Regio Flevoland, Almere
Ik heb het idee dat er spreiding is in uitgifte vanuit Kia Nederland en wat mss ook meespeelt is voorrang op basis van dealers of zo. Ook leasemaatschappijen zullen meer prio hebben voor zakelijke rijders. Ik denk dat de auto in Rotterdam staat, kan eigenlijk niet anders op basis van de data. Maar er start natuurlijk een heel logistiek proces met transport het land in en dan nog de planning van de dealers.
Maar het zijn aannames, komt omdat het niet een transparant proces is. Dealers weinig informatie geven en je er toch om moet vragen. Een app die voor jou nog niet werkt omdat dat alleen pas met een kenteken werkt. Bij Volvo had al vroeg met de app inzage in het verloop van de auto.
Op zich zou het voor mij niet echt veel uitmaken je weet de auto is geproduceerd en komt er aan. Daarom hebben wij, met de wetenschap dat er een grote batch met ev6 al geproduceerd er aan zouden komen, de deal gemaakt. Levering januari’s was zo goed als zeker en dat met een vakantie van ons in het vooruitzicht per 1 maart moest dat lukken….
Helaas de problemen op de Rode Zee gaf vertraging van 10 dagen dus het werd al de vraag of de auto op tijd bij de dealer zou komen…

In 3 weken zou het moeten kunnen maar is wel krap natuurlijk, bereidheid van de dealer is er wel om snel rijklaar te maken als de auto binnen is.