Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:30
d-vine schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Ik zou het niet weten, mij lijkt het raar. Met mijn bestelling stond dat ik de KIA EV6 model jaar 2024 heb besteld.
Ja alles vanaf de zomer is 24, maar er komt een facelift deze is al gelekt.

Daarnaast kan mijn dealer geen ev6'en meer bestellen de komende weken/maanden dus checks out.

Lijkt me ook logisch gezien de model y ook een facelift krijgt...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
izzet3838 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Ja alles vanaf de zomer is 24, maar er komt een facelift deze is al gelekt.

Daarnaast kan mijn dealer geen ev6'en meer bestellen de komende weken/maanden dus checks out.

Lijkt me ook logisch gezien de model y ook een facelift krijgt...
Duidelijk, dat wist ik niet maar klinkt allemaal wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-05 21:44
Vandaag ook maar even lang de dealer gegaan voor wat meer informatie over mijn EV6 GT. De auto staat in de haven van Rotterdam en is ingepland voor transport. De dealer zegt niet te weten op welke datum de auto dan naar hen getransporteerd zijn. Dan kan maandag zijn, maar blijkbaar ook nog een paar weken duren. Nog maar heel even geduld hebben dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 22:41
In oktober besteld en als ik het hier zo lees krijg ik dus een 2024 model.
Wat zijn dan de verschillen met een 2023 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Highlander1962 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:01:
In oktober besteld en als ik het hier zo lees krijg ik dus een 2024 model.
Wat zijn dan de verschillen met een 2023 model?
volgens mij niet zo heel veel.
kan alleen dit vinden

Now entering its third model year, the all-electric 2024 EV6 maintains its position as integral to Kia’s “Plan S” strategy. The 2024 model year introduces the 77.4-kWh battery to the EV6 Light, and with it, two new trim designations in rear-wheel drive (RWD) and all-wheel drive (e-AWD). For 2024, the EV6 GT is now rated at an EPA-estimated 218 miles of all-electric range (AER)1, an improvement of 12 miles over the 2023 EV6 GT. Across all EV6 models, newly standard are charge port lighting and charge door marking to facilitate access.

Ben nog steeds benieuwd of ik echt de Interstellar Grey ga krijgen terwijl mijn werkgever een licht grijze versie als voorbeeld had gezet online. ( mag normaal alleen wit of zilver grijs)
De edition heeft die kleur niet in het arsenaal dus ik zou het leuk vinden als het lukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
d-vine schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:23:
[...]

volgens mij niet zo heel veel.
kan alleen dit vinden

Now entering its third model year, the all-electric 2024 EV6 maintains its position as integral to Kia’s “Plan S” strategy. The 2024 model year introduces the 77.4-kWh battery to the EV6 Light, and with it, two new trim designations in rear-wheel drive (RWD) and all-wheel drive (e-AWD). For 2024, the EV6 GT is now rated at an EPA-estimated 218 miles of all-electric range (AER)1, an improvement of 12 miles over the 2023 EV6 GT. Across all EV6 models, newly standard are charge port lighting and charge door marking to facilitate access.
Dus een lampie. Dat is het. _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
Hier een link naar een bericht in dit forum waar de wijzigingen in staan: Gizmoke in "Het Kia EV6 leveringen topic"

Er is ook een betere indicatie waar je moet drukken op de laadklep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
Volgens mij komen er veel EV6’en deze kant op,als je nu een witte light edition bestelt is de levering 9 maart volgens de Kia website, en twee andere kleuren ook,voor zwart bijvoorbeeld is de levertijd 18-22 weken,vooral in de VS valt de verkoop van EV’s wat tegen,daar profiteren wij misschien weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Nou, mijn wagen is toch eerder geproduceerd dan verwacht. Eerst dacht ik dat de wagen op de morning post zou staan, maar nu blijkt dat ze al bij de dealer staat! Op 19 januari ophalen :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arends1989
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-10-2024
Geen goed nieuws voor zo’n 1000 nieuwe KIA eigenaren..

https://www.ad.nl/auto/au...nkwantsen-terug~a53b0717/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:05
Typisch Australië, hebben wij gelukkig minder last van. O-)

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
GHorsie schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Hier een link naar een bericht in dit forum waar de wijzigingen in staan: Gizmoke in "Het Kia EV6 leveringen topic"

Er is ook een betere indicatie waar je moet drukken op de laadklep :)
Niet schokkend dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
zarex schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:31:
Nou, mijn wagen is toch eerder geproduceerd dan verwacht. Eerst dacht ik dat de wagen op de morning post zou staan, maar nu blijkt dat ze al bij de dealer staat! Op 19 januari ophalen :9 :*)
Mijn dealer zegt eind februari bij hun, maar weet niet (kan ze niet zien zegt ze) op welke boot hij staat. 8)7
De enige die daar dan voor in aanmerking komt is de Morning Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
8)7 Vorige week woensdag gebeld, ze hadden toen geen flauw idee. Ze rekenden op februari.

Vandaag telefoon ... dat de wagen vorige week al geleverd was bij hen (dealer) met de vraag of ze deze mochten klaarmaken voor aflevering, dit zou 2-3 weken duren i.v.m. trekhaak.

Ik ben heel blij dat deze er is, maar ik vond dit wel een vreemde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Gizmoke schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:01:
8)7 Vorige week woensdag gebeld, ze hadden toen geen flauw idee. Ze rekenden op februari.

Vandaag telefoon ... dat de wagen vorige week al geleverd was bij hen (dealer) met de vraag of ze deze mochten klaarmaken voor aflevering, dit zou 2-3 weken duren i.v.m. trekhaak.

Ik ben heel blij dat deze er is, maar ik vond dit wel een vreemde vraag.
@Gizmoke je hebt er lang op mogen wachten dus wordt het wel tijd dat ze deze melding doen. Nu nog 2 a 3 weken en dan lekker genieten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:02
Net geïnformeerd door de dealer dat de levertijd is uitgesteld van mid feb naar midden-eind maart, ivm omvaren van de boot nav spanningen in Jemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
bronstige schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:35:
Net geïnformeerd door de dealer dat de levertijd is uitgesteld van mid feb naar midden-eind maart, ivm omvaren van de boot nav spanningen in Jemen
Dat omvaren is negen dagen en zij plakken er voor het gemak even 30/45 dagen aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
Highlander1962 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Dat omvaren is negen dagen en zij plakken er voor het gemak even 30/45 dagen aan. 8)7
Underpromise, overdeliver? Daarnaast moet de auto ook nog op transport van de haven naar de dealer. Daar kan ook nog vertraging ontstaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 08:35
Mijn EV6 zou deze week geleverd worden. Staat blijkbaar al wel in haven Rotterdam, maar Kia NL geeft deze pas vanaf 1 februari vrij?!#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Michel_1970 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:36:
[...]

@Gizmoke je hebt er lang op mogen wachten dus wordt het wel tijd dat ze deze melding doen. Nu nog 2 a 3 weken en dan lekker genieten.........
Eindelijk, mag er volgende week woensdag achter normaal gezien

[ Voor 61% gewijzigd door Gizmoke op 10-01-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdeke
Fazer013 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:54:
Mijn EV6 zou deze week geleverd worden. Staat blijkbaar al wel in haven Rotterdam, maar Kia NL geeft deze pas vanaf 1 februari vrij?!#?
Dat is vreemd, hebben ze daar ook een reden voor gegeven? Die van mij staat ook in de haven in afwachting van transport naar de dealer. De dealer gaf aan niet te weten wanneer hij dan bij hun binnen is. Ze hebben niets gezegd over het niet vrijgeven van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
erdeke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Dat is vreemd, hebben ze daar ook een reden voor gegeven? Die van mij staat ook in de haven in afwachting van transport naar de dealer. De dealer gaf aan niet te weten wanneer hij dan bij hun binnen is. Ze hebben niets gezegd over het niet vrijgeven van de auto.
De dealer gaf aan, daar zelf weinig / geen invloed op te hebben. Kwam bij mij over, dat Kia NL een eigen planning heeft en per maand x auto's op transport zet vanuit de haven naar de dealers. Mogelijk heeft KIA beperkt transport ingekocht, of willen ze de uitleveringen spreiden over de maanden om financiele redenen. Vreemde is dat de auto al wel een kenteken heeft en Kia zo een klant maanden aan het lijntje houdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Fazer013 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:01:
[...]

De dealer gaf aan, daar zelf weinig / geen invloed op te hebben. Kwam bij mij over, dat Kia NL een eigen planning heeft en per maand x auto's op transport zet vanuit de haven naar de dealers. Mogelijk heeft KIA beperkt transport ingekocht, of willen ze de uitleveringen spreiden over de maanden om financiele redenen. Vreemde is dat de auto al wel een kenteken heeft en Kia zo een klant maanden aan het lijntje houdt 8)7
Gaan ze al een kenteken aanvragen als hij nog in de haven staat?
Is die auto dan al economisch een maand oud als je hem krijgt?

Als je hem gekocht hebt zou ik dat nooit accepteren, want bij eventuele verkoop is hij feitelijk een maand ouder dan de werkelijke datum van aflevering.

En we weten hoe gevoelig sommigen kunnen zijn om een datum (31-12-2023 of 01-01-2024) of kenteken (X of Z) of zelfs mogelijk de nieuwe serie rond juni 2024.. :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
Highlander1962 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:26:
[...]

Gaan ze al een kenteken aanvragen als hij nog in de haven staat?
Is die auto dan al economisch een maand oud als je hem krijgt?

Als je hem gekocht hebt zou ik dat nooit accepteren, want bij eventuele verkoop is hij feitelijk een maand ouder dan de werkelijke datum van aflevering.

En we weten hoe gevoelig sommigen kunnen zijn om een datum (31-12-2023 of 01-01-2024) of kenteken (X of Z) of zelfs mogelijk de nieuwe serie rond juni 2024.. :*) :*) :*) :*)
Veel mensen / bedrijven denken tegenwoordig niet meer zo. Ik heb kunnen achterhalen, dat de EV6 al op kenteken (geregistreerd in NL) staat van eind dec 2023, maar nog niet op naam. Dat is een feestje tussen lease maatschappij / dealer / Kia NL. Zolang het voor mij maar de gunstige cataloguswaarde, bijtelling en een snelle levertijd heeft. Dat laatste is helaas niet het geval zoals "verkocht" door de lease maatschappij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gizmoke
Ziezo, hij is officieel geleverd

Gisteren al even gekeken terwijl ik de wintervelgen ophaalde. Trekhaak is reeds geplaatst, maandag wordt hij klaargemaakt en woensdag kan ik afhalen.

Mooie set 19" velgen met goodyear winterbanden. De wagen zelf komt met de 20" velgen.
  • 30/04/2022 besteld (België)
  • 30/09/2023 oorspronkelijke leverdatum
  • 13/10/2023 effectieve productiedatum
  • 08/12/2023 aankomst haven Antwerpen
  • 08/01/2024 aankomst bij dealer
  • 17/01/2024 afhalen wagen
627 dagen wachten dankzij de moonscape matte kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxrQ5yrpFiH-KHGHj4WH_f5VVTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLpm36IGXjHuOMip1frpKp4X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UvwuGrDtxZQ9PombUln_nXMWBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyTnrLUTYpTb1pDPX3HCH522.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:13
Succes. Mooie kleur. Prachtige velgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hans Br op 14-01-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:40

d0s

sssst

Zojuist maar weer eens om een update gevraagd aan de dealer. Ze verwachten de EV6 eind februari / begin maart binnen te krijgen.

Bestelling gedaan begin November, Light Edition Yacht Blue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 07:39
d0s schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:20:
Zojuist maar weer eens om een update gevraagd aan de dealer. Ze verwachten de EV6 eind februari / begin maart binnen te krijgen.

Ah een soortgenoot.

1 November is mijn bestelling bevestigd(Edition Advanced, Glacier). Woensdag moet ik langs voor een beurt dus zal even vragen wat de status en verwachting dan is.

Volgens de lease is de verwachting 28 juni en die datum is door de dealer aangegeven, dus we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
d0s schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:20:

Zelfde antwoord voor mij, andere kleur. Staan dus op dezelfde boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Highlander1962 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:19:
[...]

Zelfde antwoord voor mij, andere kleur. Staan dus op dezelfde boot.
Ik hoop het :)
Geen VIN doorgekregen van de dealer maar vanaf het begin is al wel februari geroepen terwijl de leasemaatschappij week 18 communiceerde.

Ik zie dat de Morning Post aankomt in FRFOS. Dat is een franse haven, klopt dat dan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 15-01-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
d0s schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:45:
[...]

Ik hoop het :)
Geen VIN doorgekregen van de dealer maar vanaf het begin is al wel februari geroepen terwijl de leasemaatschappij week 18 communiceerde.

Ik zie dat de Morning Post aankomt in FRFOS. Dat is een franse haven, klopt dat dan wel?
Ja. Dan Antwerpen en Rotterdam. En wie weet welke nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSa
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-04 19:27
Half november heb ik de Light Editin besteld. Week 22 werd gecommuniceerd. Vorige week door de dealer gebeld dat mijn EV6 binnen is. Volgende week zaterdag ophalen. Kleur is Gravity Blue. Al met al een hele mooie meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Dikkie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:03:
[...]

Ja. Dan Antwerpen en Rotterdam. En wie weet welke nog onderweg.
Als de wagen vorige week geproduceerd is, staat die dan normaal op deze boot?

Nvm aangezien deze al in fr is zal die daar niet op zitten, enig idee op welke boot hij wel zou kunnen zitten?

[ Voor 17% gewijzigd door izzet3838 op 16-01-2024 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
izzet3838 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:03:
[...]

Als de wagen vorige week geproduceerd is, staat die dan normaal op deze boot?

Nvm aangezien deze al in fr is zal die daar niet op zitten, enig idee op welke boot hij wel zou kunnen zitten?
Dat denk ik niet, want die is al bijna een maand onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Gravity Blue was samen met wit en grijs ook in November al de snel leverbare kleur. Ik denk dat er al een sloot Light Editions onderweg was op dat moment welke nog niet waren gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Bij de dealer geweest en gevraagd naar de status. Er is een chassisnummer bekend en hij staat op de boot. Ga dus uit van de Morning Post ook. Hij verwacht eind maart levering(1 nov '23 besteldatum).

Klinkt al een stuk positiever dan eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Apart, "mijn" dealer verwacht nog steeds eind feb/begin maart te kunnen leveren. Wel met een klein voorbehoud ivm Jemen. Heeft die van mij dan een beetje te veel vertrouwen, of zit er nog zoveel verschil in rijklaar maken?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Volgens mij is vooral het transport naar de diverse dealers nog een factor. Het lijkt erop dat er een enorme voorraad op de Morning Post staat en die allemaal in februari aankomen in de haven. Afhankelijk van transport en drukte bij de dealers worden die daarna allemaal rijklaar gemaakt en uitgeleverd in Maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Bra-Jo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:50:
Apart, "mijn" dealer verwacht nog steeds eind feb/begin maart te kunnen leveren. Wel met een klein voorbehoud ivm Jemen. Heeft die van mij dan een beetje te veel vertrouwen, of zit er nog zoveel verschil in rijklaar maken?
Als hij eind februari/begin maart denkt te leveren heb je van Jemen geen last meer.
Dan is die boot al voorbij Zuid-Afrika en komt hij 4 februari aan in Rotterdam of 5 februari in Antwerpen.

Transport van de haven naar de dealer duurt langer dan rijklaar maken, maar in de regel is dat in totaal nog een week of 3/4, dus wat je dealer aangeeft klopt aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Highlander1962 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:17:
[...]

Als hij eind februari/begin maart denkt te leveren heb je van Jemen geen last meer.
Dan is die boot al voorbij Zuid-Afrika en komt hij 4 februari aan in Rotterdam of 5 februari in Antwerpen.

Transport van de haven naar de dealer duurt langer dan rijklaar maken, maar in de regel is dat in totaal nog een week of 3/4, dus wat je dealer aangeeft klopt aardig.
Tnx, ziet er naar uit dat je gelijk hebt. Met dank aan de startpost heb ik net even de Morning Post opgezocht, die zat 3 dagen geleden bij Zuid-Afrika. Mooi, dat betekent dat ze de beloofde datum waarschijnlijk gewoon gaan halen. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Had 'm ook gevonden via Google. Inderdaad al iets voorbij Zuid Afrika :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdeke
Gisteren bericht gekregen van de dealer dat ik mijn EV6 GT aanstaande maandag in ontvangst mag nemen. De auto is begin mei besteld en alles is volledig conform de door de dealer afgegeven planning gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-05 17:02
Gizmoke schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:49:
[...]

Klopt en de dealers steken het op de kleur zoals moonscape matte in mijn geval, maar ik ken er die een week na mijn besteld hebben bij dezelfde dealer in het zwart en de wagen nog niet hebben.

Dus de excuses en uitvluchten kloppen gewoon niet.

Ik heb de mijne besteld in april 2022 (GT-line, moonscape matte)
De levering was voorzien voor september 2023
De effectieve productie was uiteindelijk 13 oktober 2023
De wagen staat al sinds 08 december in de haven van Antwerpen

Voorziene levering is hopelijk februari 2024 ... de verplaatsing van de haven naar de dealer neemt langer in beslag dan van Korea naar Antwerpen ...

Dus als ik reken van
30/04/2022 en hopelijk 08/02/2024 dan zal dit 1 jaar en 9 maand zijn of 649 dagen.

Het frapante is is dat er hier al meerdere EV9's rondrijden, zelfs in het mat blauw ... die hebben precies voorrang gekregen.

Dus als jij pas in december 2022 besteld hebt en hem in maart 2024 zou ontvangen, dan zou ik al heel blij zijn, dat is meer dan 6 maand minder wachten dan ik.
Ondertussen van de dealer bericht gekregen dat hij eind deze maand/begin feb bij hen zou zijn. We zijn benieuwd. Hij zit nog op de boot nu, dus als ik zie dat de jouwe van 8 december zo lang in de haven gestaan heeft... ik betwijfel de timing dus.

Het is wel de allerlaatste keer dat ik een auto koop met zo een lange levertijd. Volgende keer als ze niet binnen de 3 maand kunnen leveren dan neem ik me wel een Elon Musk mobiel uit hun permanente voorraad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-05 17:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTPBxbuNBCHpR-SmScAiywS39AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy5nHSEDaQpRCdpBcW2HQy5T.jpg?f=fotoalbum_large

GT-Line 77.4 kWh RWD Snow White Pearl

Besteld 28 Jul 2022
Levering 15 Jan 2024
(536 dagen)

Na 9+9 maanden heeft de ooievaar een heerlijke auto gebracht bij Huize Weltevree in het oosten van NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Tomski schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Ondertussen van de dealer bericht gekregen dat hij eind deze maand/begin feb bij hen zou zijn. We zijn benieuwd. Hij zit nog op de boot nu, dus als ik zie dat de jouwe van 8 december zo lang in de haven gestaan heeft... ik betwijfel de timing dus.

Het is wel de allerlaatste keer dat ik een auto koop met zo een lange levertijd. Volgende keer als ze niet binnen de 3 maand kunnen leveren dan neem ik me wel een Elon Musk mobiel uit hun permanente voorraad.
Als hij nu nog op de boot staat kun je er best wel vanuit gaan dat hij eind deze maand niet bij de dealer staat.
Ik weet niet welke boot en of je uit Nederland of België komt.
De eerstvolgende boot in Rotterdam komt op 4 februari (5 februari België) aan. Wat ik verder zo zie komt de eerstvolgende boot in België op 2 februari aan.

Dan staat hij dus eind februari bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
t39m2001DiPa schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:35:
[Afbeelding]

GT-Line 77.4 kWh RWD Snow White Pearl

Besteld 28 Jul 2022
Levering 15 Jan 2024
(536 dagen)

Na 9+9 maanden heeft de ooievaar een heerlijke auto gebracht bij Huize Weltevree in het oosten van NL
Toch wel vreemd. Ik heb exact dezelfde besteld 11 augustus 2023, geleverd 30 november 2023, dus een kleine 4 maanden. Op de vraag waarom zo'n korte levertijd kreeg ik geen duidelijk antwoord. Maakte me ook niet uit vond het prima zo!

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
Interessant. Ik heb m'n wagen vandaag opgehaald. Zou een MY2023 moeten zijn, maar heb wel de laadpoort van de MY2024 gekregen - met markering op het deksel en lampje bij de poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
zarex schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:11:
Interessant. Ik heb m'n wagen vandaag opgehaald. Zou een MY2023 moeten zijn, maar heb wel de laadpoort van de MY2024 gekregen - met markering op het deksel en lampje bij de poort.
Bofkont😁

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Tomski schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Ja ik ben wel blij dat hij er is, en dealer had er precies wat extra besteld. Nu heeft hij zeker 4-5 stock wagens in showroom, ook 2x moonscape matte en zelfs enkele demo’s.

En ben blij met model 2024, dat domme extra lichtje in laadklep is echt wel handig 😂

En maandag gaat hij binnen voor een PPF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Gizmoke schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:02:
[...]

Ja ik ben wel blij dat hij er is, en dealer had er precies wat extra besteld. Nu heeft hij zeker 4-5 stock wagens in showroom, ook 2x moonscape matte en zelfs enkele demo’s.

En ben blij met model 2024, dat domme extra lichtje in laadklep is echt wel handig 😂

Wat heeft de ppf gekost als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
izzet3838 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Exacte prijs zal ik woensdag bij afhalen weten aangezien ik nog niet zeker ben of ik meer dan full front end ga laten doen.

Gaan nog kijken voor A-stijlen en eventueel logo’s voor en achter wrappen,l

Maar afgesproken prijs is +- €1600 voor full front end. (motorkap, zijvleugels, bumper, spiegelkappen) in xpel stealth voor matte lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:13
Eindelijk staat hij bij de dealer. Besteld einde juli 2022(Belgie besteld). Volgende week mag ik deze(earth + drive asist pack) komen ophalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hans Br op 20-01-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Gizmoke schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:02:
[...]

Ondertussen nieuws gekregen dat ie al in Antwerpen op vaste grond staat. Het zou precies toch es sneller kunnen gaan dan verwacht.

Ik vermoed dat ik dan ook wel de MY24 heb met dat lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
..

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 22-01-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Hebben (of hadden) jullie het ook dat naarmate de dag van aankomst/levering dichterbij komt je wat ongeduldiger bent dan een dag na bestelling? :*) :*) oOo

[ Voor 8% gewijzigd door Highlander1962 op 22-01-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Tomski schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:04:
[...]

Ik vermoed dat ik dan ook wel de MY24 heb met dat lampje?
Anders hoef je hem niet? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski
ja, dan mogen ze hem terughebben hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski
Highlander1962 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:24:
Hebben (of hadden) jullie het ook dat naarmate de dag van aankomst/levering dichterbij komt je wat ongeduldiger bent dan een dag na bestelling? :*) :*) oOo
Yep, nu begin ik wel op hete kolen te zitten.
In het begin was het zo van: "yeah whatever, we zien wel als ie hier geraakt binnen anderhalf jaar" :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 20:55

ragged

2

Nou. De auto staat bij Zeeuw en Zeeuw in Rotterdam, alleen heeft de LM blijkbaar een formulier nog niet aangeleverd waardoor er geen lever afspraak kan worden gemaakt...

Ze zijn er mee bezig, ik weet in ieder geval mijn kenteken al :)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
ragged schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:10:
Nou. De auto staat bij Zeeuw en Zeeuw in Rotterdam, alleen heeft de LM blijkbaar een formulier nog niet aangeleverd waardoor er geen lever afspraak kan worden gemaakt...

Ze zijn er mee bezig, ik weet in ieder geval mijn kenteken al :)
Dat is mooi.

De mijne komt als het goed is op 4 februari aan. Weet alleen natuurlijk niet hoe lang het van de haven naar de dealer (Den Haag) is. Dat is altijd een beetje afhankelijk van al dan niet personeel (tekort) denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski
Net telefoon van de dealer. Hij is er :D _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizmoke
izzet3838 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Wagen maandagavond afgezet en daarnet gaan ophalen.

Full front in Xpel Stealth + Xpel ultimate plus folie, de motorkap zelf is bulk gedaan, de rest precut.

Wat is er gedaan?
  • Motorkap
  • Zijvleugels
  • Wielbogen
  • Alle mat gespoten bumperdelen
  • Alle blinkende onderdelen, ook de camera met uitzondering van de kleine blokjes in het rooster onderaan
Plaatser heeft alles zeer netjes gedaan, zijn geld waard.

Ook ontdekt dat de lak van KIA heel dun is, slechts 80µm, met de folie is dit nu +200µm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC1oGezWdhu0WReP0AnsmpZq6hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iR6VbvDQbZPu6wuTZdt6rGw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI5o_Rw2Uei_W7BXvZaItjOPlAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kffCoqv1rztJgpCr9QPmABNe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msbt2ssEjAMhFS9NLqv42VHB-8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkD173DDybyrWhUt6vD5RzFD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLmMrAPxRaK4SD-klJlyuUaEGJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xs4sYJ3dzExRhqRNnaJ7PxT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Gizmoke op 25-01-2024 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:38
Ruim van te voren de afspraak gemaakt en vandaag vol goede zin naar de dealer om mijn e-Niro om te ruilen voor een nieuwe gt-line. Daar werd ik verbaasd aangekeken, er was ze niets bekend en de nummerplaten waren er nog niet. Blijkt dat, volgens de verkoper, Kia aan het maximum af te leveren voertuigen zit voor deze maand en de mijne dus niet geleverd mocht worden maar uitgesteld wordt tot februari. Dit i.v.m. de mileuregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Laatst online: 16:57
De morning post is in Europa gearriveerd zag ik. Hij is onderweg naar Frankrijk. Kan iemand zijn verder weg zien?

Jammer dat je niet weer op welke boot je auto staat, je kan alleen maar hopen en gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Hieperdepiep schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:17:
De morning post is in Europa gearriveerd zag ik. Hij is onderweg naar Frankrijk. Kan iemand zijn verder weg zien?

Jammer dat je niet weer op welke boot je auto staat, je kan alleen maar hopen en gissen.
Het is ook gissen maar ik denk dat mijn auto wel op de Post staat aangezien ik de 2e helft van maart mijn auto krijgt.
De Carina (eerst volgende) komt pas op 6 maart aan in Rotterdam dus zullen ze het nooit halen half maart te leveren.
Niet zo heel lang was er een levering update gekomen van eind mei naar maart, kan bijna niet missen zou je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Hieperdepiep schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:17:

Hier hetzelfde. Mij werd verteld dat de auto eind februari bij de dealer verwacht wordt, dus dan moet hij op deze boot staan.
Eerst nog even een tussenstop over twee dagen in Frankrijk en dan op 4 februari aankomen in Rotterdam.

Hij is zojuist langs Malaga gevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Welke types hebben jullie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
77.4kWh Edition Advanced RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Light Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.EVE
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-11-2024
Welke kleur? En wanneer heb jij besteld?
Ik overweeg ook deze uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Dr.EVE schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Welke kleur? En wanneer heb jij besteld?
Ik overweeg ook deze uitvoering.
Interstellar Grey
Besteld op 10 oktober.

Het is een lease auto via Arval en ik zal een MTC laadpas krijgen.

Nu nog een goede installateur zoeken voor de Alfa single line pro met e-flux.
Ik vind dit echt zo onoverzichtelijk en beperkt met informatie als je e-flux wilt nemen.
Als iemand een goede leverancier weet die alles met MTC en e-flux kan regelen houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Die van mij moet als het goed is ook op deze boot staan,light edition Snow white pearl. Hoop de auto dan begin maart te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
dropie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:32:
Die van mij moet als het goed is ook op deze boot staan,light edition Snow white pearl. Hoop de auto dan begin maart te kunnen rijden.
Hier ook een light edition.
Lang zitten twijfelen om de kleur.
White pearl of de interstellar grey.
Uiteindelijk grijs genomen. Beetje spijt van de kleur. 😬

Hij staat ook op de genoemde boot.
Ruilen qua kleur? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
carcept2009 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Hier ook een light edition.
Lang zitten twijfelen om de kleur.
White pearl of de interstellar grey.
Uiteindelijk grijs genomen. Beetje spijt van de kleur. 😬

Hij staat ook op de genoemde boot.
Ruilen qua kleur? 🤣
Bij mij was de Snow White Pearl niet meer leverbaar. Ik kon kiezen tussen Interstellar Grey, Gravity Blue en Yacht Blue.
Aangezien ik nu Interstellar heb was dat geen keuze en dus voor Gravity Blue gekozen.
Juist omdat je hem in die kleur amper ziet rijden.

Vervolgens lees ik na mijn bestelling doodleuk hier dat er bij andere dealers nog gewoon Snow White Pearl waren, dus zal het wel dealer afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Als je nu de Snow white pearl configureert dan komt die ook met deze boot aan,dat zijn dan voorraadmodellen die op levering begin maart staan.Ik vind de Steel grey wel erg mooi.De interstellar grey vind ik iets te donker maar ook wel een mooie kleur,ik ben voor wit gegaan omdat je de krassen er wat minder op ziet en de combinatie met de zwarte accenten en de achterlampen zijn er in wit erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Highlander1962 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:51:
[...]

Bij mij was de Snow White Pearl niet meer leverbaar. Ik kon kiezen tussen Interstellar Grey, Gravity Blue en Yacht Blue.
Aangezien ik nu Interstellar heb was dat geen keuze en dus voor Gravity Blue gekozen.
Juist omdat je hem in die kleur amper ziet rijden.

Vervolgens lees ik na mijn bestelling doodleuk hier dat er bij andere dealers nog gewoon Snow White Pearl waren, dus zal het wel dealer afhankelijk zijn.
Dat zou zomaar kunnen. Denk dat dit model sowieso geproduceerd zou worden qua aantallen en kleuren.

Ben er wel blij mee hoor qua kleur. Vind de grijze en de witte allebei mooi. Wit vind ik wat sportiever.
De vrouw zei bij de donker blauwe gelijk NEE. Vind het ook wel wat hebben dat blauw.

Ik creëer toch altijd deels mijn eigen look.
Logos gaan eraf of naar glanzend zwart. Subtiel achter spoilertje en ben tevreden.

Moet helaas tot april wachten qua levering. Anders zit ik met een dubbel voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-05 12:28
Wij verwachten ook de light edition, snow white pearl. Besteld op 9 oktober 2023.
Inschatting dat hij op 4 feb as in Rotterdam aankomt maar of dit klopt ? Dealer blijft vaag en voorzichtig over levering…. PL Kia geeft aan levering wk14 ?? Dan zit er wel heel veel tijd tussen aankomst en aflevering…… :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
RvL01 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:07:
[...]

Wij verwachten ook de light edition, snow white pearl. Besteld op 9 oktober 2023.
Inschatting dat hij op 4 feb as in Rotterdam aankomt maar of dit klopt ? Dealer blijft vaag en voorzichtig over levering…. PL Kia geeft aan levering wk14 ?? Dan zit er wel heel veel tijd tussen aankomst en aflevering…… :-(
Ga er maar vanuit dat de info van de dealer betrouwbaarder is dan die van een Leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
Highlander1962 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Ga er maar vanuit dat de info van de dealer betrouwbaarder is dan die van een Leasemaatschappij.
Dat denk ik ook, maak mij er inmiddels niet meer druk om. Het is wat het is en je hebt weinig tot geen invloed. Ik heb wel sterk de indruk dat zakelijke lease de eerste prio heeft tov private lease vwb logistiek en afleveren. Maar we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevNL
  • Laatst online: 19-05-2024
Net ook maar eens de dealer gebeld. Hij verwacht de boot met de auto pas eind maart. Op 18 oktober besteld snow white light edition. Kia LM gaf eerst aan week 5, nu (nog) week 9. Maar dealer heeft daar dus een andere mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
  • Laatst online: 29-02-2024
Het blijft idd onduidelijk. In de my lease app staat hij nog steeds op 22 maart.

Dus of hij staat op de morning post of hij gaat met de volgende mee “ morning Carina” voor aanmeren 7 maart in Rotterdam.

Heb mijn auto begin november besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
Heb trouwens de light edition gravity blue besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
My lease app? Via welke maatschappij is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
Via Kia zelf, private lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
De auto zou origineel 3e week Feb geleverd gaan worden en dat sprong ineens naar 22 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik zie in die My Lease app alleen mijn huidige auto (e-Niro). Is het voor jou je eerste KIA? Of rijd je nu al iets?

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 29-01-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Devdon schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:39:
De auto zou origineel 3e week Feb geleverd gaan worden en dat sprong ineens naar 22 maart.
Hoe heet deze app? Hoe heb je hem geregistreerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
d0s schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:46:
Ik zie in die My Lease app alleen mijn huidige auto (e-Niro). Is het voor jou je eerste KIA? Of rij je nu al iets?
Ik zie ook alleen mijn huidige e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
RevNL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:21:
Net ook maar eens de dealer gebeld. Hij verwacht de boot met de auto pas eind maart. Op 18 oktober besteld snow white light edition. Kia LM gaf eerst aan week 5, nu (nog) week 9. Maar dealer heeft daar dus een andere mening over.
Dat valt nog mee, kan erger ! Ik had in eerste instantie wk1 en schuift vervolgens door naar wk14 ?!
😵‍💫🥴

Ik ben wel benieuwd welke Kia app er wordt bedoeld ? Ik heb de app my Kia maar bij registratie is het 1e wat er wordt gevraagd het kenteken… ? Tja die is er nog niet het enige wat wel heb is het vin nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devdon
d0s schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:46:
Ik zie in die My Lease app alleen mijn huidige auto (e-Niro). Is het voor jou je eerste KIA? Of rijd je nu al iets?
Ik heb al een Kia. Onder kopje mijn voertuig en dan lease auto in bestelling.

Maar ik kreeg gisteren ook bericht dat hij eind feb in Eindhoven verwacht wordt bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
RvL01 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:33:
[...]

Dat valt nog mee, kan erger ! Ik had in eerste instantie wk1 en schuift vervolgens door naar wk14 ?!
😵‍💫🥴

Ik ben wel benieuwd welke Kia app er wordt bedoeld ? Ik heb de app my Kia maar bij registratie is het 1e wat er wordt gevraagd het kenteken… ? Tja die is er nog niet het enige wat wel heb is het vin nummer.
Ja ze hebben denk ik een buffer ingebouwd omdat nog niet wisten wat er gebeuren zou.

Ik lease via Kia, die app is volgens mij ook alleen voor Kia lease rijders. Ik moest toen ik mijn niro registreerde ook het contract nummer invullen. Nu hebben ze de ev6 er ook bij gezet omdat het in elkaar overloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Devdon schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:40:
[...]

Ik heb al een Kia. Onder kopje mijn voertuig en dan lease auto in bestelling.

Maar ik kreeg gisteren ook bericht dat hij eind feb in Eindhoven verwacht wordt bij de dealer.
Bijzonder, bij mij staat dat er niet tussen. Ik zie alleen mijn e-Niro staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devdon
d0s schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:02:
[...]

Raar idd! Misschien dan even lease maatschappij contacten, niet dat die datum veel helpt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
Morning Post is nu eindelijk aan het lossen in Frankrijk. Volgens de planning moet hij 5 feb in Rotterdam aankomen en op 6 feb in Antwerpen. Maar we zien wel😅 de laatste loodjes duren altijd het langste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
d0s schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:02:
[...]

Hier precies hetzelfde bij de Mijn Kia"" app. Er is niet eens een kopje 'in bestelling'.

Bovenin staat wel Mijn Kia's, maar daar staat alleen de e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Hier zoals het in mijn 'My Lease' app staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAFEnqzAtgHB1ABk2j57FnGxa7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjB3ePiB4r3LB9tA2hYzeF2z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
Dikkie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
[Afbeelding]
Yes! Zo heb ik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Dit voor mij......

Light Edition, RWD, Black Pearl, besteld op 25 oktober, verwachte uitleverdatum: week 18
Deze zal wel niet op de boot van 5 februari staan ;-)

Elke dag eerder is weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Dikkie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
Mijn app van Kia Lease zelf ziet er anders uit.
Zal dus een andere LM zijn.
Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste