Dachten echt dat het een grap was haha. Bizar
Kia schijnt de productie flink opgeschroefd te hebben. Je gaf al aan dat kia een betere levertijd gaf maar je dealer deze realistisch verlengde, dat was onterecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 18:20

Inmiddels is de auto gelost bij de dealer en is deze inderdaad (zoals verwacht) Steel grey. Ik ben de auto gaan bekijken en was toch positief verrast door de kleur. We hebben dan ook besloten om de auto te houden in Steel grey. Hopelijk volgende week aflevering en kunnen we eindelijk gaan genieten van de auto :)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjhun
Marvie schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:28:
[...]

Inmiddels is de auto gelost bij de dealer en is deze inderdaad (zoals verwacht) Steel grey. Ik ben de auto gaan bekijken en was toch positief verrast door de kleur. We hebben dan ook besloten om de auto te houden in Steel grey. Hopelijk volgende week aflevering en kunnen we eindelijk gaan genieten van de auto :)
Fijn dat het goed uitgepakt heeft. Nu lekker gaan rijden. Veel plezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeboe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn wagen was besteld op 23/5/2022 (BE). Earth 77 kWh RWD Interstellar gray + 3 packs (lounge, drive assist, premium) + haak.

Vorige week zou de wagen zijn gelost (ik gok Fidelio in Zeebrugge). Half september zou ik hem bij de dealer kunnen ophalen.

Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 12:56
Ik weet dat er 300 stuks naar nederland komen.
Wie heeft de EV6 Light Edition 58kWh besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1111
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-12-2023
murky123 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:44:
Ik heb een bestelling staan voor een light edition in de kleur gravity blue. 20 juni besteld. Leasemaatschappij zegt aflevering 14 september maar de dealer zegt dat hij nog niet geproduceerd is en dat er ook nog geen datum is. Misschien dat de importeur al eerder dit jaar een voorbestelling heeft gedaan en dat ze al onderweg zijn…maar niemand kan mij dat vertellen. Afwachten dus maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Rayman1111 op 22-08-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Rayman1111 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Ik heb een bestelling staan voor een light edition in de kleur gravity blue. 20 juni besteld. Leasemaatschappij zegt aflevering 14 september maar de dealer zegt dat hij nog niet geproduceerd is en dat er ook nog geen datum is. Misschien dat de importeur al eerder dit jaar een voorbestelling heeft gedaan en dat ze al onderweg zijn…maar niemand kan mij dat vertellen. Afwachten dus maar.
Ik heb em in het wit ( snow white pearl ) besteld op 31 juli, kreeg toen de melding 20 november.
SEPP subsidie ging heel snel, binnen 2 weken toegewezen, ik hoefde niet eens een koopovereenkomst mee te sturen met de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Wacht al 11 maanden op Interstellar Grey Plus 77.4 RWD, dus mag hopen dat hij hier dan bij zit…

[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 22-08-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1111
Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt? Weet je misschien ook of ze al eerder door de importeur besteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Rayman1111 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:55:
[...]

Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt? Weet je misschien ook of ze al eerder door de importeur besteld zijn?
Kia dealerschap zit in de familie.
toen ik ging voor de mijne waren er nog een stuk of 8 beschikbaar uit de batch . Ik weet niet exact hoe het gaat en hoe het besteld word.
Ik krijg de indruk dat elke auto reeds is "gekocht" nog voor het de productie in gaat.

nogmaals ik weet het niet exact. niet naar gevraagd ook. maar mijn dealer (familie) liet vallen dat er 300 stuks "light edition" gemaakt worden voor de nederlandse markt, de light edition is er ook enkel en alleen in het leven geroepen voor de SEPP subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1111
murky123 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:58:
[...]

Kia dealerschap zit in de familie.
toen ik ging voor de mijne waren er nog een stuk of 8 beschikbaar uit de batch . Ik weet niet exact hoe het gaat en hoe het besteld word.
Ik krijg de indruk dat elke auto reeds is "gekocht" nog voor het de productie in gaat.

nogmaals ik weet het niet exact. niet naar gevraagd ook. maar mijn dealer (familie) liet vallen dat er 300 stuks "light edition" gemaakt worden voor de nederlandse markt, de light edition is er ook enkel en alleen in het leven geroepen voor de SEPP subsidie
De subsidie is ook uiteindelijk de reden geweest dat ik deze heb besteld. Rij nu een proceed GT plusline dus kwa uitrusting ga ik er wel op achteruit, kwa kosten dan weer niet. Vind alleen de berichtgeving vanuit Kia echt verwarrend. Zoals ik al eerder vertelde leasemaatschappij geeft een datum van 14 september terwijl de dealer van niks weet. Wanneer heb jij besteld en heb je al een leveringsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Rayman1111 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

De subsidie is ook uiteindelijk de reden geweest dat ik deze heb besteld. Rij nu een proceed GT plusline dus kwa uitrusting ga ik er wel op achteruit, kwa kosten dan weer niet. Vind alleen de berichtgeving vanuit Kia echt verwarrend. Zoals ik al eerder vertelde leasemaatschappij geeft een datum van 14 september terwijl de dealer van niks weet. Wanneer heb jij besteld en heb je al een leveringsdatum?
Ik ruil ook mijn ceed sw GT-line uit 2019 in voor de ev6 " light edition"

Ik wil puur het EV rijden gaan meemaken.

30-7 besteld, en krijg toen te horen dat het waarschijnlijk 20-11 zou worden.
zodra er nieuws is omtrent de productie , krijg ik dat te horen.

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-06 00:14
Begin januari 2023 kreeg ik de boodschap dat mijn auto die juli 2022 besteld is in België, geproduceerd ging worden in juli dit jaar. Vervolgens in augustus en nu is de productie datum voorzien in oktober 2023. Pfff, niet leuk.

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-05 07:26
Hans Br schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:52:
Begin januari 2023 kreeg ik de boodschap dat mijn auto die juli 2022 besteld is in België, geproduceerd ging worden in juli dit jaar. Vervolgens in augustus en nu is de productie datum voorzien in oktober 2023. Pfff, niet leuk.
idem in NL. De door mij bestelde EV6 GT-Line RWD in Juli 2022 is nog niet in productie genomen. Laatste melding van KIA dealer dateert van 2 weken geleden. Terwijl er in 1e instantie in Maart 2023 de geschatte Productie datum op medio Juni 2023 gezet was door de dealer. Eind Mei 2023 was er nog geen productie datum bekent.... en dus 2 weken geleden bij navraag aan de dealer dus ook niet..... Als je zelf geen contact opneemt dan weet je helemaal niets over een mogelijke leverdatum behalve een zgn geboorte kaartje van de dealer dat je per post zou ontvangen als de auto de status "In Productie" heeft. De laatst bekende Vehicle Carrier volgens Eukor van Peyongtaek naar Rotterdam is de Morning Peace: die staat voor 8 September 2023 geplanned met aankomst op 16 Oktober in Rotterdam. Mijn postbus heeft nog geen KIA kaartje gezien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiapionier
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-10-2024
Voor de wachtende EV6-ers uit België.
Vandaag van dealer de melding gekregen dat mijn EV6 op de kade staat in Antwerpen. Ze verwachten hem binnen 10 à 14 dagen in de garage. De oplevering is echter op 26 september voor mijn wagen. Reden zou de vele nieuwe leveringen die nu toekomen in de werkplaats en is er dus een kleine wachtrij. Eind juli nog naar de levering van de wagen gevraagd aan dealer. De wagen loopt op schema als antwoord gekregen, niets meer of minder. Nu natuurlijk blij, wat denk je na die wachttijd!!!
Wagen EV6 gt-line in Yacht Blue, AWD, 77 kWh met opendak en 19 inch wielen, trekhaak. Besteld op 6/1/2023 en levering zou normaal rond januari - maart 2024 zijn.

• corola10
  • Laatst online: 11-10-2024
mijn 2022 juni belgische bestelling is momenteel on sea.
toch weer raar dat er zo veel verschil tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
EV6 zou toegekomen zijn in de haven van Antwerpen. Levering naar garage en klaarmaken zal nog enkele weken duren.

Er begint dus een eind aan te komen, dat is: aan het lekker rijden met mijn oude leasewagen :'( (A3 Cabrio).
Maar toch - dankzij de lange levertijden - er anderhalf jaar langer mee kunnen rondrijden. 8)
En de EV6 wordt uiteraard ook een topper. _/-\o_

België, GT-line RWD met open dak. Besteld 30/6/22.

[ Voor 45% gewijzigd door Levertraan op 07-09-2023 07:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• huCks
Mijn gt line awd die besteld werd op 10/6/22 stond op 14/8 op de antwerpse kade.
Normaal krijg ik komende dagen telefoon om hem 18/9 af te halen.

Toch vreemd dat er zoveel verschillen opzitten, ik lees hierboven nog minstens 2 mensen die zoals ik in 6/2022 besteld hebben, en totaal andere leverdata

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MUN0X
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04:26
huCks schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:21:
Mijn gt line awd die besteld werd op 10/6/22 stond op 14/8 op de antwerpse kade.
Normaal krijg ik komende dagen telefoon om hem 18/9 af te halen.

Toch vreemd dat er zoveel verschillen opzitten, ik lees hierboven nog minstens 2 mensen die zoals ik in 6/2022 besteld hebben, en totaal andere leverdata
Het is echt verschrikkelijk vreemd allemaal.
Ikzelf heb mijn wagen sinds begin 5/2022 in bestelling. (Eigenlijk 2/22 maar vergetelheidje bij de leasefirma…) Deze staat sinds de eerste week van augustus in de haven. Vorige week kreeg ik te horen dat de uitlevering waarschijnlijk pas voor oktober zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
MUN0X schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:52:
[...]

Ikzelf heb mijn wagen sinds begin 5/2022 in bestelling. (Eigenlijk 2/22 maar vergetelheidje bij de leasefirma…) Deze staat sinds de eerste week van augustus in de haven. Vorige week kreeg ik te horen dat de uitlevering waarschijnlijk pas voor oktober zal zijn.
De haven van antwerpen?

Ik kreeg 3 weken terug van de leasing de vermoedelijke leverdatum van 18/9 door.
Wagen staat sinds 14/8 in de haven van antwerpen.

Aangezien ik op 1/9 op vakantie vertrok met de wagen had ik is gebeld of ze dit toevallig konden halen.
Als ze spoed aflevering deden ze 6/9 konden halen.
Aangezien ik dan al 6 dagen in zuid frankrijk zit/zat/ben had dit geen nut, dus zei ik dat het niet nodig was en we dan maar 18/9 zouden nemen.
De reactie van de persoon die de aflevering doet (ik had hem aan de lijn) was "dan bel ik u op als je in Frankrijk zit".

Nog 7 dagen tot de 18'de, maar ng geen telefoon gehad...
Met uw berichtje begin ik te vrezen dat ze 18/9 niet gaan halen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philipervm
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-11-2023
[...]

Ik heb exact dezelfde situatie (Order ingediend 03/22 en besteld 5/22)
Heb vandaag ook gehoord dat ze vermoeden dat de wagen bij de garage is rond 27 september dus beschikbaar voor mij begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
[...]

Besteld in BE of NL? Indien BE lijkt me dat ook wel straf...

• yvesvh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
philipervm schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb exact dezelfde situatie (Order ingediend 03/22 en besteld 5/22)
Heb vandaag ook gehoord dat ze vermoeden dat de wagen bij de garage is rond 27 september dus beschikbaar voor mij begin oktober.
Zelfde verhaal hier, ook 5/22 besteld, auto staat in de haven. 7 september zou hij vrijgegeven zijn, maar transport kon op zich laten wachten. Wellicht 29/07 ophalen hebben ze mij verteld. Nu maar hopen dat de wagen tip top in orde is, zonder verdere kinder (of maandag ochtend) ziektes, dan is het wachten niet voor niets geweest! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• philipervm
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-11-2023
yvesvh schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:19:
[...]

Zelfde verhaal hier, ook 5/22 besteld, auto staat in de haven. 7 september zou hij vrijgegeven zijn, maar transport kon op zich laten wachten. Wellicht 29/07 ophalen hebben ze mij verteld. Nu maar hopen dat de wagen tip top in orde is, zonder verdere kinder (of maandag ochtend) ziektes, dan is het wachten niet voor niets geweest! _/-\o_
Heb deze morgen op de E19 Antwerpen -> Brussel 2 vrachtwagens gezien met EV6'en op. Dus vermoed dat ze naar de dealers gebracht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MUN0X
  • Laatst online: 04:26
philipervm schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:01:
[...]

Heb deze morgen op de E19 Antwerpen -> Brussel 2 vrachtwagens gezien met EV6'en op. Dus vermoed dat ze naar de dealers gebracht worden.
Dan gaat hij de verkeerde kant op. Het zal niet de mijne zijn…😀

• zeboe
Hier ook gedoe. Auto gelost op 15 augustus (ik gok Zeebrugge), krijg net de melding dat aflevering is verlaat naar 16 oktober.

• Polo132
zeboe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:18:
Hier ook gedoe. Auto gelost op 15 augustus (ik gok Zeebrugge), krijg net de melding dat aflevering is verlaat naar 16 oktober.
Ai de reacties hier laatste tijd doen me vrezen. Mijn verwachte ophaal datum staat nog op 13 dagen (4 weken terug bevestigd) maar heb nog niks gehoord voor de definitieve datum.

• Virco
  • Laatst online: 17-10-2023
Transport van de haven naar dealers is nog altijd een issue blijkbaar.

Ik heb bevestiging dat mijn wagen op 16 augustus in de haven van Antwerpen gelost is maar de dealer kan mij geen leverdatum geven omdat ze niet weten wanneer de wagen bij hun toekomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rev6
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn EV6 besteld 6/22 (BE). Vorige week aangekomen in Antwerpen. Gisteren bij dealer. Als papierwerk rond geraakt haal ik hem 23/9 op.

Geschatte levertermijn was 16-18 maanden. Gaan er dus net meer dan 15 worden.

Die laatste week duurt nog het langst precies 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
rev6 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:11:
Dat is altijd natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPuppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 08:16
Bestelling EV6 Earth Interstellar grey 77kWh op begin mei 2022, levering eind september (vanwege keuring trekhaak, België). Yippie, kunnen we eindelijk naar het andere EV6 forum overschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
Vandaag mail gekregen dat men leverdatum van 18/9 naar 18/10 is verzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
huCks schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:33:
Vandaag mail gekregen dat men leverdatum van 18/9 naar 18/10 is verzet...
:-( enig idee waar de vertraging in zit? Ik zou zo hard balen met z’n bericht, ook gelijk weer een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Polo132 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:57:
[...]

:-( enig idee waar de vertraging in zit? Ik zou zo hard balen met z’n bericht, ook gelijk weer een maand
Hij staat nog altijd in de haven sinds 14/8...

Ik heb gebeld, maar de persoon aan de lijn was niet de helderste... hij ging een ervaren collega me laten terugbellen.

Ik ben het kotsbeu... dit is de 5de lever datum...
Van 10/5 naar begin juni, naar "eerste helft augustus" naar 18/9 en nu naar 18/10...

Mijn huidige wagen is defect, dus fleet heeft me een tijdelijke wagen gegeven, want jah, uw wagen is er een dezer dagen heh...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraaknogschaak
Wetende dat hij nu écht any moment bij de dealer zou moeten zijn op de bonnefooi even langsgereden.
Het semi-goede nieuws: Hij staat in de haven. Verwachting dat ze 'm 28-9 rijklaar kunnen gaan maken.
Leuk was dat er voor een andere klant eentje stond te wachten in precies dezelfde uitvoering en kleurstelling. Toch leuk om dat even rustig van dichtbij te kunnen bekijken.

Nu hopen dat het laatste transport niet zo dramatisch verloopt als hierboven.. Zo dichtbij en toch zo ver weg!
(Maar ik wacht nog een stukje langer ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
kraaknogschaak schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:01:
Wetende dat hij nu écht any moment bij de dealer zou moeten zijn op de bonnefooi even langsgereden.
Het semi-goede nieuws: Hij staat in de haven. Verwachting dat ze 'm 28-9 rijklaar kunnen gaan maken.
Leuk was dat er voor een andere klant eentje stond te wachten in precies dezelfde uitvoering en kleurstelling. Toch leuk om dat even rustig van dichtbij te kunnen bekijken.

Nu hopen dat het laatste transport niet zo dramatisch verloopt als hierboven.. Zo dichtbij en toch zo ver weg!
(Maar ik wacht nog een stukje langer ;)).
Dichtbij... in vogelvlucht staat dat ding op 15km van mijn voordeur 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Janken, hier ook vandaag de verwachte datum verschoven van 27 sept naar 11 okt, 11 okt ook niet definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilStinky
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 11:36
Mss goed dat mijn garage al op voorhand heeft gecommuniceerd dat de tijd tussen productie en aflevering 4 maanden is. Dan kan het (hopelijk) enkel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virco
Bericht gehad van de garage.
Auto is op 16 augustus aangekomen in Antwerpen.
De wagen wordt volgende week bij de dealer verwacht.
Dan nummerplaat aanvragen, administratie bij lease maatschappij, wagen aflever klaar maken en een gaatje in de agenda vinden voor de eigenlijke aflevering.

Ik ben benieuwd hoelang daar nog over gaat gaan. Maar we leven op hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
Polo132 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:51:
Janken, hier ook vandaag de verwachte datum verschoven van 27 sept naar 11 okt, 11 okt ook niet definitief.
das nu heel toevallig de zelfde lengte dat 1 van de ev6 vehicle carriers zoveel is op geschoven, zit al paar dagen te kijken naar een schip dat al meerdere dagen voor de port ligt te wachten voor te dokken. denk dat dat de boos doener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
corola10 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:45:
[...]

das nu heel toevallig de zelfde lengte dat 1 van de ev6 vehicle carriers zoveel is op geschoven, zit al paar dagen te kijken naar een schip dat al meerdere dagen voor de port ligt te wachten voor te dokken. denk dat dat de boos doener is.
Ik mag hopen dat dat hem niet is, dat die van mij al op de haven staat in de wachtrij voor vrachtvervoer. Als hij nog moet aankomen en achter in de wachtrij voor vrachtvervoer komt te staan duurt het nog wel 3 maand. :+

• Floppie
Hier ook weer 3 weken extra vertraging gekregen (NL). Schijnt wel aangekomen te zijn in Rotterdam, maar leverdatum is voor de zoveelste keer naar achter geschoven. Zit inmiddels op 1 jaar en een maand…

• kraaknogschaak
Floppie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:11:
Hier ook weer 3 weken extra vertraging gekregen (NL). Schijnt wel aangekomen te zijn in Rotterdam, maar leverdatum is voor de zoveelste keer naar achter geschoven. Zit inmiddels op 1 jaar en een maand…
Oei, de mijne staat daar ook nog. Hopelijk komt 'ie toch snel bij de dealer op de stoep. Die van jou is wel een half jaar sneller in de haven gekomen in ieder geval ;).

• Polo132
Floppie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:11:
Waar ligt dit aan? Is er een tekort aan vrachtwagens? En is het dan dat Kia gierig doet en niet veel wilt betalen en wacht op betere prijzen voor vervoer of zijn het de dealers of??? Echt super frustrerend dat je weet dat je auto daar staat en het hier op hangt, zou hem haast zelf van de haven op halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virco
Polo132 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:46:
[...]

Waar ligt dit aan? Is er een tekort aan vrachtwagens? En is het dan dat Kia gierig doet en niet veel wilt betalen en wacht op betere prijzen voor vervoer of zijn het de dealers of??? Echt super frustrerend dat je weet dat je auto daar staat en het hier op hangt, zou hem haast zelf van de haven op halen..
Tekort aan vrachtwagenchauffeurs. Nog een gevolg van corona en de situatie in Oekraïne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik mag mij ook melden hier, Getekend voor de light edition met Sepp subsidie. Voorlopige levertijd week 5 2024.

Volgens de dealer zijn er al wagens in deze uitvoering gemaakt dus als de onze daar tussen zit kan het snel gaan. Gelukkig geen haast mee en tot die tijd een lynk 01

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rev6
Woop Woop. Het wachten is beloond. 🙂

Dinsdag eerste lange rit. Spannend (of niet).
rev6 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:11:
Mijn EV6 besteld 6/22 (BE). Vorige week aangekomen in Antwerpen. Gisteren bij dealer. Als papierwerk rond geraakt haal ik hem 23/9 op.

Geschatte levertermijn was 16-18 maanden. Gaan er dus net meer dan 15 worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
Congratz!

Maar zo frustrerend... mijne stond op 14/8 in de antwerpse haven, sinds 13/9 bij de dealer.
Vermoedelijke leverdatum 18/10...
17 maand gewacht dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev6
Bedankt. Dat is inderdaad erg frustrerend. Zou ik helemaal niet blij mee zijn. Lees wel meer van die toestanden hier. Ik zou mijn onderhoud ergens anders laten doen als ze de auto meer dan een maand gewoon bij hun laten staan.

Geen idee waar het aan kan liggen. Is het de garage die transport doet of Kia zelf? Ik heb mijne gekocht bij Van Mossel, zit jij bij een kleinere garage misschien?
huCks schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:40:
Congratz!

Maar zo frustrerend... mijne stond op 14/8 in de antwerpse haven, sinds 13/9 bij de dealer.
Vermoedelijke leverdatum 18/10...
17 maand gewacht dan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Polo132
Polo132 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:51:
Goed nieuws! Mijn auto is binnen en ik mag hem volgende week donderdag ophalen!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meteorcrash996
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-02 10:46
Ik had vorige week de garage gebeld voor een afspraak om de auto op te halen. Zei melden dat ze me terug gingen contacteren als ze er klaar voor waren om een afspraak te maken.

Maandag avond een mail gekregen dat ik hem de volgende dag kon halen om 16 uur 😵‍💫

Heel raar dat vermant Mechelen zo werkt.
Maar ik vond het bericht meer dan welkom na 17 maanden wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cversieren
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-01-2024
Mijn forrest green ev6 Earth 77kwh rwd wordt normaal in de haven van Antwerpen gelost op 5 oktober.
Besteld in juni 2022.
Uiteindelijk zal hij ongeveer 3 weken later toekomen in de garage.
Het lange wachten wordt beloond.
Me happy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
cversieren schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:18:
Mijn forrest green ev6 Earth 77kwh rwd wordt normaal in de haven van Antwerpen gelost op 5 oktober.
Besteld in juni 2022.
Uiteindelijk zal hij ongeveer 3 weken later toekomen in de garage.
Het lange wachten wordt beloond.
Me happy....
enig idee wanneer de fabriek datum was van je wagen? kan zijn dat mijne op dezelfde boot staat of die er achter ... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cversieren
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-01-2024
corola10 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:59:
[...]

enig idee wanneer de fabriek datum was van je wagen? kan zijn dat mijne op dezelfde boot staat of die er achter ... :(
Volgens de garage was dat 21 Augustus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kraaknogschaak
Polo132 schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:26:
[...]

Goed nieuws! Mijn auto is binnen en ik mag hem volgende week donderdag ophalen!! _/-\o_
Ik ook! *O*

• zarex
Opmerkelijk. Een collega heeft twee maanden vóór mij besteld en heeft zijn wagen afgelopen maandag opgehaald. Voor mijn bestelling heeft de dealer nog niet eens een chassisnummer. Nu had hij een 58kWh plus, en ik een 77kWh plus advanced. Kan iemand hier een licht op schijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
zarex schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:25:
Opmerkelijk. Een collega heeft twee maanden vóór mij besteld en heeft zijn wagen afgelopen maandag opgehaald. Voor mijn bestelling heeft de dealer nog niet eens een chassisnummer. Nu had hij een 58kWh plus, en ik een 77kWh plus advanced. Kan iemand hier een licht op schijnen?
Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben dacht ik ook te merken dat de levertijd van de 58kWh veel korter is. Heeft bij mij nu in totaal ook maar 3 maanden geduurd.

• zarex
Polo132 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:52:
[...]

Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben dacht ik ook te merken dat de levertijd van de 58kWh veel korter is. Heeft bij mij nu in totaal ook maar 3 maanden geduurd.
Zoiets begon mij ookal te dagen. Blijkbaar hebben ze minder tijd nodig om de cellen bij elkaar te schrapen 8)7

• huCks
Net gebeld, wagen staat sinds 13/9 in vermant mechelen, maar ze hebben daar nog altijd niet de papieren afgeprint en naar de leasing gestuurd...

• zeboe
huCks schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:31:
Net gebeld, wagen staat sinds 13/9 in vermant mechelen, maar ze hebben daar nog altijd niet de papieren afgeprint en naar de leasing gestuurd...
Oei, dat belooft niet veel goeds. Ik zit hier te wachten tot ik nieuws krijg van Vermant Aartselaar (of Arval, we zien wel wie eerst is). Gisteren konden ze me niet zeggen of hij al binnen was in de garage of niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virco
Wagen is binnen en ingeschreven. Ik mag hem volgende week donderdag ophalen.

Kia Vermant - Mechelen
Pagina: 1 ... 58 ... 67 Laatste