Zit sinds de bestelling eind juni 2022 op deze forum al veel nuttige info te vergaren.
Vandaag om 16u is het dan eindelijk zover: na dik 16 maand wachten mag ik mijn Deep Forest Earth RWD ophalen in de garage.
Hierbij the story so far:
Bij plaatsing van bestelling werd al aangegeven dat de levertijd van 12-14mnd naar 16-18 mnd was verhoogd. Doorheen het proces hoop je echter dat het sneller gaat. Enkele berichten hierboven lees ik dat eind juli 2023 al begin januari 2024 verwacht wordt... Dus nieuwe bestellingen moeten veel minder geduld uitoefenen dan wie in 2022 zijn EV6 heeft besteld.
Qua communicatie met de dealer (BE - Sint-Niklaas) was het meestal ok. Berichten werden vaak binnen 2d beantwoord en wanneer er iets te vertellen viel, kreeg ik die geüpdatete info. Je moet er echt wel zelf goed achter zitten, want in meer dan de helft van de gevallen, had ik zonder eigen initiatief geen bericht gehad. Er was (net als bij velen hier) wat onduidelijkheid rond de productiedatum:
- eerst was het begin 7/09
- dan werd die naar voren geschoven tot begin 7/07
- valse hoop echter, terug naar 11/08 geschoven
Weekje na de 11e augustus heb ik toch zelf geïnformeerd bij de dealer: de wagen bleek effectief uit productie en richting (of reeds op) de boot.
Begin OCT bijkomend moeten polsen naar de status (grote kosten aan huidige wachten).
Auto zou binnenkort aankomen in de haven (Antwerpen) - dus zowat 6 weken na productie - naar verwachting. Echter kreeg ik te horen dat "in het beste scenario" de auto EIND november in de garage ging worden geleverd. Dus 6 weken van Korea tot Antwerpen, maar dan wel 8 weken van Antwerpen tot Sint-Niklaas! Als uitleg te horen dat er veel wagens stonden de wachten om afgeleverd te worden, en dat nieuw geloste containers/auto's achteraan in de rij moesten.
16/10 dan bevestiging dat auto goed in Antwerpen was aangekomen én (verrassend maar waar) dat deze 'ieder moment kan toekomen"... Deze keer wou ik geen valse hoop koesteren (zoals bij het naar voren schuiven van de productiedatum), dus ik vermoedde dat eind NOV realistischer werd. Tegen Sinterklaas zou ik hem dan zeker kunnen ophalen
19 à 20/10 - collega vroeg naar specifieke kleur van EV6. Ik zei groen (maar niet te flashy). Bleek dat hij een groene bij de dealer geleverd zag worden. Deze info wist ik echter pas de week nadien.
23/10 - Fleet verantwoordelijke krijgt mail voor aanvraag tot inschrijving van de wagen. Enkel nummerplaat aan te vragen, hoorde ik van een collega, die eerder al bij dezelfde garage een EV6 in ontvangst mocht nemen. 'Eind deze week heb je hem zeker' krijg ik van meerdere mensen te horen. Ik neem hun woorden voorzichtig aan voor waarheid. Echter, de gemiddelde aflevering op deze forum is gewoonlijk een (dikke) week na het maken van een afspraak.
25/10 - Zelf toch maar eens gebeld naar dealer. Ze hebben nummerplaat nog niet binnen. Zij gaan ook zelf contact opnemen voor een afspraak... Nog even geduld dus.
27/10 - Fleet verantwoordelijke probeert te bellen voor een afspraak met de garage. De plaat is namelijk deze ochtend door Leaseplan richting garage gestuurd. Dus je zou verwachten dat dinsdag of donderdag de week nadien deze zeker bij de garage is, en we dus nu al een afspraak kunnen inplannen... Niet dus. Garage vraagt te wachten tot de nummerplaat effectief bij hen is. De hoop zakt weer en midden NOV wordt een pak waarschijnlijker. Zou die "best case" van eind NOV toch werkelijkheid worden...
31/10 - Morgen is het feestdag, en nog steeds geen bericht van de garage... Dus ten vroegste DO/VR hu voorstel voor een afspraak en dan is het (wsl) minstens een week wachten, dacht ik. Zelf dan maar initiatief genomen en naar datum gepolst. Gelukkig antwoord de dealer vlug. Ze zouden (binnen de richtlijnen van mijn fleet verantwoordelijke) deze vrijdag al kunnen afleveren! Vlug gecoördineerd en bevestigd met de fleet verantwoordelijke.
3/11 - De afgelopen dagen toch wat zitten aftellen en mijn lijstje met vragen klaargemaakt voor de dealer. Best niet te veel van verwachten, gezien de collega die eerder zijn EV6 mocht halen, meer van de wagen wist (via YouTube en fora) dan de verkoper. En ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel meer info dan hem heb vergaard over de EV6. Ach ja, zolang het geen horror verhaal wordt, zoals bij huCks, maakt het niet zoveel uit.
Bijna anderhalf jaar wachten op een auto, het is toch wat. Ik grapte al met de collega (die ook 15+ mnd op zijn EV6 moest wachten) dat we best nu al de volgende wagen laten bestellen, om tijdig bij afloop van de EV6 lease, de nieuwe wagen te mogen ontvangen...
Aan alle wachtenden hier: als je wil dat het zo snel mogelijk vooruitgaat: regelmatig je dealer contacteren.
Heb het gevoel dat degene, die vaker mailen/bellen, ook effectief iets vlugger bediend worden. Al is het misschien maar om van ons gezaag af te zijn