Toon posts:

Het KIA EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 21:06
t39m2001DiPa schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:58:
@huCks : Hopelijk is 1 vd 50 witte EV6jes de door mij op 28 juli 2022 bestelde Snow White Pearl GT-Line RWD. Volgens mijn dealer in Apeldoorn is de verwachting dat die medio Juni 2023 geleverd kan worden (vorige maand reactie ontvangen)...
Weet jij toevallig op welke boot de 50 witte EV6jes staan? is dat op de Morning Chorus die op 20 Mei in Rotterdam verwacht wordt? dan is de inschatting van mijn dealer heel goed geweest ;-)
Njah ik ben belg, en kia belgie is minderwaardif aan kia nl, dus ik zou dat niet vergelijken

Ik weet zelf nix over 50 witte ev6'en?
Mijn dealer zei dat men wagen op 23/4 in productie ging, een week en half later zei hij dat hij onderweg was naar België.
Toen de laatste boot naar België, die was vertrokken op 22/4, dus daar kan mijn wagen niet op staan.
Op 6/5 vertrok de volgende, dus ik hoop dat hij daar opstaat...
DaMenaz schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:30:
[...]

8 KIA sleutelhangers, 3 sets spatlappen, 6 fietsendragers en 5 KIA fleecetruien. *O*
Bij de leasing van mijn werkgever kan ik zulke dingen niet aanvinken 😛
Een trekhaak moest al als commentaar en met offerte toegevoegd worden in de tool, laat staan zulke accesoires 😛

• Voors028
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:29
erdeke schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Dat zal denk ik niet, dit was in deze ochtend in Barendrecht.
Kan vrijdag niet zijn geweest inderdaad…..

[Voor 21% gewijzigd door Voors028 op 13-05-2023 22:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:29
kraaknogschaak schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Dealer gesproken, wist van niks omtrent kleurwijzigingen. Hij raadde om die reden aan juist niet te wisselen omdat hij niet kon garanderen niet 'onderop de stapel' de belanden.
Mijn fictieve datum (geen VIN) is naar juni doorgeschoven in het systeem.
Zelfquote voor een (frustratie)update: Net contact met de dealer gehad, mijn fictieve leverdatum is inmiddels naar juli verschoven (dan zijn we hard op weg naar de anderhalf jaar). Maar: Of ik niet wil wisselen van kleur? Dan heb ik hem zeker eerder... Precies mijn vraag nota bene anderhalve maand geleden in navolging van de berichten hier. Wat een waardeloze communicatie. Nooit meer een Kia voor mij om die reden, hoe fijn de auto ook mag zijn.

*einde rant

[Voor 7% gewijzigd door kraaknogschaak op 15-05-2023 12:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ph7
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:57
kraaknogschaak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Zelfquote voor een (frustratie)update: Net contact met de dealer gehad, mijn fictieve leverdatum is inmiddels naar juli verschoven (dan zijn we hard op weg naar de anderhalf jaar). Maar: Of ik niet wil wisselen van kleur? Dan heb ik hem zeker eerder... Precies mijn vraag nota bene anderhalve maand geleden in navolging van de berichten hier. Wat een waardeloze communicatie. Nooit meer een Kia voor mij om die reden, hoe fijn de auto ook mag zijn.

*einde rant
Het is ook echt super frustrerend

Onze auto is nu onderweg naar de lol van het kopen van deze auto is er al lang af. Plus de dramatische klantenservice van de dealer. Kan zomaar zijn dat onze Kia meteen de deur uit gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:49
@kraaknogschaak wij hebben geloof ik de GT vrij gelijktijdig besteld (feb 22). Ik ben geswitched naar Yacht Blue ipv MM. Vandaag nog maar eens langs dealer gegaan en zowaar hij staat op de boot en wordt 30 juni verwacht in de haven. Kleur veranderen heeft dus in mijn geval geholpen.

@Ph7 ja service en informeren valt wel erg tegen bij Kia merk (al zijn er ook uitzonderingen) en dat voor een auto van 70k... Als je hem direct weer verkoopt maak je wel een mooie winst denk ik. Maar wat ga je dan rijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ph7
LuckyLuke schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:47:
@kraaknogschaak wij hebben geloof ik de GT vrij gelijktijdig besteld (feb 22). Ik ben geswitched naar Yacht Blue ipv MM. Vandaag nog maar eens langs dealer gegaan en zowaar hij staat op de boot en wordt 30 juni verwacht in de haven. Kleur veranderen heeft dus in mijn geval geholpen.

@Ph7 ja service en informeren valt wel erg tegen bij Kia merk (al zijn er ook uitzonderingen) en dat voor een auto van 70k... Als je hem direct weer verkoopt maak je wel een mooie winst denk ik. Maar wat ga je dan rijden?
We zijn nu aan het rondkijken welke elektrische auto’s er vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Laatst online: 08:29
LuckyLuke schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:47:
Wat ik dus zo frustrerend vind is dat ik nu pas de mogelijkheid krijg te ruilen. Ook na zelf expliciet hierom vragen. Ik had dat 2-3 maanden geleden best willen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomen Nescio
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-05 19:25
kraaknogschaak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:08:
[...]

*einde rant
Zo herkenbaar dit verhaal. Vorige maand de door mij in februari 2022 bestelde Moonscape Matte EV6 GT line geconverteerd naar een zwarte kleur omdat levering werd Ingeschat in augustus of september. De pro actieve communicatie vanuit KIA Nederland en de dealer is nul. Het enige wat ik te horen heb gekregen is dat de prijs omhoog is gegaan door de logistieke nachtmerrie van KIA. KIA staat voor mij nu voor Klantenservice Is Abominabel.

• Mbr0
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05 15:26
Vandaag de dealer maar eens bezocht, om te vragen naar de stand van zaken. Auto schijnt nu een VIN te hebben en levering staat voor 1ste week juni. Nu maar hopen dat dat klopt:):):)

• 277ABS
  • Laatst online: 29-05 08:38
@Mbr0 , als het VIN net bekend is dan lijkt levering juni mij onwaarschijnlijk. Dan moet hij nog worden geproduceerd en transport duurt al gauw 5/6 weken (als de snelste route met minimum van havens wordt genomen). Eind juli lijkt mij dan meer waarschijnlijk.

[Voor 13% gewijzigd door 277ABS op 17-05-2023 12:01]

• Mbr0
Dealer heeft aangegeven VIN te hebben, maar na al het uitstel wil ik niet teveel hoop hebben:):):) Als alles klopt zou hij op de Morning Lily moeten staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voors028
  • Laatst online: 12:29
Linnemans schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:27:
[...]

Die is er nog wel, mij werd verteld dat ik een bericht krijg over data en locaties..... maar dat is nog niet gebeurd.
Inmiddels via dealer en hoop onduidelijkheid toch via vriendelijke dame bij prodrive datum geprikt voor rijvaardigheidstraining. Dus niet de gebruikers training waar ze je eerst voor inschrijven…..

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Gert1969
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:37
Eindelijk bij de dealer aangekomen nu nog andere banden en trekhaak en we kunnen rijden en genieten. Hopelijk voor het verlof maar weinig waarschijnlijk. Ik ben allang blij dat hij er is.
240/02/2022 besteld (België)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonderb
  • Laatst online: 15:58
Zijn er nog EV6’s onderweg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:44
PTish schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:43:
Vandaag de bestelling van mijn EV6 eindelijk geplaatst. Verwachte levering is 31 augustus 2023, wat erg hoopvol klinkt als ik de meeste levertijden hier zie.

edit:
Helemaal als je in de excel sheet kijkt, waarbij iemand 2 maanden eerder een soortgelijke versie besteld heeft bij dezelfde dealer groep, waarbij de levering pas in september is 8)7

Gaat om een 77.4kWh RWD Plus in Yacht Blue.
Vandaag bericht van de leasemaatschappij ontvangen dat hij verwacht wordt in de week van 29 juni 2023. Morgen toch eens met de dealer bellen want dit klinkt toch wel heel erg positief in vergelijking tot alle andere wachttijden. Dan zou hij nu al geproduceerd moeten zijn geloof ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mbr0
Bonderb schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:15:
1 juni arriveert de Morning Lily in Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 277ABS
  • Laatst online: 29-05 08:38
Morning Chorus gisteren aangekomen in Rotterdam, en de Grand Uranus vandaag in Antwerpen.
Verder komen in eerste week juni in Antwerpen nog de Catherine, Lily en de Camilla en op 14 juni wordt de Lucy verwacht, er zijn de dus genoeg boten onderweg. Hopelijk komt er voor vele het einde van het wachten in zicht.

[Voor 58% gewijzigd door 277ABS op 23-05-2023 20:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:34
Het duurt me echt te lang; vandaag heb ik mijn order geannuleerd en heb ik een Tesla model Y besteld.

Ik had wel al wat dingen gekocht voor de EV6. De meeste onderdelen heb ik al kunnen slijten aan collegae die al (lang) in een EV6 rijden maar ik heb nog een dashcam power adapter over (Dongar Technologies Dash Cam Power Adapter 10-pin Type H for Select Kia/Hyundai). Als iemand deze wilt hebben, DM me even en dan stuur ik hem op.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• yoda-ict
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 23:44
Bonderb schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:15:
Vandaag bericht dat m’n GT moonscape matte is aangekomen bij de dealer. 2 juni ophalen,

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marvdd
  • Laatst online: 30-05 18:03
Als alles goed is gegaan staat onze EV6 sinds gisteren op de kaai aan het Verrebroekdok in Antwerpen. Geduld is een mooie deugd, maar na 16 maanden is het alsof iedere dag er nu 1 teveel is. Kortom nog enkele weken tot alles via de leasing en transport in orde is, en we kunnen de vakantie in met een nieuwe wagen. Ondanks we reeds meer dan een jaar een EV privé hebben voor de spreekwoordelijke ritten rond de kerktoren, wordt de zomer nu extra spannend. Ook de langere ritten van meer dan 1000km gaan nu met de EV moeten. Zal dus na de stress van het wachten mogen overschakelen op de stress van het zoeken naar laadplaatsen in de eerste weken.
Ben echter wel benieuwd naar de wijzigingen ten overstaan van de testwagen waarmee ik reed eind 2021. Anderzijds was de testwagen een RWD en de bestelde een AWD, ook daar is het nog afwachten wat het gaat geven.

• neel
  • Laatst online: 15:41
marvdd schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:57:
Als alles goed is gegaan staat onze EV6 sinds gisteren op de kaai aan het Verrebroekdok in Antwerpen. Geduld is een mooie deugd, maar na 16 maanden is het alsof iedere dag er nu 1 teveel is. Kortom nog enkele weken tot alles via de leasing en transport in orde is, en we kunnen de vakantie in met een nieuwe wagen. Ondanks we reeds meer dan een jaar een EV privé hebben voor de spreekwoordelijke ritten rond de kerktoren, wordt de zomer nu extra spannend. Ook de langere ritten van meer dan 1000km gaan nu met de EV moeten. Zal dus na de stress van het wachten mogen overschakelen op de stress van het zoeken naar laadplaatsen in de eerste weken.
Ben echter wel benieuwd naar de wijzigingen ten overstaan van de testwagen waarmee ik reed eind 2021. Anderzijds was de testwagen een RWD en de bestelde een AWD, ook daar is het nog afwachten wat het gaat geven.
Dan zou die met de Grand Uranus aangekomen moeten zijn. Dat hoop ik ook voor de mijne. Uitgaand van de "on sea" datum moet hij met die boot verscheept zijn.
Heb je enige bevestiging van lossing op kaai of bootnaam gehad ? Ik nog niet..
Vlgs LM zou mijn wagen 27/6 geleverd worden... welke voorziene datum heb jij ?

• marvdd
neel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Dan zou die met de Grand Uranus aangekomen moeten zijn. Dat hoop ik ook voor de mijne. Uitgaand van de "on sea" datum moet hij met die boot verscheept zijn.
Heb je enige bevestiging van lossing op kaai of bootnaam gehad ? Ik nog niet..
Vlgs LM zou mijn wagen 27/6 geleverd worden... welke voorziene datum heb jij ?
Het is idd de grand Uranus, ik heb enkel een bevestiging van het lossen via de dealer. Volgens de dealer moet ik een 3 tal weken rekenen met een leasemaatschappij aangezien het transport naar de dealer soms tot 2 weken op zich laat wachten.Hij had hoop hem rond 15/6 te kunnen leveren.

• neel
  • Laatst online: 15:41
marvdd schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Het is idd de grand Uranus, ik heb enkel een bevestiging van het lossen via de dealer. Volgens de dealer moet ik een 3 tal weken rekenen met een leasemaatschappij aangezien het transport naar de dealer soms tot 2 weken op zich laat wachten.Hij had hoop hem rond 15/6 te kunnen leveren.
Zou wel een meevaller zijn als dat bij mij ook zo is, maar zal wel niet. Is al zo vaak uitgesteld, en er moet ook nog een trekhaak aan, wat nog wat zal vertragen.
Als die boot weg is ga ik ook nog eens horen. Van waar is jouw dealer ?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gert1969
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:37
dag allemaal

Ik wil graag meedelen dat ik gisteren mijn EVtje ben gaan afhalen en het mag gezegd worden het is voor mij het wachten wel waard geweest. Na 15 maanden (6maand na beloofde levertermijn) de eerste ritjes mee gedaan, en het is gewoon fantastisch hoe hij zich op de weg gedraagt. Even volhouden nog ze komen heus wel.
earth rwd

succes aan alle resterende wachters

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:58
Gisteren die van mij ook opgehaald:

Moest het hele land door om hem op te halen, dus kon er optimaal van genieten

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• marvdd
neel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Zou wel een meevaller zijn als dat bij mij ook zo is, maar zal wel niet. Is al zo vaak uitgesteld, en er moet ook nog een trekhaak aan, wat nog wat zal vertragen.
Als die boot weg is ga ik ook nog eens horen. Van waar is jouw dealer ?
Van Mossel Aarschot, niet wakker liggen van voorop gestelde data, is het sneller, dan is het meegevallen, neemt het enkele dagen meer? dan zal het ook zo zijn.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RobbertEV6
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06:47

Daar is hij dan! De Plus Advance in Moonscape Matt! 10 maart 2022 besteld.

En zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben is het een GT-Line RWD in Yacht Blue geworden… Eerder in dit forum al uitgelegd dat deze oplossing mogelijk gemaakt is door de dealer in Velserbroek, Tinholt. Ik was het wachten zat en Yacht Blue zat ook tussen mijn keuzes ruim een jaar geleden. Ik heb de auto overgenomen die bestemd was voor de verhuur. 20 inch wielen eronder laten zetten. Volgende week gaat ie naar Ceramic Pro in Amsterdam. De nieuwste, hardste coating erop en dan is ie helemaal af! Voor alle wachters, het is vreselijk, maar zo ontzettend de moeite waard!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yvesvh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 23:57
Ook nog eens contact gehad met de dealer (BE).
Zeer vriendelijke man aan de lijn gehad.

Voorlopige productiedatum 1 juni is verschoven naar 6 juli, nog steeds onder voorbehoud. Ik merkte op dat in de KIA configurator in BE de kleur interstellar gray die ik heb besteld, niet meer beschikbaar is en of het extra uitstel daaraan te wijten is. Daarop vertelt de beste man mij dat de kleur niet is verdwenen, maar dat deze lichtjes is aangepast en een andere naam heeft gekregen. Leuk hè meneer, u krijgt een bijna unieke auto! Ik ben er niet mee in discussie gegaan maar het vertelt me weer wat over de kwaliteit en kennis van de dealer... 8)7

:/ Of ben ik mis en klopt het verhaal van de aangepaste kleur?)

Bijkomend; de belangrijkste reden volgens hem van de verlate levertermijnen zijn het gigantisch aantal bestellingen want de wagen was véél te laag geprijsd bij de introductie... 7(8)7

:)B

[Voor 6% gewijzigd door yvesvh op 26-05-2023 22:07]

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-05 13:07
yvesvh schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:45:
Ook nog eens contact gehad met de dealer (BE).
Zeer vriendelijke man aan de lijn gehad.

Voorlopige productiedatum 1 juni is verschoven naar 6 juli, nog steeds onder voorbehoud. Ik merkte op dat in de KIA configurator in BE de kleur interstellar gray die ik heb besteld, niet meer beschikbaar is en of het extra uitstel daaraan te wijten is. Daarop vertelt de beste man mij dat de kleur niet is verdwenen, maar dat deze lichtjes is aangepast en een andere naam heeft gekregen. Leuk hè meneer, u krijgt een bijna unieke auto! Ik ben er niet mee in discussie gegaan maar het vertelt me weer wat over de kwaliteit en kennis van de dealer... 8)7

:/ Of ben ik mis en klopt het verhaal van de aangepaste kleur?)

Bijkomend; de belangrijkste reden volgens hem van de verlate levertermijnen zijn het gigantisch aantal bestellingen want de wagen was véél te laag geprijsd bij de introductie... 7(8)7

:)B
Wanneer heb je de wagen besteld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yvesvh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 23:57
Hans Br schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Wanneer heb je de wagen besteld?
Effectieve order datum bij KIA, 12 mei 2022.
Initiële leverdatum was augustus 2022 (kwam een EV6 binnen die nog niet gereserveerd was), maar bleek al snel bezet. Toen was het November 2022, februari 2023, mei 2023, toen ik de info hier zag dat men plots productiedatum kon zien, bleek deze op 1 juni te staan (onder voorbehoud), nu 6 juli (onder voorbehoud)...

Ooit rij ik rond in zo'n parel. d:)b

Edit: info is ingevuld in de excel.

[Voor 3% gewijzigd door yvesvh op 27-05-2023 23:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KiaEV6DA
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:17
Onze Yacht blue GT-line AWD arriveert 16 juni in de haven van Antwerpen, volgens onze dealer (Van Mossel in Lier, België). Hij staat op de Morning Lucy (volgens Eukor) en dobbert nu zo ongeveer door het Suez-kanaal. Ik kan hem al bijna ruiken! :-)
Ik voel me als een zesjarige die in de zomervakantie al cadeautips voor de Sint aan het uitknippen is en de eerste keer z'n schoentje zet in de herfstvakantie... van het jaar voordien... Al sinds de dag van de bestelling op 7 maart 2022, ben ik reikhalzend aan het uitkijken om de EV6 in mijn schoentje te vinden. Het zal uiteindelijk 16 maanden geduurd hebben... Blij als een kind dat hij er bijna is. :-)

• Ph7
Net bericht gehad onze ev6 gt is in de haven aangekomen nu nog op transport naar de dealer en klaar maken voor levering.
Komt er toch een einde aan deze lange periode van wachten en wachten en veel onduidelijkheid.
Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee