Gisteren bevestiging gekregen dat mijn zwarte GT-Line AWD besteld in feb.22 geproduceerd was. Laat ons hopen dat hij nog mee mag met de grand Uranus, anders komt er nog eens een maandje bij. Volgende afvaart voor Antwerpen is immers pas einde van de maand.
@marvdd dat zou wel moeten lukken, mijn productie datum lag drie weken geleden en kreeg vanmorgen bericht dat hij klaar staat voor verscheping. Dus staan ze straks waarschijnlijk samen op de Grand Uranus.
Het einde van de wachttijd komt nu in elk geval in zicht.
Zie mijn bericht van afgelopen woensdag. Witte GT-Line AWD besteld in juni 22 en heeft nu een VIN. Aan de AWD ligt het dus blijkbaar niet. Maar de volgorde van uitleveringen blijft een raadsel (lees: puinhoop).Flips schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:52:
Ik heb sinds maart 22 een GT line awd moonscape in bestelling staan. Ook ik wacht nog op een VIN. Volgens mijn dealer heeft het te maken met de awd. Die worden slecht uitgeleverd. De moonscape kleur maakt het nog erger. Als r.red ook al een probleem is dan blijven er voor de gt line weinig kleuren over die geen probleem zijn. Alternatieven die voor mij even goed zijn zijn er voor mij niet. Afwachten dus maar. Wel zeer frustrerend. Ook voor de dealer overigens die had ook liever de omzet al in de boeken gehad.
Helaas herken ik je verhaal. Laatste update rondom mijn bestelling GT line RWD Moonscape Matte van februari 2022 is nu verwachte levering medio juli 2023 ☹️! Nog steeds geen definitieve datum, en vanuit KIA zelf nul komma niks proactieve communicatie rondom het leverproces. Alternatief dat nu door de dealer met mij is besproken, is dat ik switch naar zwart, maar daar ben ik nog niet klaar voor. De Moonscape kleur maakt deze auto voor mij helemaal af. We wachten, en wachten, en wachten….geduldig af.Flips schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:52:
Ik heb sinds maart 22 een GT line awd moonscape in bestelling staan. Ook ik wacht nog op een VIN. Volgens mijn dealer heeft het te maken met de awd. Die worden slecht uitgeleverd. De moonscape kleur maakt het nog erger. Als r.red ook al een probleem is dan blijven er voor de gt line weinig kleuren over die geen probleem zijn. Alternatieven die voor mij even goed zijn zijn er voor mij niet. Afwachten dus maar. Wel zeer frustrerend. Ook voor de dealer overigens die had ook liever de omzet al in de boeken gehad.
Inderdaad, wachten is helaas het enige wat je kan doen. Een andere kleur is voor mij ook nog geen optie. Bij een groene of een grijze wil ik erover nadenken, maar die kleuren zijn niet te kiezen bij de gt line.
Het ligt dus in ieder geval niet alleen aan de awd. De wegen van de kia productieplanning zijn niet de doorgronden
Het ligt dus in ieder geval niet alleen aan de awd. De wegen van de kia productieplanning zijn niet de doorgronden
helaas .. alleen de jouwe stond er. Misschien dat de mijne maandag komt. We wachten afMister_XE schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:09:
[...]
Weet ik niet, wellicht kun je dit weekend of maandag eens bellenMaar ik neem aan, met de ervaring ik met deze dealer heb, dat ze je z.s.m. de bevestiging sturen
Net gebeld door Van Mossel. Mijn EV6 is gelost. Afleverdatum afgesproken na de vakantie (kon ook ervoor, maar liever daarna). 

[Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 07-04-2023 14:13]
It only takes a fraction of a second to turn your life upside down
Dat zou heel mooi zijn, gezellig, heb net eens gekeken op de omschrijving van het schip, ze gaan zeker niet alleen zijn, er is plaats voor 7200 auto's aan boord.277ABS schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:43:
@marvdd dat zou wel moeten lukken, mijn productie datum lag drie weken geleden en kreeg vanmorgen bericht dat hij klaar staat voor verscheping. Dus staan ze straks waarschijnlijk samen op de Grand Uranus.
Het kan echt niet lang meer duren. Ik duim voor je, en uiteraard ook voor iedereen. Wellicht heb je hem ook nog eerder, want die van mij moet nog eerst langs de detailer voor volledige PPF en Glascoating.Brandtje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:48:
[...]
helaas .. alleen de jouwe stond er. Misschien dat de mijne maandag komt. We wachten af
[Voor 17% gewijzigd door Mister_XE op 08-04-2023 08:14]
Eindelijk ook mijn auto opgehaald! AWD plus advanced met 20 inch velgen! Wat een feest om in te rijden! 🎉🎉🎉
[Voor 228% gewijzigd door Corneliskl op 12-04-2023 22:04]
Ik heb mijn auto sinds afgelopen woensdag Eindelijk na 13mnd wachten.
Opvallend dat er diverse zaken anders zijn (mss nog wel meer dan tot nu toe opgevallen).
Hoogglans zwart onderzijde bumpers en bij wielkasten in een grijstint en met textuur.
Ook op bovenkant middenconsole geen zwart hoogglans maar matte look in andere kleur.
De deurklinken springen niet naar buiten bij ontgrendelen (of moet ik een instelling wijzigen?)
220V stopcontact onder achterbank is vervallen.
Druktoetsen ipv tiptoetsen voor stoel- en stuurverwarming (was al een tijdje zo geloof ik).
Er zat wel een granny charger bij (meen dat er meldingen waren dat die niet meer standaard meegeleverd werden..
Erg blij met het uiterlijk en ervaring tot nog toe, zeer positief!
Ook het Zappi V2.1 laadstation bevalt goed!
Top dus
en nu aan de studie vwb alle functionaliteiten en hoe te gebruiken 

Opvallend dat er diverse zaken anders zijn (mss nog wel meer dan tot nu toe opgevallen).
Hoogglans zwart onderzijde bumpers en bij wielkasten in een grijstint en met textuur.
Ook op bovenkant middenconsole geen zwart hoogglans maar matte look in andere kleur.
De deurklinken springen niet naar buiten bij ontgrendelen (of moet ik een instelling wijzigen?)
Druktoetsen ipv tiptoetsen voor stoel- en stuurverwarming (was al een tijdje zo geloof ik).
Er zat wel een granny charger bij (meen dat er meldingen waren dat die niet meer standaard meegeleverd werden..
Erg blij met het uiterlijk en ervaring tot nog toe, zeer positief!
Ook het Zappi V2.1 laadstation bevalt goed!
Top dus

Ik mag zo meteen mijn rode GT-line AWD ophalen.
Na 1 jaar en 3 weken wachten.... Beetje onwerkelijk.
De 'voorpret' heeft nog nooit zo lang geduurd!
Na 1 jaar en 3 weken wachten.... Beetje onwerkelijk.
De 'voorpret' heeft nog nooit zo lang geduurd!
Gefeliciteerd! Wat betreft de verschillen: ik zie in de lijst dat je een Air hebt. Dat klopt met je lijst met opmerkingen. De zaken die je beschrijft zijn pas standaard vanaf de Plus.Zalmijbenieuwen schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:00:
Ik heb mijn auto sinds afgelopen woensdag Eindelijk na 13mnd wachten.![]()
Er zat wel een granny charger bij (meen dat er meldingen waren dat die niet meer standaard meegeleverd werden.
Top dusen nu aan de studie vwb alle functionaliteiten en hoe te gebruiken

Nou het is duidelijk dat er een flinke lading is binnengekomen. Ook ik mocht na 13 maanden + 1 week, afgelopen woensdag mijn AWD GT-line ophalen.
Eerste indruk mooie complete wagen, maar echt wel wennen. Van jaren ICE naar EV en naar ander niet Europees merk is best een verschil.
Tot nu toe bevalt die prima, maar vooral met parkeren is het nog even wennen aan het formaat.
Eerste indruk mooie complete wagen, maar echt wel wennen. Van jaren ICE naar EV en naar ander niet Europees merk is best een verschil.
Tot nu toe bevalt die prima, maar vooral met parkeren is het nog even wennen aan het formaat.
Ahaa bedankt. Nou dan ben ik vwb ontbreken hoogglans zwart i.i.g. blij met mijn AirDaMenaz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:41:
[...]
Gefeliciteerd! Wat betreft de verschillen: ik zie in de lijst dat je een Air hebt. Dat klopt met je lijst met opmerkingen. De zaken die je beschrijft zijn pas standaard vanaf de Plus.

Vandaag het bericht ontvangen dat onze witte gt maandag geproduceerd gaat worden.
Dus er komt een einde inzicht. Febr 2022 besteld.
Hopelijk over 3 a 4 maanden kunnen we de auto ophalen.
Zou het niet sneller gaan ? Mijn dealer vertelde me dat vanaf productiedatum op 2 maanden gerekend moet worden. Ik hoop dat het ook zo zal zijn.Ph7 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:37:
Vandaag het bericht ontvangen dat onze witte gt maandag geproduceerd gaat worden.

Na ongeveer 14 maanden wachten mogen wij straks even op bezoek bij onze GT. Aflevering vindt woensdag plaats.
Mooie berichten! De mijne blijft nog een paar weken stof happen bij de dealer. Eerst nog wat CO2 uitstoten op vakantie.
mijn EV werd 17/03 gemaaktPh7 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:37:
volgens de dealer werd hij 31/03 op het schip gezet (morning lynn was het enige schip dat die dag in Korea was dat naar Antwerpen kwam)
verwachte aankomst in Antwerpen 02/05
en dan +- twee weken eer hij bij de dealer komt
Zo krijg je een beetje het idee van het tijdschema als alles goed verloopt
Mijn dealer laat weten geen enkele info te krijgen bij het laden van de wagen. Zij zouden pas een leverdatum krijgen bij het lossen op de kade in Atwerpen. Aangezien ik hier heel veel berichten had gelezen over mensen die berichten ontvingen van wagen On Sea en dergelijke even contact opgenomen (via mail) met Kia belux, zonder enig resultaat overigens. Hun supersnel reagerende klantendienst heeft niets laten weten.Gert1969 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:42:
[...]
mijn EV werd 17/03 gemaakt
volgens de dealer werd hij 31/03 op het schip gezet (morning lynn was het enige schip dat die dag in Korea was dat naar Antwerpen kwam)
verwachte aankomst in Antwerpen 02/05
en dan +- twee weken eer hij bij de dealer komt
Zo krijg je een beetje het idee van het tijdschema als alles goed verloopt
Mijn GT-Line AWD (België) is na 1 jaar en 1 maand eindelijk geproduceerd. Hij wordt normaal gezien eind juni afgeleverd.
Wat was de beloofde levertijd? Op tijd?BelPhil schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:49:
Mijn GT-Line AWD (België) is na 1 jaar en 1 maand eindelijk geproduceerd. Hij wordt normaal gezien eind juni afgeleverd.
Is de fabriek in korea eigenlijk 7/7 24/24?
Mijn ev6 zou op 23/4 geproduceerd worden, dat is een zondag
Mijn ev6 zou op 23/4 geproduceerd worden, dat is een zondag
Beloofde levertijd was 10 - 12 maanden dus dat hebben ze niet gehaald. Het zal dus 16 maanden worden, tenzij de boot nog ergens zinkt.

Als je het vaarshema van Eukor even bekijkt, gaat het heel druk worden in Antwerpen in mei en juni.Laat ons hopen dat het wegtransport de toevloed een beetje kan bijhouden. Jammer voor ons maar het vakantieseizoen komt er ook voor de truckers en het havenpersoneel aan. We hopen op het beste.
Pfffff ... auto staat al bijna 2 weken in Rotterdam; komt maar niet naar de dealer. Om gek van te worden toch ??
Weet je zeker dat hij er ook al zo lang staat? Mijn dealer zegt dat namelijk helemaal niet te kunnen zien…..pas als transport bekend is vanuit de haven. maar de auto moet van Kia wel binnen 3 weken op kenteken staan. De mijne zou afgelopen zondag met de Taipan moeten zijn aangekomen in Rdam……maar dealer weet dat pas na transport
[Voor 7% gewijzigd door Voors028 op 19-04-2023 23:13]
Mijn EV6 zou ook op de Taipan moeten staan. Heb jij nog niets gehoord van je dealer. Ik iig nog niet.Voors028 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:48:
Weet je zeker dat hij er ook al zo lang staat? Mijn dealer zegt dat namelijk helemaal niet te kunnen zien…..pas als transport bekend is vanuit de haven. maar de auto moet van Kia wel binnen 3 weken op kenteken staan. De mijne zou afgelopen zondag met de Taipan moeten zijn aangekomen in Rdam……maar dealer weet dat pas na transport
Net kenteken van de dealer (Rotterdam) gekregen en 10 mei is de grote ophaaldag: rode GT
Stond inderdaad op de taipan en inmiddels al in opslag van de dealer, nog 1x met de benzine bak op vakantie volgende week
Stond inderdaad op de taipan en inmiddels al in opslag van de dealer, nog 1x met de benzine bak op vakantie volgende week
[Voor 22% gewijzigd door Voors028 op 21-04-2023 16:38]
Inmiddels iets gehoord?Brandtje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:41:
Pfffff ... auto staat al bijna 2 weken in Rotterdam; komt maar niet naar de dealer. Om gek van te worden toch ??
Vandaag te horen gekregen dat de EV6 klaar staat voor transport. Mogelijk begin juli leveren als alles goed gaat, misschien zelfs nog voor onze vakantie begin juli. Maar dan moet wel alles meezitten en anders erna. 1 jaar geleden besteld, GT line awd moonscape mat.
Sorry verkeerde topic
[Voor 124% gewijzigd door marc4547 op 26-04-2023 20:53]
Zeer happy met mijn EV6, Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Gefeliciteerd! Goede keuze. Nu naar hopen dat ze deze specificatie allemaal tegelijk hebben gemaakt. 19 maart 22 in NL exact dezelfde besteld, nog niets gehoord. In BE of in NL besteld?Vinniepilon schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:05:
Vandaag te horen gekregen dat de EV6 klaar staat voor transport. Mogelijk begin juli leveren als alles goed gaat, misschien zelfs nog voor onze vakantie begin juli. Maar dan moet wel alles meezitten en anders erna. 1 jaar geleden besteld, GT line awd moonscape mat.
NederlandFlips schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:03:
[...]
Gefeliciteerd! Goede keuze. Nu naar hopen dat ze deze specificatie allemaal tegelijk hebben gemaakt. 19 maart 22 in NL exact dezelfde besteld, nog niets gehoord. In BE of in NL besteld?
Vandaag kenteken doorgekregen. Fiscale prijs van mijn 77,4 RWD Plus Advanced met metallic lak is € 4.700,- gestegen na bevestiging (02-22) en nu € 58.660,-.
Vandaag ook te horen gekregen, dat mijn Plus Advanced RWD een kenteken heeft. Belachelijke prijsverhoging inderdaad. Maar goed, hij komt hij komt ... pffff.
Gisteren bericht van de dealer gekregen dat mijn GT line awd MM gereed staat voor productie. Volgende week hoor ik wanneer ze hem afleveren. Het aftellen kan beginnen!
Nou, na lang (heeeeeel lang) wachten dan eindelijk afgelopen zaterdag mijn GT opgehaald.
Even off topic, daar staat nu dus een Moonscape GT-Line AWD te koop met 14.430 kilometer op de teller, voor diegene die nog zoeken of iemand kennen
Terug naar de GT, wat een kanon!!, wel al direct een paar kleine verschillen met de GT-Line, nierstenen zullen voor GT rijders geen veel voorkomende kwaal meer zijn, deze worden vergruisd alvorens deze tot last kunnen leiden. Verder is het geluidsniveau ook een stuk hoger, dat komt denk ik door de bandenmaat, maar dat weet ik niet zeker.
Buiten deze 2 kleine verschillen echt een monster om in te rijden en heerlijke stoelen.
Ik heb verder nog niet zo veel praktijk ervaring opgedaan dus moet het hier even bij laten maar als ik later nog interessante zaken ervaar die het melden waard zijn dan zal ik dat zeker doen.
Onder nog even wat foto's van het ons inmiddels wel bekende model
Even off topic, daar staat nu dus een Moonscape GT-Line AWD te koop met 14.430 kilometer op de teller, voor diegene die nog zoeken of iemand kennen

Terug naar de GT, wat een kanon!!, wel al direct een paar kleine verschillen met de GT-Line, nierstenen zullen voor GT rijders geen veel voorkomende kwaal meer zijn, deze worden vergruisd alvorens deze tot last kunnen leiden. Verder is het geluidsniveau ook een stuk hoger, dat komt denk ik door de bandenmaat, maar dat weet ik niet zeker.
Buiten deze 2 kleine verschillen echt een monster om in te rijden en heerlijke stoelen.
Ik heb verder nog niet zo veel praktijk ervaring opgedaan dus moet het hier even bij laten maar als ik later nog interessante zaken ervaar die het melden waard zijn dan zal ik dat zeker doen.
Onder nog even wat foto's van het ons inmiddels wel bekende model

Naar aanleiding van recente berichten op het forum afgelopen vrijdag maar eens contact gezocht met de dealer. Ik kreeg goed nieuws terug; mijn in feb. '22 bestelde Advanced Plus RWD Moonscape Matte gaat eindelijk in productie en wordt op 8 juli in NL verwacht.
Nog een weekje wachten zelf…. Hoe staat het eigenlijk met de rijvaardigheids training? Hebben ze daar nog iets over gemeld?Linnemans schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:23:
Nou, na lang (heeeeeel lang) wachten dan eindelijk afgelopen zaterdag mijn GT opgehaald.
Onder nog even wat foto's van het ons inmiddels wel bekende model[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is er nog wel, mij werd verteld dat ik een bericht krijg over data en locaties..... maar dat is nog niet gebeurd.Voors028 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:20:
[...]
Nog een weekje wachten zelf…. Hoe staat het eigenlijk met de rijvaardigheids training? Hebben ze daar nog iets over gemeld?
Verkeerde topic...
[Voor 93% gewijzigd door Mitchl89 op 02-05-2023 11:25]
Goedemorgen allemaal, ik lees al een tijdje mee. En al snap ik weinig van al die boten etcetera 🤣, begin deze week eindelijk het langverwachte mailtje van de dealer mogen ontvangen! Onze EV6 GTline Aurora Pearl is onderweg naar Nederland! 🥳
Wij hadden hem besteld op 21 maart 2022, oorspronkelijke levertijd zou eerst augustus, toen oktober/november 2022 worden en daarna gaven ze helemaal geen schatting meer haha. Wachten wordt beloond zeggen ze toch? Dus voor iedereen die nog net zo met smart zit te wachten, er is nog hoop haha.
Wij hadden hem besteld op 21 maart 2022, oorspronkelijke levertijd zou eerst augustus, toen oktober/november 2022 worden en daarna gaven ze helemaal geen schatting meer haha. Wachten wordt beloond zeggen ze toch? Dus voor iedereen die nog net zo met smart zit te wachten, er is nog hoop haha.
Onze Kia EV6 GT is besteld bij Kia Emmen. Huidige auto wordt niet ingeruild, maar verkocht aan de buurman. Verkoper weigerde bij een later bezoek om de auto te taxeren, want deze werd niet ingeruild. Oké, klaar met Kia Emmen, de GT Pearl White Snow, wordt nu door de vestiging Stadskanaal van de Virena Groep afgeleverd. Besteld op 03-06-2022, eerste leverdatum zou zijn december 2022, daarna februari, mei en juni. Gisteren maar eens gebeld met Kia Stadskanaal. Surprise, ze hebben een afleveringsdatum. 11-07-2023. De GT staat op dit moment in een haven van Zuid-Korea te wachten om ingescheept te worden. Welke haven van Zuid-Korea weet ik niet, haven van aankomst weet ik ook niet, maar hij is nu gelukkig geproduceerd. Geduld is in dit geval een hele schone zaak. Nu wordt het aftellen tot de Porsche killer komt.
[quote]elviramaria schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 06:54:
Goedemorgen allemaal, ik lees al een tijdje mee. En al snap ik weinig van al die boten etcetera 🤣, begin deze week eindelijk het langverwachte mailtje van de dealer mogen ontvangen! Onze EV6 GTline Aurora Pearl is onderweg naar Nederland! 🥳
Wij hadden hem besteld op 21 maart 2022, oorspronkelijke levertijd zou eerst augustus, toen oktober/november 2022 worden en daarna gaven ze helemaal geen schatting meer .
Voor mij precies hetzelfde verhaal. 2 dagen eerder besteld GT line awd m.m. staat nu op transport.
Wij hadden hem besteld op 21 maart 2022, oorspronkelijke levertijd zou eerst augustus, toen oktober/november 2022 worden en daarna gaven ze helemaal geen schatting meer .
Voor mij precies hetzelfde verhaal. 2 dagen eerder besteld GT line awd m.m. staat nu op transport.
Mijn wagen ging in productie op 23/4.
Geen idee wanneer deze "klaar" was...
Vandaag is geïnformeerd of hij "klaar" was, de dealer zei geproduceerd is en "is momenteel onderweg naar België"
Als ik op eukor kijk, dan is de laatst vertrokken boot 22/4 vertrokken, dus daar kan hij niet opstaan, op 8/5 zou de volgende vertrekken.
Wat kan mijn dealer exact zien?
Kan hij echt zien of hij op de boot staat?
Kan hij zien of hij op 8/5 de boot op gaat staan?
Geen idee wanneer deze "klaar" was...
Vandaag is geïnformeerd of hij "klaar" was, de dealer zei geproduceerd is en "is momenteel onderweg naar België"
Als ik op eukor kijk, dan is de laatst vertrokken boot 22/4 vertrokken, dus daar kan hij niet opstaan, op 8/5 zou de volgende vertrekken.
Wat kan mijn dealer exact zien?
Kan hij echt zien of hij op de boot staat?
Kan hij zien of hij op 8/5 de boot op gaat staan?
Dat zal Pyeongtaek zijn.Globetrotter schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:25:
De GT staat op dit moment in een haven van Zuid-Korea te wachten om ingescheept te worden. Welke haven van Zuid-Korea weet ik niet, haven van aankomst weet ik ook niet, maar hij is nu gelukkig geproduceerd.
Vandaag is mijn EV6 GT in de kleur Aurora Black besteld bij de dealer. De dealer geeft aan de auto in december van dit jaar al te verwachten. Aangezien mijn huidige lease auto eind januari er uit mag zou dit ruim op tijd zijn. Ik ben benieuwd, nog nooit eerder heb ik zolang van te voren een auto moeten bestellen...
Advies gevraagd
Ik kreeg vandaag een update over mijn, in februari 2022 bestelde, EV6 GT-Line moonscape matte die toen werd verwacht "voor juni 2022" en dan "september 2022" en dan "eind 2022" en dan "week 10 2023" en dan "week 20 2023"... In de update werd mij medegedeeld dat de auto nu niet wordt verwacht voor week 33 van 2023... Ergens heb ik het gevoel dat de nieuwe datum ook weer puur gokwerk is.
Ik rijd al 25 jaar Audi (altijd sedan, altijd diesel en nu al de 9e auto) en ben uit gewoonte bij het merk gebleven omdat ik nooit een reden had om te wisselen. Ik heb de bestelling van een Etron afgezegd omdat de EV6 sneller leverbaar zou zijn. En, op papier, was de EV6 een betere auto voor minder geld. Ik heb ook even de Q4 overwogen toen de levering van de EV6 in 2022 niet zeker zou zijn (gezien de bijtelling), maar telkens werd me verteld dat de auto er "elk moment" aan zou komen.
De vraag is: moet ik hierop wachten?
Als de auto uiteindelijk geleverd wordt, rijd ik in een uitlopend model dat "ooit eens" moderner was dan wat ik had besteld. Of moet ik gaan voor iets dat op voorraad is / snel leverbaar is?
Ik heb verschillende opties: Tesla Model 3/Y Performance (levering binnen 5 weken), Audi Q4 Sportback advanced edition (voorraad), Skoda Eniaq Coupé iV sportline (levering binnen 2 maanden) of de Hyundai Ioniq 6 (geen specifieke uitvoering of levertermijn opgegeven). Is de EV6 echt het wachten waard? Of kan ik beter gaan voor een van de andere modellen?
Toen ik nog 150k per jaar reed, wilde ik iets onder mijn kont hebben dat ook van zijn plek kwam, maar ik rijd al een paar jaar niet meer dan 15k per jaar. Ik zoek kwaliteit, comfort en gemak (dus niet 3 uur wachten bij een laadpaal om weer 100km te rijden). Dit is mijn eerste EV; dat speelt ook een beetje mee. Ik kan natuurlijk ook gewoon weer voor een ICE auto gaan.
Ik kreeg vandaag een update over mijn, in februari 2022 bestelde, EV6 GT-Line moonscape matte die toen werd verwacht "voor juni 2022" en dan "september 2022" en dan "eind 2022" en dan "week 10 2023" en dan "week 20 2023"... In de update werd mij medegedeeld dat de auto nu niet wordt verwacht voor week 33 van 2023... Ergens heb ik het gevoel dat de nieuwe datum ook weer puur gokwerk is.
Ik rijd al 25 jaar Audi (altijd sedan, altijd diesel en nu al de 9e auto) en ben uit gewoonte bij het merk gebleven omdat ik nooit een reden had om te wisselen. Ik heb de bestelling van een Etron afgezegd omdat de EV6 sneller leverbaar zou zijn. En, op papier, was de EV6 een betere auto voor minder geld. Ik heb ook even de Q4 overwogen toen de levering van de EV6 in 2022 niet zeker zou zijn (gezien de bijtelling), maar telkens werd me verteld dat de auto er "elk moment" aan zou komen.
Als de auto uiteindelijk geleverd wordt, rijd ik in een uitlopend model dat "ooit eens" moderner was dan wat ik had besteld. Of moet ik gaan voor iets dat op voorraad is / snel leverbaar is?
Ik heb verschillende opties: Tesla Model 3/Y Performance (levering binnen 5 weken), Audi Q4 Sportback advanced edition (voorraad), Skoda Eniaq Coupé iV sportline (levering binnen 2 maanden) of de Hyundai Ioniq 6 (geen specifieke uitvoering of levertermijn opgegeven). Is de EV6 echt het wachten waard? Of kan ik beter gaan voor een van de andere modellen?
Toen ik nog 150k per jaar reed, wilde ik iets onder mijn kont hebben dat ook van zijn plek kwam, maar ik rijd al een paar jaar niet meer dan 15k per jaar. Ik zoek kwaliteit, comfort en gemak (dus niet 3 uur wachten bij een laadpaal om weer 100km te rijden). Dit is mijn eerste EV; dat speelt ook een beetje mee. Ik kan natuurlijk ook gewoon weer voor een ICE auto gaan.
Ik heb ook 14 maanden op een pre-order EV6 GT Line moeten wachten en nog steeds heb ik er geen spijt van om op deze auto te moeten wachten. zij blijft me maar verbazen. Maar ik vrees dat de kleur bij u het probleem is, ik heb namelijk gehoord dat er problemen zijn met de matte kleur en ik dacht dat je dat in sommige landen zelfs niet meer kunt kiezen. Misschien overwegen om het kleur te veranderen, uiteraard indien dat mogelijk is. Maar wachten is natuurlijk niet leuk.Belg schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:36:
Advies gevraagd
Mijn EV6 GT in de kleur Aurora Black is afgelopen dinsdag aangekomen bij de dealer. Nu nog wachten op een definitieve afleverdatum. 08/2022 besteld.
Net telefoon gehad uit het niets dat mijn ev6 Earth deep forest green kan worden opgehaald volgende week, verwachte leverdatum was normaal eind november 2023.
Besteld in augustus 2022 in België
Is dit normaal dat er geen contact is wanneer er een productiedatum is?
Moet mij namelijk nu haasten om alle voorbereidingen te doen voor opladen enzovoort…
Welke kaarten raden jullie aan voor te nemen?
Met of zonder abonnement?
Een snelcursus tips zou enorm geapprecieerd zijn op dit moment haha!
Moet mij namelijk nu haasten om alle voorbereidingen te doen voor opladen enzovoort…
ivm met laadkaarten heb ik een heel goede ervaring met luminus en shel recharge. Met dezetwee kaarten kan ik vrijwel in hans europa laden en zijn beide zonder abonnement. 1 minpuntje het zijn niet de goedkoopste maar ook niet de duursteZiggyLippens schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:21:
Net telefoon gehad uit het niets dat mijn ev6 Earth deep forest green kan worden opgehaald volgende week, verwachte leverdatum was normaal eind november 2023.
Ten opzichte van wat ik hier zo af en toe lees is dat relatief snel. Ik hoop dat dit betekent dat de levertijden langzaamaan korter worden en dus dat de prognose van mijn GT met dezelfde specs ook klopt.riekske15 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:56:
Mijn EV6 GT in de kleur Aurora Black is afgelopen dinsdag aangekomen bij de dealer. Nu nog wachten op een definitieve afleverdatum. 08/2022 besteld.
Gefeliciteerd. Leuk te zien, een exacte kopie van de mijne (maandag ophalen).Brandtje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:56:
Jaja, hij is binnen bij de dealer .. afspraak staat voor over 12 dagen. Dan eindelijk ophalen. Kon het toch even niet laten om te gaan kijken vandaag ... Plus Advanced 77.4 KwH RWD Yacht Blue ..[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand is trouwens een flesje vergeten in je auto.

Yes! Eindelijk goed nieuws van de dealer... GTline AWD yacht blue, besteld op 7-3-2022, en schijnbaar eindeloos uitgesteld, is geproduceerd op 2 mei en staat te blinken op een parking in Zuid-Korea. Hopelijk net voor onze vakantie in België zodat we lekker kunnen cruisen in Scandinavië... Ik kan niet wachten! 🤓
Al een paar keer via formulier doorgeven dat mijn auto is afgeleverd. (11-04-23)
Maar de lijst wordt niet aangepast.
Gebeurt dit niet meer?
Gebeurt dit niet meer?
Kreeg bericht van leaseplan dat de auto bij de dealer staat.
Nu nog afspraak maken en dan ook kunnen genieten van deze auto
Nu nog afspraak maken en dan ook kunnen genieten van deze auto
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
De Monday-lijst wordt op gezette tijden door @Anunnaki bijgewerkt, stuur hem zonodig even een bericht.JanMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:29:
Al een paar keer via formulier doorgeven dat mijn auto is afgeleverd. (11-04-23)
Gebeurt dit niet meer?
Opel Ampera-e (2020)
Heb hetzelfde gemerkt! Tot 3x toe formulier ingevuld en pb's gestuurd naar de beheerder met de vraag om de lijst aan te passen maar geen reactie.JanMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:29:
Gebeurt dit niet meer?
Jammer, maar de lijst is bijgevolg helemaal niet meer up to date en dusdanig ook niet meer betrouwbaar. 👎
Op basis van een bericht van onze dealer kreeg ik de indruk dat onze EV6 op de Chorus zou kunnen staan. Geplande aankomst in Rotterdam op 11 mei. Het schip voer via Izmir naar Koper in Slovenië en daar ligt het nu al meer dan een week buiten de haven voor anker. De geplande aankomst in Rotterdam is ondertussen verschoven naar 20 mei. Iemand enig idee wat er met dat schip aan de hand is?
Het einde van het lange wachten is in zicht. Besteld juni 2022: GT-Line AWD Snow White Pearl. Wordt bij de dealer verwacht op 20 mei. Helemaal happy hiermee maar het planning- en productieproces van KIA blijft ondoorgrondelijk. We weten allemaal dat Moonscape Matte blijkbaar tijd kost maar ik zie toch genoeg wachtenden voorbij komen die vrijwel dezelfde auto hebben besteld maar dan (veel) eerder maar toch nog steeds wachten op een VIN.
Ik vermoed dat de mijne (GT Yacht blue) daar ook op staat. Vermoedelijk ligt ze te wachten op een losplek, maar 20 mei gaat zij al niet meer halen. Als ik op EUKOR kijk is de datum ook aangepast naar 21 mei inmiddels.josfr schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:18:
Op basis van een bericht van onze dealer kreeg ik de indruk dat onze EV6 op de Chorus zou kunnen staan. Geplande aankomst in Rotterdam op 11 mei. Het schip voer via Izmir naar Koper in Slovenië en daar ligt het nu al meer dan een week buiten de haven voor anker. De geplande aankomst in Rotterdam is ondertussen verschoven naar 20 mei. Iemand enig idee wat er met dat schip aan de hand is?
De Morning Lily/Grand Uranus zou ook kunnen overigens, maar dat hoop ik niet, want die gaan 20 mei nooit redden.
[Voor 5% gewijzigd door VieQuing op 08-05-2023 13:14]
Vandaag heb ik eindelijk mijn Yacht Blue Plus Advanced RWD in ontvangst genomen. Nu kan ik eindelijk van het klagen-over-de-levertijd naar het klagen-over-de-EV6 topic toe.
Hij is overigens zonder de grannycharger geleverd. Verkoper gaf aan dat die er meestal niet meer bij zit. Aangegeven dat dat wel gek was bij een begin 2022 bestelde wagen. Maar eens kijken wat ik nog kan regelen via de leaseboer. Denk niet dat ik hem nodig heb.
Eerste indruk: heerlijke wagen!
Hij is overigens zonder de grannycharger geleverd. Verkoper gaf aan dat die er meestal niet meer bij zit. Aangegeven dat dat wel gek was bij een begin 2022 bestelde wagen. Maar eens kijken wat ik nog kan regelen via de leaseboer. Denk niet dat ik hem nodig heb.
Het schip lag inderdaad op een losplek te wachten en vanmiddag dan toch aangemeerd.VieQuing schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:12:
[...]
Ik vermoed dat de mijne (GT Yacht blue) daar ook op staat. Vermoedelijk ligt ze te wachten op een losplek, maar 20 mei gaat zij al niet meer halen. Als ik op EUKOR kijk is de datum ook aangepast naar 21 mei inmiddels.
De Morning Lily/Grand Uranus zou ook kunnen overigens, maar dat hoop ik niet, want die gaan 20 mei nooit redden.
NeehuCks schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:40:
is de granny charger in belgie (bij de gt-line) een standaard meegeleverd iets?
Vorige week geleverd in de garage maar er moest nog 'n trekhaak op.ColdRain schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:38:
GT-Line yacht blue RWD 77 kWh full option
- besteld 7 maart 2022 (Kia Geel)
- verwachte productiedatum 23 februari 2023
- levering 6 à 8 weken dus ergens 2de helft april
Ik haal 'm morgen (9/5) op.
Mooie bak .. exact dezelfde die ik a.s. dinsdag mag gaan ophalen, inclusief trekhaak !! MOOI !!DaMenaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:11:
Vandaag heb ik eindelijk mijn Yacht Blue Plus Advanced RWD in ontvangst genomen. Nu kan ik eindelijk van het klagen-over-de-levertijd naar het klagen-over-de-EV6 topic toe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pfoe.. nu pas. En jij hebt 2 jaar geleden al besteld toch? Bij dezelfde dealer zie ik. Ben bang dat ik dan nog heeeeel lang kan wachten. En vind nu 14 maanden zonder VIN of enig nieuws al taai.Rob-V schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:20:
Vanmorgen mijn ev6 gt moonscape opgehaald bij de dealer.
Veel rijplezier!!
Zelfs de trekhaak klopt. 😁 Ligt in de frunk.Brandtje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:36:
[...]
Mooie bak .. exact dezelfde die ik a.s. dinsdag mag gaan ophalen, inclusief trekhaak !! MOOI !!
Mooi om te zien dat voor vele het wachten inmiddels beloond is. Voor mij begint het einde ook in zicht de komen, en verwacht dat deze met de Grand Uranus aan zal komen, deze ligt nu nog in de haven van Tarragona. Met op dit moment 4 boten onderweg naar de havens van Rotterdam en Antwerpen zou je verwachten dat meer moeten waarbij de aflevering in zicht moet komen.
Eind april 22 mijn zwarte EV6 GT-line AWD besteld bij Kia Grensland (België). Daarnet een mailtje gekregen dat er een (uhum) "lichte" productievertraging is. Er is een productiedatum op 23/06...met een mogelijke vervroegde datum van 30/05. Een levering midden/eind juli. Nu ja, een maandje meer of minder zal het verschil niet meer maken zeker?
Hier gelijkaardig:WaKo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:52:
Eind april 22 mijn zwarte EV6 GT-line AWD besteld bij Kia Grensland (België). Daarnet een mailtje gekregen dat er een (uhum) "lichte" productievertraging is. Er is een productiedatum op 23/06...met een mogelijke vervroegde datum van 30/05. Een levering midden/eind juli. Nu ja, een maandje meer of minder zal het verschil niet meer maken zeker?
Rode GT-line AWD besteld half april 2022 bij Kia Vermant (Mechelen - België).
Ik had een voorlopige productiedatum van 28/04/2023. Nu melding gekregen dat dat opgeschoven is naar 26/06/2023. De concessiehouder zegt er nu wel bij dat dat een vaststaande datum is (eerst nog zien, dan geloven

Met transport erbij hoop ik nu dus op eerste helft september.
'"Graag had ik veel positiever nieuws gemeld, maar de dealer geeft aan op dit moment geen exact levermoment te kunnen delen. Hij zegt dat dit komt door de kleur, dat hier nog geen productiemoment voor is ingepland.. Ik heb ook even nagevraagd wat er zou gebeuren als we de kleur zouden wijzigen, maar dan kom je weer achteraan in de productierij.."
Moonscape matte awd GT-line.... besteld juli 2023 =)
Gaat om een Nederlandse auto.
Net bij de dealer langs geweest. mijn EV6 earth staat als eerste inde rij in Antwerpen voor transport. Dus een kwestie van dagen dat hij naar de garage komt. Ik kijk ernaar uit, spannend!! 

Ik maar denken dat mijn EV6 onderweg is met de Grand Uranus, wordt ik net gebeld door de dealer met het nieuws dat de auto in de haven van Rotterdam is aangekomen. (voor mij nu een raadsel op welk schip dat hij heeft gestaan, zover ik kan terug zien is de Taipan volgens mij de laatste geweest die in Rotterdam heeft gelost, maar dat was 16 april
). Dealer geeft aan dat er flinke vertragingen zijn met het wegtransport en dat we rekening moeten houden dat hij over een week of drie bij de dealer staat. Maar het ziet er naar uit dat ik medio juni mijn EV6 kan verwachten 

[Voor 12% gewijzigd door 277ABS op 11-05-2023 16:39]
Hetzelfde hier, ook in België.DigitalHombre schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:17:
Vandaag onze EV6 Earth AWD gaan ophalen. Besteld begin juni 2022, levering was voorzien augustus-november 2023 maar is dan plots toch een 6 maand sneller afgeleverd. Geen idee waarom het plots sneller kan, we hebben wel het drive assist pack en het lounge pack als optie maar geen schuifdak. Mogelijk heeft dat een invloed (en het is geen populaire GT-Line).
[Afbeelding]
Augustus 2022 besteld, verwachte leverdatum was eind november 2023 en mag er zaterdag om 👍
Hallo Allemaal,
Mijn witte GT (besteld nov 22) staat op de boot. Onverwachts snel dus want eerder werd 12-14 maanden aangegeven.
Er komen er 50 aan volgens de dealer, allemaal wit dus wie weet zijn er meer mensen op dit forum die de gelukkigen zijn.
Mijn witte GT (besteld nov 22) staat op de boot. Onverwachts snel dus want eerder werd 12-14 maanden aangegeven.
Er komen er 50 aan volgens de dealer, allemaal wit dus wie weet zijn er meer mensen op dit forum die de gelukkigen zijn.
Echt gek...Virco schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:44:
[...]
Hier gelijkaardig:
Rode GT-line AWD besteld half april 2022 bij Kia Vermant (Mechelen - België).
Ik had een voorlopige productiedatum van 28/04/2023. Nu melding gekregen dat dat opgeschoven is naar 26/06/2023. De concessiehouder zegt er nu wel bij dat dat een vaststaande datum is (eerst nog zien, dan geloven). Geen melding van een mogelijk vervroegde datum in mijn geval.
Met transport erbij hoop ik nu dus op eerste helft september.
Witte gt line awd besteld op 10/6/22
En volgens de dealer ging hij op 23/4/23 in productie (en zou nu onderweg naar Antwerpen moeten zijn)
Maar jullie hebben vroeger besteld...
Niet helemaal wat ik had besteld, maar toch maar gegaan voor een EV6 Plus 77 die zojuist op kenteken is gekomen. Lease maatschappij had er eentje weten te claimen bij een dealerKoudeAardbei schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:15:
'"Graag had ik veel positiever nieuws gemeld, maar de dealer geeft aan op dit moment geen exact levermoment te kunnen delen. Hij zegt dat dit komt door de kleur, dat hier nog geen productiemoment voor is ingepland.. Ik heb ook even nagevraagd wat er zou gebeuren als we de kleur zouden wijzigen, maar dan kom je weer achteraan in de productierij.."

Toch ook wel heel erg mooi zo in het rood. Veel plezier ermee!Voors028 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
It’s done! Wat een klasse auto
Ik werd net trouwens door mijn zoon gebeld dat hij een rode EV6 GT had gespot ten zuiden van Rotterdam, was jij dat misschien?
kleur, opties, ... Ik heb een full option met open dak besteld. Misschien heeft dat er iets mee te maken.huCks schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:49:
[...]
Echt gek...
Witte gt line awd besteld op 10/6/22
En volgens de dealer ging hij op 23/4/23 in productie (en zou nu onderweg naar Antwerpen moeten zijn)
Maar jullie hebben vroeger besteld...
Kia moves in mysterious ways

Kan heel goed kloppen, ik heb hem om 10 uur in Rotterdam gehaald en ben tegen half 12 via prins Alexander de A20 naar Gouda opgegaanerdeke schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Toch ook wel heel erg mooi zo in het rood. Veel plezier ermee!
Ik werd net trouwens door mijn zoon gebeld dat hij een rode EV6 GT had gespot ten zuiden van Rotterdam, was jij dat misschien?
Wit, en ook elk vinkje aangeduid 😛Virco schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:49:
[...]
kleur, opties, ... Ik heb een full option met open dak besteld. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Kia moves in mysterious ways
Dus enige verschil is de kleur dan
8 KIA sleutelhangers, 3 sets spatlappen, 6 fietsendragers en 5 KIA fleecetruien.

@huCks : Hopelijk is 1 vd 50 witte EV6jes de door mij op 28 juli 2022 bestelde Snow White Pearl GT-Line RWD. Volgens mijn dealer in Apeldoorn is de verwachting dat die medio Juni 2023 geleverd kan worden (vorige maand reactie ontvangen)...
Weet jij toevallig op welke boot de 50 witte EV6jes staan? is dat op de Morning Chorus die op 20 Mei in Rotterdam verwacht wordt? dan is de inschatting van mijn dealer heel goed geweest ;-)
Weet jij toevallig op welke boot de 50 witte EV6jes staan? is dat op de Morning Chorus die op 20 Mei in Rotterdam verwacht wordt? dan is de inschatting van mijn dealer heel goed geweest ;-)
Dat zal denk ik niet, dit was in deze ochtend in Barendrecht.Voors028 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:25:
[...]
Kan heel goed kloppen, ik heb hem om 10 uur in Rotterdam gehaald en ben tegen half 12 via prins Alexander de A20 naar Gouda opgegaan