Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPuppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 08:16
Tijdens afleveren van mijn EV6 werd het duidelijk dat de "granny" charger (220V noodlader) er niet meer bij zit. Toen de wagen werd besteld in mei 2022, zat deze nog gewoon in het standaard pakket. Mijn collega heeft zijn wagen 6 maanden eerder ontvangen, daar zat de noodlader alvast wel nog bij.
Graag zou ik eens willen polsen of deze nog bij jullie EV6 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 15:22
DarthPuppy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:32:
Tijdens afleveren van mijn EV6 werd het duidelijk dat de "granny" charger (220V noodlader) er niet meer bij zit. Toen de wagen werd besteld in mei 2022, zat deze nog gewoon in het standaard pakket. Mijn collega heeft zijn wagen 6 maanden eerder ontvangen, daar zat de noodlader alvast wel nog bij.
Jep, aanwezig. Levering eind mei dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
DarthPuppy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:32:
Is correct, deze stond ook vermeld in de eerste brochure maar niet meer sinds juli 2022 dacht ik. Maar wel gek als je besteld hebt in mei, mogen ze dat zomaar doen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Polo132 op 02-10-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPuppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 08:16
Polo132 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Is correct, deze stond ook vermeld in de eerste brochure maar niet meer sinds juli 2022 dacht ik. Maar wel gek als je besteld hebt in mei, mogen ze dat zomaar doen dan?
@Polo132 Dat vraag ik me ook af. Ik ben op zoek naar een Belgische brochure van de periode mei 2022 waar de 220V lader op staat. Dan kan ik de Belgische KIA klantendienst contacteren met enige onderbouw. Maar tot nu toe heb ik deze nog niet online kunnen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
DarthPuppy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

@Polo132 Dat vraag ik me ook af. Ik ben op zoek naar een Belgische brochure van de periode mei 2022 waar de 220V lader op staat. Dan kan ik de Belgische KIA klantendienst contacteren met enige onderbouw. Maar tot nu toe heb ik deze nog niet online kunnen terug vinden.
https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/
https://www.kia.com/conte...prijslijst-februari22.pdf
https://www.kia.com/conte...-prijslijst-januari22.pdf

Op de prijslijst staat die wel.
"Laadkabel voor laden via wandcontactdoos"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Klopt maar vanaf juli 2022 niet meer, meer hij heeft al in mei 2022 besteld, beetje genaaid dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
DarthPuppy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

Ik kan ze ook niet vinden, lekker de Nederlandse gebruiken er van uit gaande dat ze gelijk zijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 13:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evya0B9ayM_Wnmks94rTWjrBEbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edWJJouuD6v2AnbnNoGveypP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo. Na ruim anderhalf jaar (19 maanden...) wordt het wachten beloond!
Wat een beest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-02 15:22
kraaknogschaak schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:39:
[Afbeelding]

Wat een beest.
GAAF GAAF, heel veel plezier!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erdeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 22:51
Wat een beest.
Ik heb zelf een zwarte GT besteld omdat ik het niet aandurfde ivm de levertijd, maar dit is wat mij betreft toch wel de mooiste kleur voor de GT. Veel pliezier en veilige kilometers met deze prachtige bolide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
[Afbeelding]

Wat een beest.
God wat een prachtige auto! Ik heb vorig week mijn zwarte air in ontvangst genomen en van te voren was ik er al weg van. Maar als je hem dan een tijdje in het echt ervaar, wat een prachtige auto van binnen en van buiten./

En inderdaad, de versie en kleur die jij hebt is wel echt by far de mooiste in de reeks! Geniet er van!!

[ Voor 38% gewijzigd door Polo132 op 06-10-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 18:35
Ik ben nu in de ‘gelukkige’ omstandigheid dat mijn nieuwe ev6, als vervanger van de e-Niro MY19, al binnen is maar het leasecontract nog 3 maanden door loopt. Dan kan ik in ieder geval wel af en toe langs de dealer om hem te bewonderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Hier nummerplaat in de leasing tool zien verschijnen, dus het is voor binnenkort. :-)

België, GT Line, besteld juni '22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Henry65 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:03:
Ik ben nu in de ‘gelukkige’ omstandigheid dat mijn nieuwe ev6, als vervanger van de e-Niro MY19, al binnen is maar het leasecontract nog 3 maanden door loopt. Dan kan ik in ieder geval wel af en toe langs de dealer om hem te bewonderen.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Mag je vooruit bestellen? Zodat je direct een nieuwe hebt als je contract afloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
Polo132 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Mag je vooruit bestellen? Zodat je direct een nieuwe hebt als je contract afloopt?
Omdat de levertijd begin dit jaar rond de 12 maanden was mocht ik hem inderdaad vooruit bestellen. Reservering is 11 april gedaan en naar nu blijkt 7 maanden levertijd. We zijn nog aan het kijken of het contract afgekocht kan worden, maar daar is de lm niet zo happig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
Nummerplaat is aangekomen bij de leasing.
Garage gaat komende week afspraak met me maken voor levering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdeke
Henry65 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Omdat de levertijd begin dit jaar rond de 12 maanden was mocht ik hem inderdaad vooruit bestellen. Reservering is 11 april gedaan en naar nu blijkt 7 maanden levertijd. We zijn nog aan het kijken of het contract afgekocht kan worden, maar daar is de lm niet zo happig op.
Hier precies hetzelfde. Met oog op de lange levertijden is mijn GT begin mei dit jaar besteld. Het leasecontract van mijn huidige Arteon loopt nog tot half januari. Op basis van de levertijden toen zou dat precies goed uit moeten komen. Ik begreep vorige week van de dealer dat mijn GT inmiddels al in het land en binnenkort bij hun verwacht wordt. Helaas nog even geduld hebben tot half januari de Arteon er uit kan. Wel fijn om te weten dat er geen vertraging gaat ontstaan, maar het wachten duur wel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
erdeke schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Hier precies hetzelfde. Met oog op de lange levertijden is mijn GT begin mei dit jaar besteld. Het leasecontract van mijn huidige Arteon loopt nog tot half januari. Op basis van de levertijden toen zou dat precies goed uit moeten komen. Ik begreep vorige week van de dealer dat mijn GT inmiddels al in het land en binnenkort bij hun verwacht wordt. Helaas nog even geduld hebben tot half januari de Arteon er uit kan. Wel fijn om te weten dat er geen vertraging gaat ontstaan, maar het wachten duur wel lang...
Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen. In ieder geval een 2024 kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
erdeke schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

En dealers vinden dit maar prima dat zij nu een auto zo lang moeten stallen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdeke
Polo132 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

En dealers vinden dit maar prima dat zij nu een auto zo lang moeten stallen? :)
Bij de bestelling is al aangegeven dat de GT pas in januari de weg op mag. Met de originele planning van Kia had dat ook redelijk goed uitgekomen. Nu moet hij inderdaad wat langer bij de dealer doorbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 09:27
Zonet te horen gekregen. Verwachten levertijd is +- 7maanden.
Uit ervaring klopt deze maanden wel of wordt het altijd langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik krijg zojuist bericht dat de levering voor de zoveelste keer een maand naar achter is geschoven. Dat brengt de levertijd alweer op 1 jaar en 2 maanden (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
Hieperdepiep schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:35:
Zonet te horen gekregen. Verwachten levertijd is +- 7maanden.
Uit ervaring klopt deze maanden wel of wordt het altijd langer?
Heb net ook gezien bij mijn leasemaatschappij (Arval) mijn edition wordt verwacht eind mei 2024.
Ik wacht rustig af of het gaat lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 12-10-2023 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
mijn EV6 GT-Line is besteld 2e week juli en maandag de 9e oktober mogen ophalen bij de dealer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
EV6 GT-Line is besteld 2e week juli en maandag de 9e oktober mogen ophalen bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Ik heb vanmorgen bericht gekregen dat de levering van mijn auto een maand is opgeschoven. Van week 48 naar week 52. Ik ben benieuwd...

Betreft een 77kWh plus advanced RWD in runway red. Besteld eind juni 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilStinky
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 14:20
Mijn 77kWh earth yacht blue mag ik eind oktober/begin november ophalen (hij staat nog in de haven en de dealer verwacht hem volgende week). Besteld juni 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Nou, ik kan me ook melden.
EV6 58KW Light Edition.

Dealer zegt ergens in februari/maart 2024. Leasemaatschappij zegt juli 2024.

Lekker duidelijk zijn ze wel. ;-)

Heb wel de indruk dat de levertijden van de 58KW Light (Edition) versie een kortere levertijd hebben.
Klopt dit een beetje?

[ Voor 11% gewijzigd door Highlander1962 op 04-12-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
Heb ook een Light edition besteld private lease (yacht blue) en die geven hetzelfde qua levertjd aan. Denk dat je geluk moet hebben dat je kleur bij de eerste lichting zit anders duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 14:05
Eind Juli mijn witte EV6 " LIGHT EDITION " besteld, dealer riep toen 20 november, maar je hoort van me als de boot is vertrokken.
wanneer zou ik dan een berichtje kunnen ontvangen?

[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 13-10-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Dan hoop ik dat ze op dezelfde boot staan.

Het gaat mij er meer om dat de leasemaatschappij een andere datum geeft dan de dealer zelf.
Wie heeft dan de meest betrouwbare informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Mijn EV6 is besteld op 9 oktober. De leasemaatschappij geeft aan dat de dealer heeft gezegd dat het in wk22 geleverd wordt. Zouden ze elkaar verkeerd begrepen hebben en het over 22 weken zijn _O-

Ik ga afwachten in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huCks
Dinsdag mag ik mijne gaan halen.

Iemand tips wat zeker te checken?
Bv wat is de laatste firmware's die ik moet checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Art2D2_NL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01 22:07
🥳🥳🥳 Morgen mag ik mijn Runway Red GT-line RWD EV6 ophalen. 🥰🥰🥰

Besteld op 22 april 2023, dus best 'snel' in vergelijking met vele anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1111
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-12-2023
Hier de light edition gravity blue in juni besteld. Na eerst met de dealer erachter te zijn gekomen dat de verkeerde kleur onderweg was inmiddels de goede kleur onderweg. Dealer zegt 29 november afleveren lease maatschappij 19 oktober. Mijn ervaring is dat deze data's nooit gelijk liggen en er een maand verschil in zit. Kia lease zegt zelf dat de dealer de meest actuele levertijd heeft. Ook is de prijs van privé lease aanzienlijk minder geworden per maand (120 euro) in mijn geval. Dit is keurig door de dealer opgelost. Ga nu de lagere prijs betalen..waarbij ik wel even opnieuw de aanvraag moest doorlopen. Heb het idee dat mijn auto op de Manon staat die momenteel bij Italië vaart. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 16:40
Juni 2023 of 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Net even bij de dealer binnengestapt, aankomst wordt half december verwacht (juni besteld). Levertijden lijken een stuk korter te worden inmiddels.

Zit ik wel gelijk met een dilemma. Als ie er inderdaad al in december is, wil ik 'm dan ook meteen in ontvangst nemen of wacht ik tot januari. Vroeger, toen ik nog lease reed, wilde de leasemaatschappij nooit in december op kenteken zetten omdat de auto dan een maand later al meteen 'een jaar oud is'. Geen idee of dat tegenwoordig nog echt een ding is, zeker omdat ik er wel een beetje van uit ga dat ik er wel wat meer dan een paar jaar in wil blijven rijden (hoewel ik dat 4 jaar geleden ook van m'n huidige auto dacht ...)

En is het dan nog de moeite om de winterbanden onder m'n huidige auto te laten leggen. In mijn herinnering van de laatste jaren, was het winterse weer vooral in januari tot maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
anboni schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:34:
Vroeger, toen ik nog lease reed, wilde de leasemaatschappij nooit in december op kenteken zetten omdat de auto dan een maand later al meteen 'een jaar oud is'. Geen idee of dat tegenwoordig nog echt een ding is,
Ja dat is tegenwoordig nog steeds een ding :)

Blijkbaar is een december 2023 auto een jaar ouder dan een januari 2024 auto…
Waarschijnlijk omdat vaak alleen het jaartal vermeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Kan eigenlijk ook weer hier meekijken ook al hebben we onze EV6 anderhalf jaar geleden in ontvangst mogen meenemen. Waarom dan hier meekijken? Even in de gaten houden wanneer er weer boten aankomen want in een van die boten zit een nieuwe ICCU voor mijn auto (die al 6 weken kapot is). Verwachting was medio november tot media december voor de aankomst van de onderdelen. Dus dat zijn nog eens 4 tot 8 weken.

Als ik zo naar het huidige schema kijk kan het wel eens januari worden voordat ik mijn auto terugheb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFEvdMhYTey_MOexMuVC6UQHDOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KTgG7n7TcrHsNTDdHNOKiH8D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 16-10-2023 08:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeKo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-01 17:43
Ik hoop dat onze EV6 hier ook bij zit. 58kw light edition. Weet iemand hoeveel tijd er ongeveer zit tussen aankomst haven en aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Laatst online: 11-10-2024
OmeKo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:59:
Ik hoop dat onze EV6 hier ook bij zit. 58kw light edition. Weet iemand hoeveel tijd er ongeveer zit tussen aankomst haven en aflevering?
mijn garage beloofde 2 weken, maar ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Gisterenavond mijne mogen afhalen (na weer veel miserie bij de garage vermant)

17maand gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
huCks schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:24:
Gisterenavond mijne mogen afhalen (na weer veel miserie bij de garage vermant)

17maand gewacht
hoe lang van te voren krijg je eigenlijk bericht dat je de wagen mag komen halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
murky123 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

hoe lang van te voren krijg je eigenlijk bericht dat je de wagen mag komen halen ?
Officieel?😛

Onofficieel hoor ik al sinds mei dat hij onderweg was, of er bijna was, of er was, of aangekomen was, of ik hem op datum x sowieso ging hebben.

Officieel kreeg ik op 6 oktober een mail dat hij op 5 oktober geleverd ging worden...
Waarna ik een afspraak bij de garage wou maken, maar de persoon die dat regelde was met verlof die dag.
Daags nadien kreeg ik te horen dat de wagen nog niet klaar genoeg was om een afspraak te maken, maar ze gingen me contacteren.
12/10 kreeg ik mail om een afspraak te maken om af te halen, hier hebben we toen 17/10(eerste mogelijkheid) om 13u gekozen.

Op 17/10 om 13u stond ik daar en bleek ik om 11u een mail te hebben gehad om de afspraak te verzetten wegens "dubbele boeking", wat bleek?
De trekhaak was nog niet gemonteerd, die waren ze aan het monteren, maar dan moest de wagen nog naar de keuring en gekuist worden.
Dus vroegen ze of ik hem vrijdag kon ophalen...

Stevig van men oren gemaakt wegens wat een kut bedrijf (wel op vriendelijke manier) en dat ik mijn bedrijfswagen 's ochtens had binnengebracht en dus geen vervoer had.
Die persoon dat de leveringen deed is de dochter van de grote baas en schaamde haar precies wel.
Uiteindelijk heeft ze intern precies is van haar oren gemaakt, waardoor ik hem in de late middag kon ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
De dealer geeft mij een bericht als de EV6 op de boot gaat.
Hoe lang duurt het dan voor hij in Rotterdam is?

Hij vertelde me ook dat het ongeveer dan nog twee weken kan duren voor hij bij de dealer aanwezig is en dan nog een week om hem af te leveren ivm keuringen/controle RDW enz. en weet ik wat allemaal nog meer.

Ik heb de indruk dat de levertijden heel erg aan het afnemen zijn en zeker voor bepaalde modellen het allemaal nog net wat sneller gaat. In mijn geval zou het hele proces volgens de dealer vier maanden zijn.
Dat is wel erg snel vind ik als ik de wachttijden hier lees.

Ik weet het, geduld is soms helemaal niet zo prettig. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corola10
Highlander1962 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:58:

Hij vertelde me ook dat het ongeveer dan nog twee weken kan duren voor hij bij de dealer aanwezig is en dan nog een week om hem af te leveren ivm keuringen/controle RDW enz. en weet ik wat allemaal nog meer.

Ik heb de indruk dat de levertijden heel erg aan het afnemen zijn en zeker voor bepaalde modellen het allemaal nog net wat sneller gaat. In mijn geval zou het hele proces volgens de dealer vier maanden zijn.

7 weken in mijn geval, spijtig genoeg was het de laaste stop in EU dat ie hier kwam lossen.
maar kan ook korter ong 4 weken als alles meezit

soms liggen de boten meerdere dagen gwn te wachten om te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door corola10 op 21-10-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Highlander1962 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:58:

Hier (.be) zat er 2 maand tussen aankomst haven en aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Na 18 maand wachten heb ik vernomen dat mijn GT-line, moonscape matte op vrijdag de 13e (13/10/23) geproduceerd is.

Ik had er al met moeten rijden, maar ja :) Het zal nu nog 2-3 maand zijn veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Hoe weet je of hij geproduceerd is? Geeft de dealer dat door ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Highlander1962 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:27:
Hoe weet je of hij geproduceerd is? Geeft de dealer dat door ofzo?
Ik had eind september nog eens gevraagd of de productiedatum nog veranderd was. Hij zei toen, deze staat nog steeds op 13/10 en dat is nog 2 weken, dan veranderd die bijna niet meer.

14/10 stuurde ik even een berichtje en enkele dagen later kreeg ik de mail terug dat hij geproduceerd was de 13e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 16:40
Eindelijk ook een mail gekregen dat de wagen [earth
met extra pakket] gefabriceerd is.
Verwachte levering, begin januari 2024.
Besteld einde juli 2023 (Belgie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wij hebben bericht gekregen dat na 1 jaar en 2 maanden de auto bij de dealer is aangekomen. Nu nog rijklaar maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Heeft er iemand ervaring met of meer info over het eigen risico bij Kia PL? De verkoper had het over 300 per auto onderdeel, wat nogal in de papieren kan lopen bij complexe schade. De exacte voorwaarden heb ik ook nog niet kunnen ontdekken hierover. Anyone?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 11:39
Zit sinds de bestelling eind juni 2022 op deze forum al veel nuttige info te vergaren.

Vandaag om 16u is het dan eindelijk zover: na dik 16 maand wachten mag ik mijn Deep Forest Earth RWD ophalen in de garage.

Hierbij the story so far:

Bij plaatsing van bestelling werd al aangegeven dat de levertijd van 12-14mnd naar 16-18 mnd was verhoogd. Doorheen het proces hoop je echter dat het sneller gaat. Enkele berichten hierboven lees ik dat eind juli 2023 al begin januari 2024 verwacht wordt... Dus nieuwe bestellingen moeten veel minder geduld uitoefenen dan wie in 2022 zijn EV6 heeft besteld.

Qua communicatie met de dealer (BE - Sint-Niklaas) was het meestal ok. Berichten werden vaak binnen 2d beantwoord en wanneer er iets te vertellen viel, kreeg ik die geüpdatete info. Je moet er echt wel zelf goed achter zitten, want in meer dan de helft van de gevallen, had ik zonder eigen initiatief geen bericht gehad. Er was (net als bij velen hier) wat onduidelijkheid rond de productiedatum:

- eerst was het begin 7/09
- dan werd die naar voren geschoven tot begin 7/07
- valse hoop echter, terug naar 11/08 geschoven

Weekje na de 11e augustus heb ik toch zelf geïnformeerd bij de dealer: de wagen bleek effectief uit productie en richting (of reeds op) de boot.

Begin OCT bijkomend moeten polsen naar de status (grote kosten aan huidige wachten).
Auto zou binnenkort aankomen in de haven (Antwerpen) - dus zowat 6 weken na productie - naar verwachting. Echter kreeg ik te horen dat "in het beste scenario" de auto EIND november in de garage ging worden geleverd. Dus 6 weken van Korea tot Antwerpen, maar dan wel 8 weken van Antwerpen tot Sint-Niklaas! Als uitleg te horen dat er veel wagens stonden de wachten om afgeleverd te worden, en dat nieuw geloste containers/auto's achteraan in de rij moesten.

16/10 dan bevestiging dat auto goed in Antwerpen was aangekomen én (verrassend maar waar) dat deze 'ieder moment kan toekomen"... Deze keer wou ik geen valse hoop koesteren (zoals bij het naar voren schuiven van de productiedatum), dus ik vermoedde dat eind NOV realistischer werd. Tegen Sinterklaas zou ik hem dan zeker kunnen ophalen :)

19 à 20/10 - collega vroeg naar specifieke kleur van EV6. Ik zei groen (maar niet te flashy). Bleek dat hij een groene bij de dealer geleverd zag worden. Deze info wist ik echter pas de week nadien.

23/10 - Fleet verantwoordelijke krijgt mail voor aanvraag tot inschrijving van de wagen. Enkel nummerplaat aan te vragen, hoorde ik van een collega, die eerder al bij dezelfde garage een EV6 in ontvangst mocht nemen. 'Eind deze week heb je hem zeker' krijg ik van meerdere mensen te horen. Ik neem hun woorden voorzichtig aan voor waarheid. Echter, de gemiddelde aflevering op deze forum is gewoonlijk een (dikke) week na het maken van een afspraak.

25/10 - Zelf toch maar eens gebeld naar dealer. Ze hebben nummerplaat nog niet binnen. Zij gaan ook zelf contact opnemen voor een afspraak... Nog even geduld dus.

27/10 - Fleet verantwoordelijke probeert te bellen voor een afspraak met de garage. De plaat is namelijk deze ochtend door Leaseplan richting garage gestuurd. Dus je zou verwachten dat dinsdag of donderdag de week nadien deze zeker bij de garage is, en we dus nu al een afspraak kunnen inplannen... Niet dus. Garage vraagt te wachten tot de nummerplaat effectief bij hen is. De hoop zakt weer en midden NOV wordt een pak waarschijnlijker. Zou die "best case" van eind NOV toch werkelijkheid worden...

31/10 - Morgen is het feestdag, en nog steeds geen bericht van de garage... Dus ten vroegste DO/VR hu voorstel voor een afspraak en dan is het (wsl) minstens een week wachten, dacht ik. Zelf dan maar initiatief genomen en naar datum gepolst. Gelukkig antwoord de dealer vlug. Ze zouden (binnen de richtlijnen van mijn fleet verantwoordelijke) deze vrijdag al kunnen afleveren! Vlug gecoördineerd en bevestigd met de fleet verantwoordelijke.

3/11 - De afgelopen dagen toch wat zitten aftellen en mijn lijstje met vragen klaargemaakt voor de dealer. Best niet te veel van verwachten, gezien de collega die eerder zijn EV6 mocht halen, meer van de wagen wist (via YouTube en fora) dan de verkoper. En ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel meer info dan hem heb vergaard over de EV6. Ach ja, zolang het geen horror verhaal wordt, zoals bij huCks, maakt het niet zoveel uit.

Bijna anderhalf jaar wachten op een auto, het is toch wat. Ik grapte al met de collega (die ook 15+ mnd op zijn EV6 moest wachten) dat we best nu al de volgende wagen laten bestellen, om tijdig bij afloop van de EV6 lease, de nieuwe wagen te mogen ontvangen...

Aan alle wachtenden hier: als je wil dat het zo snel mogelijk vooruitgaat: regelmatig je dealer contacteren.
Heb het gevoel dat degene, die vaker mailen/bellen, ook effectief iets vlugger bediend worden. Al is het misschien maar om van ons gezaag af te zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
Final_Aeon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:58:
Zit sinds de bestelling eind juni 2022 op deze forum al veel nuttige info te vergaren.

Vandaag om 16u is het dan eindelijk zover: na dik 16 maand wachten mag ik mijn Deep Forest Earth RWD ophalen in de garage.

Bij plaatsing van bestelling werd al aangegeven dat de levertijd van 12-14mnd naar 16-18 mnd was verhoogd. Doorheen het proces hoop je echter dat het sneller gaat. Enkele berichten hierboven lees ik dat eind juli 2023 al begin januari 2024 verwacht wordt... Dus nieuwe bestellingen moeten veel minder geduld uitoefenen dan wie in 2022 zijn EV6 heeft besteld.

Qua communicatie met de dealer (BE - Sint-Niklaas) was het meestal ok. Berichten werden vaak binnen 2d beantwoord en wanneer er iets te vertellen viel, kreeg ik die geüpdatete info. Je moet er echt wel zelf goed achter zitten, want in meer dan de helft van de gevallen, had ik zonder eigen initiatief geen bericht gehad. Er was (net als bij velen hier) wat onduidelijkheid rond de productiedatum:

Weekje na de 11e augustus heb ik toch zelf geïnformeerd bij de dealer: de wagen bleek effectief uit productie en richting (of reeds op) de boot.

Begin OCT bijkomend moeten polsen naar de status (grote kosten aan huidige wachten).
Auto zou binnenkort aankomen in de haven (Antwerpen) - dus zowat 6 weken na productie - naar verwachting. Echter kreeg ik te horen dat "in het beste scenario" de auto EIND november in de garage ging worden geleverd. Dus 6 weken van Korea tot Antwerpen, maar dan wel 8 weken van Antwerpen tot Sint-Niklaas! Als uitleg te horen dat er veel wagens stonden de wachten om afgeleverd te worden, en dat nieuw geloste containers/auto's achteraan in de rij moesten.

16/10 dan bevestiging dat auto goed in Antwerpen was aangekomen én (verrassend maar waar) dat deze 'ieder moment kan toekomen"... Deze keer wou ik geen valse hoop koesteren (zoals bij het naar voren schuiven van de productiedatum), dus ik vermoedde dat eind NOV realistischer werd. Tegen Sinterklaas zou ik hem dan zeker kunnen ophalen :)

19 à 20/10 - collega vroeg naar specifieke kleur van EV6. Ik zei groen (maar niet te flashy). Bleek dat hij een groene bij de dealer geleverd zag worden. Deze info wist ik echter pas de week nadien.

23/10 - Fleet verantwoordelijke krijgt mail voor aanvraag tot inschrijving van de wagen. Enkel nummerplaat aan te vragen, hoorde ik van een collega, die eerder al bij dezelfde garage een EV6 in ontvangst mocht nemen. 'Eind deze week heb je hem zeker' krijg ik van meerdere mensen te horen. Ik neem hun woorden voorzichtig aan voor waarheid. Echter, de gemiddelde aflevering op deze forum is gewoonlijk een (dikke) week na het maken van een afspraak.

25/10 - Zelf toch maar eens gebeld naar dealer. Ze hebben nummerplaat nog niet binnen. Zij gaan ook zelf contact opnemen voor een afspraak... Nog even geduld dus.

27/10 - Fleet verantwoordelijke probeert te bellen voor een afspraak met de garage. De plaat is namelijk deze ochtend door Leaseplan richting garage gestuurd. Dus je zou verwachten dat dinsdag of donderdag de week nadien deze zeker bij de garage is, en we dus nu al een afspraak kunnen inplannen... Niet dus. Garage vraagt te wachten tot de nummerplaat effectief bij hen is. De hoop zakt weer en midden NOV wordt een pak waarschijnlijker. Zou die "best case" van eind NOV toch werkelijkheid worden...

31/10 - Morgen is het feestdag, en nog steeds geen bericht van de garage... Dus ten vroegste DO/VR hu voorstel voor een afspraak en dan is het (wsl) minstens een week wachten, dacht ik. Zelf dan maar initiatief genomen en naar datum gepolst. Gelukkig antwoord de dealer vlug. Ze zouden (binnen de richtlijnen van mijn fleet verantwoordelijke) deze vrijdag al kunnen afleveren! Vlug gecoördineerd en bevestigd met de fleet verantwoordelijke.

3/11 - De afgelopen dagen toch wat zitten aftellen en mijn lijstje met vragen klaargemaakt voor de dealer. Best niet te veel van verwachten, gezien de collega die eerder zijn EV6 mocht halen, meer van de wagen wist (via YouTube en fora) dan de verkoper. En ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel meer info dan hem heb vergaard over de EV6. Ach ja, zolang het geen horror verhaal wordt, zoals bij huCks, maakt het niet zoveel uit.

Bijna anderhalf jaar wachten op een auto, het is toch wat. Ik grapte al met de collega (die ook 15+ mnd op zijn EV6 moest wachten) dat we best nu al de volgende wagen laten bestellen, om tijdig bij afloop van de EV6 lease, de nieuwe wagen te mogen ontvangen...

Aan alle wachtenden hier: als je wil dat het zo snel mogelijk vooruitgaat: regelmatig je dealer contacteren.
Heb het gevoel dat degene, die vaker mailen/bellen, ook effectief iets vlugger bediend worden. Al is het misschien maar om van ons gezaag af te zijn :D
Grappig, zelfde dealer, besteld in april 2022 en herken er zeer veel in, ook betreffende kennis van de wagen en aflevering.

Vraag 1: Ik vraag of er bij de GT-line ook de GT-line matten inliggen of gewone.
Antwoord: Wij leggen er gewone in.

enkele maanden later, ik zie dat er in showroom GT-line matten inliggen en ik vraag het nogmaals

Antwoord: ah geen idee, zijn dat GT-line matten? Die liggen er al in van in de fabriek, dat doen wij niet.

Vraag 2: Ik zou liever geen gaten hebben in de bumper door nummerplaathouder. Gaat dit?
Antwoord: Neen, deze zit er al op van in de fabriek

Enkele maanden later, ik stel de vraag nog eens, ja wij plaatsen deze zelf voor aflevering. Wij kunnen deze eraf laten

Ondertussen is de wagen geproduceerd op vrijdag 13/10 en zal aankomen 08/12 in Antwerpen ... maar aflevering zelf zal pas eind januari zijn. De boottocht van Korea naar Antwerpen is net geen 2 maand ... maar van Antwerpen naar het Waasland voor aflevering is nog eens 2 maand en dan moet ik rekening houden met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 08:43

Ik heb exact dezelfde bestel, productie en transport datum, bij dezelfde dealer. Ik heb echter nog geen idee over een aflever datum. Het zou dus goed kunnen dat de luidste eerst bediend worden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10

mijn ook recent ontvangen juist voor jou :)
verkoper zei dat er 30 ev6s geleverd waren waarvan grote batchen voor bedrijven uit de streek.
wss oa zoals jij :)
stond ook een mooie moonscape ev6 naast de mijne toen ik er om ging 8)

bij mij was ie in antwerpen begin oktober.
eind oktober melding gehad dat de platen opgestuurd waren en dan nog een week wachten op ontvangst wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1302
  • Laatst online: 07-11-2023
Hoi zijn er mensen die een kia ev6 light idition hebben besteld en een foto hebben van de auto met eenbeetje de optie die er op zitten? Via internet word ik er niet wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 18:10
Patrick1302 schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:07:
Hoi zijn er mensen die een kia ev6 light idition hebben besteld en een foto hebben van de auto met eenbeetje de optie die er op zitten? Via internet word ik er niet wijzer van
Kijk ff in de prijslijst, daar staat in wat erop/in zit.
Een light (of beter gezegd, de onderste helft van het lijstje met uitvoeringen) heeft fysieke knoppen op de kop van de middenconsole en geen tiptoetsen (n ik dank dat dat niet persé slecht is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 09:55

d0s

sssst

Hier ook een Light Edition Yacht Blue in bestelling. Verwacht levering Februari.

Het beste kun je bij de lokale dealer een Air zoeken, die is van binnen vrijwel gelijk. Dus zonder pianolak onderdelen en touchknoppen.

Van buiten is het grootste verschil de mat zwarte wielkastlijsten en bumpers. Maar ik vond dat zelf eigenlijk niet onderdoen tov het hoogglans zwart op de plus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:59
Vanmorgen telefoontje van dealer: auto is binnen. Besteld begin augustus GT line long range Snow White Pearl. Definitieve afspraak voor aflevering wordt nog gemaakt, er moet nog een trekhaak onder en alarm klasse 3 nog inbouwen. Snel gegaan, verwachting was 6 tot 9 maanden levertijd.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
In oktober hebben wij een light besteld.
Kunnen jullie ergens de levering volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Hieperdepiep schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:37:
In oktober hebben wij een light besteld.
Kunnen jullie ergens de levering volgen?
Bij mijn weten niet. Volgens mij ben je afhankelijk van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
klopt, je dealer heeft een code voor de auto. dat begint volgens mij met KNAC**************** ( schiet me niet af als dat niet zo is )

daarmee kan hij in zijn online kia omgeving zien : productie datum, of de auto verscheept is ja of te nee

[ Voor 9% gewijzigd door murky123 op 09-11-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Zojuist bevestiging dat de auto is besteld. EV6 Light Edition Yacht Blue. Bestelling gedaan op 30 oktober, inclusief acceptatietraject en afzien bedenktijd vandaag de bevestiging van KIA Autolease.

KIA Autolease geeft aan week 18 (begin Mei) de dealer februari. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCD1989
  • Laatst online: 30-12-2023
Eindelijk weer een update! Ben vandaag gebeld dat de GT klaar staat in de haven in Zuid-Korea. Heb eerder voorbij zien komen dat mensen wisten op welke boot de auto dan zal staan. Hoe kom ik daar achter?

De intro pagina beschrijft hoe je de schepen op kan zoeken, maar niet hoe je kan vinden op welke boot deze staat.

Groeten,

TCD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
d0s schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:43:
Zojuist bevestiging dat de auto is besteld. EV6 Light Edition Yacht Blue. Bestelling gedaan op 30 oktober, inclusief acceptatietraject en afzien bedenktijd vandaag de bevestiging van KIA Autolease.

KIA Autolease geeft aan week 18 (begin Mei) de dealer februari. Ben benieuwd :)
De dealer zal betrouwbaarder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:16
Besteld een EV6 Plus Advanced, deep forest green, op 21 maart 2023. Levering wordt mogelijk op 13 november 2023, Totaal bijna 8 maanden.

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Tacovdh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:32:
Besteld een EV6 Plus Advanced, deep forest green, op 21 maart 2023. Levering wordt mogelijk op 13 november 2023, Totaal bijna 8 maanden.
Qua levertijden is er geen touw aan vast te knopen. De mijne besteld begin augustus dit jaar, levering eind november/begin december, dus 4 maanden. Bij bestelling was de verwachting 6 tot 9 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer18
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo, wij hebben ook een ev6 light edition besteld op 13-10-23 was alleen nog de keuze voor een Snow white. Levering zou eind feb rondt week 8 worden. Laten er een trekhaak onder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Peer18 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:49:
Hallo, wij hebben ook een ev6 light edition besteld op 13-10-23 was alleen nog de keuze voor een Snow white. Levering zou eind feb rondt week 8 worden. Laten er een trekhaak onder zetten.
Best raar, want ik zat er een paar dagen eerder en kreeg te horen dat "in hun (KIA) systeem" er nog maar één Light Edition was en dan alleen in een andere kleur.

Ik krijg de indruk dat we naar een kleur zijn gemanipuleerd. :*) :*)

Tegen mij werd als leverdatum ook medio februari verteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Highlander1962 op 04-12-2023 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer18
  • Laatst online: 10-03-2024
Begreep wel dat er verschillen waren tussen dealers. Het was geen centrale voorraad van Kia zeiden ze tegen ons in ieder geval. Vooraf wilde we absoluut geen witte…. Maar na het zien zijn we toch om gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Wel raar ik zat om 30 oktober pas bij de dealer en had nog vrije kleurkeuze. Lijkt echt een bepaald quotum per dealer te zijn.

Ook mensen die aangaven geen light edition meer geleverd konden krijgen (alleen light). Blijft toch bijzonder dat verschil.

Ik hoop op levering Februari maar ga maar uit van de door de leasemaatschappij gecommuniceerd week 18. Kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Misschien een rare vraag, maar als de Light Edition een gelimiteerde oplage is en ik hem niet meer in elke kleur kon bestellen........

Kan dit betekenen dat deze uitgave al (een soort van) klaar staat en dit dus tevens verklaren dat de levertijd relatief kort is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar wat ik denk wat zou kunnen zijn :

Wagens worden gespoten in batches per kleur, lijkt mij niet dat 1 auto wit, de volgende blauw, dan weer een groene gespoten gaan worden.

dan kijken we nog lost van de trim / uitvoering waarin de auto geproduceerd gaat worden.

toen ik afgelopen Juli met mijn dealer aan het kijken was naar een light edition, waren er op dat moment ook sommige kleuren al vergeven "verkocht" , ik kon wel wachten op de volgende batch, als ik uit alle kleuren wilde kiezen.

natuurlijk is een productie lijn vol gepland en is er zoveel mogelijk al verkocht. van een bepaalde uitgave / batch. Dan bedoel ik niet de verkoop aan de eindgebruiker zoals jij en ik, maar aan dealers.

Ik denk niet dat er een lopende band auto's staat uit te spugen en dat er pas daarna gekeken word naar de verkoop van die auto's.

[ Voor 5% gewijzigd door murky123 op 12-11-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 15:58
Rayman1111 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:42:
Hier de light edition gravity blue in juni besteld. Na eerst met de dealer erachter te zijn gekomen dat de verkeerde kleur onderweg was inmiddels de goede kleur onderweg. Dealer zegt 29 november afleveren lease maatschappij 19 oktober. Mijn ervaring is dat deze data's nooit gelijk liggen en er een maand verschil in zit. Kia lease zegt zelf dat de dealer de meest actuele levertijd heeft. Ook is de prijs van privé lease aanzienlijk minder geworden per maand (120 euro) in mijn geval. Dit is keurig door de dealer opgelost. Ga nu de lagere prijs betalen..waarbij ik wel even opnieuw de aanvraag moest doorlopen. Heb het idee dat mijn auto op de Manon staat die momenteel bij Italië vaart. Ben benieuwd.
mijn EV9 zou ook op de Manon meegevaren zijn. :)
Heb jij al zicht wanneer ze je EV6 bij de garage afleveren (gezien de Manon eind oktober in Antwerpen is aangekomen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sde
  • Laatst online: 30-04-2024

Sde

Hello,

Hier ook de eerste keer electrisch. Kom van een Skoda Superb dus benieuwd naar alles rond deze wagen.

"Ev6 77Kwh earth versie Rwd met pack drive assist- intersteller grijs"

Besteld 1 juni 2023. Volgens de leasing levering augustus 2024.
De dealer gaf aan tussen de 9 en 11 voor alle kleuren. Enkel de moonscape zou op 18 maanden zitten.

Gisteren bericht gehad dat hij in productie gaat op 29/11. + 2 maanden en zou dus levering zijn in februari als alles klopt en meezit. Leasecontract loopt af in februari dus zou perfect zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rayman1111
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-12-2023
[quote]Crupa schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:30:
[...]

mijn EV9 zou ook op de Manon meegevaren zijn. :)
Heb jij al zicht wanneer ze je EV6 bij de garage afleveren (gezien de Manon eind oktober in Antwerpen is aangekomen)?
[/quote

De mijne is afgelopen vrijdag door de dealer afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Hoe weten jullie op welke boot hij staat en of hij überhaupt al geproduceerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 15:58
Highlander1962 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:54:
[...]

Hoe weten jullie op welke boot hij staat en of hij überhaupt al geproduceerd is.
De dealer wist de productie datum en daarna ook wanneer het schip hier zou aankomen
Via Link kun je dan zoeken welk schip van Pyeongtaek naar hier vaart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
murky123 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:18:
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar wat ik denk wat zou kunnen zijn :

Wagens worden gespoten in batches per kleur, lijkt mij niet dat 1 auto wit, de volgende blauw, dan weer een groene gespoten gaan worden.

...
Dit is bijna nergens meer het geval. Ik heb reeds de fabriek van volvo, mini/bmw en jaguar bezocht en daar spuiten de robots al jaren niet meer in batch. Dat is gewoon kleur die de auto moet zijn. Bij mini in het VK in 2016 was dit de ene keer melting silver, de volgende wagen was volcanic orange en daarna kwam er een rode uit.

Bij jaguar was dat idem.

Wat ik wel weet en dat zal bij kia misschien ook zo zijn, is dat matte kleuren een andere behandeling krijgen.
De basiskleur van de moonscape matte kleur is dezelfde als die van de andere kleuren, maar de blanke bescherminslaag is compleet anders, daardoor wordt deze waarschijnlijk wel in batch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arends1989
  • Laatst online: 21-10-2024
Twee weken terug ook een aanvraag ingediend bij onze leasemaatschappij voor de EV6. Gister werd ik al door de dealer gebeld dat de auto momenteel nog ergens in de regio van Triest dobbert.

Als alles mee zit leveren ze de auto in de eerste weken van het nieuwe jaar af :)

Type: 58 KwH Plus Business
Kleur: Yacht Blue

Eerste elektische auto, heel benieuwd hoe het gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Zit het stopcontact bij alle modellen in de achterbank ingebouwd? (Ook bij de light)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Ben toch erg nieuwsgierig hoe mensen nu toch aan al die info komen zodat ze precies weten waar hun EV6 staat. Dat hij überhaupt geproduceerd is, welke boot enz.

Mijn dealer zegt dat hij alleen weet dat hij eraan komt en laat mij dat weten.

Wat (nummers??) heb ik nodig om het proces te volgen. Lijkt me toch best leuk.

[ Voor 88% gewijzigd door Highlander1962 op 22-11-2023 14:45 ]

• Final_Aeon
  • Laatst online: 17-09 11:39
@Highlander1962 Eens de auto effectief geproduceerd is, krijg je een dossiernummer van je auto. In principe vraagt de dealer om vanaf dat punt steeds met die referentie over het voertuig te communiceren. Ervoor hebben ze een (voorlopige) productiedatum, maar niet vanuit gaan dat deze klopt, tot de dealer bevestigd dat je auto geproduceerd is en (op weg naar) de boot is.

Daarna is het een kwestie van te zien welke boten er vanuit Zuid-Korea vertrekken richting Antwerpen (of Rotterdam indien NL). Als je ervan uitgaat dat de auto na productie binnen 2-3 weken op de boot staat, heb je wel een idee op welke boot deze (waarschijnlijk) vervoerd wordt. Website voor bootvrachtverkeer:

https://www.eukor.com/schedule-search
Departure: Pyeongtaek
Arrival: Antwerpen/Rotterdam (of Netherlands)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ujP6ZRsFUJ20fgd5l9NQ6xPGy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bceuqWXD7eU3rFQidz03M29M.png?f=fotoalbum_large

• Highlander1962
Final_Aeon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:14:
@Highlander1962 Eens de auto effectief geproduceerd is, krijg je een dossiernummer van je auto........
Dank je voor deze info.

[ Voor 19% gewijzigd door Highlander1962 op 24-11-2023 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
...

[ Voor 131% gewijzigd door Highlander1962 op 04-12-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Highlander1962 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:37:
[...]

Dat zou dan zwaar asociaal van die dealer zijn, want ik had na de aankoop 1,5 maand geleden voor het eerst contact om wat accessoires aan te schaffen, hij mij vervolgens zonder dat ik daarom vroeg vertelde dat het chassisnummer bekend was.

Vervolgens belde ik hem vanmiddag of hij het vin had, hij daarop vertelde dat die nog niet bekend was, maar de verwachtte aankomstdatum wel.

Het is niet zo dat ik de dealer nu plat bel voor informatie omtrent de status.
Het chassisnummer is hetzelfde als het VIN.....
Het VIN wordt voor de eerste keer aangemaakt wanneer de auto in productie gaat, let wel dit is al bij het vergaren van alle componenten van de auto. Het kan dan nog max 2 weken duren voordat de auto in productie gaat.

De verwachte aankomstdatum in de haven is er alleen als er ook een VIN is.
Mocht je dus echt het chassisnummer hebben dan kan het kloppen.
Informeer dus duidelijk of er nu wel of geen chassisnummer/VIN is.
Kort door de bocht, geen VIN geen auto.

Wel opgemerkt dat KIA er soms een vreemde manier van leveren op na houdt.
Het is niet vreemd bij KIA om pas in Nederland een betreffende auto te koppelen aan een klant.
(PS. de Nederlandse KIA importeur is sinds 2009 een fabrieksimporteur, dit houdt in dat deze eigendom van KIA zelf is)

In ieder geval straks veel plezier met je EV6, het is het wachten waard.... d:)b

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
De leveringen worden imo steeds korter. Ik heb zelf mijn auto op 7 augustus besteld, dealer belde mij op 5 november dat de auto was gearriveerd. Ik moet nog even wachten omdat er nog een alarm ingebouwd moet worden, maar het bedrijf dat dit verzorgd kan het pas eind november inbouwen. Als je weet dat de auto er is dan duurt het lang voor je hem hebt! Oorspronkelijke prognose van levering was 6 tot 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Wakkie schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:16:
De leveringen worden imo steeds korter. Ik heb zelf mijn auto op 7 augustus besteld, dealer belde mij op 5 november dat de auto was gearriveerd. Ik moet nog even wachten omdat er nog een alarm ingebouwd moet worden, maar het bedrijf dat dit verzorgd kan het pas eind november inbouwen. Als je weet dat de auto er is dan duurt het lang voor je hem hebt! Oorspronkelijke prognose van levering was 6 tot 9 maanden.
Mag ik vragen welke uitvoering u heeft besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:25
Peer18 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:49:
Heb precies dezelfde versie en kleur besteld op 17-11-23,die zomin week 13 geleverd worden, vind de combinatie van de kleur wit met het zwarte gedeelten van de ramen zeer mooi, komt in een donkere kleur niet zo uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:25
Gizmoke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:24:
[...]

Grappig, zelfde dealer, besteld in april 2022 en herken er zeer veel in, ook betreffende kennis van de wagen en aflevering.

Vraag 1: Ik vraag of er bij de GT-line ook de GT-line matten inliggen of gewone.
Antwoord: Wij leggen er gewone in.

enkele maanden later, ik zie dat er in showroom GT-line matten inliggen en ik vraag het nogmaals

Antwoord: ah geen idee, zijn dat GT-line matten? Die liggen er al in van in de fabriek, dat doen wij niet.

Vraag 2: Ik zou liever geen gaten hebben in de bumper door nummerplaathouder. Gaat dit?
Antwoord: Neen, deze zit er al op van in de fabriek

Enkele maanden later, ik stel de vraag nog eens, ja wij plaatsen deze zelf voor aflevering. Wij kunnen deze eraf laten

Ondertussen is de wagen geproduceerd op vrijdag 13/10 en zal aankomen 08/12 in Antwerpen ... maar aflevering zelf zal pas eind januari zijn. De boottocht van Korea naar Antwerpen is net geen 2 maand ... maar van Antwerpen naar het Waasland voor aflevering is nog eens 2 maand en dan moet ik rekening houden met trekhaak.

[ Voor 5% gewijzigd door dropie op 26-11-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Hieperdepiep schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:25:
[...]

Mag ik vragen welke uitvoering u heeft besteld?
GT-Line Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
..

[ Voor 99% gewijzigd door Highlander1962 op 28-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Highlander1962 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:11:
[...]

Dank voor je reactie. Ik kom van een Niro EV Executive, dus qua uiterlijk een hele verbetering. :X :X

Het is vreemd dat hij (ongevraagd) in eerste instantie zei dat het chassisnummer bekend is..
Kan ik uit jouw verhaal opmaken dat hij misschien wel kan zien dát er een chassisnummer is, maar niet wat het nummer is?

Vervolgens bel ik om alvast wat accessoires te bestellen en de dashcam over te laten zetten als de EV6 binnen is en dacht, meteen maar even om dat nummer vragen.
Daarop zei hij het nummer niet te hebben, maar wel 100% zeker wist dat de verwachtte aankomsttijd rond 15 januari is.
Ik ben dan wel iemand waar je geen bullshit tegen moet vertellen en me aan het lijntje moet houden.

Het betreft een Light Edition in Gravity Blue. Volgens mij de minst verkochte kleur. _O- _O-
Bewust deze uitvoering genomen, waar ik alleen de dodehoek detectie misschien ga missen.
Daar ga je onbewust toch een beetje op rijden en dat lijkt mij ook dan weer best riskant qua oplettendheid.
Als er een VIN gekoppeld is aan je bestelling dan kan hij alles al zien.
Gezien hij vasthoud aan de aankomsttijd van 15 januari zal dat vermoedelijk dus het geval zijn.
Om aan die datum te voldoen zou de auto al een VIN (vehicle identification number) moeten hebben.

Ga gewoon naar hem toe en vraag of je de order mag zien in zijn KIA bestelsysteem "kmnl.dealer-portal.net".
(Kijk ook even hier voor een uigebreider overzicht van een bestelling, daar zie je dat het VIN is gekoppeld aan het ordernummer van de klant. Met dank aan @JanMe)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI3TWj1S4JY2rVEska-1eyBwQIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/19D6LhfQUcFp1tsCAvNc4KJ9.webp?f=user_large
Daar kan je via het ordernummer zien of er een VIN is gekoppeld, en dan ook alle aanverwante data.
Kijk hoe er gereageerd wordt als je dat verzoek doet.

Het verleden geeft aan dat er dealers zijn die alle informatie netjes verstrekken, maar er zijn helaas ook dealers die doen of je bestelling staatgeheim is.

Wat betreft de dodehoek detectie.....alles went ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 26-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wakkie
Na slechts 4 maanden wachten kan ik donderdag mijn EV6 GT-line rwd ophalen. Nog tips waar ik op moet letten? Ik heb wel al aangegeven dat ik ervan uitga dat de recentste software erop moet zitten.

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Nou, die van mij is weer doorgeschoven. Stond gepland op week 1, is nu week 4. Ben benieuwd wanneer hij echt komt. De dealer geeft desgevraagd aan dat week 4 enkel een indicatie van de importeur is. De definitieve leverdatum komt meer zekerheid over zodra het framenummer bekend is. Vanaf dat moment zou het zo'n 6 weken moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
zarex schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:31:
Nou, die van mij is weer doorgeschoven. Stond gepland op week 1, is nu week 4. Ben benieuwd wanneer hij echt komt. De dealer geeft desgevraagd aan dat week 4 enkel een indicatie van de importeur is. De definitieve leverdatum komt meer zekerheid over zodra het framenummer bekend is. Vanaf dat moment zou het zo'n 6 weken moeten zijn.
Dat doorschuiven is nu nooit een dag of twee.
Meestal meteen een maand of meer. :*) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Highlander1962 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:16:
[...]

Dat doorschuiven is nu nooit een dag of twee.
Meestal meteen een maand of meer. :*) :*)
Dit doet het bestelsysteem automatisch.
Zolang er geen VIN bekend is, en de auto dus niet in productie is, verschuift de verwachte losdatum automatisch met 4 weken.

De verwachte losdatum is dus altijd een fictieve datum in het bestelsysteem totdat er een VIN bekend is waarbij de auto dan ook werkelijk in productie gaat/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Is er al bij iemand een light versie in de black Pearl geleverd?
Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste