Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Nog even contact gehad met de dealer.

Bestelling EV6 Light Edition (Yacht Blue) van begin november. De dealer verwacht hem begin Maart binnen te krijgen. De eerder afgegeven leverweek was week 18 vanuit de leasemaatschappij. De dealer zelf had eerder februari aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
Hier zelfde kleur en in september besteld. Net ook dezelfde verwachting en voorspelling doorgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Begin november EV6 Edition Advanced (Glacier) besteld.
Volgens de Kia configurator was de levering eind februari op het moment van bestellen.
Volgens dealer eind mei.
Als ik nu in de configurator kijk is de leverdatum 6 april :')

Vermoed dat dit ook met het 'uitmelken' van de looptijd van mijn huidig leasecontract te maken heeft. (Mocht huidig contract kosteloos opzeggen vanwege Kia Actie)
Rij nu een XCeed PHEV, dus op zich ben ik voorzien.

Ik hou dit topic wel even in de gaten. Indien de uitlevering voor anderen gewoon feb/mrt plaats vind, ga ik er toch even achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Dikkie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:52:
Begin november EV6 Edition Advanced (Glacier) besteld.
Volgens de Kia configurator was de levering eind februari op het moment van bestellen.
Volgens dealer eind mei.
Als ik nu in de configurator kijk is de leverdatum 6 april :')

Vermoed dat dit ook met het 'uitmelken' van de looptijd van mijn huidig leasecontract te maken heeft. (Mocht huidig contract kosteloos opzeggen vanwege Kia Actie)
Rij nu een XCeed PHEV, dus op zich ben ik voorzien.

Ik hou dit topic wel even in de gaten. Indien de uitlevering voor anderen gewoon feb/mrt plaats vind, ga ik er toch even achter aan.
Ik maak ook gebruik van de KIA actie.. vanaf het begin werd bij mij februari genoemd (dat is toevallig ook precies op de helft van mijn leasecontract). Ik denk zelf dat ze de e-Niro zo snel mogelijk weer terugwillen voor de verkoop, dus denk ook dat ze zo snel mogelijk willen en zullen uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
d0s schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:42:
[...]

Ik maak ook gebruik van de KIA actie.. vanaf het begin werd bij mij februari genoemd (dat is toevallig ook precies op de helft van mijn leasecontract). Ik denk zelf dat zie de e-Niro zo snel mogelijk weer terugwillen voor de verkoop, dus denk ook dat ze zo snel mogelijk willen en zullen uitleveren.
Zou zomaar kunnen. Mijn e-Niro 'mag' ik half februari omruilen op halverwege de looptijd.
Ik heb de EV6 medio oktober besteld en mij werd verteld vier maanden, dus ook precies rond die looptijd.

Van mij mogen ze best al een koper zoeken voor de auto. :*) :*) :*)

Heb wel een beetje het idee dat ze nu tegen iedereen vier maanden zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arends1989
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-10-2024
Deze week gebeld door de dealer. 19 december mag ik mijn EV6 ophalen! _/-\o_

Betreft een "Onze deal" auto van Leaseplan die al was ingekocht en twee weken geleden met de Taipan in Rotterdam is aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronhuls1983
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-09 13:39
30 oktober mijn EV6 77.4kWh Plus Business RWD Gravity Blue Metallic bij LeasePlan besteld. De initiële verwachte levertijd was eind maart. Vorige week gebeld door de dealer. Auto is al onderweg. 6 januari staat de afleverafspraak.

Het was ook nog een goeie lease deal met blijkbaar ook versnelde levering :-). Nu nog op tijd een laadpaal geïnstalleerd krijgen, wat uitdagend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Dit topic is niet goed voor mij. |:( :D :D :D :D

Medio oktober een Light Edition besteld en het enige dat ik hoor is: 'geen idee, nog niets bekend'.

[ Voor 7% gewijzigd door Highlander1962 op 11-12-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
ronhuls1983 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:10:
30 oktober mijn EV6 77.4kWh Plus Business RWD Gravity Blue Metallic bij LeasePlan besteld. De initiële verwachte levertijd was eind maart. Vorige week gebeld door de dealer. Auto is al onderweg. 6 januari staat de afleverafspraak.

Het was ook nog een goeie lease deal met blijkbaar ook versnelde levering :-). Nu nog op tijd een laadpaal geïnstalleerd krijgen, wat uitdagend wordt.
Hier ook een Gravity blue Plus business. Begin november bestelt, levering 2e week januari. De laadpaal hangt al wat jaren hier aan de gevel. Ben benieuwd hoe de EV6 gaat bevallen na de e-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 09:27
Bij mij hetzelfde een light besteld. Kunnen ook geen uitspraken doen/niets bekend
Highlander1962 schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:22:
Dit topic is niet goed voor mij. |:( :D :D :D :D

Medio oktober een Light Edition besteld en het enige dat ik hoor is: 'geen idee, nog niets bekend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:51
Hieperdepiep schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:09:
Bij mij hetzelfde een light besteld. Kunnen ook geen uitspraken doen/niets bekend

[...]
Waarom zou de dealer het niet kunnen zeggen?

Neem aan dat ze op 4 maanden blijven zitten.
Ze worden in Batches gemaakt omdat alleen de kleur scheelt.

In de configuratie online kan je binnen 4 tot 6 weken rijden in een donker blauwe. Dat geeft die als snellere optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Vanaf bestellen gaven ze 6 maanden aan, deze leverdatum houden ze nog steeds aan. Er is blijkbaar nog geen chassisnummer bekend.

Begin oktober besteld
carcept2009 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:11:
[...]

Waarom zou de dealer het niet kunnen zeggen?

Neem aan dat ze op 4 maanden blijven zitten.
Ze worden in Batches gemaakt omdat alleen de kleur scheelt.

In de configuratie online kan je binnen 4 tot 6 weken rijden in een donker blauwe. Dat geeft die als snellere optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Hieperdepiep schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:16:
Vanaf bestellen gaven ze 6 maanden aan, deze leverdatum houden ze nog steeds aan. Er is blijkbaar nog geen chassisnummer bekend.

Begin oktober besteld

[...]
Bij mij gaven ze echt 4 maanden aan. Begin maart met bestellen begin november.

Chassisnummer volgt toch pas als de productie start?
Kan daarna hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Heb begrepen dat de boot ong. 2maanden onder weg is.

Dus als hij nog niet geproduceerd is(geen chassisnummer) zou het dus minimaal nog 2 maanden duren.

Of heb je andere ervaring ermee? Omdat je zegt “ kan hard gaan”
carcept2009 schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:22:
[...]

Bij mij gaven ze echt 4 maanden aan. Begin maart met bestellen begin november.

Chassisnummer volgt toch pas als de productie start?
Kan daarna hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Hieperdepiep schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:07:
Heb begrepen dat de boot ong. 2maanden onder weg is.

Dus als hij nog niet geproduceerd is(geen chassisnummer) zou het dus minimaal nog 2 maanden duren.

Of heb je andere ervaring ermee? Omdat je zegt “ kan hard gaan”

[...]
Nee zeker niet. Dat was helaas mijn eigen aanname. Het is inderdaad een aardig tochtje.

Laten we hopen dat het dus korter is.
Wellicht scheelt de kleur ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Afgelopen maandag VIN doorgekregen van de dealer, maar door vakantie buitenland nog niets kunnen nakijken. Dat begint met KNAC?

Waar moet je dat nu eventueel invullen om te kunnen zien of hij al of überhaupt op transport is?

Worden auto's voor de Nederlandse markt in zowel Rotterdam als Antwerpen gelost?

[ Voor 15% gewijzigd door Highlander1962 op 13-12-2023 15:17 ]

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Highlander1962 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:47:
.................................................................

Waar moet je dat nu eventueel invullen om te kunnen zien of hij al of überhaupt op transport is?

Worden auto's voor de Nederlandse markt in zowel Rotterdam als Antwerpen gelost?
Deze informatie kan alleen de dealer je geven.
De meeeste auto's voor Nederland worden in rotterdam gelost.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Solarman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:59:
[...]

Deze informatie kan alleen de dealer je geven.
De meeeste auto's voor Nederland worden in rotterdam gelost.
Oké, bedankt voor je info. Ik neem aan dat hij dan in ieder geval al wel geproduceerd is.
Mijn dealer is niet zo vlot met informatie geven.

Er vertrekt een boot op 22 december naar Rotterdam en komt rond 24 januari aan.
Ik mag dan toch redelijkerwijs aannemen dat hij in ieder geval op die boot staat. :*) :*)

Er gaan er trouwens een behoorlijk stuk meer naar Antwerpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Highlander1962 op 16-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Nou, volgens de dealer is de auto op transport, en gaan ze eind januari leveren. Zou 'ie dan aan boord van de morning post staan? Dat vind ik nog vrij enthusiast...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb5iaEhDJdB2aHvhUKNbG5A7ZFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2RxNqG0Ue9ZWVERBghrhMiR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
zarex schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:00:
Nou, volgens de dealer is de auto op transport, en gaan ze eind januari leveren. Zou 'ie dan aan boord van de morning post staan? Dat vind ik nog vrij enthusiast...

[Afbeelding]
Eigenlijk verwacht ik die van mij ook op deze boot. Daar ga ik tenminste wel vanuit, omdat het VIN al een week bekend is.
Ik denk alleen niet dat je hem al zo snel krijgt na aankomst in Rotterdam. Lijkt me onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep

[Afbeelding]
Welk type hebben jullie besteld, en wanneer als ik mag vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Hieperdepiep schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:36:
[...]

Light Edition begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 08:51
Ik sta op het punt een ev6 rwd business plus in gravity blue te bestellen(van mossel België).

De garage zei dat levering ongeveer 5 maanden gaat duren maar ze kwamen niet echt zeker over, daarnaast rij ik voorlopig met een citroen c3 waar ik dus graag snel vanaf ben :)

Wat is een realistische termijn, want de garage zei 5 maanden maar kan sneller of trager dus gaf niet echt vertrouwen.

Als ik de excels hier bekijk zie ik fel uiteeinlopende resultaten dus wordt ik ook niet echt wijzer van...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
[...]

Een Plus Advanced 77 kWh , besteld in juni 2023. De kleur is Runway Red.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
Highlander1962 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:07:
[...]

Eigenlijk verwacht ik die van mij ook op deze boot. Daar ga ik tenminste wel vanuit, omdat het VIN al een week bekend is.
Ik denk alleen niet dat je hem al zo snel krijgt na aankomst in Rotterdam. Lijkt me onmogelijk.
Ik denk ook niet dat ik 'm zo snel zal hebben. De wagen zal ook van het schip naar de dealer moeten. Toch is het eind van het wachten
izzet3838 schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:37:
Ik sta op het punt een ev6 rwd business plus in gravity blue te bestellen(van mossel België).

De garage zei dat levering ongeveer 5 maanden gaat duren maar ze kwamen niet echt zeker over, daarnaast rij ik voorlopig met een citroen c3 waar ik dus graag snel vanaf ben :)

Wat is een realistische termijn, want de garage zei 5 maanden maar kan sneller of trager dus gaf niet echt vertrouwen.

Als ik de excels hier bekijk zie ik fel uiteeinlopende resultaten dus wordt ik ook niet echt wijzer van...
Toen ik bestelde afgelopen juli gaf de dealer te kennen dat de wagen volgens de importeur een levertijd van 6 maanden had, maar dat 9 maanden realistischer is. Tot nu toe lijkt dat prima uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Aankomsttijden zijn fors aangepast. Varen ze nu om vanwege het Rode Zee probleem? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
Highlander1962 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:38:
Aankomsttijden zijn fors aangepast. Varen ze nu om vanwege het Rode Zee probleem? |:(
Het zou me niets verbazen. Ik zie wel wanneer mijn wagen aankomt, ze is in ieder geval onderweg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
[...]

Light Edition, RWD, Black Pearl op 25 oktober, verwachte uitleverdatum: week 18.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Highlander1962 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:07:
[...]

Hoe kom je erachter dat het vin bekend is, is dit info die je krijgt van de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970

[Afbeelding]
Beste @zarex als je nu op de planning kijk dan zie je dat de verwachte aankomst van de boot
"MORNING POST V-MPS086" verschoven is naar 2024-02-04.
Precies de 10 dagen die genoemd worden door de CEO van de grootste Rotterdamse rederijen. Dit omdat ze om moeten varen via "Kaap de Goede Hoop" en dat is ongeveer 5500km extra.

[ Voor 12% gewijzigd door Michel_1970 op 19-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Michel_1970 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:33:
[...]

Beste @zarex als je nu op de planning kijk dan zie je dat de verwachte aankomst van de boot
Precies de 10 dagen die genoemd worden door de CEO van de grootste Rotterdamse rederijen. Dit omdat ze om moeten varen via "Kaap de Goede Hoop" en dat is ongeveer 5500km extra.
Iemand een idee of de versies voor België dezelfde route afleggen, dus via Korea naar Rotterdam?

Los daarvan waarom kunnen we de groene eigenlijk niet meer bestellen, heb een gravity blue genomen omdat die er helaas niet meer was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
izzet3838 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:09:
[...]

Hoe kom je erachter dat het vin bekend is, is dit info die je krijgt van de dealer?
Klopt, de dealer krijgt deze info. Ook of hij verscheept is.
Alleen is de ene dealer wat vlotter met het geven van deze info dan de ander.

Soms is het gewoon ongeïnteresseerdheid van de dealer om je deze info een beetje vlot te geven.
Dat is mijn ervaring met eerder gekochte auto's van mij en mijn vrouw.
Terwijl het best leuk is het hele proces een beetje te willen/kunnen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
izzet3838 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:23:
[...]

Iemand een idee of de versies voor België dezelfde route afleggen, dus via Korea naar Rotterdam?

Los daarvan waarom kunnen we de groene eigenlijk niet meer bestellen, heb een gravity blue genomen omdat die er helaas niet meer was...
Beste @izzet3838 vracht voor Belgie zal doorgaans richting de haven van Antwerpen vervoerd worden.
Er zijn/gaan blijkbaar nu en binnen een aantal weken 5 boten varen richting Antwerpen.
Kijk hiervoor naar het schema van EUKOR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
izzet3838 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:23:
[...]

Als je bijvoorbeeld de vaarroute van de Morning Post V-MPS086 bekijkt zie je dat hij eerst Rotterdam aandoet en daarna Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
Ook leuk om inderdaad te volgen, ik weet alleen niet of dit één van de boten is die we willen volgen maar het is maar een schot overzee's ;-)
https://www.vesselfinder.com/?imo=9669029

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zarex
Michel_1970 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:33:
[...]

Klopt ja, maargoed dan hebben we nog 10 dagen extra geduld nodig. Toch beter dan een auto ontvangen met kogelgaten :+

• Dikkie
Mijn leverdatum is nu een maand verder opgeschoven. Begin november besteld. Was 31 mei, is nu 28 juni :/

• zarex
Dikkie schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:30:
Mijn leverdatum is nu een maand verder opgeschoven. Begin november besteld. Was 31 mei, is nu 28 juni :/
De leverdatum is een fictieve datum die steeds een maand opgeschoven wordt totdat de auto geproduceerd is. Bij mij hebben ze 'm nu drie keer opgeschoven. Verwachte levering was in november, werd vervolgens december en toen januari.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

De LM heeft mijn bestelling bevestigd, een 77kWh Ev6 Plus Business RWD in Aurora black.
Leverdatum 31-01-2024.

De eerste keer dat ik ook daadwerkelijk een nieuwe auto bestel (al dan niet lease). We gaan het meemaken de komende 4 jaar.

1

• izzet3838
ragged schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:27:
De LM heeft mijn bestelling bevestigd, een 77kWh Ev6 Plus Business RWD in Aurora black.
Leverdatum 31-01-2024.

De eerste keer dat ik ook daadwerkelijk een nieuwe auto bestel (al dan niet lease). We gaan het meemaken de komende 4 jaar.
Wanneer is deze besteld, is hij uit stock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

izzet3838 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:06:
[...]

Wanneer is deze besteld, is hij uit stock?
Afgelopen week, het betreft idd een auto die de LM eerder heeft ingekocht, al heeft hij nog geen kenteken gekoppeld zie ik in de status.

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
Gister reden we toevallig langs Zeeuw&Zeeuw Nootdorp.
Daar waren zojuist een stuk of 15, Kia ev6 afgeleverd.
Zover ik snel kon zien was het gross een light edition.

Stond er wel even bij te kweilen.
Die van ons duurt nog 3 maanden voor de aflevering.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arends1989
Afgelopen dinsdag de auto opgehaald bij de dealer. Wat een waanzinnig apparaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrcMXV14K8ZrkpdsGm0m4FO1qMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HifoBA339obALGqFaY6etlq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Michel_1970 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:09:
Ook leuk om inderdaad te volgen, ik weet alleen niet of dit één van de boten is die we willen volgen maar het is maar een schot overzee's ;-)
https://www.vesselfinder.com/?imo=9669029
Zit af en toe te kijken waar hij is. Echt hard gaat het niet. :*) :*)

Ik verwacht eigenlijk dat mijn EV6 op deze boot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Arends1989 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:19:
[Afbeelding]
Nice, wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arends1989
Een week of 6 geleden. Betreft een auto die door Leaseplan is ingekocht en al bijna aan kwam in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Is er een andere manier dan de dealer, om er achter te komen of mijn auto al geproduceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:25
Arends1989 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:19:
[Afbeelding]
Prachtige kleur, was ook mijn eerste keus, maar omdat ik hem 5 jaar houd toch voor de witte gekozen ivm zichtbaarheid krassen op een donkere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Ik had precies ook beter in NL besteld. :(

Mijne is ondertussen besteld van december 2022. Levering "misschien" maart/april 2024. Productieslot "zou" in januari zijn.

Yachtblue GT-line 77kw AWD besteld. Inclusief defecte ICCU. (Teveel forums gevolgd, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Tomski schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:59:
Ik had precies ook beter in NL besteld. :(

Mijne is ondertussen besteld van december 2022. Levering "misschien" maart/april 2024. Productieslot "zou" in januari zijn.

Yachtblue GT-line 77kw AWD besteld. Inclusief defecte ICCU. (Teveel forums gevolgd, sorry)
Is het niet een beetje type afhankelijk? Ik heb het idee dat de diverse Lights Editions een heel stuk sneller geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Highlander1962 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:42:
[...]

Is het niet een beetje type afhankelijk? Ik heb het idee dat de diverse Lights Editions een heel stuk sneller geleverd worden.
Dat komt omdat die niet met opties geleverd kunnen worden zodat ze makkelijker zijn te produceren, die van mij is in Oktober bestelt en zal eind maart binnen moeten zijn. Is een light edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:59
Toch is hier niet duidelijk een lijn in te ontdekken . De mijne -GT-line wit- besteld begin augustus, geleverd eind november.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Wakkie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:04:
Toch is hier niet duidelijk een lijn in te ontdekken . De mijne -GT-line wit- besteld begin augustus, geleverd eind november.
heb die bestelsheet van het andere topic even bekeken en het valt toch wel op dat het voornamelijk Belgische bestellingen zijn die +400 dagen gaan qua levertijd.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Tomski schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:46:
[...]

heb die bestelsheet van het andere topic even bekeken en het valt toch wel op dat het voornamelijk Belgische bestellingen zijn die +400 dagen gaan qua levertijd.
Klopt en de dealers steken het op de kleur zoals moonscape matte in mijn geval, maar ik ken er die een week na mijn besteld hebben bij dezelfde dealer in het zwart en de wagen nog niet hebben.

Dus de excuses en uitvluchten kloppen gewoon niet.

Ik heb de mijne besteld in april 2022 (GT-line, moonscape matte)
De levering was voorzien voor september 2023
De effectieve productie was uiteindelijk 13 oktober 2023
De wagen staat al sinds 08 december in de haven van Antwerpen

Voorziene levering is hopelijk februari 2024 ... de verplaatsing van de haven naar de dealer neemt langer in beslag dan van Korea naar Antwerpen ...

Dus als ik reken van
30/04/2022 en hopelijk 08/02/2024 dan zal dit 1 jaar en 9 maand zijn of 649 dagen.

Het frapante is is dat er hier al meerdere EV9's rondrijden, zelfs in het mat blauw ... die hebben precies voorrang gekregen.

Dus als jij pas in december 2022 besteld hebt en hem in maart 2024 zou ontvangen, dan zou ik al heel blij zijn, dat is meer dan 6 maand minder wachten dan ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizmoke op 28-12-2023 14:50 ]

• Highlander1962
Aangezien de dealer in volkomen stilzwijgen is gehuld, hoe lang na productiedatum gaat zo'n auto op transport.
Ik kreeg het VIN ruim twee weken geleden (11 december) door. Was misschien al langer bij de dealer bekend, want kreeg het pas toen ik er specifiek om vroeg.
Staat hij dan inmiddels al op een bootje naar Rotterdam of staat hij net zo makkelijk in Korea nog een maandje van de buitenlucht te genieten.

Ook valt het me op dat er veel meer schepen in Antwerpen aankomen dan in Rotterdam. Bestellen die Belgen er veel meer? :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
Highlander1962 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:13:
Aangezien de dealer in volkomen stilzwijgen is gehuld, hoe lang na productiedatum gaat zo'n auto op transport.
Ik kreeg het VIN ruim twee weken geleden (11 december) door. Was misschien al langer bij de dealer bekend, want kreeg het pas toen ik er specifiek om vroeg.
Staat hij dan inmiddels al op een bootje naar Rotterdam of staat hij net zo makkelijk in Korea nog een maandje van de buitenlucht te genieten.

Ook valt het me op dat er veel meer schepen in Antwerpen aankomen dan in Rotterdam. Bestellen die Belgen er veel meer? :*) :*)
Doen die schepen niet beide havens aan?

En of we er meer bestellen, wie weet ... maar we krijgen ze niet afgeleverd :X

• Dikkie
Highlander1962 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:13:

Volgens mij is het antwoord ook nog mogelijk dat hij nog helemaal niet staat, maar dat hij nog geproduceerd moet worden.

• Highlander1962
Dikkie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:55:
[...]

Volgens mij is het antwoord ook nog mogelijk dat hij nog helemaal niet staat, maar dat hij nog geproduceerd moet worden.
Wat ik heb begrepen is dat hij geproduceerd is.
Volgens mijn info krijg je zo'n VIN ook pas na productiedatum. Dit zou ook best kunnen kloppen met de levertijd van vier maanden.
Er staat ook geen boot geplanned naar Rotterdam na 22-12-2023, terwijl dit naar Antwerpen wel het geval is.

Er zijn hier vast ervaringsdeskundigen die dit kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIA Fan1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-06-2024
Mijn KIA EV6 Edition Advanced Black is 1 september besteld bij dealer.
Eerste ETA datum was begin januari. Inmiddels is afleverdatum 8 maart geworden (3 x vertraagd).
Denk dat hij op de boot de Morning Post staat (aankomst Rotterdam 4 Februari 2024), en deze vanwege Suez kanaal problemen om Afrika gaat varen :-( Echter ik snap niet dat het +4 weken moet duren voordat EV6 van haven/boot > dealer > afleverdatum moet duren?

[ Voor 23% gewijzigd door KIA Fan1 op 29-12-2023 11:28 . Reden: wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Gisteren bericht gehad van de dealer dat mijn auto is geproduceerd, en rond 9 februari in Nederland zal aankomen, waarschijnlijk kan ik dan eind februari rijden, het is een light edition in de kleur, nou ja kleur Snow white pearl,de auto is in Oktober besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
KIA Fan1 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:25:
Mijn KIA EV6 Edition Advanced Black is 1 september besteld bij dealer.
Eerste ETA datum was begin januari. Inmiddels is afleverdatum 8 maart geworden (3 x vertraagd).
Denk dat hij op de boot de Morning Post staat (aankomst Rotterdam 4 Februari 2024), en deze vanwege Suez kanaal problemen om Afrika gaat varen :-( Echter ik snap niet dat het +4 weken moet duren voordat EV6 van haven/boot > dealer > afleverdatum moet duren?
Ligt eraan waar je woont ze willen altijd rijden met een volle vrachtwagen met auto's, dus kan het iets langer duren voordat ze voor jouw regio een volle vrachtwagen met Kia's hebben om te worden afgeleverd bij de dealer, deze informatie heb ik van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
dropie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:22:
Gisteren bericht gehad van de dealer dat mijn auto is geproduceerd, en rond 9 februari in Nederland zal aankomen, waarschijnlijk kan ik dan eind februari rijden, het is een light edition in de kleur, nou ja kleur Snow white pearl,de auto is in Oktober besteld.
Jouw dealer geeft tenminste nog info. Ik denk dat de mijne ook rond die datum aankomt (4 februari volgens Eukor).
Ook oktober besteld en ook een Light Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Hier nog geen witte rook vanuit de dealer. Begin november besteld en laatste indicatie was begin Maart vanuit de dealer (Light Edition Yacht Blue)

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 29-12-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
dropie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:22:
Dat is nog snel.

De mijne is besteld op 30 april 2022
Geproduceerd op 13 oktober 2023
Staat al sinds 08 december 2023 in Antwerpen
En ze verwachten levering ergens in februari 2024 en dan moeten ze er nog trekhaak op plaatsen en klaarmaken ...
Dus zal ook pas februari/maart zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer18
  • Laatst online: 10-03-2024
Vanuit dealer vernomen dat de light edition in Slowakije zilina fabriek geproduceerd wordt. Of het waar is weet ik niet. Maar dan zal die dus niet per schip komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 16:40
Earth versie besteld einde juli 2022 . Deze staat nu in Antwerpen in de haven sinds ongveer half december. Garage (Van Mossel lier) verwacht deze te leveren 15 januari 2024.
Afneembare trekhaak is ook voorzien.

[ Voor 9% gewijzigd door Hans Br op 31-12-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Peer18 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:22:
Vanuit dealer vernomen dat de light edition in Slowakije zilina fabriek geproduceerd wordt. Of het waar is weet ik niet. Maar dan zal die dus niet per schip komen lijkt mij.
De dealer vertelde mij dat mijn light edition per schip aankomt, maar of dat waar is durf ik niet te zeggen. Heb even rondgekeken en volgens mij wordt de EV6 niet gemaakt in Slowakije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Komt er een productiestop/pauze?
Heeft dit te maken met de eventuele facelift waarvan spyshots rondgaan?

Heb van de dealer die info gekregen dat ik hem perse nog dit jaar moest bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Hans Br schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:24:
Earth versie besteld einde juli 2022 . Deze staat nu in Antwerpen in de haven sinds ongveer half december. Garage (Van Mossel lier) verwacht deze te leveren 15 januari 2024.
Afneembare trekhaak is ook voorzien.
Dan zat de mijne op dezelfde boot, staat ook al sinds december in Antwerpen, besteld april 2022, dealer zegt wel pas te kunnen leveren januari/februari wegens het tekort aan chauffeurs om de enorme hoeveelheid wagens in Brugge en Antwerpen weg te krijgen. 78.000 volgens het nieuws eind november.

https://www.hln.be/brugge...-op-deze-manier~adb6c6e1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
izzet3838 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:43:
Komt er een productiestop/pauze?
Heeft dit te maken met de eventuele facelift waarvan spyshots rondgaan?

Heb van de dealer die info gekregen dat ik hem perse nog dit jaar moest bestellen...
Naar wat ik vernomen heb is dat er in Juli/augustus steeds een pauze is voor het nieuwe modeljaar in september te starten.

Modeljaar 2025 zou een facelift zijn, met o.a. nieuwe lichten, ander zwaarder batterijplatform, ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_YPgHjSf5_6PRaJjy6L0YcDdpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bWrRyr5rfKwcojCM2Km0fFax.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Peer18 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:22:
Mijn dealer vertelde bijna drie weken geleden dat hij geproduceerd is, maar vertelde gisteren dat hij nog niet op een boot staat.
Hij staat wel klaar al die tijd om 'verzonden' te worden.
Persoonlijk vind ik drie weken 'ergens' klaar staan lang duren. Vooral omdat er voorlopig geen boot aangemeld is om naar Rotterdam te varen heb ik nu totaal geen idee. Ook niet of schepen voor Nederland ook in Antwerpen gelost worden.

Dan hoop ik maar dat hij uit Slowakije komt en op een trailer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
Ik bel volgende week is naar de garage voor info.
Laat nog iets weten op dit forum.
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:15:
[...]

Dan zat de mijne op dezelfde boot, staat ook al sinds december in Antwerpen, besteld april 2022, dealer zegt wel pas te kunnen leveren januari/februari wegens het tekort aan chauffeurs om de enorme hoeveelheid wagens in Brugge en Antwerpen weg te krijgen. 78.000 volgens het nieuws eind november.

Ik bel volgende week naar de dealer en laat nog iets weten op dit forum.
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Hans Br schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:46:
Ik bel volgende week is naar de garage voor info.
Laat nog iets weten op dit forum.

[...]

Ik bel volgende week naar de dealer en laat nog iets weten op dit forum.

[...]
Ik ga eerlijk zijn de info die ik van mijn dealer gekregen heb was nooit hetzelfde, de verkoper is niet echt op de hoogte van alles. Dus of het klopt ...

Als ik een mail stuur met een vraag krijg ik altijd pas nadat ik de vraag nog eens stel een antwoord. De eerste keer is altijd een ontwijkend antwoord dat wat rond de pot draait.

De vertraging van de EV6 in september in de fabriek door de brand, daar heb ik hem op moeten wijzen, viel helemaal uit de lucht.

Moment 1: Zitten er op GT-line ook GT-Line matten. Antwoord: Nee wij leggen er gewone in
Moment 2 enkele weken later: Ik zit in een GT-line en er liggen GT-line matten in. Ik stel de vraag nog eens. Ja een GT-line wordt vanaf de fabriek met GT-line matten geleverd. Wij leggen ze er zelf niet in.

Moment 1: Kan de wagen zonder nummerplaathouder vooraan geleverd worden? Ik wil er geen gaten in. Antwoord: Nee, deze zit er al op van in de fabriek.
Moment 2: Zelfde vraag Antwoord: geen probleem, ik zet het op de bestelbon dat we de plaathouder vooraan niet moeten plaatsen maar gewoon los meegeven.

Hoe tegenstrijdig kunnen antwoorden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Wat ik mij een klein beetje afvraag is wanneer je mag spreken over een MY2023 of MY2024 model.
Op mijn bestel formulier staat "Besteld een ......... MY2024". Volgens info (ergens weer gelezen vandaar mijn vraag) mag een model pas deze eigenschappen meekrijgen als het voertuig ná 24 januari geregistreerd wordt.
En wat is precies het wezenlijk verschil tussen een MY2023 en MY2024??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizmoke
Michel_1970 schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:01:
Wat ik mij een klein beetje afvraag is wanneer je mag spreken over een MY2023 of MY2024 model.
Op mijn bestel formulier staat "Besteld een ......... MY2024". Volgens info (ergens weer gelezen vandaar mijn vraag) mag een model pas deze eigenschappen meekrijgen als het voertuig ná 24 januari geregistreerd wordt.
En wat is precies het wezenlijk verschil tussen een MY2023 en MY2024??
Ik heb op 30 april 2022 een bestelling geplaatst, op dat moment was dat een MY22, maar de dealer zei al dat ik waarschijnlijk een MY24 ging ontvangen.

De productie van het nieuwe MY start meestal, afhankelijk van merk in september.

De dealer zei ook dat ik de wagen ging ontvangen zoals besteld, maar incl. de verbeteringen die de opvolgers gingen krijgen. Er kunnen zelfs opties opzitten die ik niet besteld heb omdat deze nu standaard zijn of tot een bepaald pakket behoren.

Ik heb dit nagevraagd op enkele kia fora + reddit en dat konden ze bevestigen aangezien ik niet veel waarde kan hechten aan wat de dealer zegt.

Wat is het verschil tussen MY23 en MY24, dat zie je hieronder. Alles van september 2023 tot juli 2024 is MY24 en vanaf september 2024 zou het MY25 zijn, de facelift.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsQ20AtUmecS65sscEV7PN6NV6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KGK1NTSSuv4MLwRjxbMHpo9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Gizmoke op 31-12-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:56:
[...]

Ik ga eerlijk zijn de info die ik van mijn dealer gekregen heb was nooit hetzelfde, de verkoper is niet echt op de hoogte van alles. Dus of het klopt ...

Als ik een mail stuur met een vraag krijg ik altijd pas nadat ik de vraag nog eens stel een antwoord. De eerste keer is altijd een ontwijkend antwoord dat wat rond de pot draait.

De vertraging van de EV6 in september in de fabriek door de brand, daar heb ik hem op moeten wijzen, viel helemaal uit de lucht.

Moment 1: Zitten er op GT-line ook GT-Line matten. Antwoord: Nee wij leggen er gewone in
Moment 2 enkele weken later: Ik zit in een GT-line en er liggen GT-line matten in. Ik stel de vraag nog eens. Ja een GT-line wordt vanaf de fabriek met GT-line matten geleverd. Wij leggen ze er zelf niet in.

Moment 1: Kan de wagen zonder nummerplaathouder vooraan geleverd worden? Ik wil er geen gaten in. Antwoord: Nee, deze zit er al op van in de fabriek.
Moment 2: Zelfde vraag Antwoord: geen probleem, ik zet het op de bestelbon dat we de plaathouder vooraan niet moeten plaatsen maar gewoon los meegeven.

Hoe tegenstrijdig kunnen antwoorden zijn?
Juist gebeld naar mijn garage en tenlaatste 1 februari 2024 zal de wagen geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Hans Br schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Juist gebeld naar mijn garage en tenlaatste 1 februari 2024 zal de wagen geleverd worden.
Ook gebeld, zolang de wagen uit Antwerpen niet geleverd is hebben ze geen zicht om een afspraak te maken en kunnen ze geen verdere info geven.

Alsof het de enige wagen is die ze verkopen ... er staan wekelijks foto's van afgeleverde EV6's op de facebook pagina of ondergaat de mijne een speciale behandeling of is er iets aan de hand?

Ze zeggen dat hij al vanaf half december in Antwerpen staat en dat het dan +- 8 weken duurt om tot bij hen te komen en dan nog enkele weken voor trekhaak en klaar te maken voor aflevering.

Ik had er al in september met moeten rijden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Wat mij opvalt is dat er één boot onderweg is (en verder niets gepland) naar Rotterdam en 7 of onderweg of gepland naar Antwerpen.
Gaan de meesten voor Nederland dan ook naar Antwerpen? Echt logisch is dat toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
Highlander1962 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:07:
Wat mij opvalt is dat er één boot onderweg is (en verder niets gepland) naar Rotterdam en 7 of onderweg of gepland naar Antwerpen.
Gaan de meesten voor Nederland dan ook naar Antwerpen? Echt logisch is dat toch niet?
EUKOR is niet de enige. GLOVIS (van Hyundai) zie ik ook vaak Pyeongtaek en Rotterdam aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Gizmoke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Is België en privé, annuleren wou ik in september al doen toen ik er al met moest rijden, maar kon niet kosteloos aangezien ze me op de hoogte gebracht hadden van de vertraging ...

Op de fb/instagram pagina zijn het wel extreem veel afgeleverde wagens voor bedrijven, dus lease.

Maar heb dealer gecontacteerd en kreeg weer een nietszeggend antwoord, maar staat in topic over leveringen.
Nu ken ik de Belgische wetgeving niet, maar het volgende heb ik gevonden.
Klaarblijkelijk mag een dealer maar 1x de leverdatum uitstellen, bij een 2e of meer vertragingen mag de consument kosteloos annuleren.
Lees dit maar eens door.
Dat schijnt wettelijk geregeld te zijn, maar....neem altijd eerst contact op met een rechtswinkel of rechtsbijstand.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
Solarman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Nu ken ik de Belgische wetgeving niet, maar het volgende heb ik gevonden.
Klaarblijkelijk mag een dealer maar 1x de leverdatum uitstellen, bij een 2e of meer vertragingen mag de consument kosteloos annuleren.
Lees dit maar eens door.
Dat schijnt wettelijk geregeld te zijn, maar....neem altijd eerst contact op met een rechtswinkel of rechtsbijstand.
Ja heb ik ondertussen gedaan en met heel wat geregel zal ik dit kunnen doen waarschijnlijk, maar uiteindelijk heb ik de wagen aan de oude prijs, als ik hem nu configureer is hij ruim 7000 euro duurder. En ik vind de GT-line in het mat grijs nog steeds heel mooi.

Ik vind het gewoon extreem vervelend hoe ik aan het lijntje gehouden wordt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik val de dealer ook bijna niet lastig, maar van hun kant wordt ik nooit op de hoogte gehouden. Ik moet altijd zelf updates vragen en het antwoord dat ik dan krijg ... ja daar ben ik niet veel mee.

Waarschijnlijk zal ik ook niet bij deze dealer blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Dikkie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:55:
[...]

EUKOR is niet de enige. GLOVIS (van Hyundai) zie ik ook vaak Pyeongtaek en Rotterdam aandoen.
Oh oké, Staan daar ook Kia's op? :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
Highlander1962 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Oh oké, Staan daar ook Kia's op? :*) :*)
Dat neem ik wel aan als ze daar ook aanmeren. Hyundai zit in Ulsan.

Meestal doen ze allebei aan. (Net als de Morning Post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sde
  • Laatst online: 30-04-2024

Sde

Earth rwd interstellar

Besteld juni 2023
Productie 6 december
Boot vertrokken 18 december
Aankomst Antwerpen 2 februari

Beetje aftellen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIA Fan1
Actuele aankomst datums per boot, ze varen nu via Zuid-Afrika ipv Suez-kanaal, dit is +10 dagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/736BFFic910Ae_kpk-_9V8K5SZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RN77BUj0QOJXMi7fATucR0nH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
KIA Fan1 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:14:
Actuele aankomst datums per boot, ze varen nu via Zuid-Afrika ipv Suez-kanaal, dit is +10 dagen.
[Afbeelding]
Helaas verteld die dealer van mij helemaal niets. Maand geleden schijnt hij al geproduceerd te zijn en verder geen idee hoe, wat, wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Highlander1962 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Helaas verteld die dealer van mij helemaal niets. Maand geleden schijnt hij al geproduceerd te zijn en verder geen idee hoe, wat, wanneer.
Wat zeggen ze als je er zelf achter vraagt?
Meeste mensen hebben er ook geen interesse in en willen gewoon weten eens hij er eenmaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
izzet3838 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Wat zeggen ze als je er zelf achter vraagt?
Meeste mensen hebben er ook geen interesse in en willen gewoon weten eens hij er eenmaal is...
Ik heb gevraagd of ze me een beetje op de hoogte willen houden.
Niet overdreven, maar globaal.
Bijvoorbeeld of hij al geproduceerd is en of hij op een boot staat. Meer eigenlijk niet.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij al een maand klaar staat om een keertje op de boot te gaan naar Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KIA Fan1
@Highlander1962.
Dealer kan in KIA ordering systeem zien:
- Productie datum (& Vin nummer)
- Op Zee ja/nee
- verwachte datum wanneer auto van schip gaat.

Op basis hiervan kan je zelf inschatten op welke boot je auto staat.
Tel 2 a 3 weken op voor vervoer van haven naar dealer en rijklaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
[/quote]
Volgens mijn dealer is het eerder 5 a 6 weken maar goed misschien is het sneller in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Los daarvan klopt het dat de ev6 niet meer besteld kan worden omwille van de facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
KIA Fan1 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:16:
@Highlander1962.
Dealer kan in KIA ordering systeem zien:
- Productie datum (& Vin nummer)
- Op Zee ja/nee
- verwachte datum wanneer auto van schip gaat.

En die info krijg ik dus niet, tenzij ik er zelf om vraag.
Klein maandje geleden vertelde zij dat hij geproduceerd was, het VIN gekregen en dat hij klaar stond voor transport.
Daarna niets. Nu ben ik niet iemand die de dealer plat gaat bellen, maar irritant is het wel.
Klagen doe ik hier wel. >:) >:)

Ik ga er een beetje vanuit dat hij dan al onderweg is. Kan me niet voorstellen dat hij na een maand daar nog ergens buiten staat.
Het valt me ook op dat er veel meer boten onderweg zijn naar Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
Eind september besteld en volgend dealer staat die op de boot. Levering midden eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36OjVlzS_pmMut22P5pM-nZNIms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgP7YCQjTJJZiUI07e00wOWU.png?f=user_large
Iemand anders recent melding gehad dat hun productiedatum is vervroegd, nied dat ik klaag, maar heb schrik dat het een fout ofzo is in het systeem.

Kreeg vandaag een mailtje met volgende ss van de dealer.

(Business plus, in standaard blauw, België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Nou, toch maar zojuist even de dealer gebeld en ze verwachten hem eind februari bij hun binnen.
Aangezien er maar één boot gepland staat voor Rotterdam zal hij daar dan wel op staan.

Dat Vesselfinder werkt ook niet echt goed, want die laat zien waar die boot vijf dagen geleden was. 8)7 _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Highlander1962 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:29:
Nou, toch maar zojuist even de dealer gebeld en ze verwachten hem eind februari bij hun binnen.
Aangezien er maar één boot gepland staat voor Rotterdam zal hij daar dan wel op staan.

Dat Vesselfinder werkt ook niet echt goed, want die laat zien waar die boot vijf dagen geleden was. 8)7 _O- _O-
Klinkt meer alsof ze zo weer voorlopig van je vragen af zijn. Wat is er anders dan de vorige antwoorden die je kreeg? 'We verwachten' is typisch een dealer antwoord. Of heb je ook soort van feitelijk bewijs gekregen?

Ik heb volgende week een 45k beurt voor huidige auto. Ga dan wel even rondvragen bij de dealer voor mijn bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Dikkie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Klinkt meer alsof ze zo weer voorlopig van je vragen af zijn. Wat is er anders dan de vorige antwoorden die je kreeg? 'We verwachten' is typisch een dealer antwoord. Of heb je ook soort van feitelijk bewijs gekregen?

Ik heb volgende week een 45k beurt voor huidige auto. Ga dan wel even rondvragen bij de dealer voor mijn bestelling.
Zou zomaar kunnen. Ik heb geen feitelijk bewijs gezien, maar hij zei dat hij echt op de boot stond.
Ik vind het te ver gaan om dan te zeggen....oh ja joh, laat maar zien dan.

Maar hij moet niet liegen tegen me om maar 'van me af te zijn'. Daar kan ik echt slecht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
10 Oktober mijn lease auto EV6 edition Interstellar Grey besteld met leverdatum eind mei 2024

Momenteel is de levertijd gezet naar 2e helft maart 2024
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
d-vine schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:26:
10 Oktober mijn lease auto EV6 edition Interstellar Grey besteld met leverdatum eind mei 2024

Momenteel is de levertijd gezet naar 2e helft maart 2024
Ben benieuwd
Denk dat die dan idd samen met de mijne is opgeschoven.

Denk dat ze nu gaan proberen alle bestellingen te bouwen en dat dan de fabriek dicht gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
izzet3838 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:20:
[...]

Denk dat die dan idd samen met de mijne is opgeschoven.

Denk dat ze nu gaan proberen alle bestellingen te bouwen en dat dan de fabriek dicht gaat...
Ik zou het niet weten, mij lijkt het raar. Met mijn bestelling stond dat ik de KIA EV6 model jaar 2024 heb besteld.
Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste